Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Handig! Het subsidieboekje van Utrecht

ikwilbier.jpgIn de categorie: best wel verbijsterend interessant. Het subsidieboekje van de gemeente Utrecht. Kun je als gratisgeldgraaier lekker in bladeren om te zien voor welke potjes je allemaal in aanmerking komt. Werd gelinktipt naar aanleiding van het topic over de bijstandsmoeder die op kosten van de gemeente Maastricht wekelijks haar gedetineerde zoon in Tilburg mag zorgen vanwege vreselijk zielig. Nu is natuurlijk gewoon op de gemeentesite van Utrecht te vinden waarvoor bijzondere bijstand allemaal mogelijk is. Zoals op elke gemeentesite. Transparant informatie openbaren voor mensen die zoeken, prima. Maar de gemeente Utrecht gaat verder. Die brengen een hele glossy uit die opgestuurd worden naar mogelijk kandidaten. Boordevol tips om voor de meest debiele dingen fiscusduiten aan te vragen. Actief afhankelijken werven, Utrecht doet het gewoon. Vooral aanleren dat het totaal niet nodig is om zelf ook maar enige moeite te doen om aan geld te komen. Werken? Is voor de dommen. Gewoon geen kut uitvoeren en wachten tot de gemeente een mooi boekwerkje overhandigt hoe je aan nog meer centjes kunt komen. Na de break de highlights. Opklik voor groot utrechtbedelboek1_534.jpgWij hebben veel subsidies in de aanbieding. Maak zoveel mogelijk gebruik van de potjes geld die wij voor u klaar hebben staan. Vertel al uw vrienden over de gigantische hoeveelheden staatsruifduiten die u van ons ongezien kunt krijgen. Waarom de neuq zou je nog werken, als je zulke teksten thuis gestuurd krijgt? utrechtbedelboekje2_534.jpgSubsidie voor kleren die sneller slijten dan normaal. Speciaal voor mensen die denken dat genocide en hard werken inwisselbare termen zijn qua vreselijk erg. Hier kunnen we allemaal snoeiharde grappen over verzinnen, maar we zijn nog even aan het marathon facepalmen. utrechtbedelboek3_534.jpgDit is dus eigenlijk bijstand op water. Utrecht geeft geld uit aan mensen die denken dat je kunt genezen van homeopathie. Waanzin. Pure waanzin. Bovendien voelen mensen die voodoo beoefenen zich nu buitengesloten. utrechtbedelboek4_534.jpgPlaswekkers voor bedpissers, ook gewoon vergoed. Voor mensen die te lui zijn om zichzelf zindelijk te maken. Ultieme pampersubsidie, dit. utrechtbedelboekje5_534.jpgEn daar is de beruchte reiskostenvergoeding voor familie van gedetineerden. Die blijkbaar voor de staat in dezelfde categorie valt als reiskostenvergoeding voor mensen die ziek zijn. Die er zeg maar echt niks aan kunnen doen. En dat is dus precies het hele probleem.

Reaguursels

Inloggen

=dan ga je toch trouwen? Of ben je van plan over een paar jaar iemand anders te nemen om je bed te verwarmen?=
loser | 30-01-12 | 09:41
Ja natuurlijk, dat is toch wat meer dan de helft doet? Na 7 jaar zijn we de sleur en het wettige wijf zat. Alleen verwarmen we eerst jarenlang het bed van anderen. Tot de ega thuis er achter komt.
Huwelijk; het minste veelzijdige maar meest grappige stukje samenleving.

Vanbleautenbil | 30-01-12 | 13:22

Daarom willen linkse mensen altijd solidariteit van u. Met uw geld vullen ze de soepsidiepotjes die ze zelf zo snel mogelijk leeggraaien. Links graaien met een schijnheilige smoel, dat is echt het ergst.

lekker wijf | 30-01-12 | 12:29

en, dit is een duuuur boekje.

superjan | 30-01-12 | 11:38

@ZKH EénOog | 29-01-12 | 17:42
Kunnen we een uitzondering maken voor Utrecht-Oost? Wij betalen namelijk die soepsidies voor de rest van de stad

Den Meester | 30-01-12 | 10:04

He Quid: voordat je gaat zeiken over niet zindelijk worden van volwassen: mensen die een plaswekker nodig hebben, komt vanwege een medisch probleem. Maar ja, dit is weer lekker makkelijk scoren. Wees blij dat de overheid in elk geval bij wilt springen voor mensen die half verzuipen. Makkelijk geschreeuw van een andere sukkel om een andere baan te vinden.
Als die zeikerds zo trots zijn op hun huizen die ze zelf verdient hebben, laten zij dan hun Hypotheekaftrek maar links liggen. Mijns inziens is dat gewoon een ordinaire subsidie zodat jullie kunnen schreeuwen dat jullie voor je huis werken. Maar ondertussen elke maand het gewoon vinden om hypotheek-subsidie te ontvangen. Stellentje hypcrieten.

loser | 30-01-12 | 09:51

@ overVecht | 29-01-12 | 17:41

Wat ben je een sukkel. Als het voordeliger is om getrouwd te zijn, dan ga je toch trouwen. Of ben je van plan over een paar jaar iemand anders te nemen om je bed te verwarmen ?

loser | 30-01-12 | 09:41

Ik mis de bijstandsvader nog in dit verhaal.

Mark van Leeuwen | 30-01-12 | 09:26

Wat is er mis aan goede voorlichting?
Laten we blij zijn dat wanneer je rond moet komen van een absoluut minimum er nog wat potjes zijn voor onvoorziene kosten. We zeuren toch ook niet over voorlichting als iemand met een eigen huis 10 mille terug krijgt van de belasting? Jouw geld dus....

namensmijnhond | 30-01-12 | 09:22

Vandaar ook dat voedselbanken totaal overbodig zijn. Als je van alle regelingen gebruik maakt ontvang je meer geld dan iemand die voor een minimum salaris werkt.

Therapietje | 30-01-12 | 08:36

Alleen in het Nederlands is diskriminazie.

NLse alloch in Italy | 30-01-12 | 08:15

Johnny, had je gezopen? *kan koffie neerzet en een kan om het stukje taalkundig correcter mee te maken*

De Veroorzaker | 30-01-12 | 07:45

"Plaswekkers voor bedpissers, ook gewoon vergoed. Voor mensen die te lui zijn om zichzelf zindelijk te maken. Ultieme pampersubsidie, dit."

Hoef ontzettende hufter moet je zijn om dat te kunnen schrijven. Vaak is het inherent aan een redelijk ernstige ziekte, de reden dat de gemeente bijspringt is dat de ziekenkosten verzekaars dit niet willen vergoeden. Maar goed, om dat uberhaupt te kunnen snappen moet je maar eens in de ouderenzorg of gehandicaptenzorg gaan werken!

Hellsmurfje | 30-01-12 | 07:03

@kippevlees | 30-01-12 | 03:08
Kijk, en daarmee benoemen we de echte parasieten van de maatschappij.

Stormageddon | 30-01-12 | 04:25

Die paar ton Euro's subsidie die Faalheid Wolfsen krijgt moet ook maar eens stoppen!
Maar ja daar heb je dan wel de gemeenteraad van Utrecht voor nodig!

kippevlees | 30-01-12 | 03:08

Je zou denken: gratis geld, maar je komt er niet zomaar aan. Ik, in veronderstelling levend dat ik door mijn rug was gegaan, heb 8 weken thuis gelegen met een onstabiele wervelfractuur. Volgens de chirurg 1,5 mm van een dwarslaesie. Door deze mis-diagnose second opinion laten doen, van arts veranderd, een prothese in de rug gekregen van 4 titanium schroeven, 1 plaat en een titanium buis in de rugwervels. Enorme achterstand opgelopen door veel te laat opereren. Moest Fysiotherapie, kreeg vanuit het Antonius verwijsbrief mee voor onbeperkt fysio, blijkt dat de eerste 12 behandelingen zelf betaald moeten worden. Aanspraak op Bijz. Bijstand online aangevraagd, en al na 4,5 maand (!) uitsluitsel gekregen. Afgewezen want ik had het kunnen weten.... Ben blij dat ik toch maar ben gegaan, en niet de Gemeente Utrecht hen afgewacht.

legomuis | 30-01-12 | 01:25

Reinaert | 29-01-12 | 17:46
Al zou ik het nodig hebben en er recht op hebben, zou ik voor dat bedrag nog veel liever 's nachts toiletten gaan poetsen dan dat geneuzel uit te pluizen en dan op de koop toe ook nog geconfronteerd worden met kneuzige ambtenaren die denken dat ze met een paraaf onder zo'n aanvraagformulier hoogstpersoonlijk welvaart creëren. Sowieso heb ik nergens een grotere hekel aan dan aan het invullen van (ambtelijke) formulieren.

WirMachenMusik | 30-01-12 | 01:22

@lauwebal | 30-01-12 | 00:55
Nee, de gemeente betaalt die onzin niet, het rijk betaalt die onzin. Gemeenten zijn alleen maar een goedkope uitvoeringsinstantie voor het rijk. De gemeenteraad heeft er verder ook geen fuck over te zeggen en het gaat ook niet ten kost van de algemene middelen van de gemeente, het is geoormerkt geld vanuit het rijk. Er zijn geen tekorten in de bijzondere bijstand en het gaat niet ten koste van de gemeentekas dus ook de OZB heeft er niks mee te maken.

Wat wel: de rijksuitkering uit het gemeentefonds van de belastinginkomsten gaan omlaag door de bezuinigingen en daarom moeten gemeenten bezuinigen (zwembaden, bibliotheken dicht, voorzieningen worden verschraald en de eindjes moeten met gemeentelijke belastingen aan elkaar geknoopt; met name OZB, dat is de grootste hap.)

Het is toch opvallend dat de mensen die het meeste kankeren op het openbaar bestuur vaak het minste weten van hoe het werkt.

Stormageddon | 30-01-12 | 01:04

@IJzer70 | 29-01-12 | 21:53
Ja verdomd... kwartje valt. De wet werk & bijstand is inderdaad een rijkswet, waarvan de uitvoering bij de gemeenten is gelegd. Het geldt voor iedereen in gelijke mate, van Vaals tot Roodeschool, van Lobith tot Hoek van Holland en van Terschelling tot Sluiskil. Je hoeft dus de gemeenten de schuld te geven, die worden verplicht tot het uitvoeren van die wet, inclusief het publiceren van de maatregelen - en dat gebeurt bij de ene gemeente met een glossy boekje en bij de ander met een website, maar het verplichting. Daar krijgen ze van het rijk een pot geld voor en alléén daarvoor. Die potjes zitten overal overvol omdat er eigenlijk heel weinig gebruik van wordt gemaakt, maar het mag alléén maar daarvoor gebruikt worden.

Stormageddon | 30-01-12 | 00:55

Wtf! Hoe betaalt de gemeente al zie onzin? De OZB moet wel heel hoog zijn in Utrecht. En dat in een stad waar vooral onrendabelen wonen. Die kledingslijtage is gewoon lachwekkend. En batterijen voor een gehoorapparaat vergoeden, wtf? Vergoeding voor bezoek in ziekenhuis of gevangenis voor de auto 20 cent per kilometer. Mensen met een auto komen toch niet in aanmerking voor al die subsidies?

lauwebal | 30-01-12 | 00:55

Ik luctor et verzuip als ZZPer, niks worstelen en bovenkomen, ben pas geopereert aan m'n heup, geen stuiver kon ik krijgen om de lopende kosten even te dekken, jahaa de tiefus kon ik krijgen, wat een overgecultiveert tering landje is dit uiteindelijk, 'tis net "One flew over the cuckoo's nest", de imbecielen en onredabelen krijgen hun oren neus en reet volgedouwd!!.

swebe | 30-01-12 | 00:08

En Den Haag blijft fluitend naar het uitspansel kijken...
We begrijpen toch dat alle andere steden met meer dan 50.000 inwoners hier zo snel mogelijk aan mee gaan doen?
Ik snap dus niet waarom Nederland Griekenland niet redt met 900 miljard euro. Er zit zoveel poen in onze schatkist dat de naden op barsten staan.

Vanbleautenbil | 29-01-12 | 23:43

@Patrickvanc | 29-01-12 | 23:01
ingewikkeld is het bijna...

Houtbar | 29-01-12 | 23:12

Zijn gemeentes trouwens verplicht om dit soort rare regelingen te hebben?

Of mogen ze ook zeggen: je betaalt zelf je buskaartje maar.

Sowieso is de gevangenis-subsidie krom, want er zijn zat mensen die in Utrecht wonen en ouders/zussen/kinderen hebben die gewoon een huis hebben buiten Utrecht, en die benzine moet je ook zelf dokken.

Patrickvanc | 29-01-12 | 23:08

Als je in utrecht woont zit de fysiotherapie weer in het basispaket dus. Dus waarom zou je je daar voor verzekeren?

Patrickvanc | 29-01-12 | 23:01

Altijd min 1 voor verraders en achterbaks volk!

Houtbar | 29-01-12 | 22:57

@blinde kip | 29-01-12 | 17:46
Hoe GOED men het toen had? Dat geld moest ook toen ergens vandaan komen hoor...

vMuiden | 29-01-12 | 22:52

Je zal als bijstandsmoeder maar een bedplassend kind hebben. Dan is het toch fijn als er subsidie gegeven kan worden voor een plaswekker. Scheelt zo'n vrouwtje heel wat lakens wassen.

Kan GS niet eens wat tegen de echte graaicultuur roepen ipv mensen lastig vallen die toch al niks meer dan een bed, brood en onderdak hebben?

FalderalderalderAAA | 29-01-12 | 22:22

Dit gaat wel erg ver zo'n boekje. Er zijn situaties waar mensen echt subsidie nodig hebben. Gebruik het alleen daarvoor en zorg als gemeente dat die mensen het dan ook krijgen. Volgens mij scheelt dat een hoop voor hen die het echt mogen hebben en dan hou je denk ik veel meer over voor andere zaken die er ook toe doen, of belastingverlaging.

hangbuikzwijntje46 | 29-01-12 | 22:04

ik mag toch aannemen dat dat geld wel bij de mensen thuisgebracht wordt. ze hoeven het toch niet helemaal te gaan halen. utrecht is toch ook de stad van de truienman hans spekman (voorzitter van de pvda). niet werken, lekker op de bank met sigaret en bier en wachten tot het geld thuisgebracht wordt. mooier kunnen we het niet maken.

stellig | 29-01-12 | 21:42

Als ik mijn baas nou vraag mijn salaris te verlagen zodat ik in aanmerking kan komen voor de diverse soepsidies en kwijtscheldingen... En dan de rest van mijn salaris variabel laat maken..

Claude Jacque | 29-01-12 | 21:06

had ooit een buurman die bij een gemeente werkte net als zijn vrouw. kast van een huis, dikke auto altijd op vakantie of op pad. leuk bootje voor het weekend. niets mis mee. man werkte er ook hard voor. 1 x per 3 maanden bracht hij zn oude moeder naar het ziekenhuis voor controle +/- 25km van zijn woonlplaats en bracht haar uiteraard daarna weer naar huis. de lamlul declareerde de gereden km's bij het ziekenfonds en kreeg ze nog uitgekeerd ook. moraal van het verhaal, gelegenheid maakt de dief.

terazino | 29-01-12 | 21:01

Een glossy. Zo 1.0. Wanneer komt de iPad app?

frotteurist frenkie | 29-01-12 | 20:42

En alle rechtse geldgraaiers sturen nu hun vrouw met ouwe kleren langs.

drenkeling69 | 29-01-12 | 20:40

Haal die boekjes maar door de papiervernietiger, Aleid!

Plurkmans | 29-01-12 | 20:38

Ik zou de commentaren graag ook lezen, maar ik zit nu al ruim over mijn quotum facepalms per topic. *zak ijs zoeken gaat tegen de hoofdpijn*.

Teiltjes Tekort | 29-01-12 | 20:34

@Van Dikhout | 29-01-12 | 19:48

Dank je... jij bent echt God. Het kan niet anders.

Als je iets "benoemen" ziet als zeiken... prima. Ik geniet van het leven en betaal graag belasting voor degene die dat nodig hebben.

Er zijn alleen teveel mensen die wel KUNNEN werken maar die dat niet doen omdat een uitkering trekken EN subsidies evenveel oplevert als werken.

Maargoed.... ga lekker verder met je heerlijke burgerlijke leventje kudt zwitsal. Als je morgen deaudt valt zullen er weinig zijn die je missen... meningloze zoutzak.

overVecht | 29-01-12 | 20:21

Nederland krijgt zo langzamerhand een schaamtecultuur, je schaamt je om NLer te zijn.

ontlullen | 29-01-12 | 20:06

Zo'n plaswekker zal ons de kop niet kosten, maar dat er flink bezuinigd kan worden in de subsidiebranche is wel duidelijk als je ziet hoeveel subsidieadviseurs er een vette boterham verdienen door alleen al tussenpersoon te spelen.
Zo ken ik iemand die een bloeiende onderneming leidt met als core business het regelen van subsidies voor bedrijven als Heineken en dergelijke. En ja, ook hij is keurig aangesloten bij de beroepsvereniging voor subsidieadviseurs.

p boos | 29-01-12 | 20:06

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:16 |
Heb de hele draad gelezen en je begint mij behoorlijk te irriteren met je gesputter.
Volgens mij heeft niemand er moeite mee dat chronisch zieken, gehandicapten, werkenden met een minimum inkomen en ouderen die ontslagen zijn en na een jaar in de bijstand belanden, of AOWers met een heel klein pensioen recht hebben op een aantal regelingen.

Waar iedereen zich kapodt aan ergert is dat gezonde mensen, die nog nooit een slag gewerkt hebben en dat ook niet van plan zijn, bijvoorbeeld omdat zij weigeren de Nederlandse taal te leren, ook recht op die regelingen hebben.

Dáár moet nou eens een keer paal en perk aan worden gesteld. Maar dat zal de PvdA en de SP nooit voorstellen want dan zijn ze gelijk een groot deel van hun kiezers kwijt.

La Vie En Rose | 29-01-12 | 19:58

Even m'n baas laten weten dat ie de pleuris kan krijgen. Ik schei er mee uit.

Sjokoladevlaaa | 29-01-12 | 19:58

@Stormageddon | 29-01-12 | 19:42

Ik heb het idee, ook gezien bijv. de plusjes, dat het redelijk duidelijk was in mijn eerste tegel.

Tweede gedeelte van je tegel.... ja dáár maak ik mij dus ook druk om. Maar ik vind het ook belangrijk dat mijn medemens die geen flikker doet ook eens wat gaat doen!

Laten we er verder over ophouden. Wat ik al zei, we lulden even langs elkaar heen...

overVecht | 29-01-12 | 19:51

20 cent per kilometer? En het volk dat het uberhaubt mogelijk maakt dat er uitkeringen zijn krijgt maximaal 19 cent onbelast? Moet niet gekker worden.

raoul_203 | 29-01-12 | 19:49

@overVecht
@Stormageddon
Wat een stel lamzakken zijn jullie beiden. De een zeikt over te veel verdienen om uit de sociale ruif te mogen mee-eten en de ander vindt dat wie een partner onderhoudt, niet moet zeuren over een te laag inkomen.
.
Ik was 27 jaar toen ik mijn tweede vrouw leerde kennen. Beiden hadden we drie kids groot te brengen. We hebben gesappeld om van ons achten één familie te maken. Niks hand ophouden, alleen maar een dubbele baan, zodat mijn tweede vrouw de zes blagen kon opvangen uit school. Niks sleutelkinderen.
.
Ik word zo moe van dat hedendaagse gezeik. Heeft niemand dan meer iets over voor een ander? Moet alles per se gecalculeerd worden? Het woord 'liefde' is allang niet meer van deze tijd, laat staan het iets voor elkaar overhebben.
.
Toen de blagen de deur uit waren, werd mijn vrouw eindredacteur en haalde met werkweken van soms meer dan honderd uur per week de 'schade' in. De beloning? Een heerlijke oude dag aan de Turkse Rivièra waar de (klein)kinderen graag met vakantie naar toe gaan!
Ergo: stop eens met zeuren en leef!

Van Dikhout | 29-01-12 | 19:48

@ZDEV | 29-01-12 | 19:35
Bijzondere bijstand is een algemene wet, dus het is overal hetzelfde. Groningen is het niet anders dan, pak 'm beet Venlo of Middelburg. In Groningen zijn ze er wat opener in, wellicht. Onbegrijpelijk eigenlijk, want bijzondere bijstand is geoormerkt geld, dat blijft in de potjes, en kan niet worden overgeheveld naar de algemene middelen van de gemeente.

Stormageddon | 29-01-12 | 19:46

Dit verbijsterend?
Doet 's ff uitzoeken dan waar je nog recht op hebt als je dan een baantje vind en 'iets' boven het minimum gaat verdienen.
Zonder dipoloma's zou je wel compleet gestoord zijn om vanuit de bijstand nog proberen werk te zoeken.
Loont niet, hier in Nederland.

Ven1V1d1V1c1 | 29-01-12 | 19:44

@overVecht | 29-01-12 | 19:32
Schrijf het dan wat helderder op, in eerste instantie. Dan hoef ik me ook niet verwonderen over zo'n rare kronkel die er dan toch blijkbaar niet is.

Voorts zou ik me drukker maken over het geld dat bij bakken vol de grens over wordt gesodemieterd (naar Athene en Brussel bijvoorbeeld) dan over die paar centen die hier in Nederland blijven.

Stormageddon | 29-01-12 | 19:42

ZDEV | 29-01-12 | 19:36 | + 0 -

Dan ga je toch lekker een uitkering aanvragen niemand zal je tegenhouden.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:39

ZDEV | 29-01-12 | 19:35 | + 0 -

Deze regels bestaan al 20 jaar dus wat is er nieuw .en ja ook met de VVD in de regering konden deze regels gewoon doorgaan.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:38

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:33
Ja, langer in een uitkering zitten wordt beloond ipv aangepakt.

ZDEV | 29-01-12 | 19:36

@spanarchist | 29-01-12 | 19:31
Jij wilt weten of de waterval ook onder subsidie valt he.. slimmerik!

deraderendraaien | 29-01-12 | 19:34

Wat is de nieuwswaarde?
Akelige bij mij in de buurt is dat Nederlandse sukkels hier niet eens van weten terwijl onze finnen hele netwerken hebben om vooral toch niets te lopen.

Ven1V1d1V1c1 | 29-01-12 | 19:34

ZDEV | 29-01-12 | 19:31 | + 0 -

u hebt al meer dan vijf jaar een inkomen dat niet hoger is dan 110% van de bijstandsnorm.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:33

@Stormageddon | 29-01-12 | 19:20

Zucht....

Lees nou, daar ik het al een paar keer gevraagd heb, mijn tegels even na!

Ik WIL geen subsidie. Ik bén tevreden met mijn situatie. Ik vind het NIET erg om belasting te betalen. Het gaat mij erom wáár mijn geld heen gaat. Is dat voor mensen die het écht nodig hebben dan vind ik het prima. Maar er gaat ook teveel geld naar mensen die geen flikker uitvoeren terwijl ze dat wél kunnen.

Anyway... ik vind uw tegeltjes doorgaans wél leuk en/of waardevol dus ik vind het eigenlijk zonde om u nog meer dingen te verwijten etc.

Ik ga er dus maar even een draai aan geven. Prima dat u de moeite neemt op mij te reaguren maar we lopen aardig langs elkaar heen te lullen mbt de essentie..

overVecht | 29-01-12 | 19:32

Kan het ontladen van de spanning door het krijgen van een gerichte massage ook als alternatieve geneeswijze worden gezien? Het plaatselijke bordeel zal er blij mee zijn.

spanarchist | 29-01-12 | 19:31

@Stormageddon | 29-01-12 | 19:20
Dotteren is niet goed.

miko | 29-01-12 | 19:31

Kijk, hier regel je in Groningen een gratis TV. Een gemiddelde arbeider moet daar op zijn minst zijn vakantiebudget aan kapot slaan. Terwijl iemand met een uitkering permanent vakantie heeft.

gemeente.groningen.nl/uitkering/duurza...

ZDEV | 29-01-12 | 19:31

ZDEV | 29-01-12 | 19:24 | + 0 -

Er blijven altijd mensen die maken misbruik van deze subsidies.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:28

De Roma familie Nicolitch in Utrecht eist zelfs geld van het WMO loket aldaar.

Maar ja.. zij denken dat WMO staat voor Weg Met Ons loket,en blijven dus terug komen he!

deraderendraaien | 29-01-12 | 19:26

Zoetwaterpanharing | 29-01-12 | 19:20 | + 0 -

Bedankt voor de tip .

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:25

@L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:56
de hardnekkigen en gelukszoekers niet nee, die ontvangen belastinggelden.
Uitzonderingen daar gelaten, maar het gaat mij met name om de eerst 2 genoemden.

In Groningen krijg je er overigens nog een flatscreen, wasmachine, koelkast en strijkijzer bij. Kwestie van bedelen bij de soos. Is geen enkel probleem daar want de helft van de ambtenaren die daar werkt was eerst zelf een werkeloze. Andere werklozen wat extra's toeschuiven houdt het klantenbestand en dus hun baantje in stand.

ZDEV | 29-01-12 | 19:24

Voor u?
Zwemmen in een onafzienbare overvloed aan geld is geen pretje, zeker niet als u gemeente-ambtenaar bent. Door omstandigheden bent u waarschijnlijk niet meer in staat al het subsidiegeld op tijd verspild te krijgen. Hulp van een goed bezoldigd subsidieconsultant kan dan uitkomst bieden.
.
Wat wordt vergoed?
De gemeente vergoedt de kosten van een consult van een subsidiespecialist. Het te vergoeden bedrag voor zijn of haar praktijken is afhankelijk van de hoeveelheid geld die u in uw functie ondanks hard werken niet over de balk heeft weten te smijten. Eventueel kunt u daarnaast in aanmerking komen voor een vergoeding voor een op maat gemaakte balk. Kunt u de deur niet uit en moet de consultant langskomen, dan ontvangt u daarvoor aanvullend 275 euro.
.
Aanvragen
Voor deze regeling geldt de algemeen gesubsidieerde aanvraagprocedure. Kijk hiervoor bij 'Hoe krijg ik in 's hemelsnaam al dat belastinggeld weggewerkt?' op pagina 122.

Zoetwaterpanharing | 29-01-12 | 19:20

@overVecht | 29-01-12 | 19:09
Ik reageer alleen maar op datgene wat mij stoort, of waarin je ongelijk hebt. Verder kan het me allemaal geen reet schelen. Kijk, dat jij een wijf in huis haalt die je te vreten moet geven en voor wie je blijkbaar ook nog de studie betaalt, dat moet je helemaal zelf weten, maar daar als je dan klaagt dat je te weinig overhoudt en toeslagen wilt, maar niet krijgt omdat je te veel verdient is raar.

En tja, belasting betalen moet je. Ik heb het niet verzonnen, van mij hoeft het niet. Wat wil je dat ik daar verder zeg dan? Je zeurt en ik vertel je alleen maar dat het ergste nog moet komen en je nu al als een verongelijkte kleinburger tekeer gaat. Zo jong nog en dan al bozig en rancuneus op de maatschappij.
Van mij mag je, mij heb je er niet mee. Maar ik zou alvast een dotterafspraak gaan maken voor over 20 jaar.

Stormageddon | 29-01-12 | 19:20

@ZDEV | 29-01-12 | 19:17
Een raad, vertrek.En naar een land waar niet teveel virtueel geld omgaat :)

miko | 29-01-12 | 19:18

@neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:07
bij de inneem balie voor statiegeld.
*hips* dat weet ik 'toevallig'
*wekker zet*

miko | 29-01-12 | 19:17

Waar is de glossy die de lokale belastingbetaler uitlegt in +50 pagina's hoe hij onder diverse heffingen uit kan komen? Bijvoorbeeld de top tien redenen om je OZB omlaag te krijgen?

ZDEV | 29-01-12 | 19:17

doenormaal! | 29-01-12 | 19:11 | + 0 -

IK hoop dat je nooit gebruikt hoeft te maken van dit boekje want dan sta je er niet best voor.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:16

€0,20 per kilometer reiskostenvergoeding.
Iemand die wel werkt mag onbelast €0,19 vergoed krijgen.

Schrijnend.

ZDEV | 29-01-12 | 19:15

Dit is een prima land voor een ex communistisch partij

rosher | 29-01-12 | 19:15

@funkyd | 29-01-12 | 19:09 |
Je kunt je gewoon ziekmelden hoor, krijg je 100%.
Beterschap!

L.H. Oswald | 29-01-12 | 19:14

@Eurotokkie | 29-01-12 | 19:07
Hoeveel procent? Toch wel de absolute minderheid neem ik aan.

doenormaal! | 29-01-12 | 19:14

Stoppen met gratis geld en daar ipv belastingen naar beneden

rosher | 29-01-12 | 19:13

@neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:07
weet ik niet.Vraag dat eens aan no more tea.Die werkt daar geloof ik.

miko | 29-01-12 | 19:13

funkyd | 29-01-12 | 19:09 | + 0

Met 2200 euro netto zit je op 0,0 Euro aan subsidie.
zelfs de maagzuurremmers worden van 2012 niet meer vergoed.

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:12

@necrosis | 29-01-12 | 19:05

Er zitten anders verdomd handige wieltjes onder die dingen.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:12

@doenormaal! | 29-01-12 | 19:11
Word-t

doenormaal! | 29-01-12 | 19:11

@Eurotokkie | 29-01-12 | 18:50
Het boekje nog niet neem ik aan. Maar ik wordt hier een beetje onpasselijk van. Nederland draait zaken totaal om. Mensen die niet werken worden niet gestimuleerd om daar heel snel verandering in te brengen. Nee, ze worden zo veel mogelijk in de watten gelegd met zo'n boekje. Ze hadden beter een boekje kunnen maken met mogelijkheden om een tegenprestatie te geven voor het gratis geld dat ze krijgen. Een boekje waarin wordt benadrukt dat het krijgen van een uitkering geen vanzelfsprekendheid is. Dat anderen daar hard voor moeten werken en dat het ZEKER niet de bedoeling is niet zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan!

doenormaal! | 29-01-12 | 19:11

@Eurotokkie | 29-01-12 | 18:59

LOL, hoe kom je daar nu bij?

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:10

@Stormageddon | 29-01-12 | 19:05

Jij reageert ook alleen maar op dingen waar je, je gelijk in kan halen he? Reageer godverredomme ook eens op wat ik verder zeg..... of is dat te moeilijk voor je.

Wat laat jij je kennen zeg. Ik had je veel hoger ingeschat dan deze crap..

Mbt klagen... prima.. ik klaag... je hebt gelijk! Voelt goed of niet... lutser.

overVecht | 29-01-12 | 19:09

Kan iemand even voorrekenen hoeveel je netto per maand kunt "krijgen" op deze manier? Ik heb nu 2200 netto en een maagzweer/oververmoeidheid. Voordat het uitgroeit tot iets ernstigs, wil ik mijn opties op een rij zetten..

funkyd | 29-01-12 | 19:09

en als de zoon.. of dochter nou eens in ehhhh,ik noem maar wat,marokko,of spanje of nog verder vast zit ???...

degelukkigehollander | 29-01-12 | 19:08

Het probleem in een notedop. Het ondersteunen van zieken, gehandicapten en sociaal zwakkeren is een teken van beschaving. Het voornaamste probleem ligt hem in de definitie van wie er tot deze groep behoort. Dat wordt niet bepaald door objectieve criteria maar door de politieke waan van het moment.

spanarchist | 29-01-12 | 19:07

@miko | 29-01-12 | 18:58

Ook voor hun is een wekker heel handig, stel je voor dat je vergeet Schultenbräu te halen. (Of heeft de aldi een bezorgservice?)

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:07

@necrosis | 29-01-12 | 18:58
Vooruit omdat je het vriendelijk vraagt.

miko | 29-01-12 | 19:07

doenormaal! | 29-01-12 | 19:04 | + 0 -

Vrijwilligerswerk doen ze , of werken met behoud van een uitkering .

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:07

@neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:00
'Dinnetje wilde liever een laag keukenblok, anders moest ze steeds dat krukje verplaatsen.
*argument*

necrosis | 29-01-12 | 19:05

@overVecht | 29-01-12 | 18:57
Nou hohoho... je klaagt wel degelijk dat je net teveel verdient voor huurtoeslag en net teveel voor zorgtoeslag.

Stormageddon | 29-01-12 | 19:05

@verhaard | 29-01-12 | 18:50
Me dunkt dat gehandicapte wel volledig mee willen draaien.ik zie niet bepaald iemand met een bochel gelukkig zijn dan behalve als hij esmaralda zou mogen palen.Maar als je als bijvoorbeeld arbeidsongeschikte meer per maand overhoud dan een persoon met volledige baan dan maak je het veinzen van een gebrek/pijn wel erg verleidelijk.
*pijn in vingers krijgt*

miko | 29-01-12 | 19:04

En dat boekje is ook betaald met gemeenschapsgeld...
Het Nederlandse uitkeringsstelsel is een stelsel met een gat in de hand. Er kan niet genoeg aan worden uitgegeven. Tot het op is. Ze kunnen de Wwb (Wet werk en bijstand) beter omdopen tot de Wgva (Wet graaien voor asocialen). De meesten dan he. Mensen die in de Bijstand zitten kunnen best werken voor hun geld. Ook onbetaald. Ze zijn toch niet gehandicapt? Anders zouden ze wel in de WAO zitten. Een tegenprestatie stellen voor het geld dat je krijgt, geld waar anderen hard voor gewerkt hebben, is wel het minste dat je kan doen.

doenormaal! | 29-01-12 | 19:04

L.H. Oswald | 29-01-12 | 19:01 | + 0 -
Welja gebakje .

Eurotokkie | 29-01-12 | 19:02

Osteopaten stellen een diagnose door de schedel te betasten.
Dat een onbewezen behandelwijze zonder meetbaar resultaat gedeeltelijk door het ziekenfonds wordt vergoed is al erg genoeg, maar waarom moet de gemeente Utrecht deze kwakzalverij promoten door dat gedeelte te vergoeden dan niet door het ziekenfonds wordt betaald. Zou het niet beter zijn dat iemand met klachten naar een echte dokter gaat?

Osdorpertje | 29-01-12 | 19:01

@NO MORE TEA FOR ME! | 29-01-12 | 18:53
En dan worden ze hun huis uitgetrapt en gaan ze bij jou voor de stoep liggen, wachten tot jij naar je werk gaat en dan roven ze je huis leeg. Niet 1x maar gemiddeld zo'n 10x per jaar. En dan?
Betaal jij je alsnog blauw aan verzekeringspremies, dubbele sloten, hoge hekken, extra politie, justitie en gevangenissen. Ook dat kost allemaal geld. Dat beetje bijstand is heus goedkoper en veiliger.

Stormageddon | 29-01-12 | 19:01

@ Eurotokkie | 29-01-12 | 18:59 |
Welnee ei!

L.H. Oswald | 29-01-12 | 19:01

@Stormageddon | 29-01-12 | 18:47
eikels rapen en dat soort dingen is al op heel veel plaatsen verboden.Terwijl ik als kind nog bijna moest bramen en klokkebaaien/blauwe bosbes plukken voor mijn ouwe zijn,jawel, eigengemaakte bosvruchten jam.

miko | 29-01-12 | 19:00

@necrosis | 29-01-12 | 18:53

Zo'n opstapkrukje kost 5 tientjes, arbotechnisch goedgekeurd, heb er vorige week nog 5 gekocht.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 19:00

L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:56 | + 0 -

Mensen in de bijstand betalen ook belasting .

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:59

Wow, ik sta op nummer 8 van de minkudo losers met -357.
Bovendien is er ruim 130.000 keer op mijn knopjes gemept.
*opteert voor #1*

necrosis | 29-01-12 | 18:58

@verhaard | 29-01-12 | 18:50

Gehandicapten verdienen alle steun die we ze kunnen geven, helaas lopen er nogal wat ten onrechte afgekeurde jokers rond die het geld van mensen die het werkelijk nodig en verdiend hebben opsouperen.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:58

@ necrosis 18:53

Je hebt ook speelgoedwinkels die kleine keukentjes verkopen...

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:57

aanpassing

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:57

@Stormageddon | 29-01-12 | 18:50

Zucht... ik klaag niet. Ik benoem wat mij bevreemdt.... of mag dat niet?

Mag ik het niet vreemd vinden dat ik een groot gedeelte van mijn salaris aan de overheid moet afstaan?

Als je even goed gelezen had, had je kunnen zien ook dat ik geen subsidie WIL of wat dan ook. Red mij verder prima. Ik vind het alleen apart dat ik dus werk zodat andere niet hoeven te werken... (degene die het niet kunnen daar gelaten)

Zit je zelf toevallig met een uitkering thuis ofzo?

overVecht | 29-01-12 | 18:57

@Rector Reflector: Loonsubsidie zou ook een goed idee zijn, want je denkt toch niet dat ik zo'n lul die zijn jas aan houd en een pet op heeft bij het sollicitatie gesprek ook maar enige kans ga geven als ik daar het minimumloon voor moet betalen...

poepkop | 29-01-12 | 18:57

@Reinaert | 29-01-12 | 18:45
Was grapje.
Bedoelde eigenlijk dat ze de Waddenzee moesten dweilen.Het word tijd dat Nederland weer een eens tuk land bezet met een zompig moeras.Prins bier kan zijn kennis, ahum uitdragen en we hebben genoeg paupers om de kanaaltjes te graven.

miko | 29-01-12 | 18:56

@ [email protected] | 29-01-12 | 18:50
Alle reaguurders betalen belasting en de mensen die nu in de bijstand zitten hebben nog nooit belasting betaald?

L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:56

verhaard | 29-01-12 | 18:50 | + 0 -
Soms is een het nodig als werkgever om een kleine aanpassen te doen wat betreft werkomgeving hiervoor
kan de werkgever zelfs subsidie aanvragen.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:56

@Reinaert | 29-01-12 | 18:48

Die wekker gebruiken ze ook niet om te zeiken maar om ze er aan te herinneren dat ze Schultenbräu moeten halen.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:55

@ Reinaert 18:48

LOL. In mijn geboortedorp woonde ook zo'n lamzak die veel zoop. Die belde een keer om 06.00 aan om met mij een biertje te gaan drinken want die was echt in de veronderstelling dat het zes uur 's avonds was...

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:55

Een bijstandstrekker moet helemaal geen cash geld in handen krijgen.
Zijn huur moet door de gemeente direct worden betaald aan de verhuurder tot een max van 350 euro.
Zijn eten haalt hij maar bij de voedselbank en op doordeweekse dagen moet hij verplicht van 8.00h tot 17.30h aanwezig zijn in het gebouw van het CWI.
Tijdens die aanwezigheid Moet voortdurend naar werk worden gezocht, bij frustreren van zoekproces volgt onmiddellijke stop van betaling van huur.
Keihard aanpakken dergelijk werkschuw volk.
Dit land is ziek.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-01-12 | 18:53

@eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:44
Er was geen geld voor een vaatwasser, weet je wat het kost om een keuken op de juiste hoogte te maken voor iemand van 1,46 meter?

necrosis | 29-01-12 | 18:53

Schandalig dat er geen optie is waar je je persoonlijke situatie in kunt vullen en dat de voor jou geldende soebsidies gewoon maandelijks worden overgemaakt.

Nu moet je alles ook nog eens zelf uitzoeken!

Kan er geen soebsidie worden vrijgemaakt om een blik ambtenaren open te trekken die voor mij uitzoeken waar ik recht op heb?

Bill le Koek | 29-01-12 | 18:52

@[email protected] | 29-01-12 | 18:38

Dat bedrag gaat nog verder omlaag.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:51

@overVecht | 29-01-12 | 18:42
Ja, en met die feitjes geef je precies aan waar de schoen wringt: in het feit dat je samenwoont, en dat feit verwijt je de maatschappij cq. de overheid.
Van mij mag het, maar je bent er zelf deels schuld aan. Je had ook van te voren kunnen uitzoeken wat de consequenties van dat hokken financieel en fiscaal zou zijn in plaats je daarover achteraf te beklagen.

Stormageddon | 29-01-12 | 18:50

@miko | 29-01-12 | 18:26
Nou, de meeste gehandicapten willen echt niets liever dan gewoon meedraaien. Enig idee hoe het is om niet voor vol aan te worden gezien? Tel daarbij fysieke en mentale klachten bij op en ze verdienen echt wel n pedicure of plaswekker. Ook wel meer dan dat.

verhaard | 29-01-12 | 18:50

@L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:34
En in dat geval terecht dat zij in die omstandigheid op hun strepen gaan staan, zij hebben namelijk wel al die jaren belasting afgedragen aan de maatschappij.
Dat is een totaal andere insteek.

@[email protected] | 29-01-12 | 18:41
Niet bij mij, mag ik hopen?
Nooit getrouwd geweest en ik mis er niets aan.

necrosis | 29-01-12 | 18:50

De minkudominkukel is ook weer los? Welkom. En RSI aan je muisarm. Nú!

Reinaert | 29-01-12 | 18:50

doenormaal! | 29-01-12 | 18:45 | + 1 -

voor Aleid Wolfsen waren deze subsidies er al .

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:50

@Whitehouse | 29-01-12 | 18:33

Ga ergens anders lopen spammen.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:49

@spanarchist | 29-01-12 | 18:46

Tja, universele waarheden blijken euhmmmm..... universeel, hè.

Hoe droevig me dat soms ook stemt.

Reinaert | 29-01-12 | 18:49

@eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:30

Die herinner ik me nog maar al te goed, hemelschrijend.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:48

@neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:46

Geloel. Na twaalf blikken Schultenbräu weet de uitkeringsgerechtigde echt wel dat het inmiddels middag is en dat er geplast moet worden.

Daar heeft 'ie echt geen wekker voor nodig.

Reinaert | 29-01-12 | 18:48

De werkende armen en zij die in de bijstand zitten en arbeidsongeschikt zijn, gun ik dit van harte. De rest wordt door dit soort kadootjes alleen maar weg gehouden van werk.

mokum4all | 29-01-12 | 18:47

@miko | 29-01-12 | 18:41
Dat gaat er ook aan. Evenals paddestoelen plukken, hazelnoten en kastanjes uit het bos meenemen (want oneerlijke concurrentie voor eekhoortjes en ander bostuig), het wordt allemaal verboden.
Behalve voor allochtonen, daar leggen we speciale negersmulbossen voor aan. Die zijn immers zielig en liggen toch al aan het overheidsinfuus.

Stormageddon | 29-01-12 | 18:47

Reinaert | 29-01-12 | 18:33
Gemakzucht. Copypasten, je hoeft slechts de naam van de wethouder te veranderen en je hebt weer een tegel. En vrijwel altijd klopt het.

spanarchist | 29-01-12 | 18:46

@Andy Devins | 29-01-12 | 18:28

Welnee, die plaswekker is het ultieme statussymbool voor een uitkeringstrekker.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:46

Met een dankwoord van PvdA burgemeester Aleid Wolfsen neem ik aan?

Inderdaad mensen die werken zijn compleet gestoord. Note to self.

doenormaal! | 29-01-12 | 18:45

@L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:34
Zal niet gebeuren want tegen die tijd is de bijstandspot allang leeggevreten door de fraudeurs.

blinde kip | 29-01-12 | 18:45

@miko | 29-01-12 | 18:39

Ik ben ook tegenstander van het verstrekken van "graties geld", begrijp me vooral niet verkeerd. Iets met bestaansminimum, zorgplicht van de overheid, van die dingen.

Sober en doelmatig, zo staat het volgens mij zelfs in de wet. Dat je mensen vervolgens drie maal daags moet vernederen en daarmee weer een hoop nutteloze arbeid door ambtenaren genereert gaat me vervolgens dus echt een beetje te ver.

Daar is vast iets beters op te verzinnen ;-)

Reinaert | 29-01-12 | 18:45

@ necrosis 18:37

Daar heeft men ooit vaatwassers voor uitgevonden...

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:44

@Stormageddon | 29-01-12 | 18:08

nee hoor... ben niet verongelijkt... ik benoem wat feitjes bij elkaar.

Trouwens... ondanks dat ik niet begrijp dat u nog altijd een zwitsal heeft begrijp ik de rancune die u richting o.g. heeft niet helemaal. Schijnbaar in het verleden iets verkeerds tegen u gezegd?

overVecht | 29-01-12 | 18:42

@Stormageddon | 29-01-12 | 18:33
Ik weet het we hebben het er eerder over gehad.En ik zie het inderdaad ook als een reële bedreiging.Weer een vrijheid minder.Geniet nog maar van je oesters.Binnenkort hangt er een drone 24 uur per dag boven de wadden

miko | 29-01-12 | 18:41

@necrosis | 29-01-12 | 18:03
ik zie een stukje frustratie
;)

@Whitehouse | 29-01-12 | 18:33
-weggejorist- is just the beginning....

necrosis | 29-01-12 | 18:41

@Reinaert | 29-01-12 | 18:32
Het systeem hoeft niet de nek om.Wat ik wel vind is dat de uitkeringen niet dus danig moeten zijn dat het verlokkelijk word om niks te doen.verder mag wat mij betreft het minimum salaris dusdanig zijn dat je de gemiddelde uitkering trekker uitlacht.
Ow en stempelen,drie keer per dag graag.

miko | 29-01-12 | 18:39

Ook zwaar frustrerend dit;

elke werkende krijgt MAX 0,19 cent vergoeding per gereden kilometer.
Maar in Utrecht mag men criminele familieleden opzoeken voor 0,20 cent per gereden kilometer, en dat 1x per 2 weken.

Volslagen belachelijk en onacceptabel dit.

@Eurotokkie | 29-01-12 | 18:29
Voor één probleem bestaan er meerdere oplossingen.
Een ex-'dinnetje van mij is erg klein (dwerginnetje) en ze kreeg geld voor een aangepast keukenblok.
Dat keukenblok is zo laag dat ik niet kon helpen met de afwas vanwege mijn lengte.
Een krukje was goedkoper geweest, maar in ieder geval had ik een goed excuus om na het eten op de bank te gaan zitten.
*grinnikT*

necrosis | 29-01-12 | 18:37

Wit huys 18:33

Ga eens snel deaud!

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:37

De Endlösung der Nettozahlerfrage wordt zo te zien voortvarend opgepakt.

HoogToontje | 29-01-12 | 18:37

L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:34 | + 0 -

Dit zal hun nooit overkomen , echt.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:36

@necrosis | 29-01-12 | 18:10

You made my day!

overVecht | 29-01-12 | 18:34

Betreft hier gewoon de bijstandswet, is al tientallen jaren mogelijk bij vrijwel alle gemeenten. Net als de langdurigheidstoeslag en de potjes uit de minimafondsen. Hopelijk straks ook nog voor al die reaguurders hierboven, die hun baan gaan kwijt raken, met hun kinderen gedumpt worden door hun partner of met ander ongeluk te maken krijgen. Wat zullen ze op hun strepen gaan staan voor hun recht op bijstand.

L.H. Oswald | 29-01-12 | 18:34

herotozero.webb | 29-01-12 | 18:31 | + 0 -

Niet iedereen is het zelfde.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:33

@spanarchist | 29-01-12 | 18:32

Met grof geweld een open deur intrappen.

Mooi hè?

Reinaert | 29-01-12 | 18:33

-weggejorist-

Whitehouse | 29-01-12 | 18:33

@miko | 29-01-12 | 18:22
Het gaat er van komen. En wat is er ook makkelijker: 90% van de moestuintjes in dit land zijn toch al georganiseerd in volkstuinencomplexen met volkstuinenverenigingen, met ledenlijsten. Dus die klap kun je zo maken. Heel eenvoudig. x euro per vierkante meter. Onder het mom van: compensatie van inkomstenderving groenteboeren of zoiets. Bovendien is het gevaarlijk voor de volksgezondheid want groenten uit eigen tuin, daar is geen Voedsel en Warenautoriteit bij geweest, dus dat kan nooit goed zijn. En tja, in je eigen onderhoud voorzien zonder overheidsbemoeienis mag gewoon niet. Dan ben je niet solidair met de maatschappij. Het is dat veel linkse stemmers nogal ekologies bezig zijn en zelf onbespoten volkstuintjes hebben, dus de aarzeling is er nog... maar reken maar dat ze het gaan doen.
Het moet eerlijker! Stemt PvdA!

Stormageddon | 29-01-12 | 18:33

@miko | 29-01-12 | 18:26

Ach, een dwarslaesie veinzen is nog niet zo makkelijk hoor!

Maar alle gekheid op een subsidiestokje: geen enkel systeem is waterdicht, dat schreef ik al eerder. Er zijn altijd wel lieden die van dat systeem profiteren zonder er daadwerkelijk recht op te hebben. Maarrrrr: dat is nog geen reden om het hele systeem dan maar de nek om te draaien, dáár gaat het om. Zolang iedereen maar z'n bovenste boerenbest doet om misbruik en fraude te voorkomen zijn we al een heel eind.

Wat beter opgeleide dan wel beter gemotiveerde ambtenaren zouden daar ook nog wel eens in kunnen helpen. En da's een gratis advies aan gemeentebestuurderen die niet weten hoe ze hun toko moeten runnen.

Reinaert | 29-01-12 | 18:32

Rinda den Besten geeft graag gratis geld van anderen weg. Dat verwacht je toch niet van een pvda-wethouder.

spanarchist | 29-01-12 | 18:32

Ondanks dat ik veel beperkingen heb (Autisme en ADD) en recht heb op een wajong.
Heb ik gewoon een fulltime baan en verdien ik mijn eigen geld.
Ik wil niet profiteren van subsidies die ik blijkbaar helemaal niet nodig heb, ik red m'n eigen wel!

Waarom zou ik wel fulltime kunnen werken? En luie tokkies niet?

herotozero.webb | 29-01-12 | 18:31

Neemjemoederineenafrikaansland 18:20

Herinner je het topic ' Blij in de bijstand' nog? Tenenkrommend zoveel gratis geld die bijstandsmoeder kreeg...

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:30

@de grote Anti | 29-01-12 | 18:24
Mensen die zo lenig zijn dat ze hun benen in hun nek kunnen leggen, zijn volgens mij ook lenig genoeg om te werken.
Ik hoop dat er wat klantmanagers van de bijstand meelezen.........

necrosis | 29-01-12 | 18:30

Neemjemoederineenafrikaansland 18:20

Herinner je het topic ' Blij in de bijstand' nog? Tenenkrommend zoveel gratis geld die bijstandsmoeder kreeg...

eerstneukendanpraten | 29-01-12 | 18:30

miko | 29-01-12 | 18:26 | + 0 -
Heel wat gehandicapte konden dit wel totdat ze aan
persoonsgebonden budget gingen rommelen.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:29

Voor een Hogepriester van het Minarchisme, zoals ik, is dit een ware marteling.

Chiant | 29-01-12 | 18:29

Wie zijn die sukkels die al dat geld naar de gemeente sjouwen? Dat zijn dezelfde sukkels die zich hier lopen ergeren. Ik zou zeggen, betaal dan wat minder belasting. Ga minder werken, maak minder kilometers en koop minder rotzooi. Ga wonen in een huis dat je kan betalen. En zeik verder niet want de overheid is een monster en dat verander je toch niet.

Slomo | 29-01-12 | 18:29

@necrosis | 29-01-12 | 18:22
Ken uw klassiekers.

miko | 29-01-12 | 18:28

Ik wist niet dat een gratis plaswekker het ultieme, tot woedende jaloezie leidende statussymbool is.
Weer wat geleerd.

Andy Devins | 29-01-12 | 18:28

Huh, -1?? Spijkers en een stinkstokkie dan.. Iemand?? 12,50 per spijker en geen gekrijs. Utrecht betaald. Nu ook voor de handyman, doe het zelf alternatieve spijker tackers in de aanbieding.

klowiepowie | 29-01-12 | 18:27

@Reinaert | 29-01-12 | 18:11
Jammer dat gehandicapte niet vol aan de maatschappij mee kunnen doen.Maar om daar uitkeringen voor te scheppen die een normaal loon zowat evenaren is te gek voor woorden.Dat werkt veinzen alleen maar in de hand.

miko | 29-01-12 | 18:26

Stormageddon | 29-01-12 | 17:54 | + 0 -
Hè, verklap het nou niet !

Leuke link ! Thanx !

Rammstein | 29-01-12 | 18:24

@Rector Reflector | 29-01-12 | 18:14

Er is door de jaren heen natuurlijk ook veel geld verdampt in deze tak van sport, dus op zich kan het allemaal wel een béétje minder, zo eerlijk moeten we dan ook wel weer zijn.

Het kan allemaal echt wel een beetje effectiever en met name de overhead kan echt wel omlaag. Maar dat is is schril contrast tot de rest van de samenleving, da's waar, staatsbanken keren tenslotte ook miljoenenbonussen uit van "ons" geld. En zo hou je altijd wat.

Reinaert | 29-01-12 | 18:24

Binnenkort dus een heleboel utrechtse allochtonen met uitkering en mooie eelt-vrije voetjes in de slippers die zonder versleten kleding niet meer bedplassen maar wel hun been achter de nek kunnen leggen terwijl ze met een flinke joint in de mik met een koptelefoon op naar arabische top 40 hits luisteren met smeulende wierookstaafjes om zich heen..

Deze wethouder had beter 'regenboogbloem den besten' kunnen heten,maar misschien heeft ze wel haar naam veranderd.

Focking hippies.

The 'N' word.

de grote Anti | 29-01-12 | 18:24

lekker wijf | 29-01-12 | 18:19 | + -1 -

Wat denk je zelf , als ze deze subsidies afschaffen
dat je dan minder belasting gaat betalen .

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:22

@Stormageddon | 29-01-12 | 18:05
kippen belasting ja dat zou de dag zijn.
Tot dat niemand het meer trekt en de rode haan kraait.
Dingen die er als eerste uitgaan ,moestuin,openhaard kachel,weckpotten,diepvriezers,

miko | 29-01-12 | 18:22

@Rector Reflector | 29-01-12 | 18:16

De prikkel om te willen werken moet veel groter worden, dus uitkeringen verlagen en tegelijk de loonheffing.

Ik betaal voor een werknemer meer aan kosten en heffingen dan dat hij netto verdiend, dat is gewoon krankjorum.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:22

@miko | 29-01-12 | 18:16
Fan van The Accüsed?

necrosis | 29-01-12 | 18:22

En Gemeente Utrecht krijgt nog steeds de begroting rond??
Maar de hamvraag; waar haalt Gemeente Utrecht al dat geld vandaan voor die pampering?

Het lijkt meer en meer op een real life versie van Robin Hood daar, geld jatten van de werkenden (niet eens rijken, maar iedereen die werkt) om als Sinterklaas te kunnen spelen voor luie flikkers waarvan de helft niet eens wil integreren.

Werken en wonen in Utrecht is blijkbaar net zoiets als werkezel fungeren; je werkt je kapot en men blijft misbruik van je maken, om de doodeenvoudige reden dat je KUNT werken.

Decadent grootverdienend links tuig dat waarschijnlijk bonussen scoort met het slimmer weggeven van grotere bedragen om de vakgroep "klaplopen" tot een renderende bedrijfstak om te vormen. Marktwerking in het socialisme, zeg maar.
Doen ze goed in Utrecht met die onuitwisbare pisvlek aan het hoofd.

Jan Passant mk2 | 29-01-12 | 18:21

werken begint een scheldwoord te worden

karel laars | 29-01-12 | 18:20

Linkse bestuurders zijn een gevaar voor ons land. En als de SP de grootste gaat worden, wordt dit soort achterlijke geldsmijterij nog 10x erger. Links: eigen stemmers (luie parasiterende uitkeringstrekkers) eerst. Ik zeg: pure discriminatie en diefstal.

lekker wijf | 29-01-12 | 18:19

Ik begin zo onderhand een hekel aan mezelf te krijgen met m'n fulltime baan. In Nederland wordt je gestraft als je werkt. Dat is de echte en enige waarheid...

Dafman | 29-01-12 | 18:18

@overVecht | 29-01-12 | 17:58
trouwen en feesten. ik heb het verband nooit zo gezien.
more fun than an open casket funeral

miko | 29-01-12 | 18:16

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:13 | + 0 -
Uitkeringen verlagen is geen optie, omdat dit gelijk staat aan een persoonlijk faillissement, dat moeten we niet willen.
Het verlagen van de loonheffing vind ik wel een goed idee.

Rector Reflector | 29-01-12 | 18:16

Goh een gemeente die aan zijn inwoners duidelijk maakt welke wettelijke mogelijkheden er bestaan voor subsidies. Dat is toch gewoon een stuk dienstverlening? Ik zou niet anders van een gemeente willen verwachten.

Of het terecht is dat al die subsidies mogelijk zijn is iets anders, maar als ze er eenmaal zijn lijkt me het niet verkeerd van de gemeente haar inwoners er op te attenderen.

Luitenant Zeikerd | 29-01-12 | 18:14

Reinaert | 29-01-12 | 18:11 | + 1 -
Goed gesproken. Ik werk met deze doelgroep in een WSW-bedrijf. De regering wil op deze voorziening grof gaan bezuinigen. Dit leidt tot angst en onbegrip bij het personeel. Zeer schrijnend.

Rector Reflector | 29-01-12 | 18:14

@Rector Reflector | 29-01-12 | 18:06

Uitkeringen verlagen en minder loonbelasting heffen.

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 18:13

Alleen al hierom moet je het uitvoerende beleid nooit en te nimmer bij gemeenten leggen.
Al die linkse gemeentebesturen geven meer weg aan uitkeringen dan 20 miljoen werkenden bij elkaar kunnen...
Linksmensen en vooral linkse bestuurders horen thuis in tbs klinieken.
Ze willen NL vernietigen.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-01-12 | 18:13

@Feynman | 29-01-12 | 18:02

Mooi geschreven. Echter: er zijn ook mensen die écht niet aan de bak kunnen wegens bijvoorbeeld een stevige handicap. Vaak mensen die wel willen werken maar de kans niet krijgen want ook werkgevers branden hun vingers daar liever niet aan.

Voor al die mensen moet je natuurlijk wel een aantal regelingen in stand houden dunkt me. En dra je dat doet onderhoud je automagisch ook een aantal ruifvreters, zo werkt dat nu eenmaal, geen enkel systeem is waterdicht.

Dat je in algemene zin de kraan dichtdraait: eensch. Maar pas wel op dat de goeden niet onder de kwaden lijden, dat gebeurt namelijk maar al te vaak. En da's triest. Dieptriest.

Reinaert | 29-01-12 | 18:11

@overVecht | 29-01-12 | 18:06
Ik zou maar hard gaan oefenen op 'nee, ik wil niet'!
*gnehehehehe*

necrosis | 29-01-12 | 18:10

@overVecht | 29-01-12 | 18:01
Hoezo? Ik ben niet getrouwd en woon niet samen. We lijken in niets op elkaar. Maar ik wens je veel sterkte. Je bent nu al rancuneus en verongelijkt en het ergste moet nog komen.

Stormageddon | 29-01-12 | 18:08

Feynman | 29-01-12 | 18:02 | + 0 -

Het potje is wel noodzakelijk maar niet iedereen kon de weg vinden naar dit potje vandaar dit boekje , heel wat mensen werken en hebben een minimumloon en komen nauwelijks rond en ook deze mensen kunnen aanspraak maken dus niet alleen mensen met een uitkering.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:08

Los van het boekje.. Waarom zijn er *piep* dit soort regelingen?

*tijdelijke meltdown heeft*

Parel van het Zuiden | 29-01-12 | 18:07

Feynman | 29-01-12 | 18:02 | + 0 -
Helaas is de gemiddelde ongeschoolde fulltimebaan financieel minder interessant, dan het vangen van een uitkering met de daarbij behorende subsidies en kwijtscheldingen. Misschien is het om te beginnen zaak om werk te laten lonen. Meer betalen dus! Lang niet alle nederlanders beschikken over de capaciteiten om een zinvolle studie te bekostigen en-of te doorlopen.

Rector Reflector | 29-01-12 | 18:06

@necrosis | 29-01-12 | 18:03

ROFLOL!

overVecht | 29-01-12 | 18:06

@Feynman | 29-01-12 | 17:47
Iemand een hengel geven zal niet werken. Je mag niet zomaar vissen in Nederland, ben jij besodemieterd! Daar moet je een vergunning en een akte voor hebben, en je mag wat je vangt niet eten want dat schaadt de visstand en de ecologie, is slecht voor het milieu. Bovendien is dat oneerlijke concurrentie voor de beroepsvissers en de vishandel die daar belasting over betalen.

Zomaar vissen... Stel je voor dat dat kan helemaal niet. Je mag in Nederland niet in je eigen onderhoud voorzien als je daar geen belasting over betaalt. Ik heb al eerder gezegd: er komt een dag en dan mag je geen moestuin meer hebben en geen kippen houden zonder belastingaanslag. Dat plannetje ligt allang in een ambtenarenlade. Zeker weten.

Stormageddon | 29-01-12 | 18:05

Enige voordeel van die geldslurpende Grieken is dat zulke potjes de eerste zullen zijn die straks gaat sterven.

Bart_Bart | 29-01-12 | 18:04

@miko | 29-01-12 | 17:59

Natuurlijk zijn er lieden die niets liever doen dan soepsidie aanvragen (en incasseren, uiteraard) omdat ze verder toch niets om handen (willen) hebben. Meestal sociale warhoofden, politiek geesteszieken en andere zelfbenoemde levenskunstenaars.

En vaak lukt het ook nog ja, da's waar. Zo rolt Nederland.

Reinaert | 29-01-12 | 18:04

@Rector Reflector | 29-01-12 | 18:00

De taart wordt bijv. spacekeek enz....

overVecht | 29-01-12 | 18:03

@overVecht | 29-01-12 | 17:52
Eenmaal getrouwd ben je het bokje.
Dan moet je op commando naar je schoonfamilie en mag je hier niet meer reaguren.....

necrosis | 29-01-12 | 18:03

@Eurotokkie | 29-01-12 | 17:52 | + 0 -
Waarom is terug in de gemeentepot een probleem? Als iemand die daar 24/7 de tijd voor heeft het niet voor elkaar krijgt zich in te lezen dat is het potje blijkbaar niet noodzakelijk. Het is belachelijk dat we bijstandgerechtigden en ambtenaren elkaar jaar in jaar uit bezig houden met de uitkering, toeslagen en bijzondere voorzieningen te administreren.

Die tijd en energie kan veel beter gebruikt worden een vak te leren en aan de slag te gaan. Ik kijk daar twee dadergroepen aan. De uitkeringsgerechtigde die zijn hand ophoudt, maar even hard de ambtenaren en politici die de hand vullen. Bedelen heeft pas zin als er betaald wordt. Er wordt geen echte waarde gecreëerd of extra welvaart geschapen, het is een eindeloze zinloze inkomens nihivilatie. Een zero sum game.

Laten we ophouden met dit cententellen, gepamper en gemierenneuk en beginnen met de eerste stap naar werk. Of je nu 100 euro minder of meer aan een bijstandmoeder geeft in de maand, ze ze altijd eindigen met onoverkomelijke schulden en een huisuitzetting. Alleen een baan leidt tot stabiliteit, onafhankelijkheid en een Nederlandse financieel gezonde samenleving.

Feynman | 29-01-12 | 18:02

@Stormageddon | 29-01-12 | 17:54

Dan lijken we toch ergens op elkaar...

overVecht | 29-01-12 | 18:01

@blinde kip | 29-01-12 | 17:57
En ter aanvulling, die mensen peinsden begin jaren 80 toen de controle werd opgevoerd ineens rugpijn. Ik ken ook een paar mensen die daar echt last van hadden doordat ze hun rug in een scoliose hadden getild en de ouderenverzorging. Maar omdat zij iets later aanspraak maakten op eerst ZW en vervolgens de rest van de uitkeringmolen, kregen ze alle shit van de wereld over zich heen. Maakt dus ook nog uit of je inmiddels een goldmembercard hebt op uitkeringen. Zo laf is/was men wel bij de gemeente controle.

blinde kip | 29-01-12 | 18:01

Moonwarrior | 29-01-12 | 17:56 | + 0 -

Wilders moet gewoon doen waar hij goed in is namelijk zijn mond houden.

Eurotokkie | 29-01-12 | 18:00

Hoe zit het eigenlijk met die 37.500 euro voor FC Belhadi voor één op één gesprekken?
Onder welke regeling valt die, en indien niet van toepassing, wanneer wordt die terugbetaald?

Cuyahoga | 29-01-12 | 18:00

overVecht | 29-01-12 | 17:58 | + 1 -
Dat kan ik dan weer wel waarderen.

Rector Reflector | 29-01-12 | 18:00

@irma zonderboezem | 29-01-12 | 17:58

Nee hoor... zie mijn vorige tegeltje...

overVecht | 29-01-12 | 18:00

Weet je wat ik nog het ergste vind? Dat lachende smoelwerk van die Den Besten, dat PvdA hoofd. En het zinnetje 'we hebben veel in de aanbieding'.
Krijg helemaal de rambam met je graai- en geef gedrag, je zielug beleid en je hypocriete jat-subsidies. Wat hier gebeurd is het kopen van stemmen en stemvee. En dat, ja DAT van mijn centen, waar ik mij iedere dag de kolere voor moet werken omdat ik toevallig wel ballen heb en niet van jouw ruif wil vreten. En omdat ik niet tot dat lamzakken volk wil behoren, jullie 'clienten'. Gatverdamme, nee ik neem de PvdA-diefstal met opgeheven hoofd en ik betaal die boete ook nog wel als ik naar en klant moet racen. De afhankelijk die de PvdA hier neer zet is mensonterend en beschamend.

Sinterklaas bestaat zei Hans Wiegel ooit. Hij heeft nu zelfs een boekje geschreven.

Masturwasbeert | 29-01-12 | 17:59

@Rector Reflector | 29-01-12 | 17:56

ach.... u heeft reeds genoeg krediet bij mij dat ik u niet verbaal naar de hel stuur....

overVecht | 29-01-12 | 17:59

@irma zonderboezem | 29-01-12 | 17:58
En dat allemaal dankzij soepsidie!

kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:59

@Reinaert | 29-01-12 | 17:46
Er zijn anders genoeg mensen die er een fulltime job van hebben gemaakt.5 to 10% van de soepsidie.in sommige gevallen tiks dat lekker aan.Vaak is er geen enkel risico want bij falen hoef je absoluut niet terug te betalen.
PSI,houd in ieder geval een paar mensen van de straat.Dat de aanvrager 10 keer een en dezelfde persoon is daar maakt niemand zich druk over.Vooral als je training en opleiding *kuch* regelt voor je werknemers.Blind worden de checks uitgedeeld.

miko | 29-01-12 | 17:59

@Rector Reflector | 29-01-12 | 17:56

enige reden dat wij gaan trouwen is omdat we zin hebben in feest... serieus...

Daar wij er eigenlijk ook een hekel aan hebben gaan we dus ook ALLES... ja echt ALLES tegen de regels in doen...

overVecht | 29-01-12 | 17:58

@OverVecht

Wat leuk dat je gaat rouwen en er ook nog zin in hebt. Kun je daarna KLM naar Italië vakantie vieren onder het Nespressoding van stofzuigertje.....

Jij boft ook maar!!

irma zonderboezem | 29-01-12 | 17:58

Reinaert | 29-01-12 | 17:46

+VEEL

Bac | 29-01-12 | 17:57

@Reinaert | 29-01-12 | 17:48
Ik ken anders wel aardig wat figuren die toen al een langlopend abonnement hadden op de bijstand en gemeentepotjes. Toen durfde men alleen nog niet tegen ze te zeggen dat ze misschien eens moesten gaan werken.

blinde kip | 29-01-12 | 17:57

Zie het gelijk van Wilders in woord en beeld. Het is niet ontkenbaar dat er nog heel veel bezuinigd kan worden op linkse hobbies.

Moonwarrior | 29-01-12 | 17:56

Schoolvoorbeeldje van linksigheid dit.
Die verantwoordelijk linksmensen ontmoeten helemaal geen weerstand gedurende het verzinnen van idioterieën.
Dan lijkt al snel alles normaal.
Kijk, zo doen ze dat in SP gemeenten...
www.limburger.nl/article/20110809/REGI...
Wij linksdebielen dragen andermans geld achter u aan.
Wij eisen zo ongeveer dat u het aan neemt!
Zieker kan dit land niet worden.

NO MORE TEA FOR ME! | 29-01-12 | 17:56

overVecht | 29-01-12 | 17:52 | + 0 -
Excuses voor mijn cynisme overigens, ben een beetje allergisch voor alles wat met het huwelijk te maken heeft. Maar dat ligt aan mij.

Rector Reflector | 29-01-12 | 17:56

@Eurotokkie | 29-01-12 | 17:52

Wat overblijft wordt toegevoegd aan de algemene middelen.

Lees: het potje voor megalomane projecten & zelfbevlekking.

Reinaert | 29-01-12 | 17:56

@Rector Reflector | 29-01-12 | 17:51

Jeugd? Ik ben 30 en vrouwlief 25.... noem ik niet echt jeugd...

*van mw overVecht te horen krijgt dat hij iets minder details moet geven ivm wel anoniem lafbekje moet blijven*

overVecht | 29-01-12 | 17:56

relatief | 29-01-12 | 17:53 | + 0 -

Deze subsidies bestaan al jaren waarom er nu aandacht aan besteed wordt , geen idee.

Eurotokkie | 29-01-12 | 17:55

overVecht | 29-01-12 | 17:52 | + 0 -
Wat dat kost, trouwen.
Of gaat dat pas gebeuren als mevrouw ook een modaaltje heeft? Eerst zien of ze nog wil, als ze na haar studie onafhankelijk kan zijn.

Rector Reflector | 29-01-12 | 17:55

@overVecht | 29-01-12 | 17:51
Sneu typ. En dan nog trouwen ook. You're fucked, man.
(En dat is niet positief bedoeld.)
dontmarry.wordpress.com/

Stormageddon | 29-01-12 | 17:54

@overVecht | 29-01-12 | 17:50

Graag gedaan hoor. En één schrale troost: vandaag is het toevallig Utrecht maar dit is natuurlijk een landelijk fenomeen, al loopt niet iedere gemeente zo te koop met z'n soepsidiebeleid. Zeker niet in full-color op 120-grams papier en omstreken. Maar ja, geld mot rollen.

Andermans geld mot rollen dat is. Zo rollen gemeentes dan ook wel weer.

Reinaert | 29-01-12 | 17:54

Het probeem dat meneer Quid heeft lijkt me niet de communicatie over, maar het
bestaan van deze subsidies.

relatief | 29-01-12 | 17:53

Joost Maghetweten | 29-01-12 | 17:48 | + 0 -

Denk je dit echt , wordt eens wakker.

Eurotokkie | 29-01-12 | 17:53

@kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:48

Das waar..... ben wel verloofd...

*zin in de trouwerijdinges heeft*

overVecht | 29-01-12 | 17:52

Feynman | 29-01-12 | 17:47 | + 0 -

Als er geen aanspraak wordt gemaakt op deze potjes gaat alles terug in de gemeente pot en niemand zal er ooit iets van zien , ze houden bijna ieder jaar 4 miljoen over, natuurlijk kun je het op een bank zetten in IJsland voor 0,5 % rente .

Eurotokkie | 29-01-12 | 17:52

@Stormageddon | 29-01-12 | 17:47

Nee das waar... mw overVecht is alleen te mooi om niet full-time om je heen te hebben...

*weet dat mw overVecht vanaf de bank dit zit mee te lezen*

overVecht | 29-01-12 | 17:51

blinde kip | 29-01-12 | 17:49 | + 0 -
En dat is nu precies de reden dat de jeugd niet meer weet wat werken is. Het moet meteen een goede baan zijn met dito salaris.
Maar vrees niet, ik zie het sarcasme.

Rector Reflector | 29-01-12 | 17:51

@kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:44
Shit, net verhuist uit Utrecht. Zoekt u het even uit voor mijn huidige locatie? Ik werk wel iets teveel, vrees ik. Vertel dat overigens maar niet als u informeert.

blinde kip | 29-01-12 | 17:51

stinkstokkie wierook erbij. Hatsaah.. cashen!

klowiepowie | 29-01-12 | 17:51

@krankzinnig | 29-01-12 | 17:48
"Met de Mercedes/BMW naar de voedselbank is een guurrechts vooroordeel"

kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:50

@kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:48

Henk B. (we zullen geen namen noemen) zit daar niet mee hoor.

Maar da's dan ook een boer. Die hokt wel meer op.

Reinaert | 29-01-12 | 17:50

@Reinaert | 29-01-12 | 17:46

Dank je... stond op koken mbt dit onderwerp en u weet het zoals zo vaak weer even te relativeren.

*weer smile op zijn gezicht heeft*

overVecht | 29-01-12 | 17:50

*veiligstellen omhoog gooit*

alpha centauri | 29-01-12 | 17:49

Heeft Spekman waarschijnlijk veel input aan gegeven.

HeerBommel | 29-01-12 | 17:49

@Rector Reflector | 29-01-12 | 17:45
Vakkenvullen of krantenwijk? Dat is werkelijk zo kansloos qua loon. Met bedelen verdien je meer.

blinde kip | 29-01-12 | 17:49

@Rector Reflector | 29-01-12 | 17:45

Die werkt er inderdaad ook bij hoor. Bezig met afstuderen en ondertussen nog 4 dagen per week werken.

Moet ik wel willen we een beetje fatsoenlijk rond kunnen komen incl. leuke dingen doen.

Owja... mw overVecht haar paps HAD een bedrijf. Door crisis failliet maar daar houdt de studiefinancieringsinstantie geen rekening mee.... nee je pa HAD veel geld dus jij krijgt lekker weinig stufi...

overVecht | 29-01-12 | 17:49

@blinde kip | 29-01-12 | 17:46

Maar in 1977 hadden we ook nog een restantje arbeidsethos en wat kruimeltjes normen & waarden. Toen ging een zichzelf respecterend burger nog niet op -strooptocht- schooitocht langs de gemeentelijke instanties.

Anno tegenwoordig ligt dat gansch anders. Zoek de verschillen.

Reinaert | 29-01-12 | 17:48

@Eurotokkie | 29-01-12 | 17:45
Maar werkende mensen doen dat niet want die kunnen hun eigen boontjes wel doppen.

Joost Maghetweten | 29-01-12 | 17:48

Het is triest, maar de meest trieste gedachte hierachter is dat de linkse subsidieverstrekkers hiermee hun goedbetaalde banen veilgstellen.
In de zieligemensenindustrie is tenslotte dik geld te verdienen...

alpha centauri | 29-01-12 | 17:48

Ik heb nog wel een paar naalden liggen. Iemand?? 10 euro per naald en geen gekrijs.

klowiepowie | 29-01-12 | 17:48

Ze gaan er kennelijk wel vanuit dat ze een auto hebben anders hoef je niet te vermelden dat ze 20 cent per kilometer krijgen.

krankzinnig | 29-01-12 | 17:48

@overVecht | 29-01-12 | 17:41
Een beetje hokken voor het huwelijk. Dat mag niet van het CDA.

kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:48

Het stemt mij niet alleen somber dat er geld wordt gegeven voor dit soort doelen en hen, die alleen maar op de bank zitten. Dit soort potjes zijn opgericht door politici die stemvee kopen. Een bijstandsgerechtigde heeft hetzelfde stemrecht als de familie Fentener van Vlissingen.

Een extra laag depressie ontstaat in mijn hoofd als ik besef dat er ambtenaren zijn die denken dat ze werk verrichten door dit soort potjes te administreren. Die doodleuk aanvragen ontvangen, beoordelen en uitkeren. www.ikonrtv.nl/donderdagdocumentaire/d... De Haagse Sjonnie kon het niet beter verwoorden. De Haagse ambtenaren moesten blij zijn met de minima, anders zagen deze ambtenaren aan het eind van de maand ook hún geld niet.

Maar echt suïcidaal en onpasselijk wordt ik pas als je in dit soort proza de katernen over werk en re-integratie lees. Nergens een woord dat je met een avond LTS of MTS binnen een jaar gegarandeerd de rest van je leven werk hebt. Wel doorverwijzingen naar vage bureautjes met alleen maar mislukte Alfa`s die de zwakkere in de samenleving een minderwaardigheidscomplex aanpraten zodat zij in hun armoede blijven hangen. zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.htm...

Je kan iemand een vis geven, dan eet hij een dag. Je kan iemand een hengel geven dat eet hij een maand. Je kan ook iemand een opleiding en een baan geven. Dat is de enige weg naar een haalbare en betaalbare samenleving.

Feynman | 29-01-12 | 17:47

@blinde kip | 29-01-12 | 17:46
U woont toch in Utrecht? *extra Nespressocups bestelt*

kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:47

@Stormageddon | 29-01-12 | 17:44
We kunnen er niet aan beginnen om iedereen een cursus sliertjestaal en koranlessen te geven.

miko | 29-01-12 | 17:47

@overVecht | 29-01-12 | 17:41
Hé, jij moest zo nodig samenwonen. Is niet verplicht.

Stormageddon | 29-01-12 | 17:47

@overVecht | 29-01-12 | 17:42

Wie wil er nou wel soepsidie? Alle denkbare soepsidies binnenslepen is een dagtaak an sich want vergis je niet in de bureaucratie en de ambtelijke molens dus een normaal mens begint daar al helemaal niet aan.

Je houdt geen tijd meer over om te werken! Oh. Wacht......

Reinaert | 29-01-12 | 17:46

@Pasta-saus | 29-01-12 | 17:33
Sinds 1977 zijn de uitkeringen en tegemoetkomingen met meer dan een kwart omlaag gegaan. Moet je voorstellen hoe goed men het toen had.

blinde kip | 29-01-12 | 17:46

Trouwens ook werkende mensen kunnen gebruik maken van dit boekje , ook kunnen werkende mensen gebruik maken van de bijzondere bijstand.

Eurotokkie | 29-01-12 | 17:45

overVecht | 29-01-12 | 17:42 | + 0 -
Misschien een idee om mevrouw overVecht te laten vakkenvullen en/of een krantenwijkje erbij te laten nemen? Is vrij normaal onder studerend Nederland.

Rector Reflector | 29-01-12 | 17:45

Ach dat is nog niks. Ik woon in Nijmegen, daar ligt het geld voor het oprapen...

Drs. D. | 29-01-12 | 17:44

Hoe zit het met inburgerings- en sollicitatiecursussen? Die worden waarschijnlijk niet vergoed vanwege stigmatiserend, discriminerend en racistisch natuurlijk.

Stormageddon | 29-01-12 | 17:44

Het is me allemaal nog niet links genoeg. Ik stem SP!

Ir Rita Tie | 29-01-12 | 17:44

Wat gaaf!
Voortaan hebben reaguurders geen excuus meer mij niet te komen bezoeken voor een kopje Nespresso.
*rekent even uit 2 * 1200 km * 20 cent = 480 euro (KLM vliegt voor 200 euro heen en weer), komt u allen broeders en zusters*

kapotte_stofzuiger | 29-01-12 | 17:44

Ik WIL trouwens helemaal geen subsidie of wat dan ook. Wij redden ons prima... maar ik word er wel schijtziek van dat ik zoveel van mijn welverdiende geld aan die tering tokkies moet afstaan.

overVecht | 29-01-12 | 17:42

'Het valt niet mee om rond te komen van een laag inkomen. Als u weinig geld heeft, dan is het elke maand een hele kunst om de eindjes aan elkaar te knopen.'

Ja, of je neemt een andere/betere/tweede baan..

dekameelisliev | 29-01-12 | 17:42

Dit boekje is al zo oud als de weg naar Rome .

Eurotokkie | 29-01-12 | 17:42

En met al die leuke subsidies opgeteld bij je bijstand, zit je ver boven het minimum, en loont het in dit godvergeten kudtland om NIET te werken.

De weggeefcultuur, ALLE subsidies en Utrecht moeten per direct worden afgeschaft. NU!!

ZKH EénOog | 29-01-12 | 17:42

Het zijn zo te lezen allemaal gezondheidsgerelateerde subsidies. Wat is het punt dan precies? GS was toch zo tegen de beperking van het veel meer geldverslindende PGB?

EchteNederlander | 29-01-12 | 17:41

Staat er ook wat de subsidie is van een buitengewoon goed functionerende burgemeester?

Kloo te Hommel | 29-01-12 | 17:41

@Richard1234 | 29-01-12 | 17:37
Als je weet hoeveel *kuch* economische soepsidies worden gegeven sla je ook stijl achterover.
Landbouw hervormingen hebben zeker eind jaren tachtig begin negentig giga veel gekost en niets opgeleverd.uiteraard onder grote druk van de boerenpartij het CDA.Niks doen en toch geld krijgen.Vraag dat maar aan de akkerbouwers in Groningen.

miko | 29-01-12 | 17:41

Zouden er politici zijn die naar aanleiding van dit ten hemel schreiende booklet vragen durven te stellen??

Voor mij blijft het de vraag hoe ik ook in aanmerking kan komen voor aanvullende bijstand. Als ik mijn baan opzeg en thuis ga zitten zal ik er wel niet voor in aanmerking komen. Is er geen boekje voor tips??!

knight03 | 29-01-12 | 17:41

Utrecht heeft geld zat. Kijk maar naar de villa's waar ze hun zwervers in parkeren.

Joost Maghetweten | 29-01-12 | 17:41

Ja.... had het gezien...

Ik heb het ook eens uitgezocht en word enorm genaaid mbt dit onderwerp... waarom... hierom:

Ik werk en verdien iets boven modaal. Ansich dus prima. Mw overVecht studeert nog en daar we samenwonen maar niet getrouwd zijn loop ik tegen het volgende aan.

Ik betaal over een behoorlijk gedeelte van mijn salaris de maximale belasting. Ik verdien net iets teveel om zorgtoeslag te ontvangen. Ik verdien net iets teveel om huursubsidie te ontvangen.

Dat ik twee mensen moet onderhouden, een studie moet betalen, twee keer zorgverzekering moet betalen en alle vaste lasten voor twee personen daar kijken ze niet naar.

Nee. JIJ verdient net iets boven modaal dus JIJ moet extra veel belasting betalen en JIJ hebt vervolgens nergens recht op overVecht... want WIJ (lees overheid)moeten de mensen die NIET willen werken namelijk genoeg geld geven zodat ze ook kunnen leven... tsja..

Dat JIJ aan het eind van de rit minder overhoudt dan de thuiszittende tokkie is niet ons probleem

overVecht | 29-01-12 | 17:41

Is het boekje er ook in het Pools, Turks en Somalisch ?

Boomschade | 29-01-12 | 17:39

En wie Rinda heet moet haast wel een stomme koe zijn.

Sorry voor de Germanistische connotatie maar Aleida zal het me wel vergeven.

Reinaert | 29-01-12 | 17:38

Ik wil graag 2 tientjes voor een plaswekker.
Ambtenaar: U bent nog niet zindelijk?

*überlol*

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 17:37

"Wij hebben veel in de aanbieding".

De uitverkoop van Nederland as we know it ja. Da's waar.

Reinaert | 29-01-12 | 17:37

Waarom denk je dat ik nooit van mn leven op de SP, PvdA of GroenLinks zal stemmen?

Dit soort dingen heeft daar alles mee te maken.

Richard1234 | 29-01-12 | 17:37

Op zich goed dat de burger geïnformeerd word over haar rechten, inhoudelijk een hoop over de balk zo lijkt me.

Bac | 29-01-12 | 17:37

Ik mis de subsidies op condooms, dat zou nou handig zijn. Dan sterft die soort vanzelf uit.

BombaAriba | 29-01-12 | 17:36

Is er ook een voorleessubsidie voor uitvreters die te lui zijn om te lezen?

drs. Hunebed | 29-01-12 | 17:35

Katjing,
Daar gaat de beroepsbevolking van provisionele subsidie aanvragers.
Het gaat nu per folder.

miko | 29-01-12 | 17:35

Het is goed van de (lokale) overheid om de burgers te wijzen op diens rechten en plichten.
Hoewel het laatste voorbeeld tenenkrommend is, dunkt me.

Rector Reflector | 29-01-12 | 17:35

Je kan aan het hoorapparaat wel zien dat het gesubsidieerd is.

ChillBill | 29-01-12 | 17:35

Ik mis hoersoebsidie

Whiskeyjack | 29-01-12 | 17:35

Die plaswekker is te leuk om geen subsidie op te geven, die ambtenaren mogen toch ook wel lol hebben?

neemjemoederindemali | 29-01-12 | 17:33

Werken, dat deden ze in 1977. Het geld wordt letterlijk naar je toe gebracht. En daar is dit boekje een goed voorbeeld van.

Pasta-saus | 29-01-12 | 17:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken