Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sharia4Belgium beschikt over AK-47's

sharia47.jpgJa ja, lachen met de moslimfundi's van Sharia4Belgium en Sharia4Holland. Extremistische dwaasgekkies met middeleeuwse waanideeën, maar verder totaal ongevaarlijk natuurlijk. Doet men ons graag geloven. Behalve dan dat bij een lid van Sharia4Belgium een kalasjnikov in huis is gevonden. Toevallig, omdat de oetmoet hem uit geldnood op internet te koop aanbood. Wie weet hoe groot het arsenaal is dat alle leden van Sharia4Dingen nog verborgen houden. Een AK-47, dan hebben we het over serieuze zaken. Weet u hoeveel schade één man met een kalasjnikov kan aanrichten in Nederland of België? Een stuk meer dan met de eieren, het duwen en het scanderen van vorige week in de Balie in Amsterdam. Zo'n ei kopt Tofik Dibi nog wel terug. Met een kogelregen uit een kalasjnikov wordt dat een ander verhaal. Sharia4watdanook is een marge-groepering met extremistische denkbeelden gestoeld op de Koran, die voor steeds gewelddadigere acties zullen kiezen om hun standpunten duidelijk te maken. Dat is het probleem met religie: hun eigen randgestoorde sprookjeswetgeving staat altijd boven de menselijke moraal en ethiek en stelt de sekte in staat om gewetenloos te moorden indien dat zo uitkomt. Anders Breivik, hoewel op precies de tegenovergestelde gronden, was van precies hetzelfde laken en pak met zijn tempelierspsychose. Labiele reli-fanatiekelingen met bloeddorst is het engste wat we op deze planeet hebben rondstruinen. De Sharia4Idiots beschikken dus ook over levensgevaarlijke wapens. Dat is nu bewezen. Daar moet de overheid, de AIVD en de politie bovenop duiken, voordat zo'n moslimfundi een Tristan van de Vlisje pleegt met een Allah AK47bar. Kijk, vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed. Maar als die meningsuiting moet worden onderstreept met een salvo uit een aanvalsgeweer tijdens een publieke aangelegenheid, dan zijn er grenzen overschreden. Opdoeken, die staatsgevaarlijke fundi's.

Reaguursels

Inloggen

De moslims beginnen zich te bewapenen, waar de gastlanden zich juist terugtrekken. De bevolkingen zijn al volledig door links uitgespeeld tegen elkaar dmv de rechtsstaat en vormen geen tegenfront meer. Rechtsstaat blijkt vrijstaat te zijn en dan wint de groep met aanhang ( islam). Tijd voor een nieuwe volksverhuizing, die van het linkse stemvee...

zoisut | 13-12-11 | 02:08

Sharia4Belgium is volgens de NOS een club 'ongevaarlijke' geloofsdwazen.
-
Toegegeven: het bezit van één vuurwapen bij één lid maakt een club nog niet radicaal en het maakt dat ene lid -laats staan: het wapen- niet per definitie 'gevaarlijk' -maar:
-
Hoe groot zouden de koppen zijn voorop de Azijnbode, hoe lang de ingelaste uitzendingen van de NOS, als er bij een lid van Vlaams Belang zo'n ding thuis was gevonden?

azoturie | 12-12-11 | 22:37

islam is vrede......... toch??
pvda modus uit ... is het eens met bram puzze rot maar op naar de woestijn

alex.66 | 12-12-11 | 20:24

Weg met de Islam, ook de gematigde tak, het hoort hier niet, wegwezen met je sharia shit, doe't maar in de woestijn, NIET HIER!!!!

Bram Puzze | 12-12-11 | 17:23

Al die shariasukkels lekker een enkeltje Kabul geven, daar zullen ze het naar de zin hebben, en hoeven 'gewone' religasten hier niet voor te bloeden. (wel even alle SGP malloten meesturen)

mothersfinest | 12-12-11 | 16:29

Kunnen we het niet beter over veel gevaarlijkere voetbalhooligans hebben? Iedere politicus schreeuwt om een hardere aanpak van dat tuig,uitschot enz enz. Dat Shariah4Holland zijn gewoon een paar baldadige jongens die het echt wel goed bedoelen hoor. Kunnen we niet beter een kopje thee met ze drinken en vragen wat ze dwars zitten? Mischien geen kerstboom meer op school, of mischien moet sinterklaas een islamitische mijter opzetten ,tis toch storend dat die lieve jongens met geweld en terreur in verband gebracht worden terwijl die lieve jongen juist van zijn kalaschnikov af wilden zijn.Die jongen verdient net als Jasser Arafat juist een Nobelprijs voor de Vrede. Piece Brothers

pappiricki | 12-12-11 | 16:11

Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:30
Doe ik toch.

Hölzenbein | 12-12-11 | 15:34

@Hölzenbein | 12-12-11 | 15:26
Dacht dat je wat leuks ging doen?

Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:30

Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:15
Het feit dat iemand gelijk heeft, heeft niets met superioriteit te maken. Ik had net zo goed ongelijk kunnen hebben. Boos was ik niet (nogmaals) en wereldvreemd ben ik niet. Mensen die andersdenkende mensen niet accepteren die zijn pas wereldvreemd, dus je kent de betekenis niet van het woord. En dat je het zat bent ligt aan je zelf. Jij had wat te zeuren gezien je reactie naar mij toe, niet ik.

Hölzenbein | 12-12-11 | 15:26

@Hölzenbein | 12-12-11 | 14:57
Ik heb een domme vraag met een boze reactie, wereldvreemdheid en misplaatste superioriteit gezien.

Duidelijk dat wij er ieder geval zo niet uit komen, en ik ben het ook een beetje zat. Ik ga ook wat nuttigers doen.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 15:15

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:52
Je weet net zo goed als ik dat het geen drogredeneringen zijn, maar ach... het is nooit leuk als ik je de waarheid vertel. Ik ga wat leuks doen.

Hölzenbein | 12-12-11 | 14:57

@Hölzenbein | 12-12-11 | 14:43
Prima. Ga iemand anders irriteren met drogredenen.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:52

@plaszak | 12-12-11 | 12:59
Zeer verhelderende link.
Pure homohaat dus en ze zijn het zat hier in NL.
Nou.... gauw je koffers pakken mannen en wegwezen dan maar!
Ga lekker terug naar de zandbak.
Ze zijn nog gekker dan onze okjupaajers.

Schietmijmaarlek | 12-12-11 | 14:52

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:37
En volgens mij ben jij wel eeeeerrug pissig nu in plaats van mij, maar goed dat heeft te maken met (in)tolerantie. En daar wou ik het bij laten. *zwaai*

Hölzenbein | 12-12-11 | 14:44

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:37
Ik word niet boos. Waar dan? Uiteraard hou je je nu weer vast aan mijn door jou zogenoemde drog-argument. Je weet niet of het minder lijden veroorzaakt bij dieren (omdat je net als ik ook geen bewijzen hebt) maar je hebt er wel een mening over(!). Omdat Moslims (en Joden) toevallig ritueel slachten moet jouw mening dan maar waarde hebben?

Je zoekt alleen maar een stok om een hond (in dit geval de Moslim) te slaan en die vind je (volgens jou) redelijk snel met je 'argumentatie' die er geen is.

Hölzenbein | 12-12-11 | 14:43

@Hölzenbein | 12-12-11 | 14:27
Ten eerste: boeit me niet of je een kerel of een gleufdier bent. Ik reageer op een vraag, en jij wordt boos.

In m'n tweede alinea probeer ik duidelijk te maken dat ik het nogal onwaarschijnlijk acht dat een dier de keel doorsnijden minder lijden veroorzaakt dan een pijnloze oplossing. Dat lijkt me een goed argument, als ik mezelf die pluim even in de reedt mag steken.

Dat ik geen sluitend antwoord kan geven op de vraag wil zoveel zeggen dat ik niet met dieren kan praten. Empirisch sluitend bedoel ik dus. Ik vertrouw echter voldoende op m'n gezonde verstand om die aanname aan te gaan.

Hoe slagers hier slachtten voor de schietpen uitgevonden wordt, doet er niet toe. Hou eens op met dat drog-argument van "vroeger deden jullie achterlijk dus nu mogen wij het ook". Eerlijk waar, in elke discussie over achterlijk gedrag van moslims krijg ik te horen dat wij 500 jaar geleden ook niet het toonbeeld van verlichting waren.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:37

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:15
Ten eerste ik kan geen zand in mijn kut hebben want ik ben een kerel, en ten tweede wat is er verkeerd aan mijn vraag?

Je tweede alinea laat je ware aard zien. Appels met peren vergelijken en iets in het belachelijke trekken als het er op aan komt.

Je geeft zelf toe dat je er ook geen sluitend antwoord op kan geven maar je vraagt je echter tegelijkertijd af hoe achterlijk moet je zijn om te geloven dat dat minder stresvol is dan één pijnloos schot door de hersenen met een metalen pen. Volgens mij zit je in de knoop met je zelf door tegenstrijdigheden in een en dezelfde tegel te schrijven.

Bovendien hoe slachten de slagers hier voordat een metalen schietpen uitgevonden werd?

Dus als je het niet eens bent met mij (maar tegelijkertijd over je eigen tegenstrijdigheden valt) begin je intolerant en onbeschoft te worden zoals je eerste zin aantoont?

Hölzenbein | 12-12-11 | 14:27

@Hölzenbein | 12-12-11 | 14:05
Zand in je kut of zo? Reageer niet zo geagiteerd. Jij vraagt of ik persoonlijk last heb van ritueel slachten. Dan ligt het puur aan jou als ik daar een letterlijk antwoord op geef, omdat je de vraag verkeerd gesteld hebt.

Om antwoord te geven op de vraag of ritueel geslachte dieren meer lijden dan normaal geslachte dieren, daar kan ik je geen sluitend antwoord op geven. Ik heb echter wel een keer een video gezien van een klein moslimjongetje die een gegijzelde man de keel door sneed. Ik kan je vertellen dat die man geen vrolijke blik op z'n gezicht had.

En even logisch gezien: je snijdt een onverdoofd dier de nek door. Sorry voor m'n taalgebruik, maar hoe achterlijk moet je zijn om te geloven dat dat minder stresvol is dan één pijnloos schot door de hersenen met een metalen pen?

Nietvoordekat | 12-12-11 | 14:15

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:51
Het gaat niet om ritueel slachten van jou, dat weet je verdomd goed dus stel je niet dom aan. Wat verwacht je van mij? Is het humor, dan lach ik even, hahahaha, of probeer je mij belachelijk te maken? Het is fijn dat je je inzet voor de dieren (doe ik ook overigens) maar denk je dat 'normaal' slachten geen probleem is dan? Overigens is het nergens bewezen (en kan je het ook niet bewijzen want je kan een dier niet vragen wat het voelt voordat het sterft) dat ritueel slachten dieronvriendelijker is dan normaal slachten.

Het is een beetje caviapolitieachtige hypocrisie. Goed zijn voor zielige hondjes en katjes maar geen barst geven om de dieren in de bio-industrie. Waarschijnlijk worden schapen en geiten door Moslims en Joden beter behandeld in hun leven als door niet gelovigen in de bio-industrie! Dus laten we daar effe over dimmen ja.

Bovendien ging het over intolerantie en dat ben je want dat bewijs je met je eigen teksten.

Hölzenbein | 12-12-11 | 14:05

@plaszak | 12-12-11 | 13:44
Ik blijf er bij dat het een vaccinerend effect heeft. Ik heb ook liever een wat effectievere behandelmethode, om in de beeldspraak te blijven, zoals bijvoorbeeld een immigratiestop.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:52

@Hölzenbein | 12-12-11 | 13:42
Goed voorbeeld van hoe intolerantie van twee kanten kan komen. Hersenkrakertje: moet ik intolerantie dan tolereren?

Of ik persoonlijk last ondervonden heb van ritueel slachten? Je bedoelt of mijn keel al een keer opengehaald is waarna ik in het vriesvak belandde? In de categorie "retorische vragen" weet ik er nog wel een paar... Nee, ik ben zelf nog niet ritueel geslacht. Maar ik vind het crimineel om dieren onnodig te laten lijden. Vandaar dat ik absoluut geen haram vlees eet. Ik eet alleen vlees waarvan ik redelijkerwijs kan vermoeden dat het dier op een snelle, pijnloze manier aan z'n eind gekomen is.

Betreffende ritueel slachten, gewoon even doorgaande hierop... Jij ziet hier totaal geen problemen mee? Dierenleed is prima, zolang er maar genoeg mensen zijn die die dieren willen laten lijden?

Tenslotte: vaak worden mensen hier troll genoemd omdat ze hetzelfde keer op keer herhalen, terwijl het aantoonbaar niet klopt. Ik noem bijvoorbeeld een Bijstandskoning (blij dat hij weg is), die er een hobby van maakte om in elk topic Wilders er bij te betrekken, en er dan als de wiedeweerga weer van door te gaan. Zo lopen er nog wel een paar rond.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:51

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:34
Ja weinig gevaaarlijk. Geweld is het einde van hun beweging. Maar wel een flinke luis in de pels. De kop is eraf, en ik vrees dan ook meer incidenten als vorige week en een groeiende beweging.
Deze groep is een afdeling van de Muslims Against Crusades in Engeland van Anjem Choudary. Die Choudary krijgt meer (gratis) zendtijd dan de Prime Minister. Hun irritante demonstraties en acties hebben geleid tot de oprichting van de English Defence League.
Onrust en polarisatie.

plaszak | 12-12-11 | 13:44

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:29 |
Nou een paar ga ik niet geven, ik ben geen redactie.

In Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:45 (je eerste tegel volgens mij) toon je al intolerantie tegenover de Moslims.

Iets verder op heb je het over:
"Niet alle moslims zijn bloeddorstige monsters, maar een opvallend groot deel van de bloeddorstige monsters..."

Dus als jij denkt dat je intolerant bejegend wordt, waarom ga je dan intolerant met die moslims om. En vraag 2 heb jij persoonlijk al eens last ondervonden met ritueel slachten? En ik bedoel persoonlijk, dat jou iets is overkomen m.b.t. moslims.

Nee, waarom dan die intolerantie? Ze komt dan toch van twee kanten, c.q. ook van jouw kant.

Kan ook nog wel wat voorbeelden in het algemeen noemen (bijv. het iemand als troll afstempelen als hij of zij een andere mening heeft) maar ik moet nog facturen schrijven en binnenkort weer lekker belasting betalen. Dus doei voorlopig.

Hölzenbein | 12-12-11 | 13:42

-weggejorist-

chatboy16 | 12-12-11 | 13:36

@plaszak | 12-12-11 | 13:26
Klopt dat ze zo vrij veel aandacht krijgen, veel geschreeuw en weinig wol. Maar da's niet erg. Ze laten wat mij betreft mooi zien wat het echte gezicht van de islam is, en zolang ze dat geweldsloos doen, heeft het voor hen waarschijnlijk een averechts effect. Zie het als een vaccine-prik. Spuit er een paar virusjes in, en het immuunsysteem regelt het allemaal.

Zodra ze met eieren beginnen te gooien, is dat kleuterachtig. Juist dat kleuterachtige voorkomt dat ze een serieuze discussie over de sharia aan kunnen gaan. Het enige nadeel is dat ze te veel aandacht krijgen, verder is alles koek en ei.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:34

@Hölzenbein | 12-12-11 | 13:21
Prima, maar geef dan eens een paar voorbeelden waar de intolerantie van twee kanten komt. Meestal (niet altijd, MEESTAL) zie ik namelijk een vrij duidelijk dader-slachtoffer-patroon.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:29

En de oa de VVD heeft zitten slapen in al die jaren dat ze in kabinetten zaten ? Op wiens verzoek zijn al die gastarbeiders hier naar toe gekomen als ik vragen mag ?

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 13:29

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 11:33
Nee, ik bedoel dat het extremistische geweld binnen Europa meestal het werk van eenlingen is en niet zo zeer van grote georganiseerde groepen als Hamas, Taliban e.d. Zo'n Breivik of Bouyeri waren geen deel van grote organisaties maar waren vrij geisoleerd bezig. Daarom zie ik die gekken van sharia4belgium nog niet zo snel echt gevaarlijke dingen gaan doen, al is het maar omdat ik denk dat de veiligheidsdiensten ze uiteraard al lang op het oog hebben. Eenzame gekken zijn veel moeilijker in een vroeg stadium te herkennen en daarom ook bijna niet te stoppen. Maw van extremisten van het kaliber van sharia4belgium zal het grote gevaar niet komen.

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 13:27

Dit is nog maar het beging van alle ellende, dank zij die linke-hobbyisten(in heel Europa) met hun niet maakbare Multiculti. Als de pleuris uitbreekt; Iran versus Israel en VS dan is het: Moslims allerlanden verenig u, en... daar hoort ook Europa bij! Latere generaties zullen de rekening(erfenis) gepresenteert krijgen!

ONS | 12-12-11 | 13:27

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:14
Nou ja, ze hebben toch een net filmpje in elkaar geflanst, beter dan wat de traditionele media ons voorschotelde.
Gezellig muziekje op de achtergrond en op het eind voorzien van deskundig (*kots*) commentaar.
Aan het begin zie je die lui gewoon tussen het publiek zitten. Dan ineens starten ze hun actie. Dan ook wordt er gefilmd. Allemaal gepland zo te zien.
En wereldwijde coverage en exposure. Dit incident is op Canadese en Amerikaanse Tv gemeld en besproken...
Een marginaal clubje krijgt zo maximale aandacht.

plaszak | 12-12-11 | 13:26

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:13
Rustig maar. Ik zei MEESTAL. Dat is dus niet altijd. Hier op geenstijl is het meestal altijd. Kijk maar naar mensen die een andere mening hebben hier...

Hölzenbein | 12-12-11 | 13:21

Dit is nog maar het begin van alle ellende, die de linkse-hobbyisten met hun multyculti over ons afgeroepen hebben. Dit gaat van kwaad tot erger... als de Pleuris uitbreekt in Iran, is het: Moslim allerlanden verenig U, en daaronder valt ook Europa.
Latere generatie maak je borst maar nat!!!

ONS | 12-12-11 | 13:21

Simpel en duidelijk. Opdoeken die extremisten en verbieden.

doenormaal! | 12-12-11 | 13:15

@plaszak | 12-12-11 | 13:12
Als ik een leraar Nederlands waren, zou ik dat ook niet toestaan.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:14

@Hölzenbein | 12-12-11 | 13:11
Heb je helemaal gelijk in. Die homo's die altijd in elkaar getrapt worden, die zijn toch zelf homo geworden? Moeten ze maar niet met mannen neuqen. En wat dacht je van de slachtoffers van 9/11? Vuile ongelovige honden, allemaal! En nu we toch in zo'n lekker Godwin-topic zitten, de 6 miljoen joden tijdens de Tweede Wereldoorlog waren ook geen lieverdjes hoor!

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:13

Haatbaard in youtube filmpje op 12.59:
"een homo of een lesbi die over de Islam praten, dat zullen we dus NOOIT toestaan"

plaszak | 12-12-11 | 13:12

M-Bozz | 12-12-11 | 13:04
Intolerantie jegens andersdenkenden komt meestal van twee kanten...

Hölzenbein | 12-12-11 | 13:11

@hfakker | 12-12-11 | 12:27
Ik ontken helemaal niet dat er haat is tegen gelovigen. Tuurlijk is er haat tegen gelovigen in Nederland. Net als haat tegen elke andere bevolkingsgroep. Echter is de haat tegen de meeste bevolkingsgroepen zo verwaarloosbaar dat ik het niet als serieus gespreksonderwerp zie. We hebben grotere problemen hier in Nederland, zoals wat ik morgen ga ontbijten.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:06

Nogmaals, het gaat niet alleen om religie! Geweld kan ontstaan bij elke ideologie i.c.m. extremisme en intolerantie jegens andersdenkenden! Wat bij religieuze uitingen daarbij wel enger is is dat ze de verantwoordelijkheid kunnen afschuiven op iets 'bovennatuurlijks'.

M-Bozz | 12-12-11 | 13:04

@hfakker | 12-12-11 | 12:40
Dus wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is dat z'n woordkeuze verkeerd is?

Nietvoordekat | 12-12-11 | 13:04

O ja - laten we de overheid aansporen de wapens de wereld uit te helpen; om te beginnen die van ons, onbevoegden. Kunnen de martelaren tenminste direct doorstoten, en dan is het leed gauw geleden

Hou de gelovigen maar in de gaten Quid: dat je de rest niet ziet aankomen. Niets zo overzichtelijk als een aangeharkt wereldbeeld tenslotte

J. van Gaal8771 | 12-12-11 | 12:50

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:22
Nuance is, mits evenwichtig toegepast, een best heel wenselijke verschijning.
Als wetenschap ongenuanceerd te werk zou gaan, zouden heel wat mensen in laboratoria uiteengereten worden, niet?
Nuance is een 'subtiel onderscheid' wat volgens mij grote gevolgen kan hebben.
Evenals een cliché, of een Godwin.
Ze zijn niet per definitie waardeloos.
Als 'fanatieke geloofsmongolen' is verworden tot 'eenieder die op basis van zijn/haar geloofsfundament voor zijn/haar geloof uitkomt'... Dan dekt dat evenzeer de lading als 'terroristen die op basis van hun geloof anderen strafbaar bejegenen'.

hfakker | 12-12-11 | 12:40

-weggejorist-

Uppriktiga | 12-12-11 | 12:35

-weggejorist-

Uppriktiga | 12-12-11 | 12:35

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 12:04
Los van dat ik 020 graag mijdt, weet ik dat donders goed. Immers werd ik zelf ooit op een haar na om zeep gemept, wegens vermeend homo. Als ervaringsdeskundige pur sang; "slecht voorbeeld".
Dat er haat jegens de één is als argument gebruiken ter ontkenning van die jegens de anders is een ultieme appel-peer. Nonsens en niet sterk.
Intolerantie en het 'een ander de wil op leggen' zijn vormen die in gelovige en niet-gelovige groepen voorkomen en worden toegepast.
De polarisatie heeft geen nut. Leidt mijns inziens niet tot iets zinnigs of goeds.
Het - op dit gehalte - ongenuanceerd en stelselmatig bashen ook niet. Hoogstens werkt het polarisatie en intolerantie in de hand.

Dat je overigens 'de kracht van één zinnetje' lijkt te bagatelliseren vind ik overigens een versterking van mijn redenering. Waarvoor dank.

hfakker | 12-12-11 | 12:27

@hfakker | 12-12-11 | 12:10 |
Tja ik reageer natuurlijk in de context van dit GS artikel. Ik ben het roerend met je eens dat er net zoveel domme en gewelddadige niet-gelovigen zijn als gelovigen. Maar dat doet in mijn ogen niks af van het kwade van religie.

GodsEvenknie | 12-12-11 | 12:26

Het compleet waanzinnige wereldbeeld van deze theïsten is veel gevaarlijker dan dit zware Oostblok schiettuig.

Antitheïst | 12-12-11 | 12:23

@GodsEvenknie | 12-12-11 | 11:44
In mijn ervaring doet geloof dat ook. In anderen hun ervaringen niet.
Er is dus niet 'de gelovige'. Of 'de religie'.
Er heerst vind ik hier wel een enorme onverschilligheid (niet inde VARA! verschilligheidsvorm) tav het bashen van een over één kam geschoren groep.
Alsof je alle niet-gelovigen (met- of zonder gefundeerde onderbouwing) over een kam kunt scheren.
Alsof je kunt stellen dat ongelovigen de oorzaak waren van Stalin's tientallen (volgens sommigen honderden) miljoenen... en je deduceert dat ongelovigen moordenaars zijn, allemaal!
www.w8.nl/twintigsteeeuw.htm
nl.wikipedia.org/wiki/Goelag#Aantal_sl...
nl.wikipedia.org/wiki/Jozef_Stalin

Persoonlijk ben ik het met eerste link meer eens, dat 'politiek' aan de kwade praktijken ten grondslag ligt.
Politiek misbruikt door machtsbelusten, die doorhebben dat religie als 'cult' een middel is dat effectief werkt in ophitsen en loyaal krijgen van grote groepen.
Ondermeer de persoon A. Godwin H. ook wel dhr. 18 laat echter zien dat zulks geheel zonder religie mogelijk is.
Tenzij je (ongelovig) gekkie De Kreek volgt, waarbij de Zionist de nep-Jood zou hebben vervolgd.
Terugkerend naar plempsel; nogal wat niet gelovigen leerden op een religieuze school, door goed geschiedkundig onderwijs, literatuur, denkvorming, goed nadenken. Ongeacht het gekleurde onderwijs.
Een groot gedeelte van Nederlandse en andere denkers is daarvan getuigen.

hfakker | 12-12-11 | 12:10

@hfakker | 12-12-11 | 11:57
De reden dat ik je opmerking niet serieus neem is niet omdat ik het als een lastig onderwerp ervaar. Het zou moeilijk nog simpeler kunnen zijn. Jij zit te zeiken over één zinnetje, en begint daar een jank-verhaal van biblische vormen van te maken over dat er zoveel haat tegen gelovigen is.

Haat tegen gelovigen, in dit land? Bullshit. Niet meer dan elke andere bevolkingsgroep. Doe je een dag voor als homo in Slotervaart en durf dan nog een keer beweren dat gelovigen het hier zo slecht hebben.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 12:04

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:29
Ik herken dat wel, dat 'iemands opmerking niet serieus nemen'. Is in debat techniek niets meer dan een sprongetje om te pogen iemand op zijn plek te zetten. Vaak als het onderwerp als lastig ervaren wordt. Ergo een inhoudsloze reactie, waarvan akte.
Leuke docu "De Vijfde Dag" afgelopen week, interview met opperrabbijn der Nederlandse Joden, toch een groep die als 'gelovigen' te boek staat.
Hij noemde dat dreigementen niet per se uit de hoek komen van kleine Marokkaantjes, maar schrijnend juist vaker uit de hoek van blanke medelanders.
Als je de tendentieuze tendens hier volgt is onmiskenbaar dat er een groeiende lijn is.

hfakker | 12-12-11 | 11:57

de_Joego | 12-12-11 | 11:35 |
"Geeft dat mij dan het recht om de gehele christelijke gemeenschap af te kafferen?"
Mag je doen, doen de Islam Democraten ook.
www.islamdemocraten.nl/2011/12/al-magh...
“Om de slachtoffers tegemoet te komen zijn de moslimgemeenschappen bereid de katholieke kerken over te kopen om dienst te doen als moskeeën. De opbrengsten uit verkoop kunnen dan voor de volle honderd procent naar de slachtoffers gaan.”
Als jij morgen naar een Katholieke Kerk gaat, alwaar de pastoor een haatpreek houdt richting, zeg, Wilders God oproept om Wilders alle ziekte en ellende toe te bedelen terwijl de kerkbezoekers gretig "amen" roepen bij elke verwensing die vanaf de kansel klinkt, en als jij dan de volgende dag Wilders omlegt, dan heb ik zo'n vermoeden dat die pastoor en die preek binnen de kortste keren de publiciteit halen.
Een moskeebezoek is op zich geen nieuws, maar rrn link tussen enerzijds een bezoek aan een moskee alwaar een haatbaard via zijn preken Theo van Gogh dood wenst en De Verhevene oproept rrn handje ye helpen en anderzijds een moord op Theo van Gogh is dat wél.

Schoorsteenveger | 12-12-11 | 11:55

Politie heeft andere prioriteiten, die zitten achter ventjes aan die met rotjes in de buurt aan het dollen zijn.
Je weet toch.

modderfokker23 | 12-12-11 | 11:51

In Belgenland komen vuurwapens relatief veel voor, maar een shariafiguur met kalashnikov is toch iets anders dan een Belg met antieke karabijn.

Gewinflipt | 12-12-11 | 11:51

@de_Joego | 12-12-11 | 10:37
Op het moment dat christenen met vliegtuigen in wolkenkrabbers vliegen, hun kinderen genitaal verminken en wereldwijd op grote schaal bomaanslagen plegen word ik voorstander van een verbod, ja.

rara | 12-12-11 | 11:48

hfakker | 12-12-11 | 11:22 |
Aha leraren die over Plato & Aristoteles vertellen? == gelijk aan de absolute waarheid door je strot duwen
??
Slecht voorbeeld, filosofie nodigt toch juist uit tot nadenken en niet alles voor lief nemen?

GodsEvenknie | 12-12-11 | 11:44

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:37 | + 1 -

Klopt. Volgensmij waren het er 19 óf 20.

Pisvlucht-Airlines | 12-12-11 | 11:41

Het was er toch maar 1?

7anPau1 | 12-12-11 | 11:41

Quid, ik ben sterkere stukjes van je gewend. Had een beetje meer gedoken wie wat en waar. In dat geval is je mening niet bijzonder, want die wordt in dit geval voor de 101% gedragen.

nokkenaskettingklem | 12-12-11 | 11:39

Natuurlijk is het nu polletiek correct (en verplicht) om te zeggen dat meneer een incident is en van een kleine minderheid. Toch is meneer het soort moslim dat altijd het laatste woord voert in een islamitische omgeving.
De gematigde moslims weten wel beter dan te protesteren over moord op ongelovigen of ander ongemak wanneer dit soort heren het straatbeeld instormen. Liever staan ze aan de kant tot het weer islamitisch rustig is en het bloed weer van straat mag.

Hoe gaat het met de arabische lente, intussen?

Jan Passant mk2 | 12-12-11 | 11:38

@Pisvlucht-Airlines | 12-12-11 | 11:30
Er zaten iets van 20 plofbaarden in de 9/11 vliegtuigen, toch?

Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:37

Jordert | 12-12-11 | 11:10 | + 0 -

Die moskees rijzen hier uit de grond omdat Nederland daar toestemming voor geeft. Daarnaast is hier ook laatst een kerk heropend door een pater waarvan bekend is dat hij met zijn vingers niet van kinderen kon afblijven. Geeft dat mij dan het recht om de gehele christelijke gemeenschap af te kafferen? Gelukkig niet. Bij de Joden is men ook niet vies van kindermisbruik. Geeft dat mij het recht om de gehele joodse gemeenschap erop af te rekenen? Natuurlijk niet.

Trouwens heb ik het er nergens over dat men zijn/haar
eigen cultuur moet verloochenen of af te laten breken,
maar wat ik bedoel ik dat er niet alleen maar extreme
moslims in Nederland wonen, hoe idioot sommigen zich ook gedragen en hoe graag de media dat ook
wil laten lijken. Als ik b.v. morgen na moskee-bezoek iemand afschiet zal dat detail (moskeebezoek) overmorgen zéker in het krantenartikel staan. Als ik echter een katholieke kerk bezoek voordat ik iemand
afschiet zal dat detail nergens te vinden zijn.

Nu bezoek ik gelukkig geen van beiden en ben ik ook
niet van plan iemand iets aan te doen, maar ik denk dat je wel begrijpt waar ik op doel.

Ach, GS kennende zal dit toch alleen maar minpunten opleveren en tegen dovemansoren zijn. ;)

de_Joego | 12-12-11 | 11:35

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:26 |
.
Maar Bigi, jij bent toch niet van mening dat islam in Europa een 'verlichte variant' betreft, of wel? Het enige verschil tussen islam in Europa en islam in de niet Europese landen is het percentage moslims dat er woonachtig is.

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 11:33

@Turrukje | 12-12-11 | 09:40 | + -21 -

Twintig religekken. Wat nou als ze een goed gecoordineerde aanslag willen plegen? Bommen op 't centraal station van Amsterdam, en als de bommen afgaan allemaal in groepjes van 2 á 3 over heel Amsterdam losgaan met zware wapens. Kijk jij maar wat ze dan kunnen aanrichten. Ik kan je wél vertellen dat nieuwszenders zoals CNN en de BBC de 'AMSTERDAM BOMBINGS' en 'AMSTERDAM TERRORIST ATTACKS' nonstop uitzenden...

Pisvlucht-Airlines | 12-12-11 | 11:30

aurevoir | 12-12-11 | 11:24
Als het een Geert, Dries en Gretta ligt krijgen we binnenkort het Israëlisch-Palestijnse conflict ook te zien op de Nederlandse straten. Hun problemen zijn immers onze problemen ? Maar ik pleit er al langer voor om mensen die betrokken zijn bij het uitvechten van geimporteerde conflicten binnen onze grenzen het land uit te zetten.

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:30

@hfakker | 12-12-11 | 11:27
Ik kan niet anders dan daar meesmuilend naar lachen. Haat jegens gelovigen? Die opmerking neem ik niet serieus.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:29

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:26 |
Zij zijn de wegbereiders.

Schoorsteenveger | 12-12-11 | 11:29

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 10:04
Een flauwe opmerking is één.
Op enig moment bevind je je in een realiteit dat de cumulatie van flauwe opmerkingen in daden is overgegaan.
Teveel nuance leidt tot zachte heelmeester, stinkende wonden.
Er bestaat echter ook een te weinig nuance. Waar fundament en waarheid ontberende opinie als waarheid worden gehanteerd.
Ik schrik soms oprecht van hoe een bepaalde haat tendens groeit tegen religie/geloof/gelovigen in het algemeen.
Dan bedoel ik niet van 'oh noes, dat was een harde opmerking'. Nee, echte haat, die niet gefundeerd is. Waarmee de cirkel met de haatfundi's wat mij betreft rond is. En dat vind ik heus alarmerend.

hfakker | 12-12-11 | 11:27

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:15 |
Ja, en de stille jongens laten zich ophitsen door de schreeuwers. En dat weten die schreeuwers, vraag maar aan Fawaz.

Schoorsteenveger | 12-12-11 | 11:26

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 11:18
Maar Bertus, we hebben het hier over politiek/religieus geweld in Europa. En als je de feiten bekijkt dan blijkt dat het doorgaans de heimelijke groepjes/eenlingen zijn die uiteindelijk overgaan tot geweld. Juist clubs als Voorpost, sharia4weetikveelwie, NVU enzo doen uiteindelijk in werkelijkheid niet zo veel.

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:26

@Einde van de Domheid | 12-12-11 | 11:18
Domheid, don't shoot the messenger...

Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:26

Ze wisten het al een paar weken en als ze dan langs komen in de Balie dan komt de hermandad op zijn gemak even langs. De komende jaren wordt cruciaal. Rellen in Londen, rellen in Brussel met verkiezingen Congo, rellen in antwerpen en amsterdam, turken en koerden. Het worden interessante tijden als de vlam een keer echt in de pan slaat. Ik sla nog wat hagelpatronen in voor mijn legale jachtgeweer.

aurevoir | 12-12-11 | 11:24

-weggejorist-

KurtDonaldCobain | 12-12-11 | 11:23

@GodsEvenknie | 12-12-11 | 11:02
Aha leraren die over Plato & Aristoteles vertellen?

hfakker | 12-12-11 | 11:22

@hfakker | 12-12-11 | 10:43
Afhankelijk van je definitie van "fanatiek" lijkt die opmerking me niet eens zo vreemd. Als ik nou zeg "alle terroristen moeten van straat, alle middelen zijn hierbij geoorloofd", dan denk ik dat er weinig mensen iets op tegen zouden hebben. Of wel?

Nietvoordekat | 12-12-11 | 11:22

Marcus Porcius Cato | 12-12-11 | 11:10 | + 0 -
Ja hoor, Geert is een ware de-escalator.

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 11:18

@de_Joego | 12-12-11 | 10:57
De islam kent geen context.

Parsons | 12-12-11 | 11:18

Toch denk ik dat relatief onzichtbare eenlingen als Breivik, Volkert en Bouyeri het gevaarlijkst zijn. Deze sharia gasten zijn redelijk zichtbaar en zien volgens mij schreeuwen voornamelijk als levensinvulling. En juist zo'n groep is goed in de gaten te houden. Het zijn juist die stille aktivisten die het gevaarlijkst zijn. Dat blijkt keer op keer.

Bigi Bana Boy | 12-12-11 | 11:15

Het is allemaal de schuld van Geert Wilders ! Hij heeft ze hartstikke beledigd !!

Marcus Porcius Cato | 12-12-11 | 11:10

@de Joego Turken en Marokkanen zijn hier naartoe gehaald om te werken en men was in de verwachting dat ze daarna weer zouden gaan. Te goedgelovig natuurlijk en als ze blijven: prima. Maar pas je dan op zijn minst aan. Wij hebben hier in Nederland meer vrijheid van meningsuiting dan in die hele Arabische wereld in totaal. Daar kun je niet fatsoenlijk een kerk bouwen. Hier rijzen er talloze moskees uit de grond en zelfs zwaar extremistische crap mag hier helaas. Er mogen hier zelfs haatbaarden de feestelijke opening verzorgen van een moskee, die menen het met zwaar minderjarige meisjes mogen te doen. Maar goed vooral blijven klagen over hoe slecht het hier gesteld is met vrijheid van meningsuiting. En moet je tolerant zijn tegen een tolerante islam? Is het normaal om met minderjarige meisjes te trouwen. Het christendom is zoveel meer beschaafder dan de islam. Zo`n ideologie/religie als de islam mag best gemarginaliseerd worden in dit land. Iets wat hier met zorg in honderden jaren is opgebouwd (de Joods-Christelijke cultuur) hoeft niet afgebroken te worden in een paar decennia. Je past je aan of je gaat weg in dit land. Zo onredelijk is het niet.

Jordert | 12-12-11 | 11:10

de_Joego | 12-12-11 | 10:57
.
Islam is zo'n beetje de enige 'religie' die de niet-aanhangers degradeert tot 'apen' en 'varkens' die je, als de tijd daar rijp voor is, als ongelovige honden mag of zelfs moet afslachten. Elke andere religie gaat v.w.b. omgang met niet-aanhangers uit van de gulden leefregel: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Me dunkt een uitgangspunt die de ander vrij laat in zijn denken, doen en laten...

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 11:05

Wat een nieuws.
Agemeen bekend dat je een AK47 voor een eurotje of 300 in Belgium kan krijgen...

The.Age.Of.Men | 12-12-11 | 11:02

@hfakker

Mensen die hun gezond verstand uitschakelen, de grootste lariekoek uit 2000/1400 jaar oude boeken slikken en dit het liefst bij iedereen door de strot willen drukken alsof het de enige waarheid is.

GodsEvenknie | 12-12-11 | 11:02

edit: Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:54
.
*Ben geen goede multitasker... excuus*

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 11:00

He wat raar! De NOS kwam vorige week met een reportage over deze gekken en ze kwamen tot de conclusie dat het maar een heel klein clubje is en totaal ongevaarlijk. *naïve modus nu uitzetten doet*

Jordert | 12-12-11 | 10:57

Waarom zouden ze ex-moslim moeten worden dan?
Omdat het een paar mensen, welke dingen van 1500 jaar geleden op dezelfde manier uit context trekken als
waarvan ze anderen betichten niet bevalt? Omdat er een
paar atheïsten zijn welke vinden dat ze te pas en
onpas moeten roepen dat een god (welke dan ook)
niet bestaat? Omdat ze naar een land zijn gehaald
om het werk te doen waar de locale bevolking te lui
voor was en ze nu pas inzien dat het misschien toch
niet zo'n goed idee was? Omdat een groep andere
(extreme stroming) moslims wél gelooft in geweld
en dergelijke? Of gewoon omdat het jou persoonlijk
stoort?

We hebben allemaal wel leuk de mond vol over vrijheid
van meningsuiting, maar waar het op neerkomt is dat
we het blijkbaar alleen voor onszélf willen. Ik mag
wél van mening zijn (en mogen roepen) dat religie
idioot is, maar o wee als iemand anders van mening
is (en roept) dat hij/zij gelooft in een bepaalde god..

de_Joego | 12-12-11 | 10:57

hfakker | 12-12-11 | 10:48
.
Sssst...

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:56

@hfakker | 12-12-11 | 10:49 Oh ja..... *kruisje slaan doet*

vraagstaart | 12-12-11 | 10:54

Shalome | 12-12-11 | 10:35 |
Kern van de zaak is dat ze zich gesteund voelen door De Verhevene, dat ze een referentie hebben van waaruit ze menen het recht en de ruimte te hebben om positie te maken, met of zonder geweld. En waarom denken ze dat de steun van De Verhebene hebben? Omdat ze in de smiezen hebben dat een beroep op De Verhevene beantwoordt wordt met een oorverdovende stilte. De Verhevene heeft macht over de moslim, ook de zogenaamd gematigde, en die moslim heeft er weinig trek in een compleet theologisch debat los te trekken om die lui hun gelijk te ontnemen. Sterker nog, die moslim laat die lastige klus graag aan de kufar en die is graag bereid die lui tot halve zolen te verklaren en aldus als representant van een wereldreligie te diskwalificeren, want die kufar wil in tweede instantie de Wil van de Verhevene óók niet ter discussie stellen, integendeel, die gaat het gesprek stelselmatig uit de weg, al wijzende op vrijheid van godsdsienst en vrijheid van meneningsuiting, put zich uit in verklaringen, manifesten en belijdenissen absoluut geen fascistoide islamofoob te willen zijn en klopt zich vervolgens publiekelijk trots op de borst.
's Heren wegen zijn ondoorgrondelijk.

Schoorsteenveger | 12-12-11 | 10:54

Islamitische zelfmoordenaars en hoofddoekmeisjes van 16 die verrukt glimlachen bij massamoorden op joodse kinderen worden door miljoenen moslims tevreden toegeknikt en bejubeld.
Shalome | 12-12-11 | 10:43 |
.
Naast de massale onderwerping aan een achterlijke religieuze doctrine en een tribale cultuur in de, ligt het landelijk gemiddelde IQ is de meeste islamitische landen rond de 80, zo'n beetje tegen het zwakbegaafde aan. en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_Global_In...
.
Wellicht dat het één en ander verklaart?

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:54

@vraagstaart | 12-12-11 | 10:37
Maar wij hebben toch Gladio?

hfakker | 12-12-11 | 10:48

Wie weet wat er in moskeeen opgeslagen is. Moskeeen zijn van oudsher kazernes en wapenopslag plaatsen. Ook wordt het gebied dat omringd is door moskeeen als islamitisch gebied beschouwd. Dus bijna heel Nederland wordt als islamitisch gebied gezien. Fijn om te weten en links Nederland snurkt vrolijk door.

Barbertjehangt | 12-12-11 | 10:46

@GodsEvenknie | 12-12-11 | 09:42
Wat is dan 'religie'?
Hetzelfde als 'iemand die gelooft?'
Of doel je meer op 'instituten en bewegingen die op grond van anderen hun geloof een beweging handhaven'?

hfakker | 12-12-11 | 10:45

@hfakker | 12-12-11 | 10:43
verwoordt-t

hfakker | 12-12-11 | 10:44

@Nietvoordekat | 12-12-11 | 10:06
Ja en dat verwoordt je dan door 'Alle fantieke geloofsmongolen ... moeten van de straat. Alle middelen hierbij zijn geoorloofd."
En er is nietmand die zijn verstand te rade gaat en denkt: "leuk hoor zo'n recalcitrant blogje met ongedittes en onnodig dates... maar ZIJN WE NOU HELEMAAL GEK GEWORDEN?!"

Dat heeft dus niemand door?
Dat je gewoon niet door hebt dat, zoals de duizenden jaren uitwijzen, gemoed, gevoelswaarde, norm... millimeter voor millimeter wordt opgebouwd en soms met meters tegelijk het raam uit wordt geflikkerd.

Meer en meer ben ik, trouw bezoeker en reaguurder dat ik hier ben, van mening aan het worden dat bij velen hier de mate van zelfstandig denken en het gehalte individuele mening, verwordt door een collectief elkaar de loef afsteken op bitsigheid en rauwheid.
En daar past wat mij betreft, na het lezen van diverse propagandaboeken uit de jaren '30, een prima Godwin bij.

hfakker | 12-12-11 | 10:43

de_Joego | 12-12-11 | 10:37
Natuurlijk niet.
De westerse wereld is niet onderverdeeld in rivaliserende stammen, clans en elkaar bevechtende religroeperingen. Een op hol geslagen Noor vindt een kolossale oppositie tegenover zich. Islamitische zelfmoordenaars en hoofddoekmeisjes van 16 die verrukt glimlachen bij massamoorden op joodse kinderen worden door miljoenen moslims tevreden toegeknikt en bejubeld.

Shalome | 12-12-11 | 10:43

Mooi artikel, maar "van hetzelfde laken EEN pak".

mijnajeniet | 12-12-11 | 10:42

vraagstaart | 12-12-11 | 10:37
.
Complete legers verliezen het van de 'massa'. Kent de geschiedenis talloze voorbeelden van. Moeten de 'massa's' wel in beweging komen natuurlijk...

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:42

Hey, maar ze gooien niet met waxinelichthouders!

Idontgiveafunk | 12-12-11 | 10:41

de_Joego | 12-12-11 | 10:25
.
Klaar? Waarmee? Ik stel een vraag. Probeer dáár eens een goed onderbouwd en beargumenteerd antwoord op te geven i.p.v. met 'rechten' aan te komen die ik ook heb.

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:38

rara | 12-12-11 | 10:29 | + 0 -

Dus als morgen een christenfundi hetzelfde doet is
het gehele christelijke geloof een bedreiging voor
de rechtstaat? Kom op zeg, denk eens na.. :')

de_Joego | 12-12-11 | 10:37

Ik heb het hier al vaker geplempt, maar die éne AK-47 stelt niets voor. Er zijn er duizenden naar de Brusselse moslimgemeenschap verscheept vanaf de Balkan en Tsjetsjenië. Vor 50 euro per dag te huur, zo'n ding.

Met dank aan de Brusselse socialistische fop-burgemeester Thielemans die net als zijn collega Cornelis vanGouda blijft volhouden dat er niets aan de hand is, wordt hier niets aan gedaan. De Belgische politie komt inmiddels niet meer in Kurechem - te gevaarlijk.

De islam-fundi's zijn voorbereid op een burgeroorlog in Europa. Gezien de voorbereiding van de autochtone bevolking lijkt me helder wie die oorlog gaan winnen.

vraagstaart | 12-12-11 | 10:37

rara | 12-12-11 | 10:29
Het is nog een graadje erger.
Nederland is een seculier land, maar vanwege de bloeddorst van moslimgroeperingen komen de Tofiks 'positief' uit de bus. Dat is het begin van het einde, want de stelregel had natuurlijk moeten zijn om de islam buiten onze politiek te houden.
Geweld in de islamitische wereld is van de overtreffende trap: de S4B is straks een halfzacht clubje vergeleken met de volgende ellende-bende die de baas wil spelen over S4B.
Zo is de islamitische strijd al 14 eeuwen aan de gang, en kwezels als Tofik zijn net zo ijdel en eigenwijs als de miljoenen die hen voorgingen. De ene moslim weet het altijd beter dan de andere en na 14 eeuwen hebben ze nog altijd niet in de smiezen dat er nooit eenheid (dus geweldloosheid) zal komen.

Shalome | 12-12-11 | 10:35

@rara | 12-12-11 | 10:29
De Sharia IS een bedreiging voor de rechtsstaat!

necrosis | 12-12-11 | 10:32

Wat is er eigenlijk op tegen om bij alle leden, kennissen, sympathisanten en familie van dit soort mongolen een inval te doen? Ik zeg het niet graag, maar pak ze allemaal maar op en vragen stellen doen we volgende week wel.

Biff Eagleburger | 12-12-11 | 10:32

@de_Joego | 12-12-11 | 10:25
Niet klaar. S4B heeft het recht dat jij hier plempte aangetast door een parlementarier aan te vallen. Deze aanval op de rechtsstaat komt uit islamitische hoek en is islamitisch onderbouwd. De Islam kan dus een bedreiging voor de rechtsstaat zijn.

rara | 12-12-11 | 10:29

Ach, de Chinezen maken tzt wel korte metten met die debielen. De moslims zijn natuurlijk gewend aan de plooibare West-Europeanen die altijd de hand in eigen boezem steken (ze zijn er zelf in gaan geloven dat de buitenwereld debet is aan hun extremistische gewelddadigheid, en dat hun 'cause' nobel is, moeha), maar de Chinezen zijn niet christelijk ingesteld. Enfin, daar komen moslims nog wel achter.

Shalome | 12-12-11 | 10:28

Mensen, er is echt niets aan de hand,dit is Belgie. In Nederland komt dat niet voor omdat wij mensen hebben die thee drinken met dit soort tuig. Ik dnek dat zeker in plaatsen als Utrecht we rustig kunnen rondlopen, daat zijn mensen als Aleid Wolfsen continue bezig met het voorkoemn van dit soort problemen door vooraf er voor te zoergen dat deze fundamentalisten zich prettig voelen in Nederland. Dus, lieve mensen, slaap zacht, en draag het gebroken geweertje maar.

Byter | 12-12-11 | 10:26

Dibi kopt ook kogels. Beton kopf hè.

Fukjoe | 12-12-11 | 10:25

Van Laken (stof) maak je een pak. Laken EEN pak dus. En die 4Holland/Belgium gekkies zijn provocateurs. De echte engerds zie je pas als het te laat is.

dubbert | 12-12-11 | 10:25

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:07 | + 0 -

"Artikel 18;
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften."

... zo, klaar. :)

de_Joego | 12-12-11 | 10:25

zeg maar jansen | 12-12-11 | 10:09

In alle islamitische buurten in de ontwikkelde landen is het een troep. Zelfs in Nederland, wat een ongelooflijk warm bad is voor degenen die er wonen. En dan nog vinden de islamitisch/Arabische volkeren wel een gaatje om hun extremistische gewelddadigheid op te projecteren.
Dat zou een wijze les moeten zijn voor alle positivo's die denken dat je met gelijkheid, burgerrechten en welvaart de bloeddorstige wreedheid van de radicalen in de islamitische wereld kunt bestrijden.
Afgezien van het feit dat je een dergelijk gelijkheidsniveau in de islamitische wereld NOOIT zult kunnen bewerkstelligen (daar zijn die volkeren totaal niet op ingsteld), is het glashelder dat zelfs onder de ideaalste omstandigheden het extremisme nog welig tiert. Zelfs zoals ze hier worden verwend met rechten, vrijheid, auto's, flatscreens, fatsoenlijk onderdak, meer dan genoeg te eten, medische zorg, huizen in het thuisland en 365 vakantiedagen per jaar - zelfs dan slagen de Arabisch/islamitische volkeren er nog in het extremistisch geweld op te zoeken.

Shalome | 12-12-11 | 10:22

Ik ken er zoveel die het tegendeel bewijzen. Zijn gewoon net mensen met hoop en dromem en ze willlen gewoon iets van hun leven maken.
Turrukje | 12-12-11 | 09:55
Wanneer ben je een goede moslim? Wanneer je volgens islam 'goede' moslim bent, of wanneer je volgens Nederlandse waarden en normen 'goede' moslim bent?
TIP: beide kan niet.

La Bailaora | 12-12-11 | 10:22

Quote: "Daar moet de overheid, de AIVD en de politie bovenop duiken, voordat zo'n moslimfundi een Tristan van de Vlisje pleegt met een Allah AK47bar. Kijk, vrijheid van meningsuiting is het hoogste goed. Maar als die meningsuiting moet worden onderstreept met een salvo uit een aanvalsgeweer tijdens een publieke aangelegenheid, dan zijn er grenzen overschreden. Opdoeken, die staatsgevaarlijke fundi's.".

Johnny verwacht pro-actief handelen van de overheid, politie en aivd.

Dat kunnen ze niet. Er moet eerst iets gebeuren voordat ze kunnen ingrijpen. Net als dat jij bedreigd wordt en daar bij politie aangifte van wil doen. Dan zegt zo'n koffiedrinker ook:

"Maar er is dus nog niets echt gebeurd?".

zeg maar jansen | 12-12-11 | 10:20

-weggejorist-

scootah rijdert | 12-12-11 | 10:17

welke sukkel gelooft nog in gebroken geweertje? Wapens bestrijd je met wapens en hoe sneller softe Europeanen dat snappen hoe meer levens er gespaard gaan worden.
Lol @ oproep om politie en AIVD er iets tegen te doen -lezen jullie je eigen site niet GS?

poli | 12-12-11 | 10:17

@ronald2887 | 12-12-11 | 10:06
Er is wel degelijk een passende diagnose te vinden: de afhankelijke persoonlijkheidsstoornis. nl.wikipedia.org/wiki/Afhankelijke_per...

Vervang wel even "anderen' door 'God'.

rara | 12-12-11 | 10:13

Het verbaast me niet. Rond Brussel zijn er hele volkswijken waar de politie zich overdag niet eens meer waagt.

En niet omdat de wegen er zo slecht zijn.

zeg maar jansen | 12-12-11 | 10:09

Turrukje | 12-12-11 | 10:03

Als je terug in de tijd gaat, sla dan niet de Ottomaanse overheersing over en de Arabische veroveringsoorlogen. Dat ging niet met het strooien van madeliefjes.
Je mist daarmee ook het punt. Wij willen die bespottelijke islamitische relistrijd niet omdat we die al hoog en breed achter ons hebben gelaten. Als moslims elkaar de reli-hersens willen inslaan, moeten ze dat zelf weten, maar dat moeten ze dan maar onderling uitvechten. Denk je dat een bloederige strijd tussen katholieken en protestanten in een islamitisch land uitgevochten zou kunnen worden? Hm?

Shalome | 12-12-11 | 10:08

Ik ken er zoveel die het tegendeel bewijzen. Zijn gewoon net mensen met hoop en dromem en ze willlen gewoon iets van hun leven maken.
Turrukje | 12-12-11 | 09:55
.
WAAROM worden deze 'moslims' met hoop en dromen, die gewoon in Vrijheid iets van hun leven willen maken dan geen EX-moslim? Ieder weldenkend mens die zich een middagje in de gedachtespinsels van de middeleeuwse pedofiele psychopaat verdiept, kan niet anders dan tot de conclusie komen dat zijn gedachtegoed op geen enkele manier bijdraagt om in Vrijheid 'iets van het LEVEN te kunnen maken'... islam is NB een doodcultus!

Bertus Betonsloper | 12-12-11 | 10:07

@Turrukje | 12-12-11 | 10:03
Jijbakken is een teken van zwakte.

rara | 12-12-11 | 10:07

@hfakker | 12-12-11 | 10:05
Volgens mij bedoelt Friet iets in de trend van "hou religie lekker ff voor jezelf in plaats van het aan anderen op te dringen". Waar ik me van harte bij aansluit.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 10:06

Als je geloofd in een denkbeeldig persoon, of stemmen in je hoofd hoort, ben je volgens de medische deskundigen geestesziek. Maar als er het woord "religie" aan vast hangt is alles geoorloofd zelfs ons geld was er mee bedrukt. Geloof is voor onzekere personen en zoooo middeleeuws!

ronald2887 | 12-12-11 | 10:06

@Turrukje | 12-12-11 | 10:03
Zullen we even kijken naar hoe het nu is, en niet naar hoe het 500 jaar geleden was? Thanks. Je gaat mij geen schuldgevoel aanpraten voor iets wat gebeurd is toen zelfs m'n ouders nog niet leefden.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 10:05

@Frietje_Oorlog | 12-12-11 | 09:41
Wat definieert een 'fantieke geloofsmongolen'? Een Rooms Katholieke overste zuster die Biafra kindjes probeert te voeden? Aardig fanatiek moet je daar voor zijn.
Moeder Theresa?
De honderdduizenden vrijwilligers die armen en gehandicapten als vrijwilliger helpen?
Of stuiten we hier op een oh zo lovenswaardig "ze motte geoan de smoew houwe wan ik wiw meej en hunnie motte mindej"

hfakker | 12-12-11 | 10:05

@hfakker | 12-12-11 | 09:58
Een flauwe opmerking richting religie is toch iets anders dan mensen bedreigen die het niet met je eens zijn en ze met eieren bekogelen en zo.

En met alle redelijkheid van de wereld is er niks mis met dat zinnetje. Tenzij je hier een zuiver, objectief, zo-niet-kwetsend-als-mogelijk betoog voor een flinke theedrinksessie verwachtte te lezen, natuurlijk.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 10:04

@Shalome
Jij hebt zeker nooit gehoord van de middeleeuwen, de eeuwenlange godsdienstoorlogen in Europa, jodenvervolging en de daarop volgende nationale wereldoorlogen. Inderdaad moslims zijn bloeddorstig en Europa is altijd een bastion van vrede geweest. Niet dus.

Turrukje | 12-12-11 | 10:03

Bokito ergo sum | 12-12-11 | 09:58

Was het maar zo simpel. Die 20 behoren tot een miljoenengroep. Als 20 extremisten een aanslag plegen in Pakistan, zeggen ze daar ook niet 'gut oh gut, wat veel aandacht voor die 20 randdebielen'.

Shalome | 12-12-11 | 10:03

Mag Dibi toch blij zijn dat het bij een paar eitjes is gebleven dan!

eekeek | 12-12-11 | 10:01

AK47? Verbaast? Dat hoort toch bij het uniform van die lui?

Baard, jurk, AK47. Zonder ben je geen echte...

ZKH EénOog | 12-12-11 | 10:01

@Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:56
Hulde en pluskudo voor door mij zeer gewaardeerde opeengebuiken en stapelen van gereverbeterherintroduceren van deze vebegeheronvolprezen taalvorm.

hfakker | 12-12-11 | 10:00

Turrukje | 12-12-11 | 09:55

Er zijn zoveel teleurgestelde mensen op de wereld. Maar het is prijsschieten in de islamitische wereld waar teleurstellingen (die overigens zeer relatief zijn) tot zoveel geweld leiden. Misplaatste superioriteitsgevoelens, een ongekend hoog aantal psychisch gestoorden (eeuwenlang inteelt) en een gewelddadiger inborst dan andere volkeren zijn daarvan de oorzaak, en die neem je niet weg met een opeltje voor de deur en couscous in het keukenkastje.

Shalome | 12-12-11 | 10:00

@Turrukje | 12-12-11 | 09:56
Ik lees de posts, en zie haat voor extremistische moslims. Vandaar m'n verwondering.

Uit nieuwsgierigheid: wat voor last ondervind je dan van extremistische moslims? En waarom schaar je je dan aan hun kant? (als je echt zo veel last ondervindt van religieus gehandicapten, had ik op z'n minst een opmerking tegen S4B verwacht)

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:59

Ahasveros | 12-12-11 | 09:55 | + 0 -
Voor dit soort groepen (die overduidelijk auditief, viseel en feitelijk geweld gebruiken) kan die term worden toegepast. De rest heeft het voordeel van de twijfel.

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:59

Turrukje | 12-12-11 | @ 09:52 heeft een punt

Bokito ergo sum | 12-12-11 | 09:58

Dan denk je: Hey Quid schrijft een keer een redelijk stukje, over idiotie en extreme gekkiness' en dan hop, dat ene zinnetje er weer bij.
Zo'n zinnetje dat bijna tot het subliminale beperkt blijft aan de lezer.
Maar als je het er even uit haalt, staat er een fucking enge tekst. Wat mij betreft vrijwel even eng en extreem als die van de idiootbaartden:

"Dat is het probleem met religie: hun eigen randgestoorde sprookjeswetgeving staat altijd boven de menselijke moraal en ethiek en stelt de sekte in staat om gewetenloos te moorden indien dat zo uitkomt. "

Onmiskenbaar een "Ik JQ's gedachtegoed staat boven dat van religielui".

Waarmee pot-ketel verhaal weer ond is. Gulliver's Travels -Religekkies- Lilliputs weer de -Aapmensfundi's- Blefuscuns achternarennen omwille het gelijk van stompe of scherpe kant van het ei welke dient te worden geopend.
Niet begrijpend dat je prima om elkaar heen kunt leven, mits je elkaar de ruimte gunt. Wat dus 2 kanten op werkt, maar wat minder bij JQ.

hfakker | 12-12-11 | 09:58

Mooi man, nou is nieuws plaatsen over geweldadige fundamentalisten die werkzaam zijn op Nederlandse bodem reeds "propaganda". Niet de acties van deze mongolen die als propaganda veroordeeld worden, maar de boodschapper. Als apologeet voor deze missing links zit je hier ook nog eens verkeerd vermoed ik.

Snikkeldrift | 12-12-11 | 09:57

@Turrukje | 12-12-11 | 09:52
Want er is niks bedreigends aan mensen met een "explosieve" geloofsovertuiging, met grof geschut? Volgens mij niet minder dan terecht dat mensen daar bang voor zijn, en daar zit de nieuwswaarde in.

En volgens mij is het voornaamste doel van S4B propaganda? Aardig ironisch dat je dan GeenStijl van propaganda beschuldigt.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:56

Kudo's voor de verherintroductie van het woord 'ootmoed' Quid.

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:56

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:53 |
Lees de Posts zelf en oordeel zelf.
Ik haat extremistische moslims meer dan iedereen hier denk ik want ik zal er meer last van ondervinden.

Turrukje | 12-12-11 | 09:56

Lanceert nu officieel de termen:
Islamofascisten
Islam nazi's

Ahasveros | 12-12-11 | 09:55

Shalome | 12-12-11 | 09:50 | + 0 -
Over dwaze opmerkingen gesproken, bekijk je eigen Posts over moslims nog eens. Volgens jou zijn ze allemaal bloeddorstig. Ik ken er zoveel die het tegendeel bewijzen. Zijn gewoon net mensen met hoop en dromem en ze willlen gewoon iets van hun leven maken.
Maakt deze shariadebielen niet minder trieste idioten waar de meeste moslims in NL N.I.E.T.S van moeten hebben.

Turrukje | 12-12-11 | 09:55

Dat 'zet de ME maar klaar' suggereerde toch al zoiets?

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:54

Als Allah zo groot is, waarom heeft 'ie dan dit pisvolk nodig om duidelijk te maken dat 'ie zo groot is?

DomineeZwemzaad | 12-12-11 | 09:54

@Turrukje | 12-12-11 | 09:50
Je praat peop, Turruk. Als jij haat tegen extremistische moslims gelijkschakelt aan haat tegen _alle_ moslims, zegt dat meer over wat jij (misschien onderbewust) van _alle_ moslims denkt.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:53

Allah AK47bar, het beste woord tot nu toe uit Johnny's schlemiele strotje, dat dan weer wel.

Dr.Zeldenrust | 12-12-11 | 09:53

Turrukje | 12-12-11 | 09:49


:-)

En jij denkt dat in de Arabisch/islamitische wereld de rivaliserende moslims elkaars mening opeens na 14 eeuwen strijd zullen respecteren?
Goed hoor, blijf positief denken.

Shalome | 12-12-11 | 09:53

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:48 | + 0 -
20 marginale idioten die uit België moeten komen omdat ze in notabene Amsterdam niet genoeg mensen kunnen optrommelen laten aan dimmis het ware gezicht van de islam zien?
Mooi dat je toegeeft dat dit dus wordt opgeblazen voor propaganda doeleinden om mensen bang te maken.

Turrukje | 12-12-11 | 09:52

Er is nog helemaal geen sharia for nederland.
Die Balie knokploeg actie was een viral om dit op te richten. De pers plaatst keurig de foto's en depressieve werkloze Rashid denkt een doel in het leven te hebben gevonden.

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:51

@Turrukje: ah, je pleit voor het verzwijgen van nieuws omtrent activistische extremistische moslims. Komt dat goed uit of zo...? ***iets met kaatsen***

Los van het feit of er "te veel" aandacht is geweest op GS voor deze idioten kan je toch niet ontkennen dat het nieuwswaardig is dat er een automatisch wapen is gevonden bij een van de zwakbegaafden die nog geen week geleden openlijk geweld pleegden tegen o.a. een parlementarier? Ook al was het een ei?

Snikkeldrift | 12-12-11 | 09:51

Turrukje | 12-12-11 | 09:46

Dat is een dwaze opmerking en dat weet je zelf ook wel. Met doodzwijgen bestrijd je hun bloeddorst niet. Ik blijf liever alert dan mijn oren dicht te stoppen en een dolk in mijn rug te krijgen van die geflipte geloofspsychopaten.

Shalome | 12-12-11 | 09:50

Vrijheid van meningsuiting moet met spugen, eierengooien en schreeuwen om te storen al verboden worden.

Einde van de Domheid | 12-12-11 | 09:50

hooliganica hollandi | 12-12-11 | 09:48 | + 0 -
Ik heb het over extreme reacties van moslimhaters. Ook in dit topic veelvuldig te bewonderen.

Turrukje | 12-12-11 | 09:50

@Turrukje | 12-12-11 | 09:47
Niet alle moslims zijn bloeddorstige monsters, maar een opvallend groot deel van de bloeddorstige monsters...

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:50

Shalome | 12-12-11 | 09:47 |
En in Tunesië en Marokko kiezen ze voor gematigde islamitische partijen en de meerderheid voor seculiere partijen zelfs. En nu ?

Turrukje | 12-12-11 | 09:49

Meest geproduceerde wapentuig ter wereld. En dan zou er 1 in Belgie zijn ? Ongelooflijk !

exkoppijn | 12-12-11 | 09:48

@Turrukje | 12-12-11 | 09:46
Daar ben ik het niet mee eens. Dit laat mooi het echte (of tenminste het dubbele) gezicht van de islam zien. Aangezien er nog zat dhimmi's in Nederland zijn, is dit wel degelijk nieuwswaardig.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:48

@Turrukje | 12-12-11 | 09:45: die extreme reacties moeten ze gewoon voor zich houden en niet als een 'klein kind' reageren wanneer ze met kritiek te maken krijgen .

hooliganica hollandi | 12-12-11 | 09:48

Shalome | 12-12-11 | 09:41 |
Dit bedoel ik nou , de ontmenselijking van moslims, alsof het hier niet zo lang geleden anders was. Alsof moslims bloeddorstige monsters zijn...

Turrukje | 12-12-11 | 09:47

Turrukje | 12-12-11 | 09:45

Alertheid is beter dan rookgordijnen zoals in Egypte, waar opeens de meerderheid van de bevolking democratisch voor islamistische en salafistische partijen kiest.

Shalome | 12-12-11 | 09:47

@Turrukje | 12-12-11 | 09:45
Doodzwijgen werkt niet.

rara | 12-12-11 | 09:47

Hear hear!

spellingsnazi | 12-12-11 | 09:47

@Earl Hickey | 12-12-11 | 09:39
Graag. Doe mij maar gunpowder thee, dat is toepasselijk.

rara | 12-12-11 | 09:46

@GodsEvenknie | 12-12-11 | 09:42
Morbide vergelijking, en ik zou het anders verwoord hebben, maar het vertoont bepaalde gelijke trekken. Was het maar goedaardig.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:46

Geef dit soort marginalen niet zo een groot podium, dat is precies hun doel. Daarom vallen ze ook vrijzinnige moslims aan, zij willen het debat beheersen.

Turrukje | 12-12-11 | 09:46

Om nou te zeggen dat ik verbaasd ben over dit bericht? Nee, niet echt.

Zure Boer | 12-12-11 | 09:45

@hooliganica
Helemaal waar, maar die opereerde dan ook in het geniep. Deze groep wordt nu van alle kanten in de gaten gehouden.
Ik zie die debielen ook liever oprotten , daar niet van, maar ze krijgen hier extreem veel aandacht , wat weer tot zeer extreme reacties met betrekking tot alle moslims leidt hier, die weer weggejorist moeten worden.

Turrukje | 12-12-11 | 09:45

Tijd dat de vijheid van religie eens opgedoekt wordt. Archaïsch stukje dode letter dat prima onder de vrijheid van meningsuiting en het artikel 1 valt, met uitzondering van hersenaandoeningen als het denken dat je naar de hel gaat als je een niet-doodgemarteld stuk vlees eet. Ik bedoel, kom op, het is ondertussen de 21e eeuw.

Nietvoordekat | 12-12-11 | 09:45

Mijn mond valt er van open. Dat had ik nou niet verwacht van een organisatie die de religie van de vrede predikt.

Mister Crabs | 12-12-11 | 09:44

Wapen stond te koop, gewoon knap staaltje VOC mentaliteit.

zuurkool | 12-12-11 | 09:43

@ unieke-nick . Kijk en daar kan je dan een AK-47 tegen gebruiken .

likmegaties | 12-12-11 | 09:43

hooliganica hollandi | 12-12-11 | 09:42 Laten we het hopen

Bokito ergo sum | 12-12-11 | 09:43

Religie: de kanker van de samenleving!

GodsEvenknie | 12-12-11 | 09:42

Turrukje | 12-12-11 | 09:[email protected] Anders Breivik was ook in zijn eentje .

hooliganica hollandi | 12-12-11 | 09:42

Quid, helemaal mee eens!! Alle fantieke geloofsmongolen (van welke religie dan ook!) moeten van de straat. Alle middelen hierbij zijn geoorloofd.

Frietje_Oorlog | 12-12-11 | 09:41

Dat er nog steeds ideologen zijn die menen dat meer gelijkheid, welvaart en rechten in de islamitische wereld het extremisme zullen doen verdwijnen.

[homerisch gelach]

Zelfs als je daar een Europees welvaartsniveau bereikt (miljoenen extremisten met onderdak, welvaartsbuik en een dikke uitkering) zullen ze hun wreedheid en bloeddorst niet temperen. De belligerent haatverslaafden laten zich hun raison d'etre niet afpakken.

Shalome | 12-12-11 | 09:41

Ze zijn met 20 man, marginale debielen dus, snap niet waarom Geenstijl ze al maanden groter probeert ze te laten lijken/maken dan ze zijn.
Komt dat goed uit of zo ?

Turrukje | 12-12-11 | 09:40

Nog een kopje thee iemand?

Earl Hickey | 12-12-11 | 09:39

het engste wat we op deze planeet hebben? dan heb je mijn schoonmoeder nog niet ontmoet.

unieke-nick | 12-12-11 | 09:39

*knock knock modus aan*
klop klop.
Wie is daar?
Binnenzonderkloppen!
Binnenzonderkloppen wie?
Team binnenzonderkloppen omdat je godverdomme een aanvalsgeweer hebt wat doorgaans wordt gebruikt door religekkies in toekietoekistan om mensen om te deauden!
*knock knock modus uit*
Wegstoppen in een (psychiatrische)gevangenis en de sleutel weggooien. Opbokken met deze door waanbeelden doorspekte idioten.

Jezweetzelluf | 12-12-11 | 09:39

Je verwacht het niet he.

irriducibili79 | 12-12-11 | 09:39

Ieslam ies vrede!!Als je dat niet vindt krijg je een kogel door je kop!

Acid_Nightmare | 12-12-11 | 09:36

Overheid en ingrijpen, Quid? Mooi utopisch beeld, dat is.

Überbottehork | 12-12-11 | 09:36

Niet dat het me gigantisch verbaast, maar toch wel een enge gedachte dat dit soort idioten over zware wapens beschikken. Hij/zij zal maar eens op en dag wakker worden met het idee dat hij een martelaar is..

Absoluut niet waar | 12-12-11 | 09:36

Pfff, need more koggie.

Wil Kutommelul | 12-12-11 | 09:36

Daar moet je gewoon respect voor hebben.

Bokito ergo sum | 12-12-11 | 09:35

De kalashnikov was waarschijnlijk onderdeel van een grotere partij. Wapenhandel is een goede manier om geld te verdienen, en zelf altijd wapens op vooraad te hebben. Het is ook erg makkelijk om van gebruikte wapens af te komen; je verkoopt ze door via de zwarte markt.

Binnenkort in dit theater: bankovervallen met kalashnikovs.

rara | 12-12-11 | 09:35

En hier had de gemiddelde kroeg in uitgaansgebied een uzi achter de bar liggen, voordat de failliet gingen that is. Er zijn veel meer wapens in omloop dan mensen denken. Wat niet wegneemt is dat de combinatie extremisten met wapens fataal is en niet zou moeten kunnen.

Wil Kutommelul | 12-12-11 | 09:35

Belgen zelf hebben geen wapens in huis *kuch*

ojédiaré | 12-12-11 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken