
Holy shit. We houden geen normale bank meer over op deze manier. Ratinghoaxer S & P heeft bij niet minder dan 37 internationale banken de kredietwaardigheid
gedowngraded van AAA naar Aarghditgaathelemaalverkeerd. En ja hoor: eindelijk is ook de Rabobank de sjaak. De bank gaat maar liefst twee stappen terug naar AA (AA+ zit daar nog tussen). De triple A rating was altijd het stokpaardje van de Rabo die als coöperatieve bank door de crisis heen leek te laveren. Maar dat is nu dus even helemaal voorbij. Een fijne gedachte voor al die hardwerkende Nederlanders met hun aflossingsvrije hypotheekje. Gelukkig verkeert de boerenbank met ideeën in goed gezelschap. Ook bij Citigroup, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Wells Fargo en Bank of America ging de rating omlaag. Het kan niet anders of Rabo moet rigoureus gaan snijden in de uitgaven. Te beginnen met de
sponsoring. Vergeet dus maar Nederlandse etappeoverwinningen in de Tour. Die nationale wielerploeg die om de prijzen meedoet zijn we kwijt. Hetzelfde geldt voor de hippische evenementen met Rabo-reclameborden langs de kant. Dat gekloot met peerden is afgelopen. Hockey idem dito. Niet meer te betalen. De heren worden direct volledig weggesaneerd. De dames mogen tot nader orde in strings doortrainen zolang het budget het toelaat. Ook de Floriade en alle overige cultuur & milieudingetjes staan op de tocht. De bankenmannetjes hebben even belangrijkere zaken aan hun hoofd. Zoals in de gaten houden of de euro vandaag of morgen zal exploderen. Nog een keer kijken naar die goede ouwe tijd kan
HIERRR. Nu weer op uw centen letten.
Reaguursels
InloggenEn ome Pat Condell geeft ook weer eens een gepeperde samenvatting:
www.youtube.com/watch?v=vGQIxYfKKtc&am...
Wat kun je anders nog, na het schenken van een 'Pooring Smoothy' ala fraudante!
Vieze kut rating agencys veranderen plots de regels en cashen vervolgens op hun vooringenomen posities.
Die "A-tjes" zijn gewoon te koop hoor!
Ik las hoerenbank.
@mygfisbrazilian | 30-11-11 | 11:20
Heb hem inderdaad ook al een paar keer gepost. Dit is ook een must see; http://www.youtube.com/watch?v=swkq2E8mswI
Tsja, als alle banken zwakker worden, dan moet gewoon het rating referentiekader worden aangepast. Is de Rabo zo weer AAA! :)
Er zal wel gerate worden om er zelf beter van te worden, of om anderen uit de wind te houden of om 'n trap (na) te geven. Ik betwijfel de eerlijkheid en de momenten van deze kredietwaardigheid-waardering door o.a. S&P.
Geen geld meer naar Hockey. Cruijff heeft echt gelijk met z'n ieder nadeel heb se voordeel.
De Rabo is al een hele tijd bezig met bezuinigen en reorganiseren. Niet altijd even doordacht want soms door het verminderen van dienstverlening en sluiten van kantoren. Dat ze daardoor voeling met hun klanten verliezen en zelfs klanten kwijtraken, kan sommige "reorganisatoren" blijkbaar weinig schelen.
Of willen ze sommige klanten gewoon niet meer? De Duitsers hebben daar een term voor:" Kundenbereinigung" (een goed Nederlands woord daarvoor ken ik niet)
Ongelofelijk hoe weinig reaguurders hierboven de context van dat 'verlies' van de triple-A status bij S&P begrijpen. Onderontwikkelde volk, dat geen enkel inzicht, laat staan doorzicht, heeft. En, niet gehindered door enige kennis van zaken, vrolijk door blijft blaten, zelfs nadat MrTitanski om 09:01 al aangegeven heeft waar de gewijzigde rating in zit.
* zucht *
Wanneer wordt S & P gedowngraded?
Brussselmans, over waar je geen verstand van hebt moet je niet oordelend publiceren.
Ratingbureaus zijn het ideale middel om de koersen te sturen en gigawinsten te maken op aandelen.
Niemand gelooft toch nog, dat dit soort clubs onpartijdig, onbevooroordeeld en/of integer zijn?
Hetzelfde geldt trouwens voor die banken, want de kleffe reclames (RABO met zijn ideeën, spaarplannen en belang van de klant voorop; kots! -en check die rentes-) zijn op geen enkele wijze in overeenstemming met de interne werkwijze en -cultuur.
Knoop maar eens een gesprekje aan met zo'n bankmedewerker (financieel adviseur of zo) en vraag eens door hoe dingen gaan. Daarna vind je zelfs een spaarrekening al eng.
Kapitalisme is een complete faal geworden. wie vind er een nieuw model uit zonder economisch gewin? (KLinkt wel heeuul erg links)
Laat financiele stukjes maar weer gewoon over aan Verhaar, dit slaat weer als een tang op een varken.
Geen enkele bank is nog triple A, de Rabobank heeft nog steeds de hoogste notering, alleen heet die anders.
Ongeveer hetzelfde als wijven broeken verkopen in maat 32, terwijl het eigenlijk 42 is...
@Lanexxx: en waarschijnlijk een betere baan hebben als jijzelf. Zo werkt het systeem kennelijk hier in NL. Al die bankbestuurders op dit moment, hoe kan het dat een Zalm nu de baas is bij De Bank.
Zo duidelijk als wat, die rating bureaus zijn met eigen politiek bezig.
Hoogervorst aangehoord over de crisis, wel even eerst het zorgsysteem in Nederland helemaal verpest en nu kommer en kwel roepen in zijn nieuwe rol.
@Pasta-saus | 30-11-11 | 08:41
Inderdaad. Money As Debt is een pareltje, verplichte kost, en volledig op Youtube. Ik heb 'm hier al vaak gepost maar nog maar eens dan:
www.youtube.com/watch?v=Dc3sKwwAaCU
Euhm, ze mogen dan wel geen triple A status meer hebben, maar:
"Rating agency Standard & Poor's (S&P) today announced its new ratings for the top 37 global banks according to its new methodology. S&P has awarded Rabobank the highest rating of all these 37 banks: AA with a 'stable outlook'."
De Rabobank is dus wereldwijd nog steeds de beste bank. Er is dus geen ENKELE bank meer met een AAA status.
Weet iemand een bank die nog wél een tripe A rating heeft? Misschien eentje in Canada of Austalie? Die landen zijn enorm groot, er wonen relatief weinig mensen en ze bulken van de grondstoffen. Die gaan niet failliet denk ik.
Logisch eigenlijk: een bank die al jaren zwaar in één van de meest verrotte sporten ter wereld zit is niet te vertrouwen toch? Wielrennen staat stijf van de doping en onderlinge afspraken wie wint en wie het geld krijgt.
Puur bedrog. Een fatsoenlijk bedrijf laat zich niet in met zo'n sport.
@Bigi Bana Boy | 30-11-11 | 10:45
Ik dacht dat je een ander verdienmodel had bedacht:
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
XverderNix | 30-11-11 | 08:40
Geloof ik graag. Het hele debakel rond de subprimes en de problemen rond Fannie Mae, Freddy Mac en Lehman hebben ze niet zien aankomen. Yeah right ....
Wie vertrouwt er nog iemand van al die 'beoordelers'. Ineens ligt Spanje aan het infuus, ineens ligt Italië voor 600!! MILJARD op het droge te spartelen. Alle toezichthouders ten spijt alle accountants alle europarlementariërs alle leiders en bestuurders iedereen ligt te slapen. Wie bestuurt wat nu eigenlijk, het zijn allemaal prutsers. Hans Hoogervorst (ja mensen een VVD-er) zegt eigenlijk met de wetenschap van nu, is de één grote flop. Nout Wellink, ja die oud DNB-er zegt er moet een 2de Maastricht komen. Klaas Knot gelooft er ook niet meer zo in. Ondertussen zitten de makelaars nog steeds te hopen dat zij u en mij huisjes kunnen verkopen voor minimaal 35% boven de werkelijke waarde. Gewoon afwaarderen die smerige huizen, speur eens een uurtje op Funda en bekijk wat voor baggerhuizen er tegen woekerprijzen worden aangeboden. Dit kan zo inderdaad niet langer en meer. (als Geert het zou zeggen hebben wij een andere discussie maar iedereen is inmiddels wel weer wakker).... MOOI!
Ik ga binnenkort voor een volledige gowtu mofo, een bek vol gouden tanden en kiezen. Staat niet verkeerd bij negerts en niemand die mij dan nog wat maakt tijdens deze crisis.
Ik heb begrepen dat S & P als eerste de nieuwe rating-normen hanteren (Al een tijdje).Daarbij speelt de mate van transparantie een grote rol i.v.m. de de mogelijkheden van staat- , IMF- en EU-noodfonds- steun.De RABO-bank is niet beursgenoteerd ,dus is die een makkelijke "prooi" voor de rating-bureau's.
Niks aan de hand mensen. S&P heeft nieuwe voorwaarden, dus voor alle banken een lagere rating. AAA is nu bijna niet meer mogelijk.
Als we die ratinghoaxers nou een gewoon lekker negeren!
Het spel is zo verbijsterend simpel dat het een wonder is dat de politiek dit laat doorgaan:
Goldman Sachs c.s. nemen eerst posities in ( short gaan, futures, valutamarkten, etc ) en laten daarna de door hen betaalde ratingbureaus het werk doen.
Kassa. Met dank aan het klootjesvolk.
@Che_cuevara | 30-11-11 | 09:29
Sommige reaguurders wil je toch niet in jouw Zeeland hebben wonen?
necrosis | 30-11-11 | 09:38
hahaha niet te fijn hey :D.
Maar dat zou altijd nog een optie kunnen zijn. Laat ik net nog een productiebedrijf gebeld te hebben waar misschien nog een ploegendienst vrij komt. Dus dat zou mooi zijn. werk is werk en geld is geld. Maar alsnog bedankt voor de tip! <:-)
Allemaal leuk en aardig, zo'n rating maar hoe zit het met de Michelin sterrenkwalificatie van de bedrijfskantine?
drenkeling69 | 30-11-11 | 09:51 | + 0 -
Ik moet meer koffie drinken zie ik...
Het gaat niet over de kwaliteiten van de Rabobank maar om het aanpassen van de rekenmethode. Geen enkele bank krijgt nog een AAA-rating. Rabobank heeft nog steeds de hoogste waardering. fd.nl/economie-politiek/553949-1111/sp...
Polletje Piekhaar | 30-11-11 | 09:49 | + 0 -
Praatte laatste met een inspecteur van de pliesie. Die vertelde me dat ze helemaal gek werden van alle
misdadigers die nu vrij uit het Oostblok deze kant op komen om te 'werken'. En het wordt straks helemaal jofel als Albanezen en Kosovaren hier vrij mogen komen. Rovers zijn het, allemaal!
eerstneukendanpraten | 30-11-11 | 09:50
ironie is jou vreemd?
drenkeling69 | 30-11-11 | 09:45 | + 0 -
Dat geld is per definitie NIET zwart, hebben wij hier bankgeheim of zeau?
En die euro crisis wordt pas opgelost wanneer alle macht is overgedragen aan het Polit buro in Brussel. Dan kunnen de niet gekozen aparatchiks van de europese commissie over ons en zonder ons beslissen. We mogen van het Schengen verdrag onze grenzen in noodgevallen maximaal dertig dagen sluiten, maar Kameraad Barroso wil dat zo'n beslissing eerst door de europese commissie wordt goedgekeurd. Dag Nederland, het was leuk er gewoond te hebben,maar das war einmal.
Che_cuevara | 30-11-11 | 09:29 | + 2 -
Dan hoef je op medereaguurder bijstandskoning niet te wachten...
*vraag zich af waar is gebleven hij*
nunc_ | 30-11-11 | 09:37 | + 0 -
Had ik ook al begrepen, maar ja, Brussie moest nu eenmaal zijn verplichte bijdrage leveren en had met een deadline te maken....
Iedereen die minder dan een ton op één rekening heeft staan hoeft helemaal niet om zijn geld te denken, waarde Brussie, dat valt gewoon onder het DGS. Of denk je dat ALLE banken in 0031 gaan vallen of zeau. En als het om dit soort zaken gaat is Verhaar toch de aangewezen man om hier over te berichten?
*wel tot zaterdag wacht*
Ooh jee, waar moeten die boeren nu heen met hun zwart geld?
Mooi voor die kudt bank. Arogant als het maar kan. Gun ze dit dus van harte.
@Che_cuevara 9.30
Precies daar ontbreekt het bij de banken aan, persoonlijke warme belangstelling en service, heb toevallig een akkevietje met de ING, maar denk maar niet dat je daar aan je trekken komt.
@Che_cuevara | 30-11-11 | 09:29
Sommige reaguurders wil je toch niet in jouw Zeeland hebben wonen?
@Brusselmans, de Rabobank is de enige bank die gedowngraded is van AAA naar AA. Alle andere banken zijn verlaagt naar A+, A of zelfs A-. Kortom, de Rabobank is nog steeds de sterkste speler (van de hele wereld).
Driemaal raden wat er met de rente op al die hypotheken gaat gebeuren. Dan baal je in je Vinex-hut.
De Romeinen noemden het aurum, in het periodiek systeem der elementen wordt het aangeduid met Au; atoomnummer 79, ik zie het in deze turbulente tijden als een goede belegging... in troy ounce welteverstaan.
@Bolesmales | 30-11-11 | 09:27
Bij de spermabank doen ze nog wel aan service.
En daar is ook nog veel "handwerk" bij.
@Jos Brinkie | 30-11-11 | 09:26
Naar Zeeland verhuizen hé/
Werk zat in Zeeland.
Rabobank vraagt nog wel mensen om hun triple A status te bewaken... www.rabobank.nl/images/3554_vacature_r...
En het staat nog 313x op hun website...
Neeeee, we gaan toch niet bezuinigen op Nederlandse etappeoverwinningen hè.
Het is hier al zo grauw en kil sinds er over 4 jaar nog maar 700 miljoen naar kunst en cultuur gaat en nu ook nog dit.
Ik zeg occupyen die Alpe dHuez.
* zich plotseling realiseert dat de laatste Nederlandse etappewinnaar nog in een shirt van de Boerenleenbank reed *
Als zelfs de meest degelijke bank van Nederland al zijn triple a status verliest, welke bank is dan nog wel krediet waardig... overweegt om een rekening te openen bij de spermabank.
De rabo doet het zo slecht nog niet, evenals Quid's bericht dat het met Nl ook niet zo slecht gaat dan iedereen maar loopt te roepen.
Bv. mijn vriendin zit ook werkloos thuis, en zelfs putjesscheppers zoeken ze niet op dit moment, maar ze ontvangt wel gewoon netjes haar WW. Hopelijk echter dat na deze periode er wel iets naar voren komt. Gewoon opletten en blijven bellen, want wat gewoon een feit is is dat als je wilt werken, er werk te vinden is. Dus dat komt ook goed.
De Rabobank stond er altijd beter voor dan de andere banken omdat het een niet-beursgenoteerde coöperatieve bank is. Maar de besmetting raakt nu ook hen al is dat al een tijdje zichtbaar bij de kredietverstrekking via Rabo. Sinds een maand kregen commercieel vastgoed en horeca 0 euro. Sinds vorige week kan het hele MKB het schudden. Men is zo in paniek dat er geen cent meer uit mag. Overigens was dit bij de NL "staatsbanken" ING en ABNAmro al langer het geval.
@Doc Damage | 30-11-11 | 09:17
Hoe meer schuld, hoe beter het gaat; want meer geld. Zonder schuld zou de bank dat geld niet aan kunnen maken, uit het niets... Maar het plebs heeft een biefstuk op tafel 's avonds; dus gaat het prima.
XverderNix | 30-11-11 | 08:40 | + 13 -
de docu Inside Job, is dat iets met endoscopie en de voorman van rood-Nederland? In dat geval kijk ik liever niet
Als het slecht gaat met een bank en ze hebben moeite om geld aan te trekken verhogen ze gewoon de rente voor hun klanten. Dus mensen die nu geleend hebben naar vermogen (wat ze maximaal kunnen afbetalen) zullen straks niet meer de rente van hun aflossingsvrije hypotheek kunnen aflossen. En daar zit je dan met je woning die minimaal 20% minder waard is dan wat jij er voor betaald hebt op het hoogtepunt van de hypotheek-hype.
Kijk vroeger had je de DSB ( AAA ) ome Dirk.
Die trok zijn eigen koers, en altijd trippel AZ
Pasta-saus | 30-11-11 | 09:13 |
En dat het niet te doorgronden is heeft een reden. Zodat u en ik niet door krijgen hoe er met fictief geld echt geld wordt gemaakt waardoor uw loon in echt geld geen ruk meer waard is. Die rijke amerikanen roepen niet voor niets dat ze meer belasting willen betalen. Bang voor een opstand als het plebs het door krijgt.
Voorspelbaar.. De grootste hypotheek verstrekker van Nederland ziet gewoon de credietwaardigheid verdampen omdat een steeds groter wordende groep niet meer kan voldoen aan de lasten. Nu kunnen ze het sussen door uitstel van betaling te regelen maar voor hoe lang? Half Nederland leunt op de Rabobank en dat gaat ten koste van de stabiliteit. Niet, zoals de Rabobank zelf verklaard, omdat de economische situatie (markt) zwaarder mee telt bij een tripple A status.
Aanpassing Triple A status Rabo wordt geframed als crisisgevoel terwijl het aanpassing criteria betreft en niets over bank zegt. Dus...
Fijn, die hele tour de france is sowieso een evenement uit het verleden dat op voorbij sentiment draait.
Dat men nog notie neemt van wat die ratinghoaxers blèren...
@zeg maar jansen | 30-11-11 | 09:09
Maarja, wij snappen dit ook allemaal niet. Veel te moeilijk voor ons, hun regelen het wel even. Zij hebben er verstand van..
afgelopen maandag nog een sponser avond van de rabobank gehad ik het theater zat voor de helft vol met verenigingen die ook gesponserd werder door de rabo
toen sprak de rabo nog vol lof
ik hoop dat we de centen nog krijgen van de rabo
voor onze vereniging
goed of slecht maakt niet uit , maar zo te zien denken ze er op de beurs anders over...
www.rtl.nl/financien/rtlz/vandaag/
@XverderNix | 30-11-11 | 09:06
Staan gewoon op Jijbuis!
wakkere_nederlander | 30-11-11 | 09:05 Precies, de bank is niet veranderd, het zijn de regels van het spel die aangepast zijn.
Bankenrating is als het songfestival, je kunt er niets van zeggen.
Is het al tijd om naar de wapenkamer te rennen en heul hard te roepen:"we gaan hartstikke deaud!1one1!!"? Indien nee, dan kijk ik het allemaal nog even rustig aan en laat dit soort onzinnge ratingsberichten langs mij heen gaan.
@pasta-saus - dank u, zal ze binnenkort eens kijken
Je zou ook kunnen zeggen: 'Rabobank nog steeds een solide AA status ondanks bankencrisis.'
MrTitanski | 30-11-11 | 09:01 |
Inderdaad, men kijkt nu ook naar de economische omgeving en land/zone waarin de bank zich bevind. Ik denk dat GS wel weet waar het over gaat, maar dat is natuurlijk niet zo leuk. Nuanceren doen we maar zelf.
Zie ook:
twitter.com/#!/JackdeVries/status/141...
www.perscentrumrabobank.com/publicati...
"Ratingbureau Standard & Poors (S&P) maakte vandaag de nieuwe ratings bekend van de 37 grootste, internationaal opererende banken, gebaseerd op haar nieuwe methode. S&P kent de Rabobank van deze 37 banken de hoogste rating toe: AA met een stable outlook. "
Volgens mij zijn de criteria van de ratings alleen aangepast en zit GS maar weer bij te dragen aan de crisis.
Maar wat betekent dit nu voor een klant die om een hypotheek vraagt?
@HSVOBW klopt dat heb ik gisteren ook gezegd in een blog van iemand die de rabo op zat te hemelen.
De Rabobank ziet het zelf als heel positief. Zie dat commentaar dan! "De Rabobank blijft net als bij Moody's, Fitch en DBRS de hoogst gewaardeerde private bank ter wereld. De Rabobank ziet in de nieuwe rating van S&P haar stabiliteit en sterke kredietwaardigheid herbevestigd."
Hebben ze de rating van de Euro zelf inmiddels ook al verlaagd? blog.artasmoney.com/art-as-money/41017...
"S&P liet in een verklaring weten de bank te hebben getoetst aan nieuwe criteria". Niet de stabiliteit is gewijzigd maar de spelregels.
-weggejorist-
S&P voor de wereldheerschappij !
Tja, wat niet goed is gaat stuk.
laat maar klappen,smerige graaiers met hun miljoenmaal bonussen,en virtuele geld spelletjes ,zal er geen traan om laten ,ik ga wel ff met me baas praten ,ik wil gewoon het vertrouwende vrijdag middag loonzakje terug!
Worden we allemaal wakker? Rabobank was net zo ongezond als alle andere Nederlandse banken. Verschil is dat de miljarden van de Rabobank niet van de Nederlandse overheid maar van de Amerikaanse overheid kwam.
neem het gewoon ter kennisneming aan en ga gewoon door met wat je doet. Maak ze niet belangrijker dan ze zijn.
Salarissen zijn in nl gemiddeld met 30% gestegen sinds 2000, bij de bankmedewerkers (lees dieven) ruim 65%. Wanneer ze de komende 10 jaar de lonen niet verhogen en dus weer gelijk lopen met HARDwerkende nederlanders, hun 50 vakantiedagen tot normaal niveau terugbrengen en hun bonussen inleveren komt de AAA rating weer in het vizier!
Wanneer hebben mensen het nu eens door dat America de euro kapot willen hebben!.
Geen euro dan wordt de maat staaf weer Dollar.
Dergelijke ratingbureaus zijn DE reden van de crisis. Eerst lagen hun ratings aan de basis van het lenen waarbij de sky the limit was en nu duwen ze de banken in elkaar met hun ratings.
Want zeg nou eerlijk, die ratingbureaus moeten wel heel goed zijn als ze eerst hun ratings verlagen van een bank of land en vervolgens de boel inklapt. Actie vs gevolg.
Verbieden die bureaus!
@Kaas de Vies | 30-11-11 | 08:42
Dit hele systeem was niet mogelijk geweest zonder het meewerken van de politiek. Waar Obama nog zoveel aan zou gaan doen...
-weggejorist-
Same shit different day. Gegraaid wordt er toch wel. Gegokt met uw geld ook.
Rabo had nooit AAA mogen krijgen.
Die Ratings zijn de inverse van de ratings hier op geenstijl, hier krijgt iedereen standaard -1, bij de ratingagencies kreeg iedereen +1
Trouwens, hou op met ratingagencies overal de schuld van te geven, ja ze hebben veel macht en ja ze hebben fouten gemaakt en ja soms dubieuze toevallige fouten, maar wie heeft dit mogelijk gemaakt?
De politiek
-weggejorist-
Owja, bijna vergeten dat er nog mensen zijn die de ratings serieus nemen. Excuses.
@XverderNix | 30-11-11 | 08:40
En Money as Debt, en The Secret of Oz.
Ik kan iedereen de docu Inside Job aanraden. Die rating buro's zijn zo corrupt als maar kan.
REAGEER OOK