Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eurodebat: kijk de PVV en PvdA eens gedogen

bassiehof100.jpgHistorisch moment gisteren: voor het eerst sinds 1918 kwam de Kamer bijeen op een zaterdag. Het had nog iconischer kunnen worden: GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap had een bondje gesloten met de PvdA en D66. Er werd geschorst, ze gingen vergaderen, er kwamen heftige moties. De ballen van de premier lagen plotsklaps serieus op het Hakblok van de Historie. Maar de klap kwam toch niet. Sterker nog, de oppositie liet de kans om het kabinet in de problemen te brengen, liggen. Het debat kort samengevat: De oppositie trok een grote broek aan, daarna weer uit en nu gaan we 200 miljard euro aan de Griek geven. Eerst enige credits voor premier Rutte. In eerste instantie wees hij alle moties van de oppositie onder aanvoering van Jolande Sap in niet mis te verstane woorden af, vervolgens – na even de stemming in de Nationale Vergaderzaal gepeild te hebben - bond hij weer in. Politiek slim: zeker. Geloofwaardig: Hmmmtja. Enfin, waarom was Sap in eerste instantie zo goed bezig? Omdat ze aan de haal ging met een klein maar aardig puntje uit het debat: de rol van de banken. Sap wilde dat het nuts-aspect (uw lopende rekening, lening en hypotheek) gesplitst zou worden van het zakenaspect (investmentbanking). Rutte keerde zich direct tegen de motie: dat zou hij vandaag tegenover zijn Europese collega’s niet kunnen verdedigen en was ook niet in het belang van het land. Er kwam een derde termijn. Sap had de motie ‘aangescherpt’ naar eigen zeggen. De banken hoefden niet meer gesplitst te worden maar de twee activiteiten moesten ‘onderscheiden worden’. Maar banken ‘splitsen’ is hervorming, ‘onderscheiden’ is echter een stickertje plakken. Dat vond Rutte ook. SP-Kamerlid Paulus Jansen merkte op Twitter dan ook zeer terecht op dat het ‘aanscherpen’ van GroenLinks opeens een hele nieuwe invulling kreeg. Wat ons brengt op de PvdA. Dankzij een vorig jaar uitgelekt strategiedocument van de PvdA weten we dat de sociaal-democraten het huidige kabinet een dolkstoot zullen toedienen wanneer de mogelijkheid zich aandient. Of zoals de partij het zelf verwoordt: “Slechts in die situaties waarin zich een serieuze kans voordoet de stabiliteit van de coalitie te ondermijnen, kan die opportuniteit voorrang krijgen boven consistent, geloofwaardig optreden.” Dit was dat moment. En toch gebeurde Het niet. De PvdA is nu eenmaal erg pro-Europa. Daarom was de ketelmuziek van Ronald Plasterk gratuit. ‘Waarom trekt u de stekker niet uit dit kabinet als u het allemaal zo kut vindt?’ (ik parafraseer) wilde Plasterk van PVV-woordvoerder Teun van Dijck weten. Tony Saxofony (hij zit in een bandje moet u weten) repliceerde ongenadig: “We kunnen het allebei stoppen en we doen het allebei niet” It takes two to tango maar Plasterk droop af. Dat moment ziet u hier, klik klik op Van Dijck in de eerste termijn. Een goede kluis open je met twee sleutels. De PVV heeft de ene sleutel, de PvdA de andere. Het wordt steeds duidelijker dat de ware gedoogpartijen van dit kabinet de PvdA en de PVV zijn. Wilders komt nu makkelijk weg omdat de PvdA de kastanjes uit het vuur haalt. Ondertussen gaan er binnenkort weer miljarden Europees belastinggeld naar de Griek. Het is een malle toestand met al die gedoogpartijen.

Reaguursels

Inloggen

Alles hierboven: blablabla
Ondertussen verandert er door alle blablabla hierboven: niets
Op de schaal van zinloosheid staat het blabla op: 10 (zinloos)
Ik maak mij er niet meer druk over, heb toch geen zak te zeggen dus ze kunnen van mij allemaal doodvallen. Zie wel wat er van komt, en nu ga ik een online spelletje spelen. :-)

ZwarteDag | 23-10-11 | 23:32

Ja PVDA en PVV. De eerste partij probeert van dit rampen kabinet nog wat fatsoenlijks te maken. De PVV daarentegen zoals ons ALLEN bekend wil niks kan niks en schreeuwt van alles puur om de VVD uit de wind te houden.

En trutte en minister the joker ons maar laten naaien op de eurotop.

Godisvoordedomme | 23-10-11 | 23:22

Voor een ieder die roept dat we veul geld aan europa verdienen.
Deden we dat daarvoor niet dan.?

lidlbier | 23-10-11 | 19:00

@ michello | 23-10-11 | 11:33 Dingflofbips...
Je kan er nog om lachen maar het is intussen wel: Dongplopaars.

Treurig varken | 23-10-11 | 18:55

alles is weer koek en ei, ja en amen, ff doorlopen mensen, we gaan omdat we geen ruggengraagt hebben, lekker betalen aan de grieken omdat die zo zielig zijn en geen toekomst hebben. laten ze Turken aanvallen dan heb je een win-win situatie veel doden en het worden er vanzelf minder. geld raakt toch op en wij hoesten de boel weer op. wat een zieke wereld is de boel toch geworden na de euro!

skaik | 23-10-11 | 18:05

De PVDA doet waar het goed in is en al 40 jaar vol overtuiging doet; ons zuurverdiende geld met miljarden tegelijk verkwanselen en uitstrooien.

Rest In Privacy | 23-10-11 | 18:04

Wat is er met de duim van Plasterk aan de hand? Zo'n vreemde hoek zie je zelden....

Stands With a Fist | 23-10-11 | 17:55

2Nicknames | 23-10-11 | 15:22 | + 0 -
ook ik ben een groot voorstander van zelf de pensioenen beheren. Weg met een verplicht pensioenfonds als je in een bepaalde branche werkzaam bent. gewoon het werkgeversdeel bij de loon uitbetalen en dan zelf kijken of je het bij een pensioenfonds naar eigen keuze onder brengt of dat je er een leuke spaarrekening mee opent.
Over de eerste pensioenen heb ik mij niet verdiept, dat zal ik eerlijk toegeven. Ik durf dus niet te zeggen of die zijn voortgekomen uit eigen "spaar"geld of, net als de aow, door de volgende generatie betaald zijn.

swift1.6 | 23-10-11 | 17:33

De PvdA heeft helemaal geen sleutel. In welke coalitie denkt de PvdA nu ooit nog een rol te kunnen gaan spelen dan? Een minderheids kabinet met de eurosceptische SP-hippies zeker. Een hoop misplaatste zelfoverschatting is wat ze hebben.
De PvdA is slechts nog de onderdanige bitch van Rutte.
En Rutte is de bitch van Wilders en andersom.
.
Trek die stekker er dan uit met je grote opstandige muil, BIATCH!

nedertokkie | 23-10-11 | 16:53

Het gaat allang niet meer om Griekenland. Als Italie/Spanje aan de beurt komen (bijna onvermijdbaar zoals het nu gaat) dan is het niet een met door fraude toegelaten landje maar dan hebben we het over kernlanden van de EU.
Als EU uit elkaar valt dan realiseert Wilders niet alleen zijn anti-EU droom, maar door de economische malaise-tsunami die dan volgt levert hem ook nog eens verse grondtroepen. Win-Win voor de PVV. Min-Min voor het volk daarentegen.

marxistje | 23-10-11 | 16:28

-weggejorist-

vvt349 | 23-10-11 | 16:16

Van Dijck slaat de spijker op zijn kop!

de euro middenweg | 23-10-11 | 15:27

swift1.6 | 23-10-11 | 15:11
Laat mij gewoon mijn centjes zelf beheren en in mijn eigen pensioen voorzien... dan hou ik in ieder geval meer over dan niets...
De discussie over wie betaald voor het pensioen van de huidige generatie is een leuke..... iets om over na te denken: wie heeft betaald voor de eerste pensioengangers?

2Nicknames | 23-10-11 | 15:22

Voor het eerst sinds lange tijd op Geen Stijl een stukje over ondermeer de PVDA met realiteitszin, een voldoende voor Bas Paternotte.

Echter de zin waarin hij schrijft dat Wilders makkelijk weg komt omdat de PVDA de kastanjes uit het vuur haalt ligt denk ik toch iets anders.

Persoonlijk denk ik dat zowel PVDA en PVV alle twee denken > wij willen niet de zwarte piet toegespeeld krijgen als het kabinet valt.

Als door toedoen van PVDA of PVV deze coalitie valt zal bij nieuwe verkiezingen flink nadelig zijn.

En dat is de Pest, zowel in Nederland als in Europa dat men altijd bij het nemen van beslissingen bij aankomende of eventuele verkiezingen de belangen van hun eigen achterban of politieke partij zwaarder laten wegen dan het lands of Europees belang.
Vanwege de daarop volgende stroperigheid bij het nemen van beslissingen door Politici is het ook niet raar dat ze niet langer serieus worden genomen.

herodus | 23-10-11 | 15:19

2Nicknames | 23-10-11 | 14:46 | + 0 -
laat ik het anders formuleren:
Je betaalt nu (verplicht) zelf geld in de hoop daar straks pensioen van te krijgen.
Dat de regeringen en de grote financiele meneren het verneuken, is een ander verhaal.

swift1.6 | 23-10-11 | 15:11

swift1.6 | 23-10-11 | 13:48
Dat gaan we dan nog eens zien over 20 jaar....
Ben bang van niet....

2Nicknames | 23-10-11 | 14:46

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 13:21
Het noodfonds is ook al leeg heur. Er zingen al bedragen van ruim 400 miljard rond om Griekenland te redden.

La Vie En Rose | 23-10-11 | 14:39

@Kiboko | 23-10-11 | 14:18
Begrippen als Rechts en Links dekken de lading allang niet meer. De PvdA doet nog alsof ze een arbeiderspartij is, maar is dat allang niet meer met al die grootgraaiers in de eigen gelederen.
Groenlinks is visch noch vleesch, D66 is verworden tot een populistische partij die nog nooit iets van haar programma verwezenlijkt heeft en zowel de VVD en het CDA bestaan uit een rechter- en linkervleugel. De SP is nog de enige linkse partij die haar principes niet verkwanseld heeft. Daar kan ik dan nog respect voor op brengen. De PvdA, GL en D66 kunnen gewoon weg en het CDA ook.

La Vie En Rose | 23-10-11 | 14:38

@kiboko
JA!

lidlbier | 23-10-11 | 14:33

Bij elke excecutieverkoop van huizen dient het object eerst aan de staat aangeboden te worden waarna deze het weer kan verhuren evt aan de schuldenaar.
Schuld blijft staan, probleem word niet verplaatst hypotheeknemer blijft verantwoordelijk, aflossen tot laatste cent met behoud van woonruimte incl optie terugkopen.

lidlbier | 23-10-11 | 14:28

Kunnen we de nutsbanken dan niet beter gewoon nationaliseren en de hypotheken en spaargelden voorzien van normale renten? De winsten gaan dan naar de overheid en de lasten lees belastingen kunnen omlaag.

Kiboko | 23-10-11 | 14:32

@zdev |23-10-11|14:27|
Amen to that.

lidlbier | 23-10-11 | 14:32

Bij elke excecutieverkoop van huizen dient het object eerst aan de staat aangeboden te worden waarna deze het weer kan verhuren evt aan de schuldenaar.
Schuld blijft staan, probleem word niet verplaatst hypotheeknemer blijft verantwoordelijk, aflossen tot laatste cent met behoud van woonruimte incl optie terugkopen.

lidlbier | 23-10-11 | 14:28

Het enige waar Nederland beter in is dan Griekenland is belasting innen.
Voor de rest maakt onze overheid er net zo'n teringbende van.
Staatsschuld-a-gogo!

ZDEV | 23-10-11 | 14:27

@K.Zwellever | 23-10-11 | 14:05
Ik begrijp dat de druiven zuur zijn voor PvdA, GL, VVD, CDA en D66 stemmers die dankzij hun eurofiele partijen zich groen en geel gaan betalen en niet alleen zij, maar wij allemaal, aan het realiseren van een sprookje dat mede dankzij dié partijen is geëindigd in een nachtmerrie.

Alle lof voor de PVV en de SP, die helemaal niet huilend onder de tafel wegkruipen, maar kunnen rekenen op een enorme zetelwinst, omdat zij ons niet hebben uitgeleverd aan het moloch van een EU en EP met parlementariërs die 10.000,-- euro per maand verdienen.

Voorlopig zie ik alleen maar jankende voormannen bij de PvdA, Groenlinks en D66 die maar naar de PVV blijven wijzen, terwijl ZIJ ermee akkoord gaan dat die miljarden door hun eigen achterbannen zal moeten worden opgehoest.

La Vie En Rose | 23-10-11 | 14:25

Excuseer, bedoeld als reactie op:
GaatDeGoedeKantOp | 23-10-11 | 13:00

WirMachenMusik | 23-10-11 | 14:25

Op straat demonstreren is misschien nog wel een effectieve vorm van verzet in een land met meer dan 50% analfabeten, maar hier is wat nu op GS en andere megablogs gebeurt veel effectiever.
Dat wil zeggen, we zijn goed op weg met het afbreken en vervangen van de 'culturele hegemonie' van de achterban van PvdA/GL/D66 plus de meedeinende dissidenten-achterban van VVD en CDA.
Zonder de die hegemonie van het postmoderne intellectualisme te vervangen door die van het 'gezond verstand' is iedere revolutie bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

WirMachenMusik | 23-10-11 | 14:21

Dus de schuld ligt bij Rechts en Links, op de SP en de PVV na.

La Vie En Rose | 23-10-11 | 14:11

Daar zijn we het dan over eens.
Ik moet wel opmerken dat het in mijn ogen meer rechts dan links is want behalve de PvdA is er in dit rijtje geen echt linkse partij meer.
Voor mij zijn D66 en Groen links geen linkse partijen meer gezien hun standpunten bij bijv. ontslagrecht en WW aanpassing.

Kiboko | 23-10-11 | 14:18

@Kiboko | 23-10-11 | 13:29
Geloel! Afspraken zijn afspraken. Die staan in het gedoogakkoord. Wanneer de coalitie zich niet aan die afspraken houdt, trekt Geert de stekker eruit en visa versa. Daarvan is hier geen sprake.

Dat er miljarden naar Griekenland gaan hebben wij te danken aan de VVD, CDA, PvdA, D66 en Groenlinks. Deze partijen hebben ons besodemieterd door Griekenland toe te laten tot de EU, terwijl ze toen al wisten dat Griekenland niet aan de voorwaarde voldeed.

Daarnaast hebben zij, na het referendum over meer bevoegdheden voor het EP, dat een duidelijk nee liet zien, het referendum afgeschaft, het verdrag van Lissabon ietwat aangepast, en door onze strot geduwd.

Maar bovenal zij bovengenoemde partijen mede schuldig aan de huidige situatie omdat zij hebben nagelaten om landen die niet meer voldeden aan de EU-normen geen sancties op te leggen of uit de EU te zetten.

Dus de schuld ligt bij Rechts en Links, op de SP en de PVV na.

La Vie En Rose | 23-10-11 | 14:11

En toch is de PVV niet meer als een klein kind dat
"pappa stout,mag niet" tegen z'n pappie roept als deze,in bezopen toestand moeders weer eens voor de zoveelste keer in elkaar beukt.
Normaal zijn er twee optisch voor dit soort kinderen;
1,van huis weglopen
2,pappie met z'n eigen mes in de rug steken.
Maar de helden laten het de zoveelste keer maar weer eens bij huilend onder tafel wegkruipen.

K.Zwellever | 23-10-11 | 14:05

Het mooiste is dat deze poppenkast die politiek heet pure volks manupilatie is! Zo heeft de belastingbetaler toch nog beetje het idee dat er mensen zijn die er overheen mogen pissen! Echter de touwtjes zijn volledig in handen van 1 particuliere bank onderverdeeld en keurig verpakt uit het IMF, zo je wilt de ECB. Hier zitten de werkelijke criminelen die ons willen doen geloven dat zij er zijn om te helpen, te controleren haha mensen als zij dit roepen gaat de wurgreep nog strakker aan zorgen ervoor dat de landen zodadelijk in een volledig afhankelijk vacuum zitten waarbij de macht wederom in sterke handen blijft van 1 familie: de Rothschilds. Maak maar eens een kleine studie naar al die monetaire, mondiale instellingen: overal maar echt overal zit deze familie erachter! Dit is geen complot denken maar pure werkelijkheid. En de grootste ja knikkers naar deze familie zijn ook o.a. de oranjes met hun niet transparante gegoochel van de nederlandse bank en de goudvoorraden waar werkelijk niemand ook maar een idee heeft hoeveel dit is en wat ermee gebeurd! Dit alles is terug te vinden letterlijk op internet. Geen sprookje maar pijnlijke waarheid. Er wordt simpelweg niet beseft dat de New World Order allang zichtbaar is: elke eenling die hierover uit de school klapt is zijn leven niet zeker. Kijk maar naar al die amerikaanse biljoenen die verdwenen zijn in al die wereldwijde D.U.M.B.S. waar plaats is voor slechts een gedeelte van de wereldbevolking en zodadelijk na de grote ommekeer na 21-12-2012 de NWO zijn globale macht kan uitoefenen. Ik kan nog wel ff doorgaan hoor: iemand een reactie op Galileo? Al die satelieten die u en mij in vizier hebben? Alleen nog een chipje in je kont en we zijn pure slaven van de NWO. Truste mensen, ik ben al bezig met mijn eigen waterput, bio generator, kleinvee, noten en zaden en kweekkassen. Hopelijk kan ik mijzelf en mijn naasten daar mee helpen een tijdje staande te houden maar da's wishfull thinking, probeer ook maar mijn laatste optimisme uit mijn tenen te halen.

Brainfucker | 23-10-11 | 13:59

We moeten op "ze germans" wachten tot ze er uit stappen en meteen met ze mee stappen.
Gaat een hoop kosten maar we staan stil voor de muur geraakt wordt.

lidlbier | 23-10-11 | 13:56

Veel wietkokertjes hier????

A: Opblazen kabinet helpt nu niet. Nederland is gebonden aan verdragen. Geforceerd uit de EU treden betekend dat we financieel worden opgeblazen. Hfl 1,00 wordt dan $ 0,01 of zoiets. :) Je zou ook kunnen zeggen dat we dan door de financiële wereldheersers (banken en zo) worden afgemaakt.

B: Die kosten van 'Griekenland' lopen zo op door de trage reactie van de EU. Steeds als de kredietbeoordelaars de rating weer verlagen knallen de rentes omhoog die dat land moet betalen. Inderdaad zijn het uiteindelijk de banken en investeerders die de klootzooi veroorzaken.

C: Als vertegenwoordiger van een relatief klein land kan Rutte niet meer doen dan te trachten die EU wat sneller te laten beslissen en de gevolgen voor Nederland min of meer in te perken. Dat lukt alleen met 'meedenkende' insteek.
Gewoon je kont tegen de krib gooien ala Wilders zou slechts veroorzaken dat geen hond in die vergaderingen meer luistert/reageert op Nederland.

Dus: effe uitzitten en duimen dat het goed gaat. ;)

voordeoorlog | 23-10-11 | 13:54

@mokum4all | 23-10-11 | 12:47
Nog een keer uitleggen, ook aan @Bas Paternotte, die het kennelijk ook nog steeds niet snapt: De PVV is gedoogpartner van dit kabinet op beleidspunten die in het gedoogakkoord zijn afgesproken, niet meer en niet minder. Op beleidsterreinen die NIET in het akkoord zijn opgenomen, functioneert de PVV gewoon als oppositiepartij. De PVV is - net zoals de SP - TEGEN de EU in zijn huidige vorm, TEGEN nog meer macht voor de EU en TEGEN miljarden steun aan Griekenland.

Waarom zou Geert de stekker uit dit kabinet moeten trekken? Gaat de steun aan Griekenland dan niet door?
Natuurlijk wel. Een demissionair kabinet kan gewoon besluiten nemen als een meerderheid van de kamer vóór is.
Bij nieuwe verkiezingen komt er geen kabinet Wilders. Ook niet als de PVV de grootste partij wordt. Ook niet als de SP groter wordt dan de PvdA. Die 2 gaan niet samen. Alle overige partijen, op de VVD, het CDA en de SGP na, hebben de PVV buitengesloten. Dan komt er hoogstwaarschijnlijk een Paars+ kabinet, met uitsluitend pro-EU partijen die nog meer macht bij de EU gaan leggen.

Kortom, de PvdA, qua zetels de grootste oppositiepartij én een groot voorstander van de EU, steun aan Griekenland, en nog meer macht naar de EU is in deze dé gedoogpartner van dit kabinet en niet de PVV.


La Vie En Rose | 23-10-11 | 13:48

2Nicknames | 23-10-11 | 11:52 | + -1 -
pensioenen komen van eigen geld.

swift1.6 | 23-10-11 | 13:48

In 2005 werd er in NL tegen de EU grondwet gestemd, dat kon niet, dus werd er een 2e keer niet meer gestemd en Balkie bleef ook gewoon aan. Onze Souvereiniteit waren we al kwijt. Via dit vooropgezette schuldenplan worden we ook financieel ingelijfd tot de 'centrale europeesche bank' die aan niemand verantwoording, transparantie en uitleg schuldig is. Feitelijk zijn we al dood, we hebben het alleen nog niet door.

afdankert | 23-10-11 | 13:37

Achter de schermen, in het diepste geheim... worden D-marken gedrukt. Daar kunt u vergif op innemen.

Oome Gijs | 23-10-11 | 13:37

necrosis | 23-10-11 | 13:22
"geen belastinggeld naar giekenland" was de slogan van de VVD, stond zelfs op hun verkiezingsposters. De stroom van het geld naar griekenland heb je dus vooral aan de rechtse meuk te danken.

swift1.6 | 23-10-11 | 13:33

Maar als je dan een keuze moet maken tussen je programma of de wensen van je geldschieters dan kiest de VVD voor zijn geldschieters.

Kiboko | 23-10-11 | 13:35

Ik zou graag een referendum willen over die enorme zak poen die ik en de volgende generaties mogen gaan ophoesten voor dat tuig. Maar helaas is de democratie even ver gevorderd als het land waar het ooit werd uitgevonden...

Abugreip | 23-10-11 | 13:34

necrosis | 23-10-11 | 13:22
"geen belastinggeld naar giekenland" was de slogan van de VVD, stond zelfs op hun verkiezingsposters. De stroom van het geld naar griekenland heb je dus vooral aan de rechtse meuk te danken.

swift1.6 | 23-10-11 | 13:33

Nein.

Was wollr Ihr denn?

Maoam Maoam Maoam

Kiboko | 23-10-11 | 13:31

PVV hanteert de slogan 'geen cent naar Griekenland'.
De reden waarom er wél geld naar dat failliete land gaat heb je te danken aan de Linkse Meuk.
Overigens liever een Jack-Russel dan een poedel......

necrosis | 23-10-11 | 13:22

Is wel een erg makkelijke uitvlucht. Als Wilders het echt zo belangrijk vindt dat er geen geld naar Griekenland gaat kan hij de keuze maken om zijn steun voor andere zaken in te trekken.
Dat is een kwestie van keuzes maken of is het pluche toch belangrijker dan principes?
Blijkt nu dat hij en velen van zijn kiezers het blijkbaar nietr erg vinden dat het geld toch aan griekenland gegeven wordt.
Misschien kunnen jullie naast de PVDA en de linkse meute ook nog de moslims de schuld geven voor deze griekse tragedie.

Kiboko | 23-10-11 | 13:29

Wollt ihr den totalen EU?

Oome Gijs | 23-10-11 | 13:28

@Che_cuevara | 23-10-11 | 13:19
Op papier hebben ze 30 zetels, maar als er nu verkiezingen zouden plaatsvinden......
*ghehehehe*

necrosis | 23-10-11 | 13:25

Geen commentaar/kritiek. Compleet mee eens.
Cc @ vincentcrone

Edding3001 | 23-10-11 | 13:25

@necrosis | 23-10-11 | 13:09
Natuurlijk, dat zou best zo zijn. Ik krijg er persoonlijk geen vrij voor en dat gaat op voor de meeste onder ons.
Het gaat om de manier waarop het weggezet wordt.

GaatDeGoedeKantOp | 23-10-11 | 13:25

@Ik weet het beter | 23-10-11 | 13:12
PVV hanteert de slogan 'geen cent naar Griekenland'.
De reden waarom er wél geld naar dat failliete land gaat heb je te danken aan de Linkse Meuk.
Overigens liever een Jack-Russel dan een poedel......

necrosis | 23-10-11 | 13:22

Cuyahoga | 23-10-11 | 13:12 Papa's centjes gaan niet naar Griekenland.

Nederland leent het geld op de internationale markt en leent het uit aan Griekenland. De rente die Nederland moet betalen is lager dan de rente die de Grieken moeten betalen.

Als de Grieken niet terugbetalen kan Nederland ook z'n verplichtingen niet meer nakomen en dan is er gelukkig het noodfonds.

Alles wat er gebeurt is dan dat we geen winst maken.

De verdubbeling van jouw kinderopvangkosten is niet meer dan terecht. Ook die tak van sport is jarenlang gesubsidieerd. En zoals met veel subsidies het geval is is er ook daar flink gefraudeerd.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 13:21

@necrosis | 23-10-11 | 13:14
Helaas hebben ze nog wel 30 zetels in de 2e kamer.

Che_cuevara | 23-10-11 | 13:19

Kiboko | 23-10-11 | 13:11
Dus het moraal van dit verhaal, vertrouw nooit een politicus (maar dat wist ik al een jaar of 35).

Ommezwaai | 23-10-11 | 13:17

de kern is dus dat bassiehof het vreemd vindt dat het kabinet koste wat het kodt naar huis sturen niet het hoofddoel is van alle partijen behalven vvd en cda?
Ik ben geen fan van dit kabinet (en ook niet van de PVV), maar ik geloof wel in beoordelen per punt. Als het kabinet met iets komt waar je het als oppositie partij mee eens bent, zoals NoMinister | 23-10-11 | 11:19 | + 26 - al aangeeft, is het onzinnig om dan maar tegen te stemmen om tegen te zijn. Zelfde geldt voor de PVV. Als wilders met een goed idee komt, moet dat bekeken worden en beoordeeld worden per idee. Ik ben niet voor of tegen omdat een idee van het kabinet of van wilders afkomstig zou zijn (of van welke partij dan ook).

swift1.6 | 23-10-11 | 13:16

@Cuyahoga | 23-10-11 | 13:12
Dat snapt ze wel.
Het verteld als een sprookje en dat begrijpen die peuters wel.
Alleen, wat ze niet zal begrijpen is dat jij geen sprookje verteld maar de harde zure werkelijkheid.

Che_cuevara | 23-10-11 | 13:16

Cuyahoga | 23-10-11 | 13:12
Hangt er vanaf.... als uw dochter 18+ is wil ik wel een poging doen om e.e.a. uit te leggen....

2Nicknames | 23-10-11 | 13:15

@Che_cuevara | 23-10-11 | 13:06
Hoe kan de PvdA nou iets steunen, ze hebben zelf nauwelijks steun.....

necrosis | 23-10-11 | 13:14

Bijstorten zonder lange termijnplan. Hoe is het mogelijk dat we zo'n kudtbestuur hebben in Europa. We zijn straks te arm om nog iets te willen. De geldlekken zijn te groot.

Roer | 23-10-11 | 13:14

Het blijft fantastisch dat de PVV het goed vind dat al dat geld naar Griekenland gaat.
Ze roepen wel van niet, maar ze zijn wel DE gedoog-Jack Russels van dit kabinet.
Grote bek, maar als het er op aan komt, rennen ze hard weg voor hun verantwoordelijkheid.

Ik weet het beter | 23-10-11 | 13:12

Even serieus nu.
Mijn dochtertje gaat met veel plezier naar de peuterspeelzaal, twee dagen in de week.
Helaas zal dat vanaf 1 januari niet meer gaan omdat de bijdrage verdubbeld wordt. Niet dat ik dat niet kan betalen, maar voor dat geld kan je ook iedere week naar de efteling.
Op zich heb ik er ook geen problemen mee dat er bezuinigd moet worden, we hebben 40 jaar lang het geld met bakken tegelijk uitgegeven aan de zieligheidsindustrie, subsidie voor werkschuwe rastajunkies, Paul de Leeuw, dienstauto's met chauffeur voor bestuurders van faalonderwijs, pindakaasvloeren, Patrick Lodiers en klimaathoax-onzin.
Op een gegeven moment is het geld gewoon op en moet iedereen wat water bij de wijn doen.

Maar hoe ga ik mijn dochtertje uitleggen dat ze niet meer naar de peuterspeelzaal kan omdat papa zijn centjes naar die luie Grieken gaan, omdat die nog meer centjes hebben uitgegeven die ze niet hadden en toch gewoon op hun 55e met pensioen willen en iedere middag 4 uur onder een boom zitten met ouzo en backgammon.
En dat terwijl de helft een tweede huis met zwembad heeft, er een hoop miljardairs wonen die zo onmetelijk rijk zijn dat ze gouden toiletbrillen hebben bij het zwembad op het derde dek van hun cruiseschip.

Hoewel ze pas drie is wordt dat toch een moeilijk verhaal denk ik.

Cuyahoga | 23-10-11 | 13:12

Voor een referendum moet je in ieder geval nooit bij de PVDA aankloppen.. Alhoewel, mochten er vervroegde verkiezingen in het zicht zijn, dan weer wel.
De grootste luizenstreek ooit geleverd in de parlementaire geschiedenis... Eerst volmondig instemmen en het dan weer intrekken (EU grondwet, weet u nog?).

Ommezwaai | 23-10-11 | 13:09

Wat te denken van 65 = 65 en nog geen 24 uur later?

Kiboko | 23-10-11 | 13:11

@Che_cuevara | 23-10-11 | 13:05 Doen. Één miljoen landgenoten heeft dat al gedaan en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nog een heleboel gaan volgen.

vraagstaart | 23-10-11 | 13:11

Van Kamsteren | 23-10-11 | 12:41
Voor een referendum moet je in ieder geval nooit bij de PVDA aankloppen.. Alhoewel, mochten er vervroegde verkiezingen in het zicht zijn, dan weer wel.
De grootste luizenstreek ooit geleverd in de parlementaire geschiedenis... Eerst volmondig instemmen en het dan weer intrekken (EU grondwet, weet u nog?).

Ommezwaai | 23-10-11 | 13:09

@GaatDeGoedeKantOp | 23-10-11 | 13:00
De meeste mensen die rondlopen bij welke Occupy dan ook zijn toch werkloos?
Of wil je dat ontkennen?

necrosis | 23-10-11 | 13:09

@necrosis | 23-10-11 | 13:04
Precies, en nu met de steun voor Griekenland de PvdA.

Che_cuevara | 23-10-11 | 13:06

Wilders is helemaal niet gebaat bij een regeringscrisis en nieuwe verkiezingen. Op dit moment. En de PvdA schijt bagger bij het idee alleen al. Dus moeten we nog even doorbijten. Maar dat dit heel erg verkeerd gaat aflopen is overduidelijk. Voor ons dan, Jan met de Pet is de lul en niet zo zuinig ook. Een guillotine op het binnenhof wordt steeds aantrekkelijker. Hebben we nog even lol van onze centen.

Polletje Piekhaar | 23-10-11 | 13:05

@vraagstaart | 23-10-11 | 13:01
Zal ik toch maar eens gaan informeren hoe dat met emigreren precies zit.
Dan maar helemaal opnieuw beginnen.
Is me eenmaal gelukt dus zal het nog wel eens lukken.

Che_cuevara | 23-10-11 | 13:05

@Che_cuevara | 23-10-11 | 12:55
Klopt.
Dat komt uit de koker van een partij die liever Paars-Plus op de troon had gezien.
Men loopt te zeiken over Wilders, maar die hield zijn poot stijf toen er opnieuw 'oorlog' moest worden gevoerd in Afghanistan.
En wie gaf de doorslag voor 'ja'?
GroenLinks.....

necrosis | 23-10-11 | 13:04

GaatDeGoedeKantOp | 23-10-11 | 13:00
Eensch.. maar ik heb alleen geen tijd om in een tentje op de Dam te gaan liggen ronken....
@ redactie: Kan GS geen actie opzetten?

2Nicknames | 23-10-11 | 13:02

@Che_cuevara | 23-10-11 | 12:43 Onontkoombaar inmiddels. Als de heren en dames politici gedaan hadden wat ze hadden moeten doen, twee jaar geleden, was er nog een kans geweest. Nu stevenen we af op een ramp: de EUSSR is inmiddels nog de enige weg omdat souvereine staten weigeren beslissingen te nemen die genomen moeten worden en die EUSSR is Amerika vóór de burgeroorlog.

Zoals ik al eerder zei: een kruitvat.

vraagstaart | 23-10-11 | 13:01

U ziet ook geen CDA in mijn lijstje, die tellen ook niet meer mee.

Creaguurder | 23-10-11 | 13:00

Ik heb zo'n beetje alle berichten hierboven gelezen en vraag me nu toch echt af hoe het mogelijk is dat mensen zo zuur reageren op acties zoals die van de Occupy beweging.

Nu zijn we weer eensgezind verontwaardigt dat er een miljoenmiljard euro over de Griekse balk gesmeten wordt, maar zodra er mensen de straat op gaan om te protesteren tegen de donkere kant van het kapitalisme, zijn het linksche klaplopers en uitkering trekkende parasieten.

GaatDeGoedeKantOp | 23-10-11 | 13:00

necrosis | 23-10-11 | 12:55
Koos Spee naar Griekenland? Maar weet je wel niet hoe moe die Grieken worden van autorijden?

2Nicknames | 23-10-11 | 12:59

@necrosis | 23-10-11 | 12:36
Je moet die munten ook niet in je matras stoppen. Daar moet je het papier geld in doen en de munten zijn voor in je kussens.

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:58

PVDA, GL, D'66 VVD, allemaal voor Europa voor hun eigen hachie en miljoenenbaantjes.

En de nederlandse belastingbetalende burger kan dokken, lijden en afsterven.

> DOE EENS EEN REFERENDUM!!!!!!

Creaguurder | 23-10-11 | 12:58

Is wel grappig om te zien dat velen nu de oorzaak bij de mogelijke gedogers PVV of PVDA leggem terwijl niemand zich realiseert dat de voorstellen die gedoogd worden echt wel van het "het kabinet waar rechts zijn vingers bij aflikt" vandaan komen.

Is natuurlijk pijnlijk om dit toe te geven maar ontkennen heeft geen zin. Dit is het kabinet dat velen van jullie wilden dus nu niet de schuld bij de PVDA leggen.

Kiboko | 23-10-11 | 12:57

@vrijheid-van-spreken | 23-10-11 | 12:54
Het werd geen Europese Grondwet, maar het verdrag van Lissabon.
Wel op blijven letten!

necrosis | 23-10-11 | 12:57

@Hapklarebrok | 23-10-11 | 12:16
De PVV steunt de beslissing om Griekenland te helpen niet.

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:55

@2Nicknames | 23-10-11 | 12:42
Dat is geld van 'Europa' + IMF.
Wees maar niet bang dat men die 40.000 bij jou komt halen.
Kunnen ze trouwens Koos Spee geen minister van Griekse Belastingen maken?
Als hij NU begint heeft Griekenland over twee maanden geen geld meer nodig.

necrosis | 23-10-11 | 12:55

superjan | 23-10-11 | 11:16 |Het zal niet vergeten worden.
Door jou en mij niet maar het collectieve geheugen van Nederland doet het ergste vrezen, zie 30 zetels VVD een partij die medeverantwoordelijke was voor de puinhopen van paars waarvan we nu nog haar zegeningen voelen en waren al dik eurofiel voor de verkiezingen van 2010. Het dictatoriaal verworpen referendum over de Europese grondwet en het vervolgens opnieuw belonen van de verantwoordelijken bij de laatste verkiezingen bevestigd het nog eens even dunnetjes. Nederlanders behoren nu eenmaal niet tot het meest snuggere volk op aarde.

vrijheid-van-spreken | 23-10-11 | 12:54

Waar de PVV gedoogd om het winnen van vertrouwen bij de achterban door programma onderdelen te verzilveren de komende 3 jaar.
Daar gedoogd de PvdA dit kabinet uit lijfsbehoud.

deraderendraaien | 23-10-11 | 12:54

@zovoklets | 23-10-11 | 12:06
Wij weten al wat wij voor Nederland kunnen doen: *Betalen*

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:53

Bij de catering van de tweede kamer zijn ze er inmiddels ook al aan gewend.
Bij de lunch staan de pvda'ers een beetje schaapachtig lijn te trekken met hun dienbladje tot de PVV'ers zijn geweest.
Als die allemaal een kroketje nemen, dan nemen zij een tosti, in het omgekeerde geval hebben ze ineens allemaal zin in kroket.

Want ze vinden het véél belangrijker om iets te kiezen wat de vijand niet wil, als dat ze iets kiezen wat ze zelf lekker vinden.

Cuyahoga | 23-10-11 | 12:52

@Syst3m Err0r | 23-10-11 | 11:53
Hadden we die mogelijkheid maar.

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:51

Regeren is vooruitzien *proest* komt meer op, sigeuners werk met een glazenbol, Past goed thuis is het (politieke) circus. Zolang de kaartjes worden verkocht kijkt het publiek toe. De show die wordt opgevoerd is zwaar kudt, ondanks de consumentenbescherming krijg ik niet mijn geld terug en wordt er niets gedaan. Het circus vertrekt tzt met haar zakken vol geld, het publiek gaat berooid en teleurgesteld naar huis. Wil iemand nog op de foto met clown de Jager?

toetanchamon | 23-10-11 | 12:50

@dan-b | 23-10-11 | 12:39
Ik heb nog volop Nederlands geld, maar wat moet ik ermee als we straks de Neuro krijgen?

necrosis | 23-10-11 | 12:50

@peperdokter | 23-10-11 | 11:50
U bent in uw jeugd ook niet al te lang naar school geweest?

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:48

Goed stuk. je ziet Wilders het nu al doen: hard roepen dat de PvdA de enige gedoger van het kabinet is, omdat hij denkt dat zijn achterban dan niet ziet dat de PVV deze kabinetsbesluiten toestaat door het kabinet te laat zitten. En Wilders zou wel eens gelijk kunnen hebben met die strategie.

mokum4all | 23-10-11 | 12:47

@vraagstaart | 23-10-11 | 12:30
Frappant dat het daar ook over "noord" en "zuid" gaat.
Zou de geschiedenis zich dan toch herhalen?

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:43

Ik zal nog maar eens een berekening maken: 400000000000/10000000 = meer dan 40000 euries per hoofd van de bevolking wat naar Griekenland vloeit... nu gaat dat niet naar de burger... snap ik wel, maar dit zijn werkelijk abnormale bedragen...

2Nicknames | 23-10-11 | 12:42

@2Nicknames | 23-10-11 | 12:36
Frankrijk draait op subsidie sinds de oprichting van de EU.
Zonder steun zakt hun landbouwsector in als een huis zonder fundering.
Er zijn nog zat stekkers om aan te trekken......

necrosis | 23-10-11 | 12:41

Ik wil een referendum. Nu! We hebben het hier niet over de aanleg van een weg maar over de financiele toekomst van alle Nederlanders.

Van Kamsteren | 23-10-11 | 12:41

Het is een groot zooitje.
Compleet belachelijk dat ze nu 'ineens' komen dat Griekenland veeeeel meer geld nodig heeft.( Of ze kunnen niet rekenen of ze zijn heel erg dom.
Overigens dat beloofd nog wat als landen als Spanje,Italië geholpen moeten worden. Zeer vermoedelijk gaan we dan over de 1000 miljard. Het volk wordt voor de gek gehouden.
Want dat ze 'ineens' veel meer geld nodig hebben wisten JKDJ en Rutte natuurlijk al veel langer. Geen van de EU-landen wil toegeven dat het hele EU-gebeuren en de Euro een complete mislukking is. Duitsland en Frankrijk maken de dienst uit en JKDJ en Rutte hebben helemaal niets te zeggen of in te brengen, alhoewel ze ons doen geloven dat ze wel inbreng hebben. Griekenland gaat gewoon falliet dat is onvermijdelijk. Maar omdat ze het niet willen toegeven dat ze aan een dood paard aan het trekken zijn, blijven ze maar geld pompen. Zou graag van JKDJ willen weten of hij nog steeds denkt dat we het geld terug krijgen. Antwoord is NEE.
Een walgelijk spelletje spelen ze met ons geld.
De EU- Titanic is zinkende, maar onze leiders blijven roepen : dat de Titanic niet kan zinken.

Gemeen Mosje | 23-10-11 | 12:39

@necrosis | 23-10-11 | 12:36
Hopelijk wel guldens want je euro heb je niets meer aan als het zo doorgaat.

dan-b | 23-10-11 | 12:39

@Mijnbescheidenmening | 23-10-11 | 11:31
Als de PVV er een punt achter zet neemt de PvdA het gewoon over.

Eigenlijk zit Rutte op rozen, als de een tegen is dan is da andere voor en zo kan hij alles doen wat hij wil.

Che_cuevara | 23-10-11 | 12:38

Het eindigt met over precies een jaar dat er twee biljard euro naartoe moet. En dan zijn wij ook failliet.

Maar het ligt niet aan de politici hoor. Nee hoor, zolang ze geen beslissing nemen doen ze ook niets fout. En daar kunnen ze dan ook niet op afgerekend worden. Dus doen ze niks. Erg veilig. Want alleen je eigen positie is belangrijk natuurlijk, wie geeft er nou wat om het landsbelang? Het enige wat ze doen is met ONS geld de Grieken nog luier maken in plaats van ze te laten werken.

Patatter | 23-10-11 | 12:38

Uiteindelijk komt het er op neer dat wij zullen moeten werken zodat die Grieken kunnen blijven vreten.
Dan is het begrijpelijk dat de PvdA geen ballen toont, want de Grieken zijn dan zielig.
En dan kennen we de PvdA; de werkenden zullen moeten werken om hun rekeningen te kunnen plunderen om zo de werkschuwen te kunnen voeden.

*alvast groente verbouwen en kippenhok timmeren doet*

+31-1 | 23-10-11 | 12:37

Het meest in het oog springende intra-Europese krachtenveld in het Euro-slagveld is dat Sarkozy wil dat zijn ECB-president Trichet de volledige beschikking krijgt over een rijkelijk gevulde Duits-Nederlandse graaikas en Merkel daarbij met Godwin-argumenten chanteert. De Duitsers spartelen voor de Bühne nog wat tegen, maar geven uiteindelijk toe om politieke redenen. Opvallend: in Duitsland zijn de financieel-economische argumenten vrijwel geheel verdrongen door zinspelingen op het hernieuwd oplaaien van de Frans-Duitse erfvijandschap.

WirMachenMusik | 23-10-11 | 12:37

@netniet | 23-10-11 | 12:28
Zo zacht slaap ik niet, ik heb namelijk al mijn geld in mijn matras gepropt, ik krijg pijn in mijn rug van al die munten.....

necrosis | 23-10-11 | 12:36

Hooijstra | 23-10-11 | 12:29 |
Als er één onbetrouwbare partner bij is dan zijn het de Fransen.... die staan er financieel waarschijnlijk ook al niet veel beter op dan Spanje, Italië en Portugal.....

2Nicknames | 23-10-11 | 12:36

@Muxje | 23-10-11 | 12:13

Ik denk ook niet dat een Griekse redding de uiteindelijke oplossing zal blijken te zijn. Maar da's koffiedikkijken en daar waagt niemand zich aan want de bedragen die dán afgeschoven en afgeschreven moeten worden zijn helemaal krankjorum.

Hoe je de banken nu nog zou moeten aanpakken is me trouwens een raadsel. Dat zijn gigantische ingrepen die het hele monetaire stelsel zullen raken als ze het al niet - tijdelijk - zullen verlammen.

Goed geld en kwaad geld: het zit momenteel allemaal in één pot.
Haal dát maar eens uit elkaar!

Reinaert | 23-10-11 | 12:35

Bij de weg: Bolkestein is goed op dreef in Buitenhof over dit onderwerp. #kijk0n

vraagstaart | 23-10-11 | 12:34

Het politiek gedraai bereikt zijn top, partijen weten eigenlijk niet meer wat ze behoren te doen, pappen en nat houden is het gevolg. Als hier vandaag de pleuris uit zou breken horen we pas over 2 maanden, van "het tuig" dat het oorlog is.

toetanchamon | 23-10-11 | 12:33

Verassend voor sommigen is deze kabinetsconstructie zo stabiel als het maar kan.

PvdA kan zich nu en de komende tijd helemaal geen verkiezingen permitteren. Ze worden volledig gedecimeerd en zelfs Job snapt dat meer zetels beter is voor een politieke partij dan minder zetels.

PVV gaat ook geen stekkertrekken, beter een aantal beleidspunten uitgevoerd krijgen, dan helemaal niets.

smdyasc | 23-10-11 | 12:32

Ik sta niet graag met mijn hand in andermans portemonnaie, net zo min als ik graag afhankelijk ben van een ander. Heel ouderwets allemaal maar ik kan dan ook iedere nacht rustig slapen.
Reinaert | 23-10-11 | 12:29
Ik ben het helemaal met u eens maar:
Dat is de reden dat dit allemaal door kan gaan... iedereen slaapt rustig verder....

2Nicknames | 23-10-11 | 12:32

oneens hof.
-
De pvv doet net of ze gegijzeld worden door de pvda...
-
Dan hoor je al dat daar niets van waar is natuurlijk.
-
Alles wat Plasterk zegt, en daar heeft hij wat mij betreft gelijk in: als je tegen die miljarden bent dien dan een motie van wantrouwen in.
De pvv heeft de pvda niet nodig voor zo een motie.
De pvv kan die motie ook indienen als ze weten dat de pvda die motie niet steunt tenslotte.
-
Rutte is de handige man in het midden die links en rechts tegen elkaar uit speelt.Maar pvda gedoogt niets, ze stemmen echter wel volgens hun eigen programma. Dat kan je van de pvv helaas al lang niet meer zeggen.

2emeREP | 23-10-11 | 12:31

@NoMinister | 23-10-11 | 12:13 Hoewel de aanleiding (slavernij) een andere is, zijn de parallellen groot en heeft dit verhaal in mijn ogen daarmee een grote voorspellende waarde: www.allesamerika.com/aanleidingen-amer...

vraagstaart | 23-10-11 | 12:30

@2Nicknames | 23-10-11 | 11:46

Ik doe het niet fout hoor. Althans in m'n eigen beleving niet. "Gij zult niet stelen". Dat politici en bankiers daar vervolgens andere opvattingen over hebben da's dan inderdaad wel weer waar.

Ik sta niet graag met mijn hand in andermans portemonnaie, net zo min als ik graag afhankelijk ben van een ander. Heel ouderwets allemaal maar ik kan dan ook iedere nacht rustig slapen.

Reinaert | 23-10-11 | 12:29

@2Nicknames | 23-10-11 | 12:24 |
Uiteindelijk gaat het altijd om Duitsland en Frankrijk. Betekent echter ook: Wie betaalt, die bepaalt.
Als provincie van Duitsland gaan wij dus lekker hand in hand met Merkel.

Hooijstra | 23-10-11 | 12:29

Per saldo moet er dus nog eens 200 miljard extra naar Griekenland terwijl de Griekse burgers net 200 miljard naar Zwitserse banken hebben gebracht.

Iedereen slaapt zacht geloof ik.

netniet | 23-10-11 | 12:28

Ie weet is het failliet van Europa de redding van de democratie. Een grote prijs maar dan heb je ook wat.

Stroopdoos | 23-10-11 | 12:28

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:59

Ik denk dan aan mensen met een gezond soort PVV-sentiment.

Maar ze zijn er natuurlijk wel, her en der. Alleen gaan de grote issues, wie wonen hier en wie willen we hier, wie bepaalt hier en wat gebeurt er met het door ons verdiende geld, allemaal aan hun neus voorbij en beperken ze zich door details. De PVV wordt verweten dat ze niet in discussie willen gaan, maar het 'njet' lijkt me ook voldoende in veel gevallen.

Hoe zit dat met dat 'Rotschild' verhaal. Lees het iets te vaak en op een of andere manier ken ik toch te weinig van het geldwezen. Hoewel het me bijzonder boeit.

NoMinister | 23-10-11 | 12:26

Hooijstra | 23-10-11 | 12:22 |
U dicht Nederland binnen de EU nog een rol van importantie toe... moewahahaha....

2Nicknames | 23-10-11 | 12:24

De cursus 'Naaien zonder garen', daar had ik me tot voor kort een hele andere voorstelling van.

Jackanders | 23-10-11 | 12:24

We verdienen massaal geld aan Europa. Helaas hebben we niet goed opgelet of iedereen calvinistisch omgaat met de centjes, maar dan nog is het prima om de Grieken te betalen en Nederland en Duitsland als curator aan te stellen.

Hooijstra | 23-10-11 | 12:22

Dat gaat helemaal verkeerd met het Kabinet van van Amsberg!

ceeswing | 23-10-11 | 12:22

Toch wel grappig. Als je een half tonnetje cash hebt, ben je in Greece ineens miljonair.

dan-b | 23-10-11 | 12:21

gentle giant | 23-10-11 | 12:16 En is dat inclusief of exclusief de bijdrage van de financiële instellingen?

Inclusief. Of wacht, exclusief. Oh shit, ik weet het niet meer.

Mark Rutte's herfstrapport laat een drie voor rekenen zien.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 12:20

@gentle giant | 23-10-11 | 12:16
En of je vannacht nou gaat slapen of niet, morgen is het 800 miljard!

deraderendraaien | 23-10-11 | 12:19

Treurig varken | 23-10-11 | 12:07 Voorlopig stroomt er gestaag geld naar Griekenland.

En of dat geld de weg terug nog weet te herinneren is maar helemaal de vraag.

Dus op zich is naar Griekenland gaan met een goed plan geen slecht idee. Het moet wel een heel goed plan zijn waardoor de euro's weer jouw kant op komen.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 12:18

@zeg maar jansen | 23-10-11 | 12:12
Idd! En bovendien bevat Sap meestal een hoge zuurgraad.

deraderendraaien | 23-10-11 | 12:17

De PVV: Geen cent meer naar Europa.
Maar ook geen cent minder...

da wizard | 23-10-11 | 12:04

Ik heb PVV gestemd ondermeer omdat zij pertinent tegen de EU en haar verderfelijke graaicultuur ageerden.
Maar nu worden ook zij meer en meer ongeloofwaardig als zij zich scharen achter de beslissing om Griekenland te steunen met onze miljarden.

Ons bedrijf moet alle leningen keihard terug betalen anders staan wij op straat.
Waar is de politieke steun aan haar eigen volk?
En waarom Griekenland geld kwijtschelden als hier bedrijven op springen staan en die juist elke hulp kunnen gebruiken van haar eigen staat?

Als de PVV haar rug recht wil blijven houden om enigszins nog geloofwaardig te blijven, moet zij nu stoppen met haar steun aan dit kabinet.

Soest 29 aug. 11

Hapklarebrok | 23-10-11 | 12:16

@Fapfap | 23-10-11 | 12:10 Dat zinkende schip.... Het gekke is dat de ratten hier gewoon nog aan het roer staan.

Treurig varken | 23-10-11 | 12:16

Nee, nee, 50 Miljard, oh nee, 100 Miljard, Oepserdefloeps, 200 Miljard, krijg náh tietúh, 400 Miljard ......

gentle giant | 23-10-11 | 12:16

@Reinaert 11:39: De hoop is dat als we Griekenland redden, het niet nodig zal blijken om Spanje en Italië te helpen. Maar ik heb er een hard hoofd in. Als de boel op klappen staat gaan we dat echt niet tegenhouden door een landje als Griekenland te redden. Uiteindelijk zijn we even slecht af... behalve dan dat we met een extra schuld van 2500 (misschien wel meer) per persoon zitten.

Ik ben het overigens met Sap eens (klinkt misschien eng maar ze heeft het niet van zichzelf): de banken moeten hervormd worden. Zodra ze "too big to fail" kunnen worden gaat het mis, dan nemen ze de regering gewoon in gijzeling in een crisis als deze.

Muxje | 23-10-11 | 12:13

vraagstaart | 23-10-11 | 12:05

Ja, inderdaad. Alsof we dan wel even lekker die Grieken, Italo's, Spanjolen en Fransen gaan sponsoren, omdat we tot hetzelfde volk behoren.

Nooit niet, maar we worden nu gewoon bestolen door mensen in 'nobele posities'. Zoals in het verleden mensen werden vermoord door iemand in een prachtig pak en vriend van menig Europees land.

Over een aantal jaren gaat dat fout en is het bijltjesdag. Onvermijdelijk. Voor jou, voor mij, voor hen, iedereen lijdt eronder want diefstal, zo ervaren, hoe dan ook gepleegd, en zeker wanneer dat structureel is en met een glad verhaal, dat pikt geen mens op termijn.

NoMinister | 23-10-11 | 12:13

Sap is wat je overhoudt wanneer alles en iedereen uitgeperst is.

zeg maar jansen | 23-10-11 | 12:12

Ik kan me hier zo kwaad om maken. Die hele Nederlandse mentaliteit van buitenlanders pleasen komt me de strot uit. Valt dat nou niemand op? In andere landen is het gewoon 'eigen volk eerst', maar hier niet. Kijk eens naar de sport, en dan bedoel ik jurysport. Vooral buitenlanders laten winnen of ze nou beter zijn of niet, anders komen ze niet terug. Vooral moskees bouwen voor buitenlanders, anders is het discriminatie. Denk je dat als er een groep van honderdduizend christelijke Nederlanders naar een willekeurig islamitisch land zou gaan, daar kerken zouden worden neergezet? Denk je dat Griekenland andersom miljarden naar Nederland zou sturen, wetende dat de kans zeer groot is dat er geen cent meer terugkomt? Maar in Nederland heerst ook overal de 'steek-vooral-niet-je-kop-boven-het-maaiveld-uit'. In de eerste plaats op de werkvloer. Je bent altijd de lul als je het ergens niet mee eens bent (wat vele anderen achteraf met jou delen) en dat zegt. Nederlanders zijn van nature gedogers. Daarom zal Wilders nooit premier worden.

Pearlyan | 23-10-11 | 12:11

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 12:04
En ik kan niet eens paard rijden.
Brr.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 12:11

Wij zijn hier in NZ wereldkampioen met rugby geworden. Succes met het betalen aan Griekenland iedereen (behalve iedereen die het zinkende schip al verlaten hebben)

Fapfap | 23-10-11 | 12:10

Waar gaat dit heen?!

Waar kan ik heen? 'k Wil niet naar Griekenland, dat is me te arm....

Treurig varken | 23-10-11 | 12:07

Waarom zoveel waarden hechten aan een land waar ze trots zijn op ruïnes... en dat ook meteen, na souvlaki, het enige is om trots op te zijn. Omdat het een excuus is om de burgers uit te melken. Bangmakerij.... De landen die buiten de EU zijn gebleven zijn beter af straks.
*Geld overboekt naar de Noormannen...*

2Nicknames | 23-10-11 | 12:06

Helter Skelter | 23-10-11 | 12:04

Vraag niet wat Nederland voor jou kan doen, vraag wat jij voor Nederland kan doen!

zovoklets | 23-10-11 | 12:06

@King of the Oneliner | 23-10-11 | 11:48 | + -2 -

Ik zie het al, u is van De Tegenpartij en doet politiek helemaal niet snappen #roeptoeter.

Want Wilders gaat als hij dit kabinet laat vallen vervolgens 76 zetels halen? En is het wisselgeld voor zijn steun meer indien hij vervolgens geen meerderheid krijgt met CDA en VVD, omdat die flink zouden verliezen?

Doet u mij een vertellen met wie de PVV dan een regering/meerderheid gaat vormen en welke punten hij allemaal met de Christenunie, D66, PvdA, etc. gaat verzilveren.

De PVV is tegen, weigert het te steunen en toch de enige schuldige volgens u (alsof dit en nog veel meer uiteindelijk toch niet door zou gaan bij een eventuele val van de regering). Verder is u niet vooringenomen #OntzettendeDombo.

Loeki Knol | 23-10-11 | 12:05

Beste optie, denk ik, is alle tegoeden en schulden kwijtschelden/saneren en daarna weer ieder voor zich en godt voor ons allen.

dan-b | 23-10-11 | 12:05

@NoMinister | 23-10-11 | 11:56 Die oorlog komt er natuurlijk toch. Als de Verenigde Staten van Europa een feit zijn (en daar stuurt men op aan) hebben we een kruitvat.

vraagstaart | 23-10-11 | 12:05

@Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 12:00

Die droom was er alleen bij politici, de nachtmerrie is voor het klootjesvolk.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 12:04

De PVV: Geen cent meer naar Europa.
Maar ook geen cent minder...

da wizard | 23-10-11 | 12:04

De fransoos en de duitser bepalen wat er gebeurt in europa, al vergaderen ze in nederland elke zaterdag. De gevestigde politieke partijen hangen aan de tiet van merkel en sarkozy staat er met een harde plassert bij. Ga maar krom staan Mbark.

drenkeling69 | 23-10-11 | 12:04

Normaliter wacht ik met belasting betalen tot de 30ste van de maand. Deze maand zal ik echter over mijn hart strijken en het een week eerder overmaken naar Jean-Cees. Je wilt tenslotte niet dat het Europese licht uit gaat en er oorlog ontstaat.

zovoklets | 23-10-11 | 12:04

Waarom schuiven ze mij niet een miljardje toe? Dan hebben ze van mij ook geen last meer. Een miljard meer of minder doet er kennelijk toch niet meer toe.

Helter Skelter | 23-10-11 | 12:04

Volksvertegenwoordigers in Europa lopen met een boodschappen mandje door Brussel.. Berlijn en Parijs om boodschappen te doen die ze mee naar huis nemen die wij, de bevolking moeten kauwen en slikken.
Wat we precies binnen krijgen weten we niet.

Wat de heren echter vergeten is dat wij: het volk bij de kassa zitten om af te rekenen,waarbij deze politici zullen moeten beseffen dat ze duur uit zijn!

deraderendraaien | 23-10-11 | 12:03

Niet dat ze enige notie van dit reaguursel nemen. (luisteren naar de wens van het volk zit er bij de politiek niet in)
De politiek was al ongeloofwaardig. Maar nu telkens weer eens bewijs dat ze schijt hebben aan ons en onze mening. Europa gaat echt niet stuk als Griekenland geen lening krijgt en falliet gaat.
Ze bedonderen ons en wij laten het gebeuren.
Nederland uit de EURO en snel.

Hapklarebrok | 23-10-11 | 12:01

De Europese droom van sommige mensen van nu en toen gaat ( eigenlijk was dat het al ) een hele dure worden.

Nuja, droom... laten we het maar op een nachtmerrie houden.

Teun van het Tuinpad | 23-10-11 | 12:00

@NoMinister | 23-10-11 | 11:58

En wie heeft volgens jou het beste voor met Nederland?

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:59

superjan | 23-10-11 | 11:26

En krijgt Greet alsnog de schuld...

Wie schuld heeft krijgt geld en macht, wie het beste voorheeft met Nederland pek en veren.

Hoezo krankzinnig?

NoMinister | 23-10-11 | 11:58

ik wil hier wel op reageren wij ouderen van boven de 65 hebben dit land weer opgebouwd. worden nu het harst gepakt.

peperdokter | 23-10-11 | 11:50

Leugenaar. Jullie ouders hebben dit land opgebouwd en jullie hebben altijd met de wind mee gewaaid. Daarnaast zijn jullie als eerste op, dus het lazerus.

netniet | 23-10-11 | 11:56

vraagstaart | 23-10-11 | 11:31

Tsja, je wilt toch geen oorlog...?

# maffia

NoMinister | 23-10-11 | 11:56

Heeft dan niemand in de gaten hoe stil het ondertussen is geworden rondom de Amerikaanse schuldencrisis? Mooie afleidingsmanoeuvre.... en what's next?

2Nicknames | 23-10-11 | 11:55

Ondertussen zijn het particuliere Amerikaanse bedrijven, met hun eigen belangen, die de kredietwaardigheid van Europese landen bepalen en waar een enorm belang aan gehecht wordt.
Nooit worden alle landen tegelijkertijd afgewaardeerd, het gebeurt heel sneaky land voor land, totdat uiteindelijk zelfs Duitsland aan de beurt zal zijn. En Brussel zag dat het goed was.

spanarchist | 23-10-11 | 11:53

Gedecodeerd moet de strategienota van de PvdA gelezen worden: 'We stemmen altijd tegen de PVV, zelfs al ..'
Het onbeholpen gedraai van de oppositie doet me sowieso steeds meer denken aan een InHolland-afstudeerstage op 'cordon sanitaire' met Rutte als voorziene voorzitter van de examencommissie.

WirMachenMusik | 23-10-11 | 11:53

Je zou toch bijna stoppen met belasting betalen.

Syst3m Err0r | 23-10-11 | 11:53

Tegen de heren Rutte en De Jager, en tegen hun Eurofiel verdwaasde gedogers (D66, GL, PvdA) zou ik willen zeggen:
1. Ons geld uitlenen kost ons geld.
2. Ons geld weggeven kost ons geld.
3. Geld lenen als gevolg van ons geld uitlenen en ons geld weggeven, kost ons geld.
4. Garant staan voor Spanje, Italië en Frankrijk kost ons geld dat wij niet hebben en onze kinderen nooit zullen kunnen betalen.
5. Een bankroet van Grieken en Portugezen en het uit de Eurolandengroep zetten van die landen kost ons waarschijnlijk veel, maar veel minder dan de punten 1-4.
6. Verzin eens wat anders dan als een stel gehoorzame kleuters achter de reedten van Merkel en Sarkozy aan te hobbelen.

Fijnstoffer | 23-10-11 | 11:53

@peperdokter | 23-10-11 | 11:50
Jullie zijn degenen die altijd wind mee hebben gehad en ons met de rokende puinhoop van jullie ideeen laten zitten.

vetkleppert | 23-10-11 | 11:53

peperdokter | 23-10-11 | 11:50
Mensen boven de 65 hebben tot op heden in ieder geval nog kunnen genieten van een pensioen. Wat hebben wij straks...
en had u het over lijders of Leiders of lijers??

2Nicknames | 23-10-11 | 11:52

En nu? Binnenhof occupyen? Manneke pis onderzeiken? Ludiek de ballen van het Atomium schroeven?

Op de ene of andere manier hebben nette mensen nooit de tijd voor zoiets.

Loeki Knol | 23-10-11 | 11:52

@peperdokter | 23-10-11 | 11:50

Ga eens deaud.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:52

@vraagstaart | 23-10-11 | 11:48

Verkocht is een groot woord, we zijn gewoon weggegeven, die man hoort aan de hoogste boom wegens landverraad.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:51

ik wil hier wel op reageren wij ouderen van boven de 65 hebben dit land weer opgebouwd. worden nu het harst gepakt. door het onvermogen van alle lidstaten van europa
goede lijders zijn er niet meer denken alleen maar aan hun eigen portemonee.
dan Wilders een man met een hoop geroep maar zonder enige inhoud

peperdokter | 23-10-11 | 11:50

@Reinaert | 23-10-11 | 11:43

Alu folie is wel handig om je beperkt houdbare producten wat langer houdbaar te houden. Het beste advies dat ik kan geven is om goede maatjes met boeren te worden.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:49

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:43 Lijkt me een goed plan. We zijn verkocht omdat hij dacht daarmee de eerste Europese president te worden, volgens mij.

vraagstaart | 23-10-11 | 11:48

Dit is tijdrekken is omdat banken en overheid de ontmanteling van de Euro aan het bestuderen zijn. 400 miljard is gewoon wisselgeld om een totale meltdown van europa te voorkomen. Elk land dat hierna niet uit de Euro of de EU stapt is gedoemd ten onder te gaan in de schulden van landen sie al 200 jaar niet in staat zijn gebleken een werkende economie in stand te houden of zelfs maar op te zetten.
Geert Wilders weet dit ook en daarom steunt ie Rutte nog.

funkyd | 23-10-11 | 11:48

Waar blijft Geert Wilders nu?
Hij is mede schuldig aan het verkwanselen van zuurverdiend Nederlands geld. Als hij nu de stekker eruit trekt, zal ik hem , en hopelijk vele nederlanders met hem, belonen met het premierschap.
Hoewel een latent racistische hork als Minister president?
Dan nog liever een lulletje rozewater als Balkenende of Rutte.(de typische Nederlander zeg maar)

King of the Oneliner | 23-10-11 | 11:48

@Reinaert | 23-10-11 | 11:39

En nu nog ff nadenken wie beter wordt van die situatie en je bent bij de ware schuldigen.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:47

@Niemands Knegt | 23-10-11 | 11:42
Rutte geeft dan ook niet zijn eigen portemonnaie weg, maar die van 16M mensen.

Buutendieker | 23-10-11 | 11:47

Reinaert | 23-10-11 | 11:43
Toch doet u het fout... de beste manier is om een greep uit <b>een ander</b> zijn spaarcentjes te doen en te bepalen wat er van gaat worden. Daar is ons kabinet en het Brusselse meester in. De bodem is nog lang niet in zicht.....

2Nicknames | 23-10-11 | 11:46

Reinaert | 23-10-11 | 11:39

We snappen er waarschijnlijk weinig van maar ik snap het vooruit schuiven van het risico niet terwijl er dus gewoonweg geen oplossing is. Het enige dat je terug krijgt is dat het steeds een beetje meer wordt.

Hoe lang zal het nog duren voordat iemand hier de vinger in de reedt van Trix of Rutte gaat steken ?

netniet | 23-10-11 | 11:46

@EUgenio | 23-10-11 | 11:35

Misschien is het beter om te kappen met die hele flut euro en nu ff door de zure appel heen bijten.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:45

@vraagstaart | 23-10-11 | 11:31

Misschien kunnen we Balkende cs met terugwerkende kracht bedanken voor het verkwanselen van onze soevereiniteit en het doordrukken van de EU grondwet. #pekenverenhalengaat

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:43

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:41

Ach, baat het niet dan schaadt het niet.

Ik heb trouwens ook ouwe sokken gehamsterd. Dan ben ik niet meer afhankelijk van omvallende banken maar kan ik af-en-toe een greep in eigen voorraad doen. Just in case. Ook altijd handig bij pinstoringen trouwens.

Reinaert | 23-10-11 | 11:43

Mijnheer Rutte zou u uw goed gevulde, in dit geval, portemonnaie in blind vertrouwen aan Sarkozy meegeven? Nee hè, dat dacht ik wel.

Niemands Knegt | 23-10-11 | 11:42

@Reinaert | 23-10-11 | 11:31

Alu hoedjes gaan je deze ronde niet redden ben ik bang.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:41

@netniet | 23-10-11 | 11:34

Dra landen als Spanje en Italië in eenzelfde situatie raken dan houdt het waarschijnlijk gewoon op. Ik zou in elk geval niet weten waar het geld om die landen op een identieke wijze te helpen vandaan zou moeten komen.

Een gigantische monetaire vastloper zou het gevolg zijn. Banken en pensioenfondsen met waardeloze portefeuilles en als gevolg daarvan miljoenen burgers die hun centen direct of indirect kwijt zijn.

Reinaert | 23-10-11 | 11:39

De enige gedogers zijn wij... stelletje goedgeefse suckels.....

2Nicknames | 23-10-11 | 11:38

Zij die denken dat de stekker eruit een oplossing biedt kan ik melden dat de chaos in dit land alleen groter zal worden.

Er is geen fatsoenlijk kabinet te vormen. SP zal nooit samen gaan met PVV en PVDA zal niet met Groenlinks en SP willen samenwerken en weest u daar maar heel blij omen hoop dat ik geen ongelijk krijg.
Dit is de enige mogelijkheid op een min of meer rechts kabinet want op het laten ophoeren van vreemdelingen na (zgn rechts) heeft de PVV alleen maar een hoop linkse stellingen.

El_Guapo | 23-10-11 | 11:38

Ik snap trouwens niet hoe je de woorden "stekker" en "trekken" nog kan gebruiken zonder over de grond te rollen van het lachen om die groenlinkse kleuterjuf.

vetkleppert | 23-10-11 | 11:37

Cohen weet donders goed dat zijn lot dat van die EOD'er is, als hij probeert het kabinet te ontmantelen.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 11:37

Gelukkig is de meerderheid van het parlement verstandig en wordt Griekenland ook namens Nederland wederom geholpen. Ik hoop dat woensdag knopen doorgehakt worden door de euroleiders wat betekent dat 50% van de Griekse schuld moet worden kwijtgescholden, banken moeten meebetalen maar de banken die in de problemen komen moeten gesteund worden, er moet een Marshall-plan komen voor Griekenland en het EFSF moet verhoogd worden.

EUgenio | 23-10-11 | 11:35

Reinaert | 23-10-11 | 11:29

Heb je enige fiducie dat het überhaupt nog op te brengen is om dat soort landen in eenzelfde constructie te helpen als Griekenland nu ?

Echt serieus. Banken mogen van 21 naar 50 en wellicht 60 % aan afschrijvingen op gaan voeren om Griekenland te helpen aan het verlichten van schulden.

Indirect draait de burger daar voor op want het leidt tot hoge aftrekposten. Wat dan als je dat soort landen ook nog moet gaan helpen ? Hoeveel kunnen banken afschrijven tot die dan geholpen moeten gaan worden ?

netniet | 23-10-11 | 11:34

Mooi he, dat socialisme. Vooral als het eenmaal internationaal begint te werken.
En zo hartverwarmend ook, dat ze daar in Griekenland op typisch socialistische wijze op reageren: door op hun reedt te gaan zitten en een grote muil open te trekken.

vetkleppert | 23-10-11 | 11:34

Nood brengt focus. Probleemlanden zijn scherp gefocust op het krijgen van 'gratis geld', rijke landen zijn verdeeld. De verdeelden verliezen het altijd van de gefocusten.

Rest In Privacy | 23-10-11 | 11:33

" Wilders komt nu makkelijk weg omdat de PvdA de kastanjes uit het vuur haalt"

Hoezo? Alsof die gepofte kastanje van de PVV is. Mag zo affakkelen van Greet. Maar ja, de PvdA is heel verschillig als het om geld van anderen gaat. Dat doen ze aigus, de EU en zichzelf het graf in werken. Jammer dat dat zoveel moet kosten.

Loeki Knol | 23-10-11 | 11:33

Eigenlijk is het gelul in Den Haag, gelul in de ruimte; wij hebben door het ondertekenen van het verdrag van Lissabon onze soevereiniteit verkwanseld. Verplaats het Haagse cabaret gewoon naar Brussel en laat ze daar in de anonimiteit hun klucht opvoeren.

Niemands Knegt | 23-10-11 | 11:33

Dingflofbips - hahaha. (...)

michello | 23-10-11 | 11:33

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:30
Ow, ik dacht dat het door de moslims komt. En flitspalen.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 11:32

De eerste Europese belasting, die bizarre belasting op banktransacties (die natuurlijk niet door de banken betaald gaat worden maar door de klanten van die banken, wij dus) komt er dus als het aan onze volksvertegenwoordigers ligt.

Ik heb zo'n idee dat er nog vele gaan volgen. Naast de onontkoombare belastingverhogingen in Nederland zelf natuurlijk, om de geldstroom naar het zuiden te financieren.

Mooi toch, die internationale solidariteit. En zo democratisch tot stand gekomen ook #ennugaikevenkotsen

vraagstaart | 23-10-11 | 11:31

@neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:30

Gelukkig heb ik rollen aluminiumfolie gehamsterd. Ik kom de crisis dus wel door!

Reinaert | 23-10-11 | 11:31

Goed column, Paternotte. Ik stem strategisch Bosma(PVV), dit is geen perfect kabinet maar is wel het beste wat momenteel in Nederland mogelijk is, maar ik begin toch te geloven dat het beter zou zijn als de PVV er een punt achter zet.

Mijnbescheidenmening | 23-10-11 | 11:31

En wederom hoor ik niemand over de veroorzaker van de crisissen, weet niemand dan dat het monetaire stelsel is geschoeid op oplichterij en dat de centrale banken niet in handen zijn van de overheid zoals het zou moeten zijn? Al weer stort de ubercriminele familie Rotschild de wereld de afgrond in.

neemjemoederindemali | 23-10-11 | 11:30

En dan te bedenken dat het momenteel alleen nog maar om Griekenland gaat. En dat zou zo maar eens 444 Miljard zuurverdiende Noord-Europese Euri kunnen kosten.

Je moet er niet aan denken dat Spanje en Italië ooit in een gelijksoortige situatie terecht komen want dan is de kas sneller leeg dan de belastingdienst de burger kan plukken.

Reinaert | 23-10-11 | 11:29

Rechtom of linkom, geen rechtdoor, met gezond verstand: dit gaat ons heel veel geld kosten

sananda | 23-10-11 | 11:28

Wilders gaat gewoon weer bij de volgende verkiezingen roepen dat de linksen overal schuld aan zijn geweest en dat hij daar niks aan kon doen. Die zit zijn tijd wel uit in de hoop straks te kunnen profiteren van anti-pvda propaganda. Het volk begrijpt toch niet hoe de vork financieel in de steel zit en kan je alles wijs maken door maar hard genoeg te schreeuwen dat er iemand schuldig aan is.

Buutendieker | 23-10-11 | 11:27

inderdaad @nominister helaas komt de Nederlandse burger pas in opstand als de cheeseburger 3000 euro kost.

superjan | 23-10-11 | 11:26

Wilders wacht gewoon even af tot de koopkracht een procentje of 40 daalt door die mega Sinterklazerij van Rutte, Cohen en aanhang en trekt dan de stekker er pas uit en dan heb je grote kans dat de SP en PVV zomaar 75 zetels halen.

krankzinnig | 23-10-11 | 11:25

Ach ja, hard werken is Nederland is tenslotte voor een modaal salaris is nog altijd beter dan als Griek machinist zijn in een zonnig land waar bijna geen trein rijdt vanwege slecht onderhoudt en dan toch een ton toucheren voor de moeite. *kuch*

Fopspeen | 23-10-11 | 11:22

Zeg dat wel, een malle toestand. Het lijkt wel politiek.

Detlev Tarnowitz | 23-10-11 | 11:21

superjan | 23-10-11 | 11:16

De afwezigheid van focus op eigen belang en de alom aanwezige 'goede doelen' en algehele 'Sinterklaas'-mentaliteit, wordt nu pas echt zichtbaar.

Ze hebben werkelijk geen idee wat ze moeten doen. De Fransen en Zuidelijke landen des te beter, want die zijn alleen daarmee bezig.

Ik vrees het ergste.

NoMinister | 23-10-11 | 11:21

Er is geen Europese geschiedenis, geen Europese identiteit, geen Europese politiek, een mislukte Europese munt, het grootste gedeelte van de bevolking wil geen 1 Europa en die klunzen in Den Haag blijven hun natte droom maar najagen; het is tijd voor verandering.

Niemands Knegt | 23-10-11 | 11:20

De PvdA vindt dit gewoon goed beleid.

De PVV weet dat dit soort beleid toch wel doorgaat, maar ander PvdA-beleid óók indien de PVV die kabinet 'opblaast'.

Heel goed te volgen. Niks malle toestand. Rare analyse.

NoMinister | 23-10-11 | 11:19

Een poppenkast is het.
Dat we nog belasting betalen...

ZDEV | 23-10-11 | 11:18

Niemand heeft nog de ballen om de stekker eruit te trekken, dus we modderen nog even lekker door. Op uw kosten uiteraard.

luckor | 23-10-11 | 11:18

Hoog tijd dus voor een kabinet van GL-PvdA-D66-PvdD-SP.

Conan de Rabarber | 23-10-11 | 11:18

Behold the heist of the millenium. Het EFSF opent de kraan van onze portemonneetjes naar de Franse banken. Onze premier.. die doet ff niks. Onze kamer... die doen ff niks. Het zal niet vergeten worden.

superjan | 23-10-11 | 11:16

En ondertussen blijkt Griekenland minstens het dubbele nodig te hebben van eerdere schattingen en komt het einde van de Euro als serieuze munt steeds dichterbij. Net zoals de EUSSR, waardoor dit debat de waarde heeft van een voetbalwedstrijd in de 12e divisie.

vraagstaart | 23-10-11 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken