Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mooi: Bea gaat opbokken

beatrixpistoollol.jpgMet Sinterklaas zijn er discussies over het racisme van Zwarte Piet. Met Kerst zijn er discussies over het multicultureel wegjorissen van kerstbomen. En op 31 januari zijn er discussies over het al dan niet aftreden van Beatrix. En in tegenstelling tot Zwarte Piet en kerstbomen mag Beatrix ongezien afgeschaft worden van ons. De notoire onruststookster. De hondshypocriete grootvervuiler. De stinkend graairijke bijstandsmoeder. De censuurtiran. Het dictatorvriendinnetje die zelf ook crypto-fascistische maatregelen niet schuwt, zoals pandgestappo en het laten verdwijnen van tegenstanders. Boring BotoxBea. Dit land heeft lang genoeg geleden onder het regime van Brute Bea. Hoogste tijd dat wij ons als democratie serieus gaan nemen en afscheid gaan nemen van Tirannieke Trix. Morgen lijkt ons een mooi moment hiervoor. Opzouten met dat geldverslindende anachronisme van een koningshuis, te beginnen met kranige kenau die nu de kroon draagt. Wappie Willem kunnen we zelf wel aan. Hollandse Lente! Hashtags #31jan! #NoordEINDE!

Reaguursels

Inloggen

Gooi de Oranje archieven open,dan valt de poppenkast vanzelf in elkaar.

Bataaf | 31-01-12 | 11:37

realiseer jullie je nou allemaal eens dat het echt een enorme pestbende wordt als we nog zo'n politicus in het boompje krijgen (op de plek van president).
die heeft ook weer zijn eigen idealen, strijdt daar hard voor (ongeacht de consequenties) gedurende zijn/haar periode en vervolgens komt er weer een die het afbreekt.

Ik blijf het zeggen een lekker constant iets als een koningshuis is zo verkeer nog niet en ze mogen van mij ook echt veel zeggenschap terugkrijgen.

Stijlloos&eigenwijs | 31-01-12 | 10:04

Uitstekend staatshoofd, onze koningin Beatrix. Zou zo snel geen gelijkwaardige internationale concurrent weten. Het kiezen van een ceremonieel staatshoofd voegt niets toe in het politiek versnipperde Nederlands, behalve dan een staatshoofd dat de meerderheid van de kiezers niet heeft gekozen.

Jaypelsteeltje | 31-01-12 | 06:06

En dan te bedenken dat velen die hier hun enorme frustraties ventileren, op koninginnedag de straat vervuilen met de jaarlijkse opruiming van de zolder of berghok en al heel vroeg hun vierkante metertje straat markeren om er vervolgens gedurende de nacht hun huisvuil te gaan bewaken in de hoop er klinkende munt (met afbeelding van HM) uit te slaan. Heerlijk simpel, afgaan met vlag en wimpel.
Ik feliciteer HM met haar verjaardag vandaag.

h.a.k. blok | 31-01-12 | 02:29

Om over na te denken: Frankrijk is een monarchie, met een gekozen president. Nederland ís een republiek, met een erfelijk koningschap. Inderdaad, leve de republiek!

Mbobo | 31-01-12 | 01:19

Het dictatorvriendinnetje die...? Maar Johnny toch!

bruine kikker | 31-01-12 | 00:57

@neemjemoederindemali | 31-01-12 | 00:03
Is onze Koningin een Duitse? Wat je hier niet allemaal leert *proest*.

Hölzenbein | 31-01-12 | 00:41

@neemjemoederindemali | 31-01-12 | 00:02
Ies geschiedenis over Spanje en zo. Maar dat snap jij natuurlijk niet en dat Duits bloed heeft niets met Duitsland te maken. Lees jij wel eens wat voordat je klakkeloos onzin rondkwaakt?

Hölzenbein | 31-01-12 | 00:08

@Whydis | 30-01-12 | 21:55

Sinds wanneer is die Duitse ruifvreetster politiek neutraal?

neemjemoederindemali | 31-01-12 | 00:03

Alleen al om het Wilhelmus zouden we het koningshuis moeten afschaffen.

Welke rasdebiel gaat nu blij zingen dat hij de koning van Spanje gaat eren en dat hij/zij blij is met Duits bloed?

Sorry voor dat laatste, daar waren we wel blij mee in WO2.

neemjemoederindemali | 31-01-12 | 00:02

@Whydis
Politiek neutraal!? Moehahahaha ende ROFLOL!

Zware Majesteit | 30-01-12 | 22:03

Wat is democratisch? Denk je serieus dat het volk volledig kan deelnemen aan het besluitingsproces? Volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen voornamelijk hun eigen belang. Lobbygroeperingen hebben meer invloed op het besluitingsproces dan de gewone man. Een gekozen volksvertegenwoordig dient een groep tevreden te stellen, wil hij herverkozen worden. Andere groepen kunnen daar de dupe van worden. Financiële kracht is tevens belangrijk bij de verkiezing van een 'volksvertegenwoordiger'. Zoals Churchill al zei: “The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.” Gelukkig hebben we een politieker neutraal figuur als staatshoofd, en is deze functie nog geen speelbal van de hedendaagse politieke grilligheid.

Whydis | 30-01-12 | 21:55

Goh, redelijk veel negatieve reacties hier. En dat terwijl de -volledig onafhankelijke- Nationale Publieke Omroep, onlangs nog aangaf dat meer dan 80% van de Nederlanders voor behoudt van het Kononklijk huis is. Ik meen dat 86% zelfs WA een geschikte opvolger vond. Zelfs de Azijnbode plaatste een jubel stuk! Wat mij nu altijd opvalt is dat op stukjes over het Koningshuis in de klassieke&beschaafde media reacties nooit zijn toegestaan. Dat komt natuurlijk omdat we allemaal zo voor dit achterhaalde, ondemocratische, nul-komma-nul waarde toevoegende, miljoenen kostende en volstrekt nutteloze instituut zijn. Wat fijn dat er nog altijd mensen zijn die zich met graagte laten onderwerpen.

Fred Janssen | 30-01-12 | 20:34

@Bigi Bana Boy
Stel dat afstamming er bij een ambt dat door erfopvolging wordt doorgegeven er niet toe zou doen. Dan nog blijft de monarchie een antidemocratisch verstorend element in het bestuur van een land. Traditie omwille van de traditie is geen enkel argument om deze in stand te houden. Ik zou er nog mee kunnen leven als er twee dingen geregeld zouden worden. 1. Ik betaal geen cent belasting meer om het koninklijk huis te financieren. 2. Het koninklijk huis krijgt geen enkele, maar dan ook echt geen enkele invloed meer buiten het actief en passiefrecht dat elke normale burger van dit land heeft. Laat ze zich maar verkiesbaar stellen. Ze maken een redelijke kans, toch?

Zware Majesteit | 30-01-12 | 20:25

Als aanvulling, ook heeft zij mede de hand er in gehad, Willem Oltmans zo lang mogelijk zijn erkenning, en schadevergoeding voor gelede inkomstenderving te onthouden. Daar door heeft deze man nog maar een paar jaar van het leven kunnen genieten. En nee, Bea treedt nog niet af want, het Rijksmuseum en de brug bij het Amstelhotel zijn nog niet uit de renovatie. Volgend jaar wordt zij 75, en dat is dan meteen een mooie reden om op te stappen...

K. Metjes | 30-01-12 | 19:57

Leve de Koningin, leve de monarchie.

Standard | 30-01-12 | 19:48

Koningshuis +1. Zielige burgermannetjes -1.

brabant altijd -1 | 30-01-12 | 19:33

Legitimism, a special tie with one person or one dynasty, is something that can hardly ever be discussed in reasonable and objective terms. It is a matter of subjective feeling, and is therefore advocated or opposed by arguments ad hominem. Any rational discussion of current problems must therefore make a clear distinction between monarchism and dynastic legitimism. The form of government of a State is a political problem. It must therefore be discussed independently of the family or person who stand, or stood, at the head of the State. Even in monarchies dynastic changes take place. In any case, the institution is of greater importance than its representative; the latter is mortal while the former is, historically speaking, immortal.
- Otto von Habsburg

En nu een discussie met rationele argumenten svp.

Whydis | 30-01-12 | 19:26

"Beatrix verdwijndt.... als de PVV niet meer in het kabinet verschijnt"!!!

ONS | 30-01-12 | 19:09

@propper1000 | 30-01-12 | 15:35
Kennelijk 'wandelen' hier mensen rond die zich door emoties van republikeinse gevoelens laten leiden, meer dan feiten.
Wellicht lui van het rancuneuze soort. "Als ik niet, dan een ander ook niet"
Stiekeme rooien noem ik dat. Hun hart is links, maar ze hopen dat rechts/republikeins hen rijker maakt.
Pure armoede is dat...

hfakker | 30-01-12 | 18:57

@Natu-San | 30-01-12 | 15:56
Gaat dan ook om constitutionele Monarchieën met parlementaire democratie waar democratisch gehalte hoog is en de welvaart ook.
2006 waren we nog top 3 in de lijst. Vermoedelijk is een schietpartijtje hier en daar en een geblondeerde kuif nu en dan bijdrage aan het verval. Maar dat is een vermoeden.

hfakker | 30-01-12 | 18:55

Wat er koninklijk en representatief is voor ons land aan mevrouw von Amsberg en haar nageslacht moet u mij even uitleggen. Pappa had minimaal 3 buitenechtelijke kindertjes, veroordeeld voor aannemen steekpenningen, oudste zoon heeft als 'beroep' watermanager, maar heeft in feite nog nooit een slag gewerkt in z'n hele leven en geniet een netto uitkering van 2,5 ton, meer dan de president van de USA netto overhoudt. Zijn vrouw, dochter van een Junta-lid krijgt nog eens 2 ton voor haar niksen. Michelle Obama heeft geen inkomsten uit de staatsruif. Mag hooguit een jurkje declareren als ze als 'first lady' mag opdraven als ega van de machtigste man ter wereld. Andere zoon is getrouwd met het liefje van een topcrimineel. Zusje praat met bomen. Ordinair koninklijk nichtje gooit flink met modder. Onze koninklijke familie verdient eerder het predikaat achterstandwijk dan koninklijk. Daarnaast is mevrouw Von Amsberg nog eens net zoveel familie van de Willem van Oranje als u en ik. De titel van Oranje Nassau is geerfd van een uitgestorven tak. Toen er genetisch onderzoek werd gedaan naar resten die mogelijk van de Russchische tsarenfamilie Romanov waren, werden de Europese vorstenhuizen gevraagd DNA af te staan. Elizabeth II aarzelde geen moment en stond DNA af, net als andere Europese vorstenhuizen. Alleen de famielje van Oranje weigerde. Uiteraard omdat ze dan door de mand zouden van als een gewone familie die de titel van Oranje Nassau geerfd had. En dan tante Bep maar doen of ze door God zelf uitverkoren is om op de troon te zitten. Kul. Als ze het wil, doet ze morgen afstand van de troon, net als haar zoons en zusters en gaan ze allemaal morgen in Wassenaar wonen en gewoon belasting betalen. Nemen wij een president, kost veel minder dan de 118 miljoen die het Circus Noordeinde ons allen jaarlijks kost. Maar dat doet ze niet, afstand doen van de troon. Geen belasting betalen heeft toch zijn prijs, en die ik staatshoofd spelen. Tja, je moet toch wat doen voor je geld, nietwaar?

Jos Schmitz | 30-01-12 | 18:47

Ik heb altijd gedacht dat het sociale/eco gezwets van het koningshuis om de Gutmenschen te paaien uiteindelijk zou leiden tot het vervreemden van de rechtse kiezers, maar aan de reacties hierboven zie ik dat er genoeg useful idiots zijn die koste wat het kost deze poppenkast blijven steunen, omdat het "links" is om ze er uit te schoppen.
*Diep zuchten doet*

Tote Hose | 30-01-12 | 18:00

zag ik nou staan Edw.dR von Zuyderzwijn?

jadoei | 30-01-12 | 17:54

Koning, keizer, president of Jan Lul in de straat, er komt altijd wel iemand over zeiken...

Strangetown | 30-01-12 | 17:26

Bigi Bana Boy | 30-01-12 | 15:41
Dan ben ik ook een landverrader (niet zo'n erge als ze op het binnenhof rondlopen hoor)
Een Hollander is geen Brababeau, Limbeau of Fries etc. en ook niet andersom trouwens. Die angelsaksische vazallenmonarchie, eenhiedssworststaat is begin 19e eeuw erdoor gejast. Zo'n beetje als de EUSSR-grondwet maar dan net ff anders.
Een gedecentraliseerde republiek der Nederlanden, in een modern jasje en rap een beetje.
Concordia res parvae crescunt, leve de republiek.

Willem Hollander | 30-01-12 | 17:23

miko | 30-01-12 | 15:10 |

zullen we sinterklaas dan ook maar in de prullenbak gooien..... kom op zeg

opvliegende steen | 30-01-12 | 17:20

@Natu-San | 30-01-12 | 15:56
laatste zin moet zijn: "... gaat het economisch goed genoeg om GEEN verandering (gedragen) te krijgen"...

Natu-San | 30-01-12 | 16:59

@Bigi Bana Boy | 30-01-12 | 15:41
Jij mag dat. Edoch voel ik mij als republikein geenszins een landverrader.

Leve de Republiek!

La Vie En Rose | 30-01-12 | 16:17

@ o)+ even iets verder in het nieuws duiken,dan hebt u geen (pdf) nodig.
nadenker | 30-01-12 | 15:01 |

Natuurlijk. Punt is dat Bea geen koningin is maar - zie pdf ;] - president van de Staat der Nederlanden, een holding met dik 500 dochterbedrijven. Met een uitkering van 100 miljoen en een slechte naam in de wereld wegens afkomst en daden. En dat zou beter en goedkoper zijn dan een gekozen president(e)? Belachelijk.

o)+ | 30-01-12 | 16:15

Geweldig stukkie Quid.
Dat mag ook weleens gezegd worden.
Hulde ende Applaus, alleen al voor die priceless comments van de massaal uit hun tent gelokte leden van de Oranjeverenigingen en overige koningsgezinden.

La Vie En Rose | 30-01-12 | 16:13

Dat doen jullie steeds vaker, van die bullshittopics plaatsen zodat jullie bij een eventueel gelijk kunnen zeggen 'Zie je wel, we zeiden het gisteren/vorig jaar al'.

Rest In Privacy | 30-01-12 | 16:10

Oh oh oh... als dit maar goed gaat... Je kan natuurlijk ook gewoon meteen een waxinelichthouder gooien om in het Pieter Baan Centrum terecht te komen... Maar ja. Johnny zit zeker al ergens in Sealand ofzo?

www.sealandgov.org/

Hoop ik... voor hem/haar enzo:D

Yowww | 30-01-12 | 16:00

Zware Majesteit | 30-01-12 | 15:46
De eerste koning van Nederland was een Fransman, Dus of Bea wel of niet afstamt (dat doet ze overigens niet) van Willem van Oranje is irrelevant. De eerste Oranje op de troon was Willem de I.

Bigi Bana Boy | 30-01-12 | 15:56

@hfakker | 30-01-12 | 15:30
die relatie tussen constitutionele monarchieën, democratie en rijkdom is uiterst vaag (lijkt me ook toeval):
- Enkele van de 'rijke' en democratische constitutionele monarchieen bovenaan behoren tot het Britse Gemenebest. In de praktijk bestieren die landen hun eigen zaakjes. Als 'The Queen' al een positieve rol heeft op het democratisch gehalte van een land en de welvaart, dan zullen haar belangen vooral liggen bij het Verenigd Koninkrijk (en minder bij die van Canada, Australie etc.).
- Onderaan het lijstje staan landen als Quatar en de Verenigde Arabische Emiraten die (in naam) ook const. monarchieën zijn, ook rijk, maar zeker niet democratisch.

Volgens mij hebben de constitutionele monarchieën kunnen blijven voortbestaan omdat de bevolking niet een directe aanleiding had/heeft om de monarch eruit te donderen. Als de onderdrukking maar groot genoeg is, of de bevolking economisch niets te verliezen heeft, dan wordt het gevaarlijk voor de monarchie. In de landen uit je lijstje gaat het economisch goed genoeg om een verandering breed gedragen te krijgen.

Natu-San | 30-01-12 | 15:56

@NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:10 : En dat zegt de lul die zich No More Tea For Me noemt? HAHAHAHAHAAAAAAAA!!!!!! Quod Erat Demonstrandum!

@Johnny Quid | 30-01-12 | 12:01 : Van mij mag ze ook vandaag oprotten Quidmans, maar zolang JIJ dit soort scheldpartijen nog online mag zetten lijkt het mij dat het nog wel meevalt met die 'censuur'.

TM | 30-01-12 | 15:53

@Bigi Bana Boy
Je doet maar, ben het alleen niet met je eens. Mag ook, toch? ;-)

Zware Majesteit | 30-01-12 | 15:49

@FlyingDutchJan
Schattig, maar mevrouw Von Amsberg die thans de troon bezet houdt is helemaal geen nazaat van Willem van Oranje en heeft zodoende geen claim. Uw beurt.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 15:46

Go Bea Go . . . :)

Byter | 30-01-12 | 15:42

Ik ben pro-Oranje en overtuigd monarchist zoals iedere rechtse en nationlistische burger dat zou moeten zijn. Mag dat ook van jullie landverradende nieuwlichters hier of doe ik dan niet leuk mee ?

Bigi Bana Boy | 30-01-12 | 15:41

hfakker | 30-01-12 | 15:30 | + 1 -
Kijk, een bijdrage van een realist. fakker baseert zich op feiten.

propper1000 | 30-01-12 | 15:35

Leve de monarchie! "Wilhelmus van Nassouwe..."
Op de keper beschouwd het meest functionele democratie-, export- en economie-bevorderende instituut dat je je maar wensen kunt.

Feiten: www.eiu.com/public/topical_report.aspx...

Check die Constitutionele Monarchieën dan, qua democratisch gehalte... En stuk voor stuk rijke landen.... #Feit:
en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

hfakker | 30-01-12 | 15:30

Naast zaken rond religie, ook gefrustreerd op het gebied van het koningshuis? Maar waarom Quid?

propper1000 | 30-01-12 | 15:26

het moet toch een angsaanjagende gedachte zijn dat de nederlandse overheid spullen aanschaft omdat een buitenlandse koning of koningin hier een vorkje komt prikken. produkten moeten op hun kwaliteiten worden beoordeeld.

minimá-armezusvan.. | 30-01-12 | 15:24

Zelfs indien het al waar zou zijn dat een of andere bekakte lapzwans met bovengemiddelde vluchtreflex en een ondergemiddelde IQ belangrijker is voor exportbevordering dan een verstandig zakenman, is dat een mondiaal irrationaliteitsprobleem waar we hoognodig vanaf moeten. Te beginnen hier.

WirMachenMusik | 30-01-12 | 15:21

wel=wil

miko | 30-01-12 | 15:19

Hear, hear doet.

kaskoeskielewan | 30-01-12 | 15:15

@Stormageddon | 30-01-12 | 14:40
Kudt argument blijft terugkomen.Alsof we zonder de keut armesloebers zouden zijn zonder goede buitenlandse contacten.Ik zou zeggen laat dees uitvreters ver van handelsmissies blijven voordat we weer iets lezen over Victoria Baarn of zo
We hebben genoeg minimum uitkeringstrekkers laten we de maximauitkeringstrekkers dan eens afschaffen.

miko | 30-01-12 | 15:13

@opvliegende steen | 30-01-12 | 14:45
Ja slavernij ook.Hebben we ook afgeschaft. Als je zo graag horige wel zijn van een bende inteelt gekken uit Duitsland.Mafketel.

miko | 30-01-12 | 15:10

Laten we het hopen. Toch te gek voor woorden dat in een land als Nederland men functies door overerving kan bekleden en er bovendien zo puissant rijk van kan worden.

Ion Susai | 30-01-12 | 15:10

Weet je waar royalistische kletskoekblaadjes/programma's ook héél groot zijn. En bij de verloving van een Duitse met iemand van een buitenlands koningstehuis collectieve opa-oma-en-Tante Emma euforie ontstaat? Verrek!

WirMachenMusik | 30-01-12 | 15:06

@ o)+ even iets verder in het nieuws duiken,dan hebt u geen (pdf) nodig.

nadenker | 30-01-12 | 15:01

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 14:05
De tachtigjarige oorlog begon strikt genomen in 1568 met Willem van Oranje's veldtocht tegen de hertog van Alva, niet in 1581. In 1581 op 26 juli werd het Plakkaat van Verlatinghe door de Staten-Generaal in Den Haag aangenomen.

Jezus_Boeddha | 30-01-12 | 14:55

meh... :/ | 30-01-12 | 14:32
El_Salvadori | 30-01-12 | 14:33 |

Doorgrond dit even (pdf) en kom dan terug met je drogredenen:

debrander.nl/StaatderNederlanden.pdf

o)+ | 30-01-12 | 14:55

Oranje boven!
Het Koningshuis hoort bij onze geschiedenis afblijven met je gore poten!

opvliegende steen | 30-01-12 | 14:45

@El_Salvadori | 30-01-12 | 14:33
Wat heeft het Centraal Planbureau daar mee te maken en hoe zou het CPB dat moeten berekenen? Nochtans is het niet gezegd dat een staatsbezoek van een president niet exact hetzelfde resultaat voor het bedrijfsleven zou hebben gehad. Ik vind het oneigenlijk argument. Het is niet haar verdienste dat Nederlandse bedrijven orders binnenhalen, dat kunnen die bedrijven zelf wel door hun expertise, concurrentiepositie en scherpe offertes, daar heeft die Haagsche troela verder niks mee van doen.

Stormageddon | 30-01-12 | 14:40

@El_Salvador.Juist,maar dat ziet die JQ niet met zijn grote smoel.Leve de Koningin !!Hij gaat liever9 evenals een hoop reaguurders ) elke 4 jaar luisteren naar de mooie praatjes van de e.v.t. nieuwe president,Wat kost dat dan JQ.wel eens onderzocht,Leve de Koningin.

nadenker | 30-01-12 | 14:40

Het CPB zou eens moeten berekenen hoeveel het koningshuis aan handel naar BINNEN heeft gebracht. Dan zijn die schamele centjes die ze ontvangen ineens wel heel goed besteed. Dit soort praatjes van Quid staan mij niet aan, leve de Koningin!

El_Salvadori | 30-01-12 | 14:33

Alles leuk en aardig met die onzinnige commentaren... Maar heeft iemand er wel eens over nagedacht wat mevrouw binnen harkt aan geld? Handels missie naar Oman alleen al. Miljoenen order voor Van der Lande industries, +31 is het enige land (ter wereld) dat kalfsvlees die kant op mag exporteren. Heeft in 1 handels-tripje meer opgeleverd dan alle reaguurders hier per 10 jaar aan haar kwijt zijn.

meh... :/ | 30-01-12 | 14:32

Bea weg en de rest van de familie van het staatsinfuus, met een president zijn we stukken goedkoper uit!

anne7921 | 30-01-12 | 14:28

Johnny Quid je bent werkelijk een stumpert met je grote smoel.Johnny Quid -10.000

nadenker | 30-01-12 | 14:26

Helemaal eens. Rex Lex kunnen we handelen. Die geven we een eigen talkshow op TV zodat hij met een biertje erbij elke week kan komen uitleggen wat hij allemaal aan het doen is.
Butje Kef | 30-01-12 | 12:07 |
Hoeft helemaal niet. Premier=president, net als in VS.

triasenergetica | 30-01-12 | 14:21

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 14:05
Kun je niks van zeggen, dat weet je niet. Je kunt Willem van Oranje ook zien als een opportunist die handig gebruik maakte van de heersende onvrede en kanaliseerde ten behoeve van de uitbreiding van zijn belastinggebied.
Couterfactional history is niet te bewijzen.
De watergeuzen opereerden onafhankelijk van de Oranjes en hebben menig succes geboekt. Wellicht was het zonder die Duitser ook prima gelukt om de Spanjolen weg te jagen.

Stormageddon | 30-01-12 | 14:17

Het enige wat we van Bea nodig hebben is een beetje DNA om vast te stellen dat ze onrechtmatig op de troon zat, de rest kan ongezien de vuilnisbak in.

Goldberg | 30-01-12 | 14:13

Driewerf Hulde, Heer Quid!
Check je wel even je remmen?

o)+ | 30-01-12 | 14:10

Leve de koningin.
Hoera! Hoera! Hoera!

flowert | 30-01-12 | 14:10

Zware Majesteit | 30-01-12 | 13:42 | + -1 -

Zonder willem van Oranje die in 1581 de tachtigjarige oorlog begon bestond die ZELFSTANDIGE replubliek geen eens.

ZONDER print maurits die de Nederlanden verdedigde en land heroverde was Nederland niet zo als het nu was

NU jij weer ;)

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 14:05

Is die ouwe Zorreguieta al dood dan? Bea wacht tot die een tuintje op z'n pens heeft want dan is het gezeik er niet of ie wel of niet bij de kroning moet zijn.

Willem VanDer Decken | 30-01-12 | 14:03

@Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:51
Falende politici kun je na 4 jaar wegstemmen. Die falende familie blijft al 200 jaar zitten. Wat je verder noemt doet helemaal niet ter zake. Dat gebeurt dus allemaal mét deze falende familie aan de knoppen.
Wat er verder allemaal fout is in bestuur en politiek in dit land, en met name de staatsinrichting hangt allemaal samen met die ongekozen tuthola. Het moet allemaal op de schop, en of je nu begint met het koningshuis afschaffen of dat als sluitstuk van de staatshervormingen doet: weg moet het.

Stormageddon | 30-01-12 | 14:02

@Stormageddon: volgens mij is het probleem juist dat de invloed van hun op die benoeming steeds beperkter is geworden. Bovendien kiezen we met z'n allen massaal een stelletje idioten die het helemaal niets vinden dat Bea (of Alex) wat te zeggen hoort te hebben.
Je kan van mening verschillen over of ze over een goed werkend gezond verstand beschikken maar het afscheid nemen van het koningshuis betekent carte blanche voor de politici in Nederland. En daar krijg ik echt nachtmerries van. Elke keer weer dezelfde fouten maken, elke keer weer dezelfde paradepaardjes elke keer weer partijpolitiek boven het belang van ons. Het is je toch opgevallen dat het al jaren niet meer gaat om ons maar om hun he? Is je opgevallen dat er bijvoorbeeld weer voor marktwerking is gekozen (nu bij de tandartsen). Kijk eens naar hoe ze omgaan met de woningmarkt, de auto vs het milieu, belasting op belasting op belasting, europa, abn-amro etc etc etc

dat koningshuis doet het misschien niet beter maar zit er iig langer dan de max van 4 jaar van een kabinet. Heb je Bos gezien die elke verantwoordelijkheid van zich afschuift richting DNB of alternatieven. Hij kan nergens iets aan doen en ooooh wat hebben we het goed gedaan. Over onze rug
ja.....

de afgelopen 10 jaar niets dan ellende (zorgverzekering etc. etc.)

Doe mij maar het koningshuis. Die snappen 1 simpele wet volgens mij wel: de economie moet je stimuleren als ie slecht is niet nog verder afremmen. Simpelweg een handelsgeest hebben ze wel. (VOC mentaliteit past meer bij het koningshuis dan bij onze huidige en vorige kabinetten)

Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:51

Gebakken lucht dus. Zou zo uit de pen van Wilders kunnen komen!



... nee, ik haal het er niet bij de haren bij, de eerste tegel had het er al over...

Hölzenbein | 30-01-12 | 13:50

@FlyingDutchJan
De succesvolste jaren van Nederland waren de jaren dat het een republiek was. Nu jij weer.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 13:42

ik zeg Bea een flinke oprotbonus en Alex een startbonus en een flinke bak extra bevoegdheden

Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:40

@Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:35
De crux zit 'm in de woorden "gezond verstand". Daar is die familie al 200 jaar niet op betrapt. De laatste Oranje met gezond verstand was koning-stadhouder Willem III, al was het alleen maar door geen nageslacht te produceren. De grootste idioten zijn de Oranjes. Die zorgen ervoor dat gelijkgestemde idioten het vuile werk in het kabinet opknappen. Zij benoemen die lui immers.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:39

het wordt steeds gekker hier.

lijkt een koningshuis met wat gezond verstand geen leuk tegenwicht voor die idioten in Den Haag.

Stijlloos&eigenwijs | 30-01-12 | 13:35

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 13:15 |
"Het heeft aan de wieg gestaan bij het ontstaan van Nederland."
Je meent het. In het kielzog van Lodewijk Napoleon uit puur pragmatisme uit de grond gestampt, en voor we het wisten werd ons een 'erfelijk koningschap' door de strot geduwd.

Schoorsteenveger | 30-01-12 | 13:34

@vanhetvarken | 30-01-12 | 13:26
Ze is de graaiers elite

miko | 30-01-12 | 13:32

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 13:15
Sinds wanneer heeft het koningshuis aan de wieg gestaan van Nederland?Een zetbaas van Engeland en Pruisen dat was Willem de eerste.

miko | 30-01-12 | 13:30

De koning(in) wordt in ieder geval niet benoemd door de graaijers elite.

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:26

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 13:15
Dat hebben we gemerkt bij de PvdA premiers Den Uyl en Kok. Zij hadden beiden de prachtige historische kans om het spul af te schaffen, de een met de crimineel Bernhard en de ander met de crimineel Zorreguieta, en allebei hebben ze het koningshuis gered. Job Cohen heeft Wim-Lex en Max zelfs getrouwd. Dat is allemaal weinig republikeins. Overigens is een liberaal principieel tegen een erfelijke functie. De VVD is niet erg liberaal te noemen op dit punt.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:23

@IamMikeG | 30-01-12 | 13:01
Buiten een paar totaal malloten weet niemand in het buitenland wie Trix is.We mogen al blij zijn dat ons land bekend is in het buiten land.Weet je waar we de meeste bekendheid uit halen als je Nederland roept in bijvoorbeeld Colombia Peru etc??
Nee?
Wel, op eenzame hoogte staat voetbal (dus cruijf of Sneijder for president)
Dan de drugs en hoeren van Amsterdam,maar dat zijn we aan het afschaffen
dan de kaas en de molens.
kortom laten we het geld maar steken in een voetbal school.

miko | 30-01-12 | 13:23

Stormageddon | 30-01-12 | 13:18
Dat is wat ik bedoel. Zonder meer directe democratie, is het afchaffen van de monarchie, slechts het vervangen van de koning(in) door een super regent. In het ergste geval is die betrokken regent dan ook nog eens armlastig en gaat die echt in het groot zijn zakken vullen. (zie zelfs Duitsland.)

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:21

Willem en Johan terug!!!

Olieboer | 30-01-12 | 13:20

Opmerkelijk dat het koningshuis nu opeens als iets links hier wordt gezien. De reacties hier zijn net zo min representatief voor de meerderheid als vroeger de mening van rabiate anti-koningshuis socialisten in de tijd van Troelstra.
We zullen het huis van Oranje-Nassau nog lang houden als titulair hoofd van de republiek.

Jezus_Boeddha | 30-01-12 | 13:19

@vanhetvarken | 30-01-12 | 13:10
Dat is deel twee van een noodzakelijke staatshervorming: Uitvoerende en wetgevende machten uit elkaar trekken en apart laten kiezen. Wat er nu gebeurt is natuurlijk krankzinnig: met 1 stem wordt de burger geacht zowel een voorkeur voor een kabinet als de controlerende macht daarop uit te brengen. Als je er goed over nadenkt is dat volslagen idioot.
En dan heb ik het nog niet eens over de kwalijke rol van politieke partijen, die dankzij de grondwetswijziging 1917 en de evenredige vertegenwoordiging veel en veel te veel invloed en macht hebben (zeker afgezet tegen hun ledental); en de rol en verkiezing van de eerste kamer. Daar kan ook wel wat aan gesleuteld worden.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:18

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 13:11
idd

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:18

Gewoon een conservatieve houding tegenover dat wat onze prachtige verleden koestert.

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 13:17

@Marcus Porcius Cato | 30-01-12 | 12:46
Aldus zei de conservatieve republikein.

miko | 30-01-12 | 13:17

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:15
+s en +r

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:16

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 13:13
Ja, we kunnen natuurlijk de door het rijk benoemde burgemeester een opperburgemeeste laten benoemen, kan per direct.

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:15

Het koninghuis ontvangt wekelijks presidenten,ambassadeurs, het bedrijfsleven heeft er veel baat bij ... ;)
het is het visitekaartje van Nederland
Daarnaast bindt het ons allen.
Het heeft aan de wieg gestaan bij het ontstaan van Nederland.
Ik begrijp niet waarom we gewoon niet trots kunnen zijn.
Het is toch prachtig dat WIJ, als Nederland zo iets hebben.
Ik zou het een schande vinden als het koningshuis zou worden afgeschaft !

P.s. om even de onzin uit de wereld te helpen dat LINKS zogenaamd VOOR het koningshuis zou zijn. Daar klopt geen BARST van :) De liberalen en de confessionelen zijn VOOR het koningshuis.

Replublikeinse partijen als de PvdA zijn TEGEN het koningshuis, en VOOR het afschaffen van deze prachtige traditie ;)

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 13:15

SignOTheTimes | 30-01-12 | 13:05
Het verbeteren van economische betrekkingen heeft Ghadaffi natuurlijk ook niet echt veel gebracht...

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:14

@King of the Oneliner | 30-01-12 | 13:09
.
Niks in stapjes, weg met dit overheersende spul, en wel direct.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 13:13

@vanhetvarken | 30-01-12 | 13:06
.
Deze meneer heeft niet door dat het links NL is dat werkelijk overal loopt te zieken waar het maar kan.
En dat puur omdat het momenteel is afgelopen met hun heerschappij in Den Haag.
Slecht verliezers zijn het en daarbij gestoord, wraakzuchtig, kinderachtig, destructief, instabiel, saboterend, en nog wat meer van dat soort klote eigenschappen.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 13:11

Stormageddon | 30-01-12 | 13:05
Zolang we nog niet eens onze minister president mogen kiezen, hoef je je verder geen illusies te maken.

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:10

de eerste stap zou moeten zijn dat de Koning alleen een ceremoniële functie krijgt.
De tweede stap zou kunnen zijn: successierechten en vermogensbelasting betalen.
De derde stap: terug naar de republiek.

King of the Oneliner | 30-01-12 | 13:09

Het is in ieder geval een verademing om die hypocriete mevrouw niet meer met kerst te hoeven aanhoren en te zien met haar uitgestreken gezicht met haar monotone verhalen over verdraagzaamheid,milieu, tolerantie, zelfverrijking en ga zo maar door en vervolgens het vliegtuig neemt naar haar thuisland Argentinië.

hertog1 | 30-01-12 | 13:07

Superior Bastard | 30-01-12 | 13:02
Uw plaat lijkt mij anders nog steeds stationair voor uw harsens.

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:06

@boerenvla | 30-01-12 | 13:01
Maken we toch een nieuwe feestdag? De dag van de republiek. Liefst in de zomer, want 30 april is het vaak kutweer. 22 juli is een mooie symbolische datum. 22 juli 1581, de Acte van Verlatinghe wordt aangenomen. Prima als dag van de Republiek.

Stormageddon | 30-01-12 | 13:05

@Piep van Poep | 30-01-12 | 12:36
Neeeeeehhhhh.
*emmer gebluste kalk pakt*

miko | 30-01-12 | 13:05

Echt @necrosis, je hebt geen idee wat voor diplomatieke betrekkingen Bea heeft opgebouwd in de loop der jaren en wat voor economische voorspoed daaruit is voortgekomen.

Voorlopig komt Quid niet verder dan baggeren.

SignOTheTimes | 30-01-12 | 13:05

@Razendsnel | 30-01-12 | 12:31
Waarschijnlijk niet meer, maar dan kunnen we allemaal dromen en niet alleen geile lekkere wijven uit een of ander Zuid-Amerikaans land.

miko | 30-01-12 | 13:04

@Bergverzet | 30-01-12 | 12:30
Dus omdat een president in verwegistan kut is moeten wij ook met deze clowns en potverteerders blijven?
Tot prins biermanagement weer een ongelooflijke blunder begaat en wij er voor op kunnen draaien zonder dat we voor hem gekozen hebben.

miko | 30-01-12 | 13:03

@boerenvla
Die vrije dag komt al uit mijn eigen verlofuren. Schaf maar af, direct, dan neem ik die dag voortaan op wanneer het mij zélf uit komt en niet wanneer het heure majesteit behaagt.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 13:03


NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:58 | + 0 -
Je plaat blijft hangen. Simpele ziel.

Superior Bastard | 30-01-12 | 13:02

En hoeveel van de mensen die zeggen dat het Koningshuis opgeheven moet worden zijn dan ook bereid om hun vrije dag van 30 April op te geven ?
En toch is het een mooi visitekaartje naar het buitenland toe voor allerlei leuke opdrachten met veel waarde.
En zolang het nog altijd meer oplevert dan het kost vind ik het wel best.

boerenvla | 30-01-12 | 13:01

@John Hawkwood | 30-01-12 | 12:37
Die Groene Draack -is- al van het peuple.
Wat denk je dat de belastingbetalert al ophoest om dat wanstaltige vaartuig te onderhouden?

Dr. Utker | 30-01-12 | 13:01

Het geld dat het koningshuis genereert is nog steeds meer dan wat het kost. Tevens één van de laatste "Nederlandse" pijlers die nog enigzins het Nederland laten zijn wat het is. Alle connecties die ze hebben in het buitenland en wat voor business daaruit voort komt. Zie ook hun laatste bezoek aan het midden-oosten.

Dan redt zo'n Rutte of Balkenende niet.

IamMikeG | 30-01-12 | 13:01

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:58
Tja, opmerkelijk, Beatrix is toch een voorvechtster van hun 1969 idealen.

vanhetvarken | 30-01-12 | 13:01

@SignOTheTimes | 30-01-12 | 12:56
Quid voegt iets essentieels toe, Bix niet.

necrosis | 30-01-12 | 13:00

@Butje Kef | 30-01-12 | 12:07
Zullen we afspreken dat de kosten van het koningshuis dan vrijwillig worden gedragen door de orangisten.

miko | 30-01-12 | 13:00

Even off topic: de Groningse wethouder Karin Dekker heeft als protest tegen het ' boerkaverbod' gepleit dat alle ( alle) vrouwen een boerka aanschaffen en gaan dragen. Bron : NU.nl. Islamisering? Welnee... # newsflash off.

bello | 30-01-12 | 12:59

Schoorsteenveger | 30-01-12 | 12:53 | + 1 -

Denk aan het alternatief, dan wordt hij zelfstandig werkend piloot bij de KLM!
Lever je freguent flyer miles nu maar vast in ;-)

zovoklets | 30-01-12 | 12:59

@Polderdrama | 30-01-12 | 12:44
De broertjes van Wim-Lex en hun gezinnen, de tante en oom van Wim-Lex en hun kinderen met aanhang en gezinnen. Allemaal aan het staatsinfuus en bijna allemaal een overheidsbaantje, gratis wonen en bescherming waar Geert Wilders jaloers op zou zijn.

Bij een nieuwe grondwet en wet tot afschaffing van het koninschap zouden we de koninklijke familie ook kunnen onteigenen. Lijkt me niet zo'n gek plan. Die familie heeft immers 200 jaar lang belasting mogen heffen in dit land, dat is ook onteigening; daar kan wel wat van terug.

Stormageddon | 30-01-12 | 12:58

Van mij mag Bix per direct pleite, maar eerst wil ik het geheim van haar kapsel weten.
En daarna dumpen in een bejaardentehuis.

necrosis | 30-01-12 | 12:58

Mooi toch hoe alle slinkse joop-trollen hier even hun liefde voor het koningshuis komen verkondigen...

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:58

Ik las.. "Mooi: Johnny Quid gaat opbokken".
Wens.. vader.. gedachte..

SignOTheTimes | 30-01-12 | 12:56

De BVD/AIVD heeft al het personeel teruggeroepen van verlof.
Iedereen vanavond overwerken en IP-nummers oogsten.
Daarna catalogiseren op naam, woonplaats en staatsondermijnendheid.
Johnny Quid stond al in het systeem.
*achteruit met ogen gericht op de grond audiëntiezaal uitschuifelt*

King of the Oneliner | 30-01-12 | 12:54

Laat Beatrix en ons Koningshuis maar blijven. Ik vind het een prachtig en nuttig instituut. Dat jaloerse gejank van jullie gepeupel is gewoon lachwekkend.

Rob van Roos | 30-01-12 | 12:54

ja, laten we dat doen. We laten Bea vervangen door iemand, die volgens goed NL gebruik wordt aangesteld door het niet (direct) gekozen NL parlement, dan weet je echt zeker, dat het (ook) een graaijer wordt.

Wellicht, dat bankiers, NGO directeuren, vakbonzen en anderen uit het 'maatschappelijk middenveld' ook een stem moeten krijgen.

Zolang het electoraat zelfs geen burgemeester mag kiezen zal het voor dat electoraat weinig zin hebben ook maar iets te veranderen.

vanhetvarken | 30-01-12 | 12:54

zwaar weekend gehad Sjonnie?

borderliner | 30-01-12 | 12:53

Het probleem is dat we dan wel opgezadeld zitten met een domme lul. WimLex als het visitekaartje van The Netherlands, dat is geen goed vooruitzicht. Maar laten we het van de zonnige kant bekijken. Als er één is die het zo zorgvuldig opgebouwde Kaartenhuis van Oranje in één klap in mekaar kan laten storten dan is het WimLex wel.

Schoorsteenveger | 30-01-12 | 12:53

@FlyingDutchJan
Praat voor jezelf, met je gelul over dingen die ons samen binden. Dat rovershol bindt mij aan helemaal niets, en dat houd ik graag zo. Ik wens me er ook verre van te houden en er geen cent aan bij te dragen, maar helaas wordt dat laatste me onmogelijk gemaakt terwijl dat volk zelf verzuipt in het geld. Zijnde door de eeuwen heen geroofd vermogen van mensen die het veel harder nodig hadden dan zij zelf. Kotsen op dat instituut is nog teveel eer voor die poppenkast.
Oh, en trots? Trots ben ik pas wanneer dit land een functionerende, transparante democratie zonder achterkamertjes en véél te machtige ambtelijke alleenheersers op diverse departementen heeft. Zal nog wel even duren en ik hoop het nog mee te maken, maar met minder neem ik geen genoegen. Zouden meer mensen moeten doen, in plaats van achter een slecht geacteerd middeleeuws theater van narcistische volgevreten wereldvreemde regenten aan te lopen.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 12:52

De koningin staat zgn. boven de partijen, maar is stiekem natuurlijk een staat in de staat. Generaties lang worden de juiste poppetjes op de juiste plek gemanoeuvreerd. In deze kliek geen afvalligen, maar uitsluitend getrouwen die hun opdracht kennen. Op die manier hoeft de Koningin bij problemen zelfs niet persoonlijk in te grijpen, dat doen haar lakeien wel. Ze lijkt dan ook heel integer, maar dat is vooral omdat de vuile was binnen blijft.

Tote Hose | 30-01-12 | 12:49

Het lijkt mij zeer logisch dat Beatrix ergens dit jaar aankondigt weg te gaan en dan begin 2013 daadwerkelijk gaat. Er zijn namelijk 2 jaar feesten gepland tussen 2013-2015 ivm 200 jaar Koninkrijk. En wat is er nou mooier dan de nieuwe Koning 2 jaar lang feestend het land door te kunnen laten gaan, en afscheidstour voor Beatrix te kunnen zijn?

Den Brabander | 30-01-12 | 12:49

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 12:44
.
Voel je je nog goed snik kerel?
Weet je wel welk soort mensen je hier zowat aanbid?
Een fam. van criminele nietsnutten die ons kaal plukken.
Ons verachten en liefst tot slaven zouden maken.
Met hun walgelijke Koninginnedagen en andere stront.
Opbokken met deze fam. en snel een republiek van NL maken.
Maf.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:49

Lekker baantje hoor. Beter dan 40 jaar van 08.00 tot 17.00 achter de lopende band voor 13 meier bruto per maand.

Zou ik ook niet opgeven, dan ben je wel heel dom.De tiefus voor het gepeupel.

zovoklets | 30-01-12 | 12:48

De nadelen van een Nederlandse Republiek wegen niet op tegen de afgunst van enkelen waar het de huishouding en/of het optreden van het koningshuis betreft.

Zo ben ik al jaren reuze blij geen Italiaan te zijn. Of Venezuelinees.

Leve de Koningin!

Bezorgdenverjaagster | 30-01-12 | 12:47

Ik heb niks tegen het koningshuis. Toch ee stuk geschiedenis en identiteit. En het is natuurlijk miniscuul wat er aan uitgegeven wordt, procentueel. Laat ze toch. De gulden hebben we ook weggedaan en dat was achteraf ook niks.

zooishettoch | 30-01-12 | 12:47

Goed journalistiek speurwerk heur, Thomas Ross zij het gisteren op NAT PO TV.

Einde van de Domheid | 30-01-12 | 12:47

Houd er wel rekening mee dat tegenwoordig zowat heel links over je heen valt als je iets onvriendelijks over het koningstehuis zegt.
Dat geldt zelfs voor rechtse boegbeelden als Wijffels en Wientjes. Zoiets van 'Er is toch niets mis met rijk zijn? Zolang je maar anti-Wilders bent. Toch?'
Wilders blijkt dus zelfs communisten te kunnen transformeren tot fervente verdedigers van aristocraten en kapitalisten. Laat Cohen maar neuzelen over 'verbinden' en 'bruggen slaan'. Wilders doet het gewoon ;-)

WirMachenMusik | 30-01-12 | 12:47

Niets is leuker dan het trieste republiekeinse gehuil van Geenstijl. Muziek in mijn oren. Goed zo Johnny, huil maar lekker verder.

Marcus Porcius Cato | 30-01-12 | 12:46

@FlyingDutchJan | 30-01-12 | 12:15

Ongekozen Neo-Feodale onderdrukkers van allochtone afkomst boven je willen hebben, dàt is pas vaderlandhaat.
En het getuigt nog van een minderwaardigheidscomplex ook, denken dat zo iemand nodig is, omdat je het als burger zelf niet af kan.

Leve de Republiek!!

ZKH EénOog | 30-01-12 | 12:46

Wat een zure mensen zijn hier.

Polderdrama | 30-01-12 | 12:46

Leve de Republiek der Verenigde Nederlanden, Concordia res parvae crescunt !

Dr.Thorvaldt | 30-01-12 | 12:45

@vsblst

Laten we trots zijn op onze vorstin, beatrix. Het is een traditie, een Nederlandse traditie die kosten wat het kosten in ere moet worden gehouden !

Geld kost het zeker, maar dat is het ook dubbel en dwars waard ! Bestelen is niet juist geformuleerd, het is investeren en koesteren in dat wat ons samen bindt en iets waar we als Nederlanders trots op kunnen zijn ;)

Die populistische prietpraat van die PvdA en de PVV over het koningshuis is puur om simplistische zieltjes te trekken. Gelukkig hebben we nog genoeg Koningsgezinde partijen als de VVD, CDA , CU en SGP.

Beatrix, morgen gaat bij mij de vlag uit ! Oranje boven, oranje boven !

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 12:44

Weg met dit zooitje incl de argentijnse inburgeringsbobo.

repu077 | 30-01-12 | 12:44

@stormageddon
En bij het afschaffen van de monarchie vervalt het privé bezit aan het Rijk?
En help me nog even welke extended familie gratis woont en overheidsbaantjes hebben? Ik vergeet het telkens.

Polderdrama | 30-01-12 | 12:44

Gezeur om niks. Met een republiek wordt het echt niet beter.

Fret Kroked | 30-01-12 | 12:44

Die Wappie Willem is de ergste van hun soort. En dan ook nog met die moordwellustige Zorreguita (of hoe dan ook exact juist gespeld wordt in deze eeuw) aan zijn zijde.

Hempieman | 30-01-12 | 12:43

Tokkies die het te hoog in hun bol hebben.

Axel073 | 30-01-12 | 12:41

Eentje vergeten.............. de koninklijke grootgraaiers.

Axel073 | 30-01-12 | 12:40

@Razendsnel. Waarschijnlijk inderdaad helemaal niets en het kost misschien ook wel meer. Principes mogen echter wat kosten. Je bent als burger van dit land godbetert *ONDERDAAN* van die troonkapende regentenkliek. Als ik daar te lang over nadenk, komt mijn laatste maaltijd weer langzaam omhoog. Je woont in een monarchie (=middeleeuwse misdadige staatsvorm), niet in een democratie. Lees er de grondwet maar eens op na. En qua kosten: van de naheffingsaanslagen die de Oranjes aan hun broek krijgen voor OZB, inkomsten- en vermogensbelasting, kunnen we tot in lengte van jaren een president betalen.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 12:39

@Razendsnel | 30-01-12 | 12:31
Het scheelt alleen al een hele extended familie die uit de staatsruif mee moet vreten, overheidsbaantjes moet hebben, gratis moet wonen en bescherming van staatswege.
Het levert ook nog wat op: successierechten bijvoorbeeld. Bij een privébezit van tussen 5 en 10% van Koninklijke Olie (Shell) is dat behoorlijk de moeite.

Stormageddon | 30-01-12 | 12:38

voor het zinloze (werk) wat ze schijnbaar uitvoeren.

doubleg | 30-01-12 | 12:12 | + 1 -

idd de spijker op z'n [email protected] schijnbaar en dus niet blijkbaar.

Zuitschuip | 30-01-12 | 12:37

Als Nederland een echte democratie was dan was het koningshuis afgeschaft. Ik zeg: reken de bevolking *eerlijk* voor wat het koningshuis kost en oplevert, en houd daarna een bindend referendum. En dan klaar, einde discussie!

Korreltje Zout | 30-01-12 | 12:37

á basse le roi/la reine! vive la republique, vive le groene draeck pour le peuple.

John Hawkwood | 30-01-12 | 12:37

Beatrix heeft met haar hoofddoek, wat haar betreft, de deur dichtgedaan. Ik denk dat het koningshuis er verstandig aan doet om WA zo snel mogelijk aan te stellen en wat meer naar het echte volk gaat luisteren ipv linkse gekkies die om de oranjes een soort informatie cocoon hebben gebouwd

solidstate | 30-01-12 | 12:36

Piep van Poep | 30-01-12 | 12:19 |

Ondanks mijn lichte afkeer van het koningshuis, zou ik Laurentien wel een keer zo keyhardt in de kont willen neuqen, dat het bloed uit d'r oren spuit. Dat dan weer wel.

Piep van Poep | 30-01-12 | 12:36

@NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:10 | + -3 -

ja hoor, lol @ je eigen oerhollandse naam.

Zuitschuip | 30-01-12 | 12:36

Waarom geen nieuwe koning benoemen door een loterij? Iedereen evenveel kans. Kroon inleveren na 10 jaar, en dan weer opnieuw loten.

blauweleasebaklul | 30-01-12 | 12:34

leve de koningin !!
alle tegenstanders ouderwets vierdelen, iron maiden,de waag,roedelopen, spietsen ,karwtsen,hakblok en van die andere VOC-mentaliteitsstraffen waar iedereen hier zo naar verlangt.

Zuitschuip | 30-01-12 | 12:34

Ach,ze de oudste vorstin die Nederland ooit gekend heeft.Ze is toch geen moeder des vaderlands hoor,hooguit een groot-moeder en .... ze heeft mij nog nooit gehinderd als wegpiraat of langparkeerder,zodat ik geen ruimte kreeg.Verder zijn haar kleinkinderen ook gek op haar.Met haar volk ligt het natuurlijk anders.Door de overbevolking zullen we maar zeggen.

Dolphi | 30-01-12 | 12:31

Niemands Knegt | 30-01-12 | 12:29
Nee oh, dat is toeval. Je denkt toch niet dat de PO dit op last van de RVD heeft verplaatst naar een minder actueel tijdstip. Ouwe komplotdenkert... tssssk

deministerpresident | 30-01-12 | 12:31

Salamanderman | 30-01-12 | 12:10
En? Denk je dat met een presidentschap Nederland veranderen zou? Dan ineens verdwijnt de sneeuw en is het altijd lente in de ogen van de presidentskandidaten? Hebben we nog een nutteloze verkiezing en nog meer mensen die nooit naar ons zullen luisteren. Dat zal de wereld drastisch veranderen!

Nee even serieus, wat gaat het alternatief extra doen?

Razendsnel | 30-01-12 | 12:31

Lekker makkelijk hoor om een ondemocratisch instituut te bashen. Maar hoe democratisch is eigenlijk het alternatief van de gekozen president? Ik noem een Khadaffi, een Saddam Hussein, Poetin, Geert Wilders... Hoe democratisch zijn zij in hun huidige positie gekomen? En... hoe democratisch hebben zij zich gedragen na hun "verkiezing"? Kortom er valt nog wel iets te zeggen voor een instituut met aanstelling door God bij de almachtige bestemming door toevallig maar net als eerste uit een vorst geboren te worden. Of je nou wel of niet (zoals ik) in God gelooft laten we even in het midden. Het aanzien van een Goddelijk instituut maakt wereldwijd economische deurtjes open die Prins Wilders de 1e tijdens carnaval nog niet eens op een kier krijgt. Het mag wat kosten maar dan heb je ook wat.

Bergverzet | 30-01-12 | 12:30

Tijd om NL op te delen in twee stukken.
Kunnen de koningshuislovers, linksdebielen, onaangepaste allochtonen en ander gespuis in het ene deel leven en normale moderne en werkende mensen in het andere.
Vooral niet om geld komen bedelen aub.
(dit land heeeeeel zat is)

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:30

@NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:10
'Doe toch es normaal met je fake intelligentie.
We zijn hier in NL en schrijven NL.'
.
En je nick name dan...?

Van Dikhout | 30-01-12 | 12:30

Mooi stukje. Leve de Republiek! Wie dat circus leuk vindt, kan er ook vrijwillig voor betalen middels donaties, en niet de belastingbetaler dwingen aan deze onzin mee te betalen.

DutchLibertarian | 30-01-12 | 12:30

Voor al de blinde orangisten; afgelopen vrijdagavond was er een zeer kritisch programma geprogrammeerd op het publieke Nederland 2, 'De Wandeling'. De Argentijnse Alejandra Slutzky zou op prime-time, op vrijdagavond, haar beklag doen over de vader van Maxima. Zij stelt dat hij verantwoordelijk is voor de verdwijning van haar vader.
Het programma werd 'verwijderd' en vervangen door een nietszeggende 'De Wandeling' over godbetert de boerka, met als lachwekkende reden dat die zo actueel is.
Het programma over de vader van Maxima is vervolgens op zondagochtend 29 januari om 08:30 uur uitgezonden.

Volgens de site van ‘De Wandeling’:

‘In verband met de actualiteit van boerkaverbod waar het kabinet zojuist mee heeft ingestemd, vertelt Shaista vanavond in De Wandeling waarom zij een nikab draagt en een boete van 380 euro riskeert.

Hiermee vervalt de uitzending van Alejandra Slutzky vanavond, maar zondagochtend om 8.30 uur vertelt Alejandra wel in De Wandeling het verhaal over haar vader die is verdwenen in de vuile oorlog in Argentinie en de vader van prinses Maxima, Jorge Zorreguita daarvoor medeverantwoordelijk houdt.’

Ja, stel je voor een dergelijk onderwerp op vrijdagavond en op prime-time…

Niemands Knegt | 30-01-12 | 12:29

Het koningshuis aanhangen is net zoiets als geloven in een god. Sprookjes zijn het, maar dan zonder happy ending. En als de "afgevaardigden" even de kans krijgen jatten ze je geld en verkrachten ze je kinderen. Opzouten dus met kerk en koningshuis. Het land zou er een stukje mooier van worden!

deministerpresident | 30-01-12 | 12:28

@ FlyingDutchJan | 30-01-12 | 12:15
Je wordt op alle manieren bestolen en jij bent er ook nog trots op? Opdoeken dat corrupte roversnest.

vsblst | 30-01-12 | 12:28

Eigenlijk vind ik dat hele koningshuis best wel overbodig.
En waarom moet het allemaal zoveel kosten? Serieuze vraag: waarom? Het Zweedse koningshuis kost 10x zo weinig, en zij hebben bovendien een verzachtende omstandigheid: Prinses Madeleine, aka Princess Yummieboobs.
www.hkb.org.uk/scans/pages/princessMad...

Korreltje Zout | 30-01-12 | 12:28

Ben geen republikein maar ook niet echt anti-koningshuis, doch geef mij maar onze prins pils willem alexander boven beatrix anytime.

Juliana was nog wel een lief mens maar beatrix heeft het de laatste jaren laten varen door verrotte raspoetin en greet hofmans achtige adviseurs, groenlinks mutsen en islamofielen.

solidstate | 30-01-12 | 12:28

Binnenkort in de schappen: Suske en Wiske en de verdwijning van het Verspillingszieke Vorstenhuis.

Hierophantom | 30-01-12 | 12:27

Als ze gewoon belasting gaan betalen zoals elke nederlander en stoppen met die idiote linkse multi culti promotie mogen ze blijven.

denoorman | 30-01-12 | 12:27

@Butje Kef
Een president is maar één gezinnetje in plaats van die hele kudt familie. Een president wordt gekozen in plaats van een verkregen status. En een president doet nog is wat nuttigs in plaats van lintjes doorknippen.

keesforpresident | 30-01-12 | 12:26

Jammer dat we Willem de overbodige er voor terug krijgen...

Ali d | 30-01-12 | 12:26

Boeit helemaal niet of een president geld kost! Een president kunnen we tenminste wegsturen als 'ie niet bevalt. Koningshuis is dictatuur bij erfopvolging. Dat is ronduit middeleeuws en heeft in dit land geen plaats. Dat er nog wel méér mis is met onze democratie, praat dit mega-anachronisme niet goed.

Zware Majesteit | 30-01-12 | 12:25

Ook ik ben van mening dat Hare Saaiemeid haar langste tijd heeft gehad. Iemand die zo godsgruwelijk rijk is en het lef heeft het klootjesvolk er op te wijzen dat ze moet delen in haar welvaart, zo iemand is een omhooggevallen figuur, zo treffend neergezet door Tomas Ross. Omdat het klootjesvolk het zo graag wilt, zal ook Prins Pils de ruimte krijgen. Zolang het niet bij lintjes doorknippen blijft, zie ik nog steeds geen sprankje democratie in Nederland. Zeker met die enge Döner als onderkoning. Hier in Turkije kiezen ze in ieder geval ook nog de burgemeesters en de wijkhoofden. Maar ja, ze zijn hier dan ook achterlijk, vindt half Nederland nog steeds.

Van Dikhout | 30-01-12 | 12:24

Zit dat hoofddoekje je nog zo dwars, Johnnyfapper?

klabanus ten Haave | 30-01-12 | 12:24

@JQ
Qudtweekend gehad? Niet gene**kt?

fweddy | 30-01-12 | 12:23

Gezien alle schrijf en taalfouten denk ik dat Johnny er een vijf voor kreeg.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 12:22

De rijksvoorliegdienst zal alles wel ontkennen tot het laatste moment, maar om onverklaarbare redenen staat het paleis on de dam in eens niet meer in de stijgers. En laat dat nou net de locatie zijn waar de kroning zal plaatsvinden.

Gutmensch aus 020 | 30-01-12 | 12:21

Jan Boel | 30-01-12 | 12:20 Met hoedje en toetertje.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 12:21

OOOhráááánje bóóóhóóóven, roeptoeteren we straks toch allemaal weer in koorhoor. Dus huptatee, weer in de pas, druppende burgerlullen.

Jan Boel | 30-01-12 | 12:20

Ik voorzie een hele hoop aanvragen omtrent IP-nummers aankomen.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 12:20

Mooi! Die Bilderberghoer in het bejaardentehuis, Prins Pils met z'n auto tegen een boom en Maxima in d'r blote kudt dumpen in Mozambique; misschien kunnen de geyle negerts er nog wat mee.

Piep van Poep | 30-01-12 | 12:19

-Prachtige duidingstekst heer Quid-
Een kant en klaar ongeloofwaardig wijf die Duitse troel met achter de schermen een ongezonde niet te controleren invloed.
Nog ff gauw reedtlikkertje Donner strategisch weten te plaatsen en straks in Brakkenstein het toilet doortrekken.Daag mevr.von.AA.
Zal wel op de trouwdag van opvretertje Willum N.O.C. en en z´n tango-minnares plaatsvinden.
Getallensymboliek, hebben ze wat mee.

Ratzing. | 30-01-12 | 12:18

Johnny, dat is gewoon een schroefje in de wand hoor.

Een schroefje.

zeg maar jansen | 30-01-12 | 12:18

Ik zat bij het vorige topic al te denken... ik ken die vrouw ergens van. Nu weet ik het weer. Beatrix is het kakwijf dat overal schijt aan heeft.

deministerpresident | 30-01-12 | 12:18

Weer een topic voor zeiknederlanders. Wel of geen koningshuis maakt geen bal uit voor het reilen en zeilen van onze staat. Leave Bea alone!

Dikr | 30-01-12 | 12:17

Afgeschaafd zou ook kunnen. Ze geeft in ieder geval het goede voorbeeld als het gaat om langer doorwerken, ook al is het dan parttime.

witwas | 30-01-12 | 12:17

Een Duitser en een Argentijnse als koning en koningin. Alsof 1974 en 1978 nooit hebben plaatsgevonden.

spanarchist | 30-01-12 | 12:17

Ik waardeer de bijdrages van het koningshuis steeds meer als een probaat middel tegen de waan van de dag. Van mij mogen ze blijven. Met een president schiet je niks op.

niet voor de hond | 30-01-12 | 12:16

Hoe creëer je Karst T's.

de nakketikker | 30-01-12 | 12:16

Wat is dit voor stukje respectloos populistisch vaderland-haatend gebazel ? Wees trots op zo iets prachtigs als het koningshuis ! Van harte gefeliciteerd Beatrix ;) Oranje Boven !

FlyingDutchJan | 30-01-12 | 12:15

Hou eens een poll GS, kijken of we een monarchie blijven of liever een republiek.
Ik weet de uitslag al...

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:15

Trix met pensioen. Alex en Max gewoon aan het werk.
Van die paleizen maken we mooie musea.

Leve de republiek!

James Lastig | 30-01-12 | 12:15

Bronnen binnen het Koninklijk Huis geven aan dat HM haar reedt afveegt met redacteuren die 'afgeschafd' schrijven.

Klukkluk | 30-01-12 | 12:15

van mij mogen ze die hele kliek wegjorissen ... lang leve de republiek

alex.66 | 30-01-12 | 12:13

Biff Eagleburger | 30-01-12 | 12:10

Dan liever Koning Willem

dekameelisliev | 30-01-12 | 12:13

Zelfs uitgeschaft moet met een 't'.

CoJoNes | 30-01-12 | 12:13

Mevrouw met een vermogen van ergens tussen de 2 en 4 miljard euro dat klaagt over ongelijke verdeling van rijkdom. Iemand had haar op dat moment direct een knuppel in de nek moeten leggen, wat een verschrikkelijk provocatief wijf!!!

Eagle_Eye | 30-01-12 | 12:13

J. Quid is een talentloze MBO journalist. Komen de reaguursels nog wel eens boven de 100? Tijd om bij de buurtkrant te solliciteren.

Uiterst_Rechts | 30-01-12 | 12:12

weg met dat ongekozen, dus niet democratische tuig.

dat schijnbaar het erfrecht heeft op een hoop van onze belasting centen te mogen ontvangen, voor het zinloze (werk) wat ze schijnbaar uitvoeren.

doubleg | 30-01-12 | 12:12

Zo, JQ, alle oranjefrustratie weer een beetje kwijt jongen?

Reykjavik | 30-01-12 | 12:11

Kan die hele criminele familie niet weg? Ik bedoel, we hebben het wel steeds over die familie Nicolich in een gratis villa van de gemeenschap, maar deze bijstandsfamilie kan er ook wat van.

Stormageddon | 30-01-12 | 12:11

Och gut, de linkse maffia is weer aan het minnen geslagen...

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:11

Beste GS. Jullie geloven in sprookjes ?

Kamervraag | 30-01-12 | 12:11

niet eens. Beatrix is stoer. Willem daarentegen... mwah...

superjan | 30-01-12 | 12:11

@Butje Kef
Een president heeft nog naar zijn presidentsschap toe moeten werken, een koning(in) wordt geboren met een status. Wie verdient het geld dan rechtvaardiger? Stomme niet nadenkende middeleeuwse buttpauper!

Salamanderman | 30-01-12 | 12:10

Koning Willem of President Roemer? Ik houd m'n portemonnee vast en m'n paspoort gereed.

Biff Eagleburger | 30-01-12 | 12:10

@Ronman2k | 30-01-12 | 12:08
Doe toch es normaal met je fake intelligentie.
We zijn hier in NL en schrijven NL.

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:10

Komt haar woning dan ook vrij? Welke woningbouwvereniging is dat?

bello | 30-01-12 | 12:09

Goed artikel. Weg met die hypocriete tuthola. En snel!

YaHozna | 30-01-12 | 12:08

Ik dacht heel even bij het lezen van de titel dat het al zover was. Helaas, het mocht niet zo zijn.

Boerenhoofd | 30-01-12 | 12:08

Concordia res parvae crescunt!

Ronman2k | 30-01-12 | 12:08

Waar/wanneer kan ik me melden met mijn hooivork, pek en veren?
Pand Noord in Amsterdam?

NO MORE TEA FOR ME! | 30-01-12 | 12:08

afschaffen zit ook in 't kofschip.

IJzeren Hein | 30-01-12 | 12:07

AfgeschafT John.

Superior Bastard | 30-01-12 | 12:07

-weggejorist-

Butje Kef | 30-01-12 | 12:07

Leve de republiek!

Ronman2k | 30-01-12 | 12:07

Viva la republica!

Voor wie bovenstaande niet snapt: dat is Fries.

ZDEV | 30-01-12 | 12:06

Eigenlijk zou een Koningshuis pas een uitkering mogen ontvangen als hun eigen kapitaal op is. Zo werkt dat bij gewone burgers ook namelijk...

Tommygunner | 30-01-12 | 12:04

LOL, ingezonden van Geert?

Abelardus | 30-01-12 | 12:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken