Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De kwestie Joris Demmink

bassiehof1001.jpeg Geliefd onderwerp van menig complotfantast, de secretaris-generaal van het ministerie van Veiligheid en Justitie: Joris Demmink. Smerige kinderverkrachter zegt de één, slachtoffer van een haatcampagne zegt de ander. Vooralsnog blijft de waarheid in het midden liggen. Maar dat de zaak stinkt moge duidelijk zijn. Waarom geeft het lijdend voorwerp zelf geen opheldering? Afgelopen week was hij weer in het nieuws, het Openbaar Ministerie neemt de aangifte van twee Turkse jongens die beweren slachtoffer te zijn van Demmink niet in behandeling. De kwestie blijft dus door etteren. De eerste keer dat ik met Demmink in aanraking kwam, was toen ik nog schreef voor het gerenommeerde opinieblad Panorama. In 2003 kwam het tijdschrift met harde aantijgingen: Joris Demmink zou zich ophouden in het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven. Alras werden de beschuldigingen scherper; Demmink zou onderdeel uitmaken van een kinderporno-netwerk, jongens in Tsjechië en Turkije misbruikt hebben en – als hoogtepunt – een minderjarige vermoord hebben met een dildo. Sommige van mijn Panorama-collega’s werden vervolgens afgeluisterd en gevolgd door Justitie, het was bijkans intimidatie. Panorama had een beerput opengetrokken en daar waren bepaalde mensen zeker niet blij mee. Demmink zit nog steeds op zijn post. Ik heb het er wel eens met Fred Teeven over gehad toen hij nog Kamerlid was. Teeven –partijgenoot van Demmink - opperde de mogelijkheid dat het hele Demmink-verhaal vooral een wraakactie is van Hüseyin Baybaşin, Een vermeend Turks-Koerdische crimineel die in Nederland levenslang heeft gekregen wegens drugshandel. Een hoge Justitie-ambtenaar zwartmaken in de hoop dat je er zelf beter uitkomt. Het klinkt plausibel. Aan de andere kant, Baybasin’s advocaat Pieter Bakker Schut – inmiddels overleden – drukte mij op het hart dat de kwestie Demmink een ‘megaschandaal’ is. “Het is Kafka in de polder.” In 2009 schreef ik een groot verhaal over Demmink voor HP/De Tijd. Ik had daarom per mail wat vragen gesteld aan Harro Knijf, de advocaat van Demmink. Een dag later kregen we een boze mail en aangetekend schrijven terug. Boos is niet het goede woord. Paternotte, hoofdredacteur Jan Dijkgraaf en uitgever Audax zouden in een shitstorm terecht komen. Beslaglegging, rechtszaak, Knijff haalde alles van stal wat juridisch mogelijk was. Die shitstorm kwam er echter niet, het was een overzichtsverhaal. Geen nieuwe feiten, wel weer even de kwestie op de agenda zetten. De juridische jachthond trok zich terug. Daarna werden Dijkgraaf en ik uitgenodigd, of we op de koffie wilden komen bij Demmink thuis. Over de kwestie praten. Maar het ministerie had daar niets mee te maken, werd er niet bij betrokken. En dat gaf mij een raar gevoel, waarom het ministerie er buiten houden? Dijkgraaf vond het ook vaag en we zijn dus niet op de koffie gegaan. Ik weet werkelijk waar niet hoe het nou zit met Demmink. Hij wordt volgende maand 65 maar gaat niet met pensioen, hij blijft voorlopig nog SG en heeft voor twee jaar bijgetekend. Zou het zijn omdat het onder de paraplu van ministeriële verantwoordelijkheid iets beter toeven is? Zeker is dat er een kwade reuk hangt rondom de hoogste ambtenaar van Justitie. En dat moeten we niet willen met z’n allen. Het zou een goede zaak zijn als er een definitief onderzoek komt. Mensen zijn voor minder van hun bed gelicht, tenslotte.

Reaguursels

Inloggen

@ Goldberg

Bedankt voor deze tip aan de reaguurders.
3500 Handtekeningen (ik heb die al tijden geleden gezet) is voor de deftige heren in Den Haag toch om je schouders op te halen.
Laten wij er toch maar het beste van hopen.

Pirewiet | 28-11-11 | 21:33

Ik zou petities.nl/petitie/burgerinitiatief-o... proberen in plaats van petitie.nl (=lingeriedame).

Overigens al 3500 handtekeningen de laatste 3 uur geleden.

Just for the record.

Rest In Privacy | 28-11-11 | 20:34

Je kan denken wat je wil over Micha Kat, maar hij doet tenminste nog iets tegen Demmink en zijn maatjes.
ga eens kijken bij petitie.nl en teken voor onderzoek naar Demmink wedden dat het aantal handtekeningen blijft staan op 3492 ook al heb je met honderd mensen getekend en oja iedereen die zo'n petitie begon tegen Demmink heeft het nooit kunnen doorzetten omdat ze onder druk zijn gezet, en maar gestopt zijn om het te willen indienen. Hoelang gaan wij Nederlanders dit nog pikken. klagen, klagen maar niks doen is beter toch? Hoe vaak denk je dat Andre Rouvoet is aangeklaagd bij de VN voor het schenden van de kinderrechten in Nederland en alsnog is er niks aan gedaan. Nederland wordt telkens gechanteerd door het buitenland vanwege de kindersexavontuurtjes. daarom draaft Nederland altijd braaf mee en durven we geen nee te zeggen.

denhaag74 | 28-11-11 | 18:43

Daarom mag die pedo-club ook gewoon doorgaan.
OM(= J.D.) gaat het niet verbieden!!!!!
Snapt u het nu!!! Directeur van kinderdagverblijf wordt niet verhoord door OM en is bijvoorbaat onschuldig!!!! Wie zou daar nu achter zitten??

piet de hond | 28-11-11 | 16:48

Waarom zijn het dan alleen maar allochtonen en buitenlanders die aangifte doen? Als hij echt heel echt een foute kabouter (berekende pedo) is dan is het logisch. Maar als hij gewoon een pedo is dan moet hij toch fouten maken, doen ze tenslotte allemaal wel een keer.

Ffiver | 28-11-11 | 16:06

Micha Kat?! Seriously? Die idioot die voor advocatenkantoren op de Zuidas gaat staan en dan mensen gaat uitmaken voor pedo? Die idioot?

Ik dacht dat de lezers van Geenstijl doorgaans hoogopgeleid waren maar het domme geblaat in deze reacties doet anders denken.

JustBerg | 28-11-11 | 15:39

@saintinel | 27-11-11 | 21:20
Dan moet je dat uitzetten. Klik op de \ in een draad om instellingen te wijzigen.

Parsons | 28-11-11 | 13:24

Goh foto's van Benk Korthals in thailand die toen van justitie (tot december 2002 na schandaal)was in de tijd dat Demmink SG van justitie (november 2002)werd en ook van de VVD (net als Teeven en Opstelten) Korthals, Opstelten en Demmink vroeger allen lid van studenten vereniging Minerva te Leiden. kom nog meer complotten als ik 1 getuigen verklaring tegen mij heb hang ik al bij het OM, Demmink heeft er veel meer en ze zijn aan handen en voeten gebonden. Goh familie- en jeugdrecht is civiel- en niet strafrecht. lekker makkelijk aan kinderen komen dus voor ze. of ga ik nu te ver met mijn gedachten. terecht dat Bas niet op de koffie is geweest anders had ie het toch niet na kunnen vertellen iedereen die tegen de hoge ambtenaren is worden monddood of echt dood gemaakt, de media besteed geen aandacht want ze zijn afhankelijk voor de subsidies. Laat de doofpot maar eens goed open getrokken worden.

denhaag74 | 28-11-11 | 10:50

je had gewoon langs moeten gaan shit-for-brains.
Je bent het niet waard om dan ook maar iets in te kloppen op typemachine of toetsenbord.
Panoramajournalist !

Zuitschuip | 28-11-11 | 09:37

Justitie is er voor de pedo's. Dus waarom een uitzondering maken voor een PG?

Wil Kutommelul | 28-11-11 | 08:05

@Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 20:47 |
Micha Kat wil wel een uitnodiging regelen...

premiejager | 28-11-11 | 02:37

Vrij duidelijk waarom Demmink ng voor 2 jaar heeft bijgetekend... dan kunnen z'n vriendjes op het ministerie hem nog twee jaar extra de hand boven het hoofd houden. Als die gast onschuldig was was die al lang en breed vol in de schijnwerpers gaan staan. GUILTY!!!

Dubbele Halve Zool | 27-11-11 | 23:56

-weggejorist-

oscarweetmeer | 27-11-11 | 23:55

-weggejorist-

SinEstilio | 27-11-11 | 21:29

@Bas Paternotte | 27-11-11 | 11:11
Dank, voor het weer onder de aandacht brengen van deze 'etterende' zaak. Een tijdje terug, dacht ik dat die M. Kat de enige nog was, die door zou bijten.

Parsons | 27-11-11 | 12:37
Heb jij toevallig iets met de 'GS-plugin' te maken?
Nadat ik wilde aangeven, dat ik het er niet mee eens was... 'Powned'-melding. ^^

saintinel | 27-11-11 | 21:20

Even dat van dat "Ronde huis" gelezen. Kostelijk vermaak maar nee hoor haha

Booze78 | 27-11-11 | 21:03

Demmink zou eens de reaguurders van GS op de koffie moeten uitnodigen. Ik kom dan, en met mee velen, zie hierboven. Doe maar!

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 20:47

De zaak Joris Demmink stinkt en wel zo hard dat de milieuregels ver zijn overschreden.

Lewis Lewinsky | 27-11-11 | 20:45

Hebben jullie de Dutroux zaak gevolgd?
Is het jullie misschien opgevallen dat er in Amsterdam
de grootste kinderpornozaak van de eeuw plaats vindt.

Pirewiet | 27-11-11 | 20:03

Baybasin is een drugscrimineel, zijn advocaat Peter Bakker Schut was zo vol sympathie voor RAF- terroristen was dat hij ze heeft verdedigd. Niet alleen verdedigd maar openlijk zijn sympathie voor de RAF heeft geuit. Lekkere bronnen. En Bas die niet op de koffie wil komen.

neworder | 27-11-11 | 19:06

Het gebeurde in Bodrum, dat de politie op schoten afkwam, en daarbij per ongeluk iemand met minderjarigen (16, maar dat zeggen ze allemaal op hun 14e, toch?). Ai, een hooggeplaatste. Dat kwam goed uit, en Baybasin verdween, met een simpele deal, in Nederland achter de tralies.
Zou nooit uitgekomen zijn, als dat het eerste en het enige incident geweest was.
In tweede instantie kan dit "gentlemen's agreement" als chantagemiddel (Sarban Baran) zijn ingezet. Dan dreigt er voor velen gezichtsverlies, en heeft die arme meneer Demmink wel erg veel pech gehad.

premiejager | 27-11-11 | 18:14

@Specy | 27-11-11 | 17:32

Over Turkije, een eerste 'test': zijn de onderste drie filmpjes op www.bs-foundation.nl/sectie/demmink/de... acteerwerk? Overigens heeft advocaat Van der Plas blijkbaar geruime tijd geleden al aan Paternotte aangeboden om de volledige video's van deze verklaringen te komen bekijken, wat hij blijkbaar geweigerd heeft. En dan ook nog eens de uitnodiging van Demmink afslaan... Terwijl Paternotte juist een van de weinigen is die door de jaren heen nog af en toe een woord aan Demmink gewijd heeft; ik begrijp er niets van.

Mocht je je verder willen inlezen in de Turkse zaak, en dat lijkt me een vereiste voor je hem afdoet als een complottheorie op 'Lada-niveau': begin maar met de pdf onderaan www.bs-foundation.nl/baybasin-dient-he... . Lijvig, maar juist door de uitgebreide onderbouwing niet zo eenvoudig weg te wuiven. Dit herzieningsverzoek is nog in behandeling bij de Hoge Raad.

Wat de chauffeur betreft, heeft iemand hierboven een vergissing gemaakt. Een ex-rechercheur, ene Henk Laarman, over de chauffeur, Mosterd genaamd:

"Die chauffeur overleed aan een hartaanval op 50-jarige leeftijd. Dat is mogelijk veroorzaakt door spanningen op zijn werk. Wat was het geval? Zijn baas, een topambtenaar van Justitie, had de gewoonte schandknapen op te laten pikken met zijn dienstauto. Hij pleegde seksuele handelingen met de jongens op de achterbank van zijn dienstauto terwijl die chauffeur daarvan mocht meegenieten."

En:
"Toen deze topambtenaar er de gewoonte van maakte zijn chauffeur om twee uur ‘s nachts uit zijn bed te bellen om hem op te halen bij een bekende homoclub in Den Haag en hij de dienstauto onderkotste omdat hij straalbezopen was, knapte er iets bij de chauffeur. Hij stapte naar zijn chef en maakte melding van dit gedrag. Die chef sprak zijn DG erop aan. Die wilde geen ruchtbaarheid en daarmee ontstond een doofpotzaak die de chef op overplaatsing kwam te staan. Die chauffeur overleed korte tijd later. De weduwe kent al deze verhalen."

Deze citaten heb ik van de site van Kat, maar hebben blijkbaar oorspronkelijk in Panorama en de GayKrant gestaan.

Tijn Libbert | 27-11-11 | 18:05

PS; ik wat ik echt niet begrijp en wat het verhaal ook minder geloofwaardig maakt is... Waarom niet ingegaan op zijn uitnodiging???? Als journalist pak je dat toch aan???

neworder | 27-11-11 | 18:02

@vanhetgoor iedereen gelijke rechten? Hahahaah! Ja natuurlijk jongen, vraag maar aan een damschreeuwer, bijvoorbeeld.

djs | 27-11-11 | 17:44

Inderdaad erg stom dat je niet op de koffie bent geweest.

djs | 27-11-11 | 17:44

@vanhetgoor | 27-11-11 | 16:39 |
Ik moet je ook nageven dat het onwaarschijnlijk is dat iemand zoveel macht heeft dit straffeloos te kunnen doen. Stel hij kan dit doen omdat bijvoorbeeld iemand van het koninklijk huis in hetzelfde netwerk zat. Stel hij heeft een bom in handen die NL compleet op haar fundamenten zou doen schudden. Stel dat dat kan omdat hij zoveel weet van de 'elite'.
...... Waarom leeft hij dan nog? Dat hij door zou werken om beschermd te blijven is natuurlijk een kul argument. Zijn vermeende wetenschapo/betrokkenheid bij pedonetwerken stopt niet met zijn functie.

Hij zal ongetwijfeld een homo zijn. Hij zal ook ongetwijfeld met minderjarige jongens hebben gewipt. Dat op zich is zeer verwerpelijk, en moet waar mogelijk worden vervolgd maar dat is van een andere orde als wat in dit artikel wordt geschetst.

neworder | 27-11-11 | 17:42

Nou zeg, ik vind dit toch langzaamaan wel de Lada onder de complottheorieen worden.

Dus Demmink gaat naar Turkije, vraagt de politie (?!) om jongetjes voor hem te regelen, en vertelt ze dan ook nog zijn naam? WTF?

En die chauffeur: Die vindt het ZO erg wat er met die jongens gebeurt dat hij ZICHZELF van kant maakt?

Tssk... Nee, dan vind ik die van Kurt Cobain die door aliens vermoord is in opdracht van J.F. Kennedy toch waarschijnlijker klinken.

Specy | 27-11-11 | 17:32

vanhetgoor | 27-11-11 | 16:39 |
.
Wat ben jij hopeloos naïef zeg. Of je maakt gewoon onderdeel uit van dat smerige netwerkje van J.D. Kan ook natuurlijk, niet waar?

Bertus Betonsloper | 27-11-11 | 17:28

-weggejorist-

domheid regeert | 27-11-11 | 17:05

@vanhetgoor | 27-11-11 | 16:39
Veel tekst, slappe inhoud.

GaatDeGoedeKantOp | 27-11-11 | 17:05

Dit gezanik heeft lang genoeg geduurd. Als iemand kindertjes misbruikt heeft dan behoort hij voor het gerecht gedaagd te worden, maakt niet uit wie hij is. Ik denk dat wij in Nederland geen klasse justitie hebben. Ik denk dat alle mensen gelijk worden behandeld. Ik denk niet dat er één persoon is in Nederland die zoveel macht en invloed heeft dat hij buiten schot kan blijven. Als iemand een top ambtenaar is en heel erg hoog is op het ministerie dan nog staat hij niet bovenaan, dan is er altijd iemand die hem controleert. Zelfs de minister wordt gecontroleerd! Er is altijd wel een secretaresse die inzage heeft in de geheime stukken en bereid is om haar mond voorbij te praten. Niets - maar dan ook werkelijk niets - kan voor eeuwig geheim blijven. En als na verloop van jaren de feiten toch op tafel komen dan komt er tòch een afrekening.

Nu ze zogenaamde feiten, "een jongen vermoorden met een dildo" hoe zou dat hebben moeten plaatsvinden? En wat heeft het voor zin om een dildo op een onschuldige jongen te gebruiken? Met een anderhalf volt batterijtje en een motortje die ook in een Nokia-telefoon zit voor de trilstand. Daar kan niet echt een moord mee worden gepleegd. Het kan wel als men die zaken in handen van een US Navy Seal geeft of een groene baret. Maar een normaal mens kan niet met één anderhalf volt batterijtje iemand vermoorden, zelfs niet als men dit door het slachtoffer laat opeten. Er zijn misschien wel miljoenen vrouwen die een dergelijk apparaat ergens in hebben gestoken en daar alleen plezier aan hebben beleefd en geen schadelijke gevolgen van hebben ondervonden. Als dat anders was geweest dan zouden die apparaten reeds lang van de markt zijn genomen.

Stel nu dat er echt iets gaande is, stel dat er werkelijk één top ambtenaar is die zoveel macht heeft dat hij zichzelf buiten schot kan houden, stel dat hij nog twee jaar na zijn 65e blijft zitten om er nog steeds voor te blijven zorgen dat niemand die zaken oppakt. Stel dat hij wil blijven rekken tot de zaken zijn verjaard. Dan nog heeft het geen kans van slagen, dan komt in 2014 alles toch nog aan het licht. Het heeft allemaal geen zin. Waar men naar moet gaan kijken is aan de kant van de aanklagers! Deugt het wel? Is het allemaal wel correct wat ze zeggen? Het rammelt aan alle kanten. Stel dat die Demmink een notoire bezoeker was van het Anne Frank-plantsoen dan heb ik niet de indruk dat daar vreemde zaken kunnen hebben gebeuren. Dat plantsoen in Eindhoven (ik ben er nooit geweest) wordt net als alle andere homo-ontmoetingsplaatsen gefrequenteerd door normale getrouwde mannen. Al die mannen zijn uiteraard normale heteroseksuelen, behalve op het moment dat ze even de hond gaan uitlaten in het Anne Frank-plantsoen. Ik schrijf hier heel doelbewust normaal! Want er is niets vreemd aan dat een man naast de vrouw waar hij van houdt ook wel eens wil spelen met een andere man. Even samen aftrekken of zo, en daarna weer snel naar huis. Op deze homo-ontmoetingsplaatsen gebeurt niets dat het daglicht niet kan verdragen. Stel dat er al jongens zouden komen dan denk ik niet dat die daar in het openbaar zouden worden misbruikt, de kans is namelijk zeer groot dat iemand dat ziet, en de politie belt. De meeste bezoekers van homo-ontmoetingsplaatsen zijn normaal getrouwd en de meesten zijn ook gewoon vader van normale kinderen.

Ik denk dat dit hele spel is opgezet om iemand te beschadigen. Kennelijk is er iemand die door Demmink is gedumpt, een homo-vriendje dat de bons heeft gekregen, of iemand die op het ministerie voor zijn gevoel onterecht is behandeld. Dan is het heel makkelijk om iemand te pakken op het feit dat hij naar het Anne Frank-plantsoen gaat. Als die Demmink iets gedaan heeft met jongens wat die jongens zelf niet wilden dan moet hij worden gearresteerd en veroordeeld. Als dat in Tsjechië is gebeurt dan moet hij worden uitgeleverd aan Tsjechië. Als het in Turkije is gebeurt dan moet hij aan Turkije worden uitgeleverd. Laat men de zaak maar voorbereiden! (Ik weet ook wel dat Nederland alleen maar onderdanen uitlevert aan de Verenigde Staten en verder niet.) Desnoods veroordeelt men de man bij verstek. Maar men moet met de bewijzen komen en als dat niet lukt omdat er geen bewijs is dan moet men er een keer mee ophouden. Men moet met bewijzen komen of de smoel dicht houden!

vanhetgoor | 27-11-11 | 16:39

@ solidstate | 27-11-11 | 13:36 |

Rood nummerbord met witte letters = diplomaten/ambassadeurs.

Binnenbaan | 27-11-11 | 16:34

-weggejorist en opgerot-

criticus63 | 27-11-11 | 16:20

Doldwaas | 27-11-11 | 12:30 | + 0 -
'Teeven immoreel tot op het bot'?
Je bedoelt, in dit land heb je vrijheid van mening dus ik mag iemand beschuldigen ook al heb ik daar geen enkele aanleiding toe?
Een voormalige secretaress had Tevven als handbal (of pol, whatever) coach gehad, ze zou voor hem door het vuur gaan. Ik vind nogal ver gaan. Leg eens uit!

Einde van de Domheid | 27-11-11 | 16:16

@moonshiner3519 | 27-11-11 | 16:03 |
Dude... Putin zit op judo. Nuff said.

CoJoNes | 27-11-11 | 16:12

Overigens is het met dit soort rapaille in de top van onze samenleving verleidelijk om leiders als Poetin te willen hebben. De Poetin kliek mag dan gevaarlijke KGB zijn, ik zie ze niet zo snel kleuters neuken.

moonshiner3519 | 27-11-11 | 16:03

Demmink had de heren de hel in dreigen te flikkeren maar dat is nog geen reden om de uitnodiging af te slaan. Jammer.

Stroopdoos | 27-11-11 | 15:55

Nou Paternotte, onderzoeksjournalistiek van de bovenste plank.
Een uitnodiging van een onderwerp van verachtmaking afslaan.
Daar zat ik net op te wachten!
NOT!

Einde van de Domheid | 27-11-11 | 15:52

We gooien hem met een zak keien om z'n benen in een kanaal. Komt hij boven drijven dan is het een pedo en veroordelen we hem tot TBS verdrinkt hij dan heeft hij het niet gedaan. Waterdichte methode.

Sliptong | 27-11-11 | 15:52

Als ze te dicht bij Demmink komen krijgt hij waarschijnlijk ook een ongeluk, ergens op een ring, zonder getuigen. Een van Traatje, zeg maar.

CoJoNes | 27-11-11 | 15:50

Die bungabungafeestje van Demmink, daar zijn toch ooit eens schoten gevallen? Daar bij Bodrum in de buurt? Is daar ooit nog wat mee gebeurd? Politie is immers wel ingeschakeld toen.

Binnenbaan | 27-11-11 | 15:49

Overigens hulde @ Bassiehof voor dit artikel.

o)+ | 27-11-11 | 15:44

Reinaert | 27-11-11 | 12:14 Alleen de lichaamstaal van Demmink moet bergen info opleveren. Een pedo is herkenbaar. Momo ken ik nog maar dat is een ander topic.

Stroopdoos | 27-11-11 | 15:44

@JustBerg | 27-11-11 | 15:17
Jij hebt hersenletsel, is het niet?

CoJoNes | 27-11-11 | 15:44

Pim Fortuyn: "Ik zal mij na 15 mei 2002 zeker ook inspannen om het OM een halt toe te roepen en zo mogelijk op de terugweg te dwingen." Uit "At your service", pagina 95 en 96. Is dit misschien zijn doodvonnis geweest?

Niemands Knegt | 27-11-11 | 15:39

Ton Biesemaat heeft zijn interviews met de Roy van Zuydewijn op tape opgenomen; ook die tapes zijn in beslag genomen. Vlak daarna is er weer een inval geweest bij Goderie. Opgeteld bij de uitspraak van het OM dat 'zij met handen en voeten gebonden' zijn in deze zaak moeten de criticaster toch wel achter hun oren gaan krabben?

Niemands Knegt | 27-11-11 | 15:37

ook een intressante vraag: elke SG word voor maximaal 4 (om teveel macht te voorkomen)jaar aangesteld, waarom zit de heer D dan nu al 12 jaar in zijn ivoren torentje? Doe eens uitzoeken jongens, is ook wettelijk niet mogelijk..

Crematorium-de-Asbak | 27-11-11 | 15:35

Paternotte ziet deze zaak escaleren en dekt zich in, of houdt met terugwerkende kracht zijn rug recht.
Onderschat deze zaak niet, er zijn doden gevallen onder verdachte omstandigheden en veel mensen zijn ernstig belemmerd in het uitoefenen van hun beroep.
Dat komt omdat het 'systeem' zo werkt: ik weet iets van persoon x maar maak me burgemeester van Utrecht en we lullen nergens over.
Een dergelijk systeem wordt natuurlijk vroeg of laat een kaartenhuis.
Demmink is een meester-intrigant, het is overduidelijk dat hij dingen weet die dat kaartenhuis onmiddellijk doet instorten.
Jezelf ooit afgevraagd 'wtf?' bij sommige benoemingen? Dit is het antwoord. Stay tuned. Dit is heel, heel groot.

o)+ | 27-11-11 | 15:29

@Ed5124 | 27-11-11 | 14:55 |
Inderdaad; daarom verwees ik naar Michel Kraay.

Michel Kraay heeft in opdracht van Goderie van Groen BV onderzoek gedaan in opdracht van onder andere Peter R. de Vries naar onder andere: Eric jan Quakkelsteijn, Cornelis Eberhardt, Petra Lievense, Volkert van der Graaf, Edwin de Roy van Zuydewijn en Joris Demmink, maar ook naar IRT gerelateerde zaken

Geinig rijtje. Nog geiniger is dat het OM in oktober 2003 de ordners met alle zoekopdrachten heeft ingenomen en achter gehouden. In 2004 komen de gegevens weer vrij maar ontbreken er een aantal welke tot op heden niet zijn teruggegeven.

Bas reageert maar niet meer.

Niemands Knegt | 27-11-11 | 15:27

Lees de ontdekking van de hemel van Mullisch maar es, en dan het stuk over 'de gouden muur'.

JustBerg | 27-11-11 | 15:21

@hagelkruis:

Ook al is er een deel van waar (en wellicht is dat ook wel zo) wat voor doel dient het dan dat zulke dingen allemaal uitkomen? Het hele idee van een volk leiden (mensen in leidinggevende posities hebben) is dat het ' volk' die mensen volgt omdat deze op een bepaald voetstuk staan. Mensen van hun voetstuk afstoten is natuurlijk harstikke leuk en spannend, maar als alle vieze was van de top van Nederland uitkomt wordt het land nog stuurlozer en verwarder dan het nu al is. Denk daar maar es over na. Heksenjachten zijn imo voor gefrustreerde mannetjes die zelf nooit iets bereikt hebben in hun leven.

JustBerg | 27-11-11 | 15:17

Ik denk dat jullie ook eens contact zouden moeten zoeken met de Nederlander die aangifte heeft willen doen, geintimideerd is en waarvan de politie geen aangifte heeft willen opnemen, maar waarvan de politie/justitie wel een persbericht heeft uitgestuurd dat deze man een valse aangifte heeft gedaan en hiervoor bestraft zou worden. Als er geen aangifte is, kan je er ook niet voor gestraft worden. Dus dat persbericht is al verkeerd, en weer een manier waarop alles de beerput in gaat.

Want als deze jongeheer een valse aangifte zou willen doen, dan zou de politie deze opnemen om vervolgens aan te tonen dat de aangifte vals is waarop de jongeman gestraft zou worden. Tis alleen moeilijk om aan te tonen dat een aangifte gebaseerd is op leugens.
Daarvoor moet je wel eerst de aangifte opnemen.

Maar de politie heeft gewoon gezegd, we nemen de aangifte niet op, en stuurt vervolgens een vals persbericht op. Hoe is het met doe jongen ? Hij heeft ook nog contact gehad met de chauffeur, die alleen al depressief werdt van het feit dat hij Demmink naar dat park moest rijden, en er ziek van was dat Demmink en zijn hoertjes de auto soms onderkotsten zo dronken waren ze, die hij dan weer schoon moest maken.

De dierbaren van deze chauffeur zullen nooit een boekje open doen, zij hebben blijkbaar veel geld gekregen. Zijn pensioen of zoiets, zolang ze maar hun mond houden.

jopy | 27-11-11 | 15:04

Topperke | 27-11-11 | 14:36 |
De Demmink Doofpot
Wel een waarschuwing voor alle brave huisvaders en moeders in dit land die denken dat "MEN" netjes over ons waakt.
Ik vind het erger dan de domme NSB-ers die voor een paar centen de verkeerde kant kozen. Het Demmink-verhaal en zijn omgeving is gewoon slecht en triest, onbegrijpelijk dat in deze snelle communicatiewereld het OM/justitie/Opstelten/Demmink zwijgen als het GRAF.Er zijn al 100.000 pagina's aan dat heerschap gewijd.....

hagelkruis | 27-11-11 | 15:02

En op de koffie gaan en recht op de man afvragen ...

lidlbier | 27-11-11 | 14:59

-weggejorist-

Ed5124 | 27-11-11 | 14:56

Ik begrijp je: Michel Kraay achterhaalde allerlei geheime privégegevens die voor het schrijven van de publicatie ‘het dubieuze dubbelleven van een topambtenaar op justitie’ voor Panorama van belang waren (zie google: kraay opdrachtgever panorama of www.journalistiekennieuwemedia.nl/digi...). In tegenstelling tot andere informatiemakelaars is Michel Kraay erg zwaar gestraft door Justitie, n.l. een half jaar detentie en betaling van € 110.000,- aan de staat voor het vergaren van privéinformatie middels oplichting. Uiteindelijk zit hier een ratio achter temeer Kraay’s branchegenoten, oud collega’s Mariëndijk Intermediair BV en Goderie van Groen BV slechts weg kwamen met taakstraffen en geen geldsom hoefden te voldoen. Bij verdere recherche op de site van Kraay viel mij de naam Mr. Dr. Ulco van de Pol op !!!! Hij is thans ombudsman van Amsterdam maar zat in de zaak van Kraay aan de knoppen en vonniste ook in de zaak van Hüseyin Baybasin. De heer Baybasin verzocht het Hof om de strafrechtelijke vervolging te bevelen van Joris Demmink, de hoogste ambtenaar van het ministerie van justitie en een Officier van Justitie. Het Haagsche Hof met als één van de rechters Ulco van der Pol achtte de klacht niet gegrond waardoor het Openbaar Ministerie niet tot vervolging hoefde over te gaan. (www.huseyinbaybasin.com/basin_duyuru.p... ). Verder geven ook de sms berichten tussen Michel Kraay en Jan Born van Éenvandaag- verwerkt in de Demminkdoofpot op pagina 312- een aardige inkijk dat er meerdere zaken met elkaar zijn vervlochten waarin telkens weer de kop van de draak Demmink opsteekt.

Ed5124 | 27-11-11 | 14:55

-weggejorist-

MOO1975 | 27-11-11 | 14:51

solidstate | 27-11-11 | 13:55 | + 0 -
Philips de Jonghpark. Wat daar gebeurt, weet ik niet. Ik vond het vroeger al gek dat die praktijken plaatsvonden in het Anne Frankplantsoen. Is een erg klein parkje en ligt midden in het centrum.

Flodder | 27-11-11 | 14:46

-weggejorist en opgerot-

MOO1975 | 27-11-11 | 14:46

@hagelkruis 14:23
Hoe heet dat boek?

Topperke | 27-11-11 | 14:36

JustBerg | 27-11-11 | 14:16 |
Lees nou eerst maar eens het boek van de heren Poot, daar zitten heel wat tonnetjes super-speurwerk in en geven een onthutsend beeld wat de MSM niet durven aanroeren.
Paternotte moge dan geen super-held zijn maar zijn bijdrage aan de(overigens) zeer spoedige ontmanteling van die SG is te prijzen, want neem van mij aan dat een aantal hoge heren in de broek zeiken bij deze berichten.

hagelkruis | 27-11-11 | 14:23

Uit: rondehuis.blogspot.com/
"Het komt erop neer dat door de “club” Ronde Huis of hoe je het noemen wilt, van vaste bezoekers ook aan de nachtelijke bijeenkomsten in het bos mannen werden uitgenodigd die een zekere toekomst hadden en konden kiezen lid worden en dus schuldig worden in ruil voor een zekere protectie waartegenover het geven van inlichtingen stond ofwel alles vergeten en zwijgen zonder protectie."
Weer die gedachte dat je, als je een toppositie wilt bereiken, je eerst chantabel moet laten maken.
Dat gold dus al bijna een eeuw geleden en kennelijk nog steeds.
Soms/vaak lijkt het alsof we worden geregeerd, bestuurd en berecht door een chantabele kliek op topposities. Marionetten van een elite.

domheid regeert | 27-11-11 | 14:20

Godver lul! Raar gevoel of niet, als je langs kan komen bij Demmink thuis dan doe je dat gewoon ja!

Toen de Panorama en Gaykrant bij hem op de koffie waren liep hij ook helemaal leeg. Gemiste kans meneer Paternotte.

fms | 27-11-11 | 14:16

" 2003 werd Demmink door de bladen Panorama en de Gay Krant in verband gebracht met seksueel misbruik van minderjarige jongens. De Rijksrecherche concludeerde in haar onderzoek dat er geen bewijzen waren voor strafbare feiten, waarop Panorama en de Gay Krant hun eerdere beweringen rectificeerden.[2] Iemand die in oktober 2003 aangifte deed tegen Demmink werd in juli 2004 door de politierechter bestraft met twee maanden voorwaardelijke celstraf. De verklaringen waren volgens de politierechter "onjuist en leugenachtig".[3]"

Dat is een simpel rondje wikipedia. Geenstijl begint een beetje trekjes te vertonen van een roddelblad..

JustBerg | 27-11-11 | 14:16

Oh Oh Joris Demmink.
Zou het dan toch kunnen dat je dagen geteld zijn?
Wat zou het mooi zijn.

moonshiner3519 | 27-11-11 | 14:14

@ AutSider | 27-11-11 | 13:58

Dat heb ik nooit gezien. Ik vond het toen gewoon raar dat die auto daar meerdere malen stond.
Was geen tijd en plaats voor.
Hoe heet dat park trouwens?

solidstate | 27-11-11 | 14:01

@ solidstate | 27-11-11 | 13:55 |
Ik woon er in de buurt. Heb zelf al vaak genoeg gezien dat er weer een te jong jongetje uit een te dikke bak wordt geschopt. Maar jah, ik weet uit ervaring dat je dit niet moet melden.

AutSider | 27-11-11 | 13:58

@Von Münchhausen | 27-11-11 | 13:53

Haha dank je. Blijkt dat ik me vergist heb qua locatie

solidstate | 27-11-11 | 13:57

@Flodder | 27-11-11 | 13:45

Denk dat ik toch wat plaatsen verwar dan. Naast het trainings complex van PSV ligt er een park die meen ik ook iets met anne frank in de naam heeft. Daar schijnt ook het een en ander te gebeuren op dat gebied.

solidstate | 27-11-11 | 13:55

solidstate | 27-11-11 | 13:36 | + 1
Die plus 1 kudo was van mij. Overtuigende bijdrage LOL

Von Münchhausen | 27-11-11 | 13:53

@solidstate | 27-11-11 | 13:36 | + 0 -
ow ok, dat moet dan wel Demmink zijn geweest!

Jopie2009 | 27-11-11 | 13:47

solidstate | 27-11-11 | 13:36 | + 0 -
Dat is knap, want de Herdgang en het Anne Frankplantsoen liggen dik vijf kilometer van elkaar. De een in Strijp, de ander in het Centrum.

Flodder | 27-11-11 | 13:45

@PietGeniet | 27-11-11 | 13:38

Kan me niet precies herinneren wat er aan was maar wel dat het geblindeerde achterramen had.
Wat voor dienst auto's worden er voor de top gebruikt?

solidstate | 27-11-11 | 13:41

-weggejorist-

frnas | 27-11-11 | 13:39

@solidstate | 27-11-11 | 13:36
Als dat zo is dan is dat zeker NIET de auto van Demmink geweest, dienstauto's van ministeries hebben namelijk geen afwijkende kentekenplaten.

PietGeniet | 27-11-11 | 13:38

Cliché, maar clichés komen voort uit waarheden als koeien: waar rook is, is vuur. Eén op de zoveel mensen is homofiel, één op de zoveel Nederlanders is pedofiel en Joris Demmink is toevallig een pedo op een hoge post.

Begin nu eerst te realiseren dat ze overal zijn, aangezien pedofilie een geaardheid is. Daarna is het van belang om vast te stellen of het om praktiserende pedo's gaat. Zo ja, keihard straffen, want dit kunnen we niet gebruiken in onze samenleving.

Semolina Pilchard | 27-11-11 | 13:38

Op weg naar mijn werk moetst ik langs het anne frank plantsoen rond 2003 en meen me te herinneren dat ik meerdere malen een zwarte bolide met afwijkende kentekenplaten daar iets voorbij de hertgang heb zien staan.

Vond ik al zo raar. Het was een dure peugeot of iets degelijks met ik meen rode kentekens met witte letters of in ieder geval een afwijkende soort. Of het een aparte letter/cijfer combi was, ik kan het me niet precies meer herinneren

solidstate | 27-11-11 | 13:36

De 'Chuck Norris van de Nederlandse journalistiek' (dixit Johnny Quid) mocht op de koffie bij de meest omstreden ambtenaar van Nederland, maar deed dat niet? Wat een bangerik.

Von Münchhausen | 27-11-11 | 13:29

Dat soulbrother en nepdandy Di Rupo PM wordt van België is wellicht Demmink's enige lichtpuntje deze week.

CultureVulture Inc. | 27-11-11 | 13:24

Wie zegt dat ?! De media is niet de enige met beroepsgeheim.

hawie | 27-11-11 | 13:21

@Niemands Knegt | 27-11-11 | 11:42
Ik moet het toegeven: Hans Laroes is 2 punten in mijn achting gestegen. Hij staat nu op 5.

Toine Tussenbeen | 27-11-11 | 13:13

De gedachte alleen al dat zo'n vunzigerd de topambtenaar van justitie is, maakt mij een beetje veel misselijk. Ik heb weinig vertrouwen in de rechtstaat nederland!

hertog1 | 27-11-11 | 13:13

Fijnstoffer | 27-11-11 | 12:53 |

In HOGER BEROEP 2002 veroordeeld en in 2007 jankverhaal 'geslachtofferd' te zijn vanwege stinkende zaakjes.
Jammer dat zijn advocaat destijds zijn 'slachtofferrol' niet uitgebuit heeft, doorgaans standaard pleidooi in rechtszaken.

Is er een keer streng gestraft, is het weer niet goed...

mindovermatter | 27-11-11 | 13:11

Als het niet waar is, waar blijft de aangifte van laster?

Neut | 27-11-11 | 13:08

Misschien een mooi sluitstuk voor Peterrrrrrrrrr de Vries?
Linksom of rechtsom lijkt het me niet meer dan logisch dat a: die aangiftes in ieder geval in behandeling worden genomen en b: omdat het een Bovenbaas betreft er zeer zorgvuldig onafhankelijk onderzoek moet worden gedaan naar het feit of Meneer Demmink zich al dan niet aan strafbare feiten schuldig gemaakt heeft ( en jezelf laten sjorren of sabbelen in een park is, hoewel ranzig, niet strafbaar, zolang het niet met minderjarigen en/of onder dwang is ).
Aan insinuaties heeft niemand iets.

Graaisnaaiert | 27-11-11 | 12:56

Alleen al zijn declaratiegedrag wat betreft de vele dure alcoholovergoten etentjes waar hij menigeen op fêteerde (waarvan zelfs zijn baas, de minister, vond dat het aan de hoge kant was) zou al genoeg moeten zijn om de man te wantrouwen, en niet nog eens 2 jaar te laten bijtekenen na zijn 65ste.

p boos | 27-11-11 | 12:54

@ mindovermatter | 27-11-11 | 12:30
Een naïef geloof dat rechters in Nederland alleen maar recht spreken, en dat wat aan vonnissen is geschreven en gedrukt, wel waar zal zijn, heb ik verloren.
Ik betoog niet dat Baybasin een lieverd was/is. Maar wel dat hij via zijn contacten in Turkije te veel wist en wilde gebruiken, en daarom maar beter levenslang kon worden opgesloten en gemuilkorfd. Aldus werd besloten en geregeld: een niet passende onredelijk zware straf onder zeer beperkend regime. Zo rolt de rechtsstaat Nederland als een politiek-juridische kliek dat wil.
Ik ga hier verder niet op in. Dat is de taak van BP.

Fijnstoffer | 27-11-11 | 12:53

@zovoklets | 27-11-11 | 12:48
Alles fris daar: dank u!

Jaap de Paap | 27-11-11 | 12:50

Wat een loze en vage verdachtmakingen. Nergens kom je met concreet bewijs. Als dit alles is wat je hebt dan hoop ik inderdaad, dat je juridisch goed wordt aangepakt door Demmink.

SharpEye | 27-11-11 | 12:49

Het ergste in de hele zaak zou zijn dat de rechterlijke macht niet onpartijdig meer is.

Dat van die Demmink zou mij jeuken, als hij zo lang overleefd heeft ga jij 'm echt niet meer tackelen.

Schrijf daar nou eens een stukje over.

Kingeef1975 | 27-11-11 | 12:48

Jaap de Paap | 27-11-11 | 12:44 |

Hoi Jaap.

Alles goed onder de pij?

zovoklets | 27-11-11 | 12:48

Na "gerenommeerde opinieblad Panorama" ben ik hikkend van het lachen gestopt met lezen. Bas, hou eens op met die complot-onzin of kom met harde bewijzen. "Put up or shut up" zeggen ze dan in het Engelands, en zo is 't maar net.

PietGeniet | 27-11-11 | 12:48

@zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:46
Dat :)

Jaap de Paap | 27-11-11 | 12:47

Jaap de Paap | 27-11-11 | 12:44 En geld willen bijsluiten maar ik had de enveloppe al dichtgeplakt.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:46

Ik had je nog een pakje sigaretten willen geven maar wist niet meer welk merk je rookt... Een kaartje willen sturen, wist het adres niet meer. Uitgenodigd maar toch maar niet gegaan... Man man man.

Jaap de Paap | 27-11-11 | 12:44

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:34
Maar dat weten we niet zeker, nu niet ;-).

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:41

Zijn de reisgegevens naar o.a. Turkije niet op te eisen via een WOB? En wie had er ook al weer plannen om het Wobben onmogelijk te maken?
vragen, vragen.

blinde kip | 27-11-11 | 12:40

Als Bas bij demmink op de koffie was geweest dan had hij nu een uitgescheurd anusje of lag hij nu in de kofferbak van een uitgebrande auto.......

de deurwaarder | 27-11-11 | 12:40

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:31

Mag jij vinden. Iemand op die positie treedt op in het openbaar en is zodanig machtig dat democratie ook betekent dat we daar iets meer over willen weten dan over de gemiddelde beleidsambtenaar in deeltijd.

NoMinister | 27-11-11 | 12:39

Ik lees op Wiki (je moet iets) dat er tussentijds wel onderzoeken van het OM zijn geweest. Waarom zegt Paternotte daar verder niets over?

Miss Daad | 27-11-11 | 12:38

windkracht6 | 27-11-11 | 12:26

Op justitie weten ze natuurlijk prima waar de meest kwetsbare en neukbare minderjarigen zich bevinden. Zou, let wel: zou, iemand in die contreien () belang hebben bij de beschikbaarheid van minderjarigen voor 'geile neukseks' zoals dat hier geplacht wordt te heten, dan is het binnen laten van voldoende slachtvee dat voldoende commotie veroorzaakt om andere pedo's uit de wind te houden en de beschikbaarheid van de minderjarigen bruikbaar aantoont, wel een handige taktiek. Zoals de hele EU met zeker Hongarije en dergelijke dat dan is. Ik ben er ook van overtuigd, persoonlijk, dat dart soort perverse motivatie de echte is, samen met macht en geld. De euroziekelijken zijn bruikbaar schreeuwvee. Zoals altijd als er stemming gemaakt moet worden, erg bruikbaar.

Het blijft 'als', maar als je zo laks bent als de hele justitiële keten inzake echte misdaden de afgelopen decennia, dan laad je die verdenking al snel op je sommige misdaad eigenlijk wel heel wenselijk te vinden. Het proletarisch winkelen van van Dam tot en met kinderneuken door anderen. Ook als Demmink geen pedocrimineel zou zijn, deugt hij als mede-veroorzaker van de staat van de huidige rechtsstaat in mijn ogen toch al niet. Maar het kan dus nog veeeel erger zijn...

Dat dit soort types twee jaar langer doorwerkt om ons land te verzieken, stemt mij treurig. Heel treurig. Met 65 eruit is vaak rigide, maar het ruimt in de veel gevallen wel lekker op. Verdacht vaak zelfs...

NoMinister | 27-11-11 | 12:37

Geh dus vorige week deed je valselijke beschuldigingen aan het adres van clown Graus. Terwijl de guurders in die draad moeiteloos de schaamteloze aantijgingen ontkrachtten kom je nu met een zogenaamd gedurfde column over Demmink waarin je nota bene zelf zegt dat je had kunnen weten hoe het zit omdat je door de man zelf uitgenodigd was?

Wat. De. Neuk.

Bassiehof, dit kan zó veel beter.

Parsons | 27-11-11 | 12:37

Waar rook is, is vuur. Raar dat het ministerie er zelf niets aan doet om het vuur uit te maken, maar het blijkbaar heerlijk toeven vindt in de rook. Laat er dan iig een rechtzaak over komen. Tot die tijd blijft Demmink een engerd.

Miss Daad | 27-11-11 | 12:35

Goed dat de heren niet geaan zijn. Die dildo waar die Turck mee vermoord is ligt er nog.

Den Verghulde Turck | 27-11-11 | 12:35

Den Verghulde Turck | 27-11-11 | 12:33 Het is hier geen verzoekplatenprogramma.

Op Google vind jij wel iets.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:34

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:28 Ik denk ook niet dat Joris een drankje zou hebben ingeschonken voor de heren om daarna de vakantiefilmpjes te vertonen.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:34

-weggejorist-

stainy | 27-11-11 | 12:33

Graag een plaatje van Joris Demmink.

Den Verghulde Turck | 27-11-11 | 12:33

Gemiste kans om niet te gaan, lijkt mij zo, iets met wederhoor , hoe gelogen het ook is, journalistiek niet zo sterk, eigenlijk slappe hap.

Dr.Thorvaldt | 27-11-11 | 12:32

@no minster 12.26:
Er is ongeveer evenveel bekend over Albert Drent als over Joris Demmink.

windkracht6 | 27-11-11 | 12:31

@pluk vd petteflat 12:25

En waar zijn die foto's nu dan?

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 12:31

Mijn mening is dat jullie meer en harder moeten roeren.

Den Verghulde Turck | 27-11-11 | 12:31

" een openbaar ambtenaar"
NoMinister | 27-11-11 | 12:26

Dan is elk beroep openbaar. Dat slaat echt nergens op.

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:31

Reinaert | 27-11-11 | 12:25 |

Wat is dat toch met volwassenen kerels die jongenskinderen neuken?

Ik begrijp daar werkelijk geen ene donder van.

zovoklets | 27-11-11 | 12:31

Fijnstoffer | 27-11-11 | 12:23 |

"Baybasin is een Koerdische Turk en heroïnehandelaar, die in 2002 in hoger beroep door het hof in Den Bosch tot levenslang is veroordeeld voor moord, poging tot moord, gijzeling, aanzetten tot moord en deelname aan een criminele organisatie."

En dan in april 2007 het bericht 'geslachtofferd' te zijn?

mindovermatter | 27-11-11 | 12:30

Goed genuanceerd artikel. Echter, hoe groter de kans dat Demmink inderdaad schuldig is, hoe kleiner de kans op een onderzoek. Bij justitie houdt men immers elkaar continu de hand boven het hoofd. Zelfs in zaken waar ze duidelijk de mist in zijn gegaan (Puttense moordzaak, Lucia de B., Schiedammer Parkmoord etc.) geven ze nog hun fouten niet toe.

Teeven hoeven we net zo min iets van te verwachten. Die is immoreel tot op het bot en zal dus echt geen werk maken van het vervolgen van vriendjes. Enige kans op een onderzoek is schat ik als de Tweede Kamer Teeven eens even stevig aan z'n taas trekt en tot zo'n onderzoek opdraagt. Dus tijd dat er een aantal volksvertegenwoordigers wakker wordt.

Doldwaas | 27-11-11 | 12:30

Reinaert | 27-11-11 | 12:25 | + 0 -
Maar je verliest wel alle geloofwaardigheid door NIET te gaan. Ga dan wel en kom terug met de boodschap dat het een farce was. Maar nu ben je niet op zoek naar de waarheid, maar op zoek naar een sensatieverhaal. Fact free stukkies tikken.

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:28

Toch knap, een controversieel onderwerp als Demmink nemen en er dan een zo´n nietszeggend stuk over schrijven. "Tsja, de geruchten zouden waar kunnen zijn, ik had het hem zelfs persoonlijk kunnen vragen, maar besloot toch maar niet te gaan." Lachwekkend.

spanarchist | 27-11-11 | 12:28

Gewoon iedere week een stukje blijven schrijven. Misschien durven anderen (politici en journalisten) de draad dan ook weer op te pakken.
Misschien komt er dan ook wat internationale druk om deze zaak eens voor de rechter te brengen.
Nationaal zijn de tegenkrachten kennelijk te groot om deze zaak aan te pakken.
Hoe meer mensen over deze zaak praten en schrijven, hoe moeilijker het zal worden om het deksel op de doofput te houden.
Demonstraties, beelden hiervan op het 8-uur journaal. Journalisten die geen genoegen nemen als de minister zegt dat er "geen spoor van rook" is.
Feitenoverzichten in alle kranten. Kamervragen. Meer Kamervragen. Zwetende ministers, gerechtelijk onderzoek, rechtszaak met camera's, dagelijkse evaluatie in de nieuwsrubrieken op tv en op honderden blogs, en natuurlijk op GS.
De waarheid gaat toch ooit bovenkomen. Hoe sneller hoe beter.
Een fatsoenlijk land kan dit niet langer laten door etteren.

domheid regeert | 27-11-11 | 12:27

@eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:52
Heb je van Ashtrey ooit een virtuele draai om je oren gehad of zo?
En ben je er nog steeds niet overheen?
Zo komt het namelijk wel over, met dat verbasteren van de nick.
Ga toch neuken man!

Jackanders | 27-11-11 | 12:27

De man lijkt wel niet te bestaan, die Demmink: waar is wat over zijn persoonlijke leven te vinden???

We hebben het hier wel over een openbaar ambtenaar met een politieke kleur.

Dat er niets is te vinden is nog het meest verdachte van die hele Demmink.

NoMinister | 27-11-11 | 12:26

Tja,
Ff los van Anne Frankplantsoen en Baybasin, ff wat recenter en meer naar de Randstad.
.
Is het al iemand opgevallen dat Verklaring omtrent gedrag (robert m, die kreeg je gewoon!),
.
De raad voor de kinderbescherming (he robert m!, ze wisten dondersgoed waarom ze je adoptieverzoek afwezen, maar waarom bleef dat binnenskamers?)
.
en justitieel onderzoek naar Robert M. (en zijn on/offline vriendjes) onder verantwoordelijkheid van justitie (afdeling direct onder JD?) vallen.
.
Ministerie van justitie is direct bji bekend worden van de zedenzaak aan de amsterdamse driehoek toegevoegd, en was leidend in de strafrechtelijke aanpak.

windkracht6 | 27-11-11 | 12:26

Bedrijfskundige Maud Oortwijn heeft toenmalig minister Benk Korthals (VVD)in Bangkok (december 2000) openlijk misbruik zien maken van een Thais jongetje Ze heeft van deze scene destijds foto's gemaakt en wordt sinsdien gestalkt door de pedobobo's. Ze heeft het 10 jaar stilgehouden maar inmiddels heeft ze een aanklacht ingediend tegen enkele overhiedsbobo's.

pettjo | 27-11-11 | 12:25

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:20
Die zit ook in het complot. Wist je dat niet? Zelf gelezen op het internet dus het is waar.

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:25

Reinaert | 27-11-11 | 12:20 |

Den naam was ik vergeten maar je schets kleurt de cartoon.
Die kerel was inderdaad leuker dan alle Nederlandse krabbelatiers bij elkaar.

zovoklets | 27-11-11 | 12:25

@zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:18

Zoals ik hierboven al schreef geloof ik niet in dit soort geregisseerde gesprekken die waarschijnlijk toch niet meer zijn dan en herhaling van standpunten en ontkenningen.

Ga maar eens op audiëntie bij de Paus. Daar kom je ook niet ver. Alhoewel ook daar een metersdik kindermisbruik-dossier op de plank moet staan.

Reinaert | 27-11-11 | 12:25

En domme Bassie meldt dan zelf dat ie een uitnodiging kreeg maar niet ging.

Dat vind ik persoonlijk niet slim van Bassie.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:24

"Ik had daarom per mail wat vragen gesteld aan Harro Knijf, de advocaat van Demmink".
De hysterische reactie van HK maakt wel nieuwsgierig, en is een teken dat er een open zenuw werd geraakt. Je wilde dan wel niet bij JD op de kofie, wat een gemiste kans is, maar maak het goed en maak dit tot een vervolgverhaal, Bas. Wat waren die vragen, die HK uit naam van zijn cliënt tot pure fascistoïde wanhoopsmiddelen had kunnen drijven? De kwestie is er belangrijk genoeg voor.
Je zou dit land ook een dienst kunnen bewijzen door diep in te gaan op het proces van Baybasin. Sommigen hebben dat al gedaan en hebben maar één schier onontkoombare conclusie: deze man is geslachtofferd om de JD-beerput dicht te kunnen houden.
Laat het hier niet bij. Dat is te gemakkelijk.

Fijnstoffer | 27-11-11 | 12:23

Het lijkt me trouwens iets waar P{eter R de Vries zich allang in had vastgebeten.

Maar die doet dat ook al niet. Vreemd.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:20

Davidson | 27-11-11 | 12:10
Ik heb echt nog geen staaltje keihard bewijs gezien. Alleen maar van het niveau 'er werd gezegd', 'men vermoed', 'het leek erop' etc.. Zelfs onderzoeksjournalist Bas P. noemt een roddel een 'harde aantijging'.
Kom met iets concreets bewijsbaar en anders gewoon stoppen met die ongein.

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:20

@zovoklets | 27-11-11 | 12:18

De persbreidelaar van Saddam Hussein. Tevens stand-up comedian.

Dat u die nu al niet meer kent!

Reinaert | 27-11-11 | 12:20

Rommelig stukje, maar al is er maar 10% van de 'aantijgingen' waar, dan zou deze man nog steeds onhoudbaar zijn op die functie. Dit gaat een schandaal worden, waar de Belgen nog wat van kunnen leren.

Biff Eagleburger | 27-11-11 | 12:19

Reinaert | 27-11-11 | 12:14 Bassie was bang om in de kelder van Joris te belanden.


Een andere reden om een uitnodiging af te slaan kan ik me niet bedenken. Zeker wanneer je een journalist bent met vragen aan de man die je uitnodigde.

Laten we wel wezen, meestal krijgen ze geen uitnodiging maar moeten ze wekenlang in de bosjes liggen in de tuin.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:18

Reinaert | 27-11-11 | 12:14 |

Nee die ken ik niet. Is dat zo'n gereformeerde, kindvriendelijke voorganger?

zovoklets | 27-11-11 | 12:18

@Ashtrey | 27-11-11 | 12:04
Ik zwijg als het graf.

Che_cuevara | 27-11-11 | 12:16

Bas P. heeft gelijk. Een goed verhaal kan best zonder fundering van feiten.

zovoklets | 27-11-11 | 12:15

@Stroopdoos | 27-11-11 | 12:08

Mwah. Het is natuurlijk nog maar de vraag wat een dergelijk gesprek gaat opleveren. Als iemand niet wil praten dan praat 'ie niet maar debiteert alleen z'n eigen gelijk.

En Demmink lijkt me een stuk minder leuk dan let's say onze grote communicatieve vriend Mohammed Al-Sahaf (kent u 'm nog?).

Reinaert | 27-11-11 | 12:14

@m4ppet | 27-11-11 | 12:07
Als we de feiten al hadden dan was er geen onderzoek nodig. Elementaire logica, mijn beste muppet.

rara | 27-11-11 | 12:13

Levenslang voor drugshandel is niet mogelijk in het Nederlands strafrecht. Je kan op de koffie om diegene te spreken waar alles over gaat en je gaat niet.
Tot zover de journalist Paternotte.

Flodder | 27-11-11 | 12:13

Voor een ieder die het artikel, waarna Bas verwijst, in de Gay krant en de Panorama niet serieus nemen; de gevolgen waar wel serieus: Frank Hitzert, hoofdredacteur van Panorama is ontslagen na het plaatsen van het artikel en Henk Krol, hoofdredacteur van de Gay Krant is bedreigd en geïntimideerd en wil er verder niet meer over praten. De Panorama verbood Ton Biesemaat verder te gaan met zijn serie over prins Bernhard en de Roy van Zuydewijn. Zo vervloog een dossier waarin prins Bernhard en Beatrix aan de schandpaal werden genageld inzake Margarita-gate. Daarnaast is de NOS zwaar onder druk gezet om niets met de gegevens te doen (zie Runderkamp Paper).

Niemands Knegt | 27-11-11 | 12:13

Het feit dat zelfs een natte scheet als Paternotte niet meer met alle winden mee waait geeft al aan dat er echt wat aan de hand is.
Helaas zal het nog wel even duren voordat de jongens en meisjes van onze onvolprezen heldhaftig journaille nu eens echt onderzoek gaan doen naar deze zaak.
Als ze niet opschieten is Demmink al dood of dement eer ze er aan toe zijn.

K.Zwellever | 27-11-11 | 12:13

Bas is een weigerjournalist, ze bestaan.

Ashtrey | 27-11-11 | 12:10

Rob van Roos | 27-11-11 | 11:56 |

Sommige zaken worden niet minder waar omdat een aantal journalisten zich op de helaas minder eenvoudig te bewijzen zaken hebben gestort. Dat dit nogal afbreuk doet aan de geloofwaardigheid van de zaak zegt dus iets over de kwaliteit van de betreffende journalist evenals dit een kwestie te noemen. De heer Paternotte had natuurlijk voor een titel kunnen kiezen die meer gepast is bij verdachtmakingen die het niveau van een rancuneuze Koerdische-Turk ontstijgen. Het zijn namelijk verschillende aantijgingen afkomstig uit verschillende kringen; een netwerk lijkt mij het meest logisch.

Davidson | 27-11-11 | 12:10

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:52
Als je hier komt om vrinden te maken zit je toch echt verkeerd.

Ashtrey | 27-11-11 | 12:09

Een uitnodiging afslaan is kiezen om blind te blijven in deze zaak. Matig.

Stroopdoos | 27-11-11 | 12:08

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:05
ja, je hebt gelijk. 'Vermeende' feitenoverzichtje was beter geweest, maar opmerkelijk blijft het.

Endoxa | 27-11-11 | 12:08

Zijn er feiten? Bewijs? Zo ja, aanklagen. Zo nee, speuren of mond houden. En als die Turkse jongens boos zijn dat hun zaak niet in behandeling wordt genomen dan kunnen ze een art. 12 Sv procedure starten. Prettige zondag nog :-)

m4ppet | 27-11-11 | 12:07

Endoxa | 27-11-11 | 12:01
LOL @ 'feiten'

Rob van Roos | 27-11-11 | 12:05

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:47
Goed enige openheid van zaken:
Trey is een nummerieke verwijzing.
Maar niet verder vertellen heur, asbak bevalt me prima.

Ashtrey | 27-11-11 | 12:04

Zolang geen schuld is aangetoond, blijft een verdachte onschuldig. Maar wél verdacht natuurlijk.... overigens, Bas, met dit flutverhaaltje rakel je dingen op, zonder er ook maar iets aan toe te voegen. Was toch bij Demmink op de koggie gegaan! Misschien dat je dan ook niet veel zinnigs te horen had gekregen (wat zou de man ook moeten zeggen? iedereen denkt toch dat-ie een soort Dutroux is), maar dan had je recht van schrijven gehad. Ochja, en laat ik nu net m'n twijfels hebben bij de verklaringen van de Turkse (of koerdische) staatburgers. Een woord is ook en vooral daar easy te koop, zowel ten voordele als ten nadele...
Ik

Aktivist | 27-11-11 | 12:01

Sorry hoor, maar wat is die Paternotte voor een hoernalist? Word niet snel boos, maar GS kan deze oelewapper beter ASAP lozen. Het begint als met "het gerenommeerde opinieblad Panorama" LOL! doe ff normaal man. En dan HARDE aantijgingen, namelijk "Hij ZOU zich ophouden...".

En zoals anderen al aangeven, waarom niet even op de koffie bij Demmink geweest?

Man, man, zelfs de Story zou dergelijke onzin niet publiceren.

Jopie2009 | 27-11-11 | 12:01

vraagstaart | 27-11-11 | 11:37 |]

Goddamn man, wat een verhaal over die seksclub.
Waar haal je die info vandaan (internet duhh, ok, maar waar dan? als zulke dingen over je geschreven worden ga je toch helemaal los met een club advocaten op diegene die zoiets de werled inbrengt?

Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Dat het stinkt in ieder geval.en dat het niet tot op de bodem onderzocht is maakt het allemaal nog veel verdachter.

irma zonderboezem | 27-11-11 | 12:00

Rob van Roos | 27-11-11 | 11:56 Bas is volgen Johnny Quid de "Chuck Norris van de Nederlandse journalistiek".

Maar een echte Chuck Norris laat zich er niet van weerhouden naar een feestje te gaan als er zich daar een mogelijke klopstoter ook kan bevinden en een echte Chuck Norris zou zeker bij Demmink op de koffie zijn gegaan.

Zelfs als Jan Dijkgraaf er uit angst van zou hebben afgezien.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 12:00

-weggejorist-

criticus63 | 27-11-11 | 12:00

" In 2003 kwam het tijdschrift met harde aantijgingen: Joris Demmink zou zich ophouden in het Anne Frank-plantsoen in Eindhoven."

Let vooral op 'harde aantijgingen' gevolgd door een ordinaire insinuatie: 'zou zich ophouden'

En dan een aanbieding tot wederhoor ook nog eens afslaan, want het was allemaal vaag.

Nee, die Bas gaat nog eens heel ver komen als onderzoeksjournalist.

Rob van Roos | 27-11-11 | 11:56

@Willianus Wortelus | 27-11-11 | 11:36
Smeerlap.

Gravin v Kippenbouth | 27-11-11 | 11:56

vraagstaart | 27-11-11 | 11:37 De vraag blijft open.

Was het wel zelfmoord?

zeg maar jansen | 27-11-11 | 11:55

Vertrouw nooit machtige mannen in een jurk.

Canis Spurcus | 27-11-11 | 11:54

@Bas Paternotte | 27-11-11 | 11:11
Waarom was Teeven zo geïnteresseerd in wat Michel Kraay www.michelkraay.nl/ heeft 'ontdekt' betreffende Fortuyn, IRT en Demmink? Ik refereer dan naar jouw artikel: www.hpdetijd.nl/2010-09-01/pvda-wil-op...
Zou dat eventueel te maken kunnen hebben met de haast mythische 'Teeven's List' uit 1999?

Niemands Knegt | 27-11-11 | 11:54

@mezelf

Soit moet het zijn, ik lijk As..... wel!

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:53

Het zou mooi zijn als een van die twee Turkse jongens of beiden een artikel 12 Sv aanhangig zou maken. Dan komt er eens een keer een rechterlijke toetsing en ontstaat er prominentere media-aandacht.

[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Artikel_12_Sv-procedure[/url]

Eecom | 27-11-11 | 11:53

@ de asbak 11:46. Che 11:47

We zullen waarschijnlijk nooit vrinden worden... Soit!io

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:52

JD is op dit moment de enige uitzondering op Rule 34.

rara | 27-11-11 | 11:52

papegaaienflats | 27-11-11 | 11:45
In de geluidsopname van de Koerd komt iets voorbij van:
make him me call... in het dossier staat als HOOG-engels dat hij gezegd zou hebben: make him cold.... Nu is "koud"maken iets wat alleen in Nederland zo'n beetje gebruikt wordt.. incl. door de domme manipulerende rechercheurs...

hagelkruis | 27-11-11 | 11:51

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:42 |
Als journalist kom je met 'bewijzen' die een verhaal moeten onderschrijven, die JD (idd) af had kunnen doen met een "No comment" en daarmee al dodelijk voor zijn carriére geweest.

mindovermatter | 27-11-11 | 11:50

@Niemands Knegt | 27-11-11 | 11:42
"'Het O.M. heeft aan mij, mr. A. van der Plas, advocate van de twee Turkse mannen, laten weten ‘aan handen en voeten gebonden te zijn’."

Voor zover de Nederlandse rechtsstaat.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:49

@eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:40
Wat heb jij toch met die asbak?
Druk die peuk dan uit.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:47

He jongens, stop nou eens met het zwartmaken van die aardige meneer. Hij heeft immers nog nooit iets (fout) gedaan!

Joris D. | 27-11-11 | 11:47

Civiel en strafrecht bieden genoeg mogelijkheden om justitie te dwingen tot vervolging over te gaan- zie het Wilders-proces waar het OM eigenlijk ook geen zin in had- alsook schadevergoeding te vorderen mocht er van smaad, laster of schade sprake zijn. Dat zowel JD als vermeende slachtoffers die routes niet kiezen, geeft aan dat er meer te verliezen dan te winnen is.

Tena Lady | 27-11-11 | 11:47

eerstneukendanpraten | 27-11-11
Je hebt gelijk. Ik laat jou voortaan met rust en vice versa?

*crosses fingers behind back *

Ashtrey | 27-11-11 | 11:46

@vraagstaart | 27-11-11 | 11:41
Wat is dat toch met die koninklijke huizen.
Ik herinner mij nog de zaak Dutroux in België.
Daar zou ook Koning Albert, toen nog Prins, bij betrokken zijn.
Sex feestjes met kinderen op een of ander kasteel. De halve Belgische adel deed daar aan mee.
Nooit onderzocht.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:46

Levenslang voor drugshandel?
Lijkt me sterk Bassie , drugsdelicten in Nederland worden in Nederland niet zo zwaar bestraft.

papegaaienflats | 27-11-11 | 11:45

Overigens... Wat vind de Joris Jaarclub hier nou allemaal van? Dit kan negatieve gevolgen hebben voor het merk.

Parel van het Zuiden | 27-11-11 | 11:43

@zovoklets | 27-11-11 | 11:29

Als ik eindbaas zou zijn dan zou ik toch willen dat ik daarbij schone handen zou hebben. Voor lieden als Demmink geldt dat kennelijk niet, integriteit is voor hen een onbekend begrip lijkt het wel.

En dat geldt overigens ook voor anderen die bij deze zaak betrokken zijn (geweest). Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. *Pats*.

Reinaert | 27-11-11 | 11:43

vraagstaart | 27-11-11 | 11:37

Het wordt steeds interessanter. Ga me nu ook nog even vertellen dat Demmink vrijgezel is of getrouwd & geen kinderen heeft, dan zijn mijn statistische zintuigen ook weer bevredigd. Of zijn kinderen zijn opmerkelijk weinig spraakzaam op een of andere manier, maar dat is dan een bijzondere situatie, waar we weer alle kanten mee uit kunnen.

NoMinister | 27-11-11 | 11:42

@mindovermatter | 27-11-11 | 11:39
Denk jij dat Dimmink, die nooit iets over deze zaak zegt, dat onder het genot van een kopje koffie wel zou doen voor een journalisten van een blad als Panorama?

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:42

Een beschrijving van de Demmink affaire rond het Anne Frank Plantsoen, in de Runderkamp Paper: dmz.homelinux.net/docs/topambtenaar/ru...
Daarnaast is deze uitspraak van mr. Adele van der Plas cruciaal: 'Het O.M. heeft aan mij, mr. A. van der Plas, advocate van de twee Turkse mannen, laten weten ‘aan handen en voeten gebonden te zijn’.

Niemands Knegt | 27-11-11 | 11:42

Ja Bas, lekker makkelijk. Als je uitgenodigd wordt om te komen praten de uitnodiging afslaan?! Dan is je wederhoor verkeken en moet je niet jammeren.

N=1 | 27-11-11 | 11:42

Waar rook is is vuur.De rook komt bij Hirsch Ball zelfs uit zijn stijf gesloten kaken op weg naar de zondagochtendmis in een dumpert filmpie.
Kom er maar in Joris zei Mustafa tegen Demmink.

Ratzing. | 27-11-11 | 11:41

Willianus Wortelus | 27-11-11 | 11:36
Ooow. Nonetheless blijft het concept geniaal.
Eerlijk is eerlijk.

Ashtrey | 27-11-11 | 11:41

@Che_cuevara | 27-11-11 | 11:37 .... en met dat laatste sla jij in mijn paranoïde wereldje de spijker op zijn kop.

Het zou mij niet verbazen dat deze mensen bewust chantabel zijn gemaakt, mogelijk zelfs als voorwaarde om een hoge functie te verkrijgen.

Er zijn getuigenissen van een Nederlandse officier, die ca. een eeuw geleden op een dergelijke wijze is benaderd. Google maar eens op "Het Ronde Huis" als je een zondag in jet teken van spannende, maar weerzinwekkende alu-hoedjes complotten wilt doorbrengen.

Tipje van de sluier: koninklijk huis.

vraagstaart | 27-11-11 | 11:41

@deasbak 11:36

Haphaphap!

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:40

vraagstaart | 27-11-11 | 11:30

Ranzig hoor. En opmerkelijk. Sommige dingen komen uit, sommige niet. Ik denk dat als HB het woord 'kudt-Marokkaan' zou hebben gebezigd, de () aap snel uit de mouw zou zijn...

NoMinister | 27-11-11 | 11:40

Naast een egopijperij over vervlogen tijden, is het een vleesch noch vissch verhaal geworden, Bas.
Je had als beetje journalist de kans om hoor&wederhoor te kunnen toepassen bij een kop koffie. Nu is het nog steeds een etterende wond en sluit je af met er moet maar eens een onderzoek komen...

mindovermatter | 27-11-11 | 11:39

@vraagstaart11:30

Over Nijpels gingen indertijd de meest wilde verhalen rond, ik verbaas me echt als hij zijn vrouw zelf zwanger heeft gemaakt!

"bukt voor de wraak van de RVD"

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:39

-weggejorist-

lammelul | 27-11-11 | 11:38

Zolang het Old Boysnetwerk rond JD blijft bestaan is-ie veilig. Maar mochten er een paar van die mensen wegvallen uit dat netwerk dan komt alles bovendrijven. Het kan 2 jaar duren of 20, maar ooit komt de waarheid boven tafel.

rara | 27-11-11 | 11:38

De chauffeur van Demmink heeft zelfmoord gepleegd; naar verluidt zou dat zijn omdat hij niet kon verdragen at zich op de achterbank van zijn auto afspeelde.

Onder meer zou deze chauffeur met Demmink regelmatig de rit hebben gemaakt naar de Tsjechische sexclub "Pinocchio", waar Demmink aanwezig zou zijn geweest bij de opnamen van een kinderpornofilm waarbij een jongetje het leven liet na met een dildo te zijn verkracht.

Naar de achtergrond van de zelfmoord van de chauffeur is geen onderzoek gedaan door Justitie.

Demmink heeft zich niet verweerd tegen steeds terugkerende beschuldigingen hieromtrent.

vraagstaart | 27-11-11 | 11:37

@vraagstaart | 27-11-11 | 11:30
Natuurlijk doen ze geen aangifte.
Als dit waar is zouden ze wel gek zijn om aangifte te doen.
Wordt het alleen maar verder in de openbaarheid gebracht.
Verder vind ik het oerstom van zulke mensen om dit te doen.
Je kunt weten dat dat ooit tegen jou gebruikt kan worden en je wordt chantabel.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:37

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:28
Look who's talking.

Ashtrey | 27-11-11 | 11:36

Het zijn altijd de verkeerden die te vroeg gaan. Het zijn altijd de verkeerden die te lang blijven.

Gelukkig kan de prachtrechtsstaat waar Demmink in ieder geval debet aan is nog twee jaar van zijn leiding genieten en zich dito ontplooien.

Met de groetjes van Saban Baran onder andere denk ik dan.

NoMinister | 27-11-11 | 11:36

Hoe vermoord je iemand met een dildo?
What has been imagined, cannot been un-imagined?
Feit is dat Demmink er blijkbaar een spannend leven erop na houdt, zo 's avonds in de bosjes met de broek op je enkels op je 65e...

King of the Oneliner | 27-11-11 | 11:36

-weggejorist-

Willianus Wortelus | 27-11-11 | 11:36

vraagstaart | 27-11-11 | 11:30 |

Het is onbetamelijk dat een club-eigenaar over klanten spreekt!

zovoklets | 27-11-11 | 11:35

Deze beerput heeft een deksel, zo groot en zwaar, dat de hijskraan die hem kan lichten nog uitgevonden moet worden.
Als hij eenmaal gebouwd is, laten we hem door Bea of die dikke plofkop dopen als 'Bananenmonarchie 2.0'.

Jackanders | 27-11-11 | 11:35

@vraagstaart | 27-11-11 | 11:23
Vraag dat maar aan Teeven. Volgens hem is het allemaal de schuld van een Turkse crimineel, toch?

rara | 27-11-11 | 11:34

@Reinaert | 27-11-11 | 11:26
En die vertikt het om iets te zeggen.
Denkt dat de storm wel overwaait waarschijnlijk.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:33

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij niet geheel onschuldig is...

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:33

Wanneer de beerput rond pedo- en kinderporno netwerken echt eens open gaat gaan we vreemd opkijken in Nederland. Er bekruipt me altijd het gevoel dat er vanuit wetgevende, uitvoerende en rechtelijke macht een soort van rugdekking aan gegeven wordt. Ik vermoed dus opmerkelijke namen, hoog in de boom.

Parel van het Zuiden | 27-11-11 | 11:32

Deze beerput moet enorm stinken.
Als justitie gewoon weigert om een onderzoek in te stellen en aanklachten van jongens gewoon van tafel geveegd worden is er veel meer aan de hand.

Ik hoop dat GS, ondanks de enorme stank, toch in deze beerput blijft roeren.

Che_cuevara | 27-11-11 | 11:31

De eigenaar van de Bredase sexclub "Club Paradise" heeft getuigd dat zijn/haar (de persoon is transsexueel) club is bezocht door de heren Demmink, Hirsch Ballin en Nijpels. De laatse was destijds burgemeester van Breda en bezocht de club, gekleed in een jurkje.

Nou is het bezoeken van een sexclub en je daar laten aftuigen is wellicht niet strafbaar, maar geen van de heren heeft aangifte gedaan wegens smaad tegen deze eigenaar. Ook zijn ze niet aangesproken op hun gedrag, toch niet geheel betamelijk voor de "bestuurlijke elite".

Verbazend.

vraagstaart | 27-11-11 | 11:30

Reinaert | 27-11-11 | 11:26 |

Hij beroept zich op zijn zwijgrecht en tuurt soeverein over het plebs. Je bent nu eenmaal eindbaas of je bent het niet.

zovoklets | 27-11-11 | 11:29

Waar rook is, is vuur. Waar een lijk is, is stank. Je moet wel een Donnerse model-CDA'er zijn om dat te ontkennen.
Alle politieke partijen zijn door verontruste burgers gesmeekt deze zaak aan te pakken, van SGP/CU tot PVV. In het belang van de rechtstaat. in het belang van kinderen. Allen weigeren actie te nemen; en deze hufter op non-actief te zetten en de schandknapenbeerput open te trekken. Omdat het politiek-juridische wereldje er vuistdiep in zit, waarschijnlijk tot en met leden van het Koninklijk Huis toe. Nee, dan laat men liever een ten onrechte tot levenslang veroordeelde Koerd tot aan zijn eenzame dood in een cel wegrotten.

Fijnstoffer | 27-11-11 | 11:29

@de asbak 11:22

Gebruik dan niet van die 'moeilijke' woorden als je niet weet hoe je ze moet spellen ...

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:28

Vast staat dat deze kwestie "stinkt". Als je al die aantijgingen leest, dan zou ik, als ik Demmink was, een procedure opstarten, maar deze man zwijgt als het graf!!

hertog1 | 27-11-11 | 11:27

Ik zie al meerdere comments van gelijke strekking voorbij komen: waarom roert Demmink zich niet? Ik denk dat dát de grote vraag is.

En er is maar één man die die vraag kan beantwoorden: Demmink.

Reinaert | 27-11-11 | 11:26

Ook een aardige: Meneer J. Poot, eigenaar van Chipshol, heeft een boek geschreven over Demmink, waarin hij "het monster Demmink" (Poot) aan de kaak stelt.

Ook hiertegen heeft Demmink niets, nul, nada gedaan. Terwijl de inhoud van dat boek, als dat onwaar zou zijn, tot een strafzaak zou kunnen leiden die Demmink onmiddellijk gewonnen zou hebben.

Maar die zaak komt er niet......

vraagstaart | 27-11-11 | 11:26

Dan moet Fonske Spooren er toch meer van weten?

eerstneukendanpraten | 27-11-11 | 11:25

Het stinkt naar de misdaad.... En ik vrees dat dat het zal blijven doen

de deurwaarder | 27-11-11 | 11:25

Dus Demmink zorgt single-handed voor vermindering van het aantal immigranten terwijl Turt Wuldurs nog niet één buitenlander heeft weggemaakt?

zovoklets | 27-11-11 | 11:24

Deze zaak ettert al een hele tijd en zal nog véél langer blijven etteren wanneer er niets gebeurt. Ik snap werkelijk niet dat niemand hier een vinger achter weet te krijgen en ik snap ook niet dat Demmink zelf geen openheid van zaken geeft.

Zou ik Demmink zijn zou ik me in elk geval vrij willen pleiten van welke beschuldiging dan ook. Demmink doet dat wonderwel niet en juist dát maakt 'm verdacht.

Dus wederom die ene simpele conclusie: dit zaakje stinkt.

Reinaert | 27-11-11 | 11:23

Een ander puntje Bassie: Demmink heeft een proces aan zijn (onder-)broek gekregen wegens aanranding en verkrachting van een ober. Op zich al reden genoeg om de hoogste baas van Justitie uit zijn functie te halen.

Maar bij Demmink gebeurt dat niet. Komisch, niet?

vraagstaart | 27-11-11 | 11:23

Ashtrey | 27-11-11 | 11:21
*exhibitionistische. Mea Culpa.

Ashtrey | 27-11-11 | 11:22

Wat mij rondom Demmink vreemd blijft is dat hij al privé persoon de mensen niet aanpakt die hem belasteren. Laster is juridisch best te bestrijden en er zijn websites die gaan heel erg ver.
Belangrijkste valide reden hiervoor die ik kan bedenken is dat hij de potentiële beerput heel graag gesloten wil houden en alleen al hierom blijft voor mij de zweem van smerig spel om het ministerie en Demmink heen hangen.

faz | 27-11-11 | 11:22

Op zijn minst apart dat Demmink geen enkel initiatief neemt in deze.

Als mij zoiets zou worden verweten, sleepte ik de journalist in kwestie voor de rechter wegens laster en smaad.

Tenzij het waar is: dan bleef ik heel stil zitten en liet anderen voor mij de doofpot hanteren. Mijn ondergeschikten bijvoorbeeld.

Precies dat wat Demmink doet, dus.

vraagstaart | 27-11-11 | 11:21

Wie houdt hem uit de wind?

Bataaf | 27-11-11 | 11:21

Gerenommeerde opinieblad Panorama Bas?
Staan toch alleen vunzige wijven in die hun exhibionistische neigingen niet kunnen onderdrukken en onder het mom van 'ik verras mijn vriend' maar al te graag zichzelf blootgeven in dat kappersblaadje?

* naar adem hapt *

Ashtrey | 27-11-11 | 11:21

Gelukkig zijn er in dit land een hoop mensen die al lang weten hoe het echt zit met die SG, Kafka ging nog niet zo ver als deze beerput.
Dat hij er nog zit is pure chantage en met hem zullen er veel omvallen.
De Poot-familie heeft het perfect uitgezocht en wat die Koerd betreft, levenslang via een gemanipuleerd cassettebandje... maar dat moest de SG van Turkse krachten die hem in de tang hebben.
Ik geloof al jaren niet meer in die Haagse hoge heren, schande is.

hagelkruis | 27-11-11 | 11:20

als je bij hem op de koffie was gegaan, had je het hem kunnen vragen, oelewapper.

petethemeat1 | 27-11-11 | 11:19

Misschien kan die imbeciel van een Opstelten hier eens opheldering over verschaffen, in plaats van boetes tot in 't absurde op te drijven?

Avant | 27-11-11 | 11:19

Beetje onderzoeksjournalist gaat toch een tijdje in de bosjes liggen bij die knakker voor de deur.

très cool | 27-11-11 | 11:17

Waarom ben jij dan niet even op de koffie gegaan met je vragen Bas?

Angst? Waarvoor? Nette man toch?

zeg maar jansen | 27-11-11 | 11:16

Dit zaakje stinkt. En het blijft raar dat er zo weinig geroerd wordt. Alle aandacht voor deze zaak is goed.

Korreltje Zout | 27-11-11 | 11:15

Natuurlijk, Teeven maakt zich er gemakkelijk van af.

Een wraakoefening van een gefrustreerde veroordeelde Turk.

Opgelost. Klaar.

zeg maar jansen | 27-11-11 | 11:14

Waarom het ministerie er niet bij betrokken moest zijn? Waarschijnlijk omdat werk en privé gescheiden zijn...

Tommygunner | 27-11-11 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl