Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hallo met KPN. Uw internet is op

GIFkimKPNlolololol.gif Nou ja dat is nog eens een verrassing. Het lukt de koninklijke telecomboer KPN maar niet om met middeleeuwse verdienmodellen ieder jaar weer meer triljoentriljard winst te maken. Van het ANP: "Telecomconcern KPN heeft dinsdag de verwachting voor 2012 verlaagd. Het bedrijf rekent dit jaar niet meer op een vrije kasstroom van 2,4 miljard euro, maar op 1,6 à 1,8 miljard euro. Ook de winstgevendheid zal in 2012 lager uitkomen dan in 2011." Gunst, wat een bittere armoe. Dat betekent dus boze en teleurgestelde aandeelhouders. En geen dikke vette bonus + nieuwe auto + lange vakantie + marmer op de plee voor de CEO's die de afgelopen tijd nog wel met de meest innovatieve ideeën kwamen aanzetten. Voorbeelden: duurdere abonnementen. Nog duurdere abonnementen. Illegale prijsafspraken. Prijsverhogingen. Nog meer prijsverhogingen. Het via DPI bespioneren van nietsvermoedende gebruikers. En natuurlijk de klassieker: google slopen. Je zou zeggen: met zulke daverende vernieuwingen zijn de klantjes gaarne bereid hun uitgeefgeld met busladingen tegelijk naar KPN te brengen. Maar nee dus. "Negatieve trends in de sector en economische tegenwind" noemen de KPN-analisten dat. Ammehoela. Het langdurig en aanhoudend kondtneuken van trouwe klanten, lijkt ons een validere oorzaak. Kom op zeg, kent u een persoon die lovend over KPN is? Geen wonder ook, met perverse oplichterspraktijken als de Fair Use Policy. Daarmee onderzoekt KPN steekproefgewijs of mensen met onbeperkt internet niet teveel data slurpen. Lees: niet teveel illegale cuntent downloaden. Zit je volgens KPN over de limiet dan ontvang je een SMS (wat was dat ook alweer?) en wordt de internetsnelheid zonder pardon verlaagd. Tim Kuik had het niet beter kunnen verzinnen. Qua proactief klanten haten. W00T! KPN zegt de prijzen te willen verlagen.

Reaguursels

Inloggen

Hahaha, "U heeft de fair usage policy bijna bereikt".
Ben je dan bijna aangekomen bij een bord waar de FUP op beschreven staat?
.
Ze zijn te schijterig om te zeggen: "Onze snoeiharde datalimiet is momenteel X MB, en u zit nu op X - 10. Na het overschrijden van X knijpen we uw ballen en plasbuis af tot een druppelkraan."
.
Tja KPN en andere telco's: Dit wordt helaas gewoon saneren tot jullie een draadloze internet provider zijn. Extra diensten mag je *losstaand* proberen maar ik geeft het zeer weinig kans.
.
Sterkte, kuch, "vrienden".

hotmint | 24-01-12 | 20:58

Ben ik ff blij met mijn personeelskorting van 50% :D (gekregen via een vriend though).... €15 voor 400 belminuten en 1gb internet. Het kan dus wel!

st3fan07 | 24-01-12 | 20:20

Ik moet deze maand een ander abbo nemen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Internet gebruik ik sporadisch , maar heb hier wel altijd een onbeperkt abbo aan laten hangen aangezien KPN mij een rekening durfde te sturen van 480 euro voor 192 MB data (gebruikt in een dag) konden mij niet vertellen waaraan dit besteed was.
ikzelf heb geen internet gebruikt dus zal wel update geweest zijn.
480 euro voor 192MB?? 2,50 per MB
Hmmm Hier een glasvezelabbo die theoretisch 36000GB per maand kan downloaden (constant aan dat dan weer wel).
Dit zou omgerekend 90000 euro kosten.
Dat kost mij nu 45 euro per maand.
Beetje veel verschil lijkt mij.
Iemand suggesties voor een redelijk betaalbare provider?

pokkeland | 24-01-12 | 19:21

Jaa de frequenties gaan in de verkoop. KPN voelt een hete adem in hun nek komen van maatschappijen als Tele2/Ziggo die maar al te graag een frequentie opkopen. Dit gaat ook zeker gebeuren. Dus KPN speelt er alvast op in.

Daarnaast 80% prijsverhogingen en nu 10% verlaging en dik reclame maken. ratten zijn het

st3fan07 | 24-01-12 | 19:07

Na 15 jaar (of zoiets) KPN mobiel bellen (zonder problemen overigens) is nu wel de maat vol. Ik ga op zoek naar een andere oplossing. Sim only? Iemand suggesties?

roflmaowpimp | 24-01-12 | 16:30

Ranzige aap:
tis alleen niet te hopen dat de koers eerst halveert :-(

Simpele Boerenlul | 24-01-12 | 16:12

Stiekem KPN aandeeltjes gekocht, dat wel, want die Chinezen gaan me daar toch een leuke premie bovenop huidige koers betalen bij overname :-)
Simpele Boerenlul | 24-01-12 | 14:35

Snaak dat je d'r bent!!

ranzige aap | 24-01-12 | 14:48

Prins Fontainebleau | 24-01-12 | 13:24:

+100!

Simpele Boerenlul | 24-01-12 | 14:38

HoHo, ik heb KPN internet + bellen + mobiel en ben zeer tevreden! Zolang het allemaal draait dan, want als er iets fout gaat, of er moet iets omgezet worden, dan ben je de sjaak want dan krijg je met 36 langs elkaar heen communicerende afdelingen te maken. En dat is alijd al zo geweest bij KPN, hebben ze patent op.
Stiekem KPN aandeeltjes gekocht, dat wel, want die Chinezen gaan me daar toch een leuke premie bovenop huidige koers betalen bij overname :-)

Simpele Boerenlul | 24-01-12 | 14:35

Ik ben erg blij dat ik met die rovers helemaal niks meer te maken heb en als het aan mij ligt blijft dat ook zo!

ranzige aap | 24-01-12 | 14:33

Zou ook wel mogen, voor minder krijgen, minder gaan betalen.
Maar ik denk dat ze te laat zijn, en dat de KPN een stervende moloch is.

mothersfinest | 24-01-12 | 13:25

Stelletje jankerds. Bij mijn weten is mobiel internet geen primaire levensbehoefte. KPN is een zelfstandig bedrijf met een winstoogmerk. Kennelijk is het verslaafde plebs bereid tientallen euro's per maand te dokken voor een smartphone + mobiel internet. Ik ben tot op heden nog geen mobiele KPN-brigades gezien die bewapend met Kalashnikovs en granaatwerpers de klant dwingen dure mobiele abonnementen af te sluiten. KPN te duur, rot dan gewoon op naar een concurrent.

Of nog beter: afkicken van die waanzinnige mobieltjesverslaving en niet elke natte scheet die je laat via je iPhone-app op Twitter/Hyves/Facebook plempen.

Prins Fontainebleau | 24-01-12 | 13:24

Wijlen mijn buurman belegde een hele bak spaargeld in aandelen KPN toen ze nog 172 gulden deden. Daarna kelderde de koers tot zelfs 5,60 gulden. Hij volgde nog dagelijks de koers maar heeft een herstel niet meer mogen meemaken. Weg alle centjes. Leve de KPN.

Twee Jeetjes | 24-01-12 | 12:40

Mooi bedrijf dat KPN.... klantrelaties op basis van ANGST (ik ken niemand die zonder vrees buiten zijn bundel durft te internetten of bellen, zeker in het buitenland) en de plank volkomen misslaan met het proberen te rechtvaardigen van een nieuwe melkkoe omdat mensen nu bijna niet meer sms-en. Nogal wiedes, sms was een idioote graaiboom geworden met werkelijk ridicule marges. Ook de enige sector waar men het normaal vind dat als je meer van iets afneemt, je er nog meer voor moet betalen. Iets wat alleen maar stand hield in het begin, omdat capaciteit van de mobiele netwerken beperkt was. KPN gaat ten onder... verkoop je aandelen maar.

SterrenStof | 24-01-12 | 12:37

In 2002 ISDN van KPN met 54Kbps snelheid, modem 750 gulden. Dan was je "voorbereid op de toekomst". Half jaar later kwam ADSL al met 1000Kbps snelheid. Gooi het ISDN modem maar weg zei KPN. Daarna overgestapt naar Casema, nog altijd 35% goedkoper dan KPN. Dat PTT draaischijftoestel, 30 jaar lang 2,20 gulden per maand abonnement betaald voor dat ding. Moet dat allemaal eerst terugverdienen eerdat ik terugga naar KPN.

Twee Jeetjes | 24-01-12 | 12:35

Slechte, onduidelijk te vinden klantenservice
Niks wordt centraal geregeld
Je betaalt 3 maanden door na opzegdatum waarna dat later pas gecrediteerd wordt
Korting moet je via een code, die per brief gezonden wordt, omslachtig regelen.
Afspraken worden niet nageleefd
Maandelijks staan er foutjes op de factuur

Itt de Nederlandse Energie Maatschappij zou ik nu direct overstappen bij een concurrent.

Batigol | 24-01-12 | 11:56

Wat heb ik een hekel aan KPN!!

Batigol | 24-01-12 | 11:46

Strangetown | 24-01-12 | 11:43
NSB-net, kostte tien bonnen per maand.

James St John Smythe | 24-01-12 | 11:46

Nooit geweten dat 'fair use policy' een getal was. Altijd gedacht dat een 'policy' een stuk proza was.

'Fair use limit' zullen ze wel bedoeld hebben. Wel grappig dat zo'n term een heel eigen leven gaat leiden, en blijkbaar binnen KPN al als zelfstandig naamwoord gebruikt wordt, met als betekenis 'limiet'.

Krizzie | 24-01-12 | 11:44

Quizzvraag: hoe heette de eerste Nederlandse publieke internetprovider?

Aanbod was toen gratis en nu?

Strangetown | 24-01-12 | 11:43

Wat is dit nu weer voor windvaangedrag.
De SP is de grootste in de peilingen en ineens komen de communistisch getinte stukken van stal!

Semper Pecunia | 24-01-12 | 11:36

Ze kunnen ongezien het zuur krijgen. Ik overweeg KPN niet eens als optie als ik binnenkort internet/TV ga bestellen.

Een paard | 24-01-12 | 11:35

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:56 | + 4 -
Daar ligt het grote probleem inderdaad. Een schande dat KPN vervolgens dit niet gratis weggeeft zodat wij moeten betalen om te bellen dat ik nu naar huis kom! En dat ik moet betalen om de hele dag online te zijn om facebook te checken, Whatsappen enzovoort. Van mij part mag het allemaal nog veel duurder. Als ik tegenwoordig met paar vrienden in de kroeg zit zijn ze de helft van de tijd bezig met 'social media'.

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 11:35

Nietvoordekat | 24-01-12 | 11:19 |
Gejank, kleine lettertjes lezen.
Illegale prijsafspraken zijn er wanneer x bedrijven gelijktijdig een zelfde product op de markt brengen.
Vanuit vraag & aanbod met bestaande producten bij je concurrent gluren en het zelfde vragen?

Strangetown | 24-01-12 | 11:26

Nietvoordekat | 24-01-12 | 11:06 | + 0 -
Ja, ik ken dat!
Ik kreeg zo'n sms'je terwijl ik de hele week alleen maar wifi heb gebruikt. Vond het ook al zo vreemd, maar ach.. Ik heb nog onbeperkt

Brinkman | 24-01-12 | 11:26

Als steden nu eens overal wifi gaan aanbieden, op de straten enzovoort, dan wil ik daar best wel ietsjes meer belasting voor betalen.

Brinkman | 24-01-12 | 11:22

@Strangetown | 24-01-12 | 11:14
Prijs-afspraken zijn illegaal. Net als DPI, trouwens. En contracten aan gaan passen terwijl ze nog lopen is ook niet al te fris. Daar mag best wat van gezegd worden.

Nietvoordekat | 24-01-12 | 11:19

De meeste werknemers van KPN weten sowieso niet wat klanten zijn.
Met veel pijn, moeite en geluk heb ik me los kunnen weken van deze ellendelingen.

Antitheïst | 24-01-12 | 11:18

LOL @uit den oude doos comments; "weet je nog toen de Staat het monopolie had?" van vrije markt aanhangers.

Vraag & aanbod waar 24/7 online zijn een 1e levensbehoefte is geworden. De droom van elke ondernemer en kapitalisme aanhanger, toch?

Strangetown | 24-01-12 | 11:14

@kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:49
Moewhahaha!

Sliptong | 24-01-12 | 11:14

In mijn branche hebben we helaas met deze telecomhoer te maken. Nieuw ISRA-punt bestellen en laten plaatsen? Praktisch onmogelijk. Bestaande kabels omleiden? Jaar praten en op het afgesproken tijdstip..... Juistem, niemand! In al die jaren i het misschien een enkele keer goed gegaan. Alle lagen van KPN zijn door en door rot. En we weten allemaal wat we met rot vlees moeten doen>>>

Sliptong | 24-01-12 | 11:13

KPN heeft nog nooit zoveel abonnees verloren in 1 kwartaal! Goed nieuws :-)!

En nu is er weer van alles mogelijk uiteraard! Gratis spotify abbo ertegenaan! Kost toch geen flikker als je er 1.000.000 afneemt!

Oplichters zijn het!

frankmeister | 24-01-12 | 11:11

@Strangetown | 24-01-12 | 10:59
Occupy was een samengeraapt stapeltje zwervers en beroeps-demonstranten die collectief geen idee hadden waarom ze er stonden, maar tegelijk wel voor heel veel stank en overlast zorgden. Terecht gesloopt dus.

Nietvoordekat | 24-01-12 | 11:11

onlangs overgestapt naar Ziggo

karel kroon | 24-01-12 | 11:10

Er is weinig fair aan dat Fair Use Policy, trouwens. Het is zelfs zo "fair" dat ze me aan de klantenbalie (ik had er een boos mailtje over gestuurd, kreeg na TWEE MAANDEN iemand aan de telefoon er over, met een instelling van "ja u bent wel erg dom he?") niet eens willen vertellen waar de limiet van dat fair use policy eigenlijk ligt.

Allerleukste: vroeger gaven ze je een melding dat je op 80% zat, en een melding wanneer je er overheen zat. Nu was mijn mobiel geconfigureerd om als het scherm uit is geen internet te gebruiken. Misschien handig om er bij te vertellen. Ik kreeg een poos geleden een keer een SMSje dat ik op 80% van m'n FUP zat. Oké, kan gebeuren, doe ik het wel wat zuiniger aan. 2 uur (!!!!!!!) later kreeg ik een SMSje dat ik er over heen zat en dat m'n internetsnelheid verlaagd is. W!T!F! 2 uur waarin ik GEEN internet gebruikt heb, en dan zit ik er overheen?!?

Dat was dus de reden waarom ik naar die helpdesksnol gebeld heb. Die wist echt NIKS! Heeft me 5 minuten uit lopen leggen waar FUP voor staat. Uiteindelijk uit frustatie de hoorn er maar weer op gegooid.

KPN moet BRANDEN!

Nietvoordekat | 24-01-12 | 11:06

@James St John Smythe | 24-01-12 | 10:58
*AAARGHHHH*
Wil je dat niet meer doen zonder NSFW vermelding?

necrosis | 24-01-12 | 11:04

Ik vind de aandelen KPN stukken beter dan hun producten. Nu moet ik zeggen dat ik niet zo'n beller ben sinds mijn ***** ******** is overleden.

Knatje | 24-01-12 | 11:02

Niets toe te voegen aan de discussie, maar lol'd at het plaatje.

SJOEE!!!11 | 24-01-12 | 11:00

Occupy slopen wellicht toch niet zo'n slim idee geweest?

Strangetown | 24-01-12 | 10:59

@necrosis | 24-01-12 | 10:53
Ik ben al 10 jaar geen klant meer van KPN, dus het zal mij aan mijn reet roesten, alleen vermoed ik dat als bakkers zo zouden denken als de directie van KPN dan was er in Nederland geen brood meer te koop. Laat staan een gebakje om te vieren dat je 1,6 miljard winst hebt gemaakt.

Stormageddon | 24-01-12 | 10:59

Het business-model van KPN is sinds hun Greenpoint telefoon ongewijzigd.
Knetterduur bellen bij een lantaarnpaal, terwijl je gewoon een gsm wilt. C'est ca.

blauweleasebaklul | 24-01-12 | 10:58

@necrosis | 24-01-12 | 10:53
Schuld van de overheid. Ze hadden de voormalige PTT nooit moeten uitmelken met UMTS-veiligen.

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:56

Beetje pijnlijk dat Geenstijl naar het "We gaan KPN slopen" verhaaltje linkt en KPN nog steeds bezig is met hun maffiapraktijken, daar is dus iets fout gegaan.

Bierkameel | 24-01-12 | 10:55

@Stormageddon | 24-01-12 | 10:38
Ik heb ook geen 1,6 miljard in mijn kontzak zitten.
Het gaat om de gedachten van de aandeelhouders.
Bij handhaving (of vergroting) van de winst geeft dat vertrouwen en stijgen de koersen van het aandeel.
Hebben ze 'slechts' 1,6 miljard winst dan konden de koersen wel eens dalen en gaan mensen hun aandelen 'dumpen', waardoor de koers nog verder kan zakken.
Dan krijg je te maken met vijandige overnames....
En aangezien andere telecomboeren/ hedgefunds winst willen maken op een overname, ga jij dus niet minder betalen of meer GB internet krijgen.


necrosis | 24-01-12 | 10:53

Hoorde laatst dat familieleden waren overgestapt van Ziggo naar Digitenne + Internet van KPN.

Ze wisten niet hoe snel ze dat weer terug moesten draaien. Wat een flutservice heeft KPN toch. Tenenkrommend.

Titan T. Fox | 24-01-12 | 10:50

@Sliptong | 24-01-12 | 10:48
Babyboomers willen niet het risico lopen dat ze de huisarts niet kunnen bellen wanneer het 'internet het niet doet'.

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:49

Geef het nog een jaar of 1 of 2 en dan komt daar zo'n big bullie provider en die koopt heel KPN met wat wisselgeld (voor hullie dan) en dan denk ik dat we nog wel eens met weemoed terug zullen denken aan KPN. Tarieven nog hoger, 10duizend+ man op straat die dus voor grootste deel in bijstand terecht zullen komen.

Andersom dag | 24-01-12 | 10:49

@Slipsnifter | 24-01-12 | 10:45
Zoals bejaarden die nog een bakelieten toestel in de gang hebben hangen? Of babyboomers die geylen op een Experiabox? Tsja, zo makkelijk breng je dat die groep niet aan het verstand.

Sliptong | 24-01-12 | 10:48

KPN: 'U heeft uw Fair Use Policy bereikt'. Hoe kan je nou een policy bereiken?? Aan een policy kan een limiet hangen, die kan je bereiken, maar een policy niet...

CaseIf | 24-01-12 | 10:48

@mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:38
Mag u voor 40 euro per maand onbeperkt naar het buitenland bellen via KPN? Daarnaast, welke telefoon: www.kpn.com/prive/mobiel/abonnementen/... ?

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:47

Ze verlagen de prijzen enkel als lokkertje. Vervolgens wordt je over een poosje opnieuw genaaid door KPN. Als je hier in trapt ben je een grote sukkel.

Titan T. Fox | 24-01-12 | 10:47

Wat is dat toch met drie letters en de weg kwijt zijn?

Sliptong | 24-01-12 | 10:47

Als je nu nog klant van de kpn bent zit er iets los in je bovenkamer.

Slipsnifter | 24-01-12 | 10:45

Als klant van KPN ben je slechts een RGU (revenue generating unit). Ik verzin dit niet, dit is de taal van het KPN hoofdkantoor. Als RGU wordt je geacht ongeveer voor 100 euro diensten per maand af te nemen. Daar zijn de salarissen en bonussen namelijk op gebaseerd. Bovendien moet KPN dure baantjes geven aan ex politici die in de 2e kamer op pro-KPN wetjes hebben gestemd. Al met al moet niet de geld honger van KPN niet onderschatten.

Slomo | 24-01-12 | 10:44

'De zaak' heeft ook KPN de deur uitgedaan wegens aanhoudend niet presteren, vage rekeningen, nog vagere nieuwe contracten, onbereikbare accountmanagers en zo ongeveer alles waar we geen gezeik mee willen hebben, kregen we gezeik mee. Epic.Fucking.Fail.Next.

Biff Eagleburger | 24-01-12 | 10:43

De pica klopt niet helemaal. De klant wordt genaaid, dat is juist, maar de klant is tevens de lul. KPN kijkt ernaar en ziet dat het goed is, als een voyeuristische smeerlap.

Four Eyes | 24-01-12 | 10:43

Wordt hier nu een van 't Hekje gedaan?

Strangetown | 24-01-12 | 10:43

"Ook zal muziekdienst Spotify Premium wellicht gratis worden toegevoegd"
Gratis jaja? Leuk voor de mensen die het toch al kopen maar ik hoef het niet.

DerUnterMensch | 24-01-12 | 10:43

ambsterdammetje | 24-01-12 | 10:35
Op zich een strak plan, zij het niet dat KPN inmiddels in bijna alle netwerken een dikke vinger in de pap heeft, en je dus kunt kiezen tussen diensten van één al dan niet KPN kloon of qua communicatie terug naar de middeleeuwen :(

Wasknijper | 24-01-12 | 10:40

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:31 | + 2 -
Bedankt. Maar ik weet nou niet of het dan zoveel goedkoper is. De voorwaarden zijn in ieder geval wél beter maar je zult nog altijd een telefoon moeten aanschaffen van 300/400 euro. Uitgespreid over 1.5 jaar is dat ook ongeveer 20 euro per maand en dan zit je al op 40 euro per maand en dan kom je toch wel weer in de buurt van KPN tarieven mét telefoon. Ik geloof niet dat het schokkend veel goedkoper kan in NL, in Frankrijk blijkbaar ook niet maar zijn de randvoorwaarden wel vele malen beter.

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:38

@necrosis | 24-01-12 | 10:25
Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar wat hadden ze dan verwacht? Het is crisis en als je prijzen verhoogt en service verlaagt, dan lopen klanten weg. Minder klanten = minder omzet. Bij dezelfde kosten is dat dus minder winst. Als ik dat kan bedenken dan kan de directie van die keet dat toch ook wel bedenken?

Maar we doen nou met z'n allen alsof 1,6 miljard een armetierige jodenfooi is, ook op RTL/Robeco allemaal sombere verhalen over KPN. Ik snap dat niet zo goed.
Ik heb nog nooit 1,6 miljard bij elkaar gezien. Ja, 1,6 miljard zandkorrels op het strand, maar euro? Neu...
We hebben het dus over 1,6 miljard WINST. Van 1 bedrijfje.
Goed, je houdt er Griekenland niet mee overeind, maar is iedereen zo fokking blasé geworden dat men zelfs in diepste crisis van de 21e eeuw (tot nu toe - er komen vast nog wel een paar) hun neus ophaalt voor 1,6 miljard euro winst.

Stormageddon | 24-01-12 | 10:38

Als we allemaal stoppen met het afnemen van KPN producten houdt het vanzelf een keertje op. Maar ja... Hoeveel zin heeft het om van de ene oplichter naar de andere over te stappen?

ambsterdammetje | 24-01-12 | 10:35

Absoluut niet waar | 24-01-12 | 10:23 | + 0 -
Met KPN komt het toch niet meer goed, net als de post alle divisies splitsen en afzonderlijk de delen verkopen

maraboe | 24-01-12 | 10:33

Ik bel geregeld naar het buitenland. KPN is dan verschrikkelijk duur in vergelijking met bijvoorbeeld xs4all of Ziggo. Ook zakelijk hebben we afscheid genomen van KPN, duur en slechte service.

vip33 | 24-01-12 | 10:33

@mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:22
Dat verdient uitleg (overigens heeft 's lands 2e provider, Bouygues Telecom, een identitieke aanbieding):
-het is een abonnement zonder verplichting, elke maand opzegbaar, je krijgt alleen geen 'gratis' nieuwe telefoon. Vinden ze hier in 0033 erg schokkend
-3 GB is inderdaad de limiet, maar je mag a) onbeperkt gebruik maken van de Free hotspots, het leuke is dat elk huishouden met een Freebox thuis automatisch een hotspot is. b) geen beperkingen op VOIP en andere technieken. c) de snelheid verlagen heb ik persoonlijk liever dan 1 euro per MB extra betalen o.i.d.
-Om mensen te pushen heeft de CEO van Free gezegt dat alleen de eerste 3 miljoen abonnees het voor 19,99 of 15,99 (als je al ADSL, die Freebox, thuis hebt) euro krijgen. Men verwacht dat dit een stunt was/is en ook de 3000001e abonnee gewoon die prijs betaalt.

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:31

@ XverderNix | 24-01-12 | 10:19

Dan moet je als klant dus aandeelhouder worden, dan zit je goed.

Luc_Nilis | 24-01-12 | 10:26

@Stormageddon | 24-01-12 | 10:17
2,4 miljard - 1,6 miljard = 800 Mio minder voor de aandeelhouders, CEO, bonussen, etc.
*logisch*

necrosis | 24-01-12 | 10:25

-weggejorist-

CyberRat | 24-01-12 | 10:24

Werd laatst gebeld door zo'n telecomboer of ik gratis wilde sms'en. Ik zeg: sms'en? Ik heb hem het voorstel gedaan dat ik dubbel wil betalen voor sms'en, maar gratis internet. De groeten!

Handige Harrie | 24-01-12 | 10:24

Ik stel voor KPN massaal terug te kondtneuken en mobiel internet te laten voor wat het is en massaal weer gaan smsen en bellen. Bij een andere provider, dat is.

Überbottehork | 24-01-12 | 10:23

ik ben bereid 40 euro of meer te betalen voor onbeperkt internet, maar blijkbaar willen ze dat niet, zowel kpn, tmobile en vodaphone niet. Dus ja, dan maar een simonly van 10 euro, ga ik wel meer wifi gebruiken.

CyberRat | 24-01-12 | 10:23

Is het niet tegen de wet wat al die telecomboeren doen, met reclame maken voor onbeperkt internet, terwijl dit bij geen enkele grote aanbieder meer zo is? Ik kocht een internetbundel bij Hi, voor een maand. (Prepaid. Ja ik weet het...) Binnen 3 dagen was het op, omdat de smartphone van alles en nog wat aan het updaten was.

pretparkdrievliet | 24-01-12 | 10:23

maraboe | 24-01-12 | 10:14
Dat lijkt me ook wel verstandig ja.. Heb bijvoorbeeld de integratie met Getronics nooit begrepen. De klant wil helemaal geen zaken doen met megalomane organisaties, maar juist met specialisten op bepaalde gebieden.
Door alles op 1 hoop te smijten, hebben ze alle kennis en kunde de deur uit gejaagd, met een belabberde kwaliteit en service tot gevolg.

Schijnbaar (onbegrijpelijk) zorgt de naam KPN bij klanten nog steeds voor een vertrouwd gevoel. Was dit niet het geval geweest, dan was KPN al lang harder richting de afgrond gegaan.

Absoluut niet waar | 24-01-12 | 10:23

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:15 | + 4 -
Net even je link door de vertaler gegooid (want mijn Franse taal beheersing is onder de maat) maar:
3G-internet tot 3 GB
(Minder doorstroming verder) lijkt toch verdacht veel wat in het laatste 2 zinnen van Brusselmans. Voorts staat er ** bij de prijs en kijk ik onder aan de pagina staat er dit:
Aanbod geldig voor de abonnees met een abonnement op de Freebox pakket huidige op de datum van inschrijving van de mobiele plan. Aanbod geldig voor een enkele lijn bewegen. Bij beëindiging van de Freebox pakket, verlies van het voordeel van het aanbod. Regel Onderwerp Freebox actieve en detentie van twee vaste en mobiele abonnementen van dezelfde eigenaar (volledige naam).
Dus zo fantastisch is het in France ook niet mijn waarde.

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:22

Ben wel eens in het land van Orban, en dan ga ik lekker zo'n ouderwets postkantoor binnen, postzegel kopen, envelop erbij likken en plakken maar, niks mis mee, voel ik me goed bij.

Dr.Thorvaldt | 24-01-12 | 10:22

Verbaast me niets. Ik ontving 2 weken geleden een brief van deze Cosa-Nostra-in-de-polder met de melding dat mijn vast tarief met 50% verhoogd zou worden. Als ik dit niet wilde moest ik binnen anderhalve minuut contact opnemen om mijn contract te ontbinden. Wanneer ik ze bel raak je verstrikt in een net waar Kafka een punt aan had kunnen zuigen. Ik ben mateloos klaar met deze groep droeftoeters!

Ignatius Barracuda | 24-01-12 | 10:21

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:15 | + 4 -

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:20

KPN vind de aandeelhouders belangrijker dan de klanten. Zoals alle grote bedrijven.

XverderNix | 24-01-12 | 10:19

Dat ging niet helemaal goed, nog niet helemaal wakker.

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:19

Nog meer klagen!
als je nog een bel/sms abonnement heb, dan vraag je het saldo op via sms of internet: dat is geldig tot een bepaald moment in de maand.... (nou dat zeggen ze en denkt de klant) maar eigenlijk gaat bij iedereen zijn nieuwe bundeltegoed in op de eerste van de maand!
verkeerd voorlichten is dat!

Maurice0001 | 24-01-12 | 10:18

Toch nog 1,6 miljard *winst* maken. En maar klagen. Mis ik iets?

Stormageddon | 24-01-12 | 10:17

Wat doe je eraan?

Ferry_2010 | 24-01-12 | 10:17

Telecommunicatie is een goede tweede achter de olieindustrie. De klant is afhankelijk van je producten en zal blijven betalen bij prijsverhogingen.
Was ook geen verrassing dat er zelfs een tijdje sprake was van "internetbelasting", de roverheid wil ook lekker verdienen aan de legale maffia praktijken.
En maar verschuilen achter "wij hebben gezorgd voor de infrastructuur en houden alles in de lucht".

datzouzomaarkunnen | 24-01-12 | 10:17

Het is natuurlijk maar een droomwens maar ergens hoop ik dat door de crisis bedrijven dergelijke klantonvriendelijke (en dan zeg ik het heel netjes) bedrijven over de kop gaan en dat er dan weer nieuwe bedrijven komen die wel op een eerlijke, integere en klantvriendelijke manier met hun klanten omgaan. Dromen mag altijd toch?

doenormaal! | 24-01-12 | 10:16

Fuck KPN en Fuck die andere ook btw...

Izbut | 24-01-12 | 10:16

@mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:14
Blijkbaar kan je met redelijke prijzen voor de consument ook nog steeds monsterwinsten halen. Derhalve het Franse voorbeeld.

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:15

Er gaan geruchten dat KPN in 2013 wordt opgesplitst en delen dus verkocht gaan worden

maraboe | 24-01-12 | 10:14

Zo zie je maar dat het toch écht een mentaliteitsprobleem is. Er wordt winst genoeg gemaakt, maar het is nooit genoeg.

ElMundoKapotio | 24-01-12 | 10:14

Nou nou, haat gelijk het hele systeem. Shell maakt miljarden winsten en wil elk jaar mee, Unilever, Phillips enzovoort ook. En zo ruk is het allemaal niet! Binnenkort weer 2 weken naar Afrika dan weet je weer pas wat slecht is. We raken onderhand wel heel erg verwend hier.

mooi-ja-weer | 24-01-12 | 10:14

Of je nou genaaid wordt door KPN, Vodafone of T-Mobile.

Het is allemaal om het even.

Parsons | 24-01-12 | 10:13

Van mobiele internetjunks is het makkelijk plukken.

kneuterzak | 24-01-12 | 10:12

ik wacht met smart op de eerste belboer die een betaalbaar prepaidabonnement aanbiedt. met een datatarief waarin je een normaal bedrag per mb betaalt.
ik hoef geen 'onbeperkt' internet. ik wil werkend internet waarbij ik voor m'n data betaal en ik zelf mag invullen wat voor data dat is. en van op crediet leven wordt ik ook niet blij. ik kan best vooruit betalen.

two ball cane | 24-01-12 | 10:12

Wat moet je tegenwoordig doen om het predikaat " koninklijke" .... mijn God ... te verliezen ??

daytripper | 24-01-12 | 10:11

Gaat dit nou over vast of mobiel internet?

doskabouter | 24-01-12 | 10:10

Ze kunnen beter hout gaan verkopen om rooksignalen te maken.

pollodepiemel | 24-01-12 | 10:09

Het wordt tijd dat weer kleinere en meer innovatieve initiatieven op telecom/mobiel vlak opstaan. Wanneer je in dit topc KNP had vervangen door Telfort, Vodafone, Orange of T-mobile dan had je ook een steekhoudend topic gehad.

Doordat die telecomproviders zó ontzettend groot en log zijn geworden is er totaal geen ruimte meer voor innovatie en klantenbinding, zo blijkt. En doordat er geen goede opties zijn, zal dit ook nog wel even zo blijven ben ik bang.

Absoluut niet waar | 24-01-12 | 10:07

Een KPN-abonnement hebben is net zoiets als CDA stemmen. Dat doe je gewoon niet.

Rob van Roos | 24-01-12 | 10:06

Rare jongens die Fransen, maar soms geven ze het goede voorbeeld:
*zo vrij als een mobiel vogeltje, voor 19,99 euro per maand (mochten de paarse broeken van KPN meelezen: mobile.free.fr/ )*

kapotte_stofzuiger | 24-01-12 | 10:06

-weggejorist-

ketamine | 24-01-12 | 10:06

Ze kunnen beter met de klant mee gaan en klantvriendelijk worden. Hiermee krijg je steeds meer klanten en komt de winst vanzelf. Geforceerd winst willen makken levert geen klanten op, deze gaan eerder weg. Met andere woorden meer verliezen.

Boerenhoofd | 24-01-12 | 10:06

KPN is sowieso net de maffia. Kopen bij ons een meerderheidsaandeel van de glasvezelboer op voordat het uberhaubt leverbaar in de woningen. Nu heeft het geen zin meer om glasvezel te nemen want de tarieven zijn gewoon 180% ruk bij de KPN.

Vloberto | 24-01-12 | 10:05

Blijf ver weg van KPN producten!

Freakster1986 | 24-01-12 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken