Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Curaçao: Nederland zwaar racistisch kutdland

e5bc0ff3_Poeremetator.jpg Het akkefietje waarbij anti-zwarte-pieten-demonstranten een onschuldig kinderfeestje in Dordrecht probeerden te verpesten en vervolgens snoeihard in hun taas werden gegrepen door de politie is inmiddels verworden tot een internationale diplomatieke rel. De regering van Curaçao noemt de actie vernederend, onacceptabel en racistisch. We geven het woord aan Sheldry Osepa, gevolmachtigde minister die in Den Haag zetelt: "Wat denken die bakra's wel niet? Een skinhead-achtige kaalgeschoren agent, samen met andere collega's, heeft gemeend de pacifistische dichter Quincy Gario te moeten aanhouden. Vanuit een diepgewortelde motief dat herleidbaar is tot racisme. (..) Het fundamentele recht van burgers op vrijheid van meningsuiting en het erkend recht tot vergaderen en betoging dient te worden gerespecteerd. De overheid moet hiervoor garant staan. De mishandeling van Quincy Gario is een klap in het ongeschminkte gezicht van onze zwarte kunstenaars." Ja, daar weten ze op Curaçao alles van: Fundamentele mensenrechten + respect voor VVMU enzo. Het eiland staat bol van de corrupte politici, drugsdealers en knokploegen. Wie op Curaçao het verkeerde vakje op een stembiljet aankruist krijgt een paar gangstervriendjes van Osepa op bezoek. En zo'n door onze taxpoet gefinancierde crimineel komt Nederland dus vertellen dat NL een hedendaagse apartheidsstaat is. Dat de popo in Dordrecht zwaar overdreven heeft gereageerd staat wel vast. Opgefokte eenstrepertjes die in het post-damschreeuw & waxinelichtwerp tijdperk volledig op tilt slaan bij het minst of geringste. Maar op Curaçao mogen ze wel als allerlaatste zeuren over machtsmisbruik en geweldsmonopolie. Lieve negerts, chill de fuck nou eens uit. Zwarte piet = volkstoneel.

Reaguursels

Inloggen

Tegen Sint en zijn zwarte Pieten demonstreren? Dat is werkelijk te gek voor woorden. Die Curacaose dichter en zijn gevolgmachtigd minister hebben duidelijk peop in hun knikker, in plaats van hersens. laat Piet ze maar in zijn zak doen en afvoeren naar Spanje. daar het hele jaar sinaasappels plukken (want zo gaat dat, volgens het volksgeloof). En als ze het dan nog niet hebben begrepen, dan opzouten naar hun eigen geboorteland. Blijf van onze Sint en Piet af, hersenloze oenen!

ljcoster | 16-11-11 | 17:50

-weggejorist-

Rare Daab | 16-11-11 | 15:30

teabag | 16-11-11 | 02:18
En hij is ook nog eens verzot op het woordje "knechten"
5x in 1 stukje...........

lilluke halve hoan | 16-11-11 | 14:57

Antillianen zijn Zwarte Pieten! Allemaal!

lilluke halve hoan | 16-11-11 | 14:55

Jammer dat veel zichzelf discriminerende bruine negers alleen in zwart-wit termen kunnen denken

youngtrillseeker | 16-11-11 | 11:41

@Khold | 16-11-11 | 08:36

ik ben benieuwd. bestaan er volgens jou racistische woorden?

la mole | 16-11-11 | 10:14

@YesImBlack | 15-11-11 | 19:24 |
Je hebt geen flauw idee wat het woord "neger" betekent. Het woord betekent donkergekleurd of donkerhuidig en heeft dus niks met racisme te maken. Het stamt af van het Spaanse woord negro wat weer afstamt van het Latijnse woord niger.
Voor diegene die roept dat wij de slavenhandel hebben uitgevonden is een randdebiel van de opperste orde. De romeinen hadden al slaven, en als het oude testament leest van de Joden kan je zelfs lezen dat 5000 to 7000 jaar geleden men al slaven had.
Trouwens vraag je zelf eens af waarom wij slaven hadden, want je denkt toch niet dat de Nederlanders op jacht gingen in Afrika. Nee, wij kochten de slaven van Afrikaanse stammen, en die verkochten wij weer door. Dus het waren jullie eigen voorvaderen die de negers doorverkochten voor dekens en spiegeltjes.
Dus negers die negers verkochten.

Khold | 16-11-11 | 08:36

chind | 15-11-11 | 23:11 |

hahaha chind

zijn duitsers niet van het zelfde ras als Nederlanders? hahaha.

welke uitvindingen behalve pijl en boog hebben de arme zwarten uitgevonden daarna?
hahaha.

teabag | 16-11-11 | 02:18

Ik gun NL wel hun Sinterklaasfeest hoor. Dan kunnen ze tenminste 1x per jaar iemand knechten. Zoals de geschiedenis heeft uitgewezen was NL alleen in staat om primitieven met alleen houten pijl en boog te knechten. Het knechten van bijv Duitsland en hun Wehrmacht in 1940 - 1945 was voor NL iets te hoog gegrepen (toen werd de Nederlander zelf geknecht, hahahahah). Dan maar liever de zwakke neger knechten.

chind | 15-11-11 | 23:11

Vinden jullie ook niet dat Gullit en Rijkaard pas echte zwarte pieten zijn? Ook zij vullen blanke mondjes, nl van hun blanke vriendinnen/vrouwen :-)

chind | 15-11-11 | 22:53

Gezien het bashen hier van Curacao en de inwoners ervan (en hun eigen medelanders) zijn ze in Suriname blij dat ze onafhankelijk zijn van NL. Suriname kan tenminste een zeer dikke middel vinger wijzen naar NL (en haar inwoners) Tegenwoordige gaat het onderdanige witte bedrijfsleven naar Suriname om te smeken voor orders. Ja, ja Suriname voedt tegenwoordige blanke mondjes die werken bij Nederlanse bedrijven als Van Oord en Boskalis. Wie had dat ooit gedacht?

chind | 15-11-11 | 22:47

Goh, fijn dat een uit de stront opgetrokken hangmatbezetter naast een sloot aan pina colada's, ook nog een mening heeft over een traditioneel kinderfeest.

Ironisch Naakthuisje | 15-11-11 | 21:52

Bakra is Surinaams, niet Curaçaos!

In Suriname praten ze negerengels, in Curaçao praten ze papiamento.

Negerengels = afrikaans + portugees + joods + engels + nederlands
Papiamento = afrikaans + frans + engels + nederlands

Witte pier die door de zon rood is gebakken:
in Suriname is dat bakra = engels bakery
in Curaçao is dat iets met boulangerie.

Know your languages!

Twee Jeetjes | 15-11-11 | 21:29

YesImBlack | 15-11-11 | 19:24
Voetballers en hardlopers kunnen wat mij betreft, wit of zwart of oranje, gemist worden als kiespijn. Met muzikanten ligt dat anders en in het bijzonder als ze van de klasse van Ladysmith Black Mambazo zijn. Maar ja dat zijn als ik me niet vergis Zoeloes en niet zomaar zwarten. En Nelson Mandela, die zwart maar geen Zoeloe is, bewonder ik dan weer om andere eigenschappen. Gosh, en toch stem ik gewoon op de PVV.

WirMachenMusik | 15-11-11 | 21:24

@YesImBlack | 15-11-11 | 19:24
"Behalve als.."

Dus de Nederlander classificeert niet op 'ras' maar op 'kunnen'? Mooi toch? Moet je net als de blanke Nederlander zelf hard werken en veel bereiken; dan zal je gerespecteerd worden. Of wil je positieve discriminatie opdat alle kaaskoppen huilend op de grond vallen voor je en zich verontschuldigen voor iets wat hun nooit hebben gedaan waar jij nooit last van hebt gehad?

Ga maar zeiken als dit ( upload.wikimedia.org/wikipedia/commons... ) in het straatbeeld staat. Tot die tijd gewoon netjes je best doen en respect verdienen zoals ieder Nederlander behoort te doen.

dlseth_ | 15-11-11 | 21:20

Sorry Curacao. We zullen het nooit meer doen. We zullen ons foute racistische geld niet meer met bakken tegelijk over de oceaan in jullie non-economie rotten. We vertrekken ook allemaal zo snel mogelijk van jullie prachtige eiland. De sleutel ligt onder de mat. Doei.

Herr Kaloin | 15-11-11 | 21:17

YesImBlack | 15-11-11 | 19:24
Volgens berekening van Gedoog Greet kost de massa-immigratie de met name blanke Nederlander 7 miljard per jaar en daarmee kunnen we dus makkelijk stellen dat optellende de jaren keer die 7 miljard onze schuld al zekers duizend keer is terug betaald, hebben we het nog niet eens over de bijkomende criminaliteit afkomstig uit diezelfde massa-immigratie. Kortom het ziet er inmiddels dik naar uit dat jullie weer bij ons in het krijt staan, dus ik zou dat toontje over onze zwarte pieten maar eens beginnen te matigen als ik jouw was.

vrijheid-van-spreken | 15-11-11 | 21:10


Wat een hypocrisie allemaal. Maar dat zijn we nou eenmaal gewend van de Nederlands. Op het beursplein staan tientallen “occupy-ers” actie te voeren in Amsterdam. Ze hebben een complete tentenkamp opgebouwd en spandoeken met teksten zoals “Beleggers zijn erger dan Hitler”. (zie RTL4 nieuws). Geen haan die daar naar kraait. Simpelweg omdat Nederland bij uitstek een actievoerende land is en vrijheid van meningsuiting is ieders goed recht, tenzij het een neger is. Twee weken geleden stonden er nog 30 man actie te voeren op het Malieveld met als doel de wintertijd af te schaffen.

pete77 | 15-11-11 | 20:38

-weggejorist-

Pietje B. | 15-11-11 | 20:24

Het fenomeen zwarte piet is juist heel grappig, moet je eens voorstellen. Zwarte Piet werkt en hij geeft nog iets weg ook (in plaats van het in zijn eigen zak te steken), dat kan toch NOOIT...... :))

GamesBond | 15-11-11 | 19:56

Racisme wordt de Nederlander met de paplepel ingegoten. Hij is tegen alles wat niet blank is en van de "neger" (zoals ze ons zwarten maar al te graag noemen) moeten ze al helemaal niks hebben (dat is natuurlijk nadat ze onze voorouder hebben uitgebuit waardoor Nederland nu uberhaupt is wat het is ). Behalve als deze zogeheten neger goed kan voetballen natuurlijk; of goed zingt of hardloopt.
Obama zou eens op staatsbezoek moeten komen tijdens de sinterklaas periode!! Dan zou Nederland pas onder vuur komen te staan in de Amerikaanse pers.
Ik zeg: houd je sinterklaas feest; maar die zwarte schmink moet weg; is dat nou zoveel gevraagd?

YesImBlack | 15-11-11 | 19:24

Ze hoeven niet hier te komen dus. prima, ik zit niet te wachten op de inhoud van dat eiland. Vooral onder die palmboom blijven liggen, bel ons niet, wij bellen u ook niet.

DanDatDus | 15-11-11 | 18:47

Ik dacht vanaf mijn eerste SintNicolaas dat alle Spanjaarden er als Zwarte Pieten uitzagen. Over waarom de Sint dan niet zwart is, begon ik pas na te denken na de heibel over Zwarte Pieten die niet echt zwart zouden zijn. Heiligen zijn altijd wit vanwege hun smetteloos witte ziel was toen de uitkomst.
Ook nooit op de gedachte gekomen dat die Pieterbazen ooit slaven zijn geweest. Daarvoor gedroegen ze zich tegenover mijn broertje en mij veel te bazig. Zeker in vergelijking met Oom Tom.

WirMachenMusik | 15-11-11 | 18:33

Ik snap het niet,sinds jaar en dag vieren wij sint nicolaas wat is nu het probleem. ik zelf ben opgegroeit in de jaren 50 ik weet niet beter dat sint nicolaas en zwarte piet het feest volmaakte.wat is nu het probleem na zo,n 60 a 70 jaar ik weet het wel de islam, de negers,en andere.

heijn364 | 15-11-11 | 17:46

De regering van Curaçao noemt de actie vernederend, onacceptabel en racistisch. Het beste wat deze regering dan kan doen is meteen actie ondernemen door al hun gediscrimineerde Calimauros de uitkering te laten inleveren en terugnemen.
Uitkering is discriminerend tegenover de werkende Nederlander dus een beetje anti-racist op Curaçao kan het inleveren van de discriminerende uitkering en het terughalen van haar gediscrimineerde eigen volk alleen maar aanmoedigen. Wij blij, zij blij!

vrijheid-van-spreken | 15-11-11 | 17:44

Alleen maar gelul om schuldgevoel bij blanken op te wekken zodat die weer geld gaan geven om daar van verlost te zijn.

En welk kind houd niet van Zwarte Piet?

Ansjo | 15-11-11 | 17:17

Enkele weken geleden hoor ik hier op Curacao Helmien Wiels (statenlid op Curacao) roepen dat Curacaoenaars geweld tegen macamba's niet moeten schuwen en zonodig in bodybags op moeten sturen naar Nederland.

Welke reactie is er hierop gekomen vanuit 0031? Niets.
Als ik ergens heb geleerd wat discrimineren is, is dat hier op de Antillen. Ik moet hier naar de immigratiedienst om mij te mogen vestigen op Curacao, en ik heb verdoemme hetzelfde paspoort als die eikels hier. En andersom mogen zo doorrennen op schiphol om vervolgens een uitkering aan te vragen. Hoezo discriminatie?

BertBroodBakker | 15-11-11 | 16:58

-weggejorist-

Pietje B. | 15-11-11 | 16:53

-weggejorist-

Pietje B. | 15-11-11 | 16:52

Beatrix is weer langsgeweest in de west, met een vliegtuig vol poen. Gelijk weer een grote bek daar in de kolonieën. Wanneer ruilen we dat corrupte huil-zooitje bij Chavez tegen een tanker met olie?

Vix707 | 15-11-11 | 16:51

Laat effe weten wanneer zo'n zoewartjoekel mijn schoorsteen gaat uitkiezen zodat ik m'n allesbrander effe hoog opstook.

R.B.Scott | 15-11-11 | 16:37

Sinterklaas was toch een Turk? Zwarte Pieten schijnen trouwens Moren te zijn. Moren zijn Berbers... dus de huidige Marokkanen. Vertel dat maar eens aan die rifapen wat hun voorouders vroeger waren... knechtjes van een Turk.

SchoneZoon | 15-11-11 | 16:33

Alle Toon | 15-11-11 | 15:54
"Dit achterlijke kut koude polderhoerenland ..."

Kruip snel in de zak schreeuwertje, zijn er twee problemen opgelost.

YaHozna | 15-11-11 | 16:31

De beschaafde landen hebben Santa Claus met rendieren.

Dit achterlijke kut koude polderhoerenland is blijven hangen in 19e eeuw en heeft Sinterklaas met zwarte knechten.

Voer de sharia dan ook gelijk maar in,als we toch op die voet bezig zijn

Alle Toon | 15-11-11 | 15:54

Zwarte pieten werken tenminste en sodemieteren weer op naar hun eigen land zodra ze geen werk meer hebben. Kunnen de eeuwige geschoffeerden nog wat van leren.

dlseth_ | 15-11-11 | 15:48


Het is makkelijk praten als je blank bent en dus niet elk jaar dezelfde zwartepietgrappen en vergelijkingen hoeft aan te horen van blanke mensen, die het zogenaamd uiteraard niet zo bedoelen want het heeft niks met elkaar te maken.
Zucht.......

Alle Toon | 15-11-11 | 15:44

"Blijf van onze zwarte pieten af! Zwarte Pieten die tegen zwarte pieten zijn, het moet toch echt niet gekker worden! "

Zijn er nog mensen die beweren dat er geen enkele link is tussen zwarte mensen en zwarte pieten??????

Alle Toon | 15-11-11 | 15:29

Bruine premmistiche negers moeten zich niet met onze echte zwarte pieten te bemoeien.

youngtrillseeker | 15-11-11 | 15:03

En dat zwarte piet z'n kleurtje aan het roet uit de schoorsteen heeft te danken dat vergeet iedereen.

Vinnies | 15-11-11 | 14:54

Blijf van onze zwarte pieten af! Zwarte Pieten die tegen zwarte pieten zijn, het moet toch echt niet gekker worden! En dan ook nog de racismekaart gaan spelen. Wat een idioten! Of ben ik een racist als ik dat zeg omdat ze zwart zijn? Wat nou als ik een blanke een idioot noem die roept dat een eeuwenoud kinderfeest racistisch is?

doenormaal! | 15-11-11 | 14:49

Krijgen we die discussie weer.

Het gaat hun er om dat er teveel geweld gebruikt zou zijn.

Kopvot | 15-11-11 | 14:33

Stelletje coke snuivende bavianen,afzinken die klote Antillen.Word het misschien ooit een mooi koraalrif met zwarte aap vissen.

rene222 | 15-11-11 | 14:33

Oh en bakra is bleekscheet lul

pitit satan | 15-11-11 | 14:27

Een stukje geschiedenis voor Nederlanders die nog steeds het belachelijke idee hebben dat zwarte piet zwart is door de schoorsteen.
Sinterklaas of Sint Nicolaas was een bisschop uit Turkije in de vroege Middeleeuwen centuriesat eerste zwarte piet symboliseerde de duivel, die Saint-Nicolas had gevangen en tot slaaf gemaakt. In de 19e eeuw in Nederland toen Sinterklaas officieel een nationale feestdag zwarte piet of Zwarte Piet was dan bedoeld als een neger die Sinterklaas geholpen als slave.

pitit satan | 15-11-11 | 14:25

Ik word zo zo zo verschrikkelijk moe van dat eeuwige rascisme gezeur. Dit is geen rascisme. Zwarte Piet is zwart omdat hij door de schoorsteen moet (ja, dit heeft de blanke overheerser verzonnen om van het rascismegeneuzel af te zijn).
Ik schakel tegenwoordig standaard af als ik weer iemand rascisme hoor zeggen. Rascisme is als je zegt dat soewarte politici achterlijk en dom zijn. Rascisme is niet dat er een kindervriend met zijn hulpje rondloopt.

Barry Hay | 15-11-11 | 14:22

Bemoei je met je eigen zaken. Zwarte pieten zijn geen slaven, dat zijn vrienden en helpers van Sinterklaas. Ik heb zo lang als ik leef nog nooit de Sint een zweep over een piet zien sleuren. Ik zie pieten altijd lachen. (misschien is dat schijn omdat er thuis de de Sint wel een zweep over gaat... who knows). Overigens, agenten hebben geen lang haar omdat arrestanten daar anders aan gaan hangen. Dus doe eens niet zo opgefokt en ga je druk maken over dingen die er wel toe doen, zoals negerzoenen... oh wacht...

VIBE | 15-11-11 | 14:10

Je hoort ze anders nooit klagen als de NL regering Sinterklaas voor hunnie speelt met zakken vol lekkers.

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 14:02

Hoeveel geld willen ze op Curacoa nou weer??

denoorman | 15-11-11 | 14:00

Het probleem met die protestnegers is waarschijnlijk, dat ze weten dat ze zwart zijn en nooit blank zullen worden...

Vigil | 15-11-11 | 13:54

Ha ha ha, deze omgehooggevallen minister/oplichter is zelf de grootste racist.. Moeten we die klote antilliaan met stopverf in zijn oren soms laten arresteren door een zwarte agent?! Snel dhr Osepa in de zak stoppen en mee naar spanje en dan de roe erover.

denoorman | 15-11-11 | 13:53

”Een skinheadachtig kaalgeschoren agent ”

Hoe kan je een minister die deze uitspraak doet serieusnemen..

Elfendertigst | 15-11-11 | 13:50

Leuk feitje: Aanstaande zaterdag is op Curaçao de intocht van Sinterklaas, en ik heb me laten vertellen dat dit een wit-geschminkte donkere meneer is. En de pieten zijn nog net een stukje zwarter gemaakt.
Foto's volgen wellicht.

b-ry | 15-11-11 | 13:49

@alleenikhebgelijk
Feit: zn onz feit (-en mv) [fɛit] iets waarvan zeker is dat het gebeurd is of dat het waar is
het is een feit dat...

Ok? Nu niet meer doen he?

Hempieman | 15-11-11 | 13:44

Alleen de titel al "minister". Het eiland heeft maar 130.000 inwoners, dus noem jezelf burgemeester of wethouder of zoiets.

Pierre Bezuhov | 15-11-11 | 13:44

waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat zwarte piet vanaf de negentiende eeuw een racistische achtergrond heeft.
Om dit een beetje te verhelpen was de traditie verandert dat zwarte piet zwart is door de schoorsteen.
Nederland is het enig land ter wereld dat het folklore nog aan houd van black face".

la mole | 15-11-11 | 13:43

Gelukkig zijn er ook genoeg heren en dames uit Curaçao die zich helemaal kapot schamen voor de corruptie en criminaliteit die ze bij de eilandbewoners zien. En bij het zien van deze malloten die bij het minste of geringste "discriminatie" gillen hebben ze een haarfijn oordeel klaar: "stelletje ondankbare pantoffel-iq'tjes!"

Woehahahaa | 15-11-11 | 13:43

Ik wens alle,ehhh... gekleurde medemensen die zich menen te kunnen bemoeien met ONZE folklore en gewoonten een gruwelijk strenge winter toe.
#... op nippertje permaban ontlopen doet...#

R.B.Scott | 15-11-11 | 13:40

@Pa Cartwright | 15-11-11 | 12:03

Ze zijn hier nog niet klaar voor humor om door te denken, vrees ik.

Biff Eagleburger | 15-11-11 | 13:37

Het is op zich al uiterst vermakelijk dat de corrupte regering van Curaçao zich met een arrestatie in een provinciestad in het verre koude Nederland, nota bene tijdens de intocht van Siht, bemoeit, maar dit citaat zegt eigenlijk alles: "Een skinheadachtig kaalgeschoren agent samen met andere collega’s hebben gemeend de pacifistische Quincy Gario te moeten aanhouden."

Sorry, om zoveel onnozelheid moet ik vreselijk lachen.

Semolina Pilchard | 15-11-11 | 13:36

@Alle Toon | 15-11-11 | 13:28
Dank. Als we op dit gebied achterlijk zijn, dan ben ik tegen de vooruitgang. En nu graag in de zak naar Spanje jij!

niet voor de hond | 15-11-11 | 13:36


YaHozna | 15-11-11 | 13:31

Helaas harde realiteit

Alle Toon | 15-11-11 | 13:34

Alle Toon | 15-11-11 | 13:28
LOL
btw Wat een kinderachtige onzin. Schrijf je vanuit een VG instelling?

YaHozna | 15-11-11 | 13:31

Ach.. Nederland is nu een keer een samenleving waarin wit geassocieerd wordt met alles wat goed is en zwart is daarvan het tegenovergestelde. Voor nu weinig aan te doen, behalve stinkend rijk worden en hoger op de sociale ladder klimmen. Dan komen die witmensen vanzelf voor ons werken en kunnen wij ze met de moderne roede der armoede kastijden. (be-doem tsss...)

Romanov | 15-11-11 | 13:29

Fred Janssen | 15-11-11 | 12:55
idd, Vet aanpakken die mafkezen. Maar ja, "Nederland" he ...

YaHozna | 15-11-11 | 13:29

@hoezokennis | 15-11-11 | 12:52
Nooit een sterk argument: ze deden het zelf ook.

niet voor de hond | 15-11-11 | 13:29

Zoals ik eerder al zei, racisme zit gewoon in jullie aard.
Jullie kunnen er niks aan doen. Jullie worden nog enigszins in bedwang gehouden door de hedendaagse beschaving in de vorm van wet en regelgeving, maar diep van binnen zijn jillie eigenlijk nog steeds diezelfde barbaarse slavendrijvers die volken met een andere kleurtje wreedachtig hebben behandeld.
Ik gun jullie daarom je sinterklaasfees, zodat julle uiting kunnen geven aan de behoefte om anderen te onderdrukken.
Besef alleen wel dat jullie cultuur op dit gebied nogal achterlijk is.

Alle Toon | 15-11-11 | 13:28

zucht... Dan gaan ze toch lekker ergens anders wonen.

flamingforce | 15-11-11 | 13:24

Zit wel diep he dat schuldgevoel op linksch

zeefert | 15-11-11 | 13:22

ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36 | + -15 -
Nederlanders zijn niet de uitvinders van de apartheid. Nederlanders zijn de uitvinders van het woord 'apartheid'. De rest van de wereld heeft dat woord overgenomen; 'wij' waren de eersten die het onderkenden en benoemden.

Geile Markeerstift | 15-11-11 | 13:20

Het ergste is dat door dat jaarlijkse gezeik van drie man en een paardekop die toch weer uitgebreid de publiciteit halen er op een dag inderdaad geen zwarte pieten meer zullen zijn.
De publieke omroep, slinks politiek correct dat ze zijn, zullen als eerste Piet afschaffen.

Kirth Gersen | 15-11-11 | 13:17

Geert Wilders roept wel dat de Islam een achterlijke cultuur, maar de Nederlanders kunnen er ook wat van met hun achterlijke Sinterklaasfeest waarbij zwarte mensen massaal belachelijk worden gemaakt. En dat noemt men beschaving!! Als dit feest zou worden gevierd in de Verenigde Staten zou de hel uitbreken!. Racisme wordt op deze manier met de paplepel ingegoten bij kleinen kinderen, die onbewust zwarte mensen assoscieren met knechten en met domheid. Maar kennelijk zit racisme in het aard van het beestje, want niemand mag iets zeggen over deze achterlijke traditie die overduidelijk de slavernij en het Westers imperialisme symboliseert, net zoals de afbeeldingen op de koets van Beatrix.

Alle Toon | 15-11-11 | 13:16

@Bana2008 | 15-11-11 | 12:56
Het is inderdaad een negert en dat is prima. Echt, maak je eens druk om iets anders dan dit. Van origine zijn het inderdaad slaven, maar denk je nou echt dat kinderen dit beseffen. Die horen "zo zwart als roet" en nemen dit voor waarheid aan. Pas na een paar Groenlinksclowns in shirts met "Zwarte Piet is racisme" bij de intocht te hebben gezien zullen ze wellicht op andere gedachten zijn gebracht...

Tommygunner | 15-11-11 | 13:10

Kinderfeestje bederven en geen respect voor onze tradities? Ga lekker terug naar Willemstad.

azijnsnuivert | 15-11-11 | 13:09

Heel raar vind ik dergelijke reacties van Curaçao niet. Sinds Nederland meent zonder enige nuance ons overzeese gebiedsdeel weg te mogen zeggen als een corrupte kolonie waar helemaal nergens iets van deugt, is een tegenoffensief waarin Curaçao Nederland beschimpt niet onlogisch. Nederland is nu eenmaal niet het enige land met een bepaalde nationale trots.

Doldwaas | 15-11-11 | 13:08

@Bana2008 | 15-11-11 | 12:56

*zwaaien naar Baba doet* Dag dag, lief kindje.

ZKH EénOog | 15-11-11 | 13:07

ITEACHYOU | 15-11-11 | 13:04 |
Toen besefte men al, dat er weinig verschil was tussen de duivel en een Moor (= iemand uit Noord Afrika).

psycho_3 | 15-11-11 | 13:07

Hilarisch. Wil je als zelfbewuste en trotse neger alle stereotiepen doorbreken en kies je alsnog voor een stereotiep beroep zoals dichter, rapper, muzikant of pvda-wethouder. Wordt dan advocaat, dokter of zakenman.

sjaakdeslinksesul | 15-11-11 | 13:07

hoezokennis | 15-11-11 | 12:52
je hebt gelijk, Nederlanders hebben niets met slavenhandel en apartheid te maken ........

ITEACHYOU | 15-11-11 | 13:06

Bana2008 | 15-11-11 | 12:56
Waar doet het precies pijn dat zwarte piet al dan niet een negert is? Niet boos worden, ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig en verwacht dan ook een eerlijk antwoord.

Ashtrey | 15-11-11 | 13:05

Che_cuevara | 15-11-11 | 12:37
Met de geschiedenis in het achterhoofd kan ik begrijpen dat enkele gekleurde medemensen hier bezwaar tegen hebben.

Overigens is het bullshit dat dat zwart door de schoorsteen komt.

Bron Wikipedia:

... alleen, of werd hij begeleid door de duivel. Tussen een duivel en een Moor bestond in het bewustzijn van toenmalige Europeanen weinig verschil. Oorspronkelijk was er slechts één Zwarte Piet.

ITEACHYOU | 15-11-11 | 13:04

Bana2008 | 15-11-11 | 12:56 |
Die GOUDE OORBELLEN??? heeft ie gejat.
Ga daar van uit. ik wil niet discrimineren of zo .

Ratzing. | 15-11-11 | 13:03

met de roe geven die zeurkousen

*telefoonnr aan petsdominee doorgeven doet

ole guapa | 15-11-11 | 13:02

Wie zijn er begonnen met het hele jaar de zwarte piet uit te hangen, en hier te blijven ?
De Sint is hier hooguit enkele weekjes.

kalasjniknal | 15-11-11 | 13:01

"Wat zijn jullie een zwaar racistisch kudtland. Oh btw, schiet es op met die centen!"

Nietvoordekat | 15-11-11 | 13:01

Andersdenkenden zien de vrijheid van meningsuiting vaak als een reden om maar overal nodeloos je mening lopen te schreeuwen. Helaas snapt deze negert niet dat een kinderfeestje verpesten en demonstreren tegen racisme iets anders is dan vrijheid van meningsuiting, anders kan ik ook wel de tweede kamer inlopen en mening mening welbreed verkondingen.

MasthaX | 15-11-11 | 13:00

Boomschade | 15-11-11 | 12:50 |
Hoetsies en Toetsies maakten elkaar ook foetsie.

Ratzing. | 15-11-11 | 13:00

Datkanikvéélbeter! | 15-11-11 | 12:54
Bakra = Surinaams inderdaad.

psycho_3 | 15-11-11 | 12:59

Ze werken hard en gaan daarna ook weer weg. Daar hoef je jezelf als gemiddelde Antilliaan toch helemaal niet mee te identificeren?

Larry Cook | 15-11-11 | 12:59

Wat bijna niemand heeft gezien;
Bij de intocht van Sinterklaas in AMS reed als eerste een mooie politievrouw te paard het marinecomplex uit. Waarom ze lachte bleek al snel. aan de staart van haar paard liet een rollerskate-Piet zich voorttrekken. Humor van de bovenste plank!

Einde van de Domheid | 15-11-11 | 12:58

Daarnaast moeten Curacao-enaars sinds juni 2008 hun bek houden over rascisme. De laatste pogroms in het koninkrijk hebben plaats gehad op jullie eiland en de slachtoffers waren blanken.

Fred Janssen | 15-11-11 | 12:57

-weggejorist-

Bana2008 | 15-11-11 | 12:56

Antillianen zijn nou niet bepaald de slimste mensen. Zitten ze nog steeds te huilen over de slavernij? Weten ze niet dat die negers door hun eigen stammen aan de blanken werden verkocht.
-
Bovendien zien kinderen Zwarte Piet niet als een neger die de knecht is van een blanke. Dat maken die negers er zelf van.

SchoneZoon | 15-11-11 | 12:55

Ik zie niet in waarom de politie de de pacifistische dichter Quincy niet op zijn bek zou mogen slaan? Verstoring openbare orde, negeren aanwijzingen politie en verzet bij arrestatie. Volgens mij volledig legitiem om gepast geweld te gebruiken.

Fred Janssen | 15-11-11 | 12:55

Is "bakra" niet Surinaams?
Overigens heeft hij wel gelijk over vrijheid van meningsuiting enzo, maar je moet je afvragen of het tussen al die kleine kinderen de juiste plek is om daar te demonstreren.

Datkanikvéélbeter! | 15-11-11 | 12:54

De begrippen racisme en discriminatie zijn inmiddels compleet uitgehold en betekenisloos geworden omdat deze in afgelopen 35 jaar te pas en te onpas zijn gebruikt en misbruikt......

strikdewepstroper01 | 15-11-11 | 12:54

Ineens snapte ik het: ze zijn boos op Zwarte Piet omdat deze sinds eeuwen heel erg goed ingeburgerd is. Zo goed zelfs, dat die andersgekleurdegangstas bang zijn dat er toch wat meer inzet tijdens de inburgeringscursus geeist wordt. Want wat Zwarte Piet kan, moet jij ook kunnen.

En nee, blijf uit andersmans schoorsteen.

Bread_Pitt | 15-11-11 | 12:53

Regering? Je bedoelt de gemeenteraad van Curacao waarschijnlijk.

Tommygunner | 15-11-11 | 12:53

@ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36 |
YOUTEACHMENOTHING, behalve dan dat je totaal niets weet. De Afrikanen hielden elkaar al als slaaf en verkochten elkaar al aan de Arabieren lang voordat wij met de handel begonnen. En nadat het hier verboden was gingen de Arabieren er nog vrolijk mee door. Daarnaast: de grootste importeurs van slaven en plantagehouders in Suriname waren hoofdzakelijk vanuit Brasilië gevluchtte Portugese en Franse Joden.
Eens kijken wanneer al die verontwaardigde mensen gaan demonstreren en excuses/vergoeding eisen in het Midden-Oosten en Afrika zelf.......

hoezokennis | 15-11-11 | 12:52

Hihihihi, een negroide kunstenaar.... ~Krijgt die dan twee uitkeringen?

Ruben Koene | 15-11-11 | 12:51

Curaçao heeft helemaal gelijk.
Je weet met zo'n uitspraak dat er racistische gevoelens worden opgewekt en dan hebben ze hun zin.
Overigens heb ik een jaar gediend op Curaçao en voor het eerst werd ik daar geconfronteerd met racisme. De ene neger tegen de andere "vuile zwarte" en de blanke Macamba's werden in winkels niet of slecht geholpen.

Boomschade | 15-11-11 | 12:50

aardappelninja | 15-11-11 | 12:47
+1.

Superior Bastard | 15-11-11 | 12:50

Die demonstranten zijn ongelooflijke jankerds.
Maar om ze nou tegen de grond te werken om ze te arresteren....
Fijn dat Curacao beroep doet op onze democratische grondvesten!

Einde van de Domheid | 15-11-11 | 12:50

Racisme is zoooo 2012. Alle kleuren tegen alle kleuren. Gelukkig nieuwjaar!

YaHozna | 15-11-11 | 12:49

Zonder die racistische hollanders zat Osepa nu te wachten tot er weer wat zakken VN rijst voor z'n negerhut in Afrika worden gedropt. Beetje dimmen dus. Handen af van de Sint en z'n trouwe helpers.

aardappelninja | 15-11-11 | 12:47

Alleenikhebgelijk | 15-11-11 | 12:04 | + -11 -
Ik citeer:
"Vermoedelijk deed Zwarte Piet aan het begin van de 19e eeuw zijn intrede in de folklore van de Lage Landen. Voor die tijd opereerde Sinterklaas alleen, of werd hij begeleid door de duivel. Tussen een duivel en een Moor bestond in het bewustzijn van toenmalige Europeanen weinig verschil. Oorspronkelijk was er slechts één Zwarte Piet.
Naarmate de traditie dat de Sint afkomstig zou zijn uit het voormalige Morenland Spanje, populairder werd, evolueerde de knecht van de goedheiligman tot een Moor. Een andere verklaring kan zijn dat Algerijnse en Turkse kapers onze kusten afstruinden op zoek naar "christenen" om als slaven te verkopen. Daadwerkelijk werden ook veel kinderen ontvoerd van kustplaatsen en eilanden. Zwarte Piet is dan geen knecht, maar staat verder af van Sinterklaas. Wie zoet is krijgt lekkers, maar wie niet oppast wordt door de Moren meegenomen. Het past in de traditie van goed en kwaad, en de gewoonte van Sinterklaas om met een boot te komen.
Tot ver in de tweede helft van de 20e eeuw was Piet, in lijn met ingesleten koloniale tradities, een niet zo slimme helper die zich van een brabbeltaaltje bediende. Toen immigratie vanuit de voormalige koloniën ervoor zorgde dat Europeanen beter vertrouwd raakten met Afrikanen, ontwikkelde Piet zich tot een respectabele assistent van de vaak verstrooide Sinterklaas."
nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
Oh, en begin 19e eeuw is dus 1800 -> 1850 ongeveer. Toch ver voor de 2e wereldoorlog

Geile Markeerstift | 15-11-11 | 12:46

Ja hoor alle blanken zijn racisten, dat zal het zijn.

Dr.Thorvaldt | 15-11-11 | 12:46

pius | 15-11-11 | 12:34 |
Zelf gok ik op iets in het midden de monetaire macht lijkt mij ergens op een Arabisch schiereiland peninsula landtong te zijn gehuisvest.

Ratzing. | 15-11-11 | 12:44

@Pa Cartwright | 15-11-11 | 12:41
Nee, dat was Mauro.

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 12:41

Zwarte Piet wil gewoon nøqen.

Pa Cartwright | 15-11-11 | 12:41

Die racisme kaart begint zwaar aan waarde te verliezen. Blijkbaar vinden ze het op Curaçao nodig kinderfeestjes te moeten verstoren vanwege wat oud zeer. Het wordt tijd dat we dat corrupte boevennest laten voor wat het is. Hek er omheen wat wachttorens en klaar is kees.

StijlvolRechts | 15-11-11 | 12:40

Vaus | 15-11-11 | 12:05
ik heb het opgezocht. klaas komt oorspronkelijk uit wat we nu turkije noemen. piet uit het land van de berbers. al met al een multi-culticlubje

de goddeloze | 15-11-11 | 12:40

Zouden de regenboogpieten nog bestaan eigenlijk? Meen me dit gekleurde initiatief nog te herinneren. Anyway, hierover bakkeleien is zinloos. Bestaan geen winnaars of verliezers slechts individuen die ten kostte van een traditioneel kinderfeest hun hogere gelijk proberen te halen. Dat is sneu, heel sneu.

Ashtrey | 15-11-11 | 12:39

ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36
Jij vindt jezelf wel tolerant? Je tolereert niet eens een onschuldig kinderfeest, stakker.

FreshClash | 15-11-11 | 12:39

Trouwens beste Sheldry P. Osepa, een ministers-jobje op Curacao heeft ongeveer dezelfde status als wethouder van Juinen dus doe es niet zo hoog van de toren blazen.
Staat die "P." trouwens voor Piet?

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 12:38

ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36
Roet is nu eenmaal zwart van kleur, daar kan niemand iets aan doen.

Superior Bastard | 15-11-11 | 12:38

Ik zou hier echt niet willen wonen in dit harteloze land waar ze je verdomme gewoon een uitkering geven, huursubsidie, winkels waar je voor een zacht prijs jonko's kunt kopen, subsidie voor je rapprojectje etc. etc. Nee, hoor dan zou ik snel terug gaan naar paradijs Curacao.

LJBrinkhorst | 15-11-11 | 12:38

@ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36
Ga nou eens eerst opzoeken waar die zwarte kleur van Piet vandaan komt en praat dan nog eens over tolerantie.

Che_cuevara | 15-11-11 | 12:37

the Baseball Bats | 15-11-11 | 12:35

Ons carnaval is positieve discriminatie bedoel je.

Wel even bij de les blijven.

pius | 15-11-11 | 12:36

Nederlanders zijn de uitvinders van apartheid en de slavenhandel of je dit nu leuk vindt of niet. Met dit in het achterhoofd is het toch niet zo vreemd dat onze gekleurde medemens vraagtekens zet bij een festijn zoals het sinterklaas feest waarbij de grote blanke leider zich met behulp van zwarte hulpjes over de daken begeeft. Oh oh oh wat zijn we tolerant, maar ondertussen.......

ITEACHYOU | 15-11-11 | 12:36

Je blijft gewoon van onze zwarte pieten af.

Che_cuevara | 15-11-11 | 12:35

Geef die winstnemende eilanden nu eens aan Chaves, die claimde die zielige nootmuscaateilandjes toch? Nu weg ermee strikje drom en geef die beste man de bevolking dr bij! Zo zie je maar weer dat alles wat hier heen is gekomen uit achterlijke landjes gewoon niet door heeft wat een volksfeest is. Oh ja, verbiedt direct het Caribisch carnaval ook ff dat is positieve discriminatie. Ongelooflijk wat een zielepieten!!

the Baseball Bats | 15-11-11 | 12:35

@Herr Knäckebröd | 15-11-11 | 12:06
Maar de jodenkoeken hebben we nog.

Che_cuevara | 15-11-11 | 12:35

Waar zijn de dagen gebleven dat de topics gingen over chocoladeletters die met augustus al in de schappen lagen?

mindovermatter | 15-11-11 | 12:34

Ratzing. | 15-11-11 | 12:27

Dat eerste gaat niet lukken waarschijnlijk maar dat tweede komt zeker goed.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn toekomstige zuid-amerikaanse of chinese heer eruit ziet trouwens.

Wat jij?

pius | 15-11-11 | 12:34

Als de geldkraan eens een jaartje of vier dicht blijft, SCHREEUWEN ze om zwarte piet.

Boris Poepnagel | 15-11-11 | 12:31

Krijg plots zin in een spelletje zwarte pieten met daarbij een negerzoen en een moorkop...

duiker1947 | 15-11-11 | 12:30

@gozahtje | 15-11-11 | 12:24
Ja, dat wordt ieder jaar rond 5 december verstuurt in een grote jute zak.

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 12:30

Draai die geldkraan nou eens dicht en laat ze zichzelf bedruipen. Kunnen ze zichzelf de schuld geven van eigen veroorzaakte ellende ipv NL.

Koettoerk | 15-11-11 | 12:28

+1 voor poeremetator in de pica

*eigen ogen complimentje geeft*

*nu weer hapje chocoladeletter met slaafgarantie neemt*

ZDEV | 15-11-11 | 12:27

Toffe huidskleur man!

ReligionSucks | 15-11-11 | 12:27

Wereldburger: Quincy Gario .
Die jongen wil gewoon gediscrimineerd worden.
Nog kunstenaar ook.Een grote bende als mensen hun plaats niet meer kennen.
Behalve de gulden ook de slavernij terug .

Ratzing. | 15-11-11 | 12:27

Ik ben het helemaal eens met Osama, sorry, Osepa. Ik zou niet nog meer mensen hierheen sturen, ja zelfs Curaçaoënaars die in dit gevaarlijke, discriminerende Nederland nog leven terug halen naar Curaçao!

Osepa, hier is een mooie repatriëringstaak voor je weggelegd.

Byter | 15-11-11 | 12:25

De eerste neger die Piet heet moet ik nog tegenkomen.

brutus68 | 15-11-11 | 12:24

Curacaoeiereras zijn net als vrouwen. Het is ook nooit goed. Wij betalen gvd alles voor jullie en toch klagen en zeiken over een alles en nog wat wat met zwart te maken heeft. Geef ze aan Chavez en dan komen ze later wel op hun knietjes terugschuiven. Stelletje ondankbaren.

Koosjere Moslim | 15-11-11 | 12:24

Wat een smerige racist die die die *stottermodus* platte pettenpiet, onmiddelijk uitzetten naar zijn eigen land, oh.... wacht.

neemjemoederindemali | 15-11-11 | 12:24

Krijgt Curacao nog jaarlijks geld van ons? Nou trek dat dan maar even in voor een jaartje, zullen we zien of ze dan ook roepen dat we discrimineren, omdat we ze geen geld meer sturen!

gozahtje | 15-11-11 | 12:24

Wat denkt zo'n 2e rang minister wel niet. Dan ben je ver gezakt als je zulke uitspraken doet.

reade romke | 15-11-11 | 12:21

Als er eentje een racist is, is het wel Sheldry Osepa in dit geval.
Een beetje over blanke agenten praten etc. Alsof het ligt aan het feit dat de demonstrerende man zwart was.
Vijf maal gesommeerd op te donderen en niet luisteren...
En dan meteen de racisme kaart spelen?
Door mensen zoals Sheldry Osepa wordt racisme dadelijk niet meer serieus genomen. Zoek eens naar echte racisme-casussen en maak je daar eens druk om, LUTSER!

riotstarter | 15-11-11 | 12:20

Het vraagstuk over negers en dat ze gen neger meer genoemd willen worden is in één keer ook opgelost.

Ik noem ze allemaal Piet.

zeg maar jansen | 15-11-11 | 12:20

In een subtropisch klimaat moet je gewoon je bek houden over Sinterklaas, en Zwarte Piet.

Superior Bastard | 15-11-11 | 12:18

Laat kinderen in alle rust en onbevoordeeld genieten van Sinterklaas.
5x gesommeerd te stoppen is al 4x te veel, dus terecht afgevoerd.

vip33 | 15-11-11 | 12:15

En daarbij was de arrestatie niet vanwege zijn mening, maar vanwege de ordeverstoring die deze 'demonstrant' teweeg bracht met zijn politisering van een kinderfestijn.

ZKH EénOog | 15-11-11 | 12:15

En weldra komt de islamitische zwarte piet uit de mouw.

Pa Cartwright | 15-11-11 | 12:15

Zijn we weer aan het zwartepieten geslagen....

Vovochka | 15-11-11 | 12:13

Nee, verzetten bij arrestatie mag gewoon, als je maar een kleurtje hebt. Dat lijkt deze minister tenminste te zeggen...

An die ARBEIT | 15-11-11 | 12:12

En dat terwijl Nederland al jaren en jaren Sinterklaas speelt op dat eiland.

Zonder zwarte Piet.

Maar die krijgen we nu dus toegespeeld.

zeg maar jansen | 15-11-11 | 12:12

Zolang ik een makamba ben is elke piet een neger

Johan C. | 15-11-11 | 12:11

Tis de kift. Zwarte Piet is mooi wel de meest populaire neger in Nederland en dat trekken die tweede kwaliteit negers van Curaçao niet.
Je slavernij-verdriet is inmiddels een paar honderd jaar dood en niet zo fris meer, verzin een betere act.

Jan Passant mk2 | 15-11-11 | 12:11

Kneuzen die welbewust kinderfeestjes verzieken om de zaak op te fokken voor eigen belang tegen de grond werken en af voeren.
Verder nog wat?

swassannuf | 15-11-11 | 12:10

Doet dagblad Trouw toevallig ook aan parafraseren?

Het zal wel sarcasme wezen, zo van die zwartemanshumor die je op Comedy Central ziet.

Svarga | 15-11-11 | 12:10

Curacao, kan dat niet alsnog voor een zacht prijsje aan Ome Hugo worden overgedaan?

De pacifistische dichter Quincy Gario. Euh pardon, de uit de staatsruif vretende maar toch weer wat te zeiken hebbende Quincy Gario.

En let wel, dat mag Quincy van mij. Alleen moet je niet de relpiet gaan uithangen op het moment dat een klein stadscentrum vol staat met duizenden kinderen. Lutser.

LJBrinkhorst | 15-11-11 | 12:10

*Pepernoot naar Antillië gooit.*
Zo.

niet voor de hond | 15-11-11 | 12:08

Quincy Gario, is internationaal bekend met zijn geweldloze protest tegen zwarte piet. Deze man wordt op handen gedragen in Amerika.

farm | 15-11-11 | 12:08

@Alleenikhebgelijk | 15-11-11 | 12:04:

Ow? Dan kan ik U toch echt een prentenboekje met platen van omstreeks WO I laten zien die het 1e door U verklaarde "feit" definitief ontkrachten.

Balsaq | 15-11-11 | 12:06

Die Quincy is toch allang weer op vrije voet?
Is wel even wat anders gelopen dan bij Damschreewwert en waxinegooiert.

Idontgiveafunk | 15-11-11 | 12:06

Ik probeer mijn kinderen al jaren aan te leren om in plaats van Zwarte Piet Bigibana Boy te zeggen.

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 12:06

@Pasta-saus | 15-11-11 | 12:03
De Negerzoen hebben ze ons ook al afgenomen.

Herr Knäckebröd | 15-11-11 | 12:06

Zwarte Piet is een verwijzing naar het feit dat Sint Nicolaas uit Noord Afrika komt. (ja zoek maar op)
Onze cultuur.

Vaus | 15-11-11 | 12:05

@.Nederland zwaar racistisch kutdland.
Klopt.Wegwezen .

Ratzing. | 15-11-11 | 12:05

Feit: Zwarte Pieten zijn pas na de 2e oorlog bedacht.

Feit: Als het vandaag de dag bedacht zou zijn. Zou het niet geaccepteerd worden.

Feit: Zwarte Pieten zouden geen visum krijgen van Spanje vandaag de dag.

Alleenikhebgelijk | 15-11-11 | 12:04

Iets met oog en balk??

ofnietsomsnoudan | 15-11-11 | 12:04

Ik zou me pas zorgen gaan maken als negers zich gedwongen gaan voelen gratis pakketjes uit te gaan delen.

Expert Homo | 15-11-11 | 12:04

@Herr Knäckebröd | 15-11-11 | 12:02
Dacht zelf meer aan apenkooien, want dat zal binnenkort ook wel taboe zijn.

Pasta-saus | 15-11-11 | 12:03

Ja net of alle blanken met een mijter en een staf lopen. Ons hoor je toch ook niet klagen?

Conan de Rabarber | 15-11-11 | 12:03

"Volkstoneel"? Zwarte piet is een uitvinding van de blanke imperialistische man, mét gevoel voor humor.

Pa Cartwright | 15-11-11 | 12:03

Ben dan iig blij dat er nog een paar zwarten aan het werk komen, en zelfs op TV! In dit 'racistische kutland'. Die mogelijkheid geven wij ze toch mooi maar even.

OscarWilde | 15-11-11 | 12:03

Ze snappen het niet he?
Zwarte Piet is zwart als roet omdat hij door de schoorsteen komt klimmen, niemand zegt iets over huidskleur. Ik wil die meneer wel eens in zijn gestreken witte overhemd door de schoorsteen zien klimmen zonder dat dat zwart wordt, dan spreken we verder meneer de minister.
Iemand nog zin een spelletje zwartepieten voordat dat ook verboden wordt?

Herr Knäckebröd | 15-11-11 | 12:02

Wanneer leren mensen nou eens dat wanneer ze het niet tof vinden bij de buren ze vooral thuis moeten blijven?

Wil Kutommelul | 15-11-11 | 12:01

Ze zeggen in Suriname niet voor niets dat ze alle lelijke en zieke slaven destijds op Curacao hebben gedumpt, en met de rest zijn doorgevaren naar Suriname.

Als ze maar janken kunnen, die Antillianen, met lekkere grote krokodillentranen, zodat ze hun eigen puinhopen niet meer kunnen zien.

Ion Susai | 15-11-11 | 12:01

Is 'Skinhead' een scheldwoord dat vergelijkbaar is met 'Mafkees'?

rara | 15-11-11 | 12:00

Wanneer doneren we Curaçao nou eens aan die semiblanke indiaan Chavez? Kunnen ze eens zien wie er een teringlijer is

hendrikjandetuinman | 15-11-11 | 11:58

Als die gast nou kapt met zeiken en lekker Zwarte Piet gaat spelen...

An die ARBEIT | 15-11-11 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken