Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVEBLOG. Rellen op het Leidseplein

eppelstoor.jpgYes. We are bijna open. Alle Apple Gekkies VERZAMELEN! Om 10:00 uur gaat de Apple Store op het Leidseplein (eerste in NL, allergrootste in de wereld) dan eindelijk open. De eerste SteveJobsoïden stonden er al sinds gisteravond. En er zijn maar 4500 speciale T-shirts voor wie het eerst komt om heel veel hipsterpoet te betalen voor Chinese slavenmeuk. Mooi man, die recessie. Live rellen volgen kan ook hierrrr. Foto updates vanaf het front ook bij Thomas Schlijper. OMG. De mensen eten appels! Later meer. Update: VIDEO. De Smurfen vallen aan. TwitPic: Lange rijen. Dit is ergens in Leiden. FOTO: Mallotig Nederland van boven.

Reaguursels

Inloggen

@prodigy | 04-03-12 | 12:04
O als jij de plank geheel mis slaat en ik daarvoor bewijs lever dan lees ik jou graag de les.

En bij die licentietraining heb jij niet veel opgestoken (verloren tijd?) want ook al worden OEM licenties gewoon los verkocht worden, ook al controleert Microschoft daar niet op, wil dat nog niet zeggen dat OEM software legaal is zonder verkoop van hardware. Integendeel, het is ILLEGAAL. Dus je werkt al tijden met illegale software en wilt mij dan de maat nemen?

"De vergelijking met OEM trok ik overigens omdat de door jou genoemde volledige W7 versie op elke computer kan worden geïnstalleerd, ook op een Mac dus. We weten allebei dat je dat van OSX niet bepaald kan zeggen."

Dus is de Mac compatibeler dan een Windows bak. Vertel mij eens wat nieuws.

Kom jij nou ook weer met die 200 euro voor 4 GB (was overigens voor 8 GB) aanzeilen? Ik heb al uitgelegd dat dat ook onzin is.

En ja, ik vind mijn design computer zeker fantastisch, heb ik al laten blijken. En ook als jij je computer drie keer voordeliger in elkaar kan LEGOën, dan nog is mijn computer een Mac, iets waar qua gebruikersgemak en efficïentie geen enkele computer ter wereld aan kan tippen.

En als jij mij hyperintelligent vindt dan kan ik mij daar alleen maar voor bedanken, maar ik heb er niet om gevraagd.

Hölzenbein | 04-03-12 | 13:09

Je hoeft mij niet de les te lezen, ik heb zelf een licentietraining gevolgd in een vaag verleden. Als ik 4gb extra RAM in mij PC prik is dat nieuwe hardware dus mag ik een OEM licentie aanschaffen. Overigens koop je OEM licenties gewoon los hoor, MS controleert hier niet op. Zeker niet bij particulieren.

De vergelijking met OEM trok ik overigens omdat de door jou genoemde volledige W7 versie op elke computer kan worden geïnstalleerd, ook op een Mac dus. We weten allebei dat je dat van OSX niet bepaald kan zeggen.

Overigens voor jouw beeldvorming, Apple verkoopt die licenties voor zo'n laag bedrag omdat ze de hoofdprijs vragen voor hardware, MS kan dat niet. Als jij het normaal vind dat je 200 euro voor 4gb RAM betaald terwijl dit bij Mycom ligt voor 20 euro ben je inderdaad niet geschikt als kandidaat voor een normale discussie.

Prima dat jij jouw design computertje geweldig vind, maar als je in dit soort topics onzin gaat verkondigen kan je tegengas verwachten. Maar je zal jezelf vast hyperintelligent vinden dus die behoefte niet kunnen onderdrukken.

prodigy | 04-03-12 | 12:04

@prodigy | 04-03-12 | 08:25
Hier kan je nog wat van leren, maar ik zal toch wel niks meer van je horen omdat je de plank mis slaat:

Is it legal to install an original equipment manufacturer (OEM) version of software on a computer other than the one on which the software came?

OEM software is only distributed when sold with specified accompanying hardware. When these programs are copied and/or sold separately from the hardware, it is a violation of the license with the software publisher, and therefore illegal.

En deze:
www.microsoft.com/nl-nl/licenties/lega...

Hölzenbein | 04-03-12 | 11:15

@prodigy | 04-03-12 | 08:25
Een officiele OSX licentie is geen OEM licentie, dus niet vergelijkbaar. OEM licenties worden alleen gegeven (en mogen alleen gegeven worden) samen met nieuwe hardware. Daarom is het OEM software aan een lagere prijs. Daarmee toon ik al aan dat jouw tegel de grootste onzin van de wereld is en je er de ballen verstand van hebt. Ik wel want ik werk toevallig met licenties. Voor de rest nog wat zanikken?

Hölzenbein | 04-03-12 | 11:06

Nou maar hopen dat Ajax voorlopig even niks wint. Anders loopt de volgende dag iedereen met een iPad rond.

subsidistan | 04-03-12 | 09:12

@Hölzenbein | 03-03-12 | 23:52
Misschien omdat jouw opmerking kant nog wal raakt.

OSX licentie kost misschien 3 tientjes, maar de enige vergelijkbare Windows licentie is een OEM licentie(ook gebonden aan hardware) en die kost 90 euro. Jouw vergelijking is zo krom als een hoepel. Ik heb zelf een PC gebouwd die qua prijs gelijk is aan de iMac, maar niet alleen in specs beter is maar ook in synthetische én real life benchmarks 2x zo snel is.

De problemen die jij hebt ervaren met Windows hebben waarschijnlijk hun oorsprong in Windows 98, want met XP en al helemaal W7 is er geen sprake van. Heb je die wel, dan zit het probleem waarschijnlijk niet in de soft- of hardware maar op jouw stoel.

Apple : Computerhardware als DUPLO : LEGO, ik wens je er veel succes mee.

prodigy | 04-03-12 | 08:25

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:38
Zeer scherp volk hier, 5 minkudo's geven voor een tegel met een vaststaand feit. Jawel, zeer intelligent ook.

Hölzenbein | 03-03-12 | 23:52

Die stap met glas hebben ze gewoon gejat uit de store in New York!

speedy_con33 | 03-03-12 | 22:31

Kuch, Amiga. Echt wel de betere machine in vergelijking met de Mac en de PC toen hij in 1985 uitkwam.
.
Het grootste manco aan Apple was en is nog steeds het willen controleren welke toepassingen er geschreven worden voor hun systemen.

Ranja Drinker | 03-03-12 | 21:46

Zo'n rij zal er voortaan iedere dag staan, maar dan met mensen die voor een garantie afhandeling komen en die vakkundig van het kastje naar de muur gestuurd worden, eigenlijk vragen deze mensen er ook gewoon om..

T. Grimbek | 03-03-12 | 19:58

@von Krankenhausen:

Uw eerste vraag: Nee, je bent dat in mijn ogen als je een Apple liefhebber zendelingsdrang verwijt en vervolgens je eigen zogezegd slimmere en voordeligere oplossing aan te prijzen. Je kunt een alternatief bieden als het aankomt op een machine en de prijs/specs ratio, je kunt echter geenszins een alternatief bieden voor wat een Apple liefhebber wil. Barking up the wrong tree.
Tweede vraag: Nee, echter de manier waarop ik tot mijn snelheid (in productie)kom heeft met meer zaken te maken dan met benchmarks, zie eerdere post.

To loos low track | 03-03-12 | 19:12

Hersenloze zombies....

pistol-pete | 03-03-12 | 18:48

@Haarkopje | 03-03-12 | 18:23
Dat moet jij net zeggen gestoorde totaalmalloot. Hebben we het hier over Apple of over mij?

Hölzenbein | 03-03-12 | 18:34

Hölzenbein is het prototype van een Appelmalloot.
Contactgestoord en wereldvreemd.

Haarkopje | 03-03-12 | 18:23

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:49
De prijs van Windows heb ik bij Microsoft weggehaald, en de prijs van OS X heb ik bij Apple weggehaald. Gewoon inhoudelijk en volwassen hoor. Eet smakelijk trouwens. Vergeet het appeltje niet bij de zuurkool. Smaakt heerlijk.

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:53

Heeft jouw apple een geheugentekort dan?

meneer der meneren | 03-03-12 | 17:50

Holzenbein, u heeft uzelf ondertussen echt gediskwalificeerd voor een inhoudelijke en volwassen discussie. Check die prijzen nog eens goed. En waar komt de discussie over legaal en illegaal ineens vandaan? Ik sluit af, want er moet eten gekookt worden.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:49

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:38
Bedenk mij net, met het prijsverschil, wat ik hier boven schets, kan ik mooi wat RAM kopen voor mijn Mac. Want ik ga er van uit dat alle Windows gebruikers LEGAAL hun software kopen toch (gniffel)? Toch? Toch!!!?

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:43

Iedere PC gebruiker (die geen nieuwe PC aangeschaft heeft) heeft natuurlijk al een tijd geleden netjes 309,00 euro voor Windows 7 Professional betaald of niet. Toch? Of niet? Toch?

Mac OS X Lion koop je voor 23,99 euro omdat ze traditioneel zo verschrikkelijk duur zijn bij Apple. Yeah, right!

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:38

Een mac is een statussymbool. Voor de kastenkopers zal ik maar zeggen. Net zoals de Saab rijders en de Loewe TV bezitters. Niets mis mee maar weinig argumenten voor aan te voeren. Meer een kwestie van smaak en prijs.

doskabouter | 03-03-12 | 17:31

Beste klant,
Hartelijk dank voor uw inschrijving en uw interesse in het Raspberry Pi B-board van RS Components.
De vraag naar dit product is buitengewoon hoog. Om zo veel mogelijk mensen de kans te geven een Raspberry te kopen, zal u er slechts één exemplaar van kunnen bestellen. Zodra de eerste boards op voorraad zijn, zullen ze verdeeld worden onder de eerste geregistreerden. Hoe eerder u uw gegevens heeft doorgegeven, hoe eerder u de kans krijgt een Raspberry te bestellen. Wij verwachten u binnen 7 dagen meer informatie te kunnen sturen.

Wij bedanken u voor uw geduld en begrip en nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet, RS Components

Ik wacht af

meneer der meneren | 03-03-12 | 17:27

@shamehair | 03-03-12 | 16:00
"Overigens vind ik het wel bullshit om in die rij te gaan staan met zo'n hele sekte"

Is ook bullshit, helemaal gelijk. En dat terwijl je een dag of twee dagen later gewoon rustig kunt gaan kijken/winkelen daar. Maar Apple is daar niet uniek in, ik heb ook eens foto's gezien uit Japan waar mensen voor de deur lagen om een spelcomputer te bemachtigen. Ik heb mijn iPhone in een kleine telefoonwinkel gekocht en had hem net zo snel als mensen die voor de deur in een lange rij stonden bij T-Mobile.

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:24

@ shamehair | 03-03-12 | 17:15 Let wel, mijn hele betoog gaat alleen op voor desktop computers (iMac vs PC). Qua laptops is lang niet zo'n prijsverschil te behalen, omdat die nu eenmaal niet vanuit componenten zelf in elkaar kunnen worden zoals dat bij PCs gebeurt. Een Macbook Air bijvoorbeeld is niet goedkoop, maar als je een vergelijkbaar dun en draagbaar ontwerp wilt hebben, kom je met andere merken (ultrabooks) toch ook al gauw aan die prijs.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:19

@Handige Harrie | 03-03-12 | 16:49
Doe ik ook niet. En... Ik maak mensen die een PC hebben ook niet belachelijk, alleen heel veel mensen die een PC hebben, hebben iets te zeuren over de Apple spullen (terwijl ze zelf niets anders dan een PC gewend zijn en helemaal niets van Apple afweten). Dat is pure afgunst. Kranten staan er vol van als er eens iets gebeurd bij Apple, terwijl er bijna maandelijks iets in de Windows wereld aan de hand is, maar dat is normaal wat die Microschoften doen. Ik bedoel maar.

Hölzenbein | 03-03-12 | 17:17

@ von krankenhausen

Ik zal wel eens een kapotte oude laptop openmaken, daar kan toch niets meer aan stuk.

shamehair | 03-03-12 | 17:15

ik bied* natuurlijk, het begint vermoeiend te worden.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:13

Mr.TG | 03-03-12 | 17:05 O haha ik zie het inderdaad. Die Gigabyte kan er wel af, scheelt weer dik 100 euro.
-
En @ To loos low track | 03-03-12 | 17:02 Er zit tegenwoordig exact hetzelfde dezelfde hardware in Macs als in PCs. Ben ik een jankert omdat ik weiger het dubbele uit te geven aan een product dat hetzelfde presteert? U doet nu precies hetzelfde als de mensen waar u over klaagt. En ja, snelheid heb je inderdaad nodig voor hobbies als gamen, videobewerking, renderen etc. Bedoelt u dat snelheid helemaal niet belangrijk is in een computer? Ik snap u niet goed denk ik. Ik snap dat mensen op Unix gebaseerde besturingssystemen fijner vinden, ik gebruik zelf naast Windows 7 ook Ubuntu 11.10. Ik laat u vrij in de keuze voor een Mac, maar ik biedt simpelweg gewoon een alternatief.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:13

@VanderF:

Dat nemen de aldidroids niet mee in hun prijsprestatie berekeningen: De verhouding tussen: hoeveel tijd ben je produktief op je machine bezig en hoeveel tijd ben je bezig met machine problemen/onderhoud. Als je daarin het verschil hebt ervaren is het inderdaad once you go mac you never go back.

En natuurlijk: Als je alles van computers weet is de kans groter dat alles er dan anders uitziet maar ik denk dat voor een hele grote groep geldt: Ik wil gewoon probleemloos computeren.

To loos low track | 03-03-12 | 17:09

@ shamehair: o maar het is echt heel simpel allemaal. U kunt vast ook een IKEA kast in elkaar krijgen. Dan is een PC in elkaar zetten een meevaller. Kijk eenmalig een filmpje op youtube of lees een guide via google, en alles wijst zich vanzelf. U heeft alleen een schroevendraair nodig, en moet een beetje oppassen met statische electriciteit. Alles kan maar op één plek in de kast, dus het kan niet echt fout gaan.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:05

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:37 | + 0 -
En dan mag je er ook nog een moederboard afhalen ;).

Mr.TG | 03-03-12 | 17:05

@Sparky Griswold,
de praktijk wijst dat gewoon uit Spark,
Once you go Mac, you never go back.

Ik wil gewoon probleemloos computeren,
en onderhand ben ik zelfs goed geworden in het repareren van pc's virus verwijderen, herinstalleren en andere pc & windhoos shit, bij koppige kennissen
Ik werk met beide platforms maar thuis geef ik de voorkeur aan Apple.

vander F | 03-03-12 | 17:03

De ironie hier is dat de topic begint met dat mensen zich storen aan Apple fans, met van allerlei valide en minder valide argumenten wordt hier betoogt dat het sneller en goedkoper kan.

Als er in deze thread een fruitvliegje het opneemt voor zijn eigen voorkeur wordt er fel gereageerd omdat het zo irritant is dat Apple mensen zendingsdrang hebben....

Ik werk met zowel windows als met macos en ik heb een voorkeur voor een Apple set up. Het design van de hardware draagt daar ook aan bij maar het is vooral het os dat doorslaggevend is.

Hoewel misschien niet de snelste in de benchmarks ervaar ik de macos inrichting van een UNIX huis toch als fijner en betrouwbaarder (en door dat laatste soms dus ook sneller qua produktie) dan andere configuraties.

Oog uitprik: Het amerikaanse leger gebruikt alleen maar Apple. Dominantie in de audiovisuele branches.

Vooroordeel: Die jankerts hier die hier uitleggen hoe voordelig ze online hun onderdelen bij elkaar sprokkelen om voordelig een machine te bouwen die zooooo snel is, waar hebben die die "snelheid" voor nodig? voor hun hobby? Voor games?

To loos low track | 03-03-12 | 17:02

vander F | 03-03-12 | 16:53 Als u in die tijd maar twee computers nodig heeft gehad dan vallen de kosten per jaar natuurlijk mee. Een PC valt echter ook niet na een jaar uit elkaar, maar was nog veel goedkoper geweest. Maar met een zes of zeven jaar oude computer zult u waarschijnlijk niet meer doen dan wat casual browsen, photoshoppen en films kijken neem ik aan. Ik vind het echt prima als een Mac u bevalt, maar als u deze vandaag zou vervangen, denk dan eens aan een zelfbouw PC waar je OS X Lion op zet. Als u zelf RAM in de Mac kunt drukken, kunt u ook een systeem zelf in elkaar zetten. Voor het geld dat u bespaart kunt u er lekker een weekje tussenuit.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 17:02

@ von Krankenhausen
Tja als je het allemaal zelf kan is het natuurlijk een ander verhaal. Ik kan wel een beetje programmeren, maar van hardware heb ik absoluut geen kaas gegeten. Alles wat ik weet op dit moment is dat mn macbook me nog niet in de steek gelaten heeft.

shamehair | 03-03-12 | 16:59

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:51
Zet de 27 inches allebei naast elkaar en werk er eens een maand mee. Dan weet je waar je meer PKs krijgt. Niet eens in geld uit te drukken. Lees maar eens de ervaringen van bijv. shamehair dat zegt al genoeg. En nee, ik blijf niet op je onzin reageren.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:55

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:53 | + 0 -
Kom eens op met die feiten Holzie, nu blijkt dat je blijkbaar toch niets beters te doen hebt.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:55

@von Krankenhausen,
ik computer nu ook zo'n 13 jaar heerlijk met m'n Appletjes, ver voor enige bekendheid van Apple, voor iMacs, iPhones etc. en gelul over design.
Ik wilde gewoon betrouwbaar computeren, en dat gaat nu al die jaren prima, de G4 draait al meer dan 10 jaar probleemloos, zonder onderhoud (keer de stofzuiger er door gehaald wegens het stof en een batterijtje moeten vervangen)
Sinds 1999 maar 2 computers nodig gehad, dus wat nou duur?!? Volgend jaar maar eens kijken naar een nieuwe mac.

En Ram geheugen bestel je toch gewoon online bij een goedkope pc boer?
Bij Apple zelf is dat idd belachelijk duur, maar dus ook onnodig, gewoon er zelf indrukken.

vander F | 03-03-12 | 16:53

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:49
Dat had ik al gelezen lutserT anders had ik niet gereageerd daar op (lezen, hersentjes gebruiken, dan pas schrijven). En dat andere is al zo oud als GS is.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:53

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:49 | + 0 -
En ik wacht dus ook nog even op je "inhoudelijke" discussie waarin je aantoont dat je bij Apple evenveel pk's krijgt als bij een PC.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:51

@Nilfisk | 03-03-12 | 16:49
Nee ik zit zoals jij met een nilfisk uit 1910 op geenstijl te zuigen, nou goed.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:51

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:47 | + 0 -
Nee, het ging om die "ga eens deaud". En het is dus een subwoofer lutser.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:49

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:46
Lelijk.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:49

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:43
Een Ferrari is 1000 procent mooier dan een Opel. Toch maak ik mensen die in een Opel rondrijden niet belachelijk..

Handige Harrie | 03-03-12 | 16:49

@Hölzenbein | 03-03-12 | 16:42
Jij zit dus op een 20 jaar oude computer uit je nek te blaten, dat verklaart een hoop.

Nilfisk | 03-03-12 | 16:49

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:37
"En dan je laatste opmerking laat wel weer zien waarom jij 1 van de minst geliefde en bijna by far de domste reaguurder hier bent."

Ow, bedoelde je dat ik lutser tegen je zij nadat jij mij uitgescholden had voor lutser? Rare reactie hè. En voor de rest weet jij helemaal niets over mij en moeten zwitsaltjes gewoon hun muil houden voordat ze volwassen worden.

LutserT

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:47

@ Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:43 Laten we maar stoppen. Holzenbein is duidelijk blind door zijn religieuze liefde voor Apple. "1000 procent mooier" zegt al genoeg. Het gaat om de buitenkant van de kast, die mag blijkbaar 1300 euro kosten.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:47

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:42 | + 0 -
Het is dus een subwoofer..

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:46

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:41
En een iMac is 1000 procent mooier dan welke lompe PC kast dan ook.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:43

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:39 | + 0 -
Christus wat ben jij dom. Het gaat hier om een Asus All-in-one PC. De naam alleen zegt het al, Asus All-in-one PC ET2700INKS. Geeft maar weer aan dat je niet eens luistert maar alleen blaat.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:43

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:37
Het computert zo heerlijk dat ik al meer dan twintig jaar geen virussen, serieuze crashes of systemen verwisseld heb. Hartstikke heerlijk man.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:42

@shamehair: ik bouw m'n systemen altijd zelf, en ik heb echt geen graad in IT of iets technisch. Er is nog nooit iets kapotgegaan dat aan het zelf inbouwen lag. Natuurlijk gaan onderdelen kapot, maar de Samsung of Seagate HDD die Apple gebruikt, is dezelfde als in de winkel ligt. Kans op kapotgaan is dus niet groter of kleiner in een Mac. Een iMac is alleen lastiger open te maken dan een PC kast.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:41

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:20
Bij Apple noemen ze een all in one één computer. Bij Asus is een all in one twee onderdelen, een computer en een scherm. Of wat is dat lelijke verwarmingselement dat er voor staat. Ja mooie vergelijking. En selecteer bij Apple dan ook een 27 inch die nog geen 200 euro duurder is maar wel uit een stuk gemaakt is en niet een uit puzzelstukken gemaakte Asus, prutser.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:39

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:30 | + 0 -
Even de zaak niet omdraaien lutser. Ik kom juist met de feiten, jij hebt wel iets beters te doen dan op de inhoud in te gaan zeg je zelf. En dan je laatste opmerking laat wel weer zien waarom jij 1 van de minst geliefde en bijna by far de domste reaguurder hier bent. Maar goed, je wilt op de inhoud ingaan? Prima. Dan heb je bij deze de kans om alsnog je bewering hard te maken dat je bij Apple evenveel pk's krijft als bijvoorbeeld Asus. Ik heb de feiten al op tafel gelegd.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:37

Ik zal eens iets aantonen. Je krijgt bij Apple inderdaad een mooi ontwerp en een PC die ingebouwd is in de monitor (ruimtebesparend). De PC die ik zelf als vergelijking zou bouwen heeft daarom een stijlvol klein kastje (mini tower) die je overal kwijt kan. Is dat al te groot, dan moet je uit die kartonnen doos die bij je Apple zat verhuizen. Stap dus even over het punt van design heen en lees mee:
-
Apple iMac 27" met 8GB RAM, 3,4 GHz i7 en 2TB SATA schijf + 256GB SSD opties. Kosten: 3049,01. Over het moederbord, de voeding etc. doen ze geen uitspraken, noch over welk RAM, welke HDD, SSD enzovoorts. Heeft te maken met wat ze op dat moment het voordeligst kunnen inkopen, zo hebben ze o.a. Samsung en Seagate harddisks gebruikt.
-
Nu eens zien wat we met gelijke prestaties in elkaar kunnen zetten dat in de buurt komt van de onderdelen die Apple gebruikt. www.salland.eu/fastbasket?pids=1038014...
-
U ziet dat ik niet eens heel erg beknibbeld heb op de onderdelen. Ze zijn dan ook allemaal van A-merken en min of meer gelijke prestatieniveaus. De i7 2600 is vrij duur en overkill voor de meeste taken, maar dat is wat Apple als optie biedt, en ik dus ook gekozen heb. U ziet ook gewoon de 8GB RAM, 2TB HDD en 256GB SSD.
-
Omdat de monitor een mooie 27" is bij Apple met de hoge resolutie van 2560x1440, komt er nog 528 euro bij voor de Dell U2711. 1185+528 = 1713 euro. Dan kunt u daar naar eigen keuze nog zelf een draadloos toetsenbord en muis aan toevoegen. Dat moet wel lukken, aangezien u zojuist voor een gelijkwaardig systeem 1336 euro (net geen 1337) minder heeft betaald. U heeft dan ook de keuze om OSX of Windows 7 te installeren (te vinden in de piratenbaai). Computert het nu lekkerder, wetende dat u 1300 euro meer uit heeft gegeven?

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:37

@Hölzenbein: Jij blij! Of in oud 040's: ben er maar vet mee.

To loos low track | 03-03-12 | 16:36

@handige harrie
Daar heeft u een punt... Maar als ik nu opnieuw mocht kiezen, uit het huidige merk- en productaanbod, dan zou ik weer voor Apple gaan.

@von krankenhausen
Misschien op papier niet, maar ik ben ervaringsdeskundige op het gebied van onnodig kapotte pc's en telefoons. Dan ga ik ervan uit dat het aan de gebrekkige kwaliteit ligt. Bij Apple gaat alles al weer een tijd mee zonder af te takelen, dus hebben ze aan mij een vaste klant erbij.

Ben het met iedereen eens dat het Apple de prijs is, maar zoals ik al zei: mijn HP heb ik drie keer naar de fabriek gestuurd, derde keer viel die net buiten de garantietermijn (1 jaar) en moest ik voor de reparatie betalen, terwijl ik hem in dat jaar ook al 3 maanden kwijt ben geweest voor andere reparaties. Dan vind ik 900 euro duurder dan de 1500 die je voor je MB betaalt.

shamehair | 03-03-12 | 16:34

@Handige Harrie:

Ik denk dat het voorlopen en het introduceren van nieuwe toepassingen gewoon bijdraagt aan uhm de "merkbeleving" en dat Apple mede daarom zoveel devotees heeft. Op zich heb je een punt dat wel meer bedrijven innovatief zijn. Het CV van Apple is op dit punt wel erg spectaculair denk ik.

Zoals velen de populairiteit van Apple niet begrijpen, snap ik de ophef/afgunst niet.

To loos low track | 03-03-12 | 16:34

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:00
Voor reaguurders als jou (die alleen maar willen trollen en geen discussie voeren) heb ik maar een zin: ga eens deaud lutser.

Hölzenbein | 03-03-12 | 16:30

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:20 | + 1 -
Correctie: het is zelfs 2x zoveel intern geheugen (4 vs. 8 Gb)

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:27

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:53

Jij hebt het expres over virussen omdat je weet dat een MAC ook defect gaat, heel vaak zelfs. En dán ben je aan de beurt. Een defect Macbook pro is nagenoeg altijd een mainboard vervangen. Ksjinggggg!

doskabouter | 03-03-12 | 16:27

Handige Harrie | 03-03-12 | 16:16

Volslagen nerdische waanzin. Alsof wij geen vliegtuigen zouden hebben als de Wright brothers niet als eerste hadden gevlogen.

Skunk57 | 03-03-12 | 16:25

als ik dit zie, schaam ik me dat ik mens ben.
Wat een kuddedieren!

Hot Beef Injection | 03-03-12 | 16:23

@Hölzenbein | 03-03-12 | 14:37 -3 >Ik koop het liefst een complete auto, die gewoon rijdt. Zo simpel is het.
Je vergelijking gaat totaal mank. De autoindustrie is er niet op ingesteld om zelf auto's in elkaar te zetten en bovendien zou dat veel duurder uitpakken. Voor PC's ligt dat anders: volop (web) winkels om aan onderdelen te komen.
> Zinloze drang en manisch.
Dacht het niet. Zelfbouw geeft je mogelijk om je PC af te stemmen op specifieke wensen en kwaliteitsonderdelen te gebruiken. Last but not least, mijn PC's zitten veel netter in elkaar dan die fabrieksprullen met bossen kabels die de koeling hinderen.

Hoefnagel | 03-03-12 | 16:22

@ shamehair | 03-03-12 | 16:16 | + 1 - U heeft ook gelijk. Het staat iedereen vrij te kopen wat hij of zij wil. Ik probeer enkel aan te tonen dat het een grote misvatting is om te denken dat je bij Apple meer uitgeeft omdat je er ook iets beters voor krijgt. Dat is gewoon niet waar.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:20

shamehair | 03-03-12 | 16:00
Prima dat je tevreden bent met Apple, en prima dat je nog een MBP en een iPhone koopt, maar hoe kan jij (en dan gebruik ik jou even als personificatie van de typische fanboy) in godsnaam zeggen dat je NOOIT meer iets anders koopt dan Apple.. We hebben geen idee wat voor ontwikkelingen er de komende 5/10/20/40 jaar gaan spelen en welke bedrijven daarin een rol gaan spelen!

Handige Harrie | 03-03-12 | 16:20

Jezus man, wat een hat0rs hier op GS! Als je het kan betalen en bent tevreden met je aankoop, wat boeit het dan in godsnaam dat het duurder is? Als je weinig geld (er voor over) hebt wees dan blij dat, zoals von Krankenhausen zegt, je voor minder geld ook een goede computer kunt kopen. Maar om elkaar dan gelijk 'pauper' of 'hipster' te noemen is best pauper! Euuh...

shamehair | 03-03-12 | 16:16

Als je nu helemaal blij bent met die aldidroid tablet van je vanwege zijn prijsprestatie verhouding, bedenk dan maar dat zonder het lef van Apple Om het fenomeen PDA opnieuw uit te vinden er nu helemaal geen kekke tablets te koop zouden zijn.
To loos low track | 03-03-12 | 15:53
Waarom gebruiken Apple fanboys het argument dat Apple 'de eerste' was zo vaak als argument om mensen te overtuigen? In alle industrieen worden producten gemaakt en nagemaakt. Als jij een auto koopt, selecteer je die dan ook aan de hand van de vraag welk merk het eerst met stuurbekrachtiging kwam? Apple is echt niet het enige bedrijf dat dingen uitvindt en ontwikkelt. Ik snap niet daar zoveel nadruk op gelegd wordt.. Wist je trouwens dat Apple voor miljarden aan batterijen, processoren, beeldschermen en dergelijke voor de iPad inkoopt bij fabrikanten zoals Samsung?

Handige Harrie | 03-03-12 | 16:16

@ Hölzenbein: Een flutverhaal? Haha, u laat nu wel heel erg blijken dat u geen enkel verstand heeft van computers. U gelooft heilig dat Apple zijn eigen magische RAM produceert? De vergelijking met Mercedes is al helemaal tekenend. Een Apple is van buiten misschien een Mercedes, maar van binnen totaal niet anders dan iedere andere gewone PC. U heeft overigens niets anders te doen, want u bent de hele tijd dit topic al aan het beregeaguren. Voor de 1350 euro die een instap iMac kost (met de 200 euro upgrade voor 4GB meer super-RAM) bouw ik twee systemen met min of meer gelijke prestaties. Om andere computers paupercomputers te noemen omdat er geen appeltje op staat gaat wel erg ver. Prima als u het design mooier vindt, maar innerlijk zijn Macs veel en veel te duur voor wat ze kunnen. Laat dus zelf even een systeempje zien. Zonder bewijs praat u in het luchtledige.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 16:02

@Hölzenstein

Precies, ik denk dat veel mensen niet weten wat ze missen. Overigens vind ik het wel bullshit om in die rij te gaan staan met zo'n hele sekte, maar mijn volgende computer wordt wederom een mb pro en telefoon wordt weer een iphone. Nooit meer wat anders.

shamehair | 03-03-12 | 16:00

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:53 | + 0 -
Haha, het zwaktebod van lutser die door de mand gevallen is. Als je het zo vaak voorgerekend hebt zou je die linkjes zo op tafel kunnen leggen. Je zit hier al de hele tijd de wijsneus uit te hangen maar nu er boter bij de vis moet komen heb je "wel iets anders te doen". M.a.w. je hebt dus wel iets anders te doen dan je holle retoriek te onderbouwen.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 16:00

Hallo marketingslaafjes...

Oh, en religie sucks. Ook als je god Steve noemt

hanz71 | 03-03-12 | 15:58

@Sparky Griswold | 03-03-12 | 15:48
Ben geen blufneus. Heb het vaak genoeg voor gerekend bij mensen. Als het je interesseert ga je toch lekker zelf even zoeken. Is niet zo moeilijk hoor. Heb wel wat anders te doen momenteel.

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:53

Wat een reazuurtjes hier zeg... Wat kan het je als pauper schelen dat Apple een fanatieke fanbase heeft? Een war on platforms is ook achterhaald: je kan tegeworrig alles doen op alle systemen.

Misschien is Apple kostbaar in aanschaf zeker als je het vergelijkt met een Aldi PC, ikzelf vind die vergelijking niet zo reeel. Een andere manier om het prijsniveau te benoemen is: Het aantal uren dat je produktief werkt met je computer tov het aantal uren dat je computerproblemen aan het oplossen bent. En vanuit die optiek is een Mac alweer een stuk scherper geprijsd vind ik. Ten overvloede: Ik gebruik zowel windhoos als macos

Ik denk dat Apple ook zoveel liefhebbers heeft omdat ze telkens de uitvinders zijn geweest met gebruiksgemak voor de eindgebruiker als belangrijke motivatie. Apple loopt voorop met introducties die later -industrie-standaarden worden, yep dat maakt ze wat hoger geprijsd dan die van de afkijkers so what? Kort door de bocht: Als je nu helemaal blij bent met die aldidroid tablet van je vanwege zijn prijsprestatie verhouding, bedenk dan maar dat zonder het lef van Apple Om het fenomeen PDA opnieuw uit te vinden er nu helemaal geen kekke tablets te koop zouden zijn. Al die kekke ultrabooks zijn toch ook gewoon een reactie op de macbook air.

Verstuurd vanuit een van mijn iShizzles

To loos low track | 03-03-12 | 15:53

wat een trieste bedoeling
klootjesvolk

steddy | 03-03-12 | 15:52

Heeft overigens dat 'rellen' in de titel hetzelfde waarheidsgehalte als het wurgen van Rutger Castricum?

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:52

maar een iMac bijvoorbeeld voor slappe 1100 euro doet niet onder voor PCs qua prijs/kwaliteit (zoek dat ook maar eens op).
Hölzenbein | 03-03-12 | 15:32 | + 0 -
Doe dan eens een linkje blufneus..

Sparky Griswold | 03-03-12 | 15:48

@shamehair | 03-03-12 | 15:37
"Ik was eerst wars van alles waar een appeltje opstond, maar ik moet beamen uit mijn eigen ervaring: het is gewoon beter."

En dat hoor ik nou echt heel vaak. Ken heel veel ex-PC gebruikers die een Mac hebben en allemaal gezworen hebben NOOIT meer terug naar die baggerwereld.

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:46

Ik heb geen verstand van hardware. Ik weet alleen wel dat ik mijn HP pavillion van 900 euro (na twee keer de harde schijf te hebben vervangen) alsnog bij het vuil heb kunnen zetten binnen een jaar. Bovendien werd die ook binnen no time trager. Nu heb ik een macbook, gaat alweer ruim een jaar probleemloos mee en is nog even snel als toen ik hem kocht.

Zelfde verhaal met telefoons: vorige telefoon was een htc met android. Het ding had altijd kuren en binnen een maand vanzelf stuk. Nu heb ik alweer bijna een jaar de iphone 4: snel, gebruiksvriendelijk en alles er op en eraan wat ik nodig heb. En dat het allemaal in kekke behuizinkjes geleverd wordt is leuk meegenomen.

Ik was eerst wars van alles waar een appeltje opstond, maar ik moet beamen uit mijn eigen ervaring: het is gewoon beter.

Oja: een ipad koop ik niet, de tablet is een verzonnen behoefte. Het is net geen smartphone en net geen laptop. Crap dus.

shamehair | 03-03-12 | 15:37

@Mastermattie | 03-03-12 | 15:18
Ja hartstikke mooi man die doomscenario's. Maar dan moet je dit ook eens lezen. We tellen het jaar 2012.

www.onemorething.nl/2012/02/apple-meer...

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:36

Kansloze hipsters, allemaal. Dat gezegd hebbende, is de restauratie van het Hirschgebouw echt fantastisch gedaan.

Hank Spankovich | 03-03-12 | 15:34

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 15:06
Een beetje een flutverhaal. Goedkopere RAM (dan 200 euro) is ook bij Corsair te vinden voor Macs. Is ook niets mis mee behalve als je supergoedkoop op de eerste rij wilt zitten.

Als je een Mercedes hebt en je een uitlaat moet kopen dan kan je die ook bij Mercedes kopen of bij de Kwik-Fit. Zijn nogal wat verschillen in, maar ook in kwaliteit/prijs. Sommige Mercedes onderdelen (en niet te weinig overigens) zijn goedkoper dan Volvo onderdelen. Zo kan men natuurlijk aan de gang blijven.

MacBooks zijn relatief duur bij Apple, maar een iMac bijvoorbeeld voor slappe 1100 euro doet niet onder voor PCs qua prijs/kwaliteit (zoek dat ook maar eens op).

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:32

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:37 | + -1 -
Op mijn eigen PC, nog nooit last van virussen gehad.
Wel is gedwongen naar mijn ouders gegaan om daar alles opnieuw te installeren vanwege de virussen, maar niet bij mij.
-
Je verhaal van dat RAM zal gewoon aan die gast hebben gelegen. Niet alle moederboards kunnen alle soorten RAM hebben. 8GB ram is 50 euro (zoals hierboven al is gezegd) en dat is prima kwaliteit.
-
Je hoeft geen Nerd te zijn om een PC in elkaar te zetten. Ik neem aan dat je ook een lego kasteel in elkaar kan zetten? Dan lukt een PC ook wel.
-
En als je over design begint is het nu wel afgelopen denk ik. Ik zei al, men koopt Apple producten meer voor het design dan voor de prestatie. Een Fiat Panda met zijn 1 liter motor vergelijken met Mercedes SL 55 AMG met zijn 5.5 liter motor is wel wat anders dan MAC vs PC. De SL is mooier en sneller met beter prestaties dan de Fiat Panda. De PC is zeker sneller en volgens sommige is een Mac mooier. Maar dan heb ik liever de snelheid. (nou verglijk ik liever niet PC's met auto's aangezien ik liever een Aston Martin DBS hebt in plaats van laten we zeggen een Aventador, hoewel de Aventador overduidelijk meer prestaties heeft)

Mr.TG | 03-03-12 | 15:31

Wat moet je dan daar toch in godsnaam doen. Als je een echte fanboy bent heb je al alles wat je kan krijgen. Dus waarom je dan nog naar die winkel wilt. En normale mensen gaan niet in een rij staan voor iets wat ze na een paar dagen ook kunnen zien en niet in de rij hoeven te staan.
Geweldige marketing is het wel. Daar moet ik toch echt mijn pet voor afnemen. Ik ben op meerdere plekken in de wereld wel eens een Apple store ingelopen maar na 5 minuutjes pielen op een ipad heb ik het echt wel voor gezien gehad.

-TJ- | 03-03-12 | 15:25

Het lijkt wel alsof Trance Buddha van de Bhagwan beweging weer geopend is.

Simon_GS | 03-03-12 | 15:22

Haha, leuk hoor, al die fruitvliegjes.
Hebben ze dit ook wel eens gelezen:

"In 1997 stond het bedrijf aan het randje van de afgrond, maar met een investering van 150 miljoen Amerikaanse dollars (van Microsoft) is het bedrijf weer op de been geholpen. Microsoft is sindsdien dan ook aandeelhouder."

nl.wikipedia.org/wiki/Apple_Inc.

Mastermattie | 03-03-12 | 15:18

@Hölzenbein | 03-03-12 | 15:10

idd kwa design is apple vooruit strevend.
maar daar blijft het dan ook wel bij

klasseman | 03-03-12 | 15:14

@Niekler | 03-03-12 | 15:01
Het klopt gewoon niet wat je zegt. Kromme redenering. Je vergelijkt typisch Apples (gheheh) met Peren, oftwel een Fiat Panda met een Mercedes SL. Mag de Mercedes SL (Mac) misschien ietsjes duurder zijn dan de Fiat Panda (Pauper PC gekocht bij Aldi)? Qua design kan sowieso al geen enkele computer ter wereld tippen aan het design van Apple.

Hölzenbein | 03-03-12 | 15:10

Ben zelf geen liefhebber van de iPhone/iPad producten (heb een voorkeur voor android) maar uit zakelijk oogpunt kun je hier als bedrijf toch alleen maar van dromen. Zulke rijen voor de opening van een winkel terwijl er niets nieuws te koop is/geen grote kortingsactie is - het speelveld van spelers die dat voor elkaar krijgen is maar erg klein.

Mr.Fused84 | 03-03-12 | 15:09

@ Hölzenbein | 03-03-12 | 14:55 U houdt vast aan uw compleet foutieve voorbeelden. Heeft u een idee hoeveel (web)winkels er zijn waar PC onderdelen verkocht worden? Lees voor de grap eens een website als Tweakers.net. Daarentegen maakt niemand een auto of staafmixer zelf omdat het goedkoper is. Het blijft een onzinnig voorbeeld uwerzijds.
-
Iemand die voor de helft van het geld een beter systeem in elkaar zet is een tcoh geen nerd? Hoe noem je iemand die bij hoog en laag beweert dat Apple de beste systemen maakt dan? Voor een 4GB RAM upgrade (van 4 naar 8) betaal je bij een 27" iMac 200 euro (zoek het maar op). Voor 50 euro koop je perfect Corsair Vengeance 8GB geheugen (verre van budgetgeheugen zoals dat van uw kennis) dat waarschijnlijk van betere kwaliteit is dan hetgeen Apple gebruikt (waarschijnlijk alsnog budgetgeheugen, of denkt u dat Apple niet onderhandelt op iedere cent extra voor hun inkoopprijzen?). U verdedigt nu dus gewoon het feit dat Apple acht keer zoveel geld voor geheugen vraagt? Om over andere onderdelen maar te zwijgen.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 15:06

@Hölzenbein | 03-03-12 | 14:56 | | Reageer+ |

als ik het over de touch 4g heb.
achterkant is van lage kwaliteit.
usb kabel is van lage kwaliteit.
positie bepaling kan pas als er minimaal 3 netwerken kan detecteren. als die überhaupt een netwerk kan vinden
photostream, is niet goed aan te passen.
flash wordt nog steeds niet ondersteund.
als je in contacten ben kan die spontaan vast lopen.
woon in aruba, maar daar kan je hem niet eens op instellen. ook niet in de agenda. Caracas moet het alternatief zijn. enz enz enz

klasseman | 03-03-12 | 15:04

Na de Next heeft Jobs niets meer vernieuwends gedaan. Ik ben blij dat ik er niet tussen sta.

ad melkert | 03-03-12 | 15:03

Mocht de Hel toch bestaan.
Mag Steve Jobs er eeuwig branden.

oplichter | 03-03-12 | 15:02

@Jopie2009
Daar hadden we het ook over?! Kan ons dat schelen of het in China of Zwitserland gebouwd word. Als het prijskaartje maar klopt, en dat is in het geval van Apple dus NIET. Betaal twee keer zoveel voor inferieur trendy design elektronica.

Niekler | 03-03-12 | 15:01

@Fret Kroked | 03-03-12 | 14:48
Zunige ollanders gaan geen paar uur in de rij staan om wat te kopen. Er is beslist een speciale aanbieding waarmee ze weer lekker goedkoop uit zijn. Goedkope paupers.

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:58

Wat een epische loser ben je als je daar gaat staan, en uberhaubt iets van mac koopt.

Niekler | 03-03-12 | 14:57

@klasseman | 03-03-12 | 14:55
Noem eens wat ergernissen. Altijd serieus geïnteresseerd.

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:56

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 14:43
Nou het is niet zeer gangbaar om PCs zelf te bouwen, ik ken een paar nerds die het doen, maar om van zeer gangbaar te spreken is zwaar overdreven.

Laatst heb ik iemand ontmoet die lekker goedkoop RAM gekocht had (uitermate goedkoop) en die in zijn Mac zette in plaats van gewoon de voorgeschreven RAM te installeren die werkelijk maar ietsjes duurder is. Hij heeft in principe nu bijna het dubbele betaald van als hij gewoon de iets duurdere RAM er in had gezet (ja, ER IS verschil in kwaliteit, vertel mij niets).

En het voorbeeld van auto's en keukenapparatuur is niet krom, je doet het gewoon niet. Of koop je je auto in onderdelen? Dan kost ie vijf keer zo duur.

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:55

Het zijn autisten.
staan met ze alle in de rij voor een en het zelfde product.
ok heb een touch 4g, maar als ik dan naar een ipad kijk doet hij precies het zelfde, dus waarom een ipad er bij?
ze doen alsof het product "apple"heilig is. maar ik heb

genoeg ergernissen, wat mij doet besluiten geen apple meer te kopen.

klasseman | 03-03-12 | 14:55

Ach ach, hoe is het ermee? Beetje als lemmingen een paar uur in de rij staan om wat te kunnen kopen. Omgekeerde wereld als je het mij vraagt.

Fret Kroked | 03-03-12 | 14:48

Toute hip en vervelend Nederland bij elkaar.

Bigi Bana Boy | 03-03-12 | 14:45

Eerste in Nederland? eg nie!
Ik bezit ook een macbook pro, en geniet er nog steeds van, maar ga nooit naar die winkels met van die arrogante eikels die je alleen maar een poot willen uitdraaien.

mothersfinest | 03-03-12 | 14:45

@ Hölzenbein | 03-03-12 | 14:37 Zinloze drang? Manisch? U bedoelt dat u zeer nuchter bent over een product waar u een ander veel geld mee laat verdienen? Een PC in elkaar zetten is een kwartiertje werk, en doet totaal niet onder voor een kant en klare PC of Mac. Rechtvaardigt al helemaal niet de enorme prijzen (ja ook Dell bijvoorbeeld is veel duurder dan zelfbouw). De vergelijking met auto's of keukenapparatuur is ook zeer krom, het is namelijk zeer gangbaar om PCs zelf te bouwen. In tegenstelling tot de door u genoemde apparatuur.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 14:43

@Haarkopje | 03-03-12 | 13:43
De Sinclair was altijd een goede computer voor 1982. Totdat in 1984 Apple met een Mac kwam. Maar eh... we leven in 2012 of is jouw tijdmachine ook al kapot ;)

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:40

@Haarkopje | 03-03-12 | 13:43 | + 0 -
Helemaal mee eens, het regenboog logo voor altijd :)

Ranja Drinker | 03-03-12 | 14:38

@Mr.TG | 03-03-12 | 13:56
Ik koop mijn onderdelen van mijn auto ook niet apart. Ik koop het liefst een complete auto, die gewoon rijdt. Zo simpel is het.

Ik ga een wasmachine of koffiemachine ook niet in delen kopen. Ik weet niet waar die zinloze drang van sommige 'computerbouwers' vandaan komt om computers in delen te kopen. Moet manisch zijn.

En mensen die beweren dat ze onder Windows en zonder antivirus geen virussen hebben zitten niet op internet, of liegen gewoon. Ik heb nog nooit (en geloof mij ik zit in dat vak) Windows mensen ontmoet die geen virussen hadden of hebben.

Hölzenbein | 03-03-12 | 14:37

Oh god.. beginnen we nu ook de windows hipsters te krijgen?

Jappi_b | 03-03-12 | 14:36

Mr.TG | 03-03-12 | 13:56 | Hulde, beter kan het niet gezegd worden. Het enige waar je voor betaalt bij Apple is het design. De iMacs hebben bovendien allemaal mobiele hardware erin, oftewel hetzelfde als je in een laptop zou aantreffen. Een monitor met ingebouwde computer kan nu eenmaal geen fullsize hardware herbergen. Dus je kan letterlijk voor minder dan de helft een twee keer zo krachtige computer maken. Mooi Dell 27" 2560x1440 schermpje erbij en nog honderden euro's besparen. Ook OSx kan je gewoon draaien, en dan is het enige dat nog overblijft het design. Dat verandert echt niets aan de prestaties van je computer, dus als mensen zeggen dan Macs betere computers zijn is klinkklare onzin. Zeker nu ze gewoon op dezelfde hardware draaien als PCs.

von Krankenhausen | 03-03-12 | 14:24

@Mr.TG | 03-03-12 | 13:56,
lul toch niet zo dom,
ik werk sinds eind jaren '90 met Apple computers en zeker niet omdat 'ze er zo leuk uitzien' maar omdat het prettig werkt.
En duur?
Tja, m'n G4 was knap duur in '99, maar hij draait nog steeds als een zonnetje, zelfs onder OSX, dat maakt 'm dus zeer goedkoop.
En ik flikker er naar behoefte gewoon zelf nieuwe HD's ed. in.

vander F | 03-03-12 | 14:23

Goh jammer dat Apple nog zoveel sheeple heeft... Heel vernieuwend dat Apple:

- Vermoeiend al dat streven naar eenvoud en doen alsof het revolutionair is.
- Vermoeiend die winkelinrichtingen die zo minimalistisch zijn dat het haast een gereformeerde kerk is. (Vooral veel glas en veel wit en veel weglaten. Too less is ook echt less)
- Standaard alleen wit, zwart of metallic zilver
- Standaard geen USB en SD (dat zou de verkoop van dure accessoires onmogelijk maken)
- Standaard veel te veel betalen voor weinig geheugen
- Standaard Apple laten beslissen wat jij met je apparaat mag en wat niet.
- Iedereen brainwashen dat de IPad Apple's uitvinding is, terwijl het gewoon een gehypte PDA is en andere bedrijven al lang voor Apple zoiets op de markt hebben gebracht.
- Telkens als ik iemand voor een Apple logo zie staan, kan ik niet anders dan denken aan het derde rijk. Sieg Steve Jobs!

Apple is zo fijn...!

sheeple | 03-03-12 | 14:17

Hölzenbein | 03-03-12 | 12:52 | + -6 -
Als jij de onderdelen van een iMac zelf koopt en in elkaar zet ben je de helft kwijt. Het is gewoon te idioot eigenlijk.
Mijn PC kost net zo veel als de goedkoopste iMac, maar dan heb ik wel beter onderdelen die in de duurste iMac zitten. Een SSD kost tegenwoordig niet zo veel en zorgt ervoor dat je computer binnen 10 seconden klaarstaat.
Wil je een SSD in je Mac? Moet het wel een 258GB grote SSD zijn die je 500 euro extra kost.
En kan je echt niet met Windows overweg, omdat je dan overladen wordt met virussen (onzin, want zelfs zonder antivirus en alleen de windows firewall zit ik hier al jaren virusvrij) kan je op de meeste systemen ook nog apple's os installeren. Apple is niet een product wat de meeste mensen kopen omdat ze het zo veel beter vinden. Het is iets geworden wat mensen kopen omdat ze het er leuk uit vinden zien, meer niet.

Mr.TG | 03-03-12 | 13:56

Zolang we miljoenen aan het K.huis geven elk jaar zonder dat daar enige tegenprestatie tegenover staat verbaasd me dit ook niet echt. Apple kan je het moeilijk kwalijk nemen dat een stel idioten een Applestore zien als een soort Mekka.

Andersom dag | 03-03-12 | 13:51

@Skunk57 | 03-03-12 | 13:03:

Vergeet ook niet alle kleine kinderen in China die door appelmalloten als Holzenbein de dood worden ingejaagd.

Haarkopje | 03-03-12 | 13:47

Ik snap ook helemaal niets van die appelmalloten die met een I-phone lopen te sjouwen. Wat heb je nou aan een koelkast als je er geen bier in kunt leggen?

Haarkopje | 03-03-12 | 13:44

@Hölzenbein | 03-03-12 | 12:57 :

Atari is speelgoed.
Doe mij maar een ZX Spectrum.

Haarkopje | 03-03-12 | 13:43

Ach ja het zijn niet de slimste die zich laten vangen door de commercie

zeefert | 03-03-12 | 13:41

work, consume, obey. meh!

Bertus Brulbroek | 03-03-12 | 13:40

Ik weet niet wat nou sneuer is; lieden die voor zo'n winkel in de rij gaan staan, of lieden die gaan staan kijken naar lieden die voor zo'n winkel in de rij gaan staan... Is ook een vorm van ramptoerisme, denk ik.

Verzuchter | 03-03-12 | 13:36

Hölzenbein

Zelfs met dit apparaat is appel geen concurrent voor windows....

Grenswachter1 | 03-03-12 | 13:30

Ik vraag me af of er geen mensen in die rij staan die tot hun verstand komen en dan besluiten dat het maar beter is om een ritje naar Oost-Europa te maken, een shotgun te kopen, en hun hoofd er af te knallen.

Je leven moet toch wel echt een extreem treurig leven hebben als je op zaterdagochtend in de rij gaat staan om een of ander futiel gadget te kopen dat geen enkele toegevoegde waarde aan de kwaliteit van je leven geeft en dat je bovendien op andere plekken op elk tijdstip van de dag kan kopen...

VerenigdeNederlanden | 03-03-12 | 13:27

Ik heb een Apple stofzuiger; de welbekende Isuck.
Prachtig wit design met afgeronde hoekjes. Het enige nadeel is dat je de stofzak niet kan legen, en bepaalde kattenharen herkent hij niet, dus die laat ie liggen.
Voor de rest een prachtige machine voor slechts 999 $...

King of the Oneliner | 03-03-12 | 13:23

Hölzenbein | 03-03-12 | 13:10

Als jij blij en tevreden bent met je Apple producten is er toch geen reden om zo bozig te doen.

Kom op!! wij zijn er voor je!

Skunk57 | 03-03-12 | 13:17

Geweldig hoe het een bedrijf lukt mensen zo gek te krijgen om
1: daar kritiekloos te werken.
2: over priced en over rated spul te kopen
3: uren voor een winkel te laten staan
en dan onderweg naar huis snel twitteren dat het parkeren in Amsterdam zo duur is.

En ik maar denken dat godsdienst "uit" is.

Skunk57 | 03-03-12 | 13:03

FBI heeft trouwens een profiel schets gemaakt van Steve Jobs en heel verrassend was het niet, hij liegt en verdraait de waarheid alsie maar ze zin krijgt. Linkje op verzoek!

Bac | 03-03-12 | 13:01

We zijn allemaal individuen we zijn allemaal verschillend. Behalve Apple gemeenschap natuurlijk.

Andersom dag | 03-03-12 | 12:59

@Haarkopje | 03-03-12 | 12:54
Met andere woorden. Je. Hebt. Er. Echt. De. Ballen. Verstand. Van.

Hölzenbein | 03-03-12 | 12:58

@Haarkopje | 03-03-12 | 12:54
Volgens mij leef jij nog in 1993. Nog steeds tevreden met je atari?

Hölzenbein | 03-03-12 | 12:57

Sorry dat ik aan de late kant ben, had ff een gouden handeltje, vandaag speciale aanbieding: Bij een kop snert a raison van 299,- 2 tabletten kado.

Weet iemand per ongeluk nog een drogist die nog aspirines heeft?

*Fluitend kas telt*

neemjemoederindemali | 03-03-12 | 12:57

@Bezorgdenverjaagster | 03-03-12 | 09:26
Dat is de uitverkoop bij RAF, die hadden dan nog wel eens leuke aanbiedingen. De rest van het jaar waren ze duur. Met dank aan de Nederlandse importeurs van audiospul.

voldemort | 03-03-12 | 12:54

@Hölzenbein | 03-03-12 | 12:52:

Ook virusmakers nemen die speelgoed computers niet serieus. Waarom een virus maken voor een platform met nog geen miljoen gebruikers als miljarden mensen een Windows PC hebben?

Haarkopje | 03-03-12 | 12:54

Wat een heerlijke computers zijn de Macs. Al decennia lang mee aan de gang, nog nooit problemen mee gehad nog nooit 1 (een) uno, VIRUS gehad. Nog nooit een heel systeem gedwongen moeten vervangen. Nog nooit last gehad van belerende Microschoft mededelingen die je van het werk afhouden.

Een genot om mee te werken. En als anderen genoegen nemen met goedkope paupercomputers dan moeten ze dat lekker zelf weten. Maar ga mij niet vertellen dat als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten ook nog mee kunt praten over computers. Hoeveel Windows mensen ik ken die over gegaan zijn naar Mac dat wil je niet weten. Kijk ook maar eens televisie-uitzendingen die er toe doen, nagenoeg allemaal Macs.

Voor mij kunnen jullie allemaal zoveel zwerende muisknoppen aan jullie muis krijgen als dat jullie willen, ik blijf bij een Mac. En nee, ik ga niet in een rij staan, ik koop ze gewoon en met veel plezier.

Hölzenbein | 03-03-12 | 12:52

Hype , ik was erbij, nou ik niet gelukkig.

Dr.Thorvaldt | 03-03-12 | 12:48

Zoals ik al eerder zei, zoek de verschillen:
www.scientology.nl/

Gomer Pyle | 03-03-12 | 12:37

Ik wil uiteindelijk overstappen op een iMac, maar dat doe ik niet zolang ze maar 1 jaar garantie bieden. Als je kwaliteit pretendeert te leveren moet je ook de ondersteuning erbij garanderen. Zonder dat je 180 euro betaalt voor AppleCare.. Voor de rest ben ik nog steeds zeer tevreden met m'n 8 jaar oude Creative Zen mp3 speler en Samsung android telefoon!

Handige Harrie | 03-03-12 | 12:37

Mmm in de jaren 90 was de mac nog voor outcasts, wij hadden er thuis meerdere en je werd nergens serieus genomen en je moest idd naar beurzen om aan je software te komen. Werkte trouwens uitermate kudt met veel foutmeldingen die als een tang op een varken sloegen. Deze ontzettende hipsters zijn te zielig voor worden.

IdiotSavant | 03-03-12 | 12:37

iPhone, iPad en Imac... en dat uitstallen op zoveel vierkante meters.
Wat een onzin.

Kutfuif | 03-03-12 | 12:34

@ikmaar | 03-03-12 | 10:47

Toen Adobe begon, richtte het zich vooral op de Mac. Gaat er dan nóg geen lichtje bij je branden, als je weet dat Adobe nu vooral in eerste instantie voor Raamsystemen ontwikkelt, en Appeltjes een paar maandjes achter moeten lopen?

ZKH EénOog | 03-03-12 | 12:33

Greetje Duisenberg | 03-03-12 | 12:20 | + 1 -
JUIST!

Charles de Batz | 03-03-12 | 12:28

200 man personeel, beter gezegd gelovigen, bijzonder.
Zullen de chinezen die die zooi in elkaar moeten schroeven voor een euro per dag ook zo enthousiast naar hun werk gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 03-03-12 | 12:27

Appelmensjes zijn zielige figuren die menen hun status te kunnen ontlenen aan een stukje technologisch prutswerk in een leuke verpakking.

Haarkopje | 03-03-12 | 12:25

LOL @foto van boven. Naast de menigte voor de Applestore ontstaat een menigte die naar de oorspronkelijke menigte kijkt.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-03-12 | 12:24

Zijn allemaal mensen die betaald zijn door apple.

thomas hagen | 03-03-12 | 12:22

@titan T. Fox

Ik weet niet waar je die prijzen vandaan haalt van het apple toetsenbord en muis maar je kan ze gewoon halen voor 69,00 per stuk. verzin volgende keer een beter verhaal aub

bouwvakker2 | 03-03-12 | 12:21

De iPad vind ik het enige vernieuwende produkt van Apple dat baanbrekend is / was.
.
Voor de rest is het toch een beetje mager gesteld met wat Apple kan.
.
Grootste probleem is dat er zoveel hele goeie software niet op kan draaien, of je moet weer moeilijk gaan doen met virtual machines. Overbodige en tijdrovende rompslomp dus.
,
Ook al die Adobe produkten zoals Photoshop en Premiere zijn inmiddels ruimschoots ingehaald door betere programma's die minder geld kosten, en bovendien wél gebruiksvriendelijk zijn.
.
99% van de nerds zit nou eenmaal op pc te werken, dus de beste en meest vernieuwende software wordt ook voor pc ontwikkeld.
.
Apple vind ik meer een dames produkt. Het staat zo mooi in een handtasje, naast de lippenstift.

Greetje Duisenberg | 03-03-12 | 12:20

Een Macbook met Intel CPU, nVidea GPU die gewoon Windows 7 draait. Alleen voor 500€ meer dan. Tja ..

doskabouter | 03-03-12 | 12:08

@Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:04
De apple keyboard is superieur. Typt lekker en wordt niet zo smerig na een tijdje. Trouwens, wel een keyboard met numpad graag (die is helaas niet wireless).

De apple muis daarentegen.... daar kan ik ook niet mee omgaan.

polt | 03-03-12 | 12:05

@Charles de Batz | 03-03-12 | 11:54
Gelukkig is er nog iemand die weet waar hij over heeft. +1

Hoefnagel | 03-03-12 | 12:05

Ik wist niet dat die apple mensen zo gestoord zijn. Goede reden om niet bij die sekte te willen horen. Dan maar gewoon een HP met windows. Werkt ook prima en stukken goedkoper.

Dagobert D. | 03-03-12 | 12:04

polt | 03-03-12 | 11:56 | + 0 -
Ik lette er wel op dat de apparatuur van Fujitsu (Siemens) designed en assembled in Germany was. De goedkopere producten zou ik ook van wegblijven.

Charles de Batz | 03-03-12 | 12:03

Ik gebruik al meer dan tien jaar Apple laptops en desktops (en inmiddels ook een iphone) maar dit hoeft van mij niet zo. Nouja het is wel een mooie publiciteitsstunt. Ik koop dezelfde Apple spulletjes net zo lief (liever) bij het lokale iCentre, online, of tweedehands.

cabbit | 03-03-12 | 12:02

@ikmaar | 03-03-12 | 10:47
Moet ik het nog een keer uitleggen? Windows is voor iedereen beschikbaar, dus mensen gaan er zelf mee lopen prutsen, de laptops die mijn werk uitdeelt aan de monteurs zijn helemaal afgeschermd zodat de gebruiker zelf niets aan kan passen. en raad eens? ze lopen nooit vast. Ik heb vorige week voor het eerst in windows7 een BSOD gehad, en die was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan mijn overclockcapriolen.

aardt | 03-03-12 | 12:01

@Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:52
Misschien ligt het aan Canon. Zo heb ik een oude HP printer waarbij HP het vertikt om ook maar aan andere operating systemen te denken dan Windows.

polt | 03-03-12 | 12:01

@ikmaar | 03-03-12 | 10:47 >zeker waar het gaat om audio- en beeldbewerking....

Je kletst door je pet. PC software is minstens zo goed en dan heb ik het niet eens over echt professionele software waarvan überhaupt geen mac of linux varianten bestaan. PC rules, period.

Hoefnagel | 03-03-12 | 12:00

Nerdgasms galore @ the applestore

Steve1234 | 03-03-12 | 11:58

@Charles de Batz | 03-03-12 | 11:54
Mm... laat ik net het omgekeerde als ervaring hebben. Apple vs Fujitsu.

polt | 03-03-12 | 11:56

Ik ben dol op Appleprodukten, maar dit vind ik toch maar heel raar, hoor.

polt | 03-03-12 | 11:56

Ik heb al jaren Apple laptops, en op het het werk hebben ze windows machines dus een vergelijk kan ik wel maken. Qua prestaties doen de systemen niet meer voor elkaar onder. Zware Photoshop bestanden (+500mb) lopen op allebei even goed. Dus dat moet geen kriterium meer zijn.
Waar ik niemand anders over hoor is de beroerde kwaliteit van Apples hardware. Bij mijn Apples is zoveel stuk gegaan. Bij mijn huidige Apple laptopbrokkelt het witte plastic al af als je er naar kijkt. Al een paar kapotte adapters gehad. Dat kekke stroomdraadje kan gewoon echt niets hebben. Een printplaat ddorgebrand, en nog wel paar kleine dingen. Terwijl vroeger het dozijn Fujitsu Siemens laptops waar ik het beheer over had NOOIT iets kapot aan is gegaan. Echt nooit. Tewijl die dingen meer als 40 uur per week intensief werden gebruikt.
En dan de service van Apple als iets kapot is, is gewoon ronduit slecht. Als je de winkel binnen loopt staan ze gelijk in je nek te hijgen om iets te verkopen, maar als je daar je verhaal staat te doen dat je echt wel iets meer service verwacht ivm. je doorgebrande moederbord. Ze draaien je gewoon de rug toe als er een nieuw huppelkutje de Store binnenloopt om het mutsje een nieuwe tablet aan te smeren. De service van Apple is gewoon KUT, veel te duur en vallen uit elkaar waar je bij staat. Waar moeten ze anders de kakke winkels en op A-locaties van betalen? Mijn volgende laptop wordt echt geen Apple meer. Ik verkies dit:
www.fujitsu.com/nl/products/computing/...
boven iedere Apple troep tegenwoordig.
Oh ja, en op de oude afgeschreven laptops laat ik thuis gewoon Linux draaien voor de kinderen.
*getypt op een DELL PRECISION M6500*

Charles de Batz | 03-03-12 | 11:54

Hebben hebben hebben, meer en nog meer. Het is nooit genoeg.

orangin | 03-03-12 | 11:50

@ ikmaar | 03-03-12 | 10:47 |

Serieus, je praat nu gewoon de marketingmannetjes van Apple na. Gebruikersgemak mijn bolle reedt. Duw zo'n apple telefoon bij iemand in de klauwen die nooit een smartphone heeft gezien, en die zoekt zich in het begin zoals bij elke smartphone helemaal de typhus.
Zelfde geldt voor de laptops van Apple, nieuwe gebruikers zoeken zich helemaal suf in het begin.
Wat je audio en beelbewerkings verhaal betreft... serieus, we leven in 2012. Begin jaren negentig dat Apple daar in uitblonk.

gnusmas | 03-03-12 | 11:47

Sneu hoor, al die mensen die in de rij staan om .. ja wat eigenlijk te kopen.

1nfidel | 03-03-12 | 11:44

@Kven Sramer 11:36: Lager dan het gemiddelde in China...

Muxje | 03-03-12 | 11:41

In ieder geval kun je nu zien wat ze met die woekerwinsten op die witte apparaatjes - die bovengemiddeld snel kapoo - gaan doen.

Klukkluk | 03-03-12 | 11:41

@ Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:19 |

Je hebt helemaal gelijk. Het is fout, om deze voor de wet volwassenen, gelijk te stellen met bakvissen in de rij voor een Bieber concert.

Bij de Bieber-meisjes kan ik nog enigzins begrip opbrengen dat ze in de rij gaan staan omdat de kaartjes gewoon op kunnen raken.

gnusmas | 03-03-12 | 11:37

wat is de kill ratio in de chineze fabrieken? 10 doden op 1 ipad/iphone ?

Kven Sramer | 03-03-12 | 11:36

Ik mis echt een reportage van Rutger hier.

zeg maar jansen | 03-03-12 | 11:26

Jan Gordelroos | 03-03-12 | 11:19 |: Braking News ? Staat iedereen te kotsen of zo ?

Wat maakt het nou uit dat de t-shirts op zijn. Vrijwel iedereen met een Apple-product heeft nog wel wat van die appel-stickers rondslingeren. Plak je die toch gewoon op je shirtje ?

Toegegeven, ziet net zo sneu uit dan op je autoruit te plakken ...

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:23

Leuk, ik moest m'n eerste Mac nog op een industrie terrein bij Woerden kopen,
was een van de weinige, geloof 3 winkels in NL, waar je Apple spul kon kopen.

vander F | 03-03-12 | 11:23

Mijn beide Ipads gewoon via Internet gekocht; vanwaar die dure winkel??

Turambar | 03-03-12 | 11:22

gnusmas | 03-03-12 | 11:18 |: Ik mag dan wel een hekel hebben aan arrogante Apple-hipsters, echter krijg zelfs ik het niet over mijn hart om ze gelijk te stellen aan Justin Bieber-fans.

Jij weet ook hoe je de knuppel in het hoenderhok moet gooien :-)

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:19

BRAKING: De T-shirts zijn op! Ik herhaal: De T-shirts zijn op!

Jan Gordelroos | 03-03-12 | 11:19

Ben nog niet helemaal wakker.
Dacht dat ik allemaal bakvissen zag die een kaartje wilden scoren voor een Justin Bieber concert.
Het zijn dus gewoon allemaal volwassenen die zich gedragen als bakvissen die een kaartje willen scoren van een Justin Bieber concert.
Best kansloos gedrag eigenlijk.

gnusmas | 03-03-12 | 11:18

ikmaar | 03-03-12 | 10:47 |
Welnee, uit benchmarktest blijkt nergens dat audio- en videosoftware beter loopt op een Mac dan op een PC van dezelfde prijs. Je roeptoetert maar wat. Want in jouw optiek betaal je dus eigenlijk niets voor het design en die macsticker op de kast? Die krijg je er gewoon gratis bij?

Sparky Griswold | 03-03-12 | 11:17

doe mij ook een i-k-wil-me-identificeren-met-een-semi-kek-merk-omdat-ik-zelf-te-gewoon ben hebbeding

HawkMoon | 03-03-12 | 11:16

Wat een triest volk is het toch. Laat maar weer eens zien dat het die schapen alleen maar om het logo gaat. Zelfs voor een t-shirt staan ze uren in de rij.

fappefras | 03-03-12 | 11:15

aardt | 03-03-12 | 10:42 |: Weet ik; heb jaren voor Dell gewerkt :-)

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:15

Dop | 03-03-12 | 11:13 |: Houd op, ik krijg nu al honger ;-)

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:14

Parsons | 03-03-12 | 10:55 |: Jij snapt het. Op Tweakers.net hadden ze een poos terug een vergelijking gemaakt tussen MacOS en Windows 7.

Ze hadden Windows en MacOS op zowel een Macbook alsmede een "normale" laptop geïnstalleerd. Verschil in performance was bijna te verwaarlozen.

MacOS presteerde een tikje beter bij theoretische benchmarks, maar Windows 7 deed het daartegen weer beter bij alledaags gebruik.

Dat Mac bij uitstek het ideale platform is voor fotobewerking is ook onzin; tests wezen uit dat Adobe Photoshop vele malen sneller werkte onder Windows 7, omdat Adobe meer optimalisaties heeft doorgevoerd voor Windows-systemen.

Conclusie: Als je wil Photoshoppen (c), ben je met een Windows 7 systeem beter uit. Qua performance liggen Windows 7 en MacOS vlak bij elkaar. Gebruiksgemak is een kwestie van persoonlijke smaak. Ik vind MacOS persoonlijk hopeloos; ik heb er niet het gevoel bij dat ik zelf de controle over mijn systeem heb.

Als laatste blijft dan de prijs. Dit is het enige waar beide configuraties zich extreem in onderscheiden. Aangezien de hardware identiek is, betaal je dus de dubbele prijs voor het witte plastic en het appeltje dat erop staat. Als je het mooi vindt moet je het zeker doen, maar een verschil van € 500 voor een witte plastic behuizing vind ik per definitie een slechte investering.

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:13

Uw apple, mede mogelijk gemaakt door Li, Cheng, Chong, Li en Feng. RIP

Dop | 03-03-12 | 11:13

zeg maar jansen

Joh!

G-unite | 03-03-12 | 11:11

het is wel een beetje stil hier, apple gekkies staan volgens mij allemaal in de rij.

ganzo | 03-03-12 | 11:09

Parel van het Zuiden | 03-03-12 | 10:53 |
Volgens de eerste berichten over het wij van WC-eend onderzoek levert de euro ons €800,00 p/j op, maar -let op! - door de schuldencrisis kost ons €2700,00.
Schuldencrisis weg en we pakken 800 euries p/j.
Kan je als overheid leuke dingen mee doen naar de burger.

Strangetown | 03-03-12 | 11:07

Parsons | 03-03-12 | 10:39 |: Kennis van me kocht een poos terug een Apple Wireless Keyboard voor zo'n € 100,-

Foto : thebest-computers.com/wp-content/uploa...

Ik kocht voor € 65 het Logitech Illuminated K800 Wireless Keyboard.

Foto : ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/12821...

Vervolgens kwam er bij hem nog een Apple Magic Mouse bij voor zo'n € 90.

Foto : www.bablotech.com/wp-content/uploads/2...

Ik koos daartegen voor de € 60 kostende Logitech MX Performance muis.

Foto : www.logitech.com/assets/19678/19678.pn...

Zeg nou zelf; wat zou jij kiezen als je de keus had ? € 125 voor twee superieure Logitech producten of € 190 voor de Apple-varianten waar een groot deel van de knoppen ontbreken ?

Titan T. Fox | 03-03-12 | 11:04

@doenormaal! | 03-03-12 | 10:56 |

Er zijn apps voor heel MS office, open, bewerken etc.. Ik heb zelf 'documents to go' en dat werkt prima (voor zover je een Ipad daarvoor wilt gebruiken).

Parel van het Zuiden | 03-03-12 | 11:02

Niet normaal meer. Werkelijk een kilometers lange rij dus. twitter.com/#!/tonie/status/175872962...

En die smurfen, wat hebben die nou bereikt? Dat er nu een blauwe rij is bijgekomen? #gekkies

doenormaal! | 03-03-12 | 11:02

@Che_cuevara | 03-03-12 | 10:58
Het ging erom of het wel of geen lagelonenland was...

Tommygunner | 03-03-12 | 11:02

wat een trieste sekte is het toch zeg.
Die mensen zijn allemaal vakkundig gebrainwashed.

Ze hebben totaal geen realiteitszin meer noch objectiviteit, samsung goedkoper + sneller en toch gaan mensen voor Apple he :(

Autist | 03-03-12 | 11:00

De Apple tokkies in de rij voor hun tempel om hun centje aan de nabestaande aan de Heilige Steve te doneren.

BroodenSpelen | 03-03-12 | 11:00

ikmaar | 03-03-12 | 10:47 |
.
Who fucking cares, dude? I don't. Iedereen die de Apple shit niet wenst te kopen zal het verder worst wezen.

Bertus Betonsloper | 03-03-12 | 10:59

reade romke | 03-03-12 | 10:57 Notebook, zelfde winkel.

zeg maar jansen | 03-03-12 | 10:59

Parsons | 03-03-12 | 09:42 | + 0 -
Nee hoor, pas vanaf 99, 00, of 01.
Macstore begon ermee en Machouse wist niet hoe snel ze dat moesten kopiëren.

Einde van de Domheid | 03-03-12 | 10:58

G-unite | 03-03-12 | 10:56 Lol. Dat is een winkel waar ze tot voor kort in de rij stonden.

i-Center is niet de Apple-store.

zeg maar jansen | 03-03-12 | 10:58

@Tommygunner | 03-03-12 | 10:53
Als een brood maar € 0,05 kost wel.

Che_cuevara | 03-03-12 | 10:58

Deze mensen zijn gewoon gek, wie gaat er nu in de rij staan voor een apparaat die in China wordt gemaakt? Het apparaat heeft niet eens externe uitgangen voor bijvoorbeeld sd kaarten. Nee, dat kan niet omdat mensen dan gemakkelijk dingen er op kunnen zetten. Ik koop gewoon een laptop, waar je veel meer mee kan!

reade romke | 03-03-12 | 10:57

Jawhol schon wieder, eng kuddegedrag, brr.

Jan Boel | 03-03-12 | 10:57

Hoeveel zouden er op Uggs lopen?

zeg maar jansen | 03-03-12 | 10:56

@ikmaar | 03-03-12 | 10:47
Ach het appje je voor je i-pad om Word bestanden te lezen krijgt het nog steeds niet voor elkaar deze te bewerken. Uitwisselbaarheid blijft een probleem. Best waardeloos dus.

doenormaal! | 03-03-12 | 10:56

@von Krankenhausen | 03-03-12 | 10:50
Zelfs hier in gristendurpje Ede, maar dat zijn allemaal resellers. Dus niet geil.

draadomroep | 03-03-12 | 10:56

Meer gay kan niet.

brabant altijd -1 | 03-03-12 | 10:56

@ikmaar | 03-03-12 | 10:47
Gebruikersgemak is een kwestie van mening.

En audio- en beeldbewerking - het zal wel, is een niche in de markt.

Met 10 jaar oude PC's valt overigens ook prima te werken, heb zelfs nog een XT en een AT van IBM staan. Ook onverwoestbaar (wegen ook 35 kilo+ trouwens).

Enfin, heb je wel eens een half jaar intens gereisd met een Macbook pro? Het spul is slapper dan een banaan en gegarandeerd dat het MB afbreekt of de DVD speler het begeeft.

Probeer dat bij een Toshiba of een HP eens voor elkaar te krijgen?

En probeer vervolgens voor 1 van die 3 het onderdeel eens te vervangen.

Ik rust mijn koffer, maar geniet vooral van dat inferieure witte spul. Mijn zegen heb je hoor.

Parsons | 03-03-12 | 10:55

@JanRap | 03-03-12 | 10:20
€ 2,87 per uur en € 22,93 per dag gemiddeld is inderdaad een godsvermogen...

Tommygunner | 03-03-12 | 10:53

@Strangetown | 03-03-12 | 10:48 |

Zou het?
Verhaar kiest doorgaans liever onderwerpen die hij kan misbruiken om de financiële sector te verdedigen. Ik vermoed ook langdurig Apple -gebruik.

Parel van het Zuiden | 03-03-12 | 10:53

ikmaar | 03-03-12 | 10:32 |: Vriend van me probeerde z'n nieuwe Canon printer in z'n Apple-netwerk te sharen. Dikke lul dus, dat ging niet werken (voor wat voor reden dan ook).

Ik prik alles wat ik wil delen simpelweg op mijn D-Link DIR-655 router. Deze heeft een USB poort (Shareport) waar je USB apparaten op aan kunt sluiten. USB-sticks, HDD's, Printers ... Inprikken, Shareport Plus Utility op je PC installeren en alle netwerk apparaten worden probleemloos gekoppeld. Kunt gewoon een HUB gebruiken indien je meer dan 1 apparaat aan wilt sluiten.

Je ziet in Verkenner niet eens dat het netwerkdrives zijn. Geen ge-eikel met drivers; de D-Link router regelt alles voor je.

Interessant detail; de DIR-655 kost amper half zo veel als zijn Apple router.

Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:52

Ik snap de ophef niet. Hier in Amersfoort zit al jaren een Apple store. Ben ik nou gek, of?

von Krankenhausen | 03-03-12 | 10:50

Dit is allemaal gearrangeerd is door de marketing manager van Apple. Geloof hier geen snars van dit is een leugen, een verzinsel en een marketing stunt. NIEMAND gaat daar in de rij staan, dit is gewoon niet waar. Ingehuurde uurloners die hiermee dus gratis publiciteit opleveren. Allemaal FAKE, FAKE, FAKE.

Masturwasbeert | 03-03-12 | 10:49

Ik vind ze zo zielig hè die apple mensen.

Olieboer | 03-03-12 | 10:48

Onderwijl wordt er hard gewerkt aan een topic over de terugkeer van de gulden..

Strangetown | 03-03-12 | 10:48

moet ik het nog een keer uitleggen? niet alleen is het gebruiksgemak van een apple werkelijk superieur, vooral software is geheel en vernuftig op elkaar afgestemd, zeker waar het gaat om audio- en beeldbewerking. hierdoor wordt de cpu minder belast, alswel het werkgeheugen. ook zijn apples bijna onverwoestbaar. het is zeer goed mogelijk om nog met 10 jaar oude apples te werken. en als componist, weet ik dat ik met een macbook op het podium gegarandeerd een work horse tot mijn beschikking heb, die niet hapert of vastloopt of wat dan ook. DAT is waarom een apple duur is. zucht.

ikmaar | 03-03-12 | 10:47

me,myself and IK | 03-03-12 | 10:29 |: Ik haat Apple niet. Heb zelfs nog een oude iPhone 3G die het nog steeds doet. Volgende toestel wordt wel een Samsung; ben dat ge-eikel met iTunes helemaal zat.

Waar ik een hekel aan heb zijn die hipsters die arrogant de neus ophalen tegen mensen die geen Apple-spul bezitten. Het soort mensen dat denkt dat als iets duur en exclusief is, het automatisch van betere kwaliteit is dan de apparatuur van andere fabrikanten.

Apple is gewoon duur omdat het exclusief is. Ze verzinnen best leuke dingen maar in mijn ogen niet spectaculair genoeg om de hoge prijs te rechtvaardigen.

De reden waarom Apple niet aan mij besteed is; belachelijk duur, twijfelachtige service, astronomische prijzen voor vervangende onderdelen / upgrades en ook heb ik niks met al die witte plastic.

De hoofdreden blijft echter dat ik veel verstand heb van hardware en de bijbehorende prijzen. Een goede prijs/prestatieverhouding komt bij mij op de 1e plek. Zaken als esthetiek vind ik minder belangrijk; ik moet er goed mee kunnen werken. Wat anderen van mijn apparatuur vinden kan mij niet schelen, zolang ik er maar tevreden mee ben.

Maar goed, iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij koopt. Keus genoeg in hardwareland. Neemt niet weg dat ik het een zielige bedoeling vind dat mensen massaal in de rij gaan staan voor een nieuwe winkel. Geldt dus niet enkel voor nieuwe Apple-stores ;-)

Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:45

Attack of the Drones...

Ih8yousf | 03-03-12 | 10:45

Eindbaasss | 03-03-12 | 10:16 | + 1 -
Ah de spullen zijn hetzelfde maar de winkel is "echt". Goed om te weten, had ik toch bijna een chinese namaakwinkel gekocht voor 25% van de prijs.

Sparky Griswold | 03-03-12 | 10:43

@Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:35
Hp ken ik niet, Maar dell maakt ook best wel aardige laptops, en zij hebben ook een service dat je binnen een dag weer een ander hebt mocht hij stuk gaan.

aardt | 03-03-12 | 10:42

Elstar is de shit.

Gier | 03-03-12 | 10:41

@eerstneukendanpraten,
Hou eens op smurfjes belachelijk te maken!

irma zonderboezem | 03-03-12 | 10:41

@Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:35
Klopt. Weten de meesten niet. Die apple notebooks zijn hetzelfde qua hardware als gewone notebooks. Ze moesten eens weten. Blijft natuurlijk wel volkomen kudt dat je wat muisknoppen mist. Maar kniesoor die daar op let natuurlijk. Sterker nog - hele hordes betalen 2k? voor een macbook met minder muisknoppen.

Parsons | 03-03-12 | 10:39

Ik kan niet wachten tot ze in Nederland de eerste Croky-store gaan openen.
Calvé-store zou ik ook een avond van te voren voor in de rij gaan liggen.
Om nog maar te zwijgen over de Prodent-store, de Mora-store en de Sperti-store.

Cuyahoga | 03-03-12 | 10:38

@Eindbaasss | 03-03-12 | 10:16
Oke, en dat is vernieuwend omdat?

aardt | 03-03-12 | 10:36

Wedstrijdkrokodil | 03-03-12 | 09:17 |: Tsja, ik heb een HP Pavilion DV6-2120ED met Windows 7. Kan me niet herinneren dat die laptop ooit dienst heeft geweigerd.

En dat ondanks dat deze maar € 575 heeft gekost... De enige upgrade die ik heb gedaan was van 4 naar 8 GB werkgeheugen; die kostte maar € 50,-

Bij Apple ben je daar direct het 4-voudige aan kwijt (als je het via de officiële weg laat upgraden-). En het zijn exact dezelfde geheugenreepjes als die in ieder ander merk laptop zitten.

Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:35

Is dit een sekte voor kanslozen of zo? Griezelige gekkies zijn het!

eagleye | 03-03-12 | 10:34

@Eindbaasss | 03-03-12 | 10:16
Oh, maar dan moet ik heel snel er heen want anders kan ik maandag niet meepraten over het feit dat er nu eindelijk een "echte" appelwinkel in Nederland is. Want in een "echte"Appel store kan ik dingen kopen die nergens anders in Nederland te koop zijn toch? Bedankt Zwitsal!!!!!!!!!!!

Oud brood | 03-03-12 | 10:32

lieve hemel wat een nijd hier! dat mensen hier zo afreageren is waarschijnlijk omdat ze deep down weten hoe superieur apple producten zijn. natuurlijk deugt het voor geen meter dat de producten onder afschuwelijke omstandigheden worden vervaardigd en natuurlijk is dat idolate gedoe zielig, maarrrr... ik werk al sinds de jaren 80 op apple computers en de combinatie van gebruikersgemak en vooral: soliditeit en betrouwbaarheid is idd verslavend. mensen die dit niet weten, kunnen er ook niet over oordelen.

ikmaar | 03-03-12 | 10:32

Tommygunner | 03-03-12 | 09:09 |: Precies. Voor de prijs van één Apple Macbook krijg je een veel betere HP/Dell notebook en houd je geld over om een Samsung Galaxy Tab 10,1 tablet erbij te kopen.

Waarom mensen dus voor Apple zou kiezen snap ik dan ook niet. Helemaal zielig dat je daarvoor in de rij gaat staan.

Net zo sneu als dat volk dat al 's nachts voor de Mediamarkt gaat bivakkeren zodra er een nieuwe Call of Duty game uit komt, terwijl je deze al maanden eerder (goedkoper-) kon pre-orderen zodat deze op de releasedag bij jou op de mat lag ...

Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:30

@lekkurlinx | 03-03-12 | 10:25
Onzin. Tenzij je over het pré NT4 tijdperk praat.

Parsons | 03-03-12 | 10:30

Jopie2009 | 03-03-12 | 09:20 | + 4 -
Dat komt doordat Apple haters nog net een slagje dommer zijn dan de fans. Zeer vermoeiend zo een non discussie.

me,myself and IK | 03-03-12 | 10:29

Pseudoreligie.

Ben blij dat ik helemaal geen smartphone wil hebben.

du Roi Soleil | 03-03-12 | 10:28

@B0rat | 03-03-12 | 10:20
Apple en spectaculaire kortingen. Vast.

lekkurlinx | 03-03-12 | 10:27

Treurige winkel voor treurig volk dat treurig veel geld wil betalen voor treurige baggerproducten.

Titan T. Fox | 03-03-12 | 10:27

Allemaal onzekere mensen die zich zo gedragen als dat hun sociale omgeving omschrijft dat hip is. Je moet dus best wel zielig zijn om daar tussen te staan.

DutchLibertarian | 03-03-12 | 10:27

Crisis = in de rij staan voor een appel.

brunswijk | 03-03-12 | 10:26

@Australopithecus | 03-03-12 | 10:20
Ah ok, maar zakelijk kon je er wel terecht toch? En deden ze niet ook reparaties?

Enfin, het boeit ook eigenlijk niet.

Ik hou niet van gadgetttroep.

Parsons | 03-03-12 | 10:26

@ update

Maar ik HAAT smurfen!

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 10:25

@Kingeef1975 | 03-03-12 | 10:15
Dat nou weer niet. Maar windhoos is wel erg snel verkouden. Een goed preventief anti-bioticum wil daar wel eens helpen.

lekkurlinx | 03-03-12 | 10:25

@ necrosis 10:08

Die zal vast wel snel een baan vinden bij Pickwick...

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 10:24

@ JanRap
Daarintegen de fabrieken die Samsung in N. Korea heeft weer wel !

Jimmy Mc Clure | 03-03-12 | 10:24

Jopie2009 | 03-03-12 | 09:12 |
Ironisch genoeg heb je wel punt met je sarcastische opmerking. Ik heb daar een tijd gewoond, en ben gelukkig op tijd weggegaan. De sfeer is daar volkomen verziekt omdat er maar een zeer klein deel nog profiteert van de sterke munt, degenen die hun geld uit het buitenland in CH geparkeerd hebben, en degenen die vanuit het buitenland de zeer goed betaalde banen komen opvullen (die zijn trouwens gecreëerd door buitenlandse bedrijven, dus er wordt niets ingepikt. Al beweren de Zwitsers zelf van wel.). De munt is zo sterk dat er niets meer te exporteren valt en dat de onderkant van de Zwitserse samenleving aan de gaaphonger gaat raken. Ze hebben natuurlijk geld genoeg om daar iets aan te doen, maar het geeft wel aan dat een hele sterke munt (er zijn nog steeds onnozelen die denken dat we in Nederland terug moeten naar een eigen munt en dat een sterke gulden heel goed zal zijn) helemaal niet goed is.
Lang leve een heel zwakke Euro!

Varkensjuin | 03-03-12 | 10:23

Sneu

Donkey Bong | 03-03-12 | 10:23

vet krijgen wij in amsterdam gewoon de grootste applestore.

sulkava | 03-03-12 | 10:22

@ Eindbaasss | 03-03-12 | 10:16

Nou, koop een taart en vier het. Ik zie het niet...

BG Brt | 03-03-12 | 10:22

Maar Apple heeft de afgelopen tijd helemaal geen nieuwe producten uitgebracht toch? Dus deze mensen staan puur voor het bezichtigen van het pand in de rij. Of zijn er nog spectaculaire kortingen?

B0rat | 03-03-12 | 10:20

D'r is niemand in Nederland die nu niet weet dat er een Apple Store is in Amsterdam. En dat zonder één millimeter of seconde reclame te hebben gemaakt. Erg knap.

Jerry Nick | 03-03-12 | 10:20

Tommygunner | 03-03-12 | 09:30 |
"... Samsung is opgericht in laaglonenland Zuid-Korea..."
Je moet jezelf eens goed informeren, Zuid Korea is helemaal geen lagelonenland.

JanRap | 03-03-12 | 10:20

Parsons | 03-03-12 | 09:42 |

Begin jaren '90 moest je vanuit Amsterdam naar een industrieterrein in Woerden als je als particulier een Apple wilde kopen. Toen was Apple nog veel arroganter dan nu, ze dachten dat ze het zich konden permitteren om nauwelijks ergens te koop te zijn.

Australopithecus | 03-03-12 | 10:20

@ BG Brt : jij Zwitsal, dat zijn I Stores ofzo, zijn niet van Apple zelf maar dat zijn resellers.

Dit is een ECHTE Apple store, the real deal, straight from the U S of A.

Eindbaasss | 03-03-12 | 10:16

Zo triest, die update, dat het bijna weer leuk word.

Dikr | 03-03-12 | 10:15

@lekkurlinx | 03-03-12 | 09:52

Ik dacht dat Windows een virus was?

Kingeef1975 | 03-03-12 | 10:15

wtf, geen Unox-mutsen?

Mesmer | 03-03-12 | 10:15

Doe mij maar een Granny Smith.

SODEP | 03-03-12 | 10:14

He? Kan iemand mij dit uitleggen? De eerste apple store in nederland? In elke stad zit er toch al een? Hier is toch helemaal niks bijzonders aan?

BG Brt | 03-03-12 | 10:14

Ik ben ook een Apple fanboy, maar dit gaat wel heel erg ver. Welke hals gaat er in zo'n rij staan voor een tshirt?!

ThatisFonzie | 03-03-12 | 10:10

@eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 10:01
Ik weet nog een voormalige partijleider die 'even' zonder werk zit, maar die heeft enorm veel verstand van thee.....
*stikt in lachbui*

necrosis | 03-03-12 | 10:08

@ Tommygunner | 03-03-12 | 09:09

Veel meer kan?
Jij gelooft dat echt?
Sneu.

captainobvious | 03-03-12 | 10:06

Fijn toch dat mensen nog geld hebben om uit te geven aan iets voor zichzelf?
En betaal je niet voor vrijwel elke merknaam teveel geld? Of is het opeens anders als het over bv auto's gaat?

irma zonderboezem | 03-03-12 | 10:06

Cupertino syndrome

El Gouda | 03-03-12 | 10:03

Is er ook iemand die thee kan serveren btw?

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 10:01

@Vogelbeest | 03-03-12 | 09:45
"... of die in actie komen als gokverslaafden een casino..."

Of een verlaving dus volgens dat zinnetje. Tijd voor AA = Appleholics Anonymus?!

lekkurlinx | 03-03-12 | 10:00

Ach, ze doen niemand kwaad.

Vetinari | 03-03-12 | 10:00

@ necrosis 09:54

Als ik rara 09:33 bekijk dan is hij gewoon weer aan het werk hoor!

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 10:00

Waarom naar een appel-winkel gaan? Er zijn ook winkels waar je alle soorten fruit hebt.

Vogelbeest | 03-03-12 | 09:58

@Strange Glue | 03-03-12 | 09:54
Begint Pinkpop over een paar minuten?
Wat jammer dat ik er niet bij kan zijn....

necrosis | 03-03-12 | 09:58

apple ftw!

GSdmf | 03-03-12 | 09:57

@eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 09:49
Steve is de wormen aan het voeren, die heeft even geen tijd....

necrosis | 03-03-12 | 09:54

@Kingeef1975 | 03-03-12 | 09:24
Ook gewoon in de winkel. Dixons en BCC verkopen ze ook. Kun je meteen prijs-kwaliteit vergelijken met windhoos.

lekkurlinx | 03-03-12 | 09:52

Net als mensen die op zondag ochtend hun geld overmaken aan een van de vele relie shows moeten we dit soort zwakzinnige tegen zichzelf beschermen!

Bac | 03-03-12 | 09:50

@ mezelf

Sorry dubbele post, komt door mijn APPLE iPad! Steve doe er wat aan...

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 09:49

Wie doet de officiële opening? Vast die Yvonne Jaspers weer toch?

Bezorgdenverjaagster | 03-03-12 | 09:49

OMG, een nacht (of zelfs maar een uur) in de rij staan voor een gratis T-Shirt??? Hoe Nederlands is dit? Want laten we wel wezen de meesten kopen toch niks, komen alleen maar kijken en voor dat gratis T-shirt.
Geniaal van Apple hoe ze hun product zo'n cultstatus hebben weten te geven, het is gewoonweg een sekte.

DickieDick | 03-03-12 | 09:48

De enige rij met meer dan drie man waar ik nog in durf te gaan staan is die voor de incheckbalie op een willekeurig vliegveld. Een virus is zo opgelopen hoor...

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 09:48

De enige rij met meer dan drie man waar ik nog in durf te gaan staan is die voor de incheckbalie op een willekeurig vliegveld. Een virus is zo opgelopen hoor...

eerstneukendanpraten | 03-03-12 | 09:48

Hahahahahaha, wat een sufkutten. In de rij staan om je geld uit te mogen geven..... dan heb je het echt niet helemaal begrepen. Als een wnkel geld van me wil doet ie daar maar mooi zn stinkende best voor.

Badderbeest! | 03-03-12 | 09:47

@Tommygunner | 03-03-12 | 09:10
Je gaat naar zo'n vruchtenkraam om gezien te worden: hé kijk ik ben ook hip.

lekkurlinx | 03-03-12 | 09:46

@necrosis | 03-03-12 | 09:42
Heb 1 keer met een appel gewerkt, en ja, geef mij dat raam maar.

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:44

@perdido | 03-03-12 | 09:40
In zoverre niet dat al die mensen in al jouw voorbeelden geen vlieg kwaad doen.

Parsons | 03-03-12 | 09:44

@Morgenhout | 03-03-12 | 09:13
'Ik zie het al, allemaal babyboomers met hun door zelfverrijking uitpuilende zakken.'
-
Ja hoor flapdrol. Allemaal grijze muizen op de foto. Maar ja, 't is nog vroeg.


Van Dikhout | 03-03-12 | 09:42

@Einde van de Domheid | 03-03-12 | 09:36
Er is zover ik weet wel altijd een Apple store in Adam geweest? Tijdelijk heel klein, maar toch? Of pergips ik me?

Parsons | 03-03-12 | 09:42

@Che_cuevara | 03-03-12 | 09:31
Ik zou, als verstokte Windhoos-fan, die winkel gewoon overslaan.
Ik heb niets met appels, doe mij maar peren!

necrosis | 03-03-12 | 09:42

Kan je daar al met Nieuw-Nederlansche Guldens betalen?

fuckje | 03-03-12 | 09:41

Het is wel een andere afspiegeling van de bevolking die enige tijd geleden, ook in Amsterdan, eveneens in de rij stond voor een electronicazaak.
Het ging er toen wel wat heter aan toe
*iets mompelt over cultuurverschillen*

Rest In Privacy | 03-03-12 | 09:41

4 miljoen kijkers Boer Zoekt Vrouw
2,3 miljoen kijkers All You Need Is Love
122 uur lawine-TV Friso
een 'indiaan' naar Bakoe
6000 wachtenden voor een winkel.

Jongens, bij deze: Nederland kun je wel afschrijven. Einde oefening dus.

perdido | 03-03-12 | 09:40

Het hoogtepunt in een Apple winkel is dan om lekker afgesnauwd te worden door het personeel- voor een masochist dan. Verschillen tussen de ipods? dat staat er toch bij? En dan al die ongewassen "ik ben koel dus draag een zwart t-shirt"debielen die er werken.

Tena Lady | 03-03-12 | 09:40

De appel valt niet ver van de boom hé.

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:40

Even die Damschreeuwer op loslaten.

Schreeuwmeeuw | 03-03-12 | 09:39

Het zijn net reli-gekkies.
God en Jezus tegelijk = Steve Jobs (net als God morsdood).
Symbool = appel (de verboden vrucht).
Profeten = Job's opvolgers.
Gods Woord = iOS.
Kerk = Apple Store.

Fijnstoffer | 03-03-12 | 09:38

Het feit dat zogenaamd tamelijk intelligente, redelijk tot goed verdienende mensen dit soort kuddediergedrag vertonen stemt mij somber.

vetkleppert | 03-03-12 | 09:37

-weggejorist-

istawa | 03-03-12 | 09:37

-weggejorist-

istawa | 03-03-12 | 09:37

de schaduwzijde van religie....

Satria | 03-03-12 | 09:37

Jimmy Mc Clure | 03-03-12 | 09:30 |
Cees & Klaas*: voor al uw wereldontvangers!

* (om de hoek in de rij aanlsuiten svp. Gevulde koeken: 25 cent. Koffie: 50 cent.)

Bezorgdenverjaagster | 03-03-12 | 09:37

@vetkleppert | 03-03-12 | 09:29
En zo is het, zeer eens.

Parsons | 03-03-12 | 09:36

Apple heeft het tot dusver niet goed gedaan met Europa en met Nederland.
Apple interesseerde zich eigenlijk niet voor de EU. (Zoveel landen, zoveel munten, zoveel gezeik.)
Apple was (wel) geshockeerd dat deze machines werden verkocht met een marge van om en nabij 3% terwijl een handige PC jongen al gauw 40% winst wist te genereren. (Al heeft ze dat eerder op een idee gebracht dan op 'harmonisatie' met de PC verkoop.)
Er is zelfs een tijd geweest dat er niet eens een Apple winkel in AMS was. Je moest dan naar Uitgeest of naar de woonplaats van Rouvoet om er een te halen.
OT aanhangsel.
Pritt dank voor het posten van DAF's 'Mussolini'. Dat is een beetje een allegorie voor wat de blonde leider doet, dagelijks een nieuwe mediafrenzy beginnen (met ons als GS reageerders in de slipstream). Het was te hopen dat de Ultra generatie dit soort mechanismen zou herkennen en voorkomen.

Einde van de Domheid | 03-03-12 | 09:36

Nog een reden om het centrum met een grote boog te mijden bijgekomen dus.

Plastic rotzooi waar je te veel voor betaald en dan roepen dat het crisis is.

Mensen zijn knettergek.

Parsons | 03-03-12 | 09:35

@Jopie2009 | 03-03-12 | 09:21
Dat komt door de haarverf.

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:33

Als of Apple echt zo veel beter is. Pfff.



Posted from my iPhone.

Pastor Sippenhaft | 03-03-12 | 09:32

@Tommygunner | 03-03-12 | 09:10
Moet je ze eerst vertellen wat online betekend.

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:31

@necrosis | 03-03-12 | 09:09
Die staat achter de hoek.
Om de speurders van Jan Kees te ontlopen.

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:31

Wow, echt extreem kansloos dat al die idioten daarvoor ik weet niet hoelang in de rij gaan staan. De producten kun je overal al lang kopen. Wel geniaal van Jobs dat hij de Applekerk tot zo'n succes heeft gemaakt dat zijn apple's-getuigen in de rij staan om hun geld uit te geven.

Asmodean | 03-03-12 | 09:30

@ Bezorgdenverjaagster
Wastora,Cees en Klaas ?

Jimmy Mc Clure | 03-03-12 | 09:30

@Jopie2009 | 03-03-12 | 09:20
Het verschil zit hem echter in dat Samsung is opgericht in laaglonenland Zuid-Korea en dat Apple pas later met een dergelijk land in zee gaat i.v.m. goedkope arbeid...

Tommygunner | 03-03-12 | 09:30

Tja Apple vet relaxt man vooral als je een flash webs.... oh wacht.
Overpriced meuk waar je uiteindelijk weinig mee kan, als je er iets mee wilt doen kost het altijd meer dan op een android telefoon.

BassieB | 03-03-12 | 09:30

Kijk de consumentenslaven als makke schapen tussen de hekken naar hun 'voertroggen' lopen.

Artwido | 03-03-12 | 09:29

Is het erg dat ik er niet ben?

Che_cuevara | 03-03-12 | 09:29

Er worden gratis t-shirts uitgedeeld.

Einde van de Domheid | 03-03-12 | 09:29

Hoe komt het toch dat apple-gebruikers zo opvallend vaak zulk ziekelijk gedrag vertonen omtrent volkomen alledaagse gebruiksvoorwerpen? Een ander koopt gewoon een telefoon of een laptop. Klaar. Terwijl die appolmenson zich gedragen zoals tienermeisjes helemaal aan het begin van de popmuziek ooit, met de Beatles. En als de aanschaf eenmaal is gedaan veranderen ze in Jehova's getuigen die maar niet kunnen ophouden met evangeliseren hoe creatief, intuitief en vooral vanzelluuuuuuuuuuf alles wel niet gaat met hun speeltje. En ze kunnen maar niet ophouden met het vinden van aanleidingen om met een orgastisch gezicht de naam van
hun Messias Jobs uit te spreken.
Ik wens de slachtoffers van die sekte sterkte met hun teletubbiespeelgoed.

vetkleppert | 03-03-12 | 09:29

Twee keer zoveel betalen voor iets gelijkwaardigs omdat het mooi wit en hip is? Mij niet gezien. Dat laat ik aan de gekkies over.

Zeeppaardje | 03-03-12 | 09:25

En Steve keek neer vanaf zijn iCloud, en zag dat het goed was.

aardappelninja | 03-03-12 | 09:24

Zo te zien zijn er zelfs mensen uit de provincie gekomen... het zijn dus niet alleen gekkies uit 020 die een zaterdagochtendje hockey en voetbal overslaan. Tjonge.

mokum4all | 03-03-12 | 09:24

Oh, maar pritt: die recessie is er wel. Het maakt die Apple-fanboys alleen gen tyfus uit, of ze een eurootje meer of minder in de schuld staan.
www.nujij.nl/tech-gadgets/iphone-gebru...

ZKH EénOog | 03-03-12 | 09:24

Is gewoon op het internet te bestellen hoor... al die apple meuk.

Kingeef1975 | 03-03-12 | 09:24

Gisteren wel mooi in de lokale Dixons, meneer met een Ipad wilde een kabeltje hebben zodat hij de foto's van zijn camera naar zijn Ipad over kon zetten :)

Ranja Drinker | 03-03-12 | 09:22

Getver. En dat in die gore lucht die daar altijd hangt op dat plein. Bah.

Bezorgdenverjaagster | 03-03-12 | 09:22

@Morgenhout | 03-03-12 | 09:13
zie anders weinig grijze haartjes in de rijen...

Jopie2009 | 03-03-12 | 09:21

Ik vind dit zo diep, dieptriest. Mensen die Apple onderhand heilig verklaren. Het is gewoon een overpriced stuk plastic met een touchscreen.

Kleaver | 03-03-12 | 09:20

What reads and lives in an apple ? A bookworm !

FredFlinstone | 03-03-12 | 09:20

@Tommygunner | 03-03-12 | 09:15 |
maar ik vind het wat jammer als keer op keer in de media wordt voorgesteld alsof het iets exclusiefs van Apple is dat uitbuiten.

Jopie2009 | 03-03-12 | 09:20

Is die Klöpping eigenlijk orgaandonor?
Je weet het niet hè.

Jackanders | 03-03-12 | 09:19

Als je ze port met een stokje roepen ze als eerste: Compjoeters moeten gewaun werrrkuhhh.. En mijn Apple werrrrrkt altijd.

Wedstrijdkrokodil | 03-03-12 | 09:17

@ Morgenhout
Enne studenten die geen cent te makken hebben....

Jimmy Mc Clure | 03-03-12 | 09:15

Wow een nieuwe Apple store, elke groot winkelcentrum heeft er een.

Wow een tablet met een iets sneller processor dan de vorige. Daar gaan we 100 meter voor in de rij staan.

Bovendien is het aan Apple, dus betaal je veel en veel meer dan andere tablets die net zo veel of meer kunnen.

IJStengel | 03-03-12 | 09:15

mijn god, wat kansloos dit.

codedelight | 03-03-12 | 09:15

Juist ja, even overnachten bij de occupiers en daarna aansluiten.

joyriders | 03-03-12 | 09:15

@Jopie2009 | 03-03-12 | 09:12
</care>
Zonder die onderbetaalde baantjes waren ze helemaal arm...

Tommygunner | 03-03-12 | 09:15

Wel een flinke bijeenkomst van die Apple-jehova's. Van mij mogen ze, als ik er maar geen last van heb

Klukkluk | 03-03-12 | 09:14

Dan ben je toch zielig als je in de rij gaat staan om gezien te worden terwijl het overal te koop is. Wat een lutsers.

zooishettoch | 03-03-12 | 09:14

Ik zie het al, allemaal babyboomers met hun door zelfverrijking uitpuilende zakken.

Morgenhout | 03-03-12 | 09:13

Ik snap die mensen trouwens niet, ik kende destijds iemand die bij de Bijenkorf werkte tijdens de zogenaamde 'doldwaze dagen'.
Ze beschreef de situatie als 'krankzinnig'.
Ben ik blij dat ik momenteel helemaal niets nodig heb...

necrosis | 03-03-12 | 09:13

Gelukkig dat Samsung en andere elektronica meuk door Zwitserse, bovenmodaal betaalde werknemers in elkaar gesleuteld wordt.

Jopie2009 | 03-03-12 | 09:12

Wanneer zullen we ze vertellen dat dezelfde producten ook online te koop zijn?

Tommygunner | 03-03-12 | 09:10

Merkgeyle Applehipsters. Voor minder € heb je een Samsung die veel meer kan...

Tommygunner | 03-03-12 | 09:09

Ik mis de snert-kraam van njmidm op de pica.....

necrosis | 03-03-12 | 09:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl