Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DNB declareerde ongezien ALLES

spinning.gif Begin vorige maand gooide RTL Nieuws de schoenendoos met declaratiebonnetjes van De Nederlandsche Bank ondersteboven en ontdekte onder andere dat de stijve knie van Nout Wellink de prijs van vliegtickets tot boven de vijf cijfers (voor de komma) opdrijft, dat de bedrijfskantine van DNB een soort sterrenrestaurant is of dat er voor 35.000 euro aan spirituele coaches ingeschakeld werden om de DNB-directie ervaringsreizen naar wijsheid en liefde in de maag te splitsen. Al die onkosten werden jarenlang ongezien gedeclareerd, ontdekte RTL Z, dat nog niet klaar was met de bonnetjesprikker van Wellink & kornuiten. Nooit keek een externe accountant even naar de balansposten 'sjiek lunchvoer', 'vrijmibodrank' of 'aanschaf luxe calculators'. GroenLinks & SP stelden vragen en constateerden een 'cultuur van verborgenheid en geheimhouding', maar volgens stas Frans Weekdier van Financiën zat het allemaal best goed daar bij DNB. Want 'interne controlesystemen' en zo. Dat betekent dat Nout best even wilde tekenen voor een nieuwe bureaustoel of laptop voor thuis als iemand daar om vroeg. Denken we, tenminste, want er keek dus nooit iemand van buiten mee. Hier, bewijs-PDF. Goed om te weten dat het belangrijkste financiële orgaan van Nederland het goede voorbeeld geeft qua transparantie en naleving van de regels, zo midden in economisch moeilijke tijden waarin schimmig bankengedrag ons een hoop ellende heeft bezorgd. Geen wonder dat MP Rutte zo hard tegen de opvolging van Fout Wellink heeft lopen aan bemoeien. Zooitje ongeregeld.

Reaguursels

Inloggen

Die Rutte en zijn kliek zijn voor mij het zelfde als een kriminele organisatie.

kweetitwel | 31-12-11 | 13:17

De DNB levert per saldo de schatkist geld op. Een dividend van 1 mrd was niet ongebruikelijk de afgelopen jaren. Alleen dit jaar gaat het wat minder. Wat maakt een hoge declaratie dan nog uit.

beurskrach | 31-12-11 | 07:19

SatchRules | 30-12-11 | 18:25 | + 0 -
Update loopt....

Druk je even op doorgaan en herstarten?

Dank.

Slappehap | 30-12-11 | 20:12

@SatchRules | 30-12-11 | 18:25
En dan noemen we het de keukenhof revolutie.Of de edammer opstand.
De molen malaise.
de rozen revolte.

miko | 30-12-11 | 19:18

Het wordt echt tijd voor een Hollandse Lente.... (zal er straks wel ineens vreemde software op m'n PC verschijnen, we zijn niet voor niet tapland nummer 1)

SatchRules | 30-12-11 | 18:25

Bonnetje van Yab Yum,lunchen met Kees,kosten 500 euro.

fleurtje | 30-12-11 | 16:37

Ik krijg verdoemme de fysiotherapie voor m'n slechte knieën niet eens vergoed! Voor € 13.000,- krijg ik 510 sessies..........

Kobus Kloothamer | 30-12-11 | 16:08

Mark Il Rut heeft gezegd dat het goed is. Dus is het goed. Geen reden voor jullie larven om te twijfelen aan de grootsheid van de €lite.
Wacht maar tot de staatswerkkampen opengaan. Dan hebben jullie een stuk minder tijd om dit soort onzin te verkopen.
Je IP adres is genoteerd, van Rossum.

oplichter | 30-12-11 | 16:07

En toch zegt WEL-Links altijd dat hij NIET links is. Wel raar, zijn moeder zal hem VAST niet die rare manieren geleerd hebben. Wie dan wel??

zoisut | 30-12-11 | 15:52

Het enige wat GS kan is van de daken schreeuwen zo van ''oo die doet slecht en die doen het niet volgens de regels'' maar actie ondernemen ho maar.

SIRSMOKEALOTT2 | 30-12-11 | 15:27

Fout W. zal in Tokio ook zijn prostaat wel hebben laten masseren door een of andere ladyboy. En zeker niet de goedkoopste ;-)
*doos nog eens omkeren doet*

Suske doet Wiske | 30-12-11 | 15:25

Goeie beurt, Wellink..

Heiner | 30-12-11 | 15:08

De enige reden voor GL er vragen over te stellen is dat ze er zelf niemand hebben zitten die daar aan het graaien is.

Moonwarrior | 30-12-11 | 14:56

@ Eurotokkie | 30-12-11 | 14:14 | + 0 -
Net zoveel toeval als PvdA'ers in functies bij HBO scholen.
Iedere partij zijn eigen richting qua baantjes.

BeunDeHaas | 30-12-11 | 14:45

@seven | 30-12-11 | 14:37
Spijker kop.
Vijfentwintig jaar geleden met een renovatie project betrokken geweest.Als we toen met de betrokken ambtenaren en consultants moesten zitten gaven deze personen makkelijk geld uit.Als we in het veld waren vonden de heren het geen probleem om een half uur te rijden naar een goed restaurant terwijl wij inderdaad onze boterhammen meenamen.ik neem aan dat het niet minder is geworden.

miko | 30-12-11 | 14:41

ps Kortom, als zelfs Europa's grootste industriëlen zich niet te goed voelen om economy te reizen & lunchen/dineren in een betaalbaar restaurant , waarom ambtenaren dan wel..?
Puur omdat het van andermans geld gaat wellicht?

seven | 30-12-11 | 14:37

Ikea - Ingvar Kamprad Net Worth:$22.0 bil Thrifty entrepreneur flies economy class, frequents cheap restaurants and furnishes his home mostly with Ikea products. www.forbes.com/lists/2009/10/billionai...

seven | 30-12-11 | 14:30

Hoeveel topics zijn er nu al niet gewijd aan declaratieschandalen van overheidsinstellingen? Wanneer gaat de politiek er eindelijk eens echt wat aan doen? Leuk die Balkenendenorm, maar als men zo blijft declareren, verandert er netto niets!

M-Bozz | 30-12-11 | 14:28

@Bart_Bart | 30-12-11 | 14:13
Wat je nu zegt is precies wat ik bedoel.Een cultuur zit niet ingebakken. Het is juist europa geweest die het al best vond dat mensen zich vast hielden aan hun eigen gewoontes.
ik heb assimilatie geen vies woord gevonden nooit niet.
Dan og even over de banken daar ben ik het dan wel mee eens.Mijn huisbankier is een kleine bank en dan bedoel ik klein.Ze voorzien me van alles en loop makkelijk binnen en ben geen nummer.Aan de andere kant als deze omvalt dan zal de economische zee er geen rimpeling door krijgen als deze omvalt.

miko | 30-12-11 | 14:23

kersenflap | 30-12-11 | 14:17
DNB gaf het vooral aan zichzelf uit, niet aan gasten.

seven | 30-12-11 | 14:20

@Nilfisk | 30-12-11 | 14:13
Waarom achterbaks? Ik geef je vertrouwen ik kijk hoe je ermee omgaat. Geen reprimandes maar ik zie hoe je bent.In tha good owl dais toen je nog gewoon een koffiezetapparaat in een kantoor had en een bakje met theezakjes moest ik altijd gniffelen als je weer eens iemand een paar theezakjes in zijn tas zag doen.Ik bekijk het declaratie gedrag van mijn mensen vrij nauwkeurig dat zegt een hoop over het karakter.ze horen er niks over maar ik weet genoeg. Als jij dat achterbaks vind, ga lekker verder met je libelle declareren voor je vrouw.

miko | 30-12-11 | 14:18

@Parel van het Zuiden | 14:12
Laten we dan beginnen te controleren daar waar we de kat op het spek hebben gebonden. De politiek, bankiers, ambtenarij, zorg en semi-overheid.

Slomo | 30-12-11 | 14:18

seven | 30-12-11 | 14:10
Er is een wezenlijk verschil tussen met geld strooien, en je gasten gewoon een fatsoenlijk diner op niveau voorschotelen, i.p.v een bammetje met kaas in de kantine omdat "we al gek genoeg doen". Dat laatste heeft jezelf compleet belachelijk maken.

kersenflap | 30-12-11 | 14:17

seven | 30-12-11 | 14:10
DNB heeft weldegelijk te maken met het vertegenwoordigen van NL op internationale gelegenheden. Niet zelden, zit er een topman van DNB bij een internationale handelsdelegatie samen met bijvoorbeeld de minister van EZ. Omdat er en passant ook even een bezoekje aan Deutche bank gebracht wordt.
Enz, enz. Andersom komt de voorzitter van de Deutche staatsbank hier op bezoek. Enz, enz. Binnen zo'n internationale omgeving, passen bepaalde etiketten.

kersenflap | 30-12-11 | 14:15

@seven | 30-12-11 | 14:10 |

Geld laten rollen is vooral een kerncompetentie van de (semi) publieke sector.

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 14:14

BeunDeHaas | 30-12-11 | 14:12 | + 0 -

Ik weet niet of het toeval is dat vooral VVD'ers in het bankwezen zitten .

Eurotokkie | 30-12-11 | 14:14

@miko | 30-12-11 | 14:05
Wat betreft scholen en flexibiliteit heb je helemaal gelijk.

Wat betreft die nieuwkomers. We zijn er nu dus wel achter gekomen dat je ingebakken culturen (manieren van leven) van bepaalde bevolkingsgroepen niet kunt veranderen. Ook zijn we erachter gekomen dat die leefculturen niet werken in de Westerse maatschappijen. Dus, zoveel mogelijk beperken, die instroom van andere leefculturen. Daar doe je beide partijen een plezier mee.

En nu een bruggetje maken naar de banken ;-) De banken moeten een maximale grootte hebben, zodat een bank ook kan omvallen. Kleinere banken dus.

Bart_Bart | 30-12-11 | 14:13

@miko | 30-12-11 | 14:02
Smerige achterbakse drol ben je dan zeg....

Nilfisk | 30-12-11 | 14:13

@Slomo | 30-12-11 | 14:06 |

Vertrouwen geven aan mensen en dan zien of ze dat niet beschamen is gewoon verstandig. Wat ze met dat vertrouwen doen is hun eigen keuze. Past ook wel in de tijdsgeest, dat vertrouwen geven aan medewerkers. De meeste mensen zullen het ook niet beschamen.

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 14:12

@ Eurotokkie | 30-12-11 | 14:09 | + 0 -
Ik zou zeggen dat het niet per sé een politieke vlag heeft. Het is politici eigen.
Pakken wat je pakken kan.

BeunDeHaas | 30-12-11 | 14:12

@kersenflap | 30-12-11 | 13:42
DNB gaat helemaal niet op handelsmissies, dat is BZ / EZ & soms de koningin met daarbij een stoet industrielen. Wat DNB doet is vooral ambtelijk controlewerk.
Daarbij drijft de overheid zelf geen handel, kortom het evtuele fêteren kan puur a/d private partijen die willen exporteren of investeren worden overgelaten.
Verder is het een mythe dat zakenmensen met geld strooien. Richard Branson bijv deed recordpogingen & omgaf zich met glamour omdat er geen eens budget voor advertenties was. Fam. Brenninkmeijer is zeer zuinig en de topmannen van Ikea of Aldi ronduit vrekkig. Das zo ongeveer de top3 van nw Europa qua private ondernemers.
De paar ondernemers die het wel flink laten rollen zijn vaak niet degene die het lang volhouden en bij de eerste tegenwind of invest.kansen fin. buffers te kort komen. Overal geldt, hoe meer je verspilt des te sneller je te duur wordt en de concurrent je op prijs verslaat.

seven | 30-12-11 | 14:10

@Slomo | 30-12-11 | 14:06
Hij mag zoveel krijgen als hij wil.Maar ik vind het aan de de ene kant een beetje hypocriet als je bijvoorbeeld geen fles wijn aan mag nemen van meer dan 100 euro maar hem wel kunt bestellen in een restaurant op kosten van de staat.
uiteraard wie appelen vaart appelen eet.Maar mensen die op een zakenreis tijdschriften declareren vind ik ronduit zielig.Alsof je die niet zou kopen voor jezelf.

miko | 30-12-11 | 14:09

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 14:08
U snapt mijn punt.

kersenflap | 30-12-11 | 14:09

Ik lees dagelijks dit soort misselijk makende berichten.
Geld wordt links en rechts over de balk gesmeten met faalprojecten, exorbitante declaraties, banen die ingevuld worden waarij vriendschap/connectie met de uitbesteder belangrijker is dan kwalificaties.
Al die sukkels die zich een ongeluk lachen om de zgn "bananenrepublieken" waar we het hier wel eens over hebben.... tot ze op een dag beseffen dat ze er zelf in een wonen.

Excelsus | 30-12-11 | 14:09

BeunDeHaas | 30-12-11 | 14:06 | + 0 -
En zeker met VVD en CDA want die hebben het graaien uitgevonden.

Eurotokkie | 30-12-11 | 14:09

@kersenflap | 30-12-11 | 14:02 |

Een geisha is een Japans fenomeen. Een Chinees houdt er niet zo van om als Japanner benoemd te worden. Dat is zoiets als een Nederlander een Duitser noemen in kwadraat. Laat dat soort opmerkingen maar buiten de onderhandelingen zou ik zeggen;)

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 14:08

@kersenflap | 30-12-11 | 14:02
Kennis van Chinezen, jij hebt.

Je moet inderdaad 'Guanxi' opbouwen. Met vele etentjes (zuipen als de nete) maar vooral met betrouwbaarheid en loyaliteit.

Een beetje zoals in het echte leven.

Bart_Bart | 30-12-11 | 14:08

@steven paul | 30-12-11 | 14:02
Je hebt natuurlijk verlies maar als je broer die ruit dan weer repareert dan blijft er wel wat geld in de familie.

miko | 30-12-11 | 14:07

@miko | 14:02
Wat een misselijke manier om een ander de maat te nemen. Moment, ik zoek even een teiltje. Wat ik bedoel is dat voor een bankier andere normen gelden dan voor jou en mij. Ik heb er geen probleem mee dat een kantoorpik op een congres een mooie Parker pen krijgt. Of een mini autootje dat je op afstand kan besturen.

Slomo | 30-12-11 | 14:06

Het maffe is dat men nog verbaasd is ook.
Zoiets verwacht ik hier gewoon, ook bij de DNB.

BeunDeHaas | 30-12-11 | 14:06

@Bart_Bart | 30-12-11 | 14:02
Ik niet. Europa gaat failliet aan incompetente mensen die afgeleverd worden door de scholen.Het gebrek aan discipline op de arbeidsmarkt en omdat deze de flexibiliteit heeft van de Martini toren.Ook het falen van Europa om de nieuwkomers zo snel mogelijk Europeanen te laten worden is daar debet aan.
Maar we dwalen af.

miko | 30-12-11 | 14:05

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:57
Sterker,
Als je in China zaken gaat doen wordt je geacht kennis te maken met de familie van je zakenrelatie. Vele, vele etentjes/ontmoetingen volgen, en pas dan win je het vertrouwen.

De Chinezen die bij DNB over de vloer komen zijn "Goldman Sachs" mannetjes. Die hanteren een universele internationale handelscode, i.p.v die achterlijke Geisha tradities.

kersenflap | 30-12-11 | 14:02

@ miko 13:58
Als er een ruit ingegooid wordt en die moet vervangen worden dan zou dat geld ook niet verloren zijn?

steven paul | 30-12-11 | 14:02

@Slomo | 30-12-11 | 13:55
Ik beoordeel betrouwbaarheid van mensen dan ook vaak op dit gegeven.Je geeft ze vrijheid en kijkt hoe ze daar mee omgaan.Of je nu tegen je werkster zegt dat ze 'wat schoonmaakmiddelen mag gebruiken' Of je projectleider de bedrijfspas meegeeft.

miko | 30-12-11 | 14:02

@miko | 30-12-11 | 13:58
We gaan failliet aan importbruiden en asielzoekers.

Bart_Bart | 30-12-11 | 14:02

@Bart_Bart | 30-12-11 | 13:52
Geld dat in de onderlaag gepompt word komt net zo snel weer terug in de economie.Deze mensen sparen vaak niet.ontwikkelingshulp komt ook bijna volledig terug door middel van export.Maar het is natuurlijk makkelijker om net als Greet te roepen dat we failliet gaan aan import bruiden en asielzoekers.

miko | 30-12-11 | 13:58

Superior Bastard | 30-12-11 | 13:50
Ik ook. Door mijn vrienden, wel te verstaan.
Zakendinertjes het liefst zo snel mogelijk: beetje bijkletsen, netwerken, zaken doen, toetje en wegwezen.

kersenflap | 30-12-11 | 13:58

@kersenflap | 30-12-11 | 13:42 |

In verschillende sectoren en rollen zijn verschillende manieren van zaken doen van toepassing. Het feit dat jij denkt dat er één enkel stereotype overal van toepassing is geeft op zich al aan dat jij je ver van het vuur bevindt en eigenlijk niet weet waar je het over hebt.
.
Chinezen zijn in dat opzicht helemaal het verkeerde voorbeeld. Zij respecteren hun gastheer en zijn over het algemeen inhoudelijk zo goed voorbereid op een onderhandeling dat een paar kraaltjes ze echt niet afleidt van het doel dat zij willen bereiken.

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:57

Tja het is nu toch wel duidelijk dat Nederland net zo corrupt is als mariko Peters

DaveDH | 30-12-11 | 13:55

@miko | 13:45
Als je je professionele beslissingen laat beïnvloeden door hebzucht of persoonlijk gewin dan gaat het mis. Het gaat er om dat je je er bewust van bent dat je eigen normen gebiassed raken wanneer het geld voor het oprapen ligt. Een extra bonus, een vette declaratie, een gevalletje voorkennis, dat soort dingen moet een bankier zich verre van houden. Als ze dat niet kunnen of willen dan zijn het amateurs.

Slomo | 30-12-11 | 13:55

@rara | 30-12-11 | 13:48
Op het moment dat ik ergens met alle egards ontvangen word met eten en drinken in een gebouw dat teveel airco heeft dan word ik argwanend.

miko | 30-12-11 | 13:55

rara | 30-12-11 | 13:48
Een van de weinige slimme acties van die PvdA landverrader. Dat heet echter "anticiperen op de situatie". We leven niet meer in de wederopbouw.

kersenflap | 30-12-11 | 13:55

Ach het volk pikt dit toch dus ze kunnen gewoon doorgaan.

Eurotokkie | 30-12-11 | 13:54

-weggejorist-

Tavroch | 30-12-11 | 13:54

-weggejorist-

Tavroch | 30-12-11 | 13:53

@Tavroch | 30-12-11 | 13:43
Ga jij eens zo'n 'hoge bankenjongen' ontmoeten, dat zijn verrassend leuke mensen.

Dat hele bankengedoe kost Nederland een fractie van de cumulatieve kosten van kansarme asielzoekers, importbruiden, uitkeringstrekkers, inflexibele arbeidsmarkt en overspending op vele niet-essentiële vlakken, zoals cultuur. Om maar wat te noemen.

Maar goed, 'de banken' de schuld geven is natuurlijk makkelijker.

Bart_Bart | 30-12-11 | 13:52

-weggejorist-

Tavroch | 30-12-11 | 13:51

@kersenflap | 30-12-11 | 13:44

Blijkbaar vindt ook de minister-president dat er een cultuurverandering noodzakelijk is. Afgaande op mijn ervaring in het bedrijfsleven in het algemeen en het declareren in het bijzonder, is dat alles in verhouding moet staan. Steevast wordt er gekozen voor de goedkoopste rechtstreeks vlucht en zelfs de president vliegt geen business class en wij zijn hier echt niet uniek in en verdienen wel ons eigen geld.

Biff Eagleburger | 30-12-11 | 13:51

Kaas de Vies | 30-12-11 | 13:43
Klopt.
Maar in een zakelijke omgeving als DNB met propvolle agenda's is het goedkoper om íedere dag houte cuisine te serveren uit een vaste keuken, dan om de dag een freelance kok te laten aanrukken. Nogmaals: het gaat om het rendement, niet om het calvinistische mariakaakje.

kersenflap | 30-12-11 | 13:51

@ Kersenflap
Nu begeef ik me niet op het niveau van DNB cs. Maar ik word liever voor een biertje in de kroeg uitgenodigd dan voor een diner in de Librije of een andere sterrentoko. Geeft me een vertrouwder gevoel, en uiteindelijk betaal je zelf het verteerde dubbel en dwars terug.

Superior Bastard | 30-12-11 | 13:50

@Tavroch | 30-12-11 | 13:43
Jij gaat de 10 reaguursels niet halen...

rara | 30-12-11 | 13:50

@kersenflap | 30-12-11 | 13:42
Sinds wanneer zijn dit soort mensen onze leiders?
ik vind het prima als rutte een zekere status geniet maar alle adminnies en ander kantoorgepeupel hoort daar niet bij.we moeten eens af van het idee dat mensen die in banken en aanverwante werken op een voetstuk moeten.ze doen gewoon simpel werk.

miko | 30-12-11 | 13:49

DNB is ziende blind,behalve bij het declareren

Bataaf | 30-12-11 | 13:49

kapotte_stofzuiger | 30-12-11 | 13:46
Lol! Als de drempel maar geen valkuil wordt.

Superior Bastard | 30-12-11 | 13:48

tipo | 30-12-11 | 13:45
100% mee eens.

kersenflap | 30-12-11 | 13:47

is toch geen nieuws?..

dit weet iedereen die niet in lalaland leeft en een werkende brein bezit.

esh | 30-12-11 | 13:47

Hulde, de morele drempel om als burger de overheid financiële schade te berokkenen is weer verlaagd.

kapotte_stofzuiger | 30-12-11 | 13:46

@kersenflap | 30-12-11 | 13:37 |

Dat netwerken moet verboden worden. Het enige waar dat toeleidt is belangenverstrengeling. Bovendien betreft het hier De Nederlandse Bank en is het zo dat het netwerk vooral moet afrapporteren en verantwoorden aan dit instituut.
.
*Vision quests verder*

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:46

-weggejorist-

Tavroch | 30-12-11 | 13:46

"kersenflap 13:42
Tegenwoordig zijn het juist de Nederlandse politici die met kraaltjes zoetgehouden worden door andere EU/politici. Zo ging dat in de VOC/tijd juist niet.

tipo | 30-12-11 | 13:45

@Slomo | 30-12-11 | 13:24
onzin,als je mensen de vrijheid geeft om dingen te declareren gaan ze los.Je stuurt een medewerker op reis en je moet eens zien waar ze mee aan komen.thuis tevreden met een simpele maaltijd en dan een duur ressie en een mooie fles wijn.

miko | 30-12-11 | 13:45

Biff Eagleburger | 30-12-11 | 13:35
Zoals ik al zei, het is i.d.d niet echt nodig. Maar om daar nu zo'n ophef over te maken vind ik een beetje onzinnig.

kersenflap | 30-12-11 | 13:44

kersenflap | 30-12-11 | 13:37
Helemaal alleen ergens in de heuvels in Toscane, terwijl de cursusleider minderjarige hoeren neukt van het cursusgeld in San Remo. Wellicht zit er straks een eekhoorntje in het nieuwe bankbestuur?

sjaakdeslinksesul | 30-12-11 | 13:44

@kersenflap | 30-12-11 | 13:42 | + 0 -
Juist stamhoofden, maar de matrozen hadden echt geen kaviaar in het vooronder.

Kaas de Vies | 30-12-11 | 13:43

Die cursus wijsheid is wel geniaal gevonden.

Duracel batterij | 30-12-11 | 13:43

-weggejorist en opgerot-

Tavroch | 30-12-11 | 13:43

Die mevrouw Kellerman die zo hoognodig een zweeftevencursus van 35.000 (!) euro moest volgen, is benoemd op voordracht van Wouter Bos persoonlijk. Tja ... PvdA ... baantjes ... vriendjes ... vriendinnetjes!

Sorry, geen dienst | 30-12-11 | 13:43

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:33
Right!
Bammetjes eten met Chinese investeerders in de kantine. Van zaken doen heb jij duidelijk geen kaas gegeten. De VOC snapte al dat je bepaalde stamhoofden gunstig kon stemmen door kraaltjes en spiegeltjes. Blijkbaar is bij jouw het "middel" belangrijker als het resultaat.

kersenflap | 30-12-11 | 13:42

@sjaakdeslinksesul | 30-12-11 | 13:32 |

De gewone Hollander noemt dat een kampeervakantie en betaalt dat zelf.
.
Bovendien heeft dat 'vision questen' weinig 'toeZICHT' opgeleverd en ZICHT op een 'road to recovery' lijkt ook al teveel gevraagd.

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:40

sjaakdeslinksesul | 30-12-11 | 13:32
Ben ik ook niet zo over te spreken. Maar waar het mij om gaat is wat het uiteindelijk oplevert qua marge. Als zo'n zweefteef cursus voor management een goede netwerk-plek is waarcontacten worden opgedaan die de staat verrijken, zal het mij een zorg wezen.

kersenflap | 30-12-11 | 13:37

Rustig aan zei DNB, ik bepaal wel hoeveel het kost!

ITsPowned! | 30-12-11 | 13:37

-weggejorist-

Tavroch | 30-12-11 | 13:36

@kersenflap | 30-12-11 | 13:28

Een 'ervaringsreis naar wijsheid en liefde' a 35k hoort daar ook bij?

Biff Eagleburger | 30-12-11 | 13:35

Dat is allemaal wel leuk enzo maar waar blijft het eindejaarsoverzicht tietentopic ?

Hellsmurfje | 30-12-11 | 13:35

@kersenflap | 30-12-11 | 13:28 | + -1 -
Ik ben het met je eens dat je soms eieren moet breken om een omelet te maken, maar serieus 3000,- euro bezinnigsweekend?

Er is namelijk geen maximum aan luxe, want het is nooit genoeg. Dus hoe meer je gaat pamperen des te duurder het volgend jaar wordt.

Gewoon een broodje kroket in de kantine, lekker!

Kaas de Vies | 30-12-11 | 13:34

@kersenflap | 30-12-11 | 13:28 |

Yup, deze mensen moeten juist stevig met de pootjes in de modder worden gedrukt. Spaarzaam, gedegen en ietwat saai, dat waren ooit de deugden van de centrale bankier. Hollandse bammetjes, wie is er niet groot mee geworden!

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:33

hee dit zouden we stil houden...

De Floepert | 30-12-11 | 13:33

kersenflap | 30-12-11 | 13:28
"Met een grondzeil, een slaapzak, twee flessen water en voldoende kleren vertrek je naar je
zelfgekozen plek. Daar blijf je 24 uur. Je mag geen vuur meenemen, niets te eten of te lezen
meebrengen, laat staan twitteren. Alleen een pen, een notitieboekje en eventueel tekenmateriaal
mogen mee.
Eenmaal ‘alleen op de wereld’ kom je vaak in een fase die wel no man’s land genoemd wordt: alleen
in de overweldigende natuur kun je jezelf ineens toestaan om bepaalde diepe verankerde gedachten
over jezelf los te maken én los te laten. Voorbeelden van vragen die deelnemers zichzelf stelden in
hun 24 uur time alone waren: Ben ik met de juiste dingen bezig op het werk?"
De 'vision quest' waar Kellerman een paar duizend euri aan besteed heeft. Me dunkt datdit wel een nuchter persoon is waaraan wij ons spaargeld kunnen toevertrouwen.

sjaakdeslinksesul | 30-12-11 | 13:32

Leidt ´n beetje af bij lezen dat draaiende dingetje.
Lijkt de Nederlandse Bank wel.
Afleiden.

Ratzing. | 30-12-11 | 13:32

sjaakdeslinksesul | 30-12-11 | 13:23
Ghehe. Handige zakenman die dit heeft bedacht.

Superior Bastard | 30-12-11 | 13:31

kersenflap | 30-12-11 | 13:28 | + 0 -
Dit alles even los van die Wellink, want die mag van mij aan het gas.

kersenflap | 30-12-11 | 13:31

Wat een kortzichtig calvinistisch gezeur!
DNB is een instituut waar ons financiële stelsel en zéér grote handelsbelangen worden vertegenwoordigd. Moeten die mensen met een bammetje in de kantine gaan zitten als er een groep investeerders langskomt? Of lachend uit de slurf een Easy-jet boeiing stappen als ze Nederland vertegenwoordigen bij een grote buitenlandse investeerder?

kersenflap | 30-12-11 | 13:28

Oh ja, Godwin enzo...

dagutnie | 30-12-11 | 13:28

Toezicht houden is nooit Nout's sterkste kant geweest..

Parel van het Zuiden | 30-12-11 | 13:27

Aber Wellink hat es nicht gewusst!

dagutnie | 30-12-11 | 13:27

Maar DNB drukt het geld toch zelf.
Drukken ze gewoon wat meer om te kunnen declareren, slimme jongens daar bij DNB.

Che_cuevara | 30-12-11 | 13:25

Amateurs zijn het. Professionals stelen niet. Die hebben dat niet nodig.

Slomo | 30-12-11 | 13:24

Typisch voorbeeld van een ambtenaar die meent een bepaalde status hoog te moeten houden. Wedden dat Nout gewoon achterin het vliegtuig zit als-ie het zelf moet betalen?

Biff Eagleburger | 30-12-11 | 13:24

Dat DNB zoveel moeite doet om onder het WOB-verzoek uit te komen is natuurlijk op zich al voldoende bewijs dat er onoirbare zaken plaatsvinden. Maar wat heeft het voor zin, de verantwoordelijk directeur is toch al weg.

witwas | 30-12-11 | 13:24

Goh, onterecht declareren bij DNB.
Je verwacht het niet.

Che_cuevara | 30-12-11 | 13:23

Heel leuk en aardig die berichten. Maar wanneer wordt er nu eens wat mee gedaan.

Geenstijl kan het zelfde bericht volgend jaar gewoon weer opnieuw plaatsen

Tonnetje | 30-12-11 | 13:22

Is logisch. Ergens moet het toezichthouden op wel stoppen, anders krijg je een toezichthouder op de toezichthouder op de toezichthouder etc. verhaal. Puur en alleen omdat godd niet bestaat is dat in dit geval dus bij DNB.

Superior Bastard | 30-12-11 | 13:21

En dat zit groenlinks niet lekker. Pure kift.

De Regeering | 30-12-11 | 13:19

Prins Kroonkurk is toch commissaris bij de Nederlandse Bank en aangezien hij 24 uur per dag werkt zal het met de controle daar wel goed zitten.

steven paul | 30-12-11 | 13:17

Ach, wat de mens niet is toegestaan, is de goden eigen...

DNB, sinds de Euro sowieso een overbodig orgaan. Ik bedoel: een centrale bank onder een centrale bank, wie verzint dat dan?

ZKH EénOog | 30-12-11 | 13:16

Gelukkig niets nieuws onder de zon.

Kletskop | 30-12-11 | 13:16

Goed verhaal over die smerige Wellink, jammer dat het zo matig geschreven is.

An die ARBEIT | 30-12-11 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken