
Bestuursvoorzitter Herre Kingma van het medisch Spectrum Twente in Enschede komt met een paar heftige uitspraken. "
Ik ben van mening dat Prins Friso alle kosten die gemaakt zijn om hem te redden, zelf moet betalen", aldus een stellige Kingma. "
Hij heeft een voorbeeldfunctie. Als hij dan ondanks waarschuwingen voor lawines offpiste gaat skiën, zonder daarbij alle nodige maatregelen te nemen als het mis gaat, is hij ook zelf verantwoordelijk voor de kosten die gemaakt moeten worden om hem te redden." Herre Kingma doelt hierbij op het uitgraven, de helikoptervlucht naar het ziekenhuis, de diverse scans en het in leven houden van de prins. Ook het verblijf in The Wellington Hospital en het medische vervoer vanuit Oostenrijk naar Londen vallen hieronder. "Dit zijn hele hoge rekeningen", gaat Kingma verder. "
Kosten noch moeite zijn gespaard -meer nog dan bij gewone burgers, lijkt het wel- om Friso in leven te houden. Het zou niet terecht zijn als deze kosten op rekening van de gemeenschap zouden komen. Friso dient dit uit eigen portemonnee te betalen, niet uit verzekeringsgeld of de koninklijke subsidies die de staat elk jaar naar de familie overmaakt. Hij koos er immers zelf voor een dergelijke stunt uit te halen, hoewel hij de gevaren kende. Dat soort gedrag moeten we niet belonen, zeker niet bij een dergelijke high-profile dader. Eigen verantwoordelijkheid hebben en dan toch iets stoms doen, betekent ook eigen spaarpot leeg gooien." Althans, Herre Kingma zegt iets wat daar op leek, maar het komt ongeveer op
hetzelfde neer. Comazuipers nemen bewust het risico zichzelf en anderen in gevaar te brengen? Offpiste skiërs eveneens. En mislukte zelfmoordpogingen. Ook straatracers, rokers en mensen die nooit naar de tandarts gaan kennen de risico's en stellen zichzelf bewust bloot aan het gevaar. En ga zo maar door. Neemt niet weg dat je in het geval van comazuipen wel een eerste klas oppergnoom bent en dat dit probleem snoeihard aangepakt moet worden. Maar dan met logische argumenten. Dat wel, natuurlijk.
Reaguursels
InloggenIn algemene zin kan het geen kwaad als er eens gekeken zou worden naar uitgaven van gemeenschapsgelden. Iemand met 3 mislukte zelfmoordpogingen houdt al naar gelang het gebruikte middel b.v. in totaal 3 weken een ziekenhuisbed bezet. Hulp bij zelfdoding kost de gemeente veel minder.
Maar de regering geeft het koningshuis in 2012 300.000 euro voor de koninklijke website. Dat staat dan nog op internet........ wie weet waar de gemenschap nog meer voor betaaalt. Maar je kunt het ook omdraaien. Met al hun geld kan het koningshuis Friso niet gezond kopen.
Wat een land, wat een land. Weer zo'n bemoeizuchtige sukkel die thuis niets te zeggen heeft.
comazuipers, maar ook illegalen , wanbetalers, mensen die zich ( tegen beter weten in ) in lichamelijk en / of geestelijk gevaar brengen. Wat is het volgende? Mensen die altijd hun ( overtollige ) premies afdragen , zich amperr staande weten te houden in deze
grijpgrage en absurde maatschappij? En dan ? bejaarden, hulpbehoevenden, rokers, etc?
Lekkere wereld .
We gaan steeds meer naar het gezondheidssysteem van de VS. Alleen als je kunt aantonen dat je aandoening niet is veroorzaakt door risicovol gedrag, erfelijkheid, schuld door anderen, geboren zijn op een maandag, of als kind gemasturbeerd hebben, dan krijg je hulp!
De eerste zet is gezet hier met de discussie over comazuipers, de rest volgt vanzelf.
Voorspelling voor 2020, 3 miljoen nederlanders zonder zorgverzekering, maar wel hogere winsten voor de zorgverzekeraars.
en om nog even terug te komen op het stukje hierboven: nee, ook iemand met 1 miljard euro in de familie hoeft hier niet zelf voor op te draaien.
Als ik geacht word solidair te zijn met elke roker, zuiper, vette hond, mislukte zelfmoordenaar, psychoot, simulant, werkelijk zieke, levensgerekte maar doodgewilde kankerpatient, dan betaal ik met vreugde wel mijn 10 cent mee aan Friso hoor
NL oplossing:
een toeslag van 10 cent op elk pilsje om comazuipers te laten behandelen
.
te innen door de stichting van Herr Doktor Kingma, dat dan weer wel natuurlijk
.
oh, ze betalen al 10 cent aan accijns per pilsje?
Waar zeiken we dan nog over??
.
***hoofdschuddend pilsje opentrekken doet***
Als de heer Herre Kingma zich nou eens met z'n eigen verzekering bemoeit.. of bedoelt hij dat de Friso niet verzekerd is? Moet je bv ook premie betalen als je in coma ligt?
@Ven1V1d1V1c1 | 09-03-12 | 19:17
>'defensiereflex'
Klopt. Niet dat ik zo koningsgezind ben, maar het negatieve gebral (over het K.Huis) op deze site vind ik ronduit stuitend.
> 'bij de naam Kingma meteen al een belletje moeten gaan rinkelen'
Kennelijk heb ik iets gemist.
-weggejorist-
-weggejorist-
Ja. En jij bent in een soort 'defensiereflex' geschoten omdat het koninklijk huis erin werd betrokken. Dat ligt je duidelijk aan je hart. Dat is je gegund, en da's tevens je goed recht.
Als je het hele verhaal echter nog eens goed doorneemt, kun je eruit opmaken dat het helemaal niet over Friso gaat. Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd, had er bij de naam Kingma meteen al een belletje moeten gaan rinkelen.
@Ven1V1d1V1c1 | 09-03-12 | 18:39 >terechte vergelijking.
Ja, dwz. als JQ's stukje inderdaad ironisch is bedoeld. Maar is het dat ook?
Moet hij ook betalen als hij niet meer wakker wordt of geldt hier no cure no pay?
@Hoefnagel | 09-03-12 | 18:32 |
Ik vind het anders een terrechte vergelijking. Niet omwille van het ongeluk van Friso. Dat gunt niemand hem toe, maar vanwege de uitspraken van die Kingma waarmee hij het hele 'solidariteitsbeginsel' van onze (zorg)verzekeringen op een hellend vlak brengt.
Het is de wereld op zijn kop als verzekeringsmaatschappijen al meer moreel besef gaan vertonen dan onze artsen.
@Ven1V1d1V1c1 | 09-03-12 | 18:29
Dit soort vergissingen overkomt me wel vaker. Heb last van een "omgekeerde" woordblindheid: Ik soms soms niet dat het er niet staat,i.e. dat er een woord ontbreekt.
@Ven1V1d1V1c1 | 09-03-12 | 18:29
Was een woordje vergeten. Lees: "hij is het NIET waard om daar verder woorden aan vuil te maken.
@Ven1V1d1V1c1 | 09-03-12 | 18:24
>roeptoeteren
Daar heeft u gelijk in. Later heb ik geprobeerd dat recht te zetten.
>ironie van JQ
Dat zie ik er nog steeds niet van in. Ik vind het gewoon een stom lulverhaal.
Wat betreft Johnny Quid daarentegen.... ach, laat maar zitten, hij is het waard om daar verder woorden aan vuil te maken.
Hoefnagel | 09-03-12 | 12:49 |
Wat probeerde je hier te zeggen?
@Hoefnagel | 09-03-12 | 18:17 |
Uit jouw eerste reaguursel kan ik opmaken dat je zelf ook de ironie van Johnny niet herkende en wat over die Kingma liep te 'roeptoeteren'.
@MrTitanski | 09-03-12 | 10:17
En dan te bedenken dat Friso niet eens een voorbeeld functie heeft, want geen lid v.h. kon. huis. Die JQ weet van gekkigheid niet meer wat hij moet schrijven. Wat een dwaas.
@RoeptoeterT | 09-03-12 | 15:57 -1 > eens met King..
Jij roeptoetert ook maar wat; je hebt zijn stuk niet eens gelezen, lutser.
Troost je Quid,ik ben er van overtuigd dat de familie Oranje (en hun verzekering-mij.) de kosten betreffende Friso volledig zullen betalen en NIET de belastingbetaler. Verkeerde inschatting van je hoor.
Lekker dan, Johnny, verzonnen verhalen posten!
Ik zie het verband niet om er bij te voegen "Hij heeft een voorbeeldfunctie." --> en daarom moet hij alles zelf betalen.
Zal wel aan mij liggen.
MrTitanski | 09-03-12 | 10:17 |
Zie je dan wel het verband tussen miljoenen die in (persoonlijke) beveiliging worden gestoken en tegelijkertijd zelf nodeloos onaanvaardbare risico's nemen?
Toen ik 18-27 was, vond ik off-piste snowboarden bijna nog fijner dan sex. Het mooiste dat er bestond. Inmiddels ruim 20 jaar later laat ik dat wel uit mijn hoofd, vooral bij lawinewaarschuwingen. Al was het 'alleen' maar voor mijn vrouw en kind.
In zijn geval echter, wordt daar ook wel voor gezorgd.
@La Vie En Rose | 09-03-12 | 17:05
aFgelopen
Heb het debat van Kingsma met Lea Bouwmeester gezien. Lea Bouwmeester (PvdA) gedroeg zich in dit debat als een overspannen Agnes Kant in haar nadagen, liet Kingsma niet uitspreken, en zei zelfs toen Kingsma opperde dat hij naast bestuursvoorzitter ook sprak vanuit zijn ervaring als arts: 'ja, ik ook'
Dan ga je af als een gieter.
Daarnaast was het de aloude PvdAretoriek wat de klok sloeg. ComazuiperTs zijn zielig en kun je niet verantwoordelijk houden voor hun daden. Hun ouders ook niet want die weten niet hoe gevaarlijk comazuipen is.
Flikker toch op. Comazuipen is niet iets van het agelopen jaar. Ouders weten dat natuurlijk wel, behalve als zij zelf comazuiperTs zijn, en dienen hun kinderen voor te lichten en te waarschuwen voor de gevolgen van dat comazuipen, dat toch iets geheel anders is dan dronken zijn. Op middelbare scholen vindt ook al jaren voorlichting plaats.
Maar goed, dit probleem zal nog wel even voortduren, dus ouders mede verantwoorlijk stellen, voor de helft van de kosten laten opdraaien en de verzekeraars de andere helft laten betalen, zou ik zeggen.
Oh en wat als die ouders dat niet kunnen betalen?
Welnu, de comozuipert een krantenwijk laten nemen en de kosten terug laten betalen.
Ik pleit voor het bezorgen van de ochtenkrant. Rond een uur of vijf je bed uit. Vinden de meeste jongeren een straf.
Of na schooltijd folders bezorgen.
Of vakkenvullen bij de Lidl of de Aldi.
Een man naar mijn hart!
@ swift1.6 | 09-03-12 | 15:46
.
Wanneer zelfs in de Nederlandse kranten wordt gewaarschuwd voor lawine gevaar in Lech !!!! (de dag ervoor dus) en je gaat dan toch nog off piste....... dan heb je het dus gewoon aan jezelf te danken.
De lawine is niet op de piste gebeurd, is niet in het dorp geweest, de lawine is getriggered door Friso zelf.
Hoe lullig het ook voor hem is, gun het niemand, het is en blijft zijn eigen schuld en dus ook zelf betalen.
@swift1.6
.. Als iemand echter besluit om opzettelijk zijn been te breken (door bijv. bewust op een motor met uitgestrekt been tegen een lantaarnpaal aan te rijden), opzettelijk met z'n auto frontaal tegen een muur aan te knallen of opzettelijk (bijna) te verdrinken (bijv door te gaan zwemmen met een aambeeld om), dan mogen ze de kosten wat mij betreft zelf betalen...
Dit hierboven zijn zelfmoord pogingen.
Dat geeft weer een mooi perspectief aan de uitvaartverzekeraar om te zeggen.
.. Betaal je eigen kist maar.''
Ik ben het volledig met Kingma eens! Daarnaast hadden ze na 20 min reanimeren de stekker eruit moeten trekken - was voor iedereen beter geweest - met name voor vrouw en kinderen!
@ herr kingma ongezien de racekak oftewel herr kingma het goede nieuws bij dit tragische ongeval is dat er eigenlijk geen slechter nieuws meer bijkomt en nou opzouten Herr Kingma en sterkte aan de familie van Friso
biscaya | 09-03-12 | 15:30 | + 0 -
Ok,
Ik ben het met je eens dat we moeten oppassen dat het niet de voorbode is om alles maar op eigen schuld en zelf betalen af te schuiven. Ik was er ook sceptisch over toen ik gisteren voor het eerst hoorde.
Het verschil zit hem er in dat het coma zuipen bewust wordt gedaan met als doel zo lam mogelijk te worden/zo veel mogelijk te zuipen/in sommige gevallen in coma te raken. Dit gaat verder dan gewoon iets te gezellig en de volgende dag een kater.
Als je gaat skiën, kun je een been breken. Als je gaat autorijden, kun je een aanrijding krijgen en ga je zwemmen, kun je (bijna) verdrinken. Die dingen gebeuren, dat zijn ongelukken. Toegegeven, soms is het het het gevolg van een domme actie, maar het zijn ongelukken. Die kosten dienen m.i. dan ook vergoed te worden.
Als iemand echter besluit om opzettelijk zijn been te breken (door bijv. bewust op een motor met uitgestrekt been tegen een lantaarnpaal aan te rijden), opzettelijk met z'n auto frontaal tegen een muur aan te knallen of opzettelijk (bijna) te verdrinken (bijv door te gaan zwemmen met een aambeeld om), dan mogen ze de kosten wat mij betreft zelf betalen.
@swift1.6
Nee dit snap ik echt niet,
en Ja ik wil hier tegen ingaan.
Maar op het niet snappen wil ik even ingaan.
Iedereen die begrip heeft voor dit plan staat er niet bij stil dat dit slechts het begin is.
Er zijn 3 massa oplichters op de wereld.
Dat zijn verzekeraars , Banken en beleggingsmaatschappijen.
Als je éen zo'n regel insteld zijn het er over 3 jaar honderd dus dan ben je nergens meer voor verzekerd.
En hoeveel mensen komen er per jaar in een lawine?
Gaat dus nergens over
Zeg King Herrema, wie denk u wel dat u bent. Na uw goudgerande leventje als inspecteur volksgezondheid hangt u al jaren de oppergnoom uit in dat Enschedese ziekenhuis. Maakt niet uit, zolang uw morele obese maar wordt gevoed met stromen publiek geld, hoe meer hoe beter. Zeg eens King Herrema hebt u die frauderende verslaafde neuroloog die u jarenlang de hand boven het hoofd hield en die pas weghaalde toen de druk onder het deksel van de doofpot te hoog werd ook gezegd dat hij de schade die hij materieel en vooral ook immaterieel aan zijn patienten toebracht, zelf moest betalen? De tonnen die hij al frauderend opstreek moest terug betalen? Zo er al sprake is geweest van enige schadeloos stelling voor hen die die neuroloog hebben overleefd, was dat denk ik een akkefietje voor de verzekering he King Herrema. Vertel mij eens King Herrema, wie gaat straks de kosten betalen van de schade en nevenschade, die zijn ontstaan door uw ongebreidelde arrogantie, media geilheid en andere gewrochten die aan uw megalomane ego zijn ontsproten? U niet, zoveel is wel zeker. Hoe durft u met uw schandalige platvloerse suggestieve bovendien volstrekt overbodige flut verhaal over Friso, weer de publiciteit te zoeken meneer de bestuursvoorzitter. Schandalig.
Maar goed dat er niet al te veel mensen zijn als deze Herre Kingma. Vreemde populistische uitspraken van een man die wel beter zou moeten weten. Waarschijnlijk heeft ie nog nooit van een hellend vlak gehoord.
Geen al te zuivere vergelijking. Bij offpiste skien neem je een risico. Er is dus sprake van een kans dat het nadelige gevolg intreedt.
Wanneer je jezelf in coma hebt gezopen, wist je vantevoren zeker dat een dergelijk nadelig effect zou optreden.
Een sterk staaltje riooljournalistiek, dus!
biscaya | 09-03-12 | 14:06 | + 1 -
wil je gewoon ertegenin gaan of snap je het echt niet?
Nog ff to the point:
Kan ik nog naar buiten zonder 10 extra verzekeringen?
Binnen is ook niet veilig.
Met een beetje geluk mag ik misschien nog leven.
@K.ZWELLEVER.... Ik hoop dat je in je eigen familie een nog groter drama mee moet gaan maken, dan het koninklijke huis nu mee moet maken.
Voor jou reactie zijn geen woorden voor.
Heerlijk die reactie's van al die #Oranjekruipers.
-weggejorist-
Misschien moet Mabel maar een paar nieren,een hart,lever en hoornvliezen in de aanbieding doen als bijdrage aan de kosten,hij schijnt ze zelf niet meer zo hard nodig te hebben.
Is het eigenlijk wel duidelijk wie de rekening heeft betaald? Het lijkt me onrealistisch dat dat overigens nu allemaal al is uitgezocht. Kortom. Het is nog helemaal geen issue.... ... overigens volgens de redenatie zou je als sporter helemaal onverzekerbaar moeten zijn. Breek je zelf een poot op een skihelling is dat net zo het gevolg van eigen handelen en keuzes. Ga je bergbeklimmen en een arend steekt je oog uit is dat ook eigen schuld. Ga dan niet de berg op. Autorijden is per definitie gevaarlijk. Dus een vrachtwagen over het hoofd zien zou dan ook onverzekerbaar moeten zijn.
Herre Kingma is niet helemaal goed in zijn kokosnoot.
Ik heb er nog een paar.
Ongeluk gehad terwijl je 15 km te hard reed. Zelf betalen.Moet je maar niet te hard rijden.
Ongeluk gehad omdat je net door rood reed. zelf kiepen.Je mag niet door rood rijden.
HIV. opgelopen omdat je een hoer hebt liggen vol blaffen, zelf betalen. Moet je je zaadstengel maar in je broek houden.
Ongelukje gehad tijdens een doe-het-zelf klus.
Zelf kiepen moet je maar niet ongeschoold een boormachine bedienen.
pfff wat een mongool.
@Stormageddon | 09-03-12 | 10:45 |
@Che_cuevara | 09-03-12 | 10:57 |
Sinds zijn huwelijk krijgt Friso geen persoonlijke
toelage meer. Maar daarvoor werd alles toch betaald?
En hij is nog steeds lid van de koninklijke familie,
al komt hij niet in aanmerking voor de troon.
De geldstroom is minder transparant, maar is er natuurlijk nog steeds. Zo verkocht zijn opa de
schilderijen van het Loo om zijn bastaards te bekostigen. Die lui komen altijd aan fondsen, linksom of rechtsom.
Helemaal mee eens.
@kraaghaar | 09-03-12 | 13:27
Volgens mij gaat de vergelijking tussen coma zuipen en het ongeluk van Friso volledig mank. Slaat echt nergens op.
Die Herrie heeft anders wel gelijk. DAT is pas eigen risico.
80% van de geschreven tekst van JQ is niet ter zake doende. Zal wel humoristisch bedoeld zijn, maar meer iets met plank, slaan, mis.
@ Hoefnagel | 09-03-12 | 13:04
Volgens mij maakt Quid gewoon een intelligente vergelijking...
Metafoorachtige beeldspraak enzo...
dus iedereen die met 125 km in het uur zijn auto om een boom vouwt moet dit ook zelf betalen? Geestig
De ABNAmro scheldt Griekenland 100 miljoen kwijt. Maar voor de Finbox gaan ze mij 75 cent per maand vragen. Amehoellah!
@Stormageddon | 09-03-12 | 13:03 >topic
Idd. begrijp niet waarom Johnny Quid zo'n lullig stukje moest uitpoepen.
@Allemaal | 09-03-12 | 12:58
Ben bang dat jij mij niet begrijpt. Johnny Quid legt Kingma woorden in de mond die hij nimmer heeft gezegd. Dat is waar ik de reaguurders attent op wil maken.
@Hoefnagel | 09-03-12 | 12:54
Je had ook gewoon kunnen schrijven: "Ik begreep het topic niet".
Spijker-Kop.
Maar wat de een gevaar noemt, 5 sjekkies per dag, noem ik gewoon ontspanning en lekker. Loop maar 'n keer een marathon met me mee.
En een ski incident gelijkscharen met ieder weekend je helemaal de tyfus zuipen op je 16e levensjaar... tsja, daar moet je kennelijk voor gestudeerd hebben.
@Hoefnagel | 09-03-12 | 12:54
Schreeuw niet zo. En je snapt het punt van veel reaguurders niet. Hij betaalt al zelf, hij is immers verzekerd.
Wanneer je bij een private onderneming risico afdekt en daarvoor een maandelijks bedrag betaald, ziet men dit als zelf betalen.
Maar wanneer je het via de overheid doet, moet ineens iedereen iets te zeggen hebben over de besteding van je eigen geld. Bah!
Verzekeren volgens oud Amerikaans model is niet goed en verzekeren volgens Europees model mag alleen wanneer je doet wat de meute goed vindt. Lang leve de vrijheid (not).
-weggejorist-
Friso is daar voor verzekerd toch? Dus betaalt zelf. Next.
Fapdrab | 09-03-12 | 12:12 | + 0 -
dat het puberbrein anders werkt is bekend, maar is dat eenr eden om dat als excuus te gebruiken?
Het is niet zo zeer het niet kunnen inschatten van risico's, maar overmoedig denken "mij gebeurt dat niet". Neemt niet weg dat de meeste coma zuipers het zo veel mogelijk zuipen als doel hebben.
Hoefnagel | 09-03-12 | 12:49
Ah, je was me net voor.
Hoefnagel | 09-03-12 | 12:36
Kingma heeft niets gezegd over Friso. Lezen!!
@Hoefnagel | 09-03-12 | 12:36
Heb ondertussen het linkje gelezen. Wat blijkt: Kingma heeft het alleen over comazuipers. Ik
neem mijn terug wat betreft Kingma.
Wat betreft Johnny Quid daarentegen.... ach, laat maar zitten, hij is het waard om daar verder woorden aan vuil te maken.
Friso krijgt geen geld van de staat en ik denk dat meneer Kingma een beetje jaloers is op het salaris van Friso in vergelijking met zijn eigen uitkering.
Stomme idioot die Kingma, internationale mensjes hebben echte verzekeringen en niet zo n gare basisverzekering.
Exit Kingma.
Lekker ongepast om hier zo over te beginnen. Prima dat je veroorzakers zelf voor de kosten wilt laten opdraaien. Maar om dan een waarschijnlijk hersendode prins als voorbeeld te nemen, dat is gewoon lawaaipapegaaien.
Kingma moet gewoon zijn vervelende bek houden. Er was sprake van een ongeluk (niks stunt) en als kosten gedekt zijn door de verzekering dan blijft dat gewoon zo period.
Even een cynisch verhaaltje. Statics - cholestrol verlagers - zorgen ervoor dat er minder sterfgevallen aan hartfalen voorkomen. Niet dat de levensverwachting erdoor zou stijgen. Je gaat gewoon dood aan iets anders. Wat kost dat, en wat levert het op? Zelfde met jaarlijkse griepprik, de prik tegen baarmoederhalskanker en laatst nog die varkensprik. Zorgverzekering is een op winstmaken gericht bedrijf geworden.
En winst maken ze
Voor de duidelijkheid. Dit heeft die Kingma niet gezegd. Johnny fantaseert er weer eens op los. Kingma heeft opmerkingen gemaakt over comazuipen. Ik ben het in principe met hem eens, alleen vergeet hij één ding. Comazuipers behoren niet tot de intelligentste broeders onder ons. Ze zouden zomaar eens kunnen besluiten geen medische hulp te vragen als dat hun portemonnee raakt. Met als gevolg stapels doden. Probleem opgelost zou je zeggen. IQ stijgt dan vanzelf in ons land. Toch vind ik dat we onze debiele broeders een beetje moetn beschermen.
Vitayalin | 09-03-12 | 12:01 | + 1 -
Precies: Als de familie verzekerd is en de verzekering dit dekt, heeft verder niemand hier iets mee te maken!
@datzouzomaarkunnen | 09-03-12 | 10:32
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, van mij hoeven er geen belastingen of extra betalingen te komen voor dikke mensen of mensen die roken.
Maar als we dat dan wel gaan doen, dan moeten mensen die belachelijk veel risico nemen zoals off piste gaan skieen als er een lawine waarschuwing is afgeven ook het allemaal zelf gaan betalen.
@cabrão | 09-03-12 | 11:02
Quid probeert Kingma woorden in de mond te leggen op een manier die niet kan. Of je nu wel of niet op het linkje klikt of goed of slecht leest maakt geen reet uit. Als hij zo nodig iets over Friso wil zeggen dan moet ie dat maar duidelijk voor eigen rekening doen en zich niet laf proberen te verschuilen. Overigens zijn in elk serieus skigebied officiële off-piste routes die meestal met touw of hek worden afgesloten als het te gevaarlijk is. Voor zover ik dat uit de berichtgeving kon volgen was dit zo'n gecontroleerde en goedgekeurde route en mocht je er dus van uitgaan dat het veilig genoeg was. Het hele uitgangspunt van Q zijn redenering is zeer dubieus.
Ja je moet wel bij de les blijven hé
Het zou goed zijn als we ons eens bewust werden van wat de gezondheidszorg kost. Als iedere Nederlander zich dat bewust zou worden zou er misschien wel eens een ommekeer kunnen komen in het denken van "de verzekering betaalt wel".
Maak je druk over die schooier van Vestia die eerst het woningbedrijf om zeep helpt en dan met 3,5 miljoen euro (7,7 miljoen gulden) weg gaat. Dit is in de meeste landen om ons heen vrijwel onmogelijk maar in het tolerante Nederland kan alles zolang we het zelf niet direct in de portemonnee niet merken.
@swift 1.6 Het is wetenschappelijk bewezen ( meerdere ondeerzoeken en niet door sociale psychologen) dat het puberende brein zo werkt. Kan je heel makkelijk bullshit roepen omdat je het er niet mee eens bent. Je kan ook die kennis gebruiken om beter in te spelen op dit probleem en onder aan de streep meer rendement te halen uit je aanpak. Daarbij is de situatie die jij aanhaalt voor iedereen makkelijker te overzien omdat dat een minder complexe situatie is actie is directe reactie, zit weinig korte termijn denken aan.
Desalniettemin gebeurt het nog steeds dat derdeklassers zesdeklassers voor 'rotte vis' uitmaken ookal wisten ze dat het niet verstandig was. Kortom mijns inziens kun je deze kennis beter gebruiken om beter in te spelen op dit probleem ipv er tegen aan te schoppen.
vanlinknaarrecht | 09-03-12 | 12:11 | + -1 -
Jawel.
U.
Van het weekend mezelf nog ff snel in coma zuipen nu het nog gratis kan.
Geen wilders in dit topic??? Niemand?
Fapdrab | 09-03-12 | 12:00 | + 0 -
bullshit.
"ze kunnen de risico's niet overzien"
Als ze weten dat het onverstandig is om als 3de klassers zijnde 6de klassers voor rotte vis uit te maken, zijn ze in staat om risico's te overzien.
Comaskieen: de nieuwe trend.
Lijkt me een zaak tussen de familie en hun verzekering.
Wat heeft de gemeenschap er mee van doen immers.
Niet in mijn belang dat die lui gaan skiën hoor.
Voor zo'n discussie zou het goed zijn als eerst eens de maatschappelijke kosten van bijvoorbeeld comazuipende pubertjes vergeleken zouden worden met de daadgerelateerde medische kosten plus andere gemeenschapskosten, van criminelen.
Saillant detail is dat bij comazuipers, veelal puberende jongeren de hersenen nog niet gerijpt zijn. Deze jongeren zijn niet in staat risicogedrag en risicosituaties goed te overzien. Zeker als de ouders nog een steekje in de opvoeding hebben laten vallen. Ik denk dat de paar reaguurders die de puberteit al gepasseerd zijn zelf ook genoeg situaties kennen uit hun jeugd die op zijn zachtst gezegd 'niet zo verstandig' waren. In dit geval is zelf opdraaien voor de kosten een redelijk onterechte straf want pubers kunnen de situatie niet overzien. Meer op zijn plaats is goede voorlichting zodat de ouders er mee om leren/kunnen gaan en dit soort situaties voorkomen kunnen worden. U kent wel de uitdrukking elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. De ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen die moeten aangepakt worden.
Het geval van Friso is een ander verhaal, dit is een volwassen vent die wel in staat is (zou moeten zijn) een goede risico analyse te kunnen maken.
Hij is zelf een niet-drinker , dat verklaart een hoop.
Geen speld tussen te krijgen: potje breken potje betalen.
Vraag ff aan hem of ie cash of met Mastercard betaald
Het is teveel om op te noemen wat niet normaal is waar wij belasting betalers voor op moeten draaien...
Griekenland, ontwikkelingshulp, asielzoekers,... enz... en nu onze eigen prins een fout heeft gemaakt zou hij het zelf moeten betalen... Schandalig dat je dit durft te zeggen.
Comazuipers weten van tevoren dat ze in het ziekenhuis eindigen, je maakt mij niet wijs dat Friso gedacht heeft.... Ik ga hier eens lekker van af skiën dan raak ik in coma voor de rest van m`n leven.
Comazuipers moeten de rekening zelf betalen en zijn oppergnomen. Maar wanneer iemand met Code 4 lawinegevaar off piste gaat wordt deze niet als achterlijk gezien en is het een 'ongeluk'. aardig krom als je het mij vraagt...
stefstunt | 09-03-12 | 11:16 | + -2 -
dus friso kwam helemaal per ongeluk buiten de pist terecht.
@The.Age.Of.Men | 09-03-12 | 11:44
LOL @ net doen of je de reacties hebt gelezen en het topic hebt begrepen.
Iedereen zichzelf laten verzekeren, dan pas je wel op.
Vraag niet wat de gemeenschap voor jou kan doen. Vraag wat jij voor de gemeenschap kan doen!
on_GS | 09-03-12 | 10:58 | + 1 -
die vormen van kanker zijn meestal niet de doelstelling om te gaan roken, drinken of zonnen.
Aan Friso had ik dan nog niet gedacht. Omdat sporten buiten plezier ook nog Zusatznutzen heeft.
Maar een crimineel die na een mislukte overval in het ziekenhuis belandt is dan toch weer andere koek dan die puberende comazuipertjes.
Daar staat dan weer tegenover dat die comazuipertjes grotendeels van minderwaardig kaukasisch allooi zijn en die geblesseerde criminelen meestal van de zielige schaamtecultuursoort.
lol @ de mensen die het hier niet mee eens zijn.
Natuurlijk moet deze faalhaas dit zelf betalen, hij maakt een fout en moeten wij de belastingbetalers daar voor opdraaien, dacht het niet.
Ik ben het helemaal met meneer Kingma eens, ondanks dit harde woorden zijn heeft hij helemaal gelijk.
En zoals altijd leest een gros van de reaguurders slechts weer de helft... maar wel reageren of men de wijsheid in pacht heeft.
Btw, al zou het dit gezegd hebben, dan had hij m.i. nog gelijk ook! En wat comazuipers betreft heeft hij helemaal een goed punt! Een bestuurder met ballen!
terecht punt. wel jammer van het citeren en dan in een klein regeltje daaronder terugkrabbelen.
opzich heeft hij wel een punt met dat coma zuipen. Ik wil niet zeggen dat het coma een doel op zich is, maar het is ook geen gewoon ongeluk, of, om bij het sporten te blijven, geen gewone blessure.
Coma zuipen is te vergelijken met een been breken(open botbreuk) bij het sporten maar stug doorgaan totdat je hele been eraf is gescheurd voordat je naar de dokter gaat.
@johnnyquid Het gedeelte waarin je je satire gaat uitleggen kun je de volgende keer gerust achterwege laten hoor. Het was meteen duidelijk waar het over ging. Een linkje naar het originele nieuws lijkt me voortaan weer genoeg.
@odessa223 | 09-03-12 | 11:34
Over onnadenkend gesproken...
@denoorman | 09-03-12 | 10:36 |
Misschien moet jij niet zelf zomaar problemen gaan verzinnen om je er vervolgens over te gaan lopen verontwaardigen. Dat scheelt een hoop woede. Alhoewel ik denk dat als je graag problemen verzint je sowieso al graag zeurt. Een dag niet zeiken is een dag niet geleefd. Zure pruim.
ToetankFriso
Wat een domme uitspraak. Prins Friso vertegenwoordigd: je broer, je zoon, je echtgenoot, je vader, enz. Jij omdat hij een publiek figuur is en ook MENS, laat ons dat zien dat wij alleemaal een fout maken. Bah wat misselijkmakend dit van meneer Kingma, ga uzelf schamen voor deze onadenkende uitspraak. BAH
Klinkt heel goed! Ik zeg: DOEN!
Op dit moment voel ik plaatsvervangende schaamte voor mijn stadgenoot
en wat krijgt dhr kinga elke maand bijgeschreven?? ben benieuwd of hij ook een voorbeeldfunctie is ... of is dit animal farm?
Ik zeg: Sappen. www.paulvermast.nl/wp/wp-content/uploa...
@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 11:18
Ach, dat eindigt normaliter ook in coma.
Menschen, vroeger of later belanden we allemaal een keer in een situatie waarin we dolblij zijn met het solidariteitsbeginsel dat onze West-Europese samenlevingeen stuk sympathieker maakt dan bijvoorbeeld de zoekhetmaaruit-mentaliteit in de VS. De negatieve kanten aan ons systeem zijn minder kwalijk dan de vaak mensonterende toestanden over zee.
Ga maar eens oordelen over het wel of niet verstandig leven van mensen. De ene dag zijn anti-oxidanten goed voor je, de volgende dag ontdekken ze dat je kanker krijgt van die pot groene thee die je iedere dag trouw naar binnen goot.
Meer bewegen moet, roepen ze van alle kanten. Maar als je dan al sportend je benen breekt - omdat je in je enthousiasme je souplesse te hoog inschatte - moet je dan boeten? Dacht het niet.
Wat ik dan wel weer vind, is dat als mijn buurvrouw op de snijtafel ligt om de langverwachte hartoperatie te ondergaan, ze niet teruggereden mag worden naar haar kamer omdat er een bolletjesslikker met spoed moet worden leeggezogen. In zo'n geval vind ik eigen schuld, dikke bult weer heel terecht.
Want waarom zou je in godsnaam consequent moeten zijn?
Als iedereen heel voorzichtig gaat sporten, verstandig gaat eten, niet teveel gaat stressen, defensief aan het verkeer deelneemt enzo, dan worden we allemaal super-hoogbejaard. En dat is ook weer niet goed, zeggen ze.
Che_cuevara | 09-03-12 | 11:06 |
Ja, en het begrip 'apres ski' heeft ook weer een geheel nieuwe inhoud gekregen.
Comazuipers doen het bewust. Prins Friso niet.
Gutmensch aus 020 | 09-03-12 | 11:12 |
Je bent nummer 'zoveel'.
Wat een lul die Herre Kingma. Waar betalen we dan die torenhoge verzekringspremie voor?
Tightass.
@LibertasSimplex | 09-03-12 | 11:12 | + 0 -
En als je voorheid vastzit in de printer, wat dan?
Kaas de Vies | 09-03-12 | 11:06 |
Dat ben je zeker!
Kaas de Vies | 09-03-12 | 11:06 | + 1 -
En ook nog wereldkampioen!
eropuit.blog.nl/algemeen/2012/03/08/ne...
jeffrey6514 | 09-03-12 | 10:42 | + -5 -
Hear hear!
Ik voel de kansen op een ridderorde voor deze meneer dramatisch afnemen.
En wat een gevoelloze authist is het ook, Beatrix heeft haar zoon verloren en het enige wat hij kan zeggen is dat het zijn eigen schuld was en bovendien een hoop geld heeft gekost. Ik denk dat hij wel anders zou piepen als zijn vrouw of een van zijn kinderen een ongeluk zou krijgen en in een duur ziekenhuisbed zouden belanden.
Je voorhuid kapot rukken. Zelf betalen.
@cabrão | 09-03-12 | 11:09
Neuh, ik vind dat altijd wel humor. Moeten ze vooral geen rekening mee houden. Integendeel zelfs, expres mee doorgaan.
Als die statementsroeperts nou es in de winter zand/zout op de weg strooiden ipv in onze ogen.
Vraag je liever af waarom een pleister 600 euro kost.
@datzouzomaarkunnen | 09-03-12 | 10:45
Ligt eraan welke sport dus...
Stormageddon | 09-03-12 | 11:04 | + 0 -
tja, dat is ook wel weer waar. Maar toch: ze zouden er wel een klein beetje rekening mee kunnen houden
cabrão | 09-03-12 | 11:02 |
Om het stuk te kunnen begrijpen heb je het linkje helemaal niet nodig.
De redactie kan er volgens mij niks aan doen dat reaguurders niet kunnen lezen.
En verder wat ik eerder al plempte.
Er zijn echt hele goeie cursussen begrijpend lezen.
Beetje symbolisch dit... Met dat geld wat ze ieder jaar al van ons krijgen kunnen ze makkelijk die kosten aftikken. Ga er maar vanuit dat we de komende jaren met z'n allen geld potten zodat Friso er vorstelijk bij kan liggen als kasplantje.
De jongeren kunnen niet betalen dus wie pak je? Juist! De ouders. Het gaat dus niet om het straffen (dan straf je immers degene die zich onwenselijk gedraagt) maar om geld/kosten. Niet erg, maar zeg dat dan gewoon.
@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 10:50
Nu wel.
@Stormageddon | 09-03-12 | 11:04 | + 0 -
Ik ben niet debiel, ik ben speciaal. Sniff.
@cabrão | 09-03-12 | 11:02
Ga jij nou de redactie verantwoordelijk houden dat de 80% van de reaguurders debiel is?
@Nonbeliever | 09-03-12 | 11:00 | + 0 -
Als ze voorkomen, hoeven ze maar 2 dagen te schoffelen.
't Is weer eens een losse flodder van iemand die zichzelf heel belanrijk en gestudeerd vindt, next.
@irma zonderboezem | 09-03-12 | 11:00
Daar heb je volkomen gelijk in.
Ik bedoelde het ook een beetje sarcastisch.
@Simon_GS | 09-03-12 | 10:58
Alleen als kasplantje loop je geen enkel risico en dus... eh... oh wacht.
Hmmm.
Het Vrijdagmiddag gebed van Bandirah evenals erop reaguren, worden die ook gedekt door de samenleving?
@Johnny Quid (redactie)
Lollig om de uitspraken van Kingma over ComaZuiperts te verbinden aan Friso, iets waar Herre het helemaal niet over gehad heeft. MAAR omdat het gros van de reaguurders niet de moeite neemt om even op het linkje te klikken is het gevolg van dat "geestig" stukje wel dat de discussie over Friso gaat en niet zoals zou moeten over de uitlatingen over de Comazuiperts. Gemiste kans.
@Diphoorn United | 09-03-12 | 10:44
" die door het geneuk van hun ouders ter wereld zijn gekomen."
Ow, kan dat nog anders dan?
@Che_cuevara | 09-03-12 | 10:58
Net als Günther Schneider. Niet kunnen lezen en/of het topic niet begrijpen. Nou ja, het zij zo.
@Simon_GS | 09-03-12 | 10:58 | + 0 -
Of blindheid bij het zien van tekening van Bandirah.
@ John Muts | 09-03-12 | 10:33 |
Voorkomen is beter dan genezen.
Günther Schneider | 09-03-12 | 10:57 | + 0 -
Ja, maar als dit soort verzekeraars-stromannetjes hun zin krijgen, blijft de premie voor die - verplichte! - verzekering groeien terwijl er gewoon niks meer gedekt wordt. Dat betekent nóg meer coke en hoeren voor de RvB maar jij kan mooi creperen want wat deed je dan ook in de auto bij -1 celsius?
Als je het op de manier stelt van de redactie verdient deze man alle mogelijke risicovolle hobby's en leefgewoontes. Bah!
Che_cuevara | 09-03-12 | 10:21 |
Maar Che, mijn verzekering dekt het niet als ik de rest van mijn leven (hoe triest ook als kasplant ) in de meest exclusieve prive kliniek van Europa ga liggen. Ik was waarschijnlijk op de achterbank van een bus met feestende wintersporttokkies naar Nederland vervoerd en in een verzorgingstehuis geparkeerd.
Ach, wat lul ik. Ze hadden me niet eens zolang gereanimeerd. En daar zou ik maar wat blij om zijn geweest en mijn familie ook.
Denk je eens in. Mabel der leven is ook fucked. Iedere dag met je kinderen naar je plant toe... hij kan wel jaren liggen zo.
Je kunt niet over een jaar ofzo, met een vent gaan uit eten, en of wat beginnen want je moet ook door met je leven want iedereen zal er schande van spreken. Want je echtgenoot " leeft" nog.
En bovenal vind ik het het meer dan triest voor Beatrix. Wat je ook van ons koningshuis mag vinden.Beatrix heeft genoeg meegemaakt. Een depressieve man met parkinson, een vader die erop losleefde en schijt had aan alles. Een moeder die dement als een was. Problemen met elke schoondochter die ze heeft (op Laurentien na). En wat ze ook doet, het is nooit goed.
Dr.Thorvaldt | 09-03-12 | 10:58 |
Op een begrafenispolis wel
@cabrão | 09-03-12 | 10:44
Misschien wat cru om alle alternatieve middelen over een kam te scheren (die neiging hebben mensen wel eens ook m.b.t. islam en zo), excuses daarvoor. Maar ik heb het met name over homeopathie. Een thee maken uit natuurlijke middelen is niets mis mee, maar die wordt ook niet verdund in die mate zoals bij homeopathie.
Als ik een liter zoutzuur midden in het IJsselmeer gooi, dan zal niemand er dood aan. Dat is ongeveer de werking van homeopathie. Als een werkstof zo ver verdund is, dan KAN het niet werken en dan moet je het ook niet vergoeden in het ziekenfondspakket.
Ach ja die Kingma, rare kwast is het. Maar ik las dat hij 2 kids heeft, ik zou graag zien dat hij even de kraamkosten etc terugbetaald, eigen schuld die kids, hij kon het weten toen die zijn wijf wipte met zijn blanke sabel.
@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 10:50
lol jij was mij iig voor
@necrosis | 09-03-12 | 10:49
Doe geen moeite. Hij snapt het toch niet.
Ligt waarschijnlijk al in coma.
Bezorgdenverjaagster | 09-03-12 | 10:49 |
LOL
Als uitkomt wat jij zegt zuip ik ter plekke een fles whiskey leeg. In een keer!
Ow nee, dat mag niet van Herre.
We krijgen bij de geboorte allemaal de doodstraf mee, is dit wel gedekt ?
Ja waar trek je de grens dan? Is longkanker voor kosten van de roker? Leverkanker op kosten van de drinker? Huidkanker op kosten van de zon liefhebbers? Laten we de sportblessures niet vergeten! Je hebt ook mensen die willens en wetens aan het verkeer deelnemen waar jaarlijks honderden doden in vallen. Stom!
@Jan Zand | 09-03-12 | 10:42
Friso behoort niet tot het koninklijk huis en krijgt derhalve geen toelage uit de staatskas.
@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 10:50
Een WK skiën voor comapatiënten. Vind ik wel een aardig idee.
Spijker, kop. Gozert wordt beter ook nog beter behandeld en hij kan het ook nog eens makkelijk zelf betalen, anders vraagt hij maar aan z'n mammie of misschien heeft vrouwlief wel wat contacten. Wat kost het per jaar om zo'n kasplant in leven te houden (incl beveiliging, want stel je voor dat iemand de stekker eruit haalt om het begrotingstekort te dichten)?
Hmm, ik vind het een raar en revolutionair idee dat de boven ons gestelden ergens verantwoordelijk voor zouden zijn. Laat staan voor hun eigen handelen. Ook dit gaat de fatsoenskloof over.
Verantwoordelijk zijn en daar de consequenties voor dragen is voor arbeiders en lagere (alleen de allerlaagste) ambtenaren.
Toch wel om te kotsen dat zo'n bestuursvoorzitter van een Medisch Spectrum als Herre Kingma blijkbaar een poppenkastpop is met de arm van de verzekeraars in zijn reedt.
Dokken of de stekker eruit, de enige manier om comaskiën aan te pakken.
In dit geval zou het dan ook echt zelf betalen zijn omdat hij geen lid meer is van het koninklijk huis.
Nou denk ik niet dat de betaling hetgeen is de familie zich zorgen om zal maken momenteel.
Zeg, dat "comazuipen" is dat hetzelfde als dat ik vroeger met mijn vrienden deed? Zeg maar: bier drinken, achter de vrouwen aan, fles wodka drbij, omvallen, kotsen, volgende dag weer lachen om de stupiditeiten?
Speaking of..... VrijMiBorrel?
@jeffrey6514 | 09-03-12 | 10:42
Hoi jeffrey.
*zwaait*
Wat stinken er een hoop in Quid! Zelfs reaguurders waarvan je het niet verwacht. Maargoed.
Kingma was gister al even op de radio om zijn standunt uiteen te zetten en hij heeft gewoon gelijk. Jongeren die zich willens en wetens het ziekenhuis in zuipen horen niet op kosten van de gemeenschap geholpen te worden.
Bertus Betonsloper | 09-03-12 | 10:42
You're welcome
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 10:42
Dat klopt. Het geloven in iets kan in sommige gevallen mensen beter maken. Homeopathie heeft dan ook soms een placebo werking.
Toch moet zo iets niet vergoed worden vind ik want daardoor worden premies alleen maar duurder door zo'n onzin.
www.1023.org.uk/
Comaskieën, bestaat dat?
@kweetitwel | 09-03-12 | 10:39
Kingma had het over het aantal (jonge) mensen dat op de eerste hulp belandt als gevolg van excessief nuttigen van alcohol, en de daarmee gepaard gaande kosten voor de maatschappij.
Over Friso/ kutten van katten werd derhalve niet gesproken!
Prutser....
@John Muts | 09-03-12 | 10:33
Jij gelooft dat die bonus minder wordt?
Ik denk eerder dat de premie omhoog gaat.
Eensch, ofschoon Friso waarschijnlijk momenteel wat moeite zal hebben om zijn portemonnaie open te krijgen.
@ Ars Vivendi | 09-03-12 | 10:35 |
Zolang Hendrik de kosten voor zijn rekening neemt moet dat kunnen. Ik voorspel overigens dat vlak voor de Bandirah-cartoon er eerst nog iets verschrikkelijks moet gebeuren; dat gaat namelijk al weken zo.
*tevens alu-pantoffels aantrekken, doet*
@Schoorsteenveger | 09-03-12 | 10:32
Ik weet niet of je op een kantoor verzekerd bent voor een gebroken been.
Dat risico is namelijk heel klein, tenzij je van je stoel dondert natuurlijk.
Ondanks dat Friso een zoon is van de Koningin was hij toch prins af nadat hij met die bootjesneuker trouwde ?
hij krijgt een ongeluk in het buitenland , wordt Herplaatst naar een ander buitenland, waarom moet NL hier voor opdraaien dan ?
Er is mij ook altijd verteld dat als je off-piste gaat en er gebeurd wat, dat je dan niet verzekerd bent. Het is volgens mij geeneens een discussie.
ALs ik dan toch mijn geld af moet staan, dan liever daar voor dan weer een bak met centen richting een volk vol handjesophouders.
Excelsus | 09-03-12 | 10:22
Het vervelende is, dat je die keuze niet hebt. Het is en/en, je betaalt voor Friso en voor de armlastige Grieken.
Kanker niet in de gaten hebben. Is dat ook risicogedrag? Of te weinig vet eten. Word je ook niet gezonder van. Verzekeraars moeten niet zeiken. Opportunistisch geouwehoer is het van zo'n Kingma.
@Jan Zand | 09-03-12 | 10:42
Friso nu juist net niet. Die heeft/had een betaalde baan bij een commercieel bedrijf: Urenco.
@marshmallow | 09-03-12 | 10:35
Dan lost het probleem zich toch vanzelf op.
Tommygunner | 09-03-12 | 10:33
Alleen als de werkgever daar dus niet voor verzekerd is, wat gewoon kan bij elke verzekeringsmaatschappij.
nl.wikipedia.org/wiki/Loondoorbetaling...
Hoe dan ook jij hebt het over uitzonderingen, ik had het over sporten. Wat gewoon gezond is en netto minder kosten met zich meedraagt.
Hölzenbein | 09-03-12 | 10:40 | + 0 -
Wie bepaald of iets wel of niet werkt ? "onafhankelijk *kuch* onderzoek" uitgevoerd door farmaceuten die hun projecten gefinancierd hebben door de traditionele farmaceutische industrie ??
Goed plan van Kingma! Maar dan wil ik ook niet meer mee moeten betalen voor kinderen (opvang, bijslag enzovoort) die door het geneuk van hun ouders ter wereld zijn gekomen.
De ziekenhuisdirecteur haalt alleen dit specifieke voorbeeld aan, dus hou op met huilen over dikke mensen & roken, deze jongeren doen het er om; het gefet hen waarschijnlijk nog status ook in hun groep. waarom is iedereen zo bang voor eigen verantwoordelijkheid? Bewust risico's & de limiet opzoeken nemen is ook de consequenties aanvaarden, wees dan ook een stoere vent of meid.
Ach, een hartaanval. Dat is vervelend, zeg. Had u maar niet zo hard moeten werken en overdreven moeten sporten.
Kunt u even pinnen, anders zullen we u helaas moeten laten creperen.
@niettegeleuven | 09-03-12 | 10:36
@niettegeleuven | 09-03-12 | 10:37
Twee keer dezelfde onzin plempen, waarom klik je niet even op het linkje (dat woordje in roze letters)?
Kan jij me vertellen hoe vaak Friso genoemd wordt en waar het precies over skiën gaat?
Zomaar een greep uit het assortiment cursussen begrijpend lezen. Valt kennelijk niet mee...
www.cedgroep.nl/cursussen-en-traininge...
@kweetitwel | 09-03-12 | 10:39
Dat roze spul in het topic: moet je voor de gein eens op klikken.
Geloof niet dat Friso hier wakker van ligt.
MindControl | 09-03-12 | 10:19 |
.
Mijn dag is weer goed.
Thanks!
Hij brscht zichzelf in gevaar!
Hij wis waar hij mee bezig was.
Geschreven op mijn htc Desire
http:/bit.ly/zeJYi1
Vestzak, broekzak. In het geval van Friso betaalt linksom of rechtsom de Nederlandse belastingbetaler.
@Hölzenbein | 09-03-12 | 10:40 | + 0 -
Het werkt wel, alleen niet medisch bewezen of te verklaren. Sommige mensen worden ook beter van een placebo.
Vanmorgen een brief van ABP gehad dat mijn toekomstig pensioen gekort gaat worden. Vanmorgen gezien op het nieuws dat ABP een groot deel van de lening (?) aan Griekenland gaat kwijtschelden. Wat klopt hier niet.
Dus als je gaat klokkenluiden doe het dan goed.
Ik zei dit gisteren al in de commentaren op Pownews en werd bedolven onder kritiek... Ik was simple enzo werd gezegd. Maar ik zie dat Johnny het dus met mij eens is.
Beetje sneu dat Quid elke keer Friso erbij moet slepen om z'n punt te maken.
Wellicht moet hij een keer een nachtje meekijken op de eerste hulp met al die kansloze zatlappen en hun agressieve vriendjes om dhr Kingma beter te begrijpen.
En ja, stugge doorrokers, boomklevers en vretende vetkleppen mogen wat mij betreft ook flink meer meebetalen aan zorg.
De meeste mensen zijn het er wel over eens dat jezelf kapot zuipen, roken, rijden of vreten (op termijn) tot hoge zorgkosten leidt. Betalen dus.
En die hysterie tegenwoordig over dat zogenaamde comazuipen is tekenend voor de totaalvertrutting. Vroeger ging je gewoon even liggen als de alcohol wat harder aankwam dan gepland. Tegenwoordig schieten alle bakfietsmoeders meteen weer in de stress.
En alle knietjes, enkeltjes, polsjes die elk weekend het begeven onder de druk van voetjebal, hokkie, volleybal, stennis, etc, etc...
Dat de patient voor de kosten dient op te draaien en niet de Nederlandse danwel Oostenrijkse of Engelse Belastingbetaler lijkt me duidelijk, MAAR indien hij een ongevallenverzekering heeft dan is het gewoon een kwestie van de polis even doornemen en dan is het direct duidelijk wie voor de kosten opdraait.
@kweetitwel | 09-03-12 | 10:39
Linkje lezen.
@raket | 09-03-12 | 10:40 | + 0 -
Hij heeft wel een vliegende start gehad.
Als we het er dan toch over hebben. Kunnen we de kosten voor alternatieve geneesmiddelen niet gewoon door de mensen zelf laten betalen? Ik bedoel bijvoorbeeld homeopathie. Werkt gegarandeerd NIET, omdat er geen enkele werkstof in zit. Kost ons allemaal alleen maar geld. Alleen geteste en werkzame geneesmiddelen vergoeden.
Dat moraalfascistisch drammen met als drogreden gezondheid en kosten nog eens heel groot zou worden, kon iedere roker zien aankomen toen de andere tweederde van het volk het wel best vond dat rokers getreoterd, uitgesloten en bestolen werden.
Dus verwacht van de meeste rokers geen steun als uw favoriete onverstandige gedrag aan de beurt is.
Nonbeliever | 09-03-12 | 10:28
Friso heeft meer bereikt en gezien in zijn korte leven dan menig ander. Met jouw beperkte geestelijke vermogens zul je dit niet kunnen inzien. Ontwaken zul je nooit. Droom rustig verder.
@ necrosis | 09-03-12 | 10:26
Die Kingma heeft het niet over Friso.Had hij het over de kat z,n kudt dan?
Ook al zou hij (Friso en kornuiten) het zelf moeten aftikken, betalen wij als Nederlandse belastingafdragers het toch nog steeds.
Herre Kingma, Comagraaier
De kwestie is dat je iemand die 50 minuten dood is niet moet reanimeren, omdat je hem of haar geen kans geeft op een menswaardig bestaan en bovenal omdat je de maatschappij opzadelt met excessieve kosten. Doden moet je met rust laten. Punt.
Krijgt ZKH nou iedere ochtend een ontbijt met witte bonen in tomatensaus, worstjes en een gepocheerd ei door een rietje?
Dus, als ik vanavond Twitter moedwillig te gaan spookrijden en vervolgens een paar tonnetjes schade maak, vergoedt de verzekering dat.
@ Joost Maghetweten | 09-03-12 | 10:22
Je begrijpt het principe van een verzekering niet? Ik zal een poging doen:
Je koopt voor een relatief laag bedrag (de premie) het risico op een voorval af dat je veel geld kan kosten. Overkomt je niets, dan is dat mooi, maar je bent het geld wel kwijt.
Overkomt je wel iets, dan is dat vervelend, maar het kost je geen vermogen om de zaak te herstellen. Dit wordt door de verkekeringsmaatschappij betaald uit gelden die zijn ingelegd door mensen die niets zijn overkomen.
Als de verzekeringsmaatschappij veel kosten moet betalen voor veel mensen die iets overkomt, zal de verzekeringsmaatschappij verlies gaan draaien. Zoals elk gezond bedrijf, wil de verzekeringsmaatschappij dit niet en zal de premies verhogen voor iedereen die zijn/haar risico wil afkopen.
Dus jouw bullshit-argument "de verzekering betaalt dit toch" kost zowel jou als mij geld. Volkomen terecht dat kosten voortkomend uit onaanvaardbare risico's door de veroorzaker zelf moeten worden betaald.
Pure stemmingmakerij van Herrie.
Zal wel een rode rakker wezen.
@necrosis | 09-03-12 | 10:33
Ik heb het ook erg met je te doen, want dat is niet normaal, dat je het een paar keer in korte tijd met mij eens bent. ;)
Lawines raken zelfs stoeltjesliften en tunnels en complete dorpen. Het risico neemt al toe als je Vaals voorbij bent. Als je verzekerd bent tegen rampspoed, moet je ook de behandeling vergoed krijgen.
Als ik door rood loop en aangereden word, neem ik ook een risico. Maar reken maar dat er binnen no-time een ambulance staat die me naar een ziekenhuis brengt.
Pure stemmingmakerij van Herrie.
Zal wel een rode rakker wezen.
Wat betreft financieel geld van de verzekering, is het misschien wel aardig om te weten dat alle verzekeringstopmannen hier een ontzettend harde boner van krijgen. Eigen risico = bijna nooit meer uitbetalen! Schedelbreuk door auto-ongeluk? Ja meneertje, u gaat zelf autorijden! Verzwikte enkel bij het ramen zemen? Ho mevrouwtje, kijkt u eerst maar even naar de 'trapjesclausule' in uw polis. Wel premie innen, maar niet uitbetalen, zelfs bij de PvdA is geld nog nooit zó gratis geweest.
Als ze echt geld willen besparen, dan moeten ze eens die onverzekerde types met 2 paspoorten aanpakken die gratis en voor niets alle zorg krijgen. Inclusief de oma-tjes die overgevlogen worden uit het rif gebergte om hier een gratis behandeling te krijgen.
Tja, maar Friso woont in Engeland en is wellicht ook daar verzekerd.... vergelijking gaat dus een beetje mank. In Engeland doen ze hier namelijk niet zo moeilijk over, comazuipen is cultuur.
Nieuwe gezegde: Wie faalt, betaalt.
In mijn geval heb ik destijds drie kindekens verwekt. Als straf er bijna twintig jaar voor moeten betalen. Maar ja, eigen schuld, dikke bult. Zoiets?
@ qerstman | 09-03-12 | 10:20 | + 0 -
@ Espace Première | 09-03-12 | 10:28 | + 0 -
@ TM | 09-03-12 | 10:26 | + 1
Wanneer comazuipers de kosten zelf moeten gaan betalen, zullen hun even oude vriendjes niet meer de ambulance bellen.
LOL, En nu maar wachten op "Ja maar zo heb ik het niet bedoeld". Eevn met de billen bloot bij P & W vanavond.
Ik heb wel zin een leuk stukje theater.
Bezorgdenverjaagster | 09-03-12 | 10:21 |
Heilige Hendrik is paranormaal.
Wedden dat hij ook voorspeld heeft dat er straks een tekening van B (sorry krijg zijn naam er niet meer uit) gaat komen?
Ik lig elke zaterdagmorgen op de eerste hulp. Moet ik toch zelf weten.
baba4oog | 09-03-12 | 10:32
Lijkt me inderdaad zo gek nog niet, een bonus-malus systeem net als bij de auto.
@Hölzenbein | 09-03-12 | 10:31
Ik ben het alweer met je eens!
*verbijsterd is*
Maar als ie dood gaat?
Wie gaat uiteindelijk toch betalen?!
Alcoholpas invoeren
@necrosis | 09-03-12 | 10:26 : Lol! Inderdaad. Bij heer Quid kun je beter eerst altijd de linkjes doornemen. ;)
Ja, laten we koste wat kost voorkomen dat jongeren met een alcoholvergiftiging naar het ziekenhuis gaan. Liever een dode puber dan 800 euro bruto minder bonus voor de top van de verzekeraar.
@datzouzomaarkunnen | 09-03-12 | 10:26
Jouw mening. Ik ken gevallen waarbij een actief voetballer minimaal 1x per jaar op krukken loopt met alle gevolgen voor de werkgever van dien. Het eerste jaar betaalt de werkgever het ziektegeld namelijk...
"Afgelopen weekeinde waren van de vijftien patiënten die 's nachts op de spoedeisende eerste hulp kwamen er liefst veertien zwaar onder invloed van alcohol. Dat maakt me oprecht boos."
Daarmee is niet gezegd dat de verwondingen die spoedeisende hulp behoefden ook direct door het gebruik van alcohol kwamen (kans is wel groot, uiteraard), nochtans zegt het niks over het fenomeen comazuipen - want in kennelijke staat beneveld over Enschedees straatmeubilair struikelen en daarmee een gat in je kop krijgen heeft met comazuipen niks te maken. Dat heeft te maken met een stadsbestuur die met allerlei overbodige rommel de straat blokkeert. Hoeveel van die 14 lagen daadwerkelijk in coma door het zuipen? Hoeveel hadden alcoholvergiftiging? En hoeveel hadden andere verwondingen?
Bovendien als 14 van de 15 onder invloed waren dan is het statement: "Daaronder zit een enorm grote groep die alleen op de Eerste Hulp verschijnt en andere patiënten de stuipen op het lijf jaagt." een beetje raar.
Andere patiënten? Meervoud? Afgelopen weekend maar eentje dus. Daarbij: als de mensen *alleen* op de Eerste Hulp verschijnt dan konden zie dus goed vinden midden in nacht en stomdronken. Vind ik een applausje waard. Al was het maar omdat de ingang van de eerste hulp van het Medisch Spectrum Twente goed verstopt is. Bovendien zijn die mensen dus niet in coma door het zuipen. Dat zou helemaal een prestatie zijn: in coma de eerste hulp binnenwandelen. 't Zou mij niet lukken.
de markt doet zijn werk. krijgen hier in de komende tijd meer staaltjes van te zien. deze uitspraken staan niet op zichzelf. het legt bloot hoe dergelijke bestuurders denken. repressie ipv preventie.
Johnny gaat er met gestrekt been in. Het is te hopen dat-ie het niet breekt.
Als mensen die te dik zijn of roken, ook worden geweigerd of meer moeten betalen dan moeten mensen die belachelijk veel risico nemen ook maar zelf de kosten betalen, ik ben het er mee eens dus.
DaveDH | 09-03-12 | 10:27
s morgens uit je bed stappen, dat is pas risico!
zonder dollen, je weet hoeveel belasting er op tabak zit? Over een "vettax" zou in dit kader nog wel gediscussieerd kunnen worden.
Bij een eerste 'stommiteit' zouden de kosten nog v.r.v. de verzekering kunnen komen, elke stommiteit van gelijke soort daarna (wéér comabezopen zijn, bijvoorbeeld) zou rekening-man moeten zijn.
Net zoals iedereen gewoon z'n eigen risico afrekenen en de rest via de verzekering. Laat die het maar met hem uitvechten wie wat gaat betalen.
@funkyd | 09-03-12 | 10:17
2,50 zijn dat guldens of euro's? En waar haal je die getallen vandaan? En waar heeft Kingma iets over Friso gezegd? Nergens, dus er lullen er hier een paar uit hun nek.
Comazuipers zijn ook zuipers. Die hebben ook rechten.
Dat er wellicht maatregelen getroffen moeten worden om het excessief alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen -> prima.
Maar niet op deze manier.
Als ik op m'n fiets een keer m'n hand niet uitsteek en wordt aangereden, ben ik ook blij als ik wordt geholpen, ook al is het m'n eigen stomme schuld.
Echt belachelijk plan van die Kingma. Ga zorg verlenen, daar ben je voor.
Was vorige week ook al in nieuws dat ie waarschijnlijk niet verzekerd was omdat hij offpiste ging skiën terwijl er lawine gevaar was.
Als de verzekering het dekt, dan prima.
Ik denk dat je je moet afvragen of de verzekeringsmaatschappij in dit geval de ballen heeft om hem toch een dikke rekening te sturen voor de zaken die ze niet dekken, zoals ze dat bij mij zeer zeker wel zouden doen...
Friso dacht dat dit alles gratis en voor niks zou zijn. Wie helpt hem uit zijn droom?
@Kaas de Vies | 09-03-12 | 10:22
*buldert van het lachen*
Volkomen terecht, bij comazuipen is het gevolg 100% gegarandeerd, het is gene risico lopen het is bewust naar iets toewerken. Vrijheid etc prima maar neem er dan wel zelf de verantwoordelijkheid voor.
Als mensen die te dik zijn of roken, ook worden geweigerd of meer moeten betalen dan moeten mensen die belachelijk veel risico nemen ook maar zelf de kosten betalen, ik ben het er mee eens dus.
Von Matterhorn | 09-03-12 | 10:25 |
Moet je gewoon een andere verzekering nemen.
nkbv.nl/nkbv/verzekering/reisverzekeri...
@Von Matterhorn | 09-03-12 | 10:25
Alleen op de Metterhorn.
Tommygunner | 09-03-12 | 10:19
Tuurlijk jongen! Daarom sport iedereen ook maar 1x per jaar om vervolgens een jaartje te planken volgens jouw beredenering.
Pech/ongevallen/stommiteiten, daar zijn verzekeringen voor uitgevonden door den moderne mensch.
Maar als ik nou heel gezond ga leven en zoveel mogelijk risico's vermijd, hoef ik natuurlijk ook geen ziektekosenpremie meer te betalen. O wacht..
@funkyd | 09-03-12 | 10:17
Klik eens op het linkje van Quid, Kingma heeft het nergens over Friso gehad.
Klein verschilletje ; coma zuipers doen dat terwijl ze met zekerheid weten dat ze aan het eind van de avond lam zijn met alle gevolgen van dien. Iemand die gaat skieen, zelfs buiten de piste, kan nog steeds niet weten dat hij een lawine over zich heen krijgt.
Maar goed; da's eigenlijk dus commentaar op die overbetaalde ziekenhuis direkteur, niet op Johnny Q.
Kirth Gersen | 09-03-12 | 10:17 | + 0 -
Mee eens, maar hoe pak je dit aan? Een vriendinnetje van mijn dochter zit in de brugklas van een Gristelijke Sgool. Die vertelde vorig weekend dat er een meisje bij haar uit de klas voor het schoolfeest aan het indrinken was geweest en de volgende dag een enorme kater had. Leeftijd van het kind: 12 (twaalf)...
Prima, als ik off-piste een Friso'tje doe ben ik ook niet verzekerd.
En vergeet niet al die mensen die leven. Die nemen ook een enorm risico om ziek te worden.
Spijker. Hamer. Kop. Raak!
Dit gedrag moeten we niet belonen. Want stel je voor dat de Prins het opnieuw doet. Omfg hersendood.
Uitstekende vergelijking.
Maar ja, daar zal wel niks van terecht komen.
Kosten noch moeite zullen gespaard worden om Friso de beste kans op herstel te geven.
Bekijk het maar van de positieve kant,mocht hij dankzij al dat belastinggeld toch weer herstellen dan hebben zijn kinderen hun vader weer terug en gaan weer wat gelukkiger door het leven. ALs ik dan toch mijn geld af moet staan, dan liever daar voor dan weer een bak met centen richting een volk vol handjesophouders.
Wat een onzin kraamt die vent uit. Als de verzekering het dekt waarom zou hij het dan zelf betalen?
Als ik op vakantie ga en mijn autoruit wordt ingetikt dan ga ik dat toch ook niet zelf betalen omdat ik had kunnen weten dat er nu eenmaal in Amsterdam een hoger risico is?
Gewoon een media-aandachtshoer deze Herre Kingsma.
Als Friso dronken op de piste stond geeft dit een hele andere dimensie aan comazuipen.
@ Helligen Hendrik2 | 09-03-12 | 09:15 | vorige topic
Heb je nu je zin?
Maar dan ook alle fietsers, motorrijders, automobilisten, toeristen, voetgangers enz....
Tja die kennen de risico's ook.
Hoe zeker weten we dat hij dat niet betaalt? Ik wil best vrolijk mee schelden, daar niet om, maar het zou wel fijn zijn om dat toch te weten.
Wie is deze meneer en waarom komt hij nu pas met dit soort opmerkingen... werd vroeger zeker als laatste gekozen bij de gymles..
Nah, als je nou echt een bepaalde wetsovertreding begaat zou je misschien gedeeltelijk aansprakelijk moeten worden gesteld voor de gemaakte kosten. Maar volgens mij is dat hier niet het geval. Als je buiten de piste gaat skiën is de kans nog steeds vrij klein dat dit gebeurt.
Vind het wel een goed plan. Tegenstanders van dit idee moeten eerst maar eens onderscheid maken in: een alcoholische versnapering nuttigen, zuipen en comazuipen. Dat laatste mag best gezien worden als een soort zelfmoordpoging. Om in een coma te geraken moet je namelijk doordrinken wanneer je geen druppel alcohol meer binnen kunt krijgen.. Met een beetje voorlichting her en der moet dit toch wel duidelijk kunnen worden?
@datzouzomaarkunnen | 09-03-12 | 10:17
Als jij denkt dat de kosten bij een jaar uitval enkel een stukje tape of gips betreft, zegt dat vrij veel...
Grappig dat wij straks wel zijn pensioen kunnen betalen!
Geloof niet dat Friso hier wakker van ligt.
"Het zou niet terecht zijn als deze kosten op rekening van de gemeenschap zouden komen"... hahahahaha die is goed!
ebry | 09-03-12 | 10:16
Sporten is erg onverantwoord!!!1!!111...
Erg duur ook zo'n stukje tape of gips.
Lutser
De zorg wel vergoeden bij comazuipers maar daarna verplicht een curusus omgaan met drank van EUR1.000.
Helemaal mee eens!
Ik zie het verband niet om er bij te voegen "Hij heeft een voorbeeldfunctie." --> en daarom moet hij alles zelf betalen.
Zal wel aan mij liggen.
Het was gewoon een ongeluk dus gewoon te dekken door de verzekering.
Laat Kingma lekker dead gaan, zolang we hier nog 2,50 per dag aan criminelen betalen, terroristen niet mogen uitwijzen en miljarden overmaken naar griekenland, mag Friso op onze kosten verzorgd worden.
En de kosten van alle journalisten dan?
Ook betalen dus!
Niet eens zo gek toch?
Als ie nou ook nog in staat was om z'n fuik te trekken... maar ja, dat zal het excuus wel weer worden!
Niet te vergeten de voetbalblessures! Gemiddeld kan een werknemer met voetbalblessure per jaar een week niet werken.
Scherp doch rechtvaardig vertaald.
REAGEER OOK