
De republiek Amsterdamistan op haar smalst. Parkeercontroleurs van de firma
Cition (die door de gemeente 020 worden ingehuurd om het parkeerbeleid te handhaven) hebben geen enkel last van het barre winterweer. Vanwege de sneeuw hoeft de meeste gehate beroepsgroep van de stad niet op hun scootertjes de weg op. Veel te gevaarlijk. Daarom worden ze per
voorverwarmde taxi vervoerd naar de plekken waar de meeste foutparkeerders staan. Doe maar lekker luxe. Terwijl de rest van Amsterdam zich al een week met gevaar voor eigen leven stapvoets in de auto c.q. opeengepakt in de het OV annex glibberend op de fiets/te voet richting bestemming begeeft, nemen de struikrovers van Cition lekker de taxi. Mag wat kosten. Maar veiligheid boven alles,
zegt Cition op twitter. Dus feitelijk betalen Amsterdammers nu ook het comfortabele vervoer van de ambtenaren die hun een boete gaan geven. Ook vergunninghouders, want die krijgen
net zo hard een prent van faalfirma Cition. Waarom investeren ze die taxipoet niet gewoon in thermo-ondergoed? Iedereen die dezer dagen de straat op moet heeft het toch stervenskoud? Waarom moeten die parkeerhooligans ineens beschermd worden tegen de vrieskou? Begrijpen ze soms niet hoe sjaal + wanten werken? Even geen boetes uitdelen totdat de dooi invalt is natuurlijk geen optie. Want dan staan alle radartjes van de Hoofdstedelijke Boetemachine stil en dan verdampt de inkomstenstroom waarmee het terraswarmerverbod, het plastictasjesverbod, het autoverbod en het ondernemersverbod in 020 gerealiseerd worden. Dus dan maar taxi's betalen voor 1-strepers. Man man man. Wat een stad. En wat een mensen.
Reaguursels
InloggenWat een KUTSTAD, met al die communistiese bestuurders. En is de ex CPNer Ella Vogelaar niet 'directeur' van deze verradersorganisatie CITON?
Amsterdam is en blijft een kutstad.
Misschien dom gedacht, maar als je geen overtreding begaat krijg je toch ook geen bon? Wat kan jou het verder verrotten hoe de verstrekker van de bon ter plaatse is geraakt..#dtv
Als ze uitstappen, vriezen ze alsnog dood!!
Amsterdammers: zet je auto pal voor de in en uitgangen van dit kutbedrijf. Blokkeer de deuren. Kunnen ze geen kant op.
Het enige verschil tussen de smerige hoeren en de smerige ambtenaren in Amsterdam is dat de hoeren nog iets liefs voor je doen als ze het geld uit je zak kloppen.
Ze moeten de voedselbank niet vergeten. Schijnen veel foutparkeerders te staan.
Ik heb het afgelopen jaar drie onterecht en één terechte boete gekregen van deze hufters. Je kunt bezwaar maken maar met alle briefwisselingen die daar mee gepaard gaat ben je al snel, wanneer je een redelijk uurtarief hebt, meer kwijt dan gewoon betalen. Het is werkelijk een schande maar nu weer ik dat het verantwoord wordt uitgegeven. Ik zal dan ook niet ingrijpen als ik zie dat een paar van die hufters openbaar worden gelincht...
Dan rijden ze toch wat langzamer en voorzichtiger op die scooters van ze. Gewoon die Mephisto's met spekzolen aan beide kanten overboord hangen voor de stabiliteit. De meeste van die bonnenboekfetishisten hebben overigens zat ingebouwde kreukelzone voor het geval het toch misgaat.
@doenormaal! | 08-02-12 | 16:26
Hele dag je auto te bewaken moet daar staan.
@frenkievee | 08-02-12 | 14:37
De logica van de parkeerwachters was dat mijn bijrijder maar bij de auto had moeten blijven wachten... Blijkbaar moet je altijd met twee personen zijn om je kaartje bij de parkeerautomaat te kunnen halen om te voorkomen dat, terwijl je je kaartje koopt, een boete krijgt. Je moet dus blijkbaar iemand op wacht zetten om de medewerkers van parkeerbeheer er op wijzen dat het kaartje eraan komt.
Misschien is het nog wel beter en goedkoper om iemand permanent op wacht te zetten dan altijd maar betalen. Doen ze in ontwikkelingslanden ook. Daar betaal je iemand een prikkie om de hele je auto te bewaken. Zodra parkeerbeheer eraan komt zeg deze persoon dat hij/zij net een kaartje ging halen. Misschien een gat in de markt? Mensen die voor iets minder dan het parkeertarief willen werken zijn er vast wel. Een paar Oostblokkers wellicht... Verdwijnt het geld in ieder geval niet in de zakken van zo'n criminele organisatie als Cition.
Satria | 08-02-12 | 12:01
doe eens *LEZON*
Puur ter info maar je zal weinig in de krant zien staan dat een automobilst compleet door het lint is gegaan en de flitser of parkeercontroleur flink heeft bijgewerkt. Ze willen voorkomen dat andere mensen ook gaan denken "he, wat hij kan, kan ik ook / beter". Maar het gebeurt regelmatig.
Nazi's?? Man man wat een niveau!
"Een geldig parkeerkaartje achter de voorruit kan natuurlijk ook, maar dat is te simpel voor menigeen om dit soort uitwassen te voorkomen."
Strangetown | 08-02-12 | 13:26 |
.
En zelfs dat schijnt in Amsterdam niet eens meer mogelijk gemaakt te worden, zie het relaas van doenormaal! | 08-02-12 | 10:44 |.
Klinkt een beetje als: haal met je auto eerst een kaartje bij de parkeerautomaat en hoop dan dat de plek die je even daarvoor nog zonder auto zag, niet alsnog bezet is......
* geen enkele last ipv. enkel last
* hen ipv hun
und sofort
Het management staat wel voor hun personeel.
Zit te wachten op het bericht dat uitgevroren bouwvakkers zelf Polen inhuren om door te werken.
Een geldig parkeerkaartje achter de voorruit kan natuurlijk ook, maar dat is te simpel voor menigeen om dit soort uitwassen te voorkomen.
*lacht 020 belastingbetalers maar weer eens uit*...
@ad melkert | 08-02-12 | 12:32
Klopt. Maar dat is niet alleen in Amsterdam zo. Het is een nationaal probleem dat zich in alle krochten van onze samenleving heeft genesteld. Hoge scholen, universiteiten, bedrijven (Recentelijk Prorail; slechte kwaliteit materieel, slecht beleid), Noord-Zuidlijn, telecombedrijven, slechte service en ernstige politieke incompetentie alom. het is een mentaliteitskwestie. Nederland lijdt aan algehele slapte en onverschilligheid, zonder oog voor kwaliteit en zonder lange termijn visie. Aanmodderen i.p.v aanpakken is hier de volksaard.
@hfakker | 08-02-12 | 12:56 |
Dit geldt dus ook voor de gestaalde kaders van CDA, VVD en D'66.
Nederland is in de greep van een ijzeren, dictatoriale particratie, waarbij dit soort baantjes verdeeld worden onder ongeveer 2% van de burgers van Nederland. Precies het percentage leden van deze partijen op de gehele bevolking.
joh laat die ex uitkeringstrekkers lekker de taxi nemen.......... zijn ze gewend om lui te blijven:)
@hfakker | 08-02-12 | 12:45 |
Op 8 juni 2009 trad Ella Vogelaar toe tot de raad van advies van de FourstaR Groep in Rijen, een reïntegratiebedrijf dat zich richt op het begeleiden van mensen naar werk.
Tevens zit Vogelaar in het bestuur van de stichting Blik Op Werk.
FourstaR (waar Vogelaar dus in de raad van advies zit) heeft het keurmerk Blik Op Werk van deze stichting (waar Vogelaar dus in het bestuur zit) verkregen.
Knettergekker kunnen wij het niet maken.
@Niemands Knegt | 08-02-12 | 12:48
Vergeet niet dat er achter zo'n PvdA een heel leger van trollen, denktanken, regelaars, machthebbers, apparatsky bestuurders etc. iedere dag zit te ploegen en denken hoe ze 'unthought' 'unspeak' en partijpropaganda kunnen bedrijven.
'De juiste man/vrouw op de juiste plek' is daar gewoon een onderdeel van: kaartenbak 'functie beschikbaar' versus kaartenbak 'persoon beschikbaar'.
Dat is een andere wereld dan die 'men' kent.
@hfakker | 08-02-12 | 12:37 |
Het is toch eigenlijk onvoorstelbaar!
Zou haar PvdA vrindje ons aller Aleid Wolfsen hier misschien (kan ik eigenijk wel weglaten) iets mee te maken hebben?
@Niemands Knegt | 08-02-12 | 11:40
Utrecht.... woningcorporatie... PvdA... je verwacht het niet hè?
www.mitros.nl/smartsite.shtml?id=MITRO...
www.inhetnieuws.nl/go/3422727/?u=aHR0c...
@dolffie | 08-02-12 | 12:35
Jij kent Amsterdam zeker niet? Je loopt nog eerder de stad en zeker het centrum door dan dat je er met een taxi doorheen rijdt.
@Niemands Knegt | 08-02-12 | 11:40
Jahaaaaaa
Trolololoooo
Komt 'ie... Ella Vogelaar 2012:
www.mitros.nl/smartsite.shtml?id=58240...
Onthoudt u die naam...
Er was eens een tijd dat je gewoon op straat kon parkeren zonder je (blauw) te betalen. Waarom eigenlijk is dat niet meer zo ? Ga controleren of een voertuig langer dan b.v. 48 uur op dezelfde plaats staat en ga die dan een boete geven. En natuurlijk niet dwars op de stoep of fietspad of los/laadplaats parkeren, dat levert meteen een bon op. En is de straat vol, dan heb je pech en dan zijn er parkeergarages waar je deze voorziening natuurlijk wel moet betalen. Zal wel een domme redenatie van mij zijn, ik lees uw commentaar wel.
Cition is de uitvoerder met mensen in vaste dienst en moet gewoon zijn uren maken. Daar worden ze naar betaald.
als mijn mensen niet bij de opdrachtgeven komen doeik ook veel moeite om ze daar toch te krijgen. een dag geen inkomsten en wel salaris is een verlies post.
gemeente raad moet daar geen aandacht aan besteden is gewone bedrijfsvoering om de gemaakte afspraken na te komen. kortom niets aan de hand.
Amsterdam heeft die inkomsten heel erg nodig, want die stad leeft compleet boven haar stand en wordt al decennia geleid door incomptente bestuurders en ambtenaren die meeheulen.
-weggejorist-
Te bizar, het personeel niet zelf het OV laten gebruiken, maar direct vanuit de hogere sferen de taxi in dirigeren, dat klopt niet, er zal wel 'familiare' of 'vriendschappelijke' deal zijn gesloten ergens.
@Graaiende Teddybeer
niet zo dom lullen... je kunt je nu prima op 2 wielen door amsterdam verplaatsen... ik doe niet anders.
Als de gemeente zelf toegeeft dat het te gevaarlijk is voor haar personeel om op straat te gaan, betalen ze dan ook schadevergoeding aan iedereen die op z'n bek gaat?
Het lijkt me dat die lui lekker zelf moeten scooterterroriseren en dat de gemeente gewoon haar verantwoordelijkheid moet nemen en de straat en fietspaden schoon moet maken.
Moszco kom er maar in met je schadeclaim, bier en popcorn staan al klaar.
Ongelofelijk.
.
Ik dacht dat Nederland nog een beetje eigenwaarde had, maar geld voor alles hehey.
@hooliganica hollandi | 08-02-12 | 10:21
Bij nieuwe contracten wordt dit allemaal doorberekend, de gemeente gaat zeker en vast wederom met deze partij in zee. Wegens fanatisme,standvastigheid,niet voor argumenten vatbaar, aan het einde van de dienst nog even alleen de buitenlandse kentekens eruit pikken en noemmaarop.
Zuur stukje @Brusselmans. Er moet nu eenmaal gecontroleerd worden, anders loopt het de spuigaten uit. Kom maar eens kijken op oudejaarsavond of zo. Dat die scootertjes niet zo handig zijn in de sneeuw is jammer. Alle overige zure reageerders: jullie weten duidelijk niet waar je het over hebt. Get a life. En kom gewoon niet in je roestbak naar Amsterdam. Nog beter: blijf gewoon helemaal weg.
Makkelijk te betalen met die parkeertarieven hier, die taxies.
@Von Matterhorn | 08-02-12 | 11:03
Als een prive bedrijf bereid is om een man 8 uur te betalen om naast 1 auto te staan om daar een 80 euro ticket voor uit te schrijven dan moet dat prive bedrijf dat weten , lijkt mij niet dat er zo veel winst gemaakt wordt maar dat is dan weer niet mijn probleem
Ella was bij mij al een tijdje uit het zicht. Ze heeft dus weer een goudgerand overheidsbaantje gekregen, na haar zoveelste fiasco met reïntegratie projecten, van haar PVDA vrienden in Amsterdam. Het is en blijft een regentenpartij. Het is en blijft een totalitaire particratie.
Ik ben benieuwd in wat voor een mooi baantje mevrouw sociale academie nu weer rolt.
@hfakker | 08-02-12 | 11:07 |
Inderdaad is de insteek van dit nieuws, platte Amsterdamse dorpsgeroddel. Maar als je wat dieper graaft komt dus de beerput van onze illusoire democratie weer bloot te liggen en dat is een landelijk probleem.
@Kaas de Vies | 08-02-12 | 10:58
Dat heet yellow brick , om met de zeeuwen te spreken , nooit een cent teveul hoor
De eerste dag dat het sneeuwde kon ik het me nog voorstellen (toen was het op de fiets ook best tricky over de bruggetjes in de binnenstad), maar nu is nagenoeg alle sneeuw van de weg/fietspaden weg... Flauwekul dus, maargoed - het is een privaat bedrijf en als zij liever hun werknemers in bescherming nemen dan wat meer winst te pakken, dan is dat hun keus...
Schoft,schofteriger,schofst,hufter,hufteriger,hufterigst.
Tijd dat die palen het begeven en Amsterdam wegzakt in het slijk.
Is het openbaar vervoer uitgevallen?
Bij ons in 010 moeten hun Rotterdamse collega's zich behelpen met o.a. een Mercedes Vito E-Cell. Aanschafwaarde plm 81.000 euro. Te leasen voor slechts 1.800 euro per maand
Amsterdam gaat nooit opkomen voor de automobilist nadat de linkse terreur de overhand heeft gekregen. En door het absurde bestedingsdrift en subsidie drift moet ik bijna 5 euro per uur betalen tot twaalf 's avonds en 7 jaar wachten op vergunning.
Het beleid is geen beleid maar terreur, wat door die achterlijke linkse geitenwollen sokken ex-krakers die uit het domme zuiden kwamen om een pand te kraken in de grote stad(later dmv chantage voor een appel en ei te kopen), om vervolgens langzaam alle vrijheid die de stad bezat te verkrachten.
Doodziek word ik ervan en elke dag weer... en ja het zit mij hoog
Charles de Batz | 08-02-12 | 11:10 Opleiding tot BOA, staatsexamen doen en beëdigd worden door een korpschef en je bent het.
En dat kan ook in een private onderneming als een beveiligingsbedrijf.
Net zoals bouwbedrijven al bevoegde verkeersregelaars in dienst hebben. Waren politietaken maar de privatisering schrijdt voort.
@zeg maar jansen | 08-02-12 | 11:10
Soort Wegener huis-aan-huis regio nieuws dus.
Cition, de opgeleukte naam voor parkeerbeheer, maar ja wat wil je dan, alle debielen worden toch met busjes vervoerd, waarom deze dan niet?
Heerlijk achterin zitten met een thermosfles koffie. En dan met je verrekijker auto's controleren en een boete uitprinten. En dan aan de taxi chauffeur vragen of ie uit wil stappen en de boete onder de ruitenwisser wil doen.
zeg maar jansen | 08-02-12 | 10:50 | + 0 -
Ik denk zelf dat als bedrijven bonnen mogen uitschrijven het begin van het einde is. Net zoals beveiligingsbedrijven politiebevoegdheden willen krijgen.
@zeg maar jansen | 08-02-12 | 11:06 | + 0 -
Ik ben het met je eens, ik draag alleen een voorbeeld aan. Ik vind dat publieke zo min mogelijk door een commercieel bedrijf moeten worden uitgevoerd, tenzij echt niet anders kan.
hfakker | 08-02-12 | 11:07 Het hemd is nu eenmaal nader dan de rok. De redactie zetelt in Amsterdam en met koude is het nu eenmaal makkelijker om 'kort bij huis' te bloggen. Op Tom Staal na die een hotelletje in Friesland gevonden schijnt te hebben.
Zeg zelf, elke dag de Afsluitdijk over gaat snel vervelen.
GS is steeds meer 020journaal.
14-15mln mensen 'couldn't care less' want IamNotAmsterdam
zeg maar jansen | 08-02-12 | 10:59
Merci mon ami Jansen. Excellente journée!
@lanexxx | 08-02-12 | 10:52
Klopt, geen mens dat over enig fatsoen en moreel besef beschikt zal voor een bedrijf als Cition gaan werken.
@necrosis | 08-02-12 | 10:56
Yes please! :)
Wat een onzin... de doorgaande fietsroutes zijn prima geveegd en gestrooid in A'dam.
Kaas de Vies | 08-02-12 | 11:00 Zoals alles wordt ook de APK steekproefsgewijs gecontroleerd door een ambtenaar.
Kaartcontrole in de trein is niet waterdicht, parkeercontrole ook niet.
socialisten en geld is nu eenmaal een onmogelijke combinatie.
Kaas de Vies | 08-02-12 | 11:02 Breng jij die Amsterdammers niet op ideeën.
Hoewel, op een Segway kun je niet zitten.
@Kaas de Vies | 08-02-12 | 10:58
Aanvulling: Daarnaast is dhr. Corwin van mening als ik zijn gedachtegang goed begrijp: Het doel heiligt de middelen. We pakken de 2-min te lang parkeerders. Al moet ik de hele dag naast zijn auto in mijn voorverwarmde taxi wachten.
@zeg maar jansen | 08-02-12 | 11:01 | + 0 -
In Rotterdam hebben ze SegWays omdat ze te dik zijn om te lopen. Althans dat is mijn observartie.
Cition, is dat niet dat bedrijf waar onze voormalige minister van spek en bonen, Ella Vogelaar tot voor kort werkte?
Von Matterhorn | 08-02-12 | 10:59 Dat is ook met kans op vallen als het glad is.
Scooters met zijwieltjes. Dat lijkt me wel wat. Andere mentaal gehandicapten rijden die ook.
Beste Amsterdammers: don't follow leaders, watch your parking meters (Bob Dylan - Subterranean Homesick Blues - 1965). Dus opzouten met dat gemeentebestuur!
@zeg maar jansen | 08-02-12 | 10:50 | + 0 -
Ik kan de gedachtegang volgen, maar APK is een vorm van periodieke controle uitgevoerd door een private partij. Ik weet niet of dit geld voor het "parkeer-recht"
@T. Grimbek | 08-02-12 | 10:52
Maar moet het wel rendement opleveren en de baten tegen de kosten opwegen. Zoals Gerolf Bouwmeester (gemeenteraadslid D66) zegt: Gristenzielen nog aan toe, gewoon de fiets pakken!
ecologiste | 08-02-12 | 10:57 "Wat haat ik dat crapuul."
Zó, voor de volgende keer heb je dat zinnetje foutloos indien je het nu even opslaat in je kladblok.
Dit bizarre ambtenaren-gedrag kan ontstaan omdat in Nederland de "boete" als sanctiemiddel tegen overtredingen lang geleden uit het oog is verloren. De boete is een belangrijk onderdeel van ons belastingstelsel geworden, de inkomsten waar de multikul op draait, zeg maar.
De inners van deze "belasting" werden specialisten die hun hoge kosten terugverdienen, als ze maar veel schrijven. Natuurlijk wel met een afschrijving op de balans van de Reden van handhaving van democratisch opgestelde regels.
Daarom kan het ook gebeuren dat moeilijk te pakken criminelen hun gang kunnen gaan, omdat er geen mankracht beschikbaar lijkt voor deze onaantrekkelijke en onrendabele bedrijfstak van het "handhaven".
@Corwin02 | 08-02-12 | 10:46 | + -2 -
Laten we uw gedachtengang volgen. Als we uw methode aanhouden moeten we dus altijd te veel betalen, want om exact een parkeertijd te kiezen is niet mogelijk. Ethisch?
Wast haat ik dat crepule.
eerstneukendanpraten | 08-02-12 | 10:55 Dat is geen kwestie van pilletjes. Z'n moeder had de powerlead van z'n computer laten slingeren. Normaal ligt die achter slot en grendel.
@doenormaal! | 08-02-12 | 10:44
Voor zulk falen bestaat er maar één oplossing:
i2.kym-cdn.com/photos/images/original/...
nicks nuttig | 08-02-12 | 10:21 | + -8 -
Had je je pilletjes weer eens niet gehad vanmorgen?
doenormaal! | 08-02-12 | 10:44 |
Daar wordt natuurlijk het personeel op geselecteerd, geen moreel besef hebben, wel de regels altijd uitvoeren en niet zelf denken.
Om goed geld te kunnen verdienen zul je nu eenmaal eerst moeten investeren
Ik vind dit gewoon mooi. Heerlijk decadent. Inplaats van fout parkeren kan de autorijder ook gelijk een taxi nemen. Is veel goedkoper. Allemaal niet zeiken.
@rich1963 | 08-02-12 | 10:31
"De taxiritjes worden gefinancierd door parkeerbedrijf Cition, dat onderdeel is van de gemeente Amsterdam."
Iets met schoen passen en aantrekken.
Het is een schande!! Opdoeken die zooi!!
Wat een eikels!
Charles de Batz | 08-02-12 | 10:48 Daartoe opgeleid tot BOA en daartoe ingehuurd door de gemeente.
Je kunt van een conducteur ook een bon krijgen. In dienst van een private onderneming zijn ze als onbezoldigd ambtenaar toegevoegd aan het korps landelijke politiediensten.
1 ding..
al is het in a'dam moeilijk zeggen wie de grotere rat is..
die parkeer nazi , of die taxi chauffeur nazi ;p
Stefannn | 08-02-12 | 10:41 |
Gewoon als taxichauffeur een paar extra rondjes rijden, heb je je bon dr zo weer uit. Als ik het filmpje mag geloven kennen die controleurs de straatnamen toch niet.
ZIjn bonnen uitgeschreven door een bedrijf en niet door (beëdigde) ambtenaren wel rechtsgeldig? Iemand?
Je kunt die parkeernazi's een hak zetten door zelf ook een taxi te nemen natuurlijk.
Sorry zie het probleem niet, als je de parkeer meter niet vult krijg je een prent , wat maakt het uit hoe deze mensen op hun werkplek komen.
En ja 5 minuten te laat is een prent , had je maar beter moeten inschatten.
Of je gaat naar een P+R aan de rand van de stad en staat daar voor een prikkie
Tja Amsterdam: dat zegt genoeg. Wat een klote stad.
Parkeerbeheer Amsterdam (Cition) zuigt! Laatst auto geparkeerd, liep naar de meter om te betalen, loop terug (30m.) Zie twee van die parkeerbeheerders net een bekeuring onder mijn wisser doen. Ik vraag ze of ik soms moet rennen naar de parkeerautomaat en weer terug. Dat hoefde dan gelukkig nog net niet. Wel wilden ze mijn parkeerkaartje meenemen om de bon terug te kunnen draaien. WAT!? Mijn enige bewijs ben ik verplicht om in te leveren!?? Dan ben je dus echt een enorm hufterige en foute! organisatie.
Oh ja, met als dreigement dat als ik het origineel niet inleverde ik dan de hele bezwaarprocedure moest doorlopen... Dat is nog eens werkverschaffing hé! Zo'n organisatie is er werkelijk alleen om de eigen zakken zoveel mogelijk te vullen. Enige menselijkheid of moreel besef daar hebben ze bij Cition nog nooit van gehoord. Zie ook dit filmpje. Mensen met parkeervergunning krijgen zonder pardon een boete: kanniewaarzijn.vara.nl/Newsdetail.9005... Schandelijk bedrijf!
@eerstneukendanpraten | 08-02-12 | 10:40 | + 0 -
Ik moest lachen.
Het OV is uiteraard geen optie voor de zonnekoningen van parkeerbeheer
Je zal de taxichauffeur maar zijn...
Terwijl je de dag ervoor nog een prent van die ratten hebt gehad
*lol* wraak!
nicks nuttig | 08-02-12 | 10:21 | + -6 -
Heb je al wel je cartoon voor vrijdagmiddag ingeleverd?
Misschien een idee om ze de parkeerplaatsen sneeuwvrij te laten maken! Zeker met zulke tarieven.....
In 020 volkomen logisch:
De ene crimineel vervoert de andere.
Amsterdammers ga de straten op en eis ontslag van de knuppel die dit heeft verzonnen. Iemand die zoiets verzint staat zo ver van de werkelijkheid en moet uit zijn ivoren toren gehaald worden.
Als je de straat op gaat, uiteraard wel een vergunning aanvragen tot demonstratie en uiteraard vreedzaam.
Dit is geen oproep tot geweld.
Vogelaar stapt op als directeur Cition ? www.at5.nl/artikelen/75071/vogelaar-st...
@rich1963 | 08-02-12 | 10:31: nee hoor de opbrengsten zijn hoog genoeg om dit kunnen doen , en daarbij zal Cition ook een deal hebben gemaakt met een taxibedrijf om een paar dagen voor het vervoer te zorgen.
*** Waarom investeren ze die taxipoet niet gewoon in thermo-ondergoed? *** Omdat er dan een logo op moet staan die ZICHTBAAR is. :)
Alle kosten zijn voor cition schrijft iemand, zou die nou werkelijk zo dom zijn, nee vast n grap.
hooliganica hollandi | 08-02-12 | 10:21
Zou U gelijk in kunnen hebben, op deze manier had ik het nog niet bekeken. Dank voor Uw uitleg.
Desalniettemin slaat dit nergens op. Deze parkeerrakkers hebben wel een publieke functie. Ik vermoed dat de gemeente hier zich over uit kan spreken.
Mevrouw-ik-zeg-niks moet niet klagen, de door openbare aanbesteding zullen naar alle waarschijnlijkheid de kosten voor de gemeente dalen. Kan dit geld gebruikt worden voor media-training voor PVDA'ers.
@sparxx | 08-02-12 | 10:22
Nou nee hoor. Daar zijn sleepwagens voor. De parkeerboetes zijn om de parkeerbelasting te innen die het stadsbestuur heeft ingesteld. 10 per uur als je in de binnenstad bent. Heeft niets met verkeersveiligheid te maken als mijn bonnetje is verlopen.
-weggejorist-
@nicks nuttig 10:21
Dude. Have a good one! Kom je nog es terug?
Was de deal niet dat er van die uberkekke kentekenregistratiesystemen zijn waarmee ze met een auto langs de parkeerplaatsen konden rijden om de boel de scannen?
@sparxx
cition bekeurt geen foutparkeerders. ze bekeuren goedparkeerders die niet betaald hebben.
Ik ben even vergeten wat voor burgemeester er zit in 020. Vast geen VVD'r.
Sorry, maar parkeerboetes zijn er niet om mensen lastig te vallen maar om ervoor te zorgen dat mensen hun auto niet midden op de weg of op de stoep parkeren zodat het overige verkeer door kan gaan.
Dat controleurs per taxi vervoerd worden is natuurlijk wel belachelijk.
zal toch niks te maken hebben met het feit dat het gros van deze controleurs van tropische kunnen zijn?
-weggejorist-
@Rikketiktik 10:12: Raar eigenlijk... dit linkse bestuur heeft hier wel een rechtsige nep-privatisering gepland: blijkbaar gaan ze het parkeerbeheer vanaf 2014 openbaar aanbesteden. Wordt helemaal lachen qua innen, enige coulance kan je dan helemaal wel vergeten.
Overigens lees ik net dat Vogelaar vorige week als commissaris bij Cition is opgestapt uit protest over deze privatisering. Vogelaar? Fucking Vogelaar? Baantjes, baantjes... als je eenmaal in het circuitje zit, is het blijkbaar altijd wel ergens een plaats voor je.
@Von Matterhorn | 08-02-12 | 10:18: ik denk dat niet doorberekent kan worden naar de opdrachtgever , aangezien er contracten hiervoor gesloten zijn over tarieven , wijziging hiervan is contractbreuk.
Als ik bij Cition zou werken, zou ik daar glashard over liegen op verjaardagen of feestjes.
Op dat moment ben ik liever een hamburgerflipper bij een fastfood tent.
Hilarisch is het, dat de dames en heren oliebollen zo van auto naar auto vervoerd worden, waar zou het anders mogelijk zijn deze klucht op te voeren!
Cition moet vanaf 1 januari 2014 concurreren, dus logisch dat zij nu met nog meer geld gaan smijten. Ja, ja, concurreren. Amsterdam gaat namelijk het parkeerbeheer openbaar aanbesteden. Zo.
Ella Vogelaar is zo boos dat er geconcurreerd moet worden dat zij is opgestapt als commissaris van Cition.
Niet alleen de voetbalclub uit die stad is gek, die hele stad is gek, knettergek.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...
Dit kun je makkelijk oplossen door alle plekken waar geparkeerd kan worden te verwarmen. Local warming gata het helemaal worden in 2012.
@hooliganica hollandi | 08-02-12 | 10:16
Deze worden ingehuurd door de gemeente Amsterdam.
Dus die kosten komen WEL voor de rekening van de belastingbetaler
Joop Visser zong eens een heel raak liedje over Amsterdam. Dat het een wereldstad is waar heel Nederland wakker van moet liggen.
Dit weer is niet stervens koud. wat een watjes zeg.
sinds wanneer zijn parkeercontroleurs van de firma Cition ambtenaren ?
Alle kosten komen op rekening van Cition en niet van de belastingbetaler.
Handige Harrie | 08-02-12 | 10:12
5 minuten is 23,58 euro in Amsterdam, dus niet meer dan terecht, lijkt me.
ummmm, waar staat die taxi als de heren en dames boetes aan het schrijven zijn? ik neem aan met een parkeerkaartje op de juiste plek? of staat ze met lopende motor lekker het verkeer op te houden?
Trieste gang van zaken, boetes omdat het moet. Wel leuk om dat ook te privatiseren trouwens (kun je in ieder geval niet beboet worden voor het beledigen van een ambtenaar in functie ;-) )
plus 6 euro administratiekosten,
plus 20 euro voorrijkosten.
Het is maar een idee.
Eberhartje, klein hartje....
"Begrijpen ze soms niet hoe sjaal + wanten werken?"
-
Aangezien parkeerwachters dat beroep in principe alleen uitoefenen omdat ze voor de rest simpelweg te dom zijn voor werk waar zelfs de meest geringe mate van intelligentie voor vereist is, lijkt mij dit geen al te gekke verklaring..
Terwijl je die gasten gewoon werkeloos zou kunnen maken door juist te parkeren of gewoon (op tijd) te betalen.
Er waait daar een gure linkse wind. Men moet de meneer de ambtenaar natuurlijk wel veilig het werk laten doen.
*mompelt iets over sociaal, kosten-baten etc.*
Een links bestuur, ijskoud en duur.
En een oud vrouwtje dat 5 minuten te laat bij haar auto terugkomt omdat ze hard onderuit is gegaan door de weersomstandigheden, wordt gewoon op de bon geslingerd. Welkom in Nederland. Om te janken dit beleid!
En wat een land.
Ed41 | 08-02-12 | 10:07
deaudschieten misschien wel?
Alle auto's uit de binnenstad.
Lopen is geen optie?
Niet te geloven.
Hoe ziek kun je als Gemeente zijn..
Radartjes of radertjes?
REAGEER OOK