achtergrond

Geenstijl

Drie ton aan giften naar organisatie Serieuzzz Live

3fmseriousrequestplaatje.jpgVorig jaar organiseerde 3FM zijn mega marketingstunt Serious Request in Eindhoven. Aangezien het Glazen Huis dit jaar zijn 3FM-promotiecampagne in Leiden organiseert, zocht Eindhoven een alternatief. Gevonden! Serieuzzz Live staat dit jaar met eenzelfde show in Eindhoven: zelfde concept, zelfde doel en met als doel hopen dat Serious Request er aandacht aan schenkt. O ja, en van de giften die zullen worden opgehaald, gaat 300.000 euro naar de organisatie van Serieuzzz Live. Zit mede in het achttien meter brede podium, de 66 uur durende live-uitzending. De organisatie is er goudeerlijk over: "Ik ben er heel open in: van het tientje dat jij hier volgende week stort zal een deel naar het evenement gaan. Maar daar krijg je dan ook een geweldig feest voor. We zetten hier een evenement neer met optredens van 45 artiesten." Precies. Het gaat niet om het goede doel. Voor jouw gift krijg je een evenement met 45 C-artiesten. De A- en B-artiesten zijn uiteraard in Leiden te vinden vanwege de extra exposure. Fuck die oorlogsmoeders, het gaat om het feest, het gaat om de artiesten, het gaat om de organisatie. Gewoon een kleine twee weken heel erg betrokken zijn bij zorgvuldig geselecteerde zielige mensen, maar ervoor en erna nog geen stuiver over hebben voor diezelfde zielige mensen want niet in beeld. Geldt niet alleen voor Serieuzzz Live in Eindhoven, maar ook voor Serious Request zelf. Zo'n live meerdaags mediaspektakel gaat flink in de cijfers lopen en iemand moet dat betalen. Als Serieuzzz Live al drie ton nog heeft, wat is dan het kostenplaatje van Serious Request? Podium, beveiliging, infrastructuur, Eric Corton die naar verweggistan gestuurd wordt om de zieligste gevallen te selecteren voor een tranenterreurfilmpje, dat kost geld. En dat gaat door u opgehoest worden, middels uw belastingbijdrage aan de publieke omroep, of middels uw giften tijdens de Grote Zelfbevlekkingsshow. Jup, Serious Request is net als Serieuzzz Live een rectaal ingebracht reclameblok waar het goede doel geen doel is, maar een misbruikt middel. Wie met een stalen gezicht durft te beweren dat het niet om de promotie van 3FM en de bezoekende artiesten gaat, is een hardvochtige leugenaar. Daar kunnen we niet cynisch genoeg over zijn.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.