Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA-banencarroussel grondslag voor Vestia-gate

erikstaaliseenfaal.jpgDe belastingbetalers in Rotterdam en Den Haag mogen meebetalen aan het financiële wangedrag van woningcorporatie Vestia, is vandaag te lezen. Zoals wel vaker als grootgraaiers vooral bezig zijn de boel te verkloten met zelfverrijking. Vestia werd namelijk gerund door een stel beurscowboys die meer bezig waren met speculeren dan met het bouwen en onderhouden van betaalbare huurhuizen. Nog tijdens de crisis werd de derivatenpositie van de huisbazen verdubbeld naar 20 miljard. Totale fuck-up. Maar dat zag u in de topsalarissen niet terug. Onlangs opgestapte topman Erik Staal werd bij Vestia de best betaalde directeur van een woningcorporatie in Nederland ooit. Waardoor hij op het duurste plekje (HIERRR) op Bonaire een compleet nieuwe villa kon laten bouwen. En dan nu de verrassing: de benoeming en het salaris van Erik Staal heeft hij te danken aan de PvdA-baantjescarrousel. Is geregeld door Tilburgse burgemeester Noordanus, die tussen 2001 en 2004 voorzitter was van de Raad van Commissarissen van de Vestia Groep. Hij ontkent zelf hevig, maar intussen klust zijn vrouw Susan Baart dankzij Erik Staal bij als commissaris bij Vestia. Waar we haar van kennen? Deed allerlei belangwekkende functies vervullen binnen de PvdA. Cirkeltje = rond. Noordanus regelt baan Staal, Staal regelt bijbaan echtgenote. Leg dat maar eens anders uit. PvdA'ers spelen elkaar immers vaker lucratieve baantjes toe, duwen heel socialistisch de salarissen door het ethische plafond en als de boel in elkaar klapt door wanbeleid mag de belastingbetaler de rode miljarden op gaan hoesten. Corruptie, nepotisme, grootgraaien, dure huizen voor weinig en de samenleving met de schuld achterlaten, de regenteske socialisten van de PvdA staan er garant voor. Beste Rotterdammers en Hagenezen, fijn idee he, dat jullie belasting voor een deel in de financiëring van de prachtvilla van Erik Staal op Bonaire is gaan zitten? Het moet eerlijker!

Reaguursels

Inloggen

incidentje, allemaal weer doorlopen mensen.

Vitayalin | 10-02-12 | 12:05

En geen woord natuurlijk over dit gore graaien van de PvdA elite door hun miserabele slaafjes bij de linkse publieke omroep.

h.a.k. blok | 10-02-12 | 11:25

Raar he dat zo'n pvv er is gekomen!?!

zeefert | 10-02-12 | 07:16

De PVDA....... omdat het zoveel socialer moet. Iedereen kent wel een paar van die PVDA graaiers. En toch blijft alles bij het oude. Hoe blind moet je dan zijn...

Rest In Privacy | 09-02-12 | 19:36

Het is heel simpel: de PvdA is net als alle andere partijen ´de elite´, de professionals die weten waar het met ons allemaal naar toe moet en die dus het verkeer regelen in ons land. Met uw goedvinden hoor, want u heeft ingestemd met herverdeling. U was ´die rijke graaiers´ zo zat was, maar de nieuwe bazen zijn natuurlijk van hetzelfde laken een pak.
Daarom hebben we overal het systeem dat kiezers en gekozenen om de vier jaar handjeklap doen, ieder zorgt dat hij en zijn broertje aan zijn trekken komen. In ruil voor baantjes, geld of opportunties verkoopt u uw stem, en degenen die aan de vleespotten zijn weten te raken verteren vervolgens gniffelend pot.
De regenten van vandaag de dag zijn nog wat schaamtelozer en brutaler, misschien - per slot van rekening werd zo´n vijftig jaar geleden een proletarische achtergrond opeens een pré, dus er zit nogal wat omhooggevallen proletenvolk op de zachte stoelen - maar voor de rest is alles eigenlijk alleen maar erger geworden.
En dan te bedenken dat dit nog maar het begin is..

J. van Gaal8771 | 09-02-12 | 17:58

En opeens weet je het: je wordt PvdA(rab)'er..

zoisut | 09-02-12 | 16:44

@justinianus | 09-02-12 | 15:09
Dat helpt niks, de partij is diepgeworteld in alle instanties, corporaties, ZBO's enzovoorts. Overal zitten de leden van de partij, vaak op sleutelposities. Er zijn ca. 50.000 PvdA-leden, ik vermoed dat er geen één is die zijn salaris zelf, of in de particuliere sector verdient.

Stormageddon | 09-02-12 | 15:14

Waarschijnlijk omdat het sociale woningbouw genoemd werd ?

Janssen | 09-02-12 | 15:13

Getverdamme, wie wordt hier niet ziek van ?
Het spreekwoordelijke nepotisme en de daarmee gepaard gaande kleptomanie van onzs socialistische vrienden van de PvdA. Zo bekend allemaal, maar wennen doet het nooit. Deze club moet definitief electoraal afgestraft en gemarginaliseerd worden. Dat zal dan mei 2015 worden.

justinianus | 09-02-12 | 15:09

Is niet bepaald de eerste keer dat er stront is met zo'n woningbouwgedrocht. De politiek staat er bij en kijkt er naar. Al jarenlang. Misschien omdat sommige politici er belang bij hebben? Of azen op een royaal betaalde functie bij een woningbouwcooperatie?
Sinds wanneer "doet" zo'n cooperatie erg risicovolle dingen met derivaten? Oorspronkelijk ging het toch om woningen bouwen, ze verhuren en ze goed onderhouden? Meer toch niet?

Avant | 09-02-12 | 14:56

@oplichter | 09-02-12 | 14:24
Welnee, het is al veel langer aan de gang. Mag ik de namen Bram Peper, Marcel van Dam, Max van den Berg, Ed van Tijn, Herman Tjeenk Willink in herinnering roepen?

Stormageddon | 09-02-12 | 14:39

Wat voor goeds heeft het 'maatschappelijke middenveld' nou eigenlijk ooit opgeleverd ?

Zak met geld geven aan een clubje en dan hopen dat ze er wat leuks mee doen, is nu eenmaal tot mislukken gedoemd. Dat men dat systeem in stand wil houden bevreemdt.

vanhetvarken | 09-02-12 | 14:37

WAT precies is er niet genoeg aan een relaxt salaris? Want dat krijgen die lui sowieso al. STRENG STRAFFEN, die laaghartige nepsocialisten!

hangbuikzwijntje46 | 09-02-12 | 14:33

Wim Kok (effe snel teiltje zoeken) heeft officeel het sociale karkakter van de Pvda afgeschaft. En er een zakkenvullerspartij van gemaakt. Heeft dat voor alle media luid en duidelijk verkondigd. Maar niemand luisterde bljkbaar. Zelfs na zijn zoon Wouter Bos aan de macht kwam dacht nog steeds iedereen dat de Pvda een linkse partij was. Nu de Israelier Cohen het roer heeft overgenomen worden ze nog steeds beticht van linkse politiek.

oplichter | 09-02-12 | 14:24

Weet iemand waar en op welke middelbare school Erik Staal gezeten heeft ? HDS in Rotterdam wellicht ?

Danbolig | 09-02-12 | 14:23

behangtafel | 09-02-12 | 13:33 | + -1
Gelukkig hebben we de republikeinen. De hoeders van een veilige wereld....

Datzegiktoch | 09-02-12 | 14:01

Vreemd allemaal, ik kreeg een brief van Vestia dat het allemaal niet waar is en het geld gewoon bij de bank in beheer is. Volgens hen is het allemaal 'opgeklopt'.

Marktkoopman | 09-02-12 | 13:53

De republikeinen in de USA zeggen: Socialistisch Europa is een gevaar voor de wereld, klopt als een bus.

behangtafel | 09-02-12 | 13:33

En Ella vogelaar is sinds kort voorzitter van de Raad van Commissarissen bij woningbouwvereniging Mitros (staat in de top 10 grootste corporaties).Uiteraard aangenomen op grond van haar succesvolle verleden.

pistachenoot | 09-02-12 | 13:29

Het motto van de PvdA;onze zakken vullen over de rug van de arbeiders.

Bataaf | 09-02-12 | 13:27

Wat zou Karl Marx hierover gezegd hebben...?

Salmon Rosti | 09-02-12 | 13:25

En dan de vele miljoenen die de Adamse pvda (Job inderdaad) aan moskeeen heeft gegeven om stemmen te winnen. Job hoopt natuurlijk nu dat de moslims hem als laatste jood zullen vermoorden. Kan die wel vergeten natuurlijk. Volgende keer weer fijn pvda stemmen mensen. Doen hoor!

lijn5 | 09-02-12 | 13:20

Partij voor de WATTE?!?!?! vriendjes politiek? Belangen vertrsengelaars?

demilord | 09-02-12 | 13:16

Staal werkte al enige tijd aan de overname van een woningcorporatie op Bonaire, aldus Elsevier. Ondanks hulp van Henk Kamp is dat niet gelukt...

Toch maar alvast een dikke villa neer laten zetten, met zeezicht. Wel de oude hut eerst even af laten breken en een nieuwe neer laten zetten. Je wilt tenslotte wel wat doen voor de lokale arbeiders... Feitelijk is het toch vestzak-broekzak volgens socialisten logica, dus waarom zou je het jezelf ondertussen niet zo aangenaam mogelijk maken.

ditgaatnergensover | 09-02-12 | 13:14

Calon is getrouwd en heeft drie kinderen. Hoewel hij niet meer op de ouderlijke boerderij woont is hij nog steeds actief op het akkerbouwbedrijf in Zuurdijk. Iedere zomer werkt hij tijdens zijn vakantie mee op het bedrijf...

Heerlijk dat socialisme cultiveren! Arbeidertje spelen in je vrije tijd met 150K per jaar.

Let op! Niet alles wat op Wikipedia staat is waar...

ditgaatnergensover | 09-02-12 | 13:06

Ah, Drs Zen op joop.nl denkt dat er een VVD-er aan het roer van Vestia zat. Dat verklaarde voor hem alles...
Het feit dat het een PvdA-er is wordt verder niet op ingegaan... Vestia doet nml ook wat aan Kunst en Cultuur dus is goed bezig...

BarneyBoner | 09-02-12 | 13:04

Even kijken wat hierover op joop.nl gereaguurd wordt...

BarneyBoner | 09-02-12 | 12:59

@ditgaatnergensover | 09-02-12 | 12:45
Marc Calon? De bedenker van de Blauwe Stad waar gemeenten en provincie de komende jaren miljarden op moeten afboeken, die Marc Calon?
Juist ja.

Stormageddon | 09-02-12 | 12:53

Je moet toegeven dat het heel mooi wordt gespeeld door de criminele organisatie die PvdA heet. Eerst creëren ze allerlei sociale wetten, met organisaties en regels voor de uitvoering een bijbehorende budgetten. Vervolgens strooien ze zoveel mogelijk zand in de raderen om toch al logge instanties nog langzamer te laten werken en als er dan na veel duurbetaald extern onderzoek (door Parteigenossen) uitkomt dat er gereorganiseerd moet worden, stemmen ze in met verzelfstandiging (ze laten het de VVD voorstellen, die is van de van de "markt" en die kunnen ze dan later de schuld geven als het misgaat), en hebben zo talloze "zelfstandige", maar 100% staatsgefinancierde corporaties en instellingen gecreëerd waar Parteigenossen "marktconforme" salarissen kunnen trekken.

Gaat dat fout (en natuurlijk gaat het fout) dan kunnen ze "de markt" (die er niet is), "het neoliberalisme" (dat er niks mee te maken heeft) of het gebrek aan toezicht (dat door duurbetaalde Parteigenossen had moeten worden gedaan) de schuld geven.

En overal, bij alle WMO instanties, bij woningcorporaties, bij scholen, bij nutsbedrijven, bij openbaar vervoer bedrijven, bij pensioenfondsen, bij culturele instellingen, musea en ga zo maar door, zitten Parteigenossen aan de directietafels, marktconforme salarissen op te strijken en ondernemertje te spelen in een markt die geen markt is, en bedrijfje te spelen met een instelling die geen bedrijf is. En niet alleen de directie, ook de raden van toezicht worden bevolkt door Parteigenossen.
Het gezamenlijk salaris van dergelijke zetbaasjes van de Partij moet haast wel in de honderden miljarden lopen. Allemaal overheidsgeld.

Ik kan het toch weinig anders dan dat het oplichting en fraude is, op een schaal waar zelfs de maffia nooit van heeft durven dromen.

Stormageddon | 09-02-12 | 12:49

Bij de weg, laten we vooral de aanstelling van Marc Calon (PvdA) als voorzitter van de koepel van woningcorporaties Aedes door Hans Alders (PvdA) voorzitter van de RvC van Aedes niet vergeten. Calon en Alders kennen elkaar uit Groningen waar ze nauw samenwerkten als Gedeputeerde en Commissaris van de Koningin. Wat wel vervelend was, was het gedoe over de hoogte van het salaris van Calon bij zijn aanstelling bij Aedes. Op € 200.000 voor drie dagen per week kwam toen een hoop commentaar. Toen werd het € 150.000 en vast een lekkere pensioenregeling, of alvast uitzicht op een volgend baantje...

ditgaatnergensover | 09-02-12 | 12:45

@ecologiste | 09-02-12 | 12:26 |
Het oorzaak zit veel dieper dan 'al het gepolder'.
Als je het boekje "Frisse Zaken" van Pieter Lakeman leest komt een groot aantal gevallen van belangenverstrengeling en financiele manipulaties van Nederlandse politici boven water (gedocumenteerd en wel). Dan zul je zien dat diverse MP's en ministers hun macht hebben gebruikt om zichzelf of hun familie en vrienden aan gunstige regelingen te helpen, of credietgaranties. Allemaal zaken die niet voordelig uitpakten voor de Nederlandse belastingbetaler, die ongewild meebetaalde aan mislukte avonturen van bedrijven van "vriendjes" van de zittende politici.
Het is pure witte boorden maffia met de burger als slachtoffer.

Niemands Knegt | 09-02-12 | 12:32

Overigens werd Staal wel geholpen door ene Henk Kamp, de zuinige dompteur van de VVD met een heud Havo-diploma op zak en sinds het vroegste begin al in "ondernemer" in de politiek.

ecologiste | 09-02-12 | 12:30

Ook Vestia-commissaris en oud-wethouder van Den Haag Nico Dijkhuizen, die de weg baande voor Staals carrière door hem in 1992 te benoemen tot directeur van het Gemeentelijke Woningbedrijf dat in 1999 fuseerde met Vestia, heeft als dank een mooie plek op het pluche naast mevrouw Baart gekregen.

ditgaatnergensover | 09-02-12 | 12:29

PvdA in R'dam en D'Haag deaud deaud. Ik hoop dat er niemand meer op deze partij stemt. Ik hoop dat alle gevestigde partijen onderuitgaan en dat een nieuwe daadkrachtige regering de bezem door de NL ambtenaren en semi-ambtenaren organisaties gaat halen en zo enkele honderden miljarden teruggeeft aan het publieke domein. De kaarten moeten daarna weer geschud worden. Maar dat zal allemaal niet gebneuren helaas. Langzaam maar zeker zakt dit land verder in het moeras en gek genoeg zo was het vroeger ook toen het nog lang geen dichtsbevolkt land van Europa was. Al dat gepolder is juist de oorzaak van het wegglijden in dit imaginaire moeras dat de eerzame burger echter wel keiharde guldens en zachte euros kost.

ecologiste | 09-02-12 | 12:26

Het ergste is dat dit maar het puntje van een enorme ijsberg is. Elke dag worden wij ( de burger ) geconfronteerd met weer een bericht over bestuurders in de semi-publieke sector die zichzelf een enorm salaris aanmeten of met bedragen smijten waar elk normaal mens niet eens van durft te dromen. Bij "gewone" bedrijven ( met winstoogmerk) denken managers wel 2 of meer keer na om zulke grote bedragen uit te geven. Maar deze (ex)ambtenaren worden weer gecontroleerd door andere (ex)ambtenaren, die geen kaas hebben gegeten van zaken doen. Kom op, Rutte, laat een onafhankelijk onderzoeksteam dit soort bedrijven eens goed tegen het licht houden. Dan weet je meteen waar je eventuele nieuwe bezuinigingen vandaan kan halen. We zullen beginnen met alle bestuurders in de (semi-)publieke sector aan de Balkenende-norm te houden. Dat zal al heel wat schelen. Verder de pensioenbijdrage IN het salaris verwerken, zoals bij "normale" werknemers het geval is. Dus niet én een achterlijk hoog salaris én een achterlijk hoge pensioenbijdrage. Iemand nog andere suggesties???

pretparkdrievliet | 09-02-12 | 12:24

Ik ben wel benieuwd naar de pvda quote 500. 1 Wim K vermogen xx miljoen euro, 2. H. Melkert xx miljoen euro etc etc en dan een vergelijking met de normale vermogensopbouw van de afgelopen 30 jaar als iemand deze periode onafgebroken min. pres. was. Er noet maar eens een maximum worden gesteld worden aan lucratieve (bij) banen, adviseurschappen en commisaraten.

aurevoir | 09-02-12 | 12:20

Wat ook een geinig onderzoekspunt zou zijn voor bijvoorbeeld Elsevier of GeenStijl is de gang van zaken rond de bungalow van de sociaal-democratische oppergod Joop Den Uyl in Buitenvelder.

Niemands Knegt | 09-02-12 | 12:17

@Fret Kroked | 09-02-12 | 10:51
Maar het is gewoon zo opvallend dat de PVV bashers altijd wegblijven als de PvdA of D66 aan de beurt is, want die partijen zijn naemlijk net zo walgelijk of niet walgelijk als de PVV, de hypocrisie van deze mensen (en we weten allemaal precies wie we bedoelen) kent gewoon geen grenzen en dat verbaast me keer op keer.

DaveDH | 09-02-12 | 12:13

KlunsJohannus | 09-02-12 | 11:43 | + 0 -
Klotp niet helemaal wat je zegt he. De basis voor de liberalisatie is voor een groot deel in de jaren '90 in gang gezet door de paarse kabinetten waar ook de PvdA deel van uitmaakte en onder Balkenende. Hoewel de PvdA niet voor was, heeft ze bitter weinig gedaan om dit tegen te houden, deze partij heeft zich in de afgelopen 15 jaar blind gestaard op asielzoekers, gezinsherining, Mauro, generaal pardon, ercetera. Als de PvdA een beetje had opgelet en goed oppositie had gevoerd op zaken die er echt toe deden, dan was een hoop ellende voorkomen.

sterke koffie | 09-02-12 | 12:08

Hoe kunnen wij toch blijven accepteren dat de sociaal-democraten hun kennis, macht en inkomen onder partijgenoten verdelen. Ik vind dit een soort vorm van solidariteit, volgens de beste beginselen van het socialisme, maar wel een die erg exclusief is en nijgt naar een haast totalitair socialisme. (Door de belangrijkste politieke functies te reserveren voor de eigen partijgenoten handelt men overigens volstrekt in strijd met het non-discriminatiebeginsel van artikel 1 en 3 van onze grondwet, de wetten die wel eens ter discussie zijn gesteld door een zekere heer uit Rotterdam en door Prof. S.W. Couwenberg die hier in de jaren zeventig al over begon).
Op tal van de sleutelposities van de macht voeren in het bijzonder PvdA'ers de boventoon. Daarnaast hebben vooral de PvdA’ers het voor het zeggen binnen de wereld van subsidies (een zeer discutabel wereldje, keurig bloot gelegd door onder andere Pamela Hemelrijk, de Edmund Burke Stichting en Thomas Jefferson (de staat had zijns inziens het recht niet om mensen gedwongen te laten meebetalen aan het bevorderen van ideeën waarin zij niet geloven of waarvan zij zelfs een uitgesproken afkeer hebben. Hij noemde dat een vorm van tirannie.)) en de toch ook niet bepaald als rechts te boek staande media. Ziehier de fundamenten van het sociaal-democratische machtsvacuüm.
Het is tijd voor een nieuwe Joan Derk baron van der Capellen tot den Pol, Pim Fortuyn en burgers die nu eens echt doorbijten.

Niemands Knegt | 09-02-12 | 12:05

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:41 | + 0 -
bankgaranties kun je kopen (rdm)

ganzo | 09-02-12 | 12:03

Bestuurders persoonlijk aansprakelijk stellen voor wanbeheer en kaal plukken. Tevens pek en veren.

Slomo | 09-02-12 | 12:03

Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik een zeer rechtvaardige en sociale burgemeester heb. FUCK, krijg nou de vinketering da's Aboutabletje 500MG een half uur voor de maaltijd innemen!

Terpetijnzeikert | 09-02-12 | 12:01

Charles de Batz.... ik deel je visie.... er is straks maar een vonk nodig.... en niemand schijnt het te zien....

Teotwawki | 09-02-12 | 12:00

Als het er op aan komt zijn we allemaal net als de grieken

rich1963 | 09-02-12 | 11:59

@Cuyahoga | 09-02-12 | 10:58
Dat heet politiek bedrijven via de publieke -door het volk betaalde- media.

Slipsnifter | 09-02-12 | 11:58

Heb zo'n vermoeden, dat Joop hier niet over gaat berichten..... dat is ook het grote verschil..... GS haalt alles onderuit wat dat verdient.... Joopie is wat selectiever....

Teotwawki | 09-02-12 | 11:57

Ik vind het verbazend knap dat er een tendentieuze link gelegd kan worden met een PvdA banencarrousel tussen één lid van de RvC, diens vrouw, de aanstelling van een verkeert gokkende directeur en een financieel gat bij een woningcoöperatie.

Iemand al uitgezocht of een verre achterneef van Erik Staal als onderhoudsmonteur werkt bij Vestia?

Strangetown | 09-02-12 | 11:54


Cuyahoga | 09-02-12 | 10:58 |
"Maar 85% van het volk weet wél dat er in een interne email de uitdrukking 'uitgekotst stuk halavlees van een turks varken' is gebruikt."
--------------------
En.. denkt dat iemand die dreigde om in de brievenbus te pissen van de buurvrouw, als haar hond dat nog eens tegen zijn voordeur zou doen, dat dreigement ook daadwerkelijk uitgevoerd heeft.
Inderdaad: "Prioriteiten stellen hè."
Het zijn net als in de DDR de collaborerende mainstreammedia die naast misleiding voor het spelengedeelte in 'brood en spelen' zorgen, die primair verantwoordelijk zijn.

WirMachenMusik | 09-02-12 | 11:51

Den Fransche Revolutie is ook om een reden begonnen. Toen was het tegen de adel en kerk. Ze vragen zelf om een herhaling van de geschiedenis.

Charles de Batz | 09-02-12 | 11:50

Iedere partij heeft grootgraaiers binnen de geledingen, dus ook het vormeloze kwallenkabinet van de PvdA. Maar laten we niet vergeten dat het de neoliberale geldgeilers zijn die aan de basis staan van de hele fuck-up die privatisering en marktwerking heet. Toen woningcorporaties nog niet aan marktwerking mochten doen waren dit soort uitwassen niet eens mogelijk. Dus voordat we nu alles enkel en alleen op de PvdA gooien: VVD, CDA en D66 hebben het systeem als eersten verneukt.

KlunsJohannus | 09-02-12 | 11:43

Ik durf hier gerust de parallel met de onderwereld/mafia te trekken; de top is bijna ongenaakbaar, want het graaien wordt op de niveaus eronder stilgehouden, omdat ze zelf meeprofiteren van de grote geldstroom. En klap niet uit de school. In de top ontkent men simpelweg alles, de uitvoer ligt immers toch in de laag eronder. Het is goed dat deze beerput nu eindelijk eens open getrokken wordt zodat we kunnen zien hoe zij daadwerkelijk te werk gaan en hoever de tengels grijpen. In een woord. Dit heet roven. Roven wat je kan, zolang het duurt. Wie dan leeft, wie dan zorgt. De moraal anno nu !

Betweetert | 09-02-12 | 11:42

@ganzo | 09-02-12 | 11:39 | + 0 -
Die bank is ABN Amro volgens mij, en die is van de staat.
Cirkel is weer rond, mijn portemonnaie weer leeg.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:41

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:30 | + 0 -
vrees dat ook nog een kleine bank wordt meegetrokken in de val van vestia.

ganzo | 09-02-12 | 11:39

RedBill | 09-02-12 | 11:16 | + 0 -
Inderdaad. De beheerders van onze collectieve voorzieningen zijn massaal aan het gokken geslagen met ons kapitaal.

sterke koffie | 09-02-12 | 11:39

Als je eenmaal in dat carroussel zit, is je toekomst verzekerd,of je nu van cda huize, vvd huize of pvda huize bent, het maakt allemaal niets uit. Denk bijvoorbeeld aan Marleen Barth, vrouw van de opperlakei Hoekstra met haar vele bijbanen . Dit land is doodziek!!!!

hertog1 | 09-02-12 | 11:34

Het is een illusie om te denken dat ze deze handelswijze zelf enigzins afkeuren. Het levert leuke praatjes op op de golfclub en het gepeupel moet verder zijn harses houden. Ze graaien toch wel door. Het is juist de kunst om zoveel mogelijk te graaien. Want meer graaien betekent meer macht en meer macht betekent nog meer kunnen graaien. Zo werkt het. Geen socialist die daar wat aan doet en het gebeurt vaker dan wij denken. Don't bite the hand that feeds you is het devies. Ons kent ons en onder mekaar is het allemaal oude jongens krentenbrood. Het probleem hier is dat het grootgraaien meestal relatief onschuldig bestraft wordt. Een straf van 30.000 euro wanneer je voor vele miljoenen geharkt hebt is ook een lachertje en moedigt aan tot nog meer graaien. We graai..... Eh zij graaien !

Betweetert | 09-02-12 | 11:33

zijn er corporatiebazen die niet PvdA zijn?

Stijlloos&eigenwijs | 09-02-12 | 11:32

@ganzo | 09-02-12 | 11:25 | + 0 -
Omdat andere cooperaties zich garant hebben gesteld, de dombo's en de staat ook verdenk ik. Wat was er nou mis aan een faillissement in dit geval? Dat had de pijn gelegd bij de mensen die het risico namen en kan de bestuurder aangepakt worden door de curator.

Maar goed ik ben eenzaam roepende in de woestijn, de rest zit hier.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:30

En dan te bedenken dat die 'het moet eerlijker'-partij sinds de zestiger jaren zo rolt. Hoe kan het dan dat pas nu, en dan ook nog maar spaarzaam, boven water komt?
-----------
"Amsterdamse ambtenaren en PvdA-politici hebben in de jaren zestig voor zichzelf 64 nieuwe koophuizen laten bouwen. Terwijl het door de PvdA-gedomineerde stadsbestuur verder alleen maar de bouw van sociale huurhuizen toestond, creëerden de ambtenaren een 'woonparadijsje' in Zuid."
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...

WirMachenMusik | 09-02-12 | 11:25

sinds bekend is geworden dat het een grote rotzooi in corporatie land is, is het akelig stil geworden. alles wordt in vetrouwen besproken omdat het om bedrijfsgevoelige info gaat - denk dat een rechter daar anders over denkt en een wob-procedure nog eens zal slagen. ik kan nergens opmaken waarom vestia in z'n geheel moet blijven bestaan. waar zijn de argumenten; waarom mag vestia niet omvallen?

ganzo | 09-02-12 | 11:25

zie = zei naar boven ramt!

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 11:24

RedBill | 09-02-12 | 11:16 | + 0 -

Nog één keer dan het volgende waar gebeurde. Een tiental jaren terug kwam een kennis van ENDP solliciteren bij een sosjale werkplaats voor de functie van algemeen directeur. De man was uitermate competent en voldeed aan alle in de advertentie gestelde eisen. Vroegen ze hem op het eind of hij ook lid was van de PvdA. Nee, zie hij, ik ben meer neo-liberalist. Oh, dat was dan jammer, zei de sollicitatie-comissie. Hij werd het dus niet, maar wél een PvdA-er. Need I say more...

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 11:24

@ Hölzenbein | 09-02-12 | 10:31
Het verschil is dat men zich bij de PvdA zo sociaal vindt en zegt op te komen voor de allerzwaksten, blijkt dat er juist bij die partij nogal gegraaid wordt uit de bestedingen voor sociale middelen. En de graaiers weten natuurlijk dondersgoed dat als je je wilt zelfverrijken, je bij deze partij de meeste kans maakt.

me,myself and IK | 09-02-12 | 11:22

@sterke koffie | 09-02-12 | 11:14 | + 3 -
Daarom vind ik dit ook landverraad, ik kan er echt niets anders van maken.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:22

@ TisNieZoMoeilijk | 09-02-12 | 10:05
Ik was er al bang voor en weet ook wel dat dit legaal is, mijn frustratie gaat daar dus ook vooral om, dat dit soort dingen kunnen.
Ik vraag mij af hoe dit zo kan bestaan dat mensen met een C.V. waar zo'n blijk van incompetentie op voorkomt niet de rest van hun leven een nietszeggend kantoorbaantje hebben, maar het toch elke keer weer presteren om verantwoordelijkheden te krijgen die ze in het verleden al niet aan bleken te kunnen.
Dat dat bij commerciële bedrijven kan moeten ze zelf weten, maar niet bij dit soort instanties.

Helaas zal het ook geen nut hebben om als huurder hierover een zaak te beginnen wegens diefstal. Wel maximaal klagen over achterstallig onderhoud natuurlijk, wellicht kun je dan weigeren huurverhogingen door dit soort falen te voldoen.

RedBill | 09-02-12 | 11:16

Hoe kan het dat 1 persoon in staat is om een derivatenpositie van 20 miljard op te bouwen met als onderpand alle huizen en alle kapitaal van een woningcoorporatie? Hoe kan dat? Dit kapitaal is door zuinig en vlijtig spaargedrag van 10 duizenden huurders bijeen gebracht over een verloop van ruim 60 jaar. En de top van de corporaties vergokt dat gewoon. " Zet alles maar op rood. Och is het zwart. Hey is dat ff pech hebben".

sterke koffie | 09-02-12 | 11:14

vraagstaart | 09-02-12 | 10:56
Is het omdat Stef Blok zich ergert aan 'morele superioriteit' van de oppositie? Is die morele superioriteit niet gewoon in het leven geroepen door de VVD? Is het daarom waarheid? Voelen VVD leden zich niet ook gewoon superior in hun eigen gelederen? Allemaal vragen zonder staart.

Ik citeer even uit een SP verhaal:
"Bij de VVD zie ik een morele leegte: die partij dringt ons de waarden op van de foute bankier, die geen verantwoordelijkheid neemt voor andermans spaargeld, maar wel zichzelf een bonus toekent. Misschien moet de VVD wat vaker over de grens kijken."

Hölzenbein | 09-02-12 | 11:13

Nu is het toevallig PvdA, maar de rest van de politiek is net zo verrot en corrupt.

me,myself and IK | 09-02-12 | 11:13

@ganzo | 09-02-12 | 11:06 | + 0 -
Dat kan ik beamen.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:10

Jammer, dat gewone mensen van goed vertrouwen altijd zoveel hoop krijgen bij mooi pratende populisten die hun geld willen innemen om het daarna "eerlijk te verdelen".
Zo kom je nooit van de PvdA en de bijkomende corruptie af.

Jan Passant mk2 | 09-02-12 | 11:08

@minimá-armezusvan.. | 09-02-12 | 11:03
Hear! hear!

deraderendraaien | 09-02-12 | 11:08

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:02 | + 0 -
ik heb me altijd aan de regeltjes gehouden; maar de tijd vliegt in zo'n zaken. en recht dat is er niet.

ganzo | 09-02-12 | 11:06

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:34
Da's nog maar een bestelwagentje vol.

Che_cuevara | 09-02-12 | 11:05

Bij elk PvdA congres staat er een banen/bonussen grabbelton in de foyer voor hen die de meeste slijm heeft geproduceerd die dag!

deraderendraaien | 09-02-12 | 11:05

Alles wat de PvdA aanraakt verrot.

funkyd | 09-02-12 | 11:03

De Partij van de Armoe maakt zich weer rijk door het bouwen van 60 koophuizen voor ambtenaren en PvdA politici. En de burgemeester van Tilburg - Noordanus - is helemaal een smiecht...

Thoth | 09-02-12 | 11:03

graaien en uitvreten is geen evolutionary stable strategy, alleen bij de pvda hebben de dat nog niet door en draait de baantjescaroussel nog lustig door in een universum van clientele-politiek. pvv-ers worden niet geboren, ze worden gemaakt.

minimá-armezusvan.. | 09-02-12 | 11:03

@ganzo | 09-02-12 | 10:58 | + 0 -
Vervelend om te horen. Alleen gaat het mij niet om het winnen, het gaat mij om het ethishe element. Uiteraard heb ik nogal wat "monkey's up my sleave", maar daar hoeven we de wederpartij nog niet van op de hoogte te stellen.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 11:02

Dat hele socialistische kliek in Nederland is door en door verrot. Het is toch gedomme niet uit te leggen aan mensen die in een huis wonen onder verantwoordelijk van zijn 'hoogheid Staal'dat ze nu moeten bloeden voor het roven en stelen van deze figuur (figuren). In de U.S. hadden ze wel raad geweten, hij had al achter slot en grendel gezeten.

lanexxx | 09-02-12 | 11:01

Bij Servatius in Maastricht was/is het niet anders. Deze bestuurder liet de woningstichting totaal ontredderd en failliet achter. Tegen een topsalaris uiteraard en gouden oprotpremie. En kijk eens van welke partij deze lambal is? U raadt het al...
www.pvdarotterdam.nl/nieuws/nieuws_ite...
www.verwegh.nl/leks/wp-content/uploads...

LEKS VERZIJLBERG - Rotterdammers houdt hem in de gaten!

Charles de Batz | 09-02-12 | 10:58

Kaas de Vies | 09-02-12 | 09:59 | + 30 -
ik ben bijna tien jaar bezig geweest: het heeft me ziek gemaakt.

ganzo | 09-02-12 | 10:58

Slipsnifter | 09-02-12 | 10:15 |
Maar 85% van het volk weet wél dat er in een interne email de uitdrukking 'uitgekotst stuk halavlees van een turks varken' is gebruikt.
Prioriteiten stellen hè.

Cuyahoga | 09-02-12 | 10:58

@lichtpunt | 09-02-12 | 10:55 | + 0 -
Er is eigenlijk niets geprivatiseerd en er is ook geen marktwerking.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:56

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:44 Volkomen eens met de conclusie. Waarbij het gajes van de zittende macht in het Europarlement als "hors catégorie" gekenmerkt mag worden, wat mij betreft. Die hebben het jatten echt tot kunst verheven, al was het maar omdat ze het nog hebben weten te legaliseren ook.

Mijn aversie jegens de PvdA in het bijzonder (en daarmee pleit ik de anderen niet vrij, voor alle duidelijkheid) is echter vooral gebaseerd op de hypocrisie: bijvoorbeeld mevrouw d'Ancona die met droge ogen zegt (en ik citeer): "Politiek is voor mij het bestrijden van onrecht", waar ze voluit meedoet met het in stand houden van de kleptocratie die haar partij is.

Je kunt de VVD een partij van graaiers noemen (Wilma Verver en consorten bewijzen wel dat het er daar ook vol mee zit) maar die partij claimt tenminste niet luidkeels de eigen morele superioriteit en dat doet de PvdA bij voortduring. In dat opzicht vind ik die club wel een beetje lijken op een pastoor die zich op de kansel laat pijpen door een misdienaar terwijl hij preekt over zedenverwildering.

vraagstaart | 09-02-12 | 10:56

Privatiseren en marktwerking. Wiens stokpaardje was/is dat ook al weer? Wat levert dat ook al weer op? Beter,goedkoper,efficientie,minder burocratie en minder corruptie? LoL. I rest my case.

lichtpunt | 09-02-12 | 10:55

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:37 Met 'gratis geld' bedoel ik op de manier waarop onze regeringen omgaan met belastingcenten. Leven van een uitkering terwijl dat niet nodig is kan misschien legaal zijn maar veroorzaakt wel het failliet van het systeem. 12.000 oost-blokkers die hier een uitkering krijgen zijn misschien wel legaal, maar veroorzaken wel het failliet van het systeem. En dan heb ik het nog niet eens over wat er allemaal gefraudeerd wordt door bijbeunen, illegaal hokken, niet bestaande kinderen in het buitenland en wat al niet meer. Je kan de regering natuurlijk de schuld geven dat het nu allemaal minder wordt, maar ik blijf dat anders zien.

witwas | 09-02-12 | 10:52

DaveDH | 09-02-12 | 10:10
De gemiddelde PVV-criticus vindt de PVV kut. Dit komt door zowel het gedrag van bepaalde (niet alle, maar wel veel) PVV'ers en het gevoerde beleid (als je dit schreeuwen en klagen beleid kan noemen), ook ten opzichte van de verkiezingsbeloftes.
Andere partijen hebben daar niets mee te maken. Zelf ben ik ook zeker geen fan Job de Zwijger en Jolande met de Stekker. Mijn mening is niet dat de PVV per definitie kutter is dan andere partijen, mijn mening is dat de PVV kut is.

Fret Kroked | 09-02-12 | 10:51

vraagstaart | 09-02-12 | 10:43 | + 2 -

Mee eens! En demoniseren van Pin? Hoe kom je erbij...

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 10:51

In de kop van het artikel:
"PvdA-banencarroussel grondslag voor Vestia-gate" moet carroussel met één S, dus "carrousel".

Zaniker | 09-02-12 | 10:50

@vraagstaart | 09-02-12 | 10:43 LOL @ 1e zin!

yamahaha | 09-02-12 | 10:47

FAN-TAS-TISCH! Die privatisering heeft ons volkje al veel voordelen gebracht!

oze | 09-02-12 | 10:47

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:44 | + 0 -
U heeft gelijk JSF is ook zo'n debiel project. Maar laten we ons focussen op 1 probleem en dat oplossen. Nu werkt de verdeel en heers te goed. Focus op deze man, en dan hup naar het volgende probleem.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:46

@vraagstaart | 09-02-12 | 10:43 | + 0 -
Ik vind u geen minderwaardig mens, ondanks uw staart.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:44

vraagstaart | 09-02-12 | 10:34
Miljarden is overdreven. Als iemand miljarden maakt wil dat niet zeggen dat miljarden uit de staatsruif genomen worden. De JSF (een rechtse hobby) ja, die kost ons miljarden en dát wordt uit de staatsruif genomen. En dan aan de andere kant van de medaille de mensen op de meest brutale wijze korten vanwege zogenaamde bezuinigingen. Dat is niet eens zelfverrijking maar dat is crimineel gedrag. Voor de rest wil ik je wijzen op Hölzenbein | 09-02-12 | 10:31

Hölzenbein | 09-02-12 | 10:44

@eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 10:38 Marcel van Dam is een kwaadaardige tumor die een mens heeft overgenomen. En dan probeer ik nog vriendelijk te blijven.

Uiteraard is bovenstaande tekst geheel en al ironisch, net zoals de teksten van Van Dam over Fortuyn nooit bedoeld zijn geweest om deze man te demoniseren.

vraagstaart | 09-02-12 | 10:43

caviaarsocialisme..

je neuqt met mekaar en verneuqt het volk.

S.Hole | 09-02-12 | 10:43

@Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:31
zie: doenormaal! | 09-02-12 | 10:41

doenormaal! | 09-02-12 | 10:41

Je zou het denken. Maar in onze rechtspraak is vaak geen recht te bekennen. Zo krom als wat. Criminelen worden nog beter beschermd dan burgers. Krakers hebben meer rechten dan huiseigenaren etc. etc. Om te huilen.

doenormaal! | 09-02-12 | 10:41

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:31
Dat de PVVer in de eigen kas graait zal me een rotzorg zijn! Ik vind het veel kwalijker dat er in het overheidsbestuur wordt gesjoemeld en gestolen!
En daar zijn idd de oude partijen de boosdoeners.

deraderendraaien | 09-02-12 | 10:40

vraagstaart | 09-02-12 | 10:34 | + 2 -

Marcel van Dam is mijn grote vriend, dat weet je toch?

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 10:38

witwas | 09-02-12 | 10:33 | + 0 -

Herinner jij je het topic "Blij in de bijstand" nog? De dame in kwestie had met 3 kinderen (man was homo geworden) een NETTO inkomen van rond de € 1.700,- Dit was inclusief kinderbijslag. Die ging dus never nooit meer aan het werk...

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 10:38

witwas | 09-02-12 | 10:33
Gratis geld bestaat niet. Er worden dingen mee gedaan, en daar is het geld voor. En dat mensen er van profiteren, dat is de bedoeling. Allemaal legaal tot op enkele incidenten en witwaspraktijken na dan. O wacht... ik vergat je nick.

Hölzenbein | 09-02-12 | 10:37

Ik zeg je nu al dit: 'hele heisa, glas, plas, was...'

davimore | 09-02-12 | 10:36

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:23 PvdA-Incidentjes van tientallen miljarden, zelfverrijking ten koste van de mensen-die-al-niet-veel-hebben waarvoor deze regenten zeggen op te komen.

Ik kan me langzamerhand wel een beeld vormen van de hordes kiezers die deze parasietenbende hebben verlaten.

Nog los van de vraag of ik het met de koers van die partij eens zou zijn: types als Staal, Van Thijn, van Dam en zo nog een hele resem hebben model gestaan voor de varkens uit George Orwell's Animal Farm.

vraagstaart | 09-02-12 | 10:34

Che_cuevara | 09-02-12 | 10:26
Zeker als je de incidentjes van VVD, PVV en CDA er eerlijkheidshalve OOK bij rekent.

Hölzenbein | 09-02-12 | 10:34

En nu nog even de woningcorporaties die in Amsterdam smerig in de fout zijn gegaan nalopen. En dan vooral welke rol daar de PVDA in speelt. ZUM KOTSEN.

grappert | 09-02-12 | 10:34

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:23 Naar mijn bescheiden mening is er in het verleden teveel gratis geld weggegeven aan teveel mensen. Natuurlijk zitten daar schrijnende gevallen tussen, maar helaas ook een groot deel profiteurs. Aangezien de huidige regering gedwongen wordt de tering naar de nering te zetten worden deze regelingen nu versoberd. Jij noemt dat natuurlijk asociaal, ik noem dat logisch.

witwas | 09-02-12 | 10:33

Ik hoop dat deze praktijken vanavond breed worden uitgemeten op de diverse nieuwszenders.

meneer Q | 09-02-12 | 10:32

Nederland Onderduikland. Voor terroristen, criminelen en haatbaarden.

yamahaha | 09-02-12 | 10:32

Hier moet actie tegen worden ondernomen, dit kan niet zonder consequenties blijven. Die villa moet onmiddellijk worden teruggevorderd en hij moet met terugwerkende kracht een flink deel van zijn salaris inleveren.

Zwart gat | 09-02-12 | 10:31

Eeeuuh en wat is hier nu precies het nieuws? Ik bedoel als je vertelt dat er ook bestuurders zijn die niet corrupt zijn en grootgraaien dan heb je nieuws

Appie6591 | 09-02-12 | 10:31

Banen-carrousel = Graaifaalhazen-carrousel. Per definitie!

ZKH EénOog | 09-02-12 | 10:31

@doenormaal! | 09-02-12 | 10:20 | + 0 -
Maar in mijn contracten staat geschreven dat niemand kan en mag huren zonder mijn toestemming. Dat is het huurrecht, dat staat in hierarchie hoger dan normale contractenrecht en de grondwet.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:31

WANNEER? gaan ze die criminele organisatie [pvda] nu eindelijk eens aanpakken?

joemiejas | 09-02-12 | 10:28

Nepotisme binnen de PdvA? Je verwacht het niet.

krotekoker | 09-02-12 | 10:27

Geef socialisten het beheer over een woestijn en binnen een jaar is het zand op.

gescheurdrubber | 09-02-12 | 10:26

@Hölzenbein | 09-02-12 | 10:23
Al die PvdA incidentjes bij elkaar is toch al een hele vrachtlading vol PEANUTS

Che_cuevara | 09-02-12 | 10:26

PvdA en graaien. Verrassend? Nee, niet echt.

Blij dat ik niet in Rotterdam of den Haag woon.

Che_cuevara | 09-02-12 | 10:24

Er zijn heel wat klokken te luiden. Jammer dat de luiders meestal kapot gemaakt worden als ze dat doen.

Fijnstoffer | 09-02-12 | 10:24

vraagstaart | 09-02-12 | 09:54
Ik begrijp "je ver van mijn bed" gedrag maar de waarheid is dat de regering hier de mensen kort die sowieso al niet veel hebben. Dan is een PvdA incidentje (wat onlangs ook bij de PVV voorkwam overigens alleen in een andere context) PEANUTS.

Hölzenbein | 09-02-12 | 10:23

Die vrouw van Noordanus geeft als expertise op dat ze
vrijwilliger is bij een RonaldMcDonaldhuis.... Dan weet je het wel.. Het is een grote rottende puist daar bij de PvdA.

070 | 09-02-12 | 10:21

@witwas | 09-02-12 | 10:13
Daar is dan natuurlijk weer een Kamermeerderheid voor nodig,die er niet komt omdat het juist die partijen zijn waar de graaiers enz enz... Dan toch maar snel een WW en 0 uren contract regeling voor dit soort badgasten. Bij ontsporing, hebben wij geen werk meer voor ze. En dan net als jij en ik,een paar maanden WW.

deraderendraaien | 09-02-12 | 10:20

@Kaas de Vies | 09-02-12 | 09:59
In Amsterdam mag iedereen zich vrij inschrijven bij wie hij of zij maar wil. De hoofdbewoner of eigenaar van het huis hoeft helemaal geen toestemming te geven en mag blij zijn als hij of zij een kaartje van de gemeente krijgt met de mededeling dat iemand zich op het adres heeft ingeschreven. Te gek voor woorden!!!

doenormaal! | 09-02-12 | 10:20

Slipsnifter | 09-02-12 | 10:15
Nee, want daar lullen ze de hele week vol over de elfstedentocht die er niet kwam.

Springbank | 09-02-12 | 10:17

De andere goser in de beloningscommissie was trouwens een studievriend van staal. Volgens het fd. Dus dat had noordanus nooit mogen toestaan. Aanklagen wegens wanbestuur.

Wilhelmina Kuttje | 09-02-12 | 10:16

Het jammere is dat 85% van het volk dit soort dingen nooit te weten komt.
Want hier hoor je het NOS journaal, DWDD, P&W etc. natuurlijk niet over.

Slipsnifter | 09-02-12 | 10:15

Wat een vreselijke kutpartij is dat toch die PvdA, en dan denkt die trui Spekman de problemen op te lossen door te verhuizen van grachtengordel naar een gewone buurt, daar trapt toch hopelijk niemand meer in... Dit toont maar weer aan dat je net zo goed helemaal niet kan stemmen, democratie is een fopspeen, PvdA, CDA, VVD, PVV, GL, 't is allemaal een pot nat, baantjes voor bestuurders, en de SP moet je al helemaal niet aan denken, die geven 'gratis' geld weg, van 'rijken' aan de 'armen'. Waar kan ik heen...

Springbank | 09-02-12 | 10:14

@deraderendraaien | 09-02-12 | 10:11 Eerst moet de wachtgeldregeling versoberd worden tot WW-niveau. Anders kost het ontslaan van deze figuren ons ook nog klauwen met geld.

witwas | 09-02-12 | 10:13

kapotte_stofzuiger | 09-02-12 | 09:52 | + 3 -

Goddomme, wil je niemand op verkeerde gedachten brengen? Ik baar nog liever een kind door mijn penis dan dat ik lid moet worden van die club...

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 10:13

Maar de vraag is?... wanneer zijn al die plekken waar die PvdA graai bestuurders zitten nou eindelijk op-geschoond!
Blootleggen of aan de kaak stellen is mooi,maar je zou toch denken dat vervanging de beste remedie is tegen herhaling en voortgang.
Kan daar geen wettelijke regeling voor komen!
Want wees eerlijk,... zo'n Aleid Wolfsen had toch allang parkeerwachter kunnen zijn!

deraderendraaien | 09-02-12 | 10:11

Niet de PVV maar bij de PvdA en Groen Links huizen de grootse corrupte smeerlappen van de politiek.... ben benieuwd hoe de vaste kliek van PVV bashers hier dit gaan spinnen...

DaveDH | 09-02-12 | 10:10

@Snikkeldrift | 09-02-12 | 10:06 | + 0 -
Ja dat weet ik ook, maar ga het maar zo'n knuppel uitleggen. Je staat er weer je tijd te verdoen, en dit is mij al ZO vaak voorgekomen. Lijkt wel alsof ze me niet aardig vinden. Wellicht zien zij een link tussen Kaas de Vies en mijn echte naam en vinden ze mij daarom niet aardig. Het lijkt er misschien te sterk op, wellicht dat ik mijn naam op geenstijl zal veranderen in Fits de Vies.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 10:09

Ongeveer 6% is lid van een politieke partij! 100% van dat soort baantjes zit bij partij genoten ! Word dat nou nooit eens onderzocht?

Kalaforni | 09-02-12 | 10:08

PvdA socialisme=samen alles eerlijk delen tussen ik,mezelf en misschien nog één vriendje.

K.Zwellever | 09-02-12 | 10:07

De PvdA heeft net als Groenlinks altijd al uitgeblonken in hypocrisie, en opportunisme. De leden waren en zijn nooit te beroerd om zichzelf te bevoordelen. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/3...

doenormaal! | 09-02-12 | 10:07

@Kaas de Vries: die ambtenaar kan lullen wat ie wil, maar ik heb me net als onderhuurder in laten schrijven en de gemeente moest een ondertekende verklaring + kopie identiteitsbewijs van de eigenaar hebben. Die regel is er dus wel degelijk. Nou is de vraag natuurlijk of het een gemeentelijke regel is of een landelijke...

Snikkeldrift | 09-02-12 | 10:06

@RedBill | 09-02-12 | 10:00
Wetten hiertegen?!
Dit is allemaal volkomen legaal.
Directeur treedt in dienstverband en er wordt een legaal contract opgestled.
Directeur biedt een dame een legaal contract aan.
Heren knoeien met poen, maar legaal en niet hoofdelijk aansprakelijk want in dienstverband.
Lieden stappen op voordat de grond onder de voeten te heet wordt en nemen nog een gouden handdruk mee.

Allemaal juridisch waterdicht. Daarom lees je op Geenstijl ontzettend veel van deze berichten, maar lees je vrijwel nooit dat het eens slecht afgelopen is voor de graaiert nadat zijn/haar gedrag/falen aan het licht gekomen is.

TisNieZoMoeilijk | 09-02-12 | 10:05

Grote mond over corruptie in Roeimenië en Burglerije.

Het wordt tijd dat dit corrupte Nederland uit de EU wordt gegooid. Zij blij, wij blij!

Maar zondag zul je zien dat nog steeds massaal gestemd wordt op de dieven van de PvdA, terwijl ze wijzen naar de stoute (maar ware ) woorden van de PVV.

Nederland krijgt waar het recht op heeft. Voetbal, Bo Gestorven Torens op tv en PvdA -graaiers vol Nepotisme in alle bestuurslagen .

nu even niet | 09-02-12 | 10:04

Nou, dat biedt dan weer kansen voor Ella Vogelaar, die mag de parkeernazi's niet meer met taxi's laten rondrijden in 020, dus dan maar naar 010 en de financiële puinhopen gaan opruimen.
Dat schijnt ze nogal goed te kunnen...
*kuch*

Frietje_Oorlog | 09-02-12 | 10:03

Volgende keer gewoon weer pvda stemmen mensen, want die komen op voor de arbeider.

Slipsnifter | 09-02-12 | 10:03

die=doe

RedBill | 09-02-12 | 10:02

zolang de directe democratie ons wordt onthouden, zal er niets veranderen.
Ben derhalve vóór gekozen minister-president, gekozen burgemeester en natuurlijk referenda. Dan heb je instrumenten in handen om verantwoordelijken direct af te straffen, of voorkom je dat er incompetente mensen worden geparachuteerd op plekken waar ze absoluut niet thuis horen.

leef!! | 09-02-12 | 10:01

Wat moet er in vredesnaam gebeuren om die egoïstische bastards uit die posities weg te krijgen. Ik lees hier net even iets te vaak datdit soort luitjes voornamelijk zichzelf verrijkt.

Hier zijn toch neem ik aan wetten tegen? OM, die eens aanklagen?

RedBill | 09-02-12 | 10:00

Ik ben trouwens ook huisbaas. Ik heb een conflict met een huurster, u wellicht al bekend. gisteren bij de gemeente, om bewijsmiddelen op te vragen. Ik wil graag weten wie er ingeschreven stond in mijn huis in een bepaalde periode.

De man kon mij die informatie niet geven, omdat ik een derde ben.
Ik stel; mijnheer, ik ben geen derde, ik ben eigenaar ik ben de enige die toestemming kan geven dat iemand zich kan inschrijven.

Die man stelt dat dit tegenwoordig ook door huurders gedaan kan worden, zelfs als je onderhuur-verboden-clausule" in het huurcontract hebt opgenomen.
Ik zeg, dat is gek, dat spastische gedoe met registreren in GBA's was toch omdat iedereen zo bang is voor terroristen, nu doe ik dat zo netjes mogelijk, en kan ik pareert worden door onderhuurders?

Het antwoord is JA. Want het is niet meer nodig.

Ik keek hem aan en zag een vingerafrukscanner op zijn desk liggen, voor ons paspoort, tegen terrorisme.

Ik telde tot 10, en liep weg, maar uiteraard kookt het dan bij mij. Wat een debiele wereld.

Het maakt in dit geval niet uit of de ambtenaar geen gelijk heeft, hij denkt van wel, en communiceert dit dus naar mij.

Ik als verhuurder doe mijn best, krijg een claim aan mijn broek, moet aan allerlei verouderde en rare regels voldoen. Deze man van Vestia komt er mee weg.

Laten we even in het midden wie er in deze rechtszaak tussen mij en de huurder gelijk heeft, daar procedeer ik helemaal niet voor. Ik procedeer alleen maar om aan te tonen hoe ziek het systeem is. Komt vast een artikel over.

Bedankt voor het luisteren naar mijn rant.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 09:59

Nederland pretendeert zo integer te zijn, corruptie komt nauwelijks voor.
En inderdaad, in de klassieke betekenis van het woord houdt corruptie in dat overheidspersoneel zich door bedrijven laten betalen in ruil voor gunsten. Dat is in NL niet eens nodig, graaien uit de staatskas is veel gemakkelijker en iedereen komt er mee weg.

Betalen jullie allemaal wel braaf mee?

James Lastig | 09-02-12 | 09:59

Tijd dat ie eens flink in z'n Noord Anus genomen gaat worden door Bubba.

Armageddon | 09-02-12 | 09:56

Hölzenbein | 09-02-12 | 09:51 Niet doen, denken. Lezon!

Het gaat niet om wie er in het kabinet zitten in dit topic, het gaat om roodgekleurde linkswegdragende graaiers die elkaar in het PvdA oldboysnetwork de gevulde hand boven het hoofd houden en luxe zetels aanschuiven.

zeg maar jansen | 09-02-12 | 09:56

PvdA-regenten en geldpotten zijn als vliegen rondom een stronthoop. Onafscheidelijk.

Fijnstoffer | 09-02-12 | 09:55

@Hölzenbein | 09-02-12 | 09:51 Zo zie je maar weer hoe ver jij af en toe naast de waarheid zit, niet?

vraagstaart | 09-02-12 | 09:54

Vestia staat PvdA-rood.

zeg maar jansen | 09-02-12 | 09:53

Hans Spekman maakt geen schijn van kans tussen deze haaien. Misschien dat Job Cohen orde op zaken kan stellen? Hij is immers van de daadkrachtige aanpak.

Krokodil Gena | 09-02-12 | 09:53

Gristenen en porno, socialisten en zelfverrijking. Je verwacht het niet.

zooishettoch | 09-02-12 | 09:53

Gristenen en porno, socialisten en zelfverrijking. Je verwacht het niet.

zooishettoch | 09-02-12 | 09:53

vraagstaart | 09-02-12 | 09:47
Ik dacht dat momenteel de VVD (en partner clowns) aan de regering waren en dat die drastisch ALLEEN het geld van de armen afnemen, niet de PvdA.

Hölzenbein | 09-02-12 | 09:51

Met een PvdA lidmaatschap in de hand komt men door het ganse land.

(Tegeltjeswijsheid)

zeg maar jansen | 09-02-12 | 09:51

PvdA is moreel failliet.

Schreeuwmeeuw | 09-02-12 | 09:50

20 miljard Exposure. Ik vind dit echt landverraad.

Kaas de Vies | 09-02-12 | 09:50

vraagstaart | 09-02-12 | 09:47 | + 0 -

Marcel van Dam vindt dat prima!

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 09:49

De PvdA is de plaag voor onze samenleving. Blijkt maar weer eens.

Gruppendrieter | 09-02-12 | 09:48

Ze hebben niet voor niets het woord "Salonsocialist" uitgevonden voor PvdA-ers...

eerstneukendanpraten | 09-02-12 | 09:48

Zo kennen wij onze PvdA-ers toch? Het geld van de imginaire "rijken" (iedereen met een inkomen van +30.000 euries) afnemen en onder de armen verdelen?

Linkerarm, rechterarm..

vraagstaart | 09-02-12 | 09:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken