Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jeej! Gedwongen anticonceptie voor gekkies

breinaaldenftw.jpgJoe, even luisteren. Pieter van Vollenhoven heeft een plan. Gedwongen anticonceptie voor verslaafden, psychiatrische patiënten en geestelijk gehandicapten. Althans, een wettelijke regeling die dat mogelijk maakt. Want er sterven jaarlijks tientallen kinderen en een veelvoud is voor het leven getekend door mishandeling. Sommige mensen moeten simpelweg geen kinderen krijgen, aldus Pietertje. Mooi. Vingers als je voor bent. Want dit gaat uiteraard niet tot problemen leiden. Bijvoorbeeld wie verantwoordelijk wordt voor de beslissing om de gedwongen anticonceptie toe te passen, in Nederland miljoenmiljard instantiesland. En wie dus de schuld krijgt als er een kindermishandelaar tussendoor glipt (hint: het is altijd de ander, dus niemand). Plus wat te doen als de gedwongen anticonceptie naderhand niet op zijn plaats bleek. Maar goed, details. Gaat Pieter vanavond allemaal uitleggen in Zembla. Wij hebben intussen nog wel een lijst mensen die we ook willen opgeven voor gedwongen anticonceptie. Veroordeelde pedofielen, bijvoorbeeld. Geweldsdelictgevoelige tuigtokkies. Lui die langer dan een jaar een uitkering hebben en wel kunnen maar niet willen werken. En muzikanten uit Volendam. Die zeker. Mensen die hun kind 'Zus', 'Mensje' of 'Bloem' noemen horen absoluut ook op de lijst. Limburgers, allemaal. En iedereen die voor BNN werkt, terwijl ze weten dat Patrick Lodiers daar de baas is. Korfballers, beautybloggers en Uggs-dragers, lijkt ons ook geen discussie. Net als PVV-stemmers en die lui die elk protest crashen in een rood SP-hesje. En bij protesten gewoon de Oezbeekse breinaaldmethode toepassen. Een mooier Nederland begint bij gedwongen anticonceptie.

Reaguursels

Inloggen

Wat ik mij dan weer afrvraag is hoe ze dit gaan afdwingen. Wat voor sancties zet je erop als die potentiele junk-mama niet komt opdagen voor d'r prikje?

Camoth | 14-04-12 | 08:50

De overheid heeft de plicht om te zorgen voor een ieder. Wanneer daar personen bij zijn die niet geschikt zijn voor voortplanting, dan moet zij ook kunnen ingrijpen. En je mag wat mij betreft nog wel een stap verder: toenemende medische competentie zorgt voor een afname in de kwaliteit van de genenpool. Niet ingrijpen nu zorgt voor een grote kwijlende, TROS kijkende, Frans Bauer bevolking in Nederland over 200 jaar. Dus 12 jaar, screenen en knippen maar!

weergod | 14-04-12 | 01:07

Ik vind dat pieter van vollenhoven beter op andere dingen kan richten, bijv: het inkomsten het vorsen huis.
Of het moderniseren van het koningshuis.
Het onderwerp Vader en moeder: ongeschikt daar moet hij zich niet op richten.
Betreft: Vader en moeder ongeschikt, waar licht de grens moet bijv: een moeder die gezond en niet geestesstoornis heeft, maar haar pas geboren baby met(geweld)of door het hard schudden van de baby omdat het niet wil stoppen met huilen, en hierdoor om het leven heb gebracht ook verplicht anticonceptie in nemen?
en bijv: moet een gezonde vrouw/moeder die 4 abortus achter elkaar heb gepleecht ook verplicht aan anticonceptie?
Dus laat die mensen nou met rust en help ze in plaats in een hoekje te duwen.
Alleen omdat ze geestelijk beperk heb en niet voor zich zelf kan opkomen;
Denk eerst even na voor de staat/overheid hier aan begint het verplicht van anticonceptie middelen.

noorderhaaks | 14-04-12 | 00:09

Heb net het rapport van de OVV ( onderzoeksraad voor de veiligheid ) gelezen waar Pieter zijn uitspraak op baseert. En ik raad iedereen die tegen is aan dit rapport eens even te lezen.

Kind blijvend gehandicapt door shaken baby syndroom. Kind twee maanden later weer blauwe plekken, melding bij het AMK. Na onderzoek word zorg aan vader geadviseerd. Kind en vader krijgen zorg op vrijwillige basis. Kind loopt tijdens deze zorg verschillende keren letsel op, waaronder gebroken benen.

Bron : www.onderzoeksraad.nl/docs/rapporten/R...

Ik werk met verstandelijk gehandicapten en ben uitermate voor dit voorstel ! En mensen die zwaar psychiatrisch patient zijn zouden inderdaad ook geen kinderen moeten krijgen. Ze hebben absoluut geen zicht op de reikwijdte van zo'n beslissing of kunnen met geen mogelijkheid afstand nemen van zichzelf en dus het belang van een kind voorop stellen

Als lerend pedagoog leer ik op school dat je moet empoweren, en je moet focussen op het positieve. Maar in sommige gevallen kan dat gewoon niet.

Gewoon aan de prikpil die mensen. En dat gezeur dat dat in WO 2 ook gebeurde moet ook maar eens ophouden.

chani | 13-04-12 | 22:41

M.I.L.F. | 13-04-12 | 10:06 |
"Sommige mensen zouden inderdaad geen kinderen moeten krijgen maar jezus wat een onzalig idee is dit!"
-------------------------------
Het zou me niet verwonderen als jij je probleemoplossingsvaardigheid hebt aangescherpt bij een partij als GL of D66. Oh ja, of de PvdA.

WirMachenMusik | 13-04-12 | 21:56

Valt Prins Claus ook niet onder psychiatrisch patient dan? Manisch depressief lijkt mij niet een momentopname. Deze beste man liep langdurig bij de psych. Als ik van Vollenhoven goed begrijp dan hadden we geen Prinsen van Oranje gehad. Psychiatrisch patient is een heel rekbaar begrip, daarom moet je hier niet eens aan denken.

the last free soul | 13-04-12 | 18:45

@Strangetown | 13-04-12 | 14:21
Was het overgrote deel van de NLse bevolking tot in de jaren zestig dan gelukkig?

Of was het gewoon hard werken, om het hoofd enigszins boven water te kunnen houden, waarbij de luxe om na te gaan of men gelukkig was, afwezig was?

Cor Rupteling | 13-04-12 | 18:40

Lebensborn anyone? klinkt prima in theorie maar heeft wat haken en ogen...

wim kokring | 13-04-12 | 18:04

Want vroegah werkte castratie ook welleens..

Neut | 13-04-12 | 17:30

Wauw. Ik hou van praktisch en rationeel en opportuun en zelfs smakeloos soms maar dit is dus gewoon fascistisch.

religionisabadthing | 13-04-12 | 17:29

Tja misschien wat off topic maar las van de week dat er weer zo een imbeciele BN'r een kind de naam Fender had gegeven.
Hebben die mensen dan echt geen idee hoe hun kids straks getreiterd gaan worden op straat? Ook al woon je in Zuid?

mike85 | 13-04-12 | 17:22

Mensen die hun kind 'Zus', 'Mensje' of 'Bloem' noemen horen absoluut ook op de lijst.

Dan ben je dus reeds 9 maand te laat.

Slappehap | 13-04-12 | 17:14

Ik denk de laatste tijd vaak, ik zal 'ns even mijn ongezouten mening geven, maar dan denk ik daarna; Ach, laat ook maar...

K. Metjes | 13-04-12 | 16:51

kinderen direct na de geboorte inleveren bij het staatskundig opvoedinstituut. Dan heb je nergens meer last van echt waar.

nieuwisanders | 13-04-12 | 16:04

Er zijn ouders, die het heel normaal vinden hun kinderen elke dag kapot te slaan. Hen nooit fatsoenlijk te eten te geven. Gezinnen waar de jeugdzorg het ene na het andere kind kan komen weghalen omdat het totaal uit de hand loopt, waarbij de reactie van de vader van het stelletje totaalmalloten is: "haal 1 kind weg, en ik neuk gewoon een nieuwe"......
Op plekken waar jeugdzorg wel nodig is en nuttig werk levert, is dagelijks te zien dat het in sommige gevallen gewoon niet anders kan: verplicht onthouden van de mogelijkheid om kinderen te kunnen krijgen.
Misschien lees ik het verkeerd, maar de schrijver van bovenstaand artikel gaat er wel erg makkelijk aan voorbij dat sommige kinderen echt helemaal naar de tyfus geholpen worden door hun "ouders", maar het enige wat die ouders tot ouders maakt is dat ze kunnen neuken. Zulke ouders moet je kinderen onthouden.

Udo Hess | 13-04-12 | 15:34

Ik vind dat ze nog verder erin moeten gaan.
Alle koppels moeten een zwangerschapsvergunning aanvragen voordat ze weloverwogen aan kinderen beginnen, anders riskeer je een boete van 10.000 euro per kind.
Koppels die kinderen willen moeten een bruto jaar salaris van minimaal 35000 per jaar verdienen.
In het bezit zijn van een woning zonder huur of koop achterstand.
Niet meer dan 5000 euro aan schulden hebben ( mits hypotheek) 
vul maar aan..

Man-Bijt-Hond | 13-04-12 | 15:32

Al het uitschot dat bij Geenstijl werkt dient ook gecastreerd dan wel gesteriliseerd te worden!!!

Eecom | 13-04-12 | 15:28

Ik denk dat je niet moet discrimineren met dit soort maatregelen. Gewoon iedereen, wereldwijd steriliseren. Dan ben je in 1 generatie van de hele rotzooi af. Lijkt me geen raar idee. En zo niet, dan moet de mensheid maar gewoon doormodderen en accepteren dat er regelmatig wat mis gaat. Is niet anders, perfect wordt het nooit, ook niet als je je ideale wereld 'ietwat hardhandig er door drukt', om met Mei Li Vos te spreken. Dat heeft weer andere nadelen.

Stormageddon | 13-04-12 | 14:55

Allereerst natuurlijk komen journalisten massaal in aanmerking voor gedwongen sterilisatie, ik kan niet begrijpen waarom ze niet bij de reeds genoemde lieden in het bovenstaande artikel prominent worden vermeld. En de kinderen van de voorsteller zijn ook niet echt goed terechtgekomen, hooguit hadden ze veel onverdiend mee, dus komt die pieter mogelijk ook in aanmerking zo dunkt mij.

frnas | 13-04-12 | 14:48

Moi!

AMC | 13-04-12 | 14:38

AMC | 13-04-12 | 14:19 |
Who the fuck is AMC?

Strangetown | 13-04-12 | 14:29

Cor Rupteling | 13-04-12 | 14:13 |
Onzin, tot de jaren 60 was het grootste deel van de NLse bevolking laag opgeleid en kwam inteelt in de bovenklasse eerder voor om belangen veilig te stellen.

Strangetown | 13-04-12 | 14:21

WTF is "Pieter van Vollenhoven" en wat heeft ie voor een functie dat ie "überhaupt" een mening mag verkondigen.... maak je nuttig en draai wat rondjes is goedkoper dan een ventilator of ga met je schoonzus bomen knuffelen... of met Margriet (bloem?) lekker treinen checken of ze veilig zijn.. en let meteen op of ze op tijd rijden, dwaas!.. mond dichtnaaien.. gelijk een uitgeprocedeerde asielzoekert is ook prima ... ik kan er mee leven, stelletje inteelt idioten!

AMC | 13-04-12 | 14:19

@Strangetown | 13-04-12 | 12:37
Aan de andere kant is laag opgeleid zijn en (daardoor) niet in staat jezelf te bedruipen wel bijna een blauwdruk om ongelukkig(er)e kinderen te krijgen.

Cor Rupteling | 13-04-12 | 14:13

@spanarchist | 13-04-12 | 10:36
Ben ik het helemaal mee eens, maar dat zal zeker niet gebeuren onder het bewind van politieke partijen met een religieus kleurtje.

Cor Rupteling | 13-04-12 | 14:01

@ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:33
Het voorstel houdt niet in om verstandelijk gehandicapten te euthaniseren, maar om hen de mogelijkheid zelf kinderen te baren te ontnemen.

Begrijpend lezen... manmanman leer je het dan nooit?

Cor Rupteling | 13-04-12 | 13:59

@rara | 13-04-12 | 10:28
Omdat je als man/vrouw altijd kunt besluiten de boel te belazeren, door je pilletje niet te slikken.

Volgens mij is dat bij een prikpil een stuk lastiger.

Cor Rupteling | 13-04-12 | 13:56

@Topperke | 13-04-12 | 10:19
Zodra je het verschil weet tussen 'afnemende groei' en 'daling' , mag jij weer reageren.

Momenteel is er niemand die denkt dat jij weet waar je het over hebt.

Cor Rupteling | 13-04-12 | 13:52

Als ambulancepleeg heb ik al heel wat situaties meegemaakt waarbij dit een goede oplossing zou zijn. Er zijn uiteraard ook een hoop arbitraire gevallen maar zeker ook gevallen waarbij dat niet het geval is.
Lijkt me dat dit besluit bij de rechter ligt (als er een wet komt) Die beslist immers ook of iemand tegen zijn wil zorg mag krijgen dmv een rechterlijke machtiging. Dit ligt eigenlijk in het verlengde daarvan.

dennis5268 | 13-04-12 | 13:26

Laten we wel wezen, dan zou de familie Van Oranje misschien toch ook op anticonceptie moeten overgaan.. of wacht..

giechelmeisje | 13-04-12 | 13:25

Gaat er even iemand met de heggeschaar bij Bandirah langs?

Vuurwezel | 13-04-12 | 13:12

In principe is dit geen fout idee. Maar als je ziet wat voor bende de overheid maakt van automatisering durf ik niet te denken aan een overheid die gaat bepalen wie zich mag voortplanten. Ik vrees dat er dan alleen maar brave D66 baby's geboren worden en dat is ook een nachtmerrie...

Zijdezacht | 13-04-12 | 13:11

Goed idee en beginnen bij de van Vollenhoventjes en aangetrouwde familie. Anders krijgen we nog meer nazaten met dit soort fascistische ideeën en het scheelt 'de mensen in het land' op termijn een hoop geld. van Vollenhoven doet een bloksnor groeien?

kaskoeskielewan | 13-04-12 | 13:07

Fijn stukkie weer @Sjonnie Kwit.
Je gaat al de mist in door dit plan op conto van Pieter van Vollenhoven te schrijven.

LezOn:

ttp://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_ttnews%5Btt_news%5D=61493&tx_ttnews%5BbackPid%5D=2623&cHash=23f98e2265d416d43bf21cff88931f98

De uitzending bekijken voor je conclusies trekt, kan ook geen quaadt. Voor zowel Sjonnie, als nogal wat reaguurders.


Dat dit een moeilijke kwestie is, hoeft geen betoog.
Waar trek je de grens?

Het aantal incapabele ouders dat niet als
verslaafd, psychiatrische patiënt en geestelijk gehandicapt is geïndiceerd, is velen malen groter en stijgende, dan de groep waar de uitzending over gaat. Het aantal mishandelde kinderen, lichamelijk, maar mn geestelijk, ook.

Wat mij betreft hadden die ouders ook verplicht de prikpil moeten krijgen.

Maar dat is een andere discussie.
Je mot ergens beginnen, zal'k maar zeggen.


La Vie En Rose | 13-04-12 | 12:54

Kijk bv. even op þ@SaskiaBelleman #dochter
Er zijn te vaak rampzalige situaties voor kinderen omdat hun zwakbegaafde ouders kritiekloos mee gaan met pedofielen.

mrska | 13-04-12 | 12:47

@kapotte stofzuiger 10.06: Al is voortplanting volgens jou geen recht, het is wel een plicht: "Gaat en vermenigvuldig u". (Waar staat dat ook weer?)

bruine kikker | 13-04-12 | 12:43

Pieter van Mengelehoven . Mensen met flaporen ook?

bruine kikker | 13-04-12 | 12:40

@VerenigdeNederlanden 12:29
Mooi zo! Duidelijk uitgedrukt.

grote haas | 13-04-12 | 12:39

VerenigdeNederlanden | 13-04-12 | 12:29 |
Hoogopgeleid zijn en een zelfbedruipend inkomen is geen garantie voor een welzijn van kinderen.

Strangetown | 13-04-12 | 12:37

Kunnen we ook meteen de kinderbijslag afschaffen?

brunswijk | 13-04-12 | 12:37

Nooit zo begrepen waarom mensen zo spastisch reageren op dit soort voorstellen. We gaan nou niet bepaald de goede kant op in dit land waar elke debiel 5 kinderen krijgt en hoogopgeleiden kinderloos blijven. Niks mis mee om criminelen en langdurig werklozen gewoon te steriliseren. Als je niet eens voor jezelf kan zorgen (en dat aan de samenleving overlaat), waarom zouden we er dan wel van uit moeten gaan dat je behoorlijk voor kinderen kan zorgen.

Vrijheid houdt op als die van anderen zwaar wordt aangetast. En de vrijheid van anderen wordt zwaar aangetast als ze op kunnen draaien voor de problemen en kosten die kinderen van totaal kansloze mensen veroorzaken...

VerenigdeNederlanden | 13-04-12 | 12:29

Mee eens. Je moet enorm veel tijd en geld investeren om in een auto te mogen rijden, maar elke mongool kan onze wereld maar met een zooi onhandelbare kutkinderen opschepen. Bepaalde mensen zouden gewoon geen kinderen moeten mogen.

Gehaktbalmetketjap | 13-04-12 | 12:23

Mongolen, gekken, idioten, achterlijke zolen steriliseren?
MIJN DAG IS WEER GOED!

grote haas | 13-04-12 | 12:21

Als we eens hiermee gaan beginnen met pedeaus, vrouwenmishandelaars, marokkanen en andere kriminelen?
Of krijgen we dan weer diverse rechtenorganisaties over ons heen?

uitgeslapen | 13-04-12 | 12:11

@Strangetown | 13-04-12 | 11:58
Dat klopt, maar zoals je ziet heeft ze die keuze niet gemaakt. Ik vind daarom dat onder bepaalde omstandigheden de keuze door anderen gemaakt moet worden.

SatchRules | 13-04-12 | 12:05

SatchRules | 13-04-12 | 11:52 |
Je moeder had een keuze voor er kinderen geboren werden.

Strangetown | 13-04-12 | 11:58

Mijn vader was al voor mijn geboorte alcoholist. Je groeit als kind niet normaal op in zo'n gezin, heb er op latere leeftijd ook psychische problemen door gekregen (depressie). Er valt wat mij betreft wel wat voor te zeggen, dat kan je kinderen niet aandoen.

SatchRules | 13-04-12 | 11:52

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:35 |
Omdat het in uitzonderlijke gevallen plaatsvind, waarbij aantoonbaar sprake is mentale & fysieke beperkingen.

In geval van bijv. verslavingsproblematiek ligt dat anders, aangezien dit keuzes zijn die mensen vrijwillig maken en niet gerelateerd is aan een voorliggende mentale & fysieke beperking, al zal excessief verslavingsgedrag uiteindelijk leiden tot mentale & fysieke beperkingen.

Strangetown | 13-04-12 | 11:52

Als een dergelijke regel maar wordt gewaarborgd door troepen geüniformeerde mannen met stamplaarzen en bruine hemden. Dan ben ik er meteen voor...

threewing | 13-04-12 | 11:48

Je kunt goed merken dat het maatschappelijke moraal en de bijbehorende normen en waarden hard zakken als eugenics ( www.eugenics.net/ )weer bespreekbaar worden.

Dit begint leuk een mongooltje hier en een zwakzinnige daar, maar macht corrumpeert altijd en waar trek je dan de grens? Mensen met blauwe ogen en blond haar? Of sterker nog na bepaling van 'gewenste' genen? En wie wil je de macht geven om dat te bepalen? Dergelijke verantwoordelijkheden kan geen mens dragen dat leert de geschiedenis wel.

Nee vieze vuile elitaire smeerlap van Vollenhoven als er iemand gesteriliseerd moet worden dan ben jij dat.

SmegmaSmeer | 13-04-12 | 11:39

@painfull1 | 13-04-12 | 11:24
En jij denkt dat er dan wel verstandige beslissingen genomen worden die een verbetering zijn ten opzichte van de huidige situatie? Excuseer me, ik ben me even aan het bescheuren.

rara | 13-04-12 | 11:38

@scootah rijdert | 13-04-12 | 11:15

Jij ziet de bui al hangen natuurlijk.

Biff Eagleburger | 13-04-12 | 11:37

@Strangetown | 13-04-12 | 11:26 |
Dank je wel voor de enige vraag die wel zin heeft.
Vorige week schreeuwde iedereen moord en brand omdat er een kind uit huis werd geplaatst. Nu willen ze mensen verplicht een injectie geven (prikpil - 3 maanden werkzaam), tegen de wil van de vrouw haar geslachtsorgaan binnen dringen (spiraaltje - 5 jaar werkzaam), of gedwongen medicatie (dagelijkse dosis oraal toedienen).
Ik zeg niet dat ik tegen ben in sommige gevallen. maar hoe ga je dit handhaven. Als iemand geen kinderen meer mag krijgen, ga je dan de politie elke dag langs sturen om te zien of de vrouw in kwestie wel haar medicatie inneemt?
Iedereen lult maar, maar de uitvoering van het plan is de eerste drempel...

da wizard | 13-04-12 | 11:36

@Strangetown | 13-04-12 | 11:34 | + 0 -
Ok dat wist ik dus niet. Vanwaar deze discussie dan, als het al kan.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:35

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:22 |
Ja, al kan in sommige gevallen op basis van een volledig handelings- en wilsonbekwaamheid verklaring nu al door wettelijke vertegenwoordigers een verzoek tot sterilisatie aangevraagd en overwogen worden.

Ik zie dat echter niet op bredere schaal toegepast gaan worden.

Strangetown | 13-04-12 | 11:34

Goed idee. Vreselijk om te zien, dat veel kinderen alvorens ze geboren worden, reeds niet welkom zijn of om verkeerde redenen verwekt werden. Daarnaast, mensen die te dom zijn om te poepen zouden wel een kind mogen verwachten!? Buitengewoon welkom idee; uitvoeren, nu!

Ignatius Barracuda | 13-04-12 | 11:33

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:25 |

LOL! got me.

FreddyXL | 13-04-12 | 11:33

Prima plan toch? Waarom zou ik via de belasting nog langer gedwongen moeten bijdragen aan het kroost van gekkies. Geen zin meer in, ik ben er klaar mee.

Rest In Privacy | 13-04-12 | 11:27

da wizard | 13-04-12 | 11:16 |
Tegen, omdat beslisbevoegdheid bij de Overheid komt te liggen...?

In welk ander geval van besluitvorming tot deze maatregelen ben je dan wel voor?

Strangetown | 13-04-12 | 11:26

da wizard | 13-04-12 | 11:16 | + -2 -
Lees da wizard | 13-04-12 | 11:16 | nog maar eens.

Charles de Batz | 13-04-12 | 11:25

@FreddyXL | 13-04-12 | 11:20 | + 0 -
Het was een grapske. hihi.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:25

@da wizard | 13-04-12 | 11:22 | + 0 -
Nou ze hebben mijn reet al.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:24

Dit is stap 1.
Stap 2 het castreren van pedofielen. Graag.

Boomschade | 13-04-12 | 11:24

rara | 13-04-12 | 11:02 |
klopt, maar die worden gecompenseerd door de boze buurman, de kinderhater, de puber en de jup. doorslaggevend worden dan de begeleider op het dagverblijf en de vroegere slachtoffers van de bully..

painfull1 | 13-04-12 | 11:24

@Strangetown | 13-04-12 | 11:13 | + 0 -
Maar moeten die noodzakelijk gewijzigd worden?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:22

@Charles de Batz | 13-04-12 | 11:21
Vertrouw jij de regering met jou ballen?...

da wizard | 13-04-12 | 11:22

da wizard | 13-04-12 | 11:16 | + -1 -
Tuurlijk, principieel het belang van het kind niet voorop stellen.

Charles de Batz | 13-04-12 | 11:21

Ik heb last van ietje teveel enthousiastme deze morgen. Gristelijke adel eerst kruisigen voor ze door de guillotine te jagen werkt matig. Wellicht moet ik het anderom doen.

*Fluit ander liedje www.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU*

A.Th. | 13-04-12 | 11:21

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:01 |
nope, ik ben 28.

FreddyXL | 13-04-12 | 11:20

Vroeger had je pas veel junks op straat in Amsterdam. Kan me nog herinneren hoe een moedertje met een kindje voor en een kindje achter op de fiets in een portiek heroine stond te roken en dat ik toen zoiets dacht van "die zou eigenlijk geen kinderen mogen hebben"

Gutmensch aus 020 | 13-04-12 | 11:19

Ik ben tegen, maar dat komt omdat de regering met instanties als de jeugdbescherming hierdoor voor God kunnen spelen...

da wizard | 13-04-12 | 11:16

Biff Eagleburger | 13-04-12 | 10:30 |

Ok, dan beginnen we met jou.

scootah rijdert | 13-04-12 | 11:15

Ik vind het inderdaad terecht. Er zijn veel kinderen, die bij geboorte meteen in een tehuis komen, omdat broertjes & zusjes daar ook al wonen.
Het leven in een tehuis is echt niet fantastisch, dus als het voorkomen kan worden dat de kinderen verwekt worden, dan zou dit goed nieuws zijn. Voorkomt veel ellende.
Daarnaast levert het ook een kostenbesparing op, maar dat is van minder groot belang.
Het punt is alleen dat ik denk dat de christelijke partijen en de grootste moslimpartij (pvda) het vast niet eens zijn met anticonceptie.

Quacka | 13-04-12 | 11:14

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:11 |
Omdat de GW niet een,twee, drie gewijzigd kan worden (zie procedure hiertoe)

Strangetown | 13-04-12 | 11:13

Oooooh - NU snappen wij waar Rutten met van der Staay over moest spreken!

azoturie | 13-04-12 | 11:13

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:06 |
Ik heb even geen idee waar je het over hebt, op een of andere manier is mijn geheugen reset na twee plempsels. En ik ben even op zoek naar roestige spijkers in de aanbieding om wat gristenen mee aan een stokje te prikken - omdat ik een goeie bui heb. Ik ben zo bij je terug.

A.Th. | 13-04-12 | 11:13

@Strangetown | 13-04-12 | 11:10 | + 0 -
Waarom?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:11

Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 11:03 |
De discussie die van Vollenhoven hiermee wil oproepen - en inhoudelijk in menig geval hout snijdt - zal stranden op de GW en pogingen art 1, 10 & 11 te willen veranderen.

Strangetown | 13-04-12 | 11:10

Alcoholisten verplicht aan de anticonceptie? Ik stem voor vanwege www.fasstichting.nl/

rara | 13-04-12 | 11:10

Ik zie weer zo'n typische Zembla uitzending aankomen. Met allemaal mensen die het zeker weten, en zo'n 'zie je nou wel dat het moet' toontje.

Rochel | 13-04-12 | 11:09

Hoe langer je in dit land zit hoe meer je tot de overtuiging moet komen dat de overheid niet alleen een gelegaliseerde goerganiseerde criminele bende is, maar ook nog eens alle trekjes heeft van een gristelijke sekte.

*Gaat verse spijkers halen*

A.Th. | 13-04-12 | 11:09

maraboe | 13-04-12 | 10:33 | + -1 -

Of een jaar of 10/20 eerder. Valt Flappie niet onder de ministeriele verantwoordelijkheid dat hij deze uitspraken mag doen?

LJBrinkhorst | 13-04-12 | 11:07

@A.Th. | 13-04-12 | 11:05 | + 0 -
Ah mijn geliefde stalker. Bedankt voor je gedicht op mijn voordeur. Volgende keer weer gewoon met pijn schrijven?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:06

En om te voorkomen dat Nederland vergrijst, stel ik voor dat er VERPLICHTE CONCEPTIE komt voor alle Nederlanders die een IQ hebben dat hoger is dan 110.

applaus voor de paus | 13-04-12 | 11:06

oeh spannend! eugenetica debat incoming! hoewel ik in principe iets heb tegen overheden die dit soort dingen doen/willen vind ik het ook wel iets goeds hebben. wel moet er naar mijn mening worden gekozen voor een tijdelijke methode zodat je foutjes nog kan herstellen. he en does es ff snel de limburgers van die lijst schrappen ik was wel van plan om nog kinderen te krijgen later

BozeHenk | 13-04-12 | 11:06

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:01 |
Ah, daar zit je. Zeg, ik kom net uit bed, en heb eigenlijk bijna direct je post beantwoord bij het topic over 'Verleidingen 21ste eeuw '. (Ik geloof dat je boekenkast een beetje stuk is).

*Schavot gevonden doet*

A.Th. | 13-04-12 | 11:05

@Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 11:01
Dat was mijn vader, en ik zal het adres aan hem vragen. Bedankt voor de tip.

rara | 13-04-12 | 11:05

Ben overigens blij dat ik geen medisch-ethicus ben. Man, wat een moreel mijnenveld is dat werkgebied. Ik zou er niet uitkomen.

Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 11:03

@painfull1 | 13-04-12 | 10:48
Die methode is uiterst onbetrouwbaar. Kinderen kosten geld, dus kun je geld verdienen aan kinderen. De handelaar in babyspullen zal altijd voor zwangerschap zijn, net als de priester, de luierverkoper, de onderwijzer, de kinderprogrammamaker enzovoort.

rara | 13-04-12 | 11:02

rara | 13-04-12 | 10:41
Waar je vrijwillige Waffen SS opa zich destijds gemeld heeft hahaha :-)

Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 11:01

@FreddyXL | 13-04-12 | 10:58 | + 0 -
Uw ouders zijn 28?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 11:01

Dit hadden ze 28 jaar geleden bij mijn ouders moeten doen!

FreddyXL | 13-04-12 | 10:58

Bij mij is de anticonceptie ook niet vrijwillig. Ik ben namelijk heel erg lelijk.
Kaas de Vies | 13-04-12 | 09:59 | + 29 -

Dat is ons bekend.

Kopvot | 13-04-12 | 10:58

We leven eenvoudigweg niet meer in een maatschappij waarin elke idioot naar believen kan fokken. De droefenis van incompetente ouders is ten eerste batterijzuur voor kinderen, maar bijkomend probleem is dat de misere op de samenleving wordt afgewenteld.
Eugenetica is iets heel anders dan verslaafden, zwakzinnigen of etters die een baarmoeder beschouwen als geldautomaat voor kinderbijslag of als distributiecentrum voor gelovige zieltjes van een waterkraan met anticonceptie te voorzien.

Shalome | 13-04-12 | 10:58

We kunnen ook overgaan tot het steriliseren van al die sherryzuipende adel. Gewoon, voor de lol, om fouten uit het verleden te herstellen, en omdat het kan.

*Fluit liedje, zoek zoek schavot. www.youtube.com/watch?v=TBo0LLlKu5Q.*

A.Th. | 13-04-12 | 10:58

@eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 10:49
Ja, castratie is toch ook een vorm van anticonceptie?

Expert Homo | 13-04-12 | 10:55

@ seesar | 13-04-12 | 10:54
Neen. Castratie is blijvend, verplichte anti-conceptie geeft de mogelijkheid ermee te stoppen.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:55

Is dit eigenlijk niet ook een vorm van castratie?

seesar | 13-04-12 | 10:54

@ Seraphin | 13-04-12 | 10:48
Ik zou dan wel zeggen: het examen moet voldoen aan WO-eisen. Je moet dus wel enig IQ hebben om je voort te mogen planten.
Verder is het belangrijk dat je NIET gelovig bent, want geloof verziekt de opvoeding.
Je inkomen moet op 80.000 euro bruto per jaar liggen, en je MOET politiek actief zijn. Natuurlijk niet aangesloten bij splinterpartijen of guurrechts.

Examen voor je kinderen wil nemen... uit emotie om je domme opmerking ga ik nu even koffie halen.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:53

Daar ben ik weer, guillotine gevonden. ... Waar had ik ook alweer mijn schavot gelaten. ... Momentje, ik ben zo terug.

A.Th. | 13-04-12 | 10:52

Vrij onschuldige maatregel in het belang van het (toekomstige) kind.
Ik zeg: doen!

datzouzomaarkunnen | 13-04-12 | 10:50

vetkleppert | 13-04-12 | 10:37 | + 1 -
Nee, als je relatie kut is, neem je een kind. Dan komt alles weer goed en groei je weer tot elkaar toe, zoals allen met kinderen weten.

Of je bent 17-18 jaar zonder opleiding, inkomen en je hebt niet vooraan gestaan toen de hersens werden uitgedeeld. Dan neem je een kind zodat je weer meedoet in de maatschappij. En misschien ook nog om de vader aan je binden zodat ie bij jou is en niet meer met zijn scooter bij zijn vrienden op het pleintje gaat staan.

Charles de Batz | 13-04-12 | 10:50

Gooi de religekkies ook op de lijst,zou ik zeggen.
Dan lost ook dat probleem vanzelf op..

Rest In Privacy | 13-04-12 | 10:49

Expert Homo | 13-04-12 | 10:02 | + -4 -

Het gaat om de voortplanting, waarde vriend. En als jij de piemol in het sterretje van je vriend plant is dat niet het geval...

eerstneukendanpraten | 13-04-12 | 10:49

Steek er maar de draak mee.
Ik had een compleet verslaafde zus die in een duister rothol vol junks hokte. Ik kreeg een hartklap toen ze op een dag haar kinderwens kenbaar maakte, want het was glashelder dat ze, smerige ruggengraatloze egocentrist die ze was, via de baby hoopte verandering in haar leven te brengen. Gelukkig werkte het niet met dat lijf vol gif, maar ik ben stad en land afgelopen naar mogelijkheden om die nachtmerrie te stoppen. Tot en met advocaten aan toe. Al had het me al mijn geld gekost, ik had een rechtszaak aangespannen om tegen te houden dat er ooit een kind het daglicht zou zien in dat house of horrors met zo'n klotewijf als moeder die elke kinderbijslagcheque naar de dealer had gebracht.

Shalome | 13-04-12 | 10:48

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:40 | + 0 -
mee eens. vond alleen de manier van 'toetsen' nogal kort door de bocht.
misschien gewoon bij meerderheid van stemmen. dat je verplicht bent om je kinderwens publiekelijk te verkondigen en dat dan de meerderheid van mensen die je langer dan een maand kennen mogen stemmen. democratischer lijkt me niet te kunnen..

painfull1 | 13-04-12 | 10:48

Gedwongen anticonceptie voor iedereen. Alle problemen over zo'n 80 jaar opgelost :)

Hippopotamus Amphibi | 13-04-12 | 10:48

Gezien de Tokkies, Bontkraagjes, Kansenzigeuners en algeheel treurvolk zou ik zeggen; "waarom stoppen bij verslaafden?". Gewoon algeheel anticonceptie afdwingen. Wil je kinderen? --> examen doen en dan krijg je misschien toestemming voor het werpen.

Seraphin | 13-04-12 | 10:48

@ painfull1 | 13-04-12 | 10:38
De "stresstest" is slechts 1 der testen me dunkt. Natuurlijk zijn 'gewone' ouders ook na een week met slapeloze nachten gebroken. En die kunnen wel eens iets doms doen. Dat mag in de discussie ook niet onbelicht blijven.

Nee, ik heb géén kinderen. Daar is door mijn ex wel over gesproken destijds, toen vond ik mezelf met 19 er écht veel te jong voor, en nog steeds is mijn intentie om het goed te overdenken. Kinderen zijn geen voorwerpen, maar mensen waar je je voor een jaar of 18 of langer aan conformeert.

Natuurlijk is de discussie over IQ en inkomen een zinloze, mijn insteek, mocht dat niet duidelijk zijn, is puur uit het oogpunt van welzijn van de kinderen en de ouders.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:47

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:10 | + 1 -
Ik weet niet waar je woont, maar de gemiddelde gezelligheid in +31 komt niet boven een zes minnetje uit. En ik ben inderdaad ook allesbehalve gezellig. Maar ik heb dan ook geen kinderen....

Aktivist | 13-04-12 | 10:46

Als god de wereld geschapen had, is het een enorme prutser. Dus laten we het heft in eigen hand nemen. Ik ben 'voor' dus.

Charles de Batz | 13-04-12 | 10:45

Sorry, ik kom net uit bed, maar ga even op zoek naar waar ik de guillotine heb gelaten. Ben zo terug.

A.Th. | 13-04-12 | 10:45

Ik ben voor, ik vond dit altijd al een goed idee, zal wel weer verkettert worden ondanks dat van Vollenhoven's schoonvader aan de goede kant "vocht" tijdens een politiek conflict van 70 jaar geleden. Ik wil even een ammandement indienen de verplichte anti-conceptie en het verbod op zich voort te planten uit te breiden met een verbod op het verschijnen in reality-soaps erover. "Barbie's bruiloft" alleen al is een goed argument om dit plan uit te voeren.

The Evil One | 13-04-12 | 10:44

Wilde graag aan het lijstje toevoegen:

- Mensen die "ja" uitspreken tijdens het inademen.

suvois | 13-04-12 | 10:43

Ken wel een paar miljoen mensen bij wie het wenselijk zou zijn.

verfsmijter | 13-04-12 | 10:43

@vetkleppert

Anticonceptiemaatregelen zijn voor jou inderdaad een goed idee.

Tripps | 13-04-12 | 10:43

rara | 13-04-12 | 10:37
Nog maar 38 jaar zelfs!

Wayne Schlegel | 13-04-12 | 10:42

Frietje_Oorlog | 13-04-12 | 10:27

Nee. Alleen Limbo's die niet begrijpend kunnen lezen komen in aanmerking.

The_Challenger | 13-04-12 | 10:42

Mijn vrouw is werkzaam in de zorg voor 'cliënten met een verstandelijke beperking' zoals dat zo mooi heet.
Die verplichte anti-conceptie is geen gek idee.
Het is niet goed als je beide ouders in een instelling wonen en jij zelf (in het meest gunstige geval!!) met een busje naar een speciale school moet.
Mensen die niet voor zich zelf kunnen zorgen moeten geen kinderen krijgen. simpel. Neuken doen ze toch wel (blijven mensen he...) maar zorg dan dat ze geen kinderen kunnen krijgen.

RockBock | 13-04-12 | 10:42

@Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 10:39
Waar kan ik me melden als donor?

rara | 13-04-12 | 10:41

@rara | 13-04-12 | 10:39 | + 0 -
Dat zien we aan je "comic sans" lettertype.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:40

spanarchist | 13-04-12 | 10:36 | + 0 -
ja, van die 100 euro per maand rijden wij een ferrari en vreten we iedere ochtend boterhammen met kaviaar!

painfull1 | 13-04-12 | 10:40

@painfull1 | 13-04-12 | 10:38 | + 0 -
Hele mooie discussie, maar kunnen we het niet gewoon houden bij hele extreme gevallen.

Het is kul om standaard te gaan bepalen voor mensen of ze wel of geen kinderen moeten krijgen.

Maar de extreme gevallen, waar een kind echt niet met geboorte bij gebaat is.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:40

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:38
Ik loop 10 jaar achter, dat was toch al duidelijk?

rara | 13-04-12 | 10:39

Hier is wat voor te zeggen... De vraag is of het zo *normaal* en goed voor de ontwikkeling van een kind is dat bijvoorbeeld verstandelijk gehandicapten kinderen krijgen. Als jeugdzorg tegenwoordig al een UHP gaat uitvoeren in geval van loyaliteitsproblemen bij een vechtscheiding.... Dan ligt de lat plotseling wel erg hoog vanuit deze optiek. Misschien moeten we dit soort dingen helemaal niet willen.

Recht op voortplanting is leuk, maar moet de samenleving vervolgens de scherven gaan oprapen als de verzorgingsintensiteit iets verder gaat dan die van de gemiddelde kinderboerderij geit? Dat lijkt mij niet, als je niet zelfstandig kunt functioneren in de samenleving is de verantwoordelijkheid voor een kind gewoon een stapje te ver.

Prof_Bukmaar | 13-04-12 | 10:39

@Tripps | 13-04-12 | 10:36
Tot uw dienst. Ik ben blij dat ik u heb weten te ergeren.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:39

Nu nog Lebensborn klinieken.

Bigi Bana Boy | 13-04-12 | 10:39

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:16
Ik lees meerdere keren dat je over de grens wilt kijken, wat ik ook graag wil doen met je.. dus bij deze even een vraag nav je opmerking dat de 'stresstest' een belangrijke indicator moet zijn voor het wel of niet mogen voortplnten..
Welke stresstest kan bepalen dat normale mensen na maandenlang nachten niet te hebben geslapen eens doorslaan (niet letterlijk) richting hun kind? want ik heb verdomd stressbestendige mariniers zien janken als kleine kindjes na een week zonder slaap..
verder even een kleine informatie vraag.. heb jij kinderen?
verder vind ik de sfeer hier, dat geld of een hoog IQ bij de ouders van doorslaggevende invloed is op de levensvreugde van een kind. alsof kinderen van een minimagezin niet gelukkig kunnen worden en zelfs studeren..
en andersom.. dat ouders vn rijke, gestudeerde ouders niet ontsporen en met hun gouden vingertjes aan andere mensen en hun spullen gaan zitten..

painfull1 | 13-04-12 | 10:38

@rara | 13-04-12 | 10:37 | + 1 -
48, werkelijk? Hahaha rare rara!

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:38

@kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:33
We gaan weer naar de jaren '50 toe. Duurt nog 48 jaar.

rara | 13-04-12 | 10:37

En hou eens op met die eeuwige zieke rozewolkvoorstelling van het krijgen van kinderen. Vertel tokkies liever dat het een gigantische bron van zorg en vermoeidheid is. En dat het heel veel geld kost, waarvan je ook een leuke auto zou kunnen rijden, of heel veel leuke dingen doen.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:37

Kinderbijslag afschaffen vanaf het tweede kind zal meer zoden aan de dijk zetten dan gedwongen anti-conceptie.

spanarchist | 13-04-12 | 10:36

vetkleppert, de typisch zure en afgunstige NLer.

Ik hoop dat je lief glimlacht naar het meisje die je luier komt verschonen in het bejaardenhuis, wanneer je het weer eens niet kon ophouden.

Tripps | 13-04-12 | 10:36

Wat een vruchteloos plan...

Pastor Sippenhaft | 13-04-12 | 10:36

@ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:33 | + 0 -
Maar mocht een zwaar verslaafde dame in behandelingstraject ingaan, is het dan niet beter als het niet verstoord wordt door een zwangerschap met complicaties?

Het is anticonceptie, dat is dus terug te draaien. Het blijft moeilijk, maar het is het nadenken waard.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:36

@J. De Hoop Schepper | 13-04-12 | 10:24
Het kan erger:

-Dit is Zus, mijn vrouw.

-U bent met uw zus getrouwd?

rara | 13-04-12 | 10:35

En toch had ik liever een pica van Flappie met een zwart blokje onder neus bij dit topic gezien.

Conan de Rabarber | 13-04-12 | 10:35

Mijn voorstel is om de gehele randstad onvruchtbaar te maken. Wordt het eindelijk eens gezellig in dit land.

StevePiano | 13-04-12 | 10:35

Theo Maassen zei hier ook iets over in 'Functioneel Naakt'. Iets als: 'Waarom moet je voor autorijden een rijbewijs halen maar is voor het nemen van kinderen niets vereist?' Iemand een fragment?

Expert Homo | 13-04-12 | 10:34

Niks mis mee: ik ken een geval waarin 2 verstandelijk gehandicapten samen een kindje kregen. In eerste instantie iedereen vertederd: zo leuk!
Tot bleek dat ma niet in staat was om voor de peuter te zorgen, en pa niet tegen het gehuil kon en begon te slaan. Het kindje is uiteindelijk uit huis geplaatst.
Dat soort ellende wil je graag voorkomen.
Vwb junks: lijkt me lastig om te bepalen wie d'r een junk is, en wie niet. Los van het feit dat de pil bv slecht werkt icm sommige drugs.

Dawassiknie | 13-04-12 | 10:34

Hij moet zich er in gods naam niet mee bemoeien die flapoor

dickyblowout | 13-04-12 | 10:34

In landen ten oosten van ons had je vroeger geen gehandicapten of andersdenkenden, deze mensen mensen werden vakkundig opgeborgen of opgeruimd.

Minderproductieve mensen kan je immers niet gebruiken. Preventie (lees Uitroeing) is geboden.

manmanman.... leren we nou nooit?

ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:33

@ kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:27
IVF behandeling he? Dus zeg het maar. Had dat mogelijk moeten zijn? Achteraf kijk je een koe in de kont, maar was het niet beter dit te weigeren? Voor het welzijn van de vrouw, en van het kind?

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:33

Conan de rabarber 10:21

Gek genoeg is euthanasie voor dat soort figuren dan weer geen optie. Zit er toch een grens aan de liefde voor de planeet.

Topperke | 13-04-12 | 10:33

terug naar de jaren 50

maraboe | 13-04-12 | 10:33

Mensen die hun kinderen zulke namen geven hebben gewoon een enorme tyfushekel aan diezelfde kinderen.

Turambar | 13-04-12 | 10:33

@maraboe | 13-04-12 | 10:31
Dat wil toch iedereen?

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:33

@Koettoerk | 13-04-12 | 10:19
Solipsisme in combinatie met misogynie is wat mij betreft een goede reden om per direct gesteriliseerd te worden.

rara | 13-04-12 | 10:33

@ snikkelwikkelrubber | 13-04-12 | 10:22
Lul met oren.
Je slaat de plank he-le-maal mis. Gehandicate kinderen worden toch wel geboren. De vraag is of je de echt verstandelijk beperkten in staat moet stellen kinderen te krijgen die normaal zijn, en al vroeg een achterstand in te werpen.
Het gaat ook om welzijn. Als je dat niet snapt kun je beter wegwezen.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:32

terug naar de jaren 50

maraboe | 13-04-12 | 10:31

fox news kom er maar in...

maraboe | 13-04-12 | 10:30

@ Guy de Lombard

Voor mijn part 1000 euro p.p.p.s.
Het moet natuurlijk wel een aantrekkelijke optie zijn.

Desmoulins | 13-04-12 | 10:30

Laten we maar eens beginnen iedereen verplicht te anticoncepteren. Wil je een kind? Prima, dan krijg je één jaar om te bewijzen dat jij je mag voortplanten. Dit klinkt als een overtrokken maatregel, maar ik weet welhaast zeker dat we dit gaan meemaken in de komende 50 jaar.

Biff Eagleburger | 13-04-12 | 10:30

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:16
En hardrijden.

rara | 13-04-12 | 10:28

Kan J. Quid ook op deze lijst met zijn Limburgershaat?

Frietje_Oorlog | 13-04-12 | 10:27

@BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:25
Geeft u zelf al aan waar de 'grens' ligt.

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:27

@ Sunabalk | 13-04-12 | 10:18
Ja, ik ken wel zo iemand.
Een vrouw met een verstandelijke beperking. In mijn stad kent iedereen haar wel zo'n beetje.
Leuk hondje gekocht, woning en verdomd! Een zoon!
Ik kan je zeggen, dat is schrijnend. Leraren op de basisschool waar hij zit nemen al extra boterhammen mee omdat het kind NIKS meekrijgt, maar wel deel moet nemen aan het continurooster van zijn moeder.
Komt soms met twee verschillende schoenen op school, laat staan kleding achterstevoren.
Ik heb jarenlang Zwarte Piet gespeeld op die school, en 1 jaar was het joch ziek. Dan gingen we bij de zieken langs. En dan kom je dus binnen...
Laat ik het zo zeggen: vies, stoffig, vooral karig, en een nogal muffe indruk. Dat hele huis. Het kind lag op de bank (niet ziek, mama wilde dat Sinterklaas aan huis kwam) en leek vre-se-lijk verlegen. Er kwam geen woord uit bijna.

En zo iemand, mag kinderen krijgen, terwijl ze niet kan werken, niet voor een huis kan zorgen, laat staan een hond, en alle aandacht op zichzelf vestigt.
Needless to say dat ik de school eens heb aangeraden Jeugdzorg te benaderen.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:25

In dit land heb je een rijbewijs nodig om een motorvoertuig te besturen. En voor werkelijk iedere semizwakzinnige bezigheid word moet je met alle geweld een diploma hebben dat ervan getuigt dat je er vier jaar over verveeld bent op school.
Maar iedere verslaafde, gestoorde of oliedomme randdebiel kan gewoon "besluiten" de maatschappij met zijn zieke vruchten op te zadelen.
Terwijl het opvoeden van een kind toch een verantwoording van een totaal andere orde is dan zo'n baan waar je zo'n druiloordiplomaatje voor nodig hebt.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:25

Ik val onder 5 van de genoemde categorieen, en nu?

scheet | 13-04-12 | 10:24

Angela baart Zus.. vind het nog steeds een raar verhaal

J. De Hoop Schepper | 13-04-12 | 10:24

Wat is dit nu weer voor Christen pro-life meuk, er lopen al genoeg zielige kinderen rond.

Frederik Vijf | 13-04-12 | 10:24

Randstaders, werknemers GeenStijl en 'reaguurders' GeenStijl vergeten. Net als 'links'-stemmers, midden-stemmers, 'rechts'-stemmers en niet-stemmers.
En zou ik nog iemand vergeten zijn... die dan ook.

Maar nu even serieus. Dat bepaalde verstandelijk gehandicapten (die zelf vaak het vermogen van een klein kind hebben) geen kinderen mogen krijgen lijkt me geen slecht idee.

DerUnterMensch | 13-04-12 | 10:23

@T.H. | 13-04-12 | 10:22 | + 0 -
Goed gesproken Torko Hopjes.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:23

er zit wat in maar is onethisch. beter geven we het aan afrikanen die hebben het het hardst nodig ..

rubs | 13-04-12 | 10:23

er zit wat in maar is onethisch. beter geven we het aan afrikanen die hebben het het hardst nodig ..

rubs | 13-04-12 | 10:23

Mmm heb het idee dat www.ad.nl een bron is aan stukjesschrijven gs. Het is principieel onjuist idee.
De maatschappij moet ingericht zijn op het meedoen van gehandicapten of mensen met een "afwijking" in de breedste zin van het woord. Ze hebben net zo goed recht op voortplanting.
Het idee is facistisch en lost de oorzaak niet op. Een wereld met gehandicapten en mensen met een afwijking geeft kleur aan de wereld.
Anders zou ikzelf alleen maar overblijven.

snikkelwikkelrubber | 13-04-12 | 10:22

Als ik Zus, Mensje of Bloem werd genoemd wenste ik postnataal geaborteerd te worden. Leuke moeder of niet.

T.H. | 13-04-12 | 10:22

@Cuyahoga | 13-04-12 | 10:19
Kudt. Ik kom niet uit Limburg. Jammer.

chevyeddy | 13-04-12 | 10:22

@Cuyahoga | 13-04-12 | 10:11
Geef het goede voorbeeld en spring van een Hilton naar keus.

Conan de Rabarber | 13-04-12 | 10:21

@ kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:18
Omdat de persoonlijke levenssfeer nogal in de weg gaat zitten. Wanneer is het inbreuk?
Ja, ik ga hier wat serieuzer mee om dan sommige anderen hier. Omdat ik wel over de grens heen wil kijken.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:20

In principe moet heel de wereld aan de anticonceptie, da's nu wel duidelijk. Niet alleen NL is een faalland, heel de wereld is één grote epic fail. Als God zou bestaan, en de mensheid is zijn levenswerk, zou die nu zijn polsen aan het doorsnijden zijn wegens opperfalen.

Maar voer dit maar globaal in, met een beetje mazzel sterven jullie allemaal net op tijd uit, en is de wereld eindelijk nog een paar jaar van mij, zoals het hoort. Wat doen jullie hier uberhaupt in the first place, ga toch lekker multicullen op Mars for all I care.

Koettoerk | 13-04-12 | 10:19

chevyeddy | 13-04-12 | 10:12
Voor dat je begint moet je je eigen even het volgende afvragen:
-Heb je raar haar?
-Heb je een eigen zaak gehad en een keer iets afgetrokken van de belasting wat niet mocht
-Heb je wel eens porno gedownload?
-Heb je je wel eens geërgerd aan een buurman die zijn hond overal laat schijten, en daar in een opwelling iets lelijks over gezegd?
-Kom je uit Limburg?
-Heb je familie met meer dan 3 kinderen?
-Heb je écht geen raar haar, kijk nog eens goed in de spiegel.

Indien je één van deze vragen met 'ja' kunt beantwoorden, forget it, because you are toast.

Cuyahoga | 13-04-12 | 10:19

Gewoon bij voorbaat iedereen aan de anticonceptie, en je mag er pas vanaf na geschikt bewezen te zijn. Zijn die probleemwijken ook binnen een generatie opgelost.

Harry Turtle | 13-04-12 | 10:19

@kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:18 | + 0 -
Maar als alleen mensen met IQ van 110 voortplanten dan vallen de kinderen die 110 hebben als IQ buiten de boot, want dat zal dan meer naar de 100 gaan.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:19

Cuyahoga 10:11

Ah! De overbevolking gekkies zijn ook weer gearriveerd. In het westen zijn de aantallen gestaag aan het dalen. Ga je verhaal in India verkondigen, rare snijboon.

Topperke | 13-04-12 | 10:19

Ik ben voor! De argumenten tegen zijn allemaal vrij flauw van aard en geen reden om dit niet te regelen.
Net als euthanasie is dit wel degelijk in de praktijk uit te voeren, mits onder strikte condities en met instemming van diverse professionele (!) partijen.

We kunnen allemaal genoeg voorbeelde aandragen van mensen waarbij bjvoorbeeld de kans op een zwakzinnig kind dermate groot is en er nu al kan worden gezien dat die mensen nooit voor een kind kunnen gaan zorgen dat dit de regeling rechtvaardigt.

Goed plan dus en het uitproberen waaard!

Sunabalk | 13-04-12 | 10:18

@ ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:15
De grens? Jij stelt verdomd moeilijke vragen!
Maar daar zou je dus een meetlat voor moeten ontwikkelen. Vooral gericht op de stressbestendigheid van de ouder (uit onmacht wordt ook geslagen), overzien ze de gevolgen, snappen ze de risico's, en kunnen ze ook zonder hulp een kind opvoeden.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:18

Dan zijn die plannen in Indonesië toch beter.
100 € per volwassen man per sterilisatie.
Alle armlastige mannen laten zich steriliseren. Rijke mannen blijven over.
Zie hier de survival of the fittest.

Guy de Lombard | 13-04-12 | 10:18

@BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:13
Waarom niet? We brengen niemand om het leven, we kunnen zelfs die mensen een hogere uitkering geven (immers genoeg geld over van alle kindersubsidies: bijslag, belastingkortingen etc.) en voor een dreigend tekort op de arbeidsmarkt importeren we alleen hen die ook een IQ van minimaal 110 hebben.

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:18

Terwijl het toch al heel vruchtbaar zou kunnen zijn om criminele antecedenten na te trekken bij (homo)huwelijk met partner uit buitenland, en kindgevoelige jobs (trainer, leraar, KDV mitarbeiter) te koppelen aan bestanden van internetpedokijkers.
Maar ben benieuwd wat Pieter ervan vind.
Toch niet de gakste!

Einde van de Domheid | 13-04-12 | 10:18

De zweden hebben het al gedaan vorige eeuw. Niemand was er echt blij mee.
en.wikipedia.org/wiki/Compulsory_steri...
Er schijnt zelfs een aantal mensen gesteriliseerd te zijn aan wie het nooit verteld is, dus meneer van vollenhoven, misschien ben jij ook aan de beurt vanwege deze ideeen.

Dezenaamhier | 13-04-12 | 10:17

OMG, en als het met terugwerkende kracht in werking treedt kan 80% van de reaguurders zich gaan melden bij een postnatale abortuskliniek.

Conan de Rabarber | 13-04-12 | 10:17

@Expert Homo | 13-04-12 | 10:14 | + 1 -
Duidelijk toch expert, touche!

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:16

@ Cuyahoga | 13-04-12 | 10:11
Ik denk niet dat je het vanuit de hoek 'samenleving' moet bekijken. Persoonlijke mening natuurlijk.
Zelf zoek ik het dan in de hoek van de soon-to-be ouders en hun kroost.
Moet je mensen die zélf de nodige hulp nodig hebben, en zich niet altijd staande kunnen houden, de vrijheid geven om zomaar kinderen te krijgen? Natuurlijk ze zullen er heel lief voor zijn, maar overzien ze de gevolgen? 's Nachts huilende baby's? Kinderen die vragen veel aandacht en energie, en héb je dat? Want je hebt heel veel energie nodig om in jezelf te steken.
Opdat zowel de ouders, als de kinderen, beschermd worden.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:16

@ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:15 | + 0 -
Zelfde ligt bij euthanasie.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:16

Wannabee ouders die niet in staat zijn alle kosten van hun boreling tot de 21e verjaardag zelfstandig op te hoesten.

Kunnen ook sowieso op de lijst.

goedverstaander | 13-04-12 | 10:15

En hoe gaan we debiele mannen verplichten tot anticonceptie dan? Bij mijn weten is er nog steeds geen prikpil voor mannen.

Verder vind ik het een discutabel idee, waar ligt de grens?

ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:15

En hoe gaan we debiele mannen verplichten tot anticonceptie dan? Bij mijn weten is er nog steeds geen prikpil voor mannen.

Verder vind ik het een discutabel idee, waar ligt de grens?

ArnhemseMeisjes | 13-04-12 | 10:15

@chevyeddy | 13-04-12 | 10:12
Zou ik wel willen, maar ik ben te druk me tweeverdienend en wegens drukte kinderloos de pestpokken te werken voor alles waar ik niks dan last van heb.
Andermans uitkering, fokpremie en overlastkinderen, bijvoorbeeld.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:15

In theorie een zeer lovenswaardig idee, maar in de praktijk niet uit te voeren. Gaan we preventief te werk of pas na een x aantal overtredingen? Het heeft een nogal duister karakter... Ik ben benieuwd of we nu ook weer een storm van verontwaardiging losbarst. Anti-racisme bureautjes zullen best doorhebben dat onder de groep die zij vertegenwoordigen de meeste gedwongen anticonceptie slachtoffertjes zitten...

Desmoulins | 13-04-12 | 10:15

@BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:12 | + 0 -
Kan de redactie dat? Ze zijn machtiger dan ik dacht.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:14

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:03
HIV verspreid zich doordat die patiënten maar blijven rondneuken. Dat gaan ze dan niet meer willen.

Expert Homo | 13-04-12 | 10:14

- Heet jij Zus???
- Ja zo heet ik.
- Dus Zus en Zo?
- ...
Wie doet dit zijn kinderen aan?

Het Vragevuur | 13-04-12 | 10:14

Prof. Drs. Klavan | 13-04-12 | 10:01 | + -3 -
U godwint sneller dan ik met mijn ogen kon knipperen. Maar u heeft vast ook een oplossing? Of is het het ouderschap Heilig?

Charles de Batz | 13-04-12 | 10:13

Daar dit soort mandaten ongetwijfeld bij "professionals" van BJZ en onze rechterlijke macht terecht gaan komen moesten we dit maar eens niet doen....

Parel van het Zuiden | 13-04-12 | 10:13

@ kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:12
Kijk, als we zo gaan beginnen snap ik de vergelijking met die ene kerel met een snor en een stijve rechterarm wel.
Laten we dan meteen een IQ test verplicht stellen. Alles onder de 110 krijgt verplicht anticonceptie.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:13

Meisjes met het syndroom van Down krijgen al heel lang de prikpil.

Wayne Schlegel | 13-04-12 | 10:12

Geen Oh Oh Cherso of Meisjes in de Jungle meer dus. :(

Rest In Privacy | 13-04-12 | 10:12

@vetkleppert | 13-04-12 | 10:06
Eigenlijk ben ik het altijd met jouw tegels eens. Ik stel voor dat we een nieuwe politieke partij starten.

chevyeddy | 13-04-12 | 10:12

@ Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:10
Klopt, ze kunnen u altijd dwingen een knoop in uw zaadleiders te leggen.

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:12

@BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:09
Bezoek aan psychiater, slikken ritalin, allemaal indicatoren voor verplichte anticonceptie.

kapotte_stofzuiger | 13-04-12 | 10:12

"Gedwongen anticonceptie voor verslaafden,"

Ik denk dat Rob Oudkerk dat wel ziet zitten.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:11

Ik ben VOOR , en alleen maar omdat het gaat om mishandelde kinderen te redden ,om recidive te voorkomen bij sla ouders!

Mr aarsch | 13-04-12 | 10:11

Hoewel ik deze kritische invalhoek zeker kan waarderen, is het onderwerp echter van zeer serieuze aard.
Als jullie over 200 jaar nog steeds gebruik willen maken van deze aardkloot zal er toch een keer tegen het onbeperkt fokken opgetreden moeten worden.

Iedere week netjes je afval scheiden en Prius rijden staat wel leuk voor de buurt en op verjaardagen, maar je hebt er nulkommaniks aan.

Minder mensen op deze aardkloot, is de enige manier om het leefbaar te houden. En om dan te beginnen met mensen die zichzelf nu al niet staande kunnen houden is niet eens zo'n slecht idee.

Cuyahoga | 13-04-12 | 10:11

Zat ik vanochtend te bedenken in bad, naar aanleiding van een aantal weggejoristen gisteren.

Zien de redacteuren het als een vloek of een zegen als ik in hun topics reaguur.

Zo van, hahaha Brusselmans jij hebt vandaag Kaas in je topic, losert!

Maar goed, daar ging mijn narcisme weer. Hadden mijn ouders maar meer anticonceptie gebruikt.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:10

Nee, laten we met z'n allen sprinkhanen en kweekvlees gaan vreten vanwege de overbevolking. Ook zwakzinnigen en gestoorden moeten kunnen fokken. De maatschappij betaalt wel weer voor alle ellende met hun overbevolkertjes.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:10

@ Aktivist | 13-04-12 | 10:07
Ik heb de gezelligheidsindex even erbij gepakt. Blijkt dat het niet zo gezellig is. En wat ga jij daar aan doen?!

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:10

Zeau, die Pieter heeft ook o-ve-ral verstand van. Hee Flappie, hou jij het ff lekker bij ontspoorde treinen en gestuiterde vliegtuigen.
Voor een Godwin vind ik het nog wat te vroeg op de morgen.

LJBrinkhorst | 13-04-12 | 10:09

Ja Quid, dan kan je die >200 comments onder je stukkies voortaan ook wel vergeten.

Conan de Rabarber | 13-04-12 | 10:09

@Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:06
Ja. Je mist de neiging van de redactie om alles tot in het absurde door te trekken. Hoewel het idee van verplichte anticonceptie voor Volendammers nog niet zo gek is, natuurlijk.

rara | 13-04-12 | 10:09

Het wordt ietwat ridicuul neergezet, maar iemand moet die proefballon eens oplaten.
Ik denk dat er zeker gevallen zijn waarin het niet wenselijk is voor de eventuele ouders, én de kinderen die ze uitpoepen, om überhaupt het ouderschap op zich te nemen.
De vraag is: waar trek je de grens?
Moet je bijvoorbeeld mensen met een verstandelijke beperking kinderen laten krijgen, of dien je die de prikpil te geven.
Nog eentje: wat zijn de psychiatrische patiënten? Doel je op de groep die 1x in het leven een flinke depressie doormaakt, of heb je hier te maken met de groep die chronisch een stoornis heeft?

BeunDeHaas | 13-04-12 | 10:09

Degenen die hier allemaal tegen zijn kijken opzettelijk de andere kant op.
Het is toch idioot dat een verslaafde zomaar vijf kids op de wereld zet. Het zou beter zijn je er echt in te verdiepen voordat er met de 2e wereldoorlog weer gewapperd wordt.

lanexxx | 13-04-12 | 10:08

@Harreeee | 13-04-12 | 10:08 | + 0 -
Geenstijl beperkten? Joop-bezoekers?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:08

Niets mis mee, kinderen van gekkies, verslaafden, geestelijl beperkten hebben toch een kleine kans op een goed leven. Eerder staat hun een leven vol problemen te wachten. Waarom hen en de samenleving daarmee belasten?

Harreeee | 13-04-12 | 10:08

Nu nog de prenatale IQ-test uitvinden en we zijn klaar voor de volgende stap in de eugenetica.

rara | 13-04-12 | 10:07

Kudos voor Van Volenhoven om dit zware onderwerp weer aan te snijden. Uit een soort misplaatst nazi beeld laten we echt totaal ongeschikte debielen keer op keer kinderen krijgen die vervolgens met grote achterstand uit huis gehaald worden, waarop de debielen er maar weer een uit poepen. De documentaire staat me nog zeer scherp voor de geest.
Alsof er geen zorgvudlige procedures te bedenken zijn. Alsof de anti-conceptie voor altijd is.
Als dit 50 kinderen per jaar mider laat doodslaan ben ik voor.

Kirth Gersen | 13-04-12 | 10:07

Alle anonieme lafbekjes of course. Sofort gedwongen steriliseren! Die genen willen we niet in ons gezellige landje!

Aktivist | 13-04-12 | 10:07

Sommige mensen zouden inderdaad geen kinderen moeten krijgen maar jezus wat een onzalig idee is dit! Wie bepaalt dat dan wie er wel of niet geschikt is om kinderen te krijgen?! En wat gebeurd er als zo iemand dan onverhoopt toch zwanger raakt, gedwongen abortus?!

M.I.L.F. | 13-04-12 | 10:06

Het zal eens tijd worden.
En nu meteen breder trekken.
We moeten al heel lang af van het idee dat iedereen "recht" heeft op een kind. Bij wijze van huisdier, om de relatie uit de stront te trekken of omdat je godje wil dat je je voortplant.
Met als gevolg dat juist degenen van wie je het niet hoopt fokken als konijnen.
Het is meer dan overvol. Allerlei symptomen waarover ons de kop gek wordt gezeken zouden er niet zijn als er niet zo werd gefokt. Er is namelijk genoeg energie, genoeg vlees, genoeg water en genoeg ruimte, als er maar niet veel te veel mensen zijn.
Laat eerst maar eens zien dat je voor jezelf kan zorgen, voordat je de maatschappij opzadelt met overbevolkertjes die ook alleen maar voor kosten en overlast zorgen.
Schaf de fokpremie af en beboet ieder kind na het tweede.

vetkleppert | 13-04-12 | 10:06

Het gaat hier om anticonceptie, niet om het onvruchtbaar maken. Het kan dus een tijdelijke maatregel zijn, die terug te draaien is. Ik kan mij voorstellen dat dit soms wenselijk is.
Mis ik iets?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:06

En basketballers, of vallen die onder de korfballers?
Oh wacht, die zijn natuurlijk allemaal homo, laat maar.

Cuyahoga | 13-04-12 | 10:05

Is ons Pieterman weer eensch in China geweest ofzo? Reminder vergeet vooral ook niet die menschen mit flaporen, abbspritzen sofort!

william7055 | 13-04-12 | 10:04

Staan mensen met flaporen ook op de lijst van professor Van Vollenhoven?

Kapitein Sjaak Mus | 13-04-12 | 10:04

@Expert Homo | 13-04-12 | 10:02 | + 0 -
En jij noemt jezelf expert. Nou kom maar even bij ome Kaas op schoot zitten, dan leg ik het nog een keer uit hoe je HIV krijgt.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:03

En geile knaapjes natuurlijk, meteen castreren die mannekes, voordat ze godsvruchtige geestelijken kunnen verleiden.

Schoorsteenveger | 13-04-12 | 10:03

Gedwongen anti conceptie..... en dan die foto van Angela, heeeeeerlijk ROFL...

Fijne kerel | 13-04-12 | 10:03

@Prof. Drs. Klavan | 13-04-12 | 10:01 | + 0 -
Ik kan mij voorstellen dat je het in extreme gevallen wel overweegt. Wat is dan een oplossing?

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:02

What's next? Castratie HIV patiënten?

Expert Homo | 13-04-12 | 10:02

Gek Mens, heb gister je Zus gedaan. Ga even Bloemen voor me halen om het te vieren.

gristen | 13-04-12 | 10:02

@ChillBill | 13-04-12 | 10:01 | + 0 -
Ja dat zou Irma wel willen. Nou die genen van mij, hou ik lekker bij me.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:01

Dat gebeurde in de jaren '30 van de vorige eeuw ook in het landje ten oosten van ons onder het regime van een man met een snor.

Zoiets moet je niet willen, of zou hij het van zijn schoonvader hebben?

Prof. Drs. Klavan | 13-04-12 | 10:01

Hee Johnny, je vergeet de Oranjes te noemen.

Schoorsteenveger | 13-04-12 | 10:01

"Mensen die hun kind 'Zus', 'Mensje' of 'Bloem' noemen horen absoluut ook op de lijst."

Serieus, Zus? Fanstastisch, als ik nog een zoon krijg dan noem deze 'Zus'.

"Hey daar loopt Zus"
"Nee dat is mijn broer"

Trolololo to the max.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 10:01

Maar dan ook gedwongen zwangerschappen!! Het moet wel eerlijk blijven.

ChillBill | 13-04-12 | 10:01

Bij mij is de anticonceptie ook niet vrijwillig. Ik ben namelijk heel erg lelijk.

Kaas de Vies | 13-04-12 | 09:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland