Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STOP ACTA! Mailbomb uw volksvertegenwoordigers

stop-acta.jpg Prima initiatief van Marietje Schaake, europarlementariër voor D66. Via reddit - dat al eerder zeer succesvol actie voerde tegen copyrightbeschermende maatregelen die het internet aan banden proberen te leggen - probeert ze internetters te mobiliseren om parlementsleden online te stalken om op die manier ACTA van tafel te krijgen. Waarom? Omdat door ACTA straks individuele F5'ers snoeihard aangepakt gaan worden. Lees maar in het verdrag (PDF) onder Sectie 5, digital enforcement. KIJK MAAR! En omdat een petitie ook maar een middeleeuws middel is dat eigenlijk geen zier helpt. Een ontploffende mailbox maakt natuurlijk veel meer indruk. Eens kijken hoe ze in Brussel en Den Haag reageren wanneer de machtige netwerkgeneratie uit woede massaal haar harige vuist online op tafel slaat. Het internet kan wel een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid gebruiken. HIER ziet u wie er in het EP eigenlijk voor en tegen ACTA hebben gestemd. Dat is vooral handig wanneer de PVV voor de zoveelste keer probeert te spinnen dat ze heus wel tegen ACTA zijn, terwijl ze zich destijds gewoon ijskoud van stemmen hebben onthouden. Welnu, een lijst met mailadressen van EP-leden waar u uw grieven omtrent ACTA kunt droppen staat HIER. Eenzelfde lijst met leden van de Tweede Kamer vindt u DAAR. Probeer voor een keer de goatses en tubgirls thuis te laten. Een inhoudelijk verhaal waarom u ACTA niet ziet zitten werkt veel beter. Voor vragen kunt u Marietje natuurlijk ook zelf mailen op [email protected]. Met een beetje goede wil scharen meerdere partijen (we denken aan Bits of Freedom, De Piratenpartij en nog meer goedwillende blogs) zich achter deze actie en kunnen we dat verwerpelijke ACTA slopen. Power to the internets! ¡No pasarán! UPDATE: Mensen opletten: de politici die VOOR die motie stemden zijn TEGEN het ACTA-verdrag. Degene die TEGEN hebben gestemd zijn dus de villains die u moet mailbomben. Duidelijk zo? UPDATE: Website van EP heeft het zwaar wegens vermeende ddos-aanvallen van scriptkiddies. Hier en hier lijst met mailadressen. UPDATE: Solidariteit in de blogosfeer: Retecool & Sargasso doen mee. UPDATE: Ook Bits of Freedom sluit zich aan.

Reaguursels

Inloggen

Mag het parlement eigenlijk wel dat soort beslissingen nemen achter iedereen om?

Surfin_Bird | 27-01-12 | 15:30

Zal mij benieuwen of Greet zijn stem-slaven in het EU parlement opdracht zal geven om tegen te stemmen.
Wat onze blonde Greet (PVV) was er toch voor "Henk & Ria" ?
Dit is nu precies zoiets dat "Henk & Ria" zal criminaliseren en waar Greet tegen op kan treden.
Maar ik denk het niet, want buiten zijn geijkte islam-bashing, stemt ie gewoon trouw als een Pekinees mee met Rutte.

Lenco | 27-01-12 | 09:49

@krasse karel

Hou van Bemmel van de PVV maar is in de gaten...

Bac | 26-01-12 | 22:45

Wat een godvergeten judassen die PVV ers van Europa. Ik heb ze destijds gestemd maar ze draaien nog meer als de Pvda. walgelijk Boe Boe Ondhouden van stemmen i.p.v. tegen. mijn stem nooit meer.

krasse karel | 26-01-12 | 22:36

@reactie: graag volgende naschrift toevoegen: Iedere partij die voor ACTA stemt krijgt de komede 10 jaar een extragratis negatief stemadvies. We are the people, we are the power.

frysiandude | 26-01-12 | 22:33

Het stilzwijgen van de MSM is veelzeggend.

Niemands Knegt | 26-01-12 | 20:56

'applaus voor ons zelf' haha

Interpoolbal | 26-01-12 | 20:48

Reactie van SP, PVV, D66 en PvdA.
De eerste drie spraken zich in de mails nogmaals zéér tegen het verdrag uit, ik hoop dat ik er dus ook vanuit mag gaan dat zij hun standpunt daarover niet bijdraaien.
De PvdA bleef, hoe kan het ook anders, nog enigszins vaag. Ze zeiden dat ze zich wel zorgen maakten, maar gaven geen uitsluitsel over wat ze zouden stemmen.
.
@patrizio: Het zal ongetwijfeld iemand zijn die voor hun werkt en namens hen spreekt (alhoewel ze de reacties wel afsluiten met hun eigen naam, en dus in ieder geval insinueren dat ze het zelf mailen). Maar in principe maakt dat niet uit. Als die stagiair de hele dag mails over ACTA moet beantwoorden, zal hij dit overleggen met zijn/haar meerdere.

reinaarden | 26-01-12 | 20:00

Natuurlijk gaat internet aan banden gelegd worden. Mensen worden veel te veel geinformeerd via internet. Wees blij dat de 'overheersers' ook hierin consequent zijn zoals altijd. Namelijk schromelijk te laat, de geest is al uit de fles.

Smarties | 26-01-12 | 19:52

Net alsof die lui zelf hun mail lezen. Die hebben heus wel hun stagiaires om de spam van onbeduidende burgers te verwijderen. Het zegt al genoeg dat jullie het mailadres [email protected] geven (het stagiare-mailadres) in plaats van [email protected] (het persoonlijke mailadres).

patrizio | 26-01-12 | 19:45

@Merkava | 26-01-12 | 12:17 | + 6 -
Noem Teeven geen liberaal, dat is hij niet.

Zoiets | 26-01-12 | 19:14

reactie van sophie in t veld gehad *-)

Hans Gruber | 26-01-12 | 19:08

@ prikkebeenK | 26-01-12 | 18:22 |

haha ja dat kan natuurlijk ook.
een ander opvallend punt afgelopen week : de plotseling aangekondigde handelsmissie naar Israël.
hoe dan ook.. het riekt imho onfris op het binnenhof.

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 18:42

@oh nee he | 26-01-12 | 18:31
eh niet voor de burger... maar voor de tim kuijk's van deze wereld.

oh nee he | 26-01-12 | 18:32

@Handige Harrie | 26-01-12 | 12:27
als dat allemaal doorgaat was de kopieerheffing een lachterje een borrelhapje. het driesterren zesgangen diner kan dan beginnen

oh nee he | 26-01-12 | 18:31

@(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 18:06 Ik denk eerder dat het CDA bang is dat er teveel donaties uit de pedo-kerk in de openbaarheid komen. Dat is voor een instortende gristen-partij onwenselijk en verwoestend voor het toch al beschadigde imago.

prikkebeenK | 26-01-12 | 18:22

zo jongens.. ff dealen in de achterkamertjes..

' Partijen moeten verantwoordelijk worden voor het openbaar maken van partijgiften.

Dat zegt CDA-Kamerlid Ger Koopmans donderdag tijdens het debat over het wetsvoorstel Financiering politieke partijen.

Dit voorstel geeft partijen de mogelijkheid om sanctievrij alsnog de giften voor de buitenwereld af te schermen. Hij dient een amendement in om dit mogelijk te maken.

Koopmans noemt het onwenselijk dat partijen giften verplicht moeten melden bij de minister van Binnenlandse Zaken of de Kiesraad.

Het CDA lijkt met dit amendement de PVV tegemoet te komen. '

meteen duidelijk waarom de PVV zoveel draait..

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 18:06

I used to have freedom of speech, but then I took an ACTA to the internet.

Nietvoordekat | 26-01-12 | 17:32

Interpoolbal | 26-01-12 | 17:16
Ik heb er A.C.T.A. van gemaakt.

Hans Gruber | 26-01-12 | 17:31

@The Dominator | 26-01-12 | 14:25
Hoppa.... 153 al. Soort Occupy des Internets-mensenrechten-vrijheids.
Daar kun je een leuke Godwin op bouwen, zo van: 72 jaar geleden hadden we ons niet zo zonder slag of stoot laten innemen, "oh wacht"...

hfakker | 26-01-12 | 17:30

Net alle EU parlementariers gemaild.
Nu al een reactie van de SP en Nigel Farage.
Doen dus!

geertzoon | 26-01-12 | 17:27

onderaan deze blog ook een mooie standaard tekst voor de mail, alleen het woord ACTA moet je anders spellen omdat zoals inmiddels bekend is geworden bij veel parlementariërs anders in de 'negeerbox' beland: www.contentgirls.nl/2012/01/stop-acta-... (wat moet je er dan van maken? A-C-T-A of AC-jeweetwel-TA of ? nog andere suggesties?)

Interpoolbal | 26-01-12 | 17:16

@klaas.heitinga | 26-01-12 | 16:22 |
Zo jammer dat wij niet op Farage kunnen stemmen in 'ons' Europa.
Binnen een paar minuten zo'n antwoord; daar kunnen heel veel Nederlandse partijen heel veel van leren.

Niemands Knegt | 26-01-12 | 16:26

Niet te snel oordelen. Die PVV vertrouw ik ook niet zo, maar het viel me op dat Farage ook niet tegengestemd had, dus heb ik om commentaar gevraagd (binnen een paar minuten antwoord, zouden ze erop hebben zitten wachten?)

----

Thank you for writing to Nigel Farage, about a matter pertinent to an
impending vote on the ACTA, in the EU's pseudo-parliament.

Last year UKIP did not endorse a (non-binding) written declaration of
the EU's "parliament" (consultative assembly) asking the un-elected
EU-Commission to negotiate, on behalf of 27 European countries, an
agreement, with 12 other countries, about the suppression of
"counterfeit" products (a) more transparently (b) without injuring
fundamental freedoms (c) without classifying generic medicines as
"counterfeit" (d) without abolishing recourse to due legal processes and
(e) without penalising ISP's; because, indeed, the EU-Commission cannot
be trusted to negotiate such an agreement in accordance with these
criteria.

I mention this because, as you rightly say, the peoples of the European
Union have still not been told what the EU-Commission's
negotiating-position is, on these issues, despite
a further (also non-binding) resolution, of the "parliament", which was
adopted, and which did call unequivocally for this negotiating-position
to be revealed.

Some assert that signing the Written Declaration would have reinforced
the effect of this resolution, which was, in fact, merely to prompt the
EU-Commission to release a so-called "draft text" (and not necessarily
"the draft text")

The questions UKIP asks - and would like to have seen expressed, both in
the resolution and in the written declaration - are these: if the
EU-Commission cannot be trusted to negotiate such agreements, according
to the stated criteria, why is it being entrusted with negotiating such
agreements, and why do the resolution and the written declaration fail
to impugn explicitly the EU-Commission's competence to negotiate them?

Thus, the resolution and the written declaration merely cavil about
details of the negotiating-position, when the fundamental problem is the
identity and character of the negotiator, whose "draft text" is no
guarantee of what its negotiating-position is now, let alone what it may
become in the course of negotiations.

In this way, the resolution and the written declaration actually affirm
and support the EU-Commission's role as negotiator, even though
challenging its right to such a role would have been - and still would
be - the most effective way of ensuring that the EU-Commission played
this role in the manner desired.

It must be emphasised, however, that the EU-Commission has no difficulty
in ignoring the resolutions and written declarations of the
"parliament".

It is for these reasons that the UKIP did not vote in favour of the
resolution (except for the amendment calling for transparency) and did
not sign the written declaration.

We shall, however, vote - when it really matters - against the adoption
of the ACTA itself, even if it does fulfil some of the criteria
demanded; because, once adopted, the final text will be extensible and
mutable, as such agreements always are, by means of "implementing
powers" conferred upon the EU-Commission, or through piecemeal
amendment, by the EU-Commission, in such a way as to evade the radar of
the public and the "parliament".

klaas.heitinga | 26-01-12 | 16:22

tweakers.net/nieuws/79577/ratificatie-...
Update van Tweakers 14:47: Nederland heeft het acta-verdrag nog niet ondertekend, laat Europarlementariër Schaake na navraag weten. De Nederlandse ambassadeur zou niet op tijd toestemming hebben gekregen om het document te ondertekenen; de reden is onduidelijk. Waarschijnlijk gebeurt dit binnenkort alsnog.

Niemands Knegt | 26-01-12 | 16:22

Mijn mail aan de afwezige fractie voorzitter van de Europese VVD fractie Hans van Baalen:
Geachte heer van Baalen,
Als jarenlange Brabantse VVD stemmer gaat het mij ten zeerste aan het hart dat er liberalen in het Eurpese Parlement tegen de motie van het ACTA verdrag gestemd heeft en zich dus hiermee voor het ACTA verdrag uitspreken. Ook heb ik via votewatch.eu gezien dat Uzelf niet deze stemming kon bijwonen.
Het is voor mij onmogelijk om begrip op te brengen hoe een VVD'er zich kan herkennen in een zo verre controle van internet, zonder zijn eigen liberale beginselen te grabbel te gooien.
Kan ik U vriendelijk vragen om Uw rol als voorzitter van de Liberale Internationale te gebruiken om al uw fractie medeleden die tegen de ACTA motie gestemd hebben, te vragen hun liberale principes opnieuw af te wegen tegen de vrijheid beperkende werking dat dit verdrag dreigt te bewerkstelligen en daarnaast waar mogelijk Uw eigen Europese stem niet ongebruikt te laten wanneer deze zaak opnieuw in het Europese parlement in stemming komt.

TrinitySky | 26-01-12 | 15:41

Mijn mail aan tegenstemmer Toine Manders (VVD): Geachte heer Manders,
Als jarenlange Brabantse VVD stemmer gaat het mij ten zeerste aan het hart dat U tegen de motie van het ACTA verdrag gestemd heeft en zich dus hiermee zicht voor het ACTA verdrag uitspreekt.
Het is voor mij onmogelijk om begrip op te brengen hoe een VVD'er zich kan herkennen in een zo verre controle van internet, zonder zijn eigen liberale beginselen te grabbel te gooien.
Kan ik U vriendelijk vragen Uw liberale principes opnieuw af te wegen tegen de vrijheid beperkende werking dat dit verdrag dreigt te bewerkstelligen.
Zeker als ik er ook nog eens van uit ga dat U plaats heeft in het de commissie Consumentenbescherming, ga ik er U van uit dat de bescherming van individuele gebruikers van het internet serieus neemt.

TrinitySky | 26-01-12 | 15:39

Zo. Mail gestuurd aan alle tegenstemmers.

God Zelf | 26-01-12 | 15:38

@reinaarden | 26-01-12 | 15:24
-
Mijn beurt: lees bovenstaande comments.

The Dominator | 26-01-12 | 15:36

Correctie de door PVV ingehuurde ITer werkt ook voor CDA en ze script werkt nog steeds ROFLMFAO!!!!

Bac | 26-01-12 | 15:26

@jojo1956

Ho wacht even je vergeet wat. Ik heb die mail ook gehad. Deze man presteert het iig om als enige terug te mailen. Wat me opvalt is dat hij bovenaan de mail me adresseert op geslacht, daar kan je het volgende uit concluderen:
Hij is handig met computers en heeft dus voornaam aan geslacht gekoppeld en weet dmv dit systeem iedereen terug te mailen al is het per bulk.
Of hij is slim genoeg dit te laten doen.
Beide getuigd van enige kunde waar ik de rest niet op kan betrappen!

Bac | 26-01-12 | 15:25

Kreeg een standaardmail van Van Bemmel (PVV): "Voor alle duidelijkheid: Er is momenteel geen enkele politieke partij die heeft ingestemd met het ACTA verdrag. Dit verdrag gaat over veel zaken zoals bijvoorbeeld Auto’s medicijnen en bijvoorbeeld namaakschoenen. Dat er in principe een minister vanuit Nederland gaat onderhandelen om in ieder geval te bepleiten dat de vrijheid van de individuele internetter absoluut niet mag worden aangetast is uiteraard niet iets wat wij als politiek moeten gaan verbieden. Pas als het ACTA verdrag terugkomt en moet worden geratificeerd door Nederland, zal dit niet door de PVV worden gesteund, mocht het resultaat daadwerkelijk leiden tot de eerder genoemde aantasting van de rechten en vrijheden van de individuele internetters. Deze lijn is volledig consistent met datgene wat wij als Partij Voor de Vrijheid al jaren bepleiten: Een open internet is en blijft ons motto. Laten we hopen dat de andere partijen ook de moed hebben om dan de rug recht te houden en Europa tegenwicht durven te bieden!"

jojo1956 | 26-01-12 | 15:18

Zo net even alle kneusjes die voor hebben gestemd een persoonlijke mail gestuurd.

Helaas lees ik net pas over het ACTA filter....

GRRRR, misschien moet ik maar op ouderwetse wijze een boodschap versturen. Briefje om een steen en dan door het raam van de desbetreffende persoon. Als je daarna opgepakt en aangeklaagt wordt kan je dat beschouwen als een aflever bevestiging. :-)

GPZ550 | 26-01-12 | 15:18

@redactie

Wat Interpoolbal | 26-01-12 | 14:46 | zegt mag wel heel duidelijk worden!!!!!

Bac | 26-01-12 | 15:05

@gnusmas | 26-01-12 | 14:47
-
Maar goed dat Jhim van Bemmel mede over internetvrijheid gaat binnen de PVV. Vanaf nu acht ik de kans dus groot dat er flink gelobby'd wordt bij de PVV.

The Dominator | 26-01-12 | 14:50

prikkebeenK | 26-01-12 | 14:43
dat woord dus vermijden in de mails, goeie tip!

Interpoolbal | 26-01-12 | 14:46

-weggejorist-

prikkebeenK | 26-01-12 | 14:43

IN de Twitterz:

PieterOmtzigt Pieter Omtzigt
@
@bitsoffreedom in mijn mailbox is het nu wel duidelijk! Emaillen wordt moeilijk. Goede petitie wordt ook zeer gewaardeerd;-)

PieterOmtzigt Pieter Omtzigt
@
@bitsoffreedom ervaring: veel parlementariërs maken regel in mailbox om ACTA mails in aparte map te laten lopen.....

Zo gaan die vieze honden dus om met het volk (is niet nieuw natuurlijk). De vele puntjes zeggen mij dat die map net zo behandeld wordt als de map met spam.
In dit geval een CDA'er maar reken maar dat ze allemaal gewoon schijt hebben aan de kiezers.

prikkebeenK | 26-01-12 | 14:43

Zojuist antwoord gehad op me spam mail, van een PVVer!

Bac | 26-01-12 | 14:37

Breaking: 'Universal Music blijkt grootaandeelhouder in de PVV te zijn. Zo is bekend geworden onder de nieuw aangenomen Wet Financiering Politieke Partijen'.
-
Ik kan me al bijna zo'n situatie voorstellen.

The Dominator | 26-01-12 | 14:32

@ blinde kip | 26-01-12 | 13:53

Goedpraten of niet, de achterban neemt alles aan wat de grote blonde leider zegt. Bij de vorige stemming over openheid over ACTA heeft niet één PVV'ert "fout" gestemd, maar drie PVV'erts.
webwereld.nl/nieuws/65412/pvv-stemt-te...

Dit praten ze dan goed door te zeggen dat ze "verkeerd" hebben gestemd en een of ander vaag statement op de site.
Nu ze tegen moeten stemmen in het EP, stemmen ze gewoon niet. Je zou haast denken dat ze na het gezeik van de vorige keer wel tegen zouden stemmen om het werkelijke standpunt van de PVV in deze te tonen.... dat hebben ze bij deze dus gedaan door niet tégen ACTA te stemmen. Het één zeggen maar het tegenovergestelde doen. Wat ze de vorige keer eigenlijk al hebben gedaan.

gnusmas | 26-01-12 | 14:30

modderfokker23 | 26-01-12 | 14:27 |
That takes me back...

Hans Gruber | 26-01-12 | 14:29

Waarom brengen ze de braatolizer niet in stelling?

modderfokker23 | 26-01-12 | 14:27

@hfakker | 26-01-12 | 14:22
-
Inderdaad, het valt hier vies tegen. Blijkbaar denkt iedereen dat het wel los loopt na die ene (tijdelijke) overwinning op ACTA/PIPA.

The Dominator | 26-01-12 | 14:25

@Hans Gruber | 26-01-12 | 14:21
-
Kijk! Het leek me al bijna onmogelijk dat zo weinig anders mensen het ook 'fout' interpreteren. Dank u!

The Dominator | 26-01-12 | 14:23

Joegee en dan 118 louzy comments... Lekker actie-bereid dat w00t Internets volk...

hfakker | 26-01-12 | 14:22

Grietje Marietje legt het ook nog even uit hoe het zit met die stemming: twitter.com/MarietjeD66. Go you!

Hans Gruber | 26-01-12 | 14:21

@deraderendraaien | 26-01-12 | 14:14
-
Time will tell. Ik blijf hier sceptisch onder, zeker aangezien het gedrag van de PVV inzake deze kwestie het karakter heeft van een politieke truuk. Ik hoop dat de PVV, zoals jij denkt, internetvrijheid inderdaad grammaticaal interpreteert. Iets zegt mij echter dat de praktijk wat genuanceerder ligt.

The Dominator | 26-01-12 | 14:20

@The Dominator | 26-01-12 | 14:07
1 wat de PVV met internetvrijheid bedoeld lijkt mij duidelijk: vrijheid om vrij gebruik te maken van het internet! moeilijk hé!

2 Ze hebben niet gelijk tegen gestemd omdat het nog om een voorstel ging!,maar zullen tegenstemmen ingeval er Nederlandse vrijheden in het geding komen.

Lees de link dan nog een keer, of neem contact op met de fractieleden als je argwanend bent!

Zij zullen je zeker antwoord moeten kunnen geven.

deraderendraaien | 26-01-12 | 14:14

The Dominator | 26-01-12 | 14:01
dank voor je indirecte support, ik vind het ook maar een wazige kudtsite, had Brusselmans ook wel wat beter kunnen duiden in het topic, of alsnog even doen Brusselmans? achternaam van Marietje is inmiddels ook aangepast ;)

Interpoolbal | 26-01-12 | 14:09

@The Dominator | 26-01-12 | 14:01 |

Toegegeven, duidelijk is het echt niet. Probeer ACTA zelf maar eens te lezen, niet door te komen. En dan gaan ze mij wijsmaken dat alle EPers weten wat er in ACTA staat? Het is al een baan om ACTA te begrijpen en te lezen an sich, laat staan dat je ook nog over de kromheid van een banaan moet lezen en stemmen...

Hans Gruber | 26-01-12 | 14:08

@deraderendraaien | 26-01-12 | 14:02
-
De PVV stemt tegen wanneer 'de internetvrijheid van Nederlanders in het geding komt'. Vraag 1: Wat verstaat de PVV hieronder? Vraag 2: Waarom heeft de PVV alsnog niet tegengestemd toen het de kans had?
-
Antwoord: De PVV ziet mogelijk (nadruk op dit woord) wel wat in het beperken van het internetverkeer voor burgers, ten koste van zakelijke belangen. Anders is de logica ver te zoeken.

The Dominator | 26-01-12 | 14:07

@Hans Gruber | 26-01-12 | 13:57
-
Gedaan. Maar ik kan écht nergens op de site van het EP afleiden dat dit een motie tégen was. Het is en blijft onduidelijk opgesteld. Bottom line is dus dat er een kleine meerderheid is voor het ACTA verdrag.

The Dominator | 26-01-12 | 14:01

De PVV heeft zich onthouden van stemming. Verraad?

The Dominator | 26-01-12 | 14:00

je stem onhouden is niet TEGEN stemmen.

maar politiek stemmen.

en afwachten wie der "wint" en je dan daar bij aansluiten om achteraf te kunnen zeggen :

zie je ik was niet tegen jou, mag ik je vriendje zijn.

gider | 26-01-12 | 13:59

@The Dominator | 26-01-12 | 13:56 |
Lees de comments eerst eens door. Dan snap je het wel.

Hans Gruber | 26-01-12 | 13:57

@gnusmas | 26-01-12 | 13:41
Een partij voor de VRIJHEID die afwezig is bij dergelijke belangrijke stemmingen? Dat kan niemand goedpraten. Dat ze dit zullen merken is niets dan terecht. Evenals alle andere partijen die voor ACTA en nog meer vrijheidsbeperkende moties zijn.

blinde kip | 26-01-12 | 13:53

@BAC

volledig mee eens.

kon ik met mijn verstand ook niet bij, een referendum houden en er dan niks van aantrekken.

das gewoon schijt hebben aan de bevolking.

jammer dat de meerderheid van de mensen het te druk hebben met "leven" en zich stom laten houden met een paar luxe dingen en een beetje eten.

gider | 26-01-12 | 13:53

@Parel van het Zuiden

Ok ik snap, hoop dat je ongelijk krijgt!

Bac | 26-01-12 | 13:51

Zelfde categorie politici die riepen: Griekenland betaald alles tot de laatste cent terug + rente! pas als ze na een paar jaar in de politiek weer thuis zitten en het wachtgeld opraakt zien ze hun fouten in...

Interpoolbal | 26-01-12 | 13:50

@miko | 26-01-12 | 13:47
En dan nog de war on terror etc,alsof internet de oorzaak is.

miko | 26-01-12 | 13:50

@Stormageddon | 26-01-12 | 13:36
Nee, dat dacht ik al. Stomme zwitsal die geen moer weet dus....
:)

miko | 26-01-12 | 13:49

@Bac | 26-01-12 | 13:38

U is onbekend met cynisme?
.
Ik zal toch even uitleggen. Ik ga geen enkele van die 'volksvertegenwoordigers' mailen. Het geloof in de Nederlandse democratie, volksvertegenwoordiging en een oprechte invulling hiervan, is bij mij al lange tijd verdwenen. Een politiek die een 'klinkend' nee bij een referendum over een van de meest fundamentele keuzes van de afgelopen eeuw zo achteloos naast zich neer durft te leggen zal kort werk maken van al die emails en petities. Het zal oorverdovend stil blijven....

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 13:47

@deministerpresident | 26-01-12 | 13:25
Angst is het beste middel om de zaak te controleren.
Let maar eens op.Als er weer een pedo opgepakt word beschikt hij over tienduizenden foto's filmpjes etc.Dat het zowat niet bij elkaar te verzamelen is nog te bekijken denkt niemand bij na.Maar het internet is vies bah en mensen kunnen er alleen maar smeerlapperij mee doen.

miko | 26-01-12 | 13:47

het probleem is dat het niet onder de media gebracht wordt.

de meeste mensen die met hun dagelijkse dingen bezig zijn weten niet eens wat er zich op dit moment afspeelt met het vrije internet.

ze worden beinvloed door de media, (die hoofdzakelijk jammer genoeg in handen is van profijtgerichte mensen)

de sopa en acta tegenstanders worden afgestempelt als illigale downloaders die hun "gratis software" niet willen verliezen.

MAAR (grooter kon ik de MAAR niet maken anders was hij VEEEEEL groter)

MAAR... dat is niet het "ergste" gevolg van deze wetten!!!!!!

DEZE wetten geeft ENKELE mensen in de wereld over ALLE mensen te beslissen.

het internet is een collectief.
het internet is (nu nog vrij)
een collectief wat niet vrij is IS geen collectief maar een gestuurde stem!!!!!

ik kan der met mijn verstand niet bij dat er mensen stemmen VOOR sopa en acta wetende wat dit is.

je zou toch zeggen dat alleen mensen VOOR zulk een wet kiezen belangen hebben aan deze wetten.

conclusie: de mensen weten niet wat sopa en acta inhoud en welke gevolgen dit heeft.

ze worden verleid en op het verkeerde been gezet in de maling genomen door de ENKELE mensen die der wel belang in hebben.

nogmaals: deze wetten veranderen het vrije internet in een geregeert internet.

het is dan niet meer vrij!!!

gevolg: anderen bepalen wat U mag zien op het internet.

hebben we dan nog niet genoeg geleerd van de kranten en de tv deze zijn OOK geregeert door onze machthebbers die er belang aan hebben ons te vertellen wat WE IN HUN OGEN moet weten EN WT WE NIET MOGEN!!!!! WETEN.

gider | 26-01-12 | 13:45

Als de PVV geen actie onderneemt ben ik opeens voor een linksdragend, belastingverhogend, maoïstisch georiënteerd nederland vol met Freek de Jonge humor! Maar dan voor iedereen!

ojédiaré | 26-01-12 | 13:44

Wat een vervelende anti-PVV sfeer hangt hier weer rond. Joop.nl is zeker weer leeggelopen.

Voor de duidelijkheid, de PVV heeft niet VOOR ACTA gestemd. De PVV heeft gewoon op het verkeerde knopje gedrukt net als de vorige keer. Dat komt omdat de PVV het gewoon niet snapt. Onze aanhang snapt het ook niet, want die gaat EP'ers bestoken die vóór een anti-ACTA motie hebben gestemd.

gnusmas | 26-01-12 | 13:41

Volksvertegenwoordigers?
Ik wist niet dat we die hadden.

Slipsnifter | 26-01-12 | 13:40

@Parel van het Zuiden

Ok je kan op twee manieren mailen. Gelijk beginnen met een aanval op het persoon ga je niet ver mee komen dan werkt gewoon spammen in aantallen beter. Maar probeer gerust nog een keer!

Bac | 26-01-12 | 13:38

@miko | 26-01-12 | 13:25
"Our minds are harnassed by knowledge
By the hill and the will to succeed
And if that's not what you believe
Would you just let me know,
I'm not standing alone and
that I'm not just a voice in the crowd."

Bedoel je dat? Geen idee van wie dat is.

Stormageddon | 26-01-12 | 13:36

Geachte volksvertegenwoordiger,

Hoewel ik als Nederlandse burger heel goed begrijp dat de term 'volksvertegenwoordiger' niet helemaal van toepassing is op een persoon die vooral de belangen van de overheid, lobbyisten en machtige private en publieke instituties laat prevaleren boven die van het volk, richt ik mij in een wanhopige poging om toch vertegenwoordigd te worden tot u.
.
Er zijn de afgelopen decennia verschillende verdragen tot stand gekomen die het belang van de burger schaden maar zelden is een verdrag als ACTA op de rol gekomen dat op zo een vileine wijze grond- en burgerrechten beoogt te schenden alsmede onze concurrentiepositie in de globale economie in grote mate beperkt.
.
Ik doe dan ook een klemmend beroep op uw geweten en vraag u deze ene maal echt uw volk te vertegenwoordigen en te gaan staan voor de grond- en burgerrechten die u al zo vaak met de mond heeft beleid, maar niet heeft laten meewegen in uw oordeel.
.
Stop ACTA en herstel uw positie als volksvertegenwoordiger. Uw stemgedrag zal worden gezien en worden opgemerkt.
.
MvG,
.
-burger-
.
Zoiets?

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 13:35

@blinde kip | 26-01-12 | 12:17
De PVV draaien? Ongelofelijk.

Hölzenbein | 26-01-12 | 13:28

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 13:22 |
Uiteraard gaat de kinderporno en terrorisme kaart uitgebreid gespeeld worden, net zoals de laatste 10 jaar bij alles wordt gedaan.

deministerpresident | 26-01-12 | 13:25

@Stormageddon | 26-01-12 | 13:06
Ik denk dat voor hem deze quote wel van toepassing is.Net zoals de PVV Vrijheid in zijn naam heeft maar echt geen reedT snapt wat dat inhoud.

'But for now only our t-shirts cry freedom
And our voices are gagged by our greed'
Jij weet wel van wie het is.



miko | 26-01-12 | 13:25

Als we dan toch de guillotines uit het vet halen, laten we de ondertekenaars van het verdrag van Lissabon vooral niet vergeten, samen met de idioten die het ESM verdrag gaan ratificeren/tekenen.

neemjemoederindemali | 26-01-12 | 13:25

Ik mail me de pleuris. Alles komt terug.

jojo1956 | 26-01-12 | 13:23

@ OhJee | 26-01-12 | 13:17 |

door de snelle cloud ontwikkelingen (makkelijke controle overheden op al je data !) voorzie ik dat binnen afzienbare tijd harddisken groter dan 500 mb voor particulieren verboden worden.

encryptie is toegestaan mits je de sleutel netjes doorgeeft aan het landelijke encryptiebrueau.

en natuurlijk alleen toegang op het net als je vinger op de scanner ligt. (dit noemen ze vast een 'kinderpornoslot')

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 13:22

Ik mag toch hopelijk aannemen dat dhr. T. Staal onderweg naar Brussel is om onze "vertegenwoordigers" verantwoording af te laten leggen over hun stemkeuze?!

KeurMeester | 26-01-12 | 13:21

Ik had trouwens bedacht dat, als deze wet er door komt, we een database moeten maken met alle cd's, games, dvd's etc. Dus op het moment dat iemand gepakt wordt, zeg je dat je het origineel bezit maar dat je het hebt uitgeleend aan een vriend. Vervolgens ren je naar het uitgiftepunt om de benodigde beeld/game/geluidsdragers te halen om aan te tonen dat je de originelen daadwerkelijk bezit en daarna breng je ze weer terug zodat de volgende ze kan lenen als het nodig is.

deministerpresident | 26-01-12 | 13:20

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 12:48
LOL maar ik kan je gelukkig gerust stellen, als ACTA erdoor komt ben ik zelf ook redelijk de klos...

Interpoolbal | 26-01-12 | 13:19

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 13:14 Tijd om Truecrypt te downloaden en op te slaan voordat het verboden wordt. Want ook die wetgeving is in de maak.

OhJee | 26-01-12 | 13:17

Spam het hier nog maar een keer.
CNN reportage - Anonymous
anonops.blogspot.com/

KeurMeester | 26-01-12 | 13:17

@Heden Stamppot | 26-01-12 | 13:06
Ik denk dat je je daarin vergist, hoewel een mailtje veel minder betekent dan een handgeschreven brief. Een mailtje is snel verstuurd, kost de zender weinig moeite. Van een brief weet een parlementariër dat hij weliswaar maar door 1 persoon is geschreven, maar dat 10.000 mensen diezelfde mening hebben en niet die moeite nemen, maar wél stemmen.

Nu heeft dat in Nederland wel wat minder impact, want parlementariërs worden zelden tot nooit zelf, op persoonlijke titel met voorkeursstemmen gekozen (en dan nog betekent dat slechts 25% van de kiesdrempel - dus eigenlijk zijn ze zelf nooit gekozen, maar komen ze binnen op de slippen van de lijsttrekker/partij). Vandaar dat onze democratie ook door en door verrot is. Volksvertegenwoordigers alhier verdienen die naam helemaal niet.

In de VS ligt dat anders: daar wordt elke afgevaardigde en elke senator op persoonlijke titel gekozen en heeft een daadwerkelijk mandaat van de meerderheid. Een brief of mail van een kiezer heeft wel degelijk directe impact: 1 mail is 10.000 kiezers, een brief 100.000 en één aanvraag voor bezoek, afspraak in Washington staat voor een miljoen kiezers (afhankelijk van de staat, uiteraard). Een afgevaardigde dáár die weet dat en is zich dat zeer bewust. Hier zal dat wat minder zijn.

Stormageddon | 26-01-12 | 13:17

Stormageddon | 26-01-12 | 12:51
laten we maar ophouden want dit leidt tot niks, we zijn beide tegen acta en dat die site niet echt duidelijk is kunnen we allebei niks aan doen... heel goed van je dat jij meteen doorhad dat JA daar dus eigenlijk NEE betekende, +1 voor jou! ik zag mijn foutje ook snel in en heb dat hierboven meteen even aangegeven... verder reageerde ik enkel even op juw aaname dat ik dan ook meteen dom zou zijn... jij liep 10 jaar geleden niet in de luiers en ik ben niet dom... weer gewoon lief doen samen?

Interpoolbal | 26-01-12 | 13:16

had ik al gezegd ' met dank aan de PVV ? '... vast wel :)

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 13:16

ik zeg AKTIE en nog eens AKTIE..

Het verdrag verplicht onder meer internetproviders om de gegevens van vermeende auteursrechtschenders door te spelen naar de autoriteiten, ZONDER TUSSENKOMST VAN EEN RECHTER. Ook geeft het bijvoorbeeld douanebeambten de macht om geluidsdragers als mp3-spelers bij de grens te onderzoeken op auteursrechtelijk beschermd materiaal.

dus vb.. je gaat op vakantie en op het vliegveld wordt zowel je telefoon als je mp3speler even 'afgetapt'.. 2 weken later kom je thuis en ligt er een 'schikkingsvoorstel' op de mat om even 2650,- te betalen anders wordt het een rechtzaak..

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 13:14

Even een net mailtje maken om te versturen

Geachte volksvertegenwoordiger,

via deze weg wil ik u kenbaar maken dat ik mij ernstig zorgen maak over het ACTA verdrag. Ik hoop u via deze mail te kunnen overtuigen van het feit dat dit verdrag onze internetvrijheden zal ondermijnen. Dit is onacceptabel en ik verwacht van u als mijn vertegenwoordiger dat u er alles aan zult doen om er voor te zorgen dat de ACTA niet wordt ingevoerd.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking

Mvg,
-naam-

Eerste opzetje, kan iemand de tekst wat beter maken, niet mijn sterkste punt

deministerpresident | 26-01-12 | 13:14

Toine doet me denken aan dat ene GS.TV filmpje. Iets met poep eten ofzo.

Hans Gruber | 26-01-12 | 13:09

Een miljoen e-mailtjes maken geen indruk, 500.000 boze mensen op de stoep daarentegen wel. Maar ja, netwerk-generatie hè?

Heden Stamppot | 26-01-12 | 13:06

@1oog | 26-01-12 | 12:53
Tja, ik had het tussen aanhalingstekens moeten zetten. Te meer ook omdat deze nep-liberaal: www.votewatch.eu/cx_mep_details.php?eu... dus gewoon tegen het voorstel heeft gestemd en dus vóór ACTA is. Toine Manders is tegen vrijheid en tegen democratie. Wat hij dan bij de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie doet is me een raadsel.

Stormageddon | 26-01-12 | 13:06

@vreesenbeef | 26-01-12 | 13:04 |
Eens.

Hans Gruber | 26-01-12 | 13:05

Natuurlijk goed om voorstemmers te mailen maar vergeet niet de tegenstemmers een bedankje te sturen.

vreesenbeef | 26-01-12 | 13:04

Btw +1 voor Marietje Schaake

Jaimy Fox | 26-01-12 | 13:02

-weggejorist-

Bac | 26-01-12 | 13:01

-weggejorist-

eagleye | 26-01-12 | 13:00

@Vovochka | 26-01-12 | 12:57

Tuurlijk joh, kereltje Peggold weet niet eens hoe je liberaal schrijft.

neemjemoederindemali | 26-01-12 | 12:59

Marietje kan een standaard mailtje opstellen die welwillende inwoners kunnen copy-pasten, voorgekauwd maar wel effectief. Denk dat er dan heel wat meer zullen mailen (want makkelijker).

verhaard | 26-01-12 | 12:59

@Stormageddon | 26-01-12 | 12:46

Nederlandse liberale politieke partijen... Bestonden die maar!

*zucht meewarig*

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 12:57

D66 altijd +1. Tenminste echt een progressieve en liberale partij voor burgers. De VVD is liberaal voor zo ver het bedrijfsleven daar profijt van heeft.

Wat hebben die lapzwansen van de PVVrijheid EP fractie tot nu toe bereikt? Inderdaad, het verstoren van dodenherdenkingen. Stelletje plucheklevers, graaier, zakkenvullers en wat die meer zij!

Vovochka | 26-01-12 | 12:57

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:43

Lol, weet je wel tegen wie je het hebt? Mr. Storm loop hier al ff iets langer rond dan jou.

neemjemoederindemali | 26-01-12 | 12:56

Misschien kunnen jullie Bas Paternotte even langsturen en ze allemaal omkopen met een glaasje euroshopper cola.

medusa324 | 26-01-12 | 12:54

Misschien kunnen jullie Bas Paternotte even langsturen en ze allemaal omkopen met een glaasje euroshopper cola.

medusa324 | 26-01-12 | 12:54

Misschien een domme vraag maar wanneer hebben we die mensen in het EP eigenlijk gekozen?

*last heeft van korsakov*

neemjemoederindemali | 26-01-12 | 12:53

@Stormageddon Hilarisch om de PVV liberaal genoemd te zien worden. Zie overigens on uw rijtje slechts 1 liberale partij staan want met Fred Teeven en de invloed van de mannenbroeders van de SGP merk je bij de VVD er bijster weinig meer van vandaag de dag..

1oog | 26-01-12 | 12:53

@Stormageddon | 26-01-12 | 12:51

Die Zwitsal... What's up with that btw?

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 12:53

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:43
Joh? Jij weet wie ik ben, hoe oud ik ben en wat ik wel of niet doe? Alleen omdat ik met 2524 reaguursels een zwitsal heb en jij met 440 niet? *applaus*

Enfin, als jij niet kan lezen en wetgeving, wetsvoorstellen stemmingen en overheidswebsites niet snapt dan vraag ik me wel af of je al die petities die je hebt getekend en spamacties die je hebt ondernomen wel hebt begrepen en niet per ongeluk het tegenovergestelde hebt gedaan wat je hebt beoogd.

Stormageddon | 26-01-12 | 12:51

Als je dan toch mailt, vertel gelijk ff dat we ook geen, ik herhaal, GEEN ESM verdrag willen.

neemjemoederindemali | 26-01-12 | 12:49

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:43

Weet je wel zeker dat al die petities en mails TEGEN ACTA zijn geweest?
.
*Heeft misschien zojuist Interpoolbal als onbedoelde drijvende kracht achter ACTA ontmaskerd*

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 12:48

Heeft Jeanine Hennis al een tranentrekkende statement gemaakt of zit ze nog aan de tissues? Want ook VVD, SGP en CDA vinden de ACTA wel een mooie uitkomst.

Rob van Roos | 26-01-12 | 12:46

Uiteraard moeten de NL europarlementariers worden gemaild, maar veel belangrijker: de Tweede Kamer. Die kunnen en moeten het tegenhouden.
Vooral de liberalen (VVD, PVV, nou vooruit D'66), die moeten nu met de billen bloot.

Stormageddon | 26-01-12 | 12:46

Stormageddon | 26-01-12 | 12:40
ik begreep het inderdaad even niet helemaal goed, verder vocht ik al tegen dit soort kudtwetgeving toen jij nog in luiers liep zwitsal, heb alle mogelijke petities ondertekend, spam regelmatig beslissingmakers en wat doe jij hiertegen behalve bij de hand reageren op GS?

Interpoolbal | 26-01-12 | 12:43

too little, too late.

deministerpresident | 26-01-12 | 12:43

dat is nou is een leuk item.. zo'n Wim van de Camp die uitlegt wat ACTA is ..

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 12:42

Den Meester | 26-01-12 | 12:27
ok nou ik snap! was niet echt duidelijk, zal wel aan mij liggen dan... mijn post hierboven is dan ok omgekeerd, rijtje JA stemmers verdienen lieve tweet en Wim van de Camp mag plat getweet worden met anti ACTA berichten...
SORRY DEN MEESTER ea voor het misverstand...

Interpoolbal | 26-01-12 | 12:42

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:37
Schrijf dan gewoon: "ik snap de EU-website niet, ik snap het voorstel waarover gestemd is niet, ik ben een beetje dom".

Stormageddon | 26-01-12 | 12:40

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:37 |

Dat zijn ja stemmers tegen ANTI-ACTA. Mensen die dus nee gestemd hebben in die link zijn de boosdoeners.

Hans Gruber | 26-01-12 | 12:39

Lol. Tofik Dibi staat onder de SP in de mailinglist van de TK. pastebin.com/iTvRLxrZ

Fonx | 26-01-12 | 12:37

bespam de JA stemmers op twitter:
@SophieintVeld
@thijsberman
@EmineBozkurt
@BasEickhout
@Gerbrandy
@JudithMerkies
@judithineuropa
@MarietjeD66 ---> WTF?!?!?!? e heeft zelf ja gestemd volgens deze lijst:
www.votewatch.eu/cx_vote_details.php?i...

een lief tweetberichtje aan NEE stemmer Wim vd Camp kan ook natuurlijk:
@WimvandeCamp

Interpoolbal | 26-01-12 | 12:37

Vroeger, toen ik nog een simpele php mailbomber had... good times.
Beginning of the end dit, de macht is écht bang van het internet. Ze kunnen ons niet meer onder controle houden.

MrTitanski | 26-01-12 | 12:37

de PVV draait de vrijheid (op het net) de nek om.. opdat wij nooit vergeten !

(c)ZWITSUL | 26-01-12 | 12:37

Tegen de anti(!)ACTA motie en dus landverraders:
1 Bastiaan BELDER EFD
2 Wim van de CAMP EPP
3 Peter van DALEN ECR
4 Esther de LANGE EPP
5 Toine MANDERS ALDE/ADLE
6 Lambert van NISTELROOIJ EPP
7 Ria OOMEN-RUIJTEN EPP
8 Corien WORTMANN-KOOL EPP
Toevallig heel veel EPP wat de Europese CDA vertegenwoordiging is van het CDA. Enge mensen.

blinde kip | 26-01-12 | 12:36

Terroristisch gedrag van een stel hypocriete dieven.

Haarkopje | 26-01-12 | 12:35

GroenLinks stemde dus voor?

DerUnterMensch | 26-01-12 | 12:34

@Den Meester | 26-01-12 | 12:32 |

Wat dacht je dan? Extreem-rechtse partijen verenigen zich toch ook gewoon?

Romanov | 26-01-12 | 12:34

Gelukkig zijn er in ieder geval op het moment meer Nederlandse EPers tegen ACTA dan voor. Tot dat de PVV opeens wél gaat stemmen...

Hans Gruber | 26-01-12 | 12:33

Namen en rugnummers van wie zich heeft laten inpakken door lobbyisten graag (zoals de neocon Teeven)

Hoe kan de EU een verdrag tekenen terwijl de inhoud niet openbaar mocht worden gemaakt door kamerleden?
Dit krijg je met babyboomers aan de macht, ziekelijke neiging om alles maar te controleren.

Waarom nog stemmen? Ondemocratische wetten zoals Acta, ESM en het verdrag van Lissabon geven aan dat Nederland niks meer in te brengen te heeft.

keizeradmiraal | 26-01-12 | 12:33

dank voor de snelle update!

Mesmer | 26-01-12 | 12:32

@Den Meester
WHAHAHA. Wat een tokkie-nivo hier, hè ?

Gier | 26-01-12 | 12:32

Als we hem in Nederland tegen houden kan het ook niet meer naar de EU dus vol kracht onze Nederlandse parlementariërs SPAMHOEREN over ACTA. eur-lex.europa.eu/smartapi/cgi/sga_doc...

Jaimy Fox | 26-01-12 | 12:32

Wellicht domme vraag, maar hoe kan dit ACTA-initiatief nog actueel zijn als het merendeel (322 leden) heeft tegengestemd?

Semolina Pilchard | 26-01-12 | 12:32

Den Meester | 26-01-12 | 12:28
Gelukkig maar. Neemt overigens niet weg dat mijn vertrouwen niet stijgt, aangezien het grootste deel dus tegen 'tegen ACTA' heeft gestemd.

Razendsnel | 26-01-12 | 12:31

Yes, weer een nieuwe roze revolutie...

da wizard | 26-01-12 | 12:30

Servertje rookt nu al

Hans Gruber | 26-01-12 | 12:30

paginas met mailadressen zijn nu al dood..

Mesmer | 26-01-12 | 12:30

@Razendsnel | 26-01-12 | 12:27
nee, het is een motie tegen ACTA en daar is ze dus voor. Snapt iedereen het nu?

Den Meester | 26-01-12 | 12:28

Done!!

Sas | 26-01-12 | 12:28

@Interpoolbal | 26-01-12 | 12:25
nee sufferd, het gaat om een motie tegen ACTA en daar willen we dus juist voor zijn. Snap je het nu?

Den Meester | 26-01-12 | 12:27

Er staat dat Marietje Schaake 'loyal' is. Met een groen duimpje. Betekent dit dat ze voor ACTA heeft gestemd?

Ik vraag het voor de zekerheid maar even na, want ik kan het gewoon niet geloven. Marietje heb ik van de week nog een e-mail gestuurd om haar te complimenteren voor haar werk, en was het allemaal nog anti-ACTA. Ze is de enige politicus die ik nog vertrouwde aangezien alles wat eruit kwam, ontzettend goed klinkt. Heeft ze echt voor ACTA gestemd? Mijn hele vertrouwen in de politiek staat echt op het punt van instorten.

Razendsnel | 26-01-12 | 12:27

Partij van de Vrijheid... Laat me niet lachen.

De huidige coalitie is duidelijk BRUIN 1 voor het internet.

Inkleurmuis | 26-01-12 | 12:27

@burgerlijke ongehoorzaamheid''. ?
*
Koud maken .Afserveren.Links laten liggen.
Niets van aan trekken.De hens erin.Deaudt.

Ratzing. | 26-01-12 | 12:27

Als dit allemaal doorgaat, wordt de kopieerheffing op CDs/DVDs dan wel opgeheven? We betalen toch ook niet bij voorbaat boetes voor snelheidsovertredingen puur en alleen omdat we een auto bezitten?

Handige Harrie | 26-01-12 | 12:27

“Een inhoudelijk verhaal waarom u ACTA niet ziet zitten werkt veel beter.”
Want ze gaan 1000.000 mails aandachtig zitten lezen?

DerUnterMensch | 26-01-12 | 12:26

bij die eerste link naar EU parlement kun je onderaan meteen op de jastemmers klikken en zie je ook hun mailadres en soms ook persoonlijke websites: www.sophieintveld.eu die weer doorlinkt naar D66 site waar deze hypocriete kudtmevrouw vervolgens schijnheilig zegt juist voor burgerrechten en privacy op te komen, overheid mag geen uitzonderingspositie hebben zegt mevrouw hypocriet in dit stukje: www.d66.nl/intveld/nieuws/20120125/nie...

Interpoolbal | 26-01-12 | 12:25

De PVV is tegen de vrijheid van het internet zoals (Zoals ze zelf zeggen) de islam tegen het westen is...

PVV = Hypocriet

Inkleurmuis | 26-01-12 | 12:25

Heel fijn dit. Als de PVV samen met de andere Nederlandse voor had gestemd, was de motie aangenomen. Applaus en hulde voor onze grote blonde leider!

Den Meester | 26-01-12 | 12:24

Onder andere met dank aan het persisteren van onze gevestigde politieke partijen! Opdat we nooit vergeten...

Parel van het Zuiden | 26-01-12 | 12:22

Stassen didn't vote... dat valt me tegen van die MILF.

Semolina Pilchard | 26-01-12 | 12:21

Ik vraag me af wat Mutsaerts hiervan gevonden zou hebben.

DoOne | 26-01-12 | 12:21

was hier niet al eerder een topic over, zeg maar, een paar uur geleden, met nagenoeg dezelfde inhoud? Of zie ik dubbel?

Den Meester | 26-01-12 | 12:21

Herr Knäckebröd | 26-01-12 | 12:17
Exact. Das Vierte Reich is al grotendeels aan de macht en ik heb niet de indruk dat Nederland beseft dat dit juist voor ons land nogal verstrekkende gevolgen gaat hebben. Onbegrijpelijk hoe weinig weerstand er wordt geboden.

Absoluut niet waar | 26-01-12 | 12:20

Vooralsnog schittert de PVV door afwezigheid. 4 keer "Didn`t vote"

Biff Eagleburger | 26-01-12 | 12:20

Wie vertelt ons dat het zin heeft en geen tijdverspilling is. Als ze iets in hun hoofd hebben en het uitvoerbaar is, is het er niet meer uit te krijgen.

Boerenhoofd | 26-01-12 | 12:19

Ik vrees dat we toch al te laat zijn.
Kuik en kornuiten hebben het zooitje daar al zo ver dat ze denken dat elke burger een crimineel is.

Herr Knäckebröd | 26-01-12 | 12:17

Wie heeft Marietje geschaakt ?

Gier | 26-01-12 | 12:17

Het is Marietje Schaake. Brussel.

superjan | 26-01-12 | 12:17

Denk dat er weinig te doen valt om de natte droom van de überliberaal Teeven uit elkaar te doen spatten. In Brussel zijn ze vast ook al weken aan het circle-jerken op de gedachte van de ultieme onderdrukkings tool.

Merkava | 26-01-12 | 12:17

Onder andere met dank aan de draai van de PVV! Opdat we nooit vergeten.

blinde kip | 26-01-12 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken