
Stigmatiserende berichtgeving in de
Azijnbode. "
Spanningen in Antwerpen na doodsteken inbreker (17) door bejaarde man. Een 86-jarige man uit Antwerpen heeft een 17-jarige inbreker doodgestoken met een mes. De tiener had de hoogbejaarde man bedreigd met een schroevendraaier. De man stak de inbreker van Marokkaanse afkomst in de keel. Bij de man was het afgelopen jaar al drie keer ingebroken. Hij is niet aangehouden. De familie van de Marokkaan gelooft niet in het verhaal van justitie en politie, meldden Vlaamse media vandaag. In de buurt was de spanning urenlang om te snijden. De man en zijn vrouw moesten in veiligheid worden gebracht." Ja hoor, Volkskrant, puike staaltje beeldvorming weer. Alsof alle opa's inbrekers doodsteken. Dit was toevallig
Roger Verheyen en Roger was het spuugzat dat er elke keer inbreekklootzakjes zijn kluis probeerden te jatten. Dat liep nu gruwelijk mis, met de dood van puberboef Ilyas El-Hassami tot gevolg. Dan kun je dus als beschermer van je eigen huis heel snel heel veel visite verwachten met een bepaalde mening, zoals in
deze video goed te zien is. Zomaar inbrekers wegjagen, FOEI! Kan de familie wel boos worden op de actie van Roger, maar het feit blijft dat zoonlief ongevraagd met een schroevendraaier stond te zwaaien in het huis van een ander. Je kan dan bijvoorbeeld als ouders ook je excuses aanbieden voor de overlast. Heel sneu en alles, maar wie met vuur speelt, etc. En dat geldt zeker voor het bruut betreden en bestelen van andermans eigendom. In tegenstelling tot de pikkedief heeft de opa hier allemaal niet om gevraagd. Wel zoekt hij momenteel met zijn vrouw een veilig heenkomen. Zo gaan die dingen.
Reaguursels
InloggenFour strikes you're out komt toch aardig in de buurt van shariawetgeving? Lijkt mij een win-winsituatie.
-weggejorist-
wie kaatst.... als je met je poten niet van andermans spullen af kan blijven moet je niet raar opkijken als er zoiets gebeurd. En al helemaal niet als je met een schroevendraaier bij opa in de woonkamer staat om z'n kluis te jatten. Typisch gevalletje van eigen schuld dikke bult. En die familie kan wel huilie doen bij politie en justitie maar als ze zelf iets meer betrokken waren geweest bij het leven van hun criminele zoontje had dit misschien voorkomen kunnen worden. Opvoeden en corrigeren dat tuig. Kortom, totaal geen medelijden.
Ehm, VK beschrijft precies wat er aan de hand was, niets meer niets minder. Roger is een held, dat staat buiten kijf... zelfs al had hij een blanke inbreker neergestoken.
Goedzo!! In USA zou hij een lintje ktijgen.
Gaaf die opa! Klifmonkeys naar de andere wereld helpen is toch veel leuker dan elke avond maar weer die vervelende bingo met naar pis stinkende buurvrouwen en buurmannnen? Die man verdient een onderscheiding. De politie is al lang niet meer in staat ons te beschermen en als 't een klifmonkey betreft, durven ze niets meer. Is ook geen wonder: klifmonkeys zijn al heel diep geinfitreerd in politie en politiek. De eerste grote stad met een klifmonkeyburgermeester is al een feit, over enige tijd een klifmonkey als president. Het wordt tijd dit land te ontvluchten. Maar ja, waar naar toe: onkruid kom je overal t.egen
Deze opa is een voorbeeld voor ons allen.
ongeacht de afkomst van de personen in kwestie: inbreken = boeten...
Oh ik vergeet wat, voor de marocs die dit lezen,let op, zo wordt je afgeslacht door een oude man die het niet pikt, kan je nagaan als de jongere mens dit niet meer gaat pikt dan blijven ze nergens meer, echt he ik kots op dit soort mensen
Wat een laffaards zijn het toch die marocs, inbreken bij een oud stel hun kluisje willen jatten vervolgens weg rennen want gewond door Opa, vriend van klootzak laat zijn vriend op straat sterven.Vervolgens is de buurt boos en bereid om Opa en zijn vrouw te lynchen, smerig tuig bah, en de media alsmede de politie is op de hand van het tuig.
Bah
www.gva.be/antwerpen/borgerhout/overle...
pas 43 keer een strafbaar feit
Een 86 jarige man durven jullie wel goor smerig laag tuig Ook een goed berichtje vandaag ook uit belgie,daar gaan 190 gevangenen van marokaanse achtergrond Hun straf uit zitten in marocco
Voorstel nieuwe wet: Ouders 100% verantwoordelijk voor het doen en laten van hun kinderen tot 21 jaar. Bij zware misdrijven: Indien buitenlander hele gezin retour thuisland, indien echte Nederlander ouders levenslang financieel laten bloeden.
ReligionSucks | 25-10-11 | 01:39
Sneu dat voor de marokkaanse menschen dat dit gebeurd is, zo kunnen ze toch niet fatsoenlijk roven en stelen? Schande!
@jan2011 | 25-10-11 ;
Ja zo'n tachtiger is altijd de eerste bedreiging voor marokkaanse pubers. Highly unlikely my chap. Andere scenario, ja dat van die criminele marokkaan, is aannemelijk met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Hopelijk doet dit goede voorbeeld volgen.
@hetluis | 24-10-11 | 13:52
Inderdaad ja... heb ook met de arme man te doen.
Ik denk niet dat opa de instroom van crimineel gajes --waar dit "incident" aan te danken is- heeft gewild.
-weggejorist-
@jan2011 | 25-10-11 | 00:15
Inderdaad, dat het een raar dorp is, iedereen wist het maar niemand deed wat. Dapper om het hier te melden.
-weggejorist-
Ik denk dat er als ondersteuning voor deze dappere oude baas hele lange schroevendraaiers moeten worden uitgedeeld aan buurtbewoners zodat aanhangers van overvallers kunnen worden "geparkerd". Stelletje kut demonstranten.
+100duizend voor opa
Waarom dit plotseling in het nieuws komt is me een raadsel. Dit, mensen die zelf in het recht ter hand nemen, gebeurt regelmatig in het Antwerpse. Op deze wijze heeft al menig eskiMO het loodje gelegd. Laatst nog op de Kapelsesteenweg in Brasschaat. Eigenaar winkel stond twee dagen later alweer achter de kassa.
Hoop dat opa niet veroordeeld wordt op het ritueelslachtverbod
Nou nog hopen op een stille tocht.
Kijken of wij dan ook op die grafkist mogen trommelen.
Goeie tip; sluit alle elecktriciteits kasten heel goed af.
Mooiste maandag van mijn leven.
Hulde aan die beste man, regel een veilige woonplek voor die beste man en zijn vrouw.
Neerlands inbrekerstuig maak ook jullie borsten maar nat.
Old school zelfverdediging en noodweer for the win.
Dag Overheid en justitie.
Opa voordragen voor een onderscheiding en waar halen die gasten het gore lef vandaan om ook nog eens te gaan lopen relschoppen? Dan is het natuurlijk wél opeens weer discriminatie terwijl ze voor belgen willen worden aangezien blablabla
-weggejorist-
Wat zal meneer Roger Verheyen een trauma hebben... Leef je 84 jaar en dan dit. Hij heeft er niet om gevraagd en zeker niet om iemand te doden. Eerst meermalen overvallen worden, en nu gedwongen worden om jezelf te verdedigen en iemand te doden, ongewild. Die rif-aap heeft hem niet enkel overvallen, maar ook nog eens de laatste dagen van zijn leven ontnomen. En die andere idiote roodbillen op de apenrots roepen om vergelding... 't is toch niet normaal meer!
-weggejorist-
als dit in Marokko was.... ownee laat maar dat weten we ondertussen wel...
Een tien met een griffel voor deze Opa en het tuig wat daarna deze Oudjes proberen te belagen moeten ze gelijk ook maar naar apenland helpen !
inbreken en dan klappen oplopen = occupational hazard.
Een positief iets: met het verscheiden van de steeldief is de wereld er weer een stukje beter opgeworden.
Wolfii82 | 24-10-11 | 19:26 | + 2 -
Godverdomme! x'D hahahaha
Ik zou het zelfde doen. Geen hond die ongevraagd in mijn huis komt en mij, mn vrouw en kinderen zal bedreigen.
Opgeruimd staat netjes +100 voor Opa.
-weggejorist-
-weggejorist-
Jammer dat deze heer, die zich in zijn eigen huis verdedigd heeft nu vogelvrij is. Ga verder geen olie op het vuur gooien want we weten het nu wel..
Inbreken, moedig hoor! Dit vorm zijn verdiende loon.
Ik zou me schamen als ouders/familie/naasten dat dat pestventje opnieuw niet van andermans spullen af kan blijven.
De dood is misschien een zware straf, maar de maatschappij gaat deze jongen niet missen.
NB: ik zou als familie meer verontwaardigd zijn om zijn kompaan, hij heeft zijn "vriend" "vermoord" door geen hulp te verlenen
De daders en hun vriendjes die de gore moed hebben om verhaal te komen halen, staan nog lager dan ééncelligen op de evolutieladder. Wat mij betreft vallen ze ver buiten de kaders van rechten voor mens en dier.
Gewoon opruimen dus.
-weggejorist-
-weggejorist-
Jammer van die andere.
Een buitengewone held deze man. Op zo'n leeftijd met dat lef zichzelf verdedigen.
Hulde.
Reactie van de familie van die mocro geeft maar eens aan hoe gevaarlijk het is voor de cohesie van de samenleving als er te veel van dat soort gajes aanwezig is.
Ik zeg fonds openen voor deze meneer en zijn vrouw; zodat ze ergens een plek kunnen vinden waar ze niet meer tussen dit haatdragende volk meer hoeven te wonen. Verdomme zeg; moet je jezelf verdedigen in je eigen huis omdat je wordt bedreigd door dat kut tuig en dan krijg je de hele buurt tegen je op. Wat voor een maatschappij wonen we in?
Wat doet de Volkskrant hier nou weer fout dan?
"In de buurt was de spanning urenlang om te snijden."
En toen kwam toevallig die inbreker voorbij. Wat een pech!
Of hoe de Marokkaan zich onuitstaanbaar weet te maken.
Hulde voor opa +1000000!
-weggejorist-
Eigen risico als je ongevraagd iemand zijn of haar eigendom betreed
In mijn huis was je er niet zo gemakkelijk afgekomen jongetje... dat had je niet kunnen navertellen. Wat er ook in de wet staat. Don't tread on me
SchoneZoon | 24-10-11 | 18:32
Generaties lang inteelt, wat voor ernstige psychische afwijkingen zorgt.
Ja hoor. En die Marokkanen nemen weer een slachtofferrol in. Wtf is er mis met dat volk?
"Stigmatiserende berichtgeving in de Azijnbode" als in, kort en feitelijk berichtgeving van de informatie?
-weggejorist-
Kan ik hem al in een koelcel bezichtigen? Sommige gebruiken zijn zo gek nog niet! #zucht..... toch wel.
had t zelfde gedaan al had k de mogelijkheid. Je laat je toch g*#&$ niet bedrijgen met een schroevendraaier in je eigen huis. Ze motten met d'r klauwen van andermans spullen afblijven al istie paars k had m ook vermoord.
H.E.L.D.
daar kan de politie nog wat van leren.
Als ik ruimte had kon de meneer met zijn vrouw wel even bij mij 'onderduiken'.
Dat die jonge nu dood is, is natuurlijk wel een heel naar uiterste maar als die jongen gewoon lekker in bed was gaan liggen ipv een kraak gaan plegen was dit natuurlijk nooit gebeurd..
Actie reactie en inderdaad wie met vuur speelt..
respect voor deze opa,hij heeft juist gehandeld.
moet je maar met je poten van andersmans spullen afblijven.
laat hij een voorbeeld zijn voor de rest van de aankomende slachtoffers van overvallen en dergelijke zaken.
jusitie is veel te lief dus gewoon lekker het heft in eigen hand nemen..
Ik had geen 3 keer gewacht. Oprotten met die k*k*rmarokkanen.
-weggejorist-
Tja, opa kan het wel schudden, want de vriendjes van deze smerige hond zullen wel bloedwraak willen.
-weggejorist en opgerot-
Die kerel verdient een koninklijke onderscheiding!
En iedereen die het daar in de wijk niet mee eens is verdient een ander soort lintje eentje voor om de nek met een hele speciale knoop.
Je hoort iemand niet te overvallen en tja het risico is dan dat je een keer de verkeerde treft hier in huis idem. niet ongedeerd wegkomen als je hier inbreekt of een overval pleegt.
wat klopt er dan niet aan het stukje in de VK? GS loopt hier gewoon zonder reden VK te bashen....
Maar ik mag het woord 'kolonisten" niet noemen want dat zou nergens op slaan...
Waarom moest die arme jongen neergestoken worden door die opa.
Hij had toch gewoon allebei zijn handen kunnen afhakken. Dan had hij ook geen last van de buurt gehad. Handen afhakken is geaccepteerd in Marokko als ik het mezelf goed herinner.
Opa had er ook nog even overheen moeten pissen.
@Professor Superhirn | 24-10-11 | 15:28
Ah, u bent Waal?
Die man hoeft de rest van zijn leven geen belasting meer te betalen, hij heeft de gemeenschap miljoenen bespaard door die rat te kelen.
Way the go opa. Held!
Dit is een opa van het ECHTE na-oorlogse verzet! Hulde voor bompa!
Opa is een held! Ik hoop dat velen zijn voorbeeld volgen.
weggerot en opgejorist hahahahahaha
ik wou dat de beste man mijn opa was TOPPER
heet zo iets niet boontje komt om zijn loontje, of is dat spreekwoord nog niet in het Arabisch vertaald
rooiebosduivel | 24-10-11 | 13:36 | + 8 -
Bontje heeft een kort lontje is de arabische variant hierop.
Moeten de media om heldendaad roepen terwijl nog niets duidelijk is? berichtgeving lijkt me redelijk evenwichtig.
Rafapaz | 24-10-11 | 15:45 |
Deze gehele bevolkingsgroep hangt een ideologie aan die alle andere bevolkingsgroepen als minderwaardig ziet. Daar hoor je t linkse tuig dan weer niet over. Daarnaast is de staatstelevisie in Nederland al sinds jaar en dag zo links als het maar zijn kan, maar is opsporing verzocht nog steeds gevuld met of marokkanen of reserve russen. Hoe verklaar je dat met je "propaganda" gezwets ?
Jack Wouters in de herhaling bij P&W (coke verlaafd)
Wel grappig dat W niets zegt ik heb hem ook zien gebruiken 20 jaar geleden al. P stelt de vragen alsof hij nog nooit coke heeft gezien lol....
hulde voor opa ,De Marokkaanse gemeenschap moet zich achter de oren gaan krabben ,waarom zij zo vaak in het nieuws zijn met zulke berichten,blijft toch apart hé,maar laten we maar stoppen met dat te zeggen ,voor je als rasissssst wordt neergezet
@Patatter | 24-10-11 | 16:11
Precies.
En dan vergeet je nog dat het allemaal komt door het kille, rechtse klimaat van Wilders en het gure rechtse kabinet. Waardoor groepen nu recht tegenover elkaar staan.
Oh wacht. Het vond plaats in -kabinetloos- België.
dat zouden er meer moeten doen. aan justitie heb je toch niets.
De jongen sotnd onder toezicht van de jeugd rechter.
Hmmm dat is niet best maar dan heeft deze rechterr het weer wat minder druk elk nadeel heeft een voordeel.
* gaat gauw nog wat haatzaad kopen voor de winkels sluiten *
''De man stak de inbreker van Marokkaanse afkomst in de keel.''
Vreselijk. Dat kan écht niet hoor. Écht niet! Bah! Hoe kun je dat nou doen? Wat walg ik van die mensen die altijd maar minderheden aanpakken.
De Heilige Fappert | 24-10-11 | 13:39 | + -9 -
Reaguurders die niet doorhebben dat dit sarcastisch was -1.
Arabische lente nu ook in Belgie !?! Jippie !
Ach-Jee | 24-10-11 | 14:45
Goed de titel van het stuk lezen.
Deze opa is een baas. Op die leeftijd met zoveel succes je eigen spullen verdedigen is een compliment waard. Dat doen weinigen hem na. Ik wens hem alle sterkte toe want het is niet zomaar iets als iemand overlijdt als je jezelf aan het beschermen bent.
Lekkere buurt trouwens als je leest dat het de derde maal is dat deze ouderen worden beroofd.
Op een keer is genoeg, genoeg en moet je zelf je maatregelen nemen.
Nu is het de taak van justitie of desnoods het leger om deze baas te beschermen.
Het enige wat toegestaan is, is het aanbieden van een kopje thee.
Want natuurlijk heeft die jongen echt niet ingebroken. Het was puur toeval dat hij net met een schroevendraaier stond te dreigen. Dat moet je toch begrijpen, want dat is nu eenmaal hun cultuur en daar moet je respect voor hebben. Die jongen mag dat want hij komt uit een cultuur waar men zich (terecht) schaamt en dan mag je alles. Ook inbreken.
Natuurlijk vinden Marokkanen die jongen niet schuldig. Want dat is altijd zo. Het is toch zo'n lieve jongen. Let maar op, dat komt wel in het nieuws dat dat door mede-Marokkanen gezegd gaat worden.
Een jongen met een goed hart. Altijd lach op z'n gezicht. Hele toekomst voor zich. Goed op school. Zou het nog ver schoppen. Hielp oude vrouwtjes oversteken. Deed goede dingen bij vrijwilligerswerk. Nooit te beroerd om handen uit mouwen te steken. Altijd zuiver op de graat. Hielp moeder met afwassen. Aanwinst voor maatschappij. Kzwerut je, man.
Opa heeft vroeger wel wat meer meegemaakt en tolereert gewoon geen inbrekerthuig op zijn oude rustdagen. Inbrekers hebben opa zo op zijn zenuwen gewerkt dat dit wel ergens te verwachten was. Ook die laffe politiekorps hadden beter moeten ingrijpen willen ze dit soort taferelen voorkomen. Uiteraard wordt nu van zo'n opa WEL een behoorlijke zaak gemaakt. Want wanneer de kalf is verdronken...
Dikke LOL ook naar de helft van de geenstijl lutsers die hun eigen stijl echt niet kunnen vinden. Eerst gaan zitten mekkeren om vergrijzing en dat ze maar gewoon dood moeten gaan, en nu steekt een opa jeugd neer en is hij een held... Hypocriete dwazen.
Ja, Mocro's zijn overal een verrijking. Wat dacht die familie? Dat zoonlief daar op de thee was en opa hem spontaan doodprikte?? Kansloos volk.
"Oh, oh, oh, oh opa, oh opa!" Dat zouden meer mensen moeten doen!
Held, 3 keer is scheepsrecht, en nu had dat klootzakje het moeten bekopen. Als je gaat dreigen met een wapen (het zei een schroevendraaier, 't is maar hoe je hem gebruikt) dan kan je de bal teruggekaatst krijgen.
Rafapaz 24-10
rafa je kletst en nogal dom moet ik daar direct aan toevoegen voordat je het miscchien als een compliment beschouwd.
@Professor Superhirn | 24-10-11 | 15:36
Eauw, hij is na 1km gevallen en heeft daarbij zijn keel opengehaald, dat wist ik niet. -zucht-
Het maakt me niet uit dat het een opa is, het maakt me niet uit dat het een Marokkaanse Belg (toch??) is. Het feit is dat hij inbrak, en dat de man zich verdedigd heeft. Daarbij raakte de jongen levensgevaarlijk gewond. Wat doen al die mensen op straat? Waarom zijn ze boos? Omdat het een 'van hunzelf' is, of zouden ze er ook staan als het geen Marokkaanse Belg (toch??) was geweest? Het antwoord is simpel: je blijft van Marokkanen af, want ook al was het een crimineel, dat is altijd nog beter dan een vrome Belg.
Hier het bericht uit De Standaard:
www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...
Let op de passage : "Roger V. wordt voorlopig niet vervolgd, omdat de onderzoeksrechter voldoende indicaties heeft dat het om wettige zelfverdediging ging".
Ziet u dat Nederlandse justitie, zo hoort het! Hulde voor de Belgische justitie!!!
In Nederland zou Roger met z'n 86 jaar al in de gevangenis zitten en moord ten laste worden gelegd.
Kijk zo hoort het nou.
Zou het zelf het zelfde doen.
De eerste die bij mij ongevraagt binnen komt en mij toevallig tegen komt gaat er ook horizontaal uit.
Reinaert | 24-10-11 | 13:53
Wat een gefrustreerde reactie.. Luisterend naar jou, kan ik me steeds meer inleven in de daden van "normale stervelingen" in de oorlogjaren 40-45.. Er is klaarblijkelijk maar weinig nodig voor eencelligen individuen, om een complete bevolkingsgroep die een bepaalde geloofsovertuiging heeft wat te willen aandoen, puur op basis van constante, eenzijdige propaganda..
Dat zouden meer opa's moeten doen!
Waarom is het leger niet ingezet om deze man z'n huis en haard te verdedigen, zonodig met gepast geweld? Dat zou ik doen.
Nondeju.
@--neus-- | 24-10-11 | 15:25
Die inbreker heeft nog een kilometer gerend. Dat lijkt veel meer op iemand wegjagen dan iemand de keel afsnijden. De wond is uit noodweer toegebracht, voor de dood is de jongeman in kwestie zelf en wellicht zijn kompaan ook verantwoordelijk. Niet de opa. Geen moord, geen doodslag, slechts noodweer - voor zover valt af te leiden.
De keel afsnijden, dat is wat lieden in het Midden-Oosten en Noord-Afrika plachten de doen. Bij schapen, koeien en kamelen, en in voorkomende gevallen bij medemensen.
Ja mensen, het kan binnenkort zomaar u zelf overkomen.
De familie van de dader is natuurlijk woest op u. Dus regel maar alvast een vluchtadres. Zover zijn we gezakt in europa. Ach ja die schaamtecultuur.
We zouden de straat moeten opgaan om steun aan opa te betuigen en onze straten op te eisen. Helaas zie ik dit niet gebeuren. Ja over 10-15 jaar al het te laat is.
Polletje Piekhaar | 24-10-11 | 15:17 | + 0 -
Ik ben alles behalve links, dank u. En vroeger zijn inderdaad de problemen gecreëerd waar we nu last van hebben. Ik denk dat mensen doodsteken politieke stromingen aardig overstijgt.
Neus 24-10
Your right !!!
De beste man was volgens enkele Belgische krantenartikels al 3 keer eerder overvallen....
De 4e keer grijpt ie een mes.....
Dat was hier waarschijnlijk de eerste keer al gebeurt!
En overigens heeft ie m niet dood gestoken maar verwond.
Want die Mocro stortte een kilometer verder pas in elkaar!
Eerst autopsie want hij kan dus gewoon van het rennen een hartwip hebben gekregen......
Daarna even een standbeeld plaatsen voor Opa.
HELD!
Verdiende loon! Wie haalt het in zijn hoofd om een hoogbejaarde man onder dreiging van een wapen in zijn huis te beroven. Hoe laag kan je zijn... Prima uitkomst zo, al heb ik medelijden voor deze oude man die nu gedwongen was zich gewapend te verdedigen.
@Detlev Tarnowitz
Jij kunt zeggen en denken wat jij wilt; ik kan zeggen en denken wat ik wil. Maar enige dat echt telt is dat dit land het zat is. C'est ca!
Doodstraf zonder ellenlang proces. Wat wil je nog meer?!
Held met hoofdletters!
@ Johnny Quid | 24-10-11 | 13:19
`Zomaar inbrekers wegjagen, FOEI! Kan de familie wel boos worden op de actie van Roger, maar het feit blijft dat zoonlief ongevraagd met een schroevendraaier stond te zwaaien in het huis van een ander. Je kan dan bijvoorbeeld als ouders ook je excuses aanbieden voor de overlast. Heel sneu en alles, maar wie met vuur speelt, etc`
Sjonnie, wegjagen is voor jou hetzelfde als iemand zijn keel doorsnijden? En je excuses aanbieden wanneer je als ouders net hebt gehoord dat je zoon met een doorgesneden strot op straat is gevonden?
Ps. Potjes met empathisch vermogen zijn tegenwoordig bij elke apotheek te verkrijgen.
SamKoeman | 24-10-11 | 13:30
Hij had ook een goed hart; t moest alleen gekookt op zijn rug hangen dan hadden de honden er ook nog wat aan.
ZSU-23-4 | 24-10-11 | 15:05
Het politiek correcte standpunt is dat Marokkaanse jongeren niet zoveel met de Islam hebben en er dus ook geen conclusies aan verbinden.
Daar kun je om lachen, maar je moet heel wat links tuig elimineren wil je daar een normaal gesprek over kunnen voeren.
Vooralsnog is verdedigen taboe. Je moet je laten beschimpen, vernederen, beroven, mishandelen en je dochter(s) graag afleveren bij de plaatselijke loverboy.
Want ze hebben het al zo moeilijk...
Ik zou deze opa graag adopteren als mijn opa trouwens!
Ik hoop van ganser harte dat ie er bovenop komt en er niet teveel emotionele schade aan overhoudt. Hoe je het ook went of keert, hij heeft namelijk wel iemands dood op zn geweten en dat lijkt me geen prettig idee. Ook in deze context niet.
En dan krijg je al dat koleretuig over je heen. Steek ook maar dood, maar helaas: mag niet.
Nou, Jolande Sapperdeflap, trek jij de stekker er even uit?
Uiteindelijk bleek de vader gelijk te hebben.
Zoonlief was geen diefje, maar een schandknaapje die tegen betaling hand- en spandiensten verrichtte. Vandaar natuurlijk ook de schroevendraaier...
@Ach-Jee | 24-10-11 | 14:36
U bent een linkse multicultert? Mag hoor, maar dit kutland is nou juist wat jullie ervan gemaakt hebben.
Causa Sui 24-10
Ok bedankt voor het compliment !!!
Preventief ruimen melde ik een half uur geleden al (lezen helpt soms)
Zelfs Belgie is inmiddels besmet met de rare linkschgedachte dat men de rollen van slachtoffer en dader dient om te draaien...
Roger Verheyen for President!!!
Arm bontkraagje.
Wilde alleen maar het deurtje van een keukenkastje recht hangen. *kuch*
@Veel Vaak | 24-10-11 | 15:09
Voorkomen is beter dan niet genezen, dommie.
Ach-Jee | 24-10-11 | 15:06 |
Heeft niets met gunnen te maken. Vind het alleen ook niet erg dat dit het gevolg is.
Causa Sui 24-10
Wat is je punt ?
Reinaert | 24-10-11 | 13:59
"Daarnaast vermoed ik dat deze dader... "
Als je het over de dader hebt svp erbij vermelden of dat over de Nederlandse of Belgische interpretatie van dit woord gaat.
Korreltje Zout | 24-10-11 | 14:59 | + 0 -
DzY | 24-10-11 | 14:57 | + 0 -
Je zal mij niet horen zeggen dat het geen probleem is. Maar ik zie onze boef dan liever de eerstvolgende 10 jaar in de gevangenis zitten of verplicht een of ander kudtbaantje doen ten bate van de maatschappij dan dat 'ie dood ligt te bloeden op straat. Ik gun weinig mensen de dood, en al helemaal niet vanwege inbraak. Gedrag/opvoeding van de ouders is overigens ook niet goed te praten, ze zouden imo eens moeten beginnen met het straffen van de ouders, maar dat is met ons rechtsstelsel niet mogelijk geloof ik.
@Veel Vaak | 24-10-11 | 14:58
De opgedrongen en omarmde schaamtecultuur; als de politie daar nou eens op in zou spelen... , hadden ze het anders aan kunnen pakken en direct bij zijn eerste misdaad een arrestatieteam met de bijl door de deur naar binnen moeten sturen.
De hoofddoekjes geboeid naar buiten moeten afvoeren, vodden van hun kop getrokken, de mannetjes opgerold in de bidkleedjes erachteraan duwen en zo 'en famille' het arrestantenbusje in, allemaal.
Dat vinden ze dan wel erg, maar zolang het een zoon is, of 2, 3 en niet het hele gezin afgevoerd wordt, ten overstaan van de hele buurt, praten ze meteen dat wangedrag goed, omdat ze de kans krijgen.
Zo zakken ze zelf verder in hun leugenachtige waanzinnige strontverhalen en -gedrag.
maja.. mag niet he, helaas gebeurt dan af en toe dit, is vast minder erg in de ogen van de politie, af en toe een dooie inbrekert.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:51
Dat jij die term kent kan ik pas weten als ik dat gehoord heb van jou. Dus stelde ik die vraag aan jou. Na twee keer vragen heb ik wel een antwoord van je gekregen, maar je vind het blijkbaar nodig om me eerst even twee keer dom te noemen. Je laat je wel op een nare manier kennen, zo.
Nee, maar de familie gelooft wel dat een man in de woestijn de absolute waarheid heeft geopenbaard, dat Allah bestaat en bovendien alles wat gebeurt zijn wil is, maar als er dan iets gebeurt wat niet binnen het kader van de Sharia past, geloven ze het natuurlijk niet.
Het is voor hen dan ook ongelofelijk dat een ongelovige hond de brutaliteit opbrengt zichzelf tegen de verheven moslimmens te verdedigen.
@Causa Sui | 24-10-11 | 14:54
Ik las dus net op een andere link dat dit de 5e inbraak was..
Korreltje Zout | 24-10-11 | 14:59 |
Zal het met een korreltje zout nemen, maar ben het roerend met u eens. Het slachtoffer verdient de term slachtoffer niet eens. Bedrijfsongevalletje op zijn hoogst.
even voor de duidelijkheid ik haat dat volk en breng ze regelmatig naar binnen waar ze tegenwoordig redelijk worden aangepakt.
Rechters zijn het ook zat aan het worden en de linkse tijd is zo goed als voorbij.
Geen medelijden voor deze jongens ook niet voor de familie die het inbreken goed zou keuren. Beetje ontkennen is normaal, bekennen is schuld vragen.
Althans dat leerde mijn vader mij, niet dat hij me wilde opleiden voor crimineel :-)
"En het was zo'n goede jongen."
blinde kip | 24-10-11 | 13:21
Bijna: "Hij was een jongen met een goed hart. Hij had altijd een lach op zijn gezicht."
.
Da's wel in tegenspraak met wat er over hem bekend is gemaakt. Zie bijv. www.gva.be/antwerpen/borgerhout/vader-... en www.gva.be/antwerpen/borgerhout/84-jar... met verschillende reacties, zoals bijv. "Het was toch "zo een vriendelijke jongen, die geen vlieg kwaad deed", alleen maar autochtone ouderlingen beroofd en reeds voor meerdere feiten bekend stond bij de politie."
.
Blijkbaar zijn de sentimenten bij de autochtone Belgen niet zo heel veel anders dan bij ons, autochtone Nederlanders. En worden dit soort crimineeltjes ook daar sneller dan het licht weer vrijgelaten........
Hup Opa!!!
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:52
Waar hebben we het dan over, in Odins naam?
@Che_cuevara | 24-10-11 | 13:42
Sterker... ik ben ook nog nooit in Gouda geweest.
@ Ach-Jee | 24-10-11 | 14:45
Vind je het werkelijk jammer dat iemand die alle kansen van de wereld heeft, qua vrijheid, opleidingen en werkgelegenheid etc, maar in plaats daarvan liever lafjes met een steekwapen 86-jarige mensen gaat overvallen, nu dood is? Nou, ik niet. Integendeel. Het is goed dat deze knul dood is. Het was een gevaarlijk en minderwaardig mens-achtig persoon, dat waarschijnlijk zijn hele leven lang vele slachtoffers zou hebben gemaakt. Hoe eerder zo iemand dood is, hoe beter.
Hemeltergend.
Veruit de meeste Belgische media doen er alles aan het Marokkaanse bloed van de dader te verhullen.
Ik heb al 5 online kranten bekeken, en nergens zie ik iets terug over de Marokkaanse afkomst.
Hoe kan het Belgische volk op deze manier ooit de realiteit onder ogen zien?
Eagle_Eye | 24-10-11 | 14:52 |
Kan het niet echt sneu vinden. Eigen huis en haard verdedigen... dat zouden we vaker moeten doen.
korreltje zout 24-10 ect.
Ik kan lezen en toch vind ik de reactie best begrijpelijk.
Weten dat je zoon is losgelagen en dit erkennen zou bijzonder zijn en niet waarschijnlijk.
Dat geeft een persoonlijk schuldgevoel wat ondragelijk is in deze omstandigheden.
Als pa zou goedkeuren dat zoon dit doet zou de beeldvorming terecht zijn maar dat is niet aan de orde.
Het blijft een drama ook voor die kut vader die dat jong op de wereld heeft gezet. Zolang hij de maatschapij niet de schuld geeft en stelen als noodzaak ziet mag hij van mij naief reageren. Verplaats u zich voor een moment in de vader en u zal begrijpen wat zijn reactie betekend.
Ach-Jee | 24-10-11 | 14:36 | + -1 -
Juichen als er eindelijk eens iets wordt teruggedaan door een "weerloos" slachtoffer. Niets mis mee. De voornaamste reden voor de verharding van onze samenleving is de totale onwelwillendheid van de gemiddelde allochtoon om zich aan te passen. Papa vond het kennelijk best dat zijn zoon de crimineel uithing, dan mag diezelfde papa nu zijn zoon begraven. Opgeruimd staat netjes. Dit zou iedereen moeten doen met tuig dat aan andermans spullen zit. Ruimt lekker op.
Idd weer frappant dat de inbreker een hele lieve jongen was. En de schuld ligt natuurlijk bij opa. Wat een kortzichtig volk is het ook. Opa beladen met medailles aub.
@ Eagle_Eye | 24-10-11 | 14:52
Al kwam die mafkees uit IJsland en was hij op zoek naar ijsblokjes. Eigen schuld, risico van het vak etc.
Voor de ouders verschrikkelijk om je zoon te verliezen, voor opa verschrikkelijk dat hij iemand dood heeft gestoken. Dat was zijn intentie vast niet.
Vermoed dat als deze gouwehartjes beide levend en met buit weggekomen waren, er gewoon nog een 5e keer bij het hoogbejaarde echtpaar was ingebroken.
En een zesde, zevende... net zolang totdat de oudjes zelf het leven zouden laten.
Zelf denk ik dat deze actie de bejaarde man ook niet in de koude kleren gaat zitten. Als je iemand vermoord heeft dat grote psychische gevolgen! Het is heel sneu dat een 17-jarige jongen zo'n domme actie met de dood moet bekopen, maar dat zie ik toch echt als risico van het inbrekersvak. Dat de bejaarde man niet gearresteerd is is een goed voorbeeld voor de Nederlandse rechtspraak. Je dient eigen huis en haard te kunnen verdedigen zonder dat dit directe gevolgen heeft! En van welke afkomst de jongen ook is doet niets af aan het feit dat het ontzettend sneu is dat hij het met de dood heeft moet bekopen.
@rara | 24-10-11 | 14:50
Ik zeg niet dat alles koek en ei is in Antwerpen, verre van zelfs.
@rara | 24-10-11 | 14:46
Iedere Antwerpenaar weet van en kent "Borgerokko".
Die vraag stellen aan een Antwerpenaar is dom, ja.
Opa op zijn leeftijd dapperder dan de meeste die stoer in de rondte lopen en alleen een grote bek hebben. De familie van de criminelen zijn zeer aangedaan. Wat een afgang van dat zooitje criminelen wat een schorem.
Hulde, nee driemaal hulde voor Opa. Die zijn lijf en goed met zijn leven heeft verdedigd en heeft gewonnen, wat een Held.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:27
Ik trok een vergelijking tussen Utrecht en Antwerpen, niet meer en niet minder. Jij probeert het nu te beperken tot een leeg getal: het aantal weggepeste homo's. Linkse afleidingstactiek of domheid?
Mijn linkjes geven aan dat de situatie aardig vergelijkbaar is. Wat de exacte stand van het aantal weggepeste mensen betreft kan ik kort zijn: beide landen kunnen geen betrouwbare statistieken overleggen, want veel incidenten worden niet geregistreerd. Maar jij mag blijven geloven dat alles koek en ei is in Antwerpen, hoor.
Arm europa...
"De familie van de Marokkaan gelooft niet in het verhaal van justitie en politie, meldden Vlaamse media vandaag."
Alsof opa voor de lol, zomaar een Marokkaantje meeneemt naar zijn huis, om hem daar overhoop te steken.
De familie zegt niet: 'ALLAHVERDOMME! Was dat nu nodig? Maargoed... zelfverdediging... maar... zoon ies dood. Snapt u? Dat verlies dragen wij als ouders, en u ook omdat u de intentie niet had die jongen te doden.'
Maar roept meteen dat het racisme, discriminatie etc. is. Oh wee als we wat zeggen van een stel hangjongeren die iemand uitmaken voor Hollandse varkenshoer, want ZIJ mogen dat.
Is er nou nog IEMAND die NIET snapt waarom mensen een hekel beginnen te krijgen een bepaalde buitenlanders?
@ Veel Vaak | 24-10-11 | 14:27
Zoonlief was al vaker met de politie in aanraking geweest.
www.gva.be/antwerpen/borgerhout/vader-...
Als vader van een minderjarige 17-jarige thuiswonende zoon, wist hij ongetwijfeld af van zijn criminele activiteiten. Kortom: vader ontkent.
Inbreken is een bewuste keuze. Verdediging van have, goed en lijf een reactie op die keuze. Wie kiest is verantwoordelijk en kan een reactie verwachten. Klaar.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:25
Is het een domme vraag of jij van Borgerokko hebt gehoord als dat woord in ons gesprek nog niet eerder is gevallen? Of verwacht je dat ik paranormaal begaafd ben?
luisindepels | 24-10-11 | 14:41 | + 0 -
Stille tochten boeien me niet en hoeven er ook niet te komen voor deze knul. Het gaat me meer om het feit dat er iemand is doodgestoken en alle ongepaste reacties van de simpele zielen hierboven.
LOL
"De tweede verdachte liet de partner dood achter" Blijkbaar is solidariteit gefaket
@Dahlia5481 | 24-10-11 | 14:40
Dank voor de informatie. Handig, al die zolderkamerarabisten in de panelen.
Als het omgekeerde gebeurt was, namelijk dat de bejaarde man was doodgestoken door 'n marocje, zou er niet zo'n ophef zijn, en zou de afkomst van de dader, verzwegen worden (zoals te vaak gebeurt).
De inbreker wordt nu als slachtoffer gezien en dus mag zijn marokkaanse komaf (oa. in de volkskrant en in bovenstaande video) benoemd worden.
Ach jee 24-10 zojuist gepost
Ga eens deaud
Dan ga ik juichen dom figuur dat u bent !!
Niemand is blij met doden, net zo min als stekende inbrekers die BEJAARDEN willen RIPPEN.
@Call on the attacker
.. eh, ze waren ook met z'n tweeen, de ander is zonder 'dat hem geweld is aangedaan' gevlucht.
Zie ook:
www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a...
klein detail: 'meneer de inbreker' stond al onder toezicht van de jeugdrechter... *zucht*
@Call on the attacker | 24-10-11 | 14:39
er.... ze waren met z'n tweeen.
Veel Vaak | 24-10-11 | 14:37
Met dat laatste heb je gelijk. Zou ik ook niet doen. Maar de stelling was dat hij niet hoeft te zeggen dat hij het aan had zien komen. Dat is nog geen veroordeling namelijk
Jammer dat een actie van zelfverdediging op deze manier fout moet gaan. Hulde aan de opa, dat staat voorop, maar ik vind het verschrikkelijk dat dit tot moord is uitgelopen.
Helaas voor de jongen, dit had zo niet mogen aflopen, maar ook helaas voor de opa, want ik geloof niet dat hij het zo gewild heeft en da hij het er makkelijk mee heeft.
Buurvrouw twitter.com/#!/JackHobbes
"Ingebroken bij de buren! Walgelijk. Maar de buurman heeft zich goed verweerd. Zeeer goed zelfs. #borgerhout twitpic.com/74ni9d"
@Ach-Jee | 24-10-11 | 14:36
Wanneer is de stille tocht?
"De man stak de inbreker van Marokkaanse afkomst in de keel."
.
Zullen we trouwens ophouden met het "van ... afkomst" noemen?
Dit impliceert namelijk dat het een Belg was, en dat is het natuurlijk niet. Een Belg heet Sjefke, vreet friet, is Katholiek en verkracht kleine kinderen. Een Marokkaan, sja, vult u dat zelf maar in...
Het gaat hier om Papieren Belgen, dus wat mij betreft dekt het etiket Marokkaanse Papieren Belg ( of Nederlander ) de lading een stuk beter.
@Detlev Tar:
maak je toch niet zo druk.... Ilyas krijgt in de hemel als troost van allah 72 maagden.
Allah heeft óók compassie voor moslims die het leven laten als een dhimmy toch zomaar niet vrijwillig zijn bezittingen afgeeft aan een gelovig moslim hoor!
Ik hoor niemand over de heldenmoed van de jonge Marokkaan, die, gewapend met slechts een schroevendraaier, het huis durfde betreden van een 86-jarige man. Normaal doen ze het met z'n tweeën.
Bah wat een tuig allemaal. En dan snappen ze het niet dat de maatschappij steeds meer wantrouwen heeft jegens deze bevolkingsgroep. Hij is neergestoken omdat hij aan het inbreken was, niet omdat ie Marokkaan was. A: je bent voor onze samenleving en tegen criminaliteit, óf B: je bent voor criminaliteit en tegen onze samenleving. U kunt nu drukken. Bij A mag u blijven, bij B kunt u vertrekken.
Joost Maghetweten | 24-10-11 | 14:21
Meeehhh, stelletje schapen. Want dat mag hier natuurlijk niet. Vooral niet anders doen hoor, want daar houden schapen niet van.
graaf van egmond (zojuist)
Ik trek geen partij voor de mocro ik wil alleen duidelijk maken dat het niet de rol van de vader is zijn zoon te veroordelen.
@Graaisnaaiert | 24-10-11 | 14:36
Erger, Borgerokko.
"Opa doodt inbreker, buurt boos op opa".
.
Zegt meer over de buurt dan over Opa.
Laat me raden. Fez-buiten? Marrakech-Oost? Oud-Rabat?
Juichen op internet als er iemand doodgestoken wordt, wat wordt dit langzaamaan toch een ontzettend kutland.
@vraagstaart | 24-10-11 | 14:30
Dat komt omdat bij de Vlamingen nog het bloed van Jan Breydel en Pieter de Koninck stroomt
Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 14:32
Deze jonge mocro zou blij zijn geweest met een briefje op zijn rug. Nu heeft hij een kaartje aan zijn grote teen
@necrosis | 24-10-11 | 14:25
Ik heb het niet over discriminatie. Immers, ook een hoogblonde zakkenroller met een papiertje op de rug wordt met alle genoegen vernederd.
boy_wulfe | 24-10-11 | 14:24
Er valt niks te halen.
@ boy_wulfe | 24-10-11 | 14:24
Als opa een Marokkaan was, en de 17-jarige een blanke Gymnasium-scholier genaamd Roderick, dan had ik net zo (hooguit iets meer verbaasd) gereageerd. *plop* Terug naar de realiteit: laffe dieven zijn vaak Mocro's, die steekwapens bij zich dragen, en de slachtoffers zijn vaak oud en weerloos.
Veel Vaak | 24-10-11 | 14:27
Het joch stond al onder toezicht van de jeugdrechter. Denk je dat dat allemaal aan Pa voorbij is gegaan? Dream on
Superopa. Ik hoop er op mijn 86e nog zo in te kunnen vliegen als ik door tuig in mijn eigen huis bedreigd word.
Leuk geprobeerd. Een Nederlandse crimineel zou nooit bij Marokkanen inbreken. Dat heet risicomijdend gedrag.
Reactie van Pa mocro wordt wel een beejte ingekleurd.
Natuurlijk zag hij de darkside van zoonlief niet, dat overkomt ierdere ouder.
Om daar nu conclusie uit te trekken is niet gepast.
Schaamte en ontkenning zijn heel normaal, het is niet normaal als pa zou zeggen ik had dit aan zien komen en het is zijn verdiende loon.
Kijk dat die woestijnratjes oververtegenwoordigd zijn in de (laffe takken) van misdaad oke das tot hier aan toe.
Maar waarom nemen ze het altijd voor elkaar op in dit soort gevallen? Das gewoon triest.
Als een Nederlander iemand neersteekt trekt iedereen hier zijn handen er van af. incl. familie en vrienden.
Snelrecht van Allah SWT
Allereerst gaat mijn medenleven uit naar deze Roger.
Hij heeft de belgische gemeenschap een hoop elende bespaart met zijn actie. Lintje verdiend die man zeker.
@rara | 24-10-11 | 14:21
Dit gaat over drugs dealers. Niet over wegpesten en gedwongen verhuizen.
En Borgerokko werd in de jaren 70 al zo genoemd, is niks nieuws.
-weggejorist-
Marokkaanse inbrekers? Goh, dat hoor je eigenlijk nooit.
@ Joost Maghetweten | 24-10-11 | 13:55 |
Beiden even triest, laat ik daar even duidelijk over zijn!
@rara | 24-10-11 | 14:22
Man, man. Lees mijn eerdere tegels dan stel je niet zulke domme vragen.
Ik heb zelfs een tijdje in Borgerokko gewoond.
@Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 14:19
Ik discrimineer niet, iedereen die onuitgenodigd komt jatten loopt het risico op een paar rake klappen.
Of heb je argumenten die mij het tegendeel bewijzen?
Wat had die 17-jarige daar dan toch ook te zoeken? Misschien moet de buurt zich dat als eerst afvragen voor ze de opa gaan bedreigen.
Hulde aan opa en trouwens ook hulde aan zijn maatje, die uiteindelijk het werk van opa af maakte
Dat de familie van dit nare jongetje verdrietig is kan ik me wel voorstellen. Maar een grote bek open trekken is een heel ander verhaal. En dat gedreig roept om een spijkerharde reactie.Moeten wij dan echt een Ku-Klux-Klan op gaan richten en met brandende kruisen en lynch partijen orde op zaken gaan stellen? Of zouden ze heel misschien eens willen gaan nadenken over het feit aan welke kant hun boterham besmeerd is?
ik ben benieuwd hoe men hier had gereageerd als de als een marokaanse opa een autochtone inbreker had neergestoken? Maar volgens de blonde greet volgelingen zijn er natuurlijk geen autochtone criminelen meer
Veel respect voor Roger. Ze moeten van je spullen afblijven. Simpel.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:13
Ooit van Borgerokko gehoord?
Uit de bundel 'had je niet verwacht, he?', het gedicht 'dode marokkaan in de serviceflat'
Opa's beroven
met
schroevedraaiers
en zo.
En daar liggen we dan.
K.Zwellever | 24-10-11 | 14:16
Ook dat krijsen als het mis gaat is niet nieuw. De standaardreactie in Europese landen is: mocro begaat misdaad - komt om door politiegeweld of zelfverdediging slachtoffer - mocrogemeenschap roept dat de politie liegt of het slachtoffer - mocrogemeenschap roept "discriminatie" en gaat over tot rellen.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:13
Ignorance is bliss.
www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenl...
welingelichtekringen.nl/15209-antwerpe...
@kapotte_stofzuiger | 24-10-11 | 13:53
+1 voor kapotte stofzuiger die het verschil kent.
Antwerpen had zo mooi kunnen zijn
Ik denk dat langzaam duidelijk wordt wat de toekomst gaat brengen. Dit loopt uit de hand ik denk dat europa in zijn oorspronkelijke staat terug gebracht moet worden. Zoiets van sorry we zijn van gedachte veranderd doei en vaarwel.
Leave Roger Verheyen alone!
Suske en Wiske en de ontkennende ouders
De nieuwe Solidariteit is een menigte kansenmensen die een burger lyncht, omdat deze zo brutaal was zijn huis en haard te verdedigen tegen hun gewapende- en ook criminele jeugd.
@waarisdelol | 24-10-11 | 14:09
Waar had die gozer die schroevendraaier voor nodig?
Toch niet om te vragen om een kopje suiker?
@Professor Superhirn | 24-10-11 | 14:12
Vrije meningsuiting, is dat net zoiets als de Vrije School? Een asiel voor idioten, daar komt het op neer.
Minkudo's voor steelmocro's is zo obvieus, dat laat ik graag over aan lieden die niks anders kunnen dan dat.
netuur=natuur, excuus
Onze minister Leers zou zeggen : "foei opa, deze jongeman was een culturele verrijking."
Dat doet anders nooit, echt hij sow lief!
Dreifach hulde voor deze Opa, en nou maar hopen dat ie door vadertje staat voldoende wordt beschermd tegen familiair of anders gelinkt gajes #utopia modus off#
Ben al bang voor moordbericht op Opa.....
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:15
Ziet er wel als een netuurgetrouwe Belg uit.
Bloodzone | 24-10-11 | 14:12
Ik voel een herhaling van 1609 aankomen.
@ Reinaert | 24-10-11 | 13:23
Het grote nadeel is dan echter dat meestal (hier dus niet) de overheid ook nog eens achter jou aan komt.
Nu nog wapens legaliseren, hebben we dat ook meteen gehad.
Suske en Wiske en de stervende steelmocro
-weggejorist-
Was weer zo'n marrokaan met dubbele persoonlijkheid thuis lief en attentvol door de harde hand van pa, daarbuiten tuig van de richel die hele wereld de schuld geeft van zijn klote leven en dus gaat halen wat ie denkt dat het zijne is. al met al lijkt het er dus op dat niet alleen in nederland het thee drinken tot niks lijdt.
Wat betreft die jattende mocro's is er niets nieuws onder de zon.Wel vrij uniek is dat ze tegenwoordig beginnen te krijsen als het mis loopt,geeft niet,is alleen maar een reden temeer om ze massaal het land uit te trappen.
Suske en Wiske en de Dappere Dementerende.
Vlaamse Lente!!
@Skyeisthelimit | 24-10-11 | 14:13
Deze goed?
94.100.122.151/1165600001-1165650000/1...
@SamKoeman | 24-10-11 | 13:30
Zoals Deelder zou zeggen: hij heeft een goed hart, het moest alleen gekookt op z'n rug hangen en zo laag, dat de honden erbij kunnen.
Verheyen, Roger Verheyen. Agent 0032 of Her Majesty's Secret Service. Licensed to Kill.
Opa is een held ! Hadden we maar meer Opa's zoals Roger. Ik denk ik ik m'n bordje 'Hier waakt de hond' ga vervangen door 'Hier waakt een Belgische Opa'. Iemand een goede foto ?
Suske en wiske en de betrapte bontkraag.
@rara | 24-10-11 | 14:11
Nou, ik ken Antwerpen nog vrij goed hoor.
Tholen ligt maar op 1/2 uurtje rijden van Antwerpen en ik heb er nog genoeg vrienden en familie.
Ik kom er dus nog regelmatig.
Dat van die herinnering valt dus wel mee.
-weggejorist-
Deze man paste gewoon netjes de Sharia toe. Wat zeiken die mocro's nou?
{ Hier had uw ondoordachte plempsel kunnen staan }
Leuk om te zien hoe dergelijke topics "het beste in de mens" naar boven halen.
Maar hulde voor de opa hoor. Jammer dat er maar weinig mensen nadenken over de verdere consequenties VOOR opa.
@Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 14:04
Tarnowitz, mijn waarde, ik stelde een normale vraag? Daar hoef je natuurlijk niet op in te gaan. Verder maak ik graag gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting, en ik ben geenszins van plan om onder jouw voorwaarden een metadiscussie te voeren danwel mijn mond te houden.
Even in het algemeen: de reaguurpanelen zijn in eerste instantie bedoeld voor on-topic reacties. Dus daarom nogmaals:
opa +1
steelmocro & begriploze aggresieve randfiguren -1000
En in het bijzonder:
Alle commentaren van Detlev Tarnowitz tot nu toe -6
-weggejorist-
Overigens is die tweede dader ook wel een enorm lafbekje. Je eigen vriend dood op straat achterlaten. Dan ben je echt zelfs maar het laagste morele instinct kwijt.
@luisindepels | 24-10-11 | 14:00
Da's Belgisch, leer je talen.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 14:03
Je bent in een verdedigingskramp geschoten, waarmee je de bestaande problemen ontkent. Antwerpen is al jaren niet meer de stad die jij je herinnert. Het grootste probleem met de huidige situatie is de ontkenning, zoals wij die ook kennen van D66 en PvdA. Doen alsof er niets aan de hand is, totdat het te laat is.
Ik zeg, geef deze man guns and ammo, en laat hij doen wat Gouda en Utrecht niet durven: schoon schip maken, Charles Bronson style.
Het was gelukkiger geweest als de beste man de jongen op een minder dodelijke plek had geraakt. Even uitgaande van het idee dat de man geen getrainde killer is, kun je 't hem echter moeilijk aanrekenen dat hij toevallig de keel heeft geraakt. Waarschijnlijk heeft de man het zelf al moeilijk genoeg met het feit dat hij iemand (ook al was het een bedreigende inbreker) gedood heeft.
De familie gelooft er niets van: Hij gieng koepje suiker vragen...
Allahmaal een hoax dit...... inbrekerT had werkschoenen aan en kan dus helegaar geen Marokkaan zijn...
@bonje | 24-10-11 | 13:55
Dat is het nu net, ze zijn laf.
Één keer een grote bek terug geven en ze zijn pleite. Heb het zelf meegemaakt.
Ok leden, allemaal tientje dokken, kunnen we opa een mooi huisje geven voor hopelijk nog heel veel rustige jaartjes.
Vindefin | 24-10-11 | 14:06 | + 1 -
Haha, ik dacht precies hetzelfde, giro 555 voor deze man en zijn vrouw zodat ze lekker op een Caribisch eilandje de laatste levensfase uit kunnen genieten!!
Verdiend heeft hij het in ieder geval wel.
Al die mensen die boos zijn op die oude man die stak dienen in een detentiekamp gestopt te worden voor nader psychisch onderzoek. Want als je zo gek bent, ben je een gevaar voor de samenleving.
Suske en Wiske en de dode glimjas.
Ik zie geen probleem jongens.
Volgens Mark Rutte mag het, dus wat lullen we nou?
@ uitgeslapen | 24-10-11 | 14:06
Wat moet daar mee dan?
-weggejorist-
-weggejorist-
Ok leden, allemaal tientje dokken, kunnen we opa een mooi huisje geven voor hopelijk nog heel veel rustige jaartjes.
@necrosis | 24-10-11 | 13:54
Waarom zouden die ouders uit Antwerpen klagen over Nederland?
Prof Haarbal | 24-10-11 | 14:03 | + 0 -
Gelijk heb je maar het is wel een feit dat het elke keer om dezelfde groep gaat en dat mag niet ontkent worden door te zeggen dat het niet uit maakt of het een fin, nederlander, aziaat, indiaan of neger was!
@Professor Superhirn | 24-10-11 | 13:59
Moet ik schande roepen? Altijd hetzelfde liedje, dat gaat vervelen. Als jouw superhirn geen metadiscussie aankan, kun je beter je mond houden.
Mijn pa is 86 en is onlangs, in zijn goddamn eigen huis, eveneens beroofd door een stel minderwaardige minderjarige kudtmocro's. Helaas liep dat anders af dan in Belgie. En *uiteraard* kon de politie niets doen, ook al wisten ze wel wie het waarschijnlijk waren. Je kunt je voorstellen dat die Belgische 86-jarige meneer vandaag de held is bij meneer Zout Sr.
@dosis | 24-10-11 | 13:58
De welwillende moslims hebben jarenlang de kans gehad hun mond open te doen doch hebben er in groten getale voor gekozen te zwijgen. Iedere keer wanneer zich er weer het één of ander voordoet blijft het angstvallig stil in liberaal-islamitische hoek.
De onderlinge verbondenheid, de cultuur en de opgelegde sociale druk zijn kennelijk toch relevanter dan de waarheid en de toekomst. Zolang dat zo blijft zal de positie van moslims alleen maar zwakker worden. Welwillend, liberaal of wat dan ook: wie au serieux genomen wenst te worden moet daar ook zelf aan werken.
En. Dat. Gebeurt. Dus. Niet.
Het maakt mij niets uit dat het een Marokkaan is, ook al was het een blanke, een aziaat of een neger, het is je verdiende loon en hoort bij het risico van het vak.
Als die familie nog meer zonen heeft, kunnen ze het misschien bij dezen nog de goede kant opsturen. Succes.
@rara | 24-10-11 | 13:55
Ja hoor.
Maar ik ben er geboren en heb er heel mijn jeugd doorgebracht.
Nooit gehoord dat iemand gedwongen moest verhuizen.
Zelfs in Borgerhout niet.
Dit is iets anders. Hier is een Marokkaanse jongen doodgestoken, door een echte autochtoon nog wel, en dat kan dus niet.
Wanneer stopt deze kutzooi eens godverdomme!!!!!!!!!!!!!!!
Respect voor de oude man, lintje en sleutel van de stad als je het mij vraagt!
Tsja, ook in Belgie wel erg rolbevestigend; Ilyas El-Hassami...
Dus inbreker breekt in, bedreigt bejaarde inwoners, Opa vecht terug, turkje/marokkaantje deaud, vriendjes beaus...?
Tough luck, moet je maar niet inbreken. En het wordt tijd dat die 'vriendjes' van hem ook een flink pak op hun lazer krijgen.
NExT!
Die jongen wilde opa gewoon helpen bij een klusje. En toen wilde opa die jongen gewoon helpen scheren.
Een ongelukkige samenloop, meer niet
Die opa had ik hier twee jaar geleden wel kunnen gebruiken.
Op crimineel vlak was hij wel niet aan zijn proefstuk toe. (Hij zou bij de politie al gekend zijn voor verscheidene soortgelijke feiten.)
"was hij wel niet aan zijn proefstuk"
Wat is dat nou weer voor een zin?
www.gva.be/antwerpen/borgerhout/vader-...
a- Borgerhout heet nu niet voor niets "Borgerocco". Je zal er maar wonen als laatste autochtoon bejaard stel in je eigen huis tussen al die Maroccanen.
b- De oude man heeft de als veelpleger bekendstaande 17-jarige (dus niet 16-jarige) niet gedood maar alleen verwond. Hij is een kilometer verder aan die verwonding bezweken, in de steek gelaten door zijn spitsbroeder. Die is dus schuldig aan het niet verlenen van hulp aan een persoon in nood.
Die jonge inbreker stond "onder toezicht " van de jeugdrechter. Niet voor niets blijkbaar. Zijn oudere broer verklaart op TV-interview dat "hij niet akkoord gaat" met het verweer van de oude man. Je moet maar durven. Had hij beter op zijn broertje gelet, dan was dit niet gebeurd.
@Reinaert | 24-10-11 | 13:53
En daar komt +1 nummer zoveel.
*gestopt is met tellen*
@très cool | 24-10-11 | 13:56
Dat 'ie wegens een simpele inbraak het leven laat is inderdaad tragisch. Maar aan de andere kant ook wel het risico van het vak.
Daarnaast vermoed ik dat deze dader toch al geen neurochirurg in opleiding was dus de maatschappelijke schade lijkt me nou ook weer niet van dien aard dat we hier met z'n allen heel erg rouwig om moeten zijn.
@Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:55
Zou jij misschien even on-topic willen reageren? En even eerlijk toegeven wat jij van het hele geval vindt, in ogenschouw nemende dat dit het zoveelste deel is van het Marokkanen- en Algerijnendrama dat zich in West-Europa afspeelt?
kapotte_stofzuiger | 24-10-11 | 13:53
Slechte dag tot nu toe?
En natuurlijk staat de familie van dit soort tuig weer te janken om het hardst. Zelfkritiek ho maar. Brutaliteit in z'n ergste vorm. En daar gaan we weer met een stille tocht voor een o zo schat van een jongen. Kots.
Reinaert | 24-10-11 | 13:53 |
Je wordt als goedbedoelende moslim tegenwoordig door de overheid in de hoek gedrukt waar zij je hebben wil. Ik zou ook m'n bek niet meer opentrekken.
"Je wil mij vertellen waar ik bij hoor? Prima, dan voer je ook maar het woord."
Binnenkort op de staats-tv: BiZa als spokesperson van Sharia4Holland.
@vip33 | 24-10-11 | 13:37
Dat opa van 86(!), waarschijnlijk in het semi donker, niet zelf is omgelegd maar de Jongen heeft weten te raken vind ik al heel knap. Dan niet zeiken over wáár die hem heeft geraakt...
Opa heeft gelijk. Dit is gewoon zelfverdediging.
1 - 0 voor rechtvaardigheid.
Als ik iemand onuitgenodigd in mijn woning aantref, gaat hij ook zo snel en efficiënt mogelijk liggen. Gewoon om het risico voor mij en de mijnen te beperken. Zolang een inbreker nog beweegt is het niet veilig de politie te bellen.
-weggejorist-
Je bent ook wel een serieuze faalhaas als je je als 17 jarige laat overmeesteren door iemand van 86. Maar toch treurig dat ie dood is, zo jong, dat is altijd een tragedie.
@Che_cuevara | 24-10-11 | 13:31
In beide steden is het gebruikelijk dat buurtbewoners gedwongen moeten verhuizen. Beledigend of niet, het is de waarheid.
-weggejorist-
@Canis Spurcus | 24-10-11 | 13:51
Kijk hier:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/10/...
Ik hoor zo vaak een roep om wraak, als het over criminaliteit gaat. Maar hier niet. Vreemd.
Wat een misselijke figuren die inbrekers, eerst laf mensen overvallen en als deze zich verdedigen hard wegrennen en je vriend! dood achterlaten. Hoe ziek kan je zijn, buiten dat je toch al een zielig figuur bent als inbreker. Sterkte voor het oudere stel dat overvallen is.
@Rikketiktik | 24-10-11 | 13:25
Is dat juist beter of erger?
Wat ben je trouwens een ontzettende laffe angsthaas als je een kilometer moet rennen voor een bevende bejaarde met een mes...
Opa = Eindbaas !
@Korreltje Zout | 24-10-11 | 13:44
De ouders van dergelijke figuren kunnen maar één ding: klagen over Nederland.
Ze zullen nooit denken dat hun lieve zoon in werkelijkheid een inbreker of dief was, dat zou hij namelijk noooooit doen.....
Ter vergelijking: mijn vader dreigde ooit mijn benen te breken als ik iets zou jatten, niet echt subtiel maar het werkte wel.
@gozahtje | 24-10-11 | 13:52
-1 voor gozahtje, die denkt dat hij op dumpert zit
dat denk ik niet aangezien hij gister nog gewoon wou vechten, we worden weer lekker bij de neus genomen.
Hulde voor deze krasse knar die de wereld heeft verlost van een kankergezwel. Ik gun het iedere inbreker om op zo'n wijze aan zijn einde te komen.
@Rafapaz | 24-10-11 | 13:44
Wat is hier nou in Godsnaam stigmatiserend aan?
Mokro speelt voor boefje, Opa houdt niet van boefjes, Mokro dreigt Opa met een schroevendraaier te prikken, Opa denkt 'dat kan ik beter' en prikt met een flink mes.
Dat Opa inderdaad goed raak prikt is waarschijnlijk puur toeval maar toch ook echt Mokro's eigen schuld. Had 'ie z'n huiswerk maar moeten gaan maken bijvoorbeeld, of een andere zinvolle bezigheid moeten zoeken. En ere wie ere toekomt: dit soort 'incidenten' zijn aan de orde van de dag. Wel lopen ze meestal iets anders af, dat dan weer wel: met beurs geslagen bejaarden die hun centjes kwijt zijn als resultaat.
Echt, ik kan geen medelijden hebben met deze dader en ik kan ondertussen ook geen enkel respect meer opbrengen voor deze hele bevolkingsgroep die kennelijk niets anders kan dan met de beschuldigende vinger naar 'de ander' wijzen zonder ook maar één moment zelfstandig na te denken of zelfs de eigen verantwoordelijkheid maar onder ogen te zien.
Schaamtecultuur? Mwoehahaha! Niks schaamte: intimidatie en geweld, dát zijn de grondslagen voor deze zogenaamde cultuur.
Eén ding is zeker: stelen doet'ie nooit meer.
En Nasrdin, met je fucking Gouden Kalf, heb jij ook nog wat te zeggen?
Inbrekers steken altijd +1. Ongeacht waar zij of hun ouders vandaan komen. Je hebt niks te zoeken in andermans huis.
+1 voor Opa.
-1 voor hypokriete mensen die opa aan z'n lot over lieten.
-1 voor jankende ouders die hun kind fatsoenlijk hadden moeten opvoeden!
arme, arme opa, dit mee te moeten maken, sterkte ouwe
Wat een gekunstelde commotie hier weer omdat het geen roomblanke Belg was! Joris heeft weer veel werk te doen, maar ook geen wonder bij de opmerkingen van sommige weekdieren hier. Bah!
Zelfverdediging; dat zouden meer mensen moeten doen.
Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:39
En wie zeggen precies wat jij beweert?
@ Creaguurder | 24-10-11 | 13:47 Het is echt ongelooflijk he?
Ach het waren weer cultuurverrijkers overal waar dat volk zit stelen ze, overvallen ze, plegen ze geweld, zijn ze lastig... (ja MDI dat zijn gewoon de feiten dus fuuk jouw) wanneer gaat men nu een stappen ondernemen om deze mensen de EU uit te zetten...
@necrosis | 24-10-11 | 13:43
In Antwerpen hebben ze nu al een anti islam tram rondrijden.
www.margro.nl/nieuw/tram.png
von Krankenhausen goed lezen was een ander gevalletje.
Laat ik het dan aldus verwoorden: ik kan het begrijpen dat als je meerdere malen wordt overvallen door jongens van Noord-Afrikaanse afkomst - en je tenslotte ook nog eens wordt bedreigd met een schroevendraaier - de maat vol kan zijn en dat je jezelf verdedigt met een mes. Met noodlottige gevolgen voor de jonge crimineel. Dat vervolgens familie en vrienden van de crimineel zo boos zijn dat nota bene deze oude man met zijn vrouw moet onderduiken, zegt wel iets van de staat van het land België. (ik schrijf hier België, maar hier had ook de woorden Frankrijk of Nederland kunnen staan)
In het filmpje wordt gezegd dat de twee jongens vluchtten nadat een van hen werd gestoken. Pas een kilometer verderop is de dader in elkaar gezakt en door zijn kompaan voor dood achtergelaten.
Iets in mij zegt dat het knaapje nog had kunnen leven als kompaan een ambulance had gebeld. En ze hadden niet eerst een kilometer moeten rennen, maar juist een stabiele positie innemen en proberen de wond dicht te houden.
Maar ja, dat heb ik geleerd als dienstplichtige.
Hulde voor Opa, deze man verdient een lintje.
Opa is erelid van #OccupyMyBelongings. Grote held!
@Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:42
Jammer, ik vind een actie in 'the heat of the moment' wel even op een ander niveau staan, dan een vernederende wraakactie.
.. En de marokaantjes, staan lekker weer alleen met Initialen in de media.
En de bedreigde opa, met volledige naam, volledige achternaam en zelfs straat, adres en stadsnaam.
@harry pikkel | 24-10-11 | 13:41
Ik sta veels teveel in de plus.
In Borgerhout nemen de alochtonen het de belgische (vooral ouderen)bevolking kwalijk dat ze met hun rijkdom pronken. (juwelen, auto's etc) Ze vinden dat het dan je eigen schuld is als je beroofd wordt. Leer mij B'hout kennen.....
@Creaguurder | 24-10-11 | 13:41
Wie zegt dat ze hem wilden vermoorden? En sinds wanneer is wraakzucht niet legitiem?
Het wordt tijd voor een vakbond voor inbrekers. Het geweld op de werkvloer moet dringend een halt worden toegeroepen!!
@Gootbalkoning | 24-10-11 | 13:40
Dat is niet gek in een samenleving waarbij zo de nadruk ligt op geweld door een specifieke minderheid. Ongeacht of dit beeld terecht is of niet, samen met het slappe overheidsbeleid omtrend dit beeld zal er dus iets broeien onder de mensen die zich niet in die minderheid bevinden.
Gelukkig niet in Nederland. Dan was de opa door het slijk gehaald door DWDD en P&W.
Ik ben er al een poos niet meer geweest, maar kennissen hadden al verteld hoe verpest Antwerpen is door criminele allochtonen. (Net als de Nederlandse steden helaas..). Bericht komt dus niet als een verrassing.
"Desnoods halen we het nieuws uit het buitenland, als we maar kunnen blijven stigmatiseren"
De reactie van de ouders geeft mooi aan hoe ziek die Marokkaanse cultuur is: kinderen zijn voor ze het huis uit gaan al misdadiger, ouders hebben geen flauw idee wat de kinderen zoal doen, nemen geen verantwoordelijkheid, en ontkennen doodleuk. Minderwaardig, dat is het woord dat hier het best bij past.
rooiebosduivel | 24-10-11 | 13:36
Volgens translate.google moet dat klinken als:
" Telful hawa ila hya elushur " maar het is toepasselijker Nelson van de Simpsons hier te citeren..
-weggejorist-
jammer dat Anil R in de gevangenis zat, die was erwel tussen gesprongen.
mooichapeau, weg met dat volk de 100e graad bloedverwant, is inteelt opgeruimd.
Gootbalkoning | 24-10-11 | 13:40: goeie film is dat, dank voor de filmtip.
Ineens weet je het, je neemt een volwassen Varken als huisdier.
Iemand die weet hoe groot en sterk een volwassen Varken is (inclusief standaard bijtmateriaal) zal het niet in zijn hoofd halen om bij me in te breken.
En en standbeeld voor opa, uiteraard!
Het filmpje zegt meerdere malen '16-jarige jongen'. Maar hulde voor Roger! Neem die man in bescherming, er staan al honderden hersenloze noord Afrikanen klaar dus blijkbaar, en hij kan ze niet allemaal tegelijk aan.
René40181216 | 24-10-11 | 13:40 | + 0 -
Helaas raakt hij hem in de keel en steeldief gaat dood ??????????
Zie niet in wat hier helaas aan is.
De rebellen in Libie zijn met keelsteken helden geworden.
Vlamingen zijn politiek correcte lafbekken. Door 9-11, de moord op van Gogh en dankzij Pim Fortuyn is de discussie over de multi kul in Nederland allang op gang gekomen. Die Belgen zitten nu ook met de sharia4belgium haatbaarden in hun maag, het topje van de extremistische ijsberg. Dan nog maar te zwijgen over een stad als Antwerpen waar het import tuig regeert.
@kapotte_stofzuiger | 24-10-11 | 13:39
Ik meen het. Ik ben nog steeds verbaasd over de verontwaardiging over dat penetratiefilmpje van Gaddafi.
Quote van de papa van "het slachtoffer"
Wat er precies met zijn zoon is gebeurd, wist Driss E.H. gisteravond nog niet. Het enige wat vaststaat, is dat de jongen dood is. Ik ben er kapot van, reageerde Driss. Ik weet niet wat daar is gebeurd of waarom mijn zoon daar was. Ik weet alleen dat ik mijn zoon kwijt ben. Hij was een jongen met een goed hart. Hij had altijd een lach op zijn gezicht.
Bron: GVA.
Die lach is nu wel een mislukte Siciliaanse stropdas geworden.
@Fopspeen | 24-10-11 | 13:38
Jij bent nog nooit in Borgerhout geweest hé?
Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:39
Ik mag hopen dat je het verschil in situatie wel weet?
Khadaffie werd weerloos gemolesteerd.
Deze opa werd aangevallen door 2 smerige misdadigers die hem wilden vermoorden en zijn vrouw ook en er met buit vandooor gaan.
Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:39
Jij gaat ook voor de tweede plek in het kuddoklassement?
Geef die man een lintje...
Vader: "Ik weet niet waarom mijn zoon daar was"
Politie: "Zoon is gekend voor verscheidene soortgelijke feiten"
www.gva.be/antwerpen/borgerhout/vader-...
Een hoog "Falling Down"-gehalte, zowel het voorval zelf als de reacties. En zoals we in die film warme gevoelens koesteren voor het personage van Michael Douglas, krijgt ook deze Belgische "angry white man" een heldenonthaal. Niets mis mee, zolang de bloeddorst in de media niet teveel gaat overheersen.
Tsja, die rifmakaken zijn geen haar beter dan het barbaarse volk in Noord-Afrika dat alle Geneefse conventies aan de laars lapt en gevangenen zonder proces lyncht. En vervolgens allah oe-akbarrr roepen en een shariastaat oprichten.
Hier ter plekke in West-Europa doen ze hetzelfde als ze kans krijgen, wetende dat een zichzelf verdedigende opa niet zal worden bijgestaan door woedende familieleden, maar (op z'n best) door een handvol politieagenten. In afwachting van zijn voorarrest, welteverstaan.
Deze samenleving reageert vooralsnog onthutsend en misselijkmakend zwak op de criminele rifmakaken zoals die in dat Vlaamse filmpje.
17 jarige steeldiefmarokkaan maakt hele stomme keuze om in te breken bij een bejaarde die duidelijk heel erg zat is dat hij overvallen wordt. Opa laat zich niet intimideren en maakt steekbeweging naar steeldief. Helaas raakt hij hem in de keel en steeldief gaat dood. Volgens mij was dat ook weer niet de bedoeling van opa Chuck. Drama voor opa, drama voor steeldief. Familie van steeldief doet heel hard rascisme roepen en maken zich daarbij onstervelijk (/seth) belachelijk. Reaguurders doen heel hard WHARGARBLL ... marokkanen.... WHARGARBLL en maken zich eveneens onstervelijk (/zucht) belachelijk.
Death Wish 6??
@Detlev Tarnowitz | 24-10-11 | 13:39
LOL @ sarcasme
@ rooiebosduivel | 24-10-11 | 13:36
"Moge Allah jouw snor afscheren" is de Arabische variant.
en allemaal geleerd van jo bonte!
We denken hier toch niet zwart/wit, ofwel?
Mes, steek, pijn. Ik weet wel welke kant ik sta.
''De man stak de inbreker van Marokkaanse afkomst in de keel.''
Vreselijk. Dat kan écht niet hoor. Écht niet! Bah! Hoe kun je dat nou doen? Wat walg ik van die mensen die altijd maar minderheden aanpakken.
De achterlijkheid viert weer hoogtij in de panelen. Als Gaddafi een stok in z'n reet krijgt, dan luidt het commentaar: barbaarse zandapen. Als een Marokkaanse inbreker een mes in z'n keel krijgt, dan is het een heldendaad.
Borgerhout in rep en roer, die gasten verliezen alle realiteitszin uit het oog! Als deze persoon niet had ingebroken had hij nog geleeft! Dus deze persoon is slachtoffer van zijn eigen daad!
Voor de duiding: Borgerhout is zeg maar het Gouda van Antwerpen.
Schattig toch dat soort ontkenningsculturen? Eigenlijk moet er een grote rol prikkeldraad omheen en dan moet het geobserveerd en bestudeerd worden. Het liefst zo lang mogelijk opdat wij er voldoende kennis over op doen om onze multiculturele samenleving tot een succes te maken.
Dit www.westonline.nl/nieuws/bejaarde-vrou... gebeurt er als je niets doet.
@AmericanDad | 24-10-11 | 13:35
Dit gebeurde in België, en daar werkt het toch iets anders dan hier.
Deze opa wordt hier echt niet voor veroordeelt.
@Pieter°XX | 24-10-11 | 13:36
een dode fin is automatisch plus 1?
Welkom in de EU mensen, wen er maar aan,
En weeh je gebeente als je als ongelovige blanke hond jezelf en je vrouw durf te verdedigen tegen gore misdadigers die jou en je vrouw dood willen maken en bestelen van alles wat je hebt.
Smerig stel marrokanen, smeerlappen zijn het, meteen weer dreigen met geweld en schreeuwen terwijl ze zelf de misdaden begaan.
Ziek wordt je van die mensen.
Lang leve de multiculturele samenleving
@Larevenge
"ies diskriminatie" dat die gasten alleen niet-Marokkaanse opa's overvallen. Respect voor ouderen is volgens mij hoog in die gemeenschap, maar dat geldt natuurlijk alleen voor Marokkaanse opa's.
Hij had hem natuurlijk beter in z'n been kunnen steken, in z'n hals gaat veels te ver.
Maar dat die hele gemeenschap eens de hand in eigen boezem steekt, natuurlijk niet. Integreren doe je met een schroevendraaier en als t mis gaat, hebben hunnie schuld. Wie veroorzaakt hier nu het wij-zij denken?!
-weggejorist-
Dooie was al bekende van de politie, dus z'n paps wil gewoon de waarheid niet toegeven.
Hey Geenstijl, doe es dubbelchecken?
De Azijnbode mag dan wel verkeerd zijn, zoals in het filmpje wordt gezegd: dadert is 16, Roger is 84.
Het zijn misschien maar details in het artikel, maar toch.
Kudt marokaan dacht een makkelijk (bejaard) slachtoffer uit gekozen te hebben. Jammer dan, het recht zegevierd hier gewoon. *wachten doet op rellende mede kudt marokanen die nu 'ies diskriminasie' gaan schreeuwen en de man met de dood gaan bedreigen*
heet zo iets niet boontje komt om zijn loontje, of is dat spreekwoord nog niet in het Arabisch vertaald
Marrokkaan of niet, blij dat de wereld weer een kansenjongere lichter is. Toedeledokie en tot ziens.
Totaal misplaatste VK bash, ik haal er niets stigmatiserends of andersoortige beeldvorming uit.
Hulde voor opa.
De Marokkaanse gemeenschap zal zich diep schamen, en de opa een bloemetje sturen, met excuses. Verder is de Marokkaanse gemeenschap druk met het steunen van de ouders.
Nee maar, was het een Marokkaan?!? Goh, dat had ik niet verwacht! *zeer geschokt*
-weggejorist-
Risico van het vak..
-weggejorist-
@Castle Bravo | 24-10-11 | 13:34: flink doorneuken is het devies.
Ben benieuwd wat de situatie was als dit in Marokko had gebeurd. Dan kreeg opa waarschijnlijk een helden status.
-weggejorist-
-weggejorist-
Wat is er precies mis met dit artikel? Volgens mij wordt hier gewoon objectief verslag gedaan van de gebeurtenissen en is het meneer Quid die desondanks een sneer moet maken omdat het een 'linkse' krant is. OT: Tragisch, maar dit soort dingen kunnen in paniek of woede gebeuren als je in je eigen huis wordt bedreigt!
Ik wil ook opa worden!
Prik m aan ouwe! +2
Mooi! Who's next? Blijf met je poten van andermans spullen af, of sta in voor de gevolgen.
De meest effectieve bijdrage tot nu toe aan het hoogdringend duidelijk maken dat er ook aan het overvallen van hoogbejaarden nog een klein restrisico kleeft.
Ze moesten eens weten hoe ze in Marokko met inbrekers omgaan , laat staan met een inbreker op heterdaad .
Ik zie niet wat de Volkskrant hier verkeerd doet. Ik lees het bericht en kom niet tot een ander beeld.
@SamKoeman | 24-10-11 | 13:30
Een goed hart als donor wellicht. Ze spreken vaak nogal gebrekkig.
standbeeld opa op graf dooie steeldief
Da's het risico van het "vak" Inbreken.
Soms val je te pletter of kom je iemand tegen die wel zijn eigendommen beschermt.
Dat de familie van het zielige omgekomen inbrekertje het zaakje niet gelooft geen alleen maar aan hoe weinig ze afweten wat hun kroost afspookt.
Het moet vreselijk zijn je kind te verliezen. Ik moet er in ieder geval niet aan denken dat ik mijn zoon zou moeten begraven.
Maar als hij zou zijn omgekomen tijdens een overval, dan zou ik dat alleen mezelf kunnen verwijten.
Opa +1
-1 Marokkaan = +veel
Krijgen we straks ook weer een stille tocht, waarbij snikkende marokkaanse medejongeren vertellen dat het toch zo'n lieve jingen was, een voorbeeld voor hen allen?
Zoals bij recidivistisch gewelddadig overvallertje Ali el Bejatti?
Zo lang marokkanen weigeren om de problemen binnen hun groepering serieus te nemen en aan te pakken, maar het in plaats daarvan stelselmatig aan "invloeden van buitenaf"(lees: Nederlanders, joden, ongelovigen, racisme, dieskriemenasie, "armoe" etc)) blijven wijten, worden de tegenstellingen alleen maar groter.
@rara | 24-10-11 | 13:22
Antwerpen vergelijken met Utrecht is een grove belediging voor Antwerpen.
+1 voor charles bronson
@vetkleppert | 24-10-11 | 13:28
Zelfkritiek staat tot de Marokkaanse cultuur, als integriteit staat tot PvdA-bestuurders.
Typisch dat men weer verontwaardigd is en geen oog heeft voor het eigen aandeel in dit zoveelste incident... Het ligt altijd aan een ander, terwijl dit soort praktijken in het thuisland aan de orde van de dag zijn. Wie zo reageert is een parasiet over de rug van het eigen kind.
@Freddie Stobart | 24-10-11 | 13:29
Een Marokkaan zonder strafblad zit meestal nog in z'n moeder. Of de politie was te druk met flitsen, dat kan ook.
Roger is een held.
Zeker om dit in "Borgerokko" te doen.
Gelukkig wordt je in België hier niet voor aangehouden want dit is wettelijke zelfverdediging en dat mag daar.
En heel verstandig van die man om een veilig heenkomen te zoeken want Borgerhout is zowat de grootste verzamelplaats van Marokkanen in Antwerpen.
een 86-jarige man beroven, wat een held...
Voor nogal wat Antwerpenaren is dat Borgerokko ipv Borgerhout.
Volgens de Belgische krant 'de Standaard' stond de inbreker onder toezicht van de jeugdrechter. www.standaard.be/artikel/detail.aspx?a... En de ouders maar beweren dat het kind zo'n goed hart had.
Is er al een stille tocht met windlichtjes en kaarsen voor die mocro georganiseerd?
-weggejorist-
Als dit de standaard reactie zou zijn op inbrekers, tasjesrovers, e.d., zouden er misschien een aantal (ook onschuldige) slachtoffers vallen, maar 99% van de crimineeltjes zou zich nog wel eens achter de oren krabben alvorens tot actie over te gaan!
En bij opa aan de deur staat nu genoeg politie omdat er wordt gevreesd voor rellen .
-weggejorist-
-weggejorist-
Tsja, in het artikel geven ze aan dat de overval uit de hand is gelopen, sinds wanneer kan een crimineel feit dan NIET 'uit de hand' lopen?
Inbrekers en overvallers zijn toch echt op risico bezig. Dat kans dat iemand je probeert tegen te werken wordt tegenwoordig gelukkig steeds groter.
En wederom schamen de schaamteculturelen zich niet.
Volgens het eerste bericht in de GVA waren de inbrekers met zijn tweeën. Dus nog +1000 erbij voor opa.
Prima ouwe knakker. Die finnen moeten eens de straat op als er 1 uit hun gemeenschap iets crimineels doet.
Dan kun je spreken van een permanente Occupy beweging...... of was dat al zo?
@Kapotte Stofzuiger: Ach ach, wat naief. In België zijn ze nog veel meer onderworpen aan de Kolonisator dan hier! Daar is politiek correct nog orthodox zoals het bij ons in de jaren 90 was. Marokanen-probleem is daar ook vele malen groter en dat zegt wat.
-weggejorist-
Opa +1 en standbeeld
Even tegen de verkeerde opa opgelopen.
Lekker net goed, zeg ik ondertussen na het zoveelste "incident".
Net zoals bij "Epic beard man"! knowyourmeme.com/memes/epic-beard-man#...
Hoe typerend voor zo'n plaatstelijke Marokaanse gemeenschap, ies diskriminatie, want opa zou namelijk de blanke inbreker onthaald hebben met een kop koffie, lekkere ontbijtkoek en zelfs de kluis geopend hebben.
Wat hebben dergelijke gemeenschappen toch een bord voor hun kop. En wordt de mededader nou ook onthaald als grote held, als slachtoffer? Hij ging er immers heel heldhaftig ervandoor toen zijn maat instortte, liever niet een paar dagen in de cel dan een levende maat toch?
Is alweer wat geleden maar deze opa is een held. Risico van het vak voor alle boefjes vind ik.
-weggejorist-
Gelukkig kan dat kansenkind geen inbraken meer plegen. Totaal geen medelijden met dat jochie en nog minder met zijn familie. Niet inbreken betekent geen risico. Eigen schuld dikke buld.
BReek voor de gein eens in bij een Marokkaanse familie. Daar word je doodgeschopt in plaats van doodgestoken.
Als kwam die 17-jarige gast uit Eskimoland, ik blijf van mening dat die ouders, familie en vrienden zich kapot moeten schamen. Aub 3 strikes = out!
-weggejorist-
Opa is te ver gegaan en het boefje ook. Alleen het boefje koos ervoor om te ver te gaan en bij opa is het waarschijnlijk een beetje uit de hand gelopen.
Hartstikke goede actie. Hulde aan opa.
EBM 2.0?
Held!
Hulde voor opa!
Die dekselse loktakjes ook.
Geen enkele Marokkaan draagt een schroevendraaier bij zich omdat 'ie toevallig wat klusjes bij die aardige bejaarde buurman wil gaan doen. Dat weet een kind.
De Marokkaanse gemeenschap moet zich dus vooral gedeisd houden, het is een incident in een schier eindeloze rij incidenten en van zelfreinigend vermogen is wederom weer geen spoor te bekennen.
En hulde voor Opa natuurlijk. Kan de overheid je niet beschermen dan bescherm je je maar zelf. Well done!
Doordenker:opa woont in de Vooruitzichtstraat.
-weggejorist-
Risico van het vak als je de steeldief uit gaat hangen.
-weggejorist-
Ik koester ook een gezond wantrouwen richting de staat.
Antwerpen is het Utrecht van Belgie.
Zo rolt Roger gewoon.
Zouden meer mensen moeten doen.
+1 voor opa!!
Epic beard guy strikes again?
Held.
Standbeeld. voor die krasse knar!
Deze opa is een held op zijn oude dag. Hulde voor deze man.
"En het was zo'n goede jongen."
Wat denkt u Johnny, 2 keer advertentie-inkomsten op 1 onderwerp?
Vooruit, hier mijn PowNed reaguursel:
'Hulde! Held!
Godzijdank in België, dus geen D66-rechter die de bejaarde man gaat veroordelen.'
REAGEER OOK