Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GVB fraudeert gezellig met u mee!

tingelingtram020.jpg Ja ok, we geven het toe: dat kraken van die OV-chipkaart was toch wel een beetje gemeen. Zomaar zo'n peperdure hypermoderne vervoersbewijzendinges in drie seconden tweaken zodat iedereen er gratis mee kan reizen. Dat gaat toch best ver. Weten jullie wel hoeveel geld er in de ontwikkeling van die kaart gestoken is? Miljoenmiljarden! Voor het precieze antwoord op die vraag moeten we zijn bij Gertjan Kroon, directeur van Trans Link Systems (TLS) en mastermind achter de OV-chipkaart. Maar waarschijnlijk is Gertjan even druk met andere zaken. Uitleggen bijvoorbeeld waarom de raad van bestuur van het Amsterdamse Gemeente Vervoer Bedrijf (GVB) - dat destijds onder zijn leiding stond - volledig op de hoogte was van een MILJOENENFRAUDE maar lekker bleef doorsnurken op het pluche? Telegraaf pakt morgen groots uit met de malversaties. Maar er is meer bekend. Zo zouden directieleden zich ordinair hebben verrijkt door geld uit het door taxpoet opgehoeste GVB te jatten. Namen van directieleden Adrie Bolier en Pieter Schotte worden hier bij genoemd. Saillant detail is dat de fraude zich vooral toespitst op het geldverslindende chipkaartproject, zo zou blijken uit documenten en e-mails. Dat is toch ook goedverdoemme niet voor te stellen! Er bestaat (bijna) geen groter faalproject in Nederland dan de OV-chipkaart. Facepalm op facepalm bestaat dit dossier uit. Er worden wagonladingen belastinggeld naar toe gedragen, spoeddebatten over gevoerd, ministers lullen zich klem, en nu blijkt dat er een stel directeurtjes in Amsterdam ongestoord uit de kas hebben kunnen graaien. Kan het cynischer? Jawel! Want als uitsmijter: de voorzitter van de Raad van Bestuur die overal van af wist heeft promotie gemaakt als superbaas... van diezelfde OV-chipkaarthorrorgeldspons des doods. Erkend grootverdiener Gertjan Kroon! Zo rollen OSM in semi-crimineel Nederland. Broekzak vestzak. Glasplaswas. Witteboordenmaffia. Weet u weer waarom u met een gerust geweten met een gekraakte OV-chip door Amsterdam kunt reizen.

Reaguursels

Inloggen

Het bestrijden van de maffiapraktijken heeft weinig prioriteit in Nederland. Hoeveel van dit soort frauduleuze topfiguren zijn al afgelopen jaren al voor het voetlicht gekomen zonder enige veroordeling. De prioriteit van justitie ligt hier bij snelheidsbonnen en makkelijk bewijsbare kruimelzaken van Jan met de pet.

Nestorix | 31-03-12 | 16:43

Ik kreeg zojuist een e-mail van een of andere communicatieadviseur. Of ik er voor wilde zorgen dat Adrie Bolier van Ormit via Google gelinkt werd aan het woord fraude. Bij deze dan.

Inferi0r | 31-03-12 | 02:10

Ja nou word ik nieuwsgierig! Doe even spiegeltje ofzol, wie de f*k is deze Bolier? Nou wil ik het weten ook.

tokelau | 30-03-12 | 15:53

Zonder toezicht is het heerlijk graaien binnen de (semi)overheid.

Bataaf | 30-03-12 | 11:34

Steeds duidelijker wordt dat de meeste publieke 'bedrijven' criminele organisaties zijn, gedekt door de Nederlandse Staat, 2e kamer, en D66 rechters. Mensen betaal wel allemaal je belasting voor deze afpersers.

Piet van Schwaffelen | 30-03-12 | 06:47

Kan iemand mij zeggen wat er nog wel deugt in de socialistische deel republiek Moskum aan de Amstel?

h.a.k. blok | 30-03-12 | 01:48

Gelukkig pas de eerste keer in 020 dat er 'wat' geld achterover gedrukt wordt. Gelukkig dat ze op non-actief zijn gesteld. Dat zal ze leren!

www.youtube.com/watch?v=nu3Nd1Ig3vU

kenny harder | 29-03-12 | 23:50

Ik voel me op de eerste plaats staan in hun bangalijstje. Ze kunnen mij als burger heel makkelijk naaien. Keer op keer. Alleen pleeg ik geen zelfmoord.

Service | 29-03-12 | 20:32

Wat is nou een paar miljoen vergeleken met bv. de duizendenmiljoentriljoen aan belastinggeld die de nederlandse regering heeft gestolen om hun financiele vriendjes van wat extra speelruimte en bonussen te voorzien. De weg die dat geld volgt zal immers ook zijn verlopen via de bankrekeningen van diverse politici en bestuurders waar het dan wel door een administratieve fout dan wel om het wat tijd te geven om even 'te rusten' terecht is gekomen. Dat zal de rechter ook wel begrijpen neem ik aan en deze zal waarschijnlijk instinctief aanvoelen dat zo'n vergissing hem ook kan overkomen. Dat is nu eenmaal het nadeel van een topsalaris en veel te veel macht en louche contacten.
Ik verwacht dan ook vrijspraak en een redelijke vergoeding voor de geleden schade.

Fiat Lux | 29-03-12 | 19:16

Waarom zou je dat fraude noemen. Daar heeft iedereen toch wat aan ?!

hawie | 29-03-12 | 19:14

Er is maar 1 remedie: een untouchables team met dito wetgeving en de falende en frauderende bestuurders beroven van hun vrijheid en vermogen. Helaas gaat het niet op omdat de elite allemaal in hetzelfde graaischuitje zit. Deze mensen krijgen dadelijk allemaal nog een lintje van de hoofdgraaister.

aurevoir | 29-03-12 | 18:45

Tering, wat een 3e wereld land is Nederland aan het worden. Een kind kan toch aanvoelen dat als je miljarden in wat elektronica paaltjes + pasjes stopt er ONTIEGELIJK veel geld naar corruptie gevloeid moet zijn?!

hobbit | 29-03-12 | 17:24

Goed zo Kroon, draai ze een poot uit, zou hetzelfde doen is toch gratis geld van jan lul de belastingbetaler.

Uw Verzekeringsadvis | 29-03-12 | 17:16

Bovenstaande was gericht @ Graaf van Egmont

de reaguurbuur | 29-03-12 | 17:12

Ecogoliste dat is inderdaad een ge-wel-dig nummer! Mag ik u misschien spammen met wat eigen muziek: bekvolzand.bandcamp.com/track/eat-work...

Ik weet niet zo zeker of de mens in de vergelijking zo'n probleem is. (Want er kan immers een afwijking meegenomen/gemeten worden per element). Het is echter wel een probleem wanneer het op implementatie aankomt want dat is nogal radicaal iets anders. Hoe dan ook: wishfull thinking :)

de reaguurbuur | 29-03-12 | 17:10

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:10

Wat de gewaardeerde Graaf van Egmont al zei.

ecologiste | 29-03-12 | 16:41

wie weet hoe je die kaart kan kraken of wie het kan doen? Ik kan GVD niet eens een OV kaart betalen en dan die schoften die het nodeloos duur maken. Eigenlijk zou al het OV personeel moeten staken door de passagiers gratis te laten reizen, tot de oplichters de laatste cent terugbetaald hebben.

Barbertjehangt | 29-03-12 | 16:37

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:10

Ik zie ongeveer wat je bedoelt. Ik ben ook het mensenspel zat in die zin dat vanuit dat spel zoveel stuk wordt gemaakt. Ik vertrouw liever op de wetten van de natuur en die van de wiskunde. Politiek is een instrument van de macht en dat schijnt tamelijk logisch () te zijn opgeschreven door ene Machiavelli.
Ik heb dan een associatie met Bob Dylan's lied waarin hij zingt 'And though the rules of the road have been lodged, It's only people's games that you got to dodge' Blijft uizersterk nummer dat It's all right ma I'm only bleeding voor hen die wel een pittige tekst lusten: www.youtube.com/watch?v=Ietp9Gl5Cco

ecologiste | 29-03-12 | 16:35

'Er bestaat geen grote faalproject in Nederland dan de OV-chipkaart.''
Tonnetje | 29-03-12 | 14:24 |
Dat zijn de directeuren van het GVB en de capos van de PVDA en Groenlinks vast niet met u eens.
En de OV-chopkaart geeft deze goudeerlijke mensen ook nog eens een indirecte toegang tot uw bankrekening.
Wat kunnen ze zich nog meer wensen.
Een maatschappij waarin ze voor fraude en diefstal niet worden vervolgd maar daain is vast ook wel voorzien. Ik wed dat van der Laan hun aftocht/vlucht al aan het regelen is.

Fiat Lux | 29-03-12 | 16:33

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:10
Ik snap je wel hoor maar je hebt gelijk: nog in geen 100.000 jaar want je houdt geen rekening met de factor mensch

Graaf van Egmont | 29-03-12 | 16:26

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:10 | + -1 -

Ouwehoer

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 16:25

@geenstijl kunnen jullie aljeblieft een deugdelijke editor maken. Met deugdelijke reactie knoppen. Het is al 2012. ;)

Ignore die vorige post maar want daar is niet doorheen te komen..... *forever alone* :)

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:13

ecologiste | 29-03-12 | 15:29 | + 0 -

Voorop gesteld dit systeem is niet letterlijk van toepassing, maar zou graag zo'n systeem zien. That being said:

Uit dit systeem zal dan geen partij komen rollen. Want in mijn optiek is een politieke partij overbodig. Want wat doet een politieke partij? Die neemt slechts beslissingen over factoren die een andere "state" gaan krijgen. Echter spelen daar allerlei belangen (persoonlijk belang, partij belang, etc) mee. Dus dat is niet efficient/betrouwbaar.

Voordat we er input in kunnen stoppen, moeten we een "state model" hebben gedefineerd. Laten we (super versimpeld) zeggen "uitgaven_aan_x, tevredenheid_van_x, uitgaven_y, tevredenheid_y, totaal_geld". Dan word eerst gekeken wat is "gewenste_uitgaven_x, gewenste_tevredenheid_x, etc,". Aan de hand daarvan gaan we de input veranderen. Dus beetje draaien aan de variabelen binnen de mogelijkheden. Dan krijgen we bij een volgende iteratie een "gemeten state van het geheel" dat vergelijken we met "de verwachte state van het geheel" dan word met de volgende iteratie automatisch rekening gehouden met de afwijking van het systeem voor de volgende iteratie (bijv. krimpende economie oid).

Als we bijv, geen input geven dan zal het systeem zichzelf intact houden en alleen maar reageren op schommelingen van de variabelen die we niet kunnen overzien.

Ik ben bang dat dit een mega onlogische post is/gaat worden. Maar het komt hier op neer. Ipv dat mensen invloed uitoefenen op politiek, die dan weer op handelingen, laten we die handelingen over aan wiskune. En we laten mensen alleen beslissen wat de gewenste state van het geheel is. Dus geen wilders of sp die zegt: "dit en dit is een gevaar". "Doe dit of dat". Want dat "gevaar" word allang voordat een mens dat ziet opgepikt door de kalman_filter als een ongewenste_state en dus recht getrokken.

Het input model is dan het nieuwe stembiljet. Je stemt dan op "zorg", "educatie", "economie" (dit kun je helemaal uit diepen tot bijv "zorg->regio->stad->instelling of whatever") ipv politieke partijen. Maar als je niks stemt probeert het systeem zich hetzelfde te houden (mits dat mogelijk is, geen geld = geen geld bijv.). Maar let wel, dit zal gans onmogelijk zijn in de komende 100.000 jaar ben ik bang.

Snapt iemand dit misschien een beetje en kan die dit makkelijker verwoorden?

de reaguurbuur | 29-03-12 | 16:10

Dit moet op een vergissing berusten. Nederland is een van de minst corrupte landen ter wereld. En dan rond zo'n mooi vlaggenschip-project? Je kunt het je gewoon niet voorstellen.

Mijn buurman zegt dat we hoog op die lijst van minst corrupte landen staan, omdat de corruptie dankzij andere corruptie zo goed onder de pet wordt gehouden. Maar mijn buurman snapt er niks van. Zoiets gebeurt hier toch niet!

Toch?

xspalm | 29-03-12 | 16:01

heb een tijdje op dat OV-Chip project gezeten, manmanman wat gingen daar een bedragen in rond, niet te geloven!

polishLuke | 29-03-12 | 16:01

gewoon het gvb NIET gebruiken als het niet nodig is. koop een fiets en hou niet op bussen en trams irritant voor de wielen te rijden.

ikmaar | 29-03-12 | 15:52

@de reaguurbuur | 29-03-12 | 14:58

Hear, hear!!

yamahaha | 29-03-12 | 15:50

Daar zit je dan als buschauffeur met je armzalige loontje ondergespuwd te worden als je je klanten verzoekt in te checken. Ben benieuwd hoe groot de discipline van het personeel blijft..

Lex Trumbauer | 29-03-12 | 15:45

@Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 15:31
En zijn die bedrijven geprivatiseerd? Heeft elke belastingbetalende Amsterdammer een aandeel in die bedrijven gekregen en konden de Amsterdammers beslissen over het beleid van die bedrijven? Ik dacht het niet.
Noem het dan ook geen privatisering. Ze zijn verzelfstandigt, hooguit. Wat dat uiteindelijk voor nut heeft: niks, dat blijkt wel. Werkelijke privatisering zou betekenen dat er een vrije markt van OV in de stad zou zijn. Is er niet. Je hebt de keuze uit een tram van de GVB en eentje van de GVB. Of een bus van de... GVB. Tegen een prijs vastgesteld door de overheid te betalen met de verplichte chipkaart. Andere OV-bedrijven mogen hun diensten niet in Amsterdam aanbieden. Wat is daar vrije markt aan? Wat voor keuze heb je dan? Geen.
De "markt" beperkt zich tot de overheid die de "goedkoopste" aanbesteder kan kiezen, maar daar heb je zowel als burger en als consument helemaal geen reet aan.

Stormageddon | 29-03-12 | 15:44

HOAX!
Straks gaan jullie ook nog schrijven dat er miljoenen achter over gedrukt zijn bij de Noord Zuid lijn door ambtenaren die onderaannemers laten meegenieten van het 'extra werk'.
Dat er geld in de privé zakken van de ambtenaren zou zijn verdwenen die de geweldig geslaagde musea renovaties.
Dat er links en rechts wat fijne constructies gevonden zijn om de wallen te privatiseren en wat mensen van mee te laten genieten van de prijzen die er gemaakt zijn.
Dat onderknuppels uit het stadsdeelbestuur zich jaren lang leuke [woon] objecten hebben toegeëigend in ruil voor vergunningen en opdrachten.
Stelletje populisten!

mokum | 29-03-12 | 15:40

Stormageddon | 29-03-12 | 15:11 | + 1 -

Inderdaad, het is niet zo moeilijk. Zolang al deze bedrijven vanuit het Rijk met belastinggeld betaald worden en niet zelf omzet genereren, kan je niet over een geprivatiseerd of zelfstandig bedrijf spreken. En elk normaal bedrijf met winstoogmerk, die op dezelfde manier een bedrijfsvoering zouden hebben als deze semi-publieken, zouden of binnen de kortste tijd failliet zijn, of de leiding zou door haar aandeelhouders, RvC of RvT terug gefloten worden.

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 15:32

Stormageddon | 29-03-12 | 15:11
Joh ik heb mijn jeugd in Amsterdam doorgebracht en bij mijn weten hadden wij thuis altijd gas en stroom (GEB), reed de tram prima (GVB), smaakte het water goed (GWA) en werkte de gemeentegiro ook goed. Allemaal gemeentediensten. Maar het deugde kennelijk allemaal niet. Kijk, de tijd gaat verder maar ik zie al die verdiensten van dat privatiseren niet zo. Leuk voor op de Albert Cuypmarkt maar als model om je hele maatschappij mee in te ricthen ?

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 15:31

Heeft fartshit bashir al getweet over het miljarden verslindende schimmige BV'tje?

Da Buschauffeur | 29-03-12 | 15:31

"Kan het cynischer?" Nee wel meer Nederlands.
On Topic: OV-chipkaart-bashen is zó 2011

Da Buschauffeur | 29-03-12 | 15:30

de reaguurbuur | 29-03-12 | 15:23

Maar is zoiets dan niet afhankelijk van de input?
Stop je er een VVD in of PvdA of Sp komt er dan ca. hetzelfde uit?

ecologiste | 29-03-12 | 15:29

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 15:06
Ik behoor eerder tot de bovenste 10% in dit land. Geld is lekker maar ik laat mij daardoor niet afleiden van de realiteit en dat is dat het liberalisme als sociaal-economisch model een fail is. Privé ondernemingen zijn de bouwstenen van ons land maar het idee dat een volstrekt vrij kapitalisme zou werken, verwerp ik totaal net als het waanidee dat "de vrije markt" zichtzelf reguleert en dat privatiseren altijd goed is.
Voorbeelden te over van misstanden en fails in de private sektor. De Postmarkt is de mooiste denk ik. Is het versturen van een brief op pakket sneller, beter of goedkoper voor ons als consument geworden ? Nope. Is het personeel volstrekt uitgeknepen ? Yep. Beloont de top zich met riante bonussen ? Yep. Zie daar een liberale fail van formaat. En dan heb ik het nog niet eens over kartelvorming, omkoping en prijsafspraken gehad. Het liberalisme is een studieboek theorie. Mag naar het museum van -ismen wat mij betreft, net als al die andere succesforumles uit de -isme hoek.

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 15:27

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 15:06 | + -2 -

Ik wist niet dat de bovenklasse ook maar iets met GS te maken wilde hebben..

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 15:27

ecologiste | 29-03-12 | 15:13 | + 0

De SP draait net zo goed mee in het zelfde systeem dat we ophemelen over de gehele wereld en democratie noemen. Zolang we geen onhankelijke waarde aan iemands mening/stem kunnen hangen, blijven we gevangen in de grillen van de slecht geïnformeerde massa & de waan van de dag. Ik stem volgende keer op de Kalman Filter -> en.wikipedia.org/wiki/Kalman_filter kunnen we daarna gaan stemmen over de estimated_state :)

de reaguurbuur | 29-03-12 | 15:23

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 15:05 | + 0 -

Ook semi publiek. Of net zo zelfstandig als NS, Prorail, sociale woningstichtingen, zorgverzekeraars, energieleveranciers enz.

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 15:22

de reaguurbuur | 29-03-12 | 15:14

Als het dan toch om links-rechts moet gaan (ook al vind ik van niet) dan is er 1 partij links: SP en alle andere partijen zijn rechts, gevestigd, established, ingebakken en dus medeplichtig. PVV nog niet maar dat is een kwestie van tijd. Wordt de joker van van de gevestigde partijen om stemmen bij SP weg te zuigen.

ecologiste | 29-03-12 | 15:16

Het is niet de schuld van de mannen en vrouwen op de bus en op de tram. Alleen is het GVB een beetje een kindje met een waterhoofd. Er zit wel erg veel personeel achter een bureau in vergelijking met commerciele vervoersbedrijven. Het zou mij niks verbazing als het GVB meer bureau functies zou hebben dan de New York Transdit Authority of Transport For London (die meer reizigers vervoeren over een groter gebied)

Gutmensch aus 020 | 29-03-12 | 15:14

Ben ik de trouwens de enige die de gehele links/rechts stuiptrekking beetje moe ben?

quote van wikipedia

De aanduiding rechts wordt gebruikt om de politieke richting van partijen, personen en organisaties te karakteriseren. De betekenis die eraan wordt gegeven kan van land tot land verschillen, en kan in de loop der tijd veranderen.
De termen links, rechts, centrumlinks, centrumrechts, enzovoort suggereren dat alle politieke partijen vrij eenvoudig gepositioneerd kunnen worden in een spectrum dat varieert van extreem links tot extreem rechts. In de praktijk kan zo'n indeling niet zonder meer op basis van de standpunten gemaakt worden, omdat de betekenissen van "links" en "rechts" altijd afhangen van de context van de betreffende partij of organisatie.
Ook binnen een partij of organisatie onderscheidt men vaak "rechtse" en "linkse" stromingen. De uiteinden daarvan worden met linker- dan wel rechtervleugel aangeduid.

de reaguurbuur | 29-03-12 | 15:14

de reaguurbuur | 29-03-12 | 14:58

Laat de SP daar maar uit. Die vecht al jaren tegen deze regentenkliek en behoren er nog steeds niet to dus dat maakt ze relatief onverdacht. Alle andere partijen zijn medeplichtig en zitten in allerlei besturen van waterschappen tot woningcoporaties, burgermeestersposten worden nog steeds rijkelijk uitgedeeld aan PvdA-ers en CDA-ers terwijl dit toch kleine partijen zijn geworden.

ecologiste | 29-03-12 | 15:13

@Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 14:53
Als GVB (en NS en alle OV-bedrijven) en OV-Chipkaart echte private ondernemingen waren (geworden), dan waren ze (met het huidige beleid) al 10x failliet geweest.
Met privatisering heeft het geen moer te maken. Het heet zo, het wordt zo genoemd, maar dat is het niet.
Het zijn hooguit Zelfstandige Uitvoeringsorganen, maar da's een ander woord voor staatsbedrijf.

Stormageddon | 29-03-12 | 15:11

@mezelf, verkeerde post bij verkeerd artikel, krijg je met al die tabs...

Ten Einde Raad | 29-03-12 | 15:08

@Ten Einde Raad | 29-03-12 | 15:07
De OV-chipcard naar de 5e dimensie, goed idee.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 15:08

She just went FULL-RETARD!

Licht uit de 5e dimensie..... Ja, zou mooi zijn als er zo'n '5e dimensie' is. Kunnen we mooi onze riolering en andere afvalstoffen daar uit laten komen.

Ten Einde Raad | 29-03-12 | 15:07

@Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 14:53
Het simpelweg ageren tegen privatisering is ook iets van de onderklasse.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 15:06

@Klokkie | 29-03-12 | 15:02
Sinds wanneer zijn lieden van PvdA of GroenLinks van 'rechtse kunne'?

necrosis | 29-03-12 | 15:06

@Turrukje | 29-03-12 | 14:28
Albayarak? Elatik? ... moet ik doorgaan?

Polletje Piekhaar | 29-03-12 | 15:05

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 15:03
Nee, dan POST.NL

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 15:05

Goh, je verwacht het toch niet in de semi-publieke sector... Rupsje nooitgenoeg

pretparkdrievliet | 29-03-12 | 15:03

Buitensporig graaien blijft een rechtse hobby

Klokkie | 29-03-12 | 15:02

Ik voel me een sukkel omdat ik me aan de wet houd. En in Den Haag slapen ze lekker verder of graaien een handje of twee mee.
En wat geven wij voor een tegengas? Occupy amsterdam/ den haag noem maar op. Het is dat het zo triest is, anders ga je er smakelijk om zitten lachen.

weedo | 29-03-12 | 15:01

@de reaguurbuur | 29-03-12 | 14:58 | + 0 -
Ik bedoel maar, politiek heeft zich nogal losgekoppeld van hun eigen stroming en zeker losgekoppeld van de maatschappij.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 15:00

@Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 14:53 | + 0 -
Dit heeft niets meer met onze strijd tussen links (socialisme) en rechts (kapitalisme) te maken.

Beide kanten vinden dit bizar gedrag. Dit is gewoon zelfverrijking en wij verdrinken wederom in links rechts discussies. Deze lui zijn gewoon hartstikke gek en ze komen er steeds weer mee weg.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:59

Ik heb nu al 10 keer een reactie getyped en weer gebackspaced omdat het gewoon één en al frustratie is. Dus bij deze mijn blijk van cynisme, woede en onmacht.Ongezien de tyfus voor jullie VVD, D66, PVV, CDA, PvdD, SGP, SP, CU, GL, Justitie, Politie, Overheid & semi-overheid Slappe, niet-representatieve, conservatieve, visie-loze, hypocriete, arrogante, buiten de werkelijkheid staande, pluche klevende machtswellustelingen.

pfiew, dat lucht op. excuus.

de reaguurbuur | 29-03-12 | 14:58

Turrukje heeft gelijk.
Alleen de 1 draagd een stropdas,de ander een Bondkraagje.
Beide ophangen ;=]

Kromme Banaan | 29-03-12 | 14:57

Ik stel voor dat we allemaal gaan frauderen om nog een beetje leven te hebben. Een zeg maar "Griekse" aanpak. Dat zal ons land leren!!

Graaf van Egmont | 29-03-12 | 14:56

Vroeger had je zo'n stripverhaal ."Van 0 tot nu ".. Ze zouden eigenlijk de maker van die strip eens moeten vragen een strip te maken over het graaicultuur sinds een jaar of 30 ..
Ik wou er nooit aan meedoen (frauderen met een chipkaart ) Maar als het per inwoner echt 300 euro heeft gekost en het rechtstreeks in de zakken van die graaiers komt ga ik nu kijken waar ik ook zo'n ding kan scoren .

vicecity | 29-03-12 | 14:56

One day the guillotine will return.

ecologiste | 29-03-12 | 14:55

Privatiseren. Al het personeel op contractbasis, geen pensioen, lonen jarenlang bevriezen, geen onstlag bescherming, tot op de minuur produktieeisen opleggen, kaartjes duurder maken en de gehele top fijne bonussen toekennen. Kijk, dan heb je wat.

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 14:53

*Doet de OV-chipkaartwriter maar weer eens aanslingeren*

XyberBorg | 29-03-12 | 14:52

Privatiseren maar. In het bedrijfsleven komen namelijk geen excessen voor.

Bigi Bana Boy | 29-03-12 | 14:50

De overheid is gekaapt door de softsectorkapitalisten gesteund door de gevestigde partijen:
PvdA, CDA, VVD, D66, GL.
Deze partijen en in deze volgorde zijn hiervoor verantwoordelijk.
PVV komt er nu ook bij. Gezellig clubje maffioso bij elkaar, almaar graaien in het publieke domein tot er geen wij meer is maar slechts ik ik ik ik ik ik en mijn mijn mijn mijn mijn condominium condominium condominium. begrijpt u?
gewoon overhevelen publiek geld naar privé geld lekker van de grote hoop totdat het hele schip zinkt en dan maken dat je wegkomt naar de benedenwindse eilanden. Jodelohietie.

ecologiste | 29-03-12 | 14:50

Privatiseren die handel. Gewoon aanbesteden net als parkeerhandhaving. Al zullen de GVB-ers wel weer gaan protesteren net al die verschrikkelijke PvdA-ers van Cition.

FreshClash | 29-03-12 | 14:49

aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid

Crak-ho | 29-03-12 | 14:47

@Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:42
Onderneminkje spelen met belastinggeld en een riant vast salaris met vooraf bedongen royale secundaire voorwaarden en vertrekregelingen: het schijnt heel normaal te zijn.

Stormageddon | 29-03-12 | 14:47

Straks krijgen ze een FOEI uit den haag, en das wel een hele zware straf al hoor. Als witteboordencrimineel krijg je al zo vaal op je falie hier in dit kleine kikkerlandje. Zoveel is hier niet te jatten hoor.

jolovonfransisco | 29-03-12 | 14:45

@Charles de Batz | 29-03-12 | 14:38 | + 0 -
Voor de besnijdenissen die laatste tijd zo populair zijn?

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:43

@Stormageddon | 29-03-12 | 14:41 | + 0 -
Rechten van een ambternaar maar nemen risico's als een dronken ondernemer met borderline.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:42

Ach ja... niks nieuws onder de zon. Tonnen belastinggeld al dan niet legaal achterover drukken: het gebeurt overal.
www.rtvdrenthe.nl/nieuws/ophef-over-do...
Ze kunnen het ook nog moreel verantwoorden voor zichzelf. Ze hebben er gewoon recht op, namelijk. De WSW'ers zijn baan en inkomen kwijt, maar 8 ton voor een falende directeur: no problem. Een zelfstandig ondernemer mag bij faillissement naar de bijstand, maar directies van overheidsbedrijven zijn dan plotseling "ambtenaar" met "opgebouwde rechten". En dus zielig.

Stormageddon | 29-03-12 | 14:41

Laat alsjeblieft de Guillotine weer terugkomen op De Dam.

Charles de Batz | 29-03-12 | 14:38

Wellicht dat hier meer mensen bekend zijn met Boardwalk Empire. Dat speelt in de VS omstreeks 1920, na de drooglegging en gaat over corruptievan bestuurders en de opkomst van de maffia.

Inmiddels zijn we bijna 100 jaar verder en in Klompenland Empire gaat het nog steeds zo.
Ze denken godverdomme allemaal dat ze untouchable zijn, tijd om daar eens met brandende fakkels en hooivorken verandering in te brengen.

Cuyahoga | 29-03-12 | 14:33

En wij maar eikelen over dat Kotshuis waar ze niet klaarkomen,eerst even die bagger wegspoelen die er boven komt en er komt nog meer boven water.

L.M. | 29-03-12 | 14:33

@Plukkiehaar | 29-03-12 | 14:29
jij bent wat van plan, eerst opknopen en dan het touw weer doorsnijden of zo?

Den Meester | 29-03-12 | 14:31

@Turrukje | 29-03-12 | 14:28
Nou ja, het mag ook voor iets tellen dat we dat doen zonder weerloze oma'tjes en zwangere vrouwen in elkaar te rammen. En u gaat er gemakshalve van uit dat het werkende mensen, dus autochtonen zijn? Racist!

Nietvoordekat | 29-03-12 | 14:30

@kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 14:29
Turrukje heeft gelijk. Autochtonen stelen meer, allochtonen vaker. *iets met intellect mompelt*

Den Meester | 29-03-12 | 14:30

@Turrukje | 29-03-12 | 14:28 | + 0 -
Jij hebt mijn hart gestolen, kom maar eens lekker bij ome Kaas op schoot zitten jij lief knuffelalloctoontje van me. poeliewoeliedoelie snoelie, mondje open, daar komt subsidiepotje aangevlogen zo jouw linkerbroekzak ingevlogen.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:29

Gelukkig ken ik nog een goede schrijfster die een leuk kado weet voor deze figuren. Dat hebben ze dik verdiend.

Den Meester | 29-03-12 | 14:29

@Turrukje | 29-03-12 | 14:28
1 keer 1 miljoen euro stelen, of 1 miljoen keer 1 euro stelen. Wat is erger?

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 14:29

Vergunning aanvraagt bij Stadsdeel Centrum voor opbouw galg en guillotine op locatie Dam voor het paleis.

Plukkiehaar | 29-03-12 | 14:29

't is te hopen dat de stakings-grage mannetjes van het GVB nu eens de boel stilleggen totdat de verantwoordelijken worden gepakt.
Want in Nederland worden falende (criminele) bestuurders doorgaans beloond in plaats van bestraft. En dat moet stoppen.

sitzkrieg | 29-03-12 | 14:28

Dat hele chipkaartcircus stonk vanaf het begin al like a dead skunk in the middle of the road, ging veel te veel geld naartoe. Dan krijg je dit soort toestanden. Onderzoeken, zonodig oppakken en veroordelen.

bello | 29-03-12 | 14:28

Blijkt weer dat autochtonen veel meer stelen dan allochtonen.

Turrukje | 29-03-12 | 14:28

Een mooi moment om de 'Ijzeren Rijn' te realiseren en de Westerschelde uit te baggeren.
Hoe eerder Nederland naar de klote gaat, hoe beter.
Tenminste, dat idee krijg ik een beetje.......
*in hoekje huilen doet*

necrosis | 29-03-12 | 14:27

@vraagstaart | 29-03-12 | 14:26 | + 0 -
Kan je nagaan.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:27

De mens blijkt een lui en inhalig wezen? Nee maar.

très cool | 29-03-12 | 14:26

Wederom, drempelverlagend, waarom zou ik niet frauderen, het loont.

kapotte_stofzuiger | 29-03-12 | 14:26

@Nietvoordekat | 29-03-12 | 14:25 | + 0 -
Het leuke is, stel we kiezen ervoor om terug te gaan naar de strippenkaart, dan zal dit ongeveer 500 euro per capita kosten.

Het is altijd zo magisch hoe het kan dat projecten van de overheid zoveel geld kosten.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:26

"Nederland is één van de minst corrupte landen ter wereld, daar kunnen jullie in Indonesië nog een hoop van leren."

Hoe vaak ik dàt al niet gehoord heb....

vraagstaart | 29-03-12 | 14:26

Waar een klein land groot in kan zijn.

Speldenprik | 29-03-12 | 14:25

GODVERBOMME!

FenderXT | 29-03-12 | 14:25

Ik heb het laatst even nagerekend, volgens mij was het totaalbedrag iets van €300 per capita. Per inwoner in Nederland dus. Kan ik me in vergissen trouwens. Maar het was een belachelijk en schrikbarend bedrag.

Maar daar krijgen we dan ook wat voor terug! Want het is toch wel zo! ongelofelijk! fucking! makkelijk geworden met dat storingsgevoelige teringgeval.

Nietvoordekat | 29-03-12 | 14:25

1 van de argumenten voor de ov-chipkaart was dat fraude werd voorkomen.

Wat een land, waarom fraudeer ik eigenlijk nog niet?
Bestuurders jullie zitten echt op een hellend vlak, we zitten nog een beetje verdwaasd naar mekaar te kijken, maar hoe lang denken jullie dat dit nog door kan gaan?

Ja ze hebben gelijk, heel erg lang, we doen toch niets.

Kaas de Vies | 29-03-12 | 14:25

Amsterdam?
OV-chipkaart?
How about een auto die nooit in 020 komt?
*lange neus trekt*

necrosis | 29-03-12 | 14:24

Die hele OV chipkaart is toch gewoon geldklopperij? Die fraude verbaasd me niets...

SanderN | 29-03-12 | 14:24

Dit komt als een volslagen verrassing. Had nooit dat geweldige en innoverende project in verband met fraude durven brengen.

Absoluut niet waar | 29-03-12 | 14:24

''Er bestaat geen grote faalproject in Nederland dan de OV-chipkaart.''

Wil je een lange lijst of korte lijst met voorbeelden?

Tonnetje | 29-03-12 | 14:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken