
Kunnen we wel gekscherend roepen dat het al lang een oorlogsmissie was daar in Kunduz (want een miljoenmiljard militairen + F16's om twintig werkloze trainers te beveiligingen achter de muren van een kamp vol lessenaars & schoolborden), maar nu gaan we nog gelijk krijgen ook. Den Haag stemde begin dit jaar in met een CIVIELE missie, voor mensenrechten en vrouwengelijkheid en corruptiebestrijding en vooral niet schieten op elkaar. Den Haag ging vervolgens niet zelf ff kijken in Kunduz en moest van
Natalie Righton en verongelijkte
militairen horen dat het allemaal kut met peren is in Kunduz. Want niks te doen wegens knellend mandaat. Dus gingen de kamerleden alsnog maar even zelf kijken en inderdaad zeg, het is kut met peren in Kunduz. Oplossing:
tóch maar wel onderofficieren en eenheden van de grenspolitie opleiden zodat ze beter op Taliban kunnen jagen. "
Want nu we d'r toch zijn..", aldus Attje Kuiken van anti-Kunduzpartij PvdA, "
..moet je openstaan voor aanpassingen", vult appeltjesgroene opportunist Mariko Peters feilloos aan. Heel goed jongens. In oorlogstijd moet je flexibel zijn. Dus dat betekent dat je de civiele eisen die je zelf op hoge toon hebt afgedwongen, net zo makkelijk kunt laten varen als blijkt dat er niks civiels te vinden is in Kunduz. Dat is geen opportunisme, dat is politieke daadkracht. Let's go
to war!
Reaguursels
InloggenSeek and destroy! Arty this is wisky vife-one stand by for fire mission over.
Itastijl | 21-10-11 | 15:27 |
Mevrouw Sap is via de achterdeur in het achterkamertje van Mark Rutte gekropen om deze missie er doorheen te drukken en dezelfde mevrouw Sap heeft zich in alle bochten gewrongen om de Kamer en de kiezer ervan te overtuigen dat aan het mandaat niet getornd zou kunnen worden, dat men bij GroenLinks de rug recht zou houden.
Laten we maar eens goed opletten wat er nu gebeurt, wie op welke wijze aan dat mandaat gaat trekken en wie er een rechte rug houdt. De wijze waarop GroenLinks heeft gemarchandeerd om de hoer van Kabul in haar appeltjesgroene weide te kunnen laten dartelen belooft niet veel goeds inzake de rug van Sap.
Ze zijn ook al gecomplimenteerd door de Amerikanen. Alle reden dus om het liegende, achterbakse stel hypocrieten, wat onze politici zijn, om makkelijk weer toezegging te doen om langer aan deze hopeloze missie deel te nemen.
Kan iemand me uitleggen wat we daar doen?
En waarom worden onze grenzen niet bewaakt?
Om maar over de straten te zwijgen.
De oorlog is hier in nederland. Niet in kunduz of hoe dat gehucht ook heet.
Kan iemand me uitleggen wat we daar doen?
En waarom worden onze grenzen niet bewaakt?
Om maar over de straten te zwijgen.
De oorlog is hier in nederland. Niet in kunduz of hoe dat gehucht ook heet.
@de directeur | 21-10-11 | 14:04
www.youtube.com/watch?v=cpP7b2lUxVE
@Schoorsteenveger | 21-10-11 | 15:11
Democratie exporteren door geweldloze missie. Deze naïeve missie werd ook gesteund door andere partijen.
@Schoorsteenveger | 21-10-11 | 14:00
Nee de VVD gebruikt geen vingertje maar steunt wel de vingers van GL. Domme missie met of zonder vinger (gedachtegoed/ideologie) blijft een domme missie.
Jezus_Boeddha | 21-10-11 | 14:52 |
Vertel mij maar waar bij GroenLinks nog iets van dat autehntieke naïeve pacifisme terug te vinden is. Ik zie het niet meer.
Persoonlijk vind ik dat pacifistisch ingestelde politieke partijen zich niet met oorlogszaken moeten bemoeien. Loopt (bijna) altijd fout. Het pacifisme van Nederland in de jaren 30 is duur betaald. Pacifisme in de Balkan heeft geleid tot een bloedbad waar de hollanders mede verantwoordelijk voor zijn. Linkse idioten wilden in de jaren 60 eenzijdig ontwapenen om een moreel signaal af te geven aan de Soviets. En ga zo maar door.
Nederlandse pacifisten zijn altijd hardstikke gek geweest en hebben het altijd bij het verkeerde eind gehad. Dacht je na de val van de muur dat die goedbedoelende sukkels eens hun politieke invloed zouden verliezen: zie je weer terug bij groenlinks en aanverwante politiek-correcte partijtjes.
Ik heb al een hele tijd meer dan genoeg van die hypocriete, machtswellustige lui in Den Haag, die zich politicus noemen. Dit is weer een voorbeeld van de zoveelste gedraai. Wat zal ieder weldenkend mens zeggen van deze rare "politie"missie.
OomAgentFactcheck. | 21-10-11 | 13:56
Om Pakistan in de gaten te houden, toch?
Itastijl | 21-10-11 | 13:01 |
Je hoort mij niet zeggen dat de VVD geen ranzige geworden boter op het hoofd heeft. Maar die partij wijst niet zo drammerig met het vingertje. Degenen die het eerste met het vingertje wijzen hebben over het algemeen vuilere handen dan degenen die dat niet doen. En GroenLinks heeft inmiddels hele vuile handen, smerig stinkende handen, met vieze vingens die overal aan gezeten hebben en overal in gezeten hebben. Het wijzende vingertje van GroenLinks is het vingerende vingertje, het vingertje van de zelfbevlekking. Sap en Peters liggen elkaar te vingeren op appeltjesgroen gras en komen daar in opperste verrukking klaar terwijl midden op de dorre vlakte in Afghanistan in een hete politiecel de zoveelste arrestant wordt gefolterd door een politieman die op de lijst staat om met onbetaalbaar dure Playmobil-poppetjes te gaan spelen.
Ik snap nu waarom Rutte ons leger die kant op stuurt en waarom hij hier dat leger nog verder wil uitdunnen door te bezuinigen.
Dit Kabinet is bang voor als het zover komt het leger logischerwijs de kant van het volk kiest zoals de Portugezen dat ook aangaven.
Bang voor occupy bang voor anti graai beweging bang voor het verstand en het geweten van Nederland.
Verder die Sap is een dom gansje maar Rutte en zijn kliek zijn de booswichten en leugenaars die behoren op te stappen.
Weet iemand trouwens waarom we ook alweer in Afghanistan zitten?
Ik zeg handen af van al die "arme" moslim landen en ingerukt huiswaarts keren. Laat ze hun interne stammenoorlogen zelf oplossen. Voor je het weet wonen wij met z'n allen, noodgedwongen, figuurlijk daar ginds omdat de moslims stelselmatig onze mooie Westerse landen letterlijk hebben ingenomen. Ik begrijp ook geenszins welk belang er thans nog bestaat om te blijven knokken in Afghanistan. Ik heb hier in het mooie Groen Hart totaal geen last van de Taliban en hoe nuffig dit ook klinkt, wat zij aldaar uitvreten zal mij aan mijn bips oxideren.
Idem voor wat betreft al die paradijselijke Arabische lentes waar "we" zonodig bij betrokken willen zijn. Het is goedverdoeme herfst en we staan aan het begin van een hele lange, gure en stikdonkere en barbaarse Arabische winter als u het mij vraagt.
En dus zijn wij goedgelovige Hollanders allemaal anaal genomen! En het mooiste is; we pikken het ook nog.....
* wil wel een kusje alvorens genaaid te worden *
@rara | 21-10-11 | 13:25
Tja, opportunisme in de politiek leidt inderdaad vaak tot hypocriete situaties.
@Bakito | 21-10-11 | 13:22
Die steun is mooi, en over het praktisch nut van pacifisme kunnen we urenlang discussieren. Maar het blijft een feit dat GL tot voor kort een duidelijke pacifistische fractie had. Die is nu stil/weg/dood. Waarmee GL een gedeelte van haar kiezers misleid heeft; dit was namelijk niet van tevoren aangekondigd.
@Sliptong | 21-10-11 | 13:20
Die activisten schaar ik dan ook niet onder pacifisten.
@rara | 21-10-11 | 13:15
Je zou het ook kunnen interpreteren als onvoorwaardelijke steun voor Nederlandse jongens die hun land dienen. Bovendien kom je als pacifist in een spagaat terecht als diplomatie met bewegingen als de Taliban een onmogelijke zaak is.
Ik weet nu niet of ik hartelijk moet lachen of aan mezelf moet bekennen dat politiek een farce is. Fuck it. Ik doe het allebei.
@Bakito | 21-10-11 | 13:12
Terwijl aktivisten van met name de linkse kant naar die rechtse wapens grijpen.
-weggejorist-
Laat ze het spel maar lekker spelen. Dan kan iedereen die gevreesde kiezer recht in de ogen aankijken.
2-0
@Bakito | 21-10-11 | 13:12
Het valt gewoon op dat GL haar pacifistich erfgoed voorgoed heeft afgezworen.
Goh, wat een verrassing, dit heeft niemand ooooooit kunnen zien aankomen!
Typisch dat men hier telkens de associatie met Groenlinks, SP en Pechtold maakt.
Terwijl de olie- en wapenindustrie toch duidelijk een rechts fenomeen is en gelieerd aan politieke instituten als de VVD en de Amerikaanse Republikeinen.
schraapt keel..
Told you So...
@Che_cuevara | 21-10-11 | 13:00
Link 1. Commandotroepen van de respectievelijke landen, misschien? De SAS is de commando-eenheid van de Britten. Als het een NAVO-actie was geweest dan hadden ze het wel over Navotroepen gehad ipv SAS-militairen. Dat e.e.a. door een NAVO-woordvoerder wordt verteld is logisch: de Navo coordineert.
Link 3 heeft dus niets met onze discussie te maken, en kan hooguit voor verwarring zorgen omdat de informatie niet ter zake doet. Ik zou hier bijvoorbeeld ook een link naar de SP kunnen plaatsen, maar dat is misplaatst, misleidend en zinloos.
Het is maar net wat je wilt lezen, toch? Overigens, hier schijnt de zon en is het aangenaam weer.
Kan iemand me uitleggen waarom Sap dit niet aangrijpt om te zeggen "het kan niet volgens de afspraken dus GL trekt steun in"? Straks is ze de enige die nog GL stemt.
Als we er dan toch zijn dan kunnen we misschien Kunduz gaan opbouwen. O wacht...
@Schoorsteenveger | 21-10-11 | 12:34
'Volgens D66-leider Alexander Pechtold deed Hillen ook afbreuk aan beloften van premier Rutte. Die had zich er persoonlijk garant voor gesteld dat de door Nederlanders getrainde agenten niet worden ingezet voor de strijd tegen de Taliban'
www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...
@rara | 21-10-11 | 12:48
Link 1..."Een NAVO-functionaris zegt donderdag tegen de Amerikaanse zender CNN dat troepen uit Frankrijk, Groot-Briitannië en Qatar de rebellen hebben bijgestaan.".
Dat zijn geen grondtroepen volgens jou?
Link 2 klopt.
Bij link 3 heb ik duidelijk gezegd "het gedachtengoed van GL
Tja, het is maar wat je wil lezen hé.
Immorele mensen zijn in de meerderheid, net zoals de onwetenden steeds in de meerderheid zijn. Wanneer men het énige wezenlijke principe, namelijk dat van goed en kwaad laat varen, (vgl Balkenende) dan is het einde zoek. Dat soort mensen zijn geen leiders. Dat zijn eerder wezenloze dieren. En het nare is, ze weten het zelf niet eens.
Dat dit zou gebeuren was al direct duidelijk.
Onze regering laat hiermee alleen maar zien hoe vreselijk onbetrouwbaar en leugenachtig ze zijn.
Welcome to the real world.
rara | 21-10-11 | 12:48
Lol!
dlseth_ | 21-10-11 | 12:43
1. Omdat het op geo-politiek niveau verstandig is om een bijdrage te leveren.
2. Omdat in de NL'se grondwet staat dat NL actief mee wil en zal werken aan het verbeteren en versterken van de internationale rechtsorde en stabiliteit.
3. Zie 1.
4. Zie 1.
5. Zie 1.
dlseth_ | 21-10-11 | 12:43
Twee woorden: USA Israël.
En nou niet hypocriet gaan reageren dat we dit niet zagen aankomen. In 2006 (?) gingen we naar Uruzgan voor een opbouwmissie, die uitmondde in een vechtmissie. Nu gaan we voor een politiemissie. Ga mij niet zeggen dat de stap van een politiemissie naar gevechtshandelingen kleiner is dan de stap van een opbouwmissie naar gevechtshandelingen..
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:40
Link 1 vergeet onderscheid te maken tussen SAS en NATO.
Link 2 is uit maart, en zegt dat de NAVO voorbereidingen treft.
Link 3 is uit mei, en zegt dat GL geen bezwaar heeft tegen het inzetten van grondtroepen.
Zullen we het over het weer hebben?
@ZKH EénOog | 21-10-11 | 12:43
Oeps, mijn fout.
Had ik moeten lezen.
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:33
Dat moment bedoel ik dus...
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:32
Volg de vorige plemps eens: we hebben het over het moment (dat zeker gaat komen), dat er niemand meer is, om die subsidies op te hoesten.
Wat ik niet snap is waarom eigenlijk iedere politieke partij behalve de PVV en de SP gewoon bloedgeil is op een militaire missie in Kunduz.. WAAROM!?
Ik verbaas me soms echt over wat wij als mensen, kiezers accepteren van onze politici ten aanzien van hun geloofwaardigheid. Even los van het feit of je, in dit specifieke geval, voor of tegen een (politie-)missie in Kunduz bent heb je als beleidsbepaler toch nooit gedacht dat het opleiden van Afghanen in Kunduz tot verkeersagent met civiele taken een haalbare kaart kon zijn? Dat er grotere belangen op het spel staan en dat een Nederlandse bijdrage in Afghanistan politiek wenselijk zou zijn is een politieke beslissing waar je het mee eens kan zijn of niet maar als je daar van overtuigd ben, zeg dat dan gewoon tegen de mensen die je vertegenwoordigd en kom niet met lul-verhalen over civiele missies, mensenrechten en vrouwenemancipatie om steun te verdedigen. Zelfs de meest achterlijke Groenlinkse kiezer kan niet zo naief zijn als politici denken. Ik vind het nog steeds vreemd dat Bush en Blair de VN bedot hebben met die zogenaamde Weapons of Mass Destruction om een Irak invasie te faciliteren en daar zonder kleerscheuren in de vorm van verantwoording van zijn afgekomen. En ik ben toch verre van een linkse schreeuwert....
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:37
SAS-militairen zijn wel gestuurd onder NAVO commando? Wie zegt dat het geen actie van Cameron CS was om de belangen van BP te beschermen?
libya360.wordpress.com/2011/10/11/liby...
@rara | 21-10-11 | 12:35
Toch een paar
www.nu.nl/onrust-midden-oosten/2597881...
xandernieuws.punt.nl/?id=634822&r=...
En nog eentje met het gedachtengoed van Mariko en GL.
www.bnr.nl/programma/bnrbernardhammelb...
@rara | 21-10-11 | 12:35
SAS-militairen zijn niet gestuurd onder NAVO commando?
En nee ik heb geen linkje omdat er officieel echt geen grondtroepen waren.
En ik geloof de NAVO echt hoor.
-weggejorist-
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:33
Maar je hebt geen linkje over de inzet van NAVO-troepen?
Itastijl | 21-10-11 | 12:30 |
Wat GroenLinks betreft valt overal wel een appeltjesgroene mouw aan te passen. Wat gisteren niet paste binnen met mandaat past er vandaag met het grootste gemak in. Gewoon met een stalen gezicht je moraal flink oprekken.
@rara | 21-10-11 | 12:32
1 klein groepje SAS-militairen krijgt meer voor mekaar dan 10.000 van die "rebellen".
@ZKH EénOog | 21-10-11 | 12:30
Ja, maar dan is het schip al gezonken.
@ZKH EénOog | 21-10-11 | 12:30
Ja, maar dan is het schip al gezonken.
Is het iemand ooit opgevallen dat de icoontjes voor social media samen de woorden 'fuck it' vormen?
Dat is pas nieuwswaardig. Het nieuws dat er in Kunduz toch mensen getraind gaan worden die zullen gaan vechten, is slechts logisch. Dat was vanaf het begin al duidelijk.
Wel verdorie. Dachten we dat we al het gepatenteerde geregel, getuttel en geneuzel van de firma Nederland Regeltjesland zomaar 1 op 1 konden exporteren naar een of ander zanderig buitenland. Blijkt de praktijk opeens, hoe zeg je het ook weer, weerbastig te zijn. Man, wat een sof.
@ZKH EénOog | 21-10-11 | 12:30
Nooit van subsidie gehoord.
Is Nederland kampioen in.
We kunnen ze in Kunduz nog tegemoet komen met een heicopter,maar dan moet het afgelopen zijn.
Moet wel zélf worden opgehaald van een Libisch strand,er kán 7kg stuifzand in de rotor zitten maar het blijft natuurlijk een gegeven paard.
"Go for-it,jongens!Kick'em when they're down!"
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:30
Op Internet is uitsluitend informatie te vinden die door overheden is goedgekeurd?
Ik heb wat dingen gelezen over kleine groepjes SAS-militairen die hier en daar iets zouden hebben gedaan. Meer niet.
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:29
Ja, zelfs met foto en al.
En ik zag toch heel duidelijk Mr T.
Tenenkrommende politieke poppenkast.
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:28
Ook die band stopt vanzelf, als het niet betaald wordt.
De illusie hebben dat je in dat godvergeten land iets anders kunt dan oneindig een onwinbare oorlog voeren getuigt van een ongekende naïviteit, maar niet zo ongekend als denken dat de kiezer dit vuile spelletje niet herkent.
Nederland aan de hand van de USA met Sap als zelfopofferende peyphoer van Obama.
@blinde kip | 21-10-11 | 12:14
We staan open voor alles wat past binnen het mandaat,' aldus Mariko Peters (GroenLinks). Haar partij ging pas overstag nadat het kabinet in alle toonaarden het 'civiele karakter' van de missie had onderstreept.
VVD'rs en co. zijn blij met het 'civiel karakter' wat ze propageerden ?
@rara | 21-10-11 | 12:27
Hoe kan daar nu een linkje van zijn als het "officieel" niet bestond?
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:29
oo=uu.
*oeps*
Standaardkreet binnen Sapgroen Links: Do'n Mention The War!!!
Mariko staat open voor Jan-en-alleman.
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:27
Hé, ik heb gisteren zelf gelezen dat ze de A-team hadden ingehoord!
Typisch onze Tweede Kamer. Niet bekend met de realiteit, verkeerde besluiten nemen en altijd achter de feiten aan lopen.
De teller stond tot nu toe op een half miljard voor het opleiden van een paar verkeersagenten en parkeercontroleurs, ik ben benieuwd of er nu weer tig keer zoveel geld in wordt gepompt.
Vast wel en als ze tekort komen: dan verhogen we toch gewoon de belastingen?
"We staan open voor alles wat past binnen het mandaat," aldus Mariko Peters (GroenLinks). Ja, Mariko staat nogal snel open voor alles wat past. En op elk potje past wel een dekseltje.
img198.imageshack.us/img198/6121/marik...
@ZKH EénOog | 21-10-11 | 12:26
Als dat nou zo was, dan zou er misschien nog iets veranderen. Maar in NL is het meer een kwestie van 'and the band played on...'
iteriteit = integriteit
Je mag toch wel knettergek zijn als je bij de volgende verkiezingen op de kliek van mevrouw Sap stemt.
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:27
Linkje?
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:22
Ik meende dat de NAVO uitsluitend luchtsteun leverde?
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:23
Dacht je dat die "rebellen" in staat waren om Kadhaffi te pakken?
Jolande Sap, Ga je de missie nu tegenhouden of ga je nogmaals liegen tegen je achterban, samen met Mariko (ik ben de iteriteit zelve) Peeters?
En de burger betaald maar door...
Maar ondertussen blijft de marktsector werkzame bevolking die dit allemaal op moet hoesten maar krimpen, hetgeen de lastendruk voor de resterenden vicieus laat stijgen.
Maar dat geeft niet hoor mensen, blijf dat geld maar lekker met koffers tegelijk over de balk bonjouren. Er breekt vanzelf een moment aan, dat er niemand meer werkt.
@vip33 | 21-10-11 | 12:24
Ja, maar dan had iedereen geroepen: snoepreisje!
'Het bezoek was een eyeopener'
Misschien een idee om voortaan eerst te gaan kijken, voordat je een besluit neemt ?!
--- wat een lutsers daar in Den Haag ---
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:20
Die mag voorop lopen.
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:22
Hoho, wacht eens eventjes! Er was heel duidelijk afgesproken dat de NAVO geen troepen op de grond zou hebben. Ga jij me nu vertellen dat die afspraak geschonden is? Kan het bijna niet geloven...
@rara | 21-10-11 | 12:18
Die geoefende soldaten in Libië waren van de Nato.
Wat er nu nog zit is een zootje ongeregeld.
Als we maar meedoen en bij de coalitie of the willing (inmiddels Taliban peacedeal).... anders krijg je geen mooie functies toegeschoven...
Hoe laat staat het spoeddebat dat Wilders gaat aanvragen ingepland? Ik bedoel, we weten dat het komt dus als ze slim zijn maken ze alvast een beetje ruimte op de agenda...
Zo, dit zal de Taliban rauw op de maag vallen! Enorme tegenvaller voor ze.
Beveiliging van Schiphol direct aangepast?
Kiezer weer vertrouwen in GL?
Zit Mariko Peters en nou nog steeds?
Dit komt wel als een donderslag bij heldere hemel. Vechten in Kunduz terwijl iedereen dacht dat je daar met een paar platte petten wel orde op zaken kon stellen. Blijkt dat het bonnenboekje toch minder respect afdwingt dan een Diemaco C7.
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:18
Ja, die schijnen genoeg te hebben.
En dan krijgen ze ook nog wat bootjes van Sarkozy.
@irriducibili79 | 21-10-11 | 12:16
Ik heb nog een opperbevelhebber van lego.
www.lachvandedag.com/2003/februari/bal...
Nuke it from orbit
@Che_cuevara | 21-10-11 | 12:17
Jaja, geld moet rollen enzo. Misschien kunnen we wat Grieks materieel 'lenen'
wellicht maar niet zonder vrijmibo :P
Libie heeft sinds gisteren een paar duizend geoefende soldaten inclusief materieel over. Kunnen die niet gaan helpen in Afghanistan?
@PapaXL | 21-10-11 | 12:16
Wisten we al uit het vorige topic.
Maar goed dat je het nog even zegt want die vorige was weggejorist
@PapaXL | 21-10-11 | 12:16
Jij eerst.
@Joost Maghetweten | 21-10-11 | 12:15
De economie moet weer wat opgekrikt worden hé.
Jolande Sap laat wel even zien hoe betrouwbaar haar partij is.
Ik stuur mijn Playmobil leger.
Nergens voor nodig....
www.nu.nl/algemeen/2646302/onheilsprof...
en kan de vrijmibo ook wat eerder daar we allemaal vanmiddag deaud gaan?
Na het lynchen van Kadaffi hebben ze de smaak te pakken in het pluche.
En Jolande zag dat het goed was.
Was allang bekend dat dit zou gebeuren.
Agenten opleiden in Kunduz? Hoe kan je nou een paard en wagen flitsen?
Dus het enige wat we daadwerkelijk hebben gedaan is al ons dure materieel van de vorige missie gratis en voor niks weggegeven, om nu weer nieuw in stelling te gaan brengen?
@ZDEV 12:13
Verlies alsjeblieft de menselijke maat niet uit het oog.
Nou Sap, denkt je achterban daar ook zo over?
Stuur mijn schoonmoeder!
Dat zal ze leren.
REAGEER OOK