Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CATSHUISBERAAD GAAT ZUIPEN OP TERRAS

kaasschaafzeszuipenopterras.jpg Brekend! De RVD heeft belangrijke journalisten zojuist een SMS'je gestuurd met de volgende mededeling: 'De onderhandelingen zitten in een moeilijke fase. We nokken er mee. Iedereen is die rookpaal beu. We gaan pils happen op het terras. [email protected]'. Politieke experts discusieren over de mogelijkheid dat dit een politieke lulsmoes zou kunnen zijn om de laatste lentezon van deze week mee te kunnen pikken. Wellicht moeten we het zien als een signaal naar de samenleving om hetzelfde te gaan doen. Straks vanavond meer in het Journaalnieuws. Kijken dus! (footoo) Get the picture: Zo moeilijk is die fase dus. UPDATE: NOS zegt: onderhandelingen waren bijna voorgoed afgebroken. Wilders zou zijn overgehaald er nog een nachtje over te slapen. UPDATE: Eerste terraspica van Mark de nog-wel-MP.

Reaguursels

Inloggen

@La Vie En Rose | 29-03-12 | 01:55

"Sjorrie. Had zeecontainerschepen moeten schrijven."

IK had het over goederen. Ik gaf een klein voorbeeldje van een schip gewoon om aan te geven dat er goederen van Rotterdam naar Venlo vervoerd worden want je was natuurlijk weer eigenwijs.

Kom jij met zeecontainerschepen aan!!! Nee zeekomkommer, er varen geen zeecontainerschepen tussen Rotterdam en Venlo, maar daar. ging. het. ook. niet. om. Ik had het over GOEDEREN. En dat heb ik je tel - ken - ma - le bewezen dat het klopt wat ik zeg.

Dus je lult maar weer voor het gemak uit de achterzijde van dat deel waarop je hoofd rust.

Hölzenbein | 29-03-12 | 15:35

@La Vie En Rose | 29-03-12 | 02:11

Hier dan de laatste, want dan ga ik mijn dure tijd niet meer aan je verspillen, want je redeneert als een dood paard.

www.venlo.nl/ondernemers/economische_s...

ALLES lezon, want is leerzaam (voor jou). Voor al onderaan, onder andere:

"Steeds meer hoogwaardige logistieke dienstverlening verplaatst vanuit de overvolle mainports Rotterdam en Schiphol naar Venlo." Miljoenmiljardentriljoenen dus...

Hölzenbein | 29-03-12 | 09:42

@La Vie En Rose | 29-03-12 | 02:11

Nog nooit uit Rotterdam geweest zeker? 20 procent over het SPOOR. Al eens van vrachtwagens gehoord? Dat zijn er heeeeeeeel veel naast die 20%. Daarnaast schepen sinds kort.

Allemaal. Vanuit. Rotterdam.

Zoek eens op de "trade port" in venlo en kijk eens naar hoeveel containers er in de haven staan, die zijn allemaal via boot of via vrachtwagen of via maas vanaf Rotterdam gekomen. 80 procent van de containers worden hier geopend en omgesorteerd om vervolgens door heel EUROPA (ja daar is dat vies woord weer) verzonden te worden.

Maar laat maar je wilt het niet toegeven, eng mens. Ontkenners en leugenaars trekken altijd aan het kortste eindje dus jij ook weer. Wat een zwaktebod.

Hölzenbein | 29-03-12 | 09:25

Heerlijke lente dag, dag rechtsclubje, over en uit met de regering die zich bezig houd met wel of niet 130 rijden, meldpunt moelanders en dat soort onzin. Tijd voor een gewone beschaafde regering. Echt aan toe. Zal wel rustiger hier... Ook reaguurders weer aan het werk.

peetje | 29-03-12 | 08:56

La Vie En Rose | 29-03-12 | 02:11 | + 0 -

misschien moet je iets eerder gaan slapen je, je begon vannacht namelijk in je eentje het gesprek te houden hier.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 07:58

@Hölzenbein | 29-03-12 | 00:49
Ow ja.

In dat artikel staat:

"Nu gaat 20 procent van alle containers die over het spoor van Rotterdam uit Europa ingaan, langs Venlo."

Dus 80 % niet.

La Vie En Rose | 29-03-12 | 02:11

@Hölzenbein | 29-03-12 | 00:49
Die gaan over het spoor en er moet nog een derde terminal gebouwd worden.

Enfin.

"en langs Rotterdam en Venlo gaan elke dag miljoen miljard goederen"

W.b. Rotterdam komt het aantal in de buurt. W.b. Venlo niet.

Dus ik lulde geen koeiepoep in mijn plemp van
La Vie En Rose | 28-03-12 | 20:01 |

La Vie En Rose | 29-03-12 | 02:07

@Hölzenbein | 28-03-12 | 23:18
Sjorrie. Had zeecontainerschepen moeten schrijven. Want die bedoelde ik en daar worden een miljoenmiljard meer goederen mee vervoerd dan met een binnenschip dat in januari 2012 voor de EERSTE keer meloenen in Venlo heeft gelost.

www.google.nl/imgres?q=zeecontainersch...

La Vie En Rose | 29-03-12 | 01:55

Jammer, ik had me zo verheugd op het meesterwerk 'de puinhopen van Geert'. Na een diepe Rutte recessie.
Nu blijft het bij een beetje zwarte pieten dat het Geert zijn schuld is van VVD en CDA. Dat is altijd weer +4 zetels voor de PVV want als je Geert aanvalt.....
Dat schaart het klap en stemvee zich weer rond de blonde
twitteraar. Trouwens waar blijft de meestertweet????

Frankasd | 29-03-12 | 01:49

Wanneer hoepelt dat zootje ongeregeld dat zich 'regering' noemt eens op? Over een paar uurtjes? Graag!

Hölzenbein | 29-03-12 | 00:52

@La Vie En Rose | 28-03-12 | 20:01

Hier nog eentje. Genieten joh... Harde EUROS gaan er rond in Venlo. En jij tuinkabouter lult koeiepoep, maar dat had ik al gezegd. Dus hous op met je eeuwige betweterigheid en gezever...

www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuws/Arti...

Hölzenbein | 29-03-12 | 00:49

Mijn idee is dat ze vanmorgen een akkoord bereikt hebben.
Vanmiddag is een leuk toneelstuk opgevoerd om de oppositie te jennen. Die kan de hele nacht niet slapen van plezier met zogenaamde verkiezingen in het vooruitzicht.

The_Challenger | 29-03-12 | 00:25

en Wilders wil ook graag "superieur" zijn door de PvdA, SP en groenlinks buiten te sluiten.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 00:03

La Vie En Rose | 28-03-12 | 21:34 | + 0 -

Oppositie is er in een democratie om tegen de leiding te zijn, het zou onzin zijn als zij het kabinet zouden verdedigen. Ook is het geheel democratisch om een partij buiten te sluiten, als je kiezers dat willen, want dat is dan namelijk de wil van een deel van het volk.

Dat wilders geen verantwoordelijkheid wil nemen haal ik ook uit het feit dat hij niets wil veranderen in dit land als hij daarvoor niet zijn onzin wensen voor ingeleverd ziet. Daarnaast houdt hij nu de besprekingen op.

denk.toch.eens.na | 29-03-12 | 00:02

La Vie En Rose | 28-03-12 | 21:34 | +
De een noemt het moreel superieuren, de ander principieel superieuren.

Superior Bastard | 28-03-12 | 23:23

La Vie En Rose | 28-03-12 | 20:01

Zoals zo vaak gewoon koeiestront lullen dat kan je. Ik geef je een voorbeeld en de rest zoek je zelf maar uit want je bent zo dom als olie.

www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuws/Arti...

Hölzenbein | 28-03-12 | 23:18

@denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 20:22
Het enige dat links wil is dit kabinet laten vallen. Zij en Pechtold zijn daar - vanuit rancune - vanaf de start van dit kabinet mee begonnen, met hulp van de staatstelevee en de PO.

En waar haalt u het vandaan dat Greet geen verantwoordelijkheid wil nemen?
Hij heeft zijn verantwoordelijkheid als gedoogpartner genomen en zich uitstekend aan de afspraken gehouden.

En nu probeert hij er ook voor de PVV wat uit te slepen.

Als u bedoelt dat de PVV geen deel van het kabinet uitmaakt, dan klopt dat.
Dat is niet omdat de PVV haar verantwoordelijkheid niet wilde nemen maar omdat het CDA dat niet wilde.

En tevens wil ik nog even onder uw aandacht brengen dat alle partijen, op de VVD, het CDA en de SGP na, de PVV hebben uitgesloten. Zo democratisch zijn ze dan wel, die moreel superieuren.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 21:34

DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:53 | + -1 -

Links wil dat er gewoon iets gebeurt en dat we niet nutteloos gaan onderhandelen met iemand die geen verantwoordelijkheid wil nemen.

denk.toch.eens.na | 28-03-12 | 20:22

@Hölzenbein | 28-03-12 | 16:41
Ik geloof dat jij koeiepoep lult.
Ik geloof dat niet alleen, ik weet het zeker.

En ga je ook nog ff verdiepen in de Rotterdamse haven. Het grootste gedeelte van die miljoenmiljard goederen gaat via containerschepen en die komen niet langs Venlo.

En als je toch bezig bent, verdiep je dan ook even in hoe de EUcrisis is ontstaan.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 20:01

hopen dat ze eruit komen
alternatief is slechter vrees ik...

dutch driver | 28-03-12 | 19:18

Wilders wilde referendum over de euro. www.telegraaf.nl

neworder | 28-03-12 | 18:58

Hmm. Bruselmanns... discusieren ?

Menno Edens | 28-03-12 | 17:36

@DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:48
Let maar eens op; is typisch voor links.

neworder | 28-03-12 | 17:23

Is wel lekker makkelijk een bullshit-topic plaatsen met linkje naar de NOS i.p.v zelf uit te leggen wat er aan de hand is

Hans Otjens | 28-03-12 | 17:00

@Asmodean | 28-03-12 | 15:01
Links roept ook de hele tijd dat ze minder willen bezuinigen. Vonden de 18 miljard te veel. Vinden nu inderdaad weer dat er bezuinigd moet worden (huh wat..? die 18 miljard was toch al te veel... ) maar ook nu weer roepen ze telkens dat er minder moet worden bezuinigd dan wat de rechtse partijen willen en ze zeggen ook dat het niet erg is om te lenen. Wat 'rechts' ziet als bezuinigen is er op z'n minst voor zorgen dat je geen geld meer hoeft te lenen, in plaats van meer te lenen. Het liefs bezuinigen ze zelf genoeg om ook te kunnen afbetalen.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:53

@DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:43
De VVD als underdog van de Nederlandse politiek? Dat gaat er bij mij niet in.

Gedeelde verantwoordelijkheid. Links is net zo schuldig als Rechts.

rara | 28-03-12 | 16:52

@neworder | 28-03-12 | 14:52
Apart dat veel mensen die gewoon feiten op noemen die helaas niet al te positief zijn zo veel – punten krijgen. Meestal let ik er niet zo op maar viel me nu op dus ben ook hier en daar maar een tegenstem gaan geven. Maar waarom doen mensen dat nou eigenlijk. Denken ze dan 'meer' gelijk te krijgen? Zo werkt het namelijk niet. Kennelijk iets waar 'links' zich echter goed bij voelt.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:48

@rara | 28-03-12 | 14:42
Klopt, gelukkig ook maar anders waren we er nu net zo erg aan toe geweest als bijvoorbeeld Griekenland. Maar tegelijkertijd kun je rechts ook moeilijk de schuld geven van alle problemen. Die hebben namelijk alleen aan damage-control kunnen doen want hoewel er dan misschien geen 'links' kabinet is geweest is dit wel de eerste keer sinds 1918 dat er een rechtse minister president (mp) is en dat rechts dus echt wat meer te zeggen heeft als 'links'. (Overigens is die mp van 1918 (Pieter Cort van der Linden)) ook nog uitgeroepen tot beste mp ooit. Dus er is gelukkig nooit een echte linkse meerderheid geweest is. Zoals er in Griekenland bijna altijd een linkse meerderheid is geweest (al heeft de 'rechtse' partij daar wel vaker meegeregeerd). Maar als je moet kijken waar de problemen vanaf komen dan kun je toch echt niet anders als concluderen dat 'links' meer te zeggen heeft gehad en de VVD enkel en alleen aan damage-control heeft kunnen doen.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:43

@La Vie En Rose | 28-03-12 | 16:19
Koeiepoep. Nederland kan niet uit de EU want er zijn te veel handelsverstrengelingen. De koers van Nederlands geld zou nog onder de oude drachme gaan vallen, en dat wil niemand. Overigens Rotterdam ligt in Europa (voor het geval je dat niet wist), en langs Rotterdam en Venlo gaan elke dag miljoen miljard goederen die er voor zorgen dat het ons land goed gaat. Dus hou sop met dat gezever over uit de EU gaan. Doen we niet, weet Geert Wilders ook, en gaat dus niet gebeuren.

Hölzenbein | 28-03-12 | 16:41

Krijg toch steeds meer het gevoel dat Mark ieder moment frivool in een stijlloos roze string uit de kast kan komen springen...

Pantheon | 28-03-12 | 16:35

@Asmodean | 28-03-12 | 14:38
Waarom noem je het hervormingen? Zijn gewoon bezuinigingen. En als we er dan even naar kijken. HRA ja dat willen ze. AOW verhaal is toch al een heel stuk minder. Maar de ww beperken..? Wie riep dat dan? Als 'rechts' zoiets roept hoor ik ze alleen maar vertellend at de 'arme' worden gepakt enz.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 16:35

Wilders wilde een referendum over de EU en de euro...

John Hawkwood | 28-03-12 | 16:26

Lieverd blijf nog even een nachtje bij mij slapen...

twitpic.com/92ew8i

Hölzenbein | 28-03-12 | 16:25

Overigens leuk dat de RVD lekt uit onderhandelingen die geheim zijn.
Dat het staatsjournaal haar natte droom waarheid wil laten worden, wisten we al.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 16:24

@Bergverzet | 28-03-12 | 16:12
Uit uw eigen mouw? Klopt.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 16:21

Nou, aan die laatste foto te zien valt het allemaal wel mee. Wilders ligt zo te zien een beetje dwars. En Rutte slaat ff een arm om hem heen.

Even overleggen met de fracties en morgen gezond weer op. PVV stemmers weten heus wel dat er een enorme crisis is en nemen het Greet helemaal niet kwalijk als de PVV water bij de wijn moet doen.

Mja, de jager legde gisteren natuurlijk heel pedant een bom onder de bezuinigingen. Hij gaat alleen akkoord met die 3% extra bezuinigingen.

Allemaal fijn, maar de Jager vergeet dat bij nieuwe verkiezingen zijn geliefde CDA gehalveerd zal worden.
En Wilders weet ook heel goed dat zelfs al zou de PVV de tweede grootste partij worden, zij buitengesloten zullen worden. Datzelfde lot zal ook de SP beschoren zijn.
De VVD en D66 gaan niet samen met de SP. Een kabinet op links kan niet, gezien de huidige stand van de PvdA en Groenlinks in de peilingen.

Een paars kabinet met VVD, D66, GroenLinks, PvdA en het CDA - allemaal Eurofiele partijen die onze soevereiniteit aan de EU hebben verkwanseld en akkoord zijn gegaan met miljarden steun aan Europese banken en Griekenland, opdat wij niet vergeten - zou kunnen en is wellicht al bekokstoofd in de achterkamertjes. Who nows?

Enfin, we ziennuh wel waar het schip strand.
Morgen weer een dag.

La Vie En Rose | 28-03-12 | 16:19

Miouw ook wel ;-)

Bergverzet | 28-03-12 | 16:17

De ware pauperaap komt uit de mauw. Tegen wachtgeld maar voor WW!

Bergverzet | 28-03-12 | 16:12

Rutte tegen Greet: "Het waren 3 fantastische weken"

Bergverzet | 28-03-12 | 15:55

@Tommygunner | 28-03-12 | 13:34
Dat dachten ze toch ook van Cohen.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 15:41

@Asmodean | 28-03-12 | 13:33
“De VVD en de PVV staan lijnrecht tegenover elkaar.”

? Van de partijen zitten de VVD en de PVV nog het dichts bij elkaar. Er is geen andere partij die zo dicht bij de PVV of de VVD komt.
Het erbij halen van een andere partij is dan dus alleen nog maar raarder want dan hebben ze dus echt een partij erbij waar ze niets mee hebben.

DerUnterMensch | 28-03-12 | 15:40

De verzelfstandiging van het label Wilders is de beste zet die de VVD ooit kon doen. VVD en PVV zullen nog wel een tijdje Nederland besturen...

LJBrinkhorst | 28-03-12 | 15:35

Rutte: "Geert, slaap er nog een nachtje over met me."

LibertasSimplex | 28-03-12 | 15:32

@Eurotokkie | 28-03-12 | 15:28
Hoeveel miljard wordt er aan het JSF project gespaard?

Hölzenbein | 28-03-12 | 15:30

@wodzje | 28-03-12 | 15:25
Wilders tegen Rutte: "Ja, maar ik wil ook een lange met saus".

Hölzenbein | 28-03-12 | 15:29

@Asmodean | 28-03-12 | 15:16
Kijk even naar het aantal werkenden in NL (buiten gepensioeneerden en uitkeringstrekkers) en het aantal huizenezitters. Dan zul je zien dat dit een lastenverhoging betekend voor 80% van de mensen die ons BNP bijelkaar harken. Uiteraard weet ik wie de WW betaalt. Maar met het plan van de PvdA komen de lasten MEER bij het bedrijfsleven te liggen en minder bij de overheid. Als je dat niet snapt, moet je je toch iets meer verdiepen in de sociale wetgeving.

neworder | 28-03-12 | 15:29

Hölzenbein | 28-03-12 | 15:23 | + 0 -

Was bijna een vastloper op ontwikkelingshulp maar Wilders neem genoegen met 25.000 euro bezuinigingen .

Eurotokkie | 28-03-12 | 15:28

Rutte tegen Wilders: "Kom op joh, jij mag gewoon frietjes."

wodzje | 28-03-12 | 15:25

"NOS zegt: onderhandelingen waren bijna voorgoed afgebroken. Wilders zou zijn overgehaald er nog een nachtje over te slapen."

Fuck Wilders, afbreken die zaak als hij het niet kan!!

Hölzenbein | 28-03-12 | 15:23

neworder | 28-03-12 | 15:12 |
Ik denk dat jij eens even broodnodig uit moet gaan zoeken wat het UWV doet (en hoe dat gefinancierd wordt) voordat je je nog meer belachelijk maakt.

Asmodean | 28-03-12 | 15:18

Vanavond samen naar Cats-The Musical?

Klokkie | 28-03-12 | 15:17

"Hervormingen", het meest inhoudsloze, populistische woord dat de oppositie voerende politiek en reaguurders momenteel bezigen.

De enige oplossing voor Nederland is radicaal bezuinigen. Om dit, zonder veel negatief effect voor de gemiddelde burger, te realiseren moet er echter drastisch ingegrepen op onderwerpen waarin de regeringspartijen lijnrecht tegenover elkaar staan.

Daarom staat dit land stil. CDA houdt vast aan ontwikkelingssamenwerking, VVD aan de JSF, er is niet voldoende ruggesteun voor zeer beperkende maatregelen tav van immigratie nog voor minder invloed van de EU, waar de PVV aan vast wil houden.
En de enige echt mogelijk hervormingen in Nederland, kleiner ambtenarenapparaat, afschaffing van diverse organen, kleinere volksvertegenwoordiging en veel minder subsidieverstrekking, worden door geen enkele partij serieus gedragen want men snijdt natuurlijk niet graag in het eigen vlees.

Dat wordt dus toch fictief bezuinigen door belastingen en accijnzen te verhogen en potentiële baten in de verre toekomst (verhoging pensioen/WAO-leeftijd) reeds in de huidige boekhouding op te nemen.

TisNieZoMoeilijk | 28-03-12 | 15:16

neworder | 28-03-12 | 15:08 |
Haha, je weet niet eens wie de WW nu betaalt. Sorry hoor, maar daar ga je al de mist in. En het afschaffen van de hra is lastenverhoging voor 80% van Nederland? En ik maar denken dat er slechts 3,5 miljoen huiseigenaren waren in Nederland. En bezuinigen volgens links is doorgaan met de hobby's? Net zoals rechts doorgaat met hobby's als asfalt, de hra, de jsf etc.? Face it, links wil niet bezuinigen op linkse hobby's, maar rechts wil evenmin bezuinigen op rechtse hobby's. Alleen als je echt een immens groot bord voor je hoofd hebt wil je dat niet zien. Het slaapt vast lekker rustig zo, in zo'n zwart-wit wereldje met een duidelijk vijandsbeeld.

Asmodean | 28-03-12 | 15:16

@neworder | 28-03-12 | 15:12
Wilders zou zeggen dat je lijdt aan woordfetisjisme: zodra je het woordje 'links' hoort raak je opgewonden.

rara | 28-03-12 | 15:15

@Eurotokkie | 28-03-12 | 15:09

Rutte: HAHAHAHAHAHAHAAA!

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 15:14

@@Asmodean | 28-03-12 | 15:01

Wel het hele stukje quoten he? Ongelukje of kwam het linkstechnisch gezien beter uit?

"Ook het introduceren van een periode van loondoorbetalingsverplichting in de WW onder gelijktijdige verkorting van de WW-duur met een zelfde periode, moet bespreekbaar zijn. Zo heeft de PvdA er eerder voor gepleit om de werkgevers en de vakbonden verantwoordelijk te maken voor het eerste jaar van de WW-uitkering."

neworder | 28-03-12 | 15:12

De onderhandelingen zijn opgeschort. Geert en Mark willen quality time met zijn tweetjes in het appartement van Mark. Het voorspel is al begonnen, getuige de laatste foto.

de kudtkrantenjongen | 28-03-12 | 15:11

@neworder | 28-03-12 | 15:08
Elke bezuiniging zal burgers en bedrijven treffen. Het is de kunst om de druk evenredig te verdelen. Bezuinigen zonder dat iemand er iets van merkt kan uitsluitend in een fantasiewereld.

rara | 28-03-12 | 15:11

Ze zien eruit als Fleurtje even lekker heeft gestofzogen.

marxistje | 28-03-12 | 15:10

Signoff. Ik groet het peloton pvda reaguurders en ga lekker naar buiten.

Shareholder II | 28-03-12 | 15:10

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 14:53 | + 0 -

Zeker als blijkt dat die hand nep is.

Eurotokkie | 28-03-12 | 15:09

@Asmodean | 28-03-12 | 15:01
Voordat je begint te gillen; lees het stuk. Zij willen een deel van de WW duur, en de kosten daarvan, verleggen naar het bedrijfsleven. Ja, voor de overheid wordt de duur verkort, alleen die korting wordt overgenomen door het bedrijfsleven. En hoe gaan die dat betalen?? Lekker bezuinigen! Precies wat ik zei wat bezuinigen volgens links is; doorgaan met je hobbies en de lasten bij de burgers leggen. Funest in deze tijd. Afschaffing HRA is lasten verhoging voor 80% van NL en zal desastreus zijn voor de economie. Jij bevestigd zelf al wat links onder bezuinigen verstaat; het halen van geld bij de burgers. Dat is echter wat anders dan bezuinigen.

neworder | 28-03-12 | 15:08

@neworder | 28-03-12 | 14:55
Links heeft niets bijgedragen aan dit land.

Hebben ze volgens jou nou wel of niet bijgedragen aan die compromissen?

rara | 28-03-12 | 15:04

smerig hoor die mark

Judas3rd | 28-03-12 | 15:01

neworder | 28-03-12 | 14:52 |
Je snapt er duidelijk weer geen biet van. De PvdA zegt hier toch duidelijk 'Ook het introduceren van een periode van loondoorbetalingsverplichting in de WW onder gelijktijdige verkorting van de WW-duur met een zelfde periode, moet bespreekbaar zijn.'. Hiermee wordt toch bezuinigd? En wie denk je dat de ww-premies ophoest? Wat wil je dus in godsnaam bewijzen met dat pvda-standpunt? En zoals ik net ook zal zei wil links vooral bezuinigen op andere zaken, zoals de hra, de jsf, de aow etc. Recht wil liever op andere punten bezuinigen. Hiermee geef ik geen waardeoordeel over welke bezuiniging beter is, maar zeg ik alleen dat je enorm hypocriet bent door te doen alsof links niet wil bezuinigen; links wil alleen op andere manieren bezuinigen. Dat jij dat niet ziet

Asmodean | 28-03-12 | 15:01

k zal vertellen wat ze doen.
Ze doen niets.

Einde van de Domheid | 28-03-12 | 15:00

@Superior Bastard | 28-03-12 | 14:52
Necrosis deed om 2:27 vannacht het licht uit en kwam weer hier om 13:02 om zijn eerste onzin te bléren. Inderdaad, werkloos. En dan ander mensen de maat nemen, de sukkel.

Hölzenbein | 28-03-12 | 15:00

@rara | 28-03-12 | 14:42
Dat klopt. Een compromis is echter zelden een goede oplossing.

neworder | 28-03-12 | 14:55

Die update-feauteau zou best nog eens politiek moment van het jaar kunnen worden.

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 14:53

@Asmodean | 28-03-12 | 14:38
Links wil 'bezuinigen' door meer geld bij de burgers weg te halen in plaats van het eigen huishoudboekje op orde krijgen. In de laatste catagorie vallen; ontwikkelingshulp, buitenlandse missies, subsidies, verkleinen aantal ambtenaren. Om maar wat te noemen.

Typisch linkse reactie van je om het te vertalen naar "Maar blijf jij maar lekker dromen dat alles wat tegenzit in het leven op wat voor manier dan ook allemaal de schuld van (s)links is. "
En over het verkorten van de WW uitkeringsduur; hier is het standpunt van een PvdA: nu.pvda.nl/standpunten/sociale+zekerhe...
Niets verkorten maar een periode van betaling verleggen naar het bedrijfsleven! Bezuinigen volgens links in optimaforma!

Verdraaien van feiten heet dat. Mijn leven is overigens prima.

neworder | 28-03-12 | 14:52

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:44
Kijk maar eens wie er allemaal structureel na 01.00 's nachts nog reaguurt en de volgende dag voor 14.00 alweer paraat is in de panelen bij elk topic.
Werkloos.

Superior Bastard | 28-03-12 | 14:52

@necrosis | 28-03-12 | 14:36
vraag 1 is een retorische vraag. Je verwacht geen antwoord maar je krijgt als antwoord nee. Je weet net zoals ik dat je niet mag stemmen als je TBS hebt.

reageerbuis | 28-03-12 | 14:48

@necrosis | 28-03-12 | 14:43
Was jij trouwens niet begonnen met clownsneus, kleuter?

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:46

necrosis | 28-03-12 | 14:41 |
Ik weet dat Cohen dat heeft gezegd. Hij heeft het echter niet gedaan. Flauwe beschuldiging dus. Bovendien, hoe weet jij in godsnaam wat ik stem? Je hoeft echt geen pvda'er te zijn om te zien dat dat enorme gebash hier vaak te hypocriet voor woorden is.

Asmodean | 28-03-12 | 14:45

@necrosis | 28-03-12 | 14:43
Ik ken niemand die zo lang op vakantie is als jij. Je liegt volgens mij dat je barst. Zeg nog eens dat ik niet stem. Kom joh... je kan het.

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:44

Die zijn straks catslam

muzeak | 28-03-12 | 14:44

@Hölzenbein | 28-03-12 | 14:39
Heb jij behalve 'clowntje' nog wat in je hoge hoed?
Ik ken geen enkele ZZP'er die tijd heeft om te plempen wat jij plempt.

necrosis | 28-03-12 | 14:43

@necrosis | 28-03-12 | 14:41
Moet je niet nog eens tegen mij zeggen dat ik niet stem? Zo maar voor je maandelijkse quota. Doe maar. Kom kom kom, zeg het maar: Hölzenbein jij stemt toch niet? Zeg het maar joh.

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:43

@neworder | 28-03-12 | 14:33
NL heeft nooit een Linkse regering gehad, en elke regering was een compromis tussen links en rechts. Elk regeringsbesluit was dus een compromis tussen Links en Rechts. Of zijn dat feiten die je liever verzwijgt?

rara | 28-03-12 | 14:42

@Asmodean | 28-03-12 | 14:34
Jij hebt zeker nooit de woorden van 'oppositiebaas' Cohen gehoord, woorden waarin hij duidelijk liet weten om kabinet Rutte I te dwarsbomen in alles!
Ik vind het prima als iemand een beter standpunt heeft dan een ander, ik ga echter niet mee in opmerkingen als "we dwarsbomen alles om nieuwe verkiezingen uit te lokken, omdat wij willen regeren".
Maar het was mij al duidelijk wat je stemt.....
*tegen zijn om het tegen-zijn en geen oplossingen hebben*

necrosis | 28-03-12 | 14:41

@necrosis | 28-03-12 | 14:36
Nee
Ja
Nee, ik weet het niet, ik observeer.
Clowntje

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:39

neworder | 28-03-12 | 14:33 |
Je verdraait de zaken op een manier waarop ik me afvraag of je echt helemaal niets snapt van politiek, of dat je gewoon volstrekt gehersenspoeld bent. 'Links' wil ook bezuinigen. Alleen niet op de punten die 'rechts' wil. Als het aan links ligt gaat de AOW veel sneller naar 67, gaat de hra er op termijn aan, gaat de jsf eraan, wordt de ww beperkt etc. Allemaal forse hervormingen waarmee flink bezuinigd kan worden. Het gebeurt echter allemaal niet omdat de 'rechtse' (?) PVV tegen is. Maar blijf jij maar lekker dromen dat alles wat tegenzit in het leven op wat voor manier dan ook allemaal de schuld van (s)links is.

Asmodean | 28-03-12 | 14:38

@Hölzenbein | 28-03-12 | 14:27
Jij stemt toch niet?
Dat beweer je zelf meerdere malen.
Waarom richt je je eigen partij niet op als jij het zo goed weet.
*rode clownsneus per expresse opsturen doet*

necrosis | 28-03-12 | 14:36

Die Indo ziet er een beetje moe uit.

Call on the attacker | 28-03-12 | 14:36

necrosis | 28-03-12 | 14:31 |
Groenlinks pleitte voor Rutte I al voor een dergelijke missie. Het doel was vooral de wederopbouw, niet zozeer oorlogszucht. Zie: www.nu.nl/politiek/2231422/politiemiss... Hilarisch dat jij denkt dat ze een dergelijke missie steunen puur en alleen omdat de pvv tegen is.

Asmodean | 28-03-12 | 14:34

@Superior Bastard | 28-03-12 | 14:32
Rutte is lam! ;)

neworder | 28-03-12 | 14:34

@Eurotokkie | 28-03-12 | 14:26
Jij had liever Paars-Plus gezien onder bekvechtende mastodonten als Roemer en Cohen?
Nee, dank je.....

necrosis | 28-03-12 | 14:33

@rara | 28-03-12 | 14:27
Niet zo dramatisch. Links heeft niets bijgedragen aan dit land. Alleen geld uitgegeven wat er niet was en kansloze figuren naar NL gehaald. Zelfs een tijd geen regering is beter dan een regering met links. Zie Belgie; midden in de crisis, zonder regering, groeide de economie. Er zijn hier al voorbeelden aangegeven waar de bezuinigingen te halen vallen. Daarvoor is geen steun van links. Zoals de situatie nu is. Ik vraag me af hoe de kaarten verdeeld zullen worden als er verkiezingen worden gehouden. Links (en alleen aan het begin van een zin met hoofdletter) is gewoon kudt. In alle opzichten.

neworder | 28-03-12 | 14:33

Mooie menselijke foto @ update. +1.

Superior Bastard | 28-03-12 | 14:32

@Asmodean | 28-03-12 | 14:25
Kan jij me vertellen wat GroenLinks heeft bereikt door hun steun aan de Kunduz-missie, behalve een verkapte poging om het huidige kabinet te laten splijten?
Ik wist niet dat GL zo'n oorlogszuchtige partij was.

necrosis | 28-03-12 | 14:31

jsf gewoon schrappen voegt niets toe en scheelt veel geld.

dolffie | 28-03-12 | 14:29

Ik heb ook wel eens een moeilijke periode weggedronken. Werkt prima.

rara | 28-03-12 | 14:28

zijn er al bewegingen te melden bij de kazernes?

maraboe | 28-03-12 | 14:28

neworder | 28-03-12 | 14:24 |
Dat is een enorme fabel. 'Links' wil op andere dingen bezuinigen dan 'rechts', waaronder de hra, de jsf, aow etc. Dat betekent niet dat ze niet willen bezuinigen, alleen dat de manier waarop verschilt.

Asmodean | 28-03-12 | 14:28

Zo Rutte is zich weer de vingers aan het aflikken bij Wilders. Wat een goedkope poppenkast alweer.

Hölzenbein | 28-03-12 | 14:27

@neworder | 28-03-12 | 14:24
Liever een machteloze minderheidsregering dan een brede coalitie van samenwerkende partijen, waar traditioneel Links geen absolute meerderheid kan krijgen? 't Is te zien dat u houdt van politieke drama's.

rara | 28-03-12 | 14:27

necrosis | 28-03-12 | 14:19 | + 0 -

Iemand moet deze sloophamer stil zetten voordat er nog meer schade wordt aangericht ,laten we eerst hiermee beginnen en dat kijken of we de schade langzaam kunnen herstellen.

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:26

necrosis | 28-03-12 | 14:19 |
Vind je het gek dat 'links' niets bij kan dragen aan de oplossingen voor de maatschappelijke problemen? Vrijwel alles is dichtgetikt in dat gedoogakkoord. Ook nu weer is het woord niet aan de Kamer, maar wordt via achterkamertjes besloten wat er gaat gebeuren. Dat is niet te wijten aan 'links'. Daar komt nog eens bij dat de 'linkse' partijen gewoon constructief hebben meegestemd conform hun verkiezingsprogramma, en zij helemaal niet het tegengestelde doen van wat Wilders wil, zo belangrijk is die man helemaal niet.

Asmodean | 28-03-12 | 14:25

Ik zit op mun werk ook even in een moelijke fase. Denk dat ik het voor vandaag ook maar voor gezien houd.

Hengelerweend | 28-03-12 | 14:24

Is het nou zo moeilijk? Bezuinig op ontwikkelingshulp, ambtenaren, kunst, publieke omroep, koningshuis, subsidies, immigratie en kansloze missies in Afghanistan en Zuid-Sudan.

braq | 28-03-12 | 14:24

@rara | 28-03-12 | 14:22

Liever dit dan links. Dan weet je zeker dat je compleet failliet gaat.

neworder | 28-03-12 | 14:24

Een kabinet om je vingers bij af te likken.

rara | 28-03-12 | 14:22

Er ligt ook nog een rapportje van Geert over de euro. Wat hij zou toelichten na dit marathonberaad. En JKdJ wellicht weg?

neworder | 28-03-12 | 14:20

@martijnberendsen | 28-03-12 | 14:02
Nieuwe verkiezingen is hetgeen waar 'links' op hoopt, ze dragen niets bij aan oplossingen voor de maatschappelijke problemen onder Rutte I.
Was het niet Cohen die destijds zei dat ze dit kabinet zouden bestrijden/ dwarsbomen met alle middelen die er zijn (overal tegenstemmen) of juist 'voor' stemmen wanneer PVV tegen was?
Ik vraag me af wat trutje Sap nu kan vertellen wat betreft de steun aan de politie-trainingsmissie in Afghanistan, terwijl Wilders fel tegenstander was.
Heeft ze wellicht 'ja' gezegd omdat Wilders 'nee' zei?
En hoe gaat het met Mikado, die schuinsmarcheerster?

necrosis | 28-03-12 | 14:19

in , ugh

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:19

rara | 28-03-12 | 14:17 | + 0 -

Rutte fiets morgen door naar de koning ?

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:19

@ Den Meester | 28-03-12 | 14:11 | + 0 -

NRC kan zoveel zeggen. Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt wat betreft 'de wil om er uit te komen'. Of denk jij dat het CDA wel bereid is om als compensatie voor dergelijke hervormingen die onzinnige ontwikkelingshulp naar 0.1% terug te schroeven?

VerenigdeNederlanden | 28-03-12 | 14:16

Superior Bastard | 28-03-12 | 14:06 |

Ze hebben dit aan zichzelf te danken , het kortetermijndenken is uitgevonden door de VVD maar nu lopen ze toch tegen een probleem aan,
hoe moeten we in vredesnaam een kale kip plukken .

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:16

Godtskolere, alsof je in een bedompte vergaderzaal efficiënter kunt lullen dan in de zon. Hou toch eens op met dat gemiereneuk.

Pffffff | 28-03-12 | 14:14

@Linkse faalhaas | 28-03-12 | 14:05

Wat een mannetje ben jij. Ik zou bijna om je gaan lachen als je niet zo zielig was.

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 14:12

@Linkse faalhaas | 28-03-12 | 14:05
Volgens mij zitten de oppositie-partijen ook op riante (blauwe) stoelen, dwz, als ze aanwezig zijn....

necrosis | 28-03-12 | 14:11

NRC zegt uit interne bronnen op te kunnen maken dat de onderhandelingen zijn afgebroken, omdat bij de PVV de wil zou ontbreken om er uit te komen.
De partij van Geert Wilders zou nauwelijks bereid zijn om consessies te doen om de economie te hervormen.
Greet, kappen. Het land moet gered worden, water bij die wijn. Opschieten.

Den Meester | 28-03-12 | 14:11

rara | 28-03-12 | 14:00
Eens, hoewel ik me afvraag of iedereen wel staat te trappelen om regeringsverantwoordelijkheid te nemen op de rand van de afgrond. Als het klapt ben je als regeringspartij in één keer weggevaagd.
Ik denk zomaar dat Samsom en Kereltje hopen dat de boel bijelkaar blijft, terwijl Rutte en Verhagen bij zichzelf hopen dat het breekt.

Superior Bastard | 28-03-12 | 14:06

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 28-03-12 | 14:05

@Brunoximus | 28-03-12 | 13:51
Die foto doet me denken aan een eerder topic van GS, toen keek ik ook tegen de rug van Fleur aan, gek genoeg zaten Snip & Snap aan de linkerkant en nu aan de rechterkant.
Ik zeg: fotosoep!

necrosis | 28-03-12 | 14:05

Brunoximus | 28-03-12 | 13:51 | + 2 -

Het lijkt er wel op maar het is een het kleine
lcd van een videocamera .

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:04

als ze nog ff doorgaan zouden verkiezingen sowieso al sneller zijn geweest

martijnberendsen | 28-03-12 | 14:02

Simpel hoe dit linkskerkige beeld geinterpreteerd wordt. Deze mensen werken keihard en drinken gewoon even een koffie buiten. Laat dat sneue wijf Ron Fresen maar lekker voor het hek wachten. Ieder zijn taak in het leven.

Shareholder II | 28-03-12 | 14:02

@Linkse faalhaas | 28-03-12 | 13:49

Vanaf '97 bijna onafgebroken op het pluche van de Tweede Kamer? Hoezo?

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 14:01


kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:57 |
Doe toch maar niet. Brrrr..!

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 14:01

Greetje is als de dood voor nieuwe verkiezingen.Niet dat hij zelf dan veel zetels zal verliezen maar ziet het al gebeuren dat zijn partners wat in moeten leveren. De grootse kans is dat dan de 'grote' drie elkaar wel vinden om de partijen die hun op links en uiterst links voorbij stuiven namelijk de pvv en de SP, buiten het machtscentrum te houden.En dat alles onder het mom van dat de rijen gesloten moeten zijn in tijden van crisis.

miko | 28-03-12 | 14:00

@Superior Bastard | 28-03-12 | 13:35
Als Rutte CS niet snel met oplossingen komen dan zouden ze de eer aan zichzelf moeten houden, in plaats van de politiek gegijzeld te houden.

rara | 28-03-12 | 14:00

Dus ze zijn eruit, terug naar de gulden .

Eurotokkie | 28-03-12 | 14:00

@Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:52
Als die rode vlag te lang buiten hangt, wordt hij vanzelf bruin.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:57

En voor Geert graag een Pisang Ambon en een kretek.
En als bodempje een Pisang Goreng en geen Bakka Bana.

Gutmensch aus 020 | 28-03-12 | 13:57

Even een gospeltje zingen: it shall me roest on my reedt, yeaaaaahhhh...

Hölzenbein | 28-03-12 | 13:56

bestelbonnetje v/h terras net gewobt:
die lange mevrouw 2x tonic en een portie tijgernootjes (rrrrrr)
die gristelijke meneren: brillie 2 tomatensap en niet-brillie 2 tomatensap
die hoogblonde meneer 3x citroensap (zuurpruim)
die kale meneer: 3 flessen zonnebrand
die altijd lachende meneer (ook nadat ik de tomatensap op zijn schoot had laten vallen): prosecco, witte wijn, champagne, gin tonic, 2x whisky, cognac

Den Meester | 28-03-12 | 13:56

reageerbuis | 28-03-12 | 13:45 |
Lol! En dat komt in verkiezingsprogramma terug. Dat zouden we moeten doorverkopen! :)

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:54

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:43
Non et merci.

Absoluut niet waar | 28-03-12 | 13:54

Asmodean | 28-03-12 | 13:49 |
Haha. Ja misschien wel.
Maar het verschil tussen SP en PVV is altijd nog een rode vlag. ;-)

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:52

Is deze foto uit een onderzeeër genomen?

Brunoximus | 28-03-12 | 13:51

zullen mijn gebeden worden gehoord en valt dit neo liberale zooitje nu eindelijk ?

kingorgasmo | 28-03-12 | 13:51

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 28-03-12 | 13:49

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:46 |
En toch staat zowel de PvdA, GL als D66 voor meer hervormingen op de arbeidsmarkt die juist uitgaan van de zwakken in het land (ontslagbescherming etc.). Daar worden ze links ingehaald door de PVV, die net zo'n sociaal-economisch programma als de SP heeft.

Asmodean | 28-03-12 | 13:49

Doe de geruchten eens checken dat de Jager het bijltje erbij neergegooid heeft?

(bron: lopend balkje RTL7)

Strangetown | 28-03-12 | 13:49

-weggejorist-

Linkse faalhaas | 28-03-12 | 13:48

Nieuwe verkiezingen, alsjeblieft niet zeg. Gewoon hoppa, doorpakken, kaasschaaf erover en snel naar een evenwichtige begroting. Als ik 3% per jaar tekort kom dan zegt de bank na verloop van tijd ook "Den Meester, we gaan u wat meer rente berekenen". En dat kost nog veeeeeeeel meer. Opschjieten!

Den Meester | 28-03-12 | 13:48

CDA en Wilders staan lijnrecht tegenover elkaar. Ze zijn beiden aan het nadenken hoe ze de stekker eruit kunnen trekken en de ander daar de schuld van kunnen geven.

niet voor de hond | 28-03-12 | 13:47

Asmodean | 28-03-12 | 13:36 |
Ook, maar links gaat al decenia uit van de zwakken in het land. En dat wordt onbetaalbaar in de huidige situatie. Let maar op. Het drama is binnen een paar jaar niet meer te overzien als links het nu mag doen.
Maargoed. Het is nog niet zover en het volk heeft nog niet gesproken. Eerst maar eens afwachten. Ik denk eigenlijk dat er gewoon een begroting op de plank komt die de meerderheid haalt.

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:46

@Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:39
Doen we al jaren in de vorm van harddrugs. We zijn alleen te stom om het te vernietigen als we het binnen hebben.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:45

@blinde kip | 28-03-12 | 13:41
Inderdaad. Beter geen regering dan een die zich met regels, regels en nog eens regels bezig houdt.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:45

@Superior Bastard | 28-03-12 | 13:38

Wilders heeft lang genoeg op het pluche gezeten om te weten dat hij in de oppositie helemaal verloren is. Nu kan hij nog wat puntjes scoren.

Biff Eagleburger | 28-03-12 | 13:45

@Soledi Kidswear3995 | 28-03-12 | 13:43
Met zo'n reaguurdersnaam verwacht u toch niet dat uw uitspraken serieus genomen worden?

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:44

@Absoluut niet waar | 28-03-12 | 13:42
Prima toch, lekker in 0033 blijven (of er juist naar toe gaan).

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:43

En daar mogen wij voor betalen belachelijk, los nou eens de problemen op en voer de gulden weer in want spanje komt er ook aan......

Soledi Kidswear3995 | 28-03-12 | 13:43

@Superior Bastard | 28-03-12 | 13:39
Op het scherpst van de snede. Hulde!

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:42

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:36
Ik denk dat wanneer er nu verkiezingen zouden zijn, de kans op een links kabinet wel heel erg groot zou zijn.

Het huidige kabinet (incl PVV) staat in de peilingen op 65 zetels, terwijl PvdA en SP ook al 51 zetels komen.

Paars zou dan ook weer van stal gehaald kunnen worden, maar zitten we daar nou op te wachten?

Conclusie; armoe troef hier.

Absoluut niet waar | 28-03-12 | 13:42

Bovendien, geen regering maar alleen basale zaken afhandelen, dat is pas echt liberaal. Weg met die ondersteuning van de financiële markten en lobbygroepen.

blinde kip | 28-03-12 | 13:41

Superior Bastard | 28-03-12 | 13:39 |
Helaas voor een groot deel waar. Dit kabinet is net zo'n stilstandkabinet als Balkenende IV. De tegenstellingen zijn te groot om daadwerkelijk dingen te kunnen bereiken. Jammer dat alles via achterkamertjes moet, via de Kamer zou veel meer te bereiken zijn.

Asmodean | 28-03-12 | 13:41

Tommygunner | 28-03-12 | 13:34
Jij was toch blinde volgeling van Profeet Wilders

Skaz | 28-03-12 | 13:41

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:39 |
Goh, jij hebt vast en zeker de verkiezingsprogramma's erg goed doorgenomen.

Asmodean | 28-03-12 | 13:40

T. Grimbek | 28-03-12 | 13:32
Alleen niet voor de Burgers.

Skaz | 28-03-12 | 13:40

Asmodean | 28-03-12 | 13:36
Wat is het verschil met de huidige regering? Nu gebeurt er ook niets.
We staan met 130 km./u in de file.

Superior Bastard | 28-03-12 | 13:39

pius | 28-03-12 | 13:38 |
Hoezo kunnen ze weinig anders? Sinds wanneer beslist links of ze dit kabinet laten vallen? Daar is nog altijd een Kamermeerderheid voor nodig, en die heeft links niet.

Asmodean | 28-03-12 | 13:39

Asmodean | 28-03-12 | 13:36 |
Klopt. Een eventueel links kabinet zal een derde wereldland van NL maken. Kijken of wij dan ook ontwikkelingsgeld vanuit Afrika kunnen tegemoet zien.

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:39

Wilders zit in een lastige spagaat. Blijven gedogen met afgezwakte standpunten met weinig invloed op het beleid of oppositie voeren op zijn eigen standpunten met geen invloed.
Zal mij benieuwen.

Superior Bastard | 28-03-12 | 13:38



@Asmodean | 28-03-12 | 13:33

Links wil het kabinet laten vallen als ze er niet uitkomen dus ze kunnen weinig anders in deze.

pius | 28-03-12 | 13:38



@Asmodean | 28-03-12 | 13:33

Links wil het kabinet laten vallen als ze er niet uitkomen dus ze kunnen weinig anders in deze.

pius | 28-03-12 | 13:38

@Asmodean | 28-03-12 | 13:36
België.

blinde kip | 28-03-12 | 13:37

@Asmodean | 28-03-12 | 13:36
Het ging in Belgie (met name Vlaanderen) economisch nog nooit zo voor de wind als tijdens die 1,5 jaar zonder regering.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:37

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:35 |
Dan wordt Nederland helemaal onbestuurbaar. Lijkt me zeker op dit moment geen verstandig idee.

Asmodean | 28-03-12 | 13:36

@Absoluut niet waar | 28-03-12 | 13:33
Ligt aan de winnaar. Zo geweldig wordt het na 6 mei (nee, toevallig) hier ook niet.

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:36

Ze hebben al 6400 euro weten te bezuinigen, de bedrevenheid druipt er vanaf

T. Grimbek | 28-03-12 | 13:35

rara | 28-03-12 | 13:32
Een juiste analyse. Niet alleen weet men niet meer hoe het verder moet, ook hoe de situatie nu werkelijk is weet niemand.
En zij maar soebatten over wat wisselgeld.

Superior Bastard | 28-03-12 | 13:35

Laat maar komen die verkiezingen!

Pastor Sippenhaft | 28-03-12 | 13:35

Fleurtje een bessen met ijs natuurlijk.

Pa Cartwright | 28-03-12 | 13:34

Ergens heb ik wel zin in nieuwe verkiezingen. Met dit kabinet wordt Nederland namelijk evengoed leeggeroofd door tuig van over de grens. Helaas zal het niet beter worden. O.a. omdat men meent dat Diederik de grote nieuwe leider is...

Tommygunner | 28-03-12 | 13:34

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:30
Als dat het geval zal zijn, zou ik maar niet te hard juichen als ik jou was...

Absoluut niet waar | 28-03-12 | 13:33

Vind je het gek dat de bezuinigingen moeilijk gaan? De VVD en de PVV staan lijnrecht tegenover elkaar. Tot nu toe is het dan ook vooral een stilstandkabinet net zoals Balkenende 4 geweest. Ben benieuwd of de PVV zo ongeveer al haar standpunten opgeeft om de coalitie in stand te blijven houden. En mocht het niet lukken met z'n drieën, betrek er dan in godsnaam andere partijen bij. Dit achterkamertjesoverleg is helemaal niet nodig voor vrijwel alle hervormingen; voor vrijwel alle grote hervormingen is gewoon een Kamermeerderheid te vinden.

Asmodean | 28-03-12 | 13:33

De ontwikkelingen in Europa gaan te snel. De oude mandaten die de onderhandelaars hadden zijn niet meer bruikbaar. Een duidelijk teken dat niemand meer weet hoe het nu verder moet.

rara | 28-03-12 | 13:32

Dat gaat tevredenstellend aflopen :-)

T. Grimbek | 28-03-12 | 13:32

Hero is er niet bij, dus dat zuipen zal wel meevallen.

reageerbuis | 28-03-12 | 13:32

De realiteit nuchter onder ogen zien is lastig dus.

Superior Bastard | 28-03-12 | 13:32

Citigroup en de EU hijgen dit kabinet in de nek. Ze willen dat er niet meer op de lopende rekening wordt gedronken.

blinde kip | 28-03-12 | 13:31

*hand op de microfoon*
'ik word voorlopig toch niet herkozen'

mennixxx | 28-03-12 | 13:31

Yeah! Verkiezingen!

kapotte_stofzuiger | 28-03-12 | 13:30

belangrijke journalisten? Hoe weten jullie het dan? *Badum-Tsssj*

Ironhide | 28-03-12 | 13:30

vanavond in het vernieuwde journaal dus "ut Katsjhuiz"

ole guapa | 28-03-12 | 13:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken