Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Die kenden we nog niet: Gijzeling in Leidsche Rijn

hostagefilm.jpg Telegraafboosmaker van de dag: het was alweer even geleden dat mensen uit de Utrechtse nieuwbouwwijk Leidsche Rijn werden weggepest. Eerst waren het de homo's. Daarna willekeurige Marokkaanse gezinnen. En inmiddels is het weer zo ver. Maar het wordt ook steeds gekker. Lees je even mee Aleid Wolfsen? "Zo’n acht veelal Marokkaanse jongeren hielden de jongen vast. Hij werd geslagen en moest al zijn geld van zijn rekening pinnen. „Onder dwang heeft hij een uur en twintig minuten een gijzeling moeten doorstaan”, vertelt zijn vader, die net als zijn zoon om veiligheidsredenen niet met zijn naam in de krant wil." WTF? Gijzeling? Het lijkt wel een warzone daar. Soort maffiaoorlog die op straat wordt uitgevochten. Zou burgemeester Wolfsen zelf nog wel over straat durven in Leidsche Rijn? Hier nog een hemeltergende kwoot op dichtbij.nl: "Een dag later deed de man even na 18:00 uur boodschappen bij winkelcentrum Parkwijk. Daar trof hij zijn zoon aan die vertelde dat hij één van de daders in een winkel aan het werk had gezien. ,,Ik vroeg of de winkelmedewerker mee naar buiten wilde komen om te praten,” vertelt de vader. ,,De bedrijfsleider, ook van Marokkaanse afkomst en waarschijnlijk familie, ging vervolgens bellen en begon agressief te reageren. Kort daarna stroomde het plein vol met jongeren die opgeroepen waren en werd de stemming grimmig. Ik ben toen weggegaan en mijn zoon moest wegvluchten met zes jongens achter hem aan. (..) Later die avond werd het huis van het 15-jarige slachtoffer, die bij zijn moeder woont, belaagd en met stenen bekogeld door een groep jongeren. Dit gebeurt dus niet in louche achterstandsbuurten, maar in de nieuwste vinexwijk van Utrecht. Onder de ogen van burgemeester Aleid Wolfsen, de man die waarschijnlijk nog nooit een pinautomaat van dichtbij heeft gezien.

Reaguursels

Inloggen

Hee Aleid!!, kom eens met je 'fat ass' van het pluche af en veeg die stront uit je ogen. Even aan de bak jongen. Je kan natuurlijk ook weer proberen om de berichtgeving in de media te beinvloeden... Ivo we missen je, kom ASJEBLIEFT weer terug en geef die etterbakjes een rotschop.
www.youtube.com/watch?v=wuBuAMHVABc

Hans8174 | 23-02-12 | 20:52

flipende bedrijfsleier , samenscholing op t plein , zoon achtervolgd door 6 finnen , steniging huis ... graag volgende keren wat film materiaal maken, niet dat het helpt in een rechtzaak maar voor youtube is het leuk.sterkte slachtoffer gezin en kom naar fryslan ,in de kleine dorpjes is het nog wel veilig.

no coffee | 23-02-12 | 18:50

Het beschrijft in ieder geval de ideale wereld van de PVDA. Kansen geven is vanzelfsprekend maar als ze niet genomen worden is het ook goed. Dan kijken ze de andere kant op. Eigen volk laatst. Er gaan nog heel veel voorbeelden volgen maar blijkbaar moet het zo.

Rest In Privacy | 23-02-12 | 18:19

@Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:22
Dat kun je heel makkelijk samenvatten:
1. Italianen komen uit een katholieke en Europese cultuur.
2. Bij de burgerlijke stand liggen geen lijsten van verplichte voornamen voor Italiaanse baby's want:
3. De Nederlandse burgerlijke stand heeft geen verplichting een geboorte van Italiaanse ouders aan te melden bij de Italiaanse overheid, zodat het ook Italianen zijn.
4. Italianen hebben geen religieuze verplichting een naam te dragen die hen identificeert als katholiek.

Zet daartegenover de overheid versus Marokkaanse immigrant:
1. Marokkanen komen uit een islamtische en Noord-Afrikaanse cultuur.
2. Bij de burgerlijke stand liggen lijsten van verplichte voornamen voor Marokkaanse baby's want:
3. De Nederlandse burgerlijke stand heeft een verplichting een geboorte van Marokkaanse ouders aan te melden bij de Marokkaanse overheid, zodat het ook Marokkanen zijn. (Dat komt door grondwet daar en een bilateraal verdrag).
4. Marokkanen hebben een religieuze verplichting een naam te dragen die hen identificeert als moslim.

Kortom, de Nederlandse overheid werkt actief aan mee aan segregatie, apartheid en stigmatisering van een deel van de Nederlandse bevolking, van mensen die hier in Nederland zijn geboren en dus grondwettelijk gezien hetzelfde zou moeten worden behandeld als iedereen. Dat gebeurt dus niet, zij worden anders behandeld.

Maar, niemand mag zeggen dat artikel 1 GW dus een wassen neus is en dus eigenlijk maar beter afgeschaft kan worden, om beter aan te sluiten bij de praktijk in dit land. Want als je dat beweert, dan ben je een racist en een fascist. Een overheid die lak heeft aan datzelfde grondrecht mag daar gewoon kritiekloos mee door blijven gaan.

Wil je de sleutel tot een oplossing van de migratieproblematiek? Kijk dan eerst dan de ongelijkheid van de Nederlandse regelgeving voor verschillende groepen migranten. Dan leer je al een hoop.

Stormageddon | 23-02-12 | 17:06

Aleid zal de wijkagent wel vervangen.

double punch | 23-02-12 | 16:22

Supermatthijs | 23-02-12 | 14:38

Die smoes gebruikten ze toen ook al. Alsof je nog wat te zeggen hebt als je maandelijks je handje ophoudt en gratis geld krijgt. Wat de VVD betreft heb je gelijk. Die zien daar altijd de zakelijke kant van in.

doskabouter | 23-02-12 | 15:57

De celstraffen voor gijzeling liggen tussen de 2 en 9 jaar. Pas bij 12 jaar kunnen ze het land uitgezet worden.

klowiepowie | 23-02-12 | 15:34

@wakkere_nederlander | 23-02-12 | 10:09
En kreeg je toen niet eens een bon wegens buitenproportioneel geweld? Lijkt me sterk.

Polletje Piekhaar | 23-02-12 | 15:26

Lees net dit http://www.telegraaf.nl/binnenland/11579337/__Bussen_Utrecht_bekogeld__.html zelfde stad, zelfde burgermeester, zelfde dadergroep. Goylaan is klein Marokko. Hoe je toch een hekel aan je geboortestad kunt krijgen.

doskabouter | 23-02-12 | 14:40

@doskabouter | 23-02-12 | 14:33

Enige aanvulling lijkt me hier wel op zijn plaats. De Pvda, Joop den Uyl, was destijds tegen de komst. De werkgevers (VVD dus) heeft ze laten komen, die hadden ze nodig om het vuile werk te doen waar nederlanders geen zin in hadden.

Supermatthijs | 23-02-12 | 14:38

Dit zijn vast nakomelingen van de arbeiders die we in de jaren 70 en 80 zo hard nodig hadden volgens joop den uyl. De geschiedenis gaat zich herhalen met de Moe landers. Maar gewoon kop in het zand en wachten tot het te laat is.

doskabouter | 23-02-12 | 14:33

@Anders nog? | 23-02-12 | 14:10 |
Interne aangelegenheid dus.
Niet mee bemoeien, gewoon doorlopen!

Ahasveros | 23-02-12 | 14:22

Zal wel weer een verhaal van horen zeggen zijn van de opa van de buurjongen van de tante van het slachtoffer. Ofzo. Zo rolt de Telegraaf (=dichtbij.nl).

de kudtkrantenjongen | 23-02-12 | 14:20

Phil Mycavity | 23-02-12 | 12:11
Count me in!
Heb schiet ervaring en scoor nog steeds groepjes van 5 cm op 200 meter.
In bezit van eigen wapens.
Aanhanger van de spreuk: Death before dishonour!
Reacties op sollicitatie gaarne alhier.

lilluke halve hoan | 23-02-12 | 14:18

Schijnt een fittie te zijn tussen mocro's en kampers. Kamperzoontje had mocro belazerd en mocht aankopsom pinnen en teruggeven. Waarop pappa kamper met vriendjes naar de supermarkt ging en outnumbered werd.

Althans, volgens een analfabeet op: www.dichtbij.nl/utrecht-en-leidsche-ri...

Anders nog? | 23-02-12 | 14:10

@jaantje | 23-02-12 | 13:17

Totale onzin. Jij hebt Samsons Analyse niet gelezen of wel.

Is een retorische vraag overigens. Antwoord niet nodig.

pius | 23-02-12 | 13:49

@PistolenPauljr | 23-02-12 | 13:35

Doei!

pius | 23-02-12 | 13:45

-weggejorist en opgerot-

PistolenPauljr | 23-02-12 | 13:35

In 2012 is het woord "kut-Marokkaan" een pleonasme geworden!

kibambam | 23-02-12 | 13:19

Dit soort zaken gebeuren in Amsterdam ook,ook onder de bezielende doch stekeblinden Samson Diederik die stage liep in de Aker.

jaantje | 23-02-12 | 13:17

@caspert79 12:31: Niet alleen dat; als jij je vriendjes organiseert als reactie op vervelende groepjes, als een soort burgerwacht, dan heb je zo de autoriteiten achter je aan. In Nederland doen we namelijk aan de-escalatie, en dat betekent dat de eerste schreeuwert zijn gang kan gaan, maar wie er tegenin gaat schreeuwen is aan het escaleren en wordt dus aangepakt. Dat werkt zo als jij tegenover een opgewonden standje staat en een agent komt tussenbeide, dan ben jij heet die moet inbinden en niet de schreeuwlelijk ("Loopt u nou maar gewoon door, meneer..."), en in groepen werkt dat net zo.

Een groep die telkens 1 of 2 slachtoffers maakt, dat kan je nog verkopen als incidentjes, maar als twee groepen tegenover elkaar staan is er sprake van escalatie en een situatie die je als gezaghebbende eigenlijk niet meer kan negeren. En de makkelijkste manier om die situatie te voorkomen is om de tweede groep aan te pakken. Zeker als dat mensen zijn die in tegenstelling tot de eerste groep geen verleden met justitie hebben. De eerste keer achter in een politiewagen maakt nog indruk, de 10e keer niet meer, als je telkens toch weer na een uurtje buiten staat.

Muxje | 23-02-12 | 13:13

Dagobert D. | 23-02-12 | 10:57 | + 2 -
Klopt, dat sluit mijn opmerking ook niet uit. Beangstigend is het i.d.d.

Maar eens even die Utrechters helpen door een petitietje op te stellen? Wolfsen moet opkrassen en die prachtwijken daar moeten weer van de Nederlanders (in brede zin) worden!

M-Bozz | 23-02-12 | 13:08

De auto van Google Streetview gaat ook alleen maar in de zomer door dat soort buurten als de Noord-Afrikaanse cultuurverrijkers veilig op vakantie zijn.

mayor_pickwick | 23-02-12 | 12:52

PvdA bestuurders in Tuindorp en Wilhelminapark: "Die 15 jarige jongen heeft van zijn PVV omgeving niet geleerd om respect te tonen voor andere culturen. Dat krijg je er nu van, alleen maar ellende voor die arme immigranten.

Piet van Schwaffelen | 23-02-12 | 12:51

Waar blijven de knokploegen nu...??

Verdiaanse Knoop | 23-02-12 | 12:48

knerf | 23-02-12 | 12:37

Net alks dat NL moet pleiten voor een vrij Ambon moet NL ook pleiten voor een onafhankelijk Rif en dan allemaal terug.

ecologiste | 23-02-12 | 12:47

en waar is dat leuke mocrosupertje....

Doet omzetverlagend voorraadje boterzuur maken......

Armchair Astronaut | 23-02-12 | 12:46

Wie nu nog PvdA stemt heeft bloed aan zijn handen.

Avant | 23-02-12 | 12:45

Schaamtecultuur; die jongen die werkte en werd lastig gevallen stond natuurlijk enorm voor joker. Voor zijn baas/oom/vader/broer, dus vanzelfsprekend is deze jongen nu al genoeg gestraft. Het uitlokken van geweld van de 15 jarige met zijn vader zal wel bestraft moeten worden... [/faaleid modus uit]

Aatje | 23-02-12 | 12:43

Coffeeblend | 23-02-12 | 12:13

Van Acker heeft ook maar een mening.
Jaffe Vink beschrijft in zijn boek, Brief aan mijn dochter, uitgegeven in 2001 een geheel andere invalshoek.
Het gros van de Marokkaanse bevolking dat zich hier vestigde, was afkomstig uit het Rifgebergte waar een sfeer van bloedwraak, geweld en paranoia heerst/heerste.
De nazaten, ook die hier zijn geboren, zijn met die sfeer opgegroeid of hangen nog steeds het idee aan.
Ook niet uit te vlakken de haat die er tegen Hollanders wordt gepreekt door imans.

Er is een groot verschil tussen de Marokkaan uit Casablanca en de de Marokkaan uit het Rifgebergte.
De Riffers worden ook in eigen land gezien als een tweederangs volk.

knerf | 23-02-12 | 12:37

Het is vrijwel elke dag raak met die gasten.
Wellicht tijd voor een ander Meldpunt Overlastgevende...

Ahasveros | 23-02-12 | 12:33

Helaas is er over het algemeen weinig cohesie tussen Nederlanders onderling waardoor het moeilijk is je te organiseren tegen dit soort tuig. Molukkers hebben dat beter bekeken.

caspert79 | 23-02-12 | 12:31

orangin | 23-02-12 | 12:11
.
Ik doe wel wat hoor,geloof me maar als ze mijn of me gezin wat aandoen dat ik in alle kranten de voorpagina haalt en dat ze nog lang in de media over me zullen praten!

Gmt Master | 23-02-12 | 12:26

Er bestaat een wet die het mogelijk maakt een gemeentebestuur te vervangen door een regeringscommissaris. Die wet is één keer toegepast: op Finsterwolde, waar het communistische gemeentebestuur stakers die geen lid waren van een erkende vakbond een uitkering gaf. Wat nu in Utrecht gebeurt is tientallen malen erger; daar heeft het tuig met medewerking van het gemeentebestuur de macht overgenomen. Maar niemand in Den Haag die op het idee komt om een regeringscommissaris naar Utrecht te sturen...

MAD1950 | 23-02-12 | 12:25

knerf | 23-02-12 | 11:12
Je hebt je duidelijk niet in het verhaal verdiept en lepelt liever de geijkte clichés op.

*knerf op lijstje "Eendimensionaal" zet*

Da Mul | 23-02-12 | 11:17

Ik vermoed dat jij zo'n alwetende, pijprokende intellectueel bent, overtuigd van zijn eigen gelijk.
Alleen al het feit dat je het woord "attitude" gebruikt i.p.v. houding, doet het ergste vrezen.
Maar bovenal onderbouw je je bewering niet dat Marokkanen zwaarder gestraft zouden worden door hun houding in de rechtszaal.
Het is weer zo'n loze kreet, nergens op gebaseerd.

*Plaatst daMul bij het type "karikatuur van zichzelf", indachtig de typetjes van Koot & Bie.

knerf | 23-02-12 | 12:24

Iemand de naam van de winkel? Zal ik eens wat vrienden optrommelen en de dader ophalen.

Ik vermoed de Lidl trouwens, volgens mij is dat ongeveer de enige met een Marokkaanse bedrijfsleider daar en een licht getinte crew. Tip voor de volgende keer: winkel niet verlaten. Moeten ze de wouten bellen, want als ze je de winkel uitgooien, kan je de keten aanklagen :-). En die wouten had je nou net nodig, omdat je een van de daders gespot hebt.

en nu? Je weet waar een van de daders werkt toch?

Bubba | 23-02-12 | 12:21

Vast te gevaarlijk voor de mariniers. Het is geen hippies van de Dam afmeppen...

sjonnie | 23-02-12 | 12:21

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 11:03
Inderdaad, en hopelijk hebben ze gewoon schijt aan Europa en doen ze wat go9ed is voor Nederland en niet wat de multiculturalisten van de EU willen

DaveDH | 23-02-12 | 12:19

Over het hoe en waarom van de gewelddadigheid van Marokkaanse jongeren en het gebrek aan bijsturing vanuit hun thuissituatie is een sterk en daarom doodgezwegen onderzoeksverslag gepubliceerd: www.binnenlandsbestuur.nl...
vraagstaart | 23-02-12 | 11:13 | + 4 -

Interessante link. Ik denk dat Van Acker helemaal gelijk heeft en de oplossing de hij geeft lijkt zo simpel. Waarom, vraag ik mij dan af laten we dit probleem dan zo dooretteren?

Coffeeblend | 23-02-12 | 12:13

Oooh aaah, wat erg. Niemand die ook maar ene fuck doet, slap kutvolk dat we zijn.

orangin | 23-02-12 | 12:11

Kan iemand dat soort schorem niet gewoon heel stilletjes stuk voor stuk laten verdwijnen, of per direct met aanhang en al terugschoppen naar de fokking zandbak. Waar kan ik me aanmelden voor de stadscommando's / sniper eenheid? En wie doet er mee?

Phil Mycavity | 23-02-12 | 12:11

I.h.a. de PvdA was een partij voor de arbeiders en zou als eerste moeten waken voor de gewone man en heeft dat niet gedaan ook al heeft Drees Sr en ook Drees jr (DS70) daar al begin jaren 70 voor gewaarschuwd: tijdelijke contracten en alleen tijdelijke contracten.
In deze tijd waar een vaste baan steeds schaarser wordt zitten we met honderdduizenden "vaste" buitenlandse werkloze krachten. Dat is de schuld van de PvdA die dit niet wilde voorzien vanuit eigen belang van het gepriviligeerde kader. De andere echt socialistische partij, de SP zag dat wel in de wijken en heeft in 1983 een voorstel gedaan om deze buitenlanders met een premie naar huis terug te sturen. Als men dat toen had gedaan hadden we nu honderdduizenden werklozen minder.

ecologiste | 23-02-12 | 12:06

=Kort daarna stroomde het plein vol met jongeren die opgeroepen waren en werd de stemming grimmig.=

Tribaal gedrag, waar nog geen passende tegenreactie is uitgevonden. Groepsbescherming van daders tast ieders veiligheid aan en vormt het kankergezwel van de samenleving.

Islamofiel | 23-02-12 | 12:06

Gisteren schreeuwde er een hoop links mensen hier nog dat het een broodje aap verhaal was en dat deze jongen dit dus had verzonnen.
Deze mensen komen niet verder dan de stal met varkens waarin ze wonen en hebben totaal geen realiteitsbesef van wat er iedere dag afspeelt in de maatschappij in de grotere steden!

De mensen moeten kappen met bang zijn en stoppen met de politie er bij te halen!
Bescherm u zelf en uw gezin,al moet u jaren zitten maar laat nou eens zien aan deze regering en aan die kakkerlakken dat we het zat zijn en we ons rechtssysteem en bonnenschrijvers niet meer nodig hebben.

Gmt Master | 23-02-12 | 12:06

Was er geen website waar boze Hollanders zich aan het verenigen waren om straatterroristen af en toe weer in het gareel te slaan?

funkyd | 23-02-12 | 12:03

jammer dat 98% van de marrokanen het verziekt voor de rest

martin4928 | 23-02-12 | 12:00

goedverstaander | 23-02-12 | 10:49
Cijfers immigratie?
Kijk even goed op blz 364 en zie hoeveel buitenlanders er sinds 1955 bij kwamen, na 1970 de Turken en vooral na 1985 de Marokkanen. SP wilde in 1983 deze mensen terug sturen PvdA noemde SP-ers fascisten.
Grens en Gezin:
Pdf alert
http://arno.unimaas.nl/show.cgi?fid=15296

ecologiste | 23-02-12 | 12:00

je bent mooi de sjaak als je daar je huisje gekocht heb.maar goed ze gaan er toch niks aan doen of je moet er een stuk of 3 neergehaald hebben dan komen de gespreksgroepen

straatkat | 23-02-12 | 11:58

goedverstaander | 23-02-12 | 11:49 | + 0 -
Er waren in de jaren 90 toch echt met name de Linkse partijen, PvdA voorop, die iedereen verketterde en kapot maakten die het waagde om ook maar de minste kritiek op die vervloekte multiculti te hebben.
Het Generaal Pardon, ook weer door met name de PvdA er voor puur eigenbelang (politiek winstje op minister Verdonk) doorheen gedrukt, laat zien dat je helemaal niet aan de macht hoeft te zijn om een ramp te veroorzaken.

Moi | 23-02-12 | 11:57

Na 30 jaar positief discrimineren denk ik dat je vanuit de Nederlandse overheid geen enkele oplossing hoeft te verwachten en al helemaal niet vanuit dat allochtonenclubje PvdA.
Bewoners van Utrecht moeten hun eigen Nederlandse ordediensten gaan oprichten die ook met één telefoontje opgetrommeld kunnen worden.

Moi | 23-02-12 | 11:52

'Later die avond werd het huis van het 15-jarige slachtoffer, die bij zijn moeder woont, belaagd en met stenen bekogeld door een groep jongeren.'
-
*Molukse Methode aanraden doet*

Ahasveros | 23-02-12 | 11:51

@ brabandertje | 23-02-12 | 11:34 |
Dat begrijp ik er niet uit, maar daarover mogen we van mening verschillen wat mij betreft.

Geen enkele partij heeft in dit land ooit een absolute meerderheid gehad dus de 'schuldvraag' is niet zo gemakkelijk te beantwoorden. Bij de door u aangehaalde struisvogelpolitiek moet ik nu vooral aan de huidige (rechtse) regering denken.

goedverstaander | 23-02-12 | 11:49

Zit Wolfsen nog in Utrecht?
Ik dacht dat hij de PvdA ging leiden.

Bataaf | 23-02-12 | 11:47

Machtig mooi verhaal van die vader in het lokale suffertje, al moet er op onderdelen nog wel wat bijgeschaafd worden om het sluitend te krijgen.

Strangetown | 23-02-12 | 11:46

op een gegeven moment loopt de emmer over en ik vraag me dan wel af wie er (mede)verantwoordelijk voor is. Ik kan het persoonlijk meer en meer begrijpen dat indien hier niks aan gedaan wordt mensen het recht in eigen hand gaan nemen. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn, maar al deze incidentjes ook niet. In plaats van al onze centen weg te mieteren zouden ze in den haag eens wat vaker naar het eigen land moeten kijken.

sufkut | 23-02-12 | 11:44

Het zou je zoon maar zijn.. ik zou niet voor de gevolgen instaan... dan maar een paar jaartjes zitten.

Ali d | 23-02-12 | 11:42

goedverstaander | 23-02-12 | 10:59 | + -1 -
Ik vind dat artikel juist geen ander geluid, maar een standaard geluid uit de veelal linkse wetenschappelijke hoek.
Ok het stuk is best vlot geschreven en bevat zeker waarheden, maar aannames en ruwe schattingen worden gebracht als de waarheid.
Het is het moderne struisvogelpolitiek. Vroeger waren er ook veel buitenlanders, dus wat lullen we nou!

brabandertje | 23-02-12 | 11:34

@ Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:22 |
Aanvullinkje: Veel Spanjaarden en Italianen gingen ook niet terug maar gingen op in de NL-se bevolking. Daar heeft men in de Randstad helegaar geen zicht op, omdat deze mensen (nu nog) woonachtig zijn rond de voormalige fabrieken van de grote textielbaronnen in Twente.

goedverstaander | 23-02-12 | 11:29

Da Mul | 23-02-12 | 11:17

Oververtegenwoordiging van allochtonen bij publieksfuncties (zoals bibliotheken en gemeentelijke balies) .Gevolg van het voorkeursbeleid.

Verder werk ik met allochtonen (of eerder ik werk voor allochonen)in de huisvestingssfeer)
Do I have to say more?

knerf | 23-02-12 | 11:27

@vraagstaart | 23-02-12 | 11:13
Ik sluit mij volledig aan bij @Da Mul | 23-02-12 | 11:21 |

goedverstaander | 23-02-12 | 11:26

Twee dingen: a) Stuitend gewoon dat de meneer van de winkel gelijk in de 'op z'n besneden pik getrapt zijn'-modus schiet, en een hele horde woestijnrovers optrommelt.
-
En 2) Begrijp ik nou goed dat de zoon wegvluchtte voor zes van die gasten, los van z'n vader? Als ik dit nieuws gehoord had en het tuig tegenkwam dat m'n zoon had gegijzeld nota bene, zou ik niet voor mezelf instaan. Maar goed, het kan liggen aan de schrijfstijl.

von Krankenhausen | 23-02-12 | 11:23

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:21 | + 4 -
Mijn punt, stofzuiger. Verhaal doet mij (gedeeltelijk) verzonnen aan.

Flodder | 23-02-12 | 11:23

Dagobert D. | 23-02-12 | 11:06 |
Dat kan heel leuk zijn. Zo heb ik me laatst kostelijk vermaakt met zo'n kansenkudtjoch van een jaar of 15 die het nodig vond zijn shoarma tegen de etalageruit mijn mijn Warme Bakker te smeren. Ben gewoon op 'm afgestapt, gevraagd waar hij mee bezig was, en hem vervolgens dwingend doch vriendelijk naar de kebabgrillert begeleid om een doekje, een emmer en een sopje te vragen. Natuurlijk ook even fijntjes aan kebabgrillert laten weten dat kansenkudtjoch geen respect had voor diens kamelenreepjes en ze bij zijn collega op het raam had gesmeerd.

Kansenkudtjoch zijn vriendjes bij terugkomst verzekerd dat ik meer mensen kan bellen dan zij, die nog veel grotere honden dan de mijne kunnen meenemen. Dat hield de rust er wel in.

Twee dagen later na kansenkudtjoch weer op ons plaatselijke plein tegen te zijn gekomen, heb ik hem ook nog even mee naar de bakker genomen, zodat die kansenkudtjoch kon bedanken voor het reinigen van zijn ruit.

Topvermaak; ik zou er de nieuwste show van Tineke Schouten zo voor laten schieten.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 11:22

vraagstaart | 23-02-12 | 11:13
Kleine aanvulling op 1) Veel oudere eerste Zuid-Europese emigranten doen aan pendelmigratie dwz dat ze tussen het thuisland en Nederland heen pendelen en dan met name omdat hun (klein)kinderen hier zijn gebleven, waar overigens voor geldt (en dat is opvallend) dat die inmiddels volledig opgegaan zijn in de Nederlandse bevolking. En dat binnen één generatie. Opvallend wel. Mijns inziens zou er naar die groep eens een onderzoek moeten komen want daar zit misschien de sleutel tot een oplossing van de migratieproblematiek. Want hoe kan het dat je een 2e generatie Italiaan, op zijn (achter)naam na helemaal niet meer als zodanig kan herkennen ? Marokkanen hebben we genoeg onderzocht zou ik denken. Kijk eens naar de succesvolle migrantengroepen. Daar liggen namelijk wellicht de antwoorden.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:22

Autochtonen zijn nu eenmaal goede slachtoffers. 170 euro voor net iets meer dan een uurtje werk: good deal.

Fred Janssen | 23-02-12 | 11:22

Dat de politie na jaren van dit soort incidenten er nog geen antwoord op heeft mag ze zwaar worden aangerekend.

Soortgelijk artikel 20.02.2012 te Roosendaal :
www.bndestem.nl/regio/roosendaal/10509...

Kan het zo moeilijk zijn om de orde te handhaven ? Gebruik gvd toch eens dat geweldsmonopolie !

Beef Bus | 23-02-12 | 11:21

@vraagstaart | 23-02-12 | 11:13
De waarheid ligt dus in het midden. Zowel links als rechts zijn verantwoordelijk voor de huidige situatie.

Dat is op zich niet erg, want ze zijn beiden nodig om maatschappelijke problemen op te lossen.

Dit rechtse kabinet kan het alleen ook niet, dat moge duidelijk zijn.

Da Mul | 23-02-12 | 11:21

@Da Mul | 23-02-12 | 11:00 Tenslotte en met dank voor de reactie: ik moet er vandoor en ben dus niet meer in staat om (direct) te reageren op eventuele nieuwe tegels. Ik ga ze wèl later lezen. *out*

vraagstaart | 23-02-12 | 11:21

De Marokaanse gemeenschap, je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze elkaar niet door dik en dun steunen. Dus dan kan je ook spreken over een gedeelde schuld van de hele gemeenschap. Dat is geen discriminatie, dat is een kille feitelijke conclusie.
En dit gaat net zo lang door totdat er een groep skinheads een paar willekeurige Marokanen met beton aan hun voeten de gracht in kieperd, waar uiteraard niemand op zit te wachten...

WatZalIkErvanZeggen | 23-02-12 | 11:19

Ervan uitgaande dat deze weergave van de feiten klopt, is het gedrag van zo'n bedrijfsleider misschien nog wel het meest schokkend.

Lewis | 23-02-12 | 11:18

@Jezweetzelluf | 23-02-12 | 10:15
Tsja, en precies zo moeten de Nederlanders maar akzepteren dat ze een "leider" hebben in de vorm van een groep ongelikte woestijnratten? Ik wilde voornamelijk het niet-handelen van de Nederlanders benadrukken.

VanDattum | 23-02-12 | 11:18

@knerf | 23-02-12 | 11:12
Je hebt je duidelijk niet in het verhaal verdiept en lepelt liever de geijkte clichés op.

*knerf op lijstje "Eendimensionaal" zet*

Da Mul | 23-02-12 | 11:17

Pinnen, wie doet dat dan ook nog. Mobiel bankieren en betalen, dat is het helemaal

Den Meester | 23-02-12 | 11:17

@ Supermatthijs | 23-02-12 | 11:05 |
Exact. De geschiedenis herhaalt zich. Ook nu houdt de politiek de uitbuitende groentetelers en bouwvakker-makelaars de hand boven het hoofd.

De PVV zeikt via een meldpunt de MOE-landers af. Deze en andere partijen zouden iets moeten doen aan de andere kant: het faciliteren van deze moderne vorm van slavernij dus.

goedverstaander | 23-02-12 | 11:16

@Da Mul | 23-02-12 | 11:00 O ja: en FrontaalNaakt neem ik al een drietal jaren niet meer serieus. Meneer Breedveld is in mijn ogen knettergek aan het worden. Jammer, want hij had ooit een lezenswaardige site.

vraagstaart | 23-02-12 | 11:15

@goedverstaander | 23-02-12 | 11:11
Sterker nog, het debat lijkt op een echtpaar dat in scheiding ligt, eindeloos oude koeien uit de sloot haalt en elkaar met modder bekogeld, terwijl de kinderen voor galg en rad opgroeien.

Da Mul | 23-02-12 | 11:15

@Che_cuevara | 23-02-12 | 10:41
en geen 35 graden en altijd strak blauw en geen diarree na iedere maaltijd

Den Meester | 23-02-12 | 11:14

@Da Mul | 23-02-12 | 11:00 Ik laat me niet zo snel opnaaien, maar ik heb me wel een beetje in de problematiek verdiept. Meneer Leo Lucassen is mij ook bekend en zijn stuk in Trouw is de zoveelste poging tot het optrekken van een rookgordijn en "links" vrij te pleiten van de problematiek.

Wat er feitelijk gebeurd is (en dit tegel ik niet voor het eerst):

1) De immigratie op TIJDELIJKE basis was een idee van de werkgevers in de metaalsector. 1955, Italianen en Spanjaarden. Die zijn ook vrijwel allemaal teruggegaan na hun contract

2) In 1960 heeft Marga Klompé het kabinet De Quay gewaarschuwd dat de regels niet uitsloten dat arbeidsmigranten zouden blijven. Die waarschuwing is genegeerd.

3) In de jaren '60 kwamen gastarbeiders uit Turkije en Marokko ons land binnen, buiten de officiële kanalen om. Gelukzoekers, zo u wilt.

4) In 1967 kwam er een stop op gastarbeiders - maar de illegalen uit Turkije en Marokko bleven komen. In 1971 waren dat er 65.000, merendeels Marokkanen. Illegaal.

5) Eind jaren '60 sloot Nederland een wervingsverdrag met Marokko en legaliseerde de illegale Marokkanen.

6) Voor alle buitenlandse werknemers gold, dat ze moesten vertrekken bij werkloosheid. BEHALVE voor Marokkanen.

7) In 1972 de eerste rassenrellen in Den Haag en Rotterdam

8) Na '74 gingen ook Turken niet meer terug, Marokkanen en Turken haalden in het kader van gezinshereniging hun families naar Nederland.

9) Tijdens de crisis van '75 stopte de werving van Marokkanen; inmiddels waren er weer veel illegalen bij die van Den Uyl een generaal pardon kregen.

10) Den Uyl breidde ook de regels voor gezinshereniging uit. Iedereen die economisch afhankelijk was van een Marokkaanse gastarbeider in Nederland, was nu "gezinslid" en had echt op verblijf in Nederland.

Samenvattend: ja, de werkgevers waren verantwoordelijk voor het aantrekken van buitenlandse werknemers in de jaren '50 en '60. Niet voor de "baantjes die nederlanders niet willen doen", maar wegens krapte op de arbeidsmarkt. De bedoeling was: TIJDELIJK verblijf.

De kabinetten De Quay en De Jong zijn verantwoordelijk voor het niet indammen van de toestroom van illegale Marokkaanse en Turkse arbeidskrachten. Daarmee is de deur open gezet voor de acties van Den Uyl.

Onder Den Uyl is de toestroom en het blijven van niet-werkende Marokkanen in gang gezet, evenals het legaliseren van illegale Marokkanen.

Over het hoe en waarom van de gewelddadigheid van Marokkaanse jongeren en het gebrek aan bijsturing vanuit hun thuissituatie is een sterk en daarom doodgezwegen onderzoeksverslag gepubliceerd: www.binnenlandsbestuur.nl/openbare-ord...

vraagstaart | 23-02-12 | 11:13

Het is jammer maar dit wordt gewoon voorspelbaar:
1. Marokkaans kudtuig misdraagt zich.
2. Slachtoffer durft amper wat te zeggen uit angst voor wraakacties.
3. Politie (je weet wel die lui die beweren het geweldsmonopoly te hebben maar er niks mee durven) doet niets...
4. Reaguurders maken zich kwaad en krijgen onderling ruzie over de juiste aanpak van dit soort stront-ventjes.
5. go to 1.
_____________________________________________________
Zolang die kleaudtzakjes zich beter organiseren en meer voor elkaar opkomen dan 'wij' blijft dit gebeuren.
Er valt niet mee te praten.
En zolang ze in groepen opereren is niet aan te tonen wie wat deed dus loopt de hele groep vrij rond wegens gebrek aan bewijs...
Ik vraag me af hoe ver dit moet gaan en hoelang dit moet duren voor dat er een reactie uit de samenleving komt die verder gaat dan op een beeldscherm de held uithangen.

RockBock | 23-02-12 | 11:13

Da Mul | 23-02-12 | 11:00

Dat kulverhaal moet je maar aan de nabestaanden van Floor van der Wal vertellen.
Marokkanen worden zeker niet zwaarder gestraft.
In z'n algemeenheid worden die zgn. minderheidsgroepen juist in de watten gelegd.Kijk maar naar de Vogelaarwijken. Dure trapveldjes en andere voorzieningen.
Er is ook geen bevolkingsgroep die zoveel medische indicaties heeft voor een sociale huurwoning als het Finse deel.

Die Marokkaan die de Floor van der Wal doodreed, kwam er goed van af.Minder dan een jaar zitten, geholpen worden bij het vinden van werk en een woning.Ondertussen zit ene Erwin al 500 dagen vast voor het gooien van een waxinelichtje naar en gepantserde koets.

knerf | 23-02-12 | 11:12

@Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:06
Heel goed punt. Met zo'n grijze, vierkante kooi roep je het onheil over je af.

Da Mul | 23-02-12 | 11:12

@ Da Mul | 23-02-12 | 11:03 |
Precies. Een 'normale' inhoudelijke discussie voeren met 'tegenstanders' waarbij respect voor elkaar in mijn bescheiden mening wel het minimale is, is vrijwel niet meer mogelijk. Het halsstarrig berijden van stokpaardjes, jij-bakken en verwijten, elkaar de grond inboren en belachelijk maken, je wordt er niet goed van.

Er zijn ouders die hun kinderen niet eens meer naar de 'onfatsoenlijke' kamerdebatten op televisie laten kijken. En daar zou men het voorbeeld moeten geven.

goedverstaander | 23-02-12 | 11:11

The Dominator | 23-02-12 | 10:01
Vind ik iets te kort door de bocht. Ik ken een aantal Vinexbuurten (Wateringse Veld, Ypenburg, Broekpolder bijvoorbeeld) die best gevarieerd zijn en helemaal niet zo eentonig als jij het schetst. Het blijven nieuwbouwbuurten uiteraard maar het is niet te vergelijken met de oude nieuwbouw uit de jaren 70/80. Wél wrang vind ik dat architecten, planologen en andere beleidsmakers (ik ken er een paar persoonlijk) zelf voor geen geld in zo'n buurt willen wonen maar steevast voor chique oudbouw in de binnensteden kiezen. Ze halen er zelf hun neus voor op.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:10

Op een dag weet je het, dit kan niet langer zo. Die lege cellen die we aan Belgie verhuren moeten vol met dit soort lui. Geld kosten ze ons teoch wel, dan maar goed besteden.

HEvD | 23-02-12 | 11:09

In plaats van scherpslijperij over wie er verantwoordelijk is voor het grootste deel van deze import kan er beter eens gewerkt gaan worden aan OPLOSSINGEN! En die hoeven helemaal niet discriminerend te zijn. Gewoon de wet toepassen op iedereen, aanpakken van daders en beschermen van slachtoffers.

witwas | 23-02-12 | 11:09

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 11:02
Zou wel kunnen... maar dan ga ik natuurlijk wel goed in de olie, om onderhoudtsechnische redenen ;)

deraderendraaien | 23-02-12 | 11:07

@deraderendraaien
jajajaja frustratie alom! een trend (politie grijpt niet in en dan zelf verhaal halen en dan weer op je noten krijgen)waar velen aan moeten wennen en ik ook! maar later zegt iemand er op losbeuken en agressie tonen tegen deze lui, niet een oplossing, maar wel lekker voor een keer...... politie in schakelen en hup de boys and girls in een roze tutu dàt is de oplossing!

skaik | 23-02-12 | 11:06

Dat Vinexwijken de toekomstige ghetto's zouden gaan worden is al heel lang geleden door een aantal planologen en stedebouwkundigen voorspeld. Natuurlijk heb je altijd mensen die het bij toeval goed hebben, maar het blijft bijzonder.

Bigi Bana Boy | 23-02-12 | 11:06

@de betaalautomaat | 23-02-12 | 10:58
ga jij lekker na 20 uur in buurten lopen waar die Marokkaantjes rondzwerven. En daarna verslag doen.

Dagobert D. | 23-02-12 | 11:06

Musset | 23-02-12 | 10:27 |

Beste serie evah ; )! Met zulke agenten zou het probleem wel iets soepeler/sneller op te lossen zijn..

de betaalautomaat | 23-02-12 | 11:06

@knerf | 23-02-12 | 11:00
Ja natuurlijk! ik neem iedereen serieus en heb thuis geleerd altijd te antwoorden,als er beleefd iets wordt gevraagd. ;)

deraderendraaien | 23-02-12 | 11:05

@goedverstaander | 23-02-12 | 10:59

Het is de onderbouwing van wat ik hier al vaker tegen oa. de Wilders- aanhang heb geroepen. Mijn vader heeft het nog vaak over de wervingsburo´s van het grote metaalbedrijf waar hij destijds werkte. Van de grote steden in Turkije en Marokko steeds verder richting platteland en de bergen om voor nog minder arbeiders te halen. En diezelfde werkgevers, het grootkapitaal, geven nu links de schuld van de immigratie. Je moet maar durven. En nu met de Moe-landers gewoon weer dezelfde fout maken.

Supermatthijs | 23-02-12 | 11:05

DaveDH | 23-02-12 | 10:27 | + 0 -

Aan de andere kant wordt er nog iedere dag stemvee ingevlogen in het kader van gezinshereniging. Maar goed dat dit kabinet hier perk en paal aan gaat stellen...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 11:03

@goedverstaander | 23-02-12 | 10:57
Inderdaad. Het is net zo idioot als het ridiculiseren van Wilders. Het wordt eens tijd dat het maatschappelijk debat de pubertijd ontgroeit.

Da Mul | 23-02-12 | 11:03

@ FredFlinstone | 23-02-12 | 10:57 |
U hebt gelijk. Weg met de democratie! Houzee! (3x)

goedverstaander | 23-02-12 | 11:02

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23 | + -5 -

Starks staan de raderen een weekje stil...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 11:02

Inwoners van Utrecht die zich schamen voor hun stad....
Dat zou je als burgervader toch aan het denken moeten zetten !

Suske doet Wiske | 23-02-12 | 11:01

@vraagstaart | 23-02-12 | 10:50
Erg kort door de bocht. Marokkanen worden bovendien eerder strenger gestraft door hun attitude in de rechtszaal. Het zou een intelligente man als jij sieren eens naar de feiten te kijken ipv je te laten opnaaien door de Vara enerzijds en de TMG anderzijds. Zie ook de tegel van goedverstaander | 23-02-12 | 10:49 |

En verder: de artikelen over schaamtecultuur deel 1 en 2 op Frontaalnaakt.

Da Mul | 23-02-12 | 11:00

de betaalautomaat | 23-02-12 |
Heeft boter op hoofd.

Doc Damage | 23-02-12 | 11:00

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:43

Was maar een grapje hoor!
Je gaat er nog serieus op in...

knerf | 23-02-12 | 11:00

@ brabandertje | 23-02-12 | 10:57 |
@ Supermatthijs | 23-02-12 | 10:57 |

Het is even een ander geluid. En die Lucassen lijkt me geen domme jongen. Natuurlijk zijn alle getallen niet tot achter de komma exact, maar in welke visie is dat wel het geval.

Het bevat in ieder geval wel een aantal veelgehoorde misvattingen, en die zo zijn te controleren.

goedverstaander | 23-02-12 | 10:59

Hoe lang duurt het voor er een soort Breivik in dit land om zich heen gaat schieten? Om vervolgens Wilders de schuld in de schoenen te schuiven! Waarom schoppen we dit soort terroristen niet het land uit, met familie en al?!

Doc Damage | 23-02-12 | 10:59

Als de Telegraaf schrijft over een gijzeling door 8 Marrokanen waarbij het slachtoffer geld moest pinnen gaat het waarschijnlijk om een Marrokaanse jongen die aan een Nederlandse jongen vraagt of hij misschien een sigaretje kan missen of wat kleingeld heeft voor de parkeerautomaat. Ik zeg niet dat Marrokanen engeltjes zijn (verre van), maar alles wat in de Telegraaf staat dient met een levensgevaarlijke hoeveelheid zout genomen te worden.

de betaalautomaat | 23-02-12 | 10:58

@M-Bozz | 23-02-12 | 10:52
eerder beangstigend, wat weet wolfsen van diegenen die hem in het pluche houden?

Dagobert D. | 23-02-12 | 10:57

@Asmodean | 23-02-12 | 10:20
Dat klopt, maar zij hebben ook nog de Marokkaanse nationaliteit.
Aan de Marokkaanse nationaliteit kan Nederland niets doen, maar De Nederlandse nationaliteit kunnen ze wel afnemen.

Che_cuevara | 23-02-12 | 10:57

what's next in die Domstad?
Neerlands' eerste ofiiciele 9/11 - aanslag - attack ?
---
Ps: Ik blijf bij mijn standpunten:
> Doodstraf weer invoeren te 0031
> Indien Bestuurders niet onkreukbaar (van onbesproken-gedrag) zijn: MOVEN
> GEEN PvdA(en GL etc)-Bestuurders aanstellen indien het land over Rechts wordt bestuurd (en uiteraard vice versa)

FredFlinstone | 23-02-12 | 10:57

@ doenormaal! | 23-02-12 | 10:54 |
Wij hebben nu een rechtse regering. Heb je hoogstwaarschijnlijk zelf voor gestemd.

Waarom doet die rechtse regering hier niets aan? Vraag het ze eens. Afgeven op links is voor wat dit betreft is wel een beetje uitgekauwd nu.

goedverstaander | 23-02-12 | 10:57

@goedverstaander | 23-02-12 | 10:49

Goed stuk over de diverse mythen (de grote rechtse leugen) dat alleen de Pvda alles fout deed.

Supermatthijs | 23-02-12 | 10:57

goedverstaander | 23-02-12 | 10:49 | + 0 -
Dat rapport ken ik wel, staat vol met aannames en schattingen. geschreven vanuit een links perspectief.

brabandertje | 23-02-12 | 10:57

Terugsturen naar de Sahara...

bigoks2531 | 23-02-12 | 10:55

@DaveDH | 23-02-12 | 10:1
Inmiddels kun je beter van discriminatie van autochtonen spreken. Die laat men aan hun lot over en zijn overgeleverd aan de, zeer goed door links Nederland beschermde, landverrijkers/criminelen.

doenormaal! | 23-02-12 | 10:54

@goedverstaander | 23-02-12 | 10:49
*roffelt*

Da Mul | 23-02-12 | 10:52

Dit land heft een speciale politiemacht nodig voor dit soort ongein.

Beetje zoals de Guardia Civil. Met die lui ga je ook niet dollen als je een beetje verstand hebt.

Ikdus | 23-02-12 | 10:52

Eén ding moet je Wolfsen wel meegeven. Het is ongelooflijk dat die man zijn positie nog heeft weten te houden na die reeks aan ellendige incidenten.

Er dan te bedenken dat er burgemeesters zijn geweest die om kleine(re) misstapjes al de eer aan zichzelf hebben gehouden.. Die man moet wel óf compleet gevoelloos en machtswellustig óf superduper-idealistisch zijn en nog erin geloven dat hij deze misère gaat oplossen.

M-Bozz | 23-02-12 | 10:52

@Asmodean | 23-02-12 | 10:17
Idd je joch van nog maar 15 jaar voor de rest van z'n leven met een trauma en buitenlander haat moeten zien rondlopen ,moet zuur zijn als jij je kind wel behoorlijk hebt opgevoed!

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:51

Voor dat linkse kamp van Wolfsen is hier geen enkele oplossing mogelijk. Alles wat een oplossing zou kunnen bieden wordt door die softies afgeschoten. Zolang zij aan de macht blijven is het doormodderen in Nederland.

lanexxx | 23-02-12 | 10:51

@Da Mul | 23-02-12 | 10:45 Probleem is hier alleen, dat de jeugd niet gecorrigeerd wordt door de eigen familieleden, maar juist wordt gesteund in geweldpleging jegens eenieder die niet tot de eigen etnische groep behoort.

Wij zouden dat "racistisch geweld" noemen, maar zoals we weten wordt dat enkel gepleegd door bange blanke mannen van middelbare leeftijd met een slechte opleiding die PVV stemmen. Kijk maar naar DWDD en dergelijke programma's voor de duiding.

vraagstaart | 23-02-12 | 10:50

witwas | 23-02-12 | 10:46 | + 1 -

Gevangenissen en straffen zijn daar ook een heel stuk enger. Dan hier in NL. Ik noem dat soort landen; engelanden, met enge mensen

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:50

@ Hartelijk PvdA voor jullie geweldige politiek van de afgelopen 40 jaar.
ecologiste | 23-02-12 | 10:46 |

Is dat wel zo?
hgroen.files.wordpress.com/2011/01/lez...
(PDF-alert)

goedverstaander | 23-02-12 | 10:49

Dit is pas het begin van een nieuwe fase, sinds de gemeenten de uitkeringen beheren is het kleingeld op bij de hufters.Wel een bewijs dat ze de uitkeringen altijd misbruikt hebben, laat ze niet de provincie inkomen want daar pikken ze die luie riff-neukers niet en nooit, onze lieve Brabo-neger zal ze er persoonlijk uitschoppen.

hagelkruis | 23-02-12 | 10:48

Veldmaarschalk Wolfsen-Pétain.

ecologiste | 23-02-12 | 10:48

Dit soort uitwassen met randdebielen (PVV) bestrijden, gaat natuurlijk nooit het gewenste resultaat opleveren! Voor straf bij die marocs door de brievenbus pissen?

zwaredobber | 23-02-12 | 10:47

Een Marokkaan die werkt?
Ongelooflijk.
Nu staan er tienduizenden Spanjaarden, Portugezen, Italianen en Grieken klaar om weer TIJDELIJK in het noorden te komen werken, hard werken want dat kunnen ze. Nee wij zitten met 100.000 en niet-willenden die eeuwig hand zullen ophouden, neer kijken op ons en die in aantal maar blijven groeien en groeien. Hartelijk PvdA voor jullie geweldige politiek van de afgelopen 40 jaar.

ecologiste | 23-02-12 | 10:46

@ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:38 Daarom juist ook de ouders aanpakken, ze verwaarlozen hun opvoedkundige taak maar zijn wel verantwoordelijk te stellen voor hetgeen hun kroost uitvreet.
Denk niet dat de landen van herkomst gaan huilen als we het tuig aanpakken. Zelf weten ze er ook wel raad mee, daarom gebeuren zulke dingen daar ook een stuk minder.
Politie klagen als er geen criminaliteit is?? Lijkt me niet, het zijn ambtenaren hoor, die ontvangen hun geld het liefst voor een zo gering mogelijke tegenprestatie.

witwas | 23-02-12 | 10:46

@vraagstaart | 23-02-12 | 10:40
Nee, maar je mag wel de straat op om te brommen op kinderen van 14 en 15. Kijk maar eens in de apenheul, daar worden de kleintjes door de jonge volwassenen tot de orde geroepen en niet door het alfamannetje.

Sterker nog, omdat de burger tegenwoordig achter de pc zijn bijdrage aan de maatschappij levert, heeft de jeugd vrij spel op straat.

Lijkt me logisch.

Da Mul | 23-02-12 | 10:45

De politie heeft de zaak in onderzoek. Dat is een hele geruststelling.

Boyo | 23-02-12 | 10:45

@Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 10:04
Wordt het van nu af aan dan rustiger in Utrecht?

Che_cuevara | 23-02-12 | 10:44

@ Dus moet je maar je stem aan Geert geven
bullterrier | 23-02-12 | 10:10 |

Ja. Die is druk bezig zulke problemen op te lossen. NOT.

Zeuren, klagen, piepen en janken. Maar aan oplossingen werken, ho maar.

goedverstaander | 23-02-12 | 10:43

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 10:06
Daar betalen we inderdaad belasting voor.
Maar de kwaliteit van de geleverde dienst is wel beneden alle peil en de klantenservice nog beroerder.

Che_cuevara | 23-02-12 | 10:43

Je kunt erop wachten: Wolfsen gaat aanbieden camera's rond het huis op te hangen...

Ja nee, geen mening | 23-02-12 | 10:43

Marokkanen moet je gewoon hard aanpakken, dat gebeurd in Marokko ook, gewoon een politieknuppel in de nek en ze luisteren weer. Maar goed, laffe pvda honden moeten praten, dat werkt.

Dagobert D. | 23-02-12 | 10:43

@knerf | 23-02-12 | 10:32
In de eerste heb ik het over die teringhonden,met de aan hun gerelateerde familie's die niet in staat zijn gebleken tot behoorlijk opvoeden.
Daar mee stigmatiseer ik niet hen die zich wel gedragen en een goede opvoeding geven, om hier te lande goed fatsoenlijk mee te doen.

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:43

dolffie | 23-02-12 | 10:39 vraagje: durven jouw medewerkers dat ook in hun eigen kringen hard op uit te spreken. Wat ik heb begrepen van een marokkaan op de UVA, zijn die gasten zelf ook bang voor dat soort tuig, ookal is het familie.

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:42

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:02
Maar dan wel geen kamelen.

Che_cuevara | 23-02-12 | 10:41

@Mazzeltov | 23-02-12 | 10:31 Interessante tegel voor iemand met jouw nick. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat het een goed idee zou zijn als er door burgers die het zat zijn, paramilitaire vrijkorpsen zouden worden opgericht? En dat die vrijkorpsen dan de straten terugveroveren op het tuig?

Je weet toch dat dat helemaal niet mag in een rechtsstaat, zoals Nederland dat is? Omdat de politie hier alert en handhavend optreedt, en daarmee het geweldsmonopolie ook echt verdient?

vraagstaart | 23-02-12 | 10:40

.. jammer dat die enkele incidentele marokkaan die niet deugen wil altijd door het beeld loopt van de goedwillende en daardoor onzichtbare meerderheid.
Jammer ook dat de goedwillende meerderheid geen stem heeft, in tegenstelling tot genoemde eenling.
Ik neem aan dat de PvdA bobo die onvermijdelijk is in de grote stad de zaak gaat bestuderen en de slachtoffers streng zal straffen voor hun stigmatiserende geklaag.

Jan Passant mk2 | 23-02-12 | 10:40

Oh hell, je zult maar een woning in Leidse Rijn hebben...
(en die ch ertussen is wel ontzettend misplaatst. Is wat mij betreft bij deze verallen)

Je kunt beter in een gevangenis verblijven dan in Leidse Rijn wonen. Ik neem aan dat de huizenprijzen daar inmiddels tot 50% van de bouwkosten zijn gedaald?

Schout-bij-nacht | 23-02-12 | 10:39

OT Rutger wordt helemaal kapot gemaakt bij koffietijd.

James St John Smythe | 23-02-12 | 10:39

taliban eist wraak.

wij eisen inburgering op een correcte wijze. Gewoon iedereen een paspoort. heb mensen uit marokko aan het werk en die zijn prima. wil ze houden maar en ik respecteer ze. Ook voor dit soort mensen hebben deze medewerkers geen goed woord over.

dolffie | 23-02-12 | 10:39

witwas | 23-02-12 | 10:32 Ouders doen meestal niets van dit soort randfiguren. En de overheid gebruikt hun macht en midddelen niet genoeg (verschuilen zich achter de wet en randfiguren hebben soms meer rechten dan het slachtoffer zelf, zo is gebleken in het verleden) en zijn bang voor wat woestijnlanden van ons land gaat denken. Reputatie is belangrijker voor hun, dan dit soort situaties ook daadwerkelijk goed vanaf de wortel aanpakken. Straks is er geen criminaliteit, begint de politie weer te mekkeren dat ze niets te doen hebben etc etc...

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:38

Maar voor Aleid is het maar een incidentje.
Al is Aleid zelf natuurlijk ook een incidentje geweest.

Che_cuevara | 23-02-12 | 10:38

ik denk dat ik marokkaan word , dan heb ik er minder last van

watsinneneem | 23-02-12 | 10:36

Er moet duidelijk iets gebeuren in deze mensonterende toestanden.

Maar wat?

Da Mul | 23-02-12 | 10:35

Missie voor Dion: de woestijnratten in Utrecht ruimen! 114 was het toch he?

Jos Tiebent | 23-02-12 | 10:35

Aleid heet eigenlijk Mohammed, en je eigen volk val je niet af natuurlijk.

gescheurdrubber | 23-02-12 | 10:35

@ole guapa | 23-02-12 | 10:18
Eens, ik woon ook in zo'n dorpje. Heb alleen wel medelijden met mensen die dit overkomt.

Indates | 23-02-12 | 10:34

Ik snap niet dat die vader met de politie niet gebeld heeft toen agressieve bedrijfsleider begon te bellen en intimideren

Fratello | 23-02-12 | 10:34

Laat Wolfsen de opvolger van Cohen worden, dan kan zijn falende beleid landelijk worden ingevoerd. Man o man, wat een land.

Zzzzooooffff | 23-02-12 | 10:34

Ik denk dat Aleid inziet dat er werk aan de winkel is, en nu op gaat stappen. Vogelaar wil wel de nieuwe burgermeester worden, en anders is Dijksma er nog.

Ploertendodert | 23-02-12 | 10:33

Ik zie er niet zoveel in geweld met geweld te gaan bestrijden. In de eerste plaats moeten de pakkans en straffen gewoon omhoog. In geval van minderjarige daders ook ouders aansprakelijk stellen voor schade, smartengeld toekennen aan slachtoffers en dat verhalen op kinderbijslag, zorgtoeslag en eventuele uitkeringen.

witwas | 23-02-12 | 10:32

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:28

Hou je maar niet van de domme..
1 van de 7 van 10.23.
Of heeft die Marokkaan je gesaboteerd?

knerf | 23-02-12 | 10:32

Hoopt dat er nog eens een Ernst Röhm opstaat, die net als 100 jaar geleden de boel eens flink gaat schoonvegen daar.

Mazzeltov | 23-02-12 | 10:31

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:27 ga je geenstijl ook op hun taalgebruik corrigeren?

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:31

Wat raar dat er nog geen extra-Journaals zijn?

knerf | 23-02-12 | 10:29

Aangezien:
- de PvdA de macht heeft in Utrecht
- een groot deel van de PvdA baantjes- en geldmachine gevoed wordt door subsidiesponzen
- die meest opleverende sponzen afhankelijk zijn van ontspoorde Marokkanen (hoi Ella Vogelaar!)

is Faleid's positie gebaseerd op een flinke berg criminele-zielige-subsidiabele Marokkaantjes. Want die houden zijn machtsbasis, de PvdA-bestuurders van de hulp-instanties, in het zadel en dus hem.

Verwacht dus niet dat dit ooit wordt opgelost binnen de bestaande machtsstructuur.

vraagstaart | 23-02-12 | 10:29

@knerf | 23-02-12 | 10:26
In welke post?

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:28

@skaik | 23-02-12 | 10:24
En waar baseer jij je bedreiging op dan? leg eens uit! ik bedoel zit er een plan achter? of is het slechts een uiting van frustratie!

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:28

@eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 10:23
De PvdA is toch al aan zijn laatste ademtocht bezig, mooi een manier om die toch een stuk korter te maken :-))

DaveDH | 23-02-12 | 10:27

Wat er aan criminaliteit in Utrecht en andere grote steden gaat gebeuren kan je mooi zien in de TV serie The Shield. www.youtube.com/watch?v=eL6igXdk4DA&am...
Spaart PvdAer Aleid weer een duur werkbezoek naar LA.

Musset | 23-02-12 | 10:27

Het nieuw apartheid wordt echt leuk!

poli | 23-02-12 | 10:27

@ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:26
"Portemonnee" is ook zo'n moeilijk woord.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:27

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

Je was zeker aan het stigmatiseren, he?

knerf | 23-02-12 | 10:26

Kijk daar lopen ze met mijn fiets!!
g.co/maps/djt9t

Spliff01 | 23-02-12 | 10:26

Ja ja ja, zeiken zeiken, maar terugknokken ho maar. Hollanders komen ook gewoon niet op voor zich zelf, zoals de Molukkers bijvoorbeeld wel deden in Culemborg. En bang dat de Berbertjes waren, toen opeens hadden zij de politie nodig. De oplossing ligt dus voor jullie neus en het is de enige optie, van Faaleid hoef je niks te verwachten.

Jackie Chiles | 23-02-12 | 10:26

bij mijn partner is 3 x geprobeerd om hem van zijn wallet en mobiel af te raken... bij de 1e x tackelde hij die dief, lag op de grond. HIJ: geef mijn spullen terug. DIEF: nee. Schop. HIJ: geef mijn spullen terug. Dief: nee. Toen kwam de politie. Werd het geouwehoer van aanklacht tegen aanklacht. Bij de 2e keer kreeg hij van een agent toegesist: volgende keer als je zo'n persoon te pakken krijgt, doe het dan uitzicht en schop hem dan lens, ipv openbaar. 3e keer takkelde hij dief nr3, die donderde zo van de trap naar beneden op station Zuid WTC. En onderaan stond de ME en honden. Moest 2 dagen wachten om te horen of hij voor de officier van justitie moest voorkomen. Gelukkig niet gebeurd. Bij de way: alle drie dieven waren woestijnbewoners. Onze visie nu: bewijs maar dat je een goede bent tussen alle kutgasten van je soort. Zo niet, opzouten.

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:26

@Asmodean | 23-02-12 | 10:20
Die kun je ook gewoon afnemen, want ze hebben ook een Marokkaans paspoort. Probleem opgelost.

DaveDH | 23-02-12 | 10:25

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:24
Geen idee wat er mis ging, maar zie wel waar het schip strand1

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:25

"Opsporing verzocht" wordt ook al steeds saaier:
licht getinte man, negroide man, vier mannen met een buitenlands accent...
Als je niet kan slapen, is dat programma een uitstekende slaappil.

knerf | 23-02-12 | 10:25

@deraderendraaien
wat een eer dat je reageert! wel moeilijk daarop de antwoorden, want het is het eigenlijk allebei!

skaik | 23-02-12 | 10:24

@deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23
Zo! dat ging even goed mis! Joris.. kom er maar in!

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:24

Ok, zoveelste incidentje. Weer benoemd, weer iedereen over de zeik. Vraag is: wat gaan 'we' er concreet aan doen?

Hussar1683 | 23-02-12 | 10:24

Ik heb zo ontzettend mijn best gedaan géén hekel te krijgen aan Marokkanen. Vandaag geef ik het op...

Alexander de Kleine | 23-02-12 | 10:24

In de jaren '80 werd Jakarta geterroriseerd door zulk tuig. Geen Marokkanen, maar wel dat soort: laf, in groepen uiterst gewelddadig en niet te pakken.

Dachten ze.

De gouverneur van Jakarta, ene Benny Murdani, wist dat er met normale middelen geen vat te krijgen was op dit schorum.

In één weekend zijn er 5000 plotseling verdwenen, nooit meer teruggevonden. Het was direct rustig in de stad.

Waarmee ik natuurlijk niets wil suggereren, slechts duiden.

vraagstaart | 23-02-12 | 10:24

@deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23
Ook een manier om een permaban te krijgen.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:24

DaveDH | 23-02-12 | 10:16 | + 2 -

Ben het volledig met je eens, maar wie stemt er straks nog op de PvdA dan? Het is hun stemvee...

eerstneukendanpraten | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

-weggejorist-

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:23

Zandbak Koeltoer in den Lage Landen.....

Tsja, zolang er geen harde grens wordt getrokken, zal het steeds erger worden. Er wordt hen geen strobreed in de weg gelegd.... De bewoners durven niets (wat ook lastig is, als je daar woont) en de bescherming waar ze voor betalen (politie) doet niets...

ChiefRunningShit | 23-02-12 | 10:21

@Kaas de Vies | 23-02-12 | 10:06
Jah, maar krijgen waarvoor je betaald is nog heel iets anders in dit land..

Indates | 23-02-12 | 10:20

Een land dat zich zonder verzet laat gijzelen door een stelletje verstandelijk uitgedaagden verdient eigenlijk ook niet beter.

de Bree | 23-02-12 | 10:20

DaveDH | 23-02-12 | 10:16 |
Tja, veel Marokkanen hebben een Nederlands paspoort en zijn juridisch dus net zoveel Nederlander als jij en ik.

Asmodean | 23-02-12 | 10:20

Beetje vaag verhaal

deministerpresident | 23-02-12 | 10:19

Erg makkelijk mensen. Ik begrijp echt totaal niet dat iedereen meteen dit gelooft. 'Everybody lies'. Het is natuurlijk geloofwaardiger als Marokkanen dit gedaan hebben. Ik ben nu al bezig met het tikken van een verhaal dat een paar blanke mannen een Turk in mekaar hebben getimmerd. Ooh wacht... natuurlijk... het waren de Polen... volgens jullie.

VuVu | 23-02-12 | 10:19

Wat woon ik toch eigenlijk in een kudt stad....

overVecht | 23-02-12 | 10:19

DerUnterMensch | 23-02-12 | 10:16 |
Ik weet niet waarom je de PVV erbij haalt. Voorstellen die daadwerkelijk de criminaliteit van (allochtone) jongeren zou beperken heb ik van de PVV nog nooit gehoord. Een hoofddoekje of burka verbieden zal zo'n ontvoering niet voorkomen.

Asmodean | 23-02-12 | 10:19

@ Indates | 10:03 : eenvoudig, op een plek gaan wonen waar het leven wel goed is. Dus niet in zo'n ghetto in wording, maar in een dorpje in de buurt van (in dit geval) Utrecht. Bij ons op de lagere school zijn er slechts enkele immigranten en dat zijn allemaal asielzoekers die super hard werken om te integreren.

ole guapa | 23-02-12 | 10:18

Vinex wijken en de periferie van de stad mijden dus! Als je zo graag iets nieuws wilt kopen, kan je beter kiezen voor een kleinschalig project in een bestaande 'normale' buurt...

Pi Mol | 23-02-12 | 10:18

Verschrikkelijk zeg voor die jongen. Als dit echt gebeurd is hoop ik dat de daders flink gestraft worden.

Asmodean | 23-02-12 | 10:17

Wordt het nog wat met die stadscommando's? Oorlog zullen ze krijgen, dat ondankbare tuig!

M-Bozz | 23-02-12 | 10:17

Het is de hoogste tijd voor een radicale strooptocht door dit soort kansenwijken. Systematisch langs de huizen trekken en het getijsem eruit rossen, brainwashen in een heropvoedingskamp en al dan niet voorzien van flink wat lichamelijk geweld weer een beetje fatsoen bijbrengen.
De efficiëntere optie om deze kansenjongeren direct af te zinken in de Oosterschelde is gezien het huidige economische klimaat eerder wenselijk.

de melkboer | 23-02-12 | 10:17

@DaveDH | 23-02-12 | 10:16
lands = land

DaveDH | 23-02-12 | 10:17

En mensen zich maar afvragen waarom het overgrote deel van Nederland een terechte bloedhekel heeft aan Marokkanen, die met de hulp can links zich lekker mogen uitleven.. want stel je eens voor dat we ze gingen aanpakken...

DIESCRIEMIENATIE!!!1!! Dat is het eerste wat linkse lutsers en organisaties roepen.... Wanneer trappen we ze het lands is uit, Nederland is beter af zonder dit riftuig.

DaveDH | 23-02-12 | 10:16

Wat een discriminerend en onzinnig verhaal weer. Gewoon iets dat die domme PVV-stemmers uit hun duim zuigen. Anders zouden die PVV-stemmers tenslotte niet zo dom zijn en zou juist al dat volk dat de ogen dicht knijpt dom zijn en dat kan niet waar zijn. Het moet dus wel gelogen zijn. Domme PVV-sjonnies ook altijd!

DerUnterMensch | 23-02-12 | 10:16

@ VanDattum
You best be trolling motherfucker.
Laat die arabische olie-zitters lekker hun syrische buren helpen tegen hun "onderdrukkende leider". Vandaag roepen ze dat we moeten ingrijpen en bevrijden, morgen zijn we weer de bezetters en wordt er dood aan het westen geschreeuwd met de bijbehorende reli-vechterts.
Off-topic: al die woestijnvolken zijn het gewend om onderdrukt te worden door één leider, zo niet voeren ze toch wel oorlogje tegen elkaar.

Jezweetzelluf | 23-02-12 | 10:15

Het wachten is op een vader met het karakter van Paul Kersey. Ik heb geen kinderen maar als ik ze wel had gehad en iets als dit zou gebeuren dan had ik die barbaren eigenhandig een kogel door hun rotte kop gejaagd.

Haarkopje | 23-02-12 | 10:15

Verhuizen is de enige optie.
Want dat riftuig heeft vrij spel.
(overigens nog steeds aannemende dat het verhaal van die jongen klopt)

vip33 | 23-02-12 | 10:15

Een praatje maken met tuig doe op een donker plekje in het bos met een knuppel in je eigen hand en een schep in zijn hand en niet op het terrein van de dader(s).

BedrijfsTijgerT | 23-02-12 | 10:15

@skaik | 23-02-12 | 10:05
Moeten we jou post zien als dreigement of als vaststelling.

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:15

Is het niet eens tijd om onze gemotoriseerde vrienden van de hells angels oid een rondje te laten rijden door die wijken; aangezien politie, gemeente en OM het consequent laat afweten

Armenakis | 23-02-12 | 10:14


Al die spelfouten.. Het is "Televaagboosmaker" natuurlijk.

Voor straf weer de Geenstijlstijlcursus doorlopen graag.

Han CNX | 23-02-12 | 10:14

john-m | 23-02-12 | 10:12

No 2!

Betweetert | 23-02-12 | 10:13

Pinautomaten zijn ook moeilijk te spotten in het wild.

Saik0 | 23-02-12 | 10:13

Gadverdamme. Tuigh.

Dibs | 23-02-12 | 10:13

Beetje 3-jarige krijgt boete voor wildplassen-geurtje als je het mij vraagt.

Flodder | 23-02-12 | 10:13

en zijn de blauwe al langs de supermarkt geweest of sturen ze liever de ME erop af...

wat een lafaard die supermarktboy, in zijn uppie durft ie niets, haalt ie zijn leipe oom er bij, die weer zijn maffia op belt... dit zijn nou trieste gasten die je van mij zo het vliegtuig enkele reis zandbak mag sturen...

ikvaljelastigmet | 23-02-12 | 10:13

bij deze meld ik me aan voor de schoonmaakploeg om deze vrijplaatsen der multikul schoon te vegen.

john-m | 23-02-12 | 10:12

@blinde kip | 23-02-12 | 10:06
Tip: beweeg met de muis over de ruimtes.

blinde kip | 23-02-12 | 10:12

@ wakkere_nederlander | 23-02-12 geheel mee eens. Probleem is wel dat de intimidatie van de GROEP verlammend werkt. Maar ik heb me ook voorgenomen dat als het mij overkomt ik het licht bij tenminste EEN laat uitgaan. Klappen krijg je toch wel als je niet wegloopt. Weglopen heb ik lang genoeg gedaan om de lieve vrede te bewaren. No longer !! Een rake klap en de beste kutmarrokaan (of waarvandaan ook) krijgt geen lucht meer.

Betweetert | 23-02-12 | 10:12

Als over een uur de eerste Linkse reaguurders wakker worden komen er vast weer heel berichten waarin ontkend gaat worden dat dit heeft plaats gevonden.

Haarkopje | 23-02-12 | 10:12

Wanneer gaan we deze teringhonden nou eens echt het land uit flikkeren! Gewoon oppakken.. naar hun huis een ontruimingsdienst sturen ,familie in een busje zetten,langs het politie bureau om de boosdoener na betaling van flinke boete op te halen.. en dan met z'n alle het vliegtuig in met een enkeltje zandbak.
Met de groeten aan de koning van Marokko!

deraderendraaien | 23-02-12 | 10:10

Dus moet je maar je stem aan Geert geven

bullterrier | 23-02-12 | 10:10

Ik voel niets.. Ligt het aan mij of ben ik gewoon murw gebeukt door alle gelijksoortige berichtgeving aangaande dit onderwerp? Los het godverdomme eens op!

zwaredobber | 23-02-12 | 10:09

Typische reactie van Nederlanders op zulke berichten: boos en verontwaardigd reageren, maar niks ondernemen tegen het onrecht en hopen dat je zelf ongeschonden blijft.

Beetje vergelijkbaar met de UNO/NATO en Syrië.

VanDattum | 23-02-12 | 10:09

".... Dit is de voicemail van Aleid Wolfsen. Momenteel kan ik de telefoon niet aannemen. Ik zit net aan de thee met Job om te kijken of we van plaats kunnen wisselen. Spreek uw boodschap in na de piep." ..... P I E P....

Pastor Sippenhaft | 23-02-12 | 10:09

Kunnen we die finnen niet en masse even op 1 plek huisvesten? youtu.be/qCAZqjFNG2M

Terpetijnzeikert | 23-02-12 | 10:09

Ik ben in mijn leven 2 keer door een groep Marokkanen beroofd. De eerste keer gaf ik braaf mijn geld af en werd alsnog in elkaar gerost. De 2e keer ging ik helemaal los op 1 van de overvallers en sloeg hem het licht uit zijn ogen. Ook toen werd ik in elkaar geslagen maar mijn geld hadden ze niet gestolen.

Nederlanders moeten 1 ding leren: Zet je angst om in agressie en buig niet voor dit schorem. SLA zo hard je kan, dat is de beste verdediging. Dat scheelt bovendien een hoop zielige berichten in de media.

wakkere_nederlander | 23-02-12 | 10:09

De oplossing? Simpel! Laat agenten uit Den Haag het werk doen in Utrecht en andersom (prima bereisbaar), intimidatie heeft niet zoveel zin en er is onafhankelijkheid. Moet je eens zien hoe snel dat zaakje daar geregeld is dan. Ow ja, wel even de agenten mandaat geven graag!

Betweetert | 23-02-12 | 10:09

Begint ondertussen een beetje op de Libische stammen-manier te lijken in die vinex wijken. Tijd om zelf een militie op te richten, inclusief geimproviseerde raketlanceerders op auto's gemonteerd, en daar ten strijde te trekken? Wetteloos lijkt het daar toch al te zijn als deze verhalen daadwerkelijk de gehele waarheid betreffen.

Jezweetzelluf | 23-02-12 | 10:08

@funkyd | 23-02-12 | 10:01
-
Minderheid*, puur statistisch gezien. Laat ik dan de persoon zijn die de gehate nuance aanbrengt.

The Dominator | 23-02-12 | 10:08

Ja zonde, dat verwacht je toch niet van de marokaanse medemens die doen over het algemeen zulke dingen niet.Hoe durft die nederlandse jongen zulke aanteigingen te doen tegen onze marokaanse medemens.

Bello de Hond | 23-02-12 | 10:07

Ik blijf erbij. Marokkaanse jongeren + ouders die iets gedaan hebben voor een tweede keer, naar hun thuisland terugsturen. We hebben niets aan dit soort mensen.Het kost ons alleen een hoeveelheid geld....

Thoth | 23-02-12 | 10:06

@vetkleppert | 23-02-12 | 10:05
Toch goed voor je 'wooncarriere'? Mwoehahaha....

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:06

@Indates | 23-02-12 | 10:03 | + 0 -
Niet, en dat moet ook niet want daar betaal je belasting voor. Zodat de politie met hun mooie stok er eens flink kan huishouden en dan een rechter zegt, nou jongens, dit zijn geen streken meer maar dit is hardcore criminaliteit, 10 jaar cel.

Daar betalen wij belasting voor en veel ook.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 10:06

Impeach Aleid Wolfsen!
En een hek om Leidsche Rijn, uiteraard.

tipo | 23-02-12 | 10:06

En. Wonen daar geen reaguurders die deze jongetjes vermanend kunnen toespreken. Of durven we alleen op een toetsenbord?

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 10:06

-weggejorist-

jemoederaanhetwit | 23-02-12 | 10:06

In een VPRO docu werd aangetoond dat oorspronkelijke Rif bewoners niet zozeer een probleem hebben met iets stouts doe, alswel met het betrapt worden bij iets stouts doen. Wat dat aangaat had slobbertrui gelijk. Laat ze in een roze tutu papiertjes prikken. Dan is het zo voorbij.

Einde van de Domheid | 23-02-12 | 10:06

Niks aan de hand, gewoon doorlopen.

Dit soort criminaliteit gebeurt dagelijks/wekelijks/maandelijks (doorstrepen wat niet verlangd wordt)

Daar gaat Aleid Wolfsen zich toch niet druk om maken.
Heeft het veel te druk met declareren.

Stom van GS om te denken dat de boven-ons-gestelden zich daar mee bezig houden.
Kijk als die jongen nou het zoontje was van een politicus, rechter of andere notabele.....

knerf | 23-02-12 | 10:05

WEN er maar aan!!!!

skaik | 23-02-12 | 10:05

Ik zou d'r niet dood gevonden willen worden, net zomin als in Almere...

Rest In Privacy | 23-02-12 | 10:05

Het wordt tijd, Aleid...

Prinsreiniervanmonac | 23-02-12 | 10:05

Ik word altijd boos als ik de Telegraaf zie.

niet voor de hond | 23-02-12 | 10:05

@niet voor de hond | 23-02-12 | 10:03
Vast PvdA- of GroenLinks-stemmers, die graag die multiculturele ervaring willen meemaken.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:05

Iesj koeltoer en hun koeltoer is vrede.
Aleid zal het wel daadkrachtig aanpakken, zoals alle problemen in zijn stad vakkundig zijn aangepakt en opgelost naar ieders tevredenheid.
Bwoehahahaha! Ik denk het ook niet. Blij dat ik er niet hoef te wonen.
Ik ga koffie halen. Nog iemand?

Osepharium | 23-02-12 | 10:05

Je zult daar maar een huis gekocht hebben aan de hand van een de tekening. Voordat je wist dat de wijk voor de helft bestaat uit een mede door jou betaald "sociaal" kalifaat.
Uit die dar al harb kom je dus nooit meer weg.

vetkleppert | 23-02-12 | 10:05

Ies koeltoer. Die mocro's mogen van hun geloof niet-gelovigen aanvallen en afpersen, dus mag het ook van de nederlandse rechters. Geloof staat immers boven de wet in dit knettergekke land...

Harreeee | 23-02-12 | 10:04

"Aleid Wolfsen, de man die waarschijnlijk nog nooit een pinautomaat van dichtbij heeft gezien"

Hoezo?
Insinueren jullie nu dat Aleid stiekem bruine enveloppen ontvangt?
Heeft geenstijl weer een scoop? Vort zeg op, ik ben benieuwd hoe hij dat weer pareert.

Kaas de Vies | 23-02-12 | 10:04

Sinds wanneer is Leidsche Rijn geen louche achterstandbuurt meer?

Rest In Privacy | 23-02-12 | 10:04

Ons moeder laat weten dat mijn maandelijkse uitstapjes naar Utrecht nu ècht afgelopen zijn.

Bezorgdenverjaagster | 23-02-12 | 10:04

Tja dat krijg je als je sociale huurwoningen overal tussen propt!

truusch | 23-02-12 | 10:04

Jammer dat alle Marokkanen het verpesten voor de Nederlanders..

achterwege | 23-02-12 | 10:03

Hoe kun je je kind beschermen tegen dat soort terreur? Als iedereen zich bewapend ben je nog verder van huis, maar ik begrijp wel dat sommige mensen dat overwegen. Je staat toch niet meer voor jezelf in als ze zoiets flikken met een van je kinderen... En verminderd of helemaal ontoerekeningsvatbaar kan natuurlijk een lage of geen straf opleveren... tenminste als je spijt betuigt en je schaamt...

Indates | 23-02-12 | 10:03

@kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:00
Het is een kopersmarkt, dus degene die het betaalt is nog gekker.

niet voor de hond | 23-02-12 | 10:03

Aan de andere kant, je hebt wel het ultieme vakantiegevoel voor die 3,5 ton per rijtjeswoning: mensen met een lichtgetinte huid, het risico om als rijke westerling ontvoerd te worden, steniging.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:02

Aleid Wolfsen is een experiment van links om te zien hoever ze kunnen gaan. Best ver, zo blijkt.

très cool | 23-02-12 | 10:02

Jammer een meerderheid van de Marokkanen het verpest voor de rest...

funkyd | 23-02-12 | 10:01

Moet het overigens niet zijn 'Die kenden we nog niet'? We is meervoud, dus het werkwoord moet een n hebben. Maarja, wie ben ik? Ik heb geen journalistiek aan de HS Windesheim gevolgd..

Handige Harrie | 23-02-12 | 10:01

Welke zichzelf respecterende Nederland gaat ook maar in een Vinex wijk wonen? Allemaal dezelfde huizen en hetzelfde doorsnee volk. Vind je het gek.

The Dominator | 23-02-12 | 10:01

Marokkaanse jongens? Je verwachte het niet.

doenormaal! | 23-02-12 | 10:00

Ondertussen nog steeds de hoofdprijs vragen voor een Vinexhut in die wijk.

kapotte_stofzuiger | 23-02-12 | 10:00

-weggejorist-

Handige Harrie | 23-02-12 | 09:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken