Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klant chat met Brenda van Ikea

computersaysnoooooooo.jpg Klantenservici. je zou er spontaan van gaan projectielschijten. Er is geen plek op aarde waar de mensenhaat weliger tiert dan bij een klantenservice. Een mens knipt liever iedere dag een stukje van zijn teennagel dan dat hij/zij vrijwillig een klantenservice binnenstapt. De klantenservice is de genocide onder de consumentenbeleving. Je koopt een product door geld aan een bedrijf te geven. Het product zuigt en dan begint de ellende. De klantenservice is namelijk het afvoerputje van een bedrijf. Daar wordt het minste geld ingestoken en mogen alleen wilsonbekwame zombies achter de toonbank staan. Asociaal behandeld worden krijgt bij de gemiddelde klantenservice een heel andere dimensie. Wie een beetje gevoelig is voor sfeer en behulpzaamheid zal na vijf minuten klantenservice een bezoekje aan de psychiater niet kunnen onderdrukken. Een klantenservice is de straf van god voor alles wat de mensheid verkeerd heeft gedaan. Nou is het heus niet zo dat iedere klantenservice gelijkenissen vertoond met een teraardebestelling. Sommigen zijn nog veel erger. Die van de IKEA bijvoorbeeld. De Zweedse meubelboer kan het hun klanten niet vaak genoeg op het hart drukken: "Koop die inferieure Billybjörnsvenboekenkåst en tief vervolgens op uit ons leven. We willen uw geld en verder niks!" Maar dan verpakt in subtiele reclameslogans. Om de consument een nog groter rad voor de ogen te draaien heeft IKEA tegenwoordig een chat. Zo kunt u online en realtime klagen over de staat waarin u uw triplex bijzettafeltje heeft aangetroffen. Check het gesprek dat webcare-werkneemster Brenda had met een ontevreden klant en lach de ballen uit uw broek. "Bent u een echt persoon of een chatrobot?" Zelf trololo doen op de IKEA-chat kan hier. Groetjes aan Brenda en Anna namens iedereen!

Reaguursels

Inloggen

Mijn nieuwe Neukon bed doet het ook al niet.
Ik lig al nachten te wachten....

Suske doet Wiske | 23-02-12 | 10:36

In de de löop der jaren zat spüllen gekocht bij deze Zweedse möbelböer, en bijna altijd göed. Die ene keer dat er iets niet deugde moest ik er mee terug. Ja, da's het concept en daar is de prijs ook naar. Maar als je er toch naar toe moet, kun je er ook voor bijna gratis eten bij de Swedish Chef en da's weer mooi meegenomen. En persoonlijke service krijk je alleen in een bordeel of bij de groenteboer op de hoek.... oh wacht, niet in Leidsche Rijn natuurlijk.

kaskoeskielewan | 23-02-12 | 10:34

Ik had laatst ook nog een wijf van ikea mee genomen in de auto. Was erg zwaar, het leek ook niet te passen in de auto.
Maar in de auto was het fixen zo gebeurt. Geen klachten van mijn kant.

/sick mode off

giulioo | 23-02-12 | 04:37

Snap hem niet, loser klant doet huilie huilie en is beroerd om terug te rijden naar de IKEA om zijn miskoop te ruilen zonder kilometer vergoeding.
Brenda van IKEA blijft behulpzaam en beleeft.
Huilie huilie is een held omdat ze te lui is. Geen wonder dat dit land verwijft als dit soort huilie huilies op handen worden gedragen.

A.Green | 23-02-12 | 00:49

op zich is 2x 50 km x 0,50 cent in totaal 50 cent. Om daar nu zo over te gaan zaniken...

Den Meester | 22-02-12 | 21:56

Volgens mij lacht de klant stiekum zijn ballen uit zn broek. Natuurlijk doet Brenda haar werk en natuurlijk moet je genoegen nemen met wat mindere kwaliteit. Blijft natuurlijk wel leuk om ff door te zeiken :)

martijnDutch | 22-02-12 | 21:13

De klantenservice is prima van IKEA, doen nooit moeilijk als je onderdelen bent kwijtgeraakt. Je betaalt bij IKEA vrij weinig voor de service, producten zijn meestal heel goedkoop, dan mag je ook niet verwachten dat zij het defecte product komen ophalen. Je hebt immers voor deze service niet betaalt.

drunkenpaws | 22-02-12 | 20:52

Tsja. Medelanders die altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten zijn minstens zo irritant. Dan snap je het concept niet van winkels als IKEA.

caspert79 | 22-02-12 | 20:31

"Geachte klantenservice, allereerst moet u weten dat ik dit hele bericht met mijn middelvinger typ..."

madski | 22-02-12 | 20:25

Bij Ikea moet je ook geen meubels kopen. Is gewoon niet hun ding. Daarom bestaan hun meubels ook uit gelamineerde muesli.

President Babboe Bab | 22-02-12 | 19:52

Het word trouwens tijd dat we garantie weer eens aan de vrije markt over laten. Het is van de zotte dat bedrijven verplicht garantie moeten geven. Ik verkoop persoonlijk dan ook het liefst als particulier. U wilt korting? Prima, maar dan verliest u wel uw garantie. Het is of/of, niet en/en.

potsenmakkert | 22-02-12 | 19:33

Even nageazocht, sundvik kost 3 tientjes per stuk. Je kunt idd niet verwachten dat de Ikea hier al te veel moeite voor gaat doen.

potsenmakkert | 22-02-12 | 19:29

Mensen piepen teveel. Het kind zegt niets verkeerd. Haal ff die naam weg trouwens. Het mens moet ook alleen doen waarvoor ze betaald krijgt. Voor dat praten wat ze met je doet voor 1500 per maand ga je ook nog haar pesten?! Held...
Voor een dubbeltje op de eerste rang. Dan koop je toch je sjit in een winkel waar alles minimaal 10.000 e-tjes kost. krenterige kut Holland!

WTFisFTW?! | 22-02-12 | 19:17

Ik ben het met Sokkie eens. Uit eigen ervaring en iedereen om mij heen: Ikea doet nooit moeilijk over garantie-claims. Heb ooit een keukenkastdeur-klachtje gehad. Deur was uit het assortiment. Mocht na anderhalf (!) jaar ALLE 10 deurtjes omruilen voor nieuwe...
Ikea heeft een prima klantenservice.
En ik vind het logisch dat als je iets haalt, je het bij klachten ook gewoon zelf terugbrengt....

De Literator | 22-02-12 | 19:14

Ik snap niet wat er mis is met de communicatie?
De klant rijdt zelf naar Ikea en het moet allemaal zo goedkoop mogelijk, maar als er iets mis is, en je mag gewoon komen ruilen, dan begin je ineens te piepen dat het zo ver rijden is, dat Ikea maar alles netjes moet gaan oplossen en dan ook zeker nog even de moeite moet nemen om het nieuwe kastje in elkaar te zetten, aangezien zij dat ook al eens hebben gedaan en het nog een keer doen is te veel moeite.

Doet mij een beetje denken aan voor een dubbeltje op de eerste rang, en dan klagen dat de andere rijen lekkere hapjes krijgen...

wolfjemidas | 22-02-12 | 19:11

Ze hebben wel lekkere hotdogs, trouwens

Jan Toeternuitje | 22-02-12 | 18:59

Gezeik om niks. Als je het zelf haalt, kun je het ook wel zelf komen omruilen. Dat je dan nog een paar liter benzine kwijt bent voor je prulletje van een paar tientjes en dat het vervelend is dat het product niet meteen goed is doet daar niets aan af. Ik vind het spul van Ikea niet mooi, maar aan hun service kunnen veel bedrijven, gezien het prijs segment, een voorbeeld nemen.
Als je wilt dat ze het komen brengen en inelkaar zetten moet je gewoon in een duurder segment winkelen.

Lagging | 22-02-12 | 17:36

wat een bullsh*t bericht. IKEA is gewoon goedkoop, wil je weinig uitgeven dan is IKEA prima. Vind je de kwaliteit te slecht dan moet je gewoon je spaarrekening aanbreken en duurdere winkels bezoeken. En over het retourneren, ja inderdaad je moet even op en neer. Maar dat had je ook wel even voordat je je kastje aanschafte kunnen bedenken. Als je naar de klantenservice was gestapt (of waarschijnlijk elke andere medewerker in de winkel) en had nagevraagt hoe het met retouren ging zat je nu niet met je kastje te kijken.

Ik heb niet veel geld, koop regelmatig wat bij de IKEA en is er iets mis mee, verpakking of niet... Ik heb ALTIJD mijn geld terug gekregen zonder vragen.

Sokkie | 22-02-12 | 17:27

helemaal leuk! ik heb brenda, of anna in mijn geval, in de favorieten gezet voor m'n kids. hahahahaha!

Hempieman | 22-02-12 | 17:26

Tsja, kopen bij IKEA?? Need I say more??

helmpie | 22-02-12 | 17:15

Met die chat is helemaal niets mis, Brenda heeft uitstekend haar werk gedaan tegenover die stomme lul. Je weet notabene dat als je product niet goed is je zelf naar de winkel terug moet. Dat is overal zo, STOMME LUL! Vreselijk sneue huilbak. Ga in je Leenbakker boxpring met Xenos kussens liggen huilen. En GS is eigenlijk nog veel sneuer om hier een artikel aan te wijden. Was het leuke nieuws op, GS?

negers zijn zwart | 22-02-12 | 17:13

Als er schimmel op je kaas zit komt oom Albert het zeker ook bij je thuis omruilen. Get real.

Mouszy | 22-02-12 | 17:12

Vreemd verhaal dit. Niet om het een of ander, maar als IKEA ergens niet moeilijk over doet is het ruilen. Dat doen ze daar namelijk altijd zonder mekkeren. Het mooiste voorbeeld is een door mij gekochte spiegel, die ik door mijn eigen stomme schuld al in de IKEA parkeergarage brak bij het inladen van de auto. Ik dacht, die kan ik zo niet laten liggen, dus ik breng de troep naar binnen. Ik vroeg waar ik het kon weggooien en kreeg als wedervraag of ik een nieuwe wilde. Serieus, ik vroeg er niet eens om. Dus ik zeg nog: ik heb 'm zelf gebroken. Antwoord: geeft niks, kan gebeuren. De tranen sprongen me nog net niet in de ogen. Valt dus reuze mee met die Zweedse klantenservicegenocide.

Stijlicoon | 22-02-12 | 16:53

Sorry hoor maar dit is een 100% zeikklant.
IKEA neemt ook nog producten terug zonder bon, zonder verpakking.
Geen bon, geen verpakking en ook nog verwachten dat IKEA langskomt voor een tafeltje van 29,95 jullie zijn niet goed.
Je pakt het uit, checkt of alles klopt. In elkaar zetten volgens de stappen van de gebruiksaanwijzing.
Een 24/7 telefoonlijn niet goed vinden *zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht**zucht*
Chat is trouwens geen klantenservice maar een snelle informatie zoekmachine. Dat er een echte medewerker achter is gezet is alleen maar service.

jemoederkijktmee | 22-02-12 | 16:53

Toch gaat die techniek best snel....

Je zei:is dit een soort van robot?
Anna zei:Ik ben niet van vlees en bloed, maar een online assistente die je graag wil helpen bij je vragen over IKEA.

basweetutwel | 22-02-12 | 16:49

Muxje | 22-02-12 | 16:03

Oh bah, nuance! Als we toch genuanceerd, open en eerlijk bezig zijn; ook in mijn huis vallen die spullen te vinden. Echter ademde de toonzetting de klant in dat chatlog een zekere attitude uit die ik graag even wilde spiegelen. ;-)

Seraphin | 22-02-12 | 16:43

Je zei : Het was een compliment.

Ik weet daar niet meteen een antwoord op. Kan je de vraag iets uitgebreider stellen?

Je zei : Ik gaf je een compliment vanwege jouw antwoord op een eerdere vraag

Ik probeer niet om bij jou een wit voetje te halen maar om serieus je vragen over
IKEA te beantwoorden.

Je zei : Ik spreek toch met Ikea?

Je kan contact met ons opnemen via de pagina die ik nu voor je open.

Je zei : Onderaan die pagina staat een verwijzing naar online chatservice. Dat is dit toch?

Ik heb veel moeite om meerdere lange zinnen te beantwoorden. Stel je vragen één voor één zodat ik je beter kan helpen.

Haha,

Ik ben weer terug bij het begin.

basweetutwel | 22-02-12 | 16:40

Je zei : ben je nep?
Ik ben niet echt, ik ben een geavanceerd computerprogramma, mijn naam is Anna. En mijn taak is om je zoveel mogelijk te helpen met je vragen over IKEA.

aldus anna

Fred Janssen | 22-02-12 | 16:38

wat is een IkEA?

Fred Janssen | 22-02-12 | 16:37

Waarom krijg ik brenda niet

piotr2010 | 22-02-12 | 16:35

Wat een pislul zeg! Laat die Brenda lekker met rust, is gewoon een informatie chat als extra dienst. Als die knakker het zelf opgehaald heeft mag hij het ook zelf weer komen brengen kom op mensen dit is toch logisch??

VistaKiller | 22-02-12 | 16:35

Wat een onzin. Hij kan gewoon dat kastje gaan ruilen, prima service. Natuurlijk sturen ze niet gratis ongezien nog een kastje op. Dan wil iedereen straks extra/gratis kastjes. Hij had het product ook bij het ikea filiaal kunnen controleren op fouten ipv thuis.

cabbit | 22-02-12 | 16:27

Niet zo moeilijk doen en gewoon de klantenservice bellen. Als je er geen bezwaar in ziet om je troep bij de IKEA te kopen, moet je ook niet te beroerd zijn om voor een paar euro in de telefoon te klimmen. Ik heb hetzelfde probleem gehad en na een klein blufje dat ik extra een aanhanger heb gehuurd om de kast $ᵱůglelĭĸ thuis te krijgen is er iemand gestuurd die het onding ophaalde en mij een nieuwe gaf.
Kost wat moeite maar dan heb je ook net zo weinig als dat je van te voren had.

icarus1 | 22-02-12 | 16:21

Ongehoord dom item van @Brusselmans. Service bij "echte" meubelzaak niet beter. Kwaliteit vaak ook niet. Enige punt: die chatrobots zijn een enorme #fail.

Graaiende Teddybeer | 22-02-12 | 16:12

oh wacht, ik snap het al: dit is een marktonderzoek-topic. gewoon om te kijken welk percentage van de reaguurders er thuis spul van de ikea heeft staan.

Ballenman | 22-02-12 | 16:10

Ik heb indertijd bij de Ikea Heerlen mijn reiskosten vergoed gekregen toen ik een zooi schroefjes miste en 40 km moest rijden.

Aiii | 22-02-12 | 16:09

Wat een azijnpisser zeg. Spaar dan door en koop een deugdelijk meubelstuk van a-kwaliteit

Terpetijnzeikert | 22-02-12 | 16:05

-weggejorist-

The immortal | 22-02-12 | 16:03

@Seraphin 15:05: Veel spullen van Ikea zijn prima, zoals die Billykasten die je noemt. Ook met de keukens van Ikea heb ik goede ervaring, tja het is geen Siematic, maar je krijgt wel waar voor je geld. Tja, en dat je dan een kast in je kamer hebt staan die ook in honderduizenden andere huishoudens te vinden is, daar zit ik dus niet mee. Ik wil een goede kast die er in de kamer goed uitziet, over de schade die die kast aan mijn image toebrengt lig ik niet wakker.

Het grootste voordeel van het doe-het-zelfconcept van Ikea is trouwens niet dat het er goedkoop is, dat is voor hun beter meubels namelijk niet zo. Het voordeel is dat je het meteen kan meenemen. In andere interieurzaken zijn levertijden van 30-60 weken geen uitzondering, soms zelfs voor eenvoudige dingen (zoals een spiegel).

Muxje | 22-02-12 | 16:03

Nooit problemen met IKEA, tot nu toe twee keer iets ondeugdelijks gehad, beide keren zonder gezeik omgeruild.
Je moet er wel voor naar de vestiging, inderdaad..

vagehond | 22-02-12 | 15:34

Iedereen kan een chatbot beginnen.

docsbird.com...

Misschien nog wel een betere dan die van IKEA. Denk ik zo.

d3f | 22-02-12 | 15:30

Valt nogal mee. Probeer RWE maar eens...

Specy | 22-02-12 | 15:27

Mijn eerste reactie: als je zo ver van IKEA af woont, waarom ga je er dan helemaal heen om een paar stukken spaanplaat met plasticfolie te kopen?

Grasshopper66 | 22-02-12 | 15:26

Meneer heeft het dus niet begrepen....

IKEA is een goedkope meubelzaak omdat ze geen buitensporige salarissen betalen aan hun personeel, zuinig inkopen,etc.

Je moet er zelf naar toe om te kopen, je pakt zelf je product uit het open magazijn en je schroeft alles zelf in elkaar!

Ga dan een dame op hun chat tooltje,die je de weg alleen maar wijst, niet zitten beledigen.

Loop de volgende keer voor je laktafeltje een design winkel binnen op de PC hooft a.j.b.

berepik | 22-02-12 | 15:25

Och jezus, er staat zelfs een geel omcirkeld spelfoutje in! Wat een vreselijke misstanden stelt Geenstijl toch aan de kaak de laatste tijd. Kinderlijk niveau dit.

Flibbage | 22-02-12 | 15:23

@ Dagobert D. | 22-02-12 | 14:42

Veel duimendraaien dus.

Pa Cartwright | 22-02-12 | 15:21

Steek die Sundvix in je reet, komen ze er bruin uit zeikhoer.

misti | 22-02-12 | 15:21

Ik heb ooit (8 jaar geleden) een hele waslijst met vergrijpen gepleegd door onderdelen van het ministerie van justitie opgestuurd naar het ministerie van justitie in Den Haag. De waslijst is blijven liggen en blijkt anno nu slechts een topje van de ijsberg te zijn geweest. Poeh, poeh, corrupt NL boft maar met zo´n klantenservice, maar wassen kunnen ze !!

hawie | 22-02-12 | 15:20

Laat nu net de IKEA zo'n beetje de beste klantenservice ter wereld hebben. Die gasten doen nooit moeilijk.

Badderbeest! | 22-02-12 | 15:15

Dat was ik niet, dat deed die stomme server van GS.

yamahaha | 22-02-12 | 15:14

Die ontevreden klant, die zijn naam niet wil zeggen, is wel een beetje een zeikerd. Zijn probleem kan simpel worden opgelost. Zij het met wat ongemak. Maar het is niet anders. Maar het blijft service heten. En het wordt voor hem opgelost. Maar meneer denkt net als Brusselmans dat hij god is omdat hij een paar stuivers heeft besteed aan een produkt waarvan hij vind dat het het waard is. En dan nog lopen janken over benzinegeld. Wees blij dat er een mogelijkheid is om het om te ruilen.
Je hebt een auto gekocht omdat je jezelf wil verplaatsen. Een winkelier is niet verantwoordelijk voor jouw benzinegeld. Ga dan lopen. Daar kan je ook voor kiezen. Kantoorlutser.

Jeroen Dop | 22-02-12 | 15:12

Een huilie huilie klant die wat verkeerd opgedroogde planken koopt en vervolgens zit te janken als een klein kind dat 'ie zelf terug moet komen?

Ben blij dat ik geen IKEA medewerker ben want dan was het me nu overal gaan jeuken.

Zorg dan dat je eerst wat spaart en een beetje kwaliteit ergens anders koopt, domme stumpert!

Zak maar 3 meter in de stront met je fukkin' miskoop!

drekzooi | 22-02-12 | 15:10

anna zit er weer klaar voor

de goddeloze | 22-02-12 | 15:10

Leest Geenstijl zelf wel wat ze posten? Want het is echt heel raar dat je met een "kapot" product terug naar de winkel moet... Wat had die faalhaas dan gedacht? Dat ze het kwamen halen?

kw_nl | 22-02-12 | 15:09

Seraphin | 22-02-12 | 15:05
LOL en heerlijk geschreven.

Aardbewoner | 22-02-12 | 15:07

Ten eerste: als je je treurige huis met IKEA troep durft te vullen verdien je niet beter dan een enkeltje (met OV!) Almere, alwaar je de rest van je leven met je buren mag converseren over het weer, en je Albert Heijn maaltijdsalade weg mag prikken onder het genot van RTL Boulevard.

Ten tweede: treurneus in kwestie is een omhooggevallen proleet die zich koning van de wereld waant omdat hij voor de verandering wél netjes heeft afgerekend voor de door hem meegenomen goederen. Indien zijn Billy niet "de goede kleur wit" heeft, mag hij zijn shit gewoon komen ruilen. Hoezo moet IKEA een persoonlijke service op locatie leveren omdat meneer in kwestie te bleu is om een witte kast te halen?

Seraphin | 22-02-12 | 15:05

Ik vind IKEA spullen echt prachtig. Nooit iets hoeven ruilen. Alleen maar bij grootvuil zetten.

Jezus_Boeddha | 22-02-12 | 15:05

Jullie zijn wel bezig vandaag zeg;

als je bij de mediamarkt een computer koopt, zelf meeneemt, en thuis ontdekt dat ie niet goed werkt, moet je toch ook zelf terug met dat ding?
En dat geldt voor een heleboel zaken. Dus om Ikea hierop te pakken is een beetje raar.

Belangrijkste punt is echter, dat die dingen van Ikea goedkoper zijn dan pre-assembled meubels OMDAT ze zelf in elkaar gezet moeten worden.

Dus als je hierover wilt zeiken, moet je dure meubels kopen bij een specialist.
Doe je dat niet? dan moet je ook niet zeuren. Als er onderdelen ontbreken krijg je trouwens zonder probleem nieuwe onderdelen.....

aapnbats | 22-02-12 | 15:04

had er al iemand hoax geroepen? dat gesprek is nogal nep.
zo'n goedlopend gesprek met een chatbot kun je wel vergeten.

Ballenman | 22-02-12 | 15:03

-weggejorist-

yamahaha | 22-02-12 | 15:02

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:54
Van de reaguurders verwacht ik geen correcte spelling; laat ze maar lekker stoom afblazen. Eén uitzondering: de 'moreel verhevenen' die anderen neerbuigend behandelen terwijl ze niet eens foutloos kunnen schrijven. Correcte spelling verwacht ik wél van een redacteur: dat heeft te maken met vakmanschap, zelfrespect, liefde voor de stiel en de taal, toch het vehikel waarmee je je ding doet... Allicht teveel gevraagd alhier. Wat je nick betreft: boodschap begrepen, ik vaag dat vooroordeel weg. Wél eerst blijven praten dan hè?

Aardbewoner | 22-02-12 | 15:01

Aha gelukkig kan je dus wel naar de psychiater en hoef je niet naar een zweverige psycholoog.

*fittie van 2 topics geleden geweaun doorzet*

Komp er maar in Roer;Ashtrey;rara & Smaug

25TaLife | 22-02-12 | 15:01

Brusselmans slaat de plank aardig mis. Lol!

Die klant maakt zich onsterfelijk belachelijk. Als ik volgende keer bij de mediamarkt een product koop en vaststel dat het niet in orde is zal ik ook bellen.
Eisen dat ze het komen ophalen. Of een KM vergoeding van 0.50 vragen. Lol.

Epic aso being epic.

Slak.be | 22-02-12 | 14:56

Wat n Bullshit....
Heeft iemand even de moeite genomen om te kijken wat sudnvik/x is? www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/...
Bovendien 0172... is in de buurt van Alphen (okay enough said) en voldoende ikea's op minder dan 50km afstand....

leuke poging brusselmans

Carlucci | 22-02-12 | 14:56

zovoklets | 22-02-12 | 14:54 | + 0 -

ROFLOL!!!

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:55

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:48 | + 0 -

Ja een correcte spelling is wel het minste wat wij mogen verwachten. En wat mijn nick betreft: het is maar dat we er één moeten hebben, hecht er maar niet te veel waarde aan...

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:54

Nog nooit problemen gehad met spullen van IKEA.
Mits je het alleen in de vuurkorf stopt en niet in de openhaard binnenshuis. De gifstoffen zijn anders niet af te voeren.

zovoklets | 22-02-12 | 14:54

Je zei : ken je geenstijl?
Anna zei: Ik ben slecht in namen. Zullen we het over IKEA hebben?

-trut-

RockBock | 22-02-12 | 14:52

@ThePriest | 22-02-12 | 14:44
+1

neworder | 22-02-12 | 14:52

Wat heel mensen niet weten is dat ik ook gewoon een robot-scriptje ben met standaardreplieken per topic gerangschikt

Griekenland, kom ik met mijn lijst + ik zei het toch
PvdA, Cohen kan niets (moet ik updaten)
Amsterdam, zeiken over altijd weer Amsterdam
Moslim-extremisme, burkagrappen

Ad random knal ik er nog wat grappen over winterbanden en mijn mijn vriendin in.

Mijn vriendin is ook een robot, en ze werkt bij de Ikea.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:52

@brutus68 | 22-02-12 | 14:44
Vrouw dan.
Maar dan is het ook duidelijker.

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:52

Ooit eens een date gehad met zo'n IKEA chatbot.

James St John Smythe | 22-02-12 | 14:51

Ik moest laatst gewoon zelf afrekenen!!!

StijlvolRechts | 22-02-12 | 14:50

Als die persoon nou slim is, besteld zij/hij hetzelfde product online + laten bezorgen dan dan meteen melding maken dat er kleur verschillen zijn en de ander terug sturen met geld retour. Want internetbestelling heeft bedenktijd van 7 dagen.

klaar is klara. Wat de neuk verwacht je nou voor zo'n scherpe prijs?

muffstuff | 22-02-12 | 14:50

Ik wou eens lekker gaan klaagchatten met IKEA, is die dienst uit de lucht gehaald. Schande! Schandalig! Treurig! Zo'n slechte service! Kan je niet eens behoorlijk klagen over niks!!

Jezus_Boeddha | 22-02-12 | 14:50

Oh jee de Volkskrant (en in het bijzonder Aaf Brandt Corstius) solliciteert nadrukkelijk naar de repliek van Pritt. Maar afgezien daarvan Youp heeft ooit een leuke conference over Ikea gemaakt.

Bolesmales | 22-02-12 | 14:48

@Den Meester | 22-02-12 | 14:37
Ik heb op een helpdesk gewerkt waar ik een gesprek na een half uur beëindigde met de mededeling dat als zijn dochter de computer wel kon aanzetten dat het handiger is als zij belde.

TheLuggs | 22-02-12 | 14:48

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:47
Was @ eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:40

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:48

Tip: Als je iets koopt bij een Ikea dan kan je het ook terug brengen bij een andere.
@fifi23 | 22-02-12 | 14:33
Tip: Als dat dichter bij is dan koop je het daar gewoon.

Tommygunner | 22-02-12 | 14:48

Kofschip werkt even goed, geilaard. Er zijn er trouwens nog andere, NOG eenvoudiger. Maar wat baten kaars en bril als Brusselmans niet weten wil?

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:47

Moet je eens voor de lol wat hebben met T-mobile, probeer daar maar uberhaupt contact te krijgen met iemand, niet dus. Na 10 minuten (betaald)bellend (beter niet met je mobiel, die heeft meestal geen bereik) door menu's te worstelen krijg je gewoon geen antwoord.

Niet dat de KPN veel beter is trouwens.

Carpa | 22-02-12 | 14:46

De klantenservice IN de Ikea is by far de beste die ik ben tegengekomen nu. Was zo'n frobelmöertje kwijtgeraakt bij de verhuizing. Artikel was niet meer leverbaar. Eerst de oude catalogi erbij, vervolgens de oude handleiding en toen een vergelijkbaar fröbeltje meegekregen. Ruilen zonder bon geen probleem. Voorbeeld voor veel bedrijven!

scharrel | 22-02-12 | 14:44

@Che_cuevara | 22-02-12 | 14:43

Wie? Rutger of Aaf? Wist niet dat Aaf een man was...

brutus68 | 22-02-12 | 14:44

Helemaal niets mis met de service van IKEA gezien de prijs van de producten. De klant mag immers zonder gemor het product terugbrengen en kan zonder vragen zo een nieuwe krijgen.

Een beetje kut bedrijf had gezegd..

"Dus U heeft het al in elkaar gezet?? Tja... u had natuurlijk de kleur al moeten controleren voordat u eraan begon"

Of..

"Oh het kastje uit de folder? Helaas, wij kunnen geen aanbiedingen retour nemen"

Of..

"U kunt het defecte product opsturen en dan bepalen wij of het gerepareerd gaat worden of dat u een vervangend product krijgt. Wij kunnen u niet garanderen dat de specificaties van het vervangende product geheel hetzelfde zijn. Binnen drie weken hoort u van ons"

Nee, dan heel Nederlands gaan zeiken over een ritje met de auto, maar ondertussen voor het viervoudige bedrag medewerkers van IKEA lastig vallen..

Get a life

ThePriest | 22-02-12 | 14:44

Ohoh stoute geenstijlers,wat hebben jullie nou gedaan met t chatikeameisje??Ze is er helaas ff niet.. vast aan t beraden hoe t nu verder moet.

ikkepraat | 22-02-12 | 14:43

@henkvaningrid | 22-02-12 | 14:33

Geen onaardig stukje van Aaf. Maar hoe komt ze erbij dat Rutger oervader is van GS?

brutus68 | 22-02-12 | 14:43

@henkvaningrid | 22-02-12 | 14:33
Die A.B Cortius is niet helemaal op de hoogte.
Rutger de "oervader" van Geenstijl. Dat klopt toch echt niet.
En Rutger is ook niet meer in dienst bij Geenstijl.

Duidelijk een man die niet echt met beide benen in de wereld stat

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:43

Je zei : in 1969 is er een maanlanding geweest, of was dat in de studio?
Antwoord:
IKEA heeft meubels voor elk type huis.

Den Meester | 22-02-12 | 14:43

@Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:30
kantoor verhuur

Dagobert D. | 22-02-12 | 14:42

wat een gezeur.... natuurlijk moet je zelf even naar de ikea rijden om 'm te ruilen en daar doen ze ook zonder verpakking niet moeilijk over. Ik heb trouwens twee billy's allebei wit, en allebei niet hetzelfde. Als ik daar pietluttig over ging doen, kocht ik wel een echte kast

Elmauro | 22-02-12 | 14:42

@hfakker | 22-02-12 | 14:39 | + 0 -
Een ballenbak, gevuld met kaasballen, vies lijkt me.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:42

Den Meester | 22-02-12 | 14:37 |
In 30% van de gevallen is dat namelijk de oorzaak van het probleem. En nog eens 20% doordat de netwerkkabel er niet in zit. Zegt genoeg over het doorsnee niveau van de bellers.

Aktivist | 22-02-12 | 14:41

@eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:39
*Zeemt scherm af* Welnee...

Tommygunner | 22-02-12 | 14:41

Bullshit. Klantenservice van IKEA is prima.

très cool | 22-02-12 | 14:41

Je zei : bestaat god echt?
Over religie praat ik liever niet. Vraag me maar gewoon iets over IKEA, dan kan ik je helpen.

Den Meester | 22-02-12 | 14:41

Kaas, gelieve de ballen IN de bak te houden, ja?!

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:41

Dit vind ik nog best netjes. De vraag wordt tenminste nog beantwoord en er is mogelijkheid tot ruilen. Dat het de klant niet makkelijk wordt gemaakt is een tweede.

Ga voor de grap eens de discussie aan met de Samsung helpdesk.
(een leuk voorbeeld vind je hier gathering.tweakers.net/forum/list_mess...)

Samsung beantwoord geeneens de vraag die je hebt maar lijkt gewoon een antwoord uit een stapel te pakken.
De onbeschoftheid die van die gasten uitgaat is ongekend.

Johanvb | 22-02-12 | 14:40

Met een 0900 nummer vangen ze daar nog een aardig centje mee.
Che_cuevara | 22-02-12 | 14:39 | + 0 -

Nee, een klantenservice kost een bedrijf altijd alleen maar geld. Het levert je niet direct geld op (indirect helaas meestal ook niet).

sjaak_trek_haak | 22-02-12 | 14:40

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:34 | + 0 -

Sexy neuqschaap toch?

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:40

Tommygunner | 22-02-12 | 14:35 | + 1 -

Volgens mij zou jij haar wel doen!

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:39

@sjaak_trek_haak | 22-02-12 | 14:31
Met een 0900 nummer vangen ze daar nog een aardig centje mee.

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:39

zie het probleem niet zo. dan moet je je kindermeubels, maar bij een dure meubelzaak bestellen: dan wordt het bezorgd en kun je klagen bij de bezorging en opnieuw laten bezorgen.

watnouwatnouwatnou | 22-02-12 | 14:39

Wat een gezeik. Je betaalt peanuts en verwacht vervolgens topservice? De klant had zelf misschien ook wat beter kunnen opletten wat hij kocht? Een beetje eigen verantwoordelijkheid zou leuk zijn.

Not Stephen Colbert | 22-02-12 | 14:39

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:20
Ooit je afgevraagd of je niet een Ikea-bak-bal bént? Dat zou een hoop verklaren. Enorme tleurstelling lijkt me, als je steeds denkt dat je een mensenkind bent, turend vanuit die bak en in je identitiets-vergissing maar niet tot inzicht komt.

hfakker | 22-02-12 | 14:39

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:29 | + 1 -

Ik één keer, was ook direct te laatste keer...

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:39

hoorde laatst van een bekende dat het standaard belscript bij de helpdesk van computerbedrijven begint met
"heeft u de stekker in het stopcontact zitten" en dat ze dat handhaven ondanks de agressieve reacties die die vraag uitlokt in 19% van de gevallen.

Den Meester | 22-02-12 | 14:37

"de kleur wit is niet gelijk", zeikwijf, beetje roken in de kamer, problem solved

hetluis | 22-02-12 | 14:37

-weggejorist-

chatboy16 | 22-02-12 | 14:36

De klant had zijn bril niet op bij het uitpakken en in elkaar zetten thuis?

Overigens een beleefde Brenda, die heeft haar sociale vaardigheid en communicatietraining met goed gevolg afgesloten. De module oplossingsgerichtheid ihkv klantvriendelijkheid ontbreekt helaas in de meeste trainingen...

Strangetown | 22-02-12 | 14:36

STELLING:
Betaalde klantenservice nummers houden de problematiek/inefficiëntie in stand.
Doordat de instellingen/bedrijven (deels) vergoeding mogen vragen per tijdseenheid, krijgt het bedrijf geen enkele prikkel om te verbeteren, klanten te helpen, problemen op te lossen.
Bij gebleken stagnatie/gebrek vanuit het bedrijf zou een vergoeding van gemaakte (telefoon)kosten dan ook reëel zijn, als incentive voor het bedrijf om te verbeteren.
Het Is nu zo dat het risico/kosten van falen te veel/geheel bij de gedupeerde klant ligt. Terwijl dit in het gehele product/dienst verwerkt zou moeten zitten als het een algemeen risico betreft (de algemene bedrijfskosten/efficiëntie).
In dit geval is inderdaad het falen van Ik(e.a.) aanleiding en moet een klant 'maar niet zo dom zijn' bij hen te kopen.
(Wat dan wel weer waar is).

hfakker | 22-02-12 | 14:36

@ henkvaningrid | 22-02-12 | 14:33
Geen onaardig column.
"Ik vond Castricum bij De Wereld Draait Door ineens zo'n oude man. Met een dikke kop."

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:35

Prima afgehandeld wat mij betreft.

Zeikende klant koopt crappy tafel. Tafel is zoals verwacht crappy. Klant wilt geld terug, geen probleem maar DAN MOET JE ER ZELF HEENGAAN OETLUL.

Als je 5000 euro betaald voor een eikentafel dan kan je dat soort service verwachten, dit secreet heeft waarsch. een lack tafel van 5 euro gekocht (2 stuks) .... boo fucking hoo.

Next !

Veni-vidi-vulva | 22-02-12 | 14:35

Zeikklant kreeg de behandeling die hij verdiende.

Superior Bastard | 22-02-12 | 14:35

@sjaak_trek_haak | 22-02-12 | 14:31
Tja, brusselmans is vanaf nu de Antoinette Hertsenberg van de internets, opnemen voor die oh zo zielige consument, jaja

Dagobert D. | 22-02-12 | 14:35

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:28
Zo simpel is dat ja. Er bestaan zelfs... ezelsbruggetjes voor.

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:34

Wat een zeikverhaal. Iedereen weet dat het zo werkt bij IKEA, dus het mag geen verrassing zijn dat je zelf met je product terug moet naar de winkel.

no_style_at_all | 22-02-12 | 14:34

Wat verwacht je dan voor die prijs? Het probleem met veel consumenten anno 2012 is dat zij voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten: én een spotgoeddkoop product én een topservice. Hetzelfde zie je bij dat oeverloze geklaag over telecomboeren.

Kwaliteit heeft zijn prijs. Accepteer dat gewoon.

Prins Fontainebleau | 22-02-12 | 14:33

Tip: Als je iets koopt bij een Ikea dan kan je het ook terug brengen bij een andere.

fifi23 | 22-02-12 | 14:33

Klanten - en zeker IKEA-klanten - zijn nog veel erger dan de ergste medewerker klantenservice! En ik kan het weten want ik ben zowel IKEA-klant als helpdeskmedewerker (ook een soort klantenservice) geweest!

Aktivist | 22-02-12 | 14:33

@joyriders | 22-02-12 | 14:29 | + 0 -
Erop?

ok.....

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:33

Hubert Both

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:32

Ach ja Ikea. Ik begrijp de frustratie van de persoon die vragen stelt aan de nutteloze chat medewerker maar helaas kan je niets anders doen dan je meubel uit elkaar halen en terug naar Ikea rijden.

geensteelo | 22-02-12 | 14:32

"De klantenservice is namelijk het afvoerputje van een bedrijf. Daar wordt het minste geld ingestoken en mogen alleen wilsonbekwame zombies achter de toonbank staan."

Duidelijk geen idee waar je het over hebt. Klantenservice is vaak juist hetgeen waar het meeste geld wordt ingestoken in een bedrijf. Weet je hoeveel het kost voor een bedrijf dat klanten bellen? Nee? Dat dacht ik al.

Flut artikeltje.

sjaak_trek_haak | 22-02-12 | 14:31

Ga gewoon met die kast terug. Ja het is kut maar maak een hoop heisa bij de klantenservice en misschien krijg je een gratis hotdog.

Wim-Lex | 22-02-12 | 14:30

Duidelijk een chatrobot. Zoekt een paar woorden uit een zin en baseert daar een antwoord op. In de DOS2.1 tijd had je al de Doe-het-zelf psychiater ELIZA die exact hetzelfde deed en door heel veel mensen als echt werd beschouwd. Zelfs de grootste minkukels durven dat nu niet meer te gebruiken...

jan-lul-de-behanger | 22-02-12 | 14:30

@ Dagobert D. | 22-02-12 | 14:28
Mondige klanten.
Moet je niet willen als bedrijf.

Wat voor rotzooi verkopen jullie dan de hele dag?

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:30

Je moet toch wel een volslagen hersenloze tokkie zijn om überhaupt iets bij de Ikea te kopen... En dan nog het lef hebben om te zeiken over de klantenservice van Ikea... dan heb je toch echt ergens het pad gemist.

DaveDH | 22-02-12 | 14:30

Trouwens, heeft Geenstijl ook nog een klantenservice waar ik kan zeiken? Over een boek en mijn winterbanden?

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:29

@eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:27
Sterker, ik ben er nog nooit geweest en dat wil ik graag zo houden.

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:29

Ik schijt elke dag op mijn houten IKEA toiletbril. Brenda is out of service zo te zien.

joyriders | 22-02-12 | 14:29

"Nou is het heus niet zo dat iedere klantenservice gelijkenissen vertoond.."
Grappig, die spelfout. Opzet?

bft | 22-02-12 | 14:29

@Kaas de Vies
Nou, 1 keertje dan:
Ik heb nooit ruzie met mijn vriendin want ik luister nooit naar wat ze zegt. Beschouw dit als gratis tip.
/viva-mode off

Gier | 22-02-12 | 14:29

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:26 | + 1 -

En het is zo simpel:

U neuqt
U betaalt
U vertoont

Toch?

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:28

zeik klanten zijn nog veel erger, waarom zou de ikea iets opsturen? kom maar lekker halen. Achterlijke schurftklanten die denken dat ze tegenwoordig alles kunnen maken door pvda programma/s als kassa en radar.
Blij dat wij alleen B2B doen.

Dagobert D. | 22-02-12 | 14:28

@stoethaspel
u kan er ook wat van...

Prinsreiniervanmonac | 22-02-12 | 14:28

@rara | 22-02-12 | 14:23
Ik denk dat Brenda ongesteld is.
Anna was ook even plassen maar nu weer online.

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:28

Wat een onzin zeg om hier over te kutten.
De service van IKEA is prima: zelfs als je na 10 jaar terugkomt met een matras wat een beetje is ingezakt krijg je een nieuwe. Ja, ze willen het alleen zelf zien. Logisch toch.

En die chat is duidelijk nooit bedoeld als een pure klantenservice.

Tjongejonge, niveautje weer hoor, GS.

- MJ - | 22-02-12 | 14:27

Wat een zeikerd in de chat, als je een defecte televisie koopt ga je er toch zelf mee terug naar de mediamarkt? Als je naar een winkel gaat waar alles goedkoop is krijg je een slechtere service. Dat is logisch. Koop je je goedkope kastje bij de ikea dan moet je zelf achter de service aan, koop je het kastje bij de gerenommeerde meubelboer dan kan je service verwachten. Typisch gevalletje van het bekende dubbeltje en 1e rang.

bartijn | 22-02-12 | 14:27

Kom er per definitie nooit meer. Te veel loslopende Tokkies...

eerstneukendanpraten | 22-02-12 | 14:27

Het voordeel van dat Ikea-spul is wel dat je het vrij eenvoudig kapot kan slaan als je het zat bent.

rara | 22-02-12 | 14:26

Het bericht is nog geen kwartier oud, maar het systeem is nu al over de zeik...

Prinsreiniervanmonac | 22-02-12 | 14:26

Vertoont, Brusselmans, niet vertoond. Leer het nou es.

Aardbewoner | 22-02-12 | 14:26

Enfin, Wim Heitinga is dus op dat chatdinges losgegaan.

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:26

Eigenlijk zouden ze aan een video-chat klantenservice moeten doen, alle bedrijven.

Nifilheim | 22-02-12 | 14:26

LOL @wilsonbekwame zombies

Aktivist | 22-02-12 | 14:25

Verontschuldigingen, maar ik ben momenteel buiten gebruik. Probeer het later nog eens, a.u.b.

Sydough | 22-02-12 | 14:25

Duurde dat gesprek 13 minuten?
Dan hebben ze heeeeeel laaaaaangzaaaaaam gesprooooookeeeen zeeeekkeeeeerrrrrr?!

Pastor Sippenhaft | 22-02-12 | 14:25

Ikea: Ik Klaag Echt Altijd.

Petrus de Rewa | 22-02-12 | 14:24

You pay peanuts you get monkeys...

Ali d | 22-02-12 | 14:24

Verontschuldigingen, maar ik ben momenteel buiten gebruik. Probeer het later nog eens, a.u.b.
---
Lekker snel kapotgechat die IkeaSNOL...

da wizard | 22-02-12 | 14:24

Brenda is buiten gebruik...

rara | 22-02-12 | 14:23

*Hoopt oprecht dat het kant en klare IKEA-samenwonen-in-een-nieuw-interieur-voor-een-prikkie niet bij bezorging gebreken vertoont*

Dolle Dries | 22-02-12 | 14:23

@Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:20
Vandaar dat je relatie stuk is natuurlijk.
Jij hebt een ballen complex.

En ik ben niet eens psycholoog, kun je nagaan.

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:23

"Verontschuldigingen, maar ik ben momenteel buiten gebruik. Probeer het later nog eens, a.u.b."

Biff Eagleburger | 22-02-12 | 14:23

Het is toch logisch dat je als bedrijf niet zomaar een product om gaat ruilen als er telefonisch melding genaakt wordt? je wil dzat toch eerst zien? Iedereen weet hoe een Ikea werkt en ze hebben er blijkbaar wel de moeite voor gedaan om er te komen en dat ding te kopen.
Dit is wel een beetje van een mug een olifant maken.

Zure Boer | 22-02-12 | 14:23

Jammer chat nu al buiten gebuik :-D

The-Master | 22-02-12 | 14:23

Dat moet wel een robot zijn, gezien de weinige taalfouten die er in die chat staan...

stoethaspel | 22-02-12 | 14:23

Zie het probleem niet zo, dit is het concept van Ikea, en daar is de prijs ook naar. Anders haal je gewoon een kast van 10.000 eu, en dan krijg je waarschijnlijk wel wat meer service.

John McClane | 22-02-12 | 14:23

Triplex?

Spaanplaatbroddelspul.

Pa Cartwright | 22-02-12 | 14:23

Ooit een keer een bank gehad van de Ikea. Paar kapotte veren die niet vervangen cq opgestuurd konden worden. Garantie was ook verstreken. Paar boze emails verder en voor een paar tientjes een geheel nieuwe bank gekregen. Het motto bij contact met een klantenservice; de aanhouder wint.

oppie | 22-02-12 | 14:23

Ik ben zo'n figuur die niet de handleiding leest bij IKEA-projecten, maar direct gaat zagen.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:22

Heeft de PVV al een meldpunt? MOE van IKEA of zo.

Pinocchio | 22-02-12 | 14:22

Tja, dat schiet lekker op.
Moeten die chatmeiden van Ikea dit voor straf doen?

Che_cuevara | 22-02-12 | 14:22

@Gier | 22-02-12 | 14:20 | + 0 -
Mijn vriendin heeft daar anders wel die bank vandaan waar wij nu zo'n ruzie over maken.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:21

Chat nu al stuk

VierkantBanaan | 22-02-12 | 14:21

Brenda is blijkbaar overspannen, want met mij wil ze niet praten.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:21

Proleten-winkel.

Gier | 22-02-12 | 14:20

Mijn ouders gooide mij in de ballenbak van Ikea. Ik wacht nog steeds tot ze mij komen ophalen.

Kaas de Vies | 22-02-12 | 14:20

Computer says no.

Cum_Fraude | 22-02-12 | 14:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken