Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nu ook arrestatie in NL inzake MegaUpload

zonderembleembenjenergens.jpg We hadden niets anders verwacht. Ook Nederland ligt met de aars wagenwijd open voor de FBI inzake de klopjacht op Megaupload. Gisteren is op Nederlands grondgebied de Est Andrus Nomm opgepakt. Omdat een rechter in Yankenland vermoedt dat hij schuldig is aan piraterij. Arr!! Uiteraard is in zulke gevallen een belletje vanuit de states naar Den Haag voldoende om alle instanties sofort aan het werk te krijgen. Dat moet ongeveer als volgt zijn gegaan: Minister Opstelten aan de telefoon: Yes yes, off course my American friend from The Justice Departemant. Sure we will hunt that man down even if we have no clue what he has done wrong. Piracy? That sounds very scary. We will release the hounds immediately and track that SOB down. He stands no chance. Our intelligence Service knows it's the highest priority. That is what us Dutchies do best. You Americans say: Jump! and then we say: how high? Hahaha! No, that was a Dutch joke. Nevermind. Do you want us to shut down those servers as well? Consider it done. Bye greetings from Ivo!". Echt het uberlaffe Nederland op zijn smalst. Een levensgevaarlijke moslimterrorist wordt door veiligheidsinstanties geen strobreed in de weggelegd, maar iemand die een retehandige innovatieve filesharingwebsite helpt op te bouwen wordt binnen een paar dagen met behulp van de Nederlandse politie van de straat geplukt. Het wachten is op SWAT-teams die vanuit choppers huizen binnenvallen en nietsvermoedende downloaders een zak over het hoofd trekken en in zee dumpen. Voor wie benieuwd is naar de andere kant van het verhaal, HIER een interview met de advocaat van MegaUpload. Horen wij daar Kamervragen? UPDATE: Het bewijs tegen Nomm zou bestaan uit een mail die hij stuurde naar de Nederlandse tech Bram van der Kolk + screenshot waarop te zien is hoe Nomm vanaf Megaupload.com een illegale episode van de TV-serie 'Chuck' zit te kijken. Ontzettende WTF? UPDATE: volledige aanklacht staat hier.

Reaguursels

Inloggen

@Gisler | 25-01-12 | 17:02
Even op Torrentfreak kijken welke VPN je moet pakken. Even zoeken naar het onderzoek dat ze hebben gedaan. Veel VPN slaan geen gegevens op. En anderen geven alleen info af wanneer het gaat om zware zaken (waarbij ze vermelden dat downloaden er nooit een zal zijn).
.
Dat zwitsalletje mag je nog even houden.
.
Schokkend dat er dus zo weinig bewijs tegen deze man is en dat alleen aan te tonen is dat hij heeft gedownload. Houd deze arrestatie nu ook in dat we mensen gaan uitleveren voor dingen die hier gewoon legaal zijn??
.
Ivo, haal die LU eens uit je mond en Laat je eens horen.

Da was ik nie... | 26-01-12 | 02:06

Ziek, gewoon ziek en verrot.

Tinus Trekveer | 26-01-12 | 00:29

als we dan zo diep met de tong in de amerikaanse aarsch zitten mogen we toch zeker wel korting krijgen op de JSF ?

Bamzaaiert | 25-01-12 | 22:12

die zogenaamde moslimterroristen zijn allemaal CIA en/of MI6 agenten, zie 11 september, zie die underwear bomber die nota bene van de amerikaanse state deparment een visum kreeg en persoonlijk op het vliegtuig gezet is.
Dat het hier precies zo gaat is alleen maar een bevestiging van wat we allang wisten. Het trieste is dat 90-95% procent van het volk nog gelooft ook en meteen begint te zeiken over extremisten en hoe erg de islam wel niet is. Ik zou zeggen zet je TV uit en pak eens wat lectuur.
AL Quaida is een creatie van de CIA, dus als je die naam in een artikel ziet weet je in feite al wie erachter zit. Ga zo door mensen.

Xandrino | 25-01-12 | 19:05

Dit zegt tamelijk veel: themeanestgirlsonearth.com/wp-content/...

Doe nu eens even snel die Griekse belastinontduikers van > 60-80 miljard even opsporen dan. Of de club can Elco Brinkman (25 miljard bouwfraude) etcx.

ecologiste | 25-01-12 | 17:58

@Gisler | 25-01-12 | 17:02
Ja, maar je kan niet zijn wat er wordt gedownload. Hoe gaan ze je arresteren voor het downloaden van iets dat ze niet eens kunnen zien? En hoe kan een ISP of VPN server provider nou iemands gegevens vrijgeven terwijl zij zelf ook niet kunnen zien wat er wordt gedownload?

Cum_Fraude | 25-01-12 | 17:16

voor alle VPN-roepers: je weet dat je gewoon in de access logs e.d. komt te staan, toch? SSL of geen SSL?

Gisler | 25-01-12 | 17:02

Aha, dus minder hard straffen is meer vrijheid? Dacht het niet. Loslopend tuig is immers ook vrijheidsbeperkend. In essentie heb je gewoon meer individuele vrijheden in de VS dan in Nederland. Kijk onze grondwet, en die van de VS, er maar eens op na. Ik herinner me een uitspraak van een Amerikaanse vrouw die reageerde op de nieuwe zorgwet van Obama en die zei; 'Gaan de overheid zich nu ook al bemoeien met de gezondheidszorg?'. En dat dan natuurlijk in het Engels. Maar het spreekt boekdelen. Het is daar vreemd dat de overheid zich bemoeit met dingen als gezondheidszorg, pensioenen, infrastructuur, grondstofwinning, et cetera. En eigenlijk, heeft de overheid naast een regulerende en controlerende, er ook helemaal niets mee te maken! Wat u niet inziet, is dat de overheid zich ontzettend veel met het dagelijkse leven van de burger bemoeit en meebepaald. Dat is in de VS toch wel even anders. Je bent vrijer, of het beter is is een ander verhaal, maar je bent in de VS absoluut vrijer dan in Nederland.

Cum_Fraude | 25-01-12 | 17:02

Welcome to the new World Order. De inlichtingendiensten werken voornamelijk voor de nationale corporaties, onder het motto dat dat ook van nationaal belang is. Is eigenlijk al een tijd aan de gang. De CIA is dus al jarenlang geinfiltreerd in alle grote bedrijven op aarde.

Lafayette | 25-01-12 | 17:01

Ik krijg hoe langer hoe meer respect voor de Russen. Fuck the US of A.

monaco | 25-01-12 | 16:31

Maar goed dat de Verenigde Staten haar vrijheid beschermd. Het zou toch ook te gek zijn als persoonlijke vrijheden boven de vrijheid van de geldverdieners, de fantastische en glorieuze Amerikaanse corporaties, zouden staan.
-
Goed, ik zweer dus alvast trouw aan de vlag van de Verenigde Staten van Amerika, en de republiek waarvoor die staat. Het duurt toch niet zo lang meer voor dit land één der staten van Almachtika is.

Petrus Post | 25-01-12 | 16:21

dan ga ik maar eens stoppen met mailtjes sturen met links erin naar nieuwe films.

nieuwisanders | 25-01-12 | 16:10

NET GROUP groupname username [FBI/PIPO'S] /DELETE [/DOMAIN]

eet krap

Reppo | 25-01-12 | 16:00

@azoturie

Krijgt hij wel een greencard na zijn straf? :D

warlockdude | 25-01-12 | 15:43

Och.... zoiets moet je breed zien: hoe kan een meneer uit Estland nu een beroep doen op enige vorm van rechtszekerheid op het grondgebied van een staat die haar e i g e n burgers al zonder enige vorm van gedegen justitieonderzoek uitlevert aan de Verenigde Staten?

azoturie | 25-01-12 | 15:40

FrankieHapsberger | 25-01-12 | 12:23
Deze nieuwe service zou moeten worden overgenomen of herhaald door een nieuw, maar clean bedrijf. Dan heeft UMG, Brein en Co. het nakijken...

La Bailaora | 25-01-12 | 15:35

Deze hele kwestie gaat straks een leuke aflevering worden in South Park. ik voel het aan mijn water!

warlockdude | 25-01-12 | 15:26

@despiegel Dan zouden ze waarschijnlijk je aanklagen ofzo, maar als het heel erg is dan tja dan weet je wel wat er gebeurt denk ik.

bryanvk | 25-01-12 | 15:23

De fbi zou vast ook wel meekijken. Maar hoe zit het nou als je zelf veel gedownload hebt via dit soort site's??

despiegel | 25-01-12 | 15:13

Maar telefoonaftappen:`winnen ze niet van Nederland`! Nederland Wereldkampioen!!
Guinnessboek... aftapreccord, wordt voorlopig niet verbeterd!

ONS | 25-01-12 | 14:45

BRAMOS is soooo fucked!

Pansje Kevertje | 25-01-12 | 14:43

De volgende stap wordt aan gewerkt. Binnenkort vliegen de drones boven ons land om de belangen van de aristocratie te beschermen. Sterf!

prikkebeenK | 25-01-12 | 14:41

TRIEST DIT WééééR

VOLgespotensokken | 25-01-12 | 14:27

Cum_Fraude | 25-01-12 | 14:09 |

Lmfao. 1 op de 100 Amerikanen zit in de bak, vaak voor minieme vergrijpjes als het roken van een joint of het jatten van een sixpackje Budweiser. Daarnaast kijkt God ook altijd over je schouder mee in dat land daar. Doe mij Nederland maar.

Prins Fontainebleau | 25-01-12 | 14:21

Wat een noob, gewoon vpn verbindingen gebruiken, doe ik ook hab ook een aantal dingen erop gezet, oh shit nou wordt ik ook gepakt.

On: typisch dit waarom pakken ze niet Anonymous, is veel erger.

bryanvk | 25-01-12 | 14:19

@Sinclair
Nee, hier niet, maar de overheid zeg hem zo gedwongen op het vliegtuig naar de VS hoor, waar het wel illegaal is.

Merkava | 25-01-12 | 14:15

@Sjors W. | 25-01-12 | 13:18 |
Ik sluit mij aan bij jouw conclusies.
Ik denk overigens dat zij al verder zijn dan de door jouw gememoreerde, doorgeslagen bureaucratie. Zij maken er, door of onkunde, of bewust, misbruik van.

Niemands Knegt | 25-01-12 | 14:15

@Cum_Fraude
Tel daar maar bij op dat de Amerikanen zo'n beetje alle hoge posten democratisch kiezen en dat niet iedereen permanent afgeluisterd wordt. Ook is haat-speech gewoon toegestaan.

Merkava | 25-01-12 | 14:14

@Prins Fontainebleau | 25-01-12 | 14:08
Denk je nou echt dat wij hier meer vrijheden hebben dan in de VS? Word eens wakker man, in de VS zijn de grondstoffen die je vindt op je eigen grond ook daadwerkelijk van jou, in Nederland niet. De VS is 10x democratischer dan Nederland, en je hebt daar meer individuele rechten.

Cum_Fraude | 25-01-12 | 14:12

Je bent ook wel echt een ongelooflijke domme mongool als je illegale shit van Megaupload download. Gebruik dan usenet! Bij giganews kan je uploaden en downloaden via een SSL port en een VPN server. Veilig voor jou, veilig voor giganews en veilig voor je provider. Download en upload amateurs -1000
Enigszins terecht dat als je zo dom bent, de FBI je oppakt.

Cum_Fraude | 25-01-12 | 14:09

The land of the free:

- Vrouwen en kinderen van dichtbij overhoop knallen in Irak = vrijheid.
- Downloaden = gevangenisstraf.

Goh, waarom zou men in de rest van de wereld toch zo'n hekel hebben aan die Yanks?

Prins Fontainebleau | 25-01-12 | 14:08

Als Kuik door de Feds wordt opgepakt wegens ongevraagde belangenbehartiging gaat bij mij de Duitse vlag uit, droomde ik onlangs.....

Mr. E. Baron Topping | 25-01-12 | 14:03

Heel simpel: nagenoeg al ons goud ligt daar in de kluis.
Willianus Wortelus | 25-01-12 | 13:08

Dat goud ligt er niet. USA heeft Europa geholpen na WOII, maar er is nu een tijd aangebroken dat zij nu een vijand beginnen te worden.

Knoopsgat | 25-01-12 | 14:01

-weggejorist-

skrie | 25-01-12 | 13:59

Sinclair | 25-01-12 | 13:31
Ja de feds hebben geen bevoegdheden, maar lopen hier dus schijnbaar wel rond. Doen mee met huiszoekingen en dergelijke. We worden langzaam geinfiltreerd en gepenetreerd door die Americunts..

Bakkiekoffie | 25-01-12 | 13:51

Waarom zouden wij een voortvluchtige Turkse Est niet aan een bevriend land als de VS uitleveren als ze daarom vragen?

speher | 25-01-12 | 13:47

Estland pakt maffiosie/criminelen wel aan dus ben je in Nederland, hier zit je goed, alleen een beetje pech dat de FBI je zoekt.

behangtafel | 25-01-12 | 13:41

@ nduss | 25-01-12 | 13:26

Die sharia is simpel. Het is per definitie het einde van de wereld en/of rechtstaat en daar is iemand schuldig aan. Wie de schuldige is dat is per artikel verschillend.

Sjors W. | 25-01-12 | 13:40

So, what do we need to do to make a fist? Internetgebruikers zijn er honderden miljoenen, met elkaar moeten we toch in staat zijn om hier tegen in opstand te komen?

God Zelf | 25-01-12 | 13:32

En?

Downloaden in Nederland is legaal dus de bewuste persoon heeft op Nederlandsch grondgebied niets fouts gedaan en de feds hebben naar mijn weten geen bevoegdheid op Nederlandsch grondgebied.

Sinclair | 25-01-12 | 13:31

In geval van 'terrorisme' is er niet langer bewijs noodzakelijk om opgepakt en gedetineerd te worden, noch een redelijk vermoeden van een strafbaar feit. Slechts aanwijzingen zijn voldoende aldus een op 1 februari 2007 nieuw geïntroduceerde wet: www.eerstekamer.nl/9370000/1/j9vvhwtbn...
Mijn god, wat glijdt Nederland snel af.

Niemands Knegt | 25-01-12 | 13:29

If the FBI says:'Bend over!'Minister Opstelten replies: 'Yes yes, off course, how deep?'.

Guusje Nadorst | 25-01-12 | 13:28

Je kunt, met beroep op een andere wetsartikelen, op deze manier ook een hele mooie aanklacht fabriceren tegen the Bank of America, Bear Stearns, Goldman Sachs etc.
De woorden Mega Conspiracy kun je dan gewoon laten staan.

Stormageddon | 25-01-12 | 13:28

Toch opmerkelijk: als de VS een aantal personen aan te tand wil voelen die zichzelf schandalig verrijken aan het schenden van copyright dan klinkt een driewerf nee. Als een jongen van 16 zijn rechten op intellectueel eigendom afhandig worden gemaakt door een andere zelfverrijker dan is dat is het ook niet goed. Ik ben de draad even kwijt, mag je nu wel of niet inbreuk maken op copyright volgens de GeenStijl-Sharia?

nduss | 25-01-12 | 13:26

Dat blonde wijf uit Chuck is goed te doen, hoor.

Gier | 25-01-12 | 13:23

Inderdaad een megagrote WTF! Wie kijkt er in hemelsnaam nou naar Chuck?!

Marc8223 | 25-01-12 | 13:21

uils-kuik-en

a-socrates | 25-01-12 | 13:21

Zou hier over 400 jaar ook een film over worden gemaakt à la Pirates of the Caribean?

Not Stephen Colbert | 25-01-12 | 13:20

Die aanklacht leest echt als een spannend boek. "The Mega Conspiracy" :)
Ook erg interessant dat de aanklagers allerlei maatregelen van Mega aanhalen om illegale content NIET te verspreiden, en vervolgens deze classificeren als pogingen om de site legitiemer te laten zijn. Oftewel: hoe vals van Mega dat ze geen search engine hebben om eenvoudig illegale content te zoeken. Hoe vals dat ze een top-100 actieve content hebben, maar daar illegale content uit filteren. Hoe vals dat ze een video playback mogelijkheid hebben, maar die aftoppen op minder dan de gemiddelde copyrighted film.

Oh, en een onvervalste Godwin bij punt 24. Kinderporno! Kinderporno is de moderne Godwin! (en ja, die wordt automatisch verwijderd, en zelfs DAT wordt MEGA verweten). En inderdaad, geweldige klacht tegen meneer NOMM: "NOMM has accessed at least one infringing copy of acopyrighted work from a computer associated with the Mega Conspiracy"

Krizzie | 25-01-12 | 13:20

Bram van der Kolk nu al een nominatie voor de grootse NSB'er van het jaar ?

flask | 25-01-12 | 13:18

@ Niemands Knegt | 25-01-12 | 12:53

Is het lot van iedere beschaving. Zonder al te filosofisch te willen doen: is het lot van verbetergeilheid.

Iedereen, chefje bij een bedrijf, wethouder, captain of industry en minister wil een eigen stempel drukken, klein regeltje hier, klein regeltje daar, niet functionerend regeltje van voorganger aanpassen.. oh en daar nog een regeltje, want dat was ook niet goed geregeld.

Gevolg is dat voor alles een regeltje is, vaak nog een tegenstrijdig regeltje is te vinden, en ipv gezond verstand een rechter - per definitie geen gezond verstand - the final say heeft.

Minder regels, dan gaan we weer dingen normaal met elkaar regelen. Minder uitkeringen en belastingen, dan gaan we elkaar weer meer helpen. Helaas is dat verleden tijd, en denk ik niet dat we daar ooit naar terug kunnen.

Sjors W. | 25-01-12 | 13:18

-"money laundering on a massive scale"
Oftewel, geen lieve nerds die een handige website hebben opgezet, maar criminelen.

LOL: "The Mega Conspiracy closely monitors the traffic from linking sites to the MegaSites and services." Zaten de redactie/reaguurders hiervoor niet Google vanochtend af te branden. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/01/...

kapotte_stofzuiger | 25-01-12 | 13:17

@Ranja Drinker
precies... het geld regeert... maar dat wisten we al

a-socrates | 25-01-12 | 13:17

Ivo Opstelten dementerend?.... iemand een linkje?

a-socrates | 25-01-12 | 13:16

Frank Wuterich had 24 mensen om zeep geholpen in Irak, en hij gaat niet de cel in. Maar owee als je de media-industrie zoals Universal in de weg zit met een paar downloads.

Ranja Drinker | 25-01-12 | 13:15

Occupy The Internet! Zet een tent in je woonkamer.

Fred Janssen | 25-01-12 | 13:12

@ Willianus Wortelus | 25-01-12 | 13:08 en dat goud kunnen ze zichzelf ook gewoon toeeigenen als ze zouden willen.. Er komt sowieso gezeik van maar we moeten het echt heel snel ophalen

Mesmer | 25-01-12 | 13:12

De USA heeft Nederland sinds WOII in de tang.

Heel simpel: nagenoeg al ons goud ligt daar in de kluis.

Willianus Wortelus | 25-01-12 | 13:08

Als Nederland deze man uitlevert is het mijn vaderland niet meer, zijn ze helemaal van de pot gerukt hierzo. Die zwijnen in de US of A kunnen overal de beest uithangen maar kunnen niet berecht worden in Den-Haag voor delicten tegen de mensheid. Wat klopt er niet in dit plaatje. Ivo is KNETTERGEK aan het worden seniele gek die je daar bent!!!!!!!!!!!!!!

sjipsknip | 25-01-12 | 13:07

ik zeg: de Russen

a-socrates | 25-01-12 | 13:05

Goed idee, waarom gaan we niet gewoon met de Russen in zee? Zowaar ook de minst enge van de 2.

toxicunderGroov | 25-01-12 | 13:02

Met het Internet hebben we het paard van Troje in ons huis gehaald. Allemaal. We lopen met open ogen de val in.

Bigi Bana Boy | 25-01-12 | 13:02

De wereld is gek geworden en we vinden het allemaal maar normaal.

gozahtje | 25-01-12 | 13:01

Net als in tijden van oorlog en uitzendingen van het leger. Is de regering laf !, uitleveren van NLers aan de USA is het doodvonnis tekenen en dat voor een downloadje. En voor de crisis heb ik een besparing. De recherche en dergelijke eruit er hebben een wereldpolitie die van buiten Europa meet in te brengen heeft over onze eigen inwoners dan ons wetboek.

leijpeideaud | 25-01-12 | 13:01

@loser | 25-01-12 | 12:54
Ik had dus duidelijk jouw post niet helemaal gelezen, waardoor ik in herhaling viel. Maar inderdaad.

Litsehimmel | 25-01-12 | 13:00

Jaja, oefen dat uitstrekken van die rechterarm maar vast! Allemaal hebben ze de bek vol over Wilders, maar ondertussen...

Altijd weer ironisch hoe die hele politiek correcte garde toch zo fascistisch kan zijn.

bokkenrijder | 25-01-12 | 13:00

Hoe gaat het eigenlijk met Erwin Lensink?

Nederland van soevereine constitutionele monarchie met relatieve vrijheden, naar een natie waarin een alles controlerend (technocratisch) 1984-achtige staat steeds duidelijker vormen lijkt aan te nemen.

Niemands Knegt | 25-01-12 | 12:58

And the winner is loser ! Goed gesproken man. Vertrouw NOOIT overheden, ook de Nederlandse niet.

Bigi Bana Boy | 25-01-12 | 12:57

ik zeg iedereeeeeen downloaden die handel... zoveel cellen zijn er niet... moet niet gekker worden

a-socrates | 25-01-12 | 12:57

Ach, het is niet van de laatste tijd dat Nederland zo grif is met het uitleveren van anderen. Zonder meteen een Godwin te willen gebruiken herinner ik de mensen er aan dat er in Nederland tijdens WOII percentueel de meeste Joden zijn opgepakt en uitgeleverd. Heeft waarschijnlijk iets te maken met de "handelsgeest" en overal een slaatje uit willen slaan. "You give us the guy and we'll give you some contracts." "Okidoki!"

Litsehimmel | 25-01-12 | 12:57

De Nederlandse politiek bestaat uit een stel enorm domme lafaards zonder ballen. Het erge is dat ze zichzelf nog enorm serieus nemen ook. Brrrr.

doenormaal! | 25-01-12 | 12:57

@loser
ja loser bijna goed.... stem vooral weer die tyfusleiers van een VVD

a-socrates | 25-01-12 | 12:56

@Repetitive Beats
Het downloaden volgens Sopa kan je 5 jaar kosten in Americanstan.

Ranja Drinker | 25-01-12 | 12:56

@lekkurlinx
Ja ik weet het, maar ik bedoelde meer gevestigde politieke partijen en niet zozeer een one issue marge groepje. Ik vind het een belangrijk onderwerp en jammer dat er zo weinig "grote jongens" voor in de bres springen.

Dikr | 25-01-12 | 12:55

Tja, dat krijg je als meer mensen het prima vinden dat de overheid steeds meer je leven mag binnenkomen. Protesteer je, dan roepen de randdebielen " je hebt toch niets te verbergen; terrorisme bestrijding etc ". Doordat dit land steeds meer een politie-staat aan het worden is om de burgers in de gaten te houden, is het een koud kunstje om, als het moet, door de hoepel van Amerika te springen. Destijds -anno 1940 - was Nederland heel behulpzaam in het laten oppakken van Joden en zo vanwege de zeer nauwkeurige registratie van burgers, anno nu - zijn wij zeer behulpzaam in het laten oppakken van burgers vanwege de zeer digitale registratie van alles wat de burger doet op het internet en op de weg en in het OV. Dit is het gevolg van het toelaten van de overheid in ons leven: went er maar aan, jongens en meisjes.

loser | 25-01-12 | 12:54

Piraterij gaat het helemaal worden in 2012, onder voorgestelde Sopa-wetgeving kan je 5 jaar krijgen voor het downloaden van een Micheal Jackson song, en dat is nog altijd 1 jaar meer als die dokter die hem om zeep heeft geholpen (en ja dat was ook het maximale wat hij kon krijgen). Mericastan is compleet van de pot gerukt, die gasten sporen echt niet meer.
.
Ik stel de oplossing van John Brunner voor zoals hij dat beschreef aan het eind in het boek "The sheep look up" (1972) waar Amerika gebukt gaat onder corporation-sponsored government, en dat is de fik erin.

Ranja Drinker | 25-01-12 | 12:54

godver de godver internet is van iedereen.... dit kudtland wil nu ook dit medium reguleren.... platstampen... censureren
blijft er dan niets meer over, iedere vierkante meter in dit kudtland is gecultiveerd... en nu nog visuele cultivatie totale controle.... stem vooral weer cda en vdd volgende keer...

a-socrates | 25-01-12 | 12:54

Lees Naomi Wolf haar boek 'The End of America' over de teloorgang van de grondwettelijke vrijheidsprincipes in Amerika. Wolf betoogt dat er historisch tien kenmerkende stappen zijn te onderscheiden, noodzakelijk voor de overgang van een democratie naar een 1984-achtige staatsvorm: Nederland lijkt zeer snel dezelfde weg te gaan als haar grote voorbeeld Amerika.

Niemands Knegt | 25-01-12 | 12:53

"Een levensgevaarlijke moslimterrorist wordt door veiligheidsinstanties geen strobreed in de weggelegd, maar iemand die een retehandige innovatieve filesharingwebsite helpt op te bouwen wordt binnen een paar dagen met behulp van de Nederlandse politie van de straat geplukt."
Ja maar nu gaat het om geld, niet om mensenlevens... En iedereen weet: wanneer het om geld gaat moet er ingegrepen worden!

lptjah | 25-01-12 | 12:52

Ik zag vanmorgen een plaatje;
Die arts die Michael Jackson per ongeluk vermoorde kreeg 4 jaar cel.
Als je de muziek van Michael Jackson upload kan je 5 jaar cel krijgen :'(

Repetitive Beats | 25-01-12 | 12:51

bashghost | 25-01-12 | 12:47
Kan niet. Want waar laten we al die Amerikaanse krijgsgevangen dan ? Nederland is al te vol. En één in beslag genomen Amerikaanse vloot kunnen we nog wel kwijt in de Rotterdamse haven maar allemaal ?

Bigi Bana Boy | 25-01-12 | 12:51

Kim Dotcom kan van mij doodvallen, maar het geval Megaupload bewijst eens te meer dat corporate America een héééle grote vinger in de pap heeft in Nederland en de rest van de EU. Normaliter (dwz als de betrokkenen niet steenrijk zijn) is justitie in NL niet vooruit te branden of worden zaken verprutst en gewelddadige criminelen wegens "vormfouten" vrijgelaten. Nu brult de baas in Wasington een Befehl en de NSB-ers in politiek en justitie rollen over mekaar heen om het de ugly yanks naar de zin te maken.

Aktivist | 25-01-12 | 12:50

@bashghost | 25-01-12 | 12:47
Waarmee?

lekkurlinx | 25-01-12 | 12:49

@Donkey Bong
inkoppertje... te makkelijk...

a-socrates | 25-01-12 | 12:48

Departemant?
VinkieRick | 25-01-12 | 12:44 | + 0 -

Wat een sukkel, hè, die Opstelten, dat-ie dat zo zegt....

ranzige aap | 25-01-12 | 12:48

Entertainment in de breedste zin (films, muziek, TV, software, games) is de derde grootse sektor in de Amerikaanse economie. Het is precies daarom dat de VS zo fanatiek te keer gaat. Het is geen marginale sektor maar juist één waar de economie het land op drijft.

Bigi Bana Boy | 25-01-12 | 12:48

Tijd om de VS preventief aan te vallen.

bashghost | 25-01-12 | 12:47

@a-socrates | 25-01-12 | 12:45
Wat doe jij dan hier apelul?

Donkey Bong | 25-01-12 | 12:47

van wie is het internet??????

a-socrates | 25-01-12 | 12:46

@Dikr | 25-01-12 | 12:19
Er is wel een partij die daar bij in de buurt komt: De Piratenpartij. depiratenpartij.wordpress.com/

lekkurlinx | 25-01-12 | 12:46

mierenneuqers hier... ga eens werken

a-socrates | 25-01-12 | 12:45

Departemant?

VinkieRick | 25-01-12 | 12:44

'Vermoed'? Of 'vermoedt'?
fiscalistje | 25-01-12 | 12:19 | + -5 -

Misschien zelfs wel 'vermouth'..

Jaha, ik weet het: heeeeel flauw

ranzige aap | 25-01-12 | 12:44

Tsja, onthoud wel dat landen als de VS nooit zo maar iets "vragen" zonder duidelijk te maken wat de consequenties zijn als je daar niet aan voldoet.

Bigi Bana Boy | 25-01-12 | 12:44

@Donkey Bong
vroeger werd nederland niet geregeerd door liberalisten, hardliners, no-nonsens, zero tolerance... als je kortzichtig bent zoals de meeste reaguurders dan is klagen en jammeren niet echt op zn plaats

a-socrates | 25-01-12 | 12:42

Ooit waren wij nog heel trots op piraten.

*Piet Heijn, Piet Heijn, zijn name benne klein, zijn dade benne groot neurien doet*

Sjors W. | 25-01-12 | 12:42

Nederlandse lafheid.. hoe herkenbaar!

In het buitenland nu al ongeëvenaard.

Albasalix | 25-01-12 | 12:39

probeerde hij een vlucht te boeken op schiphol? dan vraag je er gewoon om om op opgepakt te worden.

cumshaft | 25-01-12 | 12:37

"Vermoed" moet met dt Brusselmans. Je bent nu met afstand degene die de meeste taal- en spelfouten maakt bij GS.

Verdiaanse Knoop | 25-01-12 | 12:37

Ik schaam me er steeds vaker voor om Nederlander te zijn. Vroeger was Nederland een land waarin we vrij dachten en voorop liepen met onze idealen. Nu zijn we schoothondje van U.S of Ass.
Alleen Tim Kuik nog als premier en dan is het sneue plaatje compleet.

Donkey Bong | 25-01-12 | 12:37

De vazal van the Fascist States of America, beschamend weer. Deze mensen representeren mij iig niet.

Jaimy Fox | 25-01-12 | 12:36

Freud zei: 'was wil das weib?'
het willen hebben van macht is een geestelijke afwijking en alleen toepasbaar op idioten (marx)

a-socrates | 25-01-12 | 12:30

Gutmensch aus 020 | 25-01-12 | 12:24
Onder welke steen kom jij vandaan????

niet voor de hond | 25-01-12 | 12:28


De enige reden dat MegaUpload offline is gehaald is megabox.

Dit product is door MegaUpload in december aangekondigd en bood producers en artiesten de mogelijkheid om zonder tussenkomst van een platenmaatschappij muziek te verkopen.

90% voor de artiesten 10% voor MegaUpload.

www.digitalmusicnews.com/permalink/201...

@NL | 25-01-12 | 12:28

Greet trek de stekker er onmiddellijk uit.............

a-socrates | 25-01-12 | 12:27

@Draconian nee daar heb je internet vrijheid.

loki84nl | 25-01-12 | 12:27

De FBI is gewoon de bitchz van de entertainmentindustrie. Die obsessie met bekende personen neemt echt bizarre vormen aan in de US.

Biff Eagleburger | 25-01-12 | 12:27

Gutmensch aus 020 | 25-01-12 | 12:24
Meneer Ivo zit inmiddels al een tijdje op die plaats. Maar weltrusten, verder.

Geenstijlfiguur | 25-01-12 | 12:26

Hoog tijd dat China en Rusland zich er even mee bemoeien en Amerika een poepje laten ruiken. Dat zo een land als Amerika geen macht meer kan uitoefenen in andere landen.

Draconian | 25-01-12 | 12:24

Was er een vermoeden of is die man ook echt aangeklaagd? En heeft America om zijn uitlevering gevraagd? Die Ernst Hirst Ballin is een eng mannetje en wordt steeds enger. Straks mag je niet eens meer een ooglapje en een papegaai hebben en ome Ernst laat je al arresteren voor piraterij.

Gutmensch aus 020 | 25-01-12 | 12:24

Vaudt Varken | 25-01-12 | 12:18
Die man heeft wel meer op z'n geweten. Zoals het kopen van aandelen van een bedrijf, aankondigen dat hij 50 miljoen (die hij in de eerste plaats niet had) in het bedrijf gaat steken waarvan hij de aandelen had gekocht en vervolgens zo snel mogelijk zijn aandelen verkopen om te profiteren van de waardestijging.

Het lijkt me dus een beetje misplaatst om Megaupload als de underdog te zien.

Doldwaas | 25-01-12 | 12:24

Met alle respect de VDD zit zelf ook tot de nek in de anti-piraterij.

loki84nl | 25-01-12 | 12:23

Nederland is bang voor terroristen. ICT-ers daarentegen zijn ze niet bang voor.

Boerenhoofd | 25-01-12 | 12:23

MegaUpload stond op het punt een serieuze concurrent van UMG te worden en een ware leegloop van artiesten te veroorzaken, DAT is de ware reden achter dit hele verhaal. Dat de FBI zich daarvoor leent is hoogst verontrustend.
www.digitalmusicnews.com/permalink/201...

FrankieHapsberger | 25-01-12 | 12:23

soms denk ik; ben ik nu zo n lul en zie alles verkeerd?

a-socrates | 25-01-12 | 12:22

BTW, overheid, overweeg eens een deal:

Eerst ons goud terug, dan pas een keer NADENKEN over MISSCHIEN een vers uitleveringsverdrag voor alleen, en dan ook echt ALLEEN LEVENSgevaarlijke terroristen.

Hielenlikkend gajes.

ZKH EénOog | 25-01-12 | 12:21

Het is toch godsgeklaagd dat Amerikanen zelfs aanwezig zijn bij huiszoekingen hier in Nederland? Weet men wat de reden is? "Op uitnodiging van de Officier van Justitie". LOLWTF? Wat moeten die figuren in ons land dan? Achterlijk gedrag...

Bakkiekoffie | 25-01-12 | 12:20

we maken er geintjes over... maar is wel in en in triest wat er aan de hand is. Repressie... schietende agenten.... censuur.... graaiers.... neuq het klootjesvolk... kan nog een uur doorgaan

a-socrates | 25-01-12 | 12:20

He is the hare, Mr Judge!

niet voor de hond | 25-01-12 | 12:19

Triest dat we hier aan meewerken. Nederland een verlengstuk van de Amerikaanse copyright lobby. Bah.
Wanneer staat er eens een partij op in dit land met een vrij internet hoog in het vaandel? Wat dat betreft is er nog een grote generatiekloof merkbaar tussen de heren en dames op het pluche en de moderne wereld.

Dikr | 25-01-12 | 12:19

'Vermoed'? Of 'vermoedt'?

fiscalistje | 25-01-12 | 12:19

Meneer Dotcom is niet zo aardig.

www.gulli.com/news/12565-nachruf-guent...

"Kim Dotcom payed other hackers for uploading software to mailboxes (used for exchanging warez because back then the internet was more an academic thing) with "calling cards" (illegal telephone cards for making free phone calls). To make more money he concurrently he sold the names of his co hackers and customers to IP lawyer Freiherr von Gravenreuth"

Vaudt Varken | 25-01-12 | 12:18

Het typische bruine poldertongetje, huigdiep in de aars van de United Stupids of Amerika.

Hey Oppie, hoe smaakt zo'n overzees aarsje nou?

ZKH EénOog | 25-01-12 | 12:17

Tijd om de banden met Rusland eens wat beter te maken. Wat een lafbekken hier in Nederland.

verpauperaar | 25-01-12 | 12:17

We wil keep him standing, we will hit him in the handcuffs.

niet voor de hond | 25-01-12 | 12:17

Jup, FBI heeft een redelijke dikke vinger in de pap hier, schandalig. Enig idee waarom er mensen van Homeland Security aanwezig zijn bij huiszoekingen hier in Nederland? Juist, omdat men graag vriendjes met ze wil zijn. Kan hier nog wel een keer een boekje over open doen...

Bakkiekoffie | 25-01-12 | 12:16

Uiteraard. Nederland moet weer het brave jongetje spelen naar de buitenwereld toe. Als die Amerikanen wat roepen staat de halve regering al soppend te wachten op de volgende orders.

Herr Knäckebröd | 25-01-12 | 12:14

Dat grensoverschrijdend gedrag van die amerikanen begint knap irritant te worden...

Indates | 25-01-12 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken