Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heerlijk! Rampenporno over dode buskiddies

kleenexvoorbijderampen.jpgEen bus vol dode kinderen is een groot feest voor de media. Zeker in een slow news week als deze. Uitgelezen kans om eens volledig uit te pakken met live coverage van de rouw, emotionele berichtgeving en somber kijkende presentatoren. Rampenporno op haar best. Na Friso waren alle mensen die zo heerlijk in dat geschokte gevoel kunnen blijven hangen toch een beetje ontheemd, zonder diep leed van andere mensen om zich bij betrokken te voelen. Leed van andere mensen is immers het lekkerste leed wat er is, qua publiekelijk tonen hoe ontzettend je wel niet meeleeft. En de media versterken met alle liefde die gevoelens. Dus worden ouders, broertjes en zusjes vanaf het moment dat die bus zich in de tunnelwand boorde 24/7 gestalkt door persparasieten, kunnen ze nergens heen zonder een cordon camera's tegen te komen en maken persfotografen foto's van de meest intieme plekken. De media claimt hun rouw, kapselt het in en verkoopt het met een vlot design aan de troela's die menen dat vijf minuten twitterstilte een prachtige betrokken manier is om medeleven te tonen. Dat we nu dus op het punt zijn dat binnen 24 uur na een ongeluk waarbij een bus kinderen zich een betonnen muur in heeft geboord, een journalist wat kritische feedback heeft over hoe de persconferentie is georganiseerd. Ja, ramp, dode kinderen, rouwende ouders die zich geen raad weten, allemaal mooi en aardig, maar dat dit niet in beeld gebracht kan worden voor het meelevende thuispubliek en de faciliteiten voor de journo's ondermaats zijn, dat is pas erg. Gewoon het nieuws van de ramp brengen, de feiten leveren en dan verder de nabestaanden met rust laten is er niet meer bij. Want andermans emotieporno is de geilste porno die er is. Als u tegenwoordig de bizar verknipte realiteit van het verlies van een dierbare in een nationaal geclaimde ramp probeert te bevatten, kunt u dus maar beter zorgen dat uw rouwverwerking er fotogeniek op staat. Fap. Fap. Fap.

Reaguursels

Inloggen

Zo een schoolreisje is even dodelijk als 15 jaar lang pedofielen die kinderen vermoorden, die dus weer minder gevaarlijk zijn dan de ouders die hun eigen kinderen vermoorden.

frnas | 17-03-12 | 13:39

buskiddies?
Matthijs van den Beukel, de Robert M. onder de stukjestikkers over rampenporno. Misselijk mannetje.

Rob van Roos | 16-03-12 | 21:33

Aan al die 1000den doden in syrie heeft de pers tenminste 1 uur zendtijd besteed, zo alles bij elkaar genomen. Hun nabestaanden weten het al, op westerse hulp hoeven ze niet te wachten, die zijn diepbedroefd en geroerd door gevallen doden in een busongeluk.

frnas | 16-03-12 | 21:03

Ik heb eigenlijk maar één probleem met dit prima artikel en de mening die geuit wordt.
Als je als GS voor 2012 grof het verdedigingsoffensief inzet tegen moralfags en fatsoensrukkers, dan is het op z'n zachtst gezegd hypocriet als je andere leden van de pers de maat gaat nemen voor wat er wel en niet betamelijk is, qua verslag- en berichtgeving!

CynicalBastard | 16-03-12 | 19:57

Ik hoop dat de troela's er 5 weken twitterstilte van maken. Dan komt er nog iets goeds voort uit deze ramp.

potsenmakkert | 16-03-12 | 19:47

@kw_nl | 16-03-12 | 17:38
Nieuws is nieuws. En dat zit soms vol met lichamen en ongelukken danwel aanslagen. Het is niet anders.

Maar wat er nu speelt met dit ongeluk is naar mijn idee pure emotionele zelfkastijding van niet-betrokkenen. Lekker collectief allemaal huillie doen; het liefst voor een camera. En hoe erger het nieuws, hoe harder men doen alsof men toch wel gevoelens heeft. Ja, het is een vreselijk ongeval en het is een triest gebeuren. Maar het is nu bijna een race geworden wie het hardste kan janken...

In Noord-Korea zouden ze trots zijn op zoveel gemaakt verdriet. Nu begint het gewoon bijna verwerpelijk te worden hoe men probeert te cashen en mee te liften op het leed van een ander..

dlseth_ | 16-03-12 | 19:40

-weggejorist-

joshua24 | 16-03-12 | 18:06

Ik woon 100 mrt van de school in Lommel. Tussen mij huis en de school staat 1 lange rij van verbindingswagens en schotelantennes. Gepaste afstand houden?
Ik kan niet eens even naar de bakker zonder door fotograven en verslaggevers te worden lastig gevallen. BELACHELIJK ! ! ! ! ! he persmuskitoos GET A LIFE ! ! ! ! Ik hoor trouwens net dat tm woensdag dat hele perscircus hier blijft! tjonge jonge

dickjee | 16-03-12 | 18:02

Aanslagen in Noorwegen vergeten? Was Geenstijl ook niet te beroerd om kapotte lijken te tonen... Idem voor Apeldoorn, Alphen, enz, enz... En nu huilie doen...

kw_nl | 16-03-12 | 17:38

Rampenporno= typerend voor Media-armoe,zo had ik van GS wel een artikel verwacht over dat wijf vd Marechaussee, die "FF" Generaal is geworden bij de Landmacht.

Torquemada | 16-03-12 | 17:07

Welke zure DWDD-kut zit mijn tegel te minnen? Wie dan? Kom op dan!

Schreeuwmeeuw | 16-03-12 | 16:10

Mijn laatste twijfel over het bestaan van God is nu dus weg.

Masturwasbeert | 16-03-12 | 15:57

Ik zou zeggen verbeter de wereld en begin met je zelf. Had je mond maar eens gehouden met je "buskiddies". De eerste bak over het ongeluk staat natuurlijk alweer op "geen stijl".

ron rozen7320 | 16-03-12 | 15:56

Laat die mensen met rust, ze hebben steun nodig maar geen klikkende camera's en vragen stellende journalisten die willen weten hoe erg het is om je kind te verliezen, is godverdomme geen circus, ouders die hun kind verliezen hebben het zwaar genoeg zonder kijkcijfer geile media mensen.

harryvlugopdekut | 16-03-12 | 15:04

De handen wassen in onschuld.
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Shareholder II | 16-03-12 | 14:50

Tis zoals het is
Dit is gewoon diepdroevig, heb me al jaren niet meer zo down gevoelt als nu.
Heb zelf een zoontje van 9 jaar dus begin al paranoide te worden wanneer ik hem 30 seconden uit het oog verlies, laat staan mijn dochtertje van anderhalf
Ik huil mee met de families van de slachtoffers en dat meen ik.
Had ik trouwens niet met die stommeling van een Friso.

Afonso Henriques | 16-03-12 | 14:37

En ach om nog even aan te sluiten. Hoe was het ook al weer met dat verhaal broodmes, de uitzending van RamBam onlangs en het verhaal www.telegraaf.nl/binnenland/11712679/_... zonder moeite, vragen, uitzoeken ram het online. En ook al komt later er ergens een verhaal terug www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article88... wat op zichzelf geheel logisch in het eerste geval al leek. Geen hond die zich er nog druk over maakt.

Bedenk | 16-03-12 | 14:07

Het is supertriest, maar schijnbaar de een zijn dood....

Dat heeft die broodhoer van een Johan Vlemmix ook door, als hij de dood van zijn nichtje gebruikt om weer eens wat aandacht op zichzelf te vestigen. Wat een zielige vent!

Piepkuukn | 16-03-12 | 14:04

Tja ik roep al tijden dat de gemiddelde hoernalistiek niets meer is dan een ordinaire geld makende machine. Geen respect, vooral boven de wet willen staan om het waarheidsgehalte nog maar niet te benoemen.

Maar Quid hoe dubbel is het moraal als je eerst een agent die een hoernalist weg stuurt, op pakt en dan verdedigd als onder persvrijheid en dit of neem die John effecten?

Het is nu gewoon wachten op de eerste site waar de mest lugubere foto's van die kinderen staan en media amas over kunnen berichten als dan niet hun ongenoegen over kunnen spuien.

Ik zou wel een voorstander zijn van een soort wet / regel die bepaald dat indien een media gebruikmaakt van details en of foto's van slachtoffer de winst uit het betreffende artikel gegenereerd door advertenties en % bezoek / lezers, overgemaakt dient te worden naar het slachtoffer of diens familie. Ben je snel van dit soort persmuskieten af.

Bedenk | 16-03-12 | 13:54

Jansen

Wat in Syrie gebeurd is heel erg, maar dat zijn geen Nederlandse of Belgische kindertjes die de dood vinden op een manier waarop ook onze eigen kinderen zouden kunnen sterven.

Bespaar me je 'ik ben wereldburger' preek. Ik trek me dingen die mij kunnen overkomen -de mogelijke dood van mijn kind- meer aan dan een verschrikkelijke burgeroorlog in een ver vreemd land. Dat is normaal, dat is ons recht en het is harteloos om tegen mensen die hierdoor zijn aangeslagen te zeggen dat ze zich maar moeten richten op het leed in Syrie. Daar is ook aandacht voor nodig. Maar niet nu.

daniel565 | 16-03-12 | 13:50

Sorry hoor maar ik vind de titel echt TOTAAL respectloos.
En dan zelf schrijven over dit onderwerp en foto's laten zien en dan naar anderren verwijten maken.
Zet zelf dan ook geen pics in dit bericht.
Echt respectloos dit.
Zo dat moest ik effe zeggen.

RooieDuif | 16-03-12 | 13:49

Nou Nou... Geenstijl is na het RTL Unilever bashen en ondertussen wel Axe reclames plaatsen (ook Unilever) wederom StijlLoos hypocriet.
Het plaatsen van een linkje naar het vakantieweblog van de schoolmeester met alle lachende kinderen is zeker geen rampenporno?

cruise | 16-03-12 | 13:44

Mensen met rust laten is ook echt jullie ding...

Aart Z. | 16-03-12 | 13:18

Het hedendaagse journaille is 't ware schoftentuig! Waar zij zich dienen te beperken tot de weergave van feitelijkheden opereren zij als dictatoriale gedachtenpolitie met suggestief opgelegde morele waanwaarheden!

Freud7 | 16-03-12 | 13:15

Stond er op geenstijl ook geen link naar de blog van die klas op reis?

Hoofdschudder | 16-03-12 | 13:07

De eerste twee kleine kinderen leggen de eerste bloemen bij het monument begeleid door een horde journalisten en fotograven, was het commentaar. Ziekelijker kan het bijna niet. Het is wachten op de horde bus- en tunneldeskundigen bij P&W en DWDD. Misschien zijn ze zelfs al geweest want ik kan deze programma's niet langer aanzien

Therapietje | 16-03-12 | 12:48

Vanwege de slachtoffers van dit ongeluk wapperen de vlaggen op overheidsgebouwen halfstok.

Hoelang gaan ze die vlaggen halfstok houden voor die 9000 slachtoffers in Syrië?

In principe kan de vlag elke dag wel ergens voor halfstok.

zeg maar jansen | 16-03-12 | 12:45

Waar ik mij kapot aan erger, dat is de bekende vraag vanuit de studio aan de verslaggever ter plaatse.
"Hoe is de sfeer daar?"
Welk antwoord verwachten ze nou eigenlijk?
Nou.... lachen hier jôh!..... feestende mensen, dronken scholieren, dolle pret! Echt waar!
Zucht.

Schietmijmaarlek | 16-03-12 | 12:39

Het is een ordinair busongeluk. De chauf verloor de controle omdat hij een filmpje in de DVD wilde proppen (waarschijnlijk final destination). Inderdaad vreselijk voor de slachtoffers en de familie. Maar om nou alle vlaggen halfstok te hangen... Whatabout de kinderen die in Syrie worden vermoord?

ratelaar | 16-03-12 | 12:33

Ik dacht het, jij schrijft het Quid!
Zat hier al op te wachten, walgelijk idd.
Hou het journalistiek, begreep dat een belgische mevrouw het ook niet jofel vind; bit.ly/wEA71Q

Goeddoel | 16-03-12 | 12:28

Als dit in mijn dorp zou gebeuren en der zouden van die journalisten komen om vervolgens na de plechtigheid van die "intelligente" vragen stellen als: "wat ging er door u heen?" dan zou ik echt door het lint gaan. Het is gewoon het jammere aan de informatie geile maatschappij waar je in leeft op dit moment als der iets gebeurt kan je het niet meer in stilte verwerken bijna, of je staat op twitter of een camera ploeg van hart van Nederland staat voor je deur....

baksteen-jaap | 16-03-12 | 12:27

Toen gisteren Jeroen Latijnhouwers met die Blonde Del naast hem zo ongeveer zat te snikken van meelijden heb ik toch maar even een teiltje gepakt.

Kan die Volkert van der G dáár niet eens een belletje mee plegen?

Bernard Weiss | 16-03-12 | 12:23

Ben benieuwd wat de advertentie inkomsten van dit stukje zijn.....

de reaguurbuur | 16-03-12 | 12:18

Vraag en aanbod, ieder huis heeft zijn kruis, en Quid verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet.

Dr.Thorvaldt | 16-03-12 | 12:14

Wat is er mis met 'objectieve' berichtgeving. Ergste is dat het zo erg wordt uitgemolken dat je er op een gegeven moment helemaal niets meer bij voelt. Bedankt pers m/v!

hournunsmeeop | 16-03-12 | 12:14

precies! gister op de NOS, "nog maar de vraag of het dorp er weer boven op komt" nee natuurlijk niet, heel het dorp heeft nu een blijvende trauma.

Methylfenidaat | 16-03-12 | 12:08

Spot on!

Reclasseringsagent | 16-03-12 | 12:06

Quid heeft gelijk. Nu alweer in het nieuws op rtl 7 . Zeer bezwaarlijk deze vorm van het nieuws.
Die journalisten zou je moeten afschieten naar de maan of zo.

Hapklarebrok | 16-03-12 | 12:02

De grootste porno @Quid, is er zogenaamd verontwaardigd over schrijven. Toch weer een stukkie erover geschreven, gemakkelijk fotomateriaal, iedereen afzeiken en jezelf op een voetstuk houden. Faalhaas.

Pffffff | 16-03-12 | 11:55

Geen nieuws meer over Friso?

pretparkdrievliet | 16-03-12 | 11:50

Hart van Nederland beweerde gisteren tijdens hun uitzending dat die 22 kinderen van het leven zijn beroofd en die 6 volwassenen zijn omgekomen. Misselijkmakende journalistiek en journalisten die dit ongeluk meer dan uitmelken.

frnas | 16-03-12 | 11:48

Goed stuk. Maar zijn er niet zoveel slechte/sensatiebeluste journalisten omdat daar gewoon behoefte aan is? Een behoefte die wordt gecreeerd door programmamakers die denken dat wij zulke beelden willen zien.

Fret Kroked | 16-03-12 | 11:47

Die foto is een schot in de roos. Minstens 6 fotografen en twee cameralieden die vanuit hetzelfde gezichtspunt hun beelden schieten. Naïef als ik ben zou ik zeggen dat je dus minstens 7 van die muskieten kan wegsturen, van de loonlijst schrppen, die voegen niets toe. Maar ja, dan ga ik in tegen de vrije markt en vrije nieuwsgading en dat is natuurlijk een communistische gedachte en daarom niet kies.

oom Teun | 16-03-12 | 11:44

Beste Johnny Quid, volgens mij ben jij zelf net zo'n mediageile zelfbevrediger als je concurrenten van de televaag en het AD.
Leuk stukje en je zegt het zoals het is, maar zolang mensen entertained wensen te worden is elk spectaculair onderwerp een geschikt vehicle om het gepeupel te vermaken.
Zoals de romeinse keizers al ontdekt hadden, geeft het volk brood en spelen en ze zijn afgeleid van de werkelijke alledaagse problemen.
Ik doe er zelf net zo hard aan mee want ik volg elke ramp en verslaggeving daarover uiteraard op de voet en ik merk dat deze drang naar ziekelijke informatie zelfs een verslavende werking heeft.

Madahkantognie | 16-03-12 | 11:44

Wat Skyeisthelimit | 16-03-12 | 10:29 zegt.

Hypocriet.

DomineeZwemzaad | 16-03-12 | 11:44

Selectieve verontwaardiging. Walgelijk. De media, en de slecht nieuws vretende kijker, vind een bus met 20 kinderen wel erg (lees: prettig om zich zelf in medelijden te wentelen), maar het feit dat per jaar 30 van die bussen om komen in het verkeer, niet. Maar ja, 1 dode per keer spreekt natuurlijk ook niet tot de verbeelding

hanz71 | 16-03-12 | 11:36

Stormageddon | 16-03-12 | 11:33 |
Ja! Zonder te kijken wist ik hem gelijk! Lol. "Ook de euthanasie mee bedreven. Met de stofzuigerslang."Uit het hoofd. Koot & Bie FTW

LibertasSimplex | 16-03-12 | 11:35

Las elders dat ouders die nog in onzekerheid waren, zich door een haag van fotografen naar binnen moesten vechten.
Dan ben je als fotograaf en als medium dat het plaatst echt het laagste van het laagste.

John Muts | 16-03-12 | 11:32

tja, dat is hedendaagse media, ziek tot het bot. Overigens valt GeenStijl daar ook onder....

Jan Kaas | 16-03-12 | 11:32

Reinaert | 16-03-12 | 11:17 |
Mensen die ondraaglijk uitzichtloos lijden. Gewoon voor het raam zetten.

LibertasSimplex | 16-03-12 | 11:28

Che_cuevara | 16-03-12 | 11:23 |
Niet constant, nee.
Maar in de reclameblokken wel.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:25

@GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:01
Dan zoek je toch niet goed.
Er zijn nog voldoende kanalen waar dat niet zo is.

Che_cuevara | 16-03-12 | 11:23

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:20 |
lol, touché.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:21

@lanexxx | 16-03-12 | 10:55
Heb je ook wel gelijk in.
Maar blijkbaar kijken er toch voldoende om er mee door te gaan.
Maar 900.000 kijkers betekend ook enkele miljoenen die niet kijken.
Daar denken ze dan blijkbaar niet aan.

Che_cuevara | 16-03-12 | 11:21

Wat ben jij toch eerlijk en oprecht Johnny. Dat jij nog nooit gevraagd bent voor een echt nieuwsmedium.

Varkensjuin | 16-03-12 | 11:20

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:09
De doelgroep lijkt mij ook voornamelijk op autistische vrijgezellen (35+) te liggen.. Die snappen dat toch niet.

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:20

Reinaert | 16-03-12 | 11:14 |
Ik kijk al tijden geen televisie meer. Tenminste, geen nieuws of actualiteitsprogramma's. Het is niet dat het me niet interesseert, het is dat ik de laatste tijd gewoon een periode heb waarin ik niet meer wil weten in wat voor wereld we leven. Misschien maakt mij dat maatje struisvogel, maar dat vind ik niet zo erg. Ik weet 's ochtends voordat ik de computer aanzet al dat er een hele bak ellende over me wordt uitgestort zodra ik bijvoorbeeld naar GS ga.
Dat hoeft van mij niet meer zo nodig.
En omdat dingen in de media tegenwoordig zo vreselijk worden uitgemolken, kun je gerust een week niet kijken.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:19

@LibertasSimplex | 16-03-12 | 11:11

Tja, zo'n ramp hoort er soms wel bij. Komt ook in de beste families voor, bij ons ook: mijn geboorte. Nadien is alles toch wel weer min of meer op z'n pootjes terecht gekomen, iedereen heeft er ondertussen mee leren leven.

Het leven is hard. En dan ga je deaud.

Reinaert | 16-03-12 | 11:17

Hou er dan zelf over OP QUID!!! Beetje gaan zitten vingerwijzen en menen dat je zelf een heilig boontje bent. KANSLOOS!!

codedelight | 16-03-12 | 11:14

@GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:01

Goedkope emoties doen het kennelijk goed bij het publiek.

Seks, maar ook (andermans) ellende. Kennelijk allebei heel sterke triggers voor een groot deel van de bevolking. De eerste (seks) snap ik nog wel, de tweede (ellende) ontgaat mij volledig.

Voor wat betreft de televee heb ik nog wel een goede tip: gooi dat ding het huis uit of doe wat ik een tijdje terug ook gedaan heb en zeg je kabelabonnement op. Blijf je zitten met drie publieke zenders en een regionale omroep maar ben je ook meteen verschoond van (de meeste) bagger-TV.

Reinaert | 16-03-12 | 11:14

welke fatsoenskloof?

poli | 16-03-12 | 11:14

Het volk wil leed, het volk krijgt leed. Zo werkt het in de media John. Je vraag om respect is naief.

Superior Bastard | 16-03-12 | 11:13

vetkleppert | 16-03-12 | 11:11 |
Nou ja, liever zij dan ik zal ik dan maar zeggen.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:12

@GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:09
Men heeft mij weleens geprobeerd uit te leggen dat vunzig en ordinair bereikbaarder lijkt voor mannen met weinig zelfvertrouwen.

vetkleppert | 16-03-12 | 11:11

Reinaert | 16-03-12 | 11:09 |
Nou ja, af en toe een ramp om het draaglijk te houden.

LibertasSimplex | 16-03-12 | 11:11

Monique: "En dan schakelen we nu terug naar Wouter, die staat in Lommel. Wouter, hoe is de situatie daar nu?"
Wouter: "De sfeer is gelaten, Monique, mensen komen in stilte langs het is allemaal heel onwerkelijk, mensen lijken zich nog niet helemaal te beseffen wat er gebeurd is"
Monique: "En Wouter, is er al iets bekend van wat er gaat gebeuren?"
Wouter: "Naast mij staat Peerke Pielemans, 1 van de inwoners van Lommel en die kent tenminste 1 iemand die iemand kent die bij de ramp betrokken was, Peerke wat gaat er nu gebeuren?"
Peerke: "Ja dat weet ik ook niet, we houden de berichtgeving in de gaten, maar het is natuurlijk verschrikkelijk, maar er zal wel iets gaan gebeuren"
Wouter: "U kent iemand die iemand kent die bij de ramp betrokken was?"
Peerke: "Uiteraard, dit is een kleine gemeenschap, wij kennen elkaar allemaal hier"
Wouter: "Je hoort het Monique, het is nog niet duidelijk wat er precies gaat gebeuren, maar dat de betrokkenheid groot is, dat kunnen we wel constateren."
Monique: "Dank je wel Wouter. Zodra er nieuws is, komen we bij je terug".

Stormageddon | 16-03-12 | 11:10

vetkleppert | 16-03-12 | 11:08 |
En dan brengt een onbereikbaar en slecht acterend hoertje op televisie verlichting in zo'n situatie?
Wauw ...
Ik snap het mannelijk wezen inderdaad niet. ^^"

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:09

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:06
Wat vetkleppert zegt, er zijn er meer dan genoeg mannen die er nog gevoelig voor zijn ook nog en maandelijks een torenhoge telefoonrekening krijgen.. Ik gok ook wel een stuk meer dan een paar honderd. Al zal het de afgelopen jaren wel flink minder zijn geworden.

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:09

@LibertasSimplex | 16-03-12 | 10:57

Da's waar, strak georganiseerde monotonie roeleert anno tegenwoordig grote tijd, zeker in dit land. Hard werken om belastingdienst, hypotheekbank en andere bodemloze putten tevreden te houden en vervolgens geen puf meer hebben om verder te kijken dan de eigen neus lang is.

Uitzichtloos inderdaad, ondraaglijk kennelijk niet.

Reinaert | 16-03-12 | 11:09

mijntweecent | 16-03-12 | 11:07 |
Ga jij eens snel je mond spoelen.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:08

@GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:06
Zo ken ik heel veel mannen bij wie hun vrouw na de geboorte van een kind is veranderd in een sexloos wezen met kort haar en een dikke reedt.

vetkleppert | 16-03-12 | 11:08

"Twitterstilte", serieus?

Theodoros | 16-03-12 | 11:07

Het zullen er hooguit een paar honderd zijn.
GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:06 |
-
Gok ik.
Exacte cijfers heb ik uiteraard niet.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:07

-weggejorist-

mijntweecent | 16-03-12 | 11:07

vanavond is er een besloten bijeenkomst waar de buurtbewoners van het 8 jarige slachttoffertje worden geinformeerd door het hoofd van de basisschool, de burgemeester, de commissaris van politie en de bakker van de hoek.
vooral niet familieleden, nieuwsgierigen en de pers zijn welkom.
Daarna volgt er een stille tocht langs het zwembad waar het slachtoffertje somms wel eens zwom en waar inmiddels een perstribune is gebouwd, daar kunnen bloemen kunnen worden gelegd.
Deze tocht word live uitgezonden.

(c)ZWITSUL | 16-03-12 | 11:06

Heerlijk stukje weer, Quid weer eens + veul

Bokito ergo sum | 16-03-12 | 11:06

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:02 |
Zelfs tegenwoordig nog?
Met gratis porno verspreid over het gehele internet?
Met een paar klikken van de muis een webcammeisje voor je snufferd die alles doet wat je van d'r vraagt, als je maar genoeg betaald?
Dat is ... triest.
-
vetkleppert | 16-03-12 | 11:03 |
Het zullen er hooguit een paar honderd zijn.
Ik ken iemand die liever een callgirl besteld dan zijn gezin te eten geeft. Het ligt er maar net aan waar je je geld aan uitgeeft.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:06

@GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:01
Kan je nagaan hoeveel mannen er ongelofelijk veel tekort komen. Want die zendtijd is niet gratis. Die wordt ergens van betaald.
Ook wel eens nuttig om bij stil te staan.

vetkleppert | 16-03-12 | 11:03

Kamervraag | 16-03-12 | 11:01 |
Die is helaas gevonden. Dood. Met een aubergine in zijn achterste en een bord waarop staat "Darum".

LibertasSimplex | 16-03-12 | 11:03

@vetkleppert | 16-03-12 | 10:56

Da's helaas een waarheid als een koe. Collectieve gevoelens worden "ons" aangepraat dan wel opgelegd middels opgeklopte en - goeddeels - zinloze berichtgeving.

Daar staat vervolgens dan wel weer tegenover dat "de burger" kennelijk erg gevoelig is voor dit soort ongepaste massahysterie. En dat zegt vervolgens ook wel weer het nodige over de toestand waarin onze samenleving zich bevindt als je 't mij vraagt.

Reinaert | 16-03-12 | 11:03

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:01
Wedden dat je mannelijke wederhelft daar anders over denkt? Niet zegt, maar denkt.

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:02

Is die relnicht met zijn bordje "Warum ?" al gearriveerd ? Dit figuur krijgt iedere keer een orgasme om dat de pers zijn bordje voluit in beeld brengt.

Kamervraag | 16-03-12 | 11:01

"Sex sells, riep men vroegâh. En terecht."
Reinaert | 16-03-12 | 10:59 |
-
Triest, maar waar inderdaad.
Moet ik eerlijk zeggen dat al dat naakt op televisie me tegenwoordig ook keihard de strot uitkomt.
Ik kan na twaalven geen kanaal meer vinden waar geen goedkope wijven op te zien zijn, die hun hand gewillig in hun slipje laten zakken. Doodvermoeiend.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 11:01

grappert | 16-03-12 | 10:55
Dat zeg ik toch juist?

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 11:00

Goed stuk, Quid. Ik hoop dat Pritt het ook leest. Met z'n link naar dat lerarenblog.

snokkertje | 16-03-12 | 11:00

grappert | 16-03-12 | 10:45 |
"... op keer herhalen hoeveel NEDERLANDSE kinderen er zijn overleden..."
Dit verschijnsel heb je ook bij vliegrampen, soms op de meest bizarre plaatsen, de mededeling dat er géén Nederlanders aan boord waren.

JanRap | 16-03-12 | 11:00

Heeft Rutger Castricum er al wat over gezegd?

Hölzenbein | 16-03-12 | 10:59

Het is allemaal niet niks natuurlijk, al die kinderkes verongelukt, leraren, begeleiders........ nabestaanden, medeleerlingen, vriendjes en vriendinnetjes, dorpsgenoten, regiogenoten, medelandgenoten(Vlaams en Waals)........ en dan, Nederlandse kinderkes...... de media wordt nog geiler. Wie heeft het nu nog over de vaak economische redenen om net over de grens in België te gaan wonen? Niet dat ik daar op tegen ben, ben ik zelfs voor! Alles om de kids een fijn onbezorgd leven te bezorgen, daar ben ik voor. Jammer dat dezelfde mensen die met tranen in de ogen voor de camera op andere plaatsen van hun lichaam staan weg te soppen, omdat ze op de televisie komen....... dezelfde mensen zijn die vaak commentaar hebben op de gezinnen die wel het beste willen voor hun kids en zichzelf. Zodra er kinderen overlijden gaan alle egocentrische en jaloerse gevoelens overboord...... zo hoort het ook. Het is alleen zo jammer dat mensen niet altijd zo genuanceerd kunnen denken.......

wel/niet | 16-03-12 | 10:59

Die pseudo meeleefrouw van anderen is puur en alleen gebaseerd op het feit dat het hullie kinderen niet zijn. 'Gelukkig leeft mijn kind nog, maar zo mag ik eigenlijk niet denken dus RIP.'

Biff Eagleburger | 16-03-12 | 10:59

@lanexxx | 16-03-12 | 10:55

De kijker/lezer vraagt hier ongetwijfeld wel om. Of denk jij dat de paarse broeken bij de omroepen/dagbladen/weekbladen niet permanent bezig zijn met het analyseren van "de cijfertjes"?

Sex sells, riep men vroegâh. En terecht.

Anno tegenwoordig heeft men een nieuwe markt aangeboord: andermans ellende. Dat verkoopt kennelijk ook verdoemd goed. En wederom: helaas.

Reinaert | 16-03-12 | 10:59

Ja, het is verschrikkelijk, maar wat doe je eraan?
Het gebeurt veel vaker dat er door de media foto's of filmpjes worden uitgezonden waar mijn nekharen recht overeind van gaan staan.
Dood, verderf, verdriet.
Ik hoef dat soort dingen niet zo ongecensureerd te zien. En dit, ja, het is logisch dat ze er een item over maken. Maar zó overduidelijk aanwezig zijn? Daar lusten de honden geen brood van. Walgelijk. En ergens harteloos, dat ook.

GeflipteVlaflap | 16-03-12 | 10:58

Reinaert | 16-03-12 | 10:53 |
Mensen vinden het heerlijk om te zien dat ze zelf een zinloos volgepland onleven leiden waar anderen dat zogenaamde geluk niet ten deel valt.
Het is een groot circus van ondraaglijk uitzichtloos lijden.

LibertasSimplex | 16-03-12 | 10:57

Onder het mom van" iedereen wil dit zien " wordt de journalistiek steeds zieker.
Sinds de aanvang van SBS reality tv zijn de kots beelden niet meer te stuiten. Idd Quid, de mediaporno viert hoogtij! Weg ermee!

Btw, dit zijn dezelfde journalisten die net zo makkelijk weer een fatsoen moet je doen stukje in elkaar draaien!

deraderendraaien | 16-03-12 | 10:57

Iets mompelt over openbare weg en gebouwen....

Strangetown | 16-03-12 | 10:56

@Reinaert | 16-03-12 | 10:53
De media schrijven ons graag op dwingende wijze voor wat wij dienen te voelen. In plaats van de feiten te melden en op ons inlevingsvermogen te vertrouwen. En dat gedram duurt dan ook nog eens zo lang dat er een averechtse allergie optreedt, tot overmaat van schande.

vetkleppert | 16-03-12 | 10:56

@ Absoluut niet waar.

Trieste reaktie, net zo triest als die van de verslaggeving.
Het is niet relevant om steeds de nationaliteit te vermelden. Waar de kinderen ook vandaan komen, het is bizar en gruwelijk wat is voor gevallen.

grappert | 16-03-12 | 10:55

Ben blij dat je niet in Amerika woont daar heb je dit soort shit 24/7 op tv!

This is huh, wow | 16-03-12 | 10:55

Che_cuevara | 16-03-12 | 10:46 |
Ik vraag me af of "de kijker" hier om vraagt, de tv makers hebben volgens mij de smaak van de kijker bepaald door extreem veel onzinnige verslagen te maken, om oeverloze herhalingen te laten zien van slechte journalistieke kwaliteit. Rampen journalistiek is puur slechte smaak.

lanexxx | 16-03-12 | 10:55

@Che_cuevara | 16-03-12 | 10:46

Kennelijk ziet "men" graag dat het anderen nóg slechter vergaat. Ik begrijp waarlijk niet waarom mensen zich zo geboeid voelen door andermans ellende, maar dat is voer voor psychologen (of psychiaters).

Wat dat betreft leven we in een rare tijd. Helaas.

Reinaert | 16-03-12 | 10:53

Ik ben tegen het eindeloos 'uitmelken' van een ingrijpende gebeurtenis.
Dat is journalistieke luiheid. Kom liever met iets nieuws in plaats van mensen voor de voeten te lopen in hun rouwproces. Voor mij mag het onderwerp weer aan de orde komen als de oorzaak van de crash is onderzocht.

JanRap | 16-03-12 | 10:52

Stel je voor dat je je dierbaarste verliest. En dat er midden in die onbeschrijfelijke ellende een camera in je harses wordt gedouwd. Omdat de media denken dat de mensen thuis zich jouw ellende anders niet kunnen voorstellen.
Erger nog: Het is de meest wrede vorm van leedvermaak. Letterlijk.

vetkleppert | 16-03-12 | 10:50

@(c)ZWITSUL | 16-03-12 | 10:44

Friso wordt gelukkig met rust gelaten.

Maar dat is ook alleen maar omdat het journaille verdoemd goed weet dat er anders sancties volgen. Geen fotomomentjes meer, geen accreditaties, enzovoorts.

Gedroeg het journaille zich maar net zo wanneer het om "normale" burgers gaat, dan zijn we al aardig op weg. Helaas blijkt het tegendeel de waarheid. Waarvan akte.

Reinaert | 16-03-12 | 10:49

grappert | 16-03-12 | 10:45
Inderdaad.. Het wordt altijd maar weer aangegrepen om te kunnen roepen `hoe erg we wel niet zijn getroffen`..

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:49

En later zal er wel een fotograaf een prijs mee winnen.....

namensmijnhond | 16-03-12 | 10:49

Dat geilen op andermans ellende doet me denken aan de manier waarop mensen mijn ouders vroeger altijd meewarig aankeken waar ik bij was.

LibertasSimplex | 16-03-12 | 10:48

Amen!

philosophy19 | 16-03-12 | 10:48

Ben het er helemaal mee eens, maar christus wat een zeikverhaal... Hoop dat het je heeft opgelucht.

pletterflat | 16-03-12 | 10:48

het hoort erbij - negeren is nog erger.

ganzo | 16-03-12 | 10:47

@Reinaert | 16-03-12 | 10:29
Helemaal eens.
Kijk maar naar al die zieligheid's prograama's op TV.
Honderdduizenden kijkers die zich zwelgen in de ellende van een ander.
Blijkbaar voelen zij zich dan beter in hun armzalige bestaan.
En dit soort rampspoed is voor hen de kers op de taart.
Inderdaad, walgelijk gewoon.

Che_cuevara | 16-03-12 | 10:46

Het is iets voor piepels die hun ''eigen'' emoties niet kunnen? willen? beheersen of regisseren.
Die laten dat liever over aan Job v Ellende.
Voor mij persoonlijk leven die dode kinderen niet zo.
Hooguit verbazend dat elders in de wereld deze tragedies schering en inslag zijn waar vervolgens nauwelijks aandacht laat staan gevoel voor is.
Verdriet is een keus die onbekwamen zichzelf niet bewust zijn.Een gat in de markt.

Ratzing. | 16-03-12 | 10:46

Als er iets continu opvalt in de verslaggeving rond dit gruwelijke drama is het keer op keer herhalen hoeveel NEDERLANDSE kinderen er zijn overleden, wat is de relevantie daarvan ? Het zijn 22 KINDEREN, ongeacht hun nationaliteit. In en intens triest, grof en beledigend.

grappert | 16-03-12 | 10:45

raak stuk.. 'stille tochten' ook zoiets vreselijks.
hoe is het met Friso eigenlijk ?

(c)ZWITSUL | 16-03-12 | 10:44

Als muskiet overal opduiken met een camera en huilende mensen filmen, je zou zo je brood moeten verdienen!

lanexxx | 16-03-12 | 10:44

Schijtziek word je van dat stelletje aasgieren.

tjeemig | 16-03-12 | 10:44

@Koosnaampje | 16-03-12 | 10:38

Natuurlijk leeft iedereen die een gezond verstand en een hart heeft met de nabestaanden mee, maar daar heb je die idiote mediaaandacht toch niet voor nodig?

Feitelijke berichtgeving is wat mij betreft voldoende om me eventjes plaatsvervangend rot te voelen en "kudt" te roepen, daar heb ik alle ranzige details en foto's niet voor nodig. Ik hoef geen plaatjes en/of opgeklopte verhalen om me een beeld van het gebeurde en de gevolgen te vormen, dat kan ik zelf namelijk ook wel.

Reinaert | 16-03-12 | 10:44

Weer liedjes van hoop en troost bij DWDD #warme_lijken_porno ?

Schreeuwmeeuw | 16-03-12 | 10:43

Kon deze foto www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-1... niet wat scherper zodat we die kinderkoppies wat beter zien?
Als je wil huilen,en er last van hebt dan ga je toch bij een yfrog.com/kl6ztnp hekje staan dat niet belegert wordt door persmuskieten?
Komt er nu ook zo'n ritueel graf in die tunnel,waar mensen bloemen bij gaan leggen? net als die stomme kruizen op plekken waar boomklevers uit de bocht zijn gevlogen?

Beëlzebul | 16-03-12 | 10:42

Vlemmix is dan wel een dertig keer zo'n grote aandachtshoer als Roelvink maar dit gun je 'm ook weer niet...

Toch wel jammer dat hij deze gelegenheid aangrijpt om weer even op de buis te komen. Daar had hij m.i. wel wat terughoudender in kunnen zijn.

Piep van Poep | 16-03-12 | 10:41

Het lijkt een beetje op dat wat wij op vrijdag rond 12:00 doen, een vorm van masochisme.

James St John Smythe | 16-03-12 | 10:41

Die foto van de portretten met kaarsje vind ik geen probleem. Die heeft zelfs iets stijl en straalt nog iets respect uit.
Die laatste foto is echt dramatisch. als een stel gieren dat afwachten tot hun slachtoffer eindelijk bezwijkt zitten ze met hun camera in de aanslag.
Je zou zo je geld moeten verdienen...

RockBock | 16-03-12 | 10:40

@Koosnaampje | 16-03-12 | 10:38
Misschien willen ze wel gewoon met rust gelaten worden op zo'n extreem ellendig moment.

vetkleppert | 16-03-12 | 10:39

Misschien vinden die mensen het wel fijn dat ze weten dat Nederland met ze mee leeft. En dat kan alleen maar door de media.

Koosnaampje | 16-03-12 | 10:38

het collectief meeleven op facebook gelardeerd met kaarsjesplaatjes en dergelijke is minimaal zo ergerlijk.
Aandachtshoeren zijn dat.

OT: rip kindjes ;(

-Wil- | 16-03-12 | 10:37

PRI-ma stuk, hulde.

HetMannetje! | 16-03-12 | 10:37

Commentaar bij de pica's: overbodig...

eerstneukendanpraten | 16-03-12 | 10:36

Och wat zijn we toch verontwaardigd. Maar ondertussen wel linkjes invoegen naar alles wat niet deugd en gewoon meeliften op de hype. Hypocriete snol.
Skyeisthelimit | 16-03-12 | 10:29
BAM!
Had woorden van gelijke strekking.
Stukje meta-misselijk-makendheid.

obi1 | 16-03-12 | 10:36

en waar heeft geenstijl het over? de media om de ramp heen. Hoe de media zijn is belangrijker dan de ramp zelf, volgens de media (zoals geenstijl).

Je doet nu precies waar je anderen van beschuldigd.
Hou dan gewoon je bek dan weer een stukje over hoe "slecht" de andere media toch zijn.

mubaffi | 16-03-12 | 10:35

En dan in de journaals: 'Hoe is de sfeer daar? Hoeveel doden zijn er nu? Kun je iets zeggen over de reddingswerkzaamheden?' Feiten melden. Meer niet aub.

Normpje | 16-03-12 | 10:35

@deboerenlul | 16-03-12 | 10:26
U ziet graag de beelden van een buscrash vol met kinderen, waarvan u weet dat er 22 sterven en de rest verminkt is voor de rest van hun leven?

Dan bent u met recht een boerenlul.

BedrijfsTijgerT | 16-03-12 | 10:32

Ik begrijp ook gewoon niet waar het voor nodig is om eindeloos te roeren in die ellende en die emo. Alsof je zelf niet zou kunnen bedenken dat het best jammer is als je kind dood gaat aan de hand van de feiten.

vetkleppert | 16-03-12 | 10:32

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:31
Enig=enigszins

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:32

Eens! Maar jullie doen er zelf ook aan mee. Alleen dan meer gericht op de facilitatie van de mensen hun (inmiddels niet meer zo heel erg) latente racistische, anti-elitaire en anti-overheids gevoelens. Je weet wel door marokanen omgeduwde oude dametjes ofzo.

Fatbirdsdontfly | 16-03-12 | 10:32

Die fotografen doen mij geen plezier met dergelijke foto's. Laat die ouders rustig rouwen, dat is belangrijker dan je eigen gluurgenot en voyeurisme.

rara | 16-03-12 | 10:31

deboerenlul | 16-03-12 | 10:26
Natuurlijk bekijk ik de beelden en ben ik enig gefascineerd. Maar de invulling van deze latente behoefte moet toch niet zwaarder wegen dan het belang van de nabestaanden?

Ik zou niet voor mezelf instaan als mij zoiets zou overkomen en een groep fotografen mij zo zou stalken.

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:31

Daar wordt mijn gevoel even mooi opgeschreven. Het is een schandaal dat de pers zich zo gedraagt. Geef die mensen de ruimte. Eikels.

met vreselijke groet | 16-03-12 | 10:30

Je bent de collectieve rouwverwerking in de reaguurpanelen vergeten.

sjaakdeslinksesul | 16-03-12 | 10:30

Nou Johnny, vaak vind ik je stukjes niks of zelfs bagger, maar deze is wat mij betreft raak. Een mooie heldere spiegel voor ons allemaal.

psycho_ab | 16-03-12 | 10:29

Och wat zijn we toch verontwaardigd. Maar ondertussen wel linkjes invoegen naar alles wat niet deugd en gewoon meeliften op de hype. Hypocriete snol.

Skyeisthelimit | 16-03-12 | 10:29

Geilen op andermans ellende is wat mij betreft gewoon ziek.

En het journaille dat in deze kennelijke behoefte voorziet mag wat mij betreft vandaag nog een (bescheiden) ongelukje krijgen. Ik wil nieuws, ik wil feitelijke berichtgeving maar ik hoef geen ranzige details, die gaan mij niet aan, ik ben slechts een buitenstaander en meer niet.

Dat een deel van de bevolking zich kennelijk graag in andermans ellende wentelt vind ik ronduit misselijkmakend. Mooiere woorden heb ik er niet voor.

Reinaert | 16-03-12 | 10:29

QED Sjonnie....

Strangetown | 16-03-12 | 10:28

Andersom dag | 16-03-12 | 10:22
Zelfrespect en eigenwaarde is een groot goed. Dat maakt het alleen maar zieliger in mijn ogen; jezelf zó verlagen omdat er voor andere mensen behoefte is aan deze rotzooi.

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:28

Stop eens met al die aandacht voor dit onderwerp. Laat die mensen rouwen. Constante media aandacht en reporters die elk uur een update geven over het rouwproces van de ouders/kinderen/familie/leraren/gemeente/koning(in)/politici en notabene chelsea spelers -.- voegt werkelijk waar helemaal niks toe!

Freakster1986 | 16-03-12 | 10:27

Altijd goed voor dat valse gevoel van -nassionale eenheid- zoiets als von.Amsberg die anderhalf uur vrijwilligers werk doet, om daarna weer ´n jaar lang buiten beeld de boel te flessen.

Ratzing. | 16-03-12 | 10:27

Het is de media CLAIMEN ipv claimt Johnny.

Arie Schraal | 16-03-12 | 10:27

Een vergelijking maken met een manneke die expres het gevaar op zoekt op een ski piste vind ik volledig misplaatst.

Doe mij trouwens maar gewoon porno ipv die emo porn

Idontgiveafunk | 16-03-12 | 10:27

Het is hun werk, en blijkbaar interesseert het ons. Anders hadden ze die foto's niet gemaakt. Het interesseert mij wel, en ik had graag wat meer foto's gezien van de crash zelf. Misschien dat ooit de videobeelden nog worden vrijgegeven. En waarschijnlijk krijg ik hier minnetjes voor, maar goed ik ben dan ook een van de weinigen die niet hypocriet is.

deboerenlul | 16-03-12 | 10:26

Raak!

Dr. Pim Pampet | 16-03-12 | 10:25

Mensen die oproepen tot een 'twitterstilte' mogen van mij opgepakt worden.
Gewoon even een weekje in de cel om het af te leren.

Ronman2k | 16-03-12 | 10:24

Je kan je radio of tv ook beter uit laten als je geen misantroop wilt worden van al dat zieke gegeil op andermns emoties.

vetkleppert | 16-03-12 | 10:24

Goed stuk Quid. Het is om te kotsen, al die aasgieren die mee willen profiteren van andermans ellende. Laat die mensen gewoon rouwen en herdenken. En al die aandacht ook voor de mening van bn`ers. Who gives a fuck wat al die exhibistionisten van deze ramp vinden?

Absoluut niet waar | 16-03-12 | 10:23

Geen beter vermaak dan leedvermaak...

Marcus Porcius Cato | 16-03-12 | 10:23

Goed stuk, volledig mee eens.

CYFAWS | 16-03-12 | 10:23

Ik dacht eerst 'wat een zeikverhaal weer GS' maar oei die laatste foto is wel bijzonder treurig inderdaad.

très cool | 16-03-12 | 10:23

Het zal je vak maar wezen.
Soort en mentaliteit van een parkeerwachter, maar dan in het kwadraat. Ik erger mij er gruwelijk aan. Laat die mensen met rust met hun onmetelijke verdriet.

BedrijfsTijgerT | 16-03-12 | 10:23

Het is walgelijk maar er is kennelijk vraag naar...

jan-lul-de-behanger | 16-03-12 | 10:22

jongens, soms hou ik echt van jullie.

Truttebol | 16-03-12 | 10:22

Fotografen doen ook maar wat het gepeupel wilt zien.

Andersom dag | 16-03-12 | 10:22

wauw, zuur stukje nummer twee voor vandaag Quid.

Ik hoop dat zometeen de zon gaat schijnen, dan knap je nog een beetje op.

Jeblijftjeverbazen | 16-03-12 | 10:19

Geen -schoner- *ander* vermaeck dan leedvermaeck.

Wat dat betreft leven we in een -kudtland- kudtmaatschappij.

Reinaert | 16-03-12 | 10:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken