Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eieren gooien naar Holman, Breivik en Wilders

eierenzijnliefde.jpgOp Indymedia wordt opgeroepen om komende donderdag eieren te gooien in De Balie in Amsterdam. Dan wordt namelijk het toneelstuk van Theodor Holman over Breivik en Wilders gespeeld. En dat moet stuk, volgens Indymedia. Totaal verpest worden door de voorstelling te saboteren. Want vrijheid van meningsuiting telt alleen als de mening bevalt. Aldus de methodiek der rotatie van socialistisch Nederland. Of, zoals zij zelf stellen in een semantisch betoog over letterlijke en figuurlijke eieren: "Wij roepen iedereen op om komende donderdag half acht naar de Balie te komen om op ironische en lichtzinnige wijze rotte eieren naar de gevel te gooien. Deze oproep is natuurlijk niet letterlijk zo bedoeld. U kunt het uiteraard wel zo interpreteren, maar daar kunnen wij helaas niets aan doen. Net als Theodor Holman, staan wij niet in voor de gevolgen van onze woorden." Juist. Werd er opgeroepen tot ordeverstoring toen imam al-Haathaat optrad in De Balie? Nee. Dat moest kunnen. En terecht. Enige kanttekening was de vraag waarom je vrijheid van meningsuiting zou gebruiken om iemand die geweld tegen homo's, vrouwen en joden goedkeurt een podium te geven. Soit, lul maar een eind uit je haatbaard. Het toneelstuk van Holman is echter geen spreekbeurt van, maar over een sektarische religio met haatteksten. Een abstract analytische uiteenzetting over kwaad, keuzes en menselijk handelen, geen oproep tot het doodschieten van PvdA jonkies. Maar dat past niet in het ordentelijke wereldbeeld van de krakerskerk die Indymedia heet. Zoals wel vaker mogen onwelgevallige meningen en lastige vraagstukken door alle fatsoenlijke, socialistische en progressieve mensen in dit land keihard kapot gemaakt worden. Geweld, ordeverstoring en sabotage zijn dan ineens wel toegestaan. Eng.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

jjvoerman | 23-03-12 | 13:15

Gelukkig wordt de initiatiefnemers ook door al dat "linkse kutvolk" (waaronder ik) op Indymedia flink de mantel uitgeveegd. Bedenk dat Indymedia werkt volgens "open posting"; iedereen kan zijn of haar stukken uploaden. De toon van de reacties op de discussiepagina van Indymedia verschilt weinig van die van bovenstaand stuk, nl: wie eieren gaat gooien naar een toneelstuk waarvan de boodschap hem/haar niet bevalt (zonder het zelfs gezien te hebben, neem ik aan) is te zielig voor woorden. Wat dat betreft zijn links en rechts het dan toch wel eens. Gelukkig maar...

data77 | 23-03-12 | 08:50

ja,diedus! | 20-03-12 | 14:55
Het maakt voor de wet een groot verschil of je die eieren met goede -, dan wel met slechte bedoelingen gooit.

Fiat Lux | 23-03-12 | 03:55

Links = haat en achterlijkheid. Net zoiets als de islam dus.

lekker wijf | 22-03-12 | 21:16

Vroeger, toen de eenden nog de bosbranden uittrapte.. ach laat ik er ook maar niet over beginnen. Maar om nou die sneue linkse riekende werkschuwe lutsers maar meteen weer bruinhemden te noemen omdat hunnie met een eitje dreigen te smijten, gaat wel wat ver. Dan heeft JP toch gewonnen, denk ik wel es.

Shareholder II | 21-03-12 | 00:54

Links Nederland heeft de exclusieve rechten op moraal en veroordeling van andersdenken. Niet meewerkende andersdenkenden moeten hoe dan ook kapot gemaakt worden.

ad melkert | 20-03-12 | 23:07

@La Vie En Rose | 20-03-12 | 19:28 | + 0 -
Dat begrijpen van jou betekent vaak dat ik iets anders moet lezen dan er staat. Ik word er ook beetje moe van dat jij het regelmatig laat bij allerlei semi-intellectuele niet onderbouwde constateringen. Leg eens uit waarom jij vindt dat ik iets niet snap. Komaan, enlighten me.

Romanov | 20-03-12 | 20:48

Ik kom ook eieren gooien en rotte tomaten, maar wel naar de mensen die daar komen om met eieren te gooien en de boel te verstoren.

eagleye | 20-03-12 | 20:33

Indymedia is niet "socialistisch Nederland".
Allerlei mensen claimen te spreken voor anderen.

oplichter | 20-03-12 | 20:26

Indymedia, op één hoop te gooien met vuige krakerts!

lanexxx | 20-03-12 | 20:21

@Romanov | 20-03-12 | 18:02
Nix van de interviews met Holman in DDS en het Parool begrepen, dus ook niet waarover het toneelstuk van Holman gaat en nu blijkt dat je ook nix van de essentie van het stuk in Amsterdam Post hebt begrepen.

Wel van citaten uit de context halen.

Waar ken ik dat toch van.

Ben jij Michael Blok?

La Vie En Rose | 20-03-12 | 19:28

@Romanov | 20-03-12 | 17:24
Yep, die wegen iets zwaarder en zijn wat harder dan eieren. :)

La Vie En Rose | 20-03-12 | 19:22

'ziet' bedoelde ik..

Roer | 20-03-12 | 19:21

Pot verwijt de ketel dat ie zwart zit. Schaamteloos, ignorant of stekeblind. Kiest u maar.

Roer | 20-03-12 | 19:21

Dat is zielig!

vouwbare binnenband | 20-03-12 | 19:17

Juist Johnny.
Ik verdenk ook sommige politieke partijen ervan dat ze hun principes verloochenen om maar kiezers te trekken.
Voor mij zou het onverenigbaar zijn, om lollig te doen tegen mensen die bijvoorbeeld homo s haten.

Terpen-tijn | 20-03-12 | 18:32

@Quid

Dit gaat er niet meer in bij me Quid. Je kan niet serieus de Amsterdam Post verdedigen en Indymedia afzeiken, omdat ze eitjes gaan smijten.

"Ik hoop dat de executie van de nazislamitische hoeren Femke Halsema, Jolande Sap , Karin Dekker, Ineke van Gent en Claudia de Breij verloopt als die van drie vrouwen van wie niet duidelijk is waaraan ze schuldig waren." - Amsterdam Post www.amsterdampost.nl/ik-hoop-dat-de-ex...

Romanov | 20-03-12 | 18:02

De tijden van PIM FORTUYN komen terug, demoniseren etc.maar het ergste is.... dat dit een beetje joop.nl trekken gaat krijgen waar geen plaats is voor anders denkenden, de cencuur-goeroes doen daar goed hun werk! Nog verschrikkelijke vrijdag Justus van Oel op Radio 1 vrijdagmiddag_live, haatzaaien tussen bevolkingsgroepen binnen Nederland! Haatzaaien, waar meneer van Oel Wilders van beschuldigd, de pot verwijd de ketel dat deze zwart is!!

ONS | 20-03-12 | 17:29

@La Vie En Rose | 20-03-12 | 17:07
Heb jij het nou over eieren van Onyx? Nerd. :D

Romanov | 20-03-12 | 17:24

zoalshetis | 20-03-12 | 16:27 | + 0 -

interessante vraag inderdaad. Ik ben daar nog niet helemaal uit, zoals ook uit mn laatste zin blijkt want anders zouden de moslims ook wel links zijn en NIET de ALTIJD probleemgroep zijn, WAAR ook ter wereld. Sterker nog, waar de islam de kans krijgt zich te vestigen is het een kwestie van tijd voordat dat grondgebied is overgenomen, met de middelen die het land zelf aanbiedt. Dat zou dus betekenen dat de islam de opvolging van het linkse geloof zou zijn ( meer geweld, oorlog en intimidatie). De islam heeft nl geen precieze onderscheid tussen geloof, politiek en zelfs atheisme. Het dient allemaal hetzelfde doel, net als de socialisten overgens, totale overname. Slapende moslims of afvallige moslims ( dat kan dus niet) hebben dus wel DEGELIJK een doel en een belangrijke functie ( Dibi, Albayrak, Arib, etc). Het is dus eigelijk socialisme ( zolang je de profeet maar erkent, al is het maar met de mond) en geloof in 1, zowel een staatsvorm als een gemeenschappelijke religie. Ik zou dus zeggen, de islam is dus GEEN religie en komt dus in het rijtje niet echt voor. Aan de andere kant is het vorm van persoonsverheerlijking dus is het communistisch/socialistisch en hoort het tot de laatste stap. Genoeg hardop gedacht, als ik meer weet hoor je het

zoisut | 20-03-12 | 17:17

Zover zijn we al gekomen dus. Nederland 2012.
Dit keer geen politiebescherming omdat moslimfanaten mensen de mond willen snoeren, maar omdat die linkse fanaten een pak van hetzelfde laken dragen.

Dat wisten we al.

Jammer dat mijn moeder donderdag jarig is.
Anders was ik zeker donderdag naar dat toneelstuk gaan kijken.

Met eieren in mijn tas of jaszak. Van onyx.

Ik kan heel goed en vooral raak gooien.

La Vie En Rose | 20-03-12 | 17:07

Greetje Duisenberg | 20-03-12 | 16:10 |
One Knowing.Ben het helemaal eens met u.

Ratzing. | 20-03-12 | 16:58

"Wij roepen iedereen op om komende donderdag half acht naar de Balie te komen om op ironische en lichtzinnige wijze rotte eieren naar de gevel te gooien."
Ze zeggen 'lichtzinnig' maar bedoelen, denk ik, zoiets als 'lichtvoetig'. Lichtzinnig heeft een negatieve connotatie, betekent liederlijk, onbezonnen, onverantwoordelijk, roekeloos. En 'rotte eieren' is natuurlijk verre van ironisch. Had gewoon 'eieren' moeten zijn, of, beter nog, 'opgeklopt eiwit'.
We zullen het zien donderdag. Weinig ironie en veel lichtzinnigheid denk ik. Holman had het niet beter kunnen treffen, perfecte marketing voor zijn stukkie.

Schoorsteenveger | 20-03-12 | 16:58

Ach links heeft altijd van cultuur gehouden, vandaar die rotte eieren bij een toneelstuk.

websenior | 20-03-12 | 16:38

Maar Quid, we weten toch al heel lang dat Indymedia uit hele enge mensen bestaat?

Fret Kroked | 20-03-12 | 16:31

zoisut | 20-03-12 | 16:14
onder welke trap schaart u het mohammedanisme?

zoalshetis | 20-03-12 | 16:27

zoisut | 20-03-12 | 16:14

zoalshetis | 20-03-12 | 16:26

Misschien kunnen de antifascisten, of krakers of socialisten of hoe deze sektarische geloofsgemeenschap ook heet, het is inderdaad de 3e trap in de evolutie van de opperwezen religie, jodendom, katholicisme, protestantisme, socialisme ( dus het is wel degelijk een ECHTE religie),oeps dat is dus 4, je zou ook kunnen zeggen dat linksen geseculariseerde gelovigen zijn maar van meer belang is dat dit betekent dat er van de OUDE geloof (samenleving) waar Europa op gebouwd is, MACHTELOOS is. Elke religie wordt immers door een meer geweldadige religie ( zoals Quid al aangeeft, links heeft het ALLEENRECHT op moord, doodslag en terreur) verdreven. Welnu, misschien kunnen de socialisten de islam beter de les gaan lezen. Zo roeien deze 2 religies elkaar tenminste uit

zoisut | 20-03-12 | 16:14

@ Ratzing. | 20-03-12 | 15:31 | + -2 -
Ja dat klopt. Ook ik vind hem een zwalker.
.
Maar hij steekt wél z'n nek uit! Enige moed kan hem niet ontzegd worden en dat is best bewonderenswaardig in een land met een inmiddels tragische traditie van het liquideren van mensen met een ongewenste mening. Toch?
.
Daar mogen we best wat zuiniger op zijn.

Greetje Duisenberg | 20-03-12 | 16:10

Sja, het moet fatsoenlijker ofzo? Oh nee wacht het was "het moet eerlijker". Dat zei de PvdA toch? Dus links mag met rotte eieren gooien, de moord op Pim Fortuin veroorzaken met hun haatcampagne, weigeren mensen fatsoenlijk te woord te staan (Melker weigerde Pim Fortuin fatsoenlijk te woord te staan), Wilders neerzetten als Nazi en Haatbaarden moeten vrijuit kunnen spreken in de Balie en vrouwen moeten dan maar van het toneel verdwijnen en als anderen iets zeggen waar links het niet mee eens is dan is blijkbaar alles toegestaan en mag er met rotte eieren worden gegooid of zelfs worden opgeroepen tot moord: www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE
www.youtube.com/watch?v=CHhwRG3qnT4&am...
Het verschil tussen links en rechts lijkt me wel duidelijk. De één roept op tot fatsoen maar misdraagt zicht ernstig en de ander voor wie fatsoen iets vanzelfsprekends is, moet maar lijdzaam en beleefd ondergaan.

doenormaal! | 20-03-12 | 16:10

Hypocriet volk, die 'krakerts'.

Lepo | 20-03-12 | 16:09

Heeft dat links tuig niks anders te doen dan geweld uit te lokken?

L.M. | 20-03-12 | 16:03

.. maar goed. Alle gekheid op een stokje, dat Indymediatuig is behoorlijk links en zo fout als die man van de Godwins. A. Th kent die vent nog wel.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 16:02

@neworder | 20-03-12 | 15:56
.. al die aanslagen zijn teniet gedaan door ene meneer Breivik, die ooit de naam "Wilders" in de krant las, waardoor de schuldvraag voor het internationale terrorisme totaal van bordje wisselde.
/links beterwetend af.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 16:01

een 'socialist' is net als een 'gelovige'. Vinden zich zo verdraagzaam en lief etc. etc. Tot je er een andere menig op na houdt. Dan moet je ofwel dood of wel bekeert worden.

Tointje | 20-03-12 | 15:58

@deministerpresident | 20-03-12 | 15:54
Het Kapitaal als boek is inderdaad al een eeuw over de houdbaarheidsdatum.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:58

@Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:46

Vergeet ook niet de linkse fatsoensmenschen van ETA, RAF, RARA, FARC, Rode Brigades, Rode Jeugd, Dierenbevrijdingsfront, Militant Autonomenfront, Autonome Cellen Nederland, Anti Facistische Actiegroep, en ga zo maar door. Links heeft samen met religekkies terrorisme uitgevonden en heeft daar een samen met moslims een monopoly op.

neworder | 20-03-12 | 15:56

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:46
Ach, het Kapitaal heeft inmiddels bewezen ook een houdbaarheidsdatum te hebben dus helemaal ongelijk hadden ze daar niet in. De manier om het duidelijk te maken is een ander onderwerp

deministerpresident | 20-03-12 | 15:54


Marcus Porcius Cato | 20-03-12 | 15:45 |
Vroeger was de PvdA er echt voor het volk en de arbeider. Toen was links nog progressief. Inmiddels is daar na Drees/Den Uyl niets meer van terug te zien. Links is conservatief en passief, buitenlands beleid daar gelaten. Maar daar heeft NL 9 van de 10 keer niets aan. Rechts is nu progressief, hoe graag links zich ook vasthoud aan de geschiedenis.

Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 15:49

@A.Th. | 20-03-12 | 15:42 |
Oh jawel, meneer is posthuum door een handige PR baas tot "rechts" verklaart. Zelfs suffe extreem rechtse neuzen lopen met hun op inymedia gelijkende kleuren te wapperen ter ere van deze man. Bijna iedereen trapte erin.

Maar het is niet zo. Behalve oorlog voeren, waar communisten (ook behoorlijk links) zeker niet vies van zijn, had meneer ook een enorme hekel aan Het Kapitaal; Amerikanen; joden. Die hadden samen namelijk "alles" gedaan. Alsteblieft.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:46

Biff Eagleburger | 20-03-12 | 15:02
Het begint om half 8, dus dat is voor de gemiddelde onrendabele net na het ontbijt en één van de zeldzame uren van de dag dat ze enigszins sober zijn.

Mooie tijd dus, hopelijk maken ze nu niet dezelfde vergissing als de vorige keer bij Pim, toen ze per ongelijk 'taart' en 'stront' verwisseld hadden.

Cuyahoga | 20-03-12 | 15:46

@A.Th. | 20-03-12 | 15:42

Tip; google even Adolf Hitler en zoek op wat de afko NSDAP betekent. Huidig links kan nog zo hard ontkennen dat zij voortkomen uit NAZI's maar de historische feiten liegen niet. En de methodes van links zijn sinds Adolf niet veranderd.

neworder | 20-03-12 | 15:45

Voorlopig staat het aantal doden in Europa tussen rechts en links geweld nog op 3-0 voor rechts dus waar zeuren jullie over!

deministerpresident | 20-03-12 | 15:45

Zelf wordt ik altijd een beetje moe van het woord "Progressief". Wat is er nu eigenlijk zo progressief aan links ? Ik heb werkelijk geen idee. Stagnatie als omschrijving lijkt mij meer op zijn plaats.

Marcus Porcius Cato | 20-03-12 | 15:45

Zo werkt het socialisme/communisme, gelijkheid tot in de gedachte. Zo niet dan volgt repressie. De geschiedenis kent er vele voorbeelden van.

zeefert | 20-03-12 | 15:44

@Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:39 |
Ik help je wel even. Je bedoelt hitler. Nooit geweten dat die links was. Zoals al die andere klootzakken die graag oorlogje spelen en met wapens lopen te kloten.
Maarre, welkom op planeet aarde, daar zitten de dingen wat anders in elkaar, en hebben rechtsmensen meestal een plaat voor hun harses. Ze willen ook nog wel een religek zijn en jonge socialisten doodschieten. Heel raar is dat.

A.Th. | 20-03-12 | 15:42

Indymedia, dat zijn toch de wereldwijde strijders tegen het kapitalistische onrecht die zo erg voor mensenrechten zijn dat ze er in sommige(lees: rechtse) gevallen tegen zijn?

H.Stiglitz | 20-03-12 | 15:42

A.Th. | 20-03-12 | 15:22 | + -2 -
Echt weer zo'n linkse reactie. Ik weet niets meer dus ga ik vingertje wijzen: ja maar jullie....
Erg flauw, ik had het nu over links.
Het is net zo suf als meteen over gristenen te beginnen, terwijl de islam het onderwerp is. Maarja, zo rolt menig reaguurder, A.Th.

Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 15:42

denoorman | 20-03-12 | 15:38 |
Geyle rukkert...

Strangetown | 20-03-12 | 15:41

Tweede kamer

Kamervraag | 20-03-12 | 15:40

Feest om 17.00 uur in T: Greet vs Hero (debat).

Kamervraag | 20-03-12 | 15:39

@Ratzing. | 20-03-12 | 15:31 |
Met paashazen gaan gooien, ook leuk. Kunnen we er niet meten een BN-rs tegenaan of bijgooien. Zijn we van dat talent ook verlost.(En ze zijn nog eens allemaal links ook, dus weer een probleem opgelost voor de rechtsmens).

A.Th. | 20-03-12 | 15:39

@A.Th. | 20-03-12 | 15:35
Fout. Gaskranen zijn een linkse hobby, uitgevonden door een nationaal-socialist op wiens naam ik even niet kan komen.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:39

ME voor de deur en waterkanonnen op het Leidseplein. De harde lat er overheen. Back to the eighties.

denoorman | 20-03-12 | 15:38

@Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:32 |
Mag ik ook een rechtse hobby hebben?

A.Th. | 20-03-12 | 15:35

Fatsoen volgens links deel 13; wanneer men niet via democratische weg haar zin krijgt, mag men geweld gebruiken.

neworder | 20-03-12 | 15:34

@A.Th. | 20-03-12 | 15:30
U fantaseert over gaskranen?

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:32

@Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:27 |
Ach, die JSF kost de belastingbetaler niets, gelukkig maar. Snap ik alleen die ophef erover niet.

A.Th. | 20-03-12 | 15:32

Greetje Duisenberg | 20-03-12 | 15:04 |
Holman is zijn leven lang al op zoek naar zichzelf.
Van Marxist via van Gogh en halfbakken broddelcollumpjes naar een Neoconservatieve veelschrijver.Hij gaat zijn gang maar.
Er zijn altijd mensen die het serieus nemen.
Het heeft anders wel de simpelheid van een lucifer bij een kruitvat houden .Voor mij is Breivik niets anders dan een teleurgestelde vastgelopen griezel die het ijdele eindpunt van het blanke ras markeert.
Niet serieus nemen zou ik zeggen.Maar goed op langs de kant loerende lafbekjes hebben dergelijke mensen wel vaker aantrekkingskracht.
En nu naar de Axion paar pennetjes en fietsverlichting
aanschaffen.
www.action.nl/

Ratzing. | 20-03-12 | 15:31

Bij de weg een open vraagje:

Heeft Michaël Blok zijn afkeur al laten blijken?

ZKH EénOog | 20-03-12 | 15:31

@Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:23 |
Links gooit met eieren naar rechts die de gaskraan openzet. Kunnen ze nou geen afspraak maken dat rechts eerst de gaskraan openzet, een vlammetje erbij houd, zodat links een eitje kan bakken om dat dan gezellig samen op te peuzelen? Voor ze flink van bil gaan?
D'r word te weinig geneuqt, dat is het.

A.Th. | 20-03-12 | 15:30

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:53

hahaha...

De Regeering | 20-03-12 | 15:30

@Reinaert | 20-03-12 | 15:16

Nuance, als het überhaupt op zijn plaats is, moet je nooit mee beginnen. Dat maakt het debat leuker, scherper en bevredigender.

Daarbij zit hij er niet zo heel ver naast naar mijn smaak. Want buiten dat het gooien van eieren een vorm van geweld is, en je dit al in de kiem zo hard mogelijk dient te smoren wat mij betreft, is het gooien van ROTTE eieren nog een gevaar voor de volksgezondheid ook. Dubbel hard aanpakken, zeg ik je.

ZKH EénOog | 20-03-12 | 15:29

weer eens wat uit de duistere krochten van het internet opgegraven om verontwaardigd over te doen? laat die marginale clubjes toch lekker marginaal zijn in plaats van ze hier een stem te geven.

Snerpe Schede | 20-03-12 | 15:27

@A.Th. | 20-03-12 | 15:22
Rechts kost geen geld, nee. Dat geld wordt betaald door particulieren die hun best moeten doen niet in een "niet-oproep-oproep" van de fascisten van Indymedia terecht te komen.
Opdat ze de volgende keer afzien van een bijdrage, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:27

Ach we kennen ze wel de onrendabelen en onverdraagzamen van Indymedia. Deze krakerts, klaplopers en profiteurs hebben nog nooooit iets bijgedragen aan de maatschappij. Kunnen alleen maar profiteren en op de zak van anderen teren. Hun enige idealisme is eigenbelang. Ik begrijp niet dat ze het erg vinden als iemand als Holman een onderbouwde andere mening heeft. Dan moet er gegooid en bedreigd worden. Alle kraakpanden ruimen lijkt me een mooie 1e stap als conclusie van het Catshuis beraad. Ik weet zeker dat Brinkman de regering hierin zal steunen.

denoorman | 20-03-12 | 15:26

Want vrijheid van meningsuiting telt alleen als de mening bevalt. +1

Fopspeen | 20-03-12 | 15:24

=Ze leren het ook nooit bij Geenstijl: Indymdia is geen organisatie of groepering, maar een platform waar derden berichten kunnen plaatsen=
38-15-09 | 20-03-12 | 15:10
Een platform als Twitter/Facebook waar mensen oproepen aan 'derden' kunnen plaatsen om, ik noem maar wat, de kinderen van Femke Halsema af te maken, is bij mij een Organisatie. En de boodschap van GS is net effe belangrijker dan correct omgaan met plurals.

Vanbleautenbil | 20-03-12 | 15:23

Bah. Flinke fascisten doen hun aanslagen zelf.
Laffe fascisten roepen een ander op om dat te doen. Zonder die ander ergens toe op te roepen, omdat zij het niet kunnen helpen als die ander de oproep letterlijk zou interpreteren, wat zij natuurlijk niet willen omdat ze dan weer 's nachts hun archief moeten verbranden. Wat ze hun slaapje kost.

Jan Passant mk2 | 20-03-12 | 15:23

@Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 15:18 |
En rechts kost geen geld natuurlijk, want zodra die een partij opzetten fragmenteert die sneller dan een handgranaat. En zo blijven we lekker bezig met onze dagelijkse tocht naar de stembus.
Applaus! Hoera! Fantastisch betoog!

A.Th. | 20-03-12 | 15:22

Eieren gooien. Het calimero-oproer van 2012.

LibertasSimplex | 20-03-12 | 15:22

-weggejorist-

Karreltjev | 20-03-12 | 15:21

@Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 15:18

Dat is de nuance van linksch Nederland: je hebt toneel en je hebt verwerpelijk toneel. En wat verwerpelijk is wordt door linksch Nederland bepaald en niet door weldenkend Nederland. Want zo rolt linksch Nederland dan óók wel weer.

"Kunst ist Waffe", behalve wanneer het in verkeerde handen valt.

Reinaert | 20-03-12 | 15:21

Zeggen dat het brengen van nakomelingen een wapen is, dat vindt ik eng.

Jan Arie5962 | 20-03-12 | 15:20

@eerstneukendanpraten | 20-03-12 | 15:16 |
Krijg je van mij een staande ovulatie als je die gooit.

A.Th. | 20-03-12 | 15:19

Aan die nepindianen met de pest aan het vrije woord maak ik geen woorden vuil. Voor die Holman heb ik wel een zwak. Kan zijn radioprogrammas op de HO wel waarderen.

Kapitein Sjaak Mus | 20-03-12 | 15:19

Als Indymedia wil demonstreren moeten zij dat weten. Zodra ze gaan gooien met spullen moet de politie maar een charge uitvoeren. Door de aankondiging is er tijd zat om er wat ME neer te zetten.
Zo rolt Nederland. Links kost alleen maar geld.
Raar trouwens dat het linkse Indymedia zich nu afzet tegen de kunst en cultuur (in dit geval toneel) waar een paar maanden geleden vóór werd gedemonstreerd toen er bezuinigingen werden aangekondigd.

Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 15:18

Zonder houvast aan het 'hokjes denken' bestond dit medium al lang niet meer...
38-15-09 | 20-03-12 | 15:10 |
.
En jij 'snapt' in het volgende 'hokje' je houvast: ''Maar ik snap het wel, in die context is het voor menig reaguurder te ingewikkeld om eenduidig te kunnen 'moddergooien' of te generaliseren. Pluralisme en Geenstijl zullen nooit samen gaan.''
.
Hoe onnozel ben je dan?

Bertus Betonsloper | 20-03-12 | 15:18

Misschien kan de ME zich alvast opstellen om e.e.a. terug te gooien?
.
#Traangas!

Parel van het Zuiden | 20-03-12 | 15:17

@ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:55

Die overeenkomsten zijn er theoretisch ook wel, alleen verschilt de orde van grootte nogal. Wanneer je het comment waar ik initiëel op reageer even naleest zul je moeten beamen dat de aldaar voorgestelde middelen - zoals daar zijn knuppels - disproportioneel zijn wanneer we het over simpele eigergooiers hebben.

Maar goed, het woord nuance schijnt hier nogal onbekend te zijn (overigens geen verwijt aan uw adres doch slechts een meer algemeen bedoelde opmerking).

Reinaert | 20-03-12 | 15:16

A.Th. | 20-03-12 | 15:07
Ja/nee, maar......:-)

Strangetown | 20-03-12 | 15:13

Ze leren het ook nooit bij Geenstijl: Indymdia is geen organisatie of groepering, maar een platform waar derden berichten kunnen plaatsen. Maar ik snap het wel, in die context is het voor menig reaguurder te ingewikkeld om eenduidig te kunnen 'moddergooien' of te generaliseren. Pluralisme en Geenstijl zullen nooit samen gaan. Zonder houvast aan het 'hokjes denken' bestond dit medium al lang niet meer...

38-15-09 | 20-03-12 | 15:10

Eierstokken, mogen die ook?

A.Th. | 20-03-12 | 15:10

Ach ik beschouw Amsterdam toch als een bolwerk dat niets met de rest van Nederland te maken heeft.
Al die nep BNers en zogenaamde vrijdenkerts bah.

MBeen | 20-03-12 | 15:08

Wat voor eieren overigens? Gebakken, gekookt, rauw? Kievitseieren, of mag het ook met kaviaar? En om aan de verwarring toe te voegen, als het hele zooitje mij nu geen ene barst kan schelen en ik vind dat zowel links als rechts hun bek moeten houen met dat stomme gelul van ze? Het zou een hou gedoe met eieren schelen. En schoonmaakwerk.

A.Th. | 20-03-12 | 15:07

@ Ratzing. | 20-03-12 | 14:54 | + -1 -
Je moet niet net doen of het allemaal Holman's schuld is.
.
Hij is schrijver, zoekt een podium en doet aan goeie marketing.
.
So what?

Greetje Duisenberg | 20-03-12 | 15:04

@Biff Eagleburger | 20-03-12 | 15:02 |
En dan nog een eitje bakken voor het ontbijt van 24:00 ...

A.Th. | 20-03-12 | 15:04

Oké, ei-gooien is zoooo jaren 70, maar er zijn i.i.g. een aantal mensen in die zaal..

Strangetown | 20-03-12 | 15:03

Misschien komt er wel zo'n oerdomme en booskijkende AFFA voor de microfoon. Da's altijd lachen dat ge-uh? en -aahh?? als antwoord op vragen met voor hen onbegrepen begrippen zoals vrijheid en discussie.

Hanxie | 20-03-12 | 15:03

Hoe laat begint dat? De gemiddelde kraker komt toch niet voor 18u z'n nest uit. Eerst je dreads lostrekken van het kussen, joint draaien, zwerfhond neuqen, joint draaien, biertje openmaken, joint draaien, schijten en dan is het zo weer 23u.

Biff Eagleburger | 20-03-12 | 15:02

Tja te zielig voor woorden die laffe formuleringen daar. Op ieder ei dat men gaat gooien staat Indymedia als afzender al zou ik niet weten wie daar achter zitten. Zelfs Wikipedia weet het niet.

Simon_GS | 20-03-12 | 15:01

Ach, deze apen zijn toch de rotte eieren van de samenleving.

Dibs | 20-03-12 | 14:59

@Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:56 |
Dan neem je maar waterplanten. Kun je in bad zetten, en misschien dat irma je dan ook weer leuk vind.

A.Th. | 20-03-12 | 14:58

@Hengelerweend | 20-03-12 | 14:51
Mensen die niet weten hoe je 'loser' moet spellen, dat zijn de echte losers op Internet.

IRL ben je een loser als je de vrijheid van meningsuiting niet aankan, en dus maar gaat gooien met eieren.

rara | 20-03-12 | 14:58

Ze kunnen die eitjes beter op hun puistjes smeren, de stoere shawlboys van links.

Causa Sui | 20-03-12 | 14:57

@A.Th. | 20-03-12 | 14:55 | + 0 -
Ik heb er blijkbaar toch een paar in mijn woonkamer gezet, voor planten.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:56

@Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:32 |
Ik dacht dat jij die winterbanden naar afrika zou opsturen, gewoon, netjes zoals ik je gevraagd had?

A.Th. | 20-03-12 | 14:55

@Ratzing. | 20-03-12 | 14:54 | + 0 -
Breivik begint ongeprovoveerd met geveld, net als de eiergooiers.

Tja.... ik snap daar de logica niet van.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:55

De balie staat momenteel in de steigers, ingepakt met groen gaas. Geen ei zal de achterliggende gevel bereiken, maar dat terzijde.

38-15-09 | 20-03-12 | 14:55

@Reinaert | 20-03-12 | 14:42

Ik zie liever de overeenkomsten...

ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:55

Ik hoop wel dat het Vrije Uitloopeieren zijn, anders plan ik een tegendemonstratie.

Larry Cook | 20-03-12 | 14:55

Hij verdient het wel maar dan alleen omdat het met de namen Wilders en Breivink goedkoop scoren is.Op zich wel interessant de intellectuele link die Holman legt.
Echter niet in deze makkelijke commerciële vorm.
Allerlei hysterische kuttekoppen die voorop lopen en ondertussen verdampt de inhoud .
Buiten dat, Breivink heeft de grenzen van het betamelijke overschreden en verspeelde daarmee alle krediet.
Ook dat kan de halve blauwe Holman verweten worden.
Die man schrijf je af net zoals die kinderverkrachter.

Ratzing. | 20-03-12 | 14:54

@De Regeering | 20-03-12 | 14:41 | + 0 -
Ik dacht dat ik (winter)Bandirah was.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:53

Eng, inderdaad.

Ben Adam | 20-03-12 | 14:53

magicjohn | 20-03-12 | 14:50

Die hebben ze nog liggen, na hun strooptochten tegen de legbatterijen, die gasten bewaren alles.... vandaar de vliegen rondom hen en de zure putlucht.

Fatwabuster | 20-03-12 | 14:53

@très cool | 20-03-12 | 14:51

Bij indymedia leggen ze ze zelf. Een uurtje van tevoren.

ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:52

Deze menesen komen ten minste in aktie. De rechtse sukkels bleren alleen maar grote woorden op het internet... wie zijn hier nu de loosers

Hengelerweend | 20-03-12 | 14:51

Kapot schieten en voor de rest geen woorden aan vuil maken.

StijlvolRechts | 20-03-12 | 14:51

Rotte eieren heb je niet zomaar, dat kost tijd.

très cool | 20-03-12 | 14:51

Hoe kom je aan rotte eieren, of hebben die veganisten die standaard liggen ;-)

magicjohn | 20-03-12 | 14:50

Het ei kwam van links.

Larry Cook | 20-03-12 | 14:49

Het vuil, de stad en de dood. Wie het vuil en de stad zijn mag iedereen voor zich bepalen, maar wie de dood is wederom kristallnacht-helder: de zich "antifascisten" noemende fascisten van Indymedia.

Stormageddon | 20-03-12 | 14:48

Fatwabuster | 20-03-12 | 14:46:

Niks nieuws aan dat zijn ze altijd al geweest.

Haarkopje | 20-03-12 | 14:48

Mensen.. mensen, deze links idioten zijn nog nooit in staat gebleken om een objectieve analyse van een onderwerp te maken,laat staan dat ze in staat zijn om te relativeren en een debat zonder eieren of stront taarten aan te gaan!

deraderendraaien | 20-03-12 | 14:47

@ ZKH EénOog / 14:38
Ik leer nog eens wat hier
Eerst maar een magnetron aanschaffen

Tobi | 20-03-12 | 14:46

Extreem links zijn de nieuwe fascisten ..... maar goed, dat wisten we allang.
Optyfen met dat bakkerbrommertuig!!

Fatwabuster | 20-03-12 | 14:46

Hoezo eng? Ik heb jaren in het buitenland gewoond, en ik heb nooit meer kunnen wennen aan Nederland. Het land is "eng", in werkelijk alle opzichten. Het enge went nooit.

pitsteen | 20-03-12 | 14:46

Ik ben linksch, maar hier toch mordicus op tegen. In deze tijd van voedselcrisis is het gooien met etenswaar absoluut afkeurenswaardig.

Djong | 20-03-12 | 14:46

Stelletje anonieme lafaards bij Indymedia. Gewoon iedereen fouilleren en de mensen die rotte eieren bij zich hebben de eieren afpakken en op hun hoofd stuk tikken.

Zeeppaardje | 20-03-12 | 14:45

godgodverde
'ecolleté'= 'decolleté' ik wil een spraakbestuurde tekstverwerker dan kan ik mijn vingers afhakken en weggooien.

Vanbleautenbil | 20-03-12 | 14:42

@The Green*Machine | 20-03-12 | 14:39

Lieverd, dit is een eiergooiactie in Amsterdam.

Geen burgerprotest in Syrië. Zoek de verschillen! Please.

Reinaert | 20-03-12 | 14:42

@Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:32

Kaas uit de kast? Je bent wel erg traceerbaar zo...

De Regeering | 20-03-12 | 14:41

=Werd er opgeroepen tot ordeverstoring toen imam al-Haathaat optrad in De Balie? Nee. Dat moest kunnen=
Dit is toch om LAAIEND van te worden? Gore inteelt hypocrieten.
Maar laten we wel even in eigen ecolleté kijken: er is niemand die naar die voorstelling zal gaan met een zak eieren en tomaten voor de fatsoensfrikken. Want 17 miljoen Nederlanders zijn net zo hard hypocriet.

Vanbleautenbil | 20-03-12 | 14:41

Indymedia is het hoofdkwartier van het Links fascisme.

Haarkopje | 20-03-12 | 14:40

Het is simpel: zet een paar peletons ME vijf rijen dik voor alle ingangen, een stuk of 15 forse romeo's (a la Ferry Lockhorst) in de zaal. Iedere ongewassen langharige die in een perimeter van 20 meter om het gebouw komt met de knuppel bewerken en een maandje in de vreemdelingenbewaring gooien. Veronderstellend dat dergelijke kakkerlakken toch geen id hebben.

The Green*Machine | 20-03-12 | 14:39

@ongegeneerd | 20-03-12 | 14:36 | + 1 -
Ze roken meestal shag en wiet. Moeten ze zelf weten, maar dat is ecologisch zo bizar slecht, en laten we het maar niet over afghanistan hebben.

Denken niet verder dan hun dreadlocks lang zijn.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:39

Het begint met eieren. We zijn niet ver meer af van steniging. Ook Indymedia heeft zich onderworpen aan de sharia.

Pastor Sippenhaft | 20-03-12 | 14:38

@Tobi | 20-03-12 | 14:36

Gewoon het proces versnellen: zet die eieren een poosje in de magnetron.

De jouwe dan, niet de mijne natuurlijk.

ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:38

Indymedia roept op tot bruinhemdenpraktijken. Staat goed, met al dat zwart.

rara | 20-03-12 | 14:38

@Tobi | 20-03-12 | 14:36 | + 0 -
Die lui hebben een voorraad want ze zijn meestal overal op tegen.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:38

En wie begint er weer het debat te verlaten en de fysieke strijd aan te gaan?

Juist.

ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:37

Indymedia..... Leeft dat nog dan?

Laat Jolo het maar niet horen!

Reinaert | 20-03-12 | 14:37

ik vind dat linkse kudtvolk ook altijd zo triest....

ongegeneerd | 20-03-12 | 14:36

Kom in twee dagen maar eens aan een paar dozijn rotte eieren
Ik geef het je te doen

Tobi | 20-03-12 | 14:36

Reageren op woorden met het gooien van eieren, al dan niet symbolisch, getuigt van een grote mate van infantiliteit en zou hier niet eens aandacht moeten krijgen. Wellicht krijgen we na de Joopverwijzing nu weer de Indymediaverwijzing terug.

Superior Bastard | 20-03-12 | 14:36

En we blijven het maar pikken!
Ongezien de tyfus voor dat zogenaamde progressieve tering tuig!

deraderendraaien | 20-03-12 | 14:35

Maar goed, door dit soort sippe gasten die eieren gaan zitten gooien heb ik mij teruggetrokken uit openbare debatten. Ik vind dat triest, alhoewel ik wel graag in bad ga, en je mag ze niet even oud-Rotterdams op de bek rammen, dan gaat iedereen huilen.

Maar goed, gooi het echte debat maar dood, en hulde aan de gooiers, de nieuwe vrijdenkenden van de samenleving.

Zucht.

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:35

Het begint met het gooien van vreten, het eindigt...

ZKH EénOog | 20-03-12 | 14:32

Na navraag of mijn boek al gearriveerd is bij mijn spion, krijg ik dit van hem/haar terug:

twitter.com/#!/dijkshoorn/status/1820...

Geenstijl, wat heeft dit te betekenen? Zitten jullie mij bij proxy te trollen?
Straks moet ik weer op die dwdd-show komen. Ik kom alleen als ze het achteraf opnemen!

Kaas de Vies | 20-03-12 | 14:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl