Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waarom #wijwillenditnietmeer gaat mislukken

youpishetnualzat.jpgDit weekend deed Youp een poging om de volgende nationale verontwaardigingshype te ontketenen. Vanwege de asielwet van Job Cohen (PvdA), aangescherpt door Albayrak (PvdA) kan iedere opiniemaker spuuglelijk doen op het kabinet VVD en CDA die deze wet uitvoeren door mensen het land uit te zetten. Zoals Jossef. De 9-jarige Jossef werd naar voren geschoven door Youp & Co. En u dacht dat Youp met 'Flappie' uw kerstdagen al genoeg verziekt had? LOL! Govert Schilling, autodidactische space-held en een soort Nederlandse combinatie van Arthur C. Clarke, Stephen Hawking en Carl Sagan, vraagt zich vandaag in de Volkskrant af waarom de column van Youp niet geleid heeft tot massale protesten: "Al maanden vraag ik me af: als er honderdduizenden - misschien wel miljoenen - mensen zijn die dit gedoogkabinet niet willen, die moslimhaat spuugzat zijn, die snoeiharde bezuinigingen op cultuur, onderwijs en bejaardenzorg afwijzen, en die geloven in respect, tolerantie en medemenselijkheid, waar blijft dat massale protest dan? Waarom komen we niet in actie?" Goede vraag. Gaan we beantwoorden. Op vriendelijke wijze, want we hebben Govert hoog zitten. Er is tenslotte zelfs een planetoïde naar die man vernoemd. 1. De groep boosmensen is beperkt Er zijn blijkbaar geen honderdduizenden mensen - en zeker geen miljoenen - die zwaar tegen dit kabinet en de huidige samenleving zijn. Er is een groep opinieleiders die boos is dat hunnie tijdelijk het kabinet niet meer zo sterk beïnvloeden als vroeger. Dus die hoor je extreem hard sputteren, brullen en roepen hoe erg het wel niet is op dit moment, waardoor het nog wat lijkt. Die mensen hebben een schare trouwe volgelingen, maar dat zijn er zeker geen honderdduizenden. Laat staan miljoenen. Nope, de aversie tegen die kabinet is veel minder groot dan mensen als Govert denken. Het overgrote deel van Nederland interesseert het daadwerkelijk geen ruk wie er in het kabinet zit, welke guurrechtse vingers er afgelikt worden en wie er allemaal wel of niet uitgezet wordt. Een ander substantieel deel vindt dit kabinet niet optimaal, maar ook niet slechter dan de vorige varianten. En een deel staat gewoon achter Rutte and friends. Van de groep die tegen dit kabinet is, staat het merendeel dan weer echt niet te springen om op een vrije zaterdag naar Den Haag af te reizen om door Youp toegesproken te worden. Zo erg vinden ze Rutte dan ook weer niet. 2. Het gaat best met Nederland de huidige situatie is veel minder guur, extreem en haterig dan met name links graag doet voorstellen. Uitzet-afrikanen als Mauro en Jossef waren er altijd al, en zijn ook gedeporteerd, maar worden pas met dit kabinet door haatlinks goed in de spotlights gezet. Links ziet haar macht afbrokkelen, na decennia in het paradijs gewoond te hebben, en begint nu te stuiptrekken. Waardoor Nederland onder Rutte een stuk slechter wordt voorgesteld dan het is. Mensen hebben het prima. Zolang iedereen nog op vakantie kan, de moslims die je kent gematigd zijn en men over het algemeen 's avonds nog veilig over straat kan, valt het wel mee. De dingen waar we ons druk over maken, zijn marginaal en gaan ons nog nauwelijks persoonlijks aan. Het zijn niet meer de jaren '60 en '70: voor idealisme komen we ons bed niet meer uit. Voor massa-protesten zal het er in Nederland echt nog wel een heel stuk slechter aan toe moeten gaan. 3. Freek de Jonge Protesten trekken in Nederland gekkies aan. Ja maar, roept u, dat komt omdat GeenStijl steeds de items zo knipt, dat alleen de gekkies overblijven. Nope, het is precies andersom. Als je alleen de rationele protestanten met goede argumenten wilt uitzenden, moet je het ruwe materiaal pas echt grondig editten. Het is erg lastig om bij alle occupy's, marsen en demonstraties om de gekkies heen te filmen. Dus zodra iemand publiekelijk boe-roept, springen de verlepte hippies, de doorgesnoven mafketels en de niet-goedjes op de zaak. En zie dan PR-technisch nog maar eens een beetje helder op beeld te komen. Lukt niet. Waardoor het de mensen die je juist nodig hebt om van een protest een geloofwaardige zaak te maken, afhaken. Je zult maar echt een punt hebben en dat er dan binnen no-time een zweverig bloementeefje een drumcirkel organiseert met medewerking van Job Cohen tijdens jouw protestfeestje. Wil je niet. Die claimerige beroepshuilers verpesten het voor de rest, zullen we maar zeggen. Hoi Freek. 4. Protesteren is uit De generatie die het eigenlijk zou moeten doen, is niet van het protesteren. Wat ook wel blijkt uit de protesten van de afgelopen tijd. Fiasco na fiasco na fiasco na Mars der Beschaving na fiasco. Waarom buiten koukleumen samen met drie paardenkoppen en een paar SP-hesjesdragers als je ook kunt Playstationen? Of er gewoon gewerkt moet worden. Publiekelijk protesteren staat tegenwoordig simpelweg niet meer hoog op de prioriteitenlijst van 99,8% van de Nederlanders. We hebben wel betere dingen te doen. Govert loopt zelf ook tegen dit punt aan als hij met Youp mailt: "Zaterdagmiddag al bleek uit een e-mailwisseling met Youp van 't Hek - overigens tot stand gekomen dankzij bemiddeling van Femke Halsema - dat hij weliswaar vindt dat het hoog tijd is voor actie, maar dat hij die liever blijft voeren via theater en krant." En dat zegt eigenlijk al genoeg. Massa-protesten komen er niet meer in Nederland, in deze omstandigheden. Ook #wijwillenditnietmeer gaat stranden in goede bedoeling + bovenstaande. Nobel idealisme, Govert, maar geef het op. Leunstoelbetrokkenheid, dat is de nieuwe hype. Onthoud dat woord.

Reaguursels

Inloggen

Goed verhaal! Mensen gaan pas de barricades op als ze dreigen alles te verliezen wat hun dierbaar is. Als de belangrijke peilers tesamen dreigen weg te vallen. Zoals huis&haard, werk&inkomen, familie, etc.
Wanneer er genoeg tegelijk wegvalt bij veel mensen ontstaat er pas een momentum..
Voorlopig zie ik dat niet gebeuren in NL.

iustus | 29-11-11 | 12:08

-weggejorist-

mavo 3 | 29-11-11 | 10:52

het verhaaltje van Govert & Youp doet me sterk denken aan wat je in oost-europa ook tegenkomt: de oudere generatie verlangt eigenlijk stiekem terug naar het communisme waar veel (bijv. zorg) gratis was, je zelf niet hoefde te kiezen & beslissen etc.
'
Er is echter 1 probleempje Govert, Youp & oost-europeanen: HET GELD IS OP!!!!!!
'
Begrijp dat toch eens een keer.

Rest In Privacy | 29-11-11 | 10:48

is het toeval dat Yossef en Youp beide met een Y beginnen? Is het niet gewoon Jozef en Joep?

milky bar | 29-11-11 | 10:40

Wat wil van 't Hek dan : alleen Jossef's moeder terugsturen naar Eritrea en 't joch in NL laten ? Moeder is niet al 90% van haar leven in NL, dus daarvoor geldt dat argument niet. Zou 't niet zo zijn, dat moeder op een permanente verblijfsstatus ergens in het Westen gegokt heeft, dat nu in het honderd dreigt te lopen en haar zoon daar de collateral damage van ondervindt ? Goedbeschouwd wel, hè ? Daar zit het fundamentele verschil tussen 'het geval Mauro' en deze zaak van Jossef en zijn moeder.

baba4oog | 29-11-11 | 10:38

-weggejorist-

mavo 3 | 29-11-11 | 10:24

Haha en deze: "de huidige situatie is veel minder guur, extreem en haterig dan met name links graag doet voorstellen"

Pot verwijt de ketel! Het is jullie handelsmerk

Bestiun | 29-11-11 | 10:24

Binnenkort weer het Glazen Huis. Heerlijk. Kijk er nu al weer naar uit! Die betrokkenheid van mensen als Giel Beelen, daar word je gewoon helemaal blij van. Misschien een ideetje om Jossef te exploiteren? Dattie een paar maanden langer mag blijven als je voor 5.000 euro 'Child in time' koopt?

LJBrinkhorst | 29-11-11 | 10:22

Hahah Mr. Quid, doe je naam alsjeblieft eer aan... Werkelijk hilarisch dat jij hier predict dat "het wel goed gaat met Nederland" en dat "de problemen marginaal zijn".

Bestiun | 29-11-11 | 10:18

En ja, ik schreef het expres foutief!

Jos Brinkie | 29-11-11 | 10:18

Misschien kunnen Marco Koltrui en Ali B. een duetje opnemen?

LJBrinkhorst | 29-11-11 | 10:17

Elk becommentaristich reaguursel is hier totaal overbodig. Door deze column van Mijnheer Quid wordt half NL te kakken gezet, en terecht! Alleszeggend, spijker op de kop, kat in het bakkie, en ga zo maar door.
Mijnheer Quid, hulde voor dit bericht, wat ik toch wel inschaar bij een van uw best geschreven stukken ooit, waarbij u onpartijdig objectief de zaak behandelt en simpelweg gewoon gelijk heeft!
Hulde en ga zo door. +100

Jos Brinkie | 29-11-11 | 10:15

@gentle giant | 28-11-11 | 17:40
Aviodome gaat over techniek man! Dat hebben we toch niet nodig!

pensionado | 29-11-11 | 10:11

Da Capone heeft een nieuw huis in den haag en een nieuwe boekenkast die tot de nok vol staat met boeken over criminaliteit en ander machtsvertoon.

Ik vond nog een verhuisdoos met boeken en cd's van ene meneer van het Hek. Toen ik 15 was een idiool van mij, als ik geld van mijn bijbaantje gestort kreeg rende ik naar de winkel om een boek of cd te kopen maar de laatste jaren ben ik erachter gekomen dat meneer van het Hek een linkse grachtengordel Pvda rat is..

Tasje gaat vanavond de afvalbak in.

Links lullen rechts vullen!

van het Hek, en al die andere dementen komieken uit de jaren 70 en 80 weg ermee!

1+ da Capone.

Da Capone | 29-11-11 | 09:59

Waarom roepen mensen "WE" als ze het over zichzelf hebben?
Alles wat ik wil is veel geld, lekkere wijven, en veel geld.

captainobvious | 29-11-11 | 09:35

Goed zo Quid! LOL @ Freek de Jonge = gekkies. Net wat je stelt. Links ziet haar macht afbrokkelen en mensen hebben heimwee. Heimwee naar halverwege de vorige eeuw maar dan zonder religieuze indoctrinatie. Toen kinderen nog écht les kregen met enige tucht en dat onderwijs niet aangepast wordt aan de grootste randdebielen met een IQ van krap 80 omdat die nu eenmaal óók rechten hebben. Toen de dokter nog 24/7 beschikbaar was en niet dronken van een cocktailparty geplukt hoefde te worden om je gezicht te gaan reconstrueren. Enzovoorts. We zoeken een beetje warmte, tucht en discipline uit de jaren vijftig gecombineerd met de vrije geest en de ICT van nu. Niets mis mee!

Sliptong | 29-11-11 | 08:34

Van Youp van 't Hek kan ik niet begrijpen dat hij van miljoenen zaadjes de snelste is geweest.

_- ViXXeN -_ | 28-11-11 | 20:24
-
Hij hep zich alsch klein moddervet spermatozoide met zijn bretels naar veuren gekatapulteerd.

Geheimrat Schultz | 29-11-11 | 07:15

@vetkleppert
-
Kinderen zou je eigenlijk moeten willen...
Goed opvoeden en hopen dat zij daardoor aan de toekomst WEL een bijdrage zullen leveren.
Dat er misschien nog iets van onze beschaving kan voortleven...
-
Zieligerds uit Verweggistan en linkse "idealisten" gaan ons niet redden.
-
En die Mohammedanen en die Afrikanen (Chinezen niet meer, hé!) die blijven maar werpen...
-
Kinderloos hedonisme is geen oplossing. Nergens voor.
Verder moet iedereen het natuurlijk helemaal zelf weten...
(Ik heb er ook maar twee...)
-

caudillo | 29-11-11 | 01:59

Youp heeft ruimte zat in zijn fraaie grachtenpand voor Yossef en die andere 800. Bij Youp kunnen ze gelukkig allemaal onderduiken voor guur rechts.

frisenfruitig | 29-11-11 | 00:53

Al lang niet leuk meer die Youp. Hij is zo rijk dat ie uit schuldgevoel voor zijn rijkdom ook anderen die geen cent te makken hebben graag voorziet van zo'n goedkoop schuldgevoel. Youp is al jaren over de datum heen.

frisenfruitig | 29-11-11 | 00:50

Er zijn achthonderd van die kinderen hier. Gaan we dit achthonderd keer meemaken? Ik denk het niet, er zit weer een Generaal pardon aan te komen.
En de reaguurders die zeggen dat het een schande is dat zo'n joch uitgezet moet worden, zo'n jongen leeft hier in een heel gezin, hij wordt alleen naar voren geschoven voor de emotie, en zij profiteren van deze stupide acties.

lanexxx | 28-11-11 | 23:59

Het begint er al mee dat je De Volkskrant moet geloven om door de heren bereikt te worden.

henriette | 28-11-11 | 23:46

Ook protesteren blijkt dus duidelijk een linkse hobby!

jojo1956 | 28-11-11 | 23:43

Youp..... linkse lamzak.

Beapoep | 28-11-11 | 23:40

LOL! Leunstoelbetrokkenheid FTW!!!!!

Mijnbescheidenmening | 28-11-11 | 23:39

Goede analyse Johnny!

suvois | 28-11-11 | 23:22

Lam verhaal van die Schilling. Duidelijk een elitaire linkse zakkenvuller die nog nooit de mening van de man op straat heeft gepeild.

Moslimhaat? Is er niet! Er is een sterke aversie tegen een, door de rechterlijke macht, zeer beschermde groep uitschot met bontkraagjes die toevallig ook moslim zijn, en zich denken alles te kunnen permitteren. Zij zijn de partij die spugen en schelden, messen trekken, ingeval ze veelvuldig in de meerderheid zijn, ook onschuldige burgers in elkaar trappen, bejaarden overvallen en verkrachten (tja, als je geiten gewend bent is dat maar een kleine stap), dit alles, naar eigen zeggen, volgens de instructie van hun "profeet" vanzelfsprekend, en door de linkse hap als cultuurverrijkers worden gezien waarmee men vooral erg gezellig thee moet drinken. Schilling vindt dit dus klaarblijkelijk "geweldig"!

Mousehunter | 28-11-11 | 22:54

Youp, ga es werkuh met oe donder!
*Braboneger heel hoog heeft zitten*

funkyd | 28-11-11 | 22:51

Boodschap aan Youp: wij willen jou niet meer, ongeacht hoeveel NOS-journaal push sessies er nog gaan volgen. Het is als rukken aan een dood paard, die futiele pogingen om het ouwe rooie gevoel tot nieuw leven te blazen. Het is over en uit. Koop van je miljoenen toch lekker een buitenhuisje in Eilat voor jou en je Debbie.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 28-11-11 | 22:40

Youp en Freek: vergane glorie en representanten van rollator-links en sociocide veelplegers. Zitten allang in de SED-fuik van waaruit geen ontsnappen meer mogelijk is.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 28-11-11 | 22:36

Crematorium-de-Asbak | 28-11-11 | 17:38

Ik doe een gok.. Een grotere kans om berooft en vermoord te worden? Of is dat te negatief? Want hoewel "zuur"links altijd roept dat het in dergelijke landen gevaarlijk is, is dat natuurlijk helemaal niet zo. Hoe vaak bent u zelf al met de kids op het fijne Afrikaanse continent geweest?
En wat betreft het geld van dhr. Van 't Hek. Hij kan het wel leuk meegeven maar dat is niet de kern. Of denkt u dat €10.000,- hier ook "zoveel doet" dat de heren alsnog de Nederlandse nationaliteit krijgen? Gek genoeg denk ik dat u er niet eens zover naast zit (onze eigeste Maxima is immers de dochter van een oorlogsmisdadiger) maar ik denk alleen niet dat men het redt met €10.000,-.

de betaalautomaat | 28-11-11 | 22:25

Klaar met Youp, zeiksnor vd eerste plank en mede door gepeupel zoals hijzelf is rechts groter dan ooit in Nederland.
Met al dat gekuffel en gedoog is de gewone burger het zat.Daarom zal dit land steeds rechtser worden.
Thank God for that!

irma zonderboezem | 28-11-11 | 22:22

Mensen die moslimhaat spuugzat zijn willen dit gedoog kabinet juist wel Youp!

nedertokkie | 28-11-11 | 21:57

De tryout van Youpie zijn oudejaarsconference valt vroeg dit jaar. Duidelijk geen succes voor deze SED-humorist NL-style. Maar lees toch vooral de commentaren in de Azijnbode:

www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

Een meerderheid heeft er geen zin meer in zich voor Youps karretje te laten spannen. De gouwe linkse tijden zijn allang voorbij.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 28-11-11 | 21:26

Ach, zou toch wel leuk zijn. Vijfhonderd vuttende babyboomerts op het Malieveld, plus wat DWDD-prominenten erbij. Allemaal blauwbekkend op de eerste echt koude dag van het jaar. Mohamed Rabbae brult wat onverstaanbaars over racisme en René Danen bedreigt een journalist. Ach... En dan afsluiten met Job Cohen: terwijl Job uitlegt dat hij eigenlijk een heel andere asielwet had bedoeld, begint het te sneeuwen en is iedereen al weg nog voordat Job een keer 'fatsoen' heeft kunnen zeggen.

Mooi symbool van stuiptrekkend links.

Ir Rita Tie | 28-11-11 | 21:09

@boost
"Nederland zit diep in de shit, daar heeft links voor gezorgd"
ehm - zoals ik al aangaf wordt NL sinds jaar en dag door RECHTS dan wel CENTRUM-RECHTSE kabinetten bestuurd... beter lees de feiten in mijn 1e reactie nog ff na :-)

relax-ff-man | 28-11-11 | 21:02

Ben er klaar mee. Ga schoentje zetten. En liedjes voor de openhaard zingen.

Smalhout | 28-11-11 | 21:01

Ha lekker, ben sinds maanden weer 'ns op GS en ik hoorde de maatschappelijke onderbuik al van verre rommelen. Ik vind het zo'n nonsens om karaktermoord te plegen op Youp van 't Hek; de man is verontwaardigd over de uitzetting van een jongen van 9 jaar naar een kansloos derdewereldland, is dat zo vreemd? En waarom zou zijn mening er niet toe doen, omdat hij in een kapitaal pand woont in Amsterdam? Bij mijn weten heeft 'ie dat gewoon bij elkaar verdiend met hard werken, iets wat de gemiddelde reaguurder toch zou moeten aanspreken.
Hoe dan ook, ik zou het ook geen fijn idee vinden als oud-links weer aan de macht zou komen (qua dweilen met de kraan open en kortetermijnoplossingen), maar ik ben wel voor een rationeel, pragmatisch en sociaal-liberaal (en duurzaam) beleid. Zal wel heel elitair zijn. Het zij zo.
NinaSimone | 28-11-11 | 18:15 | + -3 -

Ik hoor de stem van een vrouw van ongeveer 180, Surinaams bruin, veel lacht en die in Japan heeft gestudeerd. Maar je redeneerlijn is redelijk. Ik wil nog weleens doorslaan. Maar ja dat geeft soms/vaak een goed gevoel.

ad melkert | 28-11-11 | 20:56

Massa-protest heeft het definitief afgelegd tegen massa-toerisme. Dat heeft vooral te maken met het betere weer op de toeristische bestemmingen.

Call on the attacker | 28-11-11 | 20:52

Nou was die Youp toch nog even goed bezig met de providers. Echter begint zich direct weer (te) groot te voelen en vervalt weer in de reflexen die het misschien begin jaren 90tig nog goed deden. Maar nu. Wat ben je toch een ongelofelijke looser. Mijn tip: kijk eens in de spiegel. En zeg tegen jezelf: ik moet stoppen want niemand zit meer op mijn mening te wachten. En dan bedoel ik echt NIEMAND!!!!!. Je bent bijna nog een groter onbenul dan Dolf Jansen.

ad melkert | 28-11-11 | 20:48

Omdat er gewerkt moet worden, precies.

Heb keihard m'n best gedaan om bij het transportbedrijf te mogen werken waar ik nu zit en een vast contract heb gekregen en daar ben ik heel dankbaar voor en dat laat ik ook merken. Dat ik dan om half 6 m'n vrachtwagen instap en pas om 8u s'avonds thuis ben kan me niets schelen want ik vind het leuk!

Betekent dus wel dat je aan 't eind van de week behoorlijk op bent en dan ga ik niet dat hele pokkeeind naar Den Haag om te protesteren tegen een kabinet waar ik op heb gestemd..

Dus links, sodemieter eens heel snel een tyfuseind op naar een eilandje ver uit de kust en blijf daar zolang we je niet nodig hebben. Dank!

vossejongk | 28-11-11 | 20:40

@fail | 28-11-11 | 20:21
Ga gewoon carnaval vieren in februari. Kun je dat alles hebben, plus bier, min Youp.

Zware Majesteit | 28-11-11 | 20:38

@Zeeschuimer | 28-11-11 | 19:15
Heb je idd al een tijd niet gezien. Ik had het ook niet over de comments maar over figuren die niet de discussie aangaan maar uitsluitend minnetjes aan het uitdelen zijn.

Ik ken de praktijk in de zorg. Zoals gezegd is die niet nu ontstaan maar in vorige kabinetten. De enige partijen die ik daar toen over gehoord heb, waren de SP (Agnes Kant) en na de oprichting van de PVV ook Fleur Agema.

Door voortdurende reorganisaties, bezuinigingen en steeds hogere werkdruk zijn de kwalitatief goede verzorgenden vertrokken en werden er steeds lager opgeleid personeel aangenomen.
Als gevolg van dit beleid werd het beroep van verzorgenden onaantrekkelijk voor MBOers, dus kost het idd veel tijd om mensen te vinden die een baan in de zorg ambiëren én dus meer tijd voor het nieuwe beleid zichtbaar wordt.

Bovengenoemde had ook gespeeld bij een links of paars+kabinet die meer handen aan het bed hadden gewild.

Bovengenoemde geldt overigens ook voor het onderwijs en politie. Alles is kapot gereorganiseerd, door politici met hun vernieuwingen, door managers en overig bestuursgespuis en het zal jaren duren voor daar enige verbetering te bespeuren zal zijn.

La Vie En Rose | 28-11-11 | 20:33

Youp, de nieuwe Freek.
Met een soort valslinksgelijkhebgevoel lekker ageren tegen mensen die hun mond open durven doen om in dit land wat zaken om te buigen nu het nog kan.

fietser | 28-11-11 | 20:30

Youp heeft een scheet gelaten. Ik zet even het raam open.

geje2 | 28-11-11 | 20:30


Van Youp van 't Hek kan ik niet begrijpen dat hij van miljoenen zaadjes de snelste is geweest.

_- ViXXeN -_ | 28-11-11 | 20:24

als ik een ratel krijg, een kop snert en een geinig petje, ben ik er bij.

fail | 28-11-11 | 20:21

Govert Schilling altijd +1. Gewoon omdat hij dat verdient, al jaren.

Gier | 28-11-11 | 20:14

Sorry hoor Youp, maar ik wil dit eigenlijk wel gewoon. In magere tijden dien je budgetten voor hobby's te schrappen, maakt niet uit of die links of rechts van aard zijn. Cultuur is prima, zolang het zichzelf bedruipt. Zoals Teeuwen al zei: er komt gewoon niemand meer naar de toneelstukken van een dooie ouwe Rus kijken, klaar, niet meer opvoeren en niet meer voor betalen! En als er straks niemand meer naar Teeuwen komt kijken, zal hij ook iets anders moeten verzinnen of tevreden zijn met wat 'ie heeft.
Zorg zie ik nadrukkelijk niet als "hobby" maar doe wel even wat aan die zogenaamde "marktwerking" want dat slaat nergens op. Goedkoper is het er niet van geworden, beter ook niet en de wachtlijsten zijn ook al niet weg. Concurrentie? Ha! Mogen we voorzichtig concluderen dat het project gefaald heeft en we terug kunnen naar het ziekenfonds?
Onderwijs is een corrupt tranendal van jewelste. Bij de universiteiten alleen al -heb ik de meeste ervaring mee- is voor tientallen miljoenen op jaarbasis te bezuinigen zonder dat er 1 student minder wordt opgeleid of er 1 onderzoek minder wordt gedaan. Kwestie van die door zonnekoningen bestuurde eilandenrijkjes opdoeken, hoogleraren een rotschop onder een hol geven opdat ze gaan doen waar ze voor betaald worden: onderwijzen en onderzoek en ophouden met onzinnige hobby's eromheen zoals abominable websites in elkaar prutsen voor 8K per maand. Consolideren waar dat kan en veel bedrijfsmatiger gaan werken. Het is toch onbestaanbaar dat je drie TU's hebt in Nederland die elkaar beconcurreren!? Ik zie het van nabij aan en schaam me kapot dat ik er nog werk (twee weken nog maar, gelukkig).
Tot slot moslimhaat. Ach, ik haat geen mensen die ik niet ken. Ik vind echter ook dat ik geen respect hoef te hebben voor iemand denkbeeldige vriendjes. Dat doet iedereen maar lekker thuis in z'n eigen tijd en zonder voorkeursbehandeling waar dan ook. Wens ik ook geen cent aan te betalen of een millimeter voor opzij te gaan. Andersom gebeurt dat, ondanks hevig prevelen van het tegendeel, ook nooit en spaar me de moeite want ik heb een fraaie katholieke schooltijd genoten waar ik nu nog van kots.

Zware Majesteit | 28-11-11 | 20:07

Voor mijn tijd stonden ze massaal op de Dam. Nu doen ze het zelfde met ' :( '.

Wil ik maar zeggen(ik doe net zo hard mee trouwens).

TM | 28-11-11 | 19:48

Over punt 4: Mensen vinden het fantaaaaastisch om te protesteren meneer. Alleen doen ze dat hier en elders op het Web. Iz Da Nu Culturr!

TM | 28-11-11 | 19:47

Goede argumenten. Johnny snapt het. +1

klapstoelpiloot | 28-11-11 | 19:47

De meeste asielzoekers zijn economische vluchtelingen.

Dr.Thorvaldt | 28-11-11 | 19:46

De "linkse" grootgeldverdieners (de Youps, de Wittemans, Barendjes, Groentemannetjes, Rosemullertjes, etc.) en andere subsidiesponzen mogen wat mij betreft ge-euthaniseerd worden. Val dood manipulanten van het gewone volk, jullie tijd is geweest. Kans gehad, dik mogen ge/misbruiken en nu oprotten. Forever!!!.

ad melkert | 28-11-11 | 19:38

Rob van Roos | 28-11-11 | 19:22 | + 0 -
Deze mensen zijn de dupe van hun eigen land, zoals wij ooit de dupe waren van ons land daar hebben we keihard aan gewerkt omdat weer redelijk te krijgen.
Alleen wij hebben dat niet gedaan met de bedoeling de rest van de wereld mee te laten profiteren.
Al deze mensen moeten in hun eigen land gaan knokken voor een beter bestaan en niet hier ons duur verdiende geld op eten.
Zijn mensen in echte problemen waar de dood en vervolging om de hoek komt kijken vanwege dictaturen etc. dan kunnen wij een helpende hand bieden en als het weer beter gaat in zo een (moslim) land dan direct weer terug, al zijn ze hier honderd jaar ingeburgerd en al hebben zij 10 kinderen.

boost | 28-11-11 | 19:37

@pim achtertuin | 28-11-11 | 17:34
Een probleemwijk in Gouda?
In werkelijkheid verschuilen die zogenaamde moraalridders zich in de chique grachtengordel of veilig in het Gooi, zo ver mogelijk verwijderd van de multiculti.

Hun kinderen worden geplaatst op een elitaire witte kakschool. Zelfs zo elitair dat er werd vergaderd of een leerling van Vietnamese afkomst wel aangenomen kon worden, klapte Kim van Kooten onlangs uit de school.

drs.Nee | 28-11-11 | 19:33

de meeste mensen hebben heel goed door dat ze jarenlang door de linkse kerk gemanipuleerd zijn.

ad melkert | 28-11-11 | 19:32

Mijn complimenten Quid!

de euro middenweg | 28-11-11 | 19:32

Vroeger gingen kindertjes als mauro en jossef gewoon in de zak mee naar Spanje.

Smalhout | 28-11-11 | 19:29

Mag ik nog een onderwerpje aanbrengen voor de heren en dames politici?
De Nederlandse staatsschuld. Los die eerst eens op.

ZDEV | 28-11-11 | 19:25

Ik blijf het een schande vinden dat kinderen die hier compleet ingeburgerd zijn alsnog uitgezet worden. Maar ja, tegenwoordig is het bon-ton om kinderen gelukszoeker te noemen en ze vervolgens de deur te wijzen. Ik blijf het onbeschoft vinden. Kan je die moeder wel de schuld geven, maar dat kind kan er ook niets aan doen. De moeder en de staat zijn de aanstichters hiervan, het kind de dupe.

Rob van Roos | 28-11-11 | 19:22

Youp van t Hek is een kakkelende kip.... die geen eieren kan leggen.

_- ViXXeN -_ | 28-11-11 | 19:19

Asmodean | 28-11-11 | 18:39 | + 1 -
U begrijpt mij juist verkeerd.
Wij doen het relatief goed in vergelijking met andere landen juist door het beleid dat de laatste jaren is gevoerd.
Wat ik bedoelde te zeggen(dat is kennelijk niet duidelijk overgekomen) is dat als links aan de macht komt dan is ons land binnen 5 jaar failliet.
Geen enkele partij wil hard bezuinigen, en als ze het willen dan over een te lange termijn.
Overigens is dit kabinet mij wel te links onder invloed van de PVV en op sommige punten ook zeker het CDA.

dmekdn | 28-11-11 | 19:17

Quid! Hulde!

Frietje_Oorlog | 28-11-11 | 19:15

-weggejorist-

chatboy16 | 28-11-11 | 19:15

La Vie En Rose | 28-11-11 | 19:02
Ik ben er nauwelijks meer, dame. Ik had geen idee.. De comments zijn, als ik het zo lees, grotendeels 'rechts'. Ik zie weinig linsckmensen, jammergenoeg.
Het kabinet laat nog weinig zien van het nieuwe beleid in de zorg. In de praktijk worden de verpleegkundigen meer en meer gekort in de uren en komen er enkel nog laaggeschoolde (helpenden en verzorging) bij.

Zeeschuimer | 28-11-11 | 19:15

@vetkleppert | 28-11-11 | 18:54
Niet de humaniteit maar de (falende) beleidsmakers beroven je van een toekomst met een kind.
Als het beleid efficiënt had gewerkt, was zijn moeder al het land uitgezet voordat ze "1 bruin brood en 2 moorkoppen" uit het hoofd bij de bakker kon opzeggen.

Maar het komt goed! Het blijft maar dalen met de asiel aanvragen.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/veilighei...

Horagha | 28-11-11 | 19:13

Bakito | 28-11-11 | 18:54 | + 0 -
Ach af en toe doe ik dat ook maar het lijkt wel of hier niemasnd werkt hahahaha, ik wel dus niet altijd tijd en ook niet altijd zin. Maar lachen kan je hier wel hoor. Sinds lange tijd zitten hier ook wat rechtse en wat meer linkse reaguurders die alleen aan schelden doen, en dat is dan weer heel jammer maar wel te begrijpen.

boost | 28-11-11 | 19:12

Ja, ik vond PvdA en de rest van links-niksnut Nederland ook sympathiek, maar we kunnen het niet meer betalen!

funkyd | 28-11-11 | 19:11

Goed stuk Johnny. Het gejank van de moreel superieur voelenden, die met hun wanbeleid en mooie praatjes zelf de veroorzakers zijn van het huidige klimaat, met hun ander volk eerst retoriek, en die dan ook nog het woord solidariteit in de mond durven te nemen, is hemeltergend.
#wijwillendatnietmeer. Ik in elk geval niet!

La Vie En Rose | 28-11-11 | 19:10

Genoeg cultuurverrijkers.
Er moet bezuinigd worden.

drs.Nee | 28-11-11 | 19:10

Zoooo doorzichtig: vanuit je Amsterdamse grachtenpand lekker gratuit de linkse wereldverbeteraar uithangen, eerst nadat je je vette bankrekening nog even hebt gecheckt. Zum kotzen!

070 | 28-11-11 | 19:04

Stormageddon | 28-11-11 | 18:44
Goed, in Nederland is het probleem wellicht minder aanwezig: news.theage.com.au/breaking-news-busin...

Ik ben het overigens met u eens dat grenzen sluiten voor asielzoekers niet verkeerd is. Het is inderdaad, naar mijn mening, humaner om iemand tegen te houden, dan iemand na vele jaren weer terug te sturen.

Zeeschuimer | 28-11-11 | 19:04

relax-ff-man | 28-11-11 | 18:48 | + 0 -
Dat links jaren in een pardijs heeft geleefd doelt naar mijn mening op de linkse elite de baantjes jagers de zakken vullers. En niet het volk die zijn niets opgeschoten met links.
Het volk werdt verweten door links dat zij onderbuikgevoelers zijn en racisten, dat werd en wordt hun verweten door handophouders zoals die malle Youp, niet om dat hij zo meeleefd met de massa of zoals het uitkomt het individu, het gaat hen alleen om de eigen bankrekening.
Kijk naar al die linkse smeerlappen den uil, kok, bos, noem maar op allemaal zogenaamd voor het volk maarrrrrrrrrr eigen beurs en baan eerst.
Nederland zit diep in de shit, daar heeft links voor gezorgd, en het kabinet dat er nu zit moet dat oplossen.
Een gedoog kabinet met een gedoger die voor zijn leven moet vrezen omdat hij wil zeggen wat hij wil.
een partijleider die aan handen en voeten is gebonden maar zijn bek open blijft doen.
Daarom alleen al, ben ik blij dat dit kabinet een feit is.

boost | 28-11-11 | 19:03

@Zeeschuimer | 28-11-11 | 17:47
Het tekort van banen in de zorg is het gevolg van beleid van vorige kabinetten. Die extra banen in de zorg zijn geoormerkt. Probleem is om voldoende mensen te vinden, maar daar wordt aan gewerkt.

Ik denk dat dit kabinet nog wel even blijft zitten. Zeker gezien het feit dat de oppositie, op de SP, PVV en CU na, allemaal vóór de EU is én voor de enorme financiële aderlating die op ons en onze kinderen wordt afgewenteld om dat moloch in stand te houden en zelfs vóór een toetreding voor Turkije zijn, al zal dat - gezien de huidige crisis - nog wel even duren.

Grappig dat je verwijst naar de poll om je betoog kracht bij te zetten. Vast lang niet gereaguurd. Dan had je nl geweten dat hier steeds meer Jopers en andere lynxen rondhangen om de minknop te bedienen en deze poll te fucken.

Nou zeg ik niet dat alle 'rechtse' GeenStijlers blij zijn met dit kabinet, maar dat heeft uitsluitend te maken met miljarden steun die naar corrupte EU landen gaan, nahja, eigenlijk naar de banken, en in het noodfonds moeten worden gestort, waar wij niets meer over te vertellen hebben als het ESM verdrag wordt geratificeerd. Dan kunnen we blijven storten. Zij vragen en wij moeten betalen.

Met een ander kabinet gaan die miljarden ook naar de EU,
gaan de grenzen weer wagenwijd open, ontwikkelingshulp omhoog, alsmede de subsidie aan de pamperindustrie.

Neuh, daar zit rechtse kiezer, zie stand in de peilingen, alsmede Jan met de Pet echt niet op te wachten. Zie stand van de SP in de peilingen.

La Vie En Rose | 28-11-11 | 19:02

Kunnen van het Hek en Schilling hun epistels met emodwangbevelen niet beter richten aan de op alle fronten falende Afrikaanse regeringen? Het gaat maar om een paar families en zakkenvulclans, dus veel hoeft zoiets niet te kosten. Met een paar postzegels verbeter je de wereld!

Krachtmeester | 28-11-11 | 19:01

"Leunstoelbetrokkenheid"
Heerlijk woord!

NewEnglandPatriots | 28-11-11 | 18:57

vetkleppert | 28-11-11 | 18:54 |
Gaaaaap. En rechts Nederland berooft hurende Nederlanders van hun kinderen door de hypotheekrenteaftrek. En geheel Nederland door de JSF. en de PVV berooft ze nog eens extra door de volstrekt nutteloze caviapolitie. Leuke redenering joh.

Asmodean | 28-11-11 | 18:56

Mooie samenvatting; goed stuk.

De zin "Het is erg lastig om bij alle occupy's, marsen en demonstraties om de gekkies heen te filmen" is een meesterstuk.

'is vernoemt' klopt niet. Moet met een d.

Dank je, Johnny: blij met dit artikel.

Jaap de Paap | 28-11-11 | 18:55

Davidson | 28-11-11 | 18:34
Dat werkt niet, werven, of toelaten op opleidingsniveau. In een land als Canada is het geprobeerd. In dat land moest meer dan 60% van de immigranten met hoog opleidingsniveau werken voor een lager niveau -ze werden anderhalf keer meer overgekwalificeerd dan in Canada geboren arbeidskrachten. Het is vaak verspilling van menselijk potentieel en buitenlandse beleidsinspanningen.

Zeeschuimer | 28-11-11 | 18:54

@boost | 28-11-11 | 18:49
Er zijn hier diverse sociale experimenten mogelijk.

Ik zou zeggen, leef je uit.... ;]

Bakito | 28-11-11 | 18:54

@Horagha | 28-11-11 | 18:52
Die humaniteit berooft autochtone Nederlanders dus wel van hun kinderen, zoals ik je net uitleg.

vetkleppert | 28-11-11 | 18:54

@pikwieter | 28-11-11 | 18:46

Malieveld, klojo!

pikwieter | 28-11-11 | 18:54

@vetkleppert | 28-11-11 | 18:33
Misschien ben ik iets humaner (bah viesss woord) ingesteld en denk dat een kind niet het slachtoffer moet zijn van een incompetent beleid.
Ze moeten als de sodemieter het beleid aanpassen en niet focussen op de mensen die de mazen ge(mis)bruiken om een betere toekomst te krijgen.

Horagha | 28-11-11 | 18:52

relax-ff-man | 28-11-11 | 18:48 |
Zoals hierboven al werd gemeld is emotie voor de gemiddelde pvv'er een stuk belangrijker dan de ratio. Hoe vaker ze 'links heeft Nederland kapot gemaakt en rechts moet puinruimen' schreeuwen, des te meer gaan ze het geloven. Dat de PvdA meer heeft bijgedragen aan het beperken van immigranten dan al die meeknikkers van de pvv bij elkaar en andere feiten doen er dan niet meer toe.

Asmodean | 28-11-11 | 18:51

Bakito | 28-11-11 | 18:35
Dat is te waarderen, te waarderen is ook dat jij n
naleest wat guurders plempen, dat vroeg ik mij namelijk af zou er iemand erg hebben in mijn verander actie.
Over het algemeen plempt men en plempt men en plempt men en weten vaak na 300 reacties niet meer waar ze het over hebben. zeg maar

boost | 28-11-11 | 18:49

pikwieter | 28-11-11 | 18:46 |
Zeg zuurpruim, waar denk je dat Youp het meest effectief zijn punt maakt, in een landelijk dagblad of bij een demonstratie? Bovendien verdient hij geld (waar hij belasting over betaalt) via zijn column, dus wat is in godsnaam het probleem?

Asmodean | 28-11-11 | 18:48

dat gezeik dat 'links' jaren in het paradijs geleefd heeft moet maar ns voorbij zijn. kabinetsdeelname sinds 1977 van belangrijkste partijen in jaren: CDA 26 jaar, VVD 24 jaar, PvdA 16 jaar, D66 13 jaar. NL heeft al sinds jaar en dag rechtse danwel centrum-rechtse kabinetten (ja, óók de paarse kabinetten, die een VVD-liberalisering agenda doorvoerden). de successen EN de puinhopen in NL zijn te danken/wijten aan rechts. rechts is altijd aan de macht in NL, niet links. (zelfs ten tijde van kabinet Den Uyl was er geen linkse meerderheid in de 2e kamer) ik ben hier niet zuur over, maar t lijkt me n niet onbelangrijk 'feitje', toch?

relax-ff-man | 28-11-11 | 18:48

Over Youp,
"... dat hij weliswaar vindt dat het hoog tijd is voor actie, maar dat hij die liever blijft voeren via theater en krant."

Ja natuurlijk, daar is geld te verdienen en niet op het Malieplein!

pikwieter | 28-11-11 | 18:46

@deoudererijperevrouw | 28-11-11 | 18:33
Ik weet, schat. Maar ik ben bang dat dergelijke bijbelspreuken hier paarlen voor de zwijnen zijn.

rara | 28-11-11 | 18:45

@Zeeschuimer | 28-11-11 | 18:28
Dat wordt al bijna 30 jaar groepen. In die 30 jaar is de Nederlandse bevolking gegroeid van 12 miljoen naar 17 miljoen mensen.
Het is een zichzelf in stand houdende mythe van demografen, sociologen en sociaal economen met een politieke agenda. Het argument werkt ook als een vicieuze cirkel, want een telkens groeiende bevolking krijgt ook een telkens terugkerende vergrijzing.
Een groeiende bevolking heeft ook een telkens groeiende economie nodig voor een zelfde welvaartspeil. Dat is nu eenmaal geen duurzame ontwikkeling voor een stukje polder aan zee.

Afgezien daarvan, ik had het over asielzoekers zonder documenten, niet over immigranten. Los nog van de vraag of immigratie nodig is voor onze economie, is dat de enige oplossing die ik gehoord heb om het telkens terugkerende probleem van zielige AMA's en uitgeprocedeerde asielzoekers die jarenlang wachten en vervolgens een protest-projectje van een komiek worden.
Of het een goede oplossing is weet ik niet, het is de enige die ik gehoord heb, en ik heb er zelf ook nog eentje bedacht.

Stormageddon | 28-11-11 | 18:44

6) Nederlanders doen gewoon wat de autoriteit van ze vraagt. Af en toe morren we op Feestjes, maar dan doen we toch weer wat ze altijd deden.
In wo II waren we daar ook erg goed in.

wcrol | 28-11-11 | 18:44

dmekdn | 28-11-11 | 18:34 |
En nog steeds staat Nederland er beter voor dan de meeste andere Europese landen. En dat dankzij 5 jaar links (volgens jou).

Asmodean | 28-11-11 | 18:39

@boost | 28-11-11 | 18:30
Nee, ik ben nooit boos.

Bakito | 28-11-11 | 18:35

@blinde kip | 28-11-11 | 18:15
Ja, dat kan ook.
Ik zie dat anders. Als ik namelijk geen koters heb, ben ik ook niet plaats/land gebonden en kan ik voor zorg naar andere landen met een beter klimaat. Denk aan Suriname, Madura, Spanje etc... betere zorg dan in Nederland en het kost me niets extra's.

Horagha | 28-11-11 | 18:35

Ach, 5 jaar links beleid en dit land is failliet.
Zelfs de links gematigde PVDA wilde geen 18 miljard bezuinigen, gooi al die linkse meuk bij elkaar en je hebt een recept voor een ramp.
Jaren lang een begrotingstekort lopen van +3% is echt totaal onverantwoord.

dmekdn | 28-11-11 | 18:34

Zeeschuimer | 28-11-11 | 18:28 |

Immigranten die willen werken en ons land niet verachten en op negatieve wijze proberen te veranderen om aangeboren ideologische redenen, zijn altijd welkom. De grenzen moet daarom niet dicht, maar men moet werven op opleidingsniveau en per sector.

Davidson | 28-11-11 | 18:34

@Bart_Bart | 28-11-11 | 18:26
Om [linkse] dogma's te ontmantelen is tijd nodig. Wat mij opvalt aan de rechtse politiek, is dat zij er andere dogma's tegenover stelt.

Bakito | 28-11-11 | 18:33

@Horagha | 28-11-11 | 18:27
Ik en Mevrouw Klep hebben inderdaad tweeverdienend totaal onvoldoende feducie in de toekomst om aan kinderen te beginnen.
Maar we worden wel geconfronteerd met het achteloos op de wereld gesmeten overbevolkertje van een profiteuse die ons al achgt jaar geld heeft gekost.
Ik hoop echt dat dit joch, zijn moeder, Mauro maar vooral die duizenden minder fotogenieke figuren in hun kielzog nog voor de kerst opgesodemieterd zijn.

vetkleppert | 28-11-11 | 18:33

@rara | 28-11-11 | 18:15
Dat was een bijbeltekst lieverd en erg van toepassing op dit topic.

deoudererijperevrouw | 28-11-11 | 18:33

Bakito | 28-11-11 | 18:23 | + 0 -
Hoi je bent boos, het staat wat duidelijker en zo hoort het ook verder een goed stuk he natuurlijk mag je boos zijn je hebt helemaal gelijk de linkse kerk is niks

boost | 28-11-11 | 18:30

@vetkleppert | 28-11-11 | 18:26
Stel je niet zo aan man. Weet je wat ik hier allemaal naar mijn hoofd krijg geslingerd?

Bakito | 28-11-11 | 18:30

Kortom: Youp van het Hek vertolkt de tijdgeest niet (meer) en ik geloof zelfs dat hij die nooit vertolkt heeft. Hij is alleen maar eeuwig uit op relativering van voldongen feiten.Anders kan je nl. geen lol meer trappen.Mensen willen immers dromen van saamhorigheid-gevoel al is het maar passief in een toneelzaal en daar hebben ze zelfs veel entree-geld voor over.Over ernstige crisis-verschijnselen valt in wezen niet te lachen buiten die zalen,dus moet je met ironische vaardigheid de wereld buiten houden door onder-sneeuwing. Mensen willen altijd feesten zoals op verjaardagen van zichzelf, familie,enz, Sinterklaas, Jezus,Pasen ter ere van de vruchtbaarheid en Pinksteren ter ere van de hemelvaart.Compassie,liefde voor consumptie,eten,drinken en medelijden ,maar bovenal de kosmopolitische smeltkroes van theater-gangers beoogt Youp,omdat ?.... hij daar van leeft. En Wilders en zijn grote aanhang ? Die hebben dus niets met kosmopolitische smeltkroezen.Hun ironie is van een minder theatrale orde.

Dolphi | 28-11-11 | 18:29

Asmodean | 28-11-11 | 18:20
Ik denk dat het inmiddels wel algemeen bekend begint te worden dat het PVV-gedachtegoed alles met 'gevoel' en werkelijk niets met ratio te maken heeft. Daarom is het ook praktisch onmogelijk om met de gemiddelde Wilders-aanhanger op een normale manier van gedachten te wisselen; vroeg of laat doen zinsneden als 'Ja, maar dat ziet toch iedereen!' of 'Ja, maar dat ís toch gewoon zo!' of 'De hoge heren weten het zeker weer allemaal beter!' of de allerleukste 'Van mijn belastingcenten zeker!' namelijk onherroepelijk hun intrede in de discussie. Ik moet nog vaak denken aan een citaat van een Limburgse mevrouw uit een Volkskrant-reportage, vlak na de eerste electorale winst van de PVV: 'Het is misschien niet allemaal wáár wat Wilders zegt, maar het klopt wel.' Pure poëzie.

NinaSimone | 28-11-11 | 18:29

Al die anonieme negertjes die al jarenlang een enkeltje krijgen richting thuisland hadden nooit het voorrecht om door hypocriete grachtengordeliaanse misbaksels tot heilig verklaard te worden... Maar met deze gure, rechtse wind die dit slinks bolwerk van 'de ene hand wast de andere hand' en 'intolerantie is een voorrecht' enigszins de wacht probeert aan te zeggen, is blijkbaar alles geoorloofd. Politieke nitwits zoals de zelfverklaarde volksheld Youp maken van Nederland een circus; een zaterdagavond RTL 4.

Davidson | 28-11-11 | 18:29

Wel sneu hoor, dat neorechts geslachtofferd wordt een wrede PvdA asielwet te moeten uitvoeren. Zelf hadden ze deze nooit ingevoerd, toch?

mindovermatter | 28-11-11 | 18:29

@blinde kip | 28-11-11 | 18:21
Inderdaad. De politieke kleur van zo'n kabinet doet er per saldo weinig toe. Een procentje meer of minder geld hier, een paar kilometer asfalt zus en een paar honderd immigranten zo. Zeker als je weet dat linkse en rechtse kabinetten mekaar afwisselen en elkaars maatregelen terugdraaien of compenseren.

Politiek is poppenkast, discussie over politieke kwesties, zoals hier, is een leuk tijdverdrijf waarbij je af en toe nog iets van opsteekt. Meer is het niet.

Bakito | 28-11-11 | 18:28

Stormageddon | 28-11-11 | 18:13
Hoezo, de grenzen moeten gewoon dicht? We hebben meer immigranten nodig voor onze banen. Over enkele jaren zijn er vele tekorten voor laaggeschoolde banen. Of is het wellicht iets voor? Voor de economie heeft Nederland meer immigranten nodig.

Zeeschuimer | 28-11-11 | 18:28

@vetkleppert | 28-11-11 | 18:05
Nee! Kom op, je wilt me toch niet zeggen dat je in die bangmakerij praktijken gelooft?
Maar als dat jouw keuze is, dan is dat zo.

Horagha | 28-11-11 | 18:27

Quid, je hebt gelijk en niet een beetje.
No fakking way dat ik mijn smoel laat zien op wat voor een manifestatie die gekaapt is door krakers en sp'ers.
Dat doe je niet als nette burger.
Met dat soort blaartrekkende idioten wil ik op geen enkele manier geassocieerd worden.
Zo'n occupy.. ze hebben zelfs een valide punt.. en toch wil ik er niet bijhoren.

hoffrevisited | 28-11-11 | 18:27

@Bakito | 28-11-11 | 18:19
Het AD eet van alle politieke walletjes mee.

Verder zijn er nauwelijks rechtse opiniërende programma's op de televisie. Nauwelijks kans dus om een rechts thema goed uit te leggen, of een links thema van haar domheid te ontdoen.

Maar ik ben blij dat je DWDD ook kudt vindt.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:26

@Bakito | 28-11-11 | 18:23
Kan je niet gewoon blij zijn met je eigen superieure, voortreffelijk deugende mening ipv een ander botweg uit te schelden?

vetkleppert | 28-11-11 | 18:26

Ik weet nog dat een tijd terug een Turkse kleermaker uit Amsterdam Nederland werd uitgezet (zaak Gümüş). Toen was Wim Kok van De PvdA aan de macht. Waar was Youp toen om luid te brullen?
En verder vinden de meeste mensen bezuinigingen op cultuur wel okay. Als ik wil hobbien moet ik dat ook zelf betalen en in mijn eigen tijd doen. Waarom zouden wij als werkende Nederlanders een bende werkschuwe halve hippies geld geven om te klodderen en te knutselen? Of van die trieste theaterstukken waar echt niemand op zit te wachten.

Moonwarrior | 28-11-11 | 18:26

Het CDA heeft trouwens een flinke vinger gehad in het traineren van de asielwet van Job Cohen. Hierdoor is o.a. Mauro langer in Nederland gebleven dan nodig was. Geeft te denken, hè?

blinde kip | 28-11-11 | 18:25

Waarom zou ik nog naar buiten gaan om mijn stem te laten horen?
Dat de politiek individuen en commerciële instellingen dient in plaats van het volk is zó absurd... ik voel me door geen enkele partij vertegenwoordigd. Als ik een debat zie, heb ik het gevoel dat ik naar een theaterstukje zit te kijken, of links of rechts nou aan het woord is.

~*du.hast.recht*~ | 28-11-11 | 18:24

dat protest (occupy) is toch bijna afgelopen?

dutch driver | 28-11-11 | 18:24

Ergens op het mistige, natte platteland , ver van de grote steden, staan die duidelijk "tijdelijk" uitstralende asielzoekercentra.
De cultuurshock met het warme, chaotische moederland kan niet groter zijn.
En dan maar 5,6,7,8,10 jaar wachten in de ambtelijke molen.
Je enige uitstapje naar de minescule dorpskern, waar je natuurlijk ook met de nek wordt aangekeken, wel perfecte medische zorg, inclusief psycholoog, Nederlandse taalles, dokter en apotheek en tandarts en advocaat.
Dit noemen wij nu doodknuffelen op de Nederlandse manier.
Is een nieuw soort marteling, waarbij de beul vriendelijk glimlacht, en de levenslust langzaam bedekt met een dekentje goede bedoelingen uit christelijk schuldgevoel.
Hoe lang zal deze waanzin nog duren?
Mensen worden hier ook niet gelukkig, ook al hebben ze het misschien materieel beter.

King of the Oneliner | 28-11-11 | 18:24

@boost | 28-11-11 | 18:20
Ah, ik zie het. Jij doet er qua domme eenzijdigheid nog een schepje bovenop.

Hiermee ben je nog een grotere idioot dan de plemper van de oorspronkelijke tegel. Dat is een wereldprestatie. Chapeau.

Bakito | 28-11-11 | 18:23

TisNieZoMoeilijk | 28-11-11 | 18:15 | + 1 -
En de Sharia, gewoon doen, kom op dan wordt alles beter vraag het maar aan een moslim

boost | 28-11-11 | 18:22

Ik zeg het niet vaak.... maar... briljante analyse!!! Vooral op Punt 1 ben ik het met Johnny Quid eens.... lekker hard schreeuwen met zijn 3'en... dan lijkt het net alsof je echt met 3 miljoen man schreeuwt... duh.....:-)
Bovenstaand artikel lijkt me een goed voorbeeld richting de Protestschreeuwerds als zijne: AFGESERVEERD!

Vandaahl | 28-11-11 | 18:22

@F. von Zeikhoven | 28-11-11 | 18:19
Misschien heeft het ook te maken met het feit dat 80 procent van de cabaret-bezoekers linke rakkers zijn.

Als hij guurrechtse statements had gemaakt, zou hij bezoekers verliezen. Zulke initiatieven vallen natuurlijk perfect in het pulletje van links, en Youp- bezoekend, Nederland.

Pure klantenbinding dus.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:22

@Bakito | 28-11-11 | 18:13
Maar het leidt zo lekker af van problematische zaken die de politiek (links of rechts maakt niet uit) al decennia niet opgelost krijgt.

blinde kip | 28-11-11 | 18:21

Ik wilde dit kabinet gewoon. Dus mij hoor je verder niet.

lekker wijf | 28-11-11 | 18:21

@F. von Zeikhoven | 28-11-11 | 18:19
Een echte kunstenaar maakt eerst studies, voordat ie aan zijn meesterwerk begint.

Of bedoel je dat niet zo?

Bakito | 28-11-11 | 18:20

Bakito | 28-11-11 | 18:16 | + -1 -
Hhahaha als je nou goed kijkt dan heb ik het een en ander veranderd zomaar omdat het kan

boost | 28-11-11 | 18:20

NinaSimone | 28-11-11 | 18:15 |
Absoluut waar. Helaas zie je hier constant dat mensen liever de boodschapper afzeiken (meestal vanwege het hebben van geld, of anders vanwege het ontbreken van geld) in plaats van dat er inhoudelijk in wordt gegaan op de boodschap. Youp schrijft columns, waarom hij iets wat hem aangrijpt niet zou mogelijk melden in een column is mij een raadsel. Sowieso vind ik het onderhand behoorlijk eng worden dat de pvv en zijn aanhangers het liefst hebben dat iedereen met een andere mening dan het pvv-'gedachtengoed' zijn mond houdt, geen subsidie mag krijgen, en indien mogelijk maar oprot uit Nederland.

Asmodean | 28-11-11 | 18:20

@Bart_Bart | 28-11-11 | 18:16
Nou, voor die issues zijn er andere media toch? Het AD en de Telegraaf doen al decennia aan rechtse issues.

En voor de goede orde, ik vind DWDD ook een stel farizeeërs.

Bakito | 28-11-11 | 18:19

Verder heeft meneer VannetHek het druk met z'n aanstaande ouwejaarsbabbel. U kent dat wel, beetje tummeren, beetje zaegen hier en daar in de tekst. Uitproberen van deelconferenties voor testpubliek is geen tijd voor en ook gehaim. Dus om aan de weet te komen hoe belachelijk d'n ouwe Youp vandaag de dag nog is, doettie dan sommige oud-en-nieuw-topics gewoon even try-outen in z'n NRC-columnruimte....

F. von Zeikhoven | 28-11-11 | 18:19

@Bart_Bart | 28-11-11 | 18:07
Nu al is het moeilijk om genoeg mensen te vinden om in de zorg te werken. Niet gek als je de salarissen ziet. En dan te denken dat men ooit nog voor mogelijk nog minder nog meer bejaarden gaat zorgen door een generatie die nooit echt heeft leren werken of enige goeie opleiding heeft gehad. Gestoord.

blinde kip | 28-11-11 | 18:18

Hee Youp!
Heb een nieuwe voor je:
WEG met die asielwet van Job Cohen (PvdA), aangescherpt door Albayrak (PvdA!!
-
Of nee, wacht ff..

Ahasveros | 28-11-11 | 18:17

blinde kip | 28-11-11 | 17:45 | + 5 -
ik heb het als netto-betaler gedaan, een partner hierheen gehaald die de staat niets kost. heeft me ruim 10.000 euro gekost aan procedures, leges, inburgeringskosten en andere flauwekul. ze had de tijd die ze aan verplicht inburgeren (waar alleen linkse onderwijs en integratie-instellingen beter van worden) moest besteden liever besteed aan WERKEN. en dat alles om de euro's op te hoesten voor al die parasiterende soortgenoten die via een niet-draagkrachtige partner in feite op kosten van de staat leven en alle mogelijke zorg, huur en andere toeslagen krijgen.

ministerpronk | 28-11-11 | 18:17

@Bakito | 28-11-11 | 18:13
Het kan pas echte emo-politiek worden als het media-breed gedragen wordt.

Als er bijvoorbeeld allerlei gasten bij DWDD komen die een lans breken voor knieschoten, of animal-cops.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:16

@boost | 28-11-11 | 18:10
Zit jij die onzin nou klakkeloos te kopiëren?

Bakito | 28-11-11 | 18:16



@deoudererijperevrouw | 28-11-11 | 18:03
Is je avondeten niet op temperatuur?

rara | 28-11-11 | 18:15

@Horagha | 28-11-11 | 17:57
Wat betreft nageslacht, veel gehoord is vaak dat er later anders niemand is om je op te zoeken in het bejaardentehuis.
Alsof men er nu geen ouderen zijn die ondanks nakomelingen alleen zitten weg te kwijnen achter de geraniums.

blinde kip | 28-11-11 | 18:15

Wat Nederland nog meer nodig heeft:
Meer immigranten.
Meer moslims.
Meer belastingen.
Meer betutteling.
Meer regeltjes.
Meer beperkingen.
Meer Europa.
Meer crisis.
Meer zorgverzekeringspremie.
Meer huichelachtige politici.
Meer...

Wie kan er überhaupt nog met droge ogen zeggen dat de tolerantie in Nederland de laatste jaren hard achteruit gaat...?!

TisNieZoMoeilijk | 28-11-11 | 18:15

Ha lekker, ben sinds maanden weer 'ns op GS en ik hoorde de maatschappelijke onderbuik al van verre rommelen. Ik vind het zo'n nonsens om karaktermoord te plegen op Youp van 't Hek; de man is verontwaardigd over de uitzetting van een jongen van 9 jaar naar een kansloos derdewereldland, is dat zo vreemd? En waarom zou zijn mening er niet toe doen, omdat hij in een kapitaal pand woont in Amsterdam? Bij mijn weten heeft 'ie dat gewoon bij elkaar verdiend met hard werken, iets wat de gemiddelde reaguurder toch zou moeten aanspreken.
Hoe dan ook, ik zou het ook geen fijn idee vinden als oud-links weer aan de macht zou komen (qua dweilen met de kraan open en kortetermijnoplossingen), maar ik ben wel voor een rationeel, pragmatisch en sociaal-liberaal (en duurzaam) beleid. Zal wel heel elitair zijn. Het zij zo.

NinaSimone | 28-11-11 | 18:15

@boost | 28-11-11 | 18:10
Als jij het me kan uitleggen graag. Ik snap er ook niets van. Behoefte aan zelfdestructie? Zichzelf krampachtig proberen goed voor te doen ten koste van alles?

doenormaal! | 28-11-11 | 18:15

Niet helemaal waar.

De voornaamste reden om te protesteren, is omdat iets niet goed gaat. Waar bij de Amerikaanse consumptiecultuur er ook daadwerkelijk een zeer gebogen lorenzcurve staat. Dit geeft reden tot protest.

In Nederland zijn we in veel goed, mokken en zeuren,
maar ook met voetbal (moderne oorlog), geld (welk land heeft er nou nog AAA?) en sociale zaken.

Zelfs als je als luie donder 1 keer per maand een verlepte sollicitatiebrief stuurt, en daarmee een mooie uitkering kun verorberen, heb je het niet slecht, integendeel zelfs. Je moet misschien zo hier en daar naar de voedselbank, of het leger des heils, maar je het een mooi gesubsidieerd dak boven je hoofd.

Dit geeft dat mensen tegenwoordig, de bank niet uitkomen om te gaan bleren over iets waar ze het eigenlijk niet eens mee zijn, en zich misschien zelfs wel schuldig voelen dat ze geld 'jatten' van die paar procent die de helft van hun vermogen inlevert, alleen maar om Nederland overeind te houden.

Rest In Privacy | 28-11-11 | 18:14

Kudo's voor leunstoelbetrokkenheid!

Bassie_ | 28-11-11 | 18:14

Het allergrootste probleem is dat het wel helemaal makkelijk is om BOE en SCHANDE te roepen in de krant of op de interweb, maar dat niemand vervolgens vertelt hoe het dan wel moet. Ja, er is wel iemand die dat vertelt, maar dat is een nazi en een Limburger, dus dat telt niet.

Terwijl hij op zich gelijk heeft: de grenzen moeten gewoon dicht, zonder papieren kom je er niet in en de luchtvaartmaatschappijen moeten de plicht krijgen documentloze reizigers terug te vliegen.
Dat kan niet, omdat Nederland dat niet voor zichzelf mag bepalen. Die soevereiniteit hebben we verkwanseld aan een Brussel.

Tot nu toe heb ik van alle protest-roepers niet gehoord hoe het dan wel moet en wel zodanig dat Mauro en Jossef geen uitzondering zijn omdat ze toevallig een zieligheidsprojectje zijn geworden van een cabaretier. En zodanig dat niet morgen half Afrika op de stoep staat. En zodanig dat we niet elke paar jaar een Gümüs, een Taida, een Sahaf, een Mauro of Jossef in de krant hebben.

Stormageddon | 28-11-11 | 18:13

@boost | 28-11-11 | 18:10
Precies, elk slachtoffer van een laffe overval, en het daaruit voortvloeiende trauma, is minstens zo schrijnend als een Angolees staatsburger, die na 9 jaar Westerse educatie, weer terug naar zijn geboorteland moet.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:13

@Bart_Bart | 28-11-11 | 18:09
Dus dat hele gedoe rond Henk en Ingrid, knieschoten, kopvoddentax, animal cops etc etc heeft niks met emo-politiek te maken?

Bakito | 28-11-11 | 18:13

Wat ik me vooral afvraag is waarom in godsnaam de VVD, het CDA en vooral de PVV constant de PvdA betichten van het massaal openzetten van de grenzen, het compleet vol laten stromen van Nederland door niet-Westerse immigranten etc., maar zodra er een schrijnend geval opduikt het vanwege de asielwet van Job Cohen (PvdA), aangescherpt door Albayrak (PvdA), is gebeurd. Hoogst opmerkelijk en buitengewoon hypocriet.

Asmodean | 28-11-11 | 18:12

Nou,nou Quid, slip of the pen? Zijnde kontentkoelie, moest ook gij toch wel weten dattut geen 'leun'stoelvulmaarin is maar 'luie'stoeldoemijdiemaar...?

F. von Zeikhoven | 28-11-11 | 18:12

Obama zette 400.000 vorig jaar illegalen uit. Toen bleef het doodstil. Asielwetgeving & uitzettingen dienen nou eenmaal als afschrikking om miljarden arme mensen niet de valse hoop te geven dat ze (na eindeloos procederen) welkom zijn. Als NL de grenzen openzet stromen zulke aantallen net zolang toe totdat onze welvaart weg is.
Een Jossef afwijzen voorkomt wellicht de toestroom van duizenden.

seven | 28-11-11 | 18:11

#wijwillengeenyoupmeer

van Nazareth | 28-11-11 | 18:11

@Smalhout | 28-11-11 | 18:07
Kijken hoe Youp reageert als zijn dochter met asielzoekert thuiskomt.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:10

doenormaal! | 28-11-11 | 17:40 |
Waarom houdt de linkse politiek en de linkse media etc. zich uitgebreid bezig met kwesties die slechts een enkel individu betreffen terwijl er hele hordes straattuig rondlopen die niet worden aangepakt maar die in enorme veelvoud voor schrijnende situaties zorgen. Daar zouden ze zich mee bezig moeten houden en met de voortdurende import van kanslozen die voor nog meer ellende, criminaliteit, armoe en verpaupering gaan zorgen.

boost | 28-11-11 | 18:10

@Bakito | 28-11-11 | 18:07
Nou, tien keer keer minder dan linksch.

Dus, inderdaad nog steeds best veul.

Aangezien, [bizarre hoeveelheid emo-politiek] / [10] = nog steeds best veel.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:09

Tijd voor een battle tussen Teeuwen en 't Hek

Conan de Rabarber | 28-11-11 | 18:08

Conclusie; Johnny Quid is dus net zo egoïstisch als de meerderheid in dit land

"zo lang *ik* het maar goed heb"

T. Grimbek | 28-11-11 | 18:07

Breng die azielig zoekers allemaal maar naar Bergen NH daar woont Youpje ook. Kijken of het dorpje er zo blij mee is?!

Smalhout | 28-11-11 | 18:07

@vetkleppert | 28-11-11 | 18:05
Dat argument van allochtonen die onze billetjes gaan wassen is inderdaad net zo waar, als een Youp die niet hypocriet is.
www.ad.nl/ad/nl/5597/Economie/article/...

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:07

Leunstoelbetrokkenheid, mooi!

--neus-- | 28-11-11 | 18:07

@Bart_Bart | 28-11-11 | 18:04
Je gaat me toch niet vertellen dat rechtse partijen niet aan emo-politiek doen hè.....

Bakito | 28-11-11 | 18:07

Links op het pluche is niet veel anders.

Ohm | 28-11-11 | 18:06

Jossef is een schoolvoorbeeld van ons falend uitzet beleid.
Er moet veel strenger worden opgetreden en het moet veel lastiger worden sowieso al ons land binnen te komen als gelukszoeker.
Opzouten dus met die onzin en huiliehuilie toestanden.
Er zijn ongeveer zeven miljard mensen waarvan er zesenhalf miljard ook wel gratis kost en inwoning willen.
Er zijn dus altijd wel een paar miljard mensen aan te wijzen die ook heuull ziellug zijn.

Beëlzebul | 28-11-11 | 18:05

@Horagha | 28-11-11 | 17:57
Ik hoef geen overbevolkertje onder deze omstandigheden. Als je nog van 1 salaris normaal had kunnen leven zoals een paar decennia terug had ik het misschien wel leuk gevonden. Bovendien is het hier veel te overvol. Want als de aboriginals zich niet meer willen voortplanten, vult men de boel wel aan met nieuwkomers. En met zo'n reservoir onrendablen zet je meteen de autochtonen lekker onder druk qua salaris-wensen etc.
En het schijnt dat ze straks niet alleen opeens onze billetjes gaan wassen als we oud zijn, maar ook onze pensioenen gaan betalen van hun uitkering. Magisch, toch?

vetkleppert | 28-11-11 | 18:05

-weggejorist-

Ohm | 28-11-11 | 18:05

@Tommygunner | 28-11-11 | 18:03
Ho ho, meer dan 500. In mijn stad lopen er ook nog zo'n 25 rond. Niet voor 11u 's ochtends, maar toch.

Bakito | 28-11-11 | 18:04

@Bakito | 28-11-11 | 18:02
Dat is oppositie.

Maar je kan oppositie dan opdelen in populistische emo-oppositie (PvdA en co), en oppositie om grote maatschappelijke problemen op te lossen (toenmalig VVD en co).

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:04

Gewoon eruit. Youp doet vaker alsof hij de mening van het gros van de NL-ers verdedigd. In werkelijkheid zijn het eigenlijk de 500 werklozen van de #occupy beweging...

Tommygunner | 28-11-11 | 18:03

Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud zal ik u uitspuwen.

deoudererijperevrouw | 28-11-11 | 18:03

@vetkleppert | 28-11-11 | 17:57
Terwijl we genoeg 'zielige' mensen in Nederland zelf hebben.

Dat is alsof je niet in staat bent je eigen kinderen op te voeden, maar er toch drie bij adopteert, omdat die zo zielig zijn.

Dat is dus iedereen het altijd naar de zin willen maken, maar in werkelijkheid je gezin (land) naar de knoppen aan het helpen bent.

Bart_Bart | 28-11-11 | 18:02

@Bart_Bart | 28-11-11 | 17:59
Ja, dat heet oppositie. Je weet wel, een typisch democratisch fenomeen.

Er zijn wel meer oppositie-partijen met boosheid en verontwaardiging groot geworden. Jij weet.

Bakito | 28-11-11 | 18:02

"die moslimhaat spuugzat zijn" wat bedoel je daarmee ? Bedoel je de mossies die ons, NORMALE mensen die niet in een pedofiel geloven, haten ? Wil je dat daar een eind aan komt ? !

JohnDee | 28-11-11 | 18:01

@ azoturie | 28-11-11 | 17:46 |
En wat dacht jevban Peter Rrrrrrrr de V. Die zit in het zelfde bootje sinds zijn dochter iets met zielige negerts doet.
Om toch maar vooral veel soepsidie binnen te halen zit ie schaamteloos publiekelijk te huilen op onze staatsomroep.

Fairfield | 28-11-11 | 18:00

Pareltje weer van Quid.

Inderdaad, Boos-Links is als een 5-jarig kind dat zijn zin niet krijgt. Handen over elkaar, mokkend en een pruillipje trekkend. Alleen omdat centrum-rechts aan de macht is.

Enige verschil is dat de meeste 5-jarige kinderen volwassen worden, en Boos-Links al volwassen zou moeten zijn.

Bart_Bart | 28-11-11 | 17:59

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-11-11 | 17:56
Die sabel ik met plezier neer. ;)

An die ARBEIT | 28-11-11 | 17:58

@vetkleppert | 28-11-11 | 17:50
Geef mij 1 goede reden waarom je anno 2011 een kind wilt hebben?
'Nageslacht', 'Gezellig' en 'Afleiding' zijn verboten woorden.

Horagha | 28-11-11 | 17:57

Al decennia wordt het toelatingsbeleid bepaald door de mate van zieligheid, valt me opeens op.
Terwijl je ook had kunnen kiezen voor intelligentie, talent, ijver of desnoods gezelligheid.
En wat doen wij? We "kiezen" voor zielig.
In nuchter Nederlands: Ballast. Kostenpost. Overlast. Ergernis.

vetkleppert | 28-11-11 | 17:57

@KabouterKlop | 28-11-11 | 17:45
Zelf begin je in je allereerste tegel al met afzeiken.

@An die ARBEIT | 28-11-11 | 17:49
Ja, dat snap ik dat en dat snap jij, maar dat snappen die naïeve (vaak minderjarige) tweeps die je ineens krijgt als je dat soort hashtags gebruikt, niet.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-11-11 | 17:56

En, zijn ze op joop.nl al helemaal los dat dit hem wél helemaal gaat worden? #leedvermaak

sk!llz | 28-11-11 | 17:55

Dat Youp zich vreselijk druk maakt als zijn zoontje probleempjes heeft met zijn mobiel abonnement, dat begrijp ik helemaal. Dat past bij Youp, zich druk maken over luxe-problemen terwijl de wereld sterft. Dat Youp altijd een pact sluit met zijn publiek om zich samen even lekker collectief schuldig te voelen over ons o zo stuitende neo-kolonialisme en ons o zo verwerpelijke ongebreidelde kapitalisme, dat begrijp ik ook. Dat past bij Youp, met de vinger wijzen maar verder zelf niks doen en ook niks van zijn toehoorders verwachten, want dat is te confronterend en dan komen ze niet meer naar de volgende voorstelling om zich te laten louteren. Maar dat hij mee zou gaan huilen met de wolven in het politiek correcte bos, dat had ik niet verwacht. Dat past niet zo bij Youp.
Of het zou zo moeten zijn dat het Youp inmiddels helemaal niet meer uitmaakt waarover hij gaat lopen zeuren, als het maar doel treft, als het maar exposure genereert, als hij maar in de schijnwerpers staat zoals hij in de schijnwerpers wil staan.
Als er één figuur in Nederland rondloopt waar ik écht niet naar wil luisteren als er weer eens een beroep op mij en mijn medemens gedaan wordt, dan is het wel Youp. Dacht ik dat we die Freek de Jonge en Wim de Bie onderhand begraven hadden, staat er verdomme wéér zo'n gemankeerde Messias op om de fakkel over te nemen.
Dit willen wij niet meer, dit willen wij écht niet meer.

Schoorsteenveger | 28-11-11 | 17:54

Nee het vorige kabinet was goed?!

Smalhout | 28-11-11 | 17:54

Tijdens het vorige kabinet waren er geen massaprotesten en tijdens dit kabinet zullen die er ook niet komen.

Zolang je niet aan hun baan, huis of omgeving komt, boeit het ze niet. En in de bangmakerij praktijken van de PVDA/PVV trapt geen weldenkend mens in.

Horagha | 28-11-11 | 17:54

Toch is het wel een interessant fenomeen, dat links Nederland zich schoorvoetend ook van onderbuiktactieken c.q. emo-politiek c.q. selectieve verontwaardiging bedient.

De PVV en Wilders hebben bewezen dat dat zeer succesvol kan zijn. Ik snap deze ontwikkelingen wel.

Bakito | 28-11-11 | 17:53

Heeft iemand Marcel van Dam al gesignaleerd?

eerstneukendanpraten | 28-11-11 | 17:53

Het gepruttel heeft voornamelijk met een verlies van bevoorrechte posities te maken. Die veelal met linkse subsidies kunstmatig te stand waren gekomen.

Allemaal mensen die denken dat ze vroeger veel invloed hadden, toen ze vaak een bijna monopolistische toegang tot het publek hadden. Vooral internet heeft dat erg veranderd. Nou kunnen de Youps alleen maar een succesje halen door op het laatste moment voor de massa uit te lopen. Kunnen ze zichzelf nog een keer wijsmaken dat iedereen achter ze aan loopt.

Verder ben ik van mening dat JQ maar eens snel een grote prijs moet krijgen.

Vod Kanockers | 28-11-11 | 17:53

Dit kabinet is kut,helaas zijn alle alternatieven nog veel kutterder.

K.Zwellever | 28-11-11 | 17:53

Reinaert | 28-11-11 | 17:48 |

Dan ga je per saldo meer belasting betalen omdat
kunstenaars in de bijstand komen.
Dus ja je kunt wel als kabinet belangrijk gaan doen van kijk we zetten een bijl in de kunstsubsidie maar dit heeft wel zijn prijs ( natuurlijk vertellen ze dit niet erbij )

Eurotokkie | 28-11-11 | 17:52

Het is ook allemaal van een onbeschrijfelijke minachtende arrogantie, hoe men het klootjesvolk denkt te kunnen toespreken: kinderen + sentiment + emotie = resultaat, denkt men.
Eventjes vergetend dat we zelf niet eens aan kinderen willen of durven beginnen in dit strafkamp zoals het er nu bij ligt.

vetkleppert | 28-11-11 | 17:50

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-11-11 | 17:41
"heeft gebruikt om die stupide actie te steunen".

Ziet u?

An die ARBEIT | 28-11-11 | 17:49

@brutus68 | 28-11-11 | 17:46, ok, maar wat lees je er over?
Zonder Fokker geen rode baron ...

gentle giant | 28-11-11 | 17:49

@azoturie | 28-11-11 | 17:46

Neuh. Het geldtellen blijkt telkens weer funest voor de creativiteit.

Daarom is het maar goed ook dat alle kunstsoepsidie geschrapt wordt.

Geld stinkt. Zeker in andermans handen (hoi Youp).

Reinaert | 28-11-11 | 17:48

@gentle giant | 28-11-11 | 17:40
Kennissenland. Welk vriendje helpt je aan een leuke baan. Voor kennis moet je de grens over.

blinde kip | 28-11-11 | 17:48

Het mooie is wel dat 'Links' groot uitpakt over de geplande bezuinigingen (waar een meerderheid het mee eens is), maar ondertussen ons wel haar Europese project door de strot duwt (waar een meerderheid het niet mee eens is). En dan zegt Peggold: 'Nee, je legt het de mensen ook niet goed uit'.

Op dat moment denk ik: 'Hoe groot is het bord voor de kop van Links?! '

StandUpForYourRights | 28-11-11 | 17:47

Vergeet het Anne Frank huis, we krijgen het Youp Jossef huis, of het Anja Jossefbelt huis ...

gentle giant | 28-11-11 | 17:47

De tijden van alcohol-vrij bier zijn voorbij. Die van't Hek. Van Dam. En de rest van de PvdA-schapen.

Normpje | 28-11-11 | 17:47

Het is niet enkel het asielbeleid die de samenleving iets doen opveren. Er zijn meer punten, zoals de beloofde banen in de zorg, die er nog altijd niet zijn. De leunstoelbetrokkenheid (mooi woord Quid) wordt groter en groter. Protesteren doe je tegenwoordig met twitter, maar alsof Geert en de zijnen daar iets van aantrekt.. Het maakt niet uit. Ik geloof heilig dat dit kabinet voortijdig valt (en met mij een groot deel van (grotendeels) rechtse GeenStijlers: www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php ).

Zeeschuimer | 28-11-11 | 17:47

@gentle giant | 28-11-11 | 17:40

Het Aviodome gaat een doorstart maken, het is niet zo dat de boel opgedoekt wordt.

brutus68 | 28-11-11 | 17:46

Youp is koning, de rest is bijzaak.

Gijssie | 28-11-11 | 17:46

Het heeft naturlijk ook wel iets triests als je er achter moet komen dat verworden bent tot je allereigenste Bucklerlul...
-
Wat zou dat toch zijn met oudere komieken? Of ze nu Alexander Pola heten, Freek de Jonge of Hans Teeuwen- eens waren ze mésscherp - en na hun 35e worden het ineens ouwe zure azijzeikerts.
-
Schept succes zo'n afstand? Verlies je de aansluiting als je 150 avonden per jaar in de provincie staat te spelen?

azoturie | 28-11-11 | 17:46

vernoemt zelfs

zuurkool | 28-11-11 | 17:45

Geenstijl dat al in jaren niks nieuws meer zelf heeft bedacht, maar alleen maar dingen af loopt te zeiken. #wijwillenditnietmeer

KabouterKlop | 28-11-11 | 17:45

Ook linksstemmers wilden strengere en rechtvaardige asielbeleid en die kregen we ook (dus oprecht bedankt Job!). Helaas hebben sommigen dus last van een kort geheugen dus hulde Johnny, dat je ze nog eens helpt herinneren hoe het zit.
Overigens bakt dit kabinet er weinig van qua duidelijk over het uitvoeren van dit beleid. Ze geven mensen die zeuren veel te veel ruimte en dan krijg je dus dit gezeik van Youp. Het moet maar opgehouden zijn. Regels zijn regels.
Weet je wat erg is? Als je een partner hierheen wilt halen die wel zelf de broek kan ophouden. Wat een bureaucratische shit je dan over je heenkrijgt mits ze met je in zee willen, daar lusten de honden geen brood van. En anders is het antwoord dat je naar het buitenland mag verhuizen om daar de liefde van je leven te trouwen. Ondertussen schreeuwen naievelingen hier dat we de alle kanslozen binnen moeten laten omdat ze al zo lang zielig zijn. Het geld bezuinigen we wel op bejaardenzorg of onderwijs. De wereld op zijn kop.

blinde kip | 28-11-11 | 17:45

Emotionele zelfbevrediging. Youp is wat dat betreft een koning.

Jammer dat 'ie geen oog heeft voor wat er verder in de samenleving aan de hand is, anders zou 'ie uitgroeien tot de King of Occupy, de Grote Verzetsleider, het Geweten van Nederland.

Maar nee, Youp is slechts selectief verontwaardigd. Als 'ie tijd heeft.

Reinaert | 28-11-11 | 17:45

Gewoon dom volk Youp.

Eurotokkie | 28-11-11 | 17:44

Mensen zijn veel te druk zich tweeverdienend een breuk te werken voor alles waar ze last van hebben. Ze durven zelf niet eens aan een kind te beginnen en worden op emoterroristische wijze geconfronteerd met de overbevolkers van potentiele profiteurs. En hebben heel goed in de gaten dat deze emoporno shitstorm over de rug van zorgvuldig uitgezochte, inderdaad reuze schattige fotogenieke negertjes gewoon de nadrukkelijk aangekondigde sabotagepogingen van links zijn. Die zichzelf daarmee enorm in de voet schieten, omdat het inderdaad gewoon hun eigen beleid is waar ze met veel sentimenteel misbaar uitzonderingen op proberen op te eisen.
Ga lekker je geld uitgeven, Joep. Uniek talent dat je er bent.

vetkleppert | 28-11-11 | 17:42

@doenormaal! | 28-11-11 | 17:40
Tja, jij wou deze regering.

Bakito | 28-11-11 | 17:42

Jossef is niet alleen gekomen en gaat ook niet lleen weg, hij wordt samen met z'n moeder uitgezet. Zijn moeder diende ooit een kansloze asielaanvraag in en ging daarna (ws meermaals) tegen de afwijzing bij de rechter in beroep die het ook afwees. Die procedure is dus de keuze van zijn moeder geweest.
Nou kunnen we heel veel theater maken dat een moeder & kind emigreren, maar dat doen zoveel gezinnen, emigreren.
Laat ze toe en j creëert een precedent die elke moeder met kind in Afrika aanzet om ook te komen en jaren te gaan procederen.

seven | 28-11-11 | 17:42

Ik dacht toch dat dit kabinet democratisch gekozen was. O.K. er is welliswaar gedoogsteun nodig van een derde en wellicht zelfs een vierde partij, en dan zitten we nog slechts op 76 zetels, maar dat is een democratische meerderheid. Zo werkt het in Nederland al enige tijd kan ik je vertellen. Demonstreren of verzet plegen tegen democratisch aangenomen wetten klinkt niet echt democratisch. Ik zou het slimmer vinden als Joep zijn verontwaardiging netjes kanaliseerd in een politieke partij. Daar kunnen mensen dan rustig op stemmen als ze het er mee eens zijn. Heeft Geert ook gedaan Joep. Vooruit ! Lijkt me leuk om Joep een in de tweede kamer op het spreekgestoelte te zien.

Marcus Porcius Cato | 28-11-11 | 17:41

Ahhh het is weer december , en Youp komt weer uit zijn grachtenpaleis gekropen met zijn selectieve verontwaardiging.

hooliganica hollandi | 28-11-11 | 17:40

Vandaag is het Aviodome failliet verklaard, waarom hoor je daar niemand over?
Nederland zou 'kennisland' worden, dit was ook een museum, cultuur, kennis enz.
Je hoort niemand.

gentle giant | 28-11-11 | 17:40

Waarom houdt de politiek zich uitgebreid bezig met kwesties die slechts een enkel individu betreffen terwijl er hele hordes straattuig rondlopen die niet worden aangepakt maar die in enorme veelvoud voor schrijnende situaties zorgen. Daar zouden ze zich mee bezig moeten houden en met de voortdurende import van kanslozen die voor nog meer ellende, criminaliteit, armoe en verpaupering gaan zorgen.

doenormaal! | 28-11-11 | 17:40

Gut gut, wat een gezeik weer op de PvdA. De minister heeft een discretionaire bevoegdheid. Die is er mede omdat 'regels zijn regels' en dood mantra is, niet toepasbaar op alle zaken. De minister vertikt het echter om dat te doen.
.
Elke immigratiewet zal randgevallen en schrijnende situaties hebben. Sterker nog, alle wetten hebben dat. Dan komt het aan op de minister om zo'n situatie op de beste manier op te lossen. Leers doet dat niet. Of hij nu CDA'er, PVV'er of GroenLinkser is, maakt niet uit. Hij handelt fout en weet de schijn niet weg te nemen dat hij handelt onder druk van de PVV.

Giulianova | 28-11-11 | 17:39

Kunnen we dat liedje van Flappie niet aanpassen Met Jossef.

Zo van dat je elke dag gaat kijken naar dat lieve vriendelijke negertje en dat hij dan op 2e kerstdag ineens uitgezet blijkt te zijn, door je lieve pappa Gerdje...

irriducibili79 | 28-11-11 | 17:38

Wat een slap gelul van Youp.. Hij heeft alles, noem het maar op.. Hij heeft het.. Om zich nu een beetje druk te gaan zitten maken over de huidige politiek is niet echt netjes Youp.. Youp als je echt iets wilt doen, Waarom geef je dan niet een beetje van wat je hebt aan de mensen die uitgezet worden.. Jij blij, iedereen blij.. Weet je wat je met 10.000 euro in Irak wel niet allemaal kan doen?..

Youp, als je iets wilt doen, geef eerst zelf iets..

Crematorium-de-Asbak | 28-11-11 | 17:38

Ik wil dat elke stakker die die hashtag heeft gebruikt om die stupide actie te steunen direct een Twitterverbod krijgt.

Lekker communistisch

An die ARBEIT | 28-11-11 | 17:37

wij willen 130 km. overal!

prikkel123 | 28-11-11 | 17:37

Het druppelt tot het stemvee door dat ze van links niks hoeven te verwachten. Want te elitair.

De Regeering | 28-11-11 | 17:36

Het gaat nog lang niet slecht genoeg met Nederland.

Over een jaar zal dat heel anders zijn.

Bakito | 28-11-11 | 17:35

zou zeggen joep meloen,ga eens een jaartje in Gouda wonen.... kijken hoe je er dan over denkt!
En bovendien zijn er miljoenen mensen die dit kabinet wél willen!

pim achtertuin | 28-11-11 | 17:34

Mensen hebben het te druk om te protesteren. Daarom dat er alleen maar zwervers en werklozen op Occupy te vinden waren.
Pas als scheit de ventilator écht raakt, zullen mensen wat doen. Maar voor vele Nederlanders is dit kabinet niet veel erger dan andere kabinetten en voor veel rechtse kiezers juist een enorme vooruitgang.

Nu wordt er door 'de linksen' gedaan als of wij nu in een land vol met moslimhaters leven en niemand er wat tegen doet, mooie manier van propaganda voeren.

MrTitanski | 28-11-11 | 17:33

Op bejaardenzorg bezuinig ik helemaal niet! Links TUIGH

Geerdt Wilders | 28-11-11 | 17:33

Youp T-mobile van 't Hek?

doenormaal! | 28-11-11 | 17:32

-weggejorist-

ojédiaré | 28-11-11 | 17:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken