Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoofddoekaffaire! Bea doet weer trololo

beatrixinhoofddoek.jpgVandaag imiteert Bea weer een onderdrukte vrouw. Stiekem verdenken wij onze koningin er van dit allemaal expres te doen. In de grote moskee van Oman gaat Beatrix weer besjaald naar binnen. Omdat ze weet hoe makkelijk ze hiermee Geert Wilders en zijn PVV op de kast krijgt. Zij snapt ook wel dat er een iconische foto in de media opduikt. Gewoon haar manier van 'fuck you' zeggen. Niks Wilders negeren, dit is Wilders lachend in zijn bek schijten. Via een omweg haar mening kraakhelder duidelijk maken. Trololo doen om Wilders, waarvan het een publiek geheim is dat ze hem haat, pisnijdig te maken. Ze is op staatsbezoek in een ander land en past zich aan de gewoontes van dat land aan. Net zoals keppeltje Wilders dat eist van mensen die naar Nederland komen. In 1963 betrad Juliana nog zonder hoofddoek een moskee. Toen maakte Allah zich daar klaarblijkelijk minder druk om. En dus zijn volgelingen ook. En kon de Oranjes het ook niet schelen. Maar nu is er de PVV. Nu is er Geert Wilders. Dit is niet de islamisering van het koningshuis. Dit is een politiek statement middels een symbolische middelvinger. Overigens op meerdere niveaus wellicht de beste omschrijving van een hoofddoek. Dit is de koningin van alle Nederlanders die een religieus icoon omarmt om een Nederlands politicus die haar niet aan staat een stoot onder de gordel te geven. Kortom, Beatrix laat zich enorm kennen als een rancuneuze vrouw die zich laat meevoeren door haar haat voor Wilders. En dat is de echte wanstaltige vertoning waar we naar zitten te kijken.

Reaguursels

Inloggen

@TM | 12-01-12 | 17:30
Internet explorer is KUDT! Die troep moet zsm uitgeroeid worden.

Parsons | 12-01-12 | 23:51

Hoofddoekaffaire! Pvv doet weer kefkefkef.

Ik weet het beter | 12-01-12 | 23:46

Bea is toch sowieso meer van de onderdrukte kant... iets over anaal uitwonen en op handen en voeten mompelt ... Majesteit!

ofitzer | 12-01-12 | 23:07

Heerlijk.... daar hebben we Pritt weer:

LOOOL

Op het Vara-weblog Joop.nl, waar ze de racismekaart harder trekken dan meneer pastoor een jongenspiemel

Een Soort Iets | 12-01-12 | 22:58

PVV vs. Bea. Het is toch een soort van burgeroorlog voor de laaggeschoolden.

Q-Cumber | 12-01-12 | 22:43

Wilders loopt met keppeltje, Bea met hoofddoek, wat is het verschil ? Wilders deed het toen goed, Bea doet het nu goed. When you are in Rome do as the Romans.

websenior | 12-01-12 | 22:25

Kutwijf die Bea, doet gewoon waar ze zelf zin in heeft. Je kunt niet vrolijk rondlopen met hoofddoek als je weet dat dat pure onderdrukking aantoont. Bea ook met hoofddoek ben je een hoer!

Sodeju! | 12-01-12 | 22:16

adriana65 | 12-01-12 | 21:12 | + 0 - Ik hoorde van de week op BNR dat Beatrix goed is voor 5 miljard euro aan binnengehaalde handel per handelsmissie. Nou is de vraag natuurlijk of ook zonder de binnenkomst en Beatrix als pr tool die 5 miljard was binnengehaald? Vast wel of minder, maar het is wel handig en betrouwbaar als Beatrix haar krabbel onder een handelscontract zet. Er komt wel iemand binnen en dat is ook geld waard.

Mr Klunse | 12-01-12 | 21:25

Zolang Beatrix doet wat ze moet doen en geld voor ons verdient, vind ik het best.
Petrus de Rewa | 12-01-12 | 09:21 | + -13 -
Um, ons geld of haar geld? Hoeveel aandelen heeft de Bea eigenlijk?

adriana65 | 12-01-12 | 21:12

Al die ophef over die hoofddoekjes van de Bea en Maxima. Waarom heeft niemand het over de besnijdenis van Alexander, opdat ook hij op gepaste wijze de moskee kon betreden?

adriana65 | 12-01-12 | 21:09

Ik weet niet jullie hoor maar volgens mij is een dergelijk staatsbezoek niet eens serieus te nemen. Een koningin is puur symbolisch en van zo een bezoek hoeft men niet veel te verwachten op het vlak van samenwerking of wederzijdse economische betrekkingen.

ofitzer | 12-01-12 | 20:22

De PVV hoeft zich niet zo druk te maken om Bea en haar doen en laten. Ze doet er toch niet toe.

ofitzer | 12-01-12 | 20:11

Wilders is de luis in de pels van de Koningin, gelet op haar reactie, ik denk dan ook dat de Kroning van Willem Alex pas plaatst vind als Wilders geen regeerverantwoording heeft, ja, ja welke linkse en rooie vriendjes willen op uitnodiging ingaan en deelnemen aan het ceremonieel, als een fascist deelneemt aan dit Kabinet!! Ik hoop dat de PVV nog heel lang in haar pels blijft zitten, en daarnaast even naar bovenstaande filmpje geplaatst door GS “LG sponsort Iraans ophangfeestje” kijkt, daar steekt de z.g. Fascist Wilders bleek bij af, “misschien is dit een goed kledingadvies” bij een eventueel staats bezoek aan Iran, Hare Majesteit in een jurkje een motiefje van stenen daarop en Willem Alex een namaak Strop(das), geheel in de traditie van Iran.

ONS | 12-01-12 | 19:08

Maxima klapte flink uit de school door te zeggen: de Nederlander bestaat niet. Maar de Nederlander is wel goed genoeg om het koningshuis te financieren. Dat dan weer wel.
Voor de rest moet de Nederlander natuurlijk gewoon slikken wat hem wordt verteld. Het koningshuis kan het goed vinden met junta's, baardmannen en sluierdames, maar van Nederlanders moet het niks hebben. Behalve hun geld dan.

Oome Gijs | 12-01-12 | 19:04

Al 1500 jaar heeft het "Westen" cq de christenheid zich niets gelegen laten liggen aan de islam.Vanwege het enorme olie-geld reservoir buigen het westerse staatshoofd Beatrix en haar schoondochter,door kop-vodden te gaan dragen uit "respect", voor de islam.Ik waag het dus dit feit ABSOLUUT HYPOCRIET te noemen.Ze heeft helemaal geen respect te hebben voor afwijkende religie's.Deze zijn immers,net als de hare,mee-dogen-loos intolerant jegens andere levensbeschouwingen,al ontelbare eeuwen.Kortom : Respect op zich is altijd verdacht,want mensen zitten zo niet in elkaar en is het ongeloofwaardige misplaatste vleierij om je uiterlijk aan te passen.

Dolphi | 12-01-12 | 18:59

Alleen al de voorspelbare reactie van al die angsthazen zonder fatsoen lijkt me reden genoeg regelmatig ergens met sjaaltje om een moskee te bezoeken...

Mbobo | 12-01-12 | 18:20

BoerkaBea treedt buiten haar oevers van Geerthaat.
Mss tijd om daar op dat ultrabrede strand eens lekker heeeeeeeel laaaaaaaaaaang vakantie te vieren en de koninklijke affaires over te laten aan een ander.......
Hopelijk loopt die daar binnenkort dan niet rond op jezusnikes in een soepsiediejurk met een baard tot aan de eerste olielaag.

pennestront | 12-01-12 | 18:04

@La Vie En Rose | 12-01-12 | 14:35
Ze had wel een keus, ze trok als statement vandaag nog even handschoenen aan, in de meer liberale moskee. Wat een respect heeft ze toch voor die goudekraan moslims aldaar die anderen uitbuiten en slavernij doodnormaal vinden en dan vanwege ' handelsbelangen'. Indirecte slavenhandel ja, een fraai belang.

Causa Sui | 12-01-12 | 17:54

Beatrix laadt in ieder geval de verdenking op zich een politiek statement te maken door moskees te bezoeken en
een sluier om te doen. Johnny Quid ziet dit correct.
Geert Wilders heeft geen andere optie dan hierop te reageren.
Het is inmiddels duidelijk dat onze zogenaamde elite gerust het hele land in de uitverkoop doet in ruil voor olie en handelsovereenkomsten. De elite bij name van Beatrix geeft onmiskenbaar te kennen te partij van de islam te kiezen en geeft aan de Nederlandse bevolking de niet mis te verstane boodschap dat zij zich maar aan dient te passen aan de moslims.
Ik bedoel: je moet wel oordoppen inhebben om deze booschap niet te horen. Daarmee echter zegt de elite ook: de allochtone misdaad (m.n. door moslims) is niet ons probleem maar is het probleem van het klootjesvolk.

Oome Gijs | 12-01-12 | 17:36

Let me get this straight; Internet Exploder is by FAR de meest gebruikte browser ter wereld, en jullie adviseren een extension die alleen in andere browsers werkt...

Je kunt ook te principieel zijn zeg, en dan wordt het gewoon dom.

TM | 12-01-12 | 17:30

@Neelert | 12-01-12 | 17:14 : I disagree. Quid is een van de betere columnisten hier. Maar ook hij slaat wat mij betreft de plank wel eens volkomen mis.

TM | 12-01-12 | 17:28

Johnny Quid is echt in alle opzichten de meest slechte "collumnist" van Geenstijl, wat een hele prestatie is. Tenenkrommende opinies van het niveau van een 15jarige, triestig gebruik van 4chan trololol internet slang.

Neelert | 12-01-12 | 17:14

Bea heeft respect voor de Islam niet voor de onderdrukte moslimvrouw , een beetje bijscholing voor Bea kan geen kwaad.

Eurotokkie | 12-01-12 | 16:26

Als boegbeeld van een sinterklaasmaatschappij die over, in niet onaanzienlijke mate, islamitische parasieten in lengte van dagen gul geld uitstrooit, is het ook logisch dat ze zich de parafernalia van die groep zo gewillig laat aannaaien. De rol die ze speelt wordt immers alleen nog door die groep verrechtvaardigd.

Tricephalus | 12-01-12 | 16:02

Ik lees net dat "onze" queen dit jaar ook nog naar Luxemburg op vakantie gaat. Moet zei niet als alle werklozen steeds beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt? Want bij mijn weten geniet zei gewoon een uitkering van de staat, net zoals andere werklozen. Oké die van haar is wat royaler, maar toch....

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 12-01-12 | 15:53

de vraag blijft wat het standpunt van ons koningshuis over een jaar of twintig zal zijn, wanneer nederland is afgegleden tot een moslimstaat.

kaplaarzenverkoper | 12-01-12 | 15:52

voor mensen die zeggen
wij hebben ons aangepast
wanneer gaan hun zich
aan ons aanpassen

De koningin heeft alleen een lapje stof
Op haar hoofd gedaan tijdens haar vakantie

Maar misschien moet iemand hier dan even
Een Moslim mee nemen naar Ajax Feijenoord
zodat die zich kan aanpassen aan jullie cultuur

de linkse rechter | 12-01-12 | 15:50

OpperGek | 12-01-12 | 14:56
'daarmee respect toont voor de gebruiken en regels daar eerder een uiting van fatsoen naar die mensen toe' Hoe komt het dan dat zoveel islamitische vrouwen in Iran smadelijk zullen moeten lachen als u die vermakelijke onzin hier uitkraamt. U doet in iedergeval uw naam eer aan. Laat ik dat respect dan ook maar tonen.

idopane | 12-01-12 | 15:46

OpperGek | 12-01-12 | 14:56 |
Respect tonen voor de gebruiken van een land kan ontaarden in klakkeloos door de knieën gaan en kritiekloos in het hol van de machthebbers kruipen. Het is een kwestie van evenwicht, van het op elkaar afstemmen van protocollen, etcetera.
Natuurlijk, die Sjah deugde ook niet, dat was ook een boef, en de Oranjes hebben nooit enige moeite gehad om met boeven om te gaan, ze gaan er graag mee om, ze voelen zich thuis tussen de boeven. Maar wij voelen allen dat hier toch een kleine spanning heerst, dat hier iets meer speelt, dat in de betreffende landen alwaar wij ons bij staatsbezoeken aan zouden dienen te passen aan normen, waarden en gebruiken De Verhevene erg veel macht heeft teruggepakt, de scheiding tussen kerk en staat erg ver te zoeken is en de positie van de vrouw er door de bank genomen bepaald niet beter op wordt.
Dan is het verdomd ongepast als ook die Argentijnse trut nog meent dat er voldoende aanleiding is om schoonmama openlijk te steunen. Een beetje dom. Dan wordt die diffuse symboliek van het zich vanzelf aanpassen aan de gebruiken van het land plotseling een politiek statement.
"Maxima voegde toe dat in de Emiraten en Oman eerder de jongens zich zorgen moeten maken. In Abu Dhabi is twee derde van de studenten vrouw en 70 procent van de nieuwe ondernemers ook."
Hier zegt trutje Zorreguieta dus letterlijk "Oman en Abu Dhabi deugen inzake de wijze waarop zij als staten de posituie van de vrouw definiëren, niks op aan te merken." Aardje naar haar vaartje.

Schoorsteenveger | 12-01-12 | 15:46

Koos Knak | 12-01-12 | 15:02
Andersdenkenden laat dat nou het probleem van de islam zijn meneer knak. Andersdenkenden.

idopane | 12-01-12 | 15:43

Beatrijs en haar familie moeten eigen hand maar eens gaan ophouden en worden ontheven van alle uitzonderingsposities die zij genieten. Om te beginnen moet de Koningin worden ontslagen als staatshoofd. Het vergaarde kapitaal mag men houden, in ruil voor de verplichting van onderhoud van paleizen en landerijen. Bea & co moeten haar muil houden over democratisch gekozen partijen als de PVV en als ze iets tegen democratie heeft dan moet ze voorop lopen als het gaat om dichtdraaien van stemvee uit zandbakken. Het Koningshuis heeft het landbelang te dienen en doet dat nu niet.

Mijnbescheidenmening | 12-01-12 | 15:08

Leve de republiek.
Maar zolang we geen republiek hebben: Bea gedraagt zich als iemand met respect voor andersdenkenden. Is niet fout.

Koos Knak | 12-01-12 | 15:02

Het is helemaal niet erg dat Bea daar een doekje omdoet. Als dat daar zo hoort. Je aanpassen heet dat, en da's gewoonlijk precies wat de PVV wil.

Omgekeerd geldt dan wel ook hetzelfde: In Nederland hoort een hoofddoekje dus NIET. Dus aanpassen betekent hier: Af dat ding.

Specy | 12-01-12 | 14:58

Kun je lang of kort over lullen, maar ik vind het feit dat Beatrix een hoofddoek draagt in die landen en daarmee respect toont voor de gebruiken en regels daar eerder een uiting van fatsoen naar die mensen toe.

Andersom verwachten wij dat mensen uit die landen die hier komen zich gedragen naar onze normen en waarden. Dat ze dat niet altijd doen wil niet zeggen dat wij dan ook maar automatisch dat ook maar niet moeten doen.

Juist door dit wel te doen laat je zien dat je wel respect hebt, en de betere persoon bent op dat moment.

OpperGek | 12-01-12 | 14:56

Mooier was geweest wanneer de koningin een lokale moskee had bezocht en niet een moskee waar de decadentie en grootheidswaanzin vanaf spat. Ik ben in menig moskee geweest waar de gewone man/vrouw komt, heb met blote voeten over simpele tegeltjes gelopen, heb zinken kraantjes gezien waar men de voeten onder wast en versleten kleedjes waar men geknield het gebed op aanriep. Alles straalde nederigheid uit. Er kwamen mensen die het geloof belijden om kracht uit te putten, omdat de omstandigheden waarin ze verkeerden veelal te zwaar waren om er zonder spirituele hulp het hoofd aan te kunnen bieden. Op deze wijze geloof belijden heeft mijn respect, ook al ben ik zelf niet-gelovig. Helaas verwordt geloof steeds meer tot een strijd naar buiten in plaats van een kracht naar binnen. Het gaat niet meer om geloof, maar om macht. Eeuwig zonde.

oom Teun | 12-01-12 | 14:53

@Hyperinactief | 12-01-12 | 14:46
Ben het eens met je plemp, maar niet met dat die hoofddoek haar niet eens zo slecht stond. Ze zag er potsierlijk uit. Doe dan die hoed af, uit respect, en gewoon een hoofddoek over je haar. Zoals Maxima.

La Vie En Rose | 12-01-12 | 14:51

Eerst die belachelijke nieuwjaarstoespraak en nu weer deze schertsvertoning. Laat ze maar lekker prive moskeen bezoeken als dat zo nodig moet. Viva la Republique!!

denoorman | 12-01-12 | 14:51

Voor diegene die houden van wiskundig onderbouwde vergelijkingen in tegenstelling tot Dolf Jansen die denkt dat alleen dingen die verschillend zijn kunnen worden vergeleken wil ik toch even uitleggen dat ik hoofddoekjes eerder zou vergelijken met een ander kledingstuk waaraan terreur, discriminatie en geweld eveneens is verbonden in tegenstelling tot oma’s hoofddoekje van het platteland, namelijk de Jodenster. Heftig. volgens Elsevier want mijn opmerking werd weggejorist. Toch vind ik dat enigszins vreemd want de overeenkomsten zijn wel degelijk aanwezig en relevant. In verschillende landen zijn de islamitische uitdossingen verplicht op straffe van uitstoting, steniging of enigszins beschaafd een fikse gevangenisstraf. Lopen er gewapende patrouilles rond die overtreders van deze achterlijke kledingsvoorschriften gelijk oppakken. Kortom de terreur zet in zodra een vrouw het waagt om de kopvod af te zetten. Iedere echt geëmancipeerde vrouw zou spontaan de gruwel krijgen maar nee hoor Nederland laat zien waarom het land van de illusies zo lang een prominente gidsrol heeft gespeeld in het linkse droombeeld van het Westen dat nu niet alleen economisch maar al heel lang ook ideologisch op een dood spoor is aangeland. Heerlijk hoe die Koninklijke Kwatskop Bea zich kleedt om haar macht te tonen. De koningin heeft zich daarmee echter onsterfelijk belachelijk gemaakt. Een groot politiek carnaval was deze verkleedpartij zondermeer, maar dan wel van het slechtste soort. Van boven de rivieren als het ware . Allah Alaaf

idopane | 12-01-12 | 14:48

Ik vind het prima dat ze die hoofddoek om doet, zal mij een zorg zijn.
Stond geeneens zo slecht ook dacht ik.

Maar het heeft er inderdaad veel van weg dat dit een opzettelijke middelvinger is naar Wilders.
Waar JQ en Bea dan echter aan voorbij gaan is dat dit dan niet alleen een middelvinger is naar GW, maar ook naar die 16% van de kiezers die op hem stemden.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die niet op PVV stemmen, maar die zich wel kunnen vinden in bepaalde onderdelen van de kritiek die GW heeft op de islam.
Het is dus ook een middelvinger naar die mensen.

Ik heb geen cijfers, maar dit zou zomaar een hele dikke middelvinger kunnen zijn naar meer dan een kwart van de Nederlanders.
Is dat een staatshoofd waardig?

Ik krijg hoe langer hoe meer walging van haar.
Eerst dat hypocriete geleuter over milieu en samen delen, terwijl haar eigen familie daar op poept en nu dit weer een paar weken later.
Bah.

Hyperinactief | 12-01-12 | 14:46

@ZKH EénOog | 12-01-12 | 14:36
Spijker-kop-raak. Ook je plemp van 10:27

La Vie En Rose | 12-01-12 | 14:41

Buiten dat ik vooral achter mijn plemp op 10:27 blijf staan, toch nog even een open vraagje in reactie op de 'onzin'uitspraak:

Als die onderdrukking zo'n onzin is, waarom zijn het dan ALLEEN de vrouwen die hun klederdracht aanpassen, en waarom trekt Lex dan niet zo'n soepjurk aan?

ZKH EénOog | 12-01-12 | 14:36

Ik deel de conclusie van Quid. Bea heeft een statement willen maken.
Zij was niet verplicht om moskeeën te bezoeken. Bea heeft zelf ook inbreng wat zij wil bezoeken tijdens een staatsbezoek.

Zoals Minister Rosenthal het zo treffend verwoordde:
"Als je een moskee bezoekt moet je je aanpassen aan de geldende regels. Dus zij had geen keus.
De koningin had wel een keus tussen geen of wel een bezoek aan een moskee af leggen. De koningin heeft gekozen voor het laatste."

Ik maak me er verder niet druk om, maar gezien het feit dat dit punt politiek gevoelig ligt in haar eigen land en echt niet alleen bij Wilders, had zij er ook voor kunnen kiezen om privé die moskeeën te gaan bezichtigen. Buiten de media om.
Zij heeft - nadat het staatsbezoek aan Oman was afgelast n.a.v. onlusten - een privebezoek aan Oman afgelegd. Toen dus.

En die onnozelaars die een vergelijking met een keppeltje maken: Een keppeltje wordt alleen door mannen gedragen, bedekt alleen een kruin en heeft geen reedt met onderdrukking te maken. Een hoofddoek, niqab en boerka wel.



La Vie En Rose | 12-01-12 | 14:35

Beatrix is ons staatshoofd. Ze is daar op bezoek om de handelsbetrekkingen te verstevingen, niet om haar gastheren te schofferen. Daar hebben we politici voor en die (=GW) doen wat van ze verwacht wordt, namelijk Nederland weer eens op een verkeerde manier in het licht zetten.
Heer GW, laten we eerst orders binnen halen om vervolgens via onze handelsbetrekkingen te trachten het maatschappelijk klimaat voor vrouwen te verbeteren. Wat Wilders nu doet werkt averecht, zoals alles wat ie doet.

oom Teun | 12-01-12 | 14:22

Bea kan uistekend met het fundamentalisme omgaan, dat bewijst ze nu maar weer eens, wel Bea het gaat je goed, blijf maar fijn daar , jij en je familie zijn ware aanwinsten voor het moslimvolk, hier stopt de uitkering dan wel, toch nog een fijn vooruitzicht.

sterretje | 12-01-12 | 14:16

Ik denk dat het de koningin geen reet kan schelen en gewoon lekker een hoofddoek draagt uit beleefdheid. Who cares. Kom op zeg.

Bobbinski | 12-01-12 | 14:11

Ach gut, nu krijgt von Amsberg zelfs een sneer van de PvdA: 'PvdA-Kamerlid Jeroen Recourt vindt de uitspraak politiek gevoelig en spreekt van een 'slip of the tongue'.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/32...

Niemands Knegt | 12-01-12 | 14:11

@zeg maar jansen | 12-01-12 | 08:54
Klopt niet. Het dragen van een hoofddoek nam sterk toe in de jaren 90 en was een gevolg van import van fundamentalistische moslims die van gemeentebesturen een vrijbrief kregen om gebedsruimtes en moskeeën in de wijken met een grote concentratie moslims te vestigen, waardoor de sociale controle groter werd en gezinnen, waarvan de vrouwen en meisjes geen hoofddoek droegen, onder druk werden gezet.

Ik werkte toen, en nu nog steeds in zo'n wijk en spreek uit ervaring.
Heb met verschillende migrantenwerkers van Turkse- en Marokkaanse afkomst gewerkt die wethouders voor deze ontwikkeling en de gevolgen daarvan gewaarschuwd hebben. Bijvoorbeeld dat het toegeven aan eisen van fundamentalisten grote gevolgen zou hebben voor de ontwikkeling van analfabete vrouwen en meisjes die toen nog Nederlandse les volgden en aan allerlei aktiviteiten meededen. Het was tegen dovemansoren gericht.

Veel vrouwen mochten opeens niet meer naar Nederlandse les en meisjes die op de basisschool zaten, mochten niet meer mee naar zwemles, niet meedoen aan de gymnastiekles, niet meer mee op schoolreisje en werkweek.
Daarnaast werd er gepredikt dat moslims zich vooral niet aan moesten passen aan die verderfelijke Nederlandse samenleving.

De eerste die kritiek leverde op deze ontwikkeling was Fortuyn. Die woonde toen in een wijk in Rotterdam Zuid met een grote concentratie Turken en Marokkanen. (Later is hij verhuisd naar Palazzo di Pietro, in Rotterdam West.)

De toename van het dragen van hoofdoekjes heeft dus geen reedt te maken met protest tegen uitspraken van eerst Fortuyn en nu Wilders. Een argument wat o zo graag door hun tegenstanders wordt gebruikt.
Het is het gevolg van wat ik hierboven schreef.

Dat er nu een paar meiden zijn die uit protest een hoofddoek zijn gaan dragen, ontken ik niet. Maar die haal je er zo uit.

La Vie En Rose | 12-01-12 | 14:08

Kunnen we niet gewoon van het koningshuis af een beetje 8 ton verdienen en leuke reisjes maken

piotr2010 | 12-01-12 | 13:34

@Einde van de Domheid | 12-01-12 | 09:01
Dan is er toch een probleem met die beredenering, want een kenmerk van een onderdrukte vrouw is dat ze niet voor zichzelf op kan/mag komen...

Tommygunner | 12-01-12 | 13:30

Ik hoor net op BNR dat Rutte en Rosenthal zich vierkant achter de koningin scharen. Tja ze moeten toch wat om de farce van ministeriële verantwoordelijkheid hoog te houden wanneer mevrouw Von Amsberg vanuit het buitenland ongecontroleerde politieke uitspraken doet.

harbi | 12-01-12 | 13:20

seven | 12-01-12 | 12:12 |
Ja, en trutje máxima valt haar nog bij.
"Maxima voegde toe dat in de Emiraten en Oman eerder de jongens zich zorgen moeten maken. In Abu Dhabi is twee derde van de studenten vrouw en 70 procent van de nieuwe ondernemers ook."
Trololo.
www.grapeshisha.com/about-uae/arabs-an...
Things that males should definitely not do include:
- Do not talk in public to professional UAE National women, unless it is business related. You will understand when you are allowed to cross the limit, when prompted to discuss other matters
- Do not shake hands with a UAE National females, unless prompted to.
- Suffice to say, do not flirt, touch or hug females
- Do not stare at women or maintain eye contact
- Do not ask an Arab about his wife or female members of his family

Schoorsteenveger | 12-01-12 | 13:14

hagelkruis | 12-01-12 | 12:56 | + 0 -
Waarom is dit schadelijk voor ons land dan?

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 13:06

Beatrix dient elke controverse te vermijden door geen bezoekjes te brengen aan gebedshuizen.

Bovendien bedrijft ze door de bezwaren van de PVV weg te wuiven politiek. Nu weten we allemaal dat ze meer macht heeft dan onze gekozen volksvertegenwoordigers maar ze wordt toch geacht de schijn op te houden dat ze niet aan politiek doet?

harbi | 12-01-12 | 13:02

Stel voor dat de koningin dit doet om zich aan de plaats van bestemming aan te passen, dan geef ik haar gelijk. Stel voor dat ze het doet om Geert Wilders een dikke vinger te geven, dan geef ik haar HELEMAAL gelijk!

skoennie | 12-01-12 | 12:59

Dit is veel funester voor ons land dan 12 Wildersen.

hagelkruis | 12-01-12 | 12:56

Wilders gedraagt zich niet als een gewillig slaafs schoothondje naar 't koningshuis. Dat is iets wat de oranjes niet bevalt. Hopelijk houdt hij ook zijn rug recht tegenover arrogante oologszuchtige Amerikanen, en wordt de Joint Shit Fighter geannuleerd.

Avant | 12-01-12 | 12:51

Tamelijk vergezocht dit stukkie. Ach ja, je moet toch met je redactionele shockopdracht, nietwaar?

Reykjavik | 12-01-12 | 12:47

Best wel een zuur stukje dit.

R. Panzerfaust | 12-01-12 | 12:45

NOS: Handschoenen

"De koningin draagt een lange zwarte abaya (gewaad), net als in de moskee in Abu Dhabi.", zei Marieke de Vries. Deze keer had de koningin ook handschoenen aan. "Dus je kunt zeggen dat de koningin de moskee volledig bedekt bezocht heeft, terwijl deze moskee iets liberaler is dan die in Abu Dhabi."

Dat is toch wel een echte politieke uiting door een ongekozen staatshoofd, blijf maar daar Bea en geniet van het uitdragen van je respect, tot de dood toe.

Causa Sui | 12-01-12 | 12:44

voor sommigen gebouwen gelden nu eenmaal kledings voorschriften. Kerken, moskees, zwembaden. Lekker boeiend allemaal.

nieuwisanders | 12-01-12 | 12:37

Dat die standaard enorme hoeden van haar niet voldoende bedekken lijkt me onzin, net zoals haar immer hooggesloten pakjes.
Maar ze mogen er van mij zo blijven hoor, de gehele koninklijke familie, past wel in z'n ouderwets, antidemocratisch, antiekdenkend rotlandje waar vrouwen als hoeren gezien worden wanneer ze geen onderdrukkende vodden dragen, Bea en haar gevolg is het daar totaal mee eens, ze gaat er meteen in mee immers, met het verzoek van hun Islamitische 'vrinden'.
Wellicht nog een avondje helpen slaafwerpen en slavendrijven als gezellig familie-uitje, is ook lokale hobby daar.

Causa Sui | 12-01-12 | 12:22

@borderlijntje | 12-01-12 | 12:03
Prettige kijk op de realiteit
'zapammetje' of 'ritalinnetje' gemist?

hfakker | 12-01-12 | 12:18

Welk staatshoofd wijzigt zijn/haar kledingstijl omdat 1 parlementspartij, een nogal tendentieuze (oh wacht!), er probeert politiek garen mee te spinnen...

GroenLinks wil straks dat HkH in een zonneauto reist
Peggol wil dat ze de staatscadeaus 'eerlijk' veilt
Poesliev die eist dat geen kamelen & paarden in de Omaanse ruiterij mogen rijden

hfakker | 12-01-12 | 12:13

Bea gaat doorrr. Vers vd pers:

'Koningin Beatrix vindt de commotie rond de sjaal die zij drapeerde om haar hoed bij het bezoek aan de Grote Moskee in Abu Dhabi 'echte onzin'. De PVV keurde de hoofddoek af, omdat de partij dit als een symbool ziet van onderdrukking van de vrouw. Echt onzin zei de koningin daarover gedecideerd. Al was het alleen maar omdat in deze streek vrouwen helemaal niet worden onderdrukt. Het dragen van de hoofdbedekking had de vorstin geen probleem gevonden. Dat er ophef was ontstaan over het moskeebezoek heeft de koningin niet echt verrast. Waar moet ik me tegenwoordig nog door laten verrassen, zei Beatrix met een diepe zucht.' mobiel.nu.nl/pda/algemeen/370439-Konin...

trololo to the max?

seven | 12-01-12 | 12:12

Oké, geen Oranjefan, maar dit doet ze goed. Wilders, piss een heel eind off. Domoor. Pruik. Snol met geblondeerd schaamhaar. Leer nu eens wat hoofd- en bijzaken zijn.

Semolina Pilchard | 12-01-12 | 12:09

@mezelf
bouncen op Jumeirah Beach, that is

borderlijntje | 12-01-12 | 12:07

Wat een triest gezever met scheve 'als... Dan...' retoriek.
Zo'n bezoek is al ruim n jaar gepland.
Die kleding wordt ver tevoren gemaakt en gepland.
En om nou voor Greet 's nachts in je hotelkamer een nieuwe outfit te gaan zitten stikken...

Quid wat ben je soms een sneue schrijver.
Je degradeerd.
Ga voor Indymedia rant stukjes schrijven of iets dergelijks

hfakker | 12-01-12 | 12:07

Strakke analyse, Quid. We kenden 'm al van Afshin Ellian in Elsevier, maar ditmaal terecht strabant geformuleerd. Blijft nog even staan dat onze nationale kettingrookster met doorklieft gelaat een punt heeft als ze stelt dat vrouwen niet onderdrukt worden in de emiraten. Kijk voor de gein eens even naar deze kontschoppende Ferrari-coureuze met hoofddoek: www.youtube.com/watch?v=xuEljkNR3ss Dat gaat wel even verder dan je beha verbranden lijkt me. Alleen: als Beatrix dát punt had willen maken, had ze heel die kermis met die gesluierde schotelantenne op haar hoofd niet nodig gehad. Trouwens de emirs zal het anyhow een worst wezen of hun zakelijke counterpart (dat was toch de reden van het staatsiebezoek) naar de moskee gaat. Ze hoeft ook geen waterpijp te roken. Zolang ze maar bijdraagt aan het streven van de emirati om nr 1 in de wereld te worden, mag ze wat sjeik Mohammed en sjeik Khalifa betreft gerust met een gigolo gaan liggen bounchen op Jumeira beach.

borderlijntje | 12-01-12 | 12:03

Een malloot als Geert Wilders kan niet genoeg in de bek gescheten worden.

sjonnie | 12-01-12 | 12:02

Prima actie van de koningin. Laat de PVV nu maar eens de mouwen opstropen en proberen om dit land er weer echt bovenop te krijgen ipv ons belastinggeld op te maken aan flinterdunne tweets waar de honden geen brood van lusten. Het wordt tijd dat de media de PVV links laat liggen. Ze hebben toch helemaal niets te melden.

borderliner | 12-01-12 | 12:01

Staatsondermijnende landverraders zijn jullie ....

Bigi Bana Boy | 12-01-12 | 11:50

Schoorsteenveger | 12-01-12 | 11:08 |

Juist in fase 3. Landen die in dit stadium zitten moet men mijden als de pest.

Davidson | 12-01-12 | 11:43

Gaan ze ook een kerk bezoeken in Oman, helaas kerken zijn verboden in Oman!

www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/r...

Mensen er is niets aan de hand, gewoon doorlopen! Andersgelovigen discrimineren en erger is doodnormaal in het Midden-oosten.

stormtijd | 12-01-12 | 11:39

Tjongejongejonge dit stukje slaat werkelijk nergens op.

henkojenko | 12-01-12 | 11:37

Elckerlijc | 12-01-12 | 11:26 |

Ja natuurlijk, die werkt zo ontzettend hard. Die hele familie van haar trouwens ook ja; wat een arbeidsethos. Waren we allemaal maar een beetje zoals onze koningin van het volk.

Davidson | 12-01-12 | 11:31

Staat er eigenlijk ook een (vrouwen)steniging op het program?
Dat ze die bijwoont, gewoon uit respect...

Hufter | 12-01-12 | 11:30

Prima sarcasme, fijn stukje.

Bulloch | 12-01-12 | 11:30

Turrukje | 12-01-12 | 10:06 |

Even allemaal klappen "Turrukje" heeft een nieuw woordje geleerd... 'Marginaal'. Beatrix hoeft die moskee niet te bezoeken, maar ze doet het toch.
Iemand hierboven heeft het zelfs over de Islam als een enigma. Het is een moordzuchtige, vrouwenonderdrukkende, totalitaire haatideologie. Tres simple. Het is trouwens geen moslimshaat, maar gewoon ouderwetse -in de geest van Flaubert, haat tegen de Islam.

Davidson | 12-01-12 | 11:28

-weggejorist-

Elckerlijc | 12-01-12 | 11:28

Wat een flauwe kul, Bea doet niets wat ze anders ook niet gedaan zou hebben. De clown is hier Wilders en als hij zo door gaat speelt hij zichzelf van het bord. Kom eens met iets constructiefs man!

Kutmug | 12-01-12 | 11:27

-weggejorist en opgerot-

Elckerlijc | 12-01-12 | 11:27

-weggejorist-

Elckerlijc | 12-01-12 | 11:26

Hare grajesteit, veegt haar reet af met de seculiere Nederlander. Tijd dat dit stelletje uitkeringstrekkers voorgoed vertrekt naar een totalitair islamitisch land waar ze zich beter op hun plek zullen voelen.

BroodenSpelen | 12-01-12 | 11:25

@zeg maar jansen,

de vrouw van het zoekspelletje had ook al geen ketting dus een hoofddoekje hoef je dan ook niet te verwachten.

orcaforce | 12-01-12 | 11:19

Ik vind dit een hele chique middelvinger, vooral mee doorgaan dus.

DeeDeeCaten | 12-01-12 | 11:18

Bergverzet | 12-01-12 | 11:08
Hier is inderdaad (helaas?) geen speld tussen te krijgen.

de directeur | 12-01-12 | 11:17

ik vind dit een hele chiq

DeeDeeCaten | 12-01-12 | 11:16

Mén, wat een komkommertijd-artikel zeg! Pure herhaling, niks nieuws!

M-Bozz | 12-01-12 | 11:16

Het is toch fantastisch dat er zoveel Islam kenners in zo'n korte tijd in Nederland zijn bijgekomen. Hebben we dit echt aan 1 man te danken? En werkelijk iedereen weet hoe hij/zij de Islam moeten uitleggen, terwijl zelfs geleerden uit Islamitische landen hier de grootste moeite mee hebben en verschillende interpretaties hebben. Waar een klein land groot in kan zijn, ik vind het geweldig!

pretparkdrievliet | 12-01-12 | 11:15

Blijkbaar staren meer mensen zich blind op deze zaak en vergeten gemakshalve waarom de kennegin daar is, en dat is voornamelijk om dikke handelscontracten binnen te halen voor het bedrijfsleven.

Het niet dragen van een hoofddoek kost gewoon duiten. Een beetje aanpassen naar het land waar je heen gaat doet vaak wonderen.

"It's the economy, Stupid!"

TheStef | 12-01-12 | 11:14

Duitsland doet het zonder koningin en Merkel verkleedt zich niet als moslima,de economie draait daar ook beter.

bosbaan | 12-01-12 | 11:13

Flikker uns op met "vrouw onderdrukking". Wie denken wij wel te zijn in dit zure landje om te kunnen/mogen bepalen hoe ze zich in den verre moeten kleden. Laten we ons in hemelsnaam uitsluitend bemoeien met de dresscode die wij hier ten lande wensen voor te schrijven. Zelfs dat schijnt een gevoelig punt te zijn.

de directeur | 12-01-12 | 11:11

ad Schoorsteenveger | 12-01-12 | 11:06 |
Niet zo snel typen. lul. Laatste alinea opnieuw:
"En Bea? Bea vindt het prima. Het Huis van Oranje heeft altijd een voorkeur gehad voor verkeerde staatshoofden en verkeerde regimes. Bea wordt pas geil als zo'n regime zich minstens in fase drie bevindt en wordt helemaal wild als zo'n despoot fase vier reeds heeft bereikt. Ons kent ons, soort zoekt soort."

Schoorsteenveger | 12-01-12 | 11:08

Ons Moeke is gewoon een prima zakenman. Veel zgn. entrepeneurs zouden een voorbeeld aan Beatrix kunnen nemen. Dat staat los van haar verdere verdooldheden uiteraard.

Jaap de Paap | 12-01-12 | 11:08

Als Geert een echte vent is dan komt hij nog vandaag met het statement dat het dragen van een hoofddoek of pruik voor Joodse getrouwde vrouwen in het openbaar verboden moet worden. Het is voor Joodse vrouwen namelijk bij Joodse wet verplicht om buitenshuis en in het bijzijn van vreemde mannen haar haren volledig te bedekken. Het dragen van een keppeltje geeft aan dat je de Joodse tradities respecteert en dus ook hoe de Joodse gemeenschap met vrouwen omgaat tenzij je dit uitdrukkelijk verwerpt. Je moet nu kiezen Geert.... Kopvoddentax ook invoeren voor Joodse vrouwen met pruik of afstand nemen van dit onhoudbare standpunt. Je onderdrukt vrouwen of je onderdrukt ze niet. Een beetje zwanger bestaat ook niet.

Bergverzet | 12-01-12 | 11:08

Waar maakt iedereen zich zo druk om? Dit getuigt gewoon van respect voor het gastland en de daar geldende gebruiken!
Ik vind het echt sneu om te zien dat er nog zoveel mensen zijn die het verschil tussen respect voor eeen andere cultuur en ongewenste gebruiken in ons eigen land niet begrijpen.

Zo ver is het dus al, dat mensen hierover moeilijk gaan doen, omdat een geblondeerde indo zijn eigen frustraties projecteert op alles en iedereen om 'm heen, onder het mom anti-Islamisering.

Ophouden met dergelijk onzinnig gezeik, en je wat meer druk maken om zaken die er werkelijk toe doen. Als er een bezoeker in jouw huis komt vind je het toch ook prettig als iemand zich schikt naar jouw regeltjes??

Zelf nadenken, en niet blind opdreunen wat zo'n sneu leidertje van een gedoogpartijtje schreeuwt.

aapnbats | 12-01-12 | 11:07

"In 1963 betrad Juliana nog zonder hoofddoek een moskee. Toen maakte Allah zich daar klaarblijkelijk minder druk om."
Juist Johnny, dat is de kern van de zaak. De tijden zijn veranderd. Er zijn nu andere regimes met andere normen en waarden, vaak tegengesteld aan de oude, verworpen moraal, en met een breoep op diezelfde Allah het volk knechten. En wij buigen traditioneel mee met die regimes zo lang wij er aan kunnen verdienen en zo lang die regimes door de internationale gemeenschap niet in het beklaagdenbankje worden gezet. En wanneer dat het geval is, dan zal de Minister van Buitenlansde Zaken fluks namens de Staat der Nederlanden het morele evingertje heffen en schande spreken.
En Bea? Bea vindt het prima. Het Huis van Oranje heeft altijd een voorkeur gehad voor verkeerde staatshoofden en verkeerde regimes. Bea wordt pas geil als zo'n remime minstens in fase drie bevindt en wordt helemaal wild als zo'n despoot fase vier reeds is bereikt. Ons kent ons, soort zoekt soort.

Schoorsteenveger | 12-01-12 | 11:06

Het is nu toch wel overduidelijk dat Nederland geen seculiere staat (meer) is.

Rubbere Robbie | 12-01-12 | 10:57

It's time to quit, Quid...

Jaap Knasterhuis | 12-01-12 | 10:56

Bilderbergers zijn gek op Islam, houdt het volk lekker dom, arm, angstig en onwetend. Wat mij betreft blijft ze lekker daar, een middeleeuwse relikwie doet het beter in een middeleeuws land.

Borakh | 12-01-12 | 10:55

@Turrukje en @Itastijl

Het gaat om het volksdeel dat de hoofddoek ziet als symbool van vrouwenonderdrukking c.q. belediging aan de man die kennelijk assistentie nodig heeft bij het indammen van zijn lusten.
Alleen hele blije fantasten denken dat een hoofddoek een vrije, individuele keuze van de vrouw is. En in dat kamp zit Bea kennelijk. Niet de meerderheid.

très cool | 12-01-12 | 10:55

Johnny Quid ik had het in mijn reaguursel (zie eerder Beatrix epistel) al over de symbolische middenvinger, leuk dat je dit overneemt :-) Beetje scherp geschreven, beetje roomser dan de paus maar je verhaal deugd.
Toch gun ik Beatrix van harte dit lolletje, het is de foto van 2012 nu al! Hoe dan ook ze vertegenwoordigd mij zeker als Nederlander.

nokkenaskettingklem | 12-01-12 | 10:54

Als ik koning der Nederlanden zou zijn, zou het me ook geen fuck kunnen schelen wat Wilders zegt.

Tripps | 12-01-12 | 10:51

Heel goed geformuleerd. En Maxima en prins Pils moeten meedoen anders is er wekenlang geen land te bezeilen met dat mens. Leve de republiek.

De Geus | 12-01-12 | 10:50

Heel goed geformuleerd. En Maxima en prins Pils moeten meedoen anders is er wekenlang geen land te bezeilen met dat mens. Leve de republiek.

De Geus | 12-01-12 | 10:50

en daarom is dat filmpje over die papoea's zo leuk.
waarom ben je er en waar leg je je grens.

minimá-armezusvan.. | 12-01-12 | 10:47

@de grote Anti | 12-01-12 | 10:41
bontkraagjes doen aan religie light. heeft weinig te maken met de redenen waarom vrouwen, voor jezus/god/profeet... een doek dragen.

Itastijl | 12-01-12 | 10:46

Mr. Quid: I don't fucking care. Ze zorgt iig voor business voor NL. Doel heiligt in dit geval de middelen. En Greet een dikke middelvinger geven: chapeau!

GuyDH | 12-01-12 | 10:45

@ZKH EénOog | 12-01-12 | 10:27
Precies. Dat is de enige vraag die telt: Wat moet dat mens, in functie namens ons, in zo'n haatkeet tijdens een staatsbezoek?
Zij sleept alle buitenlandse staatshoofden die hier komen toch ook niet mee naar een of andere kutkerk op Urk?

Stormageddon | 12-01-12 | 10:44

Benieuwd of Wilders Bea=landverrader gaat roepen en aftreden eist. Wilders is zo stilletjes.

IndoFortuyn | 12-01-12 | 10:44

@deministerpresident | 12-01-12 | 10:38
Nee, bij de islam ligt dit anders, laat anders maar eens andere verhalen horen dat het daar wel meevalt.
En de wereldwijde ontwikkeling op islam gebied is juist de verkeerde kant op: het wordt steeds strenger en ook gewelddadiger.

Onderbuik | 12-01-12 | 10:44

Inderdaad @Itastijl.. Al die keppeltjes en nonnen op scooters,met hun zwarte markt,in het uitgaansleven onrust stoken,geen respect voor hulpverleners tonen en de openbare orde/ruimte verzieken moeten ook verboden worden.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:41

"Onderbuik | 12-01-12 | 10:15 | + 1
Wij van wceend adviseren wceend. Een zelfde soort verhaal zal een moslim vertellen. Het is heel makkelijk om er een mooi verhaal van te maken maar in de huiskamer van getrouwde joodse vrouwen zal vast ook regelmatig een klap zijn gevallen omdat mevrouw liever geen pruik draagt.

deministerpresident | 12-01-12 | 10:38

o... en nu geen hoofddoek dragen zou een betere houding geweest zijn, qua wilders?
-
wanstaltig is het dat het alleen om dat doekje gaat, en niet over de reden van het bezoek.
-
en dAt is de schuld van de media, die zich laten ringeloren door een man die niet eens regeringsverantwoordelijkheid aan durft zodra er enig tegengas is.

2emeREP | 12-01-12 | 10:37

@vetkleppert | 12-01-12 | 09:32
Duidelijk, maar dan ook geen keppeltjes op straat of nonnen. Als de PVV de woestijn geloven op 1 hoop had gegooid had ik ze serieus genomen.... maar zo spelen ze mee, met mijn belastinggeld, aan de kerk en staat religek show.

Itastijl | 12-01-12 | 10:35

Volgens Thomas Ross droeg Maxima wel een hoofddoek maar geen slipje

Hans Otjens | 12-01-12 | 10:34

Toto voorspelling. Beatrix zal deze fittie uiteindelijk na strafschoppen winnen. Greet mag dan blijven zeggen wat hij wil maar als het er op aan komt zal het electoraat hem op de knietjes dwingen. Zullen we zien wie hier likt als Lassie.

Bergverzet | 12-01-12 | 10:31

De oogste tijd om de Republiek der Nederlanden te herstellen. We zijn immers pas sinds 1848 een monarchie. Afschaffen dus, voordat het écht een traditie wordt.

McPhart | 12-01-12 | 10:31

@Leo_154 | 12-01-12 | 10:24
Alles dat door slaven is gebouwd is best interessant.. Zo waren sommige van de mooiste moskeeen in een ver verleden eigenlijk nogal armoedige kerken.Maar toen kwamen de miljoenmiljard tegeltjes.Pyramides zijn ook best mooi eigenlijk.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:31

-weggejorist-

Fred Janssen | 12-01-12 | 10:28

De vraag is niet: "waarom doet ze doek op de kop, wanneer ze een moskee betreedt?", want ze betreedt een gebouw, andermans huis zogezegd, en daar moet je je altijd aanpassen. Het is geen publiek terrein. Simpel. En het feit, dat zij als vrouw überhaupt al een moskee binnenkomt, is al niet vanzelfsprekend (en wat op zich ook al weer genoeg zegt over de primitiviteit van de religie). Maar ook dat terzijde.

Het vergelijk zit hem ook niet in waarom zij zich daar wel aanpast, en de mensen die hier wonen niet. Want zij is daar slechts tijdelijk te gast, en wij nemen van hen die hier TIJDELIJK te gast zijn ook hun eigen gebruiken en klederdrachten voor lief, zolang ze zich verder maar gedragen naar de wet. Dat zij daarom een voorbeeld zou dienen, voor hen die hier PERMANENT verblijven en te asociaal zijn zich aan te passen naar onze gebruiken, gaat niet op.

Maar de werkelijke vraag die gesteld moet worden:
Wat heeft zij in vredesnaam überhaupt in zo'n haattempel te zoeken? Staan die op oliebronnen of zo?

ZKH EénOog | 12-01-12 | 10:27

@ZKH EénOog | 12-01-12 | 10:18
Andersom natuurlijk. Als het langer duurt hebben vrouwen langer plezier...

La Bailaora | 12-01-12 | 10:27

@mrska | 12-01-12 | 10:15
Volgens de koningin worden vrouwen in die regio niet onderdrukt. Ongelooflijk: vrouw is 50% waard van de man: 0.5 getuigenis, in SA mogen ze geen auto rijden, hoofddoekje verplicht, enz, enz.

En het dan toch nog met een stalen gezicht beweren.

La Bailaora | 12-01-12 | 10:26

Verbaasd mij hoeveel mensen het een onmogelijk idee vinden dat een antieke moskee gewoon interessant zou kunnen zijn om te zien.

Leo_154 | 12-01-12 | 10:24

Aluhoedje stevig op je hoofd Johnny? Of heb je teveel suiker gegeten?

Ik begin me een beetje zorgen te maken over je bloeddruk.

TM | 12-01-12 | 10:23

We weten natuurlijk allemaal dat Bea gewoon het haar los kan gooien en desnoods een striptease kan doen midden in de moskee.. Het is alleen niet erg correct.

Veel belangrijker is dat een gemiddelde westerse vrouw heel erg op haar tellen moet passen.Dus,allemaal schone schijn.Cest ca.Soit.Blabla.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:22

Wat een onzin kan die J.Q. uitbraken :-(

IJzer70 | 12-01-12 | 10:22

Itastijl | 12-01-12 | 10:07
Trix pretendeert staatshoofd te zijn van een land dat inderdaad scheiding van kerk en staat in de grondwet heeft staan. Dat dit een wassen neus is, weten we intussen wel. Daarbij komt nog, dat trix echt niet bij ieder staatsbezoek een godshuis bezoekt. Nu opeens twee keer en in volle uitrusting. Is verder allemaal prima, maar dat doet ze maar in haar (onvrijwillig door ons allemaal - dus ook door het niet-gelovige deel der bevolking - gesponsorde) vrije tijd.

Aktivist | 12-01-12 | 10:19

@Itastijl | 12-01-12 | 10:08

Indirect is dat piemelsnijden toch ook weer wel schijt hebben aan het welzijn en plezier van vrouwen: www.welingelichtekringen.nl/16545-besn...

ZKH EénOog | 12-01-12 | 10:18

Je tot op zekere hoogte aanpassen aan de gewoonten en gebruiken IN een ander land lijkt me vanzelfsprekend.
Beatrix is ook wel eens hoed- en hoofddoekloos in gesprek gegaan met Moslimmeisjes in Nederland. Hiermee gaf ze imo net zo goed aan dat zij IN Nederland kan doen waar ze zin in heeft (zie: Wehkampburka YvtH).

crk | 12-01-12 | 10:18

de grote Anti | 12-01-12 | 10:16
Waarom ga je precies weg?
Omdat het zo vreselijk is hier? Of ben je gewoon een enorme aansteller.

Turrukje | 12-01-12 | 10:17

Wat een gezeik. Leve de Koningin. Overigens het enige instituut waar ik nog vertrouwen in het in Nederland, dus afblijven alstublieft.

Rode Baron | 12-01-12 | 10:17

@Turrukje | 12-01-12 | 10:14
Lezen turrukje,lezen.. Pas als ik mijn zaken op een rijtje heb.Maar dan nog zal ik contact houden.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:16

@deministerpresident | 12-01-12 | 10:03
Dat is onzin wat je vertelt, lees je eerst eens in:

ttp://joodsactueel.be/2009/10/22/het-verschil-tussen-keppeltje-hoofddoek-en-pruik/

Onderbuik | 12-01-12 | 10:15

Blijkbaar wordt mevrouw von Amsberg niet gehinderd door enige vorm van realiteitszin.
Maar dat zal wel genetisch bepaald zijn.

Sidi Tamentis | 12-01-12 | 10:15

Verder wat Freddie Stobart | 12-01-12 | 08:51 | + 21 -
zegt

lrnskstr | 12-01-12 | 10:14

de grote Anti | 12-01-12 | 10:12 |
Ging jij niet weg ?

Turrukje | 12-01-12 | 10:14

tegenactie: Bij een volgende koninginnedag geen Oranje vlaggetjes meer, maar boycotten die stadsbezoekjes en een paar die wel komen gaan zich verkleden als arabier en vrouwen die wel komen verplicht kopvodden op en alleen maar Arabische jengelmuzak.Geen hoedentoestanden bij kamerleden, maar kopvodden op prinsjesdag op 3e dinsdag in september.

IndoFortuyn | 12-01-12 | 10:13

Elke man die langer voor de spiegel staat als een gemiddelde vrouw hoort eigenlijk niet thuis in het moderne westen.. Dus,hoppa,naar de zandbak.En niet terugkomen.Danku.Graag gedaan.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:12

Itastijl | 12-01-12 | 10:08
Ze zoeken gewoon een legitieme reden om met hun ranzige vingers aan een kinderpiemel te wriemelen

deministerpresident | 12-01-12 | 10:12

Queen Elizabeth deed ook een doekje om in Oman, was volgens huilie Wilders adepten natuurlijk ook een signaal tegen hun grote blonde leider.

Turrukje | 12-01-12 | 10:12

Laat Greet lekker de pleuris krijgen met z'n hypocriete geZEIK

lrnskstr | 12-01-12 | 10:12

Itastijl | 12-01-12 | 10:08 |
Doen ze in de VS ook

Turrukje | 12-01-12 | 10:11

@deministerpresident | 12-01-12 | 10:03
mannen doen aan piemel snijden en dat is geen vrouwen onderdrukking.

Itastijl | 12-01-12 | 10:08

@Turrukje | 12-01-12 | 10:06
En een turrukje moet mij dat weer komen vertellen..*zucht*

de grote Anti | 12-01-12 | 10:08

Die minkudo's hier van die gefrustreerde xenofobe rukkers, daar word ik alleen maar blij van.

Turrukje | 12-01-12 | 10:08

@karel laars | 12-01-12 | 10:00
religekkies -> [scheiding kerk en staat] uit de 2de kamer.

Itastijl | 12-01-12 | 10:07

de grote Anti | 12-01-12 | 10:04 |
Wat hebben allochtonen hier nu weer mee te maken , marginaal figuur?
Maar doei hè , tot nooit meer ziens!

Turrukje | 12-01-12 | 10:06

Het viel mij al op de laatste tijd,maar het stockholm syndroom slaat bikkelhard toe onder de reaguurders de laatste tijd..'Omdat jullie de gewelddadige berovingen door vooral allochtonen zat zijn,hoop je door lekker mee te sympathiseren het geweld te ontlopen hmm? Wellicht werkt het,wie weet.
Ach,zodra ik mijn zaakjes op een rijtje heb ben ik weg hier.Stelletje hypocriete watjes.

de grote Anti | 12-01-12 | 10:04

Zijn Bea en jij het toch nog ergens over eens Quid!

doskabouter | 12-01-12 | 10:03

karel laars | 12-01-12 | 10:00
Bullshit. Een jood onderdrukt net zo hard vrouwen (ze moeten pruiken dragen) als een gemiddelde moslimman. Sterker nog, mannen en vrouwen moeten bij extremistische joden gescheiden reizen e.d. Het maakt niet uit wie het symbool draagt, een jood, een moslim, een katholiek, en noem maar op... het zijn allemaal latente homo's die vrouwen haten.

deministerpresident | 12-01-12 | 10:03

Wanstaltig is dat aan de lopende band moskeeën bezoekt op dat staatsbezoek. Had ze ook buiten het programma kunnen houden.

Alph Bolkenstein | 12-01-12 | 10:03

Een keppeltje staat niet voor vrouwen onderdrukking, een hoofddoek wel, dus dat slaat nergens op.
Beatrix hoeft niet weer naar een moskee te gaan, dit is gewoon provoceren.
het is een staatsbezoek, kerk en staat gescheiden houden graag.

karel laars | 12-01-12 | 10:00

@très cool | 12-01-12 | 09:49
Ze heeft rekening gehouden met het andere deel van het volk. (meerderheid)

Itastijl | 12-01-12 | 10:00

www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...

"
Bedrijfsleven
Velen denken wellicht dat een moskeebezoek meer contracten oplevert voor het Nederlandse bedrijfsleven. Wie dit beweert, kent de Arabische miljonairs niet. Ik ken ze wel. Ze gaan zelden naar een moskee.

Weet u waar ze te vinden zijn? Bars, discotheken en andere leuke uitgaansgelegenheden in de westerse wereld. Ze willen geld verdienen. Niets meer en niets minder. En dat is precies de reden dat het islamitische Iran en Al-Qa'ida dit soort regimes als afvallige regimes beschouwen.

Miljoenencontract
En denkt u echt dat een Arabische miljonair vanwege een bezoek aan de moskee en het dragen van abaya een miljoenencontract zou ondertekenen met de Rotterdamse haven? Als deze theorie waar is, zou iedereen geheel vrijwillig naar een moskee gaan.

Laten we elkaar niet voor de gek houden. De Arabische machthebbers hebben koningin Beatrix niet gevraagd om naar een moskee te gaan. Dat heeft haar hofhouding voorgesteld, of bepaalde kringen rond Buitenlandse Zaken. Zij vinden het leuk om een moskee te bezoeken. Fijn, dat moeten zij in hun eigen tijd doen, maar niet verpakt in een formeel bezoek van het staatshoofd. Daarvoor bestaat het begrip vakantie!"

mrska | 12-01-12 | 10:00

Wil Wilders niet dat alle nieuwe Nederlanders zich aanpassen aan de normen en waarden die wij hier in Nederland hanteren? Wat is er dan mis met het feit dat Bea hetzelfde doet als ze op bezoek is in Oman? Zij past zich toch aan aan de cultuur die ze bezoekt? Beetje hypokriet gelul allemaal van die Wilders, ik begin hem ook wel redelijk zat te worden, z'n plaat blijft hangen!

gozahtje | 12-01-12 | 09:59

Er wonen vele koningen en koninginnen in Nederland zo te zien. Want men denkt wanneer men zichzelf aanpast wanneer men kerk of moskee betreedt dat men dezelfde status heeft als het staatshoofd. Helaas is dat niet zo.
John Quid heeft het hier bij het rechte eind hier wordt een politiek spel gespeeld. Want zoals Juliana en Bea in 1963 een moskee binnenstapte, zou ik nu ineens niet doen in een kerk. Nu doet men hier alsof er ineens een verschil is tussen 1963 en heden betreft moskeebezoek, sinds wanneer zijn daar andere regels voor verzonnen voor staatshoofden?

Inderdaad, ze maakt een statement en je kunt hier al goed zien hoe het Nederlandse volk door de media beïnvloed is.

Meri59 | 12-01-12 | 09:59

@Geneeskrachtig Kruit | 12-01-12 | 09:54
Probleem is dat ze daarmee aangeeft die vrouwen-onderdrukking ok te vinden. Iets van dat je bij het oude Zuid Afrikaanse regime op bezoek gaat en je pontificaal in een bus 'alleen voor blanken' laat vervoeren. Je past je aan aan de cultuur toch?

La Bailaora | 12-01-12 | 09:59

Quid, wat een ongelovelijke bullshit. Wij verwachten van anderen die hier komen toch ook dat ze zich naar onze maatstaven beleefd gedragen? Waarom zou dat dan ineens niet gelden als wij naar het buitenland gaan?
mrv | 12-01-12 | 09:52
Vind ik ook: 's lands wijs 's lands eerwraak

IndoFortuyn | 12-01-12 | 09:58

Ik denk niet dat Bea enig moment gedacht heeft wat Wilders hiervan zou vinden.
Volgend onderwerp.

watsinneneem | 12-01-12 | 09:57

Bea moet zich helemaal niets aantrekken van die blonde vlaaienvreter en z'n criminele kornuiten.

Fisccon | 12-01-12 | 09:55

Ik begrijp trouwens heel dat probleem van de PVV niet. Trix past zich aan de daar geldende moskee gebruiken. Andersom geldt dat hier ook. Als een moslim een kerk in gaat, laten we zeggen eentje van RK-huize, hoort ie gewoon op z'n knieën te gaan en de priester te pijpen. Het is allemaal een kwestie van duidelijk communiceren.

Geneeskrachtig Kruit | 12-01-12 | 09:54

très cool | 12-01-12 | 09:49 |
De gevoelens van moslimhaat in Nederland door een marginaal groepje Henk en Ingrids?
Waarom zou ze daar rekening mee moeten houden.

Turrukje | 12-01-12 | 09:53

Quid, wat een ongelovelijke bullshit. Wij verwachten van anderen die hier komen toch ook dat ze zich naar onze maatstaven beleefd gedragen? Waarom zou dat dan ineens niet gelden als wij naar het buitenland gaan?

mrv | 12-01-12 | 09:52

Bea draagt een hoofddoek én een pruik en waarschijnlijk ook een kruis ergens dus dan passeert ze niemand. Verder heeft ze niets te zoeken in kerk, moskee, synagoge of tempel. Religie brengt toch niets dan ellende dus daar moeten staatshoofden ver weg van blijven. Je doet het volgens de geestelijk gehandicapte religieuzen toch nooit goed.

deministerpresident | 12-01-12 | 09:52

Majesteit, Respsect !!

Herr-Flick 2.0 | 12-01-12 | 09:51

K.Zwellever | 12-01-12 | 09:41
Dat het koningshuis principieel moeilijk te rechtvaardigen is heb je gelijk in. Op een president in plaats van een koningin moet je als Nederland echter ook niet zitten te wachten. Die laat je ook niet op een flatje drie hoog achter wonen, dus kost dat ook geld. Zolang Beatrix het niet al te gek doet mag ze van mij daarom blijven zitten. Afschaffen moeten we doen op het moment dat Bea aftreedt en Prins Pils koning wil worden met z'n bolle plofkop.

Doldwaas | 12-01-12 | 09:51

@Koninging Beatricks | 12-01-12 | 09:21
Sorry, ik dacht dat hij een grapje maakte :(

Koninging Beatricks | 12-01-12 | 09:50

Bea had helemaal niet naar die moskee (nu zelfs 2) moeten gaan. Ze moet rekening houden met gevoeligheden in haar eigen land in plaats van die in de woestijn. Ze laat zien dat ze geen koningin van alle Nederlanders meer wil zijn.

très cool | 12-01-12 | 09:49

@Rob van Roos | 12-01-12 | 08:59
Een vrouw die het 'vrijwillig' opzet kan het ook vrijwillig afzetten. Een vrouw die het niet vrijwillig opzet heeft geen keus.

La Bailaora | 12-01-12 | 09:48

Wat zoekt Beatrix eigenlijk in die moskee's, zo gezellig is het daar toch niet?

Onderbuik | 12-01-12 | 09:46

Zeg Sjonnie, volgens mij past de Koningin zich aan de geldende regels van het land dat ze bezoekt, net zoals dat hier verwacht wordt van mensen uit den vreemde. Niets mis mee. Pathetisch jankstukje.

Drs.. Gelul | 12-01-12 | 09:46

Trix stuurt als enige nog telegrammen (zoals naar Kraaijkamp jr) om te laten zien dat ze Sociale Media en E-mail haat. Dat krijg je ervan als het klapvee niet meer in sprookjes gaat geloven.

Kamervraag | 12-01-12 | 09:45

Ik hoor 3x een haan van kraaien voor de ned. hervormde Bea. Waar zijn de kamervragen van de SGP?

IndoFortuyn | 12-01-12 | 09:44

Vanwege de handelsbelangen in gezwinde pas naar de moskee. Het gaat niet zozeer over de hoofddoek, maar om het moskee bezoek. Je denkt toch niet dat de Chinese president bij een staatsbezoek in Moslimlanden een voet in de moskee zet? Terwijl zij de eind baas zijn in de handel. We slepen toch ook geen buitenlandse handelsrelaties naar de Hervormde kerk in Delft? Opzettelijke dikke vinger van Trix, dus.

Zwanger Nijlpaard | 12-01-12 | 09:44

Wat een stom gelul Quit. Als Geert Wilders niet had bestaan dan zou ze nog haar hoofd bedekt hebben.

fender05 | 12-01-12 | 09:43

@ Kan iemand mij uitleggen waarom de opmerking: 'Wilders tweette met keppeltje op' minkudo's oplevert?
Einde van de Domheid | 12-01-12 | 09:25 |

Omdat U hier op Geenstijl zit, de bangige onderbuik van rechtsdragend Nederland. De minnetjes krijgt u van reaguurders die kritiekloos achter hun leider aan lopen en zelf niet kunnen of willen nadenken.

Veul respect voor @godbestaat | 12-01-12 | 09:22 |
Ziehier, enige nuance komt je ook op min-kudo's te staan. Dan ben je al een PVV-verrader. Trieste zaak.

goedverstaander | 12-01-12 | 09:43

Rescept voor Bea!

biermagnaat | 12-01-12 | 09:43

Bea heeft stijl. Die trouwens in '63 geen staatshoofd was maar een hitsige hinde met een Duits neukertje in het vooruitzicht.

En als Bea een beetje up-to-date is weet ze dat wilders yesterday's news is. Op zijn best een schreeuwert in de marge op zijn retour die alleen nog reuring ter weeg brengt bij een beperkte club zuur-linksen en corpsballen met hondenkapsels.

Mike Oxlong | 12-01-12 | 09:41

@Petrus de Rewa | 12-01-12 | 09:21
Volgens mij draai jij bepaalde zaken om, wij verdienen geld voor Beatrix.
Waar dacht jij anders dat die 100 mio per jaar vandaan kwam?
Maar als er aantoonbaar bewezen kan worden dat dit staatsbezoek ruim 100 Mio oplevert aan orders voor Nl, ben ik bereid mijn mening over Bix op nuances bij te stellen.
Vooralsnog zie ik slechts een drietal ruifvreters/ uitekeringstrekkers, die geen belasting betalen en vakantie vieren op oa mijn kosten.

necrosis | 12-01-12 | 09:41

De koningin is al lang mijn koningin meer. Sterker nog, sinds ik volwassen ben zie ik in hoe achterlijk deze situatie is, die alleen maar in stand wordt gehouden omdat er veel geld mee gemoeid is. Leve de republiek!

Merkava | 12-01-12 | 09:41

necrosis | 12-01-12 | 09:28 |:
Dat sprookje van die miljarden opbrengsten wordt er te pas en te onpas bij gesleept,het is nl. de enige rechtvaardiging van de gedachte dat de kween nog iets zou bijdragen aan het land,en dan ook vooral door de NOS uitgedragen.
Er is ook geen zichzelf respecterend zakenman te vinden die denkt dat z'n product verkocht wordt omdat de kwaliteit van de kween groter is de kwaliteit van z'n handel.(op shell na natuurlijk)

K.Zwellever | 12-01-12 | 09:41

@einde van de domheid
juist! je weet niet wat je ziet.. prachtig gebouw, kansloze bestemming maar ja, als je ff kijkt hoef je toch niet ineens vijf keer per dag met je kont omhoog?

ed.. | 12-01-12 | 09:40

Sinds wanneer mogen vrouwen tegelijk met mannen in een moskee rondhangen, of is Beatrix geen vrouw?

Onderbuik | 12-01-12 | 09:40

Aktivist | 12-01-12 | 09:37

Dat Bea dat doet zal me een rotzorg wezen. Dat ze belastingvrijstellingen hebben vind ik echter belachelijk.

Lyrthion | 12-01-12 | 09:39

necrosis | 12-01-12 | 09:28 Wat ziet ze er lekker uit hè? Zo met hoofddoek.

zeg maar jansen | 12-01-12 | 09:38

Mij persoonlijk boeit het niet HOE trix een godtshuis binnengaat, het feit DAT ze het doet geeft aan dat mensen die in sprookjes geloven in Nederland nog altijd een streepje voor hebben bij de (r)overheid.

Aktivist | 12-01-12 | 09:37

Alle drie zijn ook gelijk besneden toen ze bij de islamitische kapper waren. Ook een lokaal gebruik.

aurevoir | 12-01-12 | 09:37

Hey Quid, probeer jij op jouw beurt nu de Koningin te trollen ofzo? Want dit stukje begint wel een beetje obsessief te klinken. Dus óf je doet het expres, óf het wordt tijd om wat kalmeringsmiddelen in te nemen.

Lyrthion | 12-01-12 | 09:36

25TaLife | 12-01-12 | 09:30 | + 0 -
Heb je gezien hoe mooi die vorige moskee was.
Dan ben je toch raar als je daar niet even aanlegt?
Wie gaat er nou niet naar de Taj Mahal in India?
Dat is (voor schreewend uit luid) een GRAF!

Einde van de Domheid | 12-01-12 | 09:34

Quid, ik geniet doorgaans van je stukjes en je schrijftalent, maar het lijkt me beter als jij je met je zwaar christelijke overtuiging (google ff op Johnny Quid) niet met dit soort zaken bezighoudt. Je begint zo drammerig te worden als een narrige zwarte kous cq haatbaard.

Geneeskrachtig Kruit | 12-01-12 | 09:33

Na het lezen van de verschillende comments moet ik waarachtig concluderen dat de nuance terug is bij het gros van de schrijvers! Mijn complimenten. Eén schreeuwer op 2e kamer niveau is tenslotte wel genoeg.

propper1000 | 12-01-12 | 09:33

Trix wederom met een kopvod, laten we NU de republiek uitroepen.
Ben dat mens met haar gevolg al jaren spuugzat, verder kan ons land niet zinken.

Mazzeltov | 12-01-12 | 09:32

@Itastijl | 12-01-12 | 09:28
Alle religieuze incontinentie irriteert me. Ik ga toch ook niet met mijn penis uit mijn pantalon lopen omdat ik zo van neuqen hou en dat continu met de hele wereld wil delen. Waarom moeten die religieus gehandicapten hun hobby met alle geweld non-stop aan een ander opdringen?

vetkleppert | 12-01-12 | 09:32

zucht

ranzige aap | 12-01-12 | 09:31

U slaat weer eens de spijker op zijn kop.

niet voor de hond | 12-01-12 | 09:31

Quid: ga eens een echte baan zoeken. n00b

Broedsel | 12-01-12 | 09:31

Ze heeft groot gelijk, je dient je aan te passen aan de cultuur van het land waarin je je bevindt.

Dat verwachten wij immers ook van anderen.

Mick Jacker | 12-01-12 | 09:31

Tering..
-edit- eel=heel & bewsut=bewust

25TaLife | 12-01-12 | 09:30

Nee Quid, je ziet het verkeerd. je begint goed met te stellen dat de hoefddoekactie haar middelvinger is naar onze Geert-aow op 65-Wilders.
Dit is echter niet rancuneus, maar een bewijs van klasse, consistent handelen en lange termijn visie

propper1000 | 12-01-12 | 09:30

Dacht ook eerst dat de pvv onnodig loopt te zeiken. Todat het eel waarschijnlijk blijkt dat Bea bewsut een moskee opgezocht heeft. Op eigen verzoek dus.

Dat doet ze dan maar om een reden en dat is zuigen en trollen.

www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...

25TaLife | 12-01-12 | 09:30

Beatris is druk bezig met geld verdienen voor ons op een mooi niveau. Iedereen vaart er wel bij.

Begrijp de kritike van dit non topic. Zij laat nu zien dat zij als gast zich aanpast aan de normen en waarden van het land.

Zij verdient daarvoor respect en is daarmee een goed voorbeeld van de mensen die hier te "gast" zijn om zich aan te passen aan de normen en waarden van ons land.

Dus geen minachitng voor het nederlandse volk maar laten zien aan de randgroepen dat je gewoon moet aanpassen.

Hulde beatrix en ga zo door.

dolffie | 12-01-12 | 09:29

Doldwaas | 12-01-12 | 09:26
+1.

Superior Bastard | 12-01-12 | 09:29

orcaforce | 12-01-12 | 09:17 Ligt voor de hand natuurlijk. De oplossing van het zoekplaatje is het ontbrekende hoofddoekje.

Want in die tijd beschermde de bakkende en bradende huisvrouw haar watergolfje met een hoofddoek.

zeg maar jansen | 12-01-12 | 09:29

@Petrus de Rewa | 12-01-12 | 09:21
Waar blijft het bewijs dat er na een staatsbezoek 'vette contracten' dan wel miljoenendeals zijn gesloten?
De rol van Bix wordt schromelijk overschat!
En als men dan werkelijk gelooft dat een staatsbezoek goed is voor de handel: stuur dan alleen Maxima!

necrosis | 12-01-12 | 09:28

@vetkleppert | 12-01-12 | 09:12
Heb er geen moeite mee. Toen ik nog in Italie zat heb ik veel van dat soort mensen gezien. Veel christelijke hoofdoekjes gezien. En daar zeikt de pvv niet over. De unidirectionele-middelvinger partij.

Itastijl | 12-01-12 | 09:28

@JQ,
Klopt niet: "... Wilders, waarvan het een publiek geheim is dat ze hem haat..."
moet zijn
"... ONZE koningin, waarvan het een publiek geheim is dat Wilders haar haat..." (dat is wel een feit... uiteindelijk wil Wilders 'el presidente' worden).
.
Wat een slap artikel

fweddy | 12-01-12 | 09:27

Trix heeft groot gelijk

Elduck | 12-01-12 | 09:26

Respect tonen voor de mossels heet dat,en dat dat dan tevens disrespect is voor het volk wat jou te vreten geeft,is natuurlijk niet belangrijk.
K.Zwellever | 12-01-12 | 09:21

Slechts voor een zesde deel van de Nederlandse bevolking hoor. Het overgrote deel van Nederland maakt zich echt niet druk om dit soort dingen. Al zou Beatrix daar met een bloemengieter op d'r hoofd lopen, dan moest ze dat nog steeds zelf weten.

Doldwaas | 12-01-12 | 09:26

Kan iemand mij uitleggen waarom de opmerking: 'Wilders tweette met keppeltje op' minkudo's oplevert?
Orthodixe Joodse vrouwen hoeven weliswaar geen sluier te dragen maar wel zichzelf kaal scheren en een pruik dragen. Bent u het oneens met de vergelijking of vind u een kaalgeschoren vrouw wel niet-vrouwonderdrukkend?

Einde van de Domheid | 12-01-12 | 09:25

Tien jaar geleden moest ik al een beetje binnnensmonds braken bij het woord "respect" Nog voor peniculum aqua rosa Balkenende het in de mond nam.
Respect betekende ooit bewondering voor prestaties. Iets dat je moeizaam verdiende en makkelijk kwijtraakte.
Tegenwoordig betekent het huichelachtig reageren op primitiviteit.

vetkleppert | 12-01-12 | 09:25

Ik zou Beatrix wel eens bij een thuiswedstrijd van De Graafschap willen zien. In het uitvak. Wanneer Feyenoord op bezoek is. Kijken of ze dan rood-witte streepjes op haar wangen schildert, of dat ze er een blauw streepje bij doet om de Superboeren te plezieren.

patat - generatie | 12-01-12 | 09:25

Heerlijk toch, Greedt die een keer overtrolld wordt door een untouchable

Den Meester | 12-01-12 | 09:22

Wat belangrijk om je hier druk over te maken. De PVV die ik veel dingen steun slaat hier volkomen de plank mis.

godbestaat | 12-01-12 | 09:22

Ik durf te wedden dat Heineken/ Jeneverproducenten daar geen poot aan de grond krijgen, laat staan kunnen rekenen op vette contracten.

necrosis | 12-01-12 | 09:22

Die mevrouw die zich laat aanspreken als "verhevenen"(majesteit),die zich zo belangrijk vindt dat ze in meervoud over zichzelf praat,die zich door god gezonden vind,die zo belangrijk is dat ze als enige geen belasting hoeft te betalen,die geen gelegenheid voorbij laat gaan om haar superioriteit ten toon te spreiden gaat in een verder vrij onbenullig woestijnlandje gekleed als pinguïn en nu zelfs met zwarte handschoenen aan.
Respect tonen voor de mossels heet dat,en dat dat dan tevens disrespect is voor het volk wat jou te vreten geeft,is natuurlijk niet belangrijk.

Wij,keunegin der Nederlanden maken zelf wel uit hoe het Heurt!

K.Zwellever | 12-01-12 | 09:21

@Petrus de Rewa | 12-01-12 | 09:21
lol

Koninging Beatricks | 12-01-12 | 09:21

Zolang Beatrix doet wat ze moet doen en geld voor ons verdient, vind ik het best.

Petrus de Rewa | 12-01-12 | 09:21

Leve de Republiek!

Haarkopje | 12-01-12 | 09:19

kweetitwel | 12-01-12 | 09:07
Voordat jij een mening over een andere cultuur hebt, zou ik je aanraden eerst je eigen moerstaal eens te leren.

Doldwaas | 12-01-12 | 09:18

Bokito ergo sum | 12-01-12 | 09:12
Jij zal weer op een of ander schuimbekkende haatblog dit 'feitje' van een waarschijnlijk zeer gerenommeerde Omaanse bron hebben gelezen.
Ik heb uit veel betrouwbare bron te horen gekeken dat er enorm veel deals zijn gesloten en dat deze bezoeken Nederland veel opleveren.
En het belang van Nederland gaat in deze voor , we zijn een Handelsland en dat zijn we al eeuwen. We kunnen ons niet terugtrekken omdat Henk en Ingrid de afgelopen tien Jaar ineens een hekel hebben gekregen aan moslims en alles wat vreemd is.
Een handelsland zijn vereist een open geest. Plus 100 voor Bea dat ze voor het Nederlands belang gaat en niet voor de onderbuik van zure zeikerds.

Turrukje | 12-01-12 | 09:17

Ze is nu al 2x in één week in de Moskee... hopelijk houdt de AIVD haar wel goed in de gaten, want dit neigt toch naar fanatisme óf fundamentalisme.

TuuT | 12-01-12 | 09:17

-weggejorist en opgerot-

orcaforce | 12-01-12 | 09:17

Jezus wat een paniek om niks, gewoon even aanpassen, 's lands wijs 's lands eer, ik snap de problematiek even niet.

Dr.Thorvaldt | 12-01-12 | 09:16

DOODvermoeiend topic op de vroege morgen.

AlanTuring | 12-01-12 | 09:16

@Polderdrama | 12-01-12 | 09:14
Dus niet lezen en wel reageren?
Nee, dan ben je goed bezig.

Koninging Beatricks | 12-01-12 | 09:15

@vetkleppert-zegmaarjansen
als je ooit hier komt zal ik je toch een bezoekje aan deze moskeen aanraden.. vergeet waar het gebouw voor dient en bekijk het als een mooi gebouw, want dat zijn het zeker... als de sultan en de sjeich naar het westen komen trekken zij ook de jurk uit en kleden zich naar de maatstaven van het land.. www.zimbio.com/pictures/g6J7mC3R3dO/Qu...

ed.. | 12-01-12 | 09:14

@Bokito ergo sum | 12-01-12 | 09:12
Ken iemand die daar op bezoek is met zijn eigen mkb bedrijf en hoop dat het voor hem goede orders gaat opleveren.

Itastijl | 12-01-12 | 09:14

Zeg Quid, wat ben jij altijd narrig in al die berichten. Moeilijke jeugd gehad? Veel onverwerkte emoties? Ik kijk tegenwoordig al eerst onder de artikelen wie het geschreven heeft voordat ik begin met lezen.

Polderdrama | 12-01-12 | 09:14

"De open samenleving draait in de eerste plaats om de vraag in hoeverre we in staat zijn een beetje ontspannen te reageren op dat wat anders is. Dat kan echter alleen als je werkelijk gelooft in de kracht van je eigen samenleving. De hysterische reacties op onze hoofddoekkoningin doen wat dat betreft het ergste vermoeden"

plaklul | 12-01-12 | 09:13

@Itastijl | 12-01-12 | 09:10
Die ervaar ik inderdaad evenmin als een verhoging van de gezelligheid of een verfraaiing van het straatbeeld.

vetkleppert | 12-01-12 | 09:12

Turrukje | 12-01-12 | 09:02 Nee, niemand weet hoeveel geld en banen dit gaat opleveren. Volgens de media in Oman zijn er iig nol 0 komma 0 contracten afgesloten

Bokito ergo sum | 12-01-12 | 09:12

Ik vind het wel tof van Bea!

jonescrusher | 12-01-12 | 09:11

Lol @ pica

Cappuccino | 12-01-12 | 09:11

Je kan achter elke scheet een politieke boodschap zoeken.

rara | 12-01-12 | 09:10

vetkleppert | 12-01-12 | 09:09 Kijk, dat snijdt hout. Wat hebben ze te zoeken in een moskee?

zeg maar jansen | 12-01-12 | 09:10

@vetkleppert | 12-01-12 | 09:01
Kut maria/nonnen.

Itastijl | 12-01-12 | 09:10

Het zal me een worst wezen wat je zou moeten doen of laten in een moskeet. De vraag is wat je er te zoeken hebt in the first place.

vetkleppert | 12-01-12 | 09:09

... weet je al hoeveel geld en banen deze bezoeken hebben opgeleverd ?
Turrukje | 12-01-12 | 09:02 |
.
Nee. Jij wel dan? Graag zwart op wit. Eerst zien, dan geloven. Zonder weduwe Von Amsberg, NB grootaandeelhouder SHELL, worden de contractjes ook wel getekend.

Bertus Betonsloper | 12-01-12 | 09:08

Gaap. Is er nou niks belangrijkers dan dit jongens?

Cool Hand Luke | 12-01-12 | 09:08

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 09:04 Als ze schaatsmutsen zouden verbieden kocht ik er een.

Wat nou verbieden?

zeg maar jansen | 12-01-12 | 09:08

Wie is beatrix?

sjonkanon | 12-01-12 | 09:07

Iedereen heeft het over normen en waarden,als het iemand anders betrefd.Niemand stapt een kerk in met een hoed of pet op zijn tebbes.Maar als het over de Islam gaat dan schijnt dit niet te hoeven volgens de meeste reacties hier.Weinig respect en besef van normen en waarden bespeur ik hier.Schaam je.

kweetitwel | 12-01-12 | 09:07

Wel done. Middelvinger is nodig richting de zeikeders partij.

Itastijl | 12-01-12 | 09:06

Hey, de RVD komt even minnen.

Creaguurder | 12-01-12 | 09:06

zeg maar jansen | 12-01-12 | 08:54
Die indruk heb ik ook. Niet eens vanwege eigen overtuiging, maar puur om aan te geven in welk `kamp` ze zitten. En om maar te laten zien dat ze zich niet `klein laten krijgen`.

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 09:04

Sorry, maar dit is gewoon het volk van Nederland verraden en fuck you zeggen tegen haar betalende volk.

Hoe kan je in hemelsnaam respect tonen aan een onderwerpend geloof dat voorstaat alle ongelovigen van de wereld te vagen, waar kinderen genitaal verminkt worden en vrouwen onderdrukt en geslagen met stokken.

Creaguurder | 12-01-12 | 09:03

Hé Quidje, ten eerste is een staatsbezoek naar het Perzië van 1963 totaal onvergelijkbaar met een bezoek aan de golfstaten. Je laat je hier kennen door je 'moslims één pot nat' gedachte.
Ten tweede : weet je al hoeveel geld en banen deze bezoeken hebben opgeleverd ?
De enige walstantige vertoning waad we naar kijken is het schuimbekken van bekompen Nederland en jij doet vrolijk mee.

Turrukje | 12-01-12 | 09:02

Jezelf aanpassen aan de gewoontes van het land waar je bent is een heel normaal iets. Wij verlangen dat toch ook van onze Medelanders (die dat dus erg vaak niet doen, dat dan weer wel natuurlijk). Er is toch een soort wijsheid als: In Londen? Wees een Londenaar! In parijs? Wees een Parijzenaar!

Iwmac | 12-01-12 | 09:01

Een hoofddoek is niet alleen een teken van onderdrukking, maar vooral een nadrukkelijk signaal er niet bij te willen horen. Wederom genoteerd.

vetkleppert | 12-01-12 | 09:01

Tommygunner | 12-01-12 | 08:57 | + -1 -
Don't start with me, niemand op GS noch in de PVV kan de onderdrukte vrouwenkaart trekken. (Nouja, ik misschien...)

Einde van de Domheid | 12-01-12 | 09:01

Ze heeft dus twee van die dingen. Dat is de tweede dan.

Normpje | 12-01-12 | 09:00

Dat de hoofddoek een teken is van vrouwenonderdrukking
Tommygunner | 12-01-12 | 08:55

En: "Ik wil niet dat jij een hoofddoekje draagt" vind jij geen vrouwenonderdrukking? Mag de vrouw zelf ook nog wat zeggen of moet ze gewoon haar mond houden en luisteren?

Rob van Roos | 12-01-12 | 08:59

het_torentje | 12-01-12 | 08:49 & orcaforce | 12-01-12 | 08:54


Ik zou haast willen pleiten voor een ban voor iedereen die in elk stukje van Quid over dat verrekte zoekplaatje begint te zeuren. Dat was vorige week leuk, nu begint het te vervelen.

zeg maar jansen | 12-01-12 | 08:59

Johnny Quid heeft leren redeneren bij Henk Bovenkerk?

Four Eyes | 12-01-12 | 08:58

Om even in PVV jargon te blijven. Hij begon. Ik dee niks.

bbbachstra | 12-01-12 | 08:58

@ Tommygunner | 12-01-12 | 08:55
Ik hoop dan dat u doelt op: wij passen ons aan op staatsbezoek, en verwachten dat ook van zo'n Sjeik, als hij hier komt?
Zo'n jurk moet ie zelf weten, maar in Nederland geen bezoekjes aan de moskee omdat het in Nederland die de grote religie is. Al zullen sommige mensen beweren dat de Islam in Nederland nog te klein is en dat we binnenkort dan gedwongen worden naar Mekka te zitten met de reedt omhoog.

Ik maak graag verschil tussen staatsbezoek en permanent wonen.

BeunDeHaas | 12-01-12 | 08:57

@Einde van de Domheid | 12-01-12 | 08:52
Pfff. En dan de PVV-stemmers struisvogelpolitiek toedichten.

Tommygunner | 12-01-12 | 08:57

Je geeft Wilders te veel eer John. De koningin heeft teveel schijt aan Wilders om zich ook maar iets aan te trekken van wat Wilders vindt, gaat op staatsbezoek mooi haar eigen gang, en haalt en passant nog wat centjes binnen.

Overigens gold in 1963 in Iran een hoofddoekjessverbod, maar dat wist jij natuurlijk ook wel.

Groeten van een republikein, dat schijn je er tegenwoordig bij te moeten zetten als je het in deze kwestie voor Batrix opneemt.

Superior Bastard | 12-01-12 | 08:57

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 08:47 Als ie echt lef heeft zet ie een keppeltje op in die moskee.

zeg maar jansen | 12-01-12 | 08:56

Wilders tweette met een keppeltje op, waar heeft die man het over?

Einde van de Domheid | 12-01-12 | 08:56

Het wordt nu echt eens tijd voor de verlichting 2.0

Harry Turtle | 12-01-12 | 08:56

Heeft Johnny Quid wel eens een kerk in Rome bezocht zonder T-shirt? Of zijn vrouw in een spaghettibandjesshirtje (oftewel blote schouders)?

Wim-Lex | 12-01-12 | 08:56

Kween heeft schijt aan het NL volk,geeft niet,ik schijt OP de kween.

K.Zwellever | 12-01-12 | 08:55

@BeunDeHaas | 12-01-12 | 08:47
Kun je natuurlijk wel zo zeggen. Maar wij passen ons inmiddels doodleuk 2x aan. Als we daar zijn passen we onze kleding aan en als zij hier zijn dan moet alles maar weer kunnen, want wat zijn we toch tolerant. Dat de hoofddoek een teken is van vrouwenonderdrukking en dat bijvoorbeeld Groenlinks in de jaren 80 tegen hoofddoekjes was wordt even vergeten.

Tommygunner | 12-01-12 | 08:55

Ik heb sterk de indruk dat de toename van het aantal hoofddoekjes op straat een resultaat is van een protest.

Ze doen het er om omdat er drukte over gemaakt wordt.

zeg maar jansen | 12-01-12 | 08:54

.. prima allemaal dat resspect, maar over rezpect gesproken: waarom willen al die moslim dictators mevrouw de vorstin uit een ongelovig land demonstratief in hun moskee op de foto zetten? Met een islamitisch tentje aan?

Jan Passant mk2 | 12-01-12 | 08:54

Ook zonder kopvod had ik al totaal geen boodschap aan die mevrouw. Dus die middeleeuws reliote klederdracht doet er niet meer zo veel toe.

vetkleppert | 12-01-12 | 08:54

Die Sjonnie Kwit toch.. Beatrix die zich in een gewaad hult om Greet te stangen? Je gelooft zeker ook in Chemtrails, Illuminati en dat 9/11 een inside job was?

Bea loopt zich gewoon te verhoeren om de banden met Nederland veilig te stellen, niets meer of minder.

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 08:54

Nou JQ, ik zie dat toch anders, nl. als een signaal aan de moslimgemeenschap in Nederland, een grote groep met heus niet alleen maar rifapen, maar ook rechtschapen mensen die zich door de heer GW in de hoek gezet voelen. Onze Koningin steekt nou juist die mensen een hart onder de riem en het zou best wel eens kunnen dat die mensen zich daar meer Nederlander door gaan voelen en dat is een goede zaak. *de azijn lekker in de kast laat staan vandaag*

SteveBiscuitje | 12-01-12 | 08:53

Wat een gezeur om niks. Er zijn belangrijkere dingen op te lossen in dit land.

Chicka | 12-01-12 | 08:53

Op die andere foto uit 1963 is haar hoofd toch bedekt door iets? Als je ergens op visite bent is het beleefd om je aan te passen aan de gasten en goede gastheren zullen niet het uiterste van je verwachten dan. Wat een ongelovelijk gezeur allemaal. Trix naar Duitsland, Wilders naar Limbonie, klaar. Nederland een stuk fijner :)

233 graden | 12-01-12 | 08:53

Een hele hoop reaguurders trekken bijzonder graag de vergelijking als: 'zij passen zich toch ook niet aan?' doelend op allochtonen in 0031 die hier permanent wonen.
Beatrix is op staatsbezoek en komt, helaas, gewoon weer naar Nederland.

BeunDeHaas | 12-01-12 | 08:53

Ik vind trouwens dat Dion Graus verplicht moet worden een keppeltje + hoofddoek te dragen ..!

markm | 12-01-12 | 08:52

Misschien is het tijd dat ze kapt met koningin zijn doen doet...

SkryZr | 12-01-12 | 08:52

Ah, de onderdrukte vrouwenkaart!

Einde van de Domheid | 12-01-12 | 08:52

*Gaap*

Snel aan de espresso voor GS me weer in slaap wiegt.
Wat een non-topic. Het was de 1e keer al niet interessant.

De Grote Graaier | 12-01-12 | 08:52

Waarom verheft GS een keppeltje boven een hoofddoek?

markm | 12-01-12 | 08:51

Dus de koningin draagt een sjaal om Wilders te zieken? Zou kunnen. Kan ook zijn dat het haar geen hol interesseert en dat ze gewoon de weg van de minste weerstand kiest door zich aan de plaatselijke gewoonten aan te passen.

Freddie Stobart | 12-01-12 | 08:51

Pff, nog steeds dezelfde discussie? moskee: vrouwelijk haar moet bedekt, mannen in de lange boxum en de schoentjes moeten uit.. de sjah had klaarblijkelijk andere denkbeelden en toen hoefde het niet.. big deal.. al eerder gesteld maar niet moslim vrouwen in uae en oman lopen er uitdagender, erm.. vrouwelijker bij dan in 0031.. er niemand maalt erom, maar als ze de moskee willen bezoeken dan moet er een sjaaltje omheen..

ed.. | 12-01-12 | 08:51

Gaat ze nu ook uit respect voor de Nederlandse maatschappij belasting betalen

Bokito ergo sum | 12-01-12 | 08:50

Andersom zouden zij zich hier ook aanpassen. Oh wacht..

Boerenhoofd | 12-01-12 | 08:50

Doe es korten op de uitkering!

Tommygunner | 12-01-12 | 08:49

Normaal zou ik het niet zo erg vinden dat het westen zich aanpast, maar wanneer gaat het eens compenseren?

Absoluut niet waar | 12-01-12 | 08:49

Zeg Quid, als je het allemaal zo goed weet, geef anders de oplossing van het zoekplaatje van vorige week.

het_torentje | 12-01-12 | 08:49

Tijden veranderen, Quid.
Religie heeft, zeker in die landen, een grote vlucht genomen. En een beetje aanpassen aan de cultuur en gebruiken van het land waar je op bezoek bent is prima.
Kan Wilders roepen wat hij wil, maar het begint een beetje op eenrichtingsverkeer te lijken.
'Hoofddoeken passen zich aan ONS aan, niet andersom'.
Het zou zomaar de subtitel kunnen zijn van Fitna 2.

BeunDeHaas | 12-01-12 | 08:47

Zou WimAlex ook wel eens met een keppeltje willen zien, lijkt me lachen.

Frietje_Oorlog | 12-01-12 | 08:47

We kunnen dus eigenlijk stellen dat onze Bea wil laten zien dat Hollanders zich graag laten vertellen hoe ze zich moeten gedragen.
F.. b..!

Hempieman | 12-01-12 | 08:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken