Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Journalist in cel voor 'mafkees' tegen agent

policestate1984.jpg Je zou denken: na n=1 topics over politiestaattaferelen waarin agenten blijk geven van totale onwetendheid betreffende de Nederlandse Grondwet artikel 7, moet het de politie inmiddels duidelijk zijn dat journalisten lastig vallen, in hun werk hinderen en zelfs oppakken niet past binnen de democratische rechtstaat. Helaas. Vandaag is wederom een cameraman door een zijn macht misbruikende agent lastig gevallen en uiteindelijk gearresteerd om vervolgens als een ordinaire Anil Ramdas vier uur lang in de bak te moeten zitten. Reden: de cameraman had de agent uitgescholden voor (nsfw) "mafkees". Ja, dat is beledigen op een hufterniveau waar wij zelfs bleek van wegtrekken. Waarom zei die cameraman eigenlijk "mafkees" (FOEI!) tegen de dienstklopper? Nou, omdat de dienstklopper bezig was de cameraman ernstig te hinderen. Ondanks het feit dat één en ander op de openbare weg voorviel. Er was dus geen sprake van een afzettingsgebied. Sterker nog, al had de politie een gebied afgezet, dan nog: cameraman in kwestie was namelijk in het bezit van een politieperskaart (die hij al drie keer aan de agent had laten zien). Daarmee mag je dus ook binnen politieafzettingen met draaiende camera de democratie in stand houden. Maarja, je kunt zoveel grondwetten schrijven als je wilt, als de politie daar dikke poep aan heeft ben je altijd de lul. Wie bel je eigenlijk als de politie je onterecht arresteert? De brandweer? De mariniers? Hero Brinkman? Thorbecke? Montesquieu? Overigens hoeft u zich geen zorgen om de cameraman te maken: hij is het wel gewend. Twee keer eerder al werd hij in het cachot gesmeten voor het doen van zijn werk. Waarna de politie alle twee keer "sorry!" moest zeggen. Misschien tijd voor een grondige herziening van het cursusaanbod op de politieacademie? Of hebben de eenstreepers Playmobil-poppetjes nodig om het begrip "persvrijheid" mee duidelijk te maken? Mafkees.

Reaguursels

Inloggen

Wellicht is dit gebeurt in het kader van de nieuwe campagne: Vergroot de pakkans, pak de cameraman.

Gavrilo | 10-11-11 | 11:23

Dit optreden past helemaal in de sfeer van de stad Utrecht, waar de burgemeester het voorbeeld is van hoe niet om te gaan met de pers, door af en toe nog wel eens wat krantjes door de papierversnipperaar te draaien.

double punch | 10-11-11 | 09:17

Volkomen terecht opgesloten die vent. Sommige van mijn beste vrienden zijn mafkees! Hun naam mag je niet op deze manier door het slijk halen.

insensitive clod | 10-11-11 | 08:36

Met een dure camera op kanalen eiland is die man levensmoe of zo hij mag blij zijn dat hij onder politie begeleiding eraf is gehaald want Adelheid had niets vor hem kunnen doen

Freek6720 | 10-11-11 | 07:54

De Televaag is gisteren blijkbaar naar een ander Rihannaconcert geweest dan ik. Een uur wachten is inderdaad een uur wachten. Dwars door een striemend fluitconcert beginnen, is zwaar overdreven en naar mijn mening is live zingen niet echt haar ding, hoewel ze de boel tegenwoordig ook live behoorlijk kunnen oppoetsen.
Journalisten kun je blijkbaar niet altijd op hun woord geloven. (Goh.)

Jaypelsteeltje | 10-11-11 | 06:02

Objectiviteit is altijd goed.

Jaypelsteeltje | 10-11-11 | 05:56

Is persvrijheid een synoniem voor wettelloosheid en een vrijbrief om te beledigen?

casagrande | 10-11-11 | 05:28

@rara 19-11-11 17:44: Wat begrijp je niet dan in de alinea: "In beginsel wordt er door de politie van afgezien een journalist aan te houden, die aanwezig is
bij een kraakactie, ontruiming, protestactie of demonstratie,

>>>>> indien deze (...)
b. zich onthoudt van daden die niet geacht kunnen worden samen te hangen met zijn
beroepsuitoefening. <<<<<< "

casagrande | 10-11-11 | 05:27

De journalist werd gehinderd in zijn werk door de agent want de journalist mocht daar lopen? Uhhh mocht de agent daar niet lopen en moet die wijken voor de journalist? Volgens mij mogen beide daar lopen en werken en mag de journalist niet beledigen (de agent ook niet maar die dat dan ook niet).

casagrande | 10-11-11 | 05:19

@xzaz2 | 09-11-11 | 23:51 | + -1 -

Mafkees roepen tegen de Politie heeft niks met persvrijheid te maken. +1 Voor de Politie en +1 voor een Politiestaat.

Misschien bedoel je het ironisch of zelfs cynisch. Zo niet ben je een mafkees

ranzige aap | 10-11-11 | 03:06

elise64 | 09-11-11 | 18:45

En als u het niet gehoord heeft is het natuurlijk ook nooooooit gebeurd. Logisch.

de betaalautomaat | 10-11-11 | 00:50

Leuk bij de polisie kijkuh! *perskaart aanvragen en door een aantal plaatsen delict banjeren gaat* kijken of de boeroepers dan nog zo op de "persvrijheid" gesteld zijn.

Men brengt hier een erg eenzijdig verhaal. Als de agent zegt u mag hier niet zijn ga je 10 meter verderop verder met filmen en zoom je iets meer in. Of zeg ik nou gekke dingen?

de betaalautomaat | 10-11-11 | 00:45

@JohnDee
Een agent hoeft zich niet te gedragen, hij is je vriend niet, hij is er om de orde te handhaven.

xzaz2 | 09-11-11 | 23:52

@rara
Mafkees roepen tegen de Politie heeft niks met persvrijheid te maken. +1 Voor de Politie en +1 voor een Politiestaat.

xzaz2 | 09-11-11 | 23:51

"Als de politie daar dikke poep aan heeft ben je altijd de lul"

Ik vraag me af wat poep en lul dan met elkaar te maken hebben, afgezien dat het beide woorden zijn die in een kleuterklas voor hilariteit zouden zorgen.

OT: uiteraard bizar dat het blijft voorkomen, overijverige politieagentjes, terwijl het al zo vaak in het nieuws geweest is dat ze zo hun boekje te buiten gaan.

Doet me denken aan de boeken van Dik Trom :-)

gruzelement | 09-11-11 | 22:51

"mafkees" is te zacht. Deze agent gedraagt zich als een driedubbele klootzak en is een belediging aan de rest van de (wel correct gedragende) agenten, en een belediging aan zijn uniform.

JohnDee | 09-11-11 | 21:33

Hij had beter het woord cretin kunnen gebruiken dan had agentje daar met zijn oren staan wapperen

T. Grimbek | 09-11-11 | 21:25

2x eerder zal ie wel verdiend hebben.

de kudtkrantenjongen | 09-11-11 | 20:52

Mijn zoon ook, claxonneerde tegen een verkeerbrigadier omdat die op een drukke weg diagonaal fietsend overstak. Wordt verderop aangehouden door politie wegens negeren van stopteken, 150 euro boete. Heb bezwaarschrift gemaakt, officier zegt niks d'rvan, betalen. Heb beroepsschrift gemaakt met uitleg, laat het dan maar voorkomen. Opeens seponeren, in de aanklacht stond niet waarom mijn zoon werd aangehouden. Lekker machtsmisbruik. Mannen, teken altijd bezwaar en beroep aan, hoe onbenullig ook, het is je democratisch recht van onze rechtstaat, anders fietsen je belastinggelden ergens andes naartoe.

Twee Jeetjes | 09-11-11 | 20:43

Betekenis van Mafkees uit het Nederlandse woordenboek iem. die op een grappige manier vreemd is

Skip01 | 09-11-11 | 20:33

Wie wordt er dan ook met gezond verstand een cameraman. Sjongejonge, zoek dan een echte baan.

DubbelDubbz | 09-11-11 | 20:25

Wat steekt de pliesie toch zijn nek uit ten behoeve onzer veiligheid. Je blijft janken met die club.

ReligionSucks | 09-11-11 | 19:55

Je belt dan met de unit veiligheid en integriteit..

Neut | 09-11-11 | 19:54

Mmm ik denk dat optredens van Powned enzo, deze brave cameraman de das heeft omgedaan denk je niet?

nokkenaskettingklem | 09-11-11 | 19:53

politie-agenten zijn mafkezen. Allemaal!!

leef!! | 09-11-11 | 19:38

wth was dat | 09-11-11 | 18:47

Misschien moet jij eens de boeken induiken, want die onzin die jij hier verkondigt geeft precies aan waarom het zo goed gaat in dit land. Denk je nou serieus dat je de vrijheden die je hebt te danken hebt aan de politie? Sukkel, 100 jaar geleden werd je op de brandstapel gesmeten als je een grote bek had. En dan met je grote mond anderen afkafferen. Ga eens wat leren, misschien dat je dan met goed geinformeerde teksten komt.

Xandrino | 09-11-11 | 19:28

Is de machtmisbruikende kudtwout al ontslagen?

sjonnie | 09-11-11 | 19:25

Wat een discriminatie, vrijheid van nieuwsgaring is een grondrecht van iedereen en zeker niet voorbehouden aan leden van een massamedia clubje.

dugo | 09-11-11 | 19:10

hhmariavanempel | 09-11-11 | 18:22 | + 0 -
kloten voor u hoor. maar way heeft dat mket dit verhaal te maken.

wth was dat | 09-11-11 | 18:52

synchronicity | 09-11-11 | 18:38
laat je zelf is ff nakijken gast. die zelfde mensen zorgen er voor dat jij gewoon over straat kan in een korte broek ipv een kogelvrij vest. jij bent echt ergens in het leven de weg kwijt geraakt. persvrijheid is echt niet alles in deze wereld dat hebben we hoop ik allemaal welk geleerd van wikileaks toen er doden vielen door de info die ze vrij gaven.

verder de cameraman heeft al 3 keer voor het zelfde vast gezeten. dus die man is aam het uitlokken als je het mijn vraagt.

wsLy043 | 09-11-11 | 18:28 | + 0 -
sinds dat mensen zich daar door beledigd voelen. voor de een is homo een belediging en voor de ander is het een eer om zo genoemd te worden

wth was dat | 09-11-11 | 18:47

-weggejorist-

elise64 | 09-11-11 | 18:45

Ja hoor.. er zitten weer genoeg alleswatdepolitiedoetisgoed figuren hier. Hoe kun je het opnemen voor mensen die voor hun brood bereid zijn iemand dood te schieten en die de handjes zijn van de overheid zodat onschuldige mensen elke maand van een zeer groot deel van hun eerlijk verdiende inkomen kunnen worden beroofd. Voel allemaal eens aan je hoofd... stelletje mafkezen

synchronicity | 09-11-11 | 18:38

Sinds wanneer is 'mafkees' een belediging?

wsLy043 | 09-11-11 | 18:28

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:36 | + -2 -

Dus je suggereert dat de politie zich ongeveer net zo moet gaan gedragen als de hier zo verguisde hangmocro's?

Goed bezig.

Lyrthion | 09-11-11 | 18:25

Hé hé, eindelijk.
Politie trollen in Nederland moet kunnen (tolerantie, gedogen) volgens enkelen maar zou je dat in bv Amerika doen, of zelfs in Spanje, dan ga je geheid de bak in voor een tijdje.
Respect dwing je af.

Boomschade | 09-11-11 | 18:23

Koninklijke Marechaussee
District Schiphol
Brigade Politie & Beveiliging
PL27RP/09-*******

PROCES-VERBAAL VAN VERHOOR

=========================================================

Op zondag 14 juni 2009, omstreeks 22:57 uur,
hoorden wij,
Yvette Heidenrijk
Wachtmeester der Koninklijke Marechausee, District Schiphol,Brigade Politie & Beveiliging,
Jan Hen
Wachtmeester 1e klasse der Koninklijke Marechaussee, District Schiphol, Brigade Politie & Beveiliging
in/aan bureau PLAZA
als verdachte een vrouw die opgaf te zijn;
Tulay Menderes, zich noemende en schrijvende Maria van Empel
Geboren : jazeker
BSN : 088.128.90.205
adres : zonder verdere vaste woon- of verblijfplaats
te GASIMAGUSA

Nadat de verdachte medegedeeld werd waarvan zij verdacht werd en dat zij niet tot antwoorden verplicht was,
verklaarde zij:

Ik weet dat ik niet tot antwoorden verplicht ben maar ik wil toch het volgende verklaren :

Ik wens geen gebruik te maken van een advocaat.

Op zondag 14 juni 2009 omstreeks 18.50 kwam ik aan op de Luchthaven Schiphol. Ik ben toen eerst naar de Food Village gegaan en heb een doorzichtig plastic flesje mangovruchtensap van 250ml en wat sushi gekocht. Ik heb mij ingecheckt en ben vervolgens naar de Security Check gelopen. Achter bali 7/8. Ik zou vliegen naar Wenen en vandaar naar de Turkse Republiek van Noord-Cyprus. Ik heb ruim een kwartier in de rij gestaan. Ik heb toen mijn spullen op de band gelegd en mijn laptop uit de tas gehaald, zoals het hoort. Ik had ook de witte doorzichtige plastic tas van Food Village op de band gelegd met daarin de mangovruchtensap en de sushi. Ik wist niet dat de mangovruchtensap niet mee mocht maar de sushi wel. Ik zag dat mijn spullen door de scan gingen. Toen mijn spullen en ik door de scan waren gegaan, pakte ik mijn witte plastic tas van de band en haalde het flesje mangosap eruit. Ik wilde vervolgens een tafeltje zoeken om mijn sushi op te etenen en daarbij het sap te drinken. Op dat moment werd ik aangesproken door iemand van onmiskenbare Marokkaanse identiteit. Hij droeg een uniform met iets van Security als logo. Ik hoorde dat hij zei “dat mag niet naar binnen” waarop ik zei “dan drink ik het hier op”. Ik opende het flesje en nam een forse slok. Op dat moment dat ik een slok nam ervoer ik dat de voor mij onmiskenbaar Marokkaanse man, het flesje uit mijn hand nam. Ik zag dat hij daarvoor over de band moest leunen. Ik vroeg toen of hij uit Nador of omgeving kwam. Ik zei dat om hem een beetje te teasen. Ik zag aan zijn houding dat hij er agressief van werd en daarop begon hij met zijn vinger naar mij te wijzen. Ik hoorde dat de man zinnen begon te zeggen die ik niet kon verstaan. Ik zei toen wel 5 of 6 keer met luide stem “Ata Turk” en ik heb daarbij de duim van mijn rechterhand opgestoken. Ik bedoelde daar niks beledigends mee. Ik weet dat Ata Turk, vader der Turken betekent en voor hen een Heilige Naam is. Ik zag dat in de tussentijd een onbekend aantal personen erbij waren gekomen. Ik heb nooit Stomme Turk gezegd. Ik heb gehoord dat er vier getuigen hebben verklaard dat ik “Stomme Turk, Ataturk” heb gezegd, maar dan liegen ze in commissie want ik heb wel meermalen Ata Turk gezegd maar nooit Stomme Turk. Ik ben vervolgens aangehouden voor belediging.

Verder heb ik niets meer te verklaren.’

Ik wens niet te schikken, en ik wens vervolgd te worden.

Na duidelijke voorlezing volhardde verdachte
bij deze verklaring en ondertekende deze.

(verdachte)

Waarvan door ons:
Yvette Heidenrijk, op ambtsbelofte
Jan Hen, op ambtsbelofte
is opgemaakt, dit proces-verbaal, dat wij sloten en tekenden
te SCHIPHOL op 15 juni 2009 omstreeks 00:24 uren

(verbalisanten)

Ik ben veroordeeld tot een boete van 500 € en al met al heeft deze grap me tegen de 1.000 € gekost voor een overnachting in het IBIS hotel en een nieuw ticket. Zeg dus nooit Ataturk tegen een persoon met een Noord-Afrikaans uiterlijk met een soort van uniformpje aan. U zij gewaarschuwd.

hhmariavanempel | 09-11-11 | 18:22

GS is toch een merkwaardig clubje.

Als er een kleine crimineel word opgepakt en gepekt en gevederd (lees: met een bordje "1000" op haar rug) een rondje publieke vernedering mag doen, is de lof voor de popo niet van de lucht. De pleidooien voor openbare schandpalen of oudtestamentische steniging buitenen over elkaar heen.

Dan wordt er een persfilmer even onredelijk en onprofessioneel aangepakt - en dan zijn de klabakken opeens de gebeten hond. De tendens van het stukje gedachtenloos napraten, daar lijkt het veel op.

Uiteraard: het ene voorval betreft een draaideurdelinquent, het tweede iemand die gewoon zijn werk wil doen. Maar dat zou geen verschil mogen maken, alle morele overwegingen ten spijt.

Punt is dat de politie gewoon regels moet handhaven. Niet minder maar vooral ook niet meer. Niet opzij kijken bij bontkraagjesoverlast, maar dus ook niet misselijkmakende toneelstukjes opvoeren of privé-frustraties op burgers botvieren.

Gewoon professioneel en onbevooroordeeld je werk doen, geachte 1-streep. Dat is heus niet teveel gevraagd.

Gootbalkoning | 09-11-11 | 18:18

Uhhh, mag "MafJan" wel dan ?
of
"MafJoop"
of
"MafKlazien"
Vragen ,vragen, vragen, het leven is lastig :(

Cinq-Marquis | 09-11-11 | 18:18

@necrosis | 09-11-11 | 18:00
Ik ben niet ontsnapt, en ook geen crimineel.

Jackanders | 09-11-11 | 18:14

@blinde kip | 09-11-11 | 18:04 Maar je mocht wèl aangifte doen? Dan ben je niet beroofd of mishandeld door kansenkanjers uit de buurt, want dan neemt de politie geen aangifte op.

Voor je eigen veiligheid hè, want die kan de politie natuurlijk niet garanderen. En jezelf verdedigen leidt weer tot kamervragen van de SP. Lastig allemaal.

vraagstaart | 09-11-11 | 18:12

lol @ pol. Dat dikke wijf uit de plus reclame moet er haast wel rode oortjes van krijgen.

V.O.C. FTW | 09-11-11 | 18:12

Ach, als journalist al 2 keer eerder in het cachot is gegooid zal er wel een reden zijn waarom de pliesie de pest aan 'm heeft.

Geile Markeerstift | 09-11-11 | 18:11

necrosis | 09-11-11 | 18:07
Lol! Het is maar een tip.

Superior Bastard | 09-11-11 | 18:10

@Superior Bastard | 09-11-11 | 18:03
Ik maak zelf wel uit wat goed voor me is, heb ik jou niet voor nodig.

necrosis | 09-11-11 | 18:07

@hetzwijns | 09-11-11 | 17:58
Dit ben ik helemaal met je eens, indien deze journalist zich misdragen heeft dient hij ontslag te krijgen en nooit weer een baan in de journalistiek te krijgen

kipfilét | 09-11-11 | 18:06

@vraagstaart | 09-11-11 | 17:46
En als je aangifte wilt doen, word je gevraagd of je de week erop terug kan komen omdat er te weinig personeel is. Is mij ooit gebeurd en tevens vroegen ze erbij of dat goed was want dan konden ze allen naar een grote brand gaan kijken. Dus je weet het, bij een fik stikt het van de agenten.

blinde kip | 09-11-11 | 18:04

necrosis | 09-11-11 | 18:00
Het zou voor jou zo veel beter zijn om GS in IE te openen. Dan zie je die kinderachtige + of - 1 tjes niet, alleen maar de nog kinderachtigere reacties daarop.

Superior Bastard | 09-11-11 | 18:03

Het zou zo makkelijk kunnen zijn: ingrijpen wanneer er iets aan de hand is en niet ingrijpen wanneer er niets aan de hand is, hoe krijg je het ze geleerd?

smdyasc | 09-11-11 | 18:01

Welke ontsnapte crimineel zit er op -1 te beuken?

necrosis | 09-11-11 | 18:00

Mafkees?
Dat moet ie eens tegen een kamper zeggen. Moet je kijken wat er dan gebeurt.

Jeroen Dop | 09-11-11 | 17:59

@Reinaert | 09-11-11 | 17:51
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven...

necrosis | 09-11-11 | 17:58

-weggejorist-

hetzwijns | 09-11-11 | 17:58

@AntiSoof | 09-11-11 | 17:51

Klopt. Wie in relatieve vrijheid leeft heeft kennelijk geen enkel idee van de waarde van diezelfde vrijheid en gaat er dus ook maar achteloos mee om. Daarmee z'n eigen vrijheid inperkend door cameratoezicht en andere ongein maar voor zoete koek te accepteren.

Ik heb overigens ook niets te verbergen maar dat gaat niemand een moer aan!

Reinaert | 09-11-11 | 17:55

Ik bel altijd m'n moeder, anders wordt ze ongerust.

madakantognie?! | 09-11-11 | 17:52

@Reinaert | 09-11-11 | 17:49
In Amerika bouwen ze al camera's in straatlantaarns. En de mensen die denken dat ze niets te verliezen of te verbergen hebben begrijpen niet wat vrijheid is.

AntiSoof | 09-11-11 | 17:51

@necrosis | 09-11-11 | 17:45

Die criminelen weten precies waar die camera's hangen en weten dus echt de dode hoeken wel te vinden.

En geen mens gaat straatrovers of geweldplegers opzichtig staan filmen tenzij hij/zij zelf levensmoe is. Voor je 't weet zien die jongens wat je doet en heb je het hele roedel achter je aan. En dat mot je gewoon niet willen. Want wie filmt jouw mishandeling?

Reinaert | 09-11-11 | 17:51

@AntiSoof | 09-11-11 | 17:43

De meeste mensen laten zich nog afschepen met de holle frase 'het is voor uw eigen veiligheid'. Die zo ondertussen z'n houdbaarheidsdatum al lang heeft overschreden.

Een camera aan een paal is iets héél anders dan Bromsnor die achteloos met z'n wapenstok zwaaiend tegen diezelfde paal geleund staat.

Reinaert | 09-11-11 | 17:49

Dat treft. Vanavond om 20:40 / 23:45 op Canvas. The Godfather 2.

Hanxie | 09-11-11 | 17:48

@rara | 09-11-11 | 17:44
Wie zegt dat deze man niet regel 5b heeft overtreden ?

kipfilét | 09-11-11 | 17:48

Aan die politieperskaart heb je dus ook niks. Vier uur achter tralies en alles wat je krijgt is excuses. Wat je moet hebben is de agentenbeledigingsvrijwaring.

Kopje Suiker | 09-11-11 | 17:48

@blinde kip | 09-11-11 | 17:24 Die slag is aan u!

Ook opvoedkundige/vermanende teksten als "ja, maar u moet ook niet pinnen na 6 uur 's avonds, dan vraagt u er om" en "ja meneertje, het is ook niet verstandig om uw laptop in een afgesloten kofferbak op een bewaakte parkeerplaats te laten liggen, dat is uitlokking" zijn altijd direct beschikbaar.

vraagstaart | 09-11-11 | 17:46

@Reinaert | 09-11-11 | 17:39
Moet je mij toch eens uitleggen waarom er nog zoveel criminelen vrij rondlopen....

necrosis | 09-11-11 | 17:45

Beelden beelden beelden beelden hij is toch camera man?
met een superturboperskaart dan had hij ook wel even record in kunnen drukken en weten wij het gehele verhaal

Smokingpaper | 09-11-11 | 17:44

@Reinaert | 09-11-11 | 17:39
Inderdaad. Het is bijna té pervers voor woorden. Maar ja. De meeste mensen pikken alles gewoon.

AntiSoof | 09-11-11 | 17:43

Je kan een agent altijd naar zijn identificatie vragen.

Ja, daar zijn ze wettelijk toe verplicht als je ernaar vraagt.
Totaalbezopen en in kennelijke staat oom agent sommeren zijn id
te tonen, terwijl hij een boete uitschrijft omdat je zonder licht fietst. Meh.

De Dansende Kater ® | 09-11-11 | 17:43

Moeten we nou voor de zoveelste keer gaan uitleggen waar die blauwe beestjes hun energie aan zouden moeten besteden?
Twee komma vier.

vetkleppert | 09-11-11 | 17:43

Ach Bert, je kunt voor de opmerking 'slecht acteerwerk' al een ban krijgen op GS.
Tijden zijn veranderd.

Einde van de Domheid | 09-11-11 | 17:42

@stijllozestijl12 | 09-11-11 | 17:33
Waarschijnlijk vervult GeenStijl een gat dat iedereen laat liggen.
Het OM blinkt namelijk uit in het opnemen voor zeer lastige criminelen!

necrosis | 09-11-11 | 17:41

viezehetero | 09-11-11 | 17:38 |

Ik denk het wel , net als vuile vieze agent.

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:40

Utrecht is van Wolfsen en daar moet men rekening mee te houden.

Hanxie | 09-11-11 | 17:39

@necrosis | 09-11-11 | 17:34

En dat in een land waar op vrijwel iedere straathoek al minstens één camera hangt. Want zo is het ook nog eens een keer: we worden al systematisch in de gaten gehouden en vervolgens verzoekt de overheid ons om elkaar óók nog eens een keer te gaan volgen.

Zo'n land hebben we al eens gehad. Is aan z'n eigen 'succes' ten onder gegaan maar blijkt nu in NeDDRland te reïncarneren. In geperfectioneerde vorm ook nog eens.

Reinaert | 09-11-11 | 17:39

Beide zijn mafkezen. Punt.

Superior Bastard | 09-11-11 | 17:39

Bij de oosterburen is het beledigen van politieagenten (maar ook die parkeerboeteuitschrijfsters) een dure hobby: www.meine-auto.info/punkte-a-bussgeldk...

Vanaf 150 EUR ben je erbij (zeg maar het 'instaptarief'), dan wordt het snel duurder, bv. 4000 EUR + punten op je rijbewijs voor een opgestoken middelvinger en evt. wat minder vriendelijke woorden naar zo'n tollenaar ... schijnt voor te komen...

PisFinger | 09-11-11 | 17:38

De volgende keer oom agen uitschelden voor vuile vieze hetero.
Eens kijken of ie zich beledigd voelt.

viezehetero | 09-11-11 | 17:38

Lyrthion | 09-11-11 | 17:29

Loop naar een groepje Marokkanen en zeg Mafkees kijken wat ze dan doen .

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:36

@Reinaert | 09-11-11 | 17:29
Dat weet ik, en maakt me des te bozer!
*Sick of it All door speakers laat razen*

necrosis | 09-11-11 | 17:34

Draai het eens om, stel dat de politie jou voor mafkees uitmaakt. Wat zou je dan doen? De journalist had beter na moeten denken en de desbetreffende gebeurtenis moeten vastleggen en hier later op terug moeten komen. Hij had kunnen vorderen dat hij werd belemmerd door de ambtenaar in het uitvoeren van zijn taak waar hij wel bevoegdheid voor heeft. Zodoende kom je veel verder. De politieagent voert ook alleen maar zijn taak uit en had in deze situatie misschien wel recht van spreken maar dat weet niemand daar de journalist hier als slachtoffer wordt bestempeld. Volkomen logisch nu want Geenstijl neemt het altijd op voor lastiggevallen journalisten.

stijllozestijl12 | 09-11-11 | 17:33

Badderbeest! | 09-11-11 | 17:24 | + -1 -

In tegenstelling tot Bert Brussen, ben ik geen journalist. Ow, wacht..

Lyrthion | 09-11-11 | 17:31

@blinde kip | 09-11-11 | 17:27
Was uw vrouw gewond of had ze andere dringende hulp nodig van die agent ?
Indien ze hulp nodig was van deze agent en u die niet kon geven, ja dan was dat terecht.
maar indien uw vrouw en deze agent "iets" hadden, had u hem van mij lens mogen schoppen.

kipfilét | 09-11-11 | 17:30

grote haas | 09-11-11 | 17:27 |

Ja maar dit roepen ze zonder camera , dat is wat anders .

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:29

@necrosis | 09-11-11 | 17:27

Maar dat zijn dan ook precies de beelden waarop het falen van de politie niet te zien is. Wegens koffiedrinken of snelheidscontroles ten elders aan het werk, je kent 't wel.

Reinaert | 09-11-11 | 17:29

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:25 | + 1 -

Waar staat dat het NIET mag? Mafkees lijkt me niet echt belediging van een ambtenaar in functie.

Lyrthion | 09-11-11 | 17:29

Wilhelm Tell | 09-11-11 | 17:21 | + 0 -

Huisreglement van de politieperskaart bepaalt dat dit invloed kan hebben op de verstrekking van een nieuwe politieperskaart. Er staat niets in over die bevoegdheid m.b.t. eenstrepers.

Lyrthion | 09-11-11 | 17:28

Maar desondanks loopt de politie te huilen om uw life-beelden van een overval op uw mobiel om er vervolgens niets mee te doen.....

necrosis | 09-11-11 | 17:27

@kipfilét | 09-11-11 | 17:24
Dus die keer dat die agent naast mevrouw blinde kip wou liggen en ik op moest rotten, was terecht? Gelukkig dat ik nu weet hoe het zit.

blinde kip | 09-11-11 | 17:27

Ik hoor Marokkaantje (in groepen) weleens VARKEN of HOND roepen. Politie kijkt de andere kant op.
Maar één journalist? Beschaafd, aangepast persoon die zich ergert aan machtsmisbruik. Lekker makkelijk oppakken. Van journalisten hoef je geen mes in je buik te verwachten. KUTWOUTEN!!

grote haas | 09-11-11 | 17:27

@rexmundi666 | 09-11-11 | 17:21

De camerameneer in kwestie is keurig netjes in het bezit van een (politie-)perskaart. Zal dus wel geen 'mongool met een camera op z'n GSM' zijn hè.

Wellicht ware het aan te bevelen een topic in den vervolge eerst eens te lezen voordat je begint te reaguren. Dat werkt soms best verhelderend!

Reinaert | 09-11-11 | 17:27

@hfd023 | 09-11-11 | 17:22
Nee maar ik weet wel een beetje wat de pers mag en moet tijdens een onderzoek en dat behoort een journalist ook te weten.

kipfilét | 09-11-11 | 17:25

Lyrthion | 09-11-11 | 17:19 |
En waar staat dat je deze agent een mafkees mag noemen ?

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:25

Lyrthion | 09-11-11 | 17:19
-
U baseert uw mening op een éénzijdig verhaal van een cameraman. Over domheid gesproken. Ik zou graag wederhoor zien. Waar is de ongemonteerde video van mijheer camermans bijvoorbeeld ? Misschien wilde cameramans bijvoorbeeld wel ergens gaan staan filmen waar dat gevaarlijk voor hem of anderen zou zijn. (mag niet, ook niet met een dom perskaartje) misschien stonds cameramans wel in de weg en belemmerde hij daarmee hulpdiensten in hun werk. (mag niet)
-
Nee ik zou wel willen weten of de agent in kwestie inderdaad direct tot arrestatie overging enkel en alleen om het woordje "mafkees" of omdat er andere zaken speelden.
-
Hoor en wederhoor mn waarde.

Badderbeest! | 09-11-11 | 17:24

@Lyrthion | 09-11-11 | 17:21

Ik vermoed eerder dat agenten zich domweg 'bedreigd' voelen door de aanwezigheid van een draaiende camera. Je zou inderdaad maar eens een foutje maken voor het oog van gansch het land, dat kan je zó maar je baan kosten.

Zo'n camera kan zich als scherprechter ontpoppen. En dat wil je niet.

Reinaert | 09-11-11 | 17:24

@vraagstaart | 09-11-11 | 17:21
Maar wel 100% altijd op tijd bij reconstructies.

blinde kip | 09-11-11 | 17:24

@blinde kip | 09-11-11 | 17:20
Zeker. Het gebrek aan gevoel voor ironie bij anderen verveelt nooit.

Bakito | 09-11-11 | 17:24

@The Dominator | 09-11-11 | 17:19
Ook met een politieperskaart dient men zich ten alle tijde aan de instructies van een agent te houden.

@Lyrthion | 09-11-11 | 17:19
De politie heeft ten alle tijde het recht om iemand van een bepaalde plaats weg te sturen, hetzij omdat hij in de weg loopt of anderzijds omdat de pers het onderzoek belemmert

kipfilét | 09-11-11 | 17:24

Misschien een boekwerkje maken met woorden en afkortingen die wel geoorloofd zijn?
MrMenor | 09-11-11 | 17:02 | + -1 -
Dat kon dan wel eens een dun boekje worden.

pielewaaier | 09-11-11 | 17:22

@k ipfilét | 09-11-11 | 17:08 |

zeker ook politieagent, MAFKEES?

hfd023 | 09-11-11 | 17:22

@Lyrthion | 09-11-11 | 17:19
Dat wetboek artikel wil ik wel eens zien dat zegt dat een eenstreper geen journalist met bepaalde bevoegdheden mag wegsturen als hij in de weg loopt.

Wilhelm Tell | 09-11-11 | 17:21

Ik ben intens gelukkig dat de politie naast haar normale werkzaamheden nog tijd heeft om dergelijke onopgevoede onverlaten terecht te wijzen en zonodig op te pakken.

Wat was het oplossingspercentage van misdrijven ook al weer?

O ja. 2,4%.

vraagstaart | 09-11-11 | 17:21

PFFFFFFF, elke mongool met een camera op zijn gsm roept tegenwoordig dat ie sjoernalist is. Lekker oprotten als oom agent vraagt of je weg wilt gaan. Maar ja, een leuk bloederig itempje voor hart van NL of een ander debielenprogramma is heeeuuuuullll belangrijk.

rexmundi666 | 09-11-11 | 17:21

The Dominator | 09-11-11 | 17:19 | + 0 -

Als je niet op je werk gefilmd wil worden, moet je geen openbare functie aannemen.

Lyrthion | 09-11-11 | 17:21

@Bakito | 09-11-11 | 17:12
Ja, zoals lekker achter de pc zitten F5-en na het plaatsen van een trol comment.

blinde kip | 09-11-11 | 17:20

Lol. Wat een domme reaguurders hier die de politie nog verdedigen ook: recht is recht. Dat bepaalt het wetboek, niet de eenstreper zelf. Die moeten zich er alleen maar aan houden. En dat blijkt in de praktijk al moeilijk genoeg.

Dus 3x zeggen "je mag hier niet zijn" tegen iemand die dat wel mag, maakt het niet waar.

Lyrthion | 09-11-11 | 17:19

Persvrijheid is inderdaad een groot goed, maar waar veel mensen hier structureel aan voorbijgaan is dat agenten óók recht hebben op een werkplek waar je niet constant gefilmd worden. Eens zien of al deze grote jongens hier ook blij waren als zij constant op hun werkplek gefilmd zouden worden.
-
Dat gezegd hebbende; hier is dat niet het geval. De man had overduidelijk toestemming (lees politieperskaart), en dus had hij zijn gang mogen gaan. Als dat niet het geval was had hij alleen maar moeten filmen in het geval de politie blijkbaar zijn boekje te buiten ging.

The Dominator | 09-11-11 | 17:19

Hoor en wederhoor graag.

Badderbeest! | 09-11-11 | 17:18

Voor eenstrepers is het ook lastig onderscheid te maken tussen een cameralens en de loop van een geweer.

blinde kip | 09-11-11 | 17:17

Een journalist die de democratie in stand houdt tijdens het filmen van een brandje op Kanaleneiland... Nog even Montesquieu er bij halen. Heel goed Bert.
Nederland: het enige land ter wereld waar mensen een vlammend betoog houden voor het in de weg lopen en het uitschelden van een politie agent.

Wilhelm Tell | 09-11-11 | 17:17

of de pers moet gewoon stoppen met die politie lastig te vallen die man staat namelijk ook zijn werk te doen. en die agent zal het echt niet gaan om de kijkcijfers. die camera man wel. die wie is hier nou de boosdoener.

maar goed alles voor kijkcijfers is goed toch????.

dan nog iets een agent hoor je niet uit te schelden dus als je dat wel doet moet je niet gaan huilen als je opgepakt. jezus wat een lutsers

wth was dat | 09-11-11 | 17:15

Eigen schuld;had hij zich maar moeten laten vergezellen door drie diescriminatie roepende bontkraagjes,alle poorten vliegen dan open,ik sweer je!

K.Zwellever | 09-11-11 | 17:14

Condominee | 09-11-11 | 17:11 |

Nee hoor , een beetje respect voor oom agent mag best wel.

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:14

Overigens zie je dit soort dingen ook in Groot Brittanië gebeuren. Er is zelfs een actiegroep, opgericht na een reeks incidenten: photographernotaterrorist.org/

rara | 09-11-11 | 17:13

Je mag van journaille vinden wat je wil maar één ding staat als een paal boven water en dat is dat ze hun werk moeten kunnen (blijven) doen. Liefst uiteraard op een nette manier maar tegenwerking is uit den boze.

Persvrijheid is een groot goed en daar moet de politie gewoon keurig netjes afblijven.

Reinaert | 09-11-11 | 17:13

@jan2806 | 09-11-11 | 17:09
Ja, dat stomme lint ook altijd! Nu was het weer weg.

blinde kip | 09-11-11 | 17:13

Het gebruik van n=1 lijkt me niet helemaal juist in deze context. Je zou daarna juist zgn "begrip" voor de politie moeten hebben.

SharpEye | 09-11-11 | 17:12

Je kunt de tv 's avonds niet aanzetten of er is weer zo'n programma met allerlei beelden. Strontziek wordt je er van. Gelukkig wordt dat nu bij de bron aangepakt. Er is namelijk meer dan televisie in het leven.

Bakito | 09-11-11 | 17:12

-weggejorist-

Condominee | 09-11-11 | 17:11

@Prof. D.A.H. Vintik | 09-11-11 | 17:07
Sterker nog, door hem tijdig af te voeren, heeft de agent voorkomen dat de camera gestolen kon worden door onverlaten, uiteraard niet afkomstig uit diezelfde buurt en uiteraard niet afkomstig uit een -grote- minderheidsgroep jongeren met dezelfde etnische achtergrond.

blinde kip | 09-11-11 | 17:11

@jan2806 Er was dus geen lint. Het was dus openbare weg. Politie heeft dan gewoon van journalisten af te blijven. Enge politiestaatfetisjist.

bbrussen | 09-11-11 | 17:11

Aangifte doen.

Vaus | 09-11-11 | 17:11

Agenten zijn mafkezen, allemaal.

Ferry Smoothie | 09-11-11 | 17:10

Typisch...ik hoor regelmatig agenten door verrijkers uitgemaakt worden voor kklijer, kkhomo, en dat soort dingen...
De worden dan vervolgens heel vriendelijk door oom agent toegesproken dat het niet persoonlijk bedoeld is en mogen vervolgens hun weg vervolgen.
Meten met 2 maten is iets waar "we" in nederland heel erg goed in zijn.

Slipsnifter | 09-11-11 | 17:10

Tijd dat die journalist eens luistert. Als je al 3x geweigerd bent binnen het afzetlint hoe duidelijk moet je dan zijn als politie. Soms kan je niet binnen het lint ook niet met perskaart. Iets met eigen veiligheid etc. Je moet zeker niet mafkees roepen zeker niet als er publiek bij staat. Dan beledig je ambtenaar in functie. Misschien een communicatiecursus voor onze journalist. Net een klein kind. Ik mag iets niet dan ga ik maar schelden om mijn zin te krijgen.

Jammer dat onze linkse rechters dit niets snappen en zo'n klein kindje het hand boven het hoofd houden.

jan2806 | 09-11-11 | 17:09

Foei, wat zijn dat voor strapatsen van deze cameraman om een éénstreper in functie lastig te vallen..... ik neem aan dat hij hier ook nog een gepaste boete voor krijgt. Het moet toch niet gekker worden.....

Fatwabuster | 09-11-11 | 17:09

Je moet kunnen filmen maar je heb wel gewoon normaal te doen tegen de politie... ik kan er iig mee leven dat hij is opgepakt

DaveDH | 09-11-11 | 17:09

Wanneer dit al de derde keer is, lijkt mij die journalist een uitlokker en heeft de politie het volste recht om deze man op te sluiten.
Deze man hindert dus onze gewaardeerde politiemensen bij het uitoefenen van hun werk.
Ik stel voor om deze man minimaal 5 jaar op water en brood te zetten, vanzelfsprekend in de gevangenis.

kipfilét | 09-11-11 | 17:08


Een politie agent die geboeid naar een gearresteerde journalist luistert, is niet grappig.

_- ViXXeN -_ | 09-11-11 | 17:08

Je moet ook helemaal niet filmen in Kanaleneiland, dat is pure provocatie en dan verandert zo'n brandje al gauw een vuurzee. [/Aleid]

Prof. D.A.H. Vintik | 09-11-11 | 17:07

Als je helemaal niks meer kan ga je bij de politie,en dan moet je niet van ze verwachten dat ze plotsklaps met mensen kunnen omgaan.

fleurtje | 09-11-11 | 17:07

Wie denkt Rob van de Weerdt wel dat hij is?

Eurotokkie | 09-11-11 | 17:05

Gevalletje uitlokking door de politie, lijkt me.

blinde kip | 09-11-11 | 17:05

Robespierre mot je bellen. Een vlijmscherp analist.

Reinaert | 09-11-11 | 17:04

Mafkees is wel heul heul erg hoor. Dat nemen zelfs de tokkies van een woonwagenkamp/finnen/uitkeringstrekkers niet in de mond.... lutsters

Hoofdletsel | 09-11-11 | 17:04

ghostbusters natuurlijk. Die hebben die slimers zo te pakken.

sufkut | 09-11-11 | 17:03

De politie gaat net zolang door totdat de journalisten gaan begrijpen dat echte persvrijheid tot het verleden behoort.

Ben benieuwd of Opstelten hier iets aan durft te doen.

rara | 09-11-11 | 17:03

" Wie bel je eigenlijk als de politie je onterecht arresteert? "

Regilio. Of Leen. En als het moet allebei.

Sheik Yerbouti | 09-11-11 | 17:02

Misschien een boekwerkje maken met woorden en afkortingen die wel geoorloofd zijn?

MrMenor | 09-11-11 | 17:02

Montesquie?

Gugong | 09-11-11 | 17:02

1984 revisited

nsr | 09-11-11 | 17:02

Het is 'Montesquieu', geen dank.

tittn | 09-11-11 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken