Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RECESSIE! GeenStijl presenteert: De Neuro!

neurrrrrrro.jpegHet is recessie. Officieel. De eurozone gaat naar de klote. Krimp, achteruitgang & dalende economische groei. Niemand koopt meer huizen, auto's en hoekbanken met hockers op de Meubelboulevard. AEX doet raarrr. Wie niet werkt gaat erop vooruit. Wie wel werkt gaat er op achteruit. Pinstoringen. Banken die zitten te fukken met overschrijvingen. Na Gr, It, Sp en Po nu ook Be kapotstuk. NL duurste benzine ter wereld. Goldman en Sachs zijn eigenlijk Duitsers. Merkel ook. Maar Duitsland wankelt. Dus tijd om NU in te grijpen. GeenStijl presenteert onze eigen Neuro. Een soort van gulden, maar dan cool. Vanaf vanmiddag 12:00 uur zullen 1000 roze Dakota's over NL vliegen en heel Nederland blij maken met spectaculaire monetaire droppings. Grijp wat u grijpen kunt. Neem ook wat mee voor moeders. Er is genoeg. Daarna feest tot diep in de nacht. Muziek: DJ Martin van ZeeMeeuwFM. Paaldans: Sharon G. van de SP. Bier en fris: 1 neuro. Binnenlands gedestilleerd: 2 neuro. Bittergarnituur: 3 neuro. Toiletten 20 neurocent en er mag gerookt worden. Toegang gratis en u wordt thuisgebracht.

Reaguursels

Inloggen

De Dove Luisteraar | 24-11-11 | 08:58
De munten en bankbiljetten werden op 1 januari 2002 gelijktijdig ingevoerd in 12 landen volgens wiki...
Dat wil dus inderdaad zeggen dat er sprake is van Handel Met Voorkennis.......
De hufterts wisten het goedverdoeme vantevoren en ik had dat vermoeden toen ook al.

lilluke halve hoan | 25-11-11 | 16:40

De Dove Luisteraar | 24-11-11 | 08:58
De munten en bankbiljetten werden op 1 januari 2002 gelijktijdig ingevoerd in 12 landen volgens wiki...
Dat wil dus inderdaad zeggen dat er sprake is van Handel Met Voorkennis.......
De hufterts wisten het goedverdoeme vantevoren en ik had dat vermoeden toen ook al.

lilluke halve hoan | 25-11-11 | 16:40

@ Ed 188... 24-11-11 ? Ach het zal wel net zo'n dag zijn als 14 juli 1789 ( Bestorming van de Bastille) toen Lodewijk XVI in zijn dagboek schreef : "Niets". Hij zou bedoeld hebben dat hij geen wild geschoten had,het enige waar hij zich nog druk om maakte.

Dolphi | 25-11-11 | 01:18

Naeh, geen lulverhaal.
Vanaf vandaag zijn we de hoek om.
D-e-f-i-n-i-t-i-e-f.
Noteer deze dag 24.11.2011.
Geschiedenis
.

Ed71886711 | 24-11-11 | 22:20

Zeau, lekker lulverhaal zeg,
misschien moet ik het onderverdelen in hoofdstukken en uitgeven in een hardcover..

vander F | 24-11-11 | 20:14

@Semper Pecunia | 24-11-11 | 17:18 |,
'Gezien de EU is begonnen om meer macht te verwerven...'
Dat is dus onzin, uitgangspunt was juist het breken van machten, Duitsland, Frankrijk en het eeuwige ge-oorlog tussen de natiestaten in Europa.
Oftewel een einde maken aan de natie-staat als verschijnsel,
samenwerking, ja, nieuwe superstaat creëren, absoluut niet.
In tegendeel.
Het basis idee is dus samenwerking, vooral vanuit een economisch perspectief wat zich daarmee dus richt op het neerhalen van de grenspalen en andere (handels) belemmeringen tussen de Europese staten.
Wat men vooral NIET voor ogen had was het creëren van een Europa als één land één natiestaat, met één munt, één vlag etc.
Sterker nog, het uitgangspunt 'nooit meer oorlog' gekoppeld aan het idee dat juist de natiestaten oorlog bevorderen/veroorzaken heeft er voor gezorgd dat Europese verdragen geen verwijzing bevatten naar een duidelijk omlijnde staat, de Superstaat Europa.
(een EU wat op zich dan weer naar binnen gericht is en het niet-Europese als vijand kan zien = weer oorlog maar dan op een nóg vettere schaal)

'De Unie heeft als doel de vrede, haar waarden en het welzijn van haar volkeren te bevorderen.
— Verdrag betreffende de Europese Unie, artikel 3-

Lekker vaag dus, dit doel, en er wordt duidelijk verwezen naar 'volkeren', verder dan 'bevorderen' komt men ook niet.
Een zin die in de Verdragen vaak terugkomt is een "steeds hechter verbond tussen de volkeren van Europa".
Nog steeds vaag, ik lees hier geen honger naar macht verwerving en het oprichten van een duidelijk omschreven staat.
nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Unie
nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van...

Vandaar de problemen op dit moment, men heeft gebouwd aan een economische unie, een statenbond van onafhankelijke landen die in vrijheid en blijheid gezamenlijk optrekken.
Men heeft vooral NIET gewerkt aan een politieke Unie, dat was ook nooit het uitgangspunt.
Alleen al het feit dat elk land in de huidige Unie een vetorecht heeft om welke zaak dan ook af te schieten maakt dat reeds duidelijk, er IS geen Europese macht, er is een los staten verbond waar politiek gezien elk land evenveel macht heeft als alle andere landen.
Zolang het economisch voor de wind ging merkte men niet zoveel van dat gebrek aan daadwerkelijke macht, nu de stront de ventilator heeft geraakt merken we dat des te meer.
Er is geen mogelijkheid om bv Griekenland te dwingen z'n zaakjes op orde te krijgen, het staat de Grieken vrij te doen wat ze willen doen.
Dat er NU politici zijn die verwijzen naar een EU als natiestaat om de huidige problemen op te lossen wordt ingegeven door de crisis, maar uiteindelijk zijn juist nu de landen niet bereid tot een politieke integratie waar Brussel wél daadwerkelijke macht heeft om in te grijpen.
En de burgers al helemaal niet, en terecht, er is geen democratische bodem, de burger kan niet rechtstreeks een parlement kiezen, een parlement wat de regering moet controleren (welke regering, er is geen regering)etc.
Er is geen democratische legitimiteit die 'Brussel' macht kan verschaffen, er zijn geen controle mogelijkheden voor de burger, i.e rechtstreekse verkiezingen voor dat parlement of überhaupt voor een regering.

Symbolisch wel 'heel leuk' staan ouwehoeren over een logo (de blauwe vlag met de sterretjes) en een gezamenlijke munt (wens van Frankrijk om die verfoeide D-mark weg te moffelen) maar daadwerkelijk is er geen eenheid, geen macht, wat nu genadeloos aan het licht wordt blootgesteld.

Europa, allemaal net niks, wensdromen, verschillende sporen die elkaar dwarszitten en een burger die er geen kloot meer van begrijpt, wat terecht is, het is volstrekt duidelijk dat 'Europa' een onduidelijk vehikel is met 27 sturen, een kudde radeloze kapiteins, onderweg met redeloze burgers in een, als we zo doorgaan, reddeloos verloren Europa.

vander F | 24-11-11 | 19:34

Conclusie: We gaan lekker met z'n allen TEN ONDER!!!!!

Styllurt | 24-11-11 | 19:22

Sorry Pritt, maar al denk je dat een neuro de oplossing biedt voor de huidige problemen heb je duidelijk geen verstand van economie. Dat is immers hetzelfde gedrocht als de euro, maar dan over een iets kleinere hoeveelheid landen.
Zoek de Latijnse Muntunie en de Scandinavische Monetaire Unie eens op. Wellicht dat je dan gaat begrijpen dat het schuldenprobleem een reden heeft: het delen van een gezamenlijke munt, terwijl het onderlinge beleid afwijkt.
Het delen van een munt werkt alleen als het complete beleid gelijk is of als één van de twee beduidend minder belangrijk/groot is, zoals het geval is tussen Liechtenstein en Zwitserland.
Kortom er zijn maar twee echte oplossingen denkbaar:
1. Met zijn allen weer een eigen munt. Hierbij zul je in een korte tijd een groot deel van je welvaart (ie. om en nabij de helft, gezien banken en pensioenfondsen dat zullen moeten afschrijven op staatsobligaties) in moeten leveren, maar kun je daarna weer gaan bouwen aan een solide economie.
2. Van de eurozone een land maken. Hierbij zal de klap voor de welvaart waarschijnlijk nog groter zijn, maar wordt deze over een langere periode uitgestreken. We zullen dan immers niet alleen de klap van de afschrijvingen op staatsobligaties moeten opvangen, maar tevens zullen we gaan lenen tegen hogere percentages. Komt nog eens bij dat de transitie waarschijnlijk een aantal decennia zal duren. Wat betekent dat we in die periode nagenoeg geen economische groei zullen hebben.
Gezien de EU is begonnen om meer macht te verwerven, en dus niet vanwege economische motieven zoals machtsgeile politici ons hebben voorgelogen, zal de politiek voor optie 2 kiezen. Of de burger moet woest worden, voor de eigen portemonnee kiezen en dus massaal op extremere, nationalistischer partijen gaan stemmen.

Semper Pecunia | 24-11-11 | 17:18

Als de Duitse obligatie-rente al maar stijgt,hebben EU-obligaties geen zin,want het sterkste land is de maat die de financiële wereld neemt.De trippel A-status komt dan overal onder druk en wie gaat dan nog lenen aan het gemeenschappelijke vehikel ? Nee, de grote financiers van de wereld-economie (oa. Goldman Sachs en nog wat miljardairs + rating-bureaus ) willen dat de euro verdwijnt,en zo zal geschieden,vroeg of laat.De spil in de wereld-economie moet de USA /dollar blijven,ten koste van de rest van de wereld,al zal elke Amerikaan op zijn hoede moeten blijven,onder dekking van hun enorme strijdkrachten,elk moment.

Dolphi | 24-11-11 | 16:13

Alleen al het bovenstaande plaatje is echt briljant gemaakt. Waarvoor hulde.

DubbelDubbz | 24-11-11 | 16:00

Duitsland fahlt nimmer, maar gulden mark of neuro; alledrie goed, ZSM AUB

Hoogheid Rotknor | 24-11-11 | 14:50

Doe mij maar NE 1.000.000,--

Goedzo | 24-11-11 | 14:14

Het is GELUL dat Duitsland wankelt. Ze willen juist hun solide economie te gelde maken door lange termijn obligaties (10 jaar) tegen een lage rente (2%) te krijgen. Daarmee betalen ze kortlopende dure obligaties af en zo hebben ze lekker goedkoop geld uit de markt getrokken.

Simpel zakendoen.

Zullen we nu weer gaan doempraten over landen die gewoon wel ruk zijn?

AMR | 24-11-11 | 13:16

Leypo's.

van Nazareth | 24-11-11 | 12:42

Die Duitser hadden tock een stelletje Heinkels over???
Is van het zlefde bouwjaar als de Dakota en die hebben ook bewezen dat ze raak kunnen gooien..

Bel ff en zeg waar ze komen ik ga er staan

dorstig! | 24-11-11 | 12:38

Wisselkoers 1 neuro = 10.000 zeuro

dwalmpje | 24-11-11 | 12:28

Je hebt geen 99% zonder die 1%.

Expert Homo | 24-11-11 | 12:14

De crisis is er wel degelijk en meer geld besteden lost de problemen niet direct op. Het probleem zit hem in de chronische lage rente, die al jaren lang wordt opgelegd door de ECB. Dit heeft pensioenfondsen en banken gedwongen om hun geld te investeren in meer risico om toch de beloofde rendementen te halen. Slechts een van die risico investeringen betreft Griekenland. De bankencrisis van een paar jaar terug en de huidige crisis zijn allebei te wijten aan deze lage rente.

En het gaat hierbij niet om vage metafysische geldbedragen. Het gaat om echt geld, het gaat om pensioenen van mensen, het gaat om geld wat mensen op de banken hebben staan.

De oplossing zou zijn een rente die door de markt bepaald wordt en niet door de ECB. De ECB moet met zijn fikken van de economie afblijven, geen geld drukken(want mega inflatie), geen rente verlaging(want zorgt voor te risicovol gedrag), geen schulden opkopen(want dat betaald uiteindelijk ook u, de burger), gewoon opheffen die handel. Daarnaast moet men banken en pensioenfondsen gewoon failliet laten gaan, als ze lopen te klooien! Dat dwingt mensen goed de voorwaarden te lezen voordat ze met een bankproduct in zee gaan, vertrouw ik deze bank wel 100% of is mijn geld veiliger in een sok? Ook vind ik het bizar dat men gedwongen is tot een pensioen- opbouw, mag men niet zelf bepalen hoe zij dit doen en bij wie? Ik denk dat iedereen wel 100 keer de voorwaarden leest als er het risico is hun geld vergokt wordt en de overheid dit niet automatisch vergoed.

Het communisme wordt de ondergang voor Nederland en Europa, is het niet nu dan over 10 jaar. En al die linkse Occupy gekkies maar roepen om nog meer communisme.

zeertegendradig | 24-11-11 | 11:53

Zie ik nou Frankrijk op dat Neuromuntje? Ik zeg NON!

Fappo de clown | 24-11-11 | 11:47

Beëlzebul | 24-11-11 | 11:29

Was het destijds niet de overheid zelf, die mensen stimuleerde om een eigen huis te kopen? Ik vind dat de overheid nu verplicht is om deze mensen te helpen.

farm | 24-11-11 | 11:38

Het lijkt erop dat de Euro gebruikt wordt om de gewone man van zijn vermogen (ook al is dat nog zo klein) te ontdoen. Want de grote man heeft zijn bezit in kapitaal geïnvesteerd. En dat kapitaal blijft bestaan (fabrieken, kantoren, landgoederen, personeel, middelen). Verder betalen de grootste bedrijven (bijna) geen belasting. Maar dat nepgeld blijft (waarschijnlijk) niet. We worden geschoren. Door wie? Tsja. Follow the lines.

AntiSoof | 24-11-11 | 11:37

dolffie | 24-11-11 | 09:03

Rommelwinkels rijzen als paddenstoelen uit de grond.
Overal kringloopachtige tweedehandse winkels en fifty fifty (50/50) Leger des Heils, vintage winkels.

www.legerdesheils.nl/

farm | 24-11-11 | 11:33

Ik lach me rot om die huizenmarkt,allemaal mensen die denken dat hun keet vanzelf meer waard wordt terwijl je op twee vingers na kan tellen dat die vlieger niet eindeloos door kan vliegen.
En nu staan al die huizen te koop voor een veel te hoge vraagprijs omdat geen van de verkopers wil toegeven dat ze zelf ooit al een idioot veel te hoog bedrag hebben betaald voor die hoop stenen.
Mhuwahahaha!!!

Beëlzebul | 24-11-11 | 11:29

@Voorbeeldige_Burgert | 24-11-11 | 11:21...(sorry voor de 2 posts)...
.
Zo koom je dan wel weer snel van je zwitsal af.

borderliner | 24-11-11 | 11:23

@ rara

Tabak droogt uit. Alcohol is inprincipe een goed idee maar neemt relatief veel ruimte in beslag. Ik ga toch voor edelmetaal. (sorry voor de 2 posts)

Voorbeeldige_Burgert | 24-11-11 | 11:21

@ rara

Er is dan ook genoeg voor iedereen... NOT!

Voorbeeldige_Burgert | 24-11-11 | 11:19

... en het wordt een extreem koude winter met twee elfstedentochten, tuurlijk.....

borderliner | 24-11-11 | 11:18

@Voorbeeldige_Burgert | 24-11-11 | 11:05
Zilver en goud worden waardeloos als iedereen dat spul heeft liggen.

Dreigt er oorlog? Koop tabak, alcohol en zeep. Dat behoudt altijd z'n waarde in tijden van schaarste. Echte ondernemers hebben allang een destilleerketel verborgen.

rara | 24-11-11 | 11:11

Koop geen dure aankopen, beperk jezelf tot hoogst noodzakelijk!! Haal alle spaargeld van de rekening en ruil het in voor zilver en goud!! Laat deze klote economie maar kapot gaan!

Voorbeeldige_Burgert | 24-11-11 | 11:05

-weggejorist-

Pavlos | 24-11-11 | 10:59

@Handige Harrie | 24-11-11 | 08:58
Gelukkig 1 die het ook zo opvat.
Crisis is gewoon een reden om extra te bezuinigen.

O.dol | 24-11-11 | 10:39

Hoezo,"wie niet werkt gaat er op voor uit".Ik vang nu 4 jaar pensioen,maar ben alleen maar ingeteerd hoor.Het zal wel gelden voor mensen die nog geld hebben en de hele dag speculeren op de beurs met short gaan ,enz.

Dolphi | 24-11-11 | 10:36

Wim Duisenberg zei toen: het maakt niet uit wat de koers is, maar wat een brood in de winkel kost.

Dus acac vraagt: Wat kost het in Neuro om een keer naar de hoeren te gaan.

Vragen, vragen, vragen

acac | 24-11-11 | 10:33

Wel een beetje een lulverhaal om ergens een connectie te maken met paaldansen en Sharon Gee van de espee.
Maar, nu ik er dan toch aan moet denken, volgens mij zou ze er best goed in zijn.

Cuyahoga | 24-11-11 | 10:21

Dat ik weer even legaal een shaggy mag opsteken maakt het voor mij helemaal af. Ik ben voor.

Mark van Leeuwen | 24-11-11 | 10:17

@Che_cuevara | 24-11-11 | 08:52
En dat was drie jaar geleden.

Hölzenbein | 24-11-11 | 10:16

Geloof me: die Euro wordt geen Neuro, maar Pleuro!

We gaan allemaal naar de kloten, maar vooral degenen die jarenlang hard hebben gewerkt voor hun Pleuris!

Boris Poepnagel | 24-11-11 | 10:03

Fijn dat NL toch nog ergens mee op nr.1 staat,alleen jammer dat ik daarvoor bijna mijn trouwring moet verpanden om een tank benzine te kunnen betalen.

K.Zwellever | 24-11-11 | 10:00

Niks Neuro, gewoon de gulden terug!

Blafkonijn | 24-11-11 | 09:58

Johannes D. | 24-11-11 | 09:55 |
De vraag is dan natuurlijk wel of iemand Cruijff's oplossing zal begrijpen.

Ars Vivendi | 24-11-11 | 09:58

@eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:51
Hmmpf ik ben misschien met het verkeerde been uit bed gestapt... sorry
*Jeep safari naar Venezuela boeken gaat*

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:55

Ik stel voor de heer Cruijf uit Barcelona het euro-probleem te laten oplossen. Alleen hij is nog in staat dit probleem, dat iedereen boven de pet gaat te begrijpen.

Johannes D. | 24-11-11 | 09:55

Weg met dat tering politiek geloofsgeld. Leve goud en zilver! Onafhankelijk geld, DAT is wat we willen hebben.

YaHozna | 24-11-11 | 09:55

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:32

1 gallon is ongeveer 4.5 liter, dus je komt ongeveer op E0.02 uit per liter brandstof in Venezuela. Moet je niet vragen naar de kwaliteit overigens...

Jos Tiebent | 24-11-11 | 09:54

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:32

Als ze met hun poten aan kindjes kunnen komen laten ze dat geld zeker niet links liggen Che!

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:52

Dat klinkt als een feestje van de Tros.

Mac The Ripper | 24-11-11 | 09:52

Vicksblauw | 24-11-11 | 09:49 |

Ja, ik hoor regelmatig een ongewassen meneer van de daklozenkrant vragen om 'unne neuro'.

Een paard | 24-11-11 | 09:51

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:36

Ik zei toch ook niet dat je het NIET had gezien, daarvoor ben je toch veel te wakker...

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:51

pff, in Brabant hebben we d'neuro al lang!

Vicksblauw | 24-11-11 | 09:49

Ach we worden alleen maar klaar "gestoomd" om een politieke en fiscale europese unie te accepteren.
De politici (landverraders)gaan eerdaags ook onze pensioenfondsen verkwanselen / inbrengen in het europese monetaire stelsel. Daar geilen die zuidelijke landen al tijden op. Het zal wel weer hetzelfde plaatje worden dat hel en verdoemenis op ons neerdaald als we dit niet doen.
Ik hoop alleen dat er ooit en tribunaal komt om de verantwoordelijke politici hierop af te rekenen. Niet normaal hoe snel een land naar de afgrond gebracht kan worden. Kijk maar naar Duitsland, wij zijn de volgende.

theartofdoingnothing | 24-11-11 | 09:48

ZKH EénOog | 24-11-11 | 09:36
De bezuinigingen worden ook altijd gedaan op de burgers, nooit op de totale kosten van het veels te dure overheidsapparaat. Als je die kosten halveert dan zijn we meteen van een hoop onzinnige bureaucratie af en kunnen de lasten voor iedereen flink omlaag. Maar dat zal niet gebeuren, want dan valt er minder te graaien voor de politici na hun carriere in de tweede kamer. Hoe minder (semi)overheidsorganen, hoe minder topfuncties er te verdelen zijn waar je tonnen per jaar kan jatten en declareren...
De grootste boeven zijn de politieke partijen die het hele overheidsorgaan gekaapt hebben, ze zitten namelijk door het hele orgaan verspreidt, van burgemeesters, politici en topambtenaren tot de wat simpelere uitvoerende ambtenaren. In het bedrijfsleven zou er sprake zijn van belangenverstrengeling en dergelijke, bij de overheid kan en mag alles.

gozahtje | 24-11-11 | 09:45

Ik heb ondertussen een bloedhekel aan de Eurozone. Brussel verzint waar je bijstaat de meest ingrijpende aanpassingen voor het bedrijfsleven onder het mom van veiligheid & milieu. De regeltjesdemocratie van NL zorgt er voor dat bedrijven hier giga investeringen doen, terwijl het Oosten & Zuiden er nog eens een siesta tegen aan gooien. (ik noem de veplichte bijscholing voor chauffeurs en het verbod op de legbatterij)

HOEZO!! Hadden wij dat 10 jr geleden niet kunnen bedenken? Als je in Griekenland na het afvegen van je reet je papiertje in een emmer moet gooien, gaat er toch een lichtje branden!? Niet eens een fatsoenlijk riool maar wel economisch op gelijke voet met het hoge noorden?

Onzinloos_2.0 | 24-11-11 | 09:40

@kapotte_stofzuiger | 24-11-11 | 09:32 | + 0 -
Iets simpeler, namelijk minder belastingen op brandstof en geen subsidies aan boomknuffelaars. Dat is 3 dubbele winst.

watergeus | 24-11-11 | 09:37

Ars Vivendi | 24-11-11 | 09:35 | + 0 -
GS doet dat wel vaker, moet je de berichten uit 2008 over ING eens nalezen.....

Einde van de Domheid | 24-11-11 | 09:37

@eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:32
Ik zeg er toch niet bij per liter Neukmans!
Bovendien is een gallon bijna vier liter dus in liters is de prijs voor benzine zelfs minder dan STUIVER in Venezuela en dat vind ik ONGELOFELIJK!

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:36

Zouden marktverzadiging en overheidslasten ook niet een beetje een rol spelen?

De meeste mensen hebben aan 1 huis genoeg. Toch is deze markt opgedreven, onder het mom van goede investering, zonder het primair als dak boven het hoofd te willen zien. Hier heeft de overheid middels subsidies stevig aan bijgedragen, want het is een heerlijke melkkkoe middels overdrachtsbelasting, WOZ, huurwaardeforfait en diwaterschaps belasting.

Vervolgens de auto. Nog zo'n melkkoe. Voor veel mensen noodzakelijk, maar steeds meer mensen die hem kunnen missen, doeken hem op.

Dan de meubelboeren. Een oververzadigde markt, voor een product, die qua prioriteit zo ongeveer pas oo de 26ste plaats staat. En dan gaan ze nog allemsal bij elkaar op de lip zitten ook. Een ontwikkeling, waarvan je bij voorbaat al kon zien aankomen, dat dit gedoemd was, een economisch slagveld te worden.

En dan niet op de laatste plaats, de immer stijgende overheidslasten. Geld dat direct aan de economie onttrokken wordt. Dit alles moest wel een keertje met een economische ramp eindigen, als je het mij vraagt.

ZKH EénOog | 24-11-11 | 09:36

Enne, waarom heet het geen 'Geertje"?

Einde van de Domheid | 24-11-11 | 09:35

Economie=Massapsychose. Dit soort ungenuanceerde paniekberichten leiden tot een self fulfilling prophecy.

Ars Vivendi | 24-11-11 | 09:35

Ik zet al m'n euroos gewoon om, voor alle zekerheid, in Blokker Dukaten, Airmiles en benzine zegels! Mij kan niks gebeuren.

KaiserSoza | 24-11-11 | 09:34

Precies, moedig het maar aan.
Een lege supermarkt en ATM is gewoon ongelooflijk leuk.
(Een molen...... really?)

Einde van de Domheid | 24-11-11 | 09:33

Maar houden we nu nog wel genoeg over om de buitenlanden te onderhouden?

Jaap de Paap | 24-11-11 | 09:33

tot hoe laat blijven die Dakota's vliegen?
Ik moet misschien overwerken.

Zuitschuip | 24-11-11 | 09:32

@wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:27
In beschaafde landen subsidieert men brandstof en bestraft men bomenknuffelaars.

kapotte_stofzuiger | 24-11-11 | 09:32

@eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:30
Goed idee, zijn al die refo's meteen arm.
Want die willen dat geld niet.

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:32

RT gozahtje | 24-11-11 | 09:30
hear hear!

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:32

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:27

Per GALLON, wakkere vriend, per GALLON....

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:32

Het mysterie van de snelwegschutter is opgelost. Het is een roze dakota van GeenStijl die neuro muntjes naar beneden pleurt!

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:31

Frietje_Oorlog | 24-11-11 | 09:25
Het gaat prima in Belgie, ik zou graag met ze willen ruilen, lijkt me heerlijk als er meer dan een jaar lang geen nieuwe onzin verzonnen wordt door de regering. Belgie toont ook aan dat we helemaal niet zoveel overheid nodig hebben!

gozahtje | 24-11-11 | 09:30

Waarom niet onze eigen Kim Holland op de NEURO? En dan naakt op klompen en een joint in haar centenbakje. Hollandser kan het toch niet?

eerstneukendanpraten | 24-11-11 | 09:30

Leuk
Ik zie de eerste neuroloog als bij Pauw en Witteman om de voordelen van de euro uit te leggen

Islamofiel | 24-11-11 | 09:29

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:22
Onzin, je wil dus zeggen dat wij de oorzaak zijn dat de banken moeten bijdrukken? Niet de rollen omdraaien. De burgers hebben het financiele stelsel niet verzonnen, daarbij geef ikzelf geen geld uit dat ik niet heb.
Het monetaire systeem is gewoon verrot tot op het bot en daardoor wordt geld altijd maar minder waard. Tuurlijk hebben burgers mede schuld aan de crisis, maar dat is iets anders, inflatie komt door banken en overheden.

gozahtje | 24-11-11 | 09:28

Hou het liever simpel: Stuur handophouders terug naar geboorteland.

Schaamharing | 24-11-11 | 09:27

@Frietje_Oorlog | 24-11-11 | 09:25
Misschien zouden wij ook wel beter af zijn zonder regering.

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:27

Check die benzineprijs in Venezuela. $0,12!

wakkere_nederlander | 24-11-11 | 09:27

@kapotte_stofzuiger | 24-11-11 | 09:23
Ja, maar da's ook maar voor spek en bonen hoor.

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:27

@JaapStar | 24-11-11 | 09:22
Maar het duurt zo lang om daar te komen.

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:26

Zitten de Belgen ook in de Neuro?????
Zo ja, eruit ermee.
Lutsers zonder regering mogen niet mee doen van ome Jan Cees de Graaijer

Frietje_Oorlog | 24-11-11 | 09:25

Den Meester | 24-11-11 | 09:22 Nee, die ondoorgerookte strontlucht, dat is pas fijn.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:23

Op het muntje zie je dat Frankrijk ook nog mee mag doen. Hulde!

kapotte_stofzuiger | 24-11-11 | 09:23

Goh, het begint bijna te lonen om even naar Venezuela op en neer te rijden om te tanken.

JaapStar | 24-11-11 | 09:22

gatverdamme, als er iets smerig is, is het wel een plee waar net iemand een peuk heeft staan roken. En nee, ik been geen fascistische anti-roker.

Den Meester | 24-11-11 | 09:22

Geef ons aub snel een paar mooie pdf files van die nieuwe muntsoort.

Slomo | 24-11-11 | 09:22

gozahtje | 24-11-11 | 09:20 Het komt doordat iedereen rente wil hebben. Stel dat je 100% geld hebt en men wil 5% rente. Dan moet je bijdrukken, anders kun je die rente niet in geld uitbetalen.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:22

Dagobert D. | 24-11-11 | 09:18 Alles moest overgelaten worden aan de marktwerking en toen die markt z'n werk ging doen grepen ze in. Dat is de basis van het probleem.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:20

+ gratis computers voor bejaarden.

quasiintellect | 24-11-11 | 09:20

codedelight | 24-11-11 | 09:18
Nee, al het geld wordt ALTIJD minder waard, dat heeft niks met een moeilijk begin te maken. Komt door de banken en overheden, die drukken ze namelijk gewoon bij als het op is...

gozahtje | 24-11-11 | 09:20

Alle dagen feest @GS headquarters en dat praat ons een crisis aan?

mindovermatter | 24-11-11 | 09:19

"Duitsland wankelt". Waarom? Omdat niemand de staatsobligaties die Duitsland aanbood wilde kopen?
De reden dat niemand die wilde kopen is niet omdat men geen vertrouwen heeft in Duitsland maar omdat de aangeboden rente te laag was. Er kan dus niet veel op verdiend worden.

Zzzzooooffff | 24-11-11 | 09:19

Ondertussen kopen Griekse belastingontduikers de duurste panden in Engeland op.

De grachtengordel in Amsterdam is ze te min.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:19

@Bolesmales | 24-11-11 | 09:16
die schuldenlast gewoon kwijtschelden, paar banken failliet en geen pensioenen meer, maar dan kan iedereen gewoon weer verder.

Hier zijn mensen die al meer dan een jaar geen hypotheek hebben betaald, maar banken durven even niets te veilen tegen 10% van de hyp ;)

Dagobert D. | 24-11-11 | 09:18

Alle veranderingen zijn in het begin moeilijk. Er komt geen Neuro.

codedelight | 24-11-11 | 09:18

Tommygunner | 24-11-11 | 08:53 In 1992 is in het verdrag van Maastricht besloten een gemeenschappelijke europese munt in te voeren. Toen regeerde het kabinet Lubbers van CDA en PvdA. Zalm heeft niets met deze beslissing te maken.Kok (PvdA) was de toenmalige minister van geld.

Het meisje van Yde | 24-11-11 | 09:16

Pijpen neuken en een standje ook 50 neuro?

MR.Inversion | 24-11-11 | 09:16

Of je nu wel of geen nieuwe munt introduceert, het probleem wat deze recessie heeft veroorzaakt, namelijk de idiote schuldenlast, wordt niet opgelost daardoor.
Je moet je geld beschikbaar stellen aan de Grieken, want daar gaan we teminste aan verdienen........

Bolesmales | 24-11-11 | 09:16

ga nog maar wat harder werken daar in het koude noorden, hier in Spanje hebben ze nog heel veel miljarden nodig.

Dagobert D. | 24-11-11 | 09:15

er mag gerookt worden. Toegang gratis en u wordt thuisgebracht.

Ok dan, ik heb er zin in:D

Izbut | 24-11-11 | 09:15

lichtpunt | 24-11-11 | 09:13 En wat als het dukaten moeten worden?

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:14

Ben mijn omgesmolten euros aan het doorsmelten naar florijnen..

lichtpunt | 24-11-11 | 09:13

Neurotisch geld? Lekker onstuimig enzo.

Stroopdoos | 24-11-11 | 09:13

De EUro staat redelijk stabiel ten opzichte van de Dollar, die zich in vrije val bevindt. De Neuro lijkt mij iets beter, maar toch liever maar een gulden.
Dat een nieuwe gulden nog geen kwartje van de oude waard zal zijn beschouw ik maar als het verlies vanwege polletiek geknutsel met de planeconomie.

Jan Passant mk2 | 24-11-11 | 09:13

Duizend Dakota's klinkt als een uitroep van Kapitein Haddock.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:12

Geldzuivering.

Weer paniek om alles omgewisseld te krijgen zonder dat de fiscus er de lucht van krijgt.

zeg maar jansen | 24-11-11 | 09:11

@De Dove Luisteraar | 24-11-11 | 08:58
Klopt, maar toen kwam Zalm met zijn Euro aankakken.

Che_cuevara | 24-11-11 | 09:09

De Neuro...... voor de 2x zie ik kapitaal verdampen tijden een munt overgang. Ik wil gewoon weer Nederlander zijn met guldens in me zak, is dat nou zo veel gevraagd?

toetanchamon | 24-11-11 | 09:09

@vanhetgoor | 24-11-11 | 09:05 Exporteren of doorvoeren? Van doorschuiven van dozen word je niet echt veel wijzer.

lijn5 | 24-11-11 | 09:08

Ik wil eigenlijk niks meer uitgeven waar de naam Euro in voorkomt.

deraderendraaien | 24-11-11 | 09:06

Het valt allemaal wel mee. Nederland exporteert nog steeds, er wordt nog steeds winst gemaakt, er wordt nog steeds voedsel doorgedraaid om de prijzen maar niet te laten zakken. Feitelijk hebben we in Nederland nog niets te klagen. Veel mensen bezitten twee huizen, en de woningnood is eindelijk opgelost! Dat is toch een prestatie die geen enkel naoorlogs kabinet heeft klaargespeeld, we moeten het van de zonnige kant zien; in het buitenland is het slechter. We moeten ons pas zorgen gaan maken als alle Turken en de Marokkanen en bloc de boot naar Toekie-Toekiland gaan nemen. Laten we pas gaan klagen als de rij voor het uitkeringsloket te kort gaat worden!

vanhetgoor | 24-11-11 | 09:05

De ECB perst inmiddels 10 000 ,- euri flappen.
zal for president

ziende blind | 24-11-11 | 09:04

Op je centen blijven zitten, des te eerder stort de euro rotzooi als een kaartenhuis in elkaar en kunnen we fris opnieuw beginnen met de gulden, kost een beetje maar dan heb je ook wat, tenzij je natuurlijk de komende 500 jaar de kost voor Zuid Europa wil verdienen, dan moet je uitgeven.

krankzinnig | 24-11-11 | 09:04

Finland doet niet mee met de Neuro?

Santtulainen | 24-11-11 | 09:04

Stelletje Neuroten.

NickV2.0 | 24-11-11 | 09:03

zit nu te denken hoe kan ik verdienen aan de recessie en met dat idee de markt op. er broeden al plannen.

gewoon terug naar normale waarden en je afvragen waar je mee bezig bent. Een stap achteruit en daarna twee stappen vooruit. is een leuk spelletje

dolffie | 24-11-11 | 09:03

Wat een paniekzaaierij zeg. Zit Pritt Stift vanavond weer in de Man Bijt Hond Babbelbox ofzo?

Wim-Lex | 24-11-11 | 09:02

Recessies zijn vervelend, maar zorgen er wel voor dat overheden, bedrijven en consumenten weer eens gaan nadenken over wat nodig en overbodig is. In die zin is een recessie heel gezond.

niet voor de hond | 24-11-11 | 09:01

Ik word een beetje moe van die paniekzaaierij.

vraagstaart | 24-11-11 | 09:00

Kaas de Vies | 24-11-11 | 08:57
De zogenaamde 'rijken' waar altijd door de politiek over wordt gesproken hebben ook veel meer en veel hogere rekeningen, dus alleen naar iemands inkomen kijken is uberhaupt te dom voor woorden!

gozahtje | 24-11-11 | 09:00

Aan het jaartal van het 500 Neuro biljet te zien was de Neuro er al in 2001.

De Dove Luisteraar | 24-11-11 | 08:58

Whatever

madakantognie?! | 24-11-11 | 08:58

Die Neuro wordt veel te duur, erg handig als je een export land bent, NOT!

gozahtje | 24-11-11 | 08:58

Mensen laat u deze crisis niet aanpraten. Als u geld heeft geef het uit. Aan een android telefoon, desnoods een iPhone. Koop een huis of een auto. Laat uw voortuin designen door een tuinarchitect of verbouw de badkamer. Politici willen ons in een crisis duwen, maar zolang we het geld laten rollen, gaat dit hun niet lukken!

Handige Harrie | 24-11-11 | 08:58

@Lijkt me logisch... | 24-11-11 | 08:57 | + 0 -
Brood en pilsch worden wel 4x duurder, laat je toch niet zo in de luren leggen. (wederom)

Kaas de Vies | 24-11-11 | 08:57

Bestaan er uberhaupt nog 1000 dakota's?

Kaas de Vies | 24-11-11 | 08:57

Als ik maar weer 2,20371 keer meer ga verdienen, vind ik alles best.

Lijkt me logisch... | 24-11-11 | 08:57

Ten tijde van de 1e recessie pasten de bankiers hun gedrag niet aan, misschien doen ze het bij de 2de recessie als ze allemaal op straat komen te staan.

Het is spijtig maar van mijn part mogen alle banken genationaliseerd worden en langzaamaan weer terug de markt in.

Zeg ik dan als kapitalistische liberaal.

Kaas de Vies | 24-11-11 | 08:56

Nog een reden om niet te trouwen met mijn Spaanse vriendin.

Kaas de Vies | 24-11-11 | 08:55

En dan te bedenken dat die struikrover van een Zalm, die deze kudtmunt erdoor gedrukt heeft, vrij uit gaat...

Tommygunner | 24-11-11 | 08:53

Het klinkt mij bekend in de oren.
Vorige keer dat het zo hard ging zaten we 5 jaar in de ellende.

Che_cuevara | 24-11-11 | 08:52

Gewoon een auto gekocht, omdat het kan. Iedereen moet zijn steentje bijdragen in deze moeilijke tijden

TheStef | 24-11-11 | 08:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken