Gevonden op een deurmat, en daarna in onze mailbox. Stukje agressieve relipropaganda, met weerwoord van een lezer. En het verzoek om dat te even op GeenStijl te plaatsen. Nou vooruit. Als je belooft een Nee/Nee-sticker op het klepje in je voordeur te plakken. Lieve redactie, Wat een vriendelijke (literaire) mensen zijn die gelovigen toch. Vind ik zomaar dit vriendelijke haatbriefje in mijn brievenbus. Ik hoop dat jullie dit op jullie site posten, zodat ik even het volgende dankwoord aan de anonieme schrijver kan doen toekomen: Lieve schrijver, fijn dat je in zo'n mooi sprookje gelooft, maar laat mij alstublieft daarbuiten. Je bent nu zelf de wereld aan het vernietigigen (zoals die in alle waarschijnlijkheid door een Big Bang is ontstaan, en niet in zes dagen geschapen) door de hele buurt lastig te vallen met deze briefjes. Weet je wel hoeveel bomen daarvoor gekapt moeten worden? Dus nogmaals, hou je geloof binnen je eigen (kerk)deuren. Hierbij wil ik de volgende quote even aanhalen. "Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat." Veel liefs van een atheïst.
Reaguursels
InloggenIk denk dat iemand zijn pilletje is vergeten in te nemen.
Van die ongelofelijk trieste figuren die kopij nog op een typemachine tikken en het verschil tussen een 1 (één) en een I (hoofdletter i) niet kennen. Om van interpunctie en zinsbouw maar niet te spreken. Vreemd genoeg meestal wel meester in d-dt kwesties.
Sneue mensen.
Hee religekkies!
memegenerator.net/instance/10484598
Sheesh...
Pfff wat een ophef. Briefje is het zelfde als KUDT bij de pomp roepen .
Waar is meneer schaap als je em nodig heb?
Valt allemaal (beide argumenteringen) onder de vrijheid van meningsuiting.
Grondrecht.
Luister/lees of luister/lees niet. Ook vrijheid.
Hoeveel is I00% precies?
Ach wat een drukte, het komt gewoon van een geschift persoon, lekker belangrijk. Daar heb je die oud papierbak voor.
Zelfde lettertype.
Is dit in Maastricht? Want ik krijg ook altijd van die briefjes achter mijn ruitenwisser!
In DSM-IV-TR kan je er wel een stempeltje bij vinden. Godsdienstwaanzinnigen zijn er al zolang er godsdiensten zijn. En ik gok dat dat al sinds het bestaan van de mensheid is. Persoonlijk ga ik voor de Verlichting en het Humanisme.
Taalgebruik op het briefje heeft verbazingwekkende overeenkomsten met reacties op nu.nl
LOL @ laatste quote
Wauw... Gemaakt op een werkende typemachine !!
Beëlzebul | 19-03-12 | 19:54 |
Of geen aandacht schenken aan die onzin. De schrijver is m.i. iets te blij met zijn reactie.
Een dergelijk briefje zou ik ook heel serieus nemen. Poeh!
@A.Th. | 19-03-12 | 19:08
wat lig jij nu weer te zeik en klagende voor uit in de achter uit spiegel.Tyl dat is.
@ A.Th. | 19-03-12 | 19:58
Dante's inferno. De negen stadia van de hel.
Als het goed is moet je ergens in je darmen baphomet/mohammed zeker tegen komen.
De schrijfmachine die ik heel lang geleden had (ik meen me te herinneren dat het een Olympia was), had ook geen toets voor het cijfer 1. Daarvoor gebruikte je dan de letter l, ziet er bijna hetzelfde uit. Anderen namen vaak de letter I, maar dat staat gekker.
@reageerbuis, 17:12: een schrijfmachinelint kan net zo goed opraken als een toner, hoor. Kennelijk verkopen ze nog steeds van die oude linten. Later kreeg je de linten voor elektrische schrijfmachines, die gaven veel scherpere letters, mooier nog dan uit een moderne printer, maar als het lint van voren tot achter gebruikt was, moest je er een nieuwe inzetten.
@solidstate | 19-03-12 | 19:49 |
Volgens mij zit jij een level hoger dan ik. Op dit moment zwem ik in de maagbagger met wat wit spul wat zenuwachtig heen en weer gaat. Heb jij een tip om hier doorheen te spoelen?
@ Vanbleautenbil | 19-03-12 | 19:48
Ik denk ook niet dat je alles letterlijk moet nemen.
Het is wel duidelijk dat er allerlei metaforen gebruikt worden.
Wat ze mogen betekenen: I don't know
www.biblija.net/biblija.cgi?m=Openbari...
@Fret Kroked | 19-03-12 | 19:29 | Maar de inzender schrijft expliciet dat hij het schrijfsel aantrof op de mat(hij werkt waarschijnlijk overdag)de brieventikker is dus allang gevlogen en heeft zelf erg naar anonieme reli-haat-spam in de brievenbus geschoven.
De lezer van dat satanistische schrijfsel reageert openbaar op het epistel waarvan de laffe hond die het verstuurd heeft zelf geen verantwoording durft/wil nemen.
@briefschrijver,Leest u mee? Bij deze ben je dus een laffe hellehond en èéêën flapdrol.
Probeer dat maar es te evenaren met je stomme tikmachine.
Ik had vandaag ook van die troep in mijn NEE/NEE bus, uiteraard geen contactgegevens er op, maar een dubieus .org TLD.
@ Graaf van Egmont | 19-03-12 | 19:49
Hij ziet er wel uit als een draak. ;-)
@ A.Th. | 19-03-12 | 19:45
En ik zag uit de zee een beest opkomen met tien horens en zeven koppen; en op zijn horens tien kronen
Je 12vingerige darm? ....
solidstate | 19-03-12 | 19:33
Er staat 666 is het getal van het beest. Ik denk zelf dat het Diederik Samsom moet zijn.
solidstate | 19-03-12 | 19:27
Met de Nederlandse taal is natuurlijk niets mis, sorry voor die opmerking.
Al blijft het onzin, de quote wordt al iets minder cryptisch als je de hele 13e Openbaring leest. Dat bedoelde ik eigenlijk.
@solidstate | 19-03-12 | 19:38
Nee, maar ik zie wel een rozenkrans liggen. Wellicht nodig voor het volgende level.
Dus? Lekker boeiend. Een of ander gaar getypt vodje wordt door je brievenbus gedouwd jij stoort je eraan, maar gaat er een foto van nemen en die naar GS sturen. Had toch veel sneller opgelost kunnen worden door het weg te flikkeren .. dat doe je tenminste als je, je echt stoort. Nu ben je gewoon een aandachtshoer!
postmodernismisdead | 19-03-12 | 19:16
Niet zo heel slecht beredeneerd. Zelf denk ik (eigenlijk weet ik het zeker) dat het uitdijende heelal slechts een ademtocht gods is. Het heelal dijt uit omdat god inademt. Dus weet je wat er gaat gebeuren als Hij uitademt. Zijn we allemaal de pineut.
@Graaf van Egmont | 19-03-12 | 19:25 | Wat dacht je van een eenvoudige vingerafdruk op de betaalscanner?
Mensen die hun vingerafdruk niet willen afgeven aan de database van het beest hebben een probleem omdat de computers dan hun nummer(de afdruk is digitaal omgezet in een string)niet kunnen herkennen.
Mooie dubbel bdw want god heeft zelf ons die vingerafdrukken gegeven.
@ A.Th. | 19-03-12 | 19:14
LOL
Zie je daar in je hol iets van 666 staan?
Religekkie? In dit geval denk ik meer aan een jenevergekkie. Die heeft er de volgende ochtend flink spijt van gehad.
@ Graaf van Egmont | 19-03-12 | 19:25
Ja, dat is tegenwoordig technisch mogelijk. Wat dat betreft zou deze voorspelling WEL uit kunnen komen.
.... nu nog verklaring voor
666 het nummer van een mens?
@solidstate | 19-03-12 | 19:07 | Doe je huiswerk.
Overduidelijk moet die gezocht worden bij de as van het kwaad dus het is de paus of zo'n Moslim haatbaard natuurlijk.
Overduidelijk moet die gezocht worden bij de as van het kwaad.
Google er even op door www.google.nl/search?q=paus+666
Beste inzender, wat ben je een grote jongen. Even door middel van een anoniem briefje laten weten dat je niet gelooft en geen behoefte aan die propaganda. Je was een echte vent geweest als je de bezorger even jouw mening in zijn face had verteld.
Waarom die trieste propaganda-lui niet gewoon negeren? Dat scheelt je de moeite van het schrijven van zo'n stoer briefje, en bovendien krijgt dat volk niet extra aandacht.
Gegroet!
@ Vanbleautenbil | 19-03-12 | 19:20 Lijkt me nou niet erg moeilijke taal.
Kan een gemiddelde lezer makkelijk lezen. Het helemaal begrijpen is inderdaad een andere zaak. Dat moet je niet door elkaar halen.
Het is duidelijke taal wat betreft een merkteken.
Ik heb wel eens jehovas aan de deur gehad om half elf 's ochtends op zondag. Ik dacht dat het mijn vriendin was, dus ik stapte onder de douche vandaan met alleen een handdoek. Ze wilden praten, ik zei zonder ook maar een krimp te geven, dat ik iemand verwachtte, dus geen tijd had!
solidstate | 19-03-12 | 19:07
Dat teken is een ingebouwde chip in de menselijke huid. Alleen met zo'n chip kun je kopen of verkopen.
@postmodernismisdead | 19-03-12 |
Dit ... jongeman ... gaat je een hoop ... populariteit opleveren.
Sorry.
solidstate | 19-03-12 | 19:07
En nu in normaal eigentijds Nederlands alstublieft. Want aan koran/bijbeltaal hebben we niets, Geen touw aan vast te knopen, of uitlegbaar op 10.000 manieren. Net als de nouvelle vague film, kunst van Wim T Schippers en romans van Doris Lessing.
Is dat niet die gast van "ATOMEN ZIJN RUIMTESCHEPEN"?
members.ziggo.nl/r.f.dezwart/Frame-ned...
Hilarisch met z'n briefjes op supermarkt prikborden.
@solidstate | 19-03-12 | 19:07 |
Ik zit net met mijn kop in mijn hol, en het ziet er uit als een drol.
Duidelijk geen religekkie maar een geweaun gekkie, die z'n eigen bijdrage niet meer kan betalen voor de psychologische hulp
@Dampert | 19-03-12 | 19:05 |
Ze mogen best liev zijn, maar het blijve wijve.
*Klikt schermwissers aan*
@Bakschuif | 19-03-12 | 18:52 |
Mee dingen?
Lieve joris, en beste rest van GS,
Ik wil best toegeven dat ik een spazienazie ben, maar af en toe ... verdienen de guurders de straf van joris.
Straf mij! Straf Mij! Want ook ik ben zondig! Maar dan gewoon voor de lol!
Dank U.
Maar wat staat er in openbaring 13?
Dit o.a.
Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Iemand met inzicht? ....
@A.Th. | 19-03-12 | 18:59 |
De zusters zijn hier best lief, maar die stomme truien, daar kan ik niet aan wennen. Veel te lange mouwen, ik moest dit intikken met mijn neus.
Zal de schrijver wel weten dat type en stencil machines ware museumstukken zijn en alleen daarom al enige antiekwaarde vertegenwoordigen.
Verder is de typemachine wel wat gammel en de aanslagen niet erg constant van kracht.
Het leest alsof ik eerst een halve liter jenever heb gezopen.
Inhoudelijk slaat dat geraaskal ook als een tang op een varken,Ik zou zeggen prik een datum en sluit aan in de rij doemdag debielen.
Persoonlijke noot aan briefschrijvert:
Ik ben voor kernenergie en tegen windmolens,betekent dat ook dat ik straks gratis licht oogst en mijn stroomcontract kan opzeggen omdat ik zelf het licht ben?
@relizotteke | 19-03-12 | 18:52 |
In de bijbel zitten minder interpunctieproblemen dan in jouw plempsel. Wellicht is het een tip om als voorbeeld te nemen.
@Dampert | 19-03-12 | 18:51 |
En nu heb ik het idee dat jij een héél goed adres kent. Zomaar. Ondat ik iedereen overal van verdenk.
@miko | 19-03-12 | 18:51 |
Wat moet jij jezus-gelukkig zijn ... geen bel ... Volgens mij lig jij de hele zondag in bad al dromend van Kaas ...
Kan de schrijver dezes nog mee dingen naar het leiderschap van de PvdA of is Diederik Vleespet al ingehuldigd?
de crux zit 'm in 'naar alle waarschijnlijkheid'. Dat maakt de BIG BANG net zo'n sprookje als de schepping
Zo reageren het schrijfsel van iemand die duidelijk de nodige psychische problemen heeft, is hetzelfde als je demente oma uitschelden omdat ze je verjaardag is vergeten.
En als je het vervolgens ook nog triomfantelijk naar GS gaat lopen mailen dan ben je de grip op de realiteit zelf ook behoorlijk kwijt. Dus hup, alletwee af laten voeren door de meneren in witte jassen. Een rustige bosrijke omgeving met een leuke dagbesteding zal beiden goed doen.
@Specy | 19-03-12 | 18:41 |
Dat is een typografisch probleem: op sommige typewriters is de I hetzelfde als de 1. Het is wel een indicatie hoe ver de typist achter loopt. ... Wees blij dat hij is geevolueert tot het niveau van machine-gebruiker ...
@A.Th. | 19-03-12 | 18:43
Ach had vroeger toch geen moer te doen op Zondag dus was het vaak wel vermakelijk.In de cariben en zuid amerika stikt het weer de moord van de Mormonen die bleef ik altijd maar door vragen over hun ondergoed.Nu kan het niet meer.Mijn poort is 1.5 mijl van mijn huis en geen bel :)
Van mij mogen ze mensen die zulke briefjes tikken en verspreiden preventief oppakken en psychiatrisch behandelen in een mooi gelegen faciliteit genaamd zonneheuvel of zoiets.
@miko | 19-03-12 | 18:34 |
2 dingen.
1 is dat jehovas zelf hun religie niet leuk vinden, of tenminste al die slaande deuren ...
2 is die van mijn collega met zijn hond.
Die deed op een moment op zondag de deur open, en dat beest begon te blaffen als een gek, en hij schreeuwt: hou godverdomme je kutbek!
Deur ietsje verder, en eeeeh .... eeeh ....
Wat een looser, een hoofdletter I gebruiken als 1. Terwijl iedereen weet dat je een kleine L moet nemen!
@lekkurlinx | 19-03-12 | 18:13
Daar vroeg Reinaert niet naar, hij vroeg naar het font. Dat briefje is inderdaad op een ouderwetsche typemachine getypt, welk merk en type kan ik niet zeggen.
=de Bree, zanik eens niet zo gast.=
Pa Cartwright | 19-03-12 | 18:15
Het viel mij ook op. Niet het 'gezanik' maar de nieuwsstilte hier en op PowNed over deze zaak. Als het in Nederland was gebeurd, hadden we over niks anders meer gelezen, met 2000 reacties binnen een uur. Omdat het in Frankrijk plaats vond, is het gezanik?
@miko | 19-03-12 | 18:27 |
Dat was misscchien in de fifties zo, maar tegenwoordig kun je gewoon doorbonken.
@Michiel de Kater | 19-03-12 | 17:52
zowaar met je eens.
@macmiep.nl | 19-03-12 | 17:51
Jehova's hebben allang de hoop opgegeven de kritische persoon te bekeren.Het gevaar bestaat namelijk dat hun drang als een boomerang terugkomt.Geld ook voor de mormonen hoewel je daar in NL niet zoveel last van hebt.Ze komen altijd met meerdere maar sta ze ook maar eens te woord met meer dan een persoon.
Pfoooof en ze zijn weg.Hoef je niet voor te gaan schelden gewoon logisch terug redeneren en vooral de hele tijd vragenof ze dat zelf geloven.Gaat makkelijker als die paar religuurders die hier wel eens langskomen.Zoals die koeken bakker yahozna.
@Harrydekuthond | 19-03-12 | 17:47
Tja maar alleen voor veel nageslacht.Ik vraag me af als relivrouwen werkelijk alleen voor kinderen neukte wat die mannen er dan van zouden vinden.Elk jaar 9 maanden onthouding.En als je het na 10 kinderen wel genoeg vind helemaal geen sex meer.
en hoe is dit anders dan een reclame foldertje dat mij wil wijsmaken dat ik toch echt product A moet kopen om m'n leven compleet te maken?
Reinaert | 19-03-12 | 18:17 |
Het topic past goed in uw straatje, zeg maar. Dat maakt toetsing overbodig. Prima, als dat werkt voor u.
@Reinaert | 19-03-12 | 18:17 |
Sommige categoriën mensen sterven niet zo snel uit ... die hebben een duwtje nodig.
@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 18:09
Ik stel alleen maar dat uw behoefte aan (mooie) vrouwen héél eenvoudig ook buiten dit blog om te bevredigen is. Niets meer en niets minder.
Dit topic heeft wat mij betreft gewoon bestaansrecht omdat het mij en vele anderen weer eens wijst op de aanwezigheid van een bepaalde categorie mensen waarvan je eigenlijk zou verwachten dat ze in deze moderne tijden uitgestorven zouden zijn.
En zo heeft ieder topic wel wat. 't Is weer eens wat anders. That's all.
@Jackanders | 19-03-12 | 18:13
Abortus ... je kunt er soms niet snel genoeg bij zijn.
@ de Bree | 19-03-12 | 17:54
Zanik eens niet zo gast.
Dit ( www.powned.tv/nieuws/buitenland/2012/0... ) jeukt overigens een stukje harder dan zo'n onbenullig briefje.
@Greetje Duisenberg | 19-03-12 | 18:07 |
Neee, Gre, op GS waart er iemand rond met een zeis en hij heet Joris. Dit is duidelijk het werk van een zwart-guurder. (Maar misschien wel iemand die is weggejorist en opgerot).
Maar zeg eens eerlijk, wat doen we hier op GS anders dan idioten proberen een spiegel voor te houden? (Naast relies bespotten, maar dat is gewoon leuk).
@Stormageddon | 19-03-12 | 17:36
Van mij ook bedankt voor de link.
Ik denk overigens dat dit briefje echt op een ouderwetse typemachine getikt is. Bij een font op de computer zien de letters er per letter altijd hetzelfde uit. Dus bijvoorbeeld de b heeft in zo'n typewriterfont altijd dezelfde (ontworpen) vertekening of verdikking o.i.d.
Dat is bij dit briefje niet. Sommige letters zijn dan weer vet, dan weer dun. Daarnaast is de witruimte tussen de letters in de woorden nogal eens volkomen lukraak onregelmatig.
En is dat typex tussen "jullie" en "verwoestzucht" op de 8e regel?
Maar ik kan me vergissen want de pica is niet van de allerbeste kwaliteit. Net zo retro als het briefje eigenlijk.
"don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down my child's throat"
Amen.
Is Holzie plotseling in de Heere geworden?
@A.Th. | 19-03-12 | 18:03
Even je reedt schoonvegen met Johannes de doper en openbaringen.
Reinaert | 19-03-12 | 17:53
Dus reli-gekkies geloven in een sprookjesboek en u in het bovenstaande sprookjesbriefje.
En dat maakt u beter/minder belachelijk/wijzer, want....???
een NEE/NEE sticker werkt niet tegen reli-propaganda. Ik heb al jaren een NEE/NEE sticker en de reli-propaganda plus de folders van de Turkse buurtsuper worden nog altijd in de bus gegooid.
@orangin | 19-03-12 | 17:26
Geef me een breek: ik ben juist atheïst omdat ik niks 'geloof' maar me alleen baseer op wat aantoonbaar is. Het is belachelijk om atheïsme een geloof te noemen omdat het altijd onmogelijk is om te bewijzen dat iets NIET bestaat.
Of het is een geloof in de zin dat ik 'geloof' dat 1+1=2.
Wel amusant! Ik vind het wel een grappig briefje. Het is niet zo heel veel anders trouwens van toon, dan een hoop van de commentaren hier op GS.
.
Het er zo nodig over moeten hebben, over hoe religieus je wel niet bent, dan wel hoe stom je religie wel niet vindt.
.
Het is in feite hetzelfde mankement in de bovenkamer. Zolang je het er nog over moet hebben, domineert het je blijkbaar.
De schrijver van dit briefje is tenminste klassiek gestoord.
Veel gevaarlijker zijn welbespraakte en beschaafd ogende religieuzen. Of ambtenaren trouwens.
@overVecht | 19-03-12 | 17:56 |
Gebruik daar liever de bijbel voor: dat is veel fijner papier dan 80 grams, en je kunt een fijn partijtje doorscheuren.
Als die aanslagen in Frankrijk op moslimkinderen waren gepleegd stond nu de halve wereld in brand en hadden we al drie GS-topics hierover gehad.
@de Bree | 19-03-12 | 17:54
Met een beetje pech eveneens religekkies maar niemand die van de hoed en de rand weet dus dan is het lastig koffiedik kijken.
Wel lees ik zojuist dit: www.telegraaf.nl/binnenland/11745152/_...
En als dat waar is dan is dat niet best.
GS, als jullie denken dat een nee/nee sticker helpt tegen dit soort onzin, dan heb je het goed mis, een stickertje gaat toch écht niet boven hét woord van god.
Wie gaat er overigens eens onder de 'vloeken is onnodig' posters van de Bond tegen het vloeken een sticker plakken met 'religie ook'?
-weggejorist-
@de Bree | 19-03-12 | 17:54
Ja, of dat Lady Gaga nu last heeft van een muizenfamilie. Nadat ze eerst last had van kakkerlakken (!).
Je moet je prioriteiten kennen als GS zijnde.
@Stormageddon | 19-03-12 | 17:36 |
Nee, iemand die nog een beetje van voor de oorlog is: site.xavier.edu/polt/typewriters/rem-p... (Ergens tussen 1850 en 1950).
@reageerbuis | 19-03-12 | 17:46
Altijd handig voor als het wc-papier op is!
@de Bree | 19-03-12 | 17:54
Maar er is toch nog niet bekend wie de dader(s) is/zijn?
Wordt het trouwens niet eens tijd om hier op GS een beetje aandacht te gaan geven aan de staatsondermijnende religieuze moorden die in Frankrijk op militairen en Joodse kinderen worden gepleegd ?
@Pastor Sippenhaft | 19-03-12 | 17:48
Het internet barst uit haar -voegen- glasvezel van de aanwezige hoeveelheid vrouwelijk schoon: gaat heen en -vermenigvuldigt- fapt uzelve de blaren op den Klabanus!
Kunnen wij nog even gniffelen om al die reli-gekkies.
Getiept met een echte tiepmachine! En een lekker vers, donker lint! Klasse! Enneh, de klaag-atheïst in kwestie is een oud zeikwijf. Gaat hij of zij bij alles wat er in de bus komt, dus bijvoorbeeld bij ieder reclamefoldertje waar hij/zij geen behoefte aan heeft, klaagbrieven schrijven? Zo nee, dan is sprake van selectieve en hypocriete verontwaardiging, zo ja, dan heeft meneer of mevrouw geen leven (en is waarschijnlijk van overheidswege in het genot gesteld van een mede door mij betaalde uitkering). Get a life and preferably a job too.
@Reinaert | 19-03-12 | 17:49
Das waar. Mocht ik na 8 april ineens heel anders reaguuren dan mag je de psychiater bellen!
Ik heb een briefje op de deur ("Aan den deur wordt niet gekocht, gegeven, lid geworden, bekeerd") en een NeeNee sticker op de brievenbus.
Niet besteed aan Jehova's. Die bellen doodleuk aan en flikkeren hun pamfletten in mijn bus.
Neem me voor ze de volgende keer te trakteren op een emmer water.
Ik denk eigenlijk dat dit eerder het product is van iemand die aan schizofrenie/ paranoia lijdt dan perse iemand die alleen maar ' reli' is. In de hele tekst is slechts een referentie aan de bijbel. Openbaringen wordt ook veel gebruikt door aluhoedjes en Niburu adepten. Dus niet met zekerheid te zeggen dat dit een religieus geinspireerd schrijfsel is.
Wel verward, en inderdaad zorgwekkend. Ik denk dat de schrijver dezes een of twee doses medicatie acterloopt.
@overVecht | 19-03-12 | 17:47
Zo'n plakje zou ik pas consumeren na uitgebreid onderzoek door het één of andere forensisch laboratorium. Just to make sure.
Religie is opium -van- voor het volk. Jeweettog?
Wie zegt trouwens dat dit briefje/verhaal echt is. Misschien is de inzender een fanatiek gristenbasher en heeft de hele zooi zelf bij elkaar geknutseld.
In ieder geval is dit geen topic waardig. Doe iets met mooie vrouwen ofzo, dat is veul nuttiger.
@Stormageddon | 19-03-12 | 17:36
Dank voor de link. Daar zitten weer een paar leuke tussen!
*Weer druk met dreig-, poeder- en kogelbrieven in de weer gaat*
Ik vind één ding wel fijn van religie. Dat neukon heel belangrijk is, vooral veel nageslacht proberen te maken. Dus dat doet ik. Mijn vrouw is toch an de pil. Dus ik geloof als een malle. Jezus ftw.
@Reinaert | 19-03-12 | 17:44
Maar misschien hebben ze wel lekker een plakje cake!
@overVecht | 19-03-12 | 17:42
Zo kreeg ik laatst een foldertje... van de pvda!
@overVecht | 19-03-12 | 17:34
Kritische vragen? Maar dát is niet de bedoeling! Jehova wil alleen maar volgzame, gedweeë getuigen. Opgewonden standjes zoeken hun heil maar ten elders!
Kritische gelovigen..... het moet niet gekker worden!
Krijg je een keer post... ga je GS mailen dat je het ongewenst is...
... en dit soort dingen gaan alleen maar toenemen met de bezuinigingen op psychiatrie. Wen er maar aan...
@Reinaert | 19-03-12 | 17:12
Het lijkt me Adler of Carbon Type.
cooltext.com/Fonts-Typewriter
Die "Hallo, beste Geenstijl" Piekemafail inzendingen waren zo ongeveer van hetzelfde niveau.
je krijgt zoveel zooi in de brievenbus, pleur je toch meteen in de kliko. Snap hier niks van.
Die ludieke *kuch* quote is nog ouder dan vader Abraham.
@Reinaert | 19-03-12 | 17:24
Ik zit te denken naar de bijeenkomst te gaan met twee vrienden en daar eens even wat kritische vragen te stellen...
Was wel schrikken trouwens dat die idioten een eigen centrum hebben hier in de straat!
@redactie
Dat je op basis van deze blur zoveel aandacht krijgt bij GS. Had om een scherpe foto gevraagd. En welk woord is er weggejorrist in het midden van het briefje?
Kortom: vaag en incompleet topic.
Had ik laatst ook Kaas de Vies. Bel ik aan bij een waarzegster roept ze vanachter de deur "wie is daar"? Nou ik ben maar gelijk weer weggegaan.
Het grammaticale niveau van groep 4 lagere school.
Les "Nederlands" heeft die reli-malloot nooit gehad; staat vol met taal- en stijlfouten.
Snap niet dat dít nu op GS moest. Goed, het is een lame briefje - vol met ztsalfauten - van een reli-gekkie, maat wat is nu de meerwaarde van deze exposure?
Het 'weerwoord' is daarentegen wél leuk/verfrissend, daarom toch +1.
@Buutendieker | 19-03-12 | 17:12
Groot voordeel dat je wel altijd tekst hebt. En niet de inktpatroon of de toner leeg is.
@ Bart_Bart | 19-03-12 | 17:26
You're killing me.
Science flies you to the moon,
religion flies into buildings
"Aan het einde van de tijd zullen er spotters komen, die zich laten leiden door hun goddeloze begeerten. Het zijn mensen die verdeeldheid zaaien en alleen op het aardse gericht zijn; ze hebben de Geest niet." (Judas 1:18,19)
Hmm, die past precies op dat papiertje van Plasterk.
@orangin | 19-03-12 | 17:26
Heikel punt. Ik ben ook atheïst, maar ik doe er niets aan.
Problem solved.
Wie is er sneuer, de brievenbusvervuiler of degene die de moeite neemt om via GS te antwoorden?
Stencilen, waar zie je dat nog.
Povere repliek van die inzender overigens.
Tja je "geloof" opdringen aan anderen mag tenslotte alleen als je atheist bent.
Hee, Plasterk heeft er ook nog iets op te zeggen.
imm.io/ju1W
Mensen die briefjes schrijven met meerder uitroeptekens moeten dood!!!
@overVecht | 19-03-12 | 17:19
De welbekende (al dan niet virtuele) voet tussen de deur en het niet aflatend gezeik. Hier op de flanken van de Veluwe valt het gelukkig nogal mee (de meeste mensen hier hebben al een geloof namelijk en dat weten de paarse Jehovabroeken ook verdoemd goed) maar irritant blijft het.
Mot dat soort volk trouwens eigenlijk geen colportagevergunning hebben? Een beetje huis-aan-huis een creepy Godtje proberen te slijten, het mot niet gekker worden!
getypt op een orginele remington 12 met geluidskap.
a,la Openbaring 13etc.
Dat is toch wel een heeel overtuigend argument.
Wat een ontzettende kommaneuker is dat figuur. Letterlijk. Zou aangeklaagd moeten worden wegens mibruik en verkrachting van een leesteken.
@Kaas de Vies | 19-03-12 | 17:16
D8 meer aan die mongol van een De Kreek want Cato was dacht ik allang deaud. Wat blijkt echter tot mijn ontsteltenis?
www.sterfdatum.nl/?pi=1134361&name...
Letterlijk en figuurlijk een getikt briefje.
Een fundi-pamflet met de afkorting etc. erin, dan doe je als fundi niet eens je best.
Inderdaad, ophouden met die bemoeizucht religekkies. Negentig procent van die mensen is alleen hyperreligieus omdat ze sinds hun geboorte niet anders hebben gekend.
Gelukkig proberen sommige atheïsten hun anti-religieuze opvattingen niet op de dringen aan religekkies.
Dat zou natuurlijk hypocriet zijn.
@Reinaert | 19-03-12 | 17:17
Goed idee. Ik was niet thuis maar volgens vrouwlief wilde die kudt Jehova dus binnenkomen en al dat gezeik op de welbekende wijze.
I came across a Jehova's advent calendar the other day. Every time you open one of the little doors someone tells you to fuck off.
Je zal maar met het OV reizen, word je elke dag geconfronteerd met religie: a0.img.mobypicture.com/a8950b00195f551...
De 1 van zijn/haar typemasjien doet het niet... dus maar een hoofdletter i gebruiken.
Dan is het dus nog maar 00% zeker allemaal... valt best mee dus!
Die religekkies worden met de dag gekker, ik las vanmorgen dat het busongeluk in Zwitserland de straf van god was. Geen verder uitleg daarbij gewoon omdat het kan denk ik.
Hier woont zijn huis: g.co/maps/g6enw
Ik krijg altijd zo'n zin om een gelovig meisje enorm aan de sex & drugs & alcohol te helpen als ik weer eens ongewenste relioterie geconfronteerd word.
Eventjes terugbekeren, zeg maar.
Oldskool typemachine-style, dus het moet iemand van minstens 50 zijn.
@ole guapa | 19-03-12 | 17:17 | + 0 -
Nee die heeft sinds kort twitter. Zie vorig artikel.
@overVecht | 19-03-12 | 17:16
Koop een allesbrander. Die weet ook wel raad met religieuze propaganda. Wat heet, dat spul brandt als de HEL in zo'n ding!
@Bunga | 19-03-12 | 17:13
ROFLOL. Dit is waarschijnlijk het enige soort briefjes waar dat font voor geschikt is.
De echte anti-Christ heeft geen beduimelde briefjes nodig.
Dat "niet getreurd" deed mij denken aan een bekend rijmpje uit het absurd-gereformeerde (11 verschillende kerken van 11 verschillende gereformeerde richtingen met ieder het enige ware geloof) Rijnsburg. Hoofdstad van de illegale vuurwerk verkoop. "maar daarom niet getreurd, het broekje opgebeurd, en vrolijk rondgesprongen"... Waar het op slaat weet ik ook niet maar het was een plotselinge associatie.
Ach ja, religekkies will be religekkies... that's life
@Puz Pin | 19-03-12 | 17:15 | + 0 -
Catootje Jansen?
Artikel 1a van de Grondwet: val anderen niet met uw geloof lastig.
Retro? Niet eens met de inktpen geschreven, best wel progressief voor zo'n malle relifundie.
Ik kreeg vanmiddag deze door de deur....
www.freebits.nl/view.php?filename=514I...
Opbokken kudt Jehova's en consorten!!
Typemachine en Tipex. Cool!
@Kaas de Vies | 19-03-12 | 17:14
Iets met poep aan je schoen
Nee ik heb geen behoefte aan een schoorsteenveger, messenslijper of stoffeerder
Ik herken toch wel het signatuur van die gozer die met dat theedoek de deur opendoet. Kom op hoe heet hij ook alweer?
Eigenlijk zijn relioten te zielig om af te zeiken. Maar als je ze niet terug onder hun steen trapt moet je dat gezever aan blijven horen. Hoe dan ook: vermoeiend is het wel.
Zijn al die images een viral voor Specsavers ?
Als het in comic sans ms was geschreven had het nog meer indruk gemaakt.
Ik krijg soms ook van dit soort briefjes op mijn deurmat, van een of ander medium.
Ik vraag me altijd af hoe hij wist dat ik er een nodig had.
Plak die stickers, de postbodes waarderen het.
Wow. Waar kan ik dat font downloaden? Da's wel héél erg retro!
Net zo retro als het gedachtengoed van de opsteller maar da's evident.
Nog op een echte typemachine getikt.
REAGEER OOK