
De EO weet in één Paasweekend tijd meer mensen te schofferen met het Jezussprookje dan heel atheïstisch Nederland in de afgelopen eeuw. Na de
glimmend geswaffelde
The Passion van vrijdagavond was het gisteren tijd voor de doodsteek met De Grote Jezus Quiz. De spelshow waarbij het antwoord op elke vraag 'Jezus' is. Bovendien werd er met semi-BN'ers gelachen over vreemdgaan, werden een paar domme
TV-prostituees ingehuurd om het Paasverhaal ter vermaak van de EO-kijker te verneuken en mochten de deelnemers over water lopen. ROFLOL! Precies het soort televisie waar christelijk Nederland op zit te wachten. Kortom: een
zondvloed van kritiek op de EO en haar nageslacht. Blasfemie! O joh, boeiend, zijn toch allemaal christenen. Die vergeven toch alles, als je maar
sorry zegt? Per ongeluk maakt de EO dus het beste satirische programma over haar eigen achterban ooit. En bedenkt dat pas achteraf, met allemaal gekwetste gelovigen als gevolg. Hi-la-risch. Jammer alleen dat we nog eerder Jezus zien wederkomen op de wolken dan dat de uitzending van gisteren
online wordt gezet. Faal! Alsof die hele uitzending er dan niet is geweest. God vergeeft, maar het collectieve culturele geheugen van dit land niet. Dit soort zelfcensuur is buitengewoon kinderachtig en onvolwassen, zoals de bidbloggers van
GoedGelovig ook stellen. Ook de EO is publiek geld. Hup, openheid en transparantie, dan beleven wij ook nog lol aan die fantasiewereld waar we jullie dik voor betalen. En zo niet? Mislukte nepchristenen zonder ruggengraat die hun eigen God niet waard zijn. Mooi, dan nu een boodschap voor onze gelovige lezers: de EO is de antichristus en zuigt Satans spermastengel. Feit! Zegt uw
lidmaatschap op, oh ware gelovigen!
Reaguursels
Inloggende quiz was niet om aan te zien, had gehoopt op een serieuze aanpak met feiten en dat er een goed programma werd gemaakt.
dit was echt tevee om te huilen. Niet eens sbs6 waardig. het had heel mooi kunnen zijn. Maar helaas.
Quid, je bent briljant met taal, maar boor -in naam van alles wat leeft- een keer een andere bron van inspiratie aan. Over christenen en hun misvattingen heb ik (en velen met mij) genoeg gehoord.
Blogs als deze dienen slechts om bestaande afstanden te vergroten en groeiend optimisme de kop in te drukken. Triest.
edit: 'the Passion' was op donderdagavond hoor....
Zoals voorspeld: Er is weer een kerk vol minnetjes klikkende gelovigen door dit topic getrokken.
Grappig.
Het was ook wel een beetje niksig. Sta als EO dan wel voor je "product" en maak het niet zo goedkoop. Ik ben veel gewend als TV-kijker maar dit was pure shit!!
Mijn hemeltje. Dat je daar als gristen naar kijkt zeg. En er dan juist op Goede Vrijdag drukte over gaan maken. Ik ben niet gelovig maar dat vind ik dus komisch. Nu is de hoer op. Alles eruit gehaald, net een stapje te ver gegaan, EO betuigt weer spijt. Kortom tot volgend jaar :o)
@A.Th.
Prima pdfje, bedankt daarvoor. (www.evolbiol.ru/large_files/hitchens.p...)
@Reurink | 10-04-12 | 23:19 |
Helaas, jezus is dood, dus die kan je niet meer helpen. Maarrr ... wat je wel kan doen is vriendjes worden met jezusfrieks, en al hun drank opzuipen. Zomaar een tip.
Is censuur ook een kenmerk van Jezus of kent de EO Jezus niet zo goed? Ik denk dat het antwoord hierop alleen Jezus weet
Is censuur ook een kenmerk van Jezus of kent de EO Jezus niet zo goed? Ik denk dat het antwoord hierop alleen Jezus weet
Blijft altijd jammerlijk om dit soort topics te analyseren en dan te vernemen dat verschillende denkstijlen die allemaal met elkaar te maken hebben, niet kunnen gedijen op Geenstijl. Ik zou hier graag ook nog een aantal satanisten, vrijmetselaars, mormonen en ander "schuim" zien reaguren. Geserveerd met een sausje van christenen, atheïsten, moslims en een snuifje joden.
Ren & Stimpy zijn wijs in hun tijd: www.youtube.com/watch?v=TT8sl9ZyICE
"De mens die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel."
Albert Einstein
Duits - Amerikaans natuurkundige 1879-1955
@Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 22:26
Goed gesproken!
Het gaat in wezen om het besef van het eigen bewustzijn en de ontwikkeling daarvan. Uit welke bron men de inspiratie haalt is niet zo belangrijk. Als de bron maar waarlijk en eerlijk is.
@Stormageddon | 10-04-12 | 21:18 |
Wij praten langs elkaar heen. Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat je aanhaalt en erken de waarde ervan. Ik stel slechts dat ook de Bijbel in de vorm van verhalen waarde in zich draagt.
.
Ik denk dat je een beetje verblind bent door je haat tegen de monotheistische religies en daardoor de boeken daarmee op een hoop veegt. Je bent zelfs zo verblind dat je jegens mij hetzelfde badinerende toontje hanteert dat je jegens een overtuigd relioot hanteert terwijl ik toch vanuit een andere invalshoek binnenkom. Dat mag maar ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Ik heb zelf een gezonde portie venijnige gedachten over dezelfde religies.
.
Naast de weg, nergens stel ik dat de ideeën in de Bijbel origineel zijn noch dat Jezus iets bedacht heeft. Feitelijk is geen enkel menselijk werk origineel, bevat het altijd "leenwerk" uit voorgaande perioden en beschavingen. Homerus is bijvoorbeeld vrijwel zeker geen persoon maar een fictieve persoon waar in verschillende perioden toevoegingen en veranderingen in de Ilias en de odysee bij ondergebracht zijn (het taalgebruik in de werken overspant minimaal een eeuw taalontwikkeling).
.
Een totale breuk met het denken uit het verleden is een maatschappelijke en menselijke onmogelijkheid. Evolutie in het denken is het hoogst haalbare. Het mooie van deze tijd is natuurlijk dat we al die werken, uit al die tijden, en al die windrichtingen tot ons kunnen nemen.
.
Wij zijn het oneens en dat mag gelukkig (nog).
.
Laters!
Wat is dat met die vervelende linkjes reclame...
Johnny moet maar eens naar de psych. Wat zit die man in de knoop. Ik heb met hem te doen
Mooi stukje John! Elke zin is raak.
@Quichegerechtigde | 10-04-12
Of post hem als een torrent ergens en ik help wel met seeden
@Quichegerechtigde | 10-04-12
Upload ergens waar ik hem ook kan kijken.
vond die quizz ook niet zo boeiend en die dikke vind ik een dombo wat een wartaal kwam er uit hahahaha snapt er helemaal niks van!
Ben zelf ook niet echt gelovig ofzo miss een beetje wel in mn achterhoofd twijfel ik maar "the passion" vond ik toch wel heel erg gaaf hoor of je nou gelovig bent of niet is toch gewoon heel goed gedaan!!
O, niet meer. Ik heb m nog kunnen downloaden...
content2c3b.omroep.nl/4f3295b9de4a57c1...
Daar is de aflevering nog!
@Stormageddon | 10-04-12 | 21:18 |
Ik bega een zonde op facebook. Subiet.
...
Ze staan er.
@Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 21:02
De tien geboden? Welke versie? Er zijn er minstens 2 verschillende in het OT, los van de varianten.
www.positiveatheism.org/crt/whichcom.h...
Nochtans gaat het merendeel over "god" en het naleven van religieuze dingetjes "eert de sabbat" en dat soort nonsens. Mensen die dat argument gebruiken bedoelen vaak de "gulden regel", maar die heeft Jezus niet bedacht (want sprookjesfiguren bedenken niks), maar bestond al eeuwen voordien. en.wikipedia.org/wiki/Golden_Rule
Dus die link tussen de UVRM en de tafels van Mozes is broos en kunstmatig op z'n best.
Nee, de verhaaltjes in de bijbel zijn inhoudsloos qua ideeën. Ze bieden geen enkel inzicht in de mens, de samenleving of de wereld. Helemaal niks. Zelfs de mythologie (van Genesis tot Deuteronomium) zijn een vertroebeling van de Egyptische mythologie waar het van is geleend. Het gaat helemaal nergens over. Als je wat uit mythische verhalen wilt leren ben je beter af met Homerus, de Edda of de Bhagavad Ghita.
10 geboden. Maar dan beter:
www.youtube.com/watch?v=v-63cTYJDCA
Meanwhile. Long time ago ... www.youtube.com/watch?v=VlLr_nHJMhQ
Stormageddon | 10-04-12 | 21:04 |
Jammer. Daarmee kill je de discussie. Je standpunt is helder en wijkt maar weinig af van die van een extremist. Succes met plempen hier.
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:59 |
Touché.
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:59
Respecteren? Hoezo? Waarom? Ik heb geen respect voor mensen die in kul geloven. Of dat nu kaboutertjes is, of homeopathie (zwaait even naar Annabel), Jomanda, of 2000 jaar oude waterwandelaars.
Daar heb ik geen respect voor, ik vind het sukkels. Eigenlijk horen dat soort mensen in een dierentuin met een bordje: "verboden te voederen". (Ik heb soms het stiekeme vermoeden dat de hele aarde al zo'n intergalactische dierentuin is.)
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:37 |
.
De wijze waarop die monotheistische boekjes zijn ingezet zijn inderdaad een rem op bepaalde ontwikkelingen geweest. Religies hebben inderdaad de kwalijke eigenschap teksten uit die boeken in te zetten om wetenschappelijke en maatschappelijke voorruitgang tegen te houden of te frustreren. Of die boeken letterlijk te nemen.
.
De inhoud van sommige verhalen zijn tegelijkertijd ook een basis om tegen af te zetten of juist uit te lenen voor nieuwe ideeën. Je kunt toch onmogelijk de link tussen de meeste tien geboden en universele verklaring van de rechten voor de mens ontkennen? Of het ontstaan van het vrije denken als tegenpool van de rondslingerende valse dogma's?
.
Enfin, dualiteit..
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:33 |
Klasse weer.(As usual). www.youtube.com/watch?v=IxAKFlpdcfc
netniet | 10-04-12 | 20:58
Waarom antwoord geven op een 'open deur'? U gaat totaal niet in op welk argument dan ook... maar goed, even goede vrienden... :-))
Tijd voor wat anders, mijn en wellicht ook uw madammeke verdiend ook de aandacht deze avond... en dat is nu net wat ik ga doen en ik hoop u ook.
Fijne avond verder!!
@A.Th. | 10-04-12 | 20:57
Daar heb ik niks te zoeken, ik hoef geen personeel.
Stormageddon | 10-04-12 | 20:51 |
Precies! Het is niet op te lossen!
Dus niet bashen, geen bomgordels, (liever) geen oorlog, maar doelgericht aanpakken met woorden en wetten.
En WEL respecteren, zolang er NIET over de grenzen van de vrijheid wordt gestapt.
Stormageddon | 10-04-12 | 20:56
Ik denk dat u geen enkel idee heeft over mijn kennis waar dan ook van.... hoeft ook niet, ik verdedig slechts een stelling die ik niet meer ga herhalen.
Dat u het verder geen discussie vind is mij ook goed... zoals eerder gezegd, leven en laten leven.
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:51
Voor jou nog dan.
Wat was je antwoord toch op deze vraag ?
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:20
Vriendelijke vriend, wie houdt dat geloof in stand dan ?
netniet | 10-04-12 | 20:33
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:37 |
Je moet geen monotheistische boekjes lezen. Hierrrr moet je wezen: www.uwv.nl/
@Fatwabuster | 10-04-12 | 20:52
Jij vergelijkt en de vergelijking gaat mank. Dat is niet mijn schuld, maar jouw gebrek aan kennis.
De rest van je betoog is spot on. De discussie wordt inderdaad geridiculiseerd en dat is ook precies de bedoeling: geen waarde hechten aan een "discussie" die er geen is, noch die naam verdient.
Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 20:49
We zitten in de kern op een hoop vlakken op een lijn. De uitgangspunten die kloppen gewoon niet. Het gaat me niet om het verhaal maar om de strekking van wat er gebeurt.
Deze mensen hebben geen valide argumenten en hun argumenten verdienen geen status.
Ik heb mijn zegje hier voor nu even wel gedaan wellicht later nog, groet.
A.Th. | 10-04-12 | 20:45 |
Thanx! Ik kende het al. Maar de man heeft een punt.
Heeft een van die heidenen hier het al eens opgemerkt dat ze bij die bedielen van de Egoistische Onzinroepers iedere keer weer de vraag in (*kots*) thatsthequestion stellen naar welke vrucht Eva uit de boom plukte, en iedere keer het antwoord 'appel' is, terwijl dat kudtding in hele bijbel niet voorkomt?
Vrucht der wijsheid was het wellicht?
En waar heeft god nu een probleem mee? Had hij ons geen hersens gegeven?
*Fail*
Stormageddon | 10-04-12 | 20:46
Je meent het.... erg boeiend en u mist derhalve mijn punt, ben beter van uw gewend!
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:41
Oplossing? Waarvoor? Religie blijft zolang de mensheid een beroerd geëvolueerd zoogdier is met een te kleine cortex en te grote hormonenklieren. Het enige wat je kunt doen is het zoveel mogelijk indammen en geen juridische privileges geven. Maar het is niet op te lossen.
Op totale genocide na. Maar da's ook weer zo drastisch. Waarom zou je datgene willen bespoedigen wat het universum uiteindelijk toch wel doet?
netniet | 10-04-12 | 20:47
Uw reactie is van een dergelijk niveau dat u werkelijk niet het onderscheid kan maken tussen religie en individu... onverdraagzaam en waarschijnlijk ook nog eens haatdragend ten opzichte van andersdenkenden (lees gelovigen).... oh wacht, dat was uw punt in het begin....
Spiegel gezien? Leer er van!
Ik hoef geen mensen die een religie aanhangen die een geschiedenis achter zich aansleept waar je je diep voor moest schamen.
netniet | 10-04-12 | 20:43 | + 0 -
Ik schaam mij voor de socialististen die net als liberalen een product zijn van de verlichting.
netniet | 10-04-12 | 20:43 |
Ik ben het grotendeels met uw tegel eens! De missie is inderdaad knokken voor je vrijheid (verbaal) en niet religies om zeep helpen. Dat is namelijk niet realistisch. Maar hoe kun je een religekkie iets verwijten als je het zelf ook doet? Ik hoop dat u dat ook snapt.
@netniet | 10-04-12 | 20:26
.
Ik verzet mij tegen elke vorm van georganiseerde religie, rabiate relioten, relipraat en de dwang die daar van uit gaat. Je kunt een flinke badkamer betegelen met mijn antireligiebijdragen op dit weblog. Ik spreek niet over religies in mijn epistel, maar over de verhalen zelf.
.
Ik stel slechts dat er wel degelijk 'iets' in de verhalen zelf zit. Ik noem het ook doelbewust verhalen. Veel van die verhalen zijn samenraapsels, volksvertellingen en meestal ook uit een tijd ver voor dat ze gebruikt werden om een religieuze groep te vormen. Hoe vaak is de Bijbel wel niet geredigeerd?
.
Natuurlijk bestaat religie al veel langer. Het is immers de meest potente vorm van volksmennerij allertijden. Mensen zijn er per definitie ontvankelijk voor want het appelleert aan het groepsvormingsinstinct (zeer belangrijk voor overleven tijdens de ontwikkeling van de mens). Dat geldt trouwens ook voor gemeenschappelijke vijandbeelden zoals jij die lijkt te hanteren.
.
Religie gaat inderdaad over mensen controleren en dat bestrijd ik te vuur en te zwaard. De verhalen die worden misbruikt gaan ergens anders over en hebben wel degelijk inhoud. Dat mag ook gezegd worden.
.
(overigens ben ik nu de reputatie van dit blog geweld aan het aandoen door nuance aan te brengen. Excuses daarvoor, medereaguurders!)
Om er maar eens een enorme Godwin in te gooien... alle over de kling geholpen Joden in WO II waren in feite schuim in uw ogen.
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:41
Ja omdat ze zich hebben laten vergassen, nou lekker.
Wat een niveau.
@Fatwabuster | 10-04-12 | 20:41
Onzin. Ook ongelovige joden zijn vergast. Het maakte de nazi's niet uit of je geloofde, maar of je moeder of grootmoeder jood was.
Lees eens wat.
www.zukunft-braucht-erinnerung.de/drit...
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:26 |
U vraagt, wij draaaaien & korter dan fitwa:
www.youtube.com/watch?v=u0tKJKKr4zQ
Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:35
Ik heb geen hekel aan vrije keus maar ik ben fel gekant tegen elke vorm van religie en al haar uitwassen. Mensen die dat in stand houden en waar ik last van heb daar ben ik ook fel tegen gekant.
Ik hoef geen discussie over euthanasie, abortus en winkeltijden wet over gebieden waar mensen niet eens wonen. Ik hoef geen mensen die een religie aanhangen die een geschiedenis achter zich aansleept waar je je diep voor moest schamen.
Argumenten als dat gebeurt nu niet meer verwijs ik naar het grijze ronde archief. Die 10 tot 20k kinderen is toch best wel recent.
Ik hoef ook geen salafisten die hier korans uit komen delen trouwens.
Stormageddon | 10-04-12 | 20:33 |
Prachtig! Wat een woordenschat! Een tong van goud, maar geen enkele oplossing. Mag ik raden: D66??
netniet | 10-04-12 | 20:33
Zolang er mensheid is er religie in welke vorm dan ook, zie u eerdere comment van 20.26.... en de 1 komt en de ander gaat.
Laat onverlet dat u (en dat voor de allerlaatste keer) het verschil niet kan zien tussen een religie als instituut en een gelovige als individu.... een mens die in alle vrijheid ergens in gelooft dus die u afdoet als schuim.... en daarmee ridiculiseert u de discussie.
Om er maar eens een enorme Godwin in te gooien... alle over de kling geholpen Joden in WO II waren in feite schuim in uw ogen.
Ziet u nu in wat ik bedoel? Zo niet... dan ben ik meer dan uitgeluld en heeft verdere discussie geen enkele zin.
@smdyasc | 10-04-12 | 20:32 |
Omdat het niet aardig is om zwakkeren te straffen voor hun tekortkomingen die ze niet kunnen verhelpen. Anders moet je ook je speelgoed en zandbakken gaan afschaffen. nl.wikipedia.org/wiki/Lof_der_zotheid
@Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 20:30
Ik heb die monotheïstische boekjes allemaal gelezen, ik vind er niets van waarde in. Helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets. In de context van een woestijnvolk 5000 tot 2000 jaar geleden, zonder warm en koud stromend water, zonder koelkast en wc-papier kan je je er nog iets bij voorstellen, maar voor de 21e eeuw in een gematigd klimaat heeft het niets bijgedragen aan de geestelijke ontwikkeling van de mensheid, integendeel: het was en is een rem daarop.
netniet | 10-04-12 | 20:30 |
Nee hoor dat heeft u mis. Ik probeer u geen religie aan te praten, maar laat mij uw mening ook niet opdringen. Door de dialoog te staken en te gaan bashen heeft u de discussie beëindigd.
Het is uw weg of geen weg. Ik pleit juist ervoor om ieder z'n keuzes te geven.
Precies mijn punt dus.... het Geloof als instituut heeft een hoop ellende in de wereld gebracht en brengt dat nog steeds..... geheel met u eens!
Dat laat onverlet dat er massa's mensen zijn die met dergelijke zaken niks te maken hebben en toch steun hebben vanuit hun geloof..... en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Nogmaals, ik heb ook niks met het Geloof maar weiger te accepteren en te aanvaarden om een ieder die wel gelooft af te doen als schuim...!!
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:20
Vriendelijke vriend, wie houdt dat geloof in stand dan ?
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:23
Omwille van redelijkheid met een beroep op de redelijkheid de onredelijkheid verdedigen en propageren. Dat is een mooie.
Het gelijk stellen van ridiculiseren met extremisme is ook fijn stukje retoriek en semantisch sofisme. Voor ridiculisering heb je iets nodig wat extremisten per definitie missen: relativeringsvermogen en gevoel voor humor.
Twee zinnetjes, twee non sequiturs. Knap.
Waarom we vrijheid van godsdienst in de wet hebben, wordt een steeds groter raadsel.
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:25 |
Getver. Had je niet gewoon een van tpb kunnen nemen? 100% gerecycleerde electronen?
*Zet bittorent weer aan*
@Stormageddon | 10-04-12 | 20:20 |
.
Ik had jou wel in staat geacht tot wat meer dualisme. De strekking van de verhalen los kunnen zien van wat georganiseerde, geïnstitionaliseerde religie er van gemaakt heeft. Erkennen dat er wel degelijk menselijke wijsheid tussen alle goddelijke poeha gewoven zit. Het verschil tussen oorsprong van een boodschap (historische context, stijlvorm) en de gecorrumpteerde lezingen (dogma, volksmennerij).
.
Misingeschat, het kan verkeren....
Als de dialoog en redelijkheid stopt, begint het bashen.
U bent zo extremistisch als degenen waar u op spuugt.
Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:23
U bent door de argumenten heen en hier begint het bashen ? Weinig interessant.
Parel van het Zuiden | 10-04-12 | 20:08
Mooi verhaal maar pure kul natuurlijk.
Religie is niks nieuws en deze religies zijn dat al helemaal niet. We kijken nu terug op Grieken en Romeinen en hun godsdienst zoals er in de toekomst op deze religies terug gekeken zal worden.
Religie onderdrukt haar volgers altijd en ontneemt mensen gezonde kansen op basis van lulkoek. Meer is het niet.
Jezus is gewoon een zoveelste adept van samen geraapte verhalen.
Gedoopt, 12 volgelingen, over water lopen, doden opwekken het gaat al zeker terug tot de Egyptische Horus. Die leefde 3.000 jaar eerder.
Hmmmm, Egypte met een ontwikkelde cultuur, opkomst Jodendom met afgeleide Katholicisme en Islam. Het gaat nergens over inhoud maar over een manier om mensen te controleren.
A.Th. | 10-04-12 | 20:22
Linkje naar de film graag. ;-)
@A.Th. | 10-04-12 | 20:22
Papieren versie in bezit. Hardcover.
netniet | 10-04-12 | 20:17 |
Als de dialoog en redelijkheid stopt, begint het bashen.
U bent zo extremistisch als degenen waar u op spuugt.
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:49 |
@Stormageddon | 10-04-12 | 19:51 |
Herhaalder oproep: (pdf-alert)http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=if%20the%20intended%20reader%20of%20this%20book%20should%20want%20to%20go%20beyond%20&source=web&cd=2&ved=0CCsQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.evolbiol.ru%2Flarge_files%2Fhitchens.pdf&ei=SzaET5nyCIOe8gOYkZzIBw&usg=AFQjCNEUzgQL9whi0APJxBvbEhNh99jF-w&cad=rja
En daar sta je dan met het rotsvaste geloof dat god aan je zijde staat, dat jij gelijk hebt omdat in een oud joods sprookjesboek gelooft...
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0...
Blijkbaar had Joseph Smith toch gelijk.
www.southpark.nl/episodes/712/
(Of al die godjes en verhaaltjes zijn allemaal kul en onzin. Dat kan natuurlijk ook nog.)
netniet | 10-04-12 | 20:12
Precies mijn punt dus.... het Geloof als instituut heeft een hoop ellende in de wereld gebracht en brengt dat nog steeds..... geheel met u eens!
Dat laat onverlet dat er massa's mensen zijn die met dergelijke zaken niks te maken hebben en toch steun hebben vanuit hun geloof..... en daar is in mijn ogen niks mis mee.
Nogmaals, ik heb ook niks met het Geloof maar weiger te accepteren en te aanvaarden om een ieder die wel gelooft af te doen als schuim...!!
Stormageddon | 10-04-12 | 20:12 |
Haha, wat een mop. In welke wereld leef jij? Het is er vast heel mooi! +1
@Graaf van Egmont | 10-04-12 | 19:23
Hij is eerste paasdag 's avonds teruggekomen, had z'n iPhone laten liggen. 2e Paasdag definitief vertrokken.
LOL twitter.com/#!/IamJesusHChrist/status...
En dat stukje betitel ik als onnodig gristenbashen.
Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:10
Religiebashen is nooit onnodig.
netniet | 10-04-12 | 19:41
netniet | 10-04-12 | 20:08
Einde argumentering begrijp ik....... waar u gelovigen intolerant noemt bent u dat volgens mij zelf ten opzichte van gelovigen.... en daarbij gaat u verder nergens op in, u komt niet verder om alles en iedereen die ergens in gelooft over 1 kam te scheren en uit maken voor schuim... en dat is volgens mij pas intolerant!
eerstneukendanpraten | 10-04-12 | 20:07 |
Laat je rustig even bijpraten, het is best informatief.
www.xead.nl/fossielen-hoe-wat-waarom . Tenzij je liever het filmpje heb: www.youtube.com/watch?v=6BOHpjIZyx0
@Kansleaus | 10-04-12 | 19:05
U begrijpt niet wat onze gristenbroeders met Pasen vieren?
@boeriboerievogel 20:11
En sommige mensen kijken altijd naar de reclame voor het journaal om de dikke van de plus te zien...
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:08
Geloof wordt in stand gehouden door gelovigen en met het aanhangen van een geloof hang je daarmee verleden, heden en toekomst aan. Je bent er debet aan dat het stand blijft.
Ga eens aan die 10 tot 20k misbruikte mensen vragen wat geloof voor hen betekend. Of aan mensen die verhangen worden omdat ze homo zijn, of gestenigd omdat mensen zeggen dat ze vreemd zijn gegaan, of die opgeblazen zijn omdat ze een ander geloof aanhangen.
Ga je vader maar vragen waarom hij dat mee in stand wil houden. Het feit dat het niet om de hoek of bij jezelf gebeurt doet niks aan de zaak af.
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 20:10
Dat is ook de bedoeling van ongeorganiseerde religie: dat je het voor jezelf houdt en nooit iemand met die onzin lastigvalt.
*ziet Johnny Quid staan onder het bericht*
*plaatst dit bericht*
*sluit het tabblad Geenstijl*
Ik vond er niets aan. Ik ben ook niet gelovig, maar ik heb wel heel de aflevering gezien. Alleen maar omdat Fatima Moreira de Melo in het panel zat.
Stormageddon | 10-04-12 | 19:53
Dat is een vrij loze opmerking. Ik heb nog niet vernomen van ongeorganiseerde religie.
vetkleppert | 10-04-12 | 19:55 |
Lees uw eigen opmerking nog eens terug. U weet nog niet wat respect is, al zou het voor u staan.
netniet | 10-04-12 | 19:56 |
Ik hoor een hoop aversie tegen religie. Maar u benoemd geen probleem n.a.v. het stukje van Quid. En dat stukje betitel ik als onnodig gristenbashen.
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:04
netniet | 10-04-12 | 19:56
@Fatwabuster | 10-04-12 | 20:05
Gradaties van gekte maakt de ene gek niet minder gek dan de andere, hooguit anders. Zoals er ook verschillend schuim is. Hele kleine belletjes schuim en hele grote, afhankelijk van de viscositeit van de vloeistof, maar het is allemaal schuim.
netniet | 10-04-12 | 20:04
U mist mijn punt.... Geloof is iets anders dan een gelovige, dat is namelijk een individu...... In feite hetzelfde verschil die Wilders maakt ten opzichte van de Islam die hij afkeurt maar niks heeft tegen de individuele moslim.
@netniet | 10-04-12 | 19:38
.
De verhalen zijn wel degelijk ergens op gebaseerd, namelijk ideeën over levenswijzen, levenslessen, normen, waarden en samenlevingsafspraken. Dat geldt juist ook voor de sprookjes die jij aanhaalt. Sterker nog veel moralistischere schrijfsels als sprookjes zijn moeilijk te vinden. De verhalen in de Bijbel, maar ook die van bijvoorbeeld de gebroeders Grimm bedienen zich vooral van beeldspraak, metaforen en symboliek om een boodschap of wereldbeeld uit te dragen. Er zit wijsheid in die verhalen, een aanzet, of prikkel tot denken over jezelf, je gedrag en de wereld om je heen.
.
Ik ben bijvoorbeeld Jezus-fan, maar totaal niet religieus. De verslaglegging van het leven van de mens Jezus vind ik inspirerend. Een voorbeeld van hoe het ook kan en misschien, heel misschien, zelfs wel zou moeten. Ik zie daar niets goddelijks in maar het voorbeeld dat het verhaal uitdraagt zet wel aan tot introspectie. Zo zijn er voor mij trouwens vele historische, en zelfs fantasiefiguren, die een bepaalde mate van inspiratie of denken losmaken.
.
Er is dus in de basis niets mis met de verhalen. Het gegeven dat gedachten zich vormen en via de letteren worden geuit maakt ons juist mensen. Juist dit handelen maakt de mens een zeer bijzonder dier.
.
Waar gelovigen volledig de mist in gaan is dat zij deze teksten letterlijk nemen en vervolgens tot absolute waarheid verheven. Al dan niet gestuurd door indoctrinatie en traditie.
.
Waar het inderdaad staatsrechtelijk mis is gegaan is dat die dwaling geïnstitutionaliseerd is en een speciale status is toegekend. Onvermijdelijk gezien de voorafgaande geschiedenis van dit land en toch spijtig.
.
Iets met kind en badwater! Dat is eigenlijk wat ik tegen je zeggen wil...
@Fatwabuster | 10-04-12 | 19:50 |
Ze hebben geen hulp nodig om elkaar uit te moorden, dus je kunt gewoon doorgaan met het spelen van GTA.
A.Th. 20:01
En Marcel van Dam denkt ook nog steeds dat hij God is...
En daarmee hebben we het dagelijkse stukje frustratie van Quid weeral eens gehad. Wat moet hij als koorknaapje toch ongelooflijk hard in zijn hol genomen zijn door mijnheer pastoor. Ik zie geen andere verklaring.
Of met andere woorden : Quid, leg aub eens een andere plaat op. Je hebt in het verleden al bewezen dat je dat kan.
@Fatwabuster | 10-04-12 | 20:02
Ja, maar dat zijn ze ook. Gelovigen hebben één waarheid waaraan alles en iedereen, kortom: de hele werkelijkheid zich moet conformeren. Religie is geen waarheidsvinding, maar waarheidsclaim. "Dit is de waarheid, en de werkelijke wereld moet zich daar maar aan aanpassen, goedschiks of kwaadschiks". Dat is dus per definitie intolerant ten opzichte van hen die die waarheid niet aanvaarden.
LOL zag je net die chick op dwdd op haar bek gaan!!! ja die met dat ei!
Stormageddon | 10-04-12 | 20:02
De ene gek is de andere niet.... toch.. ;-)
Fatwabuster | 10-04-12 | 20:02
Elk geloof is intolerant tegen anders of niet gelovigen.
Bart_Bart | 10-04-12 | 19:19
En in Engeland hebben ze Bill Bryson (held): www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2...
netniet | 10-04-12 | 19:59
U heeft hem anders even daar voor over 1 kam geschoren met alle gelovigen.... en dat is dus net mijn punt.
Het gaat niet om mijn vader, die toevallig gelovig is... het gaat om uw uitgangspunt dat alle gelovigen 'schuim' is en daar slaat u bij voorbaat de plank dus mis in mijn ogen.
@La Bailaora | 10-04-12 | 19:09
gewoon ff op een torrent googlen.
@Fatwabuster | 10-04-12 | 19:54
Waarom zou je de éne gek wel schuim mogen noemen en een andere niet? Da's discriminatie! Dat moeten we niet willen. Het moet eerlijker.
netniet | 10-04-12 | 19:56 |
Dus in uw ogen zijn alle gelovigen per definitie intolerante mensen...... beetje jammer om dit als uitgangspunt te nemen, daarbij verliest u bij voorbaat iedere discussie in mijn ogen
@eerstneukendanpraten | 10-04-12 | 19:07 |
Mijn zoon heeft het hele weekend GTA zitten spelen.
Fatwabuster | 10-04-12 | 19:47
Ik vind het niet handig om je vader van 83 aan te voeren als argument. Erg sterk ook niet overigens. Ik heb niet zo een zin om je vader hier te gaan becommentariëren.
Het probleem met Jezus is dat wat in een zevenjarig kinderkoppie is gegoten aan bijbelse leer er in de rest van het leven niet meer uit te halen is. Giet je het vol met Darwin, dan blijft het altijd Darwin. Giet je het vol met de bijbel dan blijft het altijd de bijbel. Zo zijn kleine kinderen nu eenmaal. Handig om op die manier een heel volk/de halve wereld aan Jezus te krijgen. Je kan schrijven wat je wil, je krijgt het er niet meer uit.
Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:49
Nee.
Mensen die intolerant zijn tegen anderen die zich willen verlaten op wetenschappelijk bewezen materiaal, verdienen geen plek aan de tafel van die mensen.
Gelovigen hebben geen wetenschappelijk aantoonbare argumenten. Hun argumenten zijn dus helemaal niet valide op geen enkele wijze en daarom verdienen ze geen stem ook niet omdat het er heel veel zijn.
Het concept van geloof is het indoctrineren van kleine kinderen opdat zij uiteindelijk ook hun kinderen, etc.
Een vergelijkbaar concept is McDonalds. Drink je wel eens cola ? Zo ja drink je dan liever Pepsi of Coca Cola ? Ooit wel eens bij stilgestaan ?
Ik vind dat mensen als individu een vrije beschikking horen te hebben over of en welk geloof zij aan wensen te hangen.
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:49
Natuurlijk kan je "respectvol" omgaan met relioten. Nadat ze je respect verdiend hebben. Onder andere door niet over geloof te drammen. En zeker niet op andermans kosten.
Dit is ook een manier om Jezus te verhogen, of niet Quid?
www.villamedia.nl/nieuws/bericht/gs-re...
Stormageddon | 10-04-12 | 19:51
Leuk gebracht, ik schuimbek hoog uit van het Palmke die voor me staat.... voor de rest ben ik de rust zelve.....!
Heb er alleen een hekel aan dat iemand, zonder aanzien des persoon, anderen tot 'schuim' veroordeeld... is dat zo gek?
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:49
Georganiseerde religie en al zijn uitingsvormen zijn per definitie een probleem.
@Fatwabuster | 10-04-12 | 19:47
Voor een zoon van niet-schuim schuimbekt u behoorlijk. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat u dat niet van een vreemde heeft. Het is waarschijnlijk erfelijk.
dosis | 10-04-12 | 19:47
Ik ben zelf niet gelovig... heb er verder een enorme schurft aan dat hele gedoe... aan de andere kant zijn er genoeg mensen die er blijkbaar steun in vinden en daar heb ik geen moeite mee. Leven en laten leven.... toch?
netniet | 10-04-12 | 19:38 |
Dat het voor jou als een sprookje is, dat kan. Maar heb je zo veel overlast ervan? De meesten roeptoeteren alleen maar een beetje mee. Klapvee.
Wat Quid doet is niet een probleem benoemen en aanpakken, maar ordinair gristenbashen. Ik ben zelf weinig geïnteresseerd in z'n frustraties en jeugdtrauma's.
Mensen die niet enigszins tolerant of respectvol kunnen omgaan met andersdenkenden zijn triest. Of het nou atheïsten, gristenen, moslims of joden zijn.
Dat is mijn punt en staat volledig los van het wel of niet religieus zijn. Dat moet ieder zelf weten, maar dring het een ander niet op.
netniet | 10-04-12 | 19:45
Zeker niet! De goede man is oprecht gelovig en wie bent u om hem tot 'schuim' te veroordelen? Wat heeft hij u aangedaan? Een man van 83?
Fatwabuster | 10-04-12 | 19:42 |
Neem je het nou alleen op voor je vader, of voor alle gelovigen? Of in ieder geval degenen die jij kent?
In het eerste geval is de kwalificatie 'vader' blijkbaar sterk genoeg om daar van te houden ondanks zijn geloof. Het tweede geval wil ik niet aan denken.
Fatwabuster | 10-04-12 | 19:42
Dit is sarcastisch bedoelt neem ik aan ?
netniet | 10-04-12 | 19:38
Mijn vader is een gelovig mens...... en geen schuim!!
Spoel uw mond!
Valt me wel een beetje tegen hoor!
Heel drama, maar geen spiegeltje...
Fatwabuster | 10-04-12 | 19:37
Dan hebben we een andere blik. Wat mij betreft is het geweldig dat deze schrijver dit continu onder de aandacht houdt en zijn er niet genoeg van dit soort mensen te vinden totdat we van de reli-overlast af zijn.
Wat ze thuis doen of in besloten kring dat moeten ze zelf weten maar daar houdt het echt op.
Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:25
De verhalen waarop gelovigen zich verlaten zijn nergens aantoonbaar op gebaseerd. Hun geschriften vallen onder de categorie: Sneeuwitje, De zeven geitjes, Doornroosje en aanverwante boeken.
De uitzonderingspositie die deze mensen grondwettelijk genieten en de overlast die ze er anderen mee aanwenden gaat dus helemaal nergens over.
Verschillende mensen geloven in verschillende goden, al 1000-den jaren lang en iedere gelovige zegt dat zijn godsdienst de beste is.
Deze mensen hebben totaal geen punten. Het is gewoon schuim.
netniet | 10-04-12 | 19:15
Heb er ook niets mee maar je ziet het mijlen van te voren aan komen dat dit een 'Quit topic' wordt.... morgen gaan we horen hoeveel het gekost heeft per belasting betalende Nederlander?
Kom op, dit is wel heel makkelijk scoren... te meer omdat de EO al lang heeft geroepen dat het zwaar kudt was... ok, ze zeiden het iets anders geloof ik... ;-)
Wacht maar totdat we mohammed verplicht moeten gaan vieren, dan zullen we nog met weemoed terugdenken aan de de EO van 2012.
Ja, lach maar lieve mensen! Straks komen er net als gisteren weer hele kerkgenootschappen langs om minnetjes te klikken en hordes gristenen reaguren in de trant van: "Tik ook eens zo'n stukkie over Mohammed, dat durven jullie niet!!!honderdelf!!1!!"
of van die liefdevolle en vergevingsgezinde (en hilarische) berichtjes als: "Ja maar christendom is liefde en vergeving, en dat kun je van die bloeddorstige zwijnen van de islam niet zeggen. Die zouden ze allemaal dood moeten trappen of althans het land uit."
Die laatste vind ik altijd de leukste: met een beroep op de ene krankzinnige leer: "heb uw vijanden lief", die andere kranzinnige leer: "dood uw vijand waar u kan" bekritiseren.
Kortom: het wachten is op de experts van deze geluiden, @Allemaal en @Nonkel Frituur. Kom er maar in, jongens.
Ik kwam net in dit kader #uitzendingvermist tegen. Sterke hashtag!
@vetkleppert | 10-04-12 | 19:26
Ja dat wordt allemaal verbrand.
Ineke van Gent vreet namelijk al het ongevraagde drukwerk van Nederland op. Behalve Groenlinks-flyers.
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:25
Mooi punt!
Hoewel we ook weer niet iedereen in zijn of haar waarde kunnen laten. Sprinkhanen moet we bijvoorbeeld niet in hun waarde laten. PvdA-stemmers en pedofielen ook niet. En mensen uit Limburg, maar voor de rest iedereen!
Sommigen zullen niet rusten totdat het christendom compleet verdwenen is zodat de veel fijnere religie van de saracenen de opengevallen plaats kan overnemen.
Religie zal altijd bestaan, dan liever een mildere zoals het christendom.
Paar ideen voor de commerciele omroepen en BNN om in het gat te duiken.
"Help mijn man is Jezus"
" de slechtse Jezus van Nederland"
" so you think you can be jezus?"
"Iedereen houdt van Jezus"
Lol @ applaus voor de paus | 10-04-12 | 19:27 |
Krijgen straks bij de EO jongerendag de geleuvige jongens en meisjes een spreekverbod over dit programma, of wordt het dan opnieuw opgenomen op de -hypocriete- goede manier!
@Pastor Sippenhaft | 10-04-12 | 19:25 |
Ach, als katholieken onder elkaar: De Paus is de grootste atheïst die er bestaat.
applaus voor de paus | 10-04-12 | 19:16
Zin om even 6 minuten te lachen ?
www.godvoordommen.nl/2012/02/06/pracht...
Atheism is a religion like abstinence is a sex position. ~ Bill Maher
@Bart_Bart | 10-04-12 | 19:23
Bij mij gaat ongevraagd drukwerk altijd ongelezen het vullisvat in. Wordt dat niet ook vroeg of laat verbrand?
Beter een onzekere gristen dan een gefrustreerde atheïst??
Beter een intolerante en respectloze atheïst dan een intolerante en respectloze moslimextremist??
Beter laat je ieder in zijn of haar waarde.
Dus er wordt een tv-programma gemaakt van mijn belastingcenten en dan kan ik het niet eens zien?!! Godverdomme gewoon schande!
@eerstneukendanpraten | 10-04-12 | 19:21
Misschien dat Groen Links dan wel eens echt kritisch wordt op de moslimbroeders van Tofu.
Een paar honderdduizend mensenlevens (verpesten), a la, maar een half bos!!! Dan kan echt niet!!1!
@Bart_Bart | 10-04-12 | 19:19 |
Zo aan het begin van het BBQ seizoen vragen ze er natuurlijk om dat dat papier een nuttige bestemming krijgt.
@vetkleppert | 10-04-12 | 19:21
Ze zouden ook een grote boekverbranding kunnen doen, maar dat ligt misschien gevoelig.
Vraag: waar komt 2e Paasdag vandaan?
Antwoord: Ik denk dat Jezus er twee dagen over deed om de steen voor zijn graf te verwijderen.
Je gelooft het niet hè?
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!
Ge-wel-dig! Ze zouden de DVD moeten verkopen, kunnen ze nog een behoorlijk Christelijke winst op maken denk ik zo.
@ Antisoof 19:20
Lijkt me het fittie niet waard...
@Bart_Bart | 10-04-12 | 19:19
Dan kunnen de Duitsers in ieder geval hun reedt nog een keer gratis afvegen.
@ Bart Bart 19:19
Je kunt dat kutboek ook integraal online zetten, scheelt een half bos goddomme...
@eerstneukendanpraten | 10-04-12 | 19:18
Vraag3: Omdat de ene groep wél trouwen met meerdere dames accepteert en de andere niet? (Hoorde ik van de week op de radio).
In Duitsland zijn de Salafisten van plan om 25 miljoen Korans uit te delen.
www.welt.de/politik/deutschland/articl...
In Nederland produceren de christenen een mislukt TV-programma.
King of the Oneliner | 10-04-12 | 19:12
Haha, geloof jij nog in (objectieve) waarheid? :) Daar hebben filosofen en de wetenschap toch ook al korte metten mee gemaakt? Religie/geloof maakt dan inderdaad gebruik van aannames om nog enige houvast te hebben en ergens voor te gaan leven. En stiekem heeft elke mens wat van deze houvast nodig om te functioneren en om gelukkig te zijn. Gelukkig komen de meeste oprechte filosofen en wetenschappers daar ook op termijn achter: dat er bar-weinig zekerheden bestaan en iedereen een (fop)speen nodig heeft.
Dat wordt dan boete doen voor Arjan Lock en ondertussen heel veel bidden.
Hoe zouden onze cultuurverrijkers reageren op een quiz over de pedoprofeet btw?
Vraag 1) Op welke leeftijd werd Aisha door Mo ontmaagd?
Vraag 2) In welke plaats werd voor het eerst een tegenstander van Mo gedood?
Vraag 3) Wat is de reden dat de soennieten en de sjiieten elkaars bloed kunnen drinken?
Over Gristengekkies gesproken: Van mij mag www.tegenverruiming.nl offline. Zij kwetsen mij in mijn vrijheid.
Geloven in een onzichtbare man die alles ziet wat je doet.
Daar heb je geen satire voor nodig.
Godverdomme wat respectloos tegenover de Christelijke medehond.
Ben blij dat ik het heb gemist.
Tsja. Zonde van de werkelijke betekenis van Jezus' woorden. Want wat er, als je heel goed leest naar wat hij zélf zegt, geschreven staat is eigenlijk niet te versmaden en werpt een merkwaardig helder licht op vele zaken. En nu heb ik het niet (!) over godsdienst. Eerder over een diep zelf-inzicht en een inzicht in de mind van sommige 'type's'. Lees het maar eens zo. Zonde, zeg ik. (btw. zonde betekent 'de plank misslaan'.
Gaat lekker John.... weer met een gestrekt been in op de religekkies van de EO.... hoe voorspelbaar!
Fatwabuster | 10-04-12 | 19:03
Dat geeft zwaar de voorkeur aan het zelfs maar in enige mate serieus nemen van dit soort intolerant schuim.
Nu de EO nog offline.
De bijbel is geld klaploperij. En zoals King of the Oneliner zegt :Jezus/religie is gewoon een fopspeen voor onzekere mensen. Mee eens zo vrouwelijk is de maatschappij dus
Helaas moet ik jullie meedelen dat mijn allerbeste vriendin @Sara_kroos van ons is heengegaan.
Condoleances graag via twitter, geen bezoek aan huis, geen bloemen (ook Karin niet) en willen jullie Jeroen Krabbé ook niet inlichten, ik herhaal, NIET inlichten! Bvd
Gristengekkie's mogen bidden tot de twittergod(en)
Een quiz waarvan de vragen gebaseerd zijn op een sprookjesboek.
Geen wonder dat alles wat je antwoordt ook goed is,in sprookjes kan alles!
Ik wil die uitzending graag zien al is het maar omdat religie blijkbaar toch ergens wat zelfkennis tentoonspreidt.
Als je meer van dit wil zien, dan moet je juist lid worden van de EO, Quid! Dan hebben ze geen zelfcensuur nodig om hun financiën rond te krijgen! ;)
In één weekend spraakmakender dan een heel seizoen PowNed?!
Johnny -ik bid niet voor bruune bon'n - Quid in zijn natuurlijke habitat: christenen bashen.
Daar is echt echt gigantisch mis gegaan metkleine Johnnie tussen de 3 en 16 jaar
Hij is geloof ik van boven de rivieren, en dus protestants/hervormd/gereformeerde roots.
Jezus/religie is gewoon een fopspeen voor onzekere mensen, zodat ze rustig kunnen slapen.
Begrijp dat nou eens.
Niet iedereen is een filosoof, die zichzelf door veel denken, lezen en bezinnen een baan naar de "waarheid" vecht...
Jammer, ik vind het wel leuk om mensen met van die onbenullige vragen ook nog eens te zien stuntelen. Kan het niet effe op dumpert komen die uitzending, puur ende alleen voor het vermaak?
Het wordt weer tijd voor de inquisitie.
"Mislukte nepchristenen zonder ruggengraat die hun eigen God niet waard zijn." Nieuwsuur laat wèl de ernstige kant zien, zoals de EO 40 jaar geleden nog klonk en blonk. nieuwsuur.nl/video/360166-portret-van-...
Het meeste dat op tv komt is gelogen of gemanipuleerd, vanuit dat oogpunt past de kerk en de EO er dus prima thuis.
Dat zullen dan wel stevige bidsessies worden tijdens de EO jongerendag.
EO is wel verantwoordelijk voor het beste programma op de Nederlandse TV:
youtu.be/2jNKxZVPQTI
Ga maar in een kerk over Jezus staan zwatelen en niet van mijn belastinggeld.
Voor niet religieus of links gehandicapten is er tenslotte ook niks te zien of te horen op tv en radio.
Of geef die relioten een lokaal zendertje op de Veluwe of zo. De rest van Nederland heeft geen behoefte aan een inkijkje in die sociale werkplaats.
Was de vader van Jezus boos?
Jezus draait zich om in zijn graf.
Als je Syb van der Ploeg moet uitnodigen weet je al dat het een dramatisch slecht programma moet zijn.
Gaat lekker John.... weer met een gestrekt been in op de religekkies van de EO.... hoe voorspelbaar!
Er is al jarenlang een echte real-life Jesus-quiz bezig ergens in het Midden-Oosten. Ik zeg niet waar, maar het land ligt aan de Middenlandsezee.
Ben ik de enige die het grappig vindt dat iemand die Van Kruistum heet, tijdens Pasen een quiz over Jezus presenteert?
Het was het ook niet echt waard om naar te kijken.
REAGEER OOK