Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tijd om uw ING-bankrekening op te zeggen

latenwehetevenoverjullietoekomsthebben.jpgDe drukste baan van Nederland is die van chef van de afdeling klachten die voorkomen hadden kunnen worden bij de ING. Voor de zoveelste keer kampt de staatsbank met een storing in het online bankieren. Loek Essers heeft die tekst inmiddels onder een sneltoets staan bij Webwereld. Ook deze oude column van Arjan Dasselaar maakt ING zelf elke week weer actueel. Niet meer te helpen, die bank. Hebben de saaie maar hondsbetrouwbare Postbank commercieel verkracht, de klanten bruut aangerand en die leeuw kaalgeschoren op een platkar door het dorp getrokken met de woorden graaihoer in het voorhoofd gekerfd. Zonder zich er voor te schamen. Met hun TAN-codes. Bedelhandjes ophouden bij de nationale schatkist als hun eigen fuck-ups zorgden voor de ondergang, maar service, betrouwbaarheid en klantgerichtheid ontbreken volledig. De ING staat voor Imbeciele Naaibank vol Grafhoofden. Wie een onderneming heeft, is stom als hij zijn bankzaken onderbrengt bij de ING. Gegarandeerde overbodige kostenpost vanwege algeheel falen bij online transacties, webshops en bereikbaar zijn op momenten dat je dat als ondernemer nodig hebt. Particulieren hebben er al helemaal niks te zoeken. Kies dan een bank die in ieder geval nog net doet alsof ze om je geven. Banken bij de ING is net zoiets als in een oude Toyota Starlet tegen het verkeer inrijden op de Nürburgring. Zonder gordel. AIDS proberen te genezen met homeowater. Skydiven met een parachute van Zeeman-lakens. De ING is de OV-chipkaart van de bankenwereld, één grote opstapeling van faals, facepalms en misbaksels. Alsof je Zanger Rinus inhuurt als accountant. Tijd om dit af te straffen. Zeg uw bankrekening op bij de ING. Voor elke opgezegde bankrekening van de ING wordt er ergens op de wereld een lieve puppie geboren. Een mooiere wereld begint bij uzelf, stap op bij de ING. Geloof ons, het is een verademing. Succes met de webcare.

Reaguursels

Inloggen

Hoerenbank weer offline.

Kingeef1975 | 24-01-12 | 21:14

Nou, Johnny, lekker op dreef vandaag?
ING is nu natuurlijk wel _af_ , zoals dat heet.

hotmint | 24-01-12 | 21:12

Had er een rekening die 1500 euri rood stond.
Heb daar 1 x een betalinkje aan gedaan van een tientje en nu heb ik al 6 jaar(*)niets meer van ze gehoord!
Berdankt ING voor de financiële support!

lilluke halve hoan | 24-01-12 | 14:20

ING ligt er alweer uit...
waardeloos zoiets!

tis_wat | 24-01-12 | 14:01

Net zo relatief als 'om de haverklap eruit liggen'. Ik ben nog nooit tegengekomen dat het niet werkte (afgezien van 1x een serviceupdate zondagnacht tussen 12 en 2).

potsenmakkert | 24-01-12 | 12:50

potsenmakkert | 24-01-12 | 09:56 |: Klantvriendelijkheid is een relatief begrip. Het ligt er maar net aan wat voor soort klant je bent.

Ik heb liever een internetbankieren-systeem dat werkt. Bij de ING ligt het er om de haverklap uit. Ook lekker handig.

Titan T. Fox | 24-01-12 | 10:23

@ Titan T. Fox | 24-01-12 | 08:35 |
Zucht, tuurlijk is het luiheid. Ik doe als student wat aan marktplaatshandel als bijverdienste. Hiervoor moet ik toch al snel zo'n 15 tot 20 transacties in de maand doen. Zeker nu het pasnummer ook verplicht is, is het een crime elke keer met die randomreader te moeten inloggen + controlegetal etc. Zoals gezegd doe ik nog steeds wel wat met de raborekening, maar wel zo weinig mogelijk. En uiteindelijk kan JUIST de rabobank hier wat aan doen: hun systeem meer klantvriendelijk maken. En dat is de ING met die tancode's goed gelukt!

potsenmakkert | 24-01-12 | 09:56

potsenmakkert | 24-01-12 | 02:00 |: Sorry, maar als je nog te lomp bent om met een Random Reader te kunnen werken, vraag ik me af hoe verstandig het is jou met geld om te laten gaan. In jou geval denk ik eerder dat het om lui- of eigenwijsheid gaat; daar kan de Rabobank niets aan doen.

Ik bedoel; zelfs mijn pa die nog nooit in z'n leven met een computer heeft gewerkt internetbankiert tegenwoordig vrolijk bij de Rabobank.

Zolang je een werkende hand hebt en in het bezit bent van méér dan één hersencel kun je met een Random Reader werken. Bovendien hoef ik minder lang te wachten op de afhandeling van transacties; ook naar andere banken.

Titan T. Fox | 24-01-12 | 08:35

van=voor

potsenmakkert | 24-01-12 | 02:00

Moet zeggen dat ik anders bewust indertijd voor een ING rekening heb gekozen als extra rekening. Ben eerst bij de rabo binnen gelopen met de vraag 'hebben jullie nog iets dat makkelijker werkt als dat get*f met die random reader'. Dat hadden ze niet. Helaas, dat werd dus geen rabo meer van mij. Tegenwoordig krijg ik alleen mn stufi nog binnen via de rabobank. Voor de rest gaat alles via de ING

potsenmakkert | 24-01-12 | 02:00

kolojoeris | 23-01-12 | 19:26 |: Bij de Rabobank kun je zonder Random Reader geld overboeken via de Internetbankieren App. Enige voorwaarde is wel dat je van deze persoon ooit eens geld op je rekening hebt ontvangen of dat je hier geld naar hebt overgeboekt.

Bij onbekende rekeningnummers moet je eenmalig je Random Reader gebruiken, daarna wordt het betreffende rekeningnummer als zijnde "bekend" aangemerkt.

Titan T. Fox | 23-01-12 | 23:56

koekje erbij? | 23-01-12 | 19:08 |: Bij de Appie die hier in de buurt ligt hebben ze geen bezorgservice, helaas. Anders wist ik het wel.

Als het even kan ga ik naar de AH XL; daar kan ik m'n spul zelf scannen en hoef ik niet tussen het gepeupel in de rij te gaan staan. Altijd wel lastige treuzelbejaarden met bergen kleingeld, mensen die niet genoeg op de rekening blijken te hebben, huilende kinderen (die geen snoepje krijgen van de ouders-), treuzelende kassières en bergen onnodige spaarmeuk die ze je aan de kassa in de maag willen splitsen bij je aankoop.

Maar goed, de XL lukt me niet altijd omdat die uit de buurt ligt. En ja, aan een bankpas kun je vaak wel zien wat voor soort volk het is.

Titan T. Fox | 23-01-12 | 23:54

Tip voor GS: gebruik van de calculator van de Rabobank is enige tijd geleden gekraakt. Geef mij maar Tan codes, hoewel deze nog wel een cijfertje langer mogen.

ontlullen | 23-01-12 | 23:00

Is al bekend wanneer ideaal (ing) weer gebruikt kan worden?

Blijf hier in londen de melding krijgen:

23.00
Betaalmethode niet beschikbaar

De geselecteerde betaalmethode is momenteel niet beschikbaar. Probeert u het a.u.b. nogmaals of selecteer een andere betaalmethode als het probleem aanhoudt.

pomm0987654321 | 23-01-12 | 21:52

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 20:02
Ja,het kan fout gaan!
Iemands meisje (blondt dat wel) klikt op een precies gelijkende Ing-side.Ideal betaling. Wacht op SMS,maar duurde al ruim 1 minuut! (geen blondt lampje branden), vult eindelijk tan-code in, maar kijkt niet naar af te schrijven bedrag! €3000 IPV €30.
Pats,menselijke fout, maar de ING had de rekening al geblokkeerd en ze kregen na 3 dagen al hun geld terug.

koekje erbij? | 23-01-12 | 20:22

Bovendien is het gebruiksgemak bij ING veruit het grootst.

Niekler | 23-01-12 | 20:03

Na maanden lang gezeik van mensen aan te horen dat hun bank niet toegankelijk is en dat je niks kon overmaken. Dan vind ik dat ING ook n keer mag falen. Geenstijl overdrijft zoals gewoonlijk, maar dit gaat echt nergens over.

Niekler | 23-01-12 | 20:03

Het ontvangen van TAN codes op je GSM heb ik altijd een groot voordeel gevonden. Ik heb geen trek om overal een soort rekenmachine mee naartoe te nemen. Maar inmiddels heb ik een smartphone en die wil ik niet gebruiken voor het ontvangen van de TAN codes. Alleen daarvoor houd ik een oud mobieltje aan. Dus weg voordeel. Maar Of TAN codes ontvangen op je smartphone nu wel zo slim is wacht ik graag nog even af. Het lijkt me niet al te ver gezocht dat er appjes in omloop zijn of komen die ondertussen je ontvangen TAN codes doorsturen indien de buit de moeite waard is. Samen met phising technieken die usernames en passworden verzamelen lijkt me dit toch link. Met dik 7 zeven miljoen klanten is het de moeite waard voor het dievengilde om met hagel te schieten.

Wedstrijdkrokodil | 23-01-12 | 20:02

Ik heb ING en internetbankieren van ING is verreweg de makkelijkste, zeker in vergelijking tot die irritante readers waar je je pas in steekt, om hem vervolgens er weer uit te halen voor een pasnummer oid. Tancodes op me telefoon werkt.

Dat er af en toe een storing is boeit me geen drol, jan kees wacht maar een dag langer ;_;

zuigtablet | 23-01-12 | 19:39

Oh en as we speak zie ik op Dumpert.nl: "Whoopsie. Server is enigszins onbereikbaar. Probeer het straks nog eens"

MOEHAHAHAHAHA!

kolojoeris | 23-01-12 | 19:28

Als iemand me een andere bank kan noemen waar je zonder e-dentifier onzindinges maar lekker met je mobiel kan internetbankieren kan noemen zeg ik morgen op. Tot die tijd ben ik erg tevreden dat ik niet zoals mijn collega's mailtjes moet sturen of iemand nog een e-dentifier bij zich heeft.

kolojoeris | 23-01-12 | 19:26

RAiffeisen Zentralbank Österreich/BOerenleenbank.
Goh,weet je wie ook uit Oostenrijk kwam?

koekje erbij? | 23-01-12 | 19:22

@Titan T. Fox | 23-01-12 | 18:54
Dat jij status moet ontlenen aan je bankpas maakt je tot een triest persoon.

robert39 | 23-01-12 | 19:19

@Titan T. Fox | 23-01-12 | 18:54

Bij de Appie kom ik al een tijd niet meer. Melk altijd tegen de datum en de groente nooit vers.

Heb altijd medelijden met die paupers die voor de naam naar de Appie gaan en zich laten oplichten. Meestal van die Rabo stumperds... een pauper bank die een zooitje epo-renners sponsort in een doping-tour.

Kingeef1975 | 23-01-12 | 19:12

Titan T. Fox | 23-01-12 | 18:54
Ga jij in de rij staan bij de de appie?
Wat een paupertje ben jij.
Kan jij die €4 bezorgkosten niet betalen? boerenleenbankputser met je randommongoolreader.
Ben ik ben blij met me ing-pas, geld weg? morgen weer terug,jonguh.

koekje erbij? | 23-01-12 | 19:08

Dumpert ook storing? óók Dikke faaL?

Freakster1986 | 23-01-12 | 18:58

Ben altijd klant bij de Rabobank geweest. Klantvriendelijk, goed betaalbaar en uitstekend werkende diensten.

ING Bank is voor paupers. Zit vol met ex-Postbankklanten die niet willen betalen voor een rekening. Geen wonder dat de zooi over de kop vliegt.

Als ik boodschappen doe bij de lokale Appie kan ik aan de mensen die in de rij staan bij de kassa behoorlijk nauwkeurig raden of er een ING, ABN of Rabo-pas tevoorschijn komt.

Mensen die klant zijn bij de ING-bank (enkel diegenen die vroeger bij de Postbank zaten-) moeten verbannen worden van Albert Heijn. Ga maar bij de Aldi / Lidl / Dirk-BAS-Digro in de rij staan tussen de rest van de armoedzaaiers.

Titan T. Fox | 23-01-12 | 18:54

Zou het dan toch waar zijn ? als ik Quid moet geloven: Alles wat groot is,biedt geen zekerheid of garantie meer.Of het nu de banken,de kerk,de staat,het ABP,de EU of de USA heet,we worden gewoon op ons eindige lot teruggeworpen.Ik denk het nog steeds niet hoor.Vooral de laatste,de USA heeft nog steeds een afschrikking cq overkill,die de hele wereld (meestal) achter de schermen),in de tang heeft.Mao zei al : Tenslotte komt macht voort uit wapentuig.Dus ook zekerheid,die ons al ontviel bij het verlaten van de baarmoeder, heeft zo nog toekomst. Bedenk dat het ergste moment in ons leven niet vóór ons ligt maar achter ons (volgens de filosoof Cioran).Een bemoediging voor het mensdom,dat nog in banken gelooft en ze selecteert.

Dolphi | 23-01-12 | 18:37

Het kan nog erger hoor had mijn spaarloon bij nationale nederlanden.De spaarloonregeling is opgeheven dus ik dacht half januari overhevelen die hap naar mijn eigen rekening dus overschrijvingsformuliertje gedownload, ingevuld naar eer en geweten.Krijg in een brief met de woorden"HET KAN ENKELE WEKEN DUREN"voordat wij u rekening opheffen en het bedrag overmaken.WTF moeten ze dat geld met paard en wagen naar mijn bank brengen ofzo.

Klaphengst | 23-01-12 | 18:35

Hoerenbank weer offline.

Kingeef1975 | 23-01-12 | 18:34

"It's in the name" zullen we maar zeggen storING.

Metaron | 23-01-12 | 18:15

Hoera, de storing is weer opgelost....

Drukte op Mijn ING

Op dit moment zijn er zeer veel bezoekers op Mijn ING. Hierdoor is het nu helaas niet mogelijk om in te loggen. Probeert u het over enkele minuten nogmaals.

Onze excuses voor het ongemak.

Bert7412 | 23-01-12 | 18:09

Bla bla bla, mijn hele leven al postbank/ING. Nooit problemen gehad. Liever TAN-codes die ik per sms ontvang dan overal zo'n achterlijke calculator mee naartoe sjouwen. Voor de meest simpele overschrijvingen zit je jezelf rot te typen op zo'n ding.

Tja die storingen zijn vervelend maar onontkoombaar. Zijn ergere dingen in het leven....

Woelige Wimpie | 23-01-12 | 17:05

Voor adviezen is JQ helaas net niet de juiste man, maar een boom opzetten kan ie weer wel.

Strangetown | 23-01-12 | 16:59

En daarom heeft Ommie Friesland Bank, terwijl hij totaal niet in Friesland woont. Die stugge Friezen weten wel hoe ze bankieren moeten!

Ommie de HaatMoker | 23-01-12 | 16:44

Bankier al jaren bij de ING en nog nooit een probleem gehad. Nee Johnny, zelf een lege rekening hebben bij de Rabo wil nog niet zeggen dat een andere bank slecht is!

DubbelDubbz | 23-01-12 | 16:44

De bank die je 5 euro per transactie binnen Europa voorrekent, terwijl Europees geregeld is dat dit gratis moet zijn! Wat blijkt, ING heeft bepaald dat EU-transacties alleen gratis zijn als je aanvinkt dat de ontvanger de onkosten voor de transactie betaalt! Moet je ook maar net weten (en dan nog zegt je gevoel dat dat de minst goede optie is)..

Handige Harrie | 23-01-12 | 16:39

Het is al fout gegaan vanaf dat het logo van een waakzame zittende leeuw veranderd is in een luie liggende leeuw.

youngtrillseeker | 23-01-12 | 16:36

ING o.a bureau buitenland /buitenlandhypotheken is in zee gegaan met de verzekeringsmafioso van Nationale Nederlanden... alleen dat is al een reden om naar het buitenland te verhuizen. Scum of the earth.

ojédiaré | 23-01-12 | 16:31

Lekker makkelijk weer vanafgemaakt, wel bleren dat iedereen het beste weg kan gaan.
Vervolgens niet even melden waar het dan beter is.
..... als het al ergens beter is....
Want voor "net doen alsof ze om je geven" kan je net zo goed bij ING blijven.

Daily bright | 23-01-12 | 16:24

Inderdaad! 7 jaar geleden en peperduur studentenkrediet afgesloten. Stom van me, zelf gedaan. Dit laatste jaar snoeihard afgelost! 4500e. Krijg ik twee weken na laatste aflossing en murmelbrief van ING of het niet beter is dat ik meer aflos. Zo van; 'Misschien krijg je binnenkort wat extra's. Dan kun je dat beter gebruiken om af te lossen. Dan betaal je minder rente en ben je er sneller van af' Ligt er een beetje te dik bovenop vind ik... Tussen niks tijdens die 7 jaar toprente (9,8%) betalen maar pas na de definitieve aflossing. Beetje met terugwerkende kracht laten zien dat de ING het heus wel met je doen heeft o.i.d. En daarbij ken in ING vrienden die voorheen gruwelijk dikke bedrijfsfeesten hadden en bijna elke week volledig betaalde afdelingsfeesten. Volgens mij las ik laatst ergens dat het gemiddelde uurloon in alle sectoren rond de 24e ligt en bij de banken 39e. Laat ze rekeningnummerbehoud introduceren! Dan kan iedereen lekker overstappen naar de minst foute bank :)

SammyJankis | 23-01-12 | 16:20

Nee, dat kudtsysteem van de Rabobank met die RandomReader werkt lekker...

SKa_BaaS | 23-01-12 | 16:18

Die bankrun zal er niet komen, omdat de meeste reaguurders slim genoeg zij om hier niet op te reageren. Dat weten ze bij GS ook wel, dus vandaar. Het is gewoon even lekker afreageren van Quid, omdat 'ie nu net op dit eigenste moment z'n achterstallige huur moest overmaken en dat lukte dus niet. Nu staat de Roemeense maffia voor z'n deur en eist geld of anders heeft 'ie een vingerkootje minder.

borderliner | 23-01-12 | 16:08

De ING zou er goed aan doen om de mensen te compenseren die een spooknota hebben betaald. Mensen die geskimmed worden krijgen toch ook hun centjes terug?
netwerk-ondernemers.nl/bedrijven-weer-...

Paul6189 | 23-01-12 | 16:04

Roy doet 100 tweets per uur. Hij kan beter de storing mee gaan verhelpen, er is zojuist weer een nieuwe toegeslagen. Onvoorstelbaar dat dit nog kan anno 2012, je zult er maar klant zijn en erop vertrouwen dat je geld daar digitaal veilig staat.

Puz Pin | 23-01-12 | 16:03

Heeft natuurlijk alles te maken met het totaal verziekte onderwijs die diploma's als Sinterklaas uitdelen, dan krijg je kneuzen op de werkplek en daar krijg je weer storingen van.
Het is natuurlijk niet toevallig dat bijvoorbeeld Paypal met 150 miljoen klanten nooit problemen heeft, maar die laten er natuurlijk geen in Nederland opgeleide kneuzen mee stunten.

krankzinnig | 23-01-12 | 15:58

Kon er net ook niet op.... nog steeds storing.
Maar op de één of andere manier kon ik het van de Postbank wel hebben, dit soort storingen.
Maar bij het door mijn strot geduwde ING voelt het, alsof ik belazerd word.
Zou dat komen, omdat mij nooit iets gevraagd is?

Schietmijmaarlek | 23-01-12 | 15:54

Gisterenmiddag ook al toen ik iets aan het online shoppen was. Niet echt handig.

yamahaha | 23-01-12 | 15:52

oh, en ^Melin is ook terug van pauze... of misschien draait ze de avond shift....

bumpercase | 23-01-12 | 15:51

arme ^Roy en ^Deniz zijn er maar druk mee....

bumpercase | 23-01-12 | 15:50

als jullie je rekening opzeggen, zeg het dan ff. ik verzamel nl. bankpasjes (gaat in 2033 een hoop opleveren, zeg ik in mijn glazen bol, zijn er nl. geen banken meer)

milky bar | 23-01-12 | 15:46

@De waard zijn gast | 23-01-12 | 15:32

Dat systeem werkt inderdaad gewoon goed. Er is wel eens storing, maar gelukkig maar heel zelden.

In de US gaat het overigens heel anders: daar log je in met een gebruikersnaam en een wachtwoord en kun je vervolgens alle bankhandelingen verrichten. Voor mijn gevoel is dat een beetje te makkelijk...

tisallemaalwatzeg | 23-01-12 | 15:39

15:32 nog steedts kapotstuk.

He pik | 23-01-12 | 15:33

Mazzeltov | 23-01-12 | 15:29 |
Wat ik bedoel is dat je zo'n identifier altijd bij je moet hebben. Ik bezit geen handtas. Voor de rest zal dat systeem ook wel prima werken.

De waard zijn gast | 23-01-12 | 15:32

@ Eurotokkie
En je punt is?

Rest In Privacy | 23-01-12 | 15:30

witwas | 23-01-12 | 15:19 |
Het zal natuurlijk niks uitmaken als de GS reaguurders hun rekening opzeggen bij ING maar, het topic is nogal tendentieus.

lanexxx | 23-01-12 | 15:30

Met ABNAMRO geen enkel probleem qua internet-bankieren hoor.

Mazzeltov | 23-01-12 | 15:29

Agree, behalve de opmerking over de TAN-code. Werkt perfect. Krijg de code via GSM, dus veilig. Iemand die weet in te loggen op mijn postbankaccount moet dus ook mijn mobieltje bezitten om überhaupt iets te kunnen doen. Ook geen gekut met identifier e.d.
De reden dat ik er nog zit is dat ik er persoonlijk nog nooit problemen mee heb gehad. Maar ik ken de verhalen...

De waard zijn gast | 23-01-12 | 15:26

@witwas | 23-01-12 | 15:19
Hmmm je hebt een hoge pet op van de gemiddelde reaguurder.

miko | 23-01-12 | 15:23

@lanexxx | 23-01-12 | 15:17 | Met dit verschil dat de gemiddelde GS-reaguurder, in tegenstelling tot de gemiddelde DSB-klant, wel voor zichzelf kan denken.

witwas | 23-01-12 | 15:19

Sparen moet je ergens doen waar je fatsoenlijk rente krijgt, geen zegeltjes

witwas | 23-01-12 | 15:18

@Eurotokkie
Klopt dat heeft Johnny Quid wel bewezen.

xzaz2 | 23-01-12 | 15:17

Gaat dit een beetje lijken op de oproep van Lakeman destijds? Not very handy Quid!

lanexxx | 23-01-12 | 15:17

@Rummbler | 23-01-12 | 15:13
Is dit een Godwin?

miko | 23-01-12 | 15:14

Al die arme Nederlanders met dat oranje pasje in de portemonnee. Ik heb met ze te doen.

Brad from Edmonton | 23-01-12 | 15:14

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 15:03
Dat is inderdaad het probleem.De boerenleen bank is echter zo wel ontstaan.Het risico is nu ook wel erg groot.Maar het blijft een feit dat we de afgelopen jaren iets teveel,veel te veel betaald hebben aan banken voor een hele simpele dienst. Namelijk geld lenen.Binnen onze familei zat niet veel kapitaal maar we hebben wel elkander geholpen.Het voordeel was dat alle belastingvoordeel en rente zo in de familie bleef.Zelfs al zou ik niet kunnen betalen dan blijft de familie de eerste rechthebbende op mijn bezittingen.Ach mijn ouders waren, anders dan de baby boomers mensen die hun kinderen liever vooruit hielpen.

miko | 23-01-12 | 15:13

Artikel +1 Als oud-rekeninghouder én werknemer kan ik het alleen maar eensch zijn met dit stuk. Kan me nog goed die euforie op kantoor heugen toen men online bankieren ging aanbieden. Alsof het wiel opnieuw was uitgevonden. De opmerking dat alle andere banken in Nederland dit al jaren aanboden werd niet gewaardeerd.

En die TAN-codes... 70 jaar geleden waren de Duitsers nog verder met hun technologie.

Rummbler | 23-01-12 | 15:13

kom hoe heet ie | 23-01-12 | 15:09 | + -1 -

En dan toch reageren om deze domheid nee dan ben je slim.

Eurotokkie | 23-01-12 | 15:13

xzaz2 | 23-01-12 | 15:08 | + 0 -

Al is vernieuwing niet altijd een vooruitgang.

Eurotokkie | 23-01-12 | 15:11

Bank met +3 miljard winst in handen van de staat durft:
- 0900 nummer voor klanten uit te buiten
- spaarrente van SLECHTS 2,3% (~3% al standaard)

Spaargeld al zodoende weggehaald. Heb enkel de betaalrekening nog. Goedkoopste, en 't werkt 99/100 keer. Zo'n storing, tja, kumt gut wa!

Freakster1986 | 23-01-12 | 15:11

Eerst die lul van een beelen een toffe gozer vinden en nu weer dit stuk vol waanzin. De kwaliteit van GS gaat zienderogen achteruit. Begin me steeds vaker te ergeren die domheid.

Rest In Privacy | 23-01-12 | 15:09

Door de bank genomen doet ING het nog niet zo slecht hoor.

Hmmm..... door de bank genomen...

vraagstaart | 23-01-12 | 15:09

Zegt Geenstijl waar het reactie systeem even oud is als het Internet.

xzaz2 | 23-01-12 | 15:08

Wat vraagt Zanger Rinus eigenlijk voor het opstellen van een jaarrekening? Gewoon, even ter vergelijking.

flowert | 23-01-12 | 15:06

Logisch, ING is al jaren failliet door de graaizucht van haar bestuurders. Knoeit nu lekker verder op kosten van de bevolking. De ING captains of industry denken groot! En het interesseert ze geen hol of een kleine spaarder of klant wel of niet kan inloggen (Ik zit bij de RaboBoeren trouwens, maar moet wel meebetalen aan die ING beerput)

Avant | 23-01-12 | 15:06

Gewoon zo min mogelijk investeren wat betreft klantvriendelijkheid ,bankzaken en computersystemen en je houd heel wat geld over wat je kunt verdelen onder de topmanagers.

Eurotokkie | 23-01-12 | 15:05

Ik ben dik tevreden over internetbankieren bij de Rabobank.

En elke bank heeft (helaas) wel eens problemen, maar dit is gewoon een grote fout anno 2012.

Een paard | 23-01-12 | 15:04

Ik ben juist ontzettend tevreden. Ik had vandaag bijna een onzinaankoop gedaan en kon niet internetbankieren waardoor het niet doorging, ik beter na ging denken en nu maar af zie van de koop

deministerpresident | 23-01-12 | 15:04

Alle banken zijn toch kut, en als ik moet kiezen dan blijf ik bij de ING. Ze hebben me altijd prima geholpen. Heb ook een rekening bij de ABN Amro en m'n ervaringen daar zijn veel minder goed.

944 | 23-01-12 | 15:04

@miko | 23-01-12 | 15:01

Moet je wel iemand kennen die dat wil en kan, ik ken ze niet in mijn kennissenkring iig.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 15:03

@miko | 23-01-12 | 14:58

En nieuwe kantoren waardoor de *kuch* service er enorm op vooruit gegaan is. 15 jaar geleden was een foontje genoeg om ff 2 weken een paar ton extra krediet te krijgen, tegenwoordig weet ik niet eens wie ik zou moeten bellen.

Inmiddels zijn we geloof ik een stuk of 6/7 fusie's verder.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 15:02

@neemjemoederindemali | 23-01-12 | 14:59
Ook niet voor iedereen weg gelegd maar een huis kope met de hulp van andere.Je betaald hun wat meer rente dan dat ze bij een bank vangen.Je betaald geen brandverzekering(klein risico)En je betaald lineair af.

miko | 23-01-12 | 15:01

Ik zeg per direct mijn hypotheek op! Schande dit! Heeft iemand even 200k+ voor me te leen?

Vloberto | 23-01-12 | 15:00

@Halbarad | 23-01-12 | 14:57

Helaas kunnen we niet zoveel, je kan moeilijk elk jaar je hypotheek overzetten naar een andere bank.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 14:59

Veel bankmedewerkers hier zo te lezen.

Hangbar | 23-01-12 | 14:58

Sinds wanneer zijn banken ok?
Je moet er zo min mogelijk mee doen.Mijn huisbank is een kleine bank die aan geen een andere grote jongen vastzit.En ik ken de eigenaar persoonlijk.Dat is mooi. Internationaal gebruik ik een andere bank maar alleen met een courant rekening.Ik heb genoeg airco's en koffiezetapparaten betaald in die kutbanken.

miko | 23-01-12 | 14:58

Marktwerking, kom er maar in: wij als klanten moeten zélf statements maken door steeds te gaan voor de meest goedbedoelende bank. Ik heb het dan over de ASN: (nog) geen graaicultuur en met een maatschappelijk verantwoordelijke visie. Wat daarvan ook zij. Betere alternatieven hebben we niet, we moeten als klanten doen wat we kunnen.

Halbarad | 23-01-12 | 14:57

@tis_wat | 23-01-12 | 14:34

Bij je vader en moeder wonen is ook niet zo duur, btw, je hebt je spaargeld inmiddels in de ikeabank verstopt?

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 14:56

Tsjongejonge, zit iemand van jullie redactie als klant bij ING en voelt ie zich tekort gedaan, ofzo?
.
Banken zijn per definitie kut, en de ING is daar geen uitzondering op. Dit is al lang bij iedereen in Nederland bekend, waarom daar nog op powned elke storingsmelding van de ING gekopieerd moet worden, en hier er nog zo'n schreeuwstukje bij moet, is mij een raadsel.
.
Ja, banken zijn kut. Deal with it.

zik | 23-01-12 | 14:53

ja maar mijn hypotheek loopt bij ING. Betalen jullie hem af voor me, dan beloof ik plechtig dat ik mijn rekening opzeg.

Klaas vaag | 23-01-12 | 14:52

@GJ76 | 23-01-12 | 14:47

Die rente gaan ze ook niet betalen.
Ze zullen wel rente-punten geven.
Alleen te besteden bij hun eigen veel te dure shop.

Ing. eslapen | 23-01-12 | 14:52

Ik heb nog een Credit Lyonnais overschrijvingsboekje liggen, ergens...

L. Rakker | 23-01-12 | 14:51

@tis_wat | 23-01-12 | 14:42
Lol, dat geloof ik graag.
Heb ff voor u gekeken, kan gewoon inloggen enzo, dus zet 'm op vandaag.

toetanchamon | 23-01-12 | 14:47

Gelul, ING heeft de staatsteun inmiddels terugbetaald. Wat nog openstaat is een stuk van de extreme rente die erover moest worden betaald. Wat een zwakzinnig stuk gezemel Quid.

GJ76 | 23-01-12 | 14:47

Ik zit bij de enige bank die zijn triple-A status is kwijtgeraakt.

Four Eyes | 23-01-12 | 14:44

Dat krijg je als je jullie ICT uitbesteed aan India, lutsers.

Bigi Bana Boy | 23-01-12 | 14:43

toetanchamon | 23-01-12 | 14:39
Ondernemen :-)
Maar jij hebt geld over, je mag het wel storten op mijn rekening... ow wacht! kan natuurlijk niet, ING ligt plat

tis_wat | 23-01-12 | 14:42

@tis_wat | 23-01-12 | 14:34
Je bedrijf laten bijstaan door de rechtswinkel..... PROEST!
Wat doe je, krantenwijk?

toetanchamon | 23-01-12 | 14:39

En wat dan nog, Quid?
Dan moet ik met mijn centjes naar de ABN Amro? Fortis? Royal bank of Scotland? West-Friesland Bank, terwijl ik niet in Friesland woon? Of moet ik dan naar de Rabobank, waar ze voor internetbankieren een inbelverbinding hebben?

BeunDeHaas | 23-01-12 | 14:37

@King of the Oneliner | 23-01-12 | 14:34

2 minnaressen

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 14:36

Gelukkig schrijft mijn bankdirecteur geen blogjes.

toetanchamon | 23-01-12 | 14:36

Oproepen tot weghalen van geld? Is dat niet strafbaar inmiddels?

fweddy | 23-01-12 | 14:35

Gelukkig zit mijn geld op de reservebank...
Heb ik geleerd in het leger: je moet alles dubbel hebben: twee paar schoenen, twee jassen, twee mobieltjes, twee vrouwen...

King of the Oneliner | 23-01-12 | 14:34

ING heeft mijn bedrijf geprobeerd kapot te maken.
Gelukkig had ik voldoende uithoudingsvermogen om het tegen te kunnen gaan, ook al was het kantje-boord!
We zijn inderdaad als bedrijf zijnde ook hard bezig om alles over te zetten naar een andere bank.
En maar dreigen, maar reageren op post is er niet bij! Zelfs geen aangetekende post dat geschreven is door de rechtswinkel om te vragen wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Jammer voor de medewerkers, maar die bank mag wat mij betreft meteen opgedoekt worden danwel gesaneerd zodat het niet zo kansloos is als op dit moment!

tis_wat | 23-01-12 | 14:34

Ik heb mijn centjes bij ING staan.
En daar blijven ze nog wel even.
Hoewel die dikke kerel in Die Heimat van Beun wel degelijk een schop onder zijn kanarie kan krijgen.
'We hebben ook een GEWELDIGE autoverzekering!!!'
'Die is 15 euro duurder dan mijn huidige verzekering'
'Ohja, dat kan... wilt u toch niet overstappen?'

BeunDeHaas | 23-01-12 | 14:32

Ik haat Puppies!!! Gelukkig hebben we nog de altijd onbereikbare ABNAMRO, De RABO (je weet wel, van die koeienmelkers, die na 10 jaar hun online-banken nog steeds met de tamtam moeten doen) en de bank met de S in de buurt (niet de Spermabank!), die nog steeds onderling contact houden met hun 14l4-modem uit 1988.
Gelukkig kunnen we kiezen.....

DierkMaas | 23-01-12 | 14:32

Geenstijl roept op tot een bank run? O.o

Betwetertje | 23-01-12 | 14:30

Ik wil nu eerst weten wat dat mens in die jaren 60 keuken mankeert, voordat ik ook maar aan 1 oproep van GS gehoor geef!

tisallemaalwatzeg | 23-01-12 | 14:28

Tja, ING geeft zijn eh... uw geld liever uit aan natuur, voetbal en cultuur. Falen aan de lopende band en ondertussen ijskoud subsidieverstrekker spelen van ons belastinggeld.

www.ing.nl/de-ing/pers/over-de-ing/spo...

John Muts | 23-01-12 | 14:25

Ik zit gelukkig bij de Postbank.

Rob van Roos | 23-01-12 | 14:25

zanger Rinus kun je gewoon cash betalen hoor, een glas bier en 2 bitterballen is ook goed.

neemjemoederindemali | 23-01-12 | 14:25

Speltip 16: spreid je kansen en zorg dat je niet van één bank afhankelijk bent

witwas | 23-01-12 | 14:24

Extra reden dus om contant geld bij de hand te hebben. Voor zolang dat nog mag van de Rijksroverheid.

blauweleasebaklul | 23-01-12 | 14:24

ING probeert mij geld afhandig te maken voor een negatief banksaldo na het opzeggen van mijn Postbankrekening (in 2006!) omdat er nog jaren abonnementsgeld voor Girotel is afgeschreven.
Compleet met incassobureau en bijkomende dreigementen.
Probeer ze tevergeefs uit te leggen bij ING dat je geen ruk hebt aan Girotel na het opzeggen van je rekening en dat normaliter gelijktijdig beeindigd wordt.
Snappen ze niks van, tijd om ook de rekening courant maar eens over te plaatsen naar een normale bank.

vagehond | 23-01-12 | 14:23

en overdrijven is ook een vak...

3747 | 23-01-12 | 14:23

Wat mij betreft is het in het weekend niet kunnen overboeken naar een andere bank ook een storing. Of in elk geval een #fail van jewelste!

Ienoo666 | 23-01-12 | 14:22

Ik kan nu gewoon inloggen.

Expert Homo | 23-01-12 | 14:21

"Lagarde verlangt mehr Geld von Deutschland"
www.spiegel.de/

WirMachenMusik | 23-01-12 | 14:20

Geef mij maar gewoon een IKEA-bank. Doet het altijd en kost niet veel

Den Meester | 23-01-12 | 14:20

Nou de ING heeft wat probleempjes.
Als je iemand bent die 24uur per dag aan het internetbankieren is dan moet je je toch eens gaan afvragen wat je nog op deze aardkloot doet.
Zolang er maar geld uit de muur komt zal het mij een zorg zijn dat ik af en toe eens een halve dag niet kan internetbankieren.

Herr Knäckebröd | 23-01-12 | 14:20

Bij mij werkt alles gewoon hoor. Beetje traag.

Kleaver | 23-01-12 | 14:19

Wat een overdreven stukje ook weer.. Tuurlijk valt er wel wat op de ING aan te merken, maar op welke bank niet? Hoe vaak hebben de ABN Amro en Rabobank wel niet offline gelegen?

Absoluut niet waar | 23-01-12 | 14:19

Verbaast me echt helemaal niks. Heb zelf een aantal jaar geleden werkzaamheden verricht in het rekencentrum vlakbij rotterdam airport. Als je ziet wat een teringzooi het daar is qua bekabeling dan snap je hoe dit kan komen.

fender05 | 23-01-12 | 14:19

Triodos en Rabobank blijven de beste banken

anomien | 23-01-12 | 14:18

Trouwens, wat is er mis met mijn accountant Rinus?

Kaas de Vies | 23-01-12 | 14:18

nee dat geouwehoer met die inlogcalculator dinges, en die beperkte openingstijden van die andere banken. t is overal wel wat....

DeeDeeCaten | 23-01-12 | 14:17

Ach, rot op, dwaas. Alle banken hebben van tijd tot tijd dit soort problemen.

grizzler | 23-01-12 | 14:17

@Slutty Nurse | 23-01-12 | 14:15 | + 0 -
Zij doen van onze belastingcenten een inverse bankrun.
Alles wat bij de staat binnenkomt, hup zo over de schutting, bij de banken neergooien.

Kaas de Vies | 23-01-12 | 14:17

Nu faalt de ING voor Nederlandse begrippen, maar het is niet moeilijk een veel langer epistel over "online" bankieren bij de zuiderburen op te schrijven.

kapotte_stofzuiger | 23-01-12 | 14:16

Maar waar moeten we dan heen?

je weet het | 23-01-12 | 14:16

En wat is het alternatief dan?

Parsons | 23-01-12 | 14:16

Nou nou. Dat is een hoop commentaar&frustratie. Gaat het wel goed met je?

B&W | 23-01-12 | 14:15

Ik heb opgezegd. Ik heb helemaal geen rekening bij de ING, maar het houdt ze wel lekker 3 weken bezig.

Kaas de Vies | 23-01-12 | 14:15

We moeten weer iets opzeggen zei ik? Doe ik dus mooi demonstratief niet aan mee.

Ik heb geen ING-rekening.

An die ARBEIT | 23-01-12 | 14:15

www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010/12/23...

De ministers Opstelten en De Jager (Financiën) willen een oproep in het openbaar tot een ‘bank run’ strafbaar stellen omdat voor de financiële positie van de bank een onbeheersbare situatie kan ontstaan.

Slutty Nurse | 23-01-12 | 14:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl