Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS tuint in racistische NBC-audiofuck

veellekkerderdanmetRickveellekkerderdanmetRick.jpg Oeps. Dat wordt een mea culpa van hoofdredacteur Marcel Gelauff. Het NOS-journaal heeft gebruik gemaakt van een gemanipuleerd audio-fragment inzake de kwestie Trayvon. Tijdens het 8-uur bulletin gisteren (zoals altijd heerlijk frigide aan elkaar gebabbeld door Sacha de Boer) liet de NOS een gedeelte horen van het telefoongesprek dat killer Zimmerman had met 911 vlak voordat hij de ongewapende hoodiedrager Trayvon (17) neerknalde. We horen de tape vanaf 16:45 rollen. Zimmerman: "He's got his hand in his waistband and he is a black male. Operator: Are you following him? Zimmerman: Yes. Operator: OK, we don't need you to do that." De NOS vertaalt dit correct in de ondertiteling: "Hij heeft zijn hand in zijn zak en hij is een zwarte man. Volgt u hem? Ja. Dat moet u niet doen." Met deze vertaling is niks mis, ware het niet dat het fragment afkomstig is uit een reportage van de Amerikaanse zender NBC die zwaar onder vuur ligt. NBC zou namelijk eigenhandig de audio verknipt hebben zodat het lijkt dat Zimmerman zelf over de huidskleur van Trayvon begint (lees: een vieze vuile tiefusracist is). Nu stikt het in Amerika van de xenofobe gunslinging yanks maar in dit geval geeft Zimmerman gewoon antwoord op een vraag van de 911-telefoniste. Het werkelijke fragment verloopt als volgt. "Operator: And this guy, is he white, black or hispanic? Zimmerman: He looks black." Pas later herhaalt Zimmerman nogmaals de huidskleur van Trayvon. Het is bizar dat het NOS Journaal op 12 april nog gebruik maakt van deze audio. NBC heeft namelijk allang een intern onderzoek ingesteld naar het item. De volledige Amerikaanse ultra-conservatieve anti-MSM-blogsfeer zit ook al dagenlang bovenop de kwestie. Je zou zeggen: iemand bij de NOS houdt het nieuws aan de andere kant van de oceaan in de gaten en voorkomt dat zo'n besmet fragment in het gezaghebbende journaal terecht komt. Niet dus. Lekker fair & balanced weer.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

marian12 | 14-04-12 | 16:34

@Dmitri Dmitrievitsj:
Shosty! U hier?

GS Bach | 14-04-12 | 13:23

@Hölzenbein | 13-04-12 | 23:18
Je hebt gelijk. Ik bedoelde natuurlijk omroep(je).

La Vie En Rose | 14-04-12 | 11:16

@The_Challenger | 14-04-12 | 00:43
Je loopt net zo in de val als ma flodder. PowNews is geen zender droplul. Kwestie van lezon.
Verder nog iets?

Hölzenbein | 14-04-12 | 09:04

fair & balanced? Nos journaal? Hmhaaaaaaaaa

Revolución | 14-04-12 | 04:39

krelus | 13-04-12 | 16:33 | + 14 -
Nee op geenstijl zit je goed, als je kijkt naar een objectieve nieuwsweergave & stelling innemen in het maatschappelijke debat

queker | 14-04-12 | 01:01

Hölzenbein | 13-04-12 | 23:18

Powned is een zendgemachtigde. En is dus gemachtigt om uit te ZENDEN. Daarmee is het dus een ZENDER. Krijg je ervan met een verzuild publiek bestel.
Had je nog wat kabouter? BTW De gelijkenis was treffend op Bandirah's cartoon.

The_Challenger | 14-04-12 | 00:43

Sacha is lievvv

Een lul | 13-04-12 | 23:28

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 23:13
PowNews is ook geen zender Ma Flodder.
Wat nu?

Hölzenbein | 13-04-12 | 23:18

@Hölzenbein | 13-04-12 | 19:09
Nee kabouter Wesley, het is niet mijn geliefde zender dus ook geen huilie, huilie.

Wat nu?

La Vie En Rose | 13-04-12 | 23:13

-weggejorist-

marian12 | 13-04-12 | 23:01

'We don't need you to do that.' is niet hetzelfde als 'Dat moet je niet doen.' Er is dus wèl wat mis met die vertaling, maar soit.

Pearlyan | 13-04-12 | 21:55

@Nutbag Deluxe | 13-04-12 | 17:47
Tja, u heeft gelijk. Wat is er van te zeggen? Kinderen in die leeftijd groeien snel. De familie heeft een foto uitgekozen waar hij goed op stond. De media hadden er inderdaad ook voor kunnen kiezen om de foto's van facebook te gebruiken. De redenen voor de gemaakte keuze weten we niet. De plaatjes van facebook zijn meer gangsterachtig. Mogelijk was men bang een negatief stereotype te versterken. Er is veel bias tegen zwarten in de VS. Ook als de media om die reden bewust een vriendelijkere foto kozen is daar wat voor te zeggen.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-04-12 | 21:18

@Drs. D. | 13-04-12 | 19:23
Ja, dat mag. Of er achteraan gaan en hem neerknallen mag is een tweede, zeker als het een ongewapende tiener is.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-04-12 | 21:11

@Kirth Gersen | 13-04-12 | 17:06
Een groot deel van de misdaden in Amerika wordt inderdaad door niet-lanken gepleegd. Dit zegt echter iets over de kans dat een gegeven misdaad door een zwarte is gepleegd. Bij racial profiling gaat het om de kans dat een gegeven zwarte een misdaad heeft gepleegd of gaat plegen. Dat is een andere kans, en een veel kleinere.
De kans dat een zwarte die je op straat ziet een misdaad heeft gepleegd is niet zo gek veel groter dan de kans dat een blanke een misdaad gaat plegen. In ieder geval niet zo veel groter dat het racial profiling rechtvaardigt of dit zelfs nuttig maakt.

Daarbij komt dat het voor zwarten erg kwetsend is om altijd maar weer voor een misdadiger aangezien te worden.

De verhouding tussen de rassen is in de VS complex en er zijn veel spanningen onder de oppervlakte. Er is veel aan gelegen om de verhoudingen niet onnodig op scherp te zetten. Het is goed dat men er alert op is dat racisme geen officieel beleid wordt.

Dmitri Dmitrievitsj | 13-04-12 | 21:02

En GeenStijl maakt nooit fouten. We horen er althans nooit iets van. O ja, als de rechter uitspraak heeft gedaan, dan wel.

Super Vaagstra | 13-04-12 | 20:51

Het nos journaal, een gesubsidieerde leugenfabriek. Ik bedank.

natte krant | 13-04-12 | 19:51

In Nederland worden mensen vanuit rechtse hoek structureel negatief geframed op de staatstelevisie.

En dit zijn dan geeneens mensen die worden verdacht van poging tot doodslag.

Door een instantie ook nog, die een wettelijke verplichting heeft een "evenwichtig en gevarieerd aanbod" te hebben - de NPO.

Misdadig.

Maargoed, mensen die kritiek hebben op rechtse nazi's, en linkse partijen, die rechtse nazi's het leven zuur maken ontzien, mogen alle middelen gebruiken. Ook de misdadige.

Zo kan je dus altijd je daden goedpraten.

Bart_Bart | 13-04-12 | 19:43

Slordig maar ze laten ook geen fragment zien waarin Zimmerman fucking coon zegt. Waar Zimmerman heeft gelogen over belaagt te zijn geweest door Trayvon. Waarbij getuigen hebben verklaard dat Trayvon smeekte om zijn leven en niet Zimmerman. Dat uit beelden blijkt dat hij niet de verwondingen heeft die hij over gehouden zou hebben aan het zogenaamde 'gevecht voor zijn leven'. Dat de politie eerst het lichaam van de zwarte jongen onderzocht voor drugs waar normaal altijd de dader wordt onderzocht. Dacht je nou echt als de rollen waren om gedraaid dat ze Trayvon lieten lopen als hij Zimmerman had neer geschoten? Geen racisme in de VS? Nigga please...

Jaimy Fox | 13-04-12 | 19:30

De vraag is nu of de NBC medewerker een slimme racist is of een domme journalist.

E Rectus Magnificus | 13-04-12 | 19:23

Sacha moet inderdaad uitkijken met die dikke(re)kont. Ze zal niet de eerste zijn die wordt ingeruild hoewel ik denk dat Rick het nog wel zonder viagra afkan bij haar.
Jammer voor Sacha maar ik hoop dat er eens gesneden wordt in het budget vh Pravda journaal.

janjing | 13-04-12 | 19:23

Ik kan het even niet volgen, maar als je iemand ziet lopen waarvan je denkt dat die iets gaat uitvreten, en die toevallig zwart is, dan mag je toch gewoon de politie bellen en dit melden...

Drs. D. | 13-04-12 | 19:23

Voor iemand die de NOS beticht van het niet in de gaten houden van de Amerikaanse media, verwijt als pot nogal dat de ketel zwart ziet. Ik kan in de verste verte niet bedenken dat de Huffington Post deel uitmaakt van de ultra-conservatieve bloggosfeer. Huffington Post zit in de liberale hoek.

Whitehouse | 13-04-12 | 19:20

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 19:05
Hee, maar dan gaat je geliefde PowNews verloren Ma Flodder. En dan? Huilie huilie?

Hölzenbein | 13-04-12 | 19:09

@Itastijl | 13-04-12 | 17:14
Berlusconi is een plaatboef die dit deed uit eigen belang.

Ik vind dat hier twee publiekszenders moeten komen, naar het model van de BBC of onze zuiderburen, met kwalitatief goede programma's en objectief, (voor zover dat kan, maar moet wel het streven zijn) en betrouwbaar nieuws.

De rest gaat maar commercieel en politieke agitprop doen de partijen maar op door henzelf betaalde zenders.

La Vie En Rose | 13-04-12 | 19:05

-weggejorist-

Hölzenbein | 13-04-12 | 19:04

Weer een faal van de NOS. De getintheid van het nieuws heeft al vaker het licht gezien, voornamelijk toen tijdens de Amerikaanse verkiezingen.

Laat ik jullie nog wat meer info geven. De foto's die ze gebruiken hebben ze digitaal "verbeterd" waardoor Zimmerman ineens meer op een blanke lijkt dan op een latino. In Engeland doen ze dit al veel vaker met foto's van allochtone criminelen. Eerst cencureren ze het gezicht met blokjes, daarna maken ze die blokjes vele male tintjes lichter en wat krijg je dan, de kijker ziet dat de crimineel geen neger maar een blanke is behalve als ze op de handen letten.

Khold | 13-04-12 | 19:04

Het is soms al moeilijk genoeg degene die recht tegenover je staat op zijn woord te geloven; laat staan alles wat door de media wordt gedebiteerd.

Rest In Privacy | 13-04-12 | 19:02

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:52
Nou niet persoonlijk worden hè? Ik had het over jou.

Hölzenbein | 13-04-12 | 18:58

Een tijd van massa-media is een tijd van massa-hysterie en massa-waanzin. Wat boven de persoonlijke ervaring uitgaat, wat niet geroken en aangeraakt kan worden, is voorwerp van manipulatie.
Alles wat buiten de persoonlijke levenssfeer uitgaat en aangeboden wordt als nieuws of actualiteit, moet met de grootst mogelijke scepsis worden benaderd. Verhaaltjes over zaken waar je niet zelf bij bent geweest, moeten met een pond zout worden genomen. Voorbij het eigen gevoel en de eigen zintuigen ligt de wereld van het ongewisse, begint de spiegelzaal van de duizend meningen.

Rest In Privacy | 13-04-12 | 18:57

De NOS heeft de luie Eelco Bosch van Rosenthal als correspondent in de VS. Maar als je die een beetje volgt weet je, dat hij niet verder komt dan het navertellen c.q. kopiëren van de linkse media in de VS. De wijze waarop hij de republikeinse voorverkiezing beschrijft is volstrekt geen journalistiek meer te noemen. Hij beschrijft het puur en allen als een hilarisch circus van domme religieuzen en rednecks Wat je ook van Republikeinen vindt, dit heeft niets met gebalanceerde journalistiek te maken.

SharpEye | 13-04-12 | 18:57

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:50
Er is een atoombom.... eh... een autobom ontploft. Bedoel je dat met betrouwbaar nieuws? Hoe betrouwbaar wil je het hebben. Natuurlijk knippen ze in filmpjes want ze willen zo veel als mogelijk nieuws in zo kort mogelijke tijd melden. Niets mis mee, doen andere zenders ook. Geen nieuws is bullshit, er is altijd nieuws. Ik weet niet wat jij voor fobie hebt, maar ik hoop dat iemand je ooit helpt. Serieus.

www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Hölzenbein | 13-04-12 | 18:55

@Hölzenbein | 13-04-12 | 18:48
Ghehehe. Die zit vast naast jou op de bank.

kusje.

La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:52

Als de NOS ons ergens over kan voorliegen zullen ze dat zeker doen. Vooral als het is om ons een soort van schuldgevoel aan te praten zodat ze de multikul goed gaan vinden.

Moonwarrior | 13-04-12 | 18:51

@Hölzenbein | 13-04-12 | 18:23
De NOS is de staatszender, betaalt door alle Nederlanders dus behoort zij objectief en betrouwbaar nieuws te brengen.

Dat gebeurt niet. Een voorbeeld daarvan is het knippen in filmpjes maar ook het zelf verzinnen van nieuws als er geen nieuws is, veelal gebaseerd op bronnen die zij niet bekend willen maken en eenzijdige berichtgeving.

Mensen die dat niet zien zijnuh, wat zal ik zeggen, niet goed wijs- om met uw eigen woorden te spreken.

La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:50

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:42
Ik ben helegaar niet boos Ma Flodder. Ik zeg alleen dat je radertjes niet meer zo goed werken (blijkt uit je reacties).

Hölzenbein | 13-04-12 | 18:48

Zeker weer een actie van die stagiair die ook dat stukje audio van Dion Graus verknipte.

me,myself and IK | 13-04-12 | 18:47

@Hölzenbein | 13-04-12 | 18:10
Nou, nou, nou.
Niet zo boos doen.

kabouter Wesley is grappig.

Soms.

:)

La Vie En Rose | 13-04-12 | 18:42

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:02
Nieuws is nieuws Ma Flodder. En wie doen ze elke dag beschadigen? Rechts zeker? Je bent niet goed wijs mens.

Hölzenbein | 13-04-12 | 18:23

@Bergverzet | 13-04-12 | 17:46
Klopt, dat heet racial profiling en is niks mee, gebaseerd op feiten en kansberekening. Ja, soms zit je er naast, so be it. Simpele reptielenbrein survival technieken.

Kirth Gersen | 13-04-12 | 18:15

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:23
Blabla... bla bla blaaa bla. Nee met jouw bijdragen en leugens trekken we volle zalen.

Hölzenbein | 13-04-12 | 18:10

Het nos-journaal is de politiek-correcte pravda in beeldverhaal. Daar wordt op een luchtig toontje de officiële waarheid voor het argeloze publiek opgelepeld. Pravda op z'n Westers: censuur met tieten.

Rest In Privacy | 13-04-12 | 17:59

De ENIGE taak van de PO en NOS in het bijzonder is het links hersenspoelen van de enige die ernaar kijken, de autochtonen. Hun stemmers kijken immers via de schotelantenne... Hierin gaat de NOS oneindig ver, tot het weerbericht aan toe.... maar dit land is dan ook het ENIGE en WARE Oostblokland ter wereld, NOG steeds...

zoisut | 13-04-12 | 17:56

Racisme is volgens mij een van de meest lastige elementen in het menselijk brein. Kijk je naar een groepje hangende Marokkanen in de straat wordt je nageschreeuwd met racist. Schiet je een neger neer in de states wordt je beschuldigd van racisme. In de meeste gevallen voelt dat als een valse beschuldiging in de meeste gevallen is het echter ook gewoon een beetje waar. Laat ik eerlijk zijn. Als ik zo'n groepje Finnen zie staan bij een uitgeleefde flatportiek dan denk ik niet dat die jongens over modelbouwvliegtuigjes staan te praten. Tenzij het natuurlijk over de nieuwste ShariaSuv gaat. Racisme of te wel protectionisme van de eigen soort of familie zit nu eenmaal in onze genen. In de moderne samenleving is onze geest echter dermate belast met vreemden om ons heen dat voor de mensen met minder relativeringsvermogen de angst uit het onderbewustzijn al gauw de overhand krijgt. In het geval van de blakamang van het nieuwsfeit was de redneck waarschijnlijk door onbewuste vreemdenangst toch iets meer triggerhappy dan noodzakelijk. Een verzachtende omstandigheid is dat hij het dus niet expres deed maar het waarschijnlijk wel had kunnen voorkomen met een beetje gezond verstand.

Bergverzet | 13-04-12 | 17:46

Wie zegt dat de NOS daar in is getuind?!?

Ik denk dat zij dondersgoed wisten/weten dat dat fragment verknipt is...

Maar, links als ze zijn, het willens en wetens zo hebben uitgezonden...!

Muskatnuss | 13-04-12 | 17:40

Bla bla links rechts bla bla eeuwig gezeik... waar we nooit wat mee oplossen.
Dit heeft niks met links of rechts te maken, maar met een hoop overbetaalde amateur journalisten met grote ego's en geen talent die fout naar fout kunnen maken zonder dat er consequenties aan verbonden zijn.

Hoe de fuck kunnen ze het NBC schandaal gemist hebben de editor van het bewuste stuk is zelf ontslagen..

A.Green | 13-04-12 | 17:37

kaskoeskielewan | 13-04-12 | 17:15 | + -1 -

Volgens mij moesten ze 50 jaar geleden nog gewoon achter in de bus zitten en meer van die ongein. Dus in zekere zin kan je stellen dat ze voor de wet pas anderhalve generatie geen vreemdeling meer zijn. Daarbij kan een xenofoob zich nog best richten tegen de eigen landgenoten, het gaat erom of deze persoon andere groepen als 'groepsgenoten' ziet. Heeft dus weinig met nationaliteit te maken.

Coffeeblend | 13-04-12 | 17:26

Kibambam zit GVD nog steeds te wachten op het excuus van de NOS n.a.v. de uitspraak van Maartje van W. (helaas heeft Fortuyn in Rotterdam gewonnen) in 2002.

kibambam | 13-04-12 | 17:25

Desmoulins | 13-04-12 | 17:17 |

dat klopt, ik begrijp er weinig van. iets met klokken en een klepel. of dat aan mijn plempsel ligt zullen we maar even in het midden laten.

Snerpe Schede | 13-04-12 | 17:24

@Hölzenbein | 13-04-12 | 17:15
Ha Wesley.
Dat noem ik nou een kabouterresque duit in het NOSzakje doen.

Applaus!

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:23

@eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 17:06
Dat kan wel, maar niet als zo'n organisatie bestaat uit lieden die slechts de mening verkondigen van partijen die het moeten hebben van door henzelf gecreëerde staatsruifvreters.

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:17

Snerpe Schede | 13-04-12 | 17:14 | +

Nee, u begrijpt er helemaal niets van. Misschien moet u eerst eens nadenken voor u onzin plempt.

Desmoulins | 13-04-12 | 17:17

What ever ...

Hölzenbein | 13-04-12 | 17:15

Ja maar de politiek correcte voorkeuren kennen we toch wel van de NOS? Overigens, beste Brusselmans begrijp ik de zinsnede "Nu stikt het in Amerika van de xenofobe gunslinging yanks" niet helemaal. Xenofoob? Afro-Amerikanen zijn toch al zo'n 300 jaar geen vreemdelingen meer in het land van 'the brave and the free'?

kaskoeskielewan | 13-04-12 | 17:15

Desmoulins | 13-04-12 | 17:04 |

iets met iets... wellicht zegt nog iets mij iets maar dan misschien iets anders...

ik begrijp uit uw woorden dat u iets bedoelt. maar wat in godsnaam? probeert u het anders nog eens.

Snerpe Schede | 13-04-12 | 17:14

@La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:06
Deze hele kwestie heb ik al gezien in Italie en daar ging Berlusconi (imho) veel beter mee om. Zeiken en afbreken was makkelijker geweest maar hij deed er iets aan via de concurrerende zenders (beter nieuws) en via ingrepen bij de PO. Bezuinigen zal tot minder "soort lieden" brengen maar niet tot betere kwaliteit.

Itastijl | 13-04-12 | 17:14

@brutus68 | 13-04-12 | 16:11
Spijkert - kop - en plusje!

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:07

Ook in de US zijn ze bevangen door politieke correcthei, afgezien van deze zaak. Racial Profiling is een grote no-no, even voorbijgaand aan het feit dat het overgrote deel van de misdaden door niet blanken wordt gepleegd. Net zoals hier mocro's overmatig in de statistieken voorkomen.
Daarom worden oude blanke oma's net zo gefrisked op vliegvelden als Mohammed Al-Plofschoen die op weg is naar zijn zoveelste trainingskamp.

Kirth Gersen | 13-04-12 | 17:06

@grote haas | 13-04-12 | 16:39
Yep.
De NPO zit vol met dit soort lieden.

*op nieuwe forse bezuinigingen hopen doet*

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:06

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:02 | + 0 -

Een organisatie die voor de volle 100% van onze belastingcenten zit te vreten kan PER DEFINITIE niet ofjectief zijn!

eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 17:06

Snerpe Schede | 13-04-12 | 16:09 |

Iets met van subsidie afhankelijk zijn, publieke omroep... Begint er al iets te dagen? Misschien zegt dat adagium van GS u misschien iets...

Desmoulins | 13-04-12 | 17:04

Sta hier niet van te kijken heur.
De NOS, 100% ggefinancierd uit de staatskas, die staat voor altijd onafhankelijke en betrouwbare nieuwsgeving uit binnen en buitenland *kuch*, knipt zelf ook in filmpjes met als doel anderen te beschadigen.

En maar denken dan niemand dat door heeft.

La Vie En Rose | 13-04-12 | 17:02

Jo de Banjo | 13-04-12 | 16:58 | + 0 -

Dit kan me ook echt de reet roesten zeg!

eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 17:00

Maakt dat nu uit of iemand zwart of wit is? Het gaat om het karakter, toch?

eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 16:59

Een 17-jarige jongen gedood door een triggerhappy vent in Florida en GeenStijl maakt zich druk om een stukje audio-tape... Jongens, ga es effe gauw aluhoedjes afdoen...

Jo de Banjo | 13-04-12 | 16:58

@Nutbag Deluxe | 13-04-12 | 16:15
Trayvon Martin was nog maar 17. Er zijn dus alleen foto's van hem als kind. De foto die van Zimmerman gebruikt wordt is geen mugshot.
graphics8.nytimes.com/images/2012/04/1...

Dmitri Dmitrievitsj | 13-04-12 | 16:53

@grote haas | 13-04-12 | 16:39
TIP ... conspiracy roepen komt minder dom over.

Itastijl | 13-04-12 | 16:44

Het nieuws van de NOS is even onwaar als het geleuter van Paul Witteman, Mathijs van Nieuwkerk, Felix Rotteberg, Maurice de Hond en nog een paar niet serieus te nemen LINKSE types. Dromers dus. LINKS laten liggen.

grote haas | 13-04-12 | 16:39

Als je de Hollandse pliese belt vragen ze altijd; "is het een blanke" (echt waar!)terwijl weet ik hoeveel van alle misdaad door de gekleurde medemensch wordt begaan...

R. Ketelsteen | 13-04-12 | 16:38

Oh kijk geenstijl gaat fox news stukjes overtypen!

This is huh, wow | 13-04-12 | 16:35

20 uur later met een Oeioeioei komen schiet anders ook wel lekker op, maar goed, research kost tijd ipv simpel nablaten....

Strangetown | 13-04-12 | 16:34

So You Think You Are A Gangsta...

Montgomery Burns | 13-04-12 | 16:33

Inderdaad, wie wil er nog kijken naar het nos-journaal (en vlak Nieuwsuur ook niet uit). Wie wil er luisteren naar predikers van de linkse kerk met hun gekleurde onderwerp- en gastenkeuze, altijd zelf stelling innemend in het maatschappelijke debat. Voor objectieve journalistiek kun je beter niet afstemmen op nos-journaal of Nieuwsuur.

krelus | 13-04-12 | 16:33

Charles Swietert | 13-04-12 | 16:04 | + -6 -

Ze moet gewoon die gast van een Nieman wegdoen, daarna gaat het een stuk beter...

eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 16:32

Is he white, black , hispanic or mildly tinted?

Mandril | 13-04-12 | 16:30

@Itastijl | 13-04-12 | 16:10
NOT! Want zo gaat Nederland steeds verder achteruit. Ignorance is your bliss.

Itastijl | 13-04-12 | 16:27

nos denkt: die zimmermann is joods en latino, dus per definitie een hater van het zwarte ras.

cumshaft | 13-04-12 | 16:26

@EllaRouvoet | 13-04-12 | 16:09
Zimmerman: "This guy looks like he's up to no good, or he's on drugs or something. It's raining and he's just walking around, looking about."

911 operator: "Okay. And this guy, is he white, black, or Hispanic?"

Zimmerman: "He looks black."

Itastijl | 13-04-12 | 16:24

Fijn dat de media ook zoveel aandacht heeft voor de dagelijkse meervoudige moorden onder de zwarte bevolking in de States.

Biff Eagleburger | 13-04-12 | 16:24

ot: ik ben al een uur vrij, zit al in de kroeg. waar blijft de vrijmibo?

guinnessdude | 13-04-12 | 16:22

Itastijl | 13-04-12 | 16:15 |
U vergeet de extremisten.

Kialna | 13-04-12 | 16:19

@brutus68 Et tu Brute? Ben je blind? Ik barst ervan uit, de satire, niet in tranen, dus.

Ginger Ted | 13-04-12 | 16:17

Als het wordt voorgelezen door Sacha de Boer weet je al bij voorbaat dat het fout zit. Een kind kan zien dat ze een boerin is.

A.Th. | 13-04-12 | 16:16

Die hele Trayvon-zaak stinkt aan alle kanten. Zoals er in Amerika door de media mee om wordt gegaan... het lijkt wel alsof ze willen dat het een racistische moord is. Neem nou de foto's die ze van Zimmerman en Trayvon gebruiken als voorbeeld. Zimmerman's foto is een mugshot en dat van Trayvon een foto van toen hij rond een jaar of 14 was.

Nutbag Deluxe | 13-04-12 | 16:15

Next item please. De lente breekt buiten uit en de Vrijmibo staat voor de deur. Glas koude witte droge wijn dan maar.

deropofderonder | 13-04-12 | 16:15

@Kialna | 13-04-12 | 16:06
Geloofwaardigheid?? fouten maken we/ze allemaal. Maar... men(reaguurder) houdt er blijkbaar van... dus idd!! TOTAL PANIC!! conspiracy van socialisten/fascisten... repeat PANIC!!!

Itastijl | 13-04-12 | 16:15

Ginger Ted | 13-04-12 | 16:0
Meneer Nieman, U hier?

James St John Smythe | 13-04-12 | 16:15

Huffington Post "ultra conversatief anti-MSN"? Zo te zien is Brusselmans ook niet erg scherp als het zaken aan de andere kant van de oceaan betreft.

Boyo | 13-04-12 | 16:14

@ kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 16:10
De huiszender van A.Th.

Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:14


Het echte nieuws staat al dagen eerder op de interwebs.
Alleen voor Sacha wordt hier nog naar het journaal op de NOS gekeken.

Ad Telenooie | 13-04-12 | 16:13

@Ginger Ted | 13-04-12 | 16:09

Hear, hear. Jij bent niet zo van de satire en humor heb ik zo de indruk.

brutus68 | 13-04-12 | 16:13

Het NOS-journaal meent nog steeds dat haar kijkertjes een stel achterlijke debielen zijn die alles voor zoete koek slikken en dat ze nog steeds een toonaangevend nieuwsinstituut zijn.

brutus68 | 13-04-12 | 16:11

Bij de NOS verdraaien ze alles hoor! Je moet ze niet geloven!

pitsteen | 13-04-12 | 16:11

@Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:10 |
Tetten.

A.Th. | 13-04-12 | 16:11

Info uit het buitenland is toch verspeelde tijd en geld. Bezuinigen en copypasten is het enige wat telt.

Itastijl | 13-04-12 | 16:10

@Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:09
Wat is sbs6?

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 16:10

@ A.Th. | 13-04-12 | 16:05
Waar koekeloer jij dan bij voorkeur naar, zo ongeveer?

Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:10

Sasha wordt dik.

de Bree | 13-04-12 | 16:10

"zoals altijd heerlijk frigide aan elkaar gebabbeld door Sacha de Boer" Hé Brusselmans: Of je hebt ooit een stevig blauwtje gelopen bij haar of een andere knapper dan je gewend bent vrouwspersoon gezien je blijkbare rancune, of je hebt geen ogen in je kop, als het gaat om intelligente vrouwen, te zien dat ze daarbij allesbehalve frigide hoeven te zijn. Ik denk dat bij jou beide opgaat. Slimme, onafhankelijke, én sexy vrouwen bestaan en er zij nog steeds veel van die kereltjes die daar maar moeilijk aan wennen. Orthodoxe fundamentalist.

Ginger Ted | 13-04-12 | 16:09

geenstijl die de NOS verwijt niet fair en balanced te zijn... mwoehahaha

Snerpe Schede | 13-04-12 | 16:09

"He looks black" is racistisch?

EllaRouvoet | 13-04-12 | 16:09

@ kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 16:05
Wil je nou zeggen dat dat sbs6 actieshownieuws dit niet had kunnen overkomen?

Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:09

Wie schrijft er nou nog over het nos-journaal, dan leef je echt in het verleden. Ach, vroeger...

borga locusta | 13-04-12 | 16:09

Dat reaguurders PowNews vergeten...

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 16:08

Alles voor de kijkcijfers!!!

Boeriboerivogel | 13-04-12 | 16:08

Gelukkig hebben we fair & balanced WNL.

Itastijl | 13-04-12 | 16:08

Is louter de ingebakken elleboogdynamiek van het Nieuws, tegenwoordig.

Pa Cartwright | 13-04-12 | 16:07

Humz... dus na RTL hebben we ook de NOS die hun geloofwaardigheid nogal verliezen. Is er toevallig ergens een groot commerciële bedrijf die ook onze nieuwszenders bezit? Stiekem. Zoals in Amerika ook alle nieuwszenders in het bezit zijn van commerciële bedrijven...

Kialna | 13-04-12 | 16:06

En wat dan fucking nog als je de politie belt en vertelt dat er een zwarte negert met een pistool rondloopt?
En als hij nou rood haar, een bril of een bochel had gehad?

vetkleppert | 13-04-12 | 16:06

Lol, noem je het NOS journaal nou echt "gezaghebbend" ?

sitzkrieg | 13-04-12 | 16:06

Het NOS-journaal is het Fox News van de linkse kerk.

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 16:05

Wie kijkt er nou nog naar het nosjournaal. Dan ben jezelf niet serieus meer.

A.Th. | 13-04-12 | 16:05

Sacha frigide ? Pigs could fly ....

Charles Swietert | 13-04-12 | 16:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl