Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Catshuis Beraad des Doods

vriendenvoorhetlevenkameradentotdelaatstedag.jpg Opletten nu. Het gaat gebeuren: een van de weinige keren dat de Nederlandse politiek spannend dreigt te worden. We hadden al eens een Nacht van Wiegel. De Val van Verdonk. De Afstandsbediening van Kok. Het Pistool van Pim. Vandaag komt daar de Grap van Geert bij. Want het toneelstukje dat het Catshuisberaad heet explodeert vandaag definitief in een miljoenmiljard stukjes en dan krijgen we verkiezingen. Of de Dagelijkse Kunstknie had toch gelijk en Rutte, Verhagen en Wilders lopen vandaag arm in arm de rookpaal voorbij met een akkoord onder de arm. Die laatste optie lijkt echter onrealistisch. Alle kranten zijn het erover eens dat Geert Wilders de derde hond in het kegelspel is. Of hij geeft zijn achterban de middelvinger en flipflopt op essentiële breekpunten als de hypotheekrenteaftrek, pensioenhervormingen, ontslagrecht en werkeloosheidsuitkeringen. (De Televaag haalt zelfs landsbelang (salueren verplicht) van zolder) Of Greet drukt op de grote rode lanceerknop die Fleur Agema overal op een dienblad meezeult en vuurt een stel allesvernietigende PVV-missiles af op het kabinet. Dit scenario hing natuurlijk al wekenlang boven de besprekingen. Waarschijnlijk wist de Kaasschaaf Six al binnen 10 minuten ouwehoeren dat ze er nooit met elkaar uit zouden komen. De rest van de tijd hebben de politici gebruikt om in bevriende media te masseren en te spinnen wie de schuld krijgt van het falen. Wie breekt betaalt, nietwaar? Verkiezingen zijn net penaltyseries, maar wie niet schiet kan ook niet missen. Zoiets ofzo. Het gaat hoe dan ook een Fellini-achtig drama worden vandaag in het Catshuis. Linkse oppositieleden oefenen alvast voor spiegel hun speech vanavond op TV. Elkaar beconcurrerende journo's delen highfives uit achter de straalwagen. Telezoomlenzen verdringen al sinds 06:00 elkaar bij het hek om de Iconische Fietsfoto van Mark Rutte te schieten. Om circa 10:00 wordt het heerschap verwacht in de ambtswoning van de nog-wel-MP. Tipje voor nieuwsjunkies: hou de blackberry van GW in de gaten. UPDATE: SMS'je van de RVD: ONDERHANDELAARS IN CATSHUIS GAAN VERDER. Er is blijkbaar voldoende perspectief om de komende periode te komen tot afspraken die antwoord geven op de problemen waar land voor staat. Vanaf nu heerst er weer persstilte. Mooi toneelstukje mannen!

Reaguursels

Inloggen

Het is en blijft de toneelschool,incl. de verslaggevers
Als er geen nieuws is,maken ze het wel,ze beginnen een beetje veel op de bieldzeihtung in duitsland te lijken.
ook dat soort volk moet wel eens wat te doen hebben.
stelletje lozers.

frits .v.enckevort86 | 30-03-12 | 21:36

heerlijk zo met de oppositie hyperventilerend in hun boterhamzakjes.

Maar goed, binnenkort is het sowieso einde oefening met dit #faalkabinet - diederik my words

Hölzenbein | 29-03-12 | 17:42

diederikje blijft in de oppositie, ook als er verkiezingen zouden komen. zoooo 1980 die partij.

maar droom maar lekker verder in jou eigen utopia.

kaplaarzenverkoper | 29-03-12 | 17:53

Wat de rechtsche likkers hier vergeten is dat deze regering de oppositie broodnodig heeft anders wordt er he-le-ma-al niets gedaan. #feit

Maar goed, binnenkort is het sowieso einde oefening met dit #faalkabinet - diederik my words

Hölzenbein | 29-03-12 | 17:42

Wat vooral opviel aan de oppositie was de gretigheid waarmee ze het kabinet wilden laten vallen. Normaal gesproken is de rol van de oppositie die van kritische beobachter en zouden in crisestijd niet vooraan moeten staan met nieuwe verkiezingen. Nog afgezien dat het de linkse fascisten TOTAAL NIET gaat om landsbelang, dat ze TOTAAL niet kennen, maar om zoveel mogelijk rechten en geld van de werkenden af te pakken, "hervormingen" genaamd, immers, hun stemvee werkt niet dus DOOD aan de arbeidsmarkt, hun stemvee lEENT niet, dus weg met HRA en hun stemvee heeft geen pensioen maar aanvullende uitkering dus AFSTEMPELEN die handel. Maar bovenal, geen enkele nederlander MAG zomaar langer dan een jaar "werken". De radicalisering in het bedrijfsleven zet voorrrrtt. En DAAR kunnen ze brood bakken met de dhimmiepartijen van links, VVD en CDA die ook willen "hervormen" en dat ruiken ze. Sap, Samsoms en het Ventje stonden te trillen op hun benen, PAARS lonkte weer, de ENIGE regeringsvorm dat in het neo socialisme bestaat . Goed dat Geert DAT nog even uitstelt....

zoisut | 29-03-12 | 16:56

Gister weer naar Samson zitten kijken, hij (en de rest van de oppositie) heeft dus liever nieuwe verkiezingen dan dat ze er met z'n allen uitkomen. Komt er op neer dat hij dus denkt dat het goed voor onze economie is om eerst nog een half jaar aan te klooien in plaats van nu snel met een plan te komen zodat hij en zijn hielenlikkers het voor het zeggen krijgen.
Als je echt met z'n allen helemaal ten gronde wil gaan moet je inderdaad op die kale plaat gaan stellen.

Gijssie | 29-03-12 | 14:56

@Polletje Piekhaar | 29-03-12 | 13:04
Ja. En wat da noe? Maar geen zorgen, doet ie binnenkort. Hoef ik hem niet te zeggen. Weet ie al.

Hölzenbein | 29-03-12 | 14:33

@wodzje
Tsja, er zijn altijd anderen, maar deze mensen hebben nu het mandaat van de kiezer. Het is dan ook hun verantwoordelijkheid om met oplossingen te komen.

wilmeister00 | 29-03-12 | 14:07

@lanexxx | 29-03-12 | 13:51
Ghehehe, Paars, met uitpuilende schelvisogen.

La Vie En Rose | 29-03-12 | 14:02

Toch ben ik nieuwsgieriger welk accoord er uit komt in plaats van DAT er een accoord komt. De kans op een accoord is na vanmiddag toegenomen, mooi. Maar wat voor een accoord is dat?

Wordt de overheid groter of eindelijk voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis eens kleiner, zoals een rechts kabinet zou moeten nastreven van nature?

Worden voornamelijk de lasten verhoogd, of wordt er eindelijk ook radicaal bezuinigd op laaghangend fruit zodat de private economie nog een beetje wordt ontzien in het proces van verkleinen van de overheid?

Gaat de inkomstenbelasting over de hele breedte omlaag, of omhoog, als er iets met de HRA, eigen woning forfait, overdrachtsbelasting en huiursubsidie wordt gedaan?

Zijn de hervormingen in de woning- en arbeidsmarkt budgetneutraal voor de overeid, of zijn het ordinaire belastingverhogingen om de overheid groter te kunnen maken, als socialistisch fenomeen?

Ik laat me graag verrassen, maar heb er nog te weinig vertrouwen in dat de onderhandelaars de buitengewoon mooie kansen van deze operatie zien en grijpen.

tipo | 29-03-12 | 14:02

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:15
Mee eens. Zetelvullende partijen zorgen voor een ontwrichting van het bestuur in ons land. Het is een utopie om te denken dat er met twee partijen geregeerd kan worden met zoveel partijen die zich slechts hardmaken voor een futiel iets, zoals bijv de PvdD voor het dierenwelzijn.

Gaat de PvdD ons door een economische crisis leiden wanneer ze aan de macht zouden zijn? Gaat de SGP er in een leidende rol voor zorgen dat iedereen weer veilig over straat kan door een harde aanpak van paupers? Dacht het niet...

harry poster | 29-03-12 | 13:58

La Vie En Rose | 29-03-12 | 13:37
Je kunt er vanuit gaan dat Pechtold diep rood werd van woede, LOL.

lanexxx | 29-03-12 | 13:51

Geert heeft er een nachtje over geslapen
Christina heeft hem zachtjes gemasseerd in de goede richting, 'Moe Meisje beheerst landspolitiek', even melden maar op het polenpoeppunt

Frankasd | 29-03-12 | 13:43

@Stormageddon | 29-03-12 | 12:29
Dat bedoelde ik.

La Vie En Rose | 29-03-12 | 13:39

De teneur van 95 van de 100 reacties hier is: we hebben liever dat onze Mark en Geert mogen doorgaan, zelfs al nemen ze alleen maar uitermate beroerde beslissingen, dan dat anderen een kans krijgen om het beter te doen. "De hel, dat zijn de anderen" zou het motto van GeenStijl en de reaguurders kunnen luiden. (Van Sartre, inderdaad - maar het huidige motto is, hoe geestig ook, toch ook gejat?)
Mijn enige troost is de gedachte aan het oordeel dat de vaderlandse geschiedschrijving ooit over de heren Rutte en Wilders zal uitspreken. Ongetwijfeld eenzelfde oordeel als dat van Europa nu - maar daar heeft men nu al het voordeel van de distantie.

wodzje | 29-03-12 | 13:38

@Stormageddon | 29-03-12 | 12:12
Yep.

En niet alleen de oppositie heeft zich in de kaart laten kijken, ook het journaille bij het staatsjournaal dat qua niveau zo bij Privé/Story aan de slag kan.


Ow, wat had ik graag die koppen van Sap, Pechtold en Samsom willen zien bij het nieuws dat de onderhandelingen gewoon doorgaan. (Roemer heb ik gisteren niet gezien of gehoord.)

Overigens denk ik dat zij dit toneelstuk gezamelijk hebben verzonnen. Greet is wellicht nog een grotere strateeg dan Rutte en vlak Verhagen ook niet uit.

La Vie En Rose | 29-03-12 | 13:37

ja hoor wat ik al voorspelde Wilders buigt voor Europa en het CDA

istawa | 29-03-12 | 13:10

Wel verdraaid, en Holzenbein had Wilders nog wel zo gezegd dat hij de stekker er uit moest trekken.

Polletje Piekhaar | 29-03-12 | 13:04

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:51 |
Dat noemen ze kiezersbedrog en Obama hierbij betrekken slaat als een tang op een varken met een Republikeinse meerderheid in het Huis van Afgevaardigden.

Strangetown | 29-03-12 | 13:03

@Strangetown | 29-03-12 | 12:47
Tja, dat is de politiek.

Dan kan je bijvoorbeeld onmogelijk een fan van Barack Obama zijn, want die heeft wel heel veel onhoudbare beloften gedaan.

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:51

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:22 |
Omstandigheden kunnen veranderen, maar niet eerst je zetels veilig stellen met beloften waarvan iedereen toen al wist dat die beloften onhoudbaar zijn.

Strangetown | 29-03-12 | 12:47

@Bart_Bart | 29-03-12 | 12:15
Twee vliegen in 1 klap. Wilders wordt de schlemiel én de held. Hij komt er zonder kleerscheuren vanaf, kan beweren dat hij in het landsbelang moest slikken, dat verkiezingen nu geen optie zijn, maar dat hij ervoor heeft gezorgd dat ... (en dan wat kruimels uitvergroten).
't Is allemaal niet zo moeilijk te bedenken.

Stormageddon | 29-03-12 | 12:29

@Strangetown | 29-03-12 | 12:16
Daar heb je een punt. Echter, de omstandigheden zijn natuurlijk helemaal anders in vergelijking met 2010.

Er moet veel meer bezuinigd worden, dus die "breekpunten" waren niet meer afdoende.

Ach, ik hoop dat ze er gewoon uitkomen, mits ze bezuinigen op de NPO, en mits dat tot beteuterde blikken van Somsam, Pechtold en Sapje leidt :-)

Het wordt trouwens wel steeds duidelijker dat Somsam elke autoriteit mist voor de camera. Misschien hoopt de PvdA stiekem ook wel dat de Cathuis-Six eruit komen, anders zouden ze met Somsam naar de verkiezingen moeten.

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:22

alstublieft komt eruit, Pechtold was weer een ramp bij P&W
en vergeet Jeugdzorg niet

vip33 | 29-03-12 | 12:17

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:12 |
Uiteraard zijn niet alle verkiezingsbeloften binnen te halen bij het coalitiebestel dat we in NL kennen, maar water bij de wijn doen bij wat 'breekpunten' zijn?

Strangetown | 29-03-12 | 12:16

@Stormageddon | 29-03-12 | 12:12
Klopt.

Ook een meesterzet van Wilders trouwens, als hij al die tijd stiekem toch tot een akkoord wilde komen.

Op deze manier beperkt hij maximaal de imagoschade bij eventuele hervormingen.

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:15

Haha de koppen van Samson en Pechold zie ik al voor mij.

funkyd | 29-03-12 | 12:14

@Bart_Bart | 29-03-12 | 12:04
gespind*

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:13

@Strangetown | 29-03-12 | 12:10
Als iedereen zich aan de verkiezingsbeloftes houdt is een land onbestuurbaar.

Water bij de wijn.

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:12

Dat was een mooi 24-urig toneelstuk van de heren (en dame). Even peilen hoe de reacties van de oppositie zijn, wat zij allemaal vinden... bij RTL-Z, bij de NOS, bij DWDD, bij P&W... even horen wat de mannetjes Pechtold Samsom, Roemer en het vrouwtje Sap zeggen in de media, op de twitters en feesboek, wat vinden ze en waarom en duiden we dit strategisch? Van die dingen.
De oppositie heeft zich in de kaarten laten kijken zonder dat ze dat doorhadden. Macchiavelliaanse meesterzet van Rutte. Hij weet nu alles en de oppositie weet niks en Wilders heeft de schuld. Mooier kan je het bijna niet spelen.

Stormageddon | 29-03-12 | 12:12

@Han Fortmann | 29-03-12 | 11:33 Tuurlijk, de busniess clas van de KLM moet ook gevuld worden. Ontwikkelingsgeld blijft inderdaad in NL, heb je helemaal gelijk in, maar er zal toch wel een betere manier zijn dan belastinggeld aan de KLM te geven?

lijn5 | 29-03-12 | 12:12

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:04 |
Ja, een vrolijk lachend voor de camera's verkondigen dat het zeer, zeer moeizame onderhandelingen waren, iedereen heeft water bij de wijn moeten doen, maar in 's Lands belang konden we niet anders dan onze verkiezingsbeloften verloochenen.

Strangetown | 29-03-12 | 12:10

Bladiebla, en we gaan weer verder met ouwehoeren, kletsen, lullen, whatever, het is een grote natte wind. Stelletje nietsnutten.

Springbank | 29-03-12 | 12:07

Als de drie er al die tijd wel hadden willen uitkomen, of er dus alsnog uitkomen na echte moeilijkheden, hebben ze dit perfect 'gespint'.

Heel Nederland weet nu dat alle partijen, met name Wilders, grote offers hebben moeten brengen en "met grote tegenzin" tot een akkoord zijn gekomen.

Geniaal, if gespint.

Bart_Bart | 29-03-12 | 12:04

Wat een verrassing.
/sarcasm off

GeflipteVlaflap | 29-03-12 | 12:02

Verrassend. NOT.

LJBrinkhorst | 29-03-12 | 11:59

Het nachtje slapen heeft i.i.g. duidelijk gemaakt hoe Greet over Henk&Ingrid denkt.

Strangetown | 29-03-12 | 11:57

@ Han Fortmann | 29-03-12 | 11:33 |
Dat weet ik. Ik heb dat hier meermalen verkondigd.

Er zijn hier weinigen die dat aan willen nemen. Vooral ook omdat ze het niet willen onderzoeken.

goedverstaander | 29-03-12 | 11:54

@Muxje:

Ben het volledig met je eens, de reden dat ik de PVV noem is vanwege het feit dat zij de boel op 'scherp' lijken te zetten. Wilders beschuldigen van het opbreken van het kabinet wordt ons natuurlijk ook makkelijk gemaakt.

Albasalix | 29-03-12 | 11:44

Mooi: "de derde hond in het kegelspel". Een eerbetoon aan de meester.

Fierljepping on ice | 29-03-12 | 11:37

Politiek is een spelletje waarbij de ene partij de andere partij van alles de schuld geeft om het eigen onvermogen te camoufleren.

me,myself and IK | 29-03-12 | 11:36

goedverstaander | 29-03-12 | 09:40

"Als het CDA bakken met geld wil blijven geven aan andere landen dan is dat haar goed recht. Net zo goed als de wil van Wilders om alles af te schaffen."

Wat veel mensen zich niet schijnen te realiseren is dat een flink deel van die ontwikkelingshulp in Nederland wordt besteed en zo de Nederlandse economie stimuleert. De hulp wordt echt niet alleen uit liefdevolle overwegingen gegeven, maar ook om de eigen economie te stimuleren en om onze buitenlandse politiek te ondersteunen natuurlijk.

Han Fortmann | 29-03-12 | 11:33

Met links en rechts, kissebissen over futiliteiten, oncontroleerbare geldstromen en machtsoverdracht aan Brussel is mijn vertrouwen in de Parlementaire Dictatuur tot onder het 0-punt gedaald.
Wat mij betreft wordt het tijd voor een zakenkabinet, waarbij - liefst niet partijgebonden - autoriteiten "uit het veld" een ministerspost bezetten, beleid uitstippelen en de Tweede Kamer daarover laten beslissen.
Baantjesjagende Carrierehoppers en Incompetente Plucheklevers als Hoogervorst, Eurlings, De Jager, Donner en noem ze allemaal maar op moet je niet in het landsbestuur willen.

Graaisnaaiert | 29-03-12 | 11:33

Volgens mij zijn er drie onderhandelende partijen. Als de CDA niet opzij gaat kan je Wilders er moeilijk de schuld van geven dat hij het ook niet doet. Integendeel de keinere wijkt normaal voor de grotere, ook al heeft het CDA deze voor hen nieuwe situatie nog niet door. Als er gebroken wordt, dan is het door het CDA en niet door WIlders, hoewel iedereen ter linker zijde het natuurlijk anders wil brengen.

nu even niet | 29-03-12 | 11:22

Tsja iedereen wist dat je met een koppige puber als Geert Wilders altijd tegen problemen aan gaat lopen, helemaal in deze formatie waarin hij de mogelijkheid heeft te zeggen 'als jullie dat doen stop ik ermee en dan valt het kabinet'. Uiteindelijk is het een slappe lul die zijn fifteen minutes of fame zo lang mogelijk wil rekken, maar het zou toch fijn zijn als we er eindelijk vanaf zijn, er er weer zaken besproken kunnen worden.

Gehaktbalmetketjap | 29-03-12 | 11:18

Hoor ik nou het zacht hamerende geluid van warmlopende stencilmachines ter voorbereiding van het afdrukken van de bangalijsten der vaderlandsche verkiezingen?

Ben benieuwd wat voor een lente de lente nu weer brengt.

aardappelninja | 29-03-12 | 11:16

Stel dat het kabinet valt, wat ik niet verwacht, dan lijkt het me trouwens geen rare gedachte om niet nieuwe verkiezingen te houden, maar de onderhandelingen over Paars+ (maar dan zonder Cohen) af te maken en in te koppen. Die hervormingen kunnen dan doorgaan, de scherpe kantjes er van af, en Rutte kan zijn oude opstel over GroenRechts van de plank halen en de NL economie weer wat richting geven.
Moet in 3 weken lukken. Van mij mag het.

Sir EnemA | 29-03-12 | 11:15

@WirMachenMusik | 29-03-12 | 11:08
Hear! hear!

Daarbij verdient hij ook zeker de onvoorwaardelijke steun van zijn achterban!

deraderendraaien | 29-03-12 | 11:13

Als Greet slim is, houdt hij toch deze coalitie in het zadel. Zijn kiezers vergeven hem toch wel eventueel gemorrel aan de pensioenleeftijd en de HRA. Het hardcore electoraat van de PVV wil meer veiligheid en minder immigratie. De zorg voor ouderen is wel een punt waarop hij niet teveel moet inleveren.

LJBrinkhorst | 29-03-12 | 11:13

blinde kip | 29-03-12 | 10:35
Verder met je verhaal eens hoor, en ik ben ook niet bepaald trots meer op mijn VVD stem. Wat mij betreft mag de boel dan ook ploffen, en dan maar hopen dat er bij de volgend verkiezingen wat meer gestemd gaat worden met lange termijn visie, en niet uit wraak of egoisme. Schiet het land, en dus het individu op termijn geen flikker mee op.

Harry Turtle | 29-03-12 | 11:09

Wie de schuld van wat dan ook krijgt is al door de MSM ingekaderd (zie framing). Wat de uitkomst ook zal zijn, Wilders schaadt het landsbelang. Zij het door door toegevingen te doen zij het door 'zover en niet verder'.
Ik wacht de uitkomst af en blijf er voorlopig van uitgaan dat Wilders meer dan welke andere NL-politicus ook, blijft strijden voor het redden van ons land. Althans zoals ik dat als faalbaar mensch voor me zie. Vooruitkijkend en inclusief indirecte effecten als 'wakker schudden'.

WirMachenMusik | 29-03-12 | 11:08

@Superior Bastard | 29-03-12 | 10:52
Het is daarom zo jammer dat het electoraat van de linkse partijen deze kenmerken van de PVV belachelijk maken en deze punten liever niet in het voetlicht zien.
Zij eigenen zich hiermee het alleenrecht toe op sociaal denken en handelen.Liever demoniseren zij de PVV op punten die links zelf ook wel ziet, maar het komt ze beter uit dat de PVV ertegenin gaat!
Je hoort ze alleen maar roepen dat zij nooit met zo'n partij willen regeren, maar beseffen niet dat dit hun verlies verklaard en ze de deur dichthouden voor echt constructief beleid in landsbelang. Hoezo partijpolitiek door Wilders vraag ik me dan af.

deraderendraaien | 29-03-12 | 11:02

-weggejorist-

Uh-Oh | 29-03-12 | 10:57

@Biff Eagleburger | 29-03-12 | 10:45
Maar het hoeft hier ook niet te gaan lijken op de Televaagpanelen.

blinde kip | 29-03-12 | 10:57

dit zou wel echt een probleem kunnen worden.

cda/vvd/pvv samen blijken zo incompetent als de pest (voor zover we dat al niet wisten)

de alternatieven (pvda, sp, gl, d66, pvd, sgp etc) hebben in het verleden bewezen incompetentie tot een nieuw niveau te kunnen brengen en hebben dat of in het kabinet gedaan of zijn er godzijdank buiten gebleven.

ik kan maar een ding zeggen: de uitgangspunten van dit kabinet zijn verkeerd, het euroreferendum moet er wel komen (een van de weinige verstandige dingen die uit de PVV zijn gekomen de laatste tijd). Kortom ideaalsituatie zou zijn verkiezingen, globaal zelfde uitslag en uitkomst (deze partijen dus) andere ministers (en dan in het bijzonder een andere minister van financien, ipv deze absoluut incompetente hond) en een inhoudelijk duidelijk ander akkoord waarmee we de economie weer eens gaan opbouwen ipv het afbreken wat de afgelopen 3 kabinetten is gebeurd.

Stijlloos&eigenwijs | 29-03-12 | 10:56

deraderendraaien | 29-03-12 | 10:31
Dat bedoel ik.

Superior Bastard | 29-03-12 | 10:52

Ik hoop niet dat dit een feestdag wordt voor de linksmensen onder ons. Ze moeten er maar uit komen.

UtrechtNEC | 29-03-12 | 10:49

@blinde kip | 29-03-12 | 10:07

Dit is GS hè? Nuance en redelijkheid are not our middle names.

Biff Eagleburger | 29-03-12 | 10:45

Als de heren zo graag willen hervormen begin dan met het hervormen van ons partijenstelsel, politieke partijen en democratie.
doskabouter | 29-03-12 | 10:22 |
.
Er valt helemaal niets meer te hervormen. Den Haag is 1 grote poppenkast, Brussel de poppenspeler. Wij mogen 'Katrien' of 'Jan Klaassen' in een grote soap genaamd 'Tweede Kamer Verkiezingen' zo nu en dan tot onze 'volksvertegenwoordiging' uitroepen, maar linksom of rechtsom: het Brussels Dictaat sol durchgeführt werden!

Bertus Betonsloper | 29-03-12 | 10:43

DerUnterMensch | 29-03-12 | 10:37 | + 0 -

Haha, hoog tijd voor een roze partij en wat echte powlitiek op het Binnenhof! :)

M-Bozz | 29-03-12 | 10:41

Ik heb VVD gestemd tijdens de vorige verkiezingen.
Jammer.

De VVD heeft in de afgelopen jaren alleen maar de verzorgingsstaat kapotgenuekt.

PGB afgeschaft
Cultuur Afgeschaft
Onderwijs duurder
Zorg duurder en geprivatiseerd
Bijstand gekort (op 800 p.m. nog durven te korten)

En ondertussen:

Buma/stemra Helpen
Tim Kuik Helpen
Debiel miljoenenfeest houden
Liegen over kosten Olympische spelen
Liegen over JSF
Liegen over begroting
Liegen over alles wat over grote bedragen gaat.

Het lijken wel bankiers.

Daarnaast:

Rijken houden de hypotheekrenteaftrek (die mensen verdienen op de belastingaftreksels van hun huis gemiddeld een 2x modaal jaarinkomen per jaar of meer)

Ja jongens, we gaan de goeie kant op zo. Als ik de poll kijk stemt 40% nog steeds VVD. Nederland wordt echt collectief dommer of hebben jullie allemaal een miljoen contant op zak? Anders doet de VVD namelijk echt niks voor jullie.

Maar laten we vooral nog een x VVD stemmen. Dan mag je zometeen betalen voor de zorg van je moeder op der oude dag. Lijken we allemaal graag te willen.

koning pruts | 29-03-12 | 10:40

@ doskabouter | 29-03-12 | 10:22 |
Samsom heeft immers aangekondigd niet meer mee te zullen stemmen met het kabinet. Net als andere oppositiepartijen. Op belangrijke punten zal dit minderheidskabinet de PVV niet meer naast zich weten als ze er vandaag (of morgen) niet uit komen. De SGP gaat dit kabinet dan heus niet redden.

Uit welk tijdperk komt uzelf?
Ik volg het nieuws. Moet u ook doen.

goedverstaander | 29-03-12 | 10:37

@deministerpresident | 29-03-12 | 10:17
Ik heb nooit anders beweerd.

blinde kip | 29-03-12 | 10:36

@Harry Turtle | 29-03-12 | 10:24
Zoals je kan zien bij immigratie cijfers die omlaag gaan bij rechtse kabinetten. Ook daar is er een vertraging maar worden de cijfers anders gepresenteerd door rechtse kabinetten.
Maar dat geroeptoeter dat links overal de schuld van is, getuigt van grote luiheid en zal niks oplossen. Ik zie mezelf als een liberaal maar kan me niet vinden bij de VVD die de voormalig USSR voorbijstreeft qua planecenomie.

blinde kip | 29-03-12 | 10:35

@Superior Bastard | 29-03-12 | 10:07
Pvv stemmers zijn alleen anti links om dat echt links hun knuffel mentaliteit jegens criminele en achterlijke religie volgende uitvreters die niks toevoegen aan onze maatschappij zo door onze strot wil duwen.
En daar zit nu net het verschil! De PVV heeft idd ook een links hart voor ieder die het echt nodig heeft.

deraderendraaien | 29-03-12 | 10:31

Jippie, we hebben weer iets "des doods"!

kraaghaar | 29-03-12 | 10:30

@Shalome | 29-03-12 | 10:22

Amerika is in veel opzichten een stuk homogener dan Nederland. Een "weg met ons"-mentaliteit heeft men daar bepaald niet, op het gebied van buitenlands beleid, defensie en op monetair gebied bestaan er geen echt grote twistpunten tussen Republikeinen en Democraten.

In 0031 zijn bepaalde zaken gewoon ontspoord. Helaas.

Reinaert | 29-03-12 | 10:29

Als Wilders weer een onverwachtse move maakt waardoor het kabinet valt heeft hij zich voorgoed ongeloofwaardig gemaakt als coalitiepartner en onderhandelaar. Misschien neemt zijn achterban nog wat toe door zijn populistische streken, maar aan de macht zal hij niet meer komen. Hij gooit dus zijn eigen glazen in. Als hij zijn achterban tevreden wil stellen kan hij maar beter blijven doorregeren, want een kans om hun beleid te verwezenlijken zit er na de val van het kabinet vrees ik niet meer in.

Een val van het kabinet zit Nederland nu niet op te wachten. Die politici moeten nu voor één keer eens echt voor het land kiezen om de economie te redden. En dat betekent dat taboes doorbroken moeten worden en elke achterban dat zal moeten accepteren. Of we moeten een grote 'fuck you' naar Europa doen. Beide moves zou je kunnen legitimeren met het 'exceptionele omstandigheden'-argument. Die 3%-regel is gewoon onhaalbaar voor een exportland in crisistijd.

M-Bozz | 29-03-12 | 10:27

blinde kip | 29-03-12 | 10:07 |
De staatsschuld kan je niet zomaar koppelen aan de zittende coalitie. Ten eerste is het een kip en ei verhaal, er wordt in tijden van economische voorspoed socialer/linkser gestemd dan in tijden van tegenslag. Daarnaast zit er een fikse vertraging tussen het gevoerde beleid en het economische resultaat daarvan.

Harry Turtle | 29-03-12 | 10:24

@Asmodean | 29-03-12 | 10:12
Hoe jij mijn motieven probeert te classificeren zal mij mijn derriere oxideren.

vetkleppert | 29-03-12 | 10:24

Reinaert | 29-03-12 | 10:14
Alsof Amerika zo'n homogeen land is. Ze pakken het daar gewoon veel slimmer en verstandiger aan door de verzuiling via lobbyisten te laten verlopen. En het is al helemaal ongehoord dat daar een minister als Kamp zich op tv zou moeten verdedigen dat hij uitkeringstrekkers aan het werk wil zetten als die kunnen werken. In Nederland wordt zoiets beschouwd als absurd, terwijl het wereldwijd gewoon de norm is.

Shalome | 29-03-12 | 10:22

goedverstaander | 29-03-12 | 09:20

Uit welk tijdperk stam jij? De democratie in huidige vorm is al zo oud dat de politici de mazen kennen. Zoals steun zoeke bij de oppositie. Lieden die vaak geen zetel gehaald hebben. Net als dat gezever met de SGP nu. Als de heren zo graag willen hervormen begin dan met het hervormen van ons partijenstelsel, politieke partijen en democratie.

doskabouter | 29-03-12 | 10:22

flipflopt op essentiële breekpunten als de hypotheekrenteaftrek, pensioenhervormingen, ontslagrecht en werkeloosheidsuitkeringen.

Waren het niet dat die punten natuurlijk niet de allerbelangrijkste zijn om op de PVV te stemmen. Betutteling, immigratie, EU, iets hebben tegen 'stelen van de rijken, geven aan de arme', onzin-subsidies (linkse hobby's) en het op orde krijgen van de begroting zijn veel belangrijkere punten voor de PVV. Daarbij moet men indd niet aan de hypotheekrenteaftrek omdat dat slecht is voor de economie. Uiteindelijk (als de economie beter is) moet daar wel wat mee, net als met ALLE andere subsidies. Maar de VVD is waarschijnlijk nog meer tegen het aanpakken van de HRA als de PVV.

DerUnterMensch | 29-03-12 | 10:20

Oja, we hebben hier een mini-Fellini. (Frans Weisz)

Einde van de Domheid | 29-03-12 | 10:20

@goedverstaander | 29-03-12 | 10:17

LOL. Nee. Niet eerst verkiezingen, eerst rust in de tent (lees: het land). Eerst de begroting op orde, daarna zien we wel weer verder. En als dat betekent dat er dan verkiezingen gehouden moeten worden: prima!

Reinaert | 29-03-12 | 10:19

Het land zou ermee gediend zijn als Wilders z'n rug recht houdt waarna verkiezingen een logies gevolg zijn.

Opnieuw formeren van coalitie SP-PVV-VVD zou voor Nederland het beste zijn om afstand te nemen van de beknelling van de EU, en de binnenlandse sociale agenda kan naar redelijkheid voor ondernemend en werkeloos Nederland ingevuld worden door bezuinigingen en hervormingen richting menselijke maat.
Geen bizarre afdrachten naar EU in ruil voor dictatuur!
Handels banden 1 op 1 met de rest van Europa en weer met de poten in onze eigen democratie dit land weer maken waar wij bekent om stonden in de wereld.Harde werkers en slimme handelaren, die voor zichzelf kunnen zorgen,met mededogen voor hen die hulp werkelijk nodig hebben op welk gebied dan ook!

deraderendraaien | 29-03-12 | 10:18

blinde kip | 29-03-12 | 10:07
Jij als blinde kip zou beter moeten weten. Het zelfde met het feit dat sinds WOII in ieder kabinet de VVD of CDA aanwezig was. Alle ellende komt m.i. vooral van de CDA en niet van links. Maar ja... het is wel lekker makkelijk om de zwakste jongetjes van de klas aan te pakken

deministerpresident | 29-03-12 | 10:17

Geert gaat echt niet de verantwoordelijkheid overdragen aan Samsom, D66, GL en consorten. Hij gaat dit koste wat het kost voorkomen.

lanexxx | 29-03-12 | 10:17

@ Reinaert | 29-03-12 | 10:13 |
Helemaal mee eens.

Dus zo snel mogelijk naar de stembus om partijen die wat dat betreft hun beloftes niet zijn nagekomen af te straffen! Nietwaar? :)

goedverstaander | 29-03-12 | 10:17

* Rood potlood slijpen doet *

verboden stoelgang | 29-03-12 | 10:16

Sir EnemA | 29-03-12 | 10:08 |
Ja, ik denk het eigenlijk ook. Wilders weet dat de enige partijen die met hem willen samenwerken CDA en VVD zijn. Als hij ze nu laat vallen is dat een garantie dat hij bij de volgende verkiezingen in de oppositie beland.

Asmodean | 29-03-12 | 10:15

Kan iemand trouwens Samson even vertellen dat hij nu al lang en breed in een meer hervormingsgezonde coalitie had kunnen zitten, als die incompetente voorganger van hem de onderhandelingen toen niet had afgeblazen, en daarmee Rutte, Pechtold en Halsema in verbazing achterlatend.

Harry Turtle | 29-03-12 | 10:15

@Shalome | 29-03-12 | 10:10

Daartoe is dit land veel te verzuild, dat gaat dus niet gebeuren, net zoals er ook nooit kiesdrempels zullen worden ingevoerd. Het past domweg niet in onze politieke cultuur.

Al zou het wel een stuk overzichtelijker zijn, dát dan weer wel.

Reinaert | 29-03-12 | 10:14

Aktivist | 29-03-12 | 10:08

Geen idee.
Omdat ooit is bedacht dat we solidair moeten zijn met profiteurs die de eenrichtingssolidariteit machtig mooi vinden. Alsof het die woestijnnomaden en boomkleeftenen een lor kan schelen dat ze dit land leegtrekken.

Shalome | 29-03-12 | 10:13

@goedverstaander | 29-03-12 | 10:06

Of het linksom of rechtsom gebeurt maakt mij in principe ook niet uit mits de burger er niet wederom de dupe van wordt. Dat we met z'n allen gaan betalen is één van de weinige zekerheden die we hebben, helaas.

Maar dan wil ik wel weten waarvóór ik ga betalen. En dan wil ik wel een regering die voor de afwisseling eens stopt met het door de wijd openstaande ramen wegsodemieteren van belastinggeld. Jouw geld, mijn geld, ons geld.

Reinaert | 29-03-12 | 10:13

vetkleppert | 29-03-12 | 10:02 |
Nee hoor. Uit emotie ontstaat rancune. En ik zou nooit uit rancune stemmen. Jij wel, zoals je net al liet weten.

Asmodean | 29-03-12 | 10:12

Reinaert | 29-03-12 | 10:06
Van mij mogen ze al die onzin opheffen en het Amerikaanse systeem invoeren. Democraten en Republikeinen en de rest lobbyisten.

Shalome | 29-03-12 | 10:10

Eén ding staat vast: Bezuinigingen tot aan een tekort van 0 % gaan door,geschraagd door onze nep-democratie.

Dolphi | 29-03-12 | 10:10

Ik zeg HOAX.
Allemaal een toneelstukje om Greets achterban te laten zien dat hij tot het uiterste is gegaan, maar dat het landsbelang prevaleert.
Als het kabinet nu valt is de PVV namelijk de komende jaren irrelevant in de besluitvorming.
Kortom, HOAX

Sir EnemA | 29-03-12 | 10:08

Shalome | 29-03-12 | 10:04
Dat is een nog groter taboe dan de HRA en versoepeling van het ontslagrecht bij elkaar! Liever miljoenen hardwerkende Nederlanders in het financiële verderf storten dan uitkeringstoeristen terug naar af sturen. Waarom? Vertel jij het maar...

Aktivist | 29-03-12 | 10:08

Maannn | 29-03-12 | 10:05

Doe niet zo theatraal, man. We zitten in de nesten en ons land moet het huishoudboekje op orde krijgen. De VVD heeft daarvoor de beste papieren, zo is becijferd.

Shalome | 29-03-12 | 10:07

Veel linkser dan de PVV krijg je het niet. Jammer voor die PVV stemmers die zgn. anti links zijn. Geef dan gewoon toe dat je een hekel aan buitenlanders hebt.

Superior Bastard | 29-03-12 | 10:07

Ze zitten al acht minuten bij elkaar en zijn er nog niet uit.

Is er een probleem?

goedverstaander | 29-03-12 | 10:07

Enne... hebben ze die amateurs al naar huis gestuurd? Dat faalkabinet. Die omhoog gevallen patjepeeërs.

Hölzenbein | 29-03-12 | 10:07

@Albasalix 09:32: Wat betreft de oppositie ben ik het met je eens. Samson met z'n "mandaat van het volk"; iets waar politici als hij normaal gesproken hun reet mee afvegen. Hij kan zich beter constructief opstellen als het kabinet zonder Wilders vraagt om broodnodige maatregelen te nemen, en daarbij trouw aan de eigen principes en achterban blijven. Als je er dan uitkomt met de regering heb je zat mandaat en een breed gedragen pakket maatregelen.

Maar waarom je de PVV noemt? Als je in onderhandeling bent over een extra pakket maatregelen maar je komt er niet uit, dan kan je beter opstappen dan je principes (en kiezersbeloften) verloochenen. Hoe beroerd en incoherent die principes ook mogen zijn. Wat dat betreft heeft Wilders een betere visie op wat het mandaat van het volk precies betekent dan Samson.

Muxje | 29-03-12 | 10:07

Asmodean | 29-03-12 | 09:52
Ja, dat klopt allemaal wel. Maar bij de vorige verkiezingen had D66 regeren met de PVV uitgesloten, en de SP werd niet uitgesloten. Volgens mij wordt zo'n beslissing op de inhoud gemaakt, dus blijkbaar zijn de verschillen tussen de SP en D66 te overbruggen, en de verschillen met de PVV niet.

vindead | 29-03-12 | 10:07

Goh, wat zie ik hier. De staatschuld is het meest verminderd onder linkse kabinetten: statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...
En werden de meest strenge regels qua immigratie ook niet door PvdA (Bos en Albayrak) opgesteld en tegengewerkt door het CDA?
Grappig al die frustratie over linkse partijen maar het zou fijn zijn als men zich wat meer aan de feiten hield. Weet iemand wat dit kabinet eigenlijk voor elkaar heeft gekregen?
Woningmarkt ondersteunen (Dubbele HRA, verlaging overdrachtsbelasting naar 2%, wegdrijven huurders, belastingaftrek voor leegstand kantoorpanden) met geld van de burger is er en van maar nu blijkt dat het geen zak geholpen geholpen heeft. Weg geld. Oh ja, die JSF wordt ons ook door de strot geduwd en een oorlog in Afghanistan ook. Er worden nog volop subsidies gegeven aan bedrijven en instellingen die niet presteren en men verkneukeld zich hier om een handjevol kunstenaars die het zwaarder krijgt.

blinde kip | 29-03-12 | 10:07

@ Dit land heeft een regering nodig die daadkrachtig kan optreden want één ding staat als een paal boven water: er moet een hoop gebeuren in dit land.
Reinaert | 29-03-12 | 10:00 |

Volledig mee eens. Of dat nu (letterlijk) linksom of rechtsom gebeurt; het zal me een worst zijn. Laten we vandaag eerst maar eens afwachten. Mocht de zaak klappen, dan zullen de wijze heren en dames wel beslissen of we al dan niet vervroegde verkiezingen zullen krijgen.

Beatrix zal zich er dan in ieder geval niet meer mee bemoeien.

goedverstaander | 29-03-12 | 10:06

@Shalome | 29-03-12 | 10:01

Waarheid als een koe, maar wat wil je anders? Coalities van twee partijen zijn in dit land al onmogelijk, zelfs coalities van drie partijen zijn in de huidige constellatie al lastig. Dus wordt er koehandel gedreven, men marchandeert zich suf, al was het maar om op dat o zo kleverige pluche terecht te komen.

Politici in dit land hebben de ruggengraat van een kwal. Helaas.

Reinaert | 29-03-12 | 10:06

@Asmodean | Standpunten?
.
Hoe 'flexibel' D66'ers met 'standpunten' omgaan laten mensen als Thom de Graaf wel zien. Staan voor het gekozen burgemeesterschap en vervolgens geen enkel bezwaar zien in de benoeming tot burgemeester. Dat is nou D66 ten voeten uit. Partij der ruggengraatlozen.

Bertus Betonsloper | 29-03-12 | 10:05

Whatever, of je nu door de kat of de hond gebeten wordt maakt niet zoveel uit, de middengroep is altijd pisang omdat massa is kassa, links, rechts, oost, west, het is gewoon niet best, en wie er aan het pluche kleeft maakt niks uit, de politiek is failliet.

Springbank | 29-03-12 | 10:05

Zullen we allemaal eens ophouden met links- rechtsgeredenerr ( zwart-wit etc). Het is als club zo prettig en bindend om een vijand aan te wijzen voor de problematiek. Dit werkt in de vs al jaaaaren en hier klaarblijkelijk ook. Laten we in plaats daarvan op de inhoud gaan zitten; en niet laten verleiden door one-liners, marketingtrucjes en begripsvermormingen ( hervormingen-bezuinigingen, vrijheidsmissie-oorlog etc.) Als we puur op de inhoud van de partij kijken, en daarbij of ze buiten de camera's hetzelfde uitvoeren als ze prediken, als we de financiële belangen uitzoeken... Dan is het eigenlijk toch wel heeeel triest gesteld. I dont believe that was my point.. Oja ik pleitte voor minder zwartwit redeneren.

Maannn | 29-03-12 | 10:05

Hoeveel miljarden zijn er te bezuinigen als je alle uitkeringsbuitenlanders gedag zwaait?
"Byebye guys, het is niks en het zal nooit wat worden. We hebben lang genoeg voor jullie gezorgd, nu weer op eigen beentjes gaan staan. Chopchop."

Shalome | 29-03-12 | 10:04

@Asmodean | 29-03-12 | 10:00
Emotie? Daar krijg je toch juist linkse waanideeen van?

vetkleppert | 29-03-12 | 10:02

Reinaert | 29-03-12 | 09:55

Dat is inherent aan die stupide constructie van de coalitieregering, die op de keper beschouwd elk partijprogramma omver duwt. Omwille van de mede-regerende partijen worden standpunten en verkiezingsbeloften gebroken.

Shalome | 29-03-12 | 10:01

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:57 |
Niet Pechtold is de oplossing, maar een heel deel van de plannen van D66 (maar ook van de VVD) zouden aanzienlijk bijdragen aan het verbeteren van onze economische situatie.

Asmodean | 29-03-12 | 10:01

vetkleppert | 29-03-12 | 09:59 |
Achja, jij stemt uit emotie en dus blijkbaar ook uit rancune. Treurig hoor.

Asmodean | 29-03-12 | 10:00

Wacht nu maar af, als dit kabinet komt te vallen en Wilders geeft aan waarom, dan zullen zijn kiezers (waaronder ik) hem de volgende keer wederom steunen !
Eindelijk is er een politicus die niet met alle winden meewaait en pal voor zijn kiezers staat.
Kunnen nog leuke onderhandelingen gaan worden met een VVD met 30 zetels, SP ook zoiets en de PVV rond de 25.
De rest doet niet meer mee : www.youtube.com/watch?v=DKPMraauI3w

Mazzeltov | 29-03-12 | 10:00

@goedverstaander | 29-03-12 | 09:54

Mocht het kabinet vallen en derhalve demissionair worden komen we in een machtsvacuüm terecht en dáár ben ik bang voor. Immers: een demissionair kabinet is vleugellam en mag nog slechts op de winkel passen.

Voeg daarbij mijn vrees voor een langdurige en moeilijke formatie en dat moeten we gewoon met z'n allen niet willen. Dit land heeft een regering nodig die daadkrachtig kan optreden want één ding staat als een paal boven water: er moet een hoop gebeuren in dit land.

Reinaert | 29-03-12 | 10:00

@Asmodean | 29-03-12 | 09:55
Nee hoor. Ik kies puur op programma voor de PVV. En omdat ik er oudlinksmensen tot op het bot mee erger. Ook niet onbelangrijk.
Maar zelfs al had ik iets voor Peggolds gezwatel gevoeld, dan nog had ik hem te weerzinwekkend gevonden om op te stemmen.

vetkleppert | 29-03-12 | 09:59

@Asmodean | 29-03-12 | 09:53
De crisis vind ik persoonlijk minder humoristisch maar dat er mensen zijn die Pechtold zien als de grote oplosser is op z'n minst erg komisch.

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:57

vetkleppert | 29-03-12 | 09:53 |
Dat is dan het verschil tussen ons. Ik stem op rationaliteit. Ik lees verkiezingsprogramma's en beslis welke partij het best aansluit op mijn standpunten. Jij kiest voor de poppetjes, ongeacht hun standpunten. Dat doet mijn oma van 95 ook, maar haar kan ik dat moeilijk kwalijk nemen.

Asmodean | 29-03-12 | 09:55

@Asmodean | 29-03-12 | 09:52

In ieder verkiezingsprogramma staan wel een paar verstandige dingen, alleen helpt ons dat nu ook niet verder. Nog even afgezien van het feit dat verkiezingsbeloften er in dit land kennelijk zijn om gebroken te worden.

Reinaert | 29-03-12 | 09:55

Harry Turtle | 29-03-12 | 09:46
Klopt, je kan nog discussieren over wat er eerst was, de coupe of het eihoofd, maar feit is dat de hele links-rechts discussie vastloopt op het feit dat de PVV meer 'linkse' dan 'rechtse' standpunten heeft.

Cuyahoga | 29-03-12 | 09:54

@ Reinaert | 29-03-12 | 09:41 |
Ik zeg niet dat u ondemocratisch bent. Ik schreef wat ik democratisch vind :) Wel een verschilletje.

De realiteit is wel dat in de peilingen de huidige (gedoog-)coalitie fors is geslonken. Daarom pleit ik voor verkiezingen, om zo de indeling van de Tweede Kamer aan de hand van dit veranderde stemgedrag aan te passen.

Uitstellen van een stembusgang is voor de zittende partijen slechts een excuus om in een ander zijn tijd te kunnen regeren, zo vind ik. We moeten over de problemen die er thans spelen niet te dramatisch doen. Dan is er altijd wel wat te bedenken.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:54

@Asmodean | 29-03-12 | 09:51
En zelfs al had Peggold het grootste gelijk van de wereld, dan nog zou je ervan moeten kotsen als hij het uitsprak. Gewoon omdat hij zo'n intens weerzinwekkende quasirechtvaardige kwallebal is.

vetkleppert | 29-03-12 | 09:53

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:52 |
De huidige crisis is inderdaad voor een groot deel een Nederlandse aangelegenheid. Net zoals ons begrotingstekort van 4,6%. Je mag daarom lachen als je dat leuk vindt.

Asmodean | 29-03-12 | 09:53

vindead | 29-03-12 | 09:47 |
Omdat Wilders een beroepsprovocateur is en Pechtold zich eenvoudig laat opjutten? Dat doet echter helemaal niets af aan het verkiezingsprogramma van D66, waar heel verstandige dingen instaan.

Asmodean | 29-03-12 | 09:52

@Asmodean | 29-03-12 | 09:44
D66 en 'de Nederlandse economie er weer bovenop helpen'. Mag ik lachen?

Alsof deze crisis een Nederlandse aangelegenheid is.

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:52

vetkleppert | 29-03-12 | 09:47 |
Ik ben het met je eens dat ze lijnrecht tegenover de PVV staan, vooral omdat de PVV het economische beleid van de SP voert. Deze standpunten heeft D66 echter al veel langer dan dat de PVV bestaat. Een betere constatering zou dus zijn dat het enige standpunt van de PVV is: alles wat kereltje zegt niet.

Asmodean | 29-03-12 | 09:51

Bertus Betonsloper | 29-03-12 | 09:46
Ik dacht, laat ik het maar even vertellen aan de mensen die denken dat D66 alleen maar bestaat vanwege Wilders. Zo belangrijk is die xenofobe SP'er nou ook weer niet.

Asmodean | 29-03-12 | 09:48

@Asmodean | 29-03-12 | 09:44
D66 komt niet met oplossingen. Hun enige standpunten zijn:
-Alles wat Geert zegt niet.
-Alles wat met Europa te maken heeft wel.
Bovendien was er zonder de PVV allang geen D66 meer geweest.

vetkleppert | 29-03-12 | 09:47

Asmodean | 29-03-12 | 09:34
Ik weet heus wel waar ik D66 zou moeten plaatsen, ik vind ze ook dicht bij de VVD staan. Maar ik zie ook hoe Pechtold zich afzet tegen de PVV. Ook hoor je vaak een plan van de "linkse" partijen om een links blok te vormen, en D66 wordt daar best wel eens bij genoemd. En als die Pechtold een samenwerking met de SP niet ziet zitten, waarom zet hij zich dan niet af tegen de SP op de manier waar hij dat wel bij de PVV kan?

vindead | 29-03-12 | 09:47

Altijd grappig om die anti-SP sentimenten ("dan gaan we falliet!") te lezen van PVV stemmers. Zouden ze weten dat de sociaal-economische agenda van Geert bijna een kopie is van Roemer's aartsconservatieve rekensommentjes?

Harry Turtle | 29-03-12 | 09:46

''D66 bestaat sinds 1966.''
Asmodean | 29-03-12 | 09:44
.
No shit, Sherlock?

Bertus Betonsloper | 29-03-12 | 09:46

Ik denk echt niet dat Greet het Kabinet laat vallen. Als het Kabinet door hem klapt (en er dus verkiezingen zijn) dan halveert het CDA weer, waardoor de meerderheid voor rechts zal vervallen. Dan gaan we weer richting een centrum/polder kabinet waar Greet zo ongeveer 100% kansloos is om invloed op te hebben (naast het feit of VVD en CDA dan überhaupt nog met hem zouden willen). En de prijs die de PvdA of D66 zullen vragen? Juist ja, weg voorstellen gezinghereniging, dubbele nationaliteit verbieden, minimumstraffen, intrekken van verblijfsvergunning voor criminelen, of (voor de donateurs van de PVV belangrijk) geen onvoorwaardelijke steun aan Israël meer.
.
Greet heeft beteree dingen te doen de volgende 3 jaar ddan vanuit de oppositiebankjes naar hoe (s)links weer de dienst uit maakt in de Trêvezaal.

Moondance | 29-03-12 | 09:46

@minimá-armezusvan.. | 29-03-12 | 09:35
Over welke 4,7 miljard heb je het eigenlijk?

Kees Maf | 29-03-12 | 09:45

Wie breekt betaalt, nietwaar? Daar zal Balkenende het niet mee eens zijn.

CoffeePatch | 29-03-12 | 09:45

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:42 |
Hoezo? D66 bestaat sinds 1966. En als je nou de intelligentie zou hebben het verkiezingsprogramma te kunnen lezen, dan zou je zien dat het bomvol staat met hervormingen die de Nederlandse economie er weer bovenop gaan helpen. Dat jij het programma inhoudelijk niet snapt wil niet zeggen dat het er niet is.

Asmodean | 29-03-12 | 09:44

@ Het gaat hoe dan ook een Fellini-achtig drama worden vandaag in het Casthuis.
*
Van Fellini ken ik alleen levenslustige movies waarin de vrouw aanbeden wordt en dat alles in een masculine setting waarin op artistiek intellectuele wijze de zin van ons mysterie in de vrouwelijke vorm gevonden is.
Drama is ´n lulkopjesding van blonde Greetjes,Marken en kutholieke Maxima´s.

Ratzing. | 29-03-12 | 09:42

@vindead | 29-03-12 | 09:21
Inderdaad. Het droevige D66 olv Pechtold heeft inhoudelijk geen programma. Ja, het is tegen de PVV maar dat is wat magertjes qua het voeren van beleid. Volksmenner Pechtold beseft niet dan zijn flutpartijtje enkel bestaansrecht heeft bij het bestaan van Wilders cs.

Ad Fundum | 29-03-12 | 09:42

Ach gutteguttegut wat een toneelstukjes weer.

Het maakt geen van die mensen in Den Haag uit of dit land wel of niet omvalt, of dit land wel of niet wordt leeggeroofd door de EU.

Mensen die zich daar druk om maken hebben een geweten en een grootse visie. Twee zaken die ontbreken bij alle leden van de kamer.

De poppetjes in DenHaag zitten er alleen maar om U het gevoel te geven dat het land bestuurd wordt. Het enige dat ze doen is Uw geld uitgeven aan megalomane kutprojecten zonder doel, zonder visie, zonder fundament. En ze willen allemaal een beurt krijgen om veel geld uit te geven. Dus voeren ze een toneelstukje op: "kies mij, mag ik al scheppen? Ah toe. Hij is stom."
Er niet bij stilstaand dat ze ongeacht hun positie in het speelveld dat de kleuterklas der 2e kamer heet, per definitie geld weggooien. In de vorm van hun royale vergoeding voor .. ja, toneelstukjes.

Wel of niet verkiezingen?
Het kan me niet meer boeien.
Als ik het me aantrek, wil ik met hooivork en fakkel naar Den Haag om de boel plat te branden en op de ashopen een nieuw Nederland te doen groeien.
Mag niet, blabla, TBS dit en dat zus en zo.
Laat maar dan. Zoek het maar uit.

Harry Turtle | 29-03-12 | 09:38
Mijn idee ook! Er moet zeker hervormd worden. Alles herzien. Zorg, onderwijs, woningmarkt, belastingen.. de hele rambam. Enige punt blijft Europa in een coalitie van VVD, D66 en GL. Ze moeten dan wel een stuk kritischer worden tegenover alle ellende die daar uit voort komt. Dus VVD, D66 en GL met als Europawoordvoerder een man als Nigel Farrage zou een dreamteam zijn

deministerpresident | 29-03-12 | 09:41

@goedverstaander | 29-03-12 | 09:20

Verkiezingen lijken me op dit moment geen optie om de reden die ik al noemde: het wordt (vermoedelijk) moeilijk een sterke coalitie op te zetten. Dat heeft niets met ondemocratisch denken te maken maar alles met realistisch denken.

Daarnaast creëer je een tijdelijk machtsvacuüm (want kabinet demissionair, verkiezingen, formatie, enzovoorts) waar we op dit moment ook niet bij gebaat zijn gezien de gebeurtenissen in Europees en mondiaal verband.

Keert de rust terug moeten we maar weer eens aan verkiezingen gaan denken. Tot die tijd zie ik liever een kabinet dat handelingsbekwaam is. Hoe wankel dan ook.

Reinaert | 29-03-12 | 09:41

@ minimá-armezusvan.. | 29-03-12 | 09:35 |
Wij kunnen van alles vinden wat we willen. Maar dat is niet van belang. Andere mensen beslissen wat er gaat gebeuren. Dat mandaat hebben wij deze mensen anderhalf jaar geleden zelf gegeven.

Als het CDA bakken met geld wil blijven geven aan andere landen dan is dat haar goed recht. Net zo goed als de wil van Wilders om alles af te schaffen.

Wij kunnen slechts lijdzaam wachten tot onze helden eruit zijn. Leve de democratie.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:40

onderschept bericht van de spindokters van de PVV.
'Doe alsof het spannend is dan gaat men opgelucht akkoord met alle bezuinigingen.'

Einde van de Domheid | 29-03-12 | 09:40

Jan Passant mk2 | 29-03-12 | 09:26 |
Het land heeft helemaal niet nodig dat er een linkse hobby wordt afgebroken. Het land heeft het nodig dat er hervormingen plaatsvinden zodat ons land weer klaar is voor de toekomst. Dat soort rancune van jou en veel pvv'ers is precies de reden dat dit kabinet net zo'n stilstandkabinet is als Balkenende IV.

Asmodean | 29-03-12 | 09:39

Wel frappant hoe de redactie hier dat Racistische blogje DS zo pusht.

Zeggen zij dingen die jullie eigenlijk willen zeggen en nier durven?

Turrukje | 29-03-12 | 09:39

breken nieuwe verkiezingen en no more Brinkman

al dat gezeik van maar in tijden van crisis ...

iter | 29-03-12 | 09:39

-weggejorist-

A.G.Nostic | 29-03-12 | 09:38

deministerpresident | 29-03-12 | 09:30
Nummertje 3 graag, doorpakken met de grote hervormingen is broodnodig.

Harry Turtle | 29-03-12 | 09:38

Ik snap niet hoe het woord stekker nog met droge ogen gebruikt kan worden sinds het hilarische optreden van milieuhysterische kleuterjuf Sap.

vetkleppert | 29-03-12 | 09:37

toch opvallend dat het doodnormaal gevonden wordt om geld te lenen om 4.7 miljard weg te geven ter promotie van gristelijke naastenliefde, business class vluchten, intercontinental hotel overnachtingen etc. zowel cda als vvd tonen zich ancien régime partijen die de staat der nederlanden als een middel zien voor clientèle politiek. op linksch is dat nog veel erger, dus eigenlijk verschilt nederland heel weinig van griekenland. land van uitvreters met grote bek die denken dat lenen hetzelfde als krijgen is. zoiets wat je aantreft bij bepaalde groepen personen van rond de middellandse zee. niet willen inzien dat je schulden moet afbetalen, je de tering naar de nering moet zetten en je niet onbeperkt andermans geld kan blijven uitgeven. en dat domme kliekje gaat straks in brussel bedelen om er nog meer uitgegeven mag worden. dat gaat dus dubbel kosten; uiteindelijk via de achterdeur de rekening toch naar binnen geschoven krijgen, en onmiddellijk verlies van verder soevereiniteit. greet heeeft gelijk, nederland moet een referendum houden over de europese unie. zo niet, dan over 15 jaar oorlog, want het is een splijtzwam geworden.

minimá-armezusvan.. | 29-03-12 | 09:35

@basberger | 29-03-12 | 09:30
-
Inderdaad. Ik gok dat Joris spoedig langskomt.

The Dominator | 29-03-12 | 09:34

het spagaat van Wilders, slikt hij of houdt hij zijn rug recht. Ik gok erop dat hij akkoord gaat

maraboe | 29-03-12 | 09:34

vindead | 29-03-12 | 09:21
Als jij D66 gemakkelijk ziet samenwerken met de SP dan heb je vrij weinig van politiek begrepen. D66 staat immens veel dichterbij de VVD. Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het onduidelijk is waar D66 voor staat.

Asmodean | 29-03-12 | 09:34

@ BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:29 |
Vooropgesteld: het maakt me geen ruk uit wat de uitkomst van vandaag is. En ik denk dat het na eventuele verkiezingen niet veel beter zal worden.

Maar Samsom heeft natuurlijk wel een punt. Als we de peilingen mogen geloven zijn er nogal wat verschuivingen in het politieke landschap. Buiten dat heeft zelfs de gedoogcoalitie haar meerderheid verloren. Ik zou als ik Samsom was ook geen zaken doen met een demissionair kabinet. Laat de Tweede Kamer eerst maar eens een afspiegeling van de (huidige) wil van de stemmer zijn.

Sneu voor de vakantie van mannetje Pegtold.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:34

Een uiterst heikele situatie. Op het moment dat Wilders de stekker er uit trekt kan het dat hij definitief over het hoogtepunt van zijn macht heen is. De banden met de VVD zijn dan mogelijk voorgoed beschadigd en ik zie Geert geen 76 zetels scoren bij de volgende verkiezingen. Enig voordeel is dat Brinkman wel meteen 'opgeruimd' zou zijn, omdat Hero in de korte tijd tot aan mogelijke opkomende verkiezingen géén tijd heeft om een beetje fatsoenlijke campagne uit de grond te stampen (als hij dit zou willen).
-
Voor de VVD is dit een ellendige tijd voor verkiezingen gezien de peilingen, waarin de SP de laatste tijd een prominente rol inneemt. Ook is de machtswissel bij de PvdA nog vers, dus Samsom heeft nog geen fouten kunnen maken, wat zijn imago overigens goed doet.
-
Wie spint hier nog garen bij? Mogelijk het CDA als 'midden partij'. Ik gok dat het CDA weer in gaat zetten op het oude middenverhaaltje en mensen weer probeert wijs te maken dat er zoiets bestaat als een politiek midden binnen één partij. Ondanks dat de gemiddelde CDA'er wat mij betreft maar eens een kompas moet aanschaffen. Door de toegenomen polarisatie - wat een goede zaak is - geloof ik echter niet het CDA nog ooit 25+ gaat scoren.
-
Boven alles zou ik blij zijn als de Kaasschaaf Six eindelijk eens opdondert. Het is jammer dat het beloofde liberale kabinet op economisch gebied zo ambitieloos is. Hervormd wordt er niet; er wordt enkel bezuinigd. Defensie wordt bijna afgeschafd en boven alles wordt het onderwijs nóg verder verzaakt. Geheel in lijn met traditie hebben wij weer te kampen met oud-hollandse zuinigheid. Dergelijke inspiratieloze politiek is een doodlopende weg.

The Dominator | 29-03-12 | 09:33

Het is toch ongekend dat in tijden van crisis men (o.a. de PVV) het kabinet wil laten omvallen!?

WTF is mis met deze mensen?

Albasalix | 29-03-12 | 09:32

Cuyahoga | 29-03-12 | 09:12 | + 6 -

'Het moet eerlijker' klinkt ook altijd goed bij linksstemmers...

eerstneukendanpraten | 29-03-12 | 09:32

Spannend! Ik denk eigenlijk dat Wilders wel gaat schikken, maar dat dit een toneelstuk naar de achterban is. Wilders weet heel goed dat hij al zijn macht kwijtraakt als het kabinet valt. Niemand wil dan meer met hem samenwerken.

Asmodean | 29-03-12 | 09:32

Ze waren er twee dagen geleden al uit op bijna alle punten.
Breekpunt werd op het laatst de vraag wat te doen met milieuaktivisten?
Noemen we ze ludiek en geven we ze een schouderklopje of noemen we ze crimineel en geven we ze een gevangenisstrafje?

Cuyahoga | 29-03-12 | 09:32

opzoutuh!!!!!!!!!!!

basberger | 29-03-12 | 09:30

vindead | 29-03-12 | 09:21
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de D66 en de SP een goed regeerakkoord kunnen sluiten. Wat er straks het beste kan gebeuren is een aantal blokken vormen waar wij op kunnen stemmen. Dus kiezen uit een aantal coalities die het moeten oplossen
1) Christelijk rechts met VVD, CDA, CU en SGP
2) Populistisch met SP en PVV
3) Liberaal met D66, VVD en GL
4) Dom links met PvdA, GL en SP
5) Dom rechts (huidige coalitie)
6) Linksmidden CD, PvdA, D66
7) Rechtsmidden CDA, VVD, D66

Dan heb je geen lange onderhandelingen, zo'n blok MOET het gewoon klaren die klus.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar 3)

deministerpresident | 29-03-12 | 09:30

Overigens wel de arrogantie ten top: de PvdA wil géén zaken doen met een demissionair kabinet Rutte, en wil in juni dan verkiezingen.
Ik vind Peggold een dwaas, maar die denkt dat verkiezingen, wegens de grote vakantie in Nederland, niet eerder gehouden kunnen worden dan oktober.

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:29

très cool | 29-03-12 | 09:04 | + 15 -

Denk meer aan 75% o.i.d.

eerstneukendanpraten | 29-03-12 | 09:28

Einde van de Domheid | 29-03-12 | 09:23 | + 0 -

Ben bang dat de uitkeringen voor linksstemmers onder de onrendabelen met 150% zullen worden verhoogd, te betalen uit extra belasting voor de werkenden...

eerstneukendanpraten | 29-03-12 | 09:27

@ wakkere_nederlander | 29-03-12 | 09:22 |
Inderdaad, spannond!

Het is voor Wilders echt een verlies-verlies-situatie. Sneu voor zijn aanhangers. Maar dit zijn de regels van het spel. Er is maar één persoon verantwoordelijk voor de positie waarin Wilders zich bevindt.

En dat is hijzelf, uiteraard.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:27

Ik wil graag woningmarkt- ontslagrecht- en zorghervormingen op z'n VVD's, justitie- immigratie- en asielbeleid op z'n PVV's en een Europabeleid dat iets minder radicaal is dan dat van de PVV, maar toch wel wat kritischer dan de VVD.

Ow, en in zijn algemeenheid blijft natuurlijk gelden dat belastingverhoging geen bezuinigen is.

Is dat nog mogelijk, dame en heren onderhandelaars?

Kees Maf | 29-03-12 | 09:27

.. ik ben al blij met een akkoord waarbij zelfs maar 1 linkse hobby tot de grond toe wordt afgebroken. Het land heeft het nodig.

Jan Passant mk2 | 29-03-12 | 09:26

Dus Hero eruit was een zet van de PVV om een reden te hebben om de stekker er uit te trekken.

deministerpresident | 29-03-12 | 09:24

Ze komen er gewoon uit.
Bij breken verliezen ze alledrie en kunnen we tegen een samson/halsema kabinet gaan aankijken.
Daar is zelfs Holzenbein niet mee gediend!

Einde van de Domheid | 29-03-12 | 09:23

Iedere partij belooft zo ongeveer het tegenovergestelde van wat ze uiteindelijk doen. Dus waarom zou Geert hier een uitzondering op ziijn?
Dit kabinet gaat niet vallen. Hoe graag Samson en Gert... uuhh peggold het ook willen.

irma zonderboezem | 29-03-12 | 09:23

@goedverstaander | 29-03-12 | 09:17
'Of de kogel of de strop.'

Daar dacht ik ook eerder aan.
Dit lijkt niet op een win-win maar een verlies-verlies situatie voor Greet.
Ik ben zeer benieuwd welk trucje hij uit z'n hoge hoed tovert om hier zonder kleerscheuren uit te komen.
Spannende dag vandaag! :-)

wakkere_nederlander | 29-03-12 | 09:22

Die Pechtold wil altijd zo graag duidelijkheid, maar als er iets is wat onduidelijk is, dan is dat wel met welke partijen D66 zou kunnen gaan regeren. Ik zie ze zowel in een coalitie met de VVD, als de SP gaan. Kortom D66 is juist het toppunt van onduidelijkheid wat betreft samenwerken met andere partijen.

vindead | 29-03-12 | 09:21

@ Reinaert | 29-03-12 | 09:13
Je kunt natuurlijk niet op voorhand verkiezingen gaan afschieten omdat de peilingen niet veel goeds voorspellen (of dat de mogelijke uitslag je niet bevalt).

De stem van het volk is leidend. Dat heet democratie. Het volk krijgt het kabinet dat het wenst. En toekomt.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:20

*Blanke man van de De Dijk aanzetten doet*

Chicka | 29-03-12 | 09:19

"Wie breekt betaald"
In dit geval niet, althans niet bij mij. Als Geert breekt blijf ik PVV stemmen, anders niet. PVV heeft m.i. al veel te veel concessies gedaan en niet genoeg bereikt. Verder kan ik het niet helpen, maar het leek\lijkt dat Geert bleef zitten puur uit rancune dat anders de PVDA hard zou gaan lachen.

Dus Geert .... breken anders verlies je, denk ik, stemmen.

BedrijfsTijgerT | 29-03-12 | 09:19

Wilde de brandweer bellen: Radio en TV stonden roodgloeiend!

ONS | 29-03-12 | 09:18

De Kaasschaaf Six: Briljant. Plus 1.

Kirth Gersen | 29-03-12 | 09:17

@ Wat gaat Geert kiezen, de dood of de gladiolen?
rara | 29-03-12 | 09:10 |

Of de kogel of de strop.

goedverstaander | 29-03-12 | 09:17

@ harry poster | 29-03-12 | 09:10
Liberalen, Conservatieven, Christenen, Socialisten, Nationalisten, De Groenen en Democraten.

Weg met een partij als PvdD, CU en SGP. Al is het voor die laatste moeilijk, want die zijn erg stabiel. Maar daarmee wel zetelvervuiler.

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:15

Dilemma, dames, heren, jongens en meisjes. Dilemma.

Het huidige kabinet kan ondergetekende niet echt bekoren maar dat heeft natuurlijk ook heul veul te maken met externe (lees: Griekse) factoren.

Het alternatief, verkiezingen, kan me echter ook niet bekoren want wat krijgen we er voor terug? Van de regen in de drup? Wie de peilingen volgt - voor wat die dan ook waard zijn - en de zakjappanner trekt weet al heel snel dat het verdoemd moeilijk gaat worden een werkbare coalitie in elkaar te fröbelen.

Dus wat mij betreft: blijven zitten. Bij gebrek aan beter.

Reinaert | 29-03-12 | 09:13

Ik vertrouw die Pechtold en Samson voor geen meter. Doe mij maar Greet en Mark.

Dagdromer | 29-03-12 | 09:13

Geen akkoord betekent Nederland = Griekenland

JP Balkenbrij | 29-03-12 | 09:12

Samsom, Peggold en Roemer hebben hun plan al klaar.
Zodra bekend wordt waar er het meest bezuinigd gaat worden, gaan ze daar zieltjes winnen.

Maar je ogen dicht doen, je handen op je oren doen en keihard 'lalalalala Wilders is een fascist en dat moeten we niet willen met zijn allen' roepen brengt geen miljarden terug in de staatskas.

Cuyahoga | 29-03-12 | 09:12

Wat ik nog stuitender vind dan deze flop, zijn vooral Samsom en Sap.
Samsom zet ineens een keel op van hier tot Tokio, en wil dat de premier meteen consequenties trekt. Eigenlijk liever nu, dan afwachten of de Grote Blonde Leider het subtiel doet.
Sap was helemaal de weg kwijt: ik zie hoop.
Wat nog erger is dan een bindband en plakband kabinet, is géén kabinet op dit moment, waar Europa de grote negerlul al aan het klaarmaken is om diep in de aars van Nederland te rammen wegens: jullie halen het niet, die 3%.

En dan NOG. Moeten we op dit moment blij zijn met verkiezingen? De SP of VVD wordt de grootste. Laat de PVV dit klappen, dan zal de VVD zich niet melden bij Geert. Dan krijg je dus een soort Paars kabinet, want je gooit de PvdA erbij. Maar de SP zou dan de 2e partij zijn. Ik zie Fuzzy niet regeren met de VVD. En de PvdA én de SP in één kabinet? Ik wil niet weten wat dát gaat worden.

BeunDeHaas | 29-03-12 | 09:11

Als Geert instemt met bezuinigingen op de essentiele punten dan verliest-ie stemmen wegens ongeloofwaardigheid. Die stemmen kan hij nooit meer terugwinnen.

Als hij het kabinet laat vallen verliest hij ook stemmen, maar hij laat wel zien dat hij principes heeft.

Wat gaat Geert kiezen, de dood of de gladiolen?

rara | 29-03-12 | 09:10

Dit land is toe aan een politieke herinrichting. Kabinetsperiodes worden niet afgemaakt, teveel (vage) partijen in de tweede kamer, kabinet moet gevormd worden uit drie of zelfs vier partijen.... Leuk al die (s)linkse en rechtse partijen, maar het blijft op centrum uitkomen door alle consessies die tijdens de formatie gedaan worden.

Mocht het nu weer klappen, dan zal ik het stemmen aan mij voorbij laten gaan als blijk van onvrede over deze poppenkast.

harry poster | 29-03-12 | 09:10

Nu rest de vraag: is de schade aangericht door deze regering nog terug te draaien...

dipswitch | 29-03-12 | 09:10

Gewoon oprotten met dat complot.

kweetitwel | 29-03-12 | 09:06

Ik stem de volgende verkiezingen graag op "De Roze Partij"...

wakkere_nederlander | 29-03-12 | 09:05

Ik hoop dat de boel ompleurt!

GeflipteVlaflap | 29-03-12 | 09:04

Nee, joh dit 'moeilijke' beraad is alleen maar bedoeld om Wilders een beetje een verhaal te geven als hij straks het PVV programma door de plee spoelt. Kans op verkiezingen = 0%.

très cool | 29-03-12 | 09:04

Weg met dat PVV VVD cDA zooitje en wel per direct incompetente neo liberalen

kingorgasmo | 29-03-12 | 09:04

Ik hoop van harte dat ze blijven zitten en Pechold de middelvinger geven, evenals die kale van de PvdA

Heer Moes | 29-03-12 | 09:04

Brekend: Greet grijpt de macht!

wakkere_nederlander | 29-03-12 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken