
Diederik Samsom is de nieuwe Prins van het Binnenhof. Dat was al zo vanaf dag 1 in de Partijleiderscampagne van de Arbeid. De man die als strijder voor Greenpeace als een basaltblok in de Waddenzee was voor zijn kameraden, werd de man die een
kinderboek van Thea Beckman wist om te buigen tot een offensieve sociaaldemocratische politiek, werd de man die precies op het goede moment Aleid Wolfsen in de hoek zette en electorale
winst boekte door daar publiekelijk voor terug te krabbelen. Omdat PvdA-stemmers nou eenmaal houden van een draaiende voorman die de mantel der liefde draagt. Logisch dat hij won. Met overmacht. Sindsdien wordt alles in het werk gesteld om hem premierfähig te maken. De mediacampagne is aanhoudend. Zijn maiden speech staat op Politiek24 op repeat en aan de VARA familietafel bij ome Paul en neef Jeroen mag hij vrijuit vertellen over zijn gezin, om zo wat van zijn bozige kanten af te schaven. Het offensief lijkt te werken, volgens de commerciële semi-wetenschap. Samsom kan
een gevaar worden voor Rutte. Aldus
TNS-NIPO. Dat Didi nog geen inhoudelijk woord gesproken heeft, maar wel bij zijn eerste spreekbeurt als partijleider in de Kamer stond te drammen om het aftreden van Rutte I, doet er niet toe. Diederik Samsom is de Nieuwe Job Cohen. Wat hij zegt is niet belangrijk. Het gaat om de beeldvorming. En deze ronde zet de PvdA haar leider wat subtieler in de markt. Morgen een groot interview in De Volkskrant. Je verwacht het niet.
Reaguursels
InloggenJe moet hem eens op wiki opzoeken, erg vermakelijk Dit is dus een derde keus van de partij, dan maar hem.....
Loopbaan
Campaigner Greenpeace 1995 - 1999
Campagneleider Greenpeace 1995 - 2001
Directeur Echte Energie 2002
Meer niet, totaal geen ervaring met de werkvloer, laat staan de gewone man. Het feit dat je direct als directeur begint zegt al genoeg....
Waarom zijn die gasten in de politiek altijd lelijk?
Stormageddon | 23-03-12 | 14:08 | + 1 -
Als de PVDA in de regering komt gaan de partij miljarden uitgeven aan de bouw van windmolens op zee. Hé dat is toevallig: Essent is al jaren aan het lobbyen om windmolenparken op zee te mogen bouwen. Ik ben benieuwd waar die miljarden heen gaan als de PVDA aan de macht is, maar niet heus.
Diederik is een ongeleid , te vlezig, projectiel.
Wie is die kortharige bedrijfspoedel met z'n poedelnaakte schedel?
wacht maar hij laat binnenkort zijn baard staan.
pro ontwikkeling hulp.
asiel beleid gezins hereniging belasting verhoging
ga maar door.
de grieken hadden beelden,de kop zat er los op.
bij een machtswisseling,zetten ze er een andere kop op.
jop was een flop,samson is een andere kop.
wie stinkt daar nog in
een hoelahoep figuur met een draaikont
smdyasc | 23-03-12 | 21:04
Ik ben een rechtse rakker maar Mohamed Merah vergelijken met onze linkse vrienden dat gaat een beetje ver. Ik vergelijk hem eerder met Breivik, iemand die een tunnelvisie paart aan geweld.
@Bellie | 23-03-12 | 20:36
Neen, en het trietse is dat Samson en zijn haatpartijen (PvdA/NTR/Vara/Joop/VPRO) en Mohamed Merah hebben ideologish heel veel overeenkomsten, mag nog niet gezegd worden, maar het maakt het niet minder waar.
Wat ik me afvraag: heeft die Samson eigenlijk ooit wel eens gewerkt, of alleen maar actiegevoerd en politiek bedreven? Eigenlijk weet ik het antwoord al: ja dus, want dat Greenpeace is ook (verworden tot) een bedrijf dat het milieu schaamteloos exploiteert. Je zou dus kunnen zeggen dat dit zijn baan was.
Toch: als die vent echt premier zou worden ben ik zeker weg uit dit achterlijke landje.
Hölzenbein | 23-03-12 | 18:20
Een democratie werkt met meerderheden, ik kan er niks aan doen. CDA, VVD, PVV minus Brinkman en SGP hebben een meerderheid en kunnen allerlei zaKen door de Kamer loodsen. En dat is fijn, want ik moet er niet aan denken dat er een linkse meerderheid voor allerlei idealistische luchtfietserij komt.
@eerstneukendanpraten | 23-03-12 | 14:08
Zo is het. En dat moet stoppen per direct! Daarom moet de PvdA gedecimeerd worden. Niet te betalen dergelijk gedachtegoed! Ziek ook! Je moet mensen niet zomaar van alles geven dat hen niet toebehoord. Ze moeten het verdienen. Maar die logica is niet de logica van de PvdA. Die vindt dat al het geld dat wordt opgebracht door hardwerkenden mag worden weggeven aan iedereen die zijn/haar hand ophoudt. En helaas zijn dat veel mensen die vanuit Marokko en Turkije en de moelanden hier naartoe komen, speciaal om die reden! Graties geld en er niets voor hoeven doen. M.a.w. De PvdA is de partij van de Asocialen (lamlendige profiteurs met een waardeloze en luie mentaliteit) veelal helaas gelukszoekende kansloze immigranten.
@ITEACHYOU | 23-03-12 | 14:38
Even voor alle duidelijkheid. Persoonlijk vind ik dat de mensen die echt niet kunnen werken (financieel) geholpen moeten worden. Dat staat buiten kijf. Die mensen moeten ook een waardig bestaan hebben. Daar is het sociale stelsel voor bedoeld. Maar er zijn helaas teveel mensen die wel kunnen werken maar daar te belazerd voor zijn. Daarvoor is het sociale stelsel nadrukkelijk niet bedoeld. Maar de PvdA maakt het allemaal niets uit. Er komt veel geld binnen via de belasting en ze geven alles weg ongeacht aan wie. En daar heb ik persoonlijk heel erg veel op tegen. iedereen die te fucking beroerd is om zijn eigen broek op te houden en liever anderen voor hem/haar laat werken die kan van mij de tyfus krijgen en de PvdA dus ook want die maakt het allemaal geen fuck uit als de mensen maar op hen stemmen voor gratis geld van de hardwerkenden dat is. Kudtpartij dus!
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 18:29
Dat bedoel ik. In Heerlen heeft de burgemeester de macht, en in Rotterdam, de burgemeester en de partij. Allemaal P van de Aaaaaaaa
@Hölzenbein | 23-03-12 | 18:11
"Heerlen: nl.wikipedia.org... als burgemeester.
Rotterdam: PvdA met PvdA Burgemeester Ahmed Aboutaleb. Bestuur: PvdA, D66, VVD, CDA (leefbaar wordt niet genoemd als bestuur...). nl.wikipedia.org...
Hölzenbein | 23-03-12 | 17:00 | "
Nuff said.
@websenior | 23-03-12 | 17:09
Ow ja, de SGP, die vrouwenonderdrukkers. Was ik even vergeten. En wat hebben die een meerderheid? Tja, als ik alle andere partijen, die zo rond sloffen, er bij reken krijg ik ook een meerderheid bij elkaar. Dus wat nu dan?
Samson heeft te weinig inhoud, het is een praatjesmaker meer niet. De toekomst zal dit vanzelf uitwijzen...
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 17:33
Jij moet allereerst eens wat aan je slimme betweter juffrouw gedrag doen want dat is alvast zeer irritant, want ook andere mensen weten dingen. "Kennelijk" weet jij geen bal van wat ik weet. Dus zou mooi zijn als je dat irritante (soms zelfs denigrerende) gedrag gewoon eens achterwege laat in je tegels.
Dat gezegd hebbende, natuurlijk weet ik hoe het werkt.
Bovendien klopt het gewoon wat ik zei, want als de LR in de oppositie zit en de PvdA de dienst uit maakt, wie is dan de 'baas' in Rotterdam (inclusief burgermeester) ? Juist, de PvdA. En dat zei ik.
Voor Heerlen klopt het niet, daar heb je gelijk in, maar Heerlen heeft ook een SP boost gekregen dat wil je niet weten.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 17:00
Kennelijk weet je ook niet dat burgemeesters - op voordracht door de minister van Binnenlandse Zaken - door de Kroon worden benoemd voor een ambtsperiode van zes jaar. Heeft dus niets met het aantal zetels van een bepaalde partij te maken.
In Rotterdam hebben de PvdA en LR in 2010 hetzelfde aantal zetels behaald. De PvdA wilde niet samen met LR in het college. Vandaar dat LR als oppositie in de gemeenteraad zit.
*zucht*
De zwanezang van de PvdA-Media-Middelmatige-Manipuleurs.Alles of niets its all in the game (the game = het NL volk dat een worst wordt voorgehouden die ze uiteindelijk zelf gaat worden door de draaimolen van de grootste volksverlakkeraars die dit land ooit 'verwerkt' heeft.
Ik zou zeggen: maak gehakt van die vleespet.
Hölzenbein | 23-03-12 | 17:03
Mijn beste Duitse voetballert, er is gewoon gelukkig nog steeds een meerderheid voor Rutte dankzij de mannenbroeders van de SGP, een geruststellende gedachte.
@websenior | 23-03-12 | 17:00
Juist, net zoals ze ons nu allemaal een minderheids-gedoogsconstructie (WTF??) door de strot geduwd hebben. Toch?
Ook Diederik zal bij de verkiezingen falen, maar de journalisten zullen zeggen: we drammen net zolang door totdat we een socialistische kandidaat de kiezer door de strot kunnen duwen.
Heerlen: nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Depla als burgemeester.
Rotterdam: PvdA met PvdA Burgemeester Ahmed Aboutaleb. Bestuur: PvdA, D66, VVD, CDA (leefbaar wordt niet genoemd als bestuur...). nl.wikipedia.org/wiki/Rotterdam_%28gem...
@Hölzenbein | 23-03-12 | 16:24
Heerlen: SP negen zetels, de PvdA 4.
Rotterdam: LR 14 zetels, de PvdA 14 zetels.
"Dus blijft hij lekker in Amsterdam. Daar heeft de PvdA nog wel de macht."
En Rotterdam, Groningen, Leeuwarden, Heerlen, Eindhoven, ..., ...,
@The_Challenger | 23-03-12 | 15:45
Discussie was weer mogelijk nadat je weg was (werken?). Ik vond het wel verfrissend ja.
@z.g.a.n. | 23-03-12 | 15:56
Nu kon het niet, zit niet in de Tweede Kamer.
Overigens heeft hij van de week bij DWDD gezegd dat hij in Amsterdam wil blijven en ook bij eventuele nieuwe verkiezingen niet beschikbaar is voor het partijleiderschap.
Niet dat dát iets zegt, maar Assher is niet achterlijk.
Het is niet denkbeeldig dat als er op korte termijn nieuwe verkiezingen komen, de PvdA gehalveerd zal worden.
Dus blijft hij lekker in Amsterdam. Daar heeft de PvdA nog wel de macht.
Diederik wie ??
@Stormageddon | 23-03-12 | 15:58
"(sorry @redactie: natuurlijk wel het allercoolste, vochttrekkend geilste en überheersende, meest bemmende blogje van de hele Lage Landen en omstreken - maar toch, slechts een blogje op internet.)"
Moest er zelfs even om lachen... Vooral ook dat 'omstreken'. Aan je tweede zin probeer ik te denken. Of het mij lukt weet ik niet...
@z.g.a.n. | 23-03-12 | 15:56 | + -1 -
Wat zijn die kwaliteiten dan? Waarom loopt iedere links draaiende keutel weg met deze man? De uitstraling van een tweedehands autoverkoper, een gladakker.
Bestuurelijk is 020 al jaren een drama en daar speelt deze man een prominente rol in.
Wat zijn die kwaliteiten, nogmaals?
@z.g.a.n. | 23-03-12 | 15:56
Was Asscher eigenlijk te kiezen, c.q. kon hij zich kandidaat stellen?
@Hölzenbein | 23-03-12 | 15:38
Als het iets zinnigs is dan reageer je, als het gewoon onzinnig gewauwel is: mooi laten gaan. Je moet niet alles zo serieus nemen, denk ik. Het is maar een blogje op internet (sorry @redactie: natuurlijk wel het allercoolste, vochttrekkend geilste en überheersende, meest bemmende blogje van de hele Lage Landen en omstreken - maar toch, slechts een blogje op internet.)
Dus nee, ik ga niet overal op in. Reaguren is maar een tussendoortje, als een pakje sultana's in de middag of een schaaltje worst bij de borrel. We gaan de wereld hier in deze panelen niet veranderen, Holz. Dan kun je je energie beter in wat anders steken, desnoods in de windmolentjes van Diederik. (zie ook linkje @14:08)
Ach wat leuk, morgen weer een zonnig, weinig kritisch, twee pagina's vullend interview in de Volkskrant, tezamen met een sympathieke foto van Diederick. Jammer dat er inhoudelijk weer zo weinig in zal staan. Ik ben wel benieuwd of hij nog hobbies heeft.
Asscher heeft kwaliteiten en uitstraling geknipt voor de klus maar het gebeurt niet waarom dan niet?
zie je deze malloot al tussen de groten der aarde als premier van nederland. geen enkel charisma hoe goed P&W en DWDD ook hun best doen en hem de kans geven zich te profileren. weggegooid geld van de belastingbetaler (publieke omroep) De peilingen laten dan wel een paar zetels winst zien maar dat gebeurde bij onze welbekende theedrinker Cohen ook. Nee een activist als premier daar ben ik niet trots op
@Nestorix | 23-03-12 | 15:43
Wacht maar totdat de Catshuis gate voorbij is, dan piepen we allemaal anders (behalve de superrijken dan). Mark my words.
Hölzenbein | 23-03-12 | 15:02 |
Ach en daar begint het gescheld op mij weer. Ik zal de boel wel weer zogenaamd beginnen..
Ik moest gisteren weg omdat er ook nog gewerkt dient te worden maar dat is een vies woord voor je. GA vooral zo door met beschuldigen draaien liegen en uit de context halen.
Dit is de laatste tegel die ik aan je besteed smerige leugenachtige troll.
Tot je het lef hebt om me persoonlijk hier aan te spreken.
Met deze (s)linkse activist als premier zullen de geldkranen naar den uitvretende medemensch weer volledig worden opengedraaid ten koste van werkende Nederlanders en AOW'ers die dankzij hun zuinige levensstijl toevallig nog enkele eurootjes hebben over gehouden.
*zet P&W video nog eens op bit.ly/GK6VQr en bestelt schuilkelder
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 15:35
Mij (je eigen woorden) smerig behandelen, en dat ik er dan op reageer, heeft niets met janken door mij te maken. Maar laat maar...
@Stormageddon | 23-03-12 | 15:33
Natuurlijk weet ik dat ie ook mij bedoelde, maar er was ook niets mis met mijn discussies na dat machtwoord. Integendeel, ik heb discussies gehad (en mooie) met mensen die ik niet eens ken.
Ik neem je raad graag ter harte (en dat meen ik). Alleen start ik ze meestal niet. Simpelweg omdat ik niet op mij zelf reageer als je begrijpt wat ik bedoel. Anderen reageren op mij. Dus mensen die er op reageren starten het en ja, af en toe ga ik er dan ook weer op in. Zou jij dat niet doen?
@Hölzenbein | 23-03-12 | 15:17
Ik geef jou gewoon een koekie van je eigen deeg.
Wie kaatst, etc.
En natuurlijk schiet je direct in de slachtofferrol en ga je janken, zoals ik had voorspeld.
Vooral mee doorgaan.
Ik lig er geen seconde wakker van.
Dahag Hölzie.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 15:02
Het komt gewoon niet in je op dat de Big-G *ook jou* bedoelde hè? Dat je in dat topic ook nog beweert zelf ook een hekel aan fitties te hebben, maar je ze zelf veroorzaakt door overal, maar dan echt ook óveral op te reageren waar jouw naam in voorkomt (en regelmatig met de nodige beschimpingen).
Als je dan echt niet fitties houd zoals je beweerde: reageer dan niet overal op. Laat lekker gaan, wat kan jou dat nou schelen wat al die kutlui van jou vinden? Fuck 'em.
Droom lekker verder Samsom.
Ik dacht dat wij burgers dat uit mochten maken, wie er premier word.
Weet Samson al dat je premier wordt als je in de regering zit en de grootste partij hebt? Met 15 zetels gaat dat niet lukken.
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 15:10
Over smerig hoef jij het niet te hebben. Het smerigste wat jij ooit een reaguurder toegedicht hebt (mij dus) staat in je eerste maar ook in je derde alinea van je commentaar van 15:03 hier boven.
Daar valt mijn cynische opmerking in het niet bij. Overigens doelde ik met het o... wacht op dat ie er niet meer is, maar dat snap jij dan weer niet.
Dus als we het over smerig hebben, die tegel van 15:03 van jou, DAT is pas smerig. En daar laat ik het bij.
Samsom en Geert ( Vrolijke Geert Wilders v.s. Zure Diederik Samsom )
www.youtube.com/watch?v=5la_TNKXQuA
Het gaat in de hele politiek niet meer om de inhoud, maar hoe je eruit ziet en wordt geframed.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 15:05
"@La Vie En Rose | 23-03-12 | 14:40
Ze kunnen altijd nog op je vriendje Janmaat stemmen. O nee... wacht.
Hölzenbein | 23-03-12 | 14:42 |"
De enige volidioot ben jij.
Met Stip.
En nog een smerige ook.
Hölzenbein | 23-03-12 | 15:03
Die "rasechte pieren" uit je comment van 14:53.
@TisNieZoMoeilijk | 23-03-12 | 15:04
Ich weet genog. Ich halt dich in ieder geval in de gaate.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 14:39
Voor zover jij weet ja.
Dat dit bijzonder weinig is, toon je dagelijks.
Tot ieders vreugde, dat dan weer wel.
Waarvoor dank!
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 15:03
Mag ik even met volidioot reageren op je na het lezen van deze zin:
Enfin, ik weet zeker dat jij toen gegniffeld hebt, en dacht: 'net goed'.
Ja dat mag ik. Mijn god, beheers je eens mens.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 14:53 | + -1 -
Mwoah, geen idee wat een pier is, maakt me ook niet zoveel uit. Hoe ik over jou manier van discussiëren denk heb ik al vaker gezegd. Dus het is niet zo dat ik je aan lach en daarna een mes in je rug steek.
Dat jij wat woordjes uitwisselen in het Limburgs meteen ziet als een soort van verbroedering, dat tekent de naïeviteit waarvan je al zo vaak blijk gegeven hebt.
Mensen die het niet eens zijn, kunnen evengoed vriendelijk tegen elkaar doen. Maar die vriendelijkheid verdween gisteren toen A. Th. en jij van een inhoudelijke discussie afstapten en iemand in een 1-2-tje belachelijk gingen maken zonder überhaupt nog de moeite te nemen inhoudelijk te reageren.
Gegroet Hölzenbein, have a nice weekend, het is tenslotte lekker weer en ik ben de kwaadste niet.
@Hölzenbein | 23-03-12 | 14:42
En jij op partijen die nogal wat radicalen onder hun aanhang hebben. Je weet wel, die een hotel in brand hebben gestoken waar een partijoverleg plaatsvond, waardoor de vrouw van Jan Maat uit het raam moest springen, waarbij ze een been verloor.
Zoals ik al in een eerder topic heb geschreven: Gelukkig voor haar hadden ze toen al protheses van kunststof.
Je zal het je verdere leven maar met een Hölzenbein moeten doen. Dan kun je beter deaudt zijn.
Enfin, ik weet zeker dat jij toen gegniffeld hebt, en dacht: 'net goed'.
Zo rol jij namelijk.
Verder snap ik wel dat jij niet weet dat Jan Maat al heel wat jaren onder de groene zoden ligt.
En ga nu maar slachtoffer spelen en hard janken.
Kus van de juf.
@harbi | 23-03-12 | 14:59
Welke bevolkingsgroepen?
@TisNieZoMoeilijk | 23-03-12 | 14:49
Overigens nog hele mooie discussies gehad in diezelfde Limburgse topic toen jij, maar vooral dat troll-lafbekje weg was. Waar zou dat toch aan liggen? Goed dat de big g af en toe langs komt.
@eerstneukendanpraten | 23-03-12 | 14:58
Jij valt steeds in herhaling met je zelfde statement. Zet eens een andere plaat op joh...
Hölzenbein | 23-03-12 | 14:53
Ben je weer bevolkingsgroepen aan het stigmatiseren?
Ik denk het niet.... Diederik
Hölzenbein | 23-03-12 | 14:33 | + 0 -
Jij hebt inmiddels een hoop vrienden gemaakt hier!
Job Cohen is dood!! Lang leve Job Cohen!!!!!!!!
Oftewel, er is maar 1 koning in Mederland die WERKELIJK regeert...
@TisNieZoMoeilijk | 23-03-12 | 14:49
Dus je weet precies over wie ik het had in mijn tegel hier boven. Wat dat aangaat ben je een rasechte pier (Limburgers weten waar die vandaan komen) want die lachen je voor aan en steken je met de andere hand achter een mes in de rug. Gegroet TisNieZoMoeilijk...
links vecht straks onder elkaar uit wie de 'oppositieleider' mag spelen.. samenwerken ? daar zijn de ego's te groot voor.. :)
@Hölzenbein | 23-03-12 | 14:33 | + -1 -
Dat we even gezellig in onze moedertaal gebabbeld hebben, wil nog niet zeggen dat ik enig respect heb voor jouw manier van (non-)discussiëren. Het was weer eens een ouderwets trieste vertoning.
Geen goede argumenten hebben en daarom met een gelijkgestemde iemand anders belachelijk maken
@Stormageddon | 23-03-12 | 14:28
Mooie metafoor overigens.
@Stormageddon | 23-03-12 | 14:28
Ik weet, vermoed dan ook dat Spekman erg alleen zal komen te staan met zijn SP-koers.
ITEACHYOU | 23-03-12 | 14:38 | + -1 -
Toch help ik jou dan weer door je deze kans te bieden om je héérlijk Moreel Superieur te voelen. Zo sociaal ben ik dan weer wel.
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 14:40
Ze kunnen altijd nog op je vriendje Janmaat stemmen. O nee... wacht.
@Aktivist | 23-03-12 | 14:26
Veel mensen die Wilders en de PVV voordurend aan het afschrijven zijn, vergeten dat de meeste PVVstemmers niet op Wilders/dePVV hebben gestemd om hun sociale standpunten.
Ik ben er dus niet zo van overtuigd dat Henk en Ingrid straks niet meer gaan stemmen. En ook niet dat het momentum van Greet voorbij is.
Dat laatste met name omdat er geen alternatief is.
Dat kun je ook zien in de peilingen, voor wat die waard zijn. De PVV blijft redelijk stabiel.
Als er nu nieuwe verkiezingen zouden komen, zal menigeen nog raar op zijn/neus kijken.
@roverheid | 23-03-12 | 14:34
Hij was maar een keer te gast bij PenW zo ver ik weet. And so what? Kijk dan niet.
John Muts | 23-03-12 | 14:15
jezussyndroom? met typjes zoals jij krijgen we inderdaad een verkankerde samenleving. ik ik ik en de rest......
Is Diederikje tegenwoordig vaste tafelgast bij Pauw en Witteman? Je doet 's avonds de tv aan en je ziet niet die krullebol of die bejaarde zitten, maar die linkse betweter!
Waar andere gasten al 10 keer zouden zijn geintrepeerd door bovengenoemde, door de wol geverfde intervieuwers, mag Samson maar blijven ratelen en blijven afgeven of Bruin 1. Zum kotsen!
Zo meneertje achterbaks is ook weer in de panelen...
Nee hoor, Samsom wordt niet de nieuwe minister-president van Nederland. De 30+ zetels van de PvdA waren een laatste oprisping van deze partij, omdat de "charme" van Jopie Cohen precies op het juiste moment in de strijd werd gegooid.
Deze partij heeft verder niets constructiefs meer bij te dragen.
Haar sociale kanten zijn allang en breed overgenomen door de SP en PVV, terwijl ook CDA en VVD (jawel) behoorlijk sociale delen in hun programma's hebben.
D66 heeft het patent op "progressief", wat deze luchtfietsers daar dan ook mee bedoelen. Groen zit bij Groenlinks.
Los van de schandalige openlijke propaganda voor deze partij door onze staatsomroepen, komt de PvdArmoede al jaren niet vernieuwend, eerlijk, betrouwbaar of welk ander positief geluid dan ook meer in het nieuws.
Schoppen tegen concurrenten, hypocriet "fatsoenlijk", islam-knuffelend, en hofleverancier van falende bestuurders, dat is de actuele bijdrage van de PvdArmen van geest aan het politieke landschap in een notedop.
Daar gaat zo'n bleke milieu-terrorist geen positieve draai aan geven. Ook een gelikte autoverkopen zie ik dat zo snel nog niet doen. Ja die ja, uit Amsterdam.
@La Vie En Rose | 23-03-12 | 14:18
De PvdA wil ook helemaal geen SP zijn, die wil hip grachtengordel-GroenLinks zijn, maar dan met de machtsbasis van 40 jaar geleden. Daar dromen ze nog steeds van. Nu ja, sommige PvdA'ers denken dat dat nog steeds zo is. Het lijkt wel een persoon die na een maagband-operatie 150 kilo is verloren maar nog steeds z'n ouwe kleren aantrekt.
Tarak | 23-03-12 | 14:23 | + 0 -
Maar ze moesten ook wel wat! Als je blijft verliezen in de sport heeft de trainer het altijd gedaan en kan zijn biezen pakken...
La Vie En Rose | 23-03-12 | 14:18 |
Henk en Ingrid gaan straks helemaal niet meer stemmen, dat is nog het ergst van al. Blonde Greet heeft ze vanachter de breedbeeld-TV weg kunnen lokken richting stembus, maar zijn momentum is voorbij, in de zin dat hij geen grote stemmenwinst meer gaat halen bij deze doelgroep.
Dat deel van de Henken&Ingrids dat bij de SP zweert, blijft grotendeels daar. Diederik Simpson kan met "het moet eerlijker"-statements misschien nog wat naïevelingen tot switchen bewegen, maar buiten (een deel van) de ambtenarij en de moskee heeft de PvdA gewoon geen achterban meer.
@Tarak | 23-03-12 | 13:10
Hulde ende Applaus!
@ITEACHYOU | 23-03-12 | 13:00
Daar is de PvdA zo'n 25 jaar te laat mee, met dat streven naar solidariteit binnen de samenleving.
Die solidariteitseis werd maar aan een groep opgelegd: de autochtonen. Dat doen ze nog steeds.
Het wordt nooit meer wat. Samsom gaat met de zinkende Titanic ten onder.
Diederik Samsom te emotioneel en zoontje uit een rijke familie,geen tegenslagen gehad vroeger, geen hardheid voor een politicus,redt het ook niet.
@eerstneukendanpraten | 23-03-12 | 14:18
Oh, Timmermans. Maar hij zal het in overleg hebben gedaan. In de politiek is het altijd een soort Murder on the Orient express, alleen dan door slechte mensen.
Tarak | 23-03-12 | 14:15 | + 0 -
Kon het op Google niet vinden helaas. Maar degenen die hebben gemeend Job een dolk in de rug te moeten steken vind ik de Judassen i.i.g.
@Aktivist | 23-03-12 | 12:54
"De enige die Henk en Ingrid had kunnen teruglokken naar de PvdA, Lutz Jacobi, is uiteraard weggestemd door de grachtengordel-PvdA. de PvdA is gewoon nog steeds een megafail, daar doet geen spindoctor meer wat aan!"
Henk en Ingrid zullen nooit meer terug worden gelokt naar de PvdA. Die waren al veel eerder gevlucht.
Lutz had een deel van PvdAkiezers, die het afgelopen jaar naar de SP zijn gevlucht, terug kunnen halen.
Met je laatste zin ben ik het eens.
Met de rest ook.
@eerstneukendanpraten | 23-03-12 | 14:09 | + 0 -
Als u aan mij vraagt wie de Judas van de PvdA is, dan wil ik eerst van u weten wie de Jezus-figuur van de PvdA is.
ITEACHYOU | 23-03-12 | 14:10 | + 0
Als iemand graag een zwakkere wil helpen is dat zijn eigen zaak. Ik houd Diederik niet tegen als hij de reet van zijn demente buurvrouw een sponsbad wil geven. Maar ga je jezuscomplex niet opdringen aan anderen.
Stormageddon | 23-03-12 | 14:08 | + 0 -
Ze hadden in de Eemshaven een kerncentrale moeten zetten i.p.v. die kolencentrale idd.
ITEACHYOU | 23-03-12 | 14:10 | + 0 -
Iedere stem is er één! En gehandicapten mogen ook stemmen.
eerstneukendanpraten | 23-03-12 | 14:08
lekker constructief als je gehandicapten/geestelijk gehandicapten "onrendabel" noemt. daar winnen we zeker de oorlog mee.........
Tarak | 23-03-12 | 14:02 | + 0 -
Gemeen vraagje wellicht: maar wie binnen de PvdA is nu de Judas-figuur?
Essent wil het. Dus dan gebeurt het.
img811.imageshack.us/img811/1046/diede...
Voorkomen is beter dan genezen. Sluit u aan bij energiecoöperaties. Weg met de grote energiebedrijven. Weg met Samsom. Fuck 'em.
www.google.nl/#hl=nl&safe=off&...
doenormaal! | 23-03-12 | 12:39 | + 13 -
Precies, en als 50% of meer van het stemvee uit de staatsruif vreet blijft het systeem tot het einde der tijden bestaan. Steel het geld van de hardwerkenden en geef het aan de onrendabelen opdat zij hun stem aan de PvdA zullen geven.
Tarak | 23-03-12 | 13:48
In de praktijk zijn er inderdaad poppetjes die het gedachtegoed van de PVDA verkwanselen, maar dat wil toch niet zeggen dat de grondbeginselen van de partij niet dezelfde zijn gebleven.
Sliptong | 23-03-12 | 13:51
Ze hebben absoluut grote fouten gemaakt, dat hoor je mij niet ontkennen. Het zijn echter geen communisten. Ze streven echter wel naar cohesie en nivellering. Help mensen die het echt nodig hebben. Wie kan daar nu tegen zijn.
We weten allemaal dat Diederikken nogal eens hard van stapel kunnen lopen.
@twies | 23-03-12 | 13:19 | + -2 -
U heeft gelijk, mijn Christelijke achtergrond zorgt ervoor dat ik de neiging heb de namen Simson (die ook weleens Samson genoemd wordt) en Samsom door elkaar te halen.
4. Nogal logisch dat Samsom goed scoort als je beoordelingscriteria voorlegt als (..) en Immigratie.
Porrello | 23-03-12 | 13:52 | + 1 -
.
Immigratie? Ha, ha. En nog wel met Spekman...
Samsom mijn stem heb je
Ben deze kut regering helemaal zat
Wat een onzin, dat zelfde riepen ze ook over Cohen.. maar dan met nog meer overtuiging als nu.
Ik heb toch een aantal opmerkingen over de peiling:
1. Samsom was bij slechts 47% van de PVV-kiezers, 52% van de ChristenUnie-kiezers en 53% van de SP-kiezers bekend. Het is aannemelijk dat Samsom vooral bij veel ongeïnformeerde PVV-kiezers niet goed zou hebben gescoord.
2. Hoeveel ondervraagden met welke politieke achtergrond zijn er ondervraagd? Zijn ondervraagden een representatieve afvaardiging van Nederlandse bevolking bijv. verhouding fractiegrootte Tweede Kamer?
3. Vraagstelling is dubieus te noemen. En zeker de conclusies en vertaling die Joop.nl hier vervolgens uit trekt. Lijkt meer op framing dan feitenonderzoek.
4. Nogal logisch dat Samsom goed scoort als je beoordelingscriteria voorlegt als Milieu, Sociale Zekerheid en Immigratie. Dat vervolgens de staatsschuld gigantisch groeit en economie onderuit schopt wordt dan ruimschoots goedgemaakt door deze Sinterklaas-onderwerpen. Geld uitgeven is immers makkelijker dan bezuinigen.
5. Samsom is welgeteld 6 dagen, maximaal een aantal weken goed in de publiciteit. Mag ik u eraan herinneren dat Cohen met eenzelfde hallelujah binnengehaald werd?
@ITEACHYOU | 23-03-12 | 13:35
Vooral solidariteit in de eigen portemonnee zul je bedoelen. Alles heeft binnen het rode netwerk tot doel om de kaartenbak uit te sorteren richting lucratieve baantjes waar de rode rakkers, vakterm voor rode bestuurders, vervolgens niets klaarspelen. Of het nu burgemeesters zijn of voorzitters van semi-publieke instellingen of andere leuke commissariaten. Alles heeft tot doel de elite van de partij aan zoveel mogelijk geld en macht helpen over de rug van de achterban waar zij zogenaamd voor staan. Lekker populistisch roepen dat de bezuinigingen, wat eigenlijk hervormingen zijn, op het passend onderwijs schandalig zijn en mensonterend maar er vervolgens niet bij vertellen dat het de rode en groene rakker zijn geweest die volop kinderen als zodanig hebben bestempeld in het (recente) verleden. Overigens komen deze plannen van varkentje Sharon Dijksma (pvda) af. Lekker populistisch roepen hoe asociaal dit kabinet voor asielzoekers zijn maar er niet bij vertellen dat mevrouw Albayrak veel van de wet- en regelgeving van nu geïnitieerd heeft. En dan de solidariteit met de autochtone bevolking van Nederland. Zullen we dit in het licht van vrijwel elke pvda "burger"vader maar even niet behandelen? Zie ook de Aleid Wolfsen en Job Cohen files. Nee, solidariteit is iets wat deze samenleving als geheel ontbeert en de pvda is daar geen uitzondering op.
hij krijgt komende tijd als vaste tafelheer van p&w iig voldoende gelegegheid zijn standpunten toe te lichten
@ITEACHYOU | 23-03-12 | 13:35 | + 0 -
Met wie is de PvdA eigenlijk solidair behalve met (de leden van) haar eigen partij? Dat ontgaat me volkomen, en dit is geen "lekker-trappen-tegen-de-PvdA" reactie, ik heb serieus geen flauw idee met wie de PvdA solidair is.
Ze zijn volledig inconsequent in het betonen van solidariteit en de afgelopen 30 jaar zijn ze in ieder geval niet solidair geweest met het Nederlandse volk. Hun eigen achterban protesteerde nota bene het meest tegen migratie (nu weer vanuit MOE-landen) en Islam en zelfs die lieten en laten ze vallen als een baksteen. Als er al een woord is dat de PvdA beschrijft, dan is dat eerder het woord "immoreel" dat past beter bij ze dan "solidariteit".
Laat ze maar campagne voeren, ze pieken veel te vroeg. Tegen de tijd dat er nieuwe verkiezingen zijn is de nieuwe energie op.
Skunk57 | 23-03-12 | 13:33
U kent de betekenis van "" om een woord heen niet?
@ Tarak | 23-03-12 | 13:10 | + 1 -
Je verwoordt het goed.
.
Asscher is een goed bestuurder, maar geen goed politicus.
.
Ze hebben op het verkeerde paard gegokt en verder hoor je ze niet.
.
Je hoort ze niet over de Diamantbuurt. Je hoort ze niet over dat bezoek van die haatbaard.
.
Je hoort ze alleen over de Wallen.
In deze tijden van economische tegenwind is een kabinet, dat bestaat uit weldoeners-van-andermans-geld het laatste waar het merendeel van het electoraat behoefte aan heeft. Jammer voor de vleeschpet. Die z'n kinderen publicitair uitbaat. Dezelfde kinderen, die de rekening van z'n kortetermijnvisie mogen gaan betalen als zijn plannen om de problemen van vandaag naar de volgende generaties door te schuiven realiteit zou worden. Het is voor de kinderen van de vleeschpet te hopen, dat hun vader het niet voor het zeggen gaat krijgen en snel de polletiek verlaat. Zou een win-win zijn : NL verlost van hem en z'n kinderen krijgen 'm niet alleen op zondag bij het aansnijden van het vlees te zien.
Diederik, de clownskop.
Superior Bastard | 23-03-12 | 13:17
ook ik vind dat ze het fout hebben gedaan de afgelopen tijd, maar dat verandert niets aan het feit dat zij staan en stonden voor solidariteit. het kan alleen maar beter worden vanaf nu.
Superior Bastard | 23-03-12 | 13:17 |
de arbeider.
Even voor mijn begripsvorming, is dat nu de man met de pet of de man met de sigaar??
Einde van de Domheid | 23-03-12 | 13:21 | + 0 -
Oja, en Wijffels!
*Helemaal klaar is met die miepen die in 2006 een partij instappen en nu mee stil zitten te zijn op terras Catshuis!!*
-echt out-
(c)ZWITSUL | 23-03-12 | 13:29
Steve Jobsscholen, lol. Confessioneel onderwijs nieuwe stijl.
@captainobvious | 23-03-12 | 13:27 | + 1 -
Omdat je dan in 1 oogopslag ziet dat je niets met die partij te maken moet hebben.
Popie jopie populist die Samsom.Geeft de pvda nu even een soort van "Korbach effect" maar verwacht(en hoop)dat deze millieufundamentalist snel door het ijs zakt en zijn partij mee de diepte in sleurt.
en Maurice denkt ' je kan ze niet vroeg genoeg beinvloeden '
www.nu.nl/tech/2770707/plannen-ipad-ba...
@ole guapa | 23-03-12 | 13:26
Dodelijk voor wie?
rare ex-activist met veel tegenstanders, waarom in godsnaam zo iemand als gezicht van je partij?
De zetelwinst moet je als zeer tijdelijk zien, is een kleine opleving, meer niet. Het imago wordt even tot hoogglans opgepoetst da's alles. Een flessentrekker die afgewerkte motorolie in een afgedraaide versnellingsbak gooit en het schakelt als een droom voordat het knarsend tot stilstand komt. En er dan achter komen dat je genaaid bent. Dat is de PVDA. Een zaadloze ejaculatie in een tandeloze mond, zo moet je het zien.
Ok.... dat gaat te ver.... joris het maar weg...
Diederik Samsom is de Nieuwe Job Cohen. Dodelijker dan dat is er niet.
@Einde van de Domheid | 23-03-12 | 13:21
Als Rinnooy Kan met iedereen even goed zaken kan doen, dan wijst dit er op dat de verschillen tussen de bestaande politieke partijen te klein en te principeloos zijn. Dat is nu net de gecorrumpeerdheid van de politiek die er voor zorgt dat de democratie in NL en heel West-Europa onder druk staat.
De spek&bonen houding gaat het helemaal worden deze zomer...
He Naitwies, Diederik Samson schrijf je met een M hoor
Als het toch om imago gaat: Job Cohen was een sullige Gargamel, bij Diederik Samsom krijg ik toch eerder 40-45 associaties.
Alles - economische crisis, achteruitgang PvdA/CDA, opkomst Fortuyn, PVV, SER die geen toekomst voor zichzelf meer ziet, politieke moord op Fortuyn, oplopende spanningen door migratie en Islam(ik denk niet dat de veenbrand al geblust is, doorgaan met de EU, terwijl het volk er "NEE" tegen zegt (wat duidt op gecorrumpeerde politiek) - dat er sprake is van een systeemcrisis.
Dat zal heel vervelend gaan worden en de uitkomst wordt heel onduidelijk. Het huis van de democratie wankelt omdat de fundering niet goed meer is.
Rinnooy Kan kan goed zaken doen met Verwaayen, Blok, Rutte, Plasterk, Asscher, Duyvestein en vdLaan. De bal moet dan wel bij de VVD blijven en de backstabbers (Pronk, Nieuwkerk, van Dam, Peper, etc.) moeten dan niet meer via de pers hun gram proberen te halen. (Maar nu denk ik wel heel erg ver vooruit.)
Maak er aub geen puinhopen van Bruin!
*out*
pffff begint dat hele PVDA circus weer van voor-af-aan. PVV blijven stemmen mensen!
Paul de Leeuw voelt de bui al hangen en verdwijnt van de buis. www.powned.tv/nieuws/media/2012/03/pau... Nu de rest van PvdA geteisem nog van het toneel, dan kan Samsom het licht uitdoen.
Solidair zijn houdt in dat je respect hebt voor je medemens.
Solidariteit houdt dus niet in dat je moet stemmen op een partij die daarmee propaganda maakt.
Er is niks solidairs aan om bijvoorbeeld op de Pvda te stemmen, als je homo s niet ziet zitten, dat is hypocriet. Die mogen wat mij betreft vandaag nog vertrekken naar het thuisland, hier horen ze NIET thuis iig.
@Lisa Westveld | 23-03-12 | 12:46 Jezweetzelluf | 23-03-12 | 12:46 Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-03-12 | 12:48 Tarak | 23-03-12 | 12:53 shoutIdoit | 23-03-12 | 12:56 LJBrinkhorst | 23-03-12 | 13:09
Diederik SamsoMMMM
ITEACHYOU | 23-03-12 | 13:00
De pvda zou van die basis uit moeten gaan maar heeft in mijn ogen de oorspronkelijke achterban tekort gedaan door nadrukkelijk stelling te nemen in het allochtonendebat destijds. Er is een tijd geweest dat "de allochtoon" overdreven geknuffeld werd en het netwerk van sociaal begane mensen baantjes voor het op scheppen had in de zieligheidsindustrie. Dat is mede de reden voor het mislukken van de integratie. Men hoefde niet te integreren, verzorgd werd men toch wel. Voorbeelden te over van de tolk op het gemeentehuis tot het verstrekken van kinderbijslagen voor in het buitenland verblijvende kinderen waarvan men niet eens wist of ze wel bestonden.
Tegelijkertijd kon "de arbeider" zijn bek houden en betalen voor dit soort capriolen. Dat steekt. De SP is op bewonderenswaardige wijze in die lacune gedoken en doet het nu erg goed. Ergo, wat ooit geweest is komt niet meer terug.
Too little too late. De pvda is zijn geloofwaardigheid verloren.
Samsom is een tussenpausje dat de schade van Cohen een beetje op mag poetsen. Wordt het niks dan gaat hij zijn zakken vullen bij een NGO, en lijkt er echt iets te winnen, dan wordt Asscher naar voren geschoven.
Ach ja, heb je´m een paar dagen terug bij P&W Samson gezien? Hij had een ontzettend veel kritiek op Le Pen die het een religieus extremisme vond. Tjonge, wat een bezopen man.
Nog geen uur nadat DiDi door het Politbureau van de PvdAndermansportemonee, had uitgeroepen begon het al:
1 - De grootste Partij
2 - De alternatieve Minister President
3 - Het moet eerlijker
OMFG..... wanneeer komt er nu eens iemand die linkse, zelfingenomen, graaiende, eigen zakkenvullende, stinkende rooie kliek omploegen...
Hij heeft het huftergehalte natuurlijk niet zoals in dit kabinet door bijv. Wilders en andere malloten gebezigd wordt, maar hij heeft grote kans om het te redden. Voor mij mag SamsoM (ofschoon ik niet stem) gewoon MP worden. Hij heeft meer ballen dan dan die zandzakken van dit faalkabinet bij elkaar.
Kaas de Vies | 23-03-12 | 13:07
Dit vind ik toch echt lachwekkend.
video.be.msn.com/watch/video/gevecht-i...
LJBrinkhorst | 23-03-12 | 13:09 | + 0 -
Rinnooy Kan kan.
@Einde van de Domheid | 23-03-12 | 12:59 | + 0
Een leider weet te binden. Het gedachtegoed van de PvdA is te gecorrumpeerd, te inconseuqent, te ongeloofwaardig om mensen in Nederland nog te binden. Net wat ik eerder zei, de PvdA is nog niet uit haar existentiële crisis, en als zij daar wel uit wil raken dan zal zij duidelijker keuzes moeten maken. Het kader leeft echter nog in een andere tijd en zal teveel tegenkracht gaan bieden, met als gevolg oplopende spanningen in de PvdA. Dat is voor journalisten de hemel die dolgraag nog wat tonnen olie op het vuur zullen gooien, ik denk niet dat de PvdA het echter zal overleven.
De Marcouch vleugel wil religieus onderwijs in openbare scholen, gebedsruimte op openbare scholen. De Samson vleugel wil alles groen, en CO2 neutraal en daar mogen best wat tientallen miljarden belastinggeld naartoe.
De Timmermans vleugel wil dat het Nederlandse volk zichzelf niet meer mag regeren en dat NL een provincie van de EU wordt.
De echte, oude arbeidersvleugel, anti-migratie, bescherming voor arbeiders, sociale voorzieningen voor arbeiders, vrij traditioneel en nationalistisch zit nu bij SP en PVV.
De vrije meningsuiting, scheiding van kerk-en-staat adepten zitten inmiddels bij VVD, D66 en PVV.
De anti-EU'ers (zoals ik) zijn overgestapt naar SP en PVV.
Misschien dat er iemand er nog soep van kan brouwen, maar er zit niet zoveel water meer in de pan. De PvdA heeft Nederland en specifiek haar eigen achterban al meer dan dertig jaar in de steek gelaten, en plukt daar steeds meer de wrange, zure vruchten van.
pius | 23-03-12 | 13:02 | + -2 -
boze huilkiezers willen een flinke vent.
Maar ondertussen pakt Samson wel regelmatig zijn mediamomenten. Heeft hij goed afgekeken van de grote blonde leider.
Wat betreft het premiermateriaal is het op dit moment echt heel dun gezaaid in Den Haag. Gelukkig hebben we Rutte!
Als Diederik ballen had gehad dan had hij dus écht die motie ingedient.... Maar alleen blaten, blaten en nog eens blaten. De moslims zullen hem wel nueken..
@(c)ZWITSUL | 23-03-12 | 13:06 | + 0 -
Poltiek is nooit leuk.
Ik wacht met spanning op DE confrontatie.
Het is nu wel duidelijk dat alles en iedereen gemobiliseerd wordt om vooral te gaan geloven in de grote rode leider, zelf gelooft Diederikje er ook wel in, alhoewel een stemtraining wel gewenst is, niet om aan te horen die monologen aan tafel bij de vara vrinden of achter de interruptie microfoon.
Nu Alex de laatste tijd erg stil is en wanneer hij dan eindelijk zijn mond open doet onzin uitkraamt, is Diederikje de laatse linkse hoop .. politiek wordt weer leuk.
-weggejorist-
@pius | 23-03-12 | 13:03 | + 0 -
Er vanuit gaande dat olie organisch samengeperst materiaal is, dan heeft dit zijn oorsprong in de zon.
Ik ben niet aan het zuipen, moet even wat belangrijks doen. Daarna wel weer zuipen natuurlijk.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
au mijn hechtingen,..
Ja, en Ankie van Grunsven gaat een gouden medaille scoren, op een dood paard.
Kaas de Vies | 23-03-12 | 13:01
Zit je nou al weer te zuipen Kaas?
;)
Einde van de Domheid | 23-03-12 | 12:59
Klopt. Wel een humorvol gevalletje projectie by the way dat de kiezer een bozehuil-kandidaat niet pruimt terwijl ze zelf voornamelijk bozehuil-kiezers zijn.
Frappant.
@pius | 23-03-12 | 12:59 | + 0 -
Olie is ook energie van de zon.
Superior Bastard | 23-03-12 | 12:56
je hebt een punt, ik zal het toelichten.
PVDA streeft naar solidariteit binnen de samenleving. Daar moeten zowel allochtonen als autochtonen aan meewerken. Jouw stelling staat hier haaks op, ergo; klopt dus niet. Overigens is jouw statement ook niet beargumenteerd, maar dat kan aan mij liggen
in potentie als alles meezit zou mogelijk kunnen zijn
tipo | 23-03-12 | 12:56
LOL.
Leve zonne-energie en windmolens trouwens. Peak oil and everything else is near of course.
.. hoezee voor de nieuwe messias, armoede en PvdA gaan altijd hand in hand en alleen de scherpe waarnemer ziet wie van de twee voorop gaat. Altijd en oorzakelijk.
Tarak | 23-03-12 | 12:53 | + 0 -
Asscher heeft de kwaliteit om een leider te zijn.
Alleen komt hij (als hij komt) te laat om de pvda uit de pleur te redden.
Bovendien moet de pvda ook niet gered, maar hervormd, gereorganiseerd en vernieuwd worden (= ontbonden en iets nieuws proberen).
Waar (ik)Diederik door zijn 'gedrevenheid' 'drammerig' wordt pakt Asscher de winst wanneer het er de tijd voor is. Logisch dat de pvda voor snel resultaat kiest maar de kiezer ziet hem nu al boos en/of huilend.
ITEACHYOU | 23-03-12 | 12:55
Wat een argumentloos statement en dat uit jouw mond.
cohen, samson of wie dan ook een weldenkende nederlander stemt toch niet meer op een partij van leugenaars,zwakkelingen,oplichters,geldverknoeiers,antti autochtonen,draaikonten,bangerikken..
ITEACHYOU | 23-03-12 | 12:55
jouw mond, rund!
hm, inhoudelijk nog geen woord gezegd, kortom oude wijn in nieuwe zakken!
Als het gaat over geld naar Griekenland, windmolens op subsidie en het streven om de Staatsschuld uit de hand te laten lopen, zitten Rutte en Samsom in ieder geval op 1 lijn.
Superior Bastard | 23-03-12 | 12:46
Wat een onzin en dat uit jou mond.
Hee uitzonderijk dat ze Wildo Bibi noemen, Samsam Didi en Rutta Mimi...
Graaisnaaiert | 23-03-12 | 12:44
Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-03-12 | 12:48
Mr. Essent gaat de oppositiepartijen kannibaliseren. Je ziet nu al dat er stemvlucht is vanuit D66 naar de PvdA. Door zijn "groene" en "linkse" imago gaan daar nog wat overstappers van GL en de SP bijkomen. Resultaat: De oppositiepartijen vreten mekaar op en krijgen nooit never een meedreheid, tenzij ze tegen de mannenbroeders gaan aanwrijven.
De enige die Henk en Ingrid had kunnen teruglokken naar de PvdA, Lutz Jacobi, is uiteraard weggestemd door de grachtengordel-PvdA. de PvdA is gewoon nog steeds een megafail, daar doet geen spindoctor meer wat aan!
'iDiederik'.
© EvdD
Volgens Nausicaa Marbe is niet Samson maar Asscher de nieuwe PvdA messias: www.volkskrant.nl/vk/nl/6250/Nausicaa-...
Het is me onduidelijk waar ze dat op baseert en lost de problemen binnen de PvdA niet op. Deze problemen zijn niet persoonsafhankelijk maar existentieel van aard.
Superior Bastard. 12:46
Ben het bijna nooit met je eens, maar nu wel.. gedeeltelijk dan.
De Pvda trekt kiezers die de grondwet niet respecteren, maar alleen uit zijn om hun uitkeringen veilig te stellen.
Hun goed recht natuurlijk, maar zulke figuren zou ik niet in mijn partij willen hebben.
Einde van de Domheid | 23-03-12 | 12:51
Mooi analyse, met een terechte vingerwijzing.
Alles beter dan wat er nu zit.
vicecity | 23-03-12 | 12:47
bullshit. meneer wilders is al menig keer gevraagd om te komen maar hij weigert stelselmatig omdat hij weet dat hij zonder argumenten komt te zitten zodra hij kritisch wordt ondervraagd. je bent of een slappeling als je dat gesprek dan niet aandurft of je weet bij voorbaat al dat je een discussie niet kan winnen op basis van inhoudelijke argumenten.
Ik vraag mij af of de PvdA her in slaagt om ooit nog in het centrum van de macht te raken.
De scheuren in de samenleving lopen dwars door PvdA en CDA heen. Zij zullen dus drastisch moeten hervormen om niet uit elkaar getrokken te worden. En ik denk dat het kader van beide partijen te veel tegenkracht biedt om hervormingen mogelijk te maken, daarmee zijn ze gedoemd om binnen een jaar of tien of margepartij te worden, of zichzelf op te heffen vanwege teveel verwoestende conflicten.
Personen, bands of groepen zijn nooit stand-alone.
DiederIK heeft de DWDD Pravda achter zich, die zorgen dat het lijkt of hij gekozen wordt. De werkelijkheid is dat er zoveel pro-mediamomenten zijn dat de kiezer denkt dat hij dat beslist.
De grote tegenhanger van de pvda, de pvdv maakt een soortgelijke ontwikkeling door. Alleen haar Pravda is niet de PO, schrijft veel beter en heeft wat meer humor. (Laat niet onverlet dat een politicus die zich terecht tegen een criminele beschuldiging verdedigt weggejorist wordt.)
Ik word er niet geyl van
Ik vind het prima. De afgelopen jaren zijn we geterroriseerd door conservatieve idioten van CDA, SGP, CU, VVD en PVV. Ik moedig een progressieve regering van harte aan.
Er FAIL - verkeerd topic ..
sorrry
De man zit er koud een week in zijn nieuwe rol en nu is hij al de messias. Nou de echte messias moest eerst 30 jaar op water lopen toen ze hem een beetje serieus namen.
Ik zie het niet gebeuren.
@Bart_Bart | 23-03-12 | 12:48
pijlen*
Diende zich uit het niets Lutz Jacobi aan, typisch zo'n mens die de arbeider weer naar de Partij van de Arbeid zou kunnen trekken, kiezen ze een technocraat met een eng hoofd als partijleider. Samson wordt nooit en te nimmer MP. Dat is zeker.
Dat ik geen belasting aangifte hebt gedaan wil nog niet zeggen dat ik geen belastingen ga betalen..
oh neee DAT Werkt dan anders....
Intussen heeft D66, door Somsam, bijna een derde van haar zetels verloren in de peilingen.
Dus misschien is het wijs om de D66 peilen eens te richten op de PvdA.
Intussen is het campagneteam van Mitt Romney op bezoek bij de PvdA-zuil (oa Vara, Volkskrant, FNV) om ideeën op te doen voor Negative Campaigning 2.0. Want Karl Rove is immers een softie vergeleken met de spindoctors van links Nederland.
De nieuwe Job Cohen? Volgens mij had Job wel degenlijk inhoudelijk sterke punten en hij had totaal geen beeldvorming.
En de publieke omroep maar ontkennen dat ze een spreekpop zijn voor die partij .
zou ie aan 1 tafel met zijn creator het andere eihoofd komen in dwdd of p&w alhoewel eihoofd felix zich al volgevreten heeft en diederik over 5 jaar gegraai pas de omvang van zijn voorbeeld felix heeft zou de pvda eigenlijk weten dat green pies het nu compleet voor het zeggen heeft in hun kuch kuch ^$%$#& *partei
Didi vond dat de sterkste schouders weer wel wat extra lastenverzwaring konden gebruiken. Dus vanaf modaal zijn de mensen weer de pineut. Voor de rest vind ik hem een politieke pedofiel die z'n kinderen misbruikt voor z'n imago. Dat zul je Mark niet zien doen. Die schakelt hoogstens z'n moeder in.
Achterlijk onderzoek, vraag me af wat er gebeurt al men deze resultaten tegen het licht houd want zoals het gepresenteerd wordt is het al klinklare onzin. Wie is er overigens directeur bij TNS-NIPO, het zou mij niet verbazen als deze als nevenfunctie "hoofd propaganda" bij de PvdA bekleed.
Overigens snap ik ook niet hoe er met Samson opeens winst wordt geboekt bij de PvdA (aangegeven in de "peilingen") , heeft men
eer ongemerkt een paar standpunten aangepast die ik heb gemist?
Kansloze missie. De pvda heeft gegokt en verloren door all in te gaan op de allochtonenkaart.
Een kale samson moet de partij redden. Die vent heeft toch helemaal geen kracht meer! Die gaat gewoon ten onder zoals de vorige Samson ten onder ging: blind voor de omgeving om zich heen midden in een instortend heilig huisje...
Nee hoor.
Rita Verdonk is de nieuwe premier!
@ jan-lul-de-behanger | 23-03-12 | 12:42 |
U baalt er gewoon van dat Wilders geen nageslacht heeft.
Scheelt wel weer een discussie over dubbele paspoorten.
Hoeveel stralingsdoden ook al weer in Fukushima, Diederik?
Ik vond hem tijdens Pauw en Witteman sterk overkomen, al had ik het idee dat zijn uitspraken en ideeen met name de SP pijn gaan doen ( en dat vind ik dan weer minder leuk ).
Alles zal afhangen van het CDA, hoe zij zich gaan opstellen jegens Wilders en zijn kliek.
Vinden ze een compromis, dan zit Rutte de rit uit, anders voorspel ik in september nieuwe verkiezingen, met een PVDA/CDA kern, aangevuld met klein onbeduidend grut als D66 en GraaiSlinks en de Vereenighde Pastoralen.
Die Samson heeft echt de uitstraling van een overjarige student die ook zijn zegje wil doen maar nauwelijks boven de grijs gedraaide platen van R.E.M. uitkomt.
Defenitely no commander in chief material. En te eigenwijs om een handpop van Washington te zijn (zoals JPB).
Prima dus!
*ziet nu dat van Rossem er twee zinnen voor nodig had*
Het is een wazig verhaal dat door nagenoeg alle media wordt gebracht: Samsom kan een bedreiging gaan vormen voor Rutte, maar vooralsnog is er niks dat daarop duidt.
Politici die hun kinderen voor het voetlicht halen om stemmen van het domste der domste stemvee te winnen zullen mijn stem nooit krijgen. Zelfs niet als ze niet links zouden zijn. Ik vind dat soort misplaats sentiment te walgelijk voor woorden. Maar het stemvee zal er wel weer massaal intrappen. Wouter Bos kreeg ook vooral stemmen om hij volgens veel vrouwen zo'n lekker kontje had...
Het zou een zegen zijn voor Rutte en zijn gedoogde gedoogkabinet als er nu verkiezingen komen en Samsom premier word want na de volgende bezuinigingsronde heeft dit kabinet nog net zoveel draagvak over als Sjeik-Haatham-al Haathaat bij een gemiddelde reauurder.
Om dat te zien hoef je geen Karl Rove te zijn.
"Wat hij zegt is niet belangrijk. Het gaat om de beeldvorming."
Hulde, van Rossem, in één zin samengevat wat er mis is met de mainstream politiek.
Op Fortuyn na zijn alle vleespetten volidioten.
dilbert.com/strips/comic/2012-03-01/
de pvda samson strategie
Diederuk heeft het niet.
Een te gladde uitstraling voor een PvdA-leider. Een te arrogante en radicale kop.
Een prima keuze dus van de PvdA-leden!
Met Samsung aan het roer gaan we met zijn allen naar de mallemoer. Eerst Griekenland straks Portugal en daarna Nederland. Want iedereen die werkt wordt al zo ontzettend tot op het bot kaalgeplukt door Europa en door al het PvdA stemvee. daar valt echt niets meer te halen. maar Diederik en consorten willen nog veelmeer mensen met een uitkering! En u mag dat betalen. Leuk he.
@GSdmf | 23-03-12 | 12:38
Hij zei ook iets verstandigs over Aleid. En slikte dat net zo hard weer in.
Aardige onderbouwing voor de stelling ´hoe gruwelijk politiek er uit kan zien´.
Gelukkig heeft J.L Bahlekkende mij van iedere politieke intresse weten te verlossen. Wat´n shitzooi.
Ik zag hem bij Pauw en Witteman wel iets verstandigs zeggen over onze zorg en ik geloof daar wel in.
Beter een grote PVDA dan een grote SP
Ik trap er niet meer in elke keer schuiven ze een nieuw persoon naar voren alsof dan het hele partijprogramma veranderd.
Was het verplicht opvreten van je eigen huis in geval van ziekte ook niet een ideetje van Viezerik Vleespet?
REAGEER OOK