
Op de nieuwe site
youhavedownloaded.com kun je kijken welk ip adres precies welke torrent van het net getrokken heeft. Volgens de makers is de database vooral een '
grap' en in die beschrijving kunnen wij ons prima vinden. Zo weten we nu bijvoorbeeld dat ze in het Utrechtse provinciehuis graag naar dit soort schijtlollige
poepkomedies kijken (een ip adres en/of partijkamer noemen wij niet i.v.m. de privacy, het is al gênant genoeg zo). Dankjewel youhavedownloaded.com! Voor het indexeren van 4 tot 6% van het totale aantal torrents... het is maar een fractie maar we moeten nu al lachen. Zeker toen onze
Joris ook even de hele ip range van het Buma Stemra hoofdkantoor door de scanner haalde. Vangst: één aflevering van de prestigieuze & superdure HBO serie
Entourage (u vindt de luxe dvd boxen in de schappen van de betere cadeauwinkel) en
Battlefield 3, toch ook een game die zo 60 euro doet bij de gemiddelde webshop.
Bewijs en
bewijs. Let wel! Dit gaat nog maar over 4 tot 6% van het totaal aantal torrents dat binnen wordt getrokken. Een kleine rekensom leert ons dus dat het totale aantal A-producties dat de Buma baasjes
niet kopen zo in de tientallen loopt en het aantal door de makers geïnvesteerde werkuren in de miljoenen. Waar ze dankzij Buma dus nauwelijks iets van terug zien. Hé
Jochem Gerrits, was jij dat of een van die andere lichten in deze tot op het bot zieke
foporganisatie? Als het een ander was, bedank je hem dan even voor het definitief omver werpen van de copyrightmaffia? Dank.
Reaguursels
InloggenHi. We have no records on you.
lol, srry hoor, maar als ze over mij geen "record" hebben en over buma wel dan wordt er echt wel wat meer gedownload dan hier en daar een filmpje...
mijn ip wordt met enige regelmaat gespoofed(XD!!!) en trekt heel wat gyg`s van het internet:)
Breaking!
BumaStemra heeft net verklaard dat ze het zelf nog even hebben gecontroleerd en ze zijn volgens de laatste test helemaal brandschoon. BEWIJS!
www.youhavedownloaded.com/?q=192.168.1...
#JochemGerrits gaat vrijuit...
... was immers al door jullie + pownews vrinden weggepest...
Geen downloads gevonden op mijn ip...
Ding is stuk.
Hee maar dit is precies de manier waarop Teeven en Kuik willen dat up- en downloaders straks opgespoort gaan worden. Kunnen die zich straks ook verdedigen door deze pers statement op hun website of hyves te plaatsen?
.
Want je snappen natuurlijk wel dat het dan een grote hack-party word he. En dat via de verbinding van Teeven, Brein en Buma dan elke bedenkbare film binnen word gehaalt.
.
En eeh, dat spoofing verhaal van jullie specialisten... Gaan jullie nou echt claimen dat iemand meer dan 5GB aan data heeft lopen spoofen? Die handshake komt helemaal niet terug bij de spoofer. Nog onwaarschijnlijker is dat de eigenaar van de tracker jullie IP er in heeft gestopt.
.
Zeer aannemelijk is echter dat iemand heeft zitten downloaden. Misschien gewoon een bezoeker die de wifi heeft gebruikt? Had een beter excuus geweest he... Hebben jullie level 6 al uitgespeelt trouwens? Post ff hoe jullie dat hebt gedaan.
Hahaha! Ik zou in Almere wonen? Humor hebben ze wel...
Nieuwsbericht op Buma site:
In reactie op een bericht op de website Geen Stijl hecht Buma/Stemra er aan te melden dat de IP-adressen waar Geen Stijl over schrijft niet door medewerkers zijn gebruikt om te downloaden.
Het zijn geen adressen waarmee Buma/Stemra medewerkers het internet op kunnen. Uit onderzoek van onze IT specialisten is gebleken dat sprake is van IP Spoofing, waarmee ongeautoriseerd toegang is verkregen tot een aantal IP adressen van Buma/Stemra. Die zijn vervolgens blijkbaar door derden gebruikt om te downloaden.
Dank Buma boefjes! Mochten jullie ooit eens op mijn HDD aankloppen, weet ik tenminste welke smoes jullie plausibel vinden.
Hulde klasse journalistiek zo ken ik GS. Wat een gore hypocriete kl**tzakjes die BuMaffia.
Hi. We have no records on you.
En zo hoort het ook.
Woordvoerder Bas Erlings van Buma Stemra ontkent dat er illegaal gedownload is. Hoewel de gemelde IP-adressen aan BS toebehoren, zegt de woordvoerder dat kwaadwillenden zich waarschijnlijk toegang hebben verschaft tot het netwerk.
Gek.... dat zeg ik nu ook altijd
@mezelf
+i in definItie
xzaz2 | 12-12-11 | 16:48 | + -1 -
a) ip is niet per defintie dynamisch
b) tijd staat er bij geregistreerd en het is dus bekend welk ip bij welke gebruiker hoort op een bepaald tijdstip.
Helaas pindakaas dus.
xzaz2 | 12-12-11 | 16:48 |
Dit is niet waar... Ja voor uw onrendabelen lijntje maar niet per definitie voor alle verbindingen.
Dacht dat Buma wel genoeg centjes heeft om legale shizzle te kopen...
@FastFred | 12-12-11 | 16:47
Klopt. Het is gratis, toch?
Jammer dat IP dynamisch is en dus nooit met 100% zekerheid te zeggen is dat er gedownload is.
Battlefield 3 kost geen 6 tientjes, prutsers :P
Kopietje voor eigen gebruik mag, toch?
En omdat BUMA eigenaar is van ALLE mediacontent (ok, ze noemen het "belangenbehartiging", maar dan kan ik evengoed beweren dat ik van de boterham die ik as we speak in m'n mond stop de "belangen behartig") mogen ze dus gewoon naar hartelust piratebayen, daar in Amstelveen. Je zou als Buma-baasje per slot van rekening zomaar die blockbuster missen waar je vrouw niet naar toe wil en waarvoor je ook gezien je maatschappelijke status ook niet met goed fatsoen in de bios kunt vertonen.
Iemand het IP van de SGP?
@Eddeddy | 12-12-11 | 14:02
Brein upload naar usenet om bewijsmateriaal te verkrijgen (voor de bron zie rechtszaak ftd vs brein)
Helemaal neerhalen die bende, Buma-Stemra, en Brein, kan me niet snel genoeg gaan.
Torrents zijn zeau 2004...
Pak ze!
Ach ja iedereen mag weten dat ik dit gewoon kijk hoor.
piccer.nl/foto/u/04be7/1323701824.JPG....
@Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:53
@mezelf: behalve in Nederland natuurlijk. Dus.
@Tommygunner | 12-12-11 | 15:50
En dan nog is het illegaal.
Nu weet ik niet meer zeker of ik dit ooit al gepost had in een eerder topic over buma/stemra, maar ik ken een dame die daar werkt(e) toen ik nog in nl zat en die had stapels cd's liggen die ze op kantoor hadden neergetrokken wegens het snelle internet. Ze handelden ook met in beslag genomen goedjes.
@Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:48
Alsof iemand daar een bittorrent opstart, zie je het voor je. Als het zo gebeurt dan zullen ze dan doen omdat ze precies willen weten wat die torrent inhoudt en ze er zeker van willen zijn dat ze niet gerickrolled worden tijdens een rechtzaak.
@Tommygunner | 12-12-11 | 15:45
Ik blijf nog steeds bij de vooralsnog volkomen plausibele uitleg dat er iemand bij B/S werkt die het niet zo nauw neemt met auteursrechten.
Niet dat ik wat tegen downloaden heb, ik doe het zelf ook vaak zat. Maar van hypocrisie word ik nijdig.
@Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:35
Je kan alles wel leegtrekken, maar ik denk dat ze vooral geïnteresseerd zijn in wat bepaalde ip-nummers precies gedownload hebben. Ip-nummers waar ze vooronderzoek naar doen bijvoorbeeld.
In the clear!
Wie gebruikt er nog torrents vandaag de dag??
@Bakito | 12-12-11 | 13:58
Op de afsluitdijk kan je prima harder dan 130 downloaden.
Nice! Let juridisch gezien wel op met het koppelen van IP adressen aan eigenaren.
@Tommygunner | 12-12-11 | 15:29
En dat is dus? Illegaal.
Daarnaast: dan zouden ze in zo ongeveer elke tracker voor moeten komen. Zo'n crawler spit in een halfuurtje heel wat meer door dan ik in een paar jaar binnensleep. Ik ga er van uit dat zo'n IP-adres wel wat langer dan een halfuur mee gaat.
is net als die jappies voor wetenschappelijk onderzoek ^^
@"-edit: Door alleen het torrentbestand (een lijst met filenames en hashes) te downloaden kom je nog niet in het eerder genoemde overzicht, slimmerik-"
Dus hebben ze software die het dan ook download, Joris, en dan kom je wel in die lijst.
Heeft iemand de IP-range van Tim Kuik al door de scanners gehaald?
Laat vrouwlief het maar niet zien; Big Naturals 21
Ik ben in de clear, maar wil oude ip adres checken. Twee weken geleden nieuwe modem gekregen en had daarna ander ip adres. Maar dat lijkt niet te kunnen. Jammer, maar andersom voor mij waarschijnlijk mooi.
Mijn ip is schoon... Staat er ergens een haakje fout in het script op die website misschien?
Alleen de twee torrents uit de piratenboot staan erbij. Grappig, maar niet schrikbarend.
Leve usenet en private trackers.
@TheFreeVoice | 12-12-11 | 14:56
Als de websitemakers slim zijn dan hebben ze de blokken met dynamic IP eruit gefilterd omdat de data (zoals je al aangaf) onbruikbaar is. Eigenlijk ging ik daar bij voorbaat al van uit omdat mijn huidige IP-adres brandschoon zou zijn.
@Bakito | 12-12-11 | 14:58
Het maakt het leven ook lekker ongecompliceerd.
-weggejorist-
Dank voor waarschuwing en tips Buma. Voortaan zal ik stuk moeilijker te tracken zijn.
Waar is Tim Kuik inderdaad
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:52
Wij reaguurders ZIJN op-één-hoopgooiers. Anders zouden we hier snel uitgepraat zijn.
Lachen, klik je op de link, wordt je meteen even gepingd hehehe.
Sta je meteen in de brein-database als zijnde illegaal downloader te boek.
Hier klopt dus echt helemaal niets van.
1. Dynamic IP, dus je kan net zo goed zien, wat een andere gebruiker van jou ISP download.
2. Ik mis een hoop in dat lijstje
3. Private trackers
4. zo te zien het volgen van de openbittorrent tracker.
5. Ze zouden de hele fucking swarm moeten checken. (succes!, die database ontploft vanzelf wel.)
Ik zie dat de Buma-minkudobot mij volgt...
Mooi zeg,
Ik was niet zo schuldig als ik dacht dat ik was...
Bij BUMA hebben ze ook nog eens een flinke voorraad in beslag genomen DVD's om dat gedownloade spul op te zetten.
@Bakito | 12-12-11 | 14:43
Ik verwar het niet, ik gooi het gemakshalve op dezelfde hoop.
Denk wel dat je een verschil moet maken tussen de muziekindustrie en instanties die de de artiesten en hun rechten menen te vertegenwoordigen...
Haha.. van alle gb's aan films/muziek/games en andere meuk die ik heb binnengehaald vist ie er alleen een pdf-je van een paar Mb uit met een gebruikershandleiding die ik ooit heb getorrent. Als dat representatief is voor de verhouding moet de Buma ongeveer alles wat er bestaat hebben binnengehaald via torrents
Dat is natuurlijk voor onderzoeksdoeleinden www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/1...
Brein is ook bekend, maar heeft geen bot dus... ipdig.org/94.75.218.97
Well, you are in the clear. But look what others do.
Oh zij zeggen dat ik niks doe.
Printje maakt en ophangen doet.
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:35
Jij verwart "links" met "communistisch". Er is ook een hele linkse, autonome/anarchistische vleugel die bemoeienis van grote instituten en/of overheden ten principale verwerpt.
De muziekindustrie is een kruising tussen het Vaticaan en bedrijven als Shell en Unilever.
De gebruikte rekensom is even goed onderbouwd en geldig als die door de inductrie wordt gebruikt om inkomstenderving door piraterij uit te rekenen.
Well, you may have narrowly escaped our crawlers this time but that doesnt necessarily mean youve been so innocent. You could just be very good at covering your tracks... for now. However, it looks like weve picked up some activity from your friends or family. Maybe its time to give them a stern talking to about the importance of legally downloading their music and movies and how Lady Gaga is starving and how George Clooney wont get proper royalties because of pirates like them!!! Oh, the HORROR!!!
89.42.***.***
Romania (RO), Bucuresti, Bucharest
Euh, ik heb geen familie in Roemenië... en bovendien spreek ik ok geen Roemeens. Wordt lastig dus...
Bakito | 12-12-11 | 14:31 |
Nou brand los.
naast brein ook sena en reprecht en al die andere stichitngen die geld willen hebben van ondernemers.
liefst ook alle ministeries kijken of deze mensen echt zoveel bandbreedte nodig hebben.
@Bakito | 12-12-11 | 14:31
Alsof links in beginsel niet fascistoïde is. Maar goed, brand los. Ik beloof je te plussen.
@Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:27
Niet vreemd. Toevallig. Niet meer, niet minder.
Kan iemand ff stichting brein zoeken ? XD
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:24
De muziekindustrie en aanverwante instanties worden geregeerd door fascistoïde krachten. Naar buiten toe probeert men echter een links en non-profit imago uit te stralen.
Het is dat ik aan het minkudoklassement moet denken, anders had ik graag een boekje opengedaan.
Even kijken of het werkt.
@Stormageddon | 12-12-11 | 14:23
Ik klik meestal op de Magnet link die er bijna altijd bij staat. Doet precies hetzelfde, behalve dat je dan naderhand het .torrent-bestandje niet weg hoeft te sodemieteren.
Oehhhhhhh, dit wordt leuk!!
*Handjes wrijft*
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:24
Desalniettemin is het wel erg vreemd dat wij als matige torrent-gebruikers twee keer er in voorkomen, terwijl dat IP-adres in de Entourage-tracker (waar we van mogen vernemen dat het van een torrent-jagende superbot is die per seconde meer dan 9000 torrents afstruint) er één keer in voorkomt. Ook al worden de IP-adressen regelmatig ververst.
@nokkenaskettingklem | 12-12-11 | 14:24
Je klinkt als het partijprogramma van de SP.
Zeau, recht in de balzak. Mag ik graag zien dit soort strakke akties.
@Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:23
De ip's worden zeer regelmatig veranderd.
Goed journalistiek werk! Dat GS hier de vingers achter heeft gekregen!
Meer opties:
Overheid gokpaleizen (hollandCasino)
Graaien lang de kant van de weg (verkeersboetes)
Enz enz, ons land lijdt aan een terminale kanker door en voor de overheid die nergens meer verantwoordelijkheid voor neemt:
gezondheidszorg
openbare orde
milieu
dierenwelzijn
Alles wordt kapot geprivatiseerd en overal ontstaan verboden prijsafspraken en jan met de pet is het haasje (tegenwoordig henk en ingrid).
@Bakito | 12-12-11 | 14:19
Neplinks heeft dit keer niets met politiek te maken. Bedoel je dat?
Wie downloadt er nog torrents? Bijna alles is te streamen tegenwoordig. Je kunt meteen kijken, nooit wachten (nou ja, soms een minuutje bufferen).
De meeste series zijn binnen een paar uur na uitzending online en de nieuwste films een dag na de première (cam-kwaliteit varieert nogal). Alleen voor games zijn torrents nog handig, maar ik game niet.
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:16
En als er dan af en toe ééntje binnengeharkt wordt door een werknemer, kun je dat lekker op die teezir bot afschuiven.
Als dat IP-adres door die teezir-dingesen in de tracker kwam te staan, dan zou ik verwachten dat het IP-adres van B/S in zowat elke tracker zou staan die er is.
He GS, Doe es Stichting Brein door die molen halen? Wie weet zit Tim Kuik de hele dag Pron te kijken?
@Tommygunner | 12-12-11 | 14:16
Dat zeg ik.
Hahaha geweldig!
Maar twee torrents? Volgens mij zijn er hier een honderdvoud van binnen gehaald.
En deze ook ter onderbouwing www.neplinks.nl/
Ok, ik zal jullie uit de droom helpen. Buma heeft teezir bots. Deze werken ongeveer hetzelfde als Googlespiders, maar zijn op zoek naar illegaal content. Als ze dus op een torrentsite komen dan "drukken" ze dus ook op torrentlinks. www.teezir.com/?tabid=81
-edit: Door alleen het torrentbestand (een lijst met filenames en hashes) te downloaden kom je nog niet in het eerder genoemde overzicht, slimmerik-
Hi. We have no records on you.
This means you are using a private torrent tracker or, of course, you may not be a torrent user at all! It happens.
Dat klopt, torrents zijn kut.
@Andreas B. | 12-12-11 | 14:08
Laat die proxies maar zitten. Stap over naar een provider die dynamische IP-adressen heeft.
Hey Brenno, doet eens even heel snel die persprijs inlevern bij Loghausen!
Zal het niet gewoon zo zijn dat ze ip's hebben gelogd van anderen, en dat ze toen wel even voor de zekerheid de torrents gecontroleerd hebben voordat ze tot aanklacht over gingen...
@ Che_cuevara / 14:05
Yup, same here
Ik ben clean volgens dat systeem, wat een faal
Klopt ook nog zeg, heb ik zomaar 3000 ebooks voor het vrouwtje binnengehaald.
Hi Pirate IP XX.XX.XX.XX! We got you! (In our database). You like torrents, dont you? At least someone in your house does. It looks like you are from Netherlands, somewhere around Noord-Holland. According to our records, you have downloaded a couple of files. Below is a table with examples. You can click on any filename to get more details. Of course, we are sure that you didnt violate any laws of Netherlands and downloaded only legal stuff, right?
Klopt wel, al is het overzicht verre van volledig. Voortaan maar achter 7 proxies downloaden?
@Krizzie | 12-12-11 | 14:03
De individuele medewerkers van Buma hebben dat recht niet. De medewerkers maken zich gewoon schuldig aan illegaal downloaden, althans volgens hun eigen redenatie.
Eigenlijk is dit hetzelfde als een agent die in de baas z'n tijd een overval pleegt met z'n eigen dienstwapen.
@Krizzie | 12-12-11 | 14:03
Nee, belangenbehartiger.
En dat impliceert dat ze hun eigen belang behartigen.
Net als een politieagent die te hard rijdt in de dienstwagen. Het zijn ook net mensen.
@Krizzie | 12-12-11 | 14:03
Buma rechtenhouder van Battlefield 3?
"Buma/Stemra int geld dat wordt uitgekeerd aan componisten (33,3%), tekstschrijvers (33,3%) en de muziekuitgevers (33,4%)"
Ik zie EA Games daar niet tussen staan.
Het zal wel voor een "onderzoek" geweest zijn.
Is er niet zoiets voor het bezoeken van pornosites?
@Tobi | 12-12-11 | 13:59
Bij mij ook. En toch staat mijn schijf vol.
Fopsite. "Hi. We have no records on you." Proest!!!
@Krizzie | 12-12-11 | 14:03
Hoe de vork ook in de steel steekt, ironisch is het wel.
@Bakito | 12-12-11 | 13:58
Ja, vind ik ook.
Je moet er wel wat geduld voor op brengen. Ten slotte is het wel gratis.
Het zijn net echte mensen hè? Desalniettemin stel ik voor heel BUMA/STEMRA, inclusief familie, voor het leven van het internet te bannen. Gerechtigheid en shit.
Geweldig GeenStijl!
Hypocriete bende daar. Maak maar een flinke rel.
Dat had ik nu niet verwacht.
De hypocrisie ten top.
Is Buma niet rechten-houder, en daarmee geheel gerechtwaardigd om deze bestanden te downloaden? Lijkt me wel..
-edit: Buma, de belangenorganisatie voor MUZIEK, zou de rechten hebben over amerikaanse series en games?-
Wat een boefjes.
De Buma gaat er dus van uit dat downloaden alleen verboden is voor niet-Bumamedewerkers. Zelf staan ze natuurlijk ver boven de wetten die ze zelf dienen uit te voeren.
Hoe zit het met de andere clubs zoals BREIN?
Nee dit had ik echt niet verwacht.
Iedereen weet ondertussen toch dat die roeptoeters alleen maar staan te schreeuwen en krijsen tegen anderen om de aandacht van zichzelf af te leiden?
'Hi. We have no records on you.'
Zo zie ik het graag
"Hi. We have no records on you."
Hah! Mooi.
Slopen die boel!
Het is belachelijk dat je met meer dan 130kb/s mag downloaden.
Dus Ruktor weer met de roze plofkap voor een dichte deur bij buma?
Buma Stemra heeft zelf ook genoeg van die schijt-reclames die ze op dvd's plakken?
dat Buma is één en al grap.
Maagkramp. Van. Het. Lachen.
Goed bezig weer eens driewerf hulde
REAGEER OOK