Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Instappen in treinen, dat gaat zomaar niet

instappenmaaarrrrr.jpg Hohoho! Hallo NS-reiziger! Wat denken wij dat we aan het doen zijn? Gaan wij nu ineens zomaar instappen op de verkeerde wijze? Dat is levensgevaarlijk man. Dat gaat zo vaak mis. Honderden slachtoffers zijn er al gevallen. Het instappen in treinen is een vak apart. Een ambacht. Een skill. Pas na gedegen opleiding en aanvullende cursussen mag u zomaar zelfstandig instappen. Goed, even nu achter die streep hier die wij in het zand hebben getrokken gaan staan en luis-te-ren. Centraal houden nu mensen. 1) Instappen doet u stapje voor stapje (dus niet springen, rennen of dubsteppen). 2) Voor het instappen ALTIJD dubbelchecken of de veters zijn gestrikt. 3) Wacht nadat de laatste passagier is uitgestapt tot het rode licht is gedoofd. Er kan nog een passagier uitstappen met alle vreselijke gevolgen van dien. 4) Niet allemaal tegelijk als een kudde blinde zombies op een kluitje bij de trap gaan staan en dan bij de eerste de beste deur instappen. Neem de drie V's als motto: Verspreiden, verspreiden, verspreiden! Er zijn deuren zat in een trein. 5) Voorin de trein (zie illustratie) is het vaak rustiger dan achterin de trein (zie illustratie). Maak daar gebruik van. Als de trein de andere kant op rijdt is achterin natuurlijk voorin en omgekeerd. Maar da's logisch. Goed, u mag het nu zelf proberen. Succes! *Tsjoeketsjoeketjsoeketsjoek* *kedengedeng* *oehooeeee*

Reaguursels

Inloggen

Ga eens in Japan kijken,
1. de treinen rijden vrijwel altijd exact op tijd.

2. de trein stopt heel exact, zodat je weet waar je een rij moet vormen, er staat een streepje van 90cm op het perron en exact daar is dan ook de deur als ie gestopt is.

3. iedereen wacht netjes achter die streep in een rij totdat iedereen die wil is uitgestapt, dan pas begint men met instappen, zonder te dringen.

4. heb je een zware koffer, dan maakt men netjes ruimte om je te laten instappen.

5. Men heeft aparte plekken voor ouderen/gehandicapten/zwangere vrouwen/e.d.

6. Ze hebben een perfect werkend chip- en kaartjessysteem, al jaren. dus geen controles in de trein/tram nodig.

7. oh ja, had ik al gezegd dat ze exact op tijd rijden??

S. Quentin Quale | 14-01-12 | 11:04

NS moet net als de Belgische bussen de treinen heel erg breed maken... Iedereen wil voorin zitten!

gorzeneesje | 14-01-12 | 01:30

DEm.. dis mij te ingewikkeld allemaal...

Yowww | 13-01-12 | 22:45

@rara | 13-01-12 | 14:43
Precies, Centrum Arnhem <> Centrum Nijmegen is toch echt 2x zo snel met de trein dan met de auto.
En dat sommige (Waaronder ik) in een uithoek van een land wonen waardoor openbaar vervoer niet meer rendabel is, ligt ook aan jezelf.
Maar het klopt idd wat betreft instappen.
Wat ik eerder vaak deed (Als ik op tijd op het station was)was Op Velperpoort instappen en naar Arnhem gaan, en daar ging de trein weer terug naar Doetinchem, Kwam je nogmaals langs Velperpoort, maar jij zat al omdat bij Arnhem (Eindstation) iedereen uitstapte. En dat traject was toentertijd van de Syntus, dus je kon er feilloos vanuit gaan dat die trein ook weer terug ging.

aardt | 13-01-12 | 22:42

20 jaar geleden voor t laatst uitgestapt. Dat ging toen nog heel goed. Ik kan het iedereen aanraden.

Ja nee, geen mening | 13-01-12 | 21:25

Op Leiden Centraal staan serieus borden (midden in de hal, lekker hinderlijk) waarop staat dat je je over het perron moet verspreiden.

Switzal | 13-01-12 | 19:40

Een instap-strategie is natuurlijk je reinst kolder.Als je ergens instapt kan je immers door de gang in de trein altijd doorlopen,dus of je dat nu op het perron of in de trein doet ,dondert niet.Vroeger was het heel anders: Toen had je geen gangen en moest je coupe's kiezen van 10 zitplaatsen per deur.Je moest dus ,als je laat was,vaak rennen over het perron om een lege plaats te vinden,tenzij... je 1ste klas reed. Nog net als nu dus. Effect ? Vroeger was je meestal meer op tijd.

Dolphi | 13-01-12 | 19:01

Dit krijg je niet uitgelegd. Den Haag Centraal: achterin druk. Rotterdam Centraal: in het midden druk. Amersfoort: afhankelijk waar de trein stopt.

NS, succes met het drijven van je luie reisvee.

Ret Kid | 13-01-12 | 17:53

Hahaha, de drie V's, de goede oude tijd van Studio Spaan: vertrouwen, vriendschap en fair-play...

BakRodeKool | 13-01-12 | 17:51

Als machinisten nu eens beginnen met het precies parkeren van de trein langs het perron, de deurbediening wordt door diezelfde machinist geregeld, alle deuren open en dat blijven ze totdat het vertreksein gegeven wordt. Als de trein zo precies neergezet wordt kun op het perron aftekenen waar de deuren zullen zijn, lijntjes voor de rij richting deur en ... dan wordt het nog niets.
.
@Sefrican, ik weet hoe het daar werkt, snel en efficiënt, maar dat gaat hier gewoon niet lukken.

Ranja Drinker | 13-01-12 | 16:05

Aaah... dit zweemt naar een 'gerichte'campagne van ten minste één week,waarin vrolijke jongedames in gele sigaalvestjes mensen die al dertig jaar de trein pakken gaan 'assiteren' bij de 'juiste' wijze van instappen - zodat u teminste weet waarvoor u die vijf procent tariefsverhoging die er geheid aankomt betaalt...

azoturie | 13-01-12 | 16:04

Uhh, in het filmpje wordt gezegd dat het juist drukker is voorin en niet rustiger; of snap ik het nu al niet meer? Ugh, verwarrend dit alles, ik ga wel met de auto.

vmbo-plutser | 13-01-12 | 15:40

Ik schijn her en der een hoogopgeleiden op ze tenen te trappen... voor de rest Mastercard.

Bac | 13-01-12 | 15:39

@hfakker

Ja owww rete irritant. Mensen die met ze tweeen boodschappen gaan doen en een alvast in de rij gaat staan... kan zo nog wel uren doorgaan. Oplossing ligt nog steeds ver weg, ik zeg in het Noorden! ;)

Bac | 13-01-12 | 15:36

Het klopt wel, voor in en achter in in Rotterdam centraal is het altijd rustig..

xzaz2 | 13-01-12 | 15:33

@Bac | 13-01-12 | 15:20
Mee eens dat het percentage daar soms hoog is. ik ken ze ook, die zogenaamde elite die zich verstrooid of arrogant niet bewust is van de (storende) aanwezigheid. Soms lachwekkend, soms rete irritant.
Overzelfbewust anderen enorm dwarszitten. Enorme Facepalm momenten. Soms praten ze erbij.
"Oh even kijken Karlijn/Maud/Fleur/Sophie/Ghislene, we zijn de Macadamia nuts vergeten, kun jij die nog even halen achterin...?" en dan met je 3 producten 10 mensen laten wachten... :-)

hfakker | 13-01-12 | 15:30

@Sefrican

Vergeet de "proppers" niet. Weet niet of het hier zal werken. Maar in Azië bedank je vriendelijk als je met geweld de metro ofzo word in "gepropt".

Bac | 13-01-12 | 15:30

@hfakker

Geef je verder ook geen ongelijk, denk dat we elkaar wel begrijpen ;)

Bac | 13-01-12 | 15:28

Op z'n Japans: wachtstrepen op de perrons tekenen (op verschillende plekken voor verschillende modellen trein), machinisten goed leren mikken bij het afremmen, aparte deuren voor uit/instappen. Stoppen, deuren open, 5 seconden later deuren dicht, weg.

Sefrican | 13-01-12 | 15:27

@Knatje | 13-01-12 | 14:57
Ik dacht dat je iets had tegen vooroordelen. Toch kom je er zelf mee aanzetten.

rara | 13-01-12 | 15:26

@Bac | 13-01-12 | 15:19
Er staat dan ook 'en' en niet 'dus'. Maar dat terzijde, kunnen beiden tot een zeker gehalte bewustzijn leiden.
Bewust ergens mee omgaan. kom je ook op bewust/onbewust bekwaam/onbekwaam.
Er zullen van verschillende groepen bijdragen hieraan.
Maar enerzijds kun je mensen bewuster maken (bordje, sticker, geluid "mind the gap/stand on the right, walk on the left").
Hetgeen ik bedoel is het 'bewust incapabel'... "ik zie dat je er langs wilt, maar ik blijf waar ik ben...' Da's toch wel heel (negatief) Hollands.

hfakker | 13-01-12 | 15:25

Bij het lezen van het bericht van de NS, dacht ik eerder aan een instapcursus in deze trant:
www.youtube.com/watch?v=McKaHxrxr7I
.
Dus: NS leert mensen hoe een elleboog het meest effectief gebruikt kan worden, wat de pijnpunten op het lichaam van de 'mede-instappers' zijn, enzovoort.

zik | 13-01-12 | 15:22

@hfakker

Sorry nog even dit. Juist de hoogopgeleiden zijn meestal wereld vreemd. Leuk met theorie enzo maar echt slim?

Bac | 13-01-12 | 15:20

@hfakker

Dude common... opleiding en intelligentie heeft NIETS met elkaar te maken. Verder zie ik dat mensen het vertikken na te denken over "kleinere" dingen en in mijn ogen is dat gewoon dom ongeacht hoeveel diploma's diegene opzak heeft.

Bac | 13-01-12 | 15:19

hfakker | 13-01-12 | 15:10

Ik baal er ook van dat er maximum snelheden zijn op snelwegen. Waarom moet de overheid bepalen hoe snel ik me verplaats.

Ik ben het met u eens. Wij moeten niet voor een ander afvragen wat het nut van de keus is. Lekker opschuiven en ruimte geven. TOP

de deurwaarder | 13-01-12 | 15:16

@Bac | 13-01-12 | 15:04
Ja & nee... Nederlanders zijn relatief hoog opgeleid en slim, maar die mentaliteit he... Dat zich denken te kunnen verplaatsen in de ander en dan moralfaggend vinden dat de ander maar moet wachten. Gewoon te makkelijk in iemand anders ruimte gaan staan. Iemand anders' tijd verprutsen.
Kassarijen, ook zo'n voorbeeld.
Kassamedewerksters die met hun vriendinnen aan het kletsen of bellen zijn... Je raar aankijkend als je zegt: "uhm, kan ik even betalen als je het niet erg vindt...?"
Horecapersoneel, dolletjes... De chagrijn die je krijgt bij een slechte koffie van €2,95... De lol die je elders krijgt bij een koffie/thee voor €1,50.
Anyway.... service, hoffelijkheid en Nederland... #faal

hfakker | 13-01-12 | 15:15

@seven

Ok... je bent blijkbaar niet bewust dat het gros van de mensen hetzelfde traject aflegt dus die 10% van het verkeer wat de weg op moet gaat over diezelfde snelweg. Zo zie je maar weer dat statistieken wel GOED geïnterpreteerd moeten worden.

Bac | 13-01-12 | 15:14

Euh, filmpje bij de Telegraaf voegt wat toe? Als ik treinen wil zien kijk ik wel rail away.

Vloberto | 13-01-12 | 15:12


@de deurwaarder | 13-01-12 | 15:02

Inderdaad. Ik ben de keizer van de argumentatie.

pius | 13-01-12 | 15:11

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:42
Gaat trouwens exact om dit principe bij Nederlanders; De Nederlander (ik ook) vraagt zich voor een ander af of er wel nut is. Vind hij/zij dat dat er niet is, gaat ze niet aan de kant.
De omgekeerde redenering is: ruimte is openbaar. Het is aan de ander om daar snel of langzaam doorheen te willen/moeten.
Dit staat in direct verband met het Neerlanditisch overal een mening over denken te kunnen hebben, hoe ongefundeerd ook.
Zo dus ook met deze roltrapkwestie, beproefd over de hele wereld.
Zijn zelfs kosten en humeurstudies over. Gelukkigheid/blijheid van het gebruik. Doorstroomsnelheid...

hfakker | 13-01-12 | 15:10

seven | 13-01-12 | 15:04
Sure, al die autowegen worden zeker gefinancierd door Sinterklaas.

Is het niet logischer om mensen te stimuleren meer in hun omgeving en op andere tijden te werken? Ik bedoel, die laptop hoeft toch niet eerst 100 km verplaatst te worden om on-line te kunnen zijn?

Graag een se3rieus antwoord en niet trollen zoals de vorige keer...

Knatje | 13-01-12 | 15:08

@de deurwaarder | 13-01-12 | 15:00
Zoek maar eens op [Stand right walk left]...
De eerste initiatieven in Nederland zijn er al.. nl-nl.facebook.com/pages/Walk-Left-Sta...
In Parijs, Londen, Washington, New York, Hong Kong, Berlijn, .... etc krijg je meteen een al of niet beleefd verzoek naar je als je links stilstaat....

hfakker | 13-01-12 | 15:06

In Nederland ook meer files dan elders. Teken aan de wand. Wij kunnen slecht rekening houden met andere verkeersdeelnemers.

Knatje | 13-01-12 | 15:05

Haal die 3mrd die de NS per jaar aan subsidie krijgt (een toko die een factor 10 minder forensen / reizigers afhandelt dan de auto statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D... , De weg die tenminste wel netto ongesubsidieerd is(want 7x meer accijnsopbrenst dan kosten aan wegen, circa 2 à3mrd & belasting&accijnsopbrengst auto =18mrd pj www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/... (19:44) wegverkeer).

Kaartjes niet meer subsidiëren > duurder > wordt het meteen wat rustiger/veiliger. En met die 3mrd kan je meteen dubbelzoveel uitgeven aan wegen, dan is die max 10% extra verkeer van ex NSers peanuts.

seven | 13-01-12 | 15:04

@hfakker

Je heb gelijk ik zal het probleem dan ook maar even ontleden.

Mentaliteit
Desinteresse
Intelligentie

En met zoveel mensen op dit kleine stukje aarde heb je er al heel snel last van... ben dan ook onderweg naar rustigere oorden al houd deze economische gevangenis me een beetje op.

Bac | 13-01-12 | 15:04

pius | 13-01-12 | 14:58

Beargumenteer dat eens even? Daar ben je goed in heb ik gehoord....

de deurwaarder | 13-01-12 | 15:02

Kan de NS ook 's uitleggen wat nou het beste is: voorin de trein plaatsnemen of achterin? Dit met het oog op een botsing/ontsporing.

dedeurs | 13-01-12 | 15:01

hfakker | 13-01-12 | 14:57 |

Ben het helemaal met je eens voor wat betreft het links rijden....

Voor de rest klets je maar wat maar boei..... Het is vrijdag!

de deurwaarder | 13-01-12 | 15:00

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:56

Nee als deurwaarder ben je een sieraad voor de maatschappij.

Die zijn fout tijdens de vrede.

pius | 13-01-12 | 14:58

blikjegrolsch | 13-01-12 | 14:55 |

Gast, je bent een blikje grolsch en ik ga je zo atten!!!!

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:57

rara | 13-01-12 | 14:48
Zelfkritiek/-spot is wat anders dan structureel anderen de schuld geven van maatschappelijke problemen.

pius | 13-01-12 | 14:50
Jezelf als onderdeel zien van het probleem is stap 1 van de oplossing.

DE MUL | 13-01-12 | 14:51
???

Knatje | 13-01-12 | 14:57

Wees maar blij dat het hier zo is ipv zoals in België bij die fantastische NMBS. Instappen in een (hondslelijke) intercity? dan eerste 4 stijlen treden omhoog en je door een kleine deur begeven! (lekker bevorderend voor mindervalide) -1
Hier is het instappen prima, EERSTE KIJKEN!!!

vouwbare binnenband | 13-01-12 | 14:57

@Bac | 13-01-12 | 14:44
De trap naast wat? De metrotrap ernaast die er niet is, de bijenkorftrap ernaast die er niet is, de Schipholtrap ernaast ... dat dus.
De hele wereld doet dit behalve wij Hollanders met onze 'ik ga niet aan de kant' mentaliteit. Duitsers noemen NL op een auto 'Nur Links', en terecht!
Liefst moeder - dochter met duo 'coup Zuid'.
Precies hetzelfde als met 99/119km/u op de linker baan rijden.
"Ja zeg je mag hier helemaal niet harder... zo die 'heb' haast.... had ie maar eerder weg motte gaan.... nou hij wach maar...."
Er bestaan dus voldoende mensen die in 5 a 10 minuten even iets willen kopen, of die willen opschieten, die het wel uit maakt dat ze die ene trein/metro net halen...
Maar ik laat me gaan... je boodschap is duidelijk, we hebben nog een lange weg te gaan.

hfakker | 13-01-12 | 14:57

@Roltrap lopers

"Laat ik lekker de roltrap nemen terwijl ik WEET datie altijd veel gebruikt wordt en niemand erop doorloopt terwijl er een ongebruikte trap naast staat waar ik wel drie treden tegelijk kan pakken als ik haast heb omdat de treden altijd op zelfde plek staan"

Zucht

Bac | 13-01-12 | 14:56

@Ratzing

dan heb je vroeger sowieso wat fout gedaan als je nu nog met ov moet

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:56

Ik ben Bandirah.

blikjegrolsch | 13-01-12 | 14:55

@DANNY3960 | 13-01-12 | 14:53

Nee joh. treinen doen het vrij goed tegenwoordig in alle eerlijkheid. Qua tijd.

pius | 13-01-12 | 14:54

Een trein die op tijd rijdt..........

Perrongeluk.

DANNY3960 | 13-01-12 | 14:53

Geen last van, ''met m´n babyboom bijna voor niks abonnement'' reis ik zo wie zo buiten de spitsstrook.

Ratzing. | 13-01-12 | 14:53

muiderpoort da's pas een kudtstation
trein staat altijd schuin

Hannah | 13-01-12 | 14:50

@ Pasta-saus | 13-01-12 | 14:49
Zo ziet het eruit. Hoewel Bandirah wat netter schrijft. Dat wel.

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:50

@Knatje | 13-01-12 | 14:45

Goed punt newbee. Een bende asociale chagerijnen die gelukkig altijd een allochtoon verantwoordelijk kunnen stellen voor hun gedrag.

pius | 13-01-12 | 14:50

rara | 13-01-12 | 14:46

oe eng

*bibber*

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:50

@BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:45
Dus als ik het goed bergrijp is Bandirah Blikje Grolsch?

Pasta-saus | 13-01-12 | 14:49

rara | 13-01-12 | 14:43

Met de auto kom je ook op je bestemming..... Dus is het om het even waar je woont en waar je werkt hoe lang je over je reis doet.

Prettig is het dat iedereen lekker voor zich kan uitmaken of hij met de auto danwel met de trein, bus of metro naar werk gaat.

Ik doe het met de auto, al begrijp ik de argumenten om met de trein te gaan ook wel. Wat ik wel vervelend vind om te horen is dat sommige passagiers zich nimmer 's-ochtends even opfrissen....

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:49

@Knatje | 13-01-12 | 14:45
"Marokkanen zijn...."

Zeg nu zelf, vind je niet dat je nu gewoon aan het discrimineren bent?

rara | 13-01-12 | 14:48

Heel simpel, ga aan de kant staan als mensen uitstappen, ipv voor de deur. Probleem opgelost

opilio | 13-01-12 | 14:47

Knatje | 13-01-12 | 14:45

Welke rij? Iedereen staat naast elkaar. De perrons zijn ook niet breed genoeg om rijen te vormen. Men moet gewoon wachten tot iedereen is uitgestapt.

Davidson | 13-01-12 | 14:47

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:42
Mensen die lopen op een roltrap zijn in staat om zelf na te denken. Beangstigend, nietwaar?

rara | 13-01-12 | 14:46

@ blikjegrolsch | 13-01-12 | 14:41
Ga je op je eigen site ook nog een topic over mij tikken, lieverd?

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:46

Ok dit gaat nu lukken, stap 2; Hoe te gaan zitten?

KeesPikvlees | 13-01-12 | 14:45

Bac | 13-01-12 | 14:42 |

Waren er maar meer mensen zoals jij in Nederland... Dan kon ik later beginnen en vroeger naar huis!

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:45

Nederlanders zijn over het algemeen onbeschofte voordringers en kunnen niet netjes in een rij hun beurt afwachten. Goede zaak dat dit eens onder de aandacht wordt gebracht.

Knatje | 13-01-12 | 14:45

@ blikjegrolsch | 13-01-12 | 14:41
Ik voel alleen maar liefde, Bert.
*kusje*

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:45

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:42
Stilstaan prima, maar dan liefst rechts, dan kunnen de medemensen met haast je passeren

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:45

@hfakker

Je kan ook de trap er naast neme als je wil doorlopen... in mijn ogen maak je je eigen probleem zo!

Bac | 13-01-12 | 14:44

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:40
Vanaf 7.30 staat het dicht, vaak tot 10.00 uur. 's Middags begint de file rond 16.00 uur, en is-ie soms pas na 19.00 uur weg. Vind je het heel erg dat ik geen dagen wil maken van 11 1/2 uur?

Met de trein heb je vertraging, je hebt te maken met springers en irritante medereizigers. Maar je komt wel snel op je bestemming.

rara | 13-01-12 | 14:43

rara | 13-01-12 | 14:41

Kijk. Aan jou heb ik wat. En nu kijken wat de meerwaarde is (digibetus grandiosus)

pius | 13-01-12 | 14:42

hfakker | 13-01-12 | 14:38

Wat is de tijdswinst als je kan doorlopen op een roltrap??

Een roltrap is er toch voor gemaakt om stil te staan? Mensen die lopen op een roltrap snappen het principe niet en dat maakt mij bang!

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:42

@Kialna | 13-01-12 | 14:12
Ik denk dat er een paar conducteurs driftig hun pauze aan het verstoken zijn met het minnen van kritiek op de NS

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:42

@de deurwaarder

Om te beginnen staat er hier 's ochtends al file voor me deur, ik sta liever in een rij die beweegt. Treinen zijn niet fijn maar 9 van de 10 keer beweegt deze "file" wel in de goede richting met zo'n 80 KM per uur, doetie dat niet krijg ik coulance en begrip op me werk. In een trein word je niet door onkunde of omslaand weer doodgereden door een medeweggebruiker. Ik kan nog wat dingen voor mezelf doen in een trein. Kan nog wel even doorgaan zo... trein is helemaal zo gek nog niet. Koop wel een auto zodra ik in Zweden woon.

Was ik vergeten te vertellen dat ik graag een biertje drink?

Bac | 13-01-12 | 14:42

Ik pak altijd de voorste. Lekker rustig, meestal dan. Maar ik kan me nog een topic herinneren op GS dat als je een plek wil dat je ervoor moet vechten. Schijt aan de rest. Beuken enzo... ?

Freebs | 13-01-12 | 14:41

rara | 13-01-12 | 14:38 |

Gewoon vroeg beginnen en laat klaar, dan is er echt niets aan de hand.

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:40

Wat nou slimmer? Het is soms gewoon strijden om een zitplek... Paupervervoer waar ik tegen wil en dank af en toe gebruik van moet maken...

Davidson | 13-01-12 | 14:39

Graag ook folers & filpmjes voor:
* Roltrapen (aan het eind ervan stil gaan staan, liefst vrouw en dom om zich heen kijkend wat ze ook weer ging doen)
* In-/Uitgangen
* Draaideuren
* Groen licht
* Drukke zebrapaden

Alles waar doorstroom gewenst is.

En wat roltrappen aangaat, kan nu ajb eindelijk iemand eens uitleggen aan Hollanders dat je rechts stilstaat, zodat je links kunt DOORLOPEN!!!

hfakker | 13-01-12 | 14:38

@de deurwaarder | 13-01-12 | 14:31
Files. En files, natuurlijk. Oh ja, en files natuurlijk.

rara | 13-01-12 | 14:38

Sjoerd1981 | 13-01-12

Misschien kan rijkswaterstaat dit ook doen met de *&%*#mongeaulen die links blijven rijden terwijl er rechts zeeën van ruimte ligt.

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:37

@ITEACHYOU | 13-01-12 | 14:21
Wat een hoop voor-oordelen-onderstellingen, die je uiteraard geen van allen waar kan maken.

rara | 13-01-12 | 14:36

Zelfs met het plaatje erbij vind ik het lastig wat nou voor en achter is...

c.onjo | 13-01-12 | 14:36

Wat te denken dan van het heen en weer rennen tussen deuren. Gewoon stil blijven staan op het perron.. is er net zo snel een deur bij je.

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:36

Hoe installeer je die compleet niet door GS ondersteunde GS extension?

pius | 13-01-12 | 14:36

Niet als een klont dolle koeien voor de deuren staan dringen. Is dat wat er bedoeld wordt?

Dr. Mabuse | 13-01-12 | 14:35

Speltip 12: sta aan de zijkant tegen de trein aan. Ben je 20x sneller binnen.

¿Ya tu Sabes? | 13-01-12 | 14:34

Kennen jullie die mop van die Fyra uit Italië?

James St John Smythe | 13-01-12 | 14:34

Opzich redelijk treurig dat dit uitgelegd moet worden. Net als het niet stilstaan op de linkerkant van een roltrap.

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:34

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:29

O, zo'n ding hahahaha.....

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:32

Als je vaak met de trein reist weet je toch zelf wel waar je het handigst kan instappen. De kunst was altijd om toch nog een zitplaats te bemachtigen. Blij dat ik al jaren van die ongein af ben, mijn auto heeft geen staanplaatsen.

voldemort | 13-01-12 | 14:31

@BertBrussen | 13-01-12 | 14:07
U wordt hiervoor betaald?

Bergverzet | 13-01-12 | 14:31

Bac | 13-01-12 | 14:22

En waarom precies is een auto in de randstad kansloos?

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:31

One does not simply walk into a train.

martizzle | 13-01-12 | 14:31

Is het nieuwsop?

Jan Boel | 13-01-12 | 14:30

Ik ga altijd dubsteppend met het OV, mag dat nu dan niet meer?

HoogSpitsGehalte | 13-01-12 | 14:30

@ de deurwaarder | 13-01-12 | 14:26
Dat zijn die dingen die sommige mensen wel eens weg proberen te koppen, met een hoop rotzooi als gevolg. Zie ook: 'spoor'

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:29

Slimmer instappen ?

Twee treinen laten uitvallen.
De eerst volgende trein halveren in lengte.

Hoe kan je dan nog instappen.

Vee heeft nog meer plaats tijdens vervoer!

Ing. eslapen | 13-01-12 | 14:27

Je dagelijks glas azijn gehad, Bert aka Blikje Grolsch? Man man man.
Ik heb het bericht op Powned.tv gelezen, en daar is de uitleg dat de forens graag aan de voorkant van de trein instapt, wat betekent: achterin nog ruimte.
Blijkbaar weten de schaapjes dat niet, en beukt men, terwijl de passagiers nog uit moeten stappen, vast door om zo snel mogelijk te zitten. Daar sta je dan. Net pech. Als je gewoon als weldenkend mens een beetje verspreidt gaat staan, was dit ook niet nodig.

De domheid ligt hier niet bij de NS, maar bij de reiziger, Bert 'fles amoniak' Brussen.

BeunDeHaas | 13-01-12 | 14:27

wtf is een trein?

de deurwaarder | 13-01-12 | 14:26

@jaheur | 13-01-12 | 14:14
Hoe schattig, de Zwitsal heeft een nieuw woordje geleerd.

Boerenhoofd | 13-01-12 | 14:25

eeeeennn we hebben een vervanger voor Bandirah!
Bert heeft u nog meer van zulke kunstwerken?

Lelijkus_Natnekkus | 13-01-12 | 14:24

Daar heeft de NS wel ervaring mee op de juiste wijze instappen.

Dr.Thorvaldt | 13-01-12 | 14:23

Elke trein heeft aan beide kanten deuren, op elk station kun je maar aan 1 kant in en uitstappen. Zijn het nu die honderden reizigers op het perron die het niet snappen.
Stadions uitrusten met aan beide zijde perron en klaar is het probleem.

toetanchamon | 13-01-12 | 14:23

@Kialna | 13-01-12 | 14:12 |
Wat Chicka zegt...

Hollander01 | 13-01-12 | 14:23

Ik ga dus regelmatig met de trein aangezien een auto in de randstad behoorlijk kansloos is en zie inderdaad hoe die schapen zich allemaal bij een en dezelfde deur naar binnen proberen te wurmen, echt verrassend is het niet zie dit stomme gedrag overal. Bij de kassa in de supermarkt. In de kroeg. Op straat in het verkeer. Nederland wordt steeds slimmer... NOT!

Bac | 13-01-12 | 14:22

Zo moet het echt:
Druk op het knopje van de afstandsbediening, open het linker voorportier (altijd plek), ga lekker zitten, start de motor en vertrek.

macho_man | 13-01-12 | 14:22

Wat een stoere mannetjes hier allemaal die verschrikkelijk afgeven op het kuddegedrag van de mens, en vervolgens op zondag met hun wijf gezellig een stukje gaan fietsen........ of naar de winkel toe rennen om de nieuwste Iphone te halen of naar de BMW dealert om een grotere boerenmestwagen te halen want tja, de buurman heeft er ook een

ITEACHYOU | 13-01-12 | 14:21

@Superior Bastard | 13-01-12 | 14:18, vergeten uit te checken kostte je dan ook de kop weer niet.
Hoorde je nooit meer wat van.

gentle giant | 13-01-12 | 14:21

Miep en Truus uit Delft hadden in hun bodywarmers met kattenharen op Utrecht Centraal natuurlijk altijd de enige gouden truc om bij drukte in te stappen. Met een kaartje voor de tweede klasse instappen bij de deuren van de eerste klasse! Briljant! Maar nee, dat is het nog niet: als ze waren ingestapt slopen ze dan stiekem naar de tussencoupé voor de tweede klasse, zodat ze wanneer iedereen was uitgestapt nog voor iedereen die buiten stond te wachten een plaatsje in de tweede klasse konden zoeken! Nâh, hoe kwamen ze er toch telkens op.

Trumple | 13-01-12 | 14:19

Ik snap die preoccupatie van de GS-redacteuren met het OV niet. Jullie hebben toch allemaal Q7's (van 5 jaar oud inmiddels)?

RexMundi | 13-01-12 | 14:18

Ik heb zin in de Vrijmibo.

Mac The Ripper | 13-01-12 | 14:18

gentle giant | 13-01-12 | 14:16
Klopt, maar een retourtje kopen kon dan weer niet.

Superior Bastard | 13-01-12 | 14:18

Goddomme, zeg dat nou niehiet. Prima juist dat al dat zombievolk elkaar het leven uit de ogen drukt in de eerste koets; maakt het des te comfortabeler in de overige wagentjes.

EddieC | 13-01-12 | 14:18

wel goeie poging van NS om door reiziger zelf veroorzaakte frustratie deels op te lossen...
jaheur | 13-01-12 | 14:14
en zwitsals voor mensen als jij

Interpoolbal | 13-01-12 | 14:17

Plaszak. Ik herhaal: plaszak.

blikjegrolsch | 13-01-12 | 14:17

@Schoorsteenveger | 13-01-12 | 14:13
En dus, zorg ervoor dat je in het reisgezelschap bent van een paar leuke dames met prettige lichaamsgeur.

blinde kip | 13-01-12 | 14:17

@Chicka | 13-01-12 | 14:14
Nee, dat is die Vrijdagmiddag-cartoonist.

Pasta-saus | 13-01-12 | 14:17

@jaheur | 13-01-12 | 14:14
En voor Randstadbewoners die sneller met de trein op hun werk zijn dan met de auto. Ga maar eens in de ochtendspits van Den Haag centrum naar het centrum van Leiden.

rara | 13-01-12 | 14:16

Weet u wie dat aardig voor elkaar hadden?

gentle giant | 13-01-12 | 14:16

NS = Nationale Schande

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:16

Vijf woorden, gericht aan de NS. Kutservice. Voor. Te. Veel. Geld.

Semolina Pilchard | 13-01-12 | 14:16

Wat een koninklijke afbeelding! Nu snap ik het pas, heb ik het al dit tijd verkeerd gedaan.

Sjoerd1981 | 13-01-12 | 14:15

"Treinreiziger moet slimmer instappen"

Dat scheelt wel een boel HBO'ers in de spits. Goed gevonden NS!

Jackanders | 13-01-12 | 14:14

Zou Bert die treintjes zelf getekend hebben?

Chicka | 13-01-12 | 14:14

De debilisering van het OV ligt op schema. *in auto stapt*

panacee | 13-01-12 | 14:14

blinde kip | 13-01-12 | 14:13 |
Ik denk het. Of dit topic mag gewoon niet in de plus komen te staan van de desbetreffende. Of wacht hij tot het woord plaszak valt?

Kialna | 13-01-12 | 14:14

OV = voor lutsers !

jaheur | 13-01-12 | 14:14

Zo moeilijk is instappen niet. Er zijn altijd mensen die niet weten waar ze willen zitten en dan de rest ophouden.

Boerenhoofd | 13-01-12 | 14:13

Kialna | 13-01-12 | 14:12
Niks mis met BMW rijderts

Chicka | 13-01-12 | 14:13

@Kialna | 13-01-12 | 14:12
Een ambtenaar die al vrij heeft.

blinde kip | 13-01-12 | 14:13

Wie is er furieus aan het minnen terwijl de posts van reaguurders waar zijn? Een of andere BMW rijdert?

Kialna | 13-01-12 | 14:12

Leve de trein! Jammer dat er passagiers mee moeten.

pius | 13-01-12 | 14:11

Nederlanders, en dan ook nog eens met name OV reizende Nederlanders, behroen tot de meest lompe, onbeholpen, bevolkingsgroepen ter wereld. Gaat dus nooit werken.
Overigens staan Israeli's onbedreigd op plaats 1 in voornoemd klassement.

Superior Bastard | 13-01-12 | 14:11

De NS heeft een punt, hier. Het meest trieste aan dit verhaal is wel dat de toon van de campagne kinderachtig moet zijn omdat -de kudde- het publiek het anders niet begrijpt.

rara | 13-01-12 | 14:11

Vooral die hele trage uitstappers die rustig hun tas pakken als de trein al minuten stilstaat en die verontwaardigd reageren als er al mensen naar binnen stappen, zijn erg vermakelijk.

blinde kip | 13-01-12 | 14:11

En terecht.
Idioten die instappen terwijl mensen nog uitstappen.
Ergernis nummer 1: mensen die in de 1e klas instappen en de hele coupe doorrennen om maar als eerste de 2e klas in te kunnen.

Herr Knäckebröd | 13-01-12 | 14:11

Hebben ze ook al een illustratie voor de plaszak?
Voordat mensen gaan proberen om er een dikke bolus in te draaien.

Cuyahoga | 13-01-12 | 14:10

vincent uit groninge | 13-01-12 | 14:09 | + 0 -

Hoofdstation of Noord?

eerstneukendanpraten | 13-01-12 | 14:10

Je zult verbaast staan hoe vaak er een bomvolle eerste rijtuig is terwijl er amper mensen in het achterste zitten. In de rotterdamse metro precies zo. Vaak geklaag over volle treinen terwijl men te lui is om naar de achterkant van een trein te lopen (terwijl mensen wel het halve perron over rennen om maar de roltrap te kunnen nemen ipv de trap. Prima actie van NS. Mensen moeten eerst nadenken en daarna klagen.

En inderdaad, ik neem het OV naar werk!

mriekert | 13-01-12 | 14:10

Zouden ze dat geld niet veel beter in een fatsoenlijk reisproduct kunnen stoppen...

Pasta-saus | 13-01-12 | 14:09

Voorin is het rustiger, omdat je dan altijd een kolere-eind moet lopen naar de uitgang van het station, omdat die klote-trein te ver doorrijdt!

DierkMaas | 13-01-12 | 14:09

Gezien de illustratie is Bandirah weer bezig geweest...

eerstneukendanpraten | 13-01-12 | 14:09

ik ga altijd dubsteppend de trein in, maar goed dat ik nu eindelijk een handleiding heb

vincent uit groninge | 13-01-12 | 14:09

Het klopt wel wat de NS zegt. Genoeg idioten die de trein inbeuken terwijl men er nog niet allemaal uit is.

Wegwerpaansteker | 13-01-12 | 14:09

Hoe hoe!

R0gu4 | 13-01-12 | 14:08

Dat het nodig is / er behoefte aan is, is des te schrijnender.

Absoluut niet waar | 13-01-12 | 14:08

1 woord: Kuddegedrag.

Kialna | 13-01-12 | 14:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken