Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Albayrak's COA-beerput blijkt nóg groter

gouwemercelab.pngHet is Grote AlbayrakZondag bij de NOS vandaag! Lazen we eerder al dat dat salaris van Nurten eigenlijk peanuts was vergeleken met de tientallen externen die soms jaren achtereen op het COA rondliepen en jaarlijks goed waren voor meer dan 300k aan declaraties (totale schade: 12 miljoen), inmiddels zijn er nog meer financiële feitjes uitgelekt. Zo werd er als er in een asielzoekerscentrum een lamp stuk was een aannemer ingeschakeld. Die declareerde vervolgens 77,95 euro voor een doosje schroeven dat normaal nog geen 2 euro kost. Gewoon omdat het kon. Kan dus weer mooi meegenomen worden in dat grote allesomvattende COA beerput-onderzoek, dit. Klap op de vuurpijl: Nurten Albayrak was wel degelijk op de hoogte van de blinde angst die het personeel voor haar en haar team koesterde. Al in 2008 was er melding van gedaan en in 2010 is er zelfs met het ministerie gebeld over Nurten's stijl van leidinggeven. Maar deed ze dan helemaal niets met deze signalen? Jazeker wel! Zo organiseerde ze een rondetafelgesprek en toen dat niet hielp bonjourde ze de betreffende medewerker gewoon buiten wegens 'te lastig'. Uiterst doeltreffend management zeggen wij. Met zeikerds valt niet te werken, dat snapt iedereen. Tot zover binnenlands nieuws, gaan we verder met de ludieke Journaalafsluiter direct na het weerpraatje. De NOS blurde enkele weken geleden de turkenbak van Albayrak om te voorkomen dat mensen de auto op straat zouden herkennen. Gewoon een stukje privacybewaking teneinde de hetzevorming tegen te gaan. Moehaha!

Reaguursels

Inloggen

Zo ziet u maar:
In Amerika,en in nederland is alles mogenlijk.
Vooral Voor nederland geldt het spreekwoord
geld regeerd die welt. De wereld is groter dan u denkt
Trouwens,goed opgeleide nederlanders komen meestal uit
de kleinste hoekjes van nederland,dan de op geld
beluste gelukzoekers,die hun land de rug toekeren
om ons hier op te lichten.Wen(daar) maar vast aan.
Er is altijd een betere als U ,Voor u geldt mamenlijk
dezelfde wet,lees bovenstaande maar even over.

frits .v.enckevort86 | 09-11-11 | 10:47

De GS redactie moet niet alles uit de televaag doorplempen. Er is 12 miljoen uitgegeven sinds 2004. Dat is net iets meer dan 1.5 miljoen per jaar. Niets om opgewonden van de raken. En wie kan rekenen weet dat je van deze 1.5 miljoen per jaar geen 37 managers voor 3 ton per jaar kan inhuren. Juffie Albayrak moet blijkbaar tot het bot worden afgebrand. Ga zo door, het doel is in zicht.

Fisccon | 07-11-11 | 22:51

piet de hond
Onder welke steen woon jij? Een beroepsverbod voor goed opgeleide Nederlanders die niet in Volendam, Urk of Hengelo zijn geboren. In de US hebben ze een zwarte president en in Nederland plempt iemand dit soort jaren 50 xenofobische diarree. De wereld anno 2011 is groter dan jouw dorp, wen er maar aan.

Fisccon | 07-11-11 | 22:39


Geef een vrouw een portemonee en je krijgt dit soort toestanden

ouweruk | 07-11-11 | 14:27

Nederlandse buitenlanders moeten gewoon niet op zulke posities kunnen komen. Wat ze doen is alleen eigen belang: baantjes geven aan "bekende landgenoten" familieleden enz.Is dat van deze mevrouw al uitgezocht wie en wat en hoeveel ze gekregen hebben van deze turk.
En heeft zij het te veel verspilde geld en salaris al terug betaald en krijgt zij geen ontslag vergoeding???
Dus geen buitenlanders in de politiek/ gemeente/ provincie/en andere leidinggevende baantjes!! VEEL TE GEVAARLIJK. Ook geen subsidies geven aan instituten waar buitenlanders de baas zijn want ons geld gaat dan via.. via naar het buitenland.

piet de hond | 07-11-11 | 13:33

Met zo'n externe adviseur haal je natuurlijk wel kwaliteits management binnen en dat mag best wat kosten. *kuch*.

fearke | 07-11-11 | 13:20

-weggejorist-

frnas | 07-11-11 | 12:00

NOS link nu dood.....

poli | 07-11-11 | 10:32

Het zal die Albayrak allemaal een rotzorg zijn. Haar bedje is sowieso gespreid. Je weet wel: wachtgeld.

Zaniker | 07-11-11 | 10:22

even een reactie op het feit dat een anneemer niet voor minder dan 80 euro een lamp kan indraaien.
Het lijkt mij dat er in een asielzokerscentrum mensen zijn die daar een soort facilitaire taak hebben. Wanneer er dus bij de gamma/praxis of via europese aanbesteding aangeschafte lampen door deze facilitaire mensen wordt ingedraaid kunnend de kosten naar beneden. Waarom zijn er nog zoveel mensen aanwezig bij het coa. Uitbesteden in de verchillende lagen was een doel daar blijkbaar.

dolffie | 07-11-11 | 09:49

De dader betaald was het slogan toch? Nou opsluiten dit wijf en d'r bankrekening plunderen. Het verdomme eens afgelopen zijn met die pure diefstal bij de overheid! Ik ben het spuugzat, hier betaal ik geen belasting voor!

gozahtje | 07-11-11 | 09:35

Graaien en laten meegraaien.
Nou wil ik alleen nog maar weten of die consultants goede kennissen van Albayrak waren

Islamofiel | 07-11-11 | 09:16

Typische VVD-actie he. Personeel in dienst nemen op kosten van de staat om zelf zo weinig mogelijk te doen en het personeel uit te kafferen.

drenkeling69 | 07-11-11 | 08:42

Lijkt me een inkoppertje. Bij de (semi)overheid lopen veel consultants van Boer&Croon, TwijnstraGudde, Berenschot, KPMG,PWC rond. Stuk voor stuk strategische top-consultants die jaren vergaderen over een nieuwe orgranisatie (vragen als: Zelf sturende team, het nieuwe werken, een nieuw kantoor met betere gratis koffie als stimulans, het volgende bedrijfsuitje). Iemand die op zoek is naar een volgende beerput kan even op linkedin kijken waar de gemiddelde B&C-er factureert (staat er gewoon bij 'programma-manager' bij thuiszorg ofzo).

weinigtemelden | 07-11-11 | 08:39

De NOS maakt ons wijs: ".... vanwege de hetze die tegen mevrouw Albayrak gaande is...."

WirMachenMusik | 07-11-11 | 05:03

Hoe zou iemand zich voelen die uit een land met honger, armoede en oorlog komt? Die moest rondkomen van minder dan €1,- per dag, en je dan opeens op een wc van €500 blijkt te zitten??? Geregeld door een manager in een dikke Mercedes, die €12.000.000 uitgeeft aan andere die haar werk moeten doen. Zou die de balen uit z'n broek lachen? Of net als de Nederlandse belastingbetaler zachtjes huilen? Als je dit zou lezen over een COA in Griekenland???

jappertje | 07-11-11 | 02:51

www.vvd.nl/mensen/detail/46/loek-herma...

Heb je gezien hoeveel nevenfuncties deze vent heeft? Is toch niet normaal. Volgens mij wordt hij gewoon aangesteld voor bepaalde functies, maar voert ie er geen flikker uit. Maar hij wordt ondertussen wel betaald en z'n CV ziet er 'beter' uit.

SchoneZoon | 07-11-11 | 02:51

Onderhoud-aannemer "De Combi" heeft de declaratie's onderzocht en vond ze niet overtrokken."Wij van wc-eend enz." Die schroeven zullen wel van roestvast-staal zijn geweest.Zo'n doosje is duur hoor.

Dolphi | 07-11-11 | 01:41

Ik hoop - maar het zal wel niet gebeuren en/of wettelijk mogelijk zijn en/of wenselijk zijn - dat deze mevrouw financieel geplukt gaat worden en aan een strafrechtelijk onderzoek wordt onderworpen.
Helaas, de bestuurlijke laag waarin zij bivakkeert is gespeend van elke vorm van zelfreinigend vermogen dus zal mevrouw A. ongetwijfeld middels een voorgekookte stoelendans eervol worden weggepromoveerd als onze Honoraire Consul in de Vrije Democratische Republiek Libie.

Graaisnaaiert | 06-11-11 | 23:59

En mega VVD kneus Loek Hermans, betaalt om toezicht op de handel te houden, hield alleen toezicht op zijn eigen bankrekening, de rest was en is hem een grote kutzorg, Rutte en zijn perverse VVD vinden het ook allemaal fantastisch anders maak je zo'n kneus geen baas in de eerste kamer.
Ik zou alle burgers willen adviseren doe het op zijn Grieks pak wat je pakken kunt en laat Rutte en zijn Haagse kliek sterven.

krankzinnig | 06-11-11 | 23:41

Hoor van mensen die bij COA gewerkt hebben, ook nog een boel 'leuke' verhalen. Ik ben bang dat er verder geen onderzoek gedaan wordt naar haar, want dan komt het te dicht bij de heersende politieke elite. Maar ga er maar van uit dat hier een giga-beerput achter zit en het verhaal met de schroefjes is een indicatie wat er zich daar afspeelde.

Jopie2009 | 06-11-11 | 23:05

Gewoon smerige VVD patjepeeers.. stem SP

Een Soort Iets | 06-11-11 | 23:02

Reken maar dat zo'n onderhoudsbedrijf zo'n lucratief contract niet voor niets krijgt. Even een invalletje doen en de administratie in beslag nemen en je zult zien dat er heel wat goedkope klusjes voor vriendjes van deze dame zijn uitgevoerd.

Rideo Ergo Sum | 06-11-11 | 22:55

-weggejorist-

isabelblanco | 06-11-11 | 22:46

Schandalig deze mevrouw, maar dit is wel een kenmerk van de hele Nederlandse overheid, huidskleur, oogkleur of haarkleur maken weinig uit. Het enige dat soms een extra belangenconflict kan opleveren is het hebben van een dubbel paspoort.

de tandarts | 06-11-11 | 22:16

Daarom is het goed om, als ondernemer, "warme relaties" te houden met "Den Haag".
Uiteindelijk betaalt het dubbel en dwars uit.

boasatlas | 06-11-11 | 21:41

@necrosis , Lijkt me anders geen toeval dat ze juist nu aan haar stutten trekt en idd ik heb nooit gelogen over mijn CV, die heb ik niet nodig om mezelf aan te prijzen.

Freeler | 06-11-11 | 21:40

Bakito | 06-11-11 | 21:30
Er staat mij iig een ander duidelijk voorbeeld bij van een echte partijprominent die elders meeschreef, maar wie en waar precies ben ik kwijt en om nu alle beginselprogramma's (ook zo'n woord;) op vreemde bijdragers na te spitten.. Als VVD slim is spitten ze hun ledenlijst door om te concluderen dat ze geen lid is, toch wel? Royeren!

seven | 06-11-11 | 21:40

Boss Jefferson Davis | 06-11-11 | 21:35

Zeg Bokito, ze mogen je op de openbare weg gewoon filmen en daar is dus helemaal niks wat jij daar tegen kan doen.

Supermatthijs | 06-11-11 | 21:37

Wat een k*tzooi. Heel de dag dik plezier gehad en in de kroeg gezeten. Kom ik thuis zet ik Misbruikers op. Mag ik bij deze even verklaren dat zodra ik een camera om mij krijg gericht krijg gericht ik ter plekke die cameraman het ziekenhuis in sla. Niet in beeld willen komen = niet in beeld willen komen. Kan met mijn (zatte) harsens nog steeds niet begrijpen dat er nog steeds niet zo'n Koos Spee nsb-er tijdens een opname vol in beeld klappen heeft gekregen. Heb genoeg politieagenten in mijn vriendenkring maar zodra ik die klojo's op tv zie...
Mbt de aanbesteding. Met 4 pp fulltime in dienst heb je echt wel wat te zeggen in de ICt wereld. Maar zodra het over een aanbesteding gaat wordt er nog steeds vanuit gegaan dat je alle 5 morgen om kan vallen. En zo zal het ook wel in de aannemerij gaan vrees ik.

Boss Jefferson Davis | 06-11-11 | 21:35

@Freeler | 06-11-11 | 21:15
Flauw om de schuld naar Verdonk te schuiven, jij hebt zeker nog nooit gelogen qua CV?

necrosis | 06-11-11 | 21:34

@Moondance | 06-11-11 | 19:43
Lol @ links vullen. Zo is het maar net. Eigenlijk is links rechts en rechts is slechts rechtdoor. Frappant.

Joost Maghetweten | 06-11-11 | 21:33

miko | 06-11-11 | 21:24
Als de PvdA regeert is ze vaak verantwoordelijk voor de portefeuille asiel&immigratie. img339.imageshack.us/img339/9202/immig... (en 2010 staat daar niet bij, maar is nog hoger en was ook voor grootste deel een pvdajaar (die andere Albayrak dus)

seven | 06-11-11 | 21:32

weer is de oude media GeenStijl mijlen vooruit die brachten het vanmidddag al

istawa | 06-11-11 | 21:31

@seven | 06-11-11 | 21:23
Ik denk dat een huismeester (klusjesman mag je waarschijnlijk niet meer zeggen) even in de gereedschapskist had gekeken. Maar ja, een huismeester mocht niet meer want er moest "centraal ingekocht" worden.
Je kan natuurlijk ook met een schep de euro's naar buiten gooien maar dit was waarschijnlijk iets minder opvallend.

dantochmaar | 06-11-11 | 21:31

@seven | 06-11-11 | 21:26
Die spindoctors zijn eigenlijk maar hoeren. Zolang ze maar abstracte toekomstplannen kunnen ontvouwen, zal het ze worst wezen.

Manifest. Alleen het woord al. Dogma's volgens de laatste mode.

Bakito | 06-11-11 | 21:30

miko | 06-11-11 | 21:24

En de massa- immigratie is bedacht door de groot kapitalisten van de VVD. Steeds goedkopere arbeiders uit steeds achterlijkere gebieden. En om nou te zeggen dat ze leren van hun fouten, nee, nu doen ze precies hetzelfde met Polen en andere oostblok zuipschuiten. Een licht lampje met keilbouten is niet nodig, gewoon wat schroeven die normaal onder de post klein materiaal vallen en die post is zeker geen 80 euro.

Supermatthijs | 06-11-11 | 21:29

@seven | 06-11-11 | 21:23
Alsof het in gewone bedrijven niet de moord stikt van halve zolen die niks meer weten dan wat in hun zeer beperkte kader nodig is.
Het slot gaat niet makkelijk dus wordt er een sloten maker bij gehaald.Een beetje grafiet erin komt nooit bij ze op.
Ik vind dat iedereen standaard ijzerdraad,tyraps,wd4o en ducttape in zijn lade moet hebben.hoewel ze daar waarschijnlijk ook niks mee kunnen.

miko | 06-11-11 | 21:28

Bakito | 06-11-11 | 21:23
Het is een feit dat ze meeschreef aan een of ander liberaal manifest vd VVD, maar er zijn meer crossparty schrijvers, dus of ze ook echt lid is? Gezien haar 2 pvda zussen twijfel ik.

seven | 06-11-11 | 21:26

@Supermatthijs | 06-11-11 | 21:14
hij geeft maar af op de massa immigratie in Nederland maar vergeet dat die vooral onder CDA en VVD plaatsvond.
OT(want het is een doe het zelf topic geworden)
Waarom hangen ze die lampen in dit soort centra niet meteen op met keilbouten?

miko | 06-11-11 | 21:24

@Moonwarrior | 06-11-11 | 21:12
Dus in de VVD traditie geeft een bestuurder geld aan vriendjes.
In de PvdA traditie daarentegen houdt de bestuurder het geld zelf.
Ik zou zeggen dat deze mevrouw Albayrak het beste van beide tradities heeft gecombineerd.
Win-win situatie lijkt mij.

dantochmaar | 06-11-11 | 21:23

Moet je in een gewoon bedrijf proberen. De schroefjes zijn op, bestel ff nieuwe! En dan een duur ingenieursbureau inhuren om fucking schroefjes voor je te laten bestellen bij een aannemer (die ze gewoon afhaalt bij de ijzerwinkel).

seven | 06-11-11 | 21:23

Waarom is zij niet gewoon van de PvdA?

Zo krijg je dus misverstanden.

Die auto zegt me trouwens niks, ook al is het een Mercedes.

Bakito | 06-11-11 | 21:23

Zoals je een aap niet hoeft te leren lopen hoef je een VVD ér niet te leren graaien.

Supermatthijs | 06-11-11 | 21:18

Maar ze wordt toch wel tot haar pensioen doorbetaald?qua

eerstneukendanpraten | 06-11-11 | 21:16

Laten we vooral niet vergeten wie haar aannam: R Verdonk (ook VVD) en wie haar salaris toen betaalde ; Donner CDA

Freeler | 06-11-11 | 21:15

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:26

Wat een domme mafkees ben je toch ook. Nooit was links hier alleen aan de macht dus alles wat je ze verwijt mag je ook CDA en VVD aanrekenen maar dat komt je niet zo goed uit zeker ?

Supermatthijs | 06-11-11 | 21:14

@Puz Pin | 06-11-11 | 20:46
Fail. Dat roze spul in de tekst, daar moet je voor de gein eens op klikken.

Stormageddon | 06-11-11 | 21:14

Het voor heel veel meer geld dan nodig uitbesteden onder aannamers is een VVD traditie. Of de zakkenvullers nu op links zitten of mild-rechts maakt weinig uit. Feit is dat onze belastingcenten vakkundig worden verdeeld door een bende dieven cq ambtenaren.

Moonwarrior | 06-11-11 | 21:12

@seven | 06-11-11 | 20:59
We hebben het wel over ambtenaren. Dat zijn mensen die met "schroevendraaier" iets heel anders bedoelen dan jij en ik. Wij denken aan een stuk gereedschap om een schroef mee in te draaien. Als een ambtenaar "schroevendraaier" zegt, dan bedoelt hij een mannetje van de technische dienst die een schroef komt indraaien.

Stormageddon | 06-11-11 | 21:11

Bizar. "(...) en wastafel was vernield of een keukenblok gesloopt" Wat gebeurt er allemaal op zo een AZC op een doordeweekse dag?

Petrus de Rewa | 06-11-11 | 21:11

@seven | 06-11-11 | 20:59

Ze moesten kruiskop schroeven hebben.

neemjemoederindemali | 06-11-11 | 21:04

-weggejorist-

sawwa | 06-11-11 | 21:03

@Ashtrey | 06-11-11 | 20:47
Ghehe, vlammentosti d'r bij?

Jackanders | 06-11-11 | 21:02

Iedere persoon die hiervoor verantwoordelijk is hun hele leven lang laten werken en al hun geld laten afdragen aan de staat stelletje oplichters!
Die personen verdienen nog geen paar schoenen aan hun voeten en een sneetje droog brood...

menotyou | 06-11-11 | 21:00

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 20:10
Eerste hit in google :

bijv spaanplaatschroef gegalvaniseerd platkop 3,0 x 12 mm Spax 200 stuks Uw korting: -45% [standaard kennelijk]
€ 4,15 excl. btw www.gerritse.nl/Bevestigingsmiddelen/S...
"Bezorgen jullie gratis?

Ja, wij bezorgen gratis in heel Nederland "

seven | 06-11-11 | 20:59

Las ik toch CDA beerput, boeiuh, is vrijwel het zelfde als een COA beerput. Btw, kunnen die asielzoekurts zelf geen schroefje in de muur schroeven.

neemjemoederindemali | 06-11-11 | 20:55

Ja want die lamp mag alleen door VCA gecertificeerd personeel vervangen worden. Dit personeel hoeft niet per definitie technisch onderlegt te zijn. We zijn aardig goed gek geworden in onze regelzucht en deze 'gleuf' heeft daar net zo hard misbruik van gemaakt als maar enigzins ging. Het staat niet op zichzelf.

longblond | 06-11-11 | 20:55

Het is inderdaad een zieligheidsindustrie....
Met veel grootverdieners. En als de rooie NOS zoiets prijsgeeft dan moet er wat meer aan de hand zijn.

Toine Tussenbeen | 06-11-11 | 20:52

*biedt NO MORE TEA VOOR ME! een kopje rooibos aan*

OT: Ik kan me de verontwaardigde reacties van @BeundeHaas in deze wel voorstellen. Toch een soort van broodnijd vermoed ik.

Krokodil Gena | 06-11-11 | 20:48

Fitties. Welk een genot.

Ashtrey | 06-11-11 | 20:47

@miko | 06-11-11 | 20:42 |
Zo had ik het nog niet gezien.
Eigenlijk had ik met mijn vorige comment al Joris' grenzen opgezocht.

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 20:46

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 20:10
Dat komt omdat er bij jou net als bij teveel ambtenaren een klein schroefje los zit. ;)
Dan rij je toch ff tijdens de overige boodschappen naar de ijzerboer, hema, gamma, karwei om de hoek?
Liever blijven zitten achter je bureau? Voor 14 euro +4euro bezorgkosten ploft er als je een minuut surft op wehkamp.nl morgen voor 10 uur een 125 delige gereedschapskoffer bij je op de mat, met als extra een doosje gratis schroefjes.

seven | 06-11-11 | 20:45

@NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:42
Bij Texel linksaf en dan recht omhoog tot je op de top van de wereld zit.EN BLIJF DAAR. Groeten aan peary of hoe tie ook heet.

miko | 06-11-11 | 20:45

Die aannemer is natuurlijk ook een VVD'er. En die interim-managers zijn ook allemaal VVD'ers. Let maar op.

Flippo | 06-11-11 | 20:44

*nog een bakje thee zetten gaat*

pius | 06-11-11 | 20:44

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:42

Het aantal nevenfuncties moet omlaag, zodat het aantal nichtenfuncties omhoog kan zeker?

Over clientelisme gesproken.

pius | 06-11-11 | 20:43

strafrechtelijk vervolgen....

putty | 06-11-11 | 20:43

"De SP, de PVV en de PvdA hebben moeite met Nurten Albayrak-Temur (VVD) als directeur van het Centrale Orgaan opvang Asielzoekers. Zij is een
aangetrouwde nicht van de nieuwe staatssecretaris van justitie Nebahat Albayrak, die politiek verantwoordelijk voor haar is. "Heel simpel,
het kan niet," zegt SP-kamerlid Jan de Wit.
.
De VVD en het CDA hebben geen problemen met de familiebanden.
Zie tevens Het Parool 1-3-2007"

laardepul | 06-11-11 | 20:43

@Ferry Smoothie | 06-11-11 | 20:39
Nog veel sterker, ook in de grote graaicultuur hebben ze een achterstand.Misschien een idee voor een extra cursus graaien? Een beetje extra aanvulling op de inburgeringscursus.

miko | 06-11-11 | 20:42

Met www.vvd.nl/mensen/detail/46/loek-herma...
zoveel nevenfuncties is toezicht houden ook gewoonweg onmogelijk.
Logisch dus dat zo'n Albayrak lekker alleen heerst.
Het aantal nevenfuncties moet dus echt omlaag.
Ook moeten er sancties komen op disfunctioneren.
Sancties op corruptie en oplichting.
Nederland slaat echt nergens meer op op deze manier.
Miljarden uit geven aan de opvang van vnl. leugenaars en gelukszoekers en dan ook nog bedrogen en opgelicht worden door de leiding van de organisatie die verantwoordelijk is...
Waar is hier de nooduitgang uit dit dolgedraaide oord?

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:42

@NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:26
En voor dat dees onmenschen in onze roomblanke maatschappij kwamen wasch gans alles koek ende ei?
U praat feces.
Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook al gemoord ende gestolen werd.

miko | 06-11-11 | 20:40

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:31

Dat is prettig om te horen. Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als jij me een leuke vent vond.

Vriendelijk bedankt dus.

pius | 06-11-11 | 20:39

@harry pikkel | 06-11-11 | 20:32
Inderdaad in het grovere graaiwerkcircuit zitten weinig gekleurden.

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 20:39

Wij hebben in dit land een heel mooie cultuur waarin we alles 'onder de pet' houden:
Dat is de GEDOOG CULTUUR! Waar een klein land groot mee is geworden..

Wat een grap ook dat deze smak geld dan niet eens aan die 'zielige asielzoekers' is besteed maar aan een stelletje zieke regelneven die zich manager durven noemen.

afdankert | 06-11-11 | 20:38

Als ik bij die club oplichters hoorde zou ik me de ballen uit de broek lachen om mensen die een rechts/links of een autochtoon/allochtoon discussie van maken.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:35

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:26
Loek Hermans is zo wit als melk. Net als de bestuurders van Inholland en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:32

@pius | 06-11-11 | 20:29 |
.
Sodemieter op kerel/wijf,
Schrijf aub niet meer naar me, druk lekker op je NSB knopje.
Dat past beter bij jou soort ratten.
Ik walg van lui als jou.

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:31

De mensen die alles gepikt hebben, die dragen schuld: jij, jij en jij.

I. Razmuz | 06-11-11 | 20:30

Vraag blijft waarom die externe adviseurs niet met naam en toenaam genoemd worden. Heb wel een vermoeden waarom dat zo is.

spanarchist | 06-11-11 | 20:30

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:26

Ik noem jou racistisch. Verder niemand.

Of kan je niet lezen?

pius | 06-11-11 | 20:29

@pius | 06-11-11 | 19:59 |
.
Het telkenmale moeten constateren dat het vnl allochtonen zijn die hier de boel verzieken, belazeren, crimineel zijn, etc noem jij racistisch?
Alleen dankzij allerhande linksmensen als jij is dit allemaal mogelijk geworden in NL.
(don't shoot the messenger, Albayrak already did it)
Vies misselijk links tuig.

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 20:26

Smerig tuigh, in het kot ermee.

Dr.Thorvaldt | 06-11-11 | 20:23

drs.Nee | 06-11-11 | 20:19

Tsja. Dat rechts socialistisch is dat weet iedereen met een beetje hersens.

Rechts lullen links vullen weet je wel.

Over een hoax gesproken.

pius | 06-11-11 | 20:22

.. PvdA regenten zouden ook een vos op het kippenhok laten passen als het beest familie was van de streng vegatarische vegastreaker.
Bovendien: wat kan het ook schelen, de schade is voor de belastingbetalers die toch al te rijk zijn en blij mogen zijn dat ze hier wonen en niet daar.

Jan Passant mk2 | 06-11-11 | 20:22

@pius | 06-11-11 | 20:03
De socialistische partijen PvdA en SP en PVV waren geen voorstander dat blijkt, met de kennis van nu.

drs.Nee | 06-11-11 | 20:19

Jackanders | 06-11-11 | 20:16

Kwestie van tijd tot zal blijken dat onze 'superioriteit' een hersenschim is.

Leve het relativisme zullen we maar zeggen;)

pius | 06-11-11 | 20:19

Fuck this gay earth.

Gootbalkoning | 06-11-11 | 20:18

Het enige verschil met Griekenland is dat we hier de fuck-ups gewoon nog kunnen betalen met z'n allen.
"We" zijn geen haar beter hier.

Jackanders | 06-11-11 | 20:16

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 20:13 |
Klopt. Maar ik vond dit al heel wat.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:15

@Einde van de Domheid | 06-11-11 | 20:10
voor 80 euro krijg je nog wel een pizza op tijd besteld!

miko | 06-11-11 | 20:14

Hoe minder geld er naar dergelijke bureaucraten gaat, hoe beter. Ze spugen op de belastingbetaler/bevolking. Walgelijke en onuitroeibaar foute mentaliteit.

Avant | 06-11-11 | 20:14

Zelfs het NOS-journaal is wakker op de drie belangrijkste thema's: het financiële stelsel, Europa en de binnenlandse corruptie.
harry pikkel | 06-11-11 | 20:09
Wakker? Op de werkelijke problematiek wordt in het geheel niet diep op ingegaan.

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 20:13

seven | 06-11-11 | 20:04 | | Reageer+ |
2
Ik weet het.
Maar dat doosje schroeven zegt niets.
Overigens ken ik geen bouwmarkt die schoeven bezorgd, vind ik 35 EU bezorgkosten best laag en 40EU bemiddelingskosten best veel.
(Ik bedoel ik vind het nogal leeglopen op een allochtone vrouw met flutargumenten terwijl er nog niet een artikeltje aan Paul de Leeuw is gewijdt.

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 20:10

Zelfs het NOS-journaal is wakker op de drie belangrijkste thema's: het financiële stelsel, Europa en de binnenlandse corruptie.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:09

tja ik blijf het zeggen : Mark waar blijf je nou ?

iter | 06-11-11 | 20:07

Het is verdomme iedere keer hetzelfde liedje. Klokkenluiders worden genegeerd en ontslagen, het geld wordt over de schutting gegooid en er gebeurt NIETS. Onze overheid is corrupt tot op het bot.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:06

Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat dit soort toestanden bij veel, danwel alle, (semi-)overheids instellingen aan de orde van de dag is.
Hierdoor houden ze, als een soort van medelijden, elkaar allemaal de hand boven het hoofd.

dr.andus | 06-11-11 | 20:05

Wordt er nog een keer iemand strafrechterlijk vervolgd? Dit is pure criminaliteit, mede mogelijk gemaakt door de bv Nederland.

harry pikkel | 06-11-11 | 20:05

Typerend voor onze overheid: overbetaalde ambtenaren zonder enige vorm van lef schakelen nòg meer overbetaalde externen in om rapportjes op te stellen waarin de legitimatie moet staan van hun handelen.

CYA-rapportjes (Cover Your Ass inderdaad) waarbij de naam van het bureau en de prijs van de adviseur de legitimatie is. Als het een bureau is dat credibility heeft bij de Baas van het departement wegens al eerder rapportjes geschreven, is de veiligheid maximaal.

Het mag wat kosten, anderen jouw werk laten doen. Het is tenslotte toch maar belastinggeld.

vraagstaart | 06-11-11 | 20:05

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48
Je hebt je feiten niet op orde. Het was geen reparatie, maar puur een bestelling van een doosje schroeven. (Kortom iets wat iedereen voor 2,95 euro + 1,50 euro kosten voor postzegels de volgende dag in de bus kan hebben)
"Een bron meldde dat een doosje schroeven dat eerst 2,95 euro kostte, via bemiddeling door ingenieursbureau DHV en afleveren door De Combi voor 77,95 euro op de factuur verscheen. Het verschil zou zijn gemaakt door bemiddelings- en bezorgkosten (respectievelijk 40 en 35 euro)."

seven | 06-11-11 | 20:04

Mogen we ook namen en rugnummers van de externen? En waarvoor zijn ze ingehuurd? Heeft dat "werk" enig nut gehad? Zo maar wat vraagjes die bij mij opborrelen.

Stormageddon | 06-11-11 | 20:03

drs.Nee | 06-11-11 | 20:01

Wat je dus zegt is dat de socialisten gelijk hadden?

pius | 06-11-11 | 20:03

die 77,95 klopt. Bij de overheid wordt alles uitbesteed. 75,00 euri voorrijkosten 2,95 schroeven.

Therapietje | 06-11-11 | 20:02

Wanneer gaat Paul de Leeuw eens weg?
Van nukkige Nurten heb ik nooit last gehad.

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 20:01

Albayrak directeur COA kan niet, zei SP in 2007.
VVD en het CDA vonden van wel.
bit.ly/ndRhhq

drs.Nee | 06-11-11 | 20:01

@Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48 |

In een parallel universum waar Nederland niet ten prooi gevallen is aan een spilziek, socialistisch geindoctrineerd overheidsapparaat. Waar zaken als arbeid en brandstof niet zo zwaar zijn belast dat een aannemer 80 euro voorrijkosten moet vragen om het hoofd enigzins boven water te houden. Zoiets?

Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 20:00

He daar verschijnt de naam Hirsch Ballin !!!! Die alles netjes onder het tapijt wilde schuiven.

Wordt er met deze poldertaliban nog iets gedaan GS ???

25TaLife | 06-11-11 | 20:00

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 19:44

Joris heeft nu eenmaal een lage tolerantiegrens waar het racistische onbenullen betreft.

Een prijzenswaardige eigenschap dacht ik zo.

pius | 06-11-11 | 19:59

Duidelijker bewijs is er niet: de asielzoekersindustrie is een echte industrie en big business voor de 'hulpverleners' (grootgraaiers, ongetwijfeld van 'sociale' huize zoals SP, PvdA, GL en D66)
Ik heb medelijden met de asielzoekers en met de bevolking van ons land die door dit soort schandalige profiteurs wordt bedonderd en uitgezogen.
Naam, toenaam en partijnaam aan de schandpaal en het geld terugstorten, godverdomme!

lekker wijf | 06-11-11 | 19:59

Is ze echt VVD lid? Staat mij bij dat er veel meer gevallen zijn waar leden (of niet leden) van andere partijen meeschrijven aan teksten van de concurrerende partij.

seven | 06-11-11 | 19:59

Van links tot rechts, van onder tot boven, bij gelegenheid probeert men de staatsruif te beroven.

Jackanders | 06-11-11 | 19:58

@BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:50
Klopt, wat zou een caretaker kosten? is dat hierin meegenomen, weten we niet, blijkt wel dat men zwaar over het budget heen gaat en dan moet je ingrijpen, als Sjaak op z'n fiets een doosje schroeven gaat halen is hij ook even weg, maar er is gekozen voor centraal, en als dat niet blijkt te werken, dan zou men in moeten grijpen, daar wordt men riant voor betaald.

uwgeldwinkelier | 06-11-11 | 19:58

@Boomschade | 06-11-11 | 19:53
Opvang moet je simpel houden.Snel een beslissing nemen en daarna ,hop, aan het werk.Voorwaarde voor te mogen blijven is binnen een half jaar een baan en binnen een jaar de taal spreken.Zo niet geen verblijfsvergunning.had Mauro inderdaad mogen blijven.

miko | 06-11-11 | 19:57

Er werd aan een Containerflat gebouwd(driehoog) in Ter Apel, terwijl er vele COA´s leegstonden, onbegrijpelijk! Welke dwarsverbanden zijn er hier.

ONS | 06-11-11 | 19:57

klacht naar hirsch ballin, die een oogje had op nichtje albayrak.

wolfje23 | 06-11-11 | 19:57

Niet ter verdediging van Nurten, maar in ieder bedrijf, op iedere afdeling zit wel iemand waarmee niet te werken is.

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:55

@Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48
Ken genoeg plaatsen in de wereld waar ik een heel bedrijf voor me heb werken en niet meer dan een paar dollar betaal.Maar niet in Nederland met die overgewaardeerde lonen.

miko | 06-11-11 | 19:55

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48
In elk normaal universum draait iemand die daar toch is zelf ff dat schroefje in, maar ambtenaren eigen, te lui om zelf de handen uit de mouwen te steken, en dus iemand voor een klus van nix laten opdraven.

seven | 06-11-11 | 19:55

En haar nicht heeft mauro eruit gewerkt! Tofib pak aan die familie!

Kalaforni | 06-11-11 | 19:55

Loek had even geen tijd om toezicht te houden.
Was zijn geld aan het tellen....

gescheurdrubber | 06-11-11 | 19:54

Misschien dat men asielzoekers die de boel vernielen nu eens gelijk moeten terugsturen. Geef je een mooi signaal af wat je vooral niet van ze verwacht. Probeer dit eens in een bejaardentehuis. Dan duurt het even voor het weer gerepareerd is en breekt er ook een discussie los wie dat gaat vergoeden.

blinde kip | 06-11-11 | 19:54

Maarrrrrrr. Er stond wel een vrouw aan de top en nog allochtoonse afkomst ook.
Dat ze ongeschikt was is maar bijzaak.
GVD. Ken voldoende vrouwen die wel zo'n baan aankunnen.
En trouwens ook voldoende mannen.

Boomschade | 06-11-11 | 19:53

@NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 19:44
Waarschijnlijk omdat je steeds hetzelfde riedeltje afdraait? Totaal niet grappig of informatief bent? kortom een "peen in die esch ' bent zoals de amerikanen zeggen?

miko | 06-11-11 | 19:53

Waarom hebben ze wel de auto geblurd en niet Nurten Albayrak?

Ferry Smoothie | 06-11-11 | 19:52

@ uwgeldwinkelier | 06-11-11 | 19:51 | + 1 -
Twee VVD'ers. En de één valt de ander niet af.
Shocker!!!!!

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:52

Loek Hermans:
www.vvd.nl/mensen/detail/46/loek-herma...
"Voorzitter Raad van Toezicht COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers), vanaf 1 juli 2006"
Raad van toezzzzzzzicht ...

uwgeldwinkelier | 06-11-11 | 19:51

Wie heeft die incompetente Turk als bestuursvoorzitter aangesteld? Het moge duidelijk zijn dat zij NIET geschikt was voor die functie.

SchoneZoon | 06-11-11 | 19:50

@ Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48 | + 0 -
Klopt, waar GS op wijst is de prijs die je bij de bouwmarkt neer moet tellen als je het zelf doet.
Een aannemer is al zo'n 40-50 euro voorrijkosten. Om te beginnen. Dan is die Pool nog niet eens aan het werk.

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:50

@ seven | 06-11-11 | 19:46 | + 0 -
En wat nog wel het ergste is: in het openbaar bestuur huurt men te vaak mensen in. Kost je anderhalf tot tweemaal meer dan een fte erbij.
En wat gebeurd er als het contract afgelopen is? Dan loopt je kennis ook de deur uit.
Dus moet je wéér inhuren, want je komt erachter dat je de kennis niet in huis hebt.
Repeat.

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:48

In welk universum kan een aannemer naar een locatie rijden en daar een reparatie verrichten en dan een rekening van onder de 80 Eu uitschrijven?

Einde van de Domheid | 06-11-11 | 19:48

Steekwoorden: budget moet toch op, anders krijgen we volgend jaar minder, die te dure cq lang zittende externen zijn vaak vriendjes van de baas/ oud collegae? En de topper: het is toch maar belastinggeld. Exact de houding die NL sinds de zuinigheid bij de overheid plaatsmaakte voor de het kan niet op, babyboom generatie onder de overheidsbestuurders. Enige remedie tegen deze verspilzucht bij de overheid? Alle betrokkenen oneervol ontslag, kaalplukken en veroordelen tot lange celstraffen voor financiële fraude, verduistering van belastinggeld.

seven | 06-11-11 | 19:46

Ik kijk er niets eens van op.
Ik ben niet eens verbaasd.
Ik schenk er verder geen aandacht aan.
Ik vermoedde het al.
Wat ik denk, laat ik maar even in het midden.

Heeft iets te maken met sharia, galgen, afhakken, verwijderen, stroomstoten, ophangen en definitief uitwijzen en dat mag je niet (meer) zeggen....

gescheurdrubber | 06-11-11 | 19:45

@reageerbuis | 06-11-11 | 19:39 |

Moesten ze maar mee.

*hoopt*

Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 19:45

En ik zeg niks meer in dit geval.
Het benoemen van dadergroepen wordt hier met weggejorist beloond, dat terwijl GS zelf niks anders doet dan Daders benoemen.
Zucht.

NO MORE TEA FOR ME! | 06-11-11 | 19:44

las ik toch soa.

miko | 06-11-11 | 19:44

*Mompelt iets over VVDers en graaien*
.
Rechts lullen, links vullen.

Moondance | 06-11-11 | 19:43

@Slipsnifter | 06-11-11 | 19:36 |

Deze mauro opmerking is serieus bedoeld. Als de albayrak's van deze wereld niet zoveel budget, beleid en draagvlak hadden verkwanseld was er nooit strengere asielwetgeving gekomen. Dit is een gevalletje van zuiver ten koste van anderen graaien!

Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 19:43

Met dit soort mensen heeft Geert geen campagneleider nodig bij de volgende verkiezingen. Scheelt de belastingbetaler weer een paar k.

reageerbuis | 06-11-11 | 19:42

@ luckor | 06-11-11 | 19:40 | + 0 -
Het blijkt maar weer dat alle politici geyl worden van baantjes als dit. Van links tot rechts.

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:41

De VVD blijft in deze discussie angstvallig stil. Het is natuurlijk altijd lastig als een van je (ex?)leden de regent uit hangt. Blijkt maar weer dat het harde billen zijn die het zachte pluche kunnen weerstaan.

luckor | 06-11-11 | 19:40

dat dus in Turkije

lanexxx | 06-11-11 | 19:40

Zo doen ze

lanexxx | 06-11-11 | 19:39

@Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 19:33
Misschien mogen ze mee.

reageerbuis | 06-11-11 | 19:39

Was die aannemer trouwens ook familie van Nurten? Dat zou namelijk wel passen bij de VVD-fails. Zie onder meer de dame in Schiedam.

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:38

@Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 19:33
Mauro; de Godwin van 2011.

Slipsnifter | 06-11-11 | 19:36

Die externe adviseurs en managers heten ook Albayrak?

Slipsnifter | 06-11-11 | 19:35

lol @ pica alt tag. Ik dacht meteen 'Turk in een Mazda!'

fluh | 06-11-11 | 19:35

En dan vragen al die politici zich dus af waarom ze door een deel van het volk veracht worden.
Benieuwd wanneer de eerste KPMG fails naar buiten komen met Woutertje...

BeunDeHaas | 06-11-11 | 19:35

Incompetentie kost een paar knaken maar dan heb je ook niks.

Geitenwollensokjuhz | 06-11-11 | 19:35

Dit soort bestuurders hebben Mauro zijn verblijf in Nederland gekost. Helaas kosten ze ons belastingbetalers nog veel meer.

Parel van het Zuiden | 06-11-11 | 19:33

Maar is het nu vanuit financieel of vanuit cultureel motief ?

netniet | 06-11-11 | 19:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken