Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bye Bye Burka

Maar deze is van C&AEn wéér een stukje Hollandse folklore aan gort. Het is binnenkort gebeurd met wandelende tentjes in het straatbeeld van 0031. Burka's worden verboten, maar eigenlijk ook niet. Als het aan de ministerraad ligt wordt er vandaag besloten om burka's niet te verbieden, maar de draagsters voortaan helemaal gek te stalken 'op grond van de openbare orde en veiligheid en in het kader van opsporing van strafbare feiten'. Komt er op neer dat de pliesie elke voorbij schuifelende koepeltent om een legitimatie gaat vragen. Dus joehoe, zure tentjes van Nederland. Veel plezier bij het shoppen voor een nieuwe garderobe...

Reaguursels

Inloggen

Zucht alweer problemen met tegenstrijdige wetten pas die verdomde grondwet
eens aan en ik bedoel zorg er voor dat godsdienst onder het kopje meningsuiting komt te staan zijn we van een hoop gezeik af.
weet nog wel wat alternatieven die beschaaft zijn.
Of moet het verdome hier helemaal mislopen?
ach ja natuurlijk als het misloopt kunnen de politici ons daar weer
50 jaar lang een schuldgevoel over aanpraten .
Dan is het balletje weer rond!
Wat word ik af en toe toch moe van die bekrompen moraal
We blijven maar om de hete brei heen draaien en komen
geen zak vooruit als ik zo klungelig mijn werk doet als deze regering
Trapte ze me binnen een week op straat
Haagse sukkels stel regels!!!!
Ik ken de moslim cultuur goed genoeg om te weten dar ze daar meer
respect voor hebben als halfbakken gelul!!!!!

van de kraats | 12-11-06 | 16:08

- edit - internet explorer deed maf ...

huigpiercing | 12-11-06 | 12:06

-weggejorist-

huigpiercing | 12-11-06 | 12:04

@ 020babe 10-11-06 @ 10:25 quote: Vrouwen die in een burqa gekleed gaan, zijn vaak prachtige vrouwen!!

unquote : als je van harige gedrochten met een snor houdt "020babe" dan zijn het inderdaad HELE mooie vrouwen.

Ik vind het een beetje dubbel : als de regelgeving er doorheen komt en ze uit die tent moeten kruipen en voortaan burkaloos over straat moeten dan loop ik continue met kotsneigingen over straat.

Aan de andere kant, als ze in die tent mogen blijven zitten en ze dus bijv. op het postkantoor als baliebeambte kunnen werken, moet men ook niet een mannetje uit Papoea Nieuw Guinea compleet met een mooie versierde peniskoker weren. Nee ook hij mag dan met zijn traditiekledij zijn werk als baliebeambte op het postkantoor uitvoeren. Mooie boel wordt het dan !!!

€uropimp | 11-11-06 | 21:01

hablalapista 11-11-06 @ 10:58

Knappe, gevatte bijdrage; jammer dat ze niet wat vroeger kwam.

v Maerlant | 11-11-06 | 14:11

wie een burqa draagt toont daarmee aan geen contact met de 'slechte, haram' westerlingen te wensen, toont aan zich KOMPLEET te onderwerpen aan ALLE regels van de islam. Wie een burqa draagt is een TERRORIST.

als ik een hoofddoekje zie, moet ik kotsen. Als ik een burqa zie, word ik aggresief. Geef ons land niet aan de pinguins. laat alleen mensen toe die het basisrespect voor ons kunnen opbrengen, ons in de ogen kijken, ons een hand geven, en ons land niet willen vernietigen, zoals de islam van plan is.

slands wijs, slands eer. Als wij naar de zandbak gaan, en iedereen draagt een burqa, dan dragen wij er ook eentje. Wij passen ons aan. Zouden de pinguins ook eens moeten doen.. maar die mag je niet aanspreken, aanraken, aankijken.

Ze lopen als belediging van het straatbeeld door de wijken.. als ze zo graag een woestijntent dragen, waarom kankeren ze dan niet op naar hun eigen woestijnlandje? daar betekent een burqa dragen misschien dat je een zedige, brave, gehoorzame vrouw bent.

Hier betekent het dat je ons haat.

hablalapista | 11-11-06 | 10:58

bottehond 10-11-06 @ 21:16

goeie post man!

ja man | 11-11-06 | 10:26

Stompvoorwerp 10-11-06 @ 22:58

bottehond 10-11-06 @ 21:16

bottehond | 11-11-06 | 02:21

KanslozeKamervragen©.

Dat copyright- gedoe mot je kwijtraken hiero.... GS lijkt soms wel een virtuele vrijmetselarij..... in dagelijks wisselende samenstelling... I shit you not.

bottehond | 11-11-06 | 02:19

Je moet ze gewoon Taliban stijl meppen met een stok net zo lang tot ze over straat gaan in strakke hempjes.

petjesman | 11-11-06 | 01:47

Ik werk bij een niet nader te noemen bedrijf.
Daar loopt een mevrouw die nu drie weken moslima is in Burka(van oorsprong een nederlandse).
De werkgever heeft bezwaar gemaakt.
De werkgever had geen poot om op te staan.
Gelijke behandeling en dat soort dingen.
-
We hebben hier zulke vrije wetten dat het vrij is om zeer beperkte standpunten en uitingen te ventileren(m.b.t.vrijheid).
En wat gaan we nu doen? als de oude grieken: iedereen ma mee stemmen?, wetswijzigingen?, afschaffen van gelijke behandelingsinstanties?, grondwetten zoals pimmetje aangaf maar even schrappen?
Ja ik weet het niet hoor wat gaan we doen?
Ik ken de klachten maar niet de oplossingen...

Stompvoorwerp | 10-11-06 | 22:58

Normaalgesproken pas je je aan als je naar een ander land gaat (ja, zelfs als je alleen met vakantie gaat), je kleedt je ernaar en je praat de taal (of anders een of andere wereldtaal).
Nederland past zich echter aan aan de mensen die hier komen wonen, mensen die het niet nodig vinden zich naar het land te kleden, mensen die na goedverdoeme 10 jaar nog geen woord van de taal spreken (niet eens een of andere wereldtaal).
En nu dit land daar iets aan wil doen, loopt de bevolking weer te kankeren dat het niet goed is.

Misschien moet de politiek toch eens meer verdiepen in wat de bevolking nou eigenlijk wil. Het zou ook een goed idee zijn om de prioriteiten eens om te gooien.

Bovendien is mijn mening dat de politiek een hoop geblaat is, wat z'n pieken heeft tijdens de verkiezingen, de rest van de tijd staat ook wel bekend als komkommer tijd.
Veel dingen worden toch niet waargemaakt.
ik noem maar wat op:
"Met de euro wordt het niet duurder", de prijzen zijn explosief gestegen
"De zorgverzekering gaat niet omhoog", dus wel
Nee, onze belastingvreters houden zich liever bezig met het stellen van KanslozeKamervragen©.

En houdt in je achterhoofd dat de punten waarop de partijen het hoogst scoren tijdens de verkiezingen, het minst (lees niet) aan bod komen in de komkommertijd.

Tot zover mijn mening

Mastermattie | 10-11-06 | 22:17

Wie wil er nu zo'n kat in een zak?

prof.dr.ir.clavan | 10-11-06 | 21:27

Nu hoop ik toch dat een en ander opgelost kan worden met grote hoeveelheden rooibos, maar wie weet, spreken we elkaar ooit onder andere omstandigheden, in het anti-islamistisch verzet...

ledwatcher | 10-11-06 | 21:25

bottehond 10-11-06 @ 21:16

Het is heus niet zo rechts om het bestaande wettenarsenaal in vraag te stellen. Paul Scheffer deed het al, in z'n klassieker 'Het multiculturele drama' (januari 2000 (!):

We hebben het uitsluitend gehad over degenen die hier zijn, niet over degenen die nog komen. Uit het voorgaande blijkt wel dat een land waar de integratie mislukt, niet in Europa voorop moet willen lopen met de aantallen mensen die worden opgenomen. Het SCP maakt in het eerder geciteerde rapport terechte kanttekeningen bij het vluchtelingenverdrag: ,,Het uit 1951 daterende verdrag is opgesteld in een tijd dat de wereld er aanmerkelijk anders uitzag dan thans, al was het maar doordat sindsdien de opkomst van de massacommunicatie en de luchtvaart de mentale en fysieke afstand tot de westerse wereld hebben doen verschrompelen.
-
Hierbij het volledige artikel:

www.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/schef...
-
@ledwatcher: hier nog zo'n voormalige linkserd aan het woord! Join the club...

v Maerlant | 10-11-06 | 21:24

ledwatcher 10-11-06 @ 21:01

Same here, bro..... Overigens ben ik van mening dat de felle discussies omtrent die islamisering aantonen dat steeds meer Nederlanders, net als jij en ik, de evidentie van dat grote gevaar niet meer wensen te ontkennen. Het is vooral de huiver om na te denken over een "what to do" als men de conclusie trekt dat die islamisering daadwerkelijk plaatsvindt. En precies om die reden woedt er een enorm belangerijk debat over die burkahs, de commissie gelijke behandeling en art. 1 van de Grondwet. Nieuwe tijden vergen morele moed en dat impliceert ook dat je allereerst kijkt wat nodig is om het humaan op te lossen. Wetten die dat in de weg staan dienen al dan niet tijdelijk buiten werking gesteld te worden. Velen verwarren geheel onterecht de tegenbeweging tegen de islamisering met onverdraagzaamheid en ethnofobie. De oorzaak daarvan is gelegen in het feit dat die mensen ondenkbare oplossingen ondenkbaar vinden, ook al moeten zij daarvoor de werkelijkheid ontkennen. Maar mark my words: als we niet gaan handelen naar waar de situatie ons toe dwingt komt er een moment dat dit eindigt in Eurabië of een burgeroorlog.... Het is er op of er onder.... Do yourself a favor en spreek je uit in je directe omgeving. Doorbreek het taboe. Bestrijdt het vooroordeel dat slechts patjepeeërs de islam als dé uitdaging anno nu zien, met als inzet onze persoonlijke vrijheid en integriteit. Dan ben je emancipatoir genoeg bezig, dude.
* Hendsjeek *

bottehond | 10-11-06 | 21:16

ledwatcher 10-11-06 @ 21:01
Amen broeder led. Amen.

Koekje-dr-bij? | 10-11-06 | 21:13

Toen ik nog jong en links was vond ik het allemaal maar rechtse borrelpraat, maar de islamisering van de maatschappij - het is gewoon echt al gaande. Maar hoe gaat het gezegde ook al weer: als je jong bent en rechts heb je geen hart, en als je ouder bent en links geen verstand...

ledwatcher | 10-11-06 | 21:01

@koekje-dr-bij: Op mijn werk hebben wij de fitness-ruimte moeten inleveren en hebben we er een gebedsruimte voor terug gekregen. Het zou me overigens niet verbazen wanneer de NS binnenkort onder druk van Moslimorganisaties die de mobiliteit van de Moslima wil vergroten naast de stiltecoupe's ook vrouwencoupe's gaat instellen.

ledwatcher | 10-11-06 | 20:57

@Koekje-dr-bij? 10-11-06 @ 20:46
Multiculturele samenleving: kost wat, maar dan heb je ook wat. (?)

Koekje-dr-bij? | 10-11-06 | 20:47

ledwatcher 10-11-06 @ 20:25
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat de ènès op elke trein 3 extra conducteurs zet.... vrouwelijke moslima`s die gewaun mogen koekeloeren naar andere moslima`s. Deze conducteurs moeten natuurlijk wel een bonus krijgen omdat ze extra belangrijk zijn. De kosten verrekend de ènès gewoon via de treinkaartjes. Niet voor moslims natuurlijk, die laat je toch niet betalen omdat ze religieus zijn? Is discriminasie!

Koekje-dr-bij? | 10-11-06 | 20:46

Als ik met mijn dochter van net drie in de tram zit en er schuiven twee van die zwarte hellekraaien langs, dan wordt mijn meiske echt bang. Als ik een bivakmuts opzet kom ik overigens de tram niet in.
Hoe gaat dat trouwens als je een boerka draagt en je trajectkaart aan de conducteur laat zien, moet je je kap dan af doen? Hoe kan er anders bepaald worden dat het echt jouw kaart is? wat is het NS beleid hierin?

ledwatcher | 10-11-06 | 20:25

-edit doe eens lief -

Section_1 | 10-11-06 | 18:29

@Khomeini 10-11-06 @ 17:09,
*proest*
een gouden Loeki zeker...

vander F | 10-11-06 | 18:01

Wat de neuq. ?!?! Eerst verdwijnt de ninja uit het stroatbeeld en nu burkja !!

Xtrasmal | 10-11-06 | 17:26

lol... strax allemaal tentjes op martkplaats.nl

Khomeini | 10-11-06 | 17:11

Murdockyoufool 10-11-06 @ 16:46

Jullie weten het nog niet, maar de Islam wint !!!!!

Khomeini | 10-11-06 | 17:09

Burka-liefhebbers zijn ook nog eens het meest ontolerant tegenover Sint & Pietermans. Gewoon van zak wisselen en alles komt goed.

Jan Passant | 10-11-06 | 17:07

Weer slap van onze regering. Gewoon verbieden die lakens, en neem gelijk die vermaledijde hoofddoekjes mee. Fuck, alle religieuze symbolen uit het straatbeeld.

Murdockyoufool | 10-11-06 | 16:46

Ik vind het net een stelletje kraaien..
Je gaat toch zo niet rond lopen? Dat doe je maar heeerlijk in je eigen landje.. Daar hoort het..
Een hoofddoek ala, maar wij mogen toch ook niet met een masker op gaan lopen?
Heb je ook gelijk het hele korps met agentjes achter je aan zitten!
Bovendien, je weet echt niet wat er onder zit..
Iedere gek kan zo'n ding aan doen.. T lijkt mij dat het al vergaat wil je zo'n kraaienjas aan doen

..Just..Me.. | 10-11-06 | 16:26

Burka nee hoofddoekje ja als ik maar na die ontblote dijen mag kijken als ze van die strakke spijkerbroeken dragen maar goed dragen van hoofdoekjes heb ik verder nooit begrepen of groeit er schaamhaar onder?

simpele Drent | 10-11-06 | 16:25

Ik vind dat alle Nederlandse vrouwen verplicht een BURKA moeten dragen uit respect voor onze Islamitische medemens.

Mo Zaiek | 10-11-06 | 16:05

Latex Burqa...
Latex Burqa...
Latex Burqa...
Latex Burqa...

Laaaaaaaatex Burqaaaa!!!!

huigpiercing | 10-11-06 | 15:59

heel goed eindelijk word dr wat aan gedaan word gek als je tegen zo'n tent staat te praten:S

just and only me2 | 10-11-06 | 15:46

Jaaaaaaaaaa, eindelijk actie. Mensen stem allemaal wilders en lees dit boek : www.nobelprijsvoordeliteratuur.nl/meul... dan wordt alles duidelijk. Het wordt tijd een halt toe te roepen aan de immer voortschrijdende islamisering in Nederland.

autochtoontje | 10-11-06 | 15:37

kapoerewiet 10-11-06 @ 14:39

Srry maar ben het niet met je eens, ik denk dat jij dit probleem onderschat!
dat veel meisjes hoofddoekjes dragen om zich af te zetten ,kan ik met je meegaan,maar de burka valt hier niet onder, is totaal niet te verglijken!

ja man | 10-11-06 | 15:24

kapoerewiet 10-11-06 @ 14:50

Toch zoeken dit soort figuren expres de grenzen van hun geloof op door rond te struinen in obscure geschriften buiten de Koran, alleen maar om zich af te wenden van de ander.

Klopt ,zoiets als Treger altijd doet.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 15:01

@LJBrinkhorst

Ik stoor me ook aan niquaabs. Ik vind ze lijken op harnassen, en dat past niet in een vredelievende maatschappij waar we elkaar met open vizier tegemoet treden. Het impliceert dat de buitenwereld bedreigend is voor de draagster. Het impliceert dat zij mij, de ander, als dreiging ziet. Het is een oorlogsverklaring. Hetzelfde geldt voor de handdruk. Een handdruk is vanouds een teken van vertrouwen: je laat zien dat je niets kwaads in de zin hebt door je ongewapende hand te geven aan de ander. In de Koran zelf staat nergens dat vrouwen een hand moeten weigeren, er staat ook nergens dat je een niquaab of burka moet dragen. Toch zoeken dit soort figuren expres de grenzen van hun geloof op door rond te struinen in obscure geschriften buiten de Koran, alleen maar om zich af te wenden van de ander, dwz wij. Met geloven heeft dit niets te maken, met protest des te meer.

Mijn probleem echter met maatregelen als bovenstaande is dat je die lui alleen maar bevestigt in hun afwijkende gedrag. Je schenkt ze gratis voor niets een slachtofferrol en hun gedrag wordt opgewaardeerd tot geuzendaden, protest tegen de autoriteiten. Hoe meer aandacht aan dit soort idiotie wordt besteed, des te meer zij een voorbeeldfunctie zullen vervullen. Zeg nou zelf, tien jaar terug zag je toch zelden een niquaab op straat, of hoorde je toch nooit van de handenhaters? AVERECHTS, dus!

kapoerewiet | 10-11-06 | 14:50

@ja man 10-11-06 @ 11:09

Nee, ik ben geen allochtonenknuffelaar, evenmin links. Als je kon lezen, had je begrepen dat ik niquaabs en djellaba's IN NEDERLAND belachelijke pubergrillen vind, vrome koketterie die alleen maar versterkt wordt omdat wij het zo serieus nemen. Met dit soort maatregelen bevestig je ze in hun waan dat ze heel erg belangrijk, gevaarlijk en stoer zijn. En welk verveeld Marokkaans jochie of meisje droomt er nou niet van om deel uit te maken van het spannende jongensboek dat 'Hofstadgroep' heet?
Dat is de Nederlandse situatie, een totaal andere situatie dan die in het Midden-Oosten, waar vrouwen worden verplicht tot dit soort vernederende beperkingen, maar daar gaat dit topic niet over.

kapoerewiet | 10-11-06 | 14:39

Burqa's horen niet in Nederland. Als je daarin rond wil lopen tyf je maar lekker op naar Afghanistan. tis godbetert te gestoord voor woorden dat we daar in Nederland nog een discussie over moeten voeren. Pas stond er zo'n hunebed op 013 CS. Zo'n eng baardig mannetje in een witte jurk stond er grijzend naast. Zum kotzen.
Prima dat er hier moslims zijn, prima dat ze moskeeen, theehuizen, en eigen winkels hebben. Maar ergens ligt een grens, zo ongeveer bij onbeschoft gedrag jegens staatshoofden (hand weigeren aan Beatrix) en het in Talibanklederdracht rondloen.

LJBrinkhorst | 10-11-06 | 14:36

Dwaaaas 10-11-06 @ 14:01

Smaken verschillen.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 14:06

De reden waarom burqa's gedragen worden staan mij ook niet aan. Ik zie het als onderdrukking. Ook kan ik begrijpen dat men in het bedrijfsleven verlangt dat het gezicht onbedekt is, je moet tenslotte bij het tankstation ook je helm afzetten. Maar al die reacties over bomgordels... Stelletje bange lutsers. Hoeveel burqa dragende vrouwen hebben zich hier in Nederland al opgeblazen ? Heb je überhaupt een burqa nodig om een bomgordel te verstoppen ? Wat een flauwekul zeg.

Ik wil niet zeggen dat ik tegen verbieden ben (vanwege onderdukking van de vrouw en het "veiligheidsaspect" voor het bedrijfsleven), maar dit is weer een staaltje Nederland op zijn smalst. Bomgordel hier, verpesten van het straatbeeld daar...
Die twee gasten die met hun porem op geenstijl staan verpesten het straatbeeld nog veel meer dan een handjevol burqa's.

Dwaaaas | 10-11-06 | 14:01

Ziet er toch niet uit ook! Kunnen ze die doos van passion for fashion er niet op af sturen?

alpha_mannetje | 10-11-06 | 13:32

Maar ik zal me nu wel twee keer bedenken voordat ik van de winter een sjaal om m'n hoofd wikkel.

En op de brommer doe ik ook geen helm meer op

gaap_gaap | 10-11-06 | 13:25

ache misschien vinden ze bin laden dan ook eens onder zo'n burka

devilspike 10-11-06
zit er dik in!

ja man | 10-11-06 | 13:18

lache misschien vinden ze bin laden dan ook eens onder zo'n burka

devilspike | 10-11-06 | 12:52

@wie weet waar 10-11-06 @ 12:35
ut is maar iets kleins maar hoe doe je het met:
Terroristen in Burka (die stiekem sp stemmen en een tomaat op hun kop hebben (-dsseetohkh))
.
Dat wordt moeilijk...

Pigha Lal | 10-11-06 | 12:40

@ Salvatore Riina 10-11-06 @ 12:29

Ik ga ook op het CDA stemmen, alleen om de PVDA klein te krijgen. Dat wordt een grote ramp als die gasten gaan regeren.

Octavius | 10-11-06 | 12:38

Vind het eigenlijk wel overzichtelijk en praktisch.
Terroristen in Burka
VVD ers in broekrok
uitkeringtrekkers in spijkerbroek en spijkerjack met goedkope shag
Potten in Tuinbroek
Heaumeaus in leer
Joden met ster
Wilders aanhangers met bruin bandje om de arm
Verdonkaanhangers sticker op de borst "en nu het land uit"
Bos aanhangers met de linkerhand omhoog
SP aanhangers tomaat op de kop.

Echt Nederland kan niet beter!

wie weet waar | 10-11-06 | 12:35

@Treger

Misstanden moet je zien te voorkomen desnoods door jonge meisjes en vrouwen tegen zichzelf in bescherming te nemen.

Je bedoeldt dat je jezelf waarschijnlijk niet kunt beheersen,en dat de Nederlandse meisjes anders gevaar lopen.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:35

eauk vrede voor treger (EVVT)

TyfusLeijer | 10-11-06 | 12:34

mohammed (vzmh) (vieze zieke mohameddaanse heaumeau)

ja man | 10-11-06 | 12:32

@Tyfusleier,
Vrede Zij Met Hem.
Wat ik jou ook gun.
Groetjes

Treger | 10-11-06 | 12:31

TyfusLeijer 10-11-06 @ 12:28

Juist ,bundeltje al gekocht ?

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:30

MAXIMO 10-11-06 @ 12:21

Ik zal dan maar strategisch stemmen en niet op Wilders stemmen maar op Rutte of het CDA om er zo voor te zorgen dat de pvda niet de grootste wordt.

toch MAX.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:29

@ Salvatore Riina 10-11-06 @ 12:16
Kouwes is godt pragtige digtert

TyfusLeijer | 10-11-06 | 12:28

@ treger
VZMH = Viespeuqige Zieqmaqende Mohamedaanse Hoerrrrrenlopert ?

TyfusLeijer | 10-11-06 | 12:26

@Maximo,
Dat zou inderdaad pas echt strategisch stemmen zijn.
Geniaal van je. Zo gek zou het niet zijn om voor Geert te gaan stemmen.

Treger | 10-11-06 | 12:26

Nergens hebben moslima's het beter dan in het vrije westen. Nochtans wordt deze vrijheid aangewend om duidelijk te maken dat de parasitaire legbatterij overal en iedereen zijn wil op moet leggen.

Ed Cetera | 10-11-06 | 12:24

Het is DE profeet Mohammed

Treger 10-11-06 @ 12:16

je bedoeld waarschijnlijk DE PROLEET mohammed ( mhbih)

ja man | 10-11-06 | 12:22

Om de door mij zo geliefde multi-culturele samenleving een hart onder de riem te steken ga ik voor de verdere Islamisering van Nederland stemmen.
Mijn stem gaat dus logischerwijze uit naar Wilders..
Het kan namelijk niet zo zijn dat we onze dagelijkse moslim-portie in de 2e kamer moeten missen...

MAXIMO | 10-11-06 | 12:21

Je zag ze ook al zoveel. Stomme lutsers, steek je energie in wat nuttigs. Verbieden van pedeau partijen ofzeau

Stummy | 10-11-06 | 12:21

Treger 10-11-06 @ 12:16

rofl. woehahaha

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:19

@Tyfusleier,
Het is DE profeet Mohammed (VZMH)

Treger | 10-11-06 | 12:16

TyfusLeijer 10-11-06 @ 12:14

Kouwes undercover ?

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:16

Treger 10-11-06 @ 11:57

Ik had van jou toch een beter antwoord verwacht ,Je mag Geert noemen zoals je wilt ,feit blijft wel dat hij gelijk heeft.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 12:15

ja man 10-11-06 @ 11:01
Urk? Kom ik nooit..
Het is Almere, en kom vaak genoeg in de rest van de Ranstad om te weten dat kapoerewiet in deze gewoon gelijk heeft.
Uit welk dorp kom jij eigenlijk?

MAXIMO | 10-11-06 | 12:15

@ Treger 10-11-06 @ 11:23 "Als je onbedekt vlees ergens buiten neerlegt en katten komen erop af om het op te eten, ‘wiens schuld is het? Die van de katten of van het onbedekte vlees’"

De reetorieq van deze treger geefdt zeer ekspliesiedt aan dat de muzelmannen zich het niveau van beesten aanmeten en dat de schuldtvraag - weer een ekspliesiete ies-laamitische hauding - altijdt bij de anderen ligdt. Lees eens op wikipedia de levenswandel van de profeedt mohammed en oe zult allemaal zeer verbaasdt en gesjoqeerdt raken.

TyfusLeijer | 10-11-06 | 12:14

Daarom zal Geert ook altijd in de marge blijven opereren.
Treger 10-11-06 @ 12:11

In de marge of niet, wilders heeft er wel voor gezorgt dat dit (halfslagtig) wetsvoorstel op de agenda van de 2e kamer is gekomen!

ja man | 10-11-06 | 12:13

Ik bedoelde natuurlijk verbieden in die één na laatste zin. Excuus.

Apotheker | 10-11-06 | 12:12

Apotheker 10-11-06 @ 12:08

IS het nou zo moeilijk om te begrijpen:?

IEDEREEN MOET HERKENBAAR ZIJN IN OPENBARE RUIMTES!

ja man | 10-11-06 | 12:11

@Keutelaer,
Daarom zal Geert ook altijd in de marge blijven opereren. Net als zijn psychopatische en opportunistische broederpartijtjes. Niks mis mee: Geef het gepeupel de idee dat hun stem gehoord wordt. Alleen jammer dat de belastingbetaler hun kamerlidmaatschap en andere subsidies moet betalen.

Treger | 10-11-06 | 12:11

@Accuboormachine. Wat een bullshit. Uit veiligheidsoverwegingen de Burka verbieden omdat iemand er wapens onder zou kunnen verbergen? Goed, dus dan ook attachekoffertjes, rug-, school- en sporttassen, AH tasjes en weet ik wat niet meer verbergen. Denk's na man.

Apotheker | 10-11-06 | 12:08

@Treger 10-11-06 @ 11:57

Wilders is geen gek, maar een terrorist. Mensen bangmaken met irreële en irrelevante bedreigingen is zijn sterkste 'kwaliteit.' Neem bijvoorbeeld nu zijn uitspraak dat Nederland bedreigd wordt door een 'tsunami van islamisering' (www.volkskrant.nl/binnenland/article35... ), waarlijk een uitbarsting van achterlijkheid.

Keutelaer | 10-11-06 | 12:04

Ja hoor. En wat krijg je nu? Dat de stakkers van manlief helemáál de deur niet meer uitmogen. Nee daar zijn ze meegeholpen. Hoeveel van die mummies zie je nu eigenlijk uberhaupt op straat en wie heeft daar nou last van. Laat die sukkelaars toch.

Apotheker | 10-11-06 | 12:04

Het is een feit dat de recente terroristische dreigingen grotendeels uit de moslimgemeenschap komen. Ik wil daarmee niet zeggen dat alle moslims hier bij betrokken zijn, slechts dat er een deel is dat het voor de rest van hun clubje verpest. Daarom, uit veiligheids overwegingen, vind ik dat een dergelijke outfit als een burqua, waarin makkelijk wapens e.d. in te verbergen zijn, op zijn minst tijdelijk, verboden moet worden. Er zijn voldoende alternatieven voor een burqua. Het lijkt mij erg vreemd dat de grote hoeveelheid 'goede' moslims zich niet kan indenken waarom een dergelijke regel overwogen zou worden.

Accuboormachine | 10-11-06 | 12:02

@Salvatore,
Jij haalt de nationale gek Geert aan. Dus je valt niet serieus te nemen, gelukkig maar.

Treger | 10-11-06 | 11:57

Tentenfabrikant De Waard is bekend van de Albatros, Vergrote Zilvermeeuw en de BergEend.
Het is tijd voor de StraatPinguin !
Een iets verlengde burka van stevig katoendoek welke middels scheerlijnen stormvast staat in elke kansenzone.
Met in de schaarse openingen natuurlijk gaasdoek om de muggen binnen te houden.

hekkesluiter | 10-11-06 | 11:57

Lunch,burp !

Salvatore Riina | 10-11-06 | 11:56

addi doei

ja man | 10-11-06 | 11:51

je bent in ieder geval standvastig

out

fouroaks | 10-11-06 | 11:49

@borderlijntje 10-11-06 @ 11:3
"en ze kennen ook hun plaats heel goed: www.corriere.it.."
Die is wel erg informatief. Aub doorsturen naar F. Halzzzema

Pigha Lal | 10-11-06 | 11:49

fouroaks 10-11-06 @ 11:40

HET intereseert niet wat de reden is, iedereen moet herkenbaar zijn in openbare
ruimtes!
en ik denk niet dat de pliesie met -20 ook iemand gaat kontroleren op herkenbaarheid!

ja man | 10-11-06 | 11:44

ja man 10-11-06 @ 11:21

als ik dat zou vinden had ik 'm niet gepost

onderliggend argument is dat iedereen een reden kan hebben om wat over, op of om z'n hoofd te hebben, zolang ze me er geen kwaad mee doen Prima

fouroaks | 10-11-06 | 11:40

Treger 10-11-06 @ 11:23

Als JIJ dat zo graag wilt prima, maar je vergeet dat je hier in Nederland woont en dat dit geen Islamitisch land is en ook nooit zal worden.
Op zich heb ik niets tegen mensen die dat geloof/religie aanhangen ,Maar ik wens er geen last van te hebben en wil ook niets opgedrongen worden ,Maar dat is nu precies wat er hier gebeurt en daar pas ik voor dus daarom is het heel simpel dit zijn de regels van DIT land ,NEDERLAND dus ,en als men zich hier niet mee kan verenigen dan graag oprotten naar een land waar hij/zij het wel naar de zin hebben,zoals gezegd vindt ik dus dat burka's ,poetsdoeken en moskee's niet in Nederland thuis horen,zoals Geert zei gisteren "We hebben hier nu wel GENOEG islam in Nederland"

Salvatore Riina | 10-11-06 | 11:36

@borderlijntje 10-11-06 @ 11:29 : Dit jaar is zwart DE kleur voor iedere modieuze mishandelde draagster...

Enne, als die 'Treger' die domme opmerkingen expres maakt : Respect! Als ie het echt meent : Lutser! Een stuk vlees vergelijken met een vrouw, mongeaul die je bent.

TM | 10-11-06 | 11:33

@Treger 10-11-06 @ 11:23: Van die katten natuurlijk. Lijkt me niet zo moeilijk.

sammy de moraalridde | 10-11-06 | 11:33

@solidstate 10-11-06 @ 11:28
Ben je wel lekker? Je voorstel is politiek NIET CORRECT!

Pigha Lal | 10-11-06 | 11:33

@jaman,
komopman.... doe es normaal

Treger | 10-11-06 | 11:31

@salvatore,
Misstanden moet je zien te voorkomen desnoods door jonge meisjes en vrouwen tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Als je onbedekt vlees ergens buiten neerlegt en katten komen erop af om het op te eten, ‘wiens schuld is het? Die van de katten of van het onbedekte vlees’

Treger 10-11-06 @ 11:23

en jij bent zeker degene die dat wel effe doet( de vrouwen in bescherming nemen?)
je bent een levensgevaarlijk mannetje die eigenlijk in een tbs kliniek zou moeten zitten! ( net zoals de helft van je geloofsgenoten trouwens)

ja man | 10-11-06 | 11:30

@Treger 10-11-06 @ 11:12
Nee.. en nee.
Verder nog vragen?

kommopman | 10-11-06 | 11:30

heb je eigenlijk ook modetrends met die burka's? Zo van: dit seizoen wordt de burka tot net over de knie gedragen o.i.d.?

borderlijntje | 10-11-06 | 11:29

@salvatore,
Misstanden moet je zien te voorkomen desnoods door jonge meisjes en vrouwen tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Als je onbedekt vlees ergens buiten neerlegt en katten komen erop af om het op te eten, ‘wiens schuld is het? Die van de katten of van het onbedekte vlees’

Treger 10-11-06 @ 11:23

Eenvoudiger is om alle mannen die zich daar aan storen terug te sturen naar een streek met alleen maar gesluierde vrouwen.

solidstate | 10-11-06 | 11:28

@Treger 10-11-06 @ 11:23
En hoe moet je zonder burqa die blauwe plekken bedekken.
Af en toe heeft het "stuk vlees" namelijk een stevig pak slaag nodig. Niet iedereen hoeft te zien dat ze een pak slaag heeft gehad, dat is prive!! Sommige dingen moeten in de familie blijven.
Leve de Burqa!!!

Pigha Lal | 10-11-06 | 11:28

wat een vieze kut politiestaat is dit toch. die akelige blauwe vmbo-ers 'op grond van de openbare orde en veiligheid en in het kader van opsporing van strafbare feiten' om hun id's vragen. als ze het niet te druk hebben met wurgen, stelen, liegen en zo voorts

SloopKogel (wie zijn | 10-11-06 | 11:28

@solidstate: oh NEE! Hij noemt treger NAZI!!!!!!! oh mijn god, NEE, NEEEEEE*!!!!!

MiRRoRMaN | 10-11-06 | 11:27

treger ziet liever een burka omdat ie dan zelf er lekker iets bij kan fantaseren ( zie zijn eerdere post).
ik begin hem wat beter te begrijpen, want om in een sprookjes boek te geloven heb je ook een heaup fantasie nodig!
dus eigenlijk zijn alle gelovigen fantasten, die hun bek moeten houden over geloof in de openbare ruimte, en anderen er niet lastig mee moeten vallen!
deaud aan alle gelovigen van sprookjes boeken!

ja man | 10-11-06 | 11:27

ik ga akkoord met zo'n burka, mits ook de laatste strook voor de ogen in drukke verkeersstraten wordt bedekt

borderlijntje | 10-11-06 | 11:25

@ treger
Hou eens op met die uitgekauwde wijsheden.
Anti-semimiet staat voor jodenhaat.
In allerlei bochten wringen helpt niet om dat te verhullen.

Nazi dat je der bent.

solidstate | 10-11-06 | 11:25

@salvatore,
Misstanden moet je zien te voorkomen desnoods door jonge meisjes en vrouwen tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Als je onbedekt vlees ergens buiten neerlegt en katten komen erop af om het op te eten, ‘wiens schuld is het? Die van de katten of van het onbedekte vlees’

Treger | 10-11-06 | 11:23

Als kind deden wij zo'n laken om en dan waren we een spook. Nooit gedacht dat op een andere plek in de wereld dit gangbare kleding zou kunnen zijn.

Farouk | 10-11-06 | 11:23

klot ik was aan het eind ook een l vergeten

bedoelde dus eigenlijk, sjawl om je nek, muts op je hoofd en je ben ook onherkenbaar. Als alles verboden wordt is het best moeilijk om je functioneel te kleden

fouroaks 10-11-06 @ 11:17

BEETJE slap argument vind je niet?

ja man | 10-11-06 | 11:21

Goedkope verkiezingsstunt om Wilders de wind uit de zeilen te nemen. Wat mijn inziens dan wel weer goed is. Het doel heiligt de middelen.

HJdeT | 10-11-06 | 11:21

Treger ziet liever een wagelende wandelende strandtent dan een lekkere mooie blonde meid met een laag spijkerbroekje en een blood buikje,Ik wilde in eerste instantie nog vragen of je misschien homo zou zijn maar dat vindt ik weer een belediging voor onze homo's hier.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 11:21

@Solid,
Hoe kan ik anti semiet zijn? Je bent wel erg simpel.

Treger | 10-11-06 | 11:20

@Ahasveros

Het zijn de aankondigers van de dood. Dont worry.

vinque | 10-11-06 | 11:19

klot ik was aan het eind ook een l vergeten

bedoelde dus eigenlijk, sjawl om je nek, muts op je hoofd en je ben ook onherkenbaar. Als alles verboden wordt is het best moeilijk om je functioneel te kleden

fouroaks | 10-11-06 | 11:17

Selam controle,
Alweer juist, je weet inmiddels veel van islamcultuur. Ik kan dat wel waarderen die gezonde interesse...

Treger | 10-11-06 | 11:17

Treger Halsema ?

Salvatore Riina | 10-11-06 | 11:17

-weggejorist-

solidstate | 10-11-06 | 11:16

OK, we maken een deal:
Burqa's in 0031 toegestaan als
de bikini in Iran wordt ingevoerd

Pigha Lal | 10-11-06 | 11:16

De foto is van een niqaab en niet van een boerka. Bij een boerka hangt er een soort gaas voor het gezicht terwijl bij een niqaab door een spleetje de ogen zichtbaar zijn.
.
nl.wikipedia.org/wiki/Boerka

controle | 10-11-06 | 11:16

fouroaks 10-11-06 @ 11:13

ehhhh... , ik snap hem niet?

ja man | 10-11-06 | 11:14

Solid nazi?

Treger | 10-11-06 | 11:14

wat een onzin, laat die mensen lekker in een burka lopen als ze dat willen

mistere 10-11-06 @ 11:08

Ja, in het midden-oosten.
Nergens anders. Opflikkeren met je gelul.

solidstate | 10-11-06 | 11:13

@ja man 10-11-06 @ 10:50
natuurlijk als het over 2 maanden 20 graden vriest ga jij een ommetje door A'dam west zonder sjaw
de groetenl

fouroaks | 10-11-06 | 11:13

Komopman,
Ken jij dat stripverhaal van Beavis en Butthead over superhelden?
Heb je daar je naam vandaan?

Treger | 10-11-06 | 11:12

"schuifelende koepeltent" :-D

ddvvrr | 10-11-06 | 11:12

Dat zijn dus weer zo een typisch laffe Haagsche houding. Politici kunnen geen nieuwe regels er door heen drukken, dus dan moeten we het maar via een omweggetje maken. Patch versie 12.023.33.1.2. noem ik het maar. Die wouten kunnen dan dus zometeen de klappen vangen van gefrustreerde burgers (moslims) en Wilders heeft er weer een paar stemmen bij, door het toenemende geweld (van buitenlanders) tegen `mensen in uniform´. Een oplossing? Nee, verre van dat.
En denk je nou echt dat ze de tent `dan maar niet´ opzetten? Mijn God, laat me niet lachen. STUUUPID!
Bovendien hebben agenten wel betere dingen te doen dan mobiele campinggasten te controleren.

Ik zeg: Den Haag, regel effe een ruggegraat!

kommopman | 10-11-06 | 11:11

wat een onzin, laat die mensen lekker in een burka lopen als ze dat willen

mistere 10-11-06 @ 11:08
ZUCHT............
iedereen moet herkenbaar zijn in openbare ruimtes!

ja man | 10-11-06 | 11:10

he dat fotootje bij de telegraaf dat is een man onder die boerka check die handen van em ik wist niet dat vrouwen zulke ruwe handen hadden *0*

Mr.Smallville | 10-11-06 | 11:10

@jaman

Ik woon in Amsterdam. Ik werk in A'dam West. Ik weet waar ik over praat.

kapoerewiet 10-11-06 @ 11:03

dan ben je sp er of groenlinkert ofzeau!
een moslim knuffelaar, kopje rooibos mischien?

ja man | 10-11-06 | 11:09

wat een onzin, laat die mensen lekker in een burka lopen als ze dat willen

mistere | 10-11-06 | 11:08

Treger 10-11-06 @ 10:59
ZUCHT................
Iedereen moet herkenbaar zijn in openbare ruimtes!

nee dat ben ik niet als ik er niemand kwaad mee doe wil ik gewoon kunnen doen waar ik zin in heb
fouroaks 10-11-06 @ 11:01
ZUCHT..................
iedereen moet herkenbaar zijn in openbare ruimtes!

ja man | 10-11-06 | 11:06

@jaman

Ik woon in Amsterdam. Ik werk in A'dam West. Ik weet waar ik over praat.

kapoerewiet | 10-11-06 | 11:03

@de melkboer 10-11-06 @ 10:56: Ja hoor. En de cultuur in Nederland is dat de overheid zich niet bemoeit met de kledingkeuze. Dat wil ik graag zo houden. Kledingpolitie daarentegen is Iraanse / Afghaanse cultuur.

sammy de moraalridde | 10-11-06 | 11:03

@ja man 10-11-06 @ 10:50

nee dat ben ik niet als ik er niemand kwaad mee doe wil ik gewoon kunnen doen waar ik zin in heb

ennuh bedankt voor het aanbod maar dat is niet precies mijn stijl

fouroaks | 10-11-06 | 11:01

-weggejorist-

gigigi | 10-11-06 | 11:01

luit me aan bij wat kapoerewiet @ 10:28 zegt.
Zo is het, en niet anders...

MAXIMO 10-11-06 @ 10:59

ZUCHT.........................
logisch als je in urk weaunt ofzeau

ja man | 10-11-06 | 11:01

Kunnen we de legging ook meteen even meenemen in dit verbod? En te strakke truitjes om zeven vetrollen die dikker zijn dan de tieten die er boven hangen?

Neon | 10-11-06 | 11:01

@ahasheveros,
Het zijn de normale consequenties van vrijheid dat je dingen niet leuk vindt. Ik schrik ook als ik een orthodoxe jood over straat zie lopen want associeer dat met een bepaald gedachtegoed. Net zoals ik het niet leuk vind om Hells Angels te zien of voetbalsupporters, dat zijn exponenten van een geweldscultuur. Maar moet je het alle mensen gaan verbieden om met bepaalde merktekenen te gaan rondlopen

Treger | 10-11-06 | 10:59

020babe 10-11-06 @ 10:47

lees de comment van: LibertasSimplex 10-11-06 @ 10:46

dit is het laatste erover wat mij betreft. Als je nu nog het laatste woord wilt is nu je kans......

lachspier | 10-11-06 | 10:59

Sluit me aan bij wat kapoerewiet @ 10:28 zegt.
Zo is het, en niet anders...

MAXIMO | 10-11-06 | 10:59

Boerka en hoofddoek moeten verboden worden is de openbare ruimte nederland. Moskees platgegooid want het zijn wapen opslag plaatsen en toevluchtsoord voor terroristen. Kijk maar in irak of de gaza, daar worden de moskees voor dit soort zaken gebruikt.
Het is een deel van de islamitische cultuur.

solidstate | 10-11-06 | 10:58

Weg met die burka's, als ze ze zo graag willen dragen, kom dan ook niet hierheen.. ik zie dat als provoceren.

BoX | 10-11-06 | 10:56

@sammy de moraalridde 10-11-06 @ 10:46
Nu laat je verstand je alweer in de steek... Dan moet je ook wel eerst aan de juiste post refereren.. @10:40
..
Nou vooruit.... Nee.. ik ben er juist tegen maar dat mag wel duidelijk zijn als je weet wat begrijpend *kuch* lezen is.. Het is cynisch bedoelt...
Maar sammy... het is toch vanzelfsprekend dat je je aanpast aan de cultuur van je gastland.. of niet soms...?

de melkboer | 10-11-06 | 10:56

Bij m'n volgende bankoverval trek ik gewoon een burqa aan. Dan zullen we eens kijken hoe snel ik verplicht word om weer gewoon een bivakmuts te gaan dragen!

Breinstein | 10-11-06 | 10:56

Ahasveros 10-11-06 @ 10:51

En dat terwijl het nog geen carnaval is ...

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:54

trouwens jammer dat ikte oud ben om bij de pliesie te gaan, lijkt me wel lachen om op straat met de man er naast die burka af te doen hahahahah
* houd camera in de aanslag*

ja man | 10-11-06 | 10:54

BOERKA zoekt vrouw

Rest In Privacy | 10-11-06 | 10:54

In de praktijk gebeurt er dus geen reet. Glas plas het wordt nooit meer zoals het was

Lucifer | 10-11-06 | 10:52

@Ja man 10:47
Je bedoelt de Fortuin aanhangers?

Treger 10-11-06 @ 10:48

hahahah punt voor jou!

ja man | 10-11-06 | 10:51

Boerka hoort NIET thuis in NL.

Ik vind die 'dames' net op Boodschappers van De Dood lijken. Om eng van te worden.
Zagen er eentje voorbijschuiven gisteren. Mijn kleine nichtje schrok zich wild en draaide zich huilend naar mij toe...

Ahasveros | 10-11-06 | 10:51

Deense Postbode 10-11-06 @ 10:14

Jij raakt op eenvoudige manier de essentie van de zaak: Als een bivakmuts verboden is (is dat zo?) moet de 'alles-behalve-de-ogen-bedekkende' burka/niqaab ook verboden worden. De rest mag van mij blijven, vooral de jongere generatie moslima's gaat er steeds creatiever mee om en da's in sommige gevallen bepaald geen straf om naar te kijken. En die dingen verdwijnen op den duur vanzelf wel hoor.

protagonist | 10-11-06 | 10:51

fouroaks 10-11-06 @ 10:41

Pzies! Doe wat je niet laten kunt (hoop dat t van je vrouw mag).
Wel grappig: hier bepalen de vrouwen wat de mannen dragen.

020babe 10-11-06 @ 10:46

geil hoor, u is onderdanig, ik weet nog wel een sm keldertje waar ik een paar klemmetjes op je tepels wil zetten! en een paar klapjes in u porem wil geven om mijn mannelijkheid te tonen !

ja man | 10-11-06 | 10:50

@ja man 10-11-06 @ 10:43 @Treger

RARAaar dat je daar nog nooit van gehoord hebt, @jaman - in die jaren bliezen ze gewoon nog de huizen op van politici, met echte oorlogswonden als gevolg.

kapoerewiet | 10-11-06 | 10:49

Treger 10-11-06 @ 10:42

Het is niet zo moeilijk als u de westerse samenleving afkeurt in de huidige vorm staat het u vrij te vertrekken naar bv Iran of Irak.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:48

@Ja man 10:47
Je bedoelt de Fortuin aanhangers?

Treger | 10-11-06 | 10:48

@ nostraflamoes 10-11-06 @ 10:37
Weet je wat terug naar de Middeleeuwen is?
Willen bepalen wat voor kleding andere mensen dragen!

Patrick Bateman | 10-11-06 | 10:48

lachspier 10-11-06 @ 10:45

Daarom. Help me!

020babe | 10-11-06 | 10:47

treger 10-11-06 @ 10:45

met bom gordeltjes? dacht het niet, dat doen alleen de pedo volgerts!

ja man | 10-11-06 | 10:47

Hawaii-hemden horen ook niet in Nederland, die horen op Hawaii!!!

Patrick Bateman | 10-11-06 | 10:47

@de melkboer 10-11-06 @ 10:42: Je neemt me niet kwalijk dat ik het vak begrijpend lezen goed versta? Dat is sympathiek van je. Ik krijg uit jouw post van 10:29 trouwens toch sterk de indruk dat je voor Iraanse normen met Nederlandse waarden bent.

sammy de moraalridde | 10-11-06 | 10:46

'Over smaak valt te twisten' Wie zei dat toch ook alweer? En wat had ie gelijk.

LibertasSimplex | 10-11-06 | 10:46

kom zeg, weer een halve maatregel. Zeg nu gewoon wij willen dit niet !
Ook halve tentjes soms zelfs met handschoentjes... verbieden. Personen die deze kleding dragen zetten zich af tegen de nederlandse samenleving. (ja en die bestaat ook uit allochtonen die wel gewoon mensen een hand geven)

Khomeini | 10-11-06 | 10:46

fouroaks 10-11-06 @ 10:41

Pzies! Doe wat je niet laten kunt (hoop dat t van je vrouw mag).
Wel grappig: hier bepalen de vrouwen wat de mannen dragen.

020babe | 10-11-06 | 10:46

@Loopvogel 10-11-06 @ 10:37

Als Geertje groter wordt dan zal je es wat beleven! Ben bang van wel ja.

spooky | 10-11-06 | 10:46

@ja man,
ooit gehoord van de autonomen? of strijdende anarchistische cellen. En waar werd openlijk steun betuigd voor de RARA? Leuke tijden waren dat toen er nog geregeld concereten werden verstoord door het bevoegd gezag.

Treger | 10-11-06 | 10:45

lachspier 10-11-06 @ 10:39,

begrijpend lezen is niet je sterkste kant kennelijk..... Lees het gezegde nog eens.....

lachspier | 10-11-06 | 10:45

apoere,
Ik volg je helemaal. Mijn idee, heb al tijden precies dezelfde gedachten. de nieuwe "punks" hehehehehe

Treger 10-11-06 @ 10:42

ik weet het niet, maar eehhh, ik heb nog nooit van een punk terrorist gehoord!

ja man | 10-11-06 | 10:43

lachspier 10-11-06 @ 10:39

Laten we even gaan zitten - dan kun je het mij misschien aan de hand van tangible clues duidelijk maken. Enlighten me!
*excuseert zich voor gebruik Engelse taal*

020babe | 10-11-06 | 10:43

@sammy de moraalridde 10-11-06 @ 10:40
Begrijpend lezen is een vak opzich... ik zal het je niet kwalijk nemen... deze keer..

de melkboer | 10-11-06 | 10:42

kapoere,
Ik volg je helemaal. Mijn idee, heb al tijden precies dezelfde gedachten. de nieuwe "punks" hehehehehe

Treger | 10-11-06 | 10:42

hulde@020babe 10-11-06 @ 09:57

als ik het zou willen moet ik ook m'n sandalen waarin witte sokken, korte broek, overhemd met korte mouwen en een hoed kunnen dragen.

fouroaks | 10-11-06 | 10:41

@Treger 10-11-06 @ 10:29

Toen ik 16 was, wilde ik ook 'anders' zijn. Ging ik de communist uithangen, want ik woonde in een rechts bolwerk. Stoerrrr. Gelukkig was ik een jaar later al genezen omdat er niets uit voortvloeide.
Kleurloze, voorheen genegeerde Mroccootjes die een baard laten groeien worden opeens wel aangekeken op straat, worden met veel gewicht besproken in de politiek en als zeer serieuze volwassenen behandeld door netwerken rond de moskee. Toch een mooie deal. Mijn voorstel is om kinderen die Talibaantje spelen, jongetjes en meisjes, weg te lachen in plaats van zo serieus te nemen. Helpt dat niet, stuur ze dan bij wijze van Talpa-realityshow naar een zomerkamp in Afghanistan om ze wakker te schudden uit hun natte droompjes.

kapoerewiet | 10-11-06 | 10:41

@de melkboer 10-11-06 @ 10:35: ik begrijp dat jij dus ook voorstander bent van een soort kleding- en zedenpolitie? Misschien is Iran wat voor jou?

sammy de moraalridde | 10-11-06 | 10:40

020babe 10-11-06 @ 10:30

Zeau, als dat je diepgaande comments zijn, dan ga ik me nu weer met belangrijke zaken bezig houden, zoals met mensen op niveau te spreken. Als je het niet kunt volgen moet je me maar vragen om uitleg, pak ik alvast wat plaatjes om het eea in stripboekvorm duidelijk te maken. Een typisch Nederlands gezegde luidt: "Over smaak valt niet te twisten" (voor zover een stukje integratieonderwijs

lachspier | 10-11-06 | 10:39

e kan bijna begrijpen dat hun kerels ze in die pinguïn hijsen. Bijna....

020babe 10-11-06 @ 10:36

ZEKER WETEN, omdat het onzekere, zelfzuchtige, gefrustreerde schapen neuquerts zijn!

ja man | 10-11-06 | 10:39

Salvatore degeneree

Treger | 10-11-06 | 10:39

Treger 10-11-06 @ 10:34

Het is heel simpel,Burka's,hoofdoekjes,moskee's horen NIET in Nederland.

Wel in Nederland,Laag omsluitend (string zichtbaar) spijkerbroekje,hoog truitje (tattoo zichtbaar) heerlijk om naar te kijken toch ??

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:38

Ja dat is Nederland, alles moet maar kunnen.
Ballen hebben ze hier niet meer
Wees godvrr duidelijk weet iedereen waar die mee af is, en verbied dit toonbeeld van vrouwenonderdrukking.
Een hoofddoekje valt nog iets voor te zeggen, maar een boerka, niqaab en chador.
Opzouten met die onzin.Ik vind veel hardcore moslims net kinderen die proberen ook telkens de grenzen te verleggen.
Wees duidelijk dit kan gewoon niet verbieden die onzin, waarom moeten we geconfronteerd worden met die geloofsfanaten.
En aan iedereen die schreeuwt dat dit maar moet kunnen, hoe wil je zo ooit fatsoenlijk deelnemen aan onze maatschappij.
Hoe wil je zo ooit een baan krijgen, maar dat is natuurlijk geen probleem je kunt natuurlijk nog altijd naar de commissie gelijkenbehandeling als je voor een baan geweigerd word.
Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid voor een levenslange uitkering.
Socialiseren met andere mensen word natuurlijk ook moeilijk, maar dat moet geen probleem zijn.
Onder het mom van ik geloof, moet tegenwoordig echt maar alles kunnen.
Back to de middeleeuwen

nostraflamoes | 10-11-06 | 10:37

De identificatieplicht zal echt niet misbruikt worden, onschuldige mensen hebben niks te vrezen. Waarom niet meewerken aan de identificatieplicht als je niks te vrezen hebt? Omdat deze wet dus wel misbruikt wordt om gedrag te sturen die via een andere wet niet te verbieden zijn. Door bescherming van de vrijheidsrechten in de grondwet is het niet te verbieden en dus maar via de id weg. Zoals een ander al schreef; wat is het verschil van alle langneuzige "joden" om een id vragen en dit.

spooky | 10-11-06 | 10:37

@democratie met terugwekrende kracht de das wordt omgedaan... WAHAHAHA

litebyte | 10-11-06 | 10:37

En zo wordt ons landje verkankerd! Dat is toch geen straatbeeld meer.
Moet je eerst aan al die theedoeken wennen, wat toch al een hele opgave is, gaan ze dit ook nog gedogen!! Wat is de volgende stap? Islamitische wetgeving?
Ik hoop dat Geert over een paar jaar groter wordt, dan zal je es wat beleven!
Aan mij zal het niet liggen.

Loopvogel | 10-11-06 | 10:37

Boerka's en niqaabs worden doorgaans alleen buitenshuis gedragen. En omdat ik wel 's bij de mensen thuis kom, heb ik me kunnen verbazen over zoveel schoonheid. Vrouwen uit Iran, Irak, Afghanistan, prachtig. Je kan bijna begrijpen dat hun kerels ze in die pinguïn hijsen. Bijna....

020babe | 10-11-06 | 10:36

@lijtmijt
Diezelfde democratie die met terugwerkende kracht de das wordt omgedaan omdat een stel randmongolen zich niet wenst aan te passen? Bedoel je die democratie..??!! Wordt eens wakker kneus...

de melkboer | 10-11-06 | 10:35

Het hoofddeksel is volgens mij niet zo'n probleem. Wie ligt er nu wakker om een hoofddoek? Al dan niet bedekte dameshoofden zorgen toch niet voor crimineel gedrag van de dames? Dat criminele... dat waren toch K*tjochies?
Dragen toch geen hoofddoek of burka? Of verandert de tidj zo snel?

Fishwife | 10-11-06 | 10:34

@Salvatore,
Dat bedoel ik. Jou zouden ze voor je eigen bestwil je ogen moeten uitrukken.

Treger | 10-11-06 | 10:34

020babe 10-11-06 @ 10:25
"Vrouwen die in een burqa gekleed gaan, zijn vaak prachtige vrouwen!!"
Zeau. Gelijker kun je niet hebben.

LibertasSimplex | 10-11-06 | 10:34

Treger 10-11-06 @ 10:27

Dan tyf je toch lekker op naar het riff-gebergte,kunnen wij lekker blijven kijken wat het vrouwelijk schoon ze allemaal te bieden hebben.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:32

de melkhoer: ja inderdaad, dat is de reden dat we hier prat gaan op democratie/rechtstaat (niet rechtsstaat) etc. Om het soort achterlijke regels zoals in Iran niet hier krijgen. Mensen mogen hier dus zelf bepalen of ze in een C&A outfit lopen, een pitbull smoking of in een burka. Mooi he democratie

litebyte | 10-11-06 | 10:32

Dadelijk is de nieuwste mode onder de burka draagsters een muts, donkere zonnebril en een das tot over de neus.
"Ies tegen de kou agent"...

da wizard | 10-11-06 | 10:31

@ de melkboer 10-11-06 @ 10:29

Zoiets dacht ik ook al, misschien iets minder genuanceerd, maar ach... zie mn post van 09.46

ShadowBMX | 10-11-06 | 10:30

@ Treger - en je hebt natuurlijk ook debielen die naar de andere kant doorslaan.
Wat is er mis met gematigd, mensuh?
Zelfbeschikking, daar stond toch iets over in een wet ofzeau....?? *zet MAVO-blik op en doet alsof ze in de grijze bibliotheek graaft*

020babe | 10-11-06 | 10:30

020babe 10-11-06 @ 10:25

Gefrustreerd of ervaring? Maakt mij miet uit, je geeft jezelf wel erg bloot......

lachspier | 10-11-06 | 10:30

@litebyte 10-11-06 @ 10:24
Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk zijn kledingsvoorschrijften en handen geven helemaal niet van deze tijd. Ik zou zeggen, draag gauw weer die bruine hemden (is seveke niet door vermoord), doe een hakenkruis om (is seveke niet door vermoord), doe de hiltergroet (is seveke niet door vermoord en dan hoeven we elkaar geen hand meer te geven).
.
Ik wens je veel plezier met deze samenleving (volgens de burka aanhangers ben jij trouwens een ongelovige die afgemaakt moet worden, heb ik niet bedacht, dat staat in HUN wet)

Pigha Lal | 10-11-06 | 10:30

Vrouwen die in een burqa gekleed gaan, zijn vaak prachtige vrouwen!!
020babe 10-11-06 @ 10:25

hoe weet je dat dan? jij doorkijkbril dragen?
ook jij nu oficieel door de mand gevallen sukkel!

ja man | 10-11-06 | 10:30

@Kapoerewiet,
Rebels without a cause? No future?

Treger | 10-11-06 | 10:29

@da wizard 10:27
In de redenatie van Balk: als je het probleem niet zien, dan is het er niet.

Wit Linnen | 10-11-06 | 10:29

Moet je eens als vrouw proberen zonder kopvodje in Iran in een kort rokje over straat te gaan... als je niet eerst finaal aan stukken wordt getrokken door wat hormoongevoelige heren dan wordt je wel gelynched door het fantastiche rechtsysteem aldaar... Dus wat doe je dan ... juist gewoon kopvodje omdoen en netjes gedragen zoals de rest van de geïndoctrineerde & gemaniupleerde samenleving... ies integratie...
Jammer dat het andersom nooit zo werkt...

de melkboer | 10-11-06 | 10:29

k zou het wel jammer vinden als dat gebeurt, overigens, want in het land waar ik geboren ben met het idee dat ik alles kon worden/zijn wat ik wilde, past geen verbod op hoe je je wilt kleden
020babe 10-11-06

ben je nou zo dom, of staat je stoerevent met gebalde vuisten naast je mee te reaguren?

iedereen moet herkenbaar zijn op de openbare straat cq ruimtes in nederland!
kan je dit niet accepteren, ik zou zeggen iran is een lekker warm land!

ja man | 10-11-06 | 10:28

Gaat alleen maar averechts werken. De niquaab (dat is het juiste woord: de burka wordt alleen in Afghanistan gedragen en zie je hier nooit) wordt dan een geuzenkledingstuk. Een protestgeste. Dat is het nu al een beetje. Van wat ik heb gemerkt komt het bij de draagsters ervan in Nederland meestal voort uit een soort mengeling tussen provocatie en vrome kokketerie. Ook de djellaba's+baarden moet je in deze context zien: het is gewoon reuzestoer om opeens in quasi-taliban tenue op de Nederlandse straten te verschijnen en bevreesd te worden aangekeken. Zoiets als wat de punkerds 25 jr terug ook deden.

kapoerewiet | 10-11-06 | 10:28

Liever een Burka dan onbedekt vlees. Amorele hoerige uitloksters zijn dat symbool van verval van de westerse maatschappij.
Uiteindelijk zal de puurheid overwinnen.

Treger | 10-11-06 | 10:27

@ lachspier - jij lult echt een kilometer uit je dikke nek. Vrouwen die in een burqa gekleed gaan, zijn vaak prachtige vrouwen!!
Van dit soort posts ga ik toch wel lichtelijk over mijn nek. Al die nonsens die hier voor het voetlicht gegooid wordt. Verdiep je eerst ns ergens in alvorens je bek een douw te geven en mij er mee lastig te vallen.
*wie de schoen past trekke hem aan*

020babe | 10-11-06 | 10:25

Ik heb nog nooit gehoord dat burka's problemen veroorzaken. Er is geen burka front, geen BuRaRa. Theo (ja die) is niet vermoord door een militante tent. Het enige die problemen m.b.t. burka';s kunnen veroozaken zijn 'onze' militante kultuur bewakers (hier beter bekend als kaalkopjes) Er zijn trouwens veel nederlandsche vrouwen die een burka niet zouden mistaan, vanuit sociaal oogpunt natuurlijk.

litebyte | 10-11-06 | 10:24

@Vinque: Iets wat niet verboten is, kun je niet gedogen. Waar is de overgang tussen een burka en het gewaad voor een novice (intredende non).
Bij de weg: een grote witte pruik, type suikerspin, en een laag pancake en een donkere zonnebril verstoppen meer.

MadDieu | 10-11-06 | 10:23

Ja man,
Kijk goed en je ziet subtiele dingen, modieuze schoenen, glimpjes van mooie geile netkousen, verzorgde handen... erg sexy want geeft te fantaseren. Zo'n lekker dienstbaar vrouwtje die helemaal toegewijd is aan eigen man.

Treger 10-11-06 @ 10:14

HAHAHAHA, jij bent nu oficieel door de mand gevallen sukkel!

ja man | 10-11-06 | 10:23

Het is en blijft straat beeld vervuilend.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:22

Een overwinning voor de Nederlandse maatschappij. Nu nog een huiszoeking tijdens ieder gebed in de moskee en elke dag de keuringsdienst van waren op controle in de Islamitische slagerijen!

Slotenmaker | 10-11-06 | 10:22

Stelletje zakken hooi die zo'n maatregel bedenken. Ze moeten zich laten nakijken.... We moeten beter naar de mensen die die culturen, mannen in dit geval, luisteren. Het is natuurlijk niet voor niets dat die Burka's er zijn. Nu ze (bijna) niet meer gedragen mogen worden, worden we overspoeld met de lelijkheid van de voormalige Burka draag(st)ers, want de regels voor het dragen van een Burka vanuit het geloof is volgens mij gewoon onzin. Ze zijn gewoon niet om aan te gluren...... Horizonvervuiling noem ik dat. Laat die mutsen gewoon die mutsen dragen en omarm de multiculturele samenleving.

lachspier | 10-11-06 | 10:21

Netzoals iedereen met een lange neus in 4045 om zijn legitimatie werd gevraagd? Balkendende is nog rechtser dan Janmaat.

Tjop Tjong | 10-11-06 | 10:21

vinque 10-11-06 @ 10:12

Ja dan wil ik toch ff reageren. Wat is hier gedoogbeleid aan?
Zie jij nou nog maar es met boerka en bomgordel de markt af te struinen. Dat gaat niet meer hoor. Tenminste, niet makkelijker dan met verbod. Zo'n verbod leidt enkel tot allerlei 'mazen in de wet'. Dan moeten ze lijstjes gaan maken met wat wel en wat niet mag. Schiet je niks mee op.

LibertasSimplex | 10-11-06 | 10:20

Hoe moet dat met boerka's die in het donker willen fietsen? Volgens mijn meester op de basisschool, moest 's avonds in het verkeer lichte kleding gedragen worden.

Keutelaer | 10-11-06 | 10:19

"De politie zal hen dan onherroepelijk naar hun identiteitsbewijs vragen."
"Onherroepelijk" hahahaha. Wat een baggerblaadje is het ook.

sammy de moraalridde | 10-11-06 | 10:19

En ja hooorrrr.... ik hoor weer een berggeit stront staan op te roggelen... of nee... ben jij het weer TREGERTJE?
..
Burka's zijn het toppunt van gewillige onderdrukking... Afschaffen en verbieden. Maar niet alleen het gedrocht straffen die zo'n ding draagt maar ook het wormvormig onderkruipsel dat zn werpzeug heeft gedwongen het te dragen...!

de melkboer | 10-11-06 | 10:19

@ Fishwife 10-11-06 @ 10:14

Probeer het eens in het 'Oude Noorden' van 010... Ik zie ze hier vooral op zaterdag na 5en en zondag 's morgens langsschuifelen

ShadowBMX | 10-11-06 | 10:17

Waarom komen de dames/heren burqa dragers eigenlijk naar 0031?
In hun "eigen land" zijn zo ZOVEEL GELUKKIGER!!!

Pigha Lal | 10-11-06 | 10:17

ja man 10-11-06 @ 10:11

Het kan dan nog wel een vrouwen mensch zijn (al dan niet met snor)
Tjah,alleen dat bomgordeltje hé..... maar ja waar hebben we het over hé

Salvatore Riina | 10-11-06 | 10:15

Daar gaan mijn aandelen van de Boer tenten Bedankt weer Balkie.

endeldarm | 10-11-06 | 10:14

Typisch Nederlands ...
Net voor de verkiezingen nog even 'daadkrachtig' *proest* uit de hoek willen komen maar het eigenlijk niet zijn.
Het mag eigenlijk niet maar stiekem toch weer wel. En zo polderen we vrolijk verder onze verdommenis tegemoet.
.
Balkenende, bent u ook zo trots op Nederland?

Professor Plons | 10-11-06 | 10:14

Wat maken ze in 070 toch een hoop fuzz.
Om hoeveel moslimzusters gaat het? Een handje vol?
Lopend door de wereldsteden 010 , 020, 030 heb ik erg weining dames is een burka gezien. Allerlei hoofd- en lichaamsbedekking wel, maar burka?
Toch maar eens een bril aanschaffen want ik zie ze niet.
Of iemnd een tip waar ik het in real life kan aanschouwen eer ik een oordeel vel?

Fishwife | 10-11-06 | 10:14

Vandaag de burka, morgen de lange baard waaronder je niet ziet wie het is, dan de intergraalhelm van de motorrijder, enz enz.
Dit land kan zoveel vrijer...

da wizard | 10-11-06 | 10:14

Keuzes, keuzes:
1) Of thuis in elkaar geslagen worden, omdat mevrouw geen burka's meer draagt.
2a) Of op straat door de polisie betast en bekeurd worden...
2b) ... en dan thuis in elkaar geslagen worden omdat je niet meer rein bent.
Oplossing: burka-gedoogzones?

Wit Linnen | 10-11-06 | 10:14

Ja man,
Kijk goed en je ziet subtiele dingen, modieuze schoenen, glimpjes van mooie geile netkousen, verzorgde handen... erg sexy want geeft te fantaseren. Zo'n lekker dienstbaar vrouwtje die helemaal toegewijd is aan eigen man.

Treger | 10-11-06 | 10:14

Wat is dat voor gelöl van "men kan dat nog niet verbieden?!" Moet je eens een bivakmöts opzetten, kijken hoe snel je in de kraag wordt gevat (en terecht baai de wee)
Trouwens, ik ga een nieuwe ID-kaart halen en ga met zo'n burqua op de pheauteau; nou kan het nog. Lekker de eautoriteyten in der hemd zetten. hehe.

Deense Postbode | 10-11-06 | 10:14

Mooi nu de puntmutsen en bivakmutsen ook vrijgeven en dan is de behandeling weer helemaal gelijk.
Als ik opgepakt word met mijn bivakmuts op ga ik naar de commissie gelijke behandeling. Ik denk dat ik er dan gewoon mee mag lopen.

Turbo-Tinus | 10-11-06 | 10:13

De burqua wordt dus gedoogd. Zoals alles. Tot en met het Sinterklaas knuppelen. Die beulskappen verbieden ging zeker weer te ver. De overspoeling van het nederlandse straatbeeld met koboldachtige verschijningen, cq marketing actie ter bevordering van onthoofdingen, is de grootste ramp sinds Alva.

vinque | 10-11-06 | 10:12

Mag wel verboden worden, behalve voor carnaval natuurlijk.

peertje221 | 10-11-06 | 10:12

Laat die vrouwen toch. Heeft niemand last van
Treger 10-11-06 @ 09:50

HOE WEET JIJ DAT HET VROUWEN ZIJN DAN?

ja man | 10-11-06 | 10:11

Michiel van de Berg kom er maar in!

knaagstaaf | 10-11-06 | 10:11

@spooky 10-11-06 @ 10:07
"Als je je vrouw niet slaat Hou je niet van haar"
Vrij naar het Riff Burqa gebergte.

Pigha Lal | 10-11-06 | 10:10

-weggejorist-

knaagraaf | 10-11-06 | 10:10

Denk dat ik binnenkort mijn moeder in zo'n boerka ga stoppen, zelf een wit KKK-pakje inclusief puntmuts aantrek, en dan elkaar onzedelijk betasten voor het politiebureau. Benieuwd wat de reactie van oom agent zal zijn.

AdolfJoling | 10-11-06 | 10:08

Onder het mom van een burka is onwaardig voor vrouwen, zitten ze nu weer thuis bij manlief die zich afvraagt of hij vrouw wel hard genoeg slaat.

spooky | 10-11-06 | 10:07

zoveel aandacht en politie mankracht is het niet waard, ik geloof niet dat er in 0031 zoveel plofkippen rondlopen, wen überhaupt, lassie heeft de ultieme oplossing; Bpm heffing op burkas, ik bedoel maar als je een campertje kopen wil betaal jeje ook scheel aan belasting, zo heb je er nog wat aan

Lassie | 10-11-06 | 10:07

flyinghollander 10-11-06 @ 09:57 : Ja... of wellicht 'integratie'?

Irish_Bastard 10-11-06 @ 10:04 : Ach ja, het is verkiezingstijd he...

TM | 10-11-06 | 10:06

@flyinghollander: het gaat hier bij veel menschen om de hollandsche kultuur en ik zeg het je nu een Burka strakjes een creatie van Lagerfeld, dan zijn we helemaal ver van huis.

litebyte | 10-11-06 | 10:06

Gewoon moslima's in een zwarte tent , lelijke vrouwen in een groene tent , homo's een blauwe muts op ( net als in Kazachstan ) , alle radikalen verplicht in het rood gekleed , en de joden ster ook gelijk maar weer invoeren .
... en kabinet en kamer ongezien het vuur in graag !!!

Amoebe | 10-11-06 | 10:06

Raar verhaal. Volgens mij mag er niet lukraak om je ID gevraagd worden, maar moet daar een dringende aanleiding voor zijn. Dat lijkt me niet echt altijd het geval in het geval van de moslimcampingzendermedemens in burka's.

Horror Scoop | 10-11-06 | 10:06

En als je nu bijenhouder bent?

knurfie | 10-11-06 | 10:05

Ik vind het geweldig, omdat het huidige kabinet zich weer eens flink voor l*l zet door de problemen met de laagste prioriteit weer als eerste aan te pakken, en ik kan lachen om de wijkagenten die zich hier de tering mogen gaan werken om alle gesluierde dames in ghetto 070 te gaan controleren en/of bekeuren.
Dit vind ik een mooie afsluiter van mijn vrijdag ochtend.

Irish_Bastard | 10-11-06 | 10:04

gaat mij echt niet ver genoeg... kunnen ze deze schommelde tentjes niet uitzetten op de Veluwe, voor de drijfjacht?? Hebben de Oranjes toch nog wat te knallen....

Lachende Scheerkwast | 10-11-06 | 10:04

@Pasiphae: Jeemig mijn hele ontbijtje kwam in een keer weer naar boven met je walguitspraak van een kleurrijk nederland.... de indocterinatie zit er bij jou goed in zeg!

MiRRoRMaN | 10-11-06 | 10:04

En hoe willen ze het gezicht dan controleren met zo een muts over hun lichaam.

monaco | 10-11-06 | 10:03

freefly4fun

Dan stuur je ze allemaal terug die zich niet willen aanpassen.
Maar het probleem in nederland is, dat de besluitvorming erg traag is.
Asielzoeker komt land binnen en voor ze een besluit hebben ben je jaren verder. Kan je ze eigenlijk niet terug sturen, gewoon binnen een maand uitsluitsel geven.

flyinghollander | 10-11-06 | 10:03

Terecht toch? Je mag het ze niet verbieden maar je mag wel vragen om ID. Iedereen die in zo'n kudt-tent rondloopt heeft iets te verbergen.

TM | 10-11-06 | 10:03

Wat een zeurpieten hier zeg. Met een masker, bivakmuts, panty over je kop of helm op, Kortom al die andere vormen van je hele kop bedekken, moet je eens gaan shoppen bij de lokale super of nog leuker een bank. En dan eens afwachten wat de reacties zijn. Als de politie dan komt vragen of je hem af wil doen moet je weigeren omdat het van god niet mag. Tevens natuurlijk ook weigeren aangeraakt te worden door de agent met snor.

OpenDeur | 10-11-06 | 10:02

Beetje jammer. Nu pak je de vrouwen, terwijl deze meestal verplicht worden door de man om een burka te dragen. Dan kun je het beter verbieden....

freefly4fun | 10-11-06 | 10:01

Mooi besluit. Geen verbod nodig.

LibertasSimplex | 10-11-06 | 09:58

En ze denken dat oom agent dit ook werkelijk gaat doen, omdat....?

MiRRoRMaN | 10-11-06 | 09:58

@DFT Ja, mankracht genoeg. Ik heb mijn motorrijbewijs al ruim 25 jaar en ben op de motor nog nooit gecontroleerd. Mijn broer daarentegen wordt -alleen in de zomer- af en toe aan de kant geroepen. Het verschil in motor en kleding is minimaal, maar hij rijdt 's zomers met een donker vizier.

MadDieu | 10-11-06 | 09:58

treger:Laat die vrouwen toch. Heeft niemand last van. Ooit lastig gevallen door een groep Burka's die de weg versperden? Nou dan...
Dan ook verbod op traditionele hollandse kledij. Politie ga eens naar Volendam of Marken?

Welk land wonen wij? Als ze dat willen gaan ze toch lekker terug... Intergratie noemen we dat.

flyinghollander | 10-11-06 | 09:57

Pasiphae 10-11-06 @ 09:40

Met alle respect, maar dat vind ik altijd van die flauwekul. Niemand kan me wijsmaken dat burka's e.d. op enigerlei wijze bijdragen aan een 'gezelliger' straatbeeld. Er zijn argumenten te bedenken waarom je het niet met dit soort maatregelen eens zou kunnen zijn, maar dat geneuzel over 'kleurrijk'... Net alsof autochtone Nederlanders serieus allemaal in een grijs uniform lopen o.i.d. Nok met die drogredenen. Kom voor je mening op met argumenten die daadwerkelijk hout snijden.

Dat gezegd hebbende. Misschien kom ik niet genoeg in het westen des lands, maar ik zie hier in Zwolle geloof ik vrijwel nooit vrouwen (?) in burka's lopen. Kan dus ook niet zeggen dat ik wakker lig van die 'problematiek'.

professor Zuurbekje | 10-11-06 | 09:57

Wat zijn dat nou weer voor razzia-praktijken?! Heeft de pliesie nix beters te doen? En heeft de regering niets beters te doen dan alle naar rechts afgedwaalde VVD/CDA-lammeren terug te lokken naar hun oude clubjes door middel van oneliners en anti-moslimverkiezingsretoriek?
Lekker goedkoop scoren vanwege de opkomende buitenlander-negativiteit onder de bevolking. Verbied het dan gewoon, doen ze in Turkije en Tunesië ook.
Ik zou het wel jammer vinden als dat gebeurt, overigens, want in het land waar ik geboren ben met het idee dat ik alles kon worden/zijn wat ik wilde, past geen verbod op hoe je je wilt kleden, waar je in wilt geloven...

Blijkbaar heerst er een Hitler-achtige neiging om een groep underdogs die zich al in het afvoerputje van onze maatschappij bevindt, nog verder de verdoemis in te helpen.
Gewoon blijven schoppen, terwijl ze al onder liggen. Ben benieuwd wat voor moois daar uit gaat ontstaan.

020babe | 10-11-06 | 09:57

Burka's en hoofdoekjes horen niet in Nederland net zo min als moskee's.

Salvatore Riina | 10-11-06 | 09:56

Dan mag ik zeker ook niet meer met mijn vrienden met de bivakmuts op over straat lopen? Ik vond het altijd wel prettig niet herkend te worden door de heilige hermandad. Straks sturen ze me nog terug naar de TBS inrichting.

Martentje | 10-11-06 | 09:56

Ten eerste: Doen ze toch niet. Veel woorden weinig daden.
Ten tweede: De commissie gelijkebehandeling gaat hier zeker een stokje voor steken.

Spyrograaf | 10-11-06 | 09:55

Dat zal ze leren onderdrukt te worden!

Traag | 10-11-06 | 09:54

Liever een Burka in zicht dan wat hier teveel aan doorgeschoten "Hollandsch Welvaren" rondloopt. Hoe kun je dat esthetisch verantwoorden?

Treger | 10-11-06 | 09:53

"Dag mevrouw. Mag ik even onder uw burka kijken? Is nieuwe wetgeving, ziet u?!"

Wit Linnen | 10-11-06 | 09:52

hahah de burkapelisie hahah

wie weet waar | 10-11-06 | 09:51

Dit idee komt uit de SP vandaan kan niet anders.
Geef de mooie meiden een doorzichtige burka met niks eronder dan klaagt er niemand.

harry de leipe | 10-11-06 | 09:50

En Ali B. moet dat petje ook maar 's afdoen! Nieuwe wetgeving graag!

Wit Linnen | 10-11-06 | 09:50

Kunnen ze die straat vervuilende hoofdoekjes ook gelijk verbieden ?

Salvatore Riina | 10-11-06 | 09:50

Laat die vrouwen toch. Heeft niemand last van. Ooit lastig gevallen door een groep Burka's die de weg versperden? Nou dan...
Dan ook verbod op traditionele hollandse kledij. Politie ga eens naar Volendam of Marken?

Treger | 10-11-06 | 09:50

Victor en Rolf zijn veel te gay voor onze moslimzusters.

CoJoNes | 10-11-06 | 09:49

@flyinghollander 10-11-06 @ 09:45

Hhet eerste heeft iets te maken met een 'rechtsstaat' en het andere met 'democratie'! Maar goed ik deel je laatste opmerking ik word ook kotsmisselijk van dit soort incidenten politiek.

lenegro@heijls | 10-11-06 | 09:49

Niet herkenbaar zijn en toch naar buiten willen gluren. Wat is het verschil tussen een burka en een auto met geblindeerd glas?? Gaan we uit gelijkheids principes ook deze vermomden stalken! Big fun.

MadDieu | 10-11-06 | 09:47

Van mij mogen ze die dingen gewoon verboten machen... En anders een regel uit Iran in negatieve versie toepassen... daar mag een vrouw die haar gezicht niet bedekt, ookal is ze duidelijk geen zandvrouwtje, een knal voor dr kop krijgen. Als we dat hier nou gewoon eens omdraaien? Dan ga ik snel een bus kopen en de '010 Burka Bash Tour' opzetten... echter het is net als op een bootje walvissen zoeken, het is niet gegarandeerd dat je er één te zien krijgt ;)

ShadowBMX | 10-11-06 | 09:46

Ach.. ze gaan naar de commissie gelijke behandelingen en ze winnen ook nog. Wat doe je in nederland als je toch graag je eigen vorm van intergratie op naar houd. Maar ja verkiezingen komen eraan, dus krijg je zulke acties van de politiek. (ipv van dit gewoon altijd te doen)

flyinghollander | 10-11-06 | 09:45

Weer zulk heerlijk halfslachtig beleid. doe dan niets! Zijn we nou werkelijk zo dom met z'n allen om te denken dat de politie de mankracht en de motivatie heeft om elke fatima aantespreken en haar om legitimatie te vragen? Beide kanten van het debat worden op deze manier weer heerlijk gepacificeerd. Ik neem aan dat iedereen er inmiddels weer van overtuigd is dat het poldermodel weer terug is van weggeweest!

DFT | 10-11-06 | 09:44

Eindelijk... Ik werd helemaal gek van die vrouwen die in Burka's in Nederland overvallen deden, moorden pleegden en terroristische aanslagen uitvoerden. Eindelijk een beetje rust van die burka-mensen. Politiek weet eindelijk weer eens PRIORITEITEN te leggen...

bwahaha | 10-11-06 | 09:44

Stijlloze move; liever alle snorren in ruimvallend Zeeman/Wibratextiel. Waterafstotend niet echt noodzakelijk!

Bouwfraudeur | 10-11-06 | 09:43

Laten we ons eens druk gaan maken om zaken als het alsmaar duurder worden van de primaire behoeftes. Belachelijke benzineprijzen, belasting op accijns, zorgpremie die niet meer te betalen is, enz. enz.

Maar neeee, zeuren over wandelende tenten...

T'is maar waar je je prioriteiten legt...

Eagle_Eye | 10-11-06 | 09:43

Victor & Rolf, leef je uiiitttttttt, binnekort stormloop bij de wibra ?

wittefang | 10-11-06 | 09:41

Nederland wordt het meest saaie land ter wereld. Eenheids worst. Moet je op de Veluwe komen, nee doe het maar niet. Het is daar zo verdomd saai. Geef mij maar een kleurrijk Nederland.

Pasiphae | 10-11-06 | 09:40

... nieuwe modelletjes uitzoeken? Januari is toch altijd de Camping-beurs in de Rai?

Comrade Enver Hoxha | 10-11-06 | 09:40

Cool ik wil ook een wandelende tent, is makkelijk voor op kamp.
Als het regent kan je je tent makkelijker verplaatsen naar een hoger droger gebied!

RedScorpion | 10-11-06 | 09:40

Laat die mensen toch. Plisie gaat toch ook undercuver?

Eagle_Eye | 10-11-06 | 09:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken