Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slachtoffer geheime VU-cams meldt zich

dokterarnie.jpg Het is de week van de medische ethiek in Nederland. Eerst NRC dat infiltreerde aan de rand van het ziekenhuisbed van Johan Friso en nu het VU Medisch Centrum weer dat zich door Arnie Oerlemans heeft laten ombouwen tot realityshow. Maar liefst 35 op afstand bestuurbare camera's registeerden de afgelopen anderhalve maand alles op de spoedeisende hulp. Behandelingen, ingrepen, vertrouwelijke gesprekjes met de patient, alles is te zien en vaker zonder toestemming van de patient dan met. Wat de neuk is er met dit land aan de hand dat een ziekenhuis zich tegen betaling laat verkrachten door commerciële televisie? Uiteraard de immer teruglopende inkomsten en oplopende kosten in zo'n patientenfabriek. Winst maken is het belangrijkste. Patienten komen op de tweede plaats. Maar het is ook de schuld van aandachtsverslaafde paarse broeken met hun rare ideetjes. Het VUMC spindoktert inmiddels dat door deze gluurTV de transparantie moet verbeteren. Maar dat is natuurlijk bullshit marketinglingo. De contracten + financiele vergoeding met EyeWorks zijn keihard uitonderhandeld aan de directiebureau's op de bovenste verdieping. Met als allerbelangrijkste gesprekspartner: de afdeling marketing van het VU. Lees dit verhaal en snap dat geen enkele VU-medewerker zat te wachten om ongevraagd verzeild te raken in een aflevering van E.R. De mensen op de werkvloer willen gewoon mensen helpen, hun baan uitvoeren en verder niks. Maar omdat die communicatiepipo's teveel House hebben gekeken en denken dat je geld kunt verdienen door Candid Camera met patienten te spelen (zie HIER de originele versie uit Argentinië + format in PDF) zit het hele ziekenhuis nu met een gigantisch imagoprobleem. Want het is echt waar: zelfs patienten die niet volledig bij bewustzijn waren, kregen door Eyeworks een camera op hun gezicht. Het VU zegt dat er zo zorgvuldig mogelijk is gewerkt. Ja, om zoveel mogelijk groggy mensen op TV te krijgen. Vanochtend benaderde een slachtoffer GeenStijl met zijn verhaal... Hallo patient X! Vertel je verhaal! Ik ben vorige maand na een aanrijding (hoofdwond, hersenschudding, breuk in gezicht, geheugenverlies) per ambulance naar het Lucas Andreas gebracht. Na een eerste behandeling aldaar werd ik ontslagen en verwezen naar de polikliniek van het VUMC. Ok. En toen? Onderweg via het openbaar vervoer was ik erg beroerd als gevolg van de aanrijding. Eenmaal aangekomen bij het VUMC was ik dusdanig verward dat ik de dichtstbijzijnde deur ben binnengelopen - de spoedeisende hulp - waar ik vervolgens werd opgenomen. Het intake-gesprek verliep erg moeizaam aangezien ik behoorlijk het noorden kwijt was. Mij werd dit ook verteld: "U haalt allemaal dingen door elkaar". Je was dus bepaald niet op zijn scherpst. Wat gebeurde daarna? Ik was best wel dizzy. Maar ik herinner me een gesprek met een mevrouw in een witte jas. Ik ging er van uit dat ze dokter/arts was. We hebben diverse privacygevoelige zaken besproken. En dus ook over mijn medische toestand. Ineens begon die mevrouw over de camera's en of ik toestemming gaf om gefilmd te worden. Pas daarna vielen mij de camera's en microfoons op aan het plafond. Zij bleek dus bij de TV-crew te horen en niet bij het ziekenhuis. Er werd dus al gesproken over je medische toestand voordat je toestemming had gegeven? Absoluut. Ik heb dan ook zo goed en zo kwaad als het kon toestemming geweigerd. Maar ik vind dat je in die situate helemaal niet voor die keuze gesteld mag worden. Iemand die zaken door elkaar haalt kan toch geen weloverwogen beslissing nemen hierover? Dat is volstrekt niet ethisch verantwoord. Dat heb ik ook later tegen de arts gezegd die mij zou operen. Wat zei die over de kwestie? Hij zei dat hij gesproken had met de spoedeisende hulp en gezegd had: "niet met zijn patiënt". Hij leek niet blij met de situatie. Vervolgens legde hij uit dat het een extern filmproject betrof op de spoedeisende hulp. De regiekamer bevond zich op de parkeergarage en het zou gaan om een project van Eyeworks van Reinout Oerlemans. De vrouw in kwestie was inderdaad geen medewerkster van het ziekenhuis. En ben je nu eigenlijk gefilmd of niet? Ik weet het eerlijk gezegd niet. De arts vertelde dat de bandopname pas gestart wordt na toestemming van de patiënt en dat het zou gaan om vaste camera's aan het plafond omdat een filmploeg maar in de weg zou lopen. Maar wie controleert dat? Feitelijk heb je dus gewoon half bewusteloos zitten babbelen met een productiemeisje verkleed als ziekenhuismedewerker? Terwijl ze wist dat ik dingen door elkaar haalde nota bene! Dat is geen misleiding. Dat is gewoon keihard mensen misbruiken. Voor een TV-show! In een een ziekenhuis vertrouw je mensen in een witte jas. Weet je wat er met de tapes gaat gebeuren? Nee, geen idee. Ik neem aan dat die ergens bij Eyeworks in een kluis liggen. Ik ben hier dus echt zo pissed over. Alsof een aanrijding en een gezicht in de kreukels niet vervelend genoeg is. Met een beetje pech figureer ik straks ook nog in ranzige medische RTL-porno. Hier is het laatste woord ook nog niet over gezegd. Ik ga een dikke klacht indienen.

Reaguursels

Inloggen

Kijkoperatie!

nogeentjedan | 24-02-12 | 11:16

SMILE! You're on candid camera!

flinkescheet | 24-02-12 | 09:03

Er werd vanavond in Nieuwsuur gequote uit dit interview. Heeft de betrokkene zich ook bij Nieuwsuur gemeld?

marian12 | 24-02-12 | 02:26

-weggejorist-

casagrande | 24-02-12 | 02:12

Uit de persverklaring van het www.vumc.nl/4978246/64522/6689862/pers... "Alle betrokkenen hebben ten allen tijde het recht om hun toestemming in te trekken, het beeldmateriaal wordt dan alsnog vernietigd "
Daarom de uitzending vervroegd! Om te voorkomen dat mensen die toestemming hebben gegeven deze alsnog intrekken en Eyeworks niets overhoudt om uit te zenden! RANZIGE ARNIE alias REINOUT

casagrande | 24-02-12 | 02:08

Oerlemans denkt dat hij met z'n nepbaard nog steeds dat hij de Nederlandse Steven Spielberg is. Wat een neuroot in de discussie op Nieuwsuur.Hij had beter zijn vrouw kunnen sturen.

nadenkeniseenkunst | 24-02-12 | 01:53

brun mee eens en dan ook ongevraagd uitzenden die eikel van een oerlemans, dit kan echt niet een ziekenhuis is een veilige haven geen commerciele speeltuin.. zijn ze eyeworks en het vu helemaal gek geworden..

j.cohen | 23-02-12 | 23:09

Ik word hier heel boos van, stomme achterlijke VU en alle rioolfotografen moeten nu 24/7 Arnie gaan volgen.

MacVulpen | 23-02-12 | 22:44

eens met reaguurders

verdomme Kees | 23-02-12 | 21:44

En dit dan. Van de perssite:

'De situatie rond de heer Janssen, die in Nieuwsuur te zien was op 22 februari jl, was een betreurenswaardig incident. Hiervoor hebben VUmc en Eyeworks direct de volgende dag per mail excuses aangeboden '

(bron www.vumc.nl/4978246/64522/6689862/pers...)

Nee, stelletje snotapen, dat is geen betreurenswaardig incident. Dat is een incident dat helemaal niet was gebeurd als jullie geen camera's hadden opgehangen.

brun | 23-02-12 | 21:15

Als we nou gewoon eens bij Arnie zelf thuis webcams ophangen. Ook in de plee, de badkamer en de slaapkamer. Datzelfde toen we bij die twee medewerkers van Eyeworks die de hele dag in het regiehokje bij de VU naar de beeldschermen hebben zitten staren. En we doen het óók bij die miep die in een witte jas op de Spoedeisende Hulp aan patiënten vroeg of ze gefilmd wilden worden.

Al die beelden van al die camera's nemen we een week lang op.

Daarna schrijven we die mensen even een briefje of mailtje of ze er akkoord mee gaan dat we het allemaal uitzenden. Ja, ook die scène waarin Arnie ver-schrik-ke-lijk in de diarree is, haha, dat is reality man, dat willen we zien hoor!

Uiteraard weigeren ze dan. Waarop we beloven dat we de beelden zo zorgvuldig mogelijk in een afgesloten kluis zullen bewaren.

WEDDEN dat die hypocriete figuren dan een hoop stennis zouden schoppen? WEDDEN?

Oh, ik kan hier zo kwaad om worden.

brun | 23-02-12 | 21:07

O ja, waar ook nog camera's hangen:

1.........
2.........
3.........

Excuses, hadden we niet moeten doen.

DrBowned | 23-02-12 | 20:11

Snappen die achterlijke kloten nou niet dat het probleem niet ontstaat als er wordt uitgezonden maar al op het moment dat er wordt opgenomen!
Of meegekeken om te bepalen OF er zal worden opgenomen.
Brainless nitwits.

Alteidt Glijck | 23-02-12 | 19:44

Het is wel goed mis in de VU: een narcist als hoofd IC die na jaren tot de orde wordt geroepen en uit al zijn functies wordt ontheven (maar nog steeds beschermd door vrienden uit de hogere regionen van zijn wetenschappelijke vereniging), verborgen camera's, een thoraxchirurg die de waarheid vertelt en wordt geschorst etc etc. Wat is het volgende exces? Jammer dat kleinere ziekenhuizen zoals in Dokkum moeten verdwijnen, omdat ze te slecht zouden zijn (volgens ziekenhuizen als het VUmc.......). Daar in dat soort streekziekenhuizen kan je tenminste nog vertrouwen op de mensen, daar kan je dit soort fratsen niet uithalen omdat je elkaar kent. De Raad van Bestuur van het VUmc moet zich diep, maar dan ook heel diep schamen voor dit soort provocaties richting patienten en personeel. Geen wonder dat voormalig VUmc patienten weglopen naar Slotervaart in Amsterdam West en Amstelland in Amstelveen. Betrouwbare mensen, niet vergiftigd door de commercie. Wake up mevrouw Schippers!

DrBowned | 23-02-12 | 19:41

Lees net op tt dat rtl vanavond dat programma al gaat uitzenden om ons te laten oordelen of er sprake is van privacy schending. De ratten willen volgens mij voorkomen dat alle deelnemers aan het programma gaan afmelden nu het nog kan. Boeven zijn het

deministerpresident | 23-02-12 | 19:32

Wordt tijd die regiekamer figuren eens in het daglicht te zetten.

Canis Spurcus | 23-02-12 | 19:31

Nog een paar miljoenen voor Reinout Oerlemans derbij. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.

de kudtkrantenjongen | 23-02-12 | 19:18

En krijg je dan gelijk ook een voorkeursbehandeling als je maar meewerkt?

Diesel-Kuhlschrank | 23-02-12 | 19:14

Is dit een figuratief interview om aandacht op GS te vestigen? Of echt. Kan het niet opmaken.

marian12 | 23-02-12 | 19:03

@Lyrthion | 23-02-12 | 16:10
Het is nog erger. Er worden zelfs functioneringsgespreksverslagen met terugwerkende kracht aangepast heb ik vernomen uit eerste hand.
Is er geen afdeling compliance of aangewezen (externe) partij of vertrouwenspersoon? Er zou een onderzoek moeten komen door een externe partij naar de onoorbaar gedrag begaan door leidinggevenden en/of bestuur. Werknemers worden dan afzonderlijk en anoniem door deze externe partij gehoord. Ga eens te rade bij www.bureauintegriteit.org/site/pages/o... Is er een regeling klokkenluiders? Regeling integriteit?

doenormaal! | 23-02-12 | 18:34

Ben zelf manager van een SEH afdeling. Schaam mij voor de integriteitsschending van mijn collega's. medisch verantwoordelijke voor de SEH afdeling aanklagen bij het medisch tuchtcollege, RvB strafrechtelijk vervolgen voor schending van de privacy van hun patiënten Dit is echt te gek voor woorden!

hope for happiness | 23-02-12 | 18:22

kan Eyework niet worden toegevoegd aan de poll deze week?

maraboe | 23-02-12 | 18:15

Ik lees net dat men bezig met een zaak aan te spannen tegen Eyeworks

maraboe | 23-02-12 | 18:09

Net dat stukje op nieuwsuur gezien. Wat een enorme pedante arrogante natte twaT is die Mark Kramer. Zum kotsen!

Captain America | 23-02-12 | 17:58

What's next?
Breng je een gezellig nachtje door in een hotelkamer. Word je de volgende dag gebeld:
- Mijnheer, mevrouw, mogen we uw fantastische vrijpartij van vannacht op de televisie uitzenden?
- WTF?
- De hoteleigenaar had ons toestemming gegeven om te filmen!

huh, ian? | 23-02-12 | 17:49

Is het juridisch houdbaar om 1 mail te versturen naar alle ziekenhuizen met de mededeling dat je niet wenst gefilmd te worden bij een eventuele spoedopname van jezelf of je kinderen. Bij schending van de afspraak dient een dwangsom van 1.000.000 euro betaald te worden. Zoiets. Als het mij was overkomen dat Arnie mij of mijn kinderen stiekem had gefilmd had er nu op dumpert een anaal touche bij R. Oerlemans gestaan.

deministerpresident | 23-02-12 | 17:28

Eyeworks komt binnenkort met "Big Turd", door een unieke samenwerking met de gemeente Amsterdam, worden alle openbare WC uitgerust met een camera in de pot.

Salmon Rosti | 23-02-12 | 17:06

Steeds gedacht dat de eeuwig lachende Oerlemans een nette vent was, maar helaas: er is weer een rat aan de oppervlakte gekomen. Grote vraag: hoe bestrijd je dat schorem?

Van Dikhout | 23-02-12 | 17:04

@Lyrthion | 23-02-12 | 16:10
Reden temeer voor de OR om aan het werk te gaan en te laten zien dat ze er zijn! Een OR kan externe hulp vragen van bijv. de vakbond. Als ze willen staan ze heel sterk.
Voor individuele personeelsaangelegenheden kan een OR wettelijk helaas niets doen.

doenormaal! | 23-02-12 | 16:55

tranparantie wil het vmuc
graag meteen even alle bonnen die zijn gedeclareerd en dan kunnen ziij ook meteen het faalbeied uitleggen rond de zorg en hoe zij daar mee omgaan.

Dat is ook transparantie heren maar dat mag wsl niet.

Volgende stap is dat de camers gewoon bij de psychologen en psuchiaters staan. Ik meen dat zij gaan fuseren met een ggz uit de amsterdamse omgeving.

dolffie | 23-02-12 | 16:49

Graag alle verantwoordelijke directieleden en paarse broeken van marketing met naam en toenaam en salaris op de frontpage van Geenstijl.

Hein73 | 23-02-12 | 16:43

Wachten tot Hoerlemans zelf geschept wordt en volkomen verkreukeld van hem op zijn eigen camera's elk gory detail vastgelegd wordt. Bloed pus etter. En dan GEEN toestemming vragen. Gewoon dóórfilmen. (Hoeveel vergoeding krijgen toestemminggevers eigenlijk, of is het allemaal gratis waar je voor tekent - tekent? Oeps...). Advies: iedereen moet alsnog weigeren of heul veul geld vragen. Dat zal hem leren!!

Rest In Privacy | 23-02-12 | 16:38

Lijkt verdorie wel een snuff-movie.
Wederom een dieptepunt van de TV format-dieven.
Camera in Arnies oog zeg ik, en laat hem nooit ever nooit niet van zijn leven nog genieten van welverdiende privacy.

Diesel-Kuhlschrank | 23-02-12 | 16:29

Eerst haatsjeik en nu dit? Lijkt me duidelijk dat de VU gaat dit jaar voor de Inholland-prijs van grootste faalhaas in het hoger onderwijs gaat.

H.Stiglitz | 23-02-12 | 16:24

Ga door widtvoet! Je doet 't goed.

hatari | 23-02-12 | 16:21

voor het geval u zich geroepen voelt om uw mening te ventileren richting ziekenhuis
Er is vanaf nu een meldpunt actief voor patiënten die in de opnameperiode op de SEH (spoedeisende hulp) zijn geweest en vragen hebben. Zij kunnen zich melden via telefoonnummer 020-4446178 of patientenvoorlichting@vumc.nl

dr kildare | 23-02-12 | 16:18

www.vumc.nl/4978246/64522/6689862/pers...
zit net de persverklaring te lezen van die fijne VU collega's. Weet je gelijk wanneer die ranzige troep op TV komt. Ze zijn er zo te lezen nog steeds trots op.
Let op dit zinnetje " De Eyeworksmensen hadden een geheimhoudingsverklaring getekend" Even voor de duidelijkheid. Een niet medicus mag geen inzage hebben in stukken zonder voorafgaande toestemming van de patient." In principe geldt dat zelfde voor een niet behandelend arts tenzij er sprake is van levensgevaar"
Met andere woorden dat verhaal dekt dus helemaal niets.
ik erger me kapot aan die grondhouding. Dat ze voor het tuchtcollege gesleept moge worden en dat de directie op straat komt te staan. Die Oerlemans gaat toch wel dood t.g.v een vergrote ego.

dr kildare | 23-02-12 | 16:15

@pius 15:57

Als die eerder gelinkte @Oerlemans het niet is zouk 't verder niet weten. Kwam 't akkount toevallig tegen maar zit eigenlijk zelden op de Twitters.

widtvoet ® | 23-02-12 | 16:13

doenormaal! | 23-02-12 | 14:46

Wat heb je daaraan? Heb je wel gevolgd hoe ze laatst met een arts om zijn gegaan nadat die tegen het management in ging?

Lyrthion | 23-02-12 | 16:10

En dan vinden ze me nog elitair omdat ik niet naar die commerciele meuk kijk.

TM | 23-02-12 | 16:05

spanarchist | 23-02-12 | 15:51
Ik controleer en redigeer mijn reaguursels té snel en té oppervlakkig. En dan krijg je dubbele ontkenningen. Je hebt geljk.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 16:03

@widtvoet ® | 23-02-12 | 15:45

Zit hij op twitter trouwens die arnie?

pius | 23-02-12 | 15:57

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:33 Overigens dat zelfde nieuwsuur wat hier zo'n spastisch ow wat fout bericht van maakte is dat zelfde nieuwsuur wat zonder morren de gejatte medische gegevens van Friso zowel op de website als in de uitzending gebruikte met nagenoeg de volledige Nederlandse pers in haar kielzog. Hoezo achter de ellebogen en boter op de knar.

Bedenk | 23-02-12 | 15:51

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 15:47
Je neemt niet aan dat opiniemakers niet dagelijks op GS komen? Dat lijkt me toch wat te veel eer voor GS.

spanarchist | 23-02-12 | 15:51

Schending van beroepsgeheim is tuchtrechtelijk en strafrechtelijk aan te pakken. Ook in de civiele procedure kan het ziekenhuis rekenen op minimaal 10.000€ schadevergoeding. Maal 1000 patiënten, is dat dus het jaarsalaris van 3 of 4 bestuurders!

Crak-ho | 23-02-12 | 15:50

widtvoet ® | 23-02-12 | 15:45
Dat zal inderdaad wel. Een andere reden is niet te bedenken.

spanarchist | 23-02-12 | 15:49

@Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 15:47 | + 0 -
Je bent een tamme loot.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:49

Leuk idee voor patienten die Eyeworks willen trollen:
"Ik eis dat u aantoont géén beelden van mij in bezit te hebben of gehad te hebben, indien u in gebreke blijft volgen rechtmatige[sic] stappen".

Seraphin | 23-02-12 | 15:48

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:12
Tsja, maar uit de reklame leer je dat herhalen hét recept is om de boodschap erin te rammen. En met succes mag ik wel zeggen want ik zie eindelijk een kentering in het denken over marktwerking en liberaliseren in de maatschappij. Laat ik het er maar op houden dat ik niet de enige ben met dit soort inzichten. Ik neem tenminste niet aan dat opiniemakers in dit land niet dagelijks op GS komen om te kijken wat de grote Lukuman uit Langatabbetje van dingen vindt, hoewel je niet mag uitsluiten dat zie hier wel degelijk de vox populi peilen. Ik hoor en lees regelmatig opinies die ik hier op GS al eens eerder heb gelezen.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 15:47

@spanarchist 15:41

Viel mij ook al op. Denk dat de schoft probeert de schade zo klein mogelijk te houden voor zijn Eyeworks na de emmers stront die hij gisteren en vandaag over zijn kindje uitgestort zag worden.

widtvoet ® | 23-02-12 | 15:45

@widtvoet ® | 23-02-12 | 15:37
Is fake-account. OerIemans, kleine el vervangen door grote ie.

John Toroflex | 23-02-12 | 15:44

Slopen dat Eyeworks!

T. Grimbek | 23-02-12 | 15:42

widtvoet ® | 23-02-12 | 15:37
Merkwaardig dat hij juist vandaag heeft gekozen om met twitteren te beginnen.

spanarchist | 23-02-12 | 15:41

widtvoet

wie is de troll?

muffstuff | 23-02-12 | 15:40

@BASinnic | 23-02-12 | 15:11
Alles wat je van Arnie krijgt is een miskraam.Net die kutfilm van hem.

miko | 23-02-12 | 15:38

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:33
Een zelfde soort voorbeeld.

Bedenk | 23-02-12 | 15:38

Iemand de contracten tussen Eyeworks en VU mc al boven water gekregen? Arnie lijkt nl. tamelijk zeker van zijn zaak.

twitter.com/#!/OerIemans

widtvoet ® | 23-02-12 | 15:37

gewoon fatsoen overschrijdend, walgelijk

gelachewoar | 23-02-12 | 15:36

@Bedenk | 23-02-12 | 15:28 | + 1 -
Vergeet ook "news of the world" niet in UK.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:33

Iedere arts op die afdeling moet voor een jaar zijn licentie verliezen en de directeuren die dit hebben goed gekeurd mogen de cel in.

Ik wordt echt vervuld met walging als ik dit lees. Vooral omdat ik me erbij bedenk dat de tuchtcommissie waarschijnlijk lekker milde uitspraken gaat doen, het OM gaat niet vervolgen, college bescherming persoonsgegevens heeft nagenoeg geen macht en Nederlandse rechters geven in civiele zaken altijd belachelijk lage schade vergoedingen dus er volgen voor niemand consequenties en het Ziekenhuis en Oerlemans maken dikke winst.

DeKeepVogel | 23-02-12 | 15:33

@Doc Damage | 23-02-12 | 14:45
Nu ja ach, ik lees hier weinig over dat ik het kwetsend of incorrect vind -t.
't komt gewoon ongelofelijk heel erg beyond voetbal stadion + carnaval + achterhoek zwarte cross eruit.
En laten we wel wezen, zo incorrect en kwetsend is het niet. Ik zie Oerende Arnie nu niet uit zijn vel springen om dit dichterlijk taalorgasme.

hfakker | 23-02-12 | 15:30

witwas , spanarchist, neemjemoederindemali,

Kijk en daar komt die een jaartje of 30 geleden was beide not don. Zoals men zegt ongeschreven regel. En laat me dat nu net zijn wat me inmiddels behoorlijk begint te irriteren. Media gaat steeds verder met wat wel en wat volgens hun niet kan en lapt vervolgens van alles aan enige vorm van norm aan de laars en als er een overtreding kan worden aangetoond dan zijn de gevolgen geen jota waard.

Telegraaf die dat jochie van die vliegtuigcrash aan de telefoon krijgt, inmiddels een NRC die een vertrouwelijk gesprek lekt en nu dit. Om het aantal dagelijkse nieuws berichten met halve of totaal verzonnen waarheden maar niet te hebben. Iets met wild plassende kleuter.

Bedenk | 23-02-12 | 15:28

Weer een fatsoensnorm naar de klote. Ik hoop dat beide partijen keihard aangepakt worden.

weedo | 23-02-12 | 15:27

Patienten die toestemming hebben gegeven, moeten alsnog gaan onderhandelen over een fikse vergoeding, die in relatie staat tot de reclameopbrengsten voor eyeworks. Let op, dan gaat "doortrapte Reinoutje wel anders piepen.
Wachten is op de eerstr no cure no pay advocaat die dat gaat regelen.

louis6227 | 23-02-12 | 15:27

Wat een Arnie Lul

Afvegen_Klaar | 23-02-12 | 15:26

Bertil | 23-02-12 | 15:18
Daniëlle met de tuinman, Daniëlle met de klusjesman, Daniëlle met de masseur, Daniëlle met de huishoudster, Daniëlle met de buurman. Ik ben om, direkt doen.

spanarchist | 23-02-12 | 15:21

*Eyeworks laat via haar voorlichter weten vandaag een deal gesloten te hebben met de noodlijdende woningbouwstichting Vestia. Alle huurwoningen van Vestia zullen worden voorzien van meerdere op afstand bestuurbare camera's teneinde de eerste echte 24/7 real life soap te kunnen realiseren. Bewoners zullen achteraf ingelicht worden of de beelden uit hun woning gebruikt zijn voor de uitzending van het nieuwe realityprogramma "24 uur kansenwijk"*

Geloof me, zo gek gaat het nog worden. Zucht...

PythonJunkie | 23-02-12 | 15:21

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:17
De meeste telefooncameras hebben weliswaar zoomfuncties, maar er zijn grenzen aan de technische mogelijkheden.

spanarchist | 23-02-12 | 15:19

Nog een leuk format: 35 camera's in Arnie's huis.

Bertil | 23-02-12 | 15:18

@spanarchist | 23-02-12 | 15:13 | + 0 -
Ik heb dat eens in het echt gedaan. Iedereen liep gewoon door.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:17

@Bedenk | 23-02-12 | 15:08

Ik moest even nadenken waar je het over had maar ik neem aan dat je dat wildplassende queensday chickie bedoelt en Niels Damstra die een ongeluk filmde?

Beide opnames zijn gemaakt op de openbare weg, dat is het verschil. Verder is er een ongeschreven code dat slachtoffers van ongevallen niet herkenbaar in beeld worden gebracht, sterker, ze worden niet in beeld gebracht.

Als je even logisch nadenkt dan weet je ook waarom etc.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 15:15

@witwas | 23-02-12 | 15:12 | + 0 -
Ik ben het toch wel met hem eens, dat de "mindset" niet goed is. Geen idee hoe ik er toen in stond, maar goed ik ben dan ook een politicus ofzo, dus dan boeit het niet.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:13

Bedenk | 23-02-12 | 15:08
Daar mag jij aan denken maar dan heb je er niets van begrepen.
Als ik in het centrum van een stad mijn broek laat zakken dan is de kans groot dat iemand dat met zijn telefoon filmt, als ik mijn broek bij de dokter laat zakken mag ik er vanuit gaan dat dat niet zo is.

spanarchist | 23-02-12 | 15:13

@Bedenk | 23-02-12 | 15:08 Het verschil zit hem in één simpel woordje: beroepsgeheim

witwas | 23-02-12 | 15:12

@Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 15:07 | + 0 -
Je verdrinkt in je eigen paradigma's en als je zo doorgaat, verzin ik nog moeilijkere woorden.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 15:12

Hoe zou Oerlemans het gevonden hebben als zijn vrouw tijdens haar miskraam stiekum gefilmd zou zijn?

BASinnic | 23-02-12 | 15:11

Waarom moet ik bij dit artikel nu gelijk denken aan het zwaar beschonken studente meisje op GS of aan die journalist die ondanks dat een agent persoonlijk niet gefilmd wilde toch door ging en de hele zooi het maar normaal vond dat het wel gebeurde.

Bedenk | 23-02-12 | 15:08

Arts waarmee je het gesprek voerde bij de tuchtraad aangeven wegens schenden beroepsgeheim. Hij wist immers dat er derden meeluisterden. En wat eyeworks doet is helemaal SCHANDALIG! beetje meeluiteren bij artsgesprekken wat ze geen KLOTE aangaat en achteraf pas toestemming vragen. Lijkt me haast niet dat het stiekum tapen van vertrouwelijke gesprekken niet onder een of andere wet valt. Wordt er gewoon misselijk van. WALGELIJK!

Bubba | 23-02-12 | 15:08

CoJoNes | 23-02-12 | 14:51
En de Titanic kon niet zinken. Face it ouwe reaguurder vriend van me, het liberalisme is een fail.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 15:07

VU, dat zijn toch diezelfde die Sheickj Haat-al-haatbaard op visite uitnodigen?
Daar verwacht je toch geen discretie of fatsoen van?!

TisNieZoMoeilijk | 23-02-12 | 15:07

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:44

Op de snelweg wordt enkel gefilmd om files te traceren en stilstaande auto's etc. Uw kenteken is niet te lezen en het filmmateriaal wordt niet opgeslagen.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 15:07

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:53
Ik neem het applaus in ontvangst maar er bekruipt me toch een licht gevoel van onbehagen.Staat er een camera aan?

miko | 23-02-12 | 15:07

@Che_cuevara

ik zou er niet raar van opkijken als er nu een stagiar van eyeworks de band na gaat lopen om te kijken of ze inderdaad iemand er op hebben staan met een afgescheurde achillespees. Ik neem aan dat ze dit topic ook met veel aandacht lezen.

muffstuff | 23-02-12 | 15:04

In zijn toestand met openbaar vervoer (in dit geval metro) van het Lucas naar het VU ziekenhuis ? Er staat weliswaar "na een eerste behandeling aldaar", maar dit vind ik wel erg vaag. Naar eigen zeggen was hij behoorlijk de weg kwijt (in dit geval gelukkig alleen figuurlijk). Kan iemand uit de medische wereld mij vertellen of dit wel verantwoord is en dat ik dus verbaasd ben over iets normaals, of kan dit gewoon echt niet ?

HPD | 23-02-12 | 15:03

24 uur camera's gewoon aan laten staan en dan vragen of je het goed vindt? Dan wordt er gewoon standaard gefilmd.
Er zijn hier gasten duidelijk en zwaar in overtreding, en dan is "sorry" niet genoeg. Schade claimen en strafzaak/medisch tuchtcollege, toch? Eens kijken hoe dit afloopt.

Schmalz | 23-02-12 | 15:02

Oerlemans is inmiddels in onderhandeling met Robert Mikkelsons. Maar wel achteraf toestemming aan de misbruikte kinderen vragen, hé Reinout, anders is het ranzig.

spanarchist | 23-02-12 | 15:01

Den Meester | 23-02-12 | 14:17

Vanavond jouw vrouw eens filmen...

Desmoulins | 23-02-12 | 15:01

@Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:50
Da's een naaimachine merk.

Che_cuevara | 23-02-12 | 15:01

De volgende stap is als een scene niet helemaal gelukt is, omdat de belichting niet goed was, doen we hem gewoon een keer over.
Keizersnee niet vanuit de goede hoek gezien?
Hup, terug erin, ready, set, action, and cut!

Cuyahoga | 23-02-12 | 14:58

Tja, wat moet Albert Verlinde nou straks doen in -Zendtijd voor Promotie RTL-programma's- RTL Boulevard.

Weer een ethisch dilemma voor onze Albert.

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:58

@seven | 23-02-12 | 14:39
Als zelfs de vader er niet bij aanwezig mocht zijn dan is dit een echt smerige streek van eyeworks.
En inderdaad strafbaar zoals je al zegt.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:57

FF kort door de bocht tot besluit.
Ik zou toch echt in staat zijn om dat stuk stront in dit geval achter zijn bureau vandaan de trekken.
(mocht ik er achteraf achter komen tegen m´n wil in privacy-geschonden te zijn)
Aan de andere kant is het natuurlijk een flemerige manier om Baggerlandje vertrouwd te maken met de 24x7 meekijkert in naam der Deutze Koninginn.

Ratzing. | 23-02-12 | 14:57

@Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:55
Ik grijp gewoon elk excuus aan om dat grappige filmpje te linken :-)

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:56

Hoop dat Arnie nog eens een ongelukje mee maakt. Dan kan hij al dan niet vertellen hoe hij het beleeft. Arnie in de ambu, brought to you by black eyeworks.

whatsnext | 23-02-12 | 14:56

Het begon met Ria Bremer,die trouwens gruwt van dit gegluur.

noly | 23-02-12 | 14:55

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:51 | + 0 -
Dus je hebt niet begrepen dat ik niet geïnteresseerd was in het antwoord?

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:55

Wordt mijn endoscopie ook uitgezonden? Word ik toch nog beroemd...

Ferry Smoothie | 23-02-12 | 14:55

Botuithetbeenteevee. Pusteevee. Bijnadoodkindteevee. Aambeiteevee. Overdosisteevee. Etterteevee. Hartaanvalteevee. Messteekpijnteevee.
Geniet er ook van mee.

vetkleppert | 23-02-12 | 14:54

Beste Reinout,

Ik heb een nieuwe format.
'Het nieuwe format!'
(Ja goede ideeën zijn eenvoudig!)
Een nieuwe generatie formatbedenkers presenteert formaten en de beste formatbedenker krijgt dat een gratis pilot om zijn format te pitchen.
Simpel en doeltreffend.
Je fakkelt alles af, trapt al die kids de fabriek in en je hebt voor de rest van je leven goede ideeen!

Groet!

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:54

Heb ook een keer zo'n troela gehad die vroeg of wij ons wilden laten filmen (dochter van 1 met oorontsteking bij de huisartsenpost). Mijn vrouw was scherp en zei "opflikkeren". Want ik had met m'n duffe hoofd (zondagochtend om 10 uur na een avondje drinken en een nacht niet slapen door huilende dochter) gewoon ja geknikt. En zo gaat dat dus. En daarom moeten we dit niet willen met z'n allen

Den Meester | 23-02-12 | 14:54

Voor de VU zou een OPT-IN verplicht moeten zijn; op 3 herkenbare plaatsen voorhoofd, linkerarm, rechterbeen een tatoeage, "VUMC OK", anders per definitie naar een ander ziekenhuis dus.

faz | 23-02-12 | 14:54

Echt, ik ben tegen censuur.
Maar. Kijk. Gewoon. Geen. TV.
Is het zo moeilijk om in uw schaarse vrije tijd zelf de content die u tot u neemt te kiezen en te timen? Bovenal mist u al zappend menig sprookjesachtige zonsondergang. Het lijkt deze week op de GS wel of ik nog zo'n kijkdoos heb.

En die Oerlemans kan de boom in. De wet en het gezonde verstand hebben hem in Argentinië niet tegengehouden deze post-octomom-debacle-après-zeilmeisje-faal te produceren. Hoeft hij voor mij niets aan toe te voegen, behalve een laatste dankwoord. Hoewel zijn overbuurman die taak ook gerust op zich mag nemen.

*hysterisch met de hond rond het huis rennen, gaat*

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 14:54

nu nog die camera ploegen weg uit politie wagens.

ijzeren blub | 23-02-12 | 14:53

@miko | 23-02-12 | 14:51 | + 0 -
Ja wij vinden het ook knap van u. Zoveel mannen in 1 uur en dan toch nog door willen gaan. Applaus!

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:53

@muffstuff | 23-02-12 | 14:34
Ik zou het in de gaten houden.
En als je inderdaad in beeld komt, bingo.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:53

@Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:51
Gelukkig had ik daarvoor een mooie rechtspopulistische oneliner over dat jongetje Ali. Dat compenseert elkaar weer.

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:52

@spanarchist 14:43: Ik denk zelf ook in die richting. Brusselmans lijkt de marktwerking in de zorg en passant te bashen, maar met die marktwerking is volgense deze rechts-liberale bal weinig mis. Waar wel veel mee mis is is toezicht en het afleggen van verantwoording in Nederland. Dat toezicht faalt doorgaans volkomen, zowel op de markt als bij de (semi)overheid, en als er eens iets aan het licht komt, komen de betrokkenen er altijd mee weg. Hoogstens krijgt de organisatie een tik op de vingers.

Ik zelf denk dat mensen die schuldig zijn aan grove nalatigheid of die willens en wetens de regels met voeten treden, *persoonlijk* moeten worden aangepakt, en zich niet meer moeten kunnen verschuilen achter de organisatie. Ook bij de overheid (weg met Pikmeer).

Muxje | 23-02-12 | 14:52

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:44
In mijn slaapkamer heb ik NIETS te verbergen.
Ik ben juist trots op mijn prestaties!

miko | 23-02-12 | 14:51

@Lyrthion | 23-02-12 | 14:27
Ik denk dat de OR daar nu heel sterk staat.
Zeker mat alle media aandacht. Heb het al een paar keer op de radio gehoord vandaag.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:51

@ Bart_Bart | 23-02-12 | 14:49
Mot je ook niet doen joh, dat trollen.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:51

@Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 14:46 |
Inderdaad, bij een echt geliberaliserde zorgmarkt waren patienten klanten en zou een ziekenhuis het wel laten om haar klanten te exploiteren. Dit soort dingen is alleen mogelijk in een verzorgingsstaat.
Bedankt daarvoor!

CoJoNes | 23-02-12 | 14:51

@Hans Otjens | 23-02-12 | 14:45
Met reclame van Jupiler op zijn shirt. Anders niet.

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:50

Wie is die Pfaff toch eigenlijk en wat doet hij op onze TV?

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:50

Zeg pius, ben je daar?

Als je nou aan je minkudo's wilt werken moet je pro-Arnie zijn. Dat beetje trollen heeft me verdomme bijna honderd minkudo's gekost gisteravond.

Bart_Bart | 23-02-12 | 14:49

We brengen het voor de rechter, die toevallig ook werkt als juridisch adviseur voor het VU.

spanarchist | 23-02-12 | 14:49

HoerenSloep | 23-02-12 | 14:48 |
Pfffff haha!

Doc Damage | 23-02-12 | 14:49

Heeft Arnie zich al gemeld in Innsbruck?

HoerenSloep | 23-02-12 | 14:48

@miko | 23-02-12 | 14:33
Nou, ik heb toch wel wat te verbergen.
Als ik daar naakt zou liggen wil ik anderen geen complexen bezorgen.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:48

Het beroepsgeheim gaat namelijk over wat hij WEL heeft.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:47

Als je van een patient verteld dat ie een bepaalde ziekte of aandoening NIET heeft, dan kan dat nooit het schenden van beroepsgeheim zijn.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 14:46

Liberaliseren en marktwerking rules !

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 14:46

@Lyrthion | 23-02-12 | 14:27
Jazeker! Juridisch staan ze namelijk helemaal in het gelijk. Daar kan het bestuur niet aan tornen.

doenormaal! | 23-02-12 | 14:46

een camera boven het bed van Friso wordt gegarandeerd een knaller.. 24/24

(c)ZWITSUL | 23-02-12 | 14:45

hfakker | 23-02-12 | 14:41 |
De boog kan niet altijd gespannen staan. Indien u immer correcte en niet kwetsende antwoorden wenst zit u hier verkeerd. Zou u toch moeten weten, zo zonder Zwitsal.

Doc Damage | 23-02-12 | 14:45

Jean-Marie Pfaff zou anders dolgraag in HD opgenomen willen worden in het VU

Hans Otjens | 23-02-12 | 14:45

@vetkleppert | 23-02-12 | 14:38
We maken er een Frans en Louise boek van.
Arme arnie en de tremmende taxichaffeurs.

miko | 23-02-12 | 14:44

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:40 | + 0 -

Die houden we er in!

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:44

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:38
Precies, als ik fijn een stukje snel wil rijden in mijn onverzekerde, APK- en belastingvrije auto, wil ik liever ook niet gefilmd worden.
Ik heb wat te verbergen en dat is mijn goed recht. Of dat nu in een ziekenhuis, op de snelweg, of mijn slaapkamer is.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:44

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:43 |
Oh kak... Ben ik weer eens abuis :-/

Doc Damage | 23-02-12 | 14:44

Doc Damage | 23-02-12 | 14:39 | + 0 -

Jij zit bij het verkeerde topic. Albert en Onno hebben we al gehad...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:43

Ga steeds meer voelen voor de echt effectieve oplossingen. Elke dag een corrupte politicus, bankdirecteur of manager ophangen totdat de gewenste mentaliteitsverandering teweeg wordt gebracht en dit volk echt eens over ethiek na gaat denken.
En als eerste Oerlemans en John de Mol, live op tv.

spanarchist | 23-02-12 | 14:43

@Doc Damage | 23-02-12 | 14:39
Aha u bent een echte slimmerik, die heb je hier ook

hfakker | 23-02-12 | 14:41

@spanarchist | 23-02-12 | 14:34
Dan had beter prins bier een doodssmak kunnen maken.Want Maxima is vele malen lekkerder dan het meisje van die lange.

miko | 23-02-12 | 14:41

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:32 | + 0 -

Ik lees alleen de Donald Duck...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:41

minister Edith Schippers (Volksgezondheid) wil dat ziekenhuizen winst mogen gaan uitkeren aan aandeelhouders.
en hoe maak je die winst.. juist, door dit soort idiote uitwassen.

(c)ZWITSUL | 23-02-12 | 14:40

Even iets droogs over het CPB: Op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens moet de werkgever die gebruik maakt van opnameapparatuur, dit melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP), tenzij hij onder een vrijstellingsbepaling valt. Voor videoregistraties geldt dat deze zijn vrijgesteld en dus niet hoeven te worden aangemeld bij het CBP, wanneer deze zijn bedoeld voor de beveiliging van personen, gebouwen en terreinen, het controleren van een productieproces of het vastleggen van incidenten. Verder moeten de beelden binnen 24 uur nadat de opnamen zijn gemaakt, worden verwijderd. Wanneer zich een incident voordoet waarna de videobeelden van dienst kunnen zijn bij de afhandeling, moeten de beelden direct na de afhandeling worden verwijderd. De gegevens mogen niet worden gebruikt voor een ander doel dan waarvoor ze zijn vastgelegd.

Yitsan | 23-02-12 | 14:40

Veelzeggend dat noch Eyeworks noch RTL hebben aangekondigd deze pulp niet uit te zenden. Vermoedelijk zijn ze juist heel blij met deze gratis aandacht. Hoge kijkcijfers gegarandeerd!

spanarchist | 23-02-12 | 14:39

Hey Arnie verrekte homo, ga eens deaud!

Doc Damage | 23-02-12 | 14:39

@zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:28
Is dat het gemiddelde?

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:39

Alle gemaakte opnames verbranden en NOOIT meer doen!

CBX | 23-02-12 | 14:39

Wow Arnie, hier ben je zelfs zwaar strafbaar vd zedenwetgeving. Beetje stiekem kinderen, ook achter het behandelgordijn, kortom regelmatig ontkleed, die op de eerste hulp in het ziekenhuis liggen filmen.

'Tv-producent Eyeworks kon in opdracht van RTL 4 via tientallen op afstand bedienbare camera's meeluisteren en meekijken naar behandelingen en gesprekken van de patiënten. Vaak werd naderhand pas om toestemming gevraagd. Een vader vertelde in Nieuwsuur hoe hij urenlang bij zijn minderjarige dochter op de spoedeisende hulp verbleef en dat hun later pas werd verteld dat alles was gefilmd.

Eyeworks filmde onder meer het vertrouwelijke gesprek tussen zijn dochter en een kinderarts, waar de vader op verzoek van de arts niet bij aanwezig was. '

seven | 23-02-12 | 14:39

@miko | 23-02-12 | 14:35
Als wij die taxiprimaten nou eens betalen om Arnie naar de eerste hulp te brengen. Dat zou ik dan weer wel aardige televee vinden.

vetkleppert | 23-02-12 | 14:38

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:36

Een dokter heeft niet voor niets een beroepsgeheim en de behandelkamers zijn niet openbaar.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:38

Geachte heer Oerlemans,

Als ondernemer van een crematorium, kwam ik n.a.v. uw ziekenhuis programma op een leuk idee. Onze branche/industrie is aan een vurige ontwikkeling onderhevig. Wij branden van verlangen met u in (vuur)zee te gaan.
Omdat wij vaak voor hete vuren staan, is het 'as' het aan ons ligt, moge'lijk' een reality serie te maken voo rons bedrijf.
Wij denk aan titels als 'De Vlam Van Holland', 'de as factor' of 'BN-ers in het vuur'.
Kandidaten voor presentatie zijn wat ons betreft Ron Brandsteder of Jan Slagter.
Met u zouden we graag mogelijkheden verkennen van hittebestendige camera's, lichtgevoelige camera's voor onder de grond na het 'bijzetten' en waterdichte camera's voor in de lichamen, alvorens de 'rode knop' in te drukken. Dit is de knop van de oven.

Andere mogelijkheden als merchandise (ringtones van brandgeluiden, gehuil van familieleden, urnen, nep-as, doodskisten-iPhone-hoesjes etc.) en een eventuele live stream app zijn bespreekbaar, mits goede afspraken over de opbrengsten.

Mocht u interesse hebben, zijn wij bereikbaar.

Met vriendelijke groeten,
B. Randtenaar

hfakker | 23-02-12 | 14:37

Eigenlijk was het dus een soort "Cookie" ?!

Betweetert | 23-02-12 | 14:36

@neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:33
Een ziekenhuis is een openbaar gebouw. Dus wat is het verschil? Liever een verbod op alle "openbare" camera's.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:36

@spanarchist | 23-02-12 | 14:34

In hogere kringen heet het een bijzetting, we wachten nog even af wanneer en of het zover komt.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:36

@ Andy Devins | 23-02-12 | 14:33
Dennis Tuinman en Arnie Alberts zijn als baby's omgewisseld in het ziekenhuis.

Hoor je Arnie ook nooit over.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:36

@vetkleppert | 23-02-12 | 14:21
Pardon het is andersom.
Nadat je in Amsterdam een taxi hebt genomen heb je eerste hulp nodig. Het zou me niet verbazen dat arnie mensen in elkaar laat beuken door taxiprimaten om meer teevee te kunnen maken

miko | 23-02-12 | 14:35

Die Hoerlemans moet wat candid camera's op kinderdagverblijven plaatsen.
Valt ook nog wel wat te halen en verdienen.
Desnoods via een gesloten circuit voor leden met betaal T.V. Kassa !

Ratzing. | 23-02-12 | 14:35

Als je niet paranoide was, dan werd je het wel.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:35

@Dikr | 23-02-12 | 14:31

De rechtzaak mag van mij gefilmd worden, dat dan weer wel.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:35

ALLES voor kijkcijfers en voor poen! Nuff said !

Betweetert | 23-02-12 | 14:34

En wat is dat toch altijd met die eeuwige "reality"? Speel het na met acteurs. breng het mooi in beeld. Val ons niet lastig met die bewakingsbeelden.
En als je dan toch bezig bent, maak dan iets wat prettig is om naar te kijken in plaats van nog meer ellende.

vetkleppert | 23-02-12 | 14:34

Is de exacte opname data van dit Eyeworks gebeuren bekend? Half januari hinkte ik met een complete achillespees ruptuur naar binnen en wil graag even weten of de mogelijkheid bestaat of ik op de gevoelige plaat sta. Als je ergens niet op kan vertrouwen is het wel het ethisch besef van dit soort produktiemaatschappijen.

Ik was al niet te spreken over de patientbegeleiding van het VU, maar dit slaat werkelijk waar alles.

muffstuff | 23-02-12 | 14:34

Voor wat, hoort wat; (burger)"journalisten" mogen geen hulpverleners filmen, hulpverleners moeten camera's weren bij burgers.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/...

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:34

Nieuw concept: filmen op een begraafplaats. Wie huilt het hardst en welke jong-weduwe ziet er het geilst uit?

spanarchist | 23-02-12 | 14:34

@yamahaha | 23-02-12 | 14:31 | + 0 -
Uw vriend is OvJ? Of is dit parallel?

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:34

Maar als je niets te verbergen hebt is het toch helemaal niet erg dat je gefilmd wordt? Toch?

miko | 23-02-12 | 14:33

Alles wat links is kent geen enkel fatsoen.
Het VU is hier geen uitzondering op.

Haarkopje | 23-02-12 | 14:33

Eerlijk is eerlijk; toen Arnie na die stroomstoot van die kapotte broodrooster in het ziekenhuis terecht kwam zaten er ook constant camera's bovenop. En daar heeft hij nooit moeilijk over gedaan.

Andy Devins | 23-02-12 | 14:33

Overigens snap ik dus echt niet dat deze camera's niet gewoon al helemaal kort en klein geslagen zijn. Beyond repair en daarna eventueel nog rectaal inbrengen bij Arnie en co zelf. Dat is echt de enige fatsoenlijke reactie die hierop te bedenken is. Maar we zijn allemaal al zo murw gemaakt dat mensen daarna degene die de camera's kapotmaakt ze moet gaan betalen... terwijl dat natuurlijk gewoon een gevalletje boontje komt om z'n loontje zou zijn.

Lyrthion | 23-02-12 | 14:33

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:28

Camera's in het openbaar zijn toch net ff anders dan camera's in de behandelkamer van de dokter.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:33

@ eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:27
Ik las recentelijk een interview met die Overgaag in zo een vrouwenglossydinges.
Wát een onsympathiek egocentrisch mens. Die vrouw is het contact met de realiteit volledig verloren.

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:32

Dit kon zomaar uitdraaien op een reality rechtszaak serie. Spannond.

Dikr | 23-02-12 | 14:31

Zo'n kabouter of coltrui met camera achter je aan, terwijl je net even lekker op wilde schieten. Krijg je als beloning nog zo'n geel papiertje ook.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:31

Vrije Markt voor randdebielen.
Een zieke Hollander is ´n ding waar aan te verdienen valt.

Ratzing. | 23-02-12 | 14:31

OM de bewuste beelden laten invorderen. Een dagvaarding van een vriend van me is onderweg naar Eyeworks en het VU.

yamahaha | 23-02-12 | 14:31

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:29 | + 0 -

Zullen we samen zwaaien?

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:31

@zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:28 | + 1 -
In 3d uiteraard.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:30

Bezopen dat het VU dit doet. Moet je eerst kijken of er een camera hangt voor je geholpen wordt? En geloof er geen bal van dat het allemaal zou coerrect is behandeld. Onzin. Zijn gewoon mensen die dat doen die die hebben gewoon lol gehad om domme patienten en zich afgetrokken bij die leuke dame die zich moest uikleden. Dikke vaal van de VU!

bbbachstra | 23-02-12 | 14:30

WTF man?! WTF?! Zijn ze echt helemaal echt helemaal hun gore verstand en fatsoen verloren?! Echt, Oerlemans en VU Medisch Centrum een dikke -1 plus een schop in de zak!

Doc Damage | 23-02-12 | 14:30

Da Mul | 23-02-12 | 14:27 | + 0 -

Niet verder vertellen, maar dat heb ik een keer gedaan idd. Maar toen het weer aangroeide heb ik een week last gehad van jeuk vanwege de ontluikende haartjes in een katoenen slip. Had wellicht net als Albert en Onno zijden ondergoed moeten gaan dragen.
Maar houd het onder ons he...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:30

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:28
En dan is hij er hier ook uitgeflikkerd.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:29

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:27 | + 0 -
Danielle Overgaag is net als Reinout: alles voor het geld.

En nu is het genoeg! | 23-02-12 | 14:29

Daarnaast kijken&luisteren de regie + cameramensen in die VUmc-parkeergarage-studio altijd al live mee en nemen het op en horen en zien dus alles wat de patiënt (naakt of niet) doet en zegt in zo'n eerste hulp, en of er DAARNA toestemming wordt gegeven of niet kan men dat feit niet meer terugdraaien. Tijdreizen is immers niet mogelijk.

ps En ooit op een dag verkoop een ex werknemer misschien ook z'n sneaky 64GB usb stick aan een vage porno site die er een zieke niche in ziet.

seven | 23-02-12 | 14:28

@zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:21
Ervaring?

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:28

Filmen is één ding, had van mij ook niet gehoeven maar waar wordt je tegenwoordig nou niet gefilmd. Uitzenden is is vervolgens nog een grote sprong verder. Ik neem aan dat de mensen die in beeld gebracht worden als ze weer opgelapt zijn nog wel even expliciet om toestemming voor uitzending gevraagd worden? Zo niet, dan het nekkie van Reinout eraf.

witwas | 23-02-12 | 14:28

Leuk daar sta je dan met je druiper opgelopen bij de buurvrouw. Laat die derectie verpl n rektaal onderzoek doen op de eerste hulp, das pas leuke tv.

rich1963 | 23-02-12 | 14:28

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:19
Camera's op de snelweg, camera's op elke straathoek en dan maken we ons druk over camera's in een ziekenhuis.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 14:28

Waarom nu eens niet een keer effectieve maatregelen nemen? Wie heeft toestemming gegeven en er geld voor ontvangen? Ethisch en moreel zit er bij die persoon dan zo iets scheef dat het aanhouden op die positie levensgevaarlijk is, dus direkt ontslag zonder afkoopsom.

spanarchist | 23-02-12 | 14:28

hetluis | 23-02-12 | 14:25 Oerlemans zou beter de gemeenteraad van Wassenaar filmen voor een soap.

23 Centimeter, da's niet niks.

zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:28

MartSmeetsLOVER | 23-02-12 | 14:18 | + -6 -

Als ik je nick lees kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat jij gewoon Mart Smeets zelf bent.

*zwaait uitbundig*

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:28

@Biff Eagleburger | 23-02-12 | 14:24 | + 0 -
Een bloemetje, met een kaartje

"Geachte Patient, excuses voor het heimelijk filmen, we hebben de beelden echt gewist. Sterkte nog met uw acute Chlamydia. Groetjes Arnie"

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:27

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:25
Ga jij je zak nou eerst maar eens scheren, dan -neuken- praten we wel verder.

Da Mul | 23-02-12 | 14:27

doenormaal! | 23-02-12 | 14:24 | + 0 -

Die schijnen al niet eens wat te kunnen doen aan de vriendjespolitiek in het management daar, ondanks stapelshoge dossiers.. denk je nou echt dat ze wél wat kunnen doen aan camera's die een of andere directeur een vette omkooppremie op gaan leveren?

Lyrthion | 23-02-12 | 14:27

Eyeworks is gewoon een bende gladjakkers uit Laren. Gedreven door maar een ding: geld. Als ze dat over de ruggen van de zwakken kunnen verdienen vinden ze het best.
Als ik weet dat een programma van Eyeworks is zet ik het direct uit. Weg met die leugenarij.

En nu is het genoeg! | 23-02-12 | 14:27

@Pasta-saus | 23-02-12 | 14:18
Een dikke klacht die een dijk omver blaast. Dat zou ik doen.

Che_cuevara | 23-02-12 | 14:26

de verantwoordelijken voor deze achterlijke situatie mogen wat mij betreft allemaal op straat geflikkerd worden. zonder bonus of wat dan ook, gewoon vertrekken, oprotten en je dood gaan schamen.

BozeHenk | 23-02-12 | 14:26

@hfakker | 23-02-12 | 14:25
Neerlandsche Staats Beeldbuis dat is

hfakker | 23-02-12 | 14:26

Zo'n Viervuisten film-concept.

"Vier vuisten je reedt in".

Met Terence Hill en Bud Spencer.

zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:25

Zowel voor arts als patient een hele inbreuk op je privacy, een soms is het niet prettig als mensen op je vingers staan te kijken als je aan het behandelen bent, laat staan de patient die alleen goed behandeld kan worden als er een vertrouwelijke band is met de verzorgenden. Het plan van schippers om externe investeerders aan te trekken in ziekenhuizen en een winstuitkering uit te keren aan deze investeerders mag na dit geval mijns inziens in de ijskast. Uiteindelijk betaalt de patient toch wel de winst, of het nou via belasting gaat of via directe betalingen aan het ziekenhuis, via de overheid heb ik meer vertrouwen in controle op kwaliteit en beperking van winstbejag dan het voorgestelde plan.

Fapdrab | 23-02-12 | 14:25

Da Mul | 23-02-12 | 14:23 | + 0 -

Jawohl! U kent Frans?

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 14:25

het aantal exhibitionisten met een lulaandoening schijnt enorm gestegen

hetluis | 23-02-12 | 14:25

Misschien is er inmiddels markt voor een EyeWorks Ziektekostenverzekering. Spotgoedkoop, maar dan mag wel iedereen meekijken als je in het ziekenhuis terecht komt.

smurfige_smurf | 23-02-12 | 14:25

Maar er zijn toch al jaren medische info-reality-docu-soaps op de Neerlandsche Beeldbuis?
Volgens mij hebben, EO, SBS, Tros, NCRV etc allerlei ziekenhuisdingen gedaan door de jaren heen. Ingang Oost, Spoedeisende hulp, van alles.
www.tvopjepc.nl/programma/753
www.wza.nl/nieuws/algemeen/wza-op-tele...

Aha de NTR heeft nu ook een Ziekenhuis serie, "Kamer" 202: www.langeland.nl/Nieuws_en_publicaties...
programma.ntr.nl/10527/kamer-202

En het altijd boeiende L1... www.azm.nl/hetazm/nieuws/224974

hfakker | 23-02-12 | 14:25

Arnie, moge Allah je baart afscheren!

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:25

Ik roep het nog maar een keer: Is er toestemming aan de OR gevraagd voor deze opnamen? Want camera's plaatsten zonder het personeel daarvan te verwittigen en zonder de toestemming van de OR is in overtreding met de wettelijke bepalingen en een schending van de privacy van de betrokken werknemers en daarmee een geval van onbehoorlijk bestuur. Hup hup OR van het VUmc! Doe uw werk.

doenormaal! | 23-02-12 | 14:24

Vetkleppert | 23-02-12 | 14:21
Je eindigt ook op de eerste hulp als je in Amsterdam een taxi neemt zonder gewond te zijn...

Tim | 23-02-12 | 14:24

"zo zorgvuldig mogelijk is gewerkt." en daar kan je het mee doen. Ik hoop zo, dat én het VUMC én Eyeworks miljoenen aan schadevergoedingen moeten uitkeren, maar ik vrees dat ze er met een ongemeend "sorry!" vanaf gaan komen.

Biff Eagleburger | 23-02-12 | 14:24

VU is toch Frans voor "gezien" ?

Da Mul | 23-02-12 | 14:23

@Pasta-saus | 23-02-12 | 14:18

Wat vind jij hier nou van als fatsoens-bestrijder?

pius | 23-02-12 | 14:23

Deze site post toch Bandirah om er geld mee te verdienen? Ik zie het verschil niet zo...

Lyrthion | 23-02-12 | 14:22

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:19

Zo'n rectaal onderzoekje heb ik inmiddels ook nodig, krijg een enorme zere reet van dit soort idioterie.

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:22

@MartSmeetsLOVER | 23-02-12 | 14:18
Mart Smeets in ieder geval niet.

Pasta-saus | 23-02-12 | 14:22

Kortom: als je in Amsterdam eerste hulp nodig hebt, neem dan eerst een taxi of een trein naar een stad waar Oerlieboy niet aan het Endemollen is.

vetkleppert | 23-02-12 | 14:21

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:19 Je weet hoe dat gaat in kamer A4 hè? De dokter zegt dat ie nog even naar je prostaat moet kijken en dan steekt ie z'n héle hoofd er in.

zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:21

Daar sta je dan met je steenpuis bij de eerste hulp.
En op TV ziet ie er nog groter uit.

Gutmensch aus 020 | 23-02-12 | 14:21

@ MartSmeetsLOVER | 23-02-12 | 14:18

Was wel effe zoeken zekersss?

Pa Cartwright | 23-02-12 | 14:19

Reinout Hoerlemans.

pius | 23-02-12 | 14:19

Way to go, Arnie, laat meneer Harmsen het maar niet horen!

Lijkt me logisch... | 23-02-12 | 14:19

Ik kan hier zo kwaad om worden. Wie heeft dit goedgevonden daar bij dat ziekenhuis? Nu zie je alle beleidsmedewerkers naar mekaar wijzen.

Gewoon allemaal eruit flikkeren, ze hebben allemaal laten zien dat ze een brevet van onvermogen hebben.

Willen de volgende personen die met de volgende ideeen rondlopen zich melden bij kamer A4, voor rectale touche?

1. Je hebt toch niets te verbergen
2. Ja maar ze hebben de data toch direct gewist
3. EPD goed idee

Kaas de Vies | 23-02-12 | 14:19

Sue them all!

zeg maar jansen | 23-02-12 | 14:19

Goh, dit hadden we dus niet verwacht.

Wie vond gisteren ook weer dat het moest kunnen?

neemjemoederindemali | 23-02-12 | 14:19

Een dikke klacht of een dijk van een klacht?

Pasta-saus | 23-02-12 | 14:18

-weggejorist en opgerot-

MartSmeetsLOVER | 23-02-12 | 14:18

is het vandaag huiliedag op GS?

Den Meester | 23-02-12 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken