Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims moeten handen schudden. Allemaal

metjelulhoofd.jpgEn wederom is porno-advocaat Mohammed Failzel Huillie Enait de loser van de dag. De afwijzing van de handenschudweigeraar voor de functie van Klantmanager bij de gemeente Rotterdam is volkomen terecht. Discriminatie omdat het moet, aldus de rechtbank. Nederlandse omgangsnormen staan boven de islamitische totaalmalloterij in het hoofd van Mohammed Oetlul Enait. Als Klantmanager dien je je eigen achterlijke religie ondergeschikt te maken aan het feit dat we in dit land handen schudden met elkaar om wederzijds respect te tonen. En dan is de rechter nog zo coulant geweest om het notoire te laat komen van de heer Enait door de vingers te zien. Net als het feit dat hij blijft zitten als hij zou moeten staan, maar gaat staan op de momenten dat hij juist zou moeten blijven zitten. Er kunnen nu twee dingen gebeuren. Enait trekt weer zijn standaard troefkaart dat iedereen in Nederland racistisch is en hij het Grote Slachtoffer met het Rare Petje + dito Baard. Doet hij al sinds 2006. Of hij leert van zijn facepalmfetisjisme en probeert de media een tijdje te ontlopen. Wat voor iemand die nog geiler wordt van de media dan van zijn eigen pr0n-secretaresse natuurlijk best lastig is. Afijn, één pluspuntje: dankzij deze uitspraak zijn alle orthodoxe moslims in publieke functies vanaf nu verplicht om handen te schudden met vrouwen. Ja, jij ook, Nourdin Belhadi. Thanks, Enait. Goed geregeld, die objectief gerechtvaardigde discriminatie. Die onthouden we. Lezen wij met goedkeurend geknik nog een paar keer die prachtige slotpassage van de uitspraak door. Het kan dus wel. Naar het oordeel van het hof is de discriminatie echter objectief gerechtvaardigd. Het handen schudden, een gemeenschappelijke omgangsvorm, is met enige regelmaat aan de orde voor de Klantmanager. In een pluriforme en multiculturele samenleving als de Nederlandse is het belang van het hanteren, althans niet afwijzen, van een dergelijke gemeenschappelijke omgangsvorm zeer zwaarwegend. De gemeente dient als overheidsorgaan neutraliteit uit te stralen naar alle burgers, ongeacht geslacht. In dat licht is het van wezenlijk belang dat de Klantmanager de klanten tegemoet treedt op een wijze die door hen niet als respectloos en kwetsend wordt ervaren. Indien de Klantmanager weigert een door de klant (man of vrouw) uitgestoken hand te schudden, zonder dat daarvoor een aanwijsbare fysieke - of anderszins objectieve - oorzaak is, zal dit door veel mensen in de Nederlandse samenleving als kwetsend en beledigend worden ervaren. Dit gedrag schaadt de relatie tussen de klant en de gemeente. Van groot belang is dat de klant de confrontatie met dit gedrag niet uit de weg kan gaan. Het weigeren om de uitgestoken hand van een vrouwelijke klant te schudden is temeer onaanvaardbaar, nu die weigering als een ontkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, en dus als extra kwetsend kan worden ervaren. Daaraan doet volgens het hof niet af dat de man zich bereid heeft verklaard ook mannen niet de hand te schudden. Nu de discriminatie objectief is gerechtvaardigd, is de afwijzing van de betreffende sollicitant door de gemeente niet onrechtmatig.

Reaguursels

Inloggen

La Vie En Rose | 11-04-12 | 13:17 | + 0 -
1. mijn oprechte excuses daarvoor dan.
2. U zegt dat ik worden verdraai en daarna geeft een u een (vaag) voorbeeld van waar ik om de brei heen draai. Als u dingen beweert geef daar dan een voorbeeld van en draai er zelf niet zo om heen.
3. Natuurlijk is het vreselijk wat er met van Gogh is gebeurt, maar daarvan alle Mosilims de de schuld geven in onzin. Het grootste deel van de Nederlandse moslims heeft zich ervan gedistantieerd dat laat al zien dat dit niet vanuit de Islam komt maar vanuit een gek.

Op het laatste punt kan ik alleen antwoorden JA in Afrika zijn vele niet christenen gestorven door misbruik van de bijbel. Ik geef u vaak bewijzen maar hoor dan nooit u sorry dat ik u van leugens beschuldigde, daarom moet u nu zelf maar eens in de archieven gaan kijken.

denk.toch.eens.na | 11-04-12 | 23:29

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:12
1.Allereerst ben ik geen meneer, zoals u, die wel alles goed leest *kuch* inmiddels had moeten weten.

2.U verdraait regelmatig woorden, ook van andere reaguurders om een punt te kunnen maken. Kan zijn dat begrijpend lezen niet uw sterkste kant is, maar ik denk dat u dat weloverwogen doet. Zoals bij het volgende:

"Na Life of Brian kwam er inderdaad protest maar netjes net als dat er na cartoons over de Koran in Nederland niet iemand is vermoord."

Ook hier draait u bewust om de hete brei heen. U weet namelijk dat als er iemand het lef zou hebben om een film The life of Mohammed te maken, er wereldwijd enorme protesten van moslimfanaten zouden komen, fatwa's en doodsbedreigingen zouden volgen en de makers hun verdere leven met beveiligers rond zouden moeten lopen.

3. Het gaat niet om cartoons over de Koran, maar over Mohammed. Neuh, er is in Nederland niemand om die cartoons vermoord, maar ze moeten wel beveiligd worden.
En Theo van Gogh maakte geen cartoons, maar schreef o.a. columns, had openlijk kritiek op de Islam, Mohammed etc. Die is natuurlijk gewoon dood van zijn fiets gevallen en niet beestachtig afgeslacht door een moslim. Hè?

En dan nog deze opmerking van u:
"Je kan de vergelijking trekken met christenen in Afrika die ook veel heftiger en met moord partijen reageren op anderdenkende/gelovende."

Oh Djiezus Kraaist, hoe krijgt iemand het verzonnen.

Kunt u even een linkje geven van die christenen in Afrika die veel heftiger en met moordpartijen reageren op andersdenken/gelovigen? Ik heb namelijk andere informatie.

La Vie En Rose | 11-04-12 | 13:17

En dan te bedenken dat die dwaas mensen juridische bijstand moet geven...

kraaghaar | 11-04-12 | 12:08

@bankai
fijn dat u zichzelf ziet als een 'gematigd' moslim, in mijn ogen bent u gewoon een sleeping cel, als uw fanatiekere broeders de overhand krijgen zal uw keus snel gemaakt zijn nietwaar?

sir Its-a-shame | 11-04-12 | 09:04

Die Faizel Enait gebruikt zijn religie alleen maar om de NL-rechtstaat te sarren. En geef hem eens ongelijk... Het kost jaren (en triljoenmiljard euro) om tot een uitspraak te komen...Nou hij heeft zijn zin wel hoor!

PrinsesStoepje | 11-04-12 | 03:47

Met me boerenverstand ben ik het hier natuurlijk mee eens, maar juridisch heeft de h4t0r wel een punt. We hebben immers godsdienstvrijheid, echter wordt die wet vaker misbruikt dan dat hij nut heeft. Wordt het niet is tijd dat godsdienstvrijheid betekent dat ik vrijheid *tegenover* godsdienst krijg en er niet mee geconfronteerd wordt?

Maak deze uitspraak consistent en logisch door godsdienstvrijheid in te perken, het wordt alleen maar misbruikt door bovenstaand artikel verwijzenden woestijnratten.

uwgandalf | 11-04-12 | 01:29

Pfoe,
wat een moeite het kost om veizeldeviezemuslimman op z`n plaats te zetten.
Maar gelukkig is het nu eindelijk zover, mijnheer heeft eindelijk door dattie finaal bakzeil haalt met zijn onaangepaste houding.
Ik zie in hem helaas niet meer dan een kudt straatterroristmarokkaantje met een superioriteits complex. Al was het alleen maar vanwege zijn optreden in een rechtszaal, waar dat soort piepoos eigenlijk niks te zoeken hebben.
Dat komt wel vaker voor in die "cultuur".

Diesel-Kuhlschrank | 10-04-12 | 22:54

Schokkende uitspraak hoor!

MichelDenHaag | 10-04-12 | 22:43

Ha dit is goed nieuws, blijkbaar zijn er toch ook nog fatsoenlijke rechters in 0031 en niet alleen maar D66ers.
Beetje flauw, pornoadvocaat, en ook niet echt nodig, deze man heeft zichzelf al ruimschoots genoeg en public voor lul gezet. Wel echt heel erg dom als advocatenbureau om Anetta Keys prominent op je website te plaatsen, dat dan weer wel.

religionisabadthing | 10-04-12 | 22:39

Armin Langbaard | 10-04-12 | 17:24 | + 0 -
Je doet wel erg veel moeite om me als een soort van racist weg te zetten. Moet eerlijk zeggen dat ik daar niet van gediend ben. Ik zit hier de hele tijd te herhalen dat ik geen probleem met gelovigen heb, maar met religie. Met jouw God dus, zo je wilt. Vind ik een enorme klootzak. (kijk trouwens even om je heen, naar al het leed in deze wereld, en vertel me met droge ogen dat jouw God daar geen probleem mee heeft, wil je? En zeg dan zelf, als jij oppermachtig was, zou je het allemaal niet net wat minder verneukeratief regelen? Wat zegt dat dan over die hufter van een God van jou?)

Anyways, genoeg gerant voor vandaag. Alsnog een zalig pasen.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 22:35

Misschien dat er ergens bij een bankbestuur plek voor em is?

lidlbier | 10-04-12 | 21:39

He he zou toch mooi zijn als je de arbeidsvoorwaarden aan je eigen aan zou kunnen passen .
Denk dat z'n tweede voorstel over salaris zou gaan.
Verder mot die mafkees natuurlijk aan het werk gaan "ongesubsidieerd" that is.

lidlbier | 10-04-12 | 21:36

Voor aandachtshoerr Enait zijn dit soort rechtzaken natuurlijk dé manier om weer es uit de vergetelheid in de actualiteit te geraken, het is aan de media om geen enkele aandacht aan hem te besteden, scheelt weer wat schreeuw-topics als deze

razz | 10-04-12 | 21:11

La Bailaora | 10-04-12 | 20:16 | + 0 -

Je noemt weer een onderdeel wat in de meeste religieuze boeken terug te vinden is, de vrouwen discriminatie. Dit staat daarin omdat deze boeken in een tijd zij geschreven dat dat normaal was. Je ziet dat deze leer niet voor de gelovige vast ligt, omdat ook zij met hun geloof mee gaan. Jammer genoeg zijn er fanaten die vrouwen burka's of pruiken laten dragen of ze zelfs binnenshuis laten.

De Islamiet bestaat niet als een geheel omdat de Islam op vele manieren te belijden is net als de Koran op vele manieren te lezen is.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 20:49

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:48
Oh, dus als er een Dutroux bestaat is Fritzl niet erg? Allebei loslaten dan maar?

De islamiet wordt 'verdoemd verklaard' omdat hij anderen verdoemd. Als hij dat laat varen niet meer, dan mag hij verder doen wat hij leuk vind, als-ie anderen maar laat zijn wat ze zijn. En dat is het grote verschil, want dat doet de islamiet niet, ook niet wanneer wij hem niet meer verdoemen maar accepteren zoals hij is (Joden verdoemen, kufars niet accepteren, vrouwen discrimineren, enz). Dan nog gaat je kop er nog steeds af zolang je bv. een Jood bent. Dus het niet verdoemen leidt bij de islamiet niet tot verzoening, was het maar waar...

La Bailaora | 10-04-12 | 20:16

La Bailaora | 10-04-12 | 19:22 | + 0 -

Velen hebben de joden verdoemd, dat deden de Romeinen ook al. U zou zich ook kunnen afvragen wat u ervan zou vinden dat u verdoemd werd verklaart omdat u geloofd in bijvoorbeeld Allah.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:48

"dat gij het land god's zult beschermen met alles en dat hij u vergeving zal schenken."
@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:28
De bijbel zijn verhalen, geen opdrachten. Idd. was wat Mozes in het OT deed bij het binnenvallen van het 'beloofde' land niet best, want hij verdreef daarmee de toenmalige bewoners. Echter, Mozes wordt helaas voor jou ook in islam erkend...

Enne, wat vind je er nou van dat Allah de Joden heeft verdoemd?

La Bailaora | 10-04-12 | 19:38

John leerdam: "Diederik Sanson geeft sinds kort pas handen. Vorige week zij hij tegen mij: het lijkt me beter als we elkaar de hand schudden".

SharpEye | 10-04-12 | 19:34

La Bailaora | 10-04-12 | 19:22 | + 0 -

Wat had u gedacht van de bijbelpassages waarin staat, dat gij het land god's zult beschermen met alles en dat hij u vergeving zal schenken.
Vrij vertaalt uit het latijn lezen sommige orthodoxe dit als dat god u zal belonen voor het beschermen van zijn heilige land. Dit is de passage waaruit christenen en joden opmaakten dat zij het heilige land tegen elke prijs voor zichzelf en hun god moesten binnendringen.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:28

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:17
Ik heb ze gelezen en nee, ze hebben geen identieke opvatting.

In de Koran zijn de joden verdoemd (Al Bakarah)... Enne, om maar te zwijgen wat te doen met de kafir. Dat is heel wat anders dan de 10 geboden: 'gij zult niet doden'.

La Bailaora | 10-04-12 | 19:22

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:12
Waarom werd Westergard dan 'bijna' vermoord? Dat gebeurde gewoon in Denemarken hoor, rijk land! En over Theo maar te zwijgen:
www.nrc.nl/nieuws/2012/01/30/beramers-...

La Bailaora | 10-04-12 | 19:20

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 17:04 | + 2 -

Dan zou u toch nog eens de bijbel, Tora en de Koran moeten lezen en dan zien dat deze boeken bijna een identieke opvatting hebben over het leven op aarde.
Deze noemt men vreedzaam, maar is natuurlijk gestoeld op het veroveren van de wereld door de eigen godsdienst.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:17

La Vie En Rose | 10-04-12 | 19:03 | + 0 -

En misschien leer je met een opvoeding en familie historie als die van mij wel genuanceerder te denken over mensen en zie je niet alles zwart tegen wit zoals hier veel wordt gedacht.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:14

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:37 | + 0 -

Sorry meneer, ik zal een uitkering nemen om te zorgen dat ik altijd tegen u kan praten en nooit stil val op internet.

U beticht mij van het verdraaien van u woorden, maar u leest mijn woorden niet eens allemaal. Ik zeg dat je uit alle religies vreselijke dingen kan halen, maar dat bij religies die aangehangen worden door mensen die in moeilijkere situaties zitten dit heftiger naar boven komt. Na Life of Brian kwam er inderdaad protest maar netjes net als dat er na cartoons over de Koran in Nederland niet iemand is vermoord.

U moet het verschil zien tussen de reacties van mensen die niet leven in onze situatie en mensen die leven zoals dat in Nederland kan. Je kan de vergelijking trekken met christenen in Afrika die ook veel heftiger en met moord partijen reageren op anders denkende/gelovende.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 19:12

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:57
Uitstekend plan.
Het gaat overigens om een heel klein aantal die vnl in gemeentes in de biblebelt werkzaam zijn.
Denk niet dat daar veel homo's zijn die zich in de echt willen laten verbinden. ;)

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:56

het gaat om het achterstellen van vrouwen
@neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:55
Is dat het enige wat je erg vind in een religie? Je hebt geen moeite met jihad, joden en kufarvervolging e.d.?

La Bailaora | 10-04-12 | 18:55

Moslims........ God zal ze straffen. Of zo.

verfsmijter | 10-04-12 | 18:54

In ieder geloof moet je respect hebben voor elk levende wezen.
@bankai | 10-04-12 | 17:24
Wat vind jij er dan van dat Allah de Joden verdoemd heeft? (Al Bakarah).

La Bailaora | 10-04-12 | 18:53

@neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:55
Yep, maar dit topic gaat over Enait een moslimfundamentalist en niet over de SGP, een partij in de marge, waar vrouwen gewoon op stemmen omdat ze kennelijk achtergesteld willen worden.

Mijn oma en opa zijn ook christelijk, niet van de zwarte kousenkerk, vallen ons daar niet mee lastig,
zijn hele leuke, vlotte én belezen mensen en muziekliefhebbers, drinken gezellig een borreltje én gaan soms naar de kerk. So what?

Ik heb zelf op een christelijke basisschool gezeten, niet omdat mijn ouders christelijk zijn, die moeten er niets van hebben, maar het onderwijs was daar beter. Ik heb er geen trauma van opgelopen hoor.

Ook mijn meiden heb ik naar een christelijke basisschool gedaan, om dezelfde reden. De beste school in de buurt. Geen indoctrinatie, want dat is allang niet meer zo.

Dat is op Islamitische scholen wel anders. Naast een heel laag niveau.

En nee, ik ben nog nooit naar een trouwpartij van die relioten van de zwarte kousenkerk geweest.

Jij kennelijk wel. Dat is pas hypocriet.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:51

Het gevaar met dit soort moslims is dat ze ons Westers gelijkheidsbeginsel tegen ons gebruiken tot het moment waar ze allemaal op hopen. Het moment dat ze de boel kunnen overnemen. Dan wordt alles wat zij willen verplicht en mag de rest luisteren of sterven. Want zo staat het in de Koran en de Hadith haarfijn opgeschreven. Vertrouw dus geen enkele Salafist. Als zijn "vriendelijke" antwoorden zijn slechts bedoeld om je te misleiden.

Cosherias | 10-04-12 | 18:47

@La Bailaora | 10-04-12 | 17:18

En toen was @denk.toch.eens.na stil.

Heb er nog een: Kwamen er wereldwijde protesten van Christenen n.a.v. de film Life of Brian?

Gingen in Nederland de christelijk gereformeerden met hooivorken de straat op?

Is het mogelijk dat iemand zo'n film over Mohammed gaat maken? Nee. De hel zou losbarsten.

Maar daar heeft denk.toch.eens.na nog nooit over nagedacht.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:37

@Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 17:04
Ssst, je verstoort het wereldbeeld van denk.niet.na.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:30

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:56
Jij bent erg goed in woorden verdraaien hè?
Ik zei dat nergens.
Ik zei dat homo's nog een keus hebben om een andere trouwambtenaar te nemen.

En fijn dat je het met de tweede alinea van mijn plemp eens bent. Althans je kunt er niets tegen in brengen.

En over dat niets fouts over Jezus zeggen in vele dorpen in de bible belt:
Nee, dat zullen ze niet op prijs stellen. Maar verder zal er niets gebeuren.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 18:28

@bankai
Ik ben geen roomskatholiek omdat ik de paus als fenomeen verwerp
Ik ben geen grefo omdat ik vind dat vrouwen en mannen hetzelfde moeten mogen, en waar mogelijk kunnen
Ik ben geen jood omdat ik niet als jood ben geboren of een joodse vriendin heb. Afgezien van het feit dat ik de moderne jood voor een groot deel verantwoordelijk acht voor de rotzooi daar in die zandbak die het MO heet.
Ik ben geen moslim omdat ik het onverdedigbaar vind om vrouwen te slaan. Ook wil ik geen meisjes van 8 mogen omploegen.
Ik zou graag zien dat mensen elkaar als mensen zien en elkaars verschillen respecteren; maar in ieder geval anderen niet eindeloos vervelen met reli-ideeën.
Verder zou ik graag bij moslims een groter zelfreinigend effect zien. Mensen binnen de groep op wangedrag aanspreken omdat dit gedrag voor de hele groep schadelijk is.
Of dit nu om opvoeding van kinderen gaat of om schoolverzuim en criminaliteit. Opvoeden hoort thuis te gebeuren, niet op straat of op school.
Maar desnoods in de cel.
Generaties lang heeft NL ervoor gestreden kerkelijke invloed op het bestuur te nihileren.
Religedram kan op forse reacties rekenen.

Verder wens ik iedereen veel pret met zijn/haar geloof.

pennestront | 10-04-12 | 18:28

Mooie pic! Eikel met haatbaard.
(Is slechts een waarneming en geen scheldwoord hoor aivd...)
En dan dat lage voorhoofd! Lombrozo-type. Koekel maar.

pennestront | 10-04-12 | 18:06

Zou alles dan toch nog goed komen?

imp.caes.avg. | 10-04-12 | 17:53

-weggejorist-

ad melkert | 10-04-12 | 17:29

In ieder geloof moet je respect hebben voor elk levende wezen. Ik als moslim heb dan respect voor de mensen die respect voor mij hebben. En als die ge****er over andere geloven: Laat iedereen in zijn waarde. En misschien ben ik ook self-centered. Uiteindelijk als we allemaal vergaan, ben ik degene die over mijn EIGEN daden moet gaan boeten in het volgende leven en niemand anders.

bankai | 10-04-12 | 17:24

Nietvoordekat | 10-04-12 | 17:16 | + 0 -
Ik vind dat een vrij stereotype uitspraak. Maar het is algemeen bekend dat de beoordelende aard van stereotypes tot gevolg heeft dat men ze toepast op anderen en niet op zichzelf. U bent immers zelf een complex individu die niet te vangen is in stereotype kaders, maar mensen die niet denken zoals u worden allemaal op een grote hoop geveegd.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 17:24

Als humanist veroordeel ik de islam, juist omdat hij de vrije wil van ieder mens niet eerbiedigt.
@Nietvoordekat | 10-04-12 | 17:16
+100. Het gaat nou juist inderdaad om het feit dat men anderen niet laat 'leven' zoals die wil. Dit is de kern van het probleem.

Als het zou gaan om een puur spirituele aangelegenheid over leven na de dood of in een hemel, gezellig met of zonder een god... Geen reaguurder die er nog iets over zou zeggen.

Juist het opleggen van hun manier van doen op het aardse leven voor een ieder is wat niet acceptabel is, afgezien nog van dat als een ander er niet aan wil er ook nog eens zeer zware, wat zeg ik, de allerzwaarste consequentie aan vast zit.

La Bailaora | 10-04-12 | 17:24

Maar nog steeds moet je in vele dorpen in de bijbelbelt niet iets fouts zeggen over christus.
@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:56
Wat gebeurt er dan? Heeft Gerard Reve een Theo van Goghje beleefd na zijn beschrijving hoe hij gemeenschap heeft met een als ezel geïncarneerde God? Worden er in de bijbelbelt fatwa's uitgeschreven tegen bv. zo'n Reve of Richard Dawkins, met zijn "The God Delusion"?

La Bailaora | 10-04-12 | 17:18

@Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 17:08

Je kan een brandende lucifer kilometers ver zien in een donker bos Bertus.

Dus als ik bij jou zoek lukt het af en toe.

pius | 10-04-12 | 17:17

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:52
Als humanist veroordeel ik de islam, juist omdat hij de vrije wil van ieder mens niet eerbiedigt. En als ik toch bezig ben (en niet in het hoekje islambasher gezet wil worden) veroordeel ik tegelijk even alle andere religies die dat doen. Waaronder jouw jodendom. Allemaal één pot nat, alleen de ene pot is net wat natter dan de andere.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 17:16

als Jood verdedig ik de Islam omdat ik de vrije wil van ieder mens op aarde verdedig.
@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:52
Ook als dat geloof oproept om andere mensen wat aan te doen?

La Bailaora | 10-04-12 | 17:11

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:37,

Hij is lid van de "club" en naar hem luisteren ze misschien.
Ik ben slechts een ongelovige hond, een varken of een minderwaardig mens.

En dat ben ik meer dan zat.

basweetutwel | 10-04-12 | 17:09

Moet je wel in staat zijn licht van duisternis te onderscheiden, pius | 10-04-12 | 17:03 |. Heb ik bij jou zo mijn twijfels over.

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 17:08

Maar nog steeds moet je in vele dorpen in de bijbelbelt niet iets fouts zeggen over christus.
denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:56
.
Jezus draagt die bijbelbelters niet op de ander te doden, maar hun naasten 'lief te hebben'. Mohammed daarentegen draagt zijn vrome volgelingen letterlijk op niet volgers te doden als de tijd daar rijp voor is. Overal ter wereld zie je dat vrome moslims vrijwel dagelijks gevolg geven aan die oproep: www.thereligionofpeace.com/

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 17:04

@Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:57

Ik zoek naar lichtpuntjes in je betoog Bertus. Gelukkig dat in de regel het licht uit is bij jou.

Dus dat scheelt weer.

pius | 10-04-12 | 17:03

"Niets aan mijn hand, heren; doorlopen !!!"

taxhond | 10-04-12 | 17:02

@Eurotokkie | 10-04-12 | 16:57
En dienen derhalve ook gewoon lekker ergens weggestopt te worden waar niemand last van ze heeft.

Intolerant? Terug naar je land! (of ergens in een backoffice, of aan een lopende band of zo...) Zat banen waar je minder menselijk contact nodig hebt. Als je bang bent voor vrouwenhanden, moet je niet op een positie willen zitten waar het schudden van handen (m/v) gewoon een deel van je functie is. Desnoods thuis, met een uitkering.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 17:01

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:56 | + 0 -

Ik zal u zeggen dat het jodendom en ook zeker het christendom vreselijke overheersingsideeën met zich mee dragen. Het verschil is alleen dat als de gelovige het moeilijker hebben, bijvoorbeeld door economische omstandigheden, ze veel radicaler worden en het geloof vaker misbruikt wordt door gekken om vreselijk daden te verrichten.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 17:01

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:52 | + -1 -
Als je er vanuit gaat dat we een vrije wil hebben.

Eurotokkie | 10-04-12 | 17:01

Je bent gelukkig wel consequent.
pius | 10-04-12 | 16:49 |
.
Kun jij nog wat van leren, aandachtshoertje van me ;)

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:57

Trouwens Orthodoxe Joden kunnen dan ook geen Klantmanager worden bij de sociale dienst die geven namelijk vrouwen ook geen hand.

Eurotokkie | 10-04-12 | 16:57

@La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:52
Mooi. Dan heb ik dus de volgende oplossing gevonden voor het probleem "weigerambtenaar":
Mensen die nu nog trouwambtenaar zijn, en weigeren homo's te trouwen, mogen lekker blijven zitten waar ze zitten. En in het vervolg onderteken je als trouwambtenaar een contract waarin o.a. staat dat je ook bereid bent homoseksuele paren te trouwen. Zo wordt er niemand ontslagen, en dat handjevol weigerambtenaren dat er nu zit, sterft dan vanzelf uit. Iedereen blij. Zou je je daarin kunnen vinden?

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:57

Het is gevaarlijker om een geloof monddood proberen te maken en de gelovigen buiten te sluiten.
denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:52
.
Het is nog VEEL gevaarlijker je (letterlijk) monddood te laten maken door een fascistoïde geloofsdoctrine en het dodelijke geweld en de terreur die met dat geloof gepaard gaat.

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:56

La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:50 | + 1 -

Het werd erbij betrokken omdat u zei dat u dit erger vind dan het weigeren om homo's te trouwen.

Over wat je zegt kan ik heel duidelijk zijn, de problemen met orthodoxe christenen zijn inderdaad afgenomen omdat het aantal orthodoxen is afgenomen. Maar nog steeds moet je in vele dorpen in de bijbelbelt niet iets fouts zeggen over christus.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:56

Moet wel zeggen ik heb liever met een Turk te doen dan met een Marokkaan, ik vind dat de Turken het helemaal niet slecht doen hier in NL, hoor je en zie je weinig van net als chinezen en andere import.Alleen die achterlijke lappen die de jonge generatie soms nog draagt, van de ouderen kan ik het nog begrijpen. Maar dat is onder de Turken ook veel minder dan onder de Finnen.
Het zijn vooral die Finnen die ons hun geloof willen opleggen. En hier met hun heilige oorlog bezig zijn door de burgers te terroriseren.

LostSandWich | 10-04-12 | 16:55

@CaseIf | 10-04-12 | 16:47
Daar sla je dus de plank finaal mis. Ik ben weldegelijk een haar beter dan mijn "reliegekkies" (jouw citaat). Althans, vind ik zelf. Ik doe namelijk juist het tegenovergestelde.

Ik zeg: laat elkaar gewoon lekker met rust. Religie zegt: laat elkaar NIET met rust (en de manifestatie van die uitspraak is in zo veel dingen terug te vinden dat ik niet eens zin heb een voorbeeld te noemen). Daar zit het fundamentele verschil. En juist daarom ben ik echt wel een haar beter dan "die religekkies".

En wat dan nog dat ik fanatiek ben? Wat is er mis met een stukje fanatiek humanisme? Voor de ontelbaarste keer: ik verkondig niks meer of minder dan dat iedereen elkaar gewoon lekker met rust en in z'n waarde moet laten. Vervolgens heb ik een spuughekel aan iedereen die dat basisregeltje van elke fatsoenlijke SAMENleving (samen leven, dus) niet schijnt te begrijpen.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:54

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:45 | + 0 -

Toch denk ik dat het beter is te luisteren naar wat een gelovige vind dan dat voor hem in te vullen.

En ja, als Jood verdedig ik de Islam omdat ik de vrije wil van ieder mens op aarde verdedig. Daarbij kan ik namelijk zeggen dat de Islam net zo voor een vrij land is als de Tora, namelijk zo vrij als de gelovigen het zelf willen maken.
Orthodoxe joden zijn namelijk net zo eng als orthodoxe islamieten en christenen enz.

Het is gevaarlijker om een geloof monddood proberen te maken en de gelovigen buiten te sluiten.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:52

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:34
Ben het met beide eens.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:52

gozahtje | 10-04-12 | 16:48 | + 0 -

Er lopen nu eenmaal heel wat mensen voor lul.

Eurotokkie | 10-04-12 | 16:50

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 15:50
Het wordt helemaal niet gebagatelliseerd. Op GS krijgen ook gristenen er van langs en worden over één kam geschoren.

Verder eisen SGPers geen gebedsruimtes in openbare scholen en universiteiten, eisen geen aparte loketten, slaan geen homo's in elkaar, vallen geen Joden lastig, gaan geen mensen bedreigen die een cartoon, film of boek schrijven waarin Jezus belachelijk worden gemaakt en bedreigen geen politici die kritiek op de SGP dan wel op christelijk gereformeerden hebben met de dood.

Nee, dat doen ook niet ALLE moslims hier ten lande.
Maar wel behoorlijk wat.

Maar daar gaat dit topic niet over. Het gaat om Enait. Dus zie ik niet waarom de SGP, een marginale partij (2 zetels) met dus een marginale aanhang, hierbij moet worden betrokken.

En voor de volledigheid: ik moet niets hebben van achterlijke religies.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:50

Hij gaat toch gewoon in hoger beroep? Mossels kunnen niet zo goed tegen het woord 'nee'.

Willem VanDer Decken | 10-04-12 | 16:49

@Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:45

Je bent gelukkig wel consequent. Gezien je plemps hier zou het namelijk nogal hilarisch zijn als je wel moslims onder je vriendenkring had.

pius | 10-04-12 | 16:49

Is de pica gefotosoept of heeft die man van zichzelf een hoofd dat lijkt op de dop van een klabanus?

gozahtje | 10-04-12 | 16:48

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:01 | + -2 -
Met het fanatisme waarmee je dit brengt ben je geen haar beter dan jouw 'reliegekkies'.
Je doet nl precies hetzelfde...

CaseIf | 10-04-12 | 16:47

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:27 |
.
Ik heb de Tora gelezen... het OT, het NT, de koran en de hadith. Ik heb niet alleen hier in NL (tijdens mijn studie), maar ook in Karachi, Islamabad en Jakarta tussen oprecht gelovige molsims gewoond. In mijn vrienden en kennissenkring bevinden zich joden, christenen en EX-moslims. Ik denk dat ik een heel goed beeld heb van hetgeen een gelovige, maar ook afvallige of ongelovige beweegt te geloven dan wel van zijn geloof af te vallen of niet te geloven.
.
BTW... Dat jij als jood de islam lijkt te willen verdedigen vind ik frappant. Je zou de koran er eens op na moeten slaan en lezen wat allah voor jou zoal in petto heeft als je islam in dit Vrije land steeds meer de ruimte zou geven...

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:45

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 16:38
Geluk en liefde inderdaad. Volgens mij zo ongeveer de onderliggende gedachte voor elk leven.

Nog een gezegde dat ik ergens een keertje opgepikt heb: om tot stilte te manen, moet je je stem verheffen. Om de paradox een beetje duidelijk te maken. Ik tolereer eenieder die mij tolereert. Wie mij niet tolereert, tolereer ik ook niet terug. Of in andere woorden: everyone chill out, en laat eenieder gewoon in z'n waarde. Als iedereen op deze hele aardkloot dat nou gewoon even in z'n af en toe nog al dikgetikte harses wil stampen, zijn we weer van een zooi problemen af.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:41

@Jan Passant mk2 | 10-04-12 | 16:26

Zeker wel;)

pius | 10-04-12 | 16:41

@Shalome | 10-04-12 | 16:27

Niet op mondiale schaal, daar was het eventjes voorbij zogezegd. Althans dat schreef de heer bernard Lewis ooit om maar eens een marginaal figuur rond deze materie op te noemen .

En of ik verder historische werken lees?

Dat jij geen antwoord noch een reactie geeft op de impliciete vragen en valstrikken in mijn vorige tegel is een bevestiging dat ik dat wel doe en jij niet.

Jij zou nog over varen lullen en ontkennen dat daar water voor nodig is.

Verder is het niet alleen de schuld van het westen natuurlijk.Zeker niet. Maar die kant word hier al genoeg belicht.

Ik ben niet geïnteresseerd in fundamentalistische visies op inhoudelijk niveau. Uit welke hoek ze ook komen.

pius | 10-04-12 | 16:40

@kibambam +jaar

kibambam | 10-04-12 | 16:40

Het staan en zitten van deze meneer heeft waarschijnlijk te maken met zijn BREIN wat wat traag reageerd en daar kan hij dus niets aan doen.Zijn wekker zetten zal dus technisch ook wel een probleem vormen,scheermesjes gebruiken ook,vandaar de baard.

ruuf | 10-04-12 | 16:38

Laten we niet vergeten dat een paar terug ook oud-burgemeester Flop Cohen (wie kent 'm nog) tegen een medewerker van de Gemeente A'dam zei dat ook deze woestijnproleet een vrouw geen hand hoefde te geven!
Met deze uitspraak van de rechtbank krijgt (maatschappijverkrachter) Flop Cohen dus ook een middelvinger in zijn zure bek!

kibambam | 10-04-12 | 16:38

@Shalome | 10-04-12 | 16:31
Als iemand zich normaal gedraagt, dan maakt het toch niet uit wat voor redenatie daar achter ligt? Wie ben jij om je uit te laten over hoe iemand anders moet denken?

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:38

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:24 | + 0 -
Volgens mij wordt ook onder humanisten geluk en liefde gezien als hogere menselijke waarden. Geluk en liefde hebben echter ook een sociaal aspect en deel je graag met anderen. Daarom kan ik andere mensen niet altijd met rust laten. Maar bij deze zal ik je verzoek inwilligen.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 16:38

basweetutwel | 10-04-12 | 16:34 | + 0 -
Nee, maar u schrijft wel dat hij aan zijn "broeders" moet uitleggen wat ze moeten doen. Ik vind dat hij dat niet meer moet dan wij, omdat hij niet meer verantwoordelijk is voor hun daden als wij dat zijn.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:37

@bankai | 10-04-12 | 16:25
Hulde voor je verduidelijking! Dit soort positieve geluiden hoor je hier niet vaak genoeg.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:37

@baba4oog | 10-04-12 | 16:33
Betonslopers zijn dan ook weinig genuanceerde lui. Allemaal!

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:35

@denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:11,

Alsof ik schrijf dat Bankai verantwoordelijk is voor de islam ellende?
Lees gerust nog eens mijn reaguursel.

Suc6 met downplayen!

basweetutwel | 10-04-12 | 16:34

@La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:31
We praten hier duidelijk langs elkaar. Ik vind iemand die zijn baan alleen uitoefent als zijn klanten in zijn wereldbeeld geen zondaars zijn, ongeschikt om die baan uit te oefenen. Wat vind jij daarvan?

In Nederland anno 2012 is het (of hoort het, want bepaalde bevolkingsgroepen hebben duidelijk de memo nog niet gekregen) volkomen acceptabel om homoseksueel te zijn. Daar dien je als trouwambtenaar gewoon rekening mee te houden.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:34

@ Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:09
Eensch ! Heb ook he-le-maal niets met religie, maar als een ander daar anders over denkt en zulks zonder z'n/haar omgeving er op een dwingende manier mee lastig te vallen, geen probleem mee.

Trouwens : je verliezen in grof taalgebruik om iemand zo hard mogelijk op z'n tenen te trappen, zoals Bertus Betonsloper @ 15:56 doet, is zo'n flagrant zwaktebod.

baba4oog | 10-04-12 | 16:33

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:48
Daar heb ik het niet over.
Het gaat over keuzes die je niet hebt als cliënt, leerling, collega en ouders.
Een trouwambtenaar kun je kiezen.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 16:31

bankai | 10-04-12 | 16:25
Als je je vrouw slaat, bezorg je je vrouw leed. Niet jezelf omdat je dan in de hel komt. Denk eens gewoon aan je medemens als mens en welke ellende je een ander berokkent, in plaats van jezelf steeds als middelpunt te zien.

Shalome | 10-04-12 | 16:31

@Parsons | 10-04-12 | 16:14
"hij is een afvallige"
En daar is niks mis mee. Haat de religie, niet de religieuzen. Wederzijdse tolerantie (dat is volgens mij waar we hier allemaal op uit zijn, de onderliggende gedachte onder alle zinnen en tegels) krijg je alleen als je ook vrede houdt met de rariteitjes van anderen. Jij mag hem dan geen moslim vinden, als hij op die manier invulling geeft aan zijn mohammedanisme, dan kan ik daar prima mee leven. Mensen als bankai kunnen we er best bij hebben hier.

Voor het overige: die scheiding tussen islam en moslim mag wel wat duidelijker. De islam is verwerpelijk, dat ben ik met je eens (en bankai hoogstwaarschijnlijk niet), maar dat betekent niet dat de mensen die de islam belijden ook verwerpelijk zijn. Ik ga geen hekel hebben aan mensen om de simpele reden dat ze het niet met me eens zijn. Daar is wat meer voor nodig.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:30

Zo. Nu moet Mo Oetlul Enait eindelijk een hand schudden. Ik hoop dat die dit weigert en dat'ie daarna uit het land geknikkerd wordt.

Thoth | 10-04-12 | 16:28

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:22 | + 0 -

Dus u denkt dat u een beter beeld heeft van een geloof dan iemand die zijn leven daar aan verbind. Misschien kunt u mij als jood dan ook zeggen wat er in de Tora staat?

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:27

pius | 10-04-12 | 16:15
Man, man, man, wat ben je weer christelijk bezig. Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld. Alle petits moslims zijn speelbal van de grote westerlingen? Dat zullen ze een leuke constatering vinden. :-/
Lees je weleens historische werken over de islamitische wereld? Hoe kom je erbij dat de islam op sterven na dood was? De oliemiljarden hebben voor een bevolkingsexplosie gezorgd (zonder over de toekomst na te denken, maar dat is een andere discussie) maar sinds de Arabische veroveringstochten zit de islam daar al eeuwenlang stevig in het zadel hoor.

Shalome | 10-04-12 | 16:27

@pius | 10-04-12 | 16:23
Ik ben ook best wel groter gegroeid in mijn islam-afkeer, van al dat weiwater van lieden als Enait Nogwat. Dus tot zover kan ik je betoog wel volgen.
Vroegah had ik nauwelijks van die club gehoord en dacht dat het wat ranzige mannen in jurken in verre woestijnen waren.
"Wij" weten nu wel beter, wat jij?

Jan Passant mk2 | 10-04-12 | 16:26

Onze profeet zelf heeft gezegd dat wij moslims ons moeten aanpassen volgens de waarden en normen van de land waar we in leven.
Dat betekent niet dat wij aan de Gayparade moeten meedoen. Maar moeten negeren, omdat het in het land Nederland toegestaan is. Maar als er een paar moslims zijn die dat verzieken, dan zit er ook automatisch in. En de koran spreekt niet over moorden en vrouwen onderdrukking. Het geloof Islam was de eerste geloof die vrouwen hun recht gaf! Niet dat ze werden gezien als slaaf of hoer. Wij Turken hebben een gezegde: De hemel is onder de voeten van moeders(indirect vrouwen)! Dus als je je moeder (vrouw) mishandeld of niet waardeert en je krijgt hun goedkeuring niet ga je naar de hel. En de Kuran gaat voornamelijk over de voorbeeld levens van andere profeten die voor Mohammed leefden. Niet over moord en alle andere onzin die wordt gesproken.

bankai | 10-04-12 | 16:25

@bankai | 10-04-12 | 16:10 |

Ze zijn niet alleen binnen gelaten en met open armen ontvangen. Ze zijn ook nog eens misbruik gaan maken van onze gastvrijheid en vervolgens hun wil gaan opleggen aan de oorspronkelijke bewoners van dit land. Inmiddels is bijna alles Hallal terwijl ik juist geen Hallal meuk wil vanwege het lijden van dieren. Ik heb inmiddels geen keus meer. Fraude, criminaliteit, de taal niet machtig (willen) zijn en de onhebbelijke eigenschap om niet te willen aanpassen en altijd maar weer die racismekaart te trekken, zorgt er voor dat hele groepen Nederlanders inmiddels niets meer moet hebben van Moslims. Er zitten ook wel goede bij natuurlijk, maar die maken ook geen vuist naar de andere grotere groep. Sterker nog, ze verdedigen de groep of zijn het zelfs met hun eens. Nee, hoe langer Moslims wachten met de aanpassing, hoe moeilijker het zal zijn om deze wonden te herstellen... zo niet onmogelijk voor de huidige generaties. Het moet dan wel van twee kanten komen, maar aangezien de liefde van onze kant al is geweest en keihard afgewezen, zal de Moslim nu de harten van de Nederlander moeten gaan winnen. Helaas is het alleen de autochtone linkse Nederlander die probeert via het monddood maken van deze mensen er iets aan te doen, maar dit werk averechts. De kloof wordt elk jaar groter en overbrugging steeds moeilijker. Dit heeft de Moslimgemeenschap aan zichzelf te danken, want ipv toenadering zie ik alleen maar mensen die zichzelf maar al te graag in de zelfverzonnen slachtofferrol plaatsen.

Fopspeen | 10-04-12 | 16:25

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 16:10
Dat had ik van een religieus iemand als jijzelf (schat ik zo) ook niet verwacht. Dan zal ik het voor je even in het juiste rijmschema zetten:

Jij laat mij met rust
Ik laat jou met rust

Bovenstaand gedicht mag je toeschrijven aan de profeet van het humanisme.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:24

@bankai | 10-04-12 | 15:47 |
Waar ligt het anders dan aan?
Het is tamelijk afwijkend gedrag in psychisch opzicht, en nu je je het over cultuur hebt, welkom in nederland. Hier geven wij iedereen de hand, tenzij we elkaar intens haten.
Het niet geven van een hand is hier - zeker in publieke functie - een grove belediging. En daar een ambtenaar er is voor iedereen en niet om iedereen te beledigen, is de schop onder zijn kont meer dan terecht.
Men mag in alle redelik verwachten dat als je je hand uitsteekt, deze wordt geschud.
Leg mij nu eens waarom relies - en moslims in het bijzonder - altijd zo verschrikkelijk bekrompen zijn. Zo onzettend nie meegaand? Zo onbeschoft? Overgaan tot moord en doodslag - of in dit geval, rechtzaken over het niet schudden van een hand? Is dat niet een beetje dom? Zelfdestructief? Vind je dat we je aardig moeten vinden als je een vriendelijk uitgestoken hand niet beantwoordt?

A.Th. | 10-04-12 | 16:24

@Jan Passant mk2 | 10-04-12 | 16:20

Nee. Maar als jij elke dag water op een plant gooit groeit hij ook harder en anders dan als je het niet had gedaan.

Of niet soms Jan.

pius | 10-04-12 | 16:23

Parsons | 10-04-12 | 16:14 |
.
Precies. Bankai beseft zelf niet dat' ie een afvallige is, kent koran noch hadith, maar blijft zich desondanks 'moslim' noemen... totdat z'n gelovige moslimbroeders het hem wel eens duidelijk zullen maken...
.
De kans dat' ie z'n geloof voor het oog van z'n geloofsbroeders af zal zweren en als zelfbenoemde EX-moslim verder door het leven zal gaan acht ik zeer gering.
.
*tijd voor wat anders*

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:22

@aardappelninja | 10-04-12 | 16:01

De christelijk-Joodse religies en culturen worden door Islam-critici altijd de basis van onze cultuur genoemd. Het een kan niet zonder het ander mijn waarde. En nergens zijn waarden meer expliciet gemaakt als in de Bijbel en de Thora.

Je kunt niet ontkennen dat onze normen en waarden daar aan ontleend zijn vrees ik.

pius | 10-04-12 | 16:21

now here is a dickhead extra ordinair!

ikmaar | 10-04-12 | 16:21

@pius | 10-04-12 | 16:15
Dus de islam had gewoon zijn kofferjes gepakt en was gematigd geworden, of was naar een andere planeet vertrokken als het Grote Boze Westen daar niet een stokje voor gestoken had?
Kubus in de uitverkoop, baard eraf, baan gezocht?

Wat bijzonder.

Jan Passant mk2 | 10-04-12 | 16:20

@vetkleppert heb geen suiker in mijn koffie/thee

BB-pester | 10-04-12 | 16:20

Onderbuik | 10-04-12 | 16:15 | + 0 -
Dan is het vast heel leuk samenleven met u, iedereen die anders denkt ontwijkt u gewoon?

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:18

@BB-pester | 10-04-12 | 16:16
Vervang suiker door cyankali en je hebt helemaal geen problemen meer.

vetkleppert | 10-04-12 | 16:18

@vetkleppert | 10-04-12 | 16:01

Ook. Dat is de andere kant. Maar die word hier al genoeg belicht.

pius | 10-04-12 | 16:17

Bij welke talkshow gaat ie vanavond verongelijkt zitten doen.

Zoals gewoonlijk blijkt maar weer dat geloof (ongeacht welk) achterlijkis en geheel uit de tijd (we leven immers niet meer in de vroege middeleeuwen)

OT:

Lachen om jezus mag bij de EO niet. Dat noem ik nou lachen

Prof. Drs. Klavan | 10-04-12 | 16:17

Vervang handen schudden door sluiten van homo-huwelijk
Vervang Klantmanager door Ambtenaar Burgerlijke Stand

En we hebben weer een probleem minder.

BB-pester | 10-04-12 | 16:16

Sorry joris.

*grafserver*

pius | 10-04-12 | 16:15

@bankai | 10-04-12 | 16:10
Okay, dat de nederlandse regering iedereen binnen laat klopt. Maar ik heb niet het idee dat er de laatste jaren zoveel moslims bijgekomen zijn. Ikzelf zie het meer als een soort vergroten van het territorium van de moslims. Ik heb hier eerlijk gezegd een hekel aan. Ik ga in de supermarkt ook nooit bij een kassiere met hoofddoekje in de rij staan.

Onderbuik | 10-04-12 | 16:15

-weggejorist-

pius | 10-04-12 | 16:15

@Shalome | 10-04-12 | 16:03

Het westerse secularisering-soffensief en de Westerse aanwezigheid in het M-oosten hebben daar heel veel mee te maken. En niet te vergeten onze dubbele moraal.

De Islam was op sterven na dood namelijk totdat wij daar onze herintrede deden. En ik zal je wat tips geven, je vergeet Egypte en voornamelijk 1 vooraanstaande Moslimgeleerde als je over de revival en radicalisering van de Islam praat.

Dat is als praten over de opkomst van Barcelona en dan Cruyff vergeten en als je het over de revival van de Islam hebt, niet echt overtuigend me dunkt, en ook zit je qua tijd (jaren 70?)helemaal verkeerd. Toen manifesteerden bepaalde zaken zich maar het proces waar je op doelt was al veel langer aan de gang.

Maar Ik ga het natuurlijk niet het hoe wel dan verklappen. Ik geloof nu eenmaal in eigen verantwoordelijkheid in dit soort zaken.

Verder zei Sharon ooit; wij en niemand anders hebben de Hezbollah gecreerd door onze inval in 1982, daarvoor bestond hij niet.

Wijs man die Sharon. Vind je niet.

pius | 10-04-12 | 16:15

-weggejorist-

pius | 10-04-12 | 16:15

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:09
Je praat poep. Hij is een afvallige zonder het zich te realiseren. Zoals al die zogenaamde openminded moslims. Er is maar één islam, die is gebaseerd op de koran, het letterlijke woord gods. En eenieder die daar anders over denkt dient de kop afgehakt te worden.

Parsons | 10-04-12 | 16:14

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:09
Beetje flauw inderdaad, om iemand zo massaal aan te vallen van achter een toetsenbord. Zouden we beter in real life kunnen doen en pas nadat iemand hinderlijk gedrag blijkt te vertonen.

vetkleppert | 10-04-12 | 16:11

basweetutwel | 10-04-12 | 16:05 | + 0 -

zal ik aan jou eens vragen waarom ik aangevallen wordt op straat door een man met een kruisje om zijn nek die het niet uit kan staan dat ik een keppeltje draag?
Nee want jij bent niet verantwoordelijk voor de daden van een christen ook al zou je christen zijn. Bankai is dus ook niet verantwoordelijk voor de mensen waarmee hij zijn geloof deelt.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:11

@Onderbuik | 10-04-12 | 16:04
Zoals ik eerder zei komt die door de Nederlands regering. Ze hebben iedereen binnen gelaten. Ik ben geboren en getogen hier in Nederland, en ook ik zie deze veranderingen...... helaas....

bankai | 10-04-12 | 16:10

Fopspeen | 10-04-12 | 16:09 | + 0 -

Die dingen hadden ander mooi mee kunnen fikken op de paasbulten!

eerstneukendanpraten | 10-04-12 | 16:10

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:01 | + -1 -
Ik kan 'optiefen met elke religie' en 'iedereen zijn eigen ding laten doen' niet met elkaar rijmen. Maar bespaar je moeite, als jou theorie klopt evolueer ik vanzelf in de goede richting.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 16:10

@bankai | 10-04-12 | 15:54 |
.
Heeft u de Koran wel eens echt gelezen? De verhaallijn is een aaneenschakeling van intolerantie, vijandbeelden, inflamatoire retoriek, verboden, en (dogmatische) bepalingen. Een en ander gelardeerd in een achterhaalde context van stammen, oorlogen, sektarisme en strijd. Laat ik vandaag de hadith behandelen maar even buiten beschouwing.
.
Begrijp me niet verkeerd. Iedereen mag van mij geloven wat hij of zij wil maar laten we niet gaan verdraaien wat er daadwerkelijk in dat boek staat opgetekend. Voor een profeet was Mo namelijk donders expliciet...

Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 16:09

Misschien kan Enait gaan helpen uitdelen van 25 miljoen korans in Duitsland. www.bild.de/politik/inland/koran/verfa... *vind het wel jammer dat ze net te laat zijn voor de paasvuren*

Fopspeen | 10-04-12 | 16:09

@ alle reaguurders die tekeer gaan tegen bankai: tolerantie gaat twee kanten op he. Hier hebben we een schoolvoorbeeld goede moslim, goed geïntegreerd, gedraagt zich precies zoals wij reaguurders zouden willen dat moslims zich gedroegen, en dan gaan we hem zo aanvallen.

Ik zeg: welkom bij de roze horde bankai! Dat je hier nog vaak en lang mag komen!

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:09

edit: 'te'

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:08

bankai | 10-04-12 | 16:00 |
.
Leg mij nou eens uit waarom ik respect dien te hebben voor A: iets dat niet bestaat, of waarvan het bestaan niet bewezen kan worden en B: waarom ik respect zou moeten hebben voor iemand die jou in z'n 'goddelijke haatboekje' oproept tot haat en geweld, oproept vrouwen te onderdrukken en anders gelovigen, ongelovigen, joden, christenen, heaumeau, lesbeau en afvalligen de VERMOORDEN om wie of wat ze zijn?

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 16:07

@zoalshetis | 10-04-12 | 15:40
Ik ben dat hufterige gezeik en gezuig van je een beetje zat. Is de leraar ziek dat je onder schooltijd hier zo zit, en weet je mama dat je dat soort taal uitkraamt?

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:07

Mandril | 10-04-12 | 16:03 | | Reageer+ |
Bij vlagen, maar daar ben ik dan op dat moment zelden blij mee.

Rest mij verder nog je te complimenteren met je heldere tegel. ;)

aardappelninja | 10-04-12 | 16:07

@bankai | 10-04-12 | 15:54,

Tolerant?
Waar haal je het vandaan?

Misschien moet je dat eens uitleggen aan je broeders.
Het is mij meerdere malen overkomen dat als ik op straat met iemand telefoneerde over islam, haar terrorisme of aanslagen ik werd uitgescholden of bedreigd.
Zelfs als je een shirt draagt met iets Israëlisch erop ben je in sommige Rotterdamse wijken niet veilig.

basweetutwel | 10-04-12 | 16:05

Als iemand de gemeente vertegenwoordigd, dus een overheidsinstantie, dan zou er scheiding tussen kerk en staat moeten zijn. Dit betekend in mijn ogen dat ze elke vorm van religieuze uitingen zou moeten weren. Zeker aan gebruiken waarbij andere gelovigen en niet-gelovigen aanstoot aan nemen. Het weigeren van het schudden van de hand bij vrouw en/of man vind ik een vorm van minachting. Als je geen handen wilt schudden moet je niet voor een baan gaan solliciteren waarbij dat van je wordt verwacht. Religie is iets wat je moet belijden zonder dat anderen daar last van ondervinden. Om dan vervolgens de racismekaart te spelen als je je zin niet krijgt laat zien dat je eigenlijk een zwak persoon bent. Andersom zou ik me gediscrimineerd voelen als ik geen hand zou krijgen als vrouw. Tevens zou de gemeente dan ook niet moeilijk moeten doen als er iemand binnen komt en aan de bali zegt: ik wil niet door gelovige medewerkers worden aangesproken of geholpen ivm met mijn atheïsme.

Fopspeen | 10-04-12 | 16:05

@bankai | 10-04-12 | 15:54 Omdat ik het een tolerante Religie vindt... Kan me oa nog een simpele cartoon herinneren of doden door het vernietigen van een aantal korans.

First Contact | 10-04-12 | 16:05

@zoalshetis | 10-04-12 | 15:35
Dat is dus een stukje gezellig samenleven waar ik prima zonder kan.

Elke keer dat ik hier reaguur brul ik eigenlijk in andere woorden precies hetzelfde: laat elkaar godverdomme gewoon lekker met rust en doe je eigen ding. En daar hoort ook bij dat je elkaar geen kanker toewenst.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:04

@bankai | 10-04-12 | 16:00
Allemaal leuk en aardig maar nu heb je nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag: waarom zie je de afgelopen tientallen jaren een toename van hoofddoekjes?
Is dit om de moslim cultuur op te dringen aan (in dit geval) Nederland?

Onderbuik | 10-04-12 | 16:04

neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:12
Bij zowat ieder plempsel van jou op religiegerelateerde topics, verschijnen bij mij associaties met begrippen als obsessie en dwangmatigheid in een mate als ik ze bij kerkgangende kennissen nooit heb bemerkt.

WirMachenMusik | 10-04-12 | 16:04

aardappelninja | 10-04-12 | 16:01 | + 0 -

Voel jij je ook zo uniek?

Mandril | 10-04-12 | 16:03

pius | 10-04-12 | 15:58
Welnee. Het radicaliseringsproces was al grootschalig in gang gezet in de Arabische wereld in de jaren '70. Dat heeft niets met ons te maken.
Net zoals Marokkaanse straat-etters al een kwart eeuw in groten getale liepen te treiteren voordat de media erover gingen berichten. Onder Fortuyn is daar verandering in gekomen, en opeens is iedereen vergeten dat die mocro's al van die ondraaglijke hufters waren in de tijd dat er policor niets over gezegd of geschreven mocht worden.

Shalome | 10-04-12 | 16:03

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:56 | + 0 -

Ik zou het totaal begrijpen als hij niet zou reageren op deze onzin plemp.
Voordat je iemand iets gaat vragen moet je je misschien inlezen en openstellen voor het antwoord. En niet zomaar ONZIN gaan roepen.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 16:03

Historische dag vandaag. 'Het nieuwe discrimineren' is een feit! :-D

wakkere_nederlander | 10-04-12 | 16:02

@zoalshetis | 10-04-12 | 16:00
Verwar mij niet voor een dhimmi. Ben ik niet.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:02

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:56
Dan heb je pech, dat doe ik namelijk wel. Alle religies, met uitzondering van religies die uitdrukkelijk verbieden dat je anderen je eigen bekrompen wereldbeeld oplegt (en dat zijn er niet veel), zijn slecht. En dat het christendom ook voorkomt in ons "culturele dna", ach, vroeger hadden we ook staarten, en die hebben we ook niet meer nodig (zie: staartbotje).

Volgens mij begrijp je verre van waarom ik me afzet tegen religie. Ik geloof er heilig in dat iedereen elkaar gewoon de fuck lekker z'n eigen ding laat doen. Dat iedereen morgen optieft met dat opgeheven vingertje en dat we gewoon iedereen lekker in z'n eigen waarde laten. Dat is mijn ideale wereld, en in die ideale wereld past religie (in de huidige vorm, dus ook het christendom, en ook de islam) pertinent NIET.

Christenen doen er alles aan om de wereld voor zichzelf zo mooi mogelijk te maken, naar hun eigen beeld. Doen moslims ook, hindoes ook, hutus en tutsis doen dat ook. Nou, bij deze mijn bijdrage: optiefen met elke vorm van religie, waar dan ook, en in welke vorm dan ook. DAT is nou mijn paradijs op aarde.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 16:01

@pius | 10-04-12 | 15:58
Volgens mij treedt de verharding juist op bij Nederlanders die steeds meer hun geduld verliezen. En valt die heel eenvoudig te vermijden door een ander niet met geloofsdingetjes lastig te vallen.

vetkleppert | 10-04-12 | 16:01

pius | 10-04-12 | 15:54 | + 0 -

Nah, die principes komen voort uit de mens die samen leeft in groepen, onderlinge afspraken maken het dan makkelijker te overleven. De 10 geboden bestonden al voordat ze de 10 geboden werden genoemd. Soort oude wijn in nieuwe zakken of religieuze roof van bestaande ideeën.

Mandril | 10-04-12 | 16:01

pius | 10-04-12 | 15:54 | | Reageer+ |
Dat hangt een beetje af van uw definitie van religie. Het lijkt mij moeilijk aantoonbaar dat er voordat iemand besloot een aantal sociale leefregels samen te voegen en het onder de noemer religie te verkopen, mensen niet van hun ouders hielden en er geen afspraken mbt. criminaliteit gemaakt waren.

aardappelninja | 10-04-12 | 16:01

@Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:56
Ik vind het jammer dat er zulke mensen zoals jou bestaan. Jou glas is vol, en kan zo niet met jou discussieren als je een man beledigd waar ik in geloof en respect voor heb.

bankai | 10-04-12 | 16:00

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:54 ja. prima joh. de islam maakt ons duister en werpt ons terug naar donkere tijden.

gaan mensen eeuwen later zich afvragen waarom wij zo idioot waren, alleen maar omdat wij dom waren.

zoalshetis | 10-04-12 | 16:00

Volkomen terecht. Laat deze varkenshoeder maar teruggaan naar het achterlijke land waar hij vandaan komt.

JohnDee | 10-04-12 | 15:59

@Onderbuik | 10-04-12 | 15:51

Een van de redenen is dat jij en de jouwen continu zeiken dat ' alle' Moslims achterlijk zijn.

Dan krijg je verharding en terugkeer naar steeds oudere waarden. Dan krijg je een versterking van de positie van totaalidioten als Enait en andere salafistische waanideepredikers.

Ergens heb je er dus een aandeel in. Noem iemand een dief en hij word een dief zei een wijs man ooit.

Maar wijsheid is dun gezaaid tegenwoordig.


pius | 10-04-12 | 15:58

Na zijn laatste optreden bij P&W, waar Jeroen Pauw hem het vuur zo na aan de schenen legde dat hij wegliep, zal hij daar wellicht niet meer aan tafel schuiven om de rechter van discriminatie te beschuldigen.

*Op Nieuwsuur hopen doen doet*

Hoewel, die hebben ongetwijfeld nog beelden van een gesprek van Clairy Polak met Enait, waarbij de bloeddruk van Clairy met de minuut steeg en Nova minstens tien minuten eerder was afgelopen.

Mooie televee was dat.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:57

Yes!:http://comps.canstockphoto.com/can-stock-photo_csp3304506.jpg

A.Th. | 10-04-12 | 15:57

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:56
Je zei kamscheren.

vetkleppert | 10-04-12 | 15:57

Ik wil hem helemaal de hand niet schudden! Mag ik wel weigeren?

Ja nee, geen mening | 10-04-12 | 15:57

@bankai | 10-04-12 | 15:49
Mooi verhaal van religieuze tolerantie. Ik meen echt dat ik wou dat er meer mensen zoals jij waren.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:56

Je bent moslim en gelooft in Allah (God) en in zijn profeet Mohammed. Iedere moslim gelooft daar in.
bankai | 10-04-12 | 15:47 |
.
Aha... je laat je dus volledig in met de psychopathie van een ongeletterde pedofiele moordlustige proleet uit de vroege middeleeuwen. Leg mij nu eens uit hoe je een gewetenloze, barbaarse, ongeletterde, pedofiele psychopaat en massamoordenaar tot HET navolgenswaardige rolmodel van de 'perfecte mens' voor jouw leven kunt verkiezen? Krijg jij dan niet het gevoel dat er ergens toch een paar draadjes bij je los moet zitten?

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:56

Welke vlucht naar Achterlijkistan heeft de beste man geboekt? Nog niet geboekt?!? Herformuliering; Wie gaat deze man op het vliegtuig naar Kutislamistan zetten? Bij voobaat dank!

Datzegiktoch | 10-04-12 | 15:56

bankai | 10-04-12 | 15:54
Je doet net alsof het een verdienste is. Sorry, maar je normaal gedragen is gewoon de norm hoor, niks om je voor op de borst te kloppen.

Shalome | 10-04-12 | 15:56

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:42 | + 0 -
Eens, maar ik houd er niet van om alle religies over één kam te scheren. De christelijke religie heeft nuttige bijdragen heeft geleverd aan het Nederlandse culturele dna. Dat mensen zich afzetten tegen religie en geheel vrij willen zijn van enige vorm van groepsdruk omdat ze teleurgesteld in hun religieuze medemens kan ik evenwel goed begrijpen.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:56

@La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:43

Elke godsdienst MOET je afbranden, het gaat om het achterstellen van vrouwen, onze fijne vrinden van de SGP doen daar net zo hard aan mee. Wel eens bij een trouwpartij van die relioten geweest?

neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:55

Jammer dat de rechter geen psychologisch onderzoek heeft verordonneerd voor Enaït. Dat zou een hoop gerechtelijke kosten kunnen schelen voor de toekomst.

Fliere Fluiter | 10-04-12 | 15:55

Ziet men nu eindelijk in dat de Islam onverenigbaar is met onze Westerse normen en waarden? De visie van deze haatbaard staat namelijk zwart op wit in dat waanzinnige boekje.

Desmoulins | 10-04-12 | 15:55

@bankai | 10-04-12 | 15:47 | + 0 -
Daarom vraag ik het ook, en ik heb liever dat iemand mij het verteld van de andere cultuur dan dat ik weer ga denken dat ik de waarheid in pacht denk te hebben.

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:54

Hulde voor de rechter. Dus meneer Enait, we believen u hier niet. U kunt wel gaan. Tot nooit meer svp

tiswat | 10-04-12 | 15:54

@bankai
Ok. Ik ben vroeger christelijk geweest, en ik kan me wel voorstellen dat als in een relatie de een wat anders gelooft/niet gelooft dat wat meer strubbelingen zou geven dan normaal. Maargoed, 6 jaar is lang. Het lijkt me iig wel lastig als jullie ooit kinderen zullen krijgen, hoe gaan jullie die in hemelsnaam opvoeden? Christelijk en islamitisch?

Julia | 10-04-12 | 15:54

Onderbuik | 10-04-12 | 15:51
Heeft met radicalisering in de Arabische wereld te maken, die in de jaren '70 op gang is gebracht. Vlak de Saoedi's niet uit, met hun enorme invloed dankzij oliemiljarden en hun steile wahabitische geloofswaanzin.

Shalome | 10-04-12 | 15:54

@zoalshetis | 10-04-12 | 15:50
Ik snap je even niet. Jankzakkerij? Lees de rest van m'n reacties even door wil je? Zul je een algemene tendens vinden die lijkt op "aanpassen of opflikkeren", maar dan met heel veel mooie nuances en voetnoten zodat elk mens met gezond verstand het er stiekem gewoon mee eens zou moeten zijn.

Ik heb ook een religie, hartstikke mooi en er is maar één belijder op de hele wereld. Geen boeken of rituelen of zo. Die religie heet "live and let live", en ik toets al m'n acties daar aan. Voor al het overige ben ik van mening dat alle religie in feite gewoon slecht is. Voor mijn eigen persoonlijke geloofje maak ik een uitzondering. Ook hypocriet zijn is namelijk een ieder z'n goed recht.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:54

@ iedereen die vraagt waarom ik moslim ben?
Omdat ik het een tolerante Religie vindt en niet wat iedereen denkt dat het is.
Verdiep je eens een keer en lees erover en niet bij die anti-religie websites of boeken.
Vraag het aan mij! Hoe ik het zie! Hoe ik het leef! Hoe ik het voel! Er zijn goede moslims buiten, maar mensen zien dat niet omdat we blind gegooid worden met moslim bom dit en moslim dood dit. Wij 'goede'moslims leven tussen jullie!

bankai | 10-04-12 | 15:54

@Parsons | 10-04-12 | 15:44

De normen en waarden waar jij je leven naar leeft bijvoorbeeld. Gij zult niet stelen, gij zult uw ouders liefhebben etc etc. Komen allemaal voort uit religie.

pius | 10-04-12 | 15:54

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 15:50
Sure. En vervolgens miauwen ze dat ze 'onderdrukt' worden. *grinnik* Ze weten zo weinig van de wereld, ze snappen niet eens wat onderdrukking IS.

Shalome | 10-04-12 | 15:53

@bankai | 10-04-12 | 15:47
Maar probeer eens antwoord te geven op mijn vraag: waarom zie je steeds meer hoofddoekjes in Nederland, is dat een poging om de moslim cultuur hier in Nederland op te dringen, of wat is er de reden van?

Onderbuik | 10-04-12 | 15:51

Foto +100

Kopvot | 10-04-12 | 15:51

@Shalome | 10-04-12 | 15:37
Hahaha, was het maar zo. Nee, in plaats van dat de broeders van (ik noem maar wat) Shariah4Belgium opsodeflikkeren naar hun islamitische paradijs op aarde, proberen ze ons dat soort achterlijkheid op te dringen.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:50

La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:43 | + 0 -

Ik zal zeggen waarom er altijd christenen bij worden gehaald.
Omdat als een kleine groep Moslims iets doet alle moslims worden aangesproken terwijl als een paar SGP'ers weigeren om homo's te trouwen dit gebagatelliseerd wordt.
Een leerling en een klant hebben ook de mogelijkheid om weg te gaan, maar in Nederland moeten we ons niet aan willen passen aan een klein groepje.
Daarom moeten al dit soort gekke acties worden aangepakt, van elk geloof.

denk.toch.eens.na | 10-04-12 | 15:50

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:42
mooi gecopieerd stukje belgisch jankzakkerij.

net doen of ze lekker vredig zijn, maar als het zover is, als een individue, dan gaan ze los.

dan maken ze individuen, dorpen, steden en landen zo dom als de middeleeuwen. dat is islam. terug naar de middeleeuwen.

dan zullen generaties achter ons niets meer weten dan wat de mideleeuwers toen wisten. geestelijke armoede. joden bestaan niet eens meer.

stelletje gekken die moslims. echt.

zoalshetis | 10-04-12 | 15:50

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:43
Omdat ze naast hun religie niets anders hebben. Zou jij gedijen in die liefdeloze islamitische samenlevingen & gemeenschappen?
Brrr... Een en al argwaan, kleurloosheid, backstabbing en harteloosheid en alles wat afleiding of verbetering zou kunnen bieden, is verboten. Zo hou je je schaapjes wel dicht bij Allah en kan de machtsstructuur keurig worden gehandhaafd. Ze worden lekker stom gehouden en stinken er met z'n miljoenen in.

Shalome | 10-04-12 | 15:50

@Julia | 10-04-12 | 15:46
Mijn vriendin is Christelijk opgevoed en gelooft daar in. Ik zal haar niet de dwingen om moslim te worden (mag ook niet) maar als zij het zelf wil.....
En we zijn al 6 jaar samen dus geen korte relatie ;)

bankai | 10-04-12 | 15:49

@La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:43
Als je die lijn verder doortrekt, moet de übergristelijke gemeenschap Schubbekutteveen (inwonertal: 5 plus een hond) minstens twee trouwambtenaren hebben, waarvan er ééntje geen probleem heeft met homo's. Als trouwambtenaar heb je een hartstikke leuke baan: je mag mensen trouwen. Daar dien je je achterlijke religie gewoon buiten te houden. Anders voldoe je niet aan de functiebeschrijving (MENSEN trouwen. Niet hetero's trouwen) en dien je niet eens overwogen te worden voor die baan.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:48

Godallemachtig, heeft die rechtzaak vier jaar geduurd?

Nou, dan mag de gemeente Rotterdam blij zijn met de uitspraak van de rechter.

Voor hetzelfde geld had Enait gelijk gekregen en hadden ze hem met terugwerkende kracht vier jaar salaris én wellicht een schadevergoeding moeten betalen.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:48

@Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:36
Wij Turken keuren het af en vindt het niet kunnen.
Maar mensen begrijpen 1 verschil niet: Cultuur!
Je bent moslim en gelooft in Allah (God) en in zijn profeet Mohammed.
Iedere moslim gelooft daar in.
Seks voor de huwelijk: Volgens sommige moslim culturen NOT DONE en dat betekent ruzie en uiteindelijk de dood.
maar bij sommige moslim culturen is het 'niet'toegestaan maar er wordt ook geen ruzie over gemaakt als je het wel doet. Mensen moeten dit eerst begrijpen voordat er geroepen wordt dat het aan de religie ligt.

bankai | 10-04-12 | 15:47

Welbeschouwd is het intriest dat een rechtszaak in het kader van Nederlandse omgangsvormen dient. Maar het vonnis blijft goed nieuws.

natte krant | 10-04-12 | 15:46

@bankai
Interessant. Je woont dus samen met je Nederlandse vriendin? Is zij moslima geworden? Of jij gelooft wel en zij niet?

Julia | 10-04-12 | 15:46

Faizel is geweldige reclame voor het salafisme. Houwen zo Faizel!

pius | 10-04-12 | 15:46

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:37
Ik vrees dat hij zelf de tegenstrijdigheid ervan niet inziet. Heb je 'm trouwens in actie gezien tijdens het proces-Wilders? Topcabaret, wat een clown: www.youtube.com/watch?v=R3Std9G7ce4

harry pikkel | 10-04-12 | 15:46

~~~
Toen Pinoshit hier aankwam voor berechting en deed alsof hij geschift was (niet zo moeilijk, maar laat ik terzake blijven) schudde hij ook geen handen. Een psychloog-duider oordeelde dat als of zwaar fake, of zwaar dement.
Bij thuiskomst in pinoshitland bleek hij ineens wel weer handen te kunnen schudden.

Het lijkt mij een gevalletje van zware minachting, niet handenschudden. www.google.be/search?um=1&hl=nl&am...

A.Th. | 10-04-12 | 15:46

In 2006? Ik heb dit niet op de voet gevolgd maar heeft die unoriginal Enait dit 6 jaar kunnen rekken of is het systeem in Nederland zo traag?

Mandril | 10-04-12 | 15:45

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:40
Ik heb het niet over een bepaalde bevolkingsgroep in het algemeen. Er worden anno 2012 nog steeds mensen afgeslacht omdat ze niet volgens een bepaalde gedragscode leven (overspel en homoseksualiteit in bepaalde landen, bijvoorbeeld, daar staat de doodstraf op).

Je moet "ketters" een stukje breder interpreteren als "iedereen die niet in mijn bekrompen religieuze groepje valt moet heel hard dood". Ook dat is in de wereld van vandaag nog elke dag aan de orde. Mede mogelijk gemaakt door, en meestal met een speciale vermelding van ("allahu akbar"), de een of andere religie. Vraag mij niet om hier ook maar een gram respect voor op te brengen.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:45

@bankai | 10-04-12 | 15:22

Netjes. En laat je vooral niet gekmaken door alle opeenhoopschuivers hier.

Die hebben een andere agenda.

pius | 10-04-12 | 15:45

@bankai | 10-04-12 | 15:22
Noem me één ding dat niet achterlijk is aan religie.

Parsons | 10-04-12 | 15:44

De man heeft iig voldoende werk in eigen kring gezien de misdaadcijfers. Wat doet Belhadi tegenwoordig eigenlijk? Leven van de subsidie??

Mindy | 10-04-12 | 15:44

En die islamitische debiel is ook nog dik 1700 euro kwijt aan proceskosten, mooi !
Zal vast geen D66 rechtbank zijn, vermoed ik.

Mazzeltov | 10-04-12 | 15:44

@bankai | 10-04-12 | 15:34
Hoe bedoel je? (mag ook gewoon in het Nederlands)

Onderbuik | 10-04-12 | 15:43

@neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:06
Jij komt altijd met cristioten aankakken op een topic dat over moslims gaat.

Weigeren die vrouwen een hand te geven?
Weigeren die op te staan voor de rechtbank?

Neuh, dat doen ze niet.

Yep, een paar SGPers willen geen homo's trouwen. Dat vind ik ook bezopen, maar homo's hebben gewoon de keus om een andere trouwambtenaar te nemen.

De cliënten die Enait als klantmanager hebben toegewezen gekregen, hebben die keus niet.
Leerlingen en ouders van een handschudweigerende docent hebben die keus ook niet.

Dat is het verschil.

La Vie En Rose | 10-04-12 | 15:43

@bankai
.
Elk vrijzinnig, vrijdenkend en vrijheidslievend mens zou imho niet anders kunnen dan met gepaste walging volledig afstand nemen van alles waar de 'pre-moderne' islam voor staat. Waarom jij niet? Waarom noem jij je nog steeds 'moslim'?

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:43

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:33
Be that as it may: religie verdient mijn tolerantie niet. Let wel, ik maak een duidelijk onderscheid tussen religie, en de mensen die een religie beoefenen. Ik heb een spuughekel aan het gedachtegoed, maar ik roep niet op tot etnische zuiveringen o.i.d. Als zij hun religie voor zichzelf uit willen oefenen, en ze vallen daarbij niemand lastig, dan heb ik daar volkomen vrede mee. Tof zelfs: klein beetje diversiteit is juist leuk, als iedereen maar eenheidsworst zou zijn zou het ongelofelijk saai worden in Nederland.

Draaipunt zit hier echter in "voor zichzelf". Je mag geloven en doen wat je wilt, voor zover je anderen hier niet mee lastig valt. Dat kleine stukje gezond verstand zit er bij een verrassend grote hoeveelheid mensen niet in.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:42

bankai | 10-04-12 | 15:34


Welnee, simpele worst. Dat de Nederlandse overheid verantwoordelijk is voor de hoofddoekexpansie is theehuispraat voor domme mietjes.
In de jaren 70 constateerden de Europeanen die regelmatig in de Arabische wereld kwamen, dat de mannen en vrouwen aldaar in groten getale djellabahs en hoofddoeken gingen dragen. Ook de schuld van de Nederlandse overheid?

Shalome | 10-04-12 | 15:41

-weggejorist-

zoalshetis | 10-04-12 | 15:40

Ze bestaan nog, rechters met gezond verstand. Gelukkig. Dat er meer dit goede voorbeeld mogen volgen.

Fliere Fluiter | 10-04-12 | 15:40

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:30 | + 0 -
Die miljoen afgemaakte ketters waar je het over hebt waren protestanten, geen afvalligen.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:40

BW1270;

e) Van het klantenbestand van SoZaWe is 2/3 deel islamitisch. Naar verwachting zullen deze klanten er weinig problemen mee hebben dat handen niet worden geschud.

2/3 deel???!!
Goh, dat verwacht je niet...

basweetutwel | 10-04-12 | 15:37

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:33

Ik dacht bij het uitbreken van de Arabische hellewinter dat moslims in Europa eindelijk zouden inzien hoezeer ze geboft hadden dat ze hier konden wonen.
Naïef van mij, he?

Shalome | 10-04-12 | 15:37

@harry pikkel | 10-04-12 | 15:28
Lolquote van Faizel:
"Bovendien is het typisch een uitspraak van een witte rechter."
"U bent een racist" (dat zegt 'ie vaak genoeg trouwens)

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:37

@bankai | 10-04-12 | 15:34 | + 0 -
Maar wordt het in de moslim-gemeenschap openlijk veroordeeld? Of schouders ophalen en weer doorlopen?

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:36

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:29 dat je snel tong- en vingerkanker en iets in je oog kan krijgen. zoiets toch volgens de beste brave moslims..?

stelletje domme kutreligieuzen.

zoalshetis | 10-04-12 | 15:35

Zit ik nu te lezen, geheel graties, en nu als speciale serviese aan de guurders. Wist U dat en maar 80.000 woorden in de Koran staan? Dat is een maandje tijpwerk, met dronken harses. www.google.be/url?sa=t&rct=j&q...
En als die het niet doet, dan hierrr:http://www.google.be/search?um=1&hl=nl&gbv=2&q=If%20the%20intended%20reader%20of%20this%20book%20should%20want%20to%20go%20beyond%20&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1024&bih=572&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw&ei=cDWET4OlNOab1AWK_MS0Bw

A.Th. | 10-04-12 | 15:35

@Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:25
Terreur bom acties vallen onder zelfmoord dus NIET toegestaan in onze geloof en dat is HEL!

@Onderbuik | 10-04-12 | 15:25
You can blame the Dutch government for that ;)

@vetkleppert | 10-04-12 | 15:24
Nogmaals geen achterlijke religie, maar hoe je het uitleeft naar buiten toe. Iedereen weet dat ik een moslim ben (kan je ook zien aan mijn uiterlijk, Turks)
Maar ben altijd sociaal en bid ook maar val niemand lastig.

bankai | 10-04-12 | 15:34

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:30 | + 0 -
Ik vind 'alle religie uitroeien' een vrij intolerante uitspraak die dichtbij het gedachtegoed van religekkies komt. Maar ik begrijp je standpunt als ik kijk naar de rommel die religies hebben opgeleverd.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:33

@Shalome | 10-04-12 | 15:29
Eens.

Overigens ben ik ook van mening dat criminele immigranten per omgaande naar huis getrapt moeten worden. Immigreren in Nederland (met alle uitkering die daar bij komt) is geen recht, maar een voorrecht. En als je dat voorrecht niet verdient, heb je hier niks te zoeken.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:33

Mag het andersom wel als ik in lappen getooide medewerkers geen hand wil schudden, omdat ik de vermenging van religie en staat ben, je geloof uitdragen doe je maar in je vrije tijd. Niet op het gemeentehuis.

LostSandWich | 10-04-12 | 15:31

Ik zeg: de islam is bij deze verboten!

funkyd | 10-04-12 | 15:30

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:27
Als dat het enige voordeel van religie is, dan is de kosten-batenanalyse snel voorbij. Ik zet in: miljoenen ketters afgeslacht.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:30

Goddank!

Niet echt nee... | 10-04-12 | 15:29

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:25


Alle gekheid op een stokje: islamitische staatsvijanden moeten natuurlijk nooit op subsidiepotten worden gezet. Ze sluizen ons belastinggeld door naar luilakken, naar terreurorganisaties of naar andere staatsondermijnende instanties.
Bovendien krijgt dat soort moslims een machtspositie als je ze dichtbij de subsidiepotten plaatst, en het laatste wat je met dat soort lui moet doen is hen macht geven. Die derdewereldlanders zijn zo corrupt als de pest en als ze islamitisch zijn is het nog erger.

Shalome | 10-04-12 | 15:29

@bankai | 10-04-12 | 15:22
Niet om het één of ander, maar als je de Koran letter voor letter zou volgen, dan zou je ongeveer zo leven als die man met het lulhoofd op het plaatje hierboven. Ik heb een gruwelijke kotshekel aan religie, omdat ik zie wat voor pijn, kwaad en lijden het in de wereld veroorzaakt (het enige waar ik heilig in geloof, is "live and let live" in de breedste zin van het woord, en religie botst op zoveel vlakken met dat grondbeginsel van mij dat ik niet anders kan er gewoon een gruwelijke kotshekel aan te hebben), maar dat wil nog niet zeggen dat ik een hekel heb aan religieuzen.

Paar van m'n beste vrienden zijn christenen, bijvoorbeeld, ook al walg ik van die religie. Gaan ze goed mee om, kun je mee lachen en zo. Kan ook prima samenwerken met moslims, alleen kom ik die in het dagelijks leven niet vaak tegen.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:29

Enfin, Enait kan 't dus shaken. WHOEHAHA

baba4oog | 10-04-12 | 15:29

enait kan het wel schudden

hetluis | 10-04-12 | 15:29

mooi. die eikelkop. want dat is ie. en meer dan dat, einat.

zoalshetis | 10-04-12 | 15:28

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:19 | + 1 -
Groepsbinding is tegelijkertijd voordeel als nadeel van religie.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:27

Haha, nu nog even laten bekrachtigen door de Hoge Raad en meneer kan echt op zoek naar een andere baan.

Vrees dat hij vanwege zijn mediageile optredens de verleiding niet kan weerstaan om in cassatie bij de Hoge Raad te gaan wss..

Haassje | 10-04-12 | 15:27

Typisch weer een voorbeeld van de witmanscultuur met hun bipolaire conceptualisaties.

harry pikkel | 10-04-12 | 15:26

@vetkleppert | 10-04-12 | 15:24 LOL

First Contact | 10-04-12 | 15:26

Beste Mohammed Oetlul Enait,

Na een paar keer oefenen moet het lukken.
"De perfecte handdruk:

hij wordt met rechts gegeven
- is in het midden tussen jou en de ander
- is stevig (maar niet te stevig)
- is met een droge, koude handpalm
- duurt 2 tot 3 seconden (probeer daarbinnen 3 keer te schudden)
- is met oogcontact tijdens het schudden
- is met een natuurlijke lach
- is met een passende verbale begroeting

De regels gelden voor zowel mannen als vrouwen."

De-P(s)aus | 10-04-12 | 15:26

@bankai | 10-04-12 | 15:22 Een tweede taal, volgens het gezegde, leer je het beste in bed, maar daar kom je niet veel, lees ik.

lijn5 | 10-04-12 | 15:26

Mooi. Nederlandse rechtspraak vs. geitenneuker 1-0.

Springbank | 10-04-12 | 15:25

Waarom moet deze kul-zaak tot in de rechtszaal bediscussieerd worden? Je voldoet niet aan de door ons gestelde eisen, klaar.

spanarchist | 10-04-12 | 15:25

@bankai | 10-04-12 | 15:22 | + 0 -
Vraagje: Spreek jij openlijk je afkeuring uit tegen dit soort gedrag en andere extremistische opvattingen, zoals elke paar maanden een kaboom ergens in de wereld?

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:25

@bankai | 10-04-12 | 15:22
Mooi dat je niet extremistisch bent. Ik heb wel een vraagje aan jou: weet jij waarom we in bv Nederland steeds meer hoofddoekjes (bij moslima's) zien, ivg met bv 10 of 20 jaar geleden?

Onderbuik | 10-04-12 | 15:25

bankai | 10-04-12 | 15:22 | + 0 -
Namen idioten zoals Faizal maar het voorbeeld van jou. Ik heb meerdere moslims als collega en werkelijk nog nooit een probleem met ze gehad. Simpelweg omdat wij elkaar in ons waarde laten en niet vertellen wat we wel/niet mogen doen.

The Green*Machine | 10-04-12 | 15:25

@verfsmijter | 10-04-12 | 15:20
Moet je wel verwoorden als "in de genitaliën" anders krijg je een schuimbekkende Enait achter je aan wegens foei discriminatie.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:25

Ik ben echt heeeel benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben.

Enwatdannog | 10-04-12 | 15:25

@bankai | 10-04-12 | 15:22
Dan ben jij een prima kerel, ondanks je achterlijke religie.

vetkleppert | 10-04-12 | 15:24

Stukje intolerante duiding jegens intolerante mensen die zich verlaten op een intolerant geloof.

Dit soort zaken behoren niet in de media, dit soort zaken behoren normaal te zijn.

We komen er wel.

netniet | 10-04-12 | 15:24

@irriducibili79 | 10-04-12 | 15:20
Dat is een initiatief dat ik van harte steun. Ik vind dat eenieder het recht moet hebben zich door die zaak te laten representeren.

Laat hem die zaak dan wel even in islamistan openen, waar dat middeleeuwse baardaapgedrag van 'm nog enigszins geaccepteerd wordt.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:24

Waarom achterlijk religie? Er zijn toch zat andere moslims (zoals ik) die gewoon normaal een handschudden met vrouwen. Dat er paar mongole extremisten dit doen betekent niet dat iedereen het doet. We moeten ons aanpassen naar het land waar we in leven. En dat doe ik goed met handschudden en samen wonen met mn oerhollandse vriendin :D

bankai | 10-04-12 | 15:22

@First Contact | 10-04-12 | 15:21
Veel verder dan ik kwam kom ik niet. Moet ik toch echt eens professionele hulp voor zoeken.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:22

Ach gut, wil de vermaarde advocaat nu ineens aan de slag als boksbal van boze uitkeringtokkies? Ondanks zijn knappe secretaresses, begrotelijke woordenschat en geveinsde charisma? Wat een afgang joh. En dan nog niet geaccepteerd worden! Ga maar lekker op de knieen naar het oosten huilen, faalbaard.

The Green*Machine | 10-04-12 | 15:21

Ons lichtend baken, Hans Jansen, zei het al:
"Wat zou tegen de islam helpen? Wat zou helpen is als op alle terreinen de wet- en regelgeving die wij kennen, onderworpen blijft aan uitsluitend het gezag van de gekozen raden, kamers en commissies die al van ouds bevoegd zijn om de wet- en regelgeving vast te stellen."
hoeiboei.blogspot.com/2012/04/sharia-e...

watergeus | 10-04-12 | 15:21

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:15 hoe was ie ook alweer? Ik kwam... ik zag... ik uh???

First Contact | 10-04-12 | 15:21

@Der Icebear | 10-04-12

Volgens het hof is het kwetsend en beledigend en dus niet een aanvaardbaar gedrag voor een klantenmanager.

Anarki | 10-04-12 | 15:20

In plaats van hand schudden een schop in z'n ballen.
Vindt allaa wel goed.

verfsmijter | 10-04-12 | 15:20

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:17
Misschien kan hij nu een zaak beginnen waarin hij eist om alleen in zijn eigen brabbel taaltje te mogen werken.

irriducibili79 | 10-04-12 | 15:20

Dat is tenminste nog eens een vleespet (zie foto) zo zie je ze niet vaak meer. En blijkbaar blijkt de missing link nog te leven...

Onderbuik | 10-04-12 | 15:20

Volgens het hof is handen schudden dus niet verplicht, maar mag je het niet niet doen.

Der Icebear | 10-04-12 | 15:19

@Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:17
Noem één pluspunt van religie dan. Religie wordt voornamelijk heel snel fout door wat je er samen mee doet.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:19

@geenstijlsteengeil | 10-04-12 | 15:14
Wat een rukgedicht!

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:18

De opgestoken vinger van Vetklep Enait wordt door de rechter beantwoord met eveneens een opgestoken vinger. Zoals het hier hoort.

Schoorsteenveger | 10-04-12 | 15:18

Die rechter houdt anders wel tegen beter weten in vol dat het hier een multiculturele samenleving is.
Terwijl iedereen juist zo ontzettend veel moeite doet mensen, wijken, werkkringen en uitgaansgelegenheden op te zoeken waar hij het wel gezellig heeft.

vetkleppert | 10-04-12 | 15:18

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:13 | + -1 -
Religie wordt pas fout of goed door wat je er samen mee doet.

Armin Langbaard | 10-04-12 | 15:17

@irriducibili79 | 10-04-12 | 15:13
Gelukkig spreekt Faizel ook heel moeilijk Nederlands, anders had hij die onzin twee keer zo lang aan moeten horen, en de helft van de tijd in dat gorgeltaaltje.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:17

Dat wordt weer water drinken vanavond aan de tafel bij Pauw en Witteman.

me,myself and IK | 10-04-12 | 15:17

Schud elkaar het handje, blij, blij, blij... Enait, stick that up your ass and rotate, you stupid islamic pig!

Bertus Betonsloper | 10-04-12 | 15:17

Gelukkig zijn er nog PVV rechters, dacht eerst dat ze allemaal D66 stemmen..

070 | 10-04-12 | 15:16

@Shalome | 10-04-12 | 15:14
Absoluut! Ik kan ook niet veel meer dan hier gewoon breeduit over grijnzen. Elke hak die het instituut religie gezet kan worden, is een overwinning voor common sense.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:16

-weggejorist-

The Zad | 10-04-12 | 15:15

@First Contact | 10-04-12 | 15:12
Zo ver zijn we ondertussen gebukt met onze aarsch in de richting van de onbesneden lul der islam. De klabanislam, dus.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:15

Met zulke uitspraken is de lol er voor de reaguurder snel af.

wat is fatsoen? | 10-04-12 | 15:14

Dag Mohammed,
Ik ben Erik.
En met rechts
Masturbeer ik.

geenstijlsteengeil | 10-04-12 | 15:14

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:10


Maar het is toch geinig dat de moslims zichzelf met de etymologie van het handenschudden voor de 100.000-ste keer in de zeik zetten?

Shalome | 10-04-12 | 15:14

Wel hulde voor die rechter, moet je eens indenken wat voor een onzin die man allemaal aan heeft moeten horen.

irriducibili79 | 10-04-12 | 15:13

@neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:11
Helemaal eens! Religie is een ziekte waar de mensheid helaas nog erg veel hinder van ondervindt, en dit soort chemo is hard nodig om de symptomen van die ziekte te onderdrukken voor die ziekte finaal de kop ingedrukt kan worden!

(ik heb een klein beetje een radicaal standpunt op het gebied van religie misschien, maar vraag anders even de nabestaanden van 9/11 wat ze van de islam vinden, of een willekeurige moslim wat hij van de kruistochten vond, en dan is mijn punt voldoende duidelijk dunkt me. Religie dient uitgeroeid te worden)

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:13

@Parsons | 10-04-12 | 15:11

Mogen vrouwen tegenwoordig al lid worden van de SGP?

neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:12

De oplossing van die kerel is ook echt ..... compleet idioot. Hij denkt blijkbaar dat als hij mannen en vrouwen beledigd hij niet discrimineert. Daar heeft hij wel gelijk in maar het gaat voor hem blijkbaar niet op dat het een belediging is. Beetje hetzelfde als zeggen, ik spuug alleen moslims in het gezicht maar om het idee van discriminatie te ontlopen spuug ik iedereen in het gezicht.

Anarki | 10-04-12 | 15:12

Eindelijk gerechtigheid! Van een andere uitkomst had ik trouwens niet opgekeken...

First Contact | 10-04-12 | 15:12

Maar goed, volgende week doet het Hof weer ergens uitspraak dat een moslim niet verplicht kan worden om vrouwen de hand te schudden en dat dat niet gezien kan worden als reden om te korten op een uitkering.

Zo prutsen we vrolijk verder met die achterlijke oorlogsideologie.

Parsons | 10-04-12 | 15:11

@vetkleppert | 10-04-12 | 15:09
Troglodiet, die kende ik nog niet. +1!

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:11

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:07

Precies, uit publieke functie's zetten die religekken. Alle politieke partijen die gebaseerd zijn op geloof mogen wat mij betreft acuut verboten worden.

neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:11

Beoogde opvolger van Leerdam!!!

bigoks2531 | 10-04-12 | 15:10

@Shalome | 10-04-12 | 15:07
Nu we toch bezig zijn om dingen aan elkaar te koppelen: het laten zien van een open hand was vroeger in de prehistorie inderdaad bedoeld als teken van vrede (hee Shalome), omdat je in een open hand geen wapen kan hebben. Voor hetzelfde geld was het tot de high 5 geëvolueerd, maar ik kan prima leven met handenschudden.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:10

@Parsons | 10-04-12 | 15:07 | + 2 -
Het heeft 18 jaar geduurd en 90345903 debiele rechtzaken, maar eindelijk een lichtpuntje.

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:09

Ga toch gewoon ergens buiten Nederland geen handen geven, de troglodiet uithangen en stampvoeten als je je islamitische zin niet krijgt.

vetkleppert | 10-04-12 | 15:09

Dat dit nieuws is is al erg genoeg, dit is toch volledig normaal.

irriducibili79 | 10-04-12 | 15:08

@ Johnny Quid

Weet je waar het handen schudden vandaan komt? Het was ooit bedoeld om de ander te laten zien dat je geen wapen in je handen had :-)

Echt waar.

In deze context zijn alle grappen over moslims die weigeren handen te schudden leuk.

Shalome | 10-04-12 | 15:07

(...) Het weigeren om de uitgestoken hand van een vrouwelijke klant te schudden is temeer onaanvaardbaar, nu die weigering als een ontkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, en dus als extra kwetsend kan worden ervaren. (...)

Met andere woorden - hetgeen de koran voorschrijft is in strijd met de wet.

Er is licht in de duisternis.

Parsons | 10-04-12 | 15:07

@neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:06
Nog zoiets, de weigerambtenaar. Precies hetzelfde verhaal, als je er even over nadenkt.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:07

Mooi!

BarneyBoner | 10-04-12 | 15:06

Nu het Europese hof nog..

Wel raar dit soort uitspraken van het gerechtshof Den Haag, meestal zijn die toch echt wereldvreemd..

T. Grimbek | 10-04-12 | 15:06

@Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:03
Nog een simpelere oplossing: gewoon de Sharia invoeren. Als we de auteursrechtenmaffia mogen geloven is iedereen die ooit een blanco CD gekocht heeft een vieze steeldief, kun je handen er legaal afhakken.

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:06

Helder verhaal, geen Moslims meer in publieke functie's, nu nog ff de christioten uit de publieke functie's en 0031 wordt een stuk mooier.

neemjemoederindemali | 10-04-12 | 15:06

Ook hier is het idiote geloof (zoals alle andere geloven) de schuld van deze idioterie. Zet die vent het land uit met die rare knobbel in zijn nek er bij. Als hij het allemaal zo goed weet waarom is hij dan niet in zijn eigen land gebleven, de sukkel?

wim3 | 10-04-12 | 15:05

Misschien moet hij de crypto-fascistische Nederlandse Staat weer eens proberen te contra-hegemoniseren, dat lukte voorheen ook zo goed.

tittn | 10-04-12 | 15:05

Dus.. Enait, bek houden of opzouten!
Aanpassen zou in jou geval niet gemeend zijn.

deraderendraaien | 10-04-12 | 15:05

Terecht!
Ik schut m'n hoofd en zwaai met m'n hand.
Ga toch weg met je zelfverzonnen regeltjes.

*zwaait*

Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 15:05

Ach, een deuk in het 'charme-offensief' van Enait.

De Regeering | 10-04-12 | 15:04

Misschien dat hij koffie en gebak wil rondbrengen in de Tweede Kamer nu Ineke van Gent mogelijk weg gaat.

blinde kip | 10-04-12 | 15:03

LOL @ lulpic

JorisWorstNightmare | 10-04-12 | 15:03

Aanpassen of optiefen. *in (geen)stijl van de film 300* This... is... HOLLAND!

Nafta78 | 10-04-12 | 15:03

@Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:01 | + 0 -
Omdat iedereen gelijk moet zijn wordt iedereen manueel besneden tot de pols.
Probleem opgelost a la PvdA.

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:03

Amen!

Vakonov | 10-04-12 | 15:02

Dit klinkt wel verdacht veel naar "aanpassen of oprotten". Heeft de Partij van de Allah al een officiële reactie gegeven?

Nietvoordekat | 10-04-12 | 15:01

Ja ik sta er op.

Dat is wel lastig schudden dan.

Kaas de Vies | 10-04-12 | 15:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken