Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De verhufterde samenleving: Huftopia

hufterinoptimaforma.jpgDe verhuftering van de samenleving is een goede zaak. Dat probeerden we uit te leggen met het Hufter Manifest en dat polijste Kustaw Bessems en zijn vier advocaten onlangs nog eens mooi op. Maar de fatsoensterroristen blijven volhouden: hufters zeggen lelijke woorden, sluiten groepen uit en moeten dus uitgesloten worden. Wat deze stijve anussen graag willen, is een rubberentegelland. Een mythisch land waar niemand ooit gekwetst kan worden en lelijke dingen zeggen voor eens en altijd is uitgebannen. En iedereen gedwee achter de filosofie van deze moralfags aan huppelt. Het bewijs dat deze stumperts nog steeds veel invloed hebben, is het feit dat het hier in Nederland altijd onmiddellijk over de Toon van het Debat gaat, in plaats van de inhoud. Die zegt lelijke dingen, hij zegt lelijke dingen, zij schrijft lelijke dingen en Albert Verlinde is gewoon lelijk, maar dat doet er binnen deze context even niet toe. Tegenover dit bekrompen rubberentegelland willen wij graag onze eigen toekomstvisie plaatsen: Huftopia. Een idyllisch land waar een ieder die gewoon een eikel wil zijn, in alle vrijheid zijn hobby mag uitoefenen. Of politicus mag worden, die vervolgens mag brullen wat hij wil. Wacht, we leggen het even uit. Betuttelaars De burgertrutjes die al moralfaggend door het leven gaan willen alles wat niet binnen hun tunnelvisie valt verbieden, reguleren, censureren en kapot maken. Wat de fatsoenrukker niet bevalt, dat is wat hij obsessief voor de ander vergalt. Andersdenkenden zijn dom, simpel en dienen weggemoffeld te worden. In Huftopia krijgen deze betuttelaars de plek die ze verdienen: de nationale pispaal. Doe wat je wilt en denk wat je niet laten kunt. Vrijheid om helemaal jezelf te zijn, zelfs als dat bestaat uit het dwangneurotisch dood willen hebben van mensen die niet zoals jijzelf denken. En dan vervolgens aan de rest de vrijheid om dat te beschimpen, bespotten, uit te lachen of weg te honen. Omdat fuck jou, fuck je betuttelende verbodsmening en fuck wat je doet, daarom. Justin Case Veel van deze betuttelaars hebben last van het superhelden-syndroom. In hun eigen hoofd zijn ze een superheld. We hebben er al een naam voor: Justin Case, de VoorbehoedsMan. Gaan ongevraagd mensen redden die nog geen idee hadden dat ze gevaar liepen. Boute meningen kapot demoniseren, just in case iemand zich gekwetst voelt. Opkomen voor complete bevolkingsgroepen vanwege nadelige feiten, just in case iemand uit deze groep zich gediscrimineerd voelt. Schande spreken van opinie, just in case deze opinie schuurt bij iemand anders. VoorbehoedsMan Justin Case probeert de wereld te redden van ellende die vooral bestaat in zijn eigen hoofd. Totalitaire staat Jullie willen een Godwin? Krijgen jullie een Godwin. Als de beschavingsbullies hun zin krijgen, worden onwelvallige meningen weggeraust. Raad eens waar dat ook gebeurde? Een rubberentegelland waarbij van bovenaf regelgeving wordt opgelegd die moet voorkomen dat iemand gekwetst wordt, wat de zogenaamde anti-hufters willen, is een totalitaire staat waarbij niet alles gezegd mag worden. Politiek correct, politiek incorrect, politiek fouter dan de paus in een weeshuis, met scheldwoorden, zonder scheldwoorden, we zijn toch allemaal geen twaalf meer? Dingen moeten gezegd kunnen worden, klaar. Dingen mogen zeggen Dat brengt ons gelijk bij het laatste, belangrijkste en eigenlijke enige punt. Datgene waar het in Huftopia allemaal om draait: kunnen zeggen wat je denkt en wat je wilt. Wat fatsoensmalloten willen, is dat de verantwoordelijkheid van het gekwetst worden komt te liggen bij de kwetser in plaats van de gekwetste. Totale waanzin, natuurlijk. Kwetsen is in the eye of the beholder. Kweek eelt en ga je zeker niet gekwetst voelen namens anderen. Wat Steve Hughes zegt: je gekwetst voelen is geen dodelijke ziekte, zeik niet en ga vooral niet jeremiëren dat je je zo ontzettend buitengesloten voelt. Ophoeren! Volwassen mensen moeten gewoon dingen mogen zeggen, in het algemeen en tegen elkaar. Dat gaan we dus mooi niet verbieden of verbannen, zoals de fatsoenslullo's willen. Deal the fuck with it. Huftopia, waar iedereen een hufter mag zijn, maar niet verplicht is het te worden. In tegenstelling tot Fatsoenië, waar iedereen verplicht braaf en beschaafd moet doen, aldus gedefinieerd door de moralfags. Opbokken met die verbodsporno. En als je niet tegen boze, gemene, schreeuwende of scheldende mensen kunt, heeft Adolf hier wat advies. Complete vrijheid van meningsuiting FTW! Viva Huftopia!

Reaguursels

Inloggen

@BlackDeathMetal,
dank, geeft weer ff een spiegel.
holland ,wat is hufterigheid? je kans pakken om eerder aan de beurt te zijn bij de supermarkt? je zelf verbaal verdedigen als je bijna je telefoontje(Ipad ,BB ,enz) kwijt bent door een opportunistisch bijdehandje?
Of aangesproken worden op je recht van vrije mening uiting?
Mits deze uiting ter plekke zeer ongepast is. denk begrafenis stoet of een of andere herdenking.
Ik ben een Nederlander, pakke wat je pakke kan. en mijn buurman erop attenderen dat er een voordeel te halen valt.

3aapjes | 20-10-11 | 16:07

Van villa naar villutopia. Zijn vrouw logeerde op de zitbank bij de zwager. De advocaat van de man zei tegen de rechter dat dus zijn vrouw geen ´vaste lasten´ had, dus dat daar dan ook geen rekening mee gehouden hoefde te worden bij berekening van behoeften.
En.... de rechter besliste instemmend met de advocaat van de man !! (hufterigheid met consequenties (helaas niet voor de boeven)).
De methodiek deed mij denken aan een berichtgeving over Minister de Hoz ´minister van het jaar in 1977´ van argentinie. De argentijn kon het argentijnse vlees niet meer betalen, omdat het voor de export duur verkocht kon worden. Minister de Hoz had daar een EENVOUDIG antwoord op: het vlees werd gewoon uit de ´eerste levensbehoeftes´ geschrapt.

hawie | 20-10-11 | 14:13

Nederland gaat een beetje richting de maatschappij uit "Demolition Man".

Geile Markeerstift | 20-10-11 | 13:09

Het complete verhaal werd werkelijk waar in een keer tenietgedaan door die kinderachtige doch grappige godwin aan het eind. Maar in huftopia is dat gelukkig geen probleem.

Passaparola | 20-10-11 | 12:23

1972. Geenstijl is er helemaal klaar voor.

un_chien_andalou | 20-10-11 | 11:44

Volgens mij gaat het hier niet zozeer om dat we altijd maar rekening met elkaars kwetsbaarheid moeten houden, maar vooral dat het de andere kant lijkt op te slaan: de kant van geen enkele rekening met anderen houden, alleen maar bezig zijn met eigengeile statements roepen of vechten voor je eigen 'rechten' en daarbij geen verantwoordelijkheid nemen voor je gevolgen van je uitlatingen. Dat vind ik ook best een onbeschaafd en in sommige gevallen zelfs een gevaarlijk probleem.

Dat er dan moraalfags zijn die daarbij aanhaken om beperking van vrijheid van meningsuitingagenda's er door te drukken is jammerlijk, maar niet een reden om het debat te bagatelliseren.

M-Bozz | 20-10-11 | 11:13

Hufters vormen het nieuwe fatsoen?

rudles | 20-10-11 | 10:58

Hoewel ik mezelf soms wel hufterig vind, laat ik mezelf liever niet in dit hokje plaatsen. Ik voel mezelf namelijk meer een klerelijer.

ren-forrest-ren-e | 20-10-11 | 10:45

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:57
Jazeker. Had je dat nog niet door? Moet jij maar eens een bepaalde reactie geven. Zul je zien hoe snel Joris werkt.

God Zelf | 20-10-11 | 10:20

Krek so is 't, Quid. Reaguurders zijn de entarterte KunDstenaars van de 21e eeuw. Al schieten ze zo af en toe *kuch* een beetje door, dat dan weer wel.

baba4oog | 20-10-11 | 09:43

Helemaal mee eens. Bij dat fuck zou ik willen toevoegen: en gij komt zeker uit Tilburrug met oewe grote bek.

Als ik fatsoenlijk wil doen of neuqcqchen schrijf ik wel een gedicht.

stemvee | 20-10-11 | 09:38

Dit stukje had kunnen volstaan met een linkje naar het uitstekende stuk van Kustaw Bessems, en een oproep om dat stuk eens heel goed door te laten dringen.

Zeker de verwijzing naar het eigen huftermanifest is een enorme misser, omdat dat stuk totaal niet overbracht wat (achteraf) blijkbaar een pleidooi voor VVM was.

Ballenman | 20-10-11 | 08:58

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 23:46 Man man man..... o jee, nou ik ik het weer.

vraagstaart | 20-10-11 | 08:52

In mijn huftervrije wereldje zou ik met plezier diepgaande pareltjes van Starf*cker lezen terwijl ik het nu maar moet doen met onsamenhangend geblaat van Mathijs die enkel onder zijn pseudoniem Johnny Quid druft te brullen.
Maarja, hufters weten nu eenmaal niet beter.

777bas777 | 20-10-11 | 08:45

Brave fatsoensnormen zijn van de oude monoculturele samenleving. Die samenleving is dood en het is ronduit gevaarlijk repsect te hebben voor de respectlozen, daar worden de respectlozen steeds brutaler en veeleisender van.

Jan Passant mk2 | 20-10-11 | 08:45

Minder mooi dat 'boute' ipv 'boude', maar daarvoor moet je van taal houden

hfakker | 20-10-11 | 08:34

Door 'hufterigheid' je ten doel te stellen, overschreeuw je vgs mij jezelf Quid, schiet je over je doel heen.
Óf je tracht n nauwelijks nobel doel, over de rug van vrijheid na te streven. Óf je doet die vrijheid tekort door t accent op huftetigheid te leggen.
Immers 'hufterigheid' beperkt de vrijheid der moralfag, dus waarom zouden zij zich laten beknotten, 'for arguments' sake'?
Nope, ten zulken male een frustrerend en ik meen op frustratie gestoeld stukje tekst.

Nb het os niet die vrijheid tot hufterigheid, maar de breedte der beschaving om 's mensen's diepste gevoelens te uiten. Waar dat niet kan, volgt 't exces, zo leert de wereldgeschiedenis !

hfakker | 20-10-11 | 08:28

Precies, En na een tijdje is iedereen die hufter zat en spuugt hem uit. Uiteindelijk wint de beschaafde mens. Zo zou de kapitalistische wereld ook moeten werken. Gewoon op de blaren zitten en de rotte appels failliet laten gaan. Beetje banken helpen die er een rotzooitje van gemaakt hebben... Dan ben je geen hufter maar een fatsoens rakker.

boomchirurg | 20-10-11 | 06:13

dat is toch fijn, als 2012 komt, lekker fijn lief zijn tegen elkaar, mag het eens een keer in al die eeuwigheid... tis ook nooit goed!

LulZig | 20-10-11 | 02:04

Dit soort dingen gaat het nooit redden zoland 51% van de bevolking de andere 49% precies kan laten doen wat ze willen. De fatsoensrakkers zitten in de 51%, die laten de 49% betalen voor de 51%, en gewoon omdat het kan, muilkorven ze de 49% ook even. Is gewoon aardig, bonusje.

Oerkoendoe | 20-10-11 | 01:28

Maar uw Huftopia zou dan toch ook (gedrags) regels hebben? En dat verandert u als hufter dan toch in een moralfag? De rubbertegel mensen zijn namelijk ook vrij dit te willen.. Wat betreft mezelf: I could not care less. Wat kan mij het nou verrotten wat een ander wil dat ik zeg? Ik zeg wat ik wil. Dan is het "probleem" toch opgelost. *iets met mug en olifant mompelen doet*

de betaalautomaat | 20-10-11 | 00:31

Ik blijf voorlopig nog even in Fatsoenië wonen. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen.

andalucia | 20-10-11 | 00:30

bennutzat | 20-10-11 | 00:12
Je hoeft mij niets uit te leggen ik weet hoe het werkt.

idopane | 20-10-11 | 00:28

idopane | 19-10-11 | 23:58
Pf, als je vindt dat cartoons moeten kunnen, dan ben je een linkse idealist? Nog even voor de duidelijkheid, ik vergelijk Wilders niet met een nazi, ik vind alleen dat iemand dat mag doen als hij dat nodig vindt

bennutzat | 20-10-11 | 00:12

Off topic: Zie net dat Turkije de Gazastrook is binnen gevallen om Hamas een lesje te leren. Kijk dat is nou de feiten verkeerd weergeven en toch geen smaad maar een intelligente manier om te laten zien dat de pot de ketel verwijt dat ie zwart ziet

idopane | 20-10-11 | 00:06

bennutzat | 19-10-11 | 23:02
Dat is echt komplete bullshit. Het is typisch een linkse dwaalgedachte die duidelijk maakt hoe het komt dat mooie linkse idealisten veranderen in moordzuchtige dictators. Zou maar uitkijken. De linkse droomwereld zit er vol mee wat dat betreft zit jij in goed gezelschap.

idopane | 19-10-11 | 23:58

Speertjespunt | 19-10-11 | 23:27 |
De mensen waar jij het over hebt zijn onze aller tokkies, die heb je in elke maatschappij, de mensen met slechte smaak.

lanexxx | 19-10-11 | 23:55

Ik wil gewoon doen wat ik wil. Dat is vrijheid, maar volgens de meesten hufterig.

kapotte_stofzuiger | 19-10-11 | 23:54

doenormaal! | 19-10-11 | 23:38
Weet ik niet maar hij wilde uitleggen dat sommige journalisten waaronder die colomnist van de Volkskrant dingen beweren die ze niet kunnen waarmaken en daarom dat Prem hem op dezelfde manier terugpakte door iets van hem te beweren dat hij niet kon waarmaken. Wat nogal vreemd is voor DWDD want daar worden voortdurend dingen beweert die of niet kloppen danwel niet waar kunnen worden gemaakt. Het feit dat men zo gepikeerd reageerde doet dan weer vermoeden dat er toch iets meer aan de hand was maar ook dat kan ik niet waarmaken en ik vergrijp mij niet aan de waarheid.

idopane | 19-10-11 | 23:50

@vraagstaart | 19-10-11 | 23:39
Herhalio.

Herhalio.

Herhalio.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 23:46

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:37 ??? Joris?

vraagstaart | 19-10-11 | 23:39

@idopane | 19-10-11 | 23:30
Zie: doenormaal! | 19-10-11 | 23:15
Is wat jij bedoelt overigens niet wel gebaseerd op feiten? Want dan zou de schorsing van Prem onterecht zijn geweest. Niet dat ik Prem leuk vind hoor. :P Zeker niet.

doenormaal! | 19-10-11 | 23:38

@AntiSoof | 19-10-11 | 22:46
Ik ben van mening dat eenieder kan leren om zijn of haar rust te bewaren. Voor mijn part worden hiervoor meditatie-lessen gegeven op scholen.
Dan leren kinderen daar ook nog iets nuttigs waar ze in hun leven iets aan hebben.
.
Vervolgens, als iedereen in rust is met zichzelf, kunnen mensen gewoon zeggen wat zij vinden (als ze niet opzettelijk mensen proberen te beledigen, uiteraard) zonder dat iemand hier een probleem van maakt.
.
Dat is mijn Utopia.

reinaarden | 19-10-11 | 23:33

@Caturman | 19-10-11 | 21:18
En die cultuur zou in het belang van iedereen moeten veranderen.

doenormaal! | 19-10-11 | 23:30

doenormaal! | 19-10-11 | 23:07
Kijk uit want Prem probeerde dezelfde vergelijking te maken bij DWDD en werd 4 maanden geschorst.

idopane | 19-10-11 | 23:30

Is iemand dan geen hufter als hij: Iemand is die op een mooie zondag even 3 uur gaat drummen met de ramen open, terwijl de rest normaal in de tuin wil zitten? Iemand die z'n lege blikkie RedBull uit het autoraam tieft? Iemand die elke avond de tuinhaard aanslingert zodat de rest van de buurt in de rook/stank zit? Iemand die het normaal vindt om de radio/tv hard te zetten zodat anderen daar last van hebben? Iemand die het noodzakelijk vindt om een open rioolpijp onder z'n auto te monteren zodat iedereen fijn mag genieten van die uitlaat?

Geenstijl grossiert in het benoemen van hufters omdat zij dat vinden, maar als er een christelijk groepje is, of andere moraalridders, worden ze met de grond gelijk gemaakt. Het "ik doe wat IK wil en fuck iedereen" is juist wat het allemaal zo fijn maakt in dit land..... not

Speertjespunt | 19-10-11 | 23:27

@AntiSoof | 19-10-11 | 22:49 Volkomen eens. Maar dan liefde zonder begeerte, universeel.

vraagstaart | 19-10-11 | 23:26

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 23:17 He who must not be named!

vraagstaart | 19-10-11 | 23:25

doenormaal! | 19-10-11 | 23:15
Ik had niet anders verwacht, u zegt zo keurig u tegen mij

bennutzat | 19-10-11 | 23:20

@King of controversy | 19-10-11 | 23:09
Blijkbaar is voor sommigen de grens tussen humor en smaad niet erg duidelijk. Wanneer de intentie is om iemand te schaden is het geen humor meer. Simpel zat. Iemand op een humoristische wijze enigszins belachelijk maken door een komische vergelijking te maken en de persoon daarmee een spiegel voor te houden is van een héél andere orde dan vergelijkingen met nazi's maken. Dergelijke vergelijkingen vallen zeer zeker niet in de categorie humor. Dat zal iedereen met gezond verstand kunnen beamen.

doenormaal! | 19-10-11 | 23:20

Er is wat mij betreft verschil tussen vrijheid van meningsuiting (een groot goed) en kwaadaardige dan wel stompzinnige onbeheerstheid. In een goed functionerende samenleving legt men elkaar zo min mogelijk aan banden, maar is bandeloosheid het begin van het einde. Huftopia klinkt mij meer als een puberale natte droom in de oren - lijkt even lekker, maar blijkt bij ontwaken verrekte ranzig - dan als een begerenswaardige staat. Maar: ieder zijn meug...

Sander Dieman | 19-10-11 | 23:19

@vraagstaart | 19-10-11 | 23:08
I see. Is een Rothschild zeker?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 23:17

@bennutzat | 19-10-11 | 23:10
Ik zou mij nooit aan zoiets schuldig maken. Mensen die het wel doen zijn verwerpelijk en ook u snapt nu waarom ;)

doenormaal! | 19-10-11 | 23:15

doenormaal! | 19-10-11 | 23:07
Moet kunnen, zegt dan overigens meer over jou dan over mij, net zoals de tekenaar van Wilders

bennutzat | 19-10-11 | 23:10

@ doenormaal 23:03
Dat is niet waar. humor en valselijk beschuldigen sluiten elkaar niet uit.
Zie voor een voorbeeld mijn post van 22:50.
Of abstracter, een hyperbool is een bekende techniek in comedy om een persoon 'neer te zetten'. Je overdrijft een karaktereigenschap, waar door je in feite dus iemand valselijk beschuldigd. Immers, het leidende voorwerp bezit die eigenschap niet.

King of controversy | 19-10-11 | 23:09

@bennutzat | 19-10-11 | 23:02
Oh, dus al ik een tekening van u verspreid waarop u met uw handen een kind onzedelijk betast dan moet dat dus kunnen. Ok.

doenormaal! | 19-10-11 | 23:07

@King of controversy | 19-10-11 | 23:00
Iemand vals beschuldigen heeft niets met humor te maken.

doenormaal! | 19-10-11 | 23:03

doenormaal! | 19-10-11 | 22:51
Wilders afbeelden als nazi moet kunnen. Het is duidelijk een tekening en geen feit. Het verandert ook niemands beeldvorming. Het wordt pas anders als je hem valselijk beschuldigt van bijv. lidmaatschap van een nazipartij.

bennutzat | 19-10-11 | 23:02

@ doenormaal 22:59
Dus smaad prevaleert over humor.
Kun je die keuze ook uitleggen?

King of controversy | 19-10-11 | 23:00

@King of controversy | 19-10-11 | 22:50
Ik heb al een aanzet gegeven door te zeggen dat het vals beschuldigen van criminele activiteiten berust op ernstige smaad/laster. De term "bedrijfspoedel" berust nergens op. Dat ziet en weet iedereen en dat is het verschil.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:59

@bennutzat | 19-10-11 | 22:31
Wilders afbeelden als nazi ook niet. Dat berust ook niet op waarheid en feiten en is een opzettelijke poging iemand zwart te maken. Iets wat zeer ernstig en kwalijk is en zeer zeker onder de noemer smaad/laster kan worden gerekend. En toch gebeuren die dingen. Wilders is overigens zo grootmoedig geweest om de lasteraars niet te vervolgen. Hij verlaagt zich niet tot hun niveau.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:51

@doenormaal! | 19-10-11 | 22:44
Je mag het humor vinden, maar je hebt dan wel een probleem.
Immers, waar ligt dan de grens tussen Humor en smaad. Het idee dat Rutte regelmatig voorovergebogen staat om met een omgebogen kleerhaak een autoraampje van een Golf XL te forceren, vind ik bijzonder geestig. Maar in jouw definitie is dat dus smaad.

King of controversy | 19-10-11 | 22:50

@vraagstaart | 19-10-11 | 22:43
Dat paradigma is mij te 'koud'. Ik verkies toch liever een andere blik. Want weet je?, je mag je eigen werkelijkheid kiezen. En dan ga ik voor de liefde. De rest is dom. Eerlijk. Zeer dom. Maar wel makkelijk. Haat is zoveel eenvoudiger dan liefde. Afgunst zoveel aantrekkelijker dan tevredenheid. Zucht.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:49

@reinaarden | 19-10-11 | 22:42
Dat lijkt heel logisch, beste. Zeer logisch. Maar zo simpel werkt het niet in het menselijk brein. Daarom werkt zo een simpel advies ook niet. Met respect hoor. Je analse was redelijk goed. Edoch, de mens is nogal 'gecompliceerd que evolutionaire ontwikkeling. Daarom ligt eea jammer genoeg wat gecompliceerder.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:46

@King of controversy | 19-10-11 | 22:29
Dat zou eerder een belediging voor de bedrijfspoedel zijn vind je niet?

Ik vind "bedrijfspoedel" getuigen van gevoel voor humor. Een uitspraak die daarom niet onder de noemer schelden valt.
Bovendien getuigt het van karakter om met deze uitspraak een tot die tijd ongeëvenaarde poging om de stijfheid, lafheid en het gekonkel in de tweede kamer terecht eens een keer te doorbreken.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:44

@SODEP | 19-10-11 | 22:40

Er is niet iets epischer dan dat?

Want daar ga ik mijn foon niet mee verkrachten natuurlijk.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:44

@AntiSoof | 19-10-11 | 22:39 "Goed en fout" zijn cultuurbepaald en dus menselijke uitvindingen.

De werkelijkheid is kleurrijk, de waarheid is zwart wit.

vraagstaart | 19-10-11 | 22:43

Als mensen gewoon minder snel kwaad worden, omdat iemand een andere mening heeft, is het probleem ook opgelost.

reinaarden | 19-10-11 | 22:42

@vraagstaart | 19-10-11 | 22:40
Betelgeuse.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:42

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:37 Niets wijzer qua wat?

Hufter?

vraagstaart | 19-10-11 | 22:40

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:28
Waar is Boze buur als je hem nodig hebt ;)

King of controversy | 19-10-11 | 22:39

@de tandarts | 19-10-11 | 22:19
Ok. Defenitie-problem.
Btw, in het algemeen, het leven telt alleen goed en fout. De rest (moraal, sociaal, egoïstisch of dom), is bijzaak. Wat is goed, dat is de vraag.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:39

@vraagstaart | 19-10-11 | 22:36
Ik ben nog steeds niets wijzer, trouwens.

Voel me heel klein nu.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:37

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:33 *Medaille verheugd opspelden doet*

Welopgevoede beleefde heer......

Mwoehahahaha!

vraagstaart | 19-10-11 | 22:36

We zijn op de goede weg. Ik heb zojuist ook zeer goede reacties gelezen.

Het is alleen de vraag of alle 'hufter-betogen' op het Internet van de afgelopen jaren (en vooral van GeenStijl) worden geëvolueerd in ons verdere leven.

DijenkletserT | 19-10-11 | 22:36

@vraagstaart | 19-10-11 | 22:31
Hufter.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:33

doenormaal! | 19-10-11 | 22:27 | + 0 -

Zeggen dat Rutte geen auto heeft gestolen klinkt ook niet erg onderbouwd

bennutzat | 19-10-11 | 22:31

@vraagstaart | 19-10-11 | 22:30 Kudt wrong topic. Sorry!

vraagstaart | 19-10-11 | 22:31

Wibi. Ik ben een hele grote fan van 'm, ik volg hem al zijn hele carrière.

Eigenlijk al sinds zijn tijd bij de Blue Diamonds.

(H. Finkers)

vraagstaart | 19-10-11 | 22:30

@doenormaal! | 19-10-11 | 22:27
Hier kan ik me een aardig eind in vinden, ja. De grens tussen kwetsen/beledigen en smaad/laster kan inderdaad erg vaag zijn. Zelf ben ik er, als groot liefhebber van de vrijheid van meningsuiting, voorstander van om een ieder sowieso wel veel speelruimte te geven.

Ik ben in ieder geval al lang blij dat je er geen straf op wilt zetten ;)

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:30

@doenormaal! | 19-10-11 | 22:27
En als iemand roept dat Job Cohen een bedrijfspoedel is?
Ik heb met verschillende dierenartsen gesproken, en die konden toch overtuigend bewijzen dat Cohen niet tot de poedelsoortigen behoord.
Dus dat mag ook niet meer?

King of controversy | 19-10-11 | 22:29

@deraderendraaien | 19-10-11 | 22:23
Een hamlap of karbonade?
*grinnik*

necrosis | 19-10-11 | 22:28

@King of controversy | 19-10-11 | 22:23

Misschien tijd, voor een GeenStijl theme? En die op je foon?

ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:28

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:09
Nee natuurlijk wil ik er geen straf opzetten. Verkeerde redeneringen dien je met feiten te weerleggen. Opzettelijk kwetsen en beledigen (dus uitspraken die niet gestaafd kunnen worden met feiten (onwaarheden dus) dienen openlijk afgekeurd te worden en smaad en laster dienen te worden bestraft. Rijst wel de vraag waar ligt de grens tussen opzettelijk kwetsen en beledigen en smaad en laster?
Om het concreet te maken: wanneer mensen bijvoorbeeld zeggend at de islam een achterlijke cultuur is en Mohammed een pedofiel dan moet dat kunnen want dat valt aan te tonen en is te onderbouwen met feiten. Wanneer iemand zou zeggen dat de moeder van Rutte een hoer is dan is dat niet gebaseerd op een feit/waarheid en daarom zou het dan een opzettelijke belediging zijn met het doel te proberen hem te kwetsen. Als iemand zou zeggen dat Rutte een auto heeft gestolen, dan zou dat laster of smaad zijn want niet gebaseerd op waarheid en met het doel iemands reputatie te schaden door hem/haar te betichten van strafbare feiten.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:27

@de tandarts | 19-10-11 | 22:23
Maf ze! hufter!

deraderendraaien | 19-10-11 | 22:25

@Canis Spurcus | 19-10-11 | 22:18
Een witte anjer op het revers?

SODEP | 19-10-11 | 22:25

Sorry moet zijn 21:28

de tandarts | 19-10-11 | 22:24

Huftopia, is dat het Griekse eiland wat we uit de deal krijgen?

SODEP | 19-10-11 | 22:24

Hoi Canis Spurcus

Ik ben volgens definitie 2 (zie 'de tandarts' 20:28) ook een hufter.

Medehufters een hufterig goede nacht wenst

Uw hufterige tandarts

de tandarts | 19-10-11 | 22:23

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:13 Super! Vandaar dat ik 'm niet vond, maar nou is 't hebbes. Enorm bedankt.

Volkomen fictief en onrealistisch fabeltje, bij de weg. ;-)

vraagstaart | 19-10-11 | 22:23

@Canis Spurcus | 19-10-11 | 22:18
Of gewoon even je stuk vlees laten zien?

deraderendraaien | 19-10-11 | 22:23

@Canis Spurcus | 19-10-11 | 22:18
Het Theme van Blackadder op de telefoon?

King of controversy | 19-10-11 | 22:23

@Canis Spurcus | 19-10-11 | 22:18
Een gestrekte rechterarm op 90 graden naar boven wellicht?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:20

@Antisoof

Volgens mij heeft u het over vrouwen. Wijven zijn zanikende types.

de tandarts | 19-10-11 | 22:19

Hoi!

Kunnen we als hufters onderling een geheim teken afspreken zodat we weten dat we met medehufters te maken hebben en niets van elkaar te vrezen hebben?

Tussen al het conformistisch NSB gepeupel heb je het als eenzame hufter al moeilijk genoeg. Om af en toe een begrijpend knikje te ontvangen of er een uit te delen lijkt mij erg kalmerend en goed voor de herkenbaarheid als groep.

Ik ben Canis Spurcus en ik ben een hufter. *weer zitten gaat*

Canis Spurcus | 19-10-11 | 22:18

@WirMachenMusik | 19-10-11 | 21:49
Was dat niet toen Balkenende tegen Bos had gezegd die op z'n rooie bromtol leek?

deraderendraaien | 19-10-11 | 22:17

@de tandarts | 19-10-11 | 22:12
Nou, liever niet. Wijven zijn de geur van de wijn, de emotie bij de beurt, de hoop tijdens de wanhoop en de jus op de aardappellen.
Fatsoensrakkers zijn eerder doortrapte criminelen te noemen.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:15

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:32

Gevonden, helaas minder 'spectaculair' dan ik me herrinner, en helaas ook niet online, dus dan maar zo:


De jachthond en de kameraad

De kameraad verteld:

“Leen mij je huis voor zeven dagen,”
Smeekte ‘t zwangere vrouwtje van mijn vrind.
“Ik durf ’t haast niet te vragen,”
Lispelde ze. Maar ik zei: ”neem het, kind.”

Een week is gauw voorbij.
Toen zei ze: “Och, ’t is niet voor mij,
maar die arme kleintje zijn zo teer,
kom over veertien dagen maar eens weer.”

Ook die tijd ging snel voorbij.
Toen sprak ze tegen mij:
“Probeer mij niet op straat te zetten,
mijn jongen zullen ’t je beletten.”

Jean de la Fontaine

ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:13

@Ratzing. | 19-10-11 | 21:34
GO Ratzing! +100

deraderendraaien | 19-10-11 | 22:12

Kunnen we de fatsoensrakker, zowel mannen als vrouwen, niet 'wijven' noemen?

de tandarts | 19-10-11 | 22:12

@AntiSoof | 19-10-11 | 22:07
Excuus, ik zag deze toevoeging te laat.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:10

@doenormaal! | 19-10-11 | 22:07
Nee, dat snap ik helemaal.

Maar zou je er dan een andere straf op willen zetten; de wet aanwenden dus?

Persoonlijk zou ik het helemaal vrij willen laten. Verwerpelijk gedrag, hoe subjectief deze notie ook is, kunnen we altijd met onze eigen woorden afkeuren.

Woorden versus woorden. Klinkt veel interessanter dan een verbod of een wettelijke sanctie, niet waar?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:09

vraagstaart | 19-10-11 | 20:58 | + 7 -
Zo verschrikkelijk waar.... daar hoef je geen aluhoedje voor op te zetten.

nsr | 19-10-11 | 22:09

@El-Rubio | 19-10-11 | 21:29
ksssst!

*Aluhoedje bij El-Rubio over de oren trekken doet*

deraderendraaien | 19-10-11 | 22:08

Ik ben een hufter pur sang. Ik ben zo'n hufter dat een stuk of acht keer ben geband op GS, met name voor het gebruik bepaalde ziektes.

Semolina Pilchard | 19-10-11 | 22:08

Ik vind het prima. Zolang ik de vrijheid heb om de hufters niet mijn huis te laten schilderen en mijn keuken te laten verbouwen. Zolang ik de vrijheid heb om geen opdrachten uit te voeren voor hufters. Zolang hufters maar niet voor de klas van mijn kind staan. Zolang hufters maar lekker herkenbaar in Honda CRX met broodplank rijden en zolang ze weg blijven uit mijn straatje, vind ik alles best.

Filterzakje | 19-10-11 | 22:08

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:00

Sorry, ik sprak voor mijn beurt. Ik had wel een vermoeden, dat het iets vorstelijks moest zijn, maar de lijn met comments teruglezend, word ik er net zo min wijs uit.

Het spijt me, dat ik je valse hoop gaf.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 22:08

Maar aan de andere kant... Wanneer deze side een uitweg biedt om te kunnen zeiken... Ook goed. Beter het hart gelucht dan een opgepompte bom. Sorry, ik was té eager, Art. Er zijn meer perspectieven.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:07

@AntiSoof | 19-10-11 | 22:04
Ik heb het helegaar niet over 'zinvol' gehad.

Ik vind het alleen veel te ver gaan - en eigenlijk vind ik het ook een beetje eng - om te zeggen dat mensen niet MOGEN kwetsen of beledigen.

Mijns inziens moet iedereen dat helemaal voor zich weten. Iets niet *mogen* klinkt als een verbod. Dat lijkt me niet de bedoeling - voor mij althans.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:07

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:53
Je hoeft er niet de doodstraf op te zetten maar het valt niet in de categorie: op en beleefde en prettige constructieve manier met elkaar omgaan m.i.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:07

een oproep voor vrijheid van meningsuiting en de eerste comment wordt meteen weggejorist ^^ aahhh geenstijl als vanouds.

1nfidel | 19-10-11 | 22:06

@doenormaal! | 19-10-11 | 22:02
Ok, begrepen; het is jouw grens.

Maar, en dan los van smaad of laster, zou je de wet willen aanwenden om opzettelijk kwetsen/beledigen/onwaarheden verkopen te willen verbieden?

Of zeg je: nee, dit is een grens voor mij persoonlijk en meer dan anderen aanspreken op hun gedrag w.d.b. zal ik niet doen.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:05

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:59
Wanneer jij denkt om op een site die 'onnodig kwetsend' in het adadgium heeft dit als vrijbrief ziet om daadwerkelijk te mogen kwetsen zonder noodzaak, dan houdt elke discusie op. Want jij denkt dus omdat het mag (hier) dat het ook zinvol is? Wijsheid komt met de jaren, vriend. En veel lijden ook.

AntiSoof | 19-10-11 | 22:04

Mark van Leeuwen | 19-10-11 | 21:37 |
Iets met Holocaust en grappen/ontkennen doet het ook goed hoor.
Ik vind dit artikel ook een beetje grootspraak van GS. Je kunt hier echt niet alles zeggen, zie hoe vaak joris iets wegjorist.

HJdeT | 19-10-11 | 22:02

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:39
Onder opzettelijk kwetsen of beledigen versta ik het zonder grond of feiten uitschelden van mensen voor dingen die zij niet zijn of opzettelijke onwaarheden (over hen) verkondigen. Daar ligt voor mij de grens.

doenormaal! | 19-10-11 | 22:02

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:57
Als je het weet, help deze onwetende dan een handje.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 22:00

@AntiSoof | 19-10-11 | 21:56
Zwartmaken in de zin van smaad of laster, ok. Vals beschuldigen... ook niet netjes.

Maar hoezo zou beschuldigen of onnodig(huh?) kwetsen - we zitten hier trouwens te discussiëren op een site die 'nodeloos kwetsend' in het adagium heeft - niet mogen (je spreekt over "mag")?

Daar begrijp ik dus echt helemaal niets van.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:59

Mijn allereerste posting hier werd "weggejorist en opgerot".
Ging over schijnheiligheid van GS ofzo.
Kan zo een aantal onderwerpen verzinnen die hier niet getolereerd worden.

bennutzat | 19-10-11 | 21:58

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:55

Moet je een kroontje opzetten, misschien heb je het antwoord sneller...

ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:57

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:53
Nee natuurlijk niet. Men mag een ander niet zwartmaken, onnodig kwetsen, onterecht beschuldigen etc..

AntiSoof | 19-10-11 | 21:56

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:50
*denkt heel hard*

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:55

@Ratzing. | 19-10-11 | 21:53
Maakt het zoveel leesbaarder.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:54

@Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:52
Ok, fair.

Ik doel op de mensen in Europa.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:53

@doenormaal! | 19-10-11 | 21:50
Maar, toch nog even kijkend naar je uitspraak die in aanhaalde, wat als iemand zijn woorden niet baseert op feiten, maar pure onzin verkoopt met als doel anderen te beledigen?

Ook dat moeten we toestaan, niet waar?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:53

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:37 |
Recht uit het hart, kwam ik weinig,komma´s tegen.
´Kneem ´m mee, voor ´n volgende keer.

Ratzing. | 19-10-11 | 21:53

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:36
Dat valt dus wel mee denk ik, zeker in de VS. Dat zijn lang niet allemaal anti-kapitalisten van de oude stempel. Maar als je op de GS-berichtgeving afgaat, lijkt het wel zo.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:52

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:39
Hoe kan de waarheid ooit kwetsend zijn? Je verplaatst je al in degene waarvan je weet dat die hetgeen je zegt/zal zeggen, als kwetsend zal ervaren. Ik zou zelfs zo ver willen gaan dat je dat niet eens zou hoeven doen. Dat de ander de waarheid niet aankan is zijn/haar probleem daar moet de ander mee dealen. De boodschapper kan de ander wel proberen te helpen tot inzicht te komen met een betoog met goede onderbouwing en argumentatie maar degene die nog wat zelfreflectie dient te verrichten (lees groei moet doormaken) dient zelf met de waarheid/realiteit/feiten te leren omgaan.

doenormaal! | 19-10-11 | 21:50

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:42 Ha! Blijf dromen....

tip: BerTie...... BeTelgeuse....

vraagstaart | 19-10-11 | 21:50

Wie weet nog wanneer dat antikwetsen begon?

WirMachenMusik | 19-10-11 | 21:49

@Caturman | 19-10-11 | 21:44
was moet zijn is. LOL Iemand ís visionair.

AntiSoof | 19-10-11 | 21:48

@Caturman | 19-10-11 | 21:43
achteraf

Caturman | 19-10-11 | 21:44

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:26
Zo jammer dat je vaak pas achter weet of iemand visionair was.

Caturman | 19-10-11 | 21:43

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:34
Mijn connecties binnen 'die ene familie' garanderen mijn veiligheid!

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:42

Oud overdie?!

Smalhout | 19-10-11 | 21:41

@doenormaal! | 19-10-11 | 21:34
Applaus!

Ik werd echter op een zijspoor gezet door je volgende uitspraak: "Ik vind "kunnen zeggen wat je denkt en wat je wilt" de normaalste zak van de wereld als het maar gebaseerd is op feiten en niet om elkaar opzettelijk te kwetsen of te beledigen."

Maar opzettelijk kwetsen of beledigen moet dus wel kunnen? (Dat je het persoonlijk niet zo netjes vind staat daar even los van.)

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:39

@AntiSoof | 19-10-11 | 21:29 Daar lopen de meningen over uiteen. Neemjemoederindemali vindt van wèl, Art blijkbaar van niet. Over wie van ons dat nou het meeste zegt, daar ben ik nog niet helemaal uit.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:39

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:31 | + 1

Hufter! :)

El-Rubio | 19-10-11 | 21:39

MOEHAHA! En de allereerste reaguurder wordt subiet WEGGEJORIST! Wat stond er ook weer in het artikel? "Deal the fuck with it"! De redactie mag ook wel wat eelt kweken op hun tere zieltjes! LOL!

prakkie | 19-10-11 | 21:39

@Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:29
Dit zijn andere tijden. Nieuwe media enzo... Zit meer kracht in dan je denkt.

doenormaal! | 19-10-11 | 21:38

@Ratzing. | 19-10-11 | 21:34
Komma's, amigo, komma's.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:37

-weggejorist-

vraagstaart | 19-10-11 | 21:37

Moralfags moeten gewoon oprotten naar hun eigen rubberen-tegel-land.
.
A. Hitler; "Nicht der Staat hat uns gemacht, sondern wir machen uns unsere Staat!"

nedertokkie | 19-10-11 | 21:37

In Hufterofonia weggejorist worden omdat je iets zegt. Zie eerste comment. Dan moet je echt iets heel raars in de groep gegooid hebben. Of reclame voor de paus gemaakt hebben, dat kan ook.

Mark van Leeuwen | 19-10-11 | 21:37

Voor je het weet zit je in de zoveelste toon-discussie, onder het mom van hufterigheid.

Geemp | 19-10-11 | 21:36

@Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:32
Niet dat ik hem persoonlijk ken, maar veel van die okkieuwpaai-knakkers zijn ook van die eigen-waarheid-figuren. Van die anti-kapitalisten die kritiek met bal en ketting of een enkeltje gekkenhuis belonen.

Is wellicht ook hufterig, maar niet op de vrijheid-blijheid-manier die John aanstipt.

Schijten op een politiewagen an sich is natuurlijk wel des Huftopia's, daar heb je gelijk in.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:36

Mooi stuk: De vrijheid om weerzin te wekken.
Lekker rustig lezen ook in die verzorgde lay-out.
Met beledigen en Hufter geschreven gelijkhebberij is het zo dat daar geschreven op gereageerd kan (moet) worden.
De degens kruisen aan het schaakbord met gelijke stukken boksers van het zelfde gewicht taal met taal woorden met woorden dieven met dieven.
Maar ja misschien iets te goed van vertrouwen en den vijand onderschat.
Want met al die Gristelijke Moraal scherpslijperij is het wel heel droevig hier ten lande.
Stelletje misselijke kuttekoppen die de boot zien zinken en tot regelrecht vijandig gedrag overgaan.
Met die hele verbod industrie waarvan ik de pratende kudt Hirsch Bal met z´n verbod op Godtslastering wel de meest misselijk makende K.Hufter van iedereen en alles vindt. Een niet bestaande imaginaire relie (godt) reliek uit vervlogen tijden in bescherming nemen om wat ???
Zelf overgelopen vanuit zijn Sjoelbak naar de Roomsch Kutholieke Doemkerker om hoger op te komen de vrije liberale samenleving knechten kerstenen.
Kan niet genoeg en hartgrondig bestreden worden.Een levensbedreigend gevaar.Maar goed.
Waar argumenten niet meer werken begint een andere strijd.Ze zitten mij al langer dwars dan vandaag of gister.Ben er Klaar mee en Klaar voor.
Het mes erin wat aan twee kanten snijdt.*
*Bij wijze van schrijven,spreken dus.

Ratzing. | 19-10-11 | 21:34

Mag je in dat land ook zeggen dat je werkloos bent?

deoudererijperevrouw | 19-10-11 | 21:34

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:19
Nee, de altijd en eeuwig gekwetste underdogs van het linkse bewind (de subsidievreters, uitkeringstrekkers en vooral de immigranten) voelen zich alleen maar beledigd omdat ze anders hun "legitimiteit" verliezen (lees: moeten toegeven dat ze fout zitten en verkeerd bezig zijn). M.a.w. de aanval is de beste verdediging en in een gek land als Nederland waar zoveel volidioten leven (lees zelfdestructieve nep-altruïsten met een zwakke geest en/of domweg domme mensen zonder veel vermogen tot logisch nadenken of mensen die uberhaupt niet zelfstandig kunnen nadenken), werkt deze tactiek helaas. Sterker nog het is vaak de broodwinning van de nep-altruïsten (gutmenschen). Deze zich bij voorbaat "gekwetste" en "beledigde" mensen zijn niet legitiem verontwaardigde mensen. Luizen in de pels. Niets anders.

doenormaal! | 19-10-11 | 21:34

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:28 Nu heb je het gedaan. Ik had je nog gewaarschuwd dat je er met niemand over mocht praten en daar valt dit soort informatieverstrekking ook onder.

Maar we weten je te wonen jongen, mijn vrienden van Betelgeuse en ik.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:34

de tandarts | 19-10-11 | 21:28
Altijd 'de naakte waarheid' vertellen is niet hufterig maar onnozel.

Geemp | 19-10-11 | 21:33

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:18

Ach, en het gaat nog niet eens om de fortuinen die ermee verdiend worden, want wat is een fortuin nou waard, als je zelf dat geld kan maken? Wat is een fortuin waard, als alles al aan je voeten ligt?
En dat laatste, daar gaat het misschien nog meer om. Macht. Dat fortuin is inmiddels slechts bijzaak.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:32

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:26 LOL *zoeken gaat*

vraagstaart | 19-10-11 | 21:32

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:29
En toch: waarom is die knakker die op een politiewagen kakt geen hufter maar een sukkel? Ik weet het niet.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:32

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:29
Goed gesproken. Dank je.

AntiSoof | 19-10-11 | 21:32

@El-Rubio | 19-10-11 | 21:29
Het is allemaal jouw schuld, en dit is een ontwijkmanoeuvre.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:31

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:29
Als het echt fout gaat beginnen we gewoon weer opnieuw ben ik bang..

Caturman | 19-10-11 | 21:31

kan je me even uitleggen JQ, tot welke groep behoor jij? Ben je nou een betuttelaar die mij loopt te vertellen dat ik maar gewoon over tegen moet kunnen?

Of ben je een Justin Case, die de kwetsende mensen een veilige omgeving wil gaan bieden, voor het geval dat ze, eventueel, kritiek krijgen op hun lompe uitspraken?

Verder blijkt aan de -weggejoristen- bij dit topic wel, dat nog niet iedereen bij GeenStijl al op de hoogte is gebracht van die verrassend nieuwe concept?

en als Godwin dan maar.. Zo rond 1940 liep er een kerel met een snorretje, die toch wel iets meer tijd nam voor het maken van plannen dan u, o waarde JQ

painfull1 | 19-10-11 | 21:30

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:24
Als het waar mocht zijn dan niets dan restecp voor die mensen.

Hebben ze goed geregeld.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:30

@de tandarts | 19-10-11 | 21:28
Mooi; Ik scheld, dus ik ben een hufer !

Caturman | 19-10-11 | 21:30

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:28
Ja goed. Dus vraagstaart is géén vrouw? Ow. Dan ben ik fout.

AntiSoof | 19-10-11 | 21:29

doenormaal! | 19-10-11 | 21:22
Leestip: de Groot Inquisiteur van Dostojevski. Dan vergaat de hoop je wel.

Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:29

@AntiSoof | 19-10-11 | 21:22 Zolang we nog zitten opgesloten in onze begeerten zullen we sowieso niet vrij zijn volgens Buddha. In dat opzicht schept de huidige crisis mooie mogelijkheden tot bevrijding, denk ik.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:29

@Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:26
Volgens mij werden ze vooral op de brandstapel gegooid en zo.

We've come a long way. Nu mogen ze zichzelf voor schut zetten op onze pleinen zodat wij vanaf onze sofa naar de beelden op de teevee kunnen wijzen en erom lachen.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:29

Off-topic: Kan er tegenwoordig dan ook niets meer ter discussie gebracht worden zonder dat links / rechts er weer wordt bijgehaald? Linksmensch-brullers en nazi-schreeuwers: jullie lopen ook aan de leidraad van de 1% want zolang je nog gelooft dat het "de schuld" van "de anderen" is doe je geen moeite om de waarheid te achterhalen danwel sta je niet open om deze te accepteren.

Verder wil ik er niet veel over kwijt via een medium als het internet...

*alu-hoedje opzet*

El-Rubio | 19-10-11 | 21:29

@NoMinister | 19-10-11 | 21:17

Gekken zijn inderdaad eng. Nog enger is dat die gekken aan de macht zijn (geweest), wat dus kennelijk betekent, dat ons land nog voller zit met gekken, dan degenen die we alleen al in de politiek zien. Beangstigend gewoon.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:28

Wat is een hufter? Is een hufter iemand die op allerlei vlakken schijt heeft aan anderen? Dit rechtvaardigt ellebogenwerk, of erger geweld of diefstal of fraude. Dan vind ik hufters verwerpelijk en als dit soort lieden een paspoort in Huftopia zouden krijgen, dan blijf ik er ver van weg.

Of moeten we de hufter zien als een figuur die de naakte waarheid zegt, ook als die waarheid niet goed uitkomt? Dan ben ik graag een hufter, want de waarheid mag nooit in het geniep zijn. In het laatste geval zeg ik met trots: 'ik ben een hufter'.

de tandarts | 19-10-11 | 21:28

@AntiSoof | 19-10-11 | 21:24
Ik heb in zijn voiture gezeten. Helemaal beplakt met aluminiumfolie!

Als je op de sigarettenaansteker in zijn auto drukt ontploft de boel zelfs. De documenten in de kofferbak moeten in geval van nood snel vernietigd kunnen worden, snap je?

Gelukkig rook ik niet.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:28

@bennutzat | 19-10-11 | 21:26
Nee, die moeten gewoon hun muil houden.

Caturman | 19-10-11 | 21:27

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:20
Tja, de eerste atheïsten werden ook weggezet als een stelletje gekken.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:26

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:08

Niet alleen Orwell had visie. Ook Jean de la Fontaine, de fabelaar, had al mooie fabeltjes, die licht voorspellend werk kunnen verrichten.

Zo ook één over een hond, die tijdelijk haar hok uitleent aan een zwangere dakloze hond. Die leen wordt door de geholpene zo ver gerekt, tot haar zoons groot zijn, en het hok nooit meer verlaten.

Zo jammer, dat ik niet op de titel kom...


ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:26

Mogen Zwitsals ook in Huftopia?

bennutzat | 19-10-11 | 21:26

Geheel mee eensch. Die fatsoensjankerts zijn vaak van die halfkale CDA-babyboomers, D66-onnozelaars en lelijke linkse wijven die voor een ander willen bepalen wat goed is. Zum Kotzen! Bemoeizuchtige totalitaire grote muilen zijn het. Allemaal.

lekker wijf | 19-10-11 | 21:26

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:21
Heb jij evt ook argumenten voor die stelling dat Vraagstaart een aluhoedje zou zijn?

AntiSoof | 19-10-11 | 21:24

Andrós | 19-10-11 | 21:21
Het stukje gaat over de toon, meer niet.
Je kunt ook te dankbaar zijn.

Geemp | 19-10-11 | 21:24

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:21 Ik hoop 't. Maar ik dènk het niet.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:24

@NoMinister | 19-10-11 | 21:21
Politici, het zijn soms net mensen :)

Caturman | 19-10-11 | 21:23

@Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:17
Indeed. Maar laat dat vooral niet betekenen dat we onze mond houden. Want massa is macht. Hoe meer mensen in opstand komen tegen misstanden (hun stem laten horen) hoe minder misstanden voort kunnen blijven bestaan.

doenormaal! | 19-10-11 | 21:22

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:08
Misschien ben je té pessimistisch idd. Wanneer schrijvers evt. in opdracht schrijven zouden ze de geesten juist kunnen masseren, dat zou toch óók kunnen? Of ben ík nu te achterdochtig? Btw. Eigenlijk is de discussie zinloos. Echte vrije meningsuiting is alleen mogelijk door een echte vrije geest. En de geest zélf weet niet zo goed of die vrij is. Beter oordeelt daar een meester over.

AntiSoof | 19-10-11 | 21:22

Weer zo'n mooie lange! Die over ons ranzige koningshuis was ook 100 punten. Gaat steeds beter met GS!

Andrós | 19-10-11 | 21:21

@Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:17
Heel scherp !

Caturman | 19-10-11 | 21:21

@vraagstaart | 19-10-11 | 21:18
Aluhoedje!

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:21

Caturman | 19-10-11 | 21:18

En zij die in de politiek werken weten dat de waarheid slechts nuttig is indien die dient ter ondersteuning van de gewenste leugen.

NoMinister | 19-10-11 | 21:21

@Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:17
Ze brengen het alleen alsof ze als kind te vaak heel hard uit de bakfiets op hun hoofd zijn gevallen.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:20

Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:14

Het was maar een vraag heur. Maar wie weet het antwoord...?

NoMinister | 19-10-11 | 21:19

@doenormaal! | 19-10-11 | 21:14
Ok, eensch.

Het leek even alsof je een pleidooi tegen kwetsen en/of beledigen hield, maar dat is dus niet helemaal zo.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:19

-weggejorist-

bennutzat | 19-10-11 | 21:18

@doenormaal! | 19-10-11 | 21:14
Lijkt me allemaal niet erg realistisch, maar heel weinig mensen spreken "de waarheid", wat op zich al weer een subjectief begrip is. De meeste mensen die in een bedrijf werken weten dat de waarheid zelden op prijs gesteld wordt...

Caturman | 19-10-11 | 21:18

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:12 Europa stevent af op een (burger-)oorlog; Sarkozy waarschuwde er vandaag ook voor. En oorlogen zijn enorm lucratief.

Zoals ooit een mevrouw Gutle Schnaper vlak voor haar dood verklaarde: “Als mijn zoons geen oorlog wilden, zou er ook geen oorlog zijn”.

Maar haar zoons wilden die oorlogen wèl en verdienden daar fortuinen mee. Hun nageslacht doet dat nu nog.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:18

Waar komt de moraal vandaan? Follow the money. Teksten als deze zijn hypocriet, zolang alleen de moraal, en niet het geld belachelijk gemaakt wordt. Wat dat betreft hebben de Occupy-hufters een punt.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:17

ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:12

Dat realiseerde ik me ook net.

Laten we ons even niet om deze mensen bekommeren :-). Okee? Die zeggen dit zelf en roepen dit over zichzelf af.

Laten we ons wel bedenken dat de gekte van een orde is die met jou en mij in ieder geval geen rekening zal houden. Dat doen ze immers al niet eens met zichzelf.

Het is gewoon eng. Gekken zijn ook eng.

Ik heb trouwens wel een theorietje, maar daar word je niet vrolijk van en heeft met de lagere kanten van de mensheid en haar karakter te maken.

NoMinister | 19-10-11 | 21:17

doenormaal! | 19-10-11 | 21:14
Waarmee je eigenlijk zegt: zolang in dit land klokkenluiders hun baan, status en persoonlijke veiligheid kwijtraken, is dit land niet klaar voor hufterschap. Want als we ergens goed in zijn, is het wel "shoot the messenger"

Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:17

NoMinister | 19-10-11 | 21:06

Zeg hufter, ik ben beledigd als jij mij kneus noemt

Wilhelmina Kuttje | 19-10-11 | 21:14

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:58
Je moet de waarheid gewoon kunnen zeggen mits deze berust op feiten. Wanneer dat als kwetsend of beledigend wordt ervaren dan ligt dat níet aan degenen die de boodschap brengt maar aan de ontvanger die hoogstwaarschijnlijk een gebrek aan zelfreflectie heeft, een te groot ego heeft (snel beledigd is) of gewoonweg niet om kan gaan met de realiteit.
Mensen die de waarheid durven zeggen met het "risico" voor lul uitgemaakt te worden zijn juist de mensen met karakter, mensen met moed en lef, mensen die in staat zijn dingen ten goede te veranderen juist door de vinger op de zere plek te leggen zodat deze plek daardoor kan "genezen".

doenormaal! | 19-10-11 | 21:14

Ik moedig dit initiatief ten zeerste aan! Sticht Huftopia vooral! Neem Ameland in ofzo (als het maar een eiland is) en sticht je Huftopia. Ga daar lekker je gang maar rot alsjeblieft op!

Datkanikvéélbeter! | 19-10-11 | 21:14

Betutteling creëert hufterig gedrag, net zoals gezeik frustratie op levert.

Rest In Privacy | 19-10-11 | 21:14

@NoMinister | 19-10-11 | 21:00

"... als Paul Rosenmoller, Ad Melkert, Aleid, Job en Jacques en many many more. Je weet vast wel welk soort mensen ik bedoel..."

Yep, ik weet verdomd goed, welke types mensen je bedoelt. Maar weet je wat ik niet snap: Een niet onaanzienlijk deel van deze mensen, alleen al in jouw opsomming bijvoorbeeld, is van joodse afkomst. Juist zij halen met beide handen een ideologie binnen, die hen uit wil roeien. En ze verdedigen het te vuur en te zwaard. Hoe dom kan een mens zijn? Wat winnen ze hiermee? Wat weten zij, dat wij niet weten?

ZKH EénOog | 19-10-11 | 21:12

"We have no rights, only temporary privileges." -George Carlin

El-Rubio | 19-10-11 | 21:09

@AntiSoof | 19-10-11 | 21:01 Orwell had in ieder geval visie. Petje af voor die man. Zowel Animal Farm als 1984 waren spot on. We kunnen niet zeggen dat we niet gewaarschuwd waren. Of ben ik nou pessimistisch?

vraagstaart | 19-10-11 | 21:08

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:02

Ik kijk net, maar het is wel opvallend. Zijn alle scherpe geesten naar Israël vertrokken en zitten wij hier met de kneusjes?

Anyway, die groep bedoelde ik niet, wel de linksmens als zodanig.

NoMinister | 19-10-11 | 21:06

@doenormaal! | 19-10-11 | 21:04
Dit is al beter, ja ;)

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:05

@Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:45
"fatsoensfascisten" zijn fascisten, net wat je zegt. Volidioten die dit land naar de klote helpen met hun onderwerping aan de wil van een achterlijke moslim fundamentalistische ideologie die hier nog het liefst de sharia zou invoeren. Als mensen zich willen onderwerpen, laat ze dat dan doen in speciale sm kelders en laat ze in vredesnaam niet gezonde mensen en de maatschappij wat dat aangaat lastig vallen met hun onbedwingbare behoefte tot zelfvernietiging of zelf kastijding.

doenormaal! | 19-10-11 | 21:04

@Caturman | 19-10-11 | 20:59 Ja hoor. Zolang ze er met hun poten afblijven en het accepteren dat er iets teruggezegd wordt over hun 50 vaders en de vuilnisbak die ze heeft geworpen, niks aan de hand.

Iedereen heeft het recht beledigd te worden. Het wordt vervelend als het eenzijdig is en gepaard gaat met fysiek geweld. Zoals wij inmiddels hebben mogen ervaren in éénzijdig tolerant Nederland.

vraagstaart | 19-10-11 | 21:03

Het een zeggen (schrijven): "Dat gaan we dus mooi niet verbieden of verbannen, zoals de fatsoenslullo's willen", het ander doen: -weggejorist- .

CultureVulture Inc. | 19-10-11 | 21:02

@NoMinister | 19-10-11 | 21:00
Unterm... ik bedoel linksmensen?

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 21:02

Huftopia. Juist ja. Wel eens van Engeland gehoord. Zo niet dan raad ik u aan een keer een lagerhuisdebat opde bbc te kijken. Zelfexpressie van de bovenste plank.

Rest In Privacy | 19-10-11 | 21:01

Is er geen hufterbeweging te organiseren? Zoiets als dat geschifte occupy gedoe? Zonder aluhoedjes tegen chemtrails? Ik wil alleen een verbiedsverbod voor Alexander Pechtold....

jan-lul-de-behanger | 19-10-11 | 21:01

@vraagstaart | 19-10-11 | 20:58
Orwell speelt zich voor onze ogen af. Zou Orwell inside info gehad hebben? Vast wel hè? Dat is ook griezelig.

AntiSoof | 19-10-11 | 21:01

Zie ik daar nou stiekem een zinsnede van het briljante nummer "Fuck you... that's why" van de Smut Peddlers.

Brits Folkestein | 19-10-11 | 21:00

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:54

Die vallen onder de paraplu 'policor' Dat is ook niet iets logisch, dat is iets policors, dat wil zeggen iets willekeurigs waar de zwakke geesten ter linker zijde hun morele gelijk hebben vastgelegd.

Het is inderdaad waar dat ik vrouwen geen hoerrr mag noemen, want dan ben ik een hufter. Openlijk een politieke partij aanhangen die tegen de Islam is, is maatschappelijk dodelijk. Openlijk een ideologie/godsdienst aanhangen die ieder ander tweederangs maakt en toestaat die ander te belazeren, bestelen, beliegen en vermoorden indien dat in het belang van de Islam is, dát levert je een voorkeurspositie op.

Maar je moet natuurlijk niet aan mij vragen waarom dat zo is. Vraag dat maar aan tyfushonden, als ik dat nog mag zeggen, als Paul Rosenmoller, Ad Melkert, Aleid, Job en Jacques en many many more. Je weet vast wel welk soort mensen ik bedoel.

NoMinister | 19-10-11 | 21:00

Treffende fipo trouwens, de joris van dienst snapt geloof ik niks van Huftopia.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 21:00

Wacht effe hoor, die finnen die dus hoerrr roepen naar vrouwen met blond haar moeten we dus wel willen ? Ik begrijp het niet meer.

Caturman | 19-10-11 | 20:59

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:57 Kijk nou uihuit..... ;-)

vraagstaart | 19-10-11 | 20:59

Vrij naar Stephen Fry:

"It's now very common to hear people say: 'I'm offended by that.'
As if that gives them certain rights; it's actually nothing more... It's nothing more than a whine.

'I find that offensive,'it has no meaning, it has no purpose, it has no reason to be respected as phrase. 'I am offended by that,'Well so fucking what?!"

Armenakis | 19-10-11 | 20:59

NO MORE TEA FOR ME! | 19-10-11 | 20:54
Dat zijn vaak ideologische hufters, angstaanjagend volkje.

Geemp | 19-10-11 | 20:58

@doenormaal! | 19-10-11 | 20:56
Maar wat is er nu écht mis met kwetsen of beledigen? Moet kunnen toch?

Dat je dan als een lul overkomt is het risico dat je neemt, maar voor de rest zou een ieder die zich gekwetst of beledigd voelt eens gewoon zichzelf moeten afvragen waar-ie nu mee bezig is en hoeveel zin dat heeft.

Wanneer kwetsen en beledigen tot 'niet acceptabel' worden gebombardeerd bevinden we ons op een gevaarlijk hellend vlak.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:58

@AntiSoof | 19-10-11 | 20:51 Overal camera's voor onze veiligheid. Van iedereen met een GSM is op ieder moment van de dag de lokatie te bepalen. Betalingsbedrag is, dankzij pinpas, creditcard, AH bonuskaart etc. al voor 80% inzichtelijk.

Ons surfgedrag op internet, berichten op fora is deze: alles wordt sinds 1-1-2005 bewaard. The odd ones out, de buitenbeentjes, de onruststokers: ze zijn al lang bekend. En daarmee zijn de omstandigheden geschapen voor een betere, veiliger samenleving.

Cynici zouden het leven in onvrijheid noemen, onderdrukking. Maar dat zijn cynici, hufters en daar is gelukkig geen plaats voor in de prachtige toekomst die ons wacht.

vraagstaart | 19-10-11 | 20:58

@AntiSoof | 19-10-11 | 20:51

Het is al zover? De 'Agent Smith clones' beheren de redactie van GS al?

ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:57

Leuk alleen 'boute' doe je op de wc.

dubbert | 19-10-11 | 20:57

De heersende moraal is geen moraal van fatsoensrukkers, maar van hufters die heersen.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 20:57

@NO MORE TEA FOR ME! | 19-10-11 | 20:54
Tsja. Nu bijt de slang in zijn eigen staart. Dat is nu de paradox hè? Logisch. Alles is nogal paradoxaal, en dat weten ze soms. En daarom klopt het nooit niet. En daarom...

AntiSoof | 19-10-11 | 20:57

Oh shit... die stond er dus al tussen ... dom

Eeboe | 19-10-11 | 20:57

Duizend keer liever een hufter dan een hypocriet.
En dat geldt van beide kanten, wat mij betreft.

vetkleppert | 19-10-11 | 20:56

-weggejorist-

Eeboe | 19-10-11 | 20:56

Rubberentegelland is het beloofde land voor de meeste mensen. Daar werken we al honderden jaren naar toe.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 20:56

Ik vind "kunnen zeggen wat je denkt en wat je wilt" de normaalste zak van de wereld als het maar gebaseerd is op feiten en niet om elkaar opzettelijk te kwetsen of te beledigen. "Volwassen mensen moeten gewoon dingen mogen zeggen, in het algemeen en tegen elkaar." Inderdaad. Tegenwoordig hebben we helaas te maken met groepen nieuwkomers die zich bij voorbaat al gekwetst voelen en een groep mongeolen ter linkerzijde die zich in alle mogelijke kromme spastische bochten dwingt om zichzelf totaal op te heffen. Een stelletje onvoorstelbare subs die hun steentje bijdragen om dit land te te vervormen tot een totale volidiotenstaat. Iets anders kan ik er niet van maken.

doenormaal! | 19-10-11 | 20:56

vierkantswortel0 | 19-10-11 | 20:52

Voor iemand met een zus van 3 schrijf je best een aardige reactie. Ga zo door.

NoMinister | 19-10-11 | 20:55

@NoMinister | 19-10-11 | 20:51
Hoezo? Roedels muzelmannen beweren het tegendeel w.b. je stelling over mannen en vrouwen, en zij worden niet tot hufter gebombardeerd, maar geknuffeld, geadoreerd, geïmporteerd en gesubsidieerd.

Soms mogen zij zelfs hun nonsens bij Pauw en Witteman komen vertellen.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:54

Goed stuk JQ, nu alleen nog effe Joris overtuigen dat ie wat eelt moet groeien.
Die pleurt nl nog steeds eenieder met een mening die hem niet past zo in een IP-ban

NO MORE TEA FOR ME! | 19-10-11 | 20:54

-weggejorist-

vierkantswortel0 | 19-10-11 | 20:52

Inderdaad inderdaad. Het is geen doel om hufter te zijn maar mensen ertegen beschermen middels inperking van de vrijheid van meningsuiting is een middel dat veel veel veel erger is dan de kwaal.

Ik denk echter dat we in onze maatschappij op veel terreinen simpelweg op ramkoers liggen. En dat we niet mogen zeggen wat we oprecht denken is een schande, want die maakt de wereld nog schimmiger dan hij al is.

En je mag natuurlijk WEL zeggen dat mannen en vrouwen gelijk zijn en alle andere policor onzin, maar o wee als je het tegendeel zou beweren, dan ben je een hufter.

Ga es deaud. Goed stukkie GS. Principieel en spijker keihard op de kop geramd.

NoMinister | 19-10-11 | 20:51

@ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:46
Hoezo toekomstvisie? Het ís mischien hier al zover, alleen de meesten zien het (nog) niet. Er staan zelfs taboes in de wet vermeld. En dan heb je al die aangifte burootjes, 06 nummers die men kan bellen om te klikken, telefoontjes waarmee wordt geacht opnamen te maken, facebook, etc etc...

AntiSoof | 19-10-11 | 20:51

Ik heb het niet gelezen, maar mag ik gvd gewoon dronken zijn in andermans stad en roken waar IK wil??

de deurwaarder | 19-10-11 | 20:50

Tuurlijk. Iedereen moet kunnen zeggen wat ie wil. Maar niet huilie huilie doen als je me recht in mn gezicht een moederneuqer noemt en dan op de EHBO je neus recht moet laten zetten. Dat hoort er dan ook bij.

Sjokoladevlaaa | 19-10-11 | 20:50

Wat een jankerig stukje Johnny. Hufters huilen niet.

Detlev Tarnowitz | 19-10-11 | 20:50

De mate waarin je je hufterigheid weet te beheersen, bepaalt mede je plaats in de sociale hiërarchie.

Simon de Danser | 19-10-11 | 20:47

@vraagstaart | 19-10-11 | 20:43

Jouw toekomstvisie geeft mij weer eens rillingen, Morpheus.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:46

Linkje werkt helaas niet. Ik was benieuwd wat Adolf wilde zeggen.

Petrus de Rewa | 19-10-11 | 20:46

@doenormaal! | 19-10-11 | 20:44
Maar een oproep tot normaal gedrag is in z'n geheel iets anders als wat de fatsoensfascisten voor ogen hebben.

Als zij hun zin krijgen blijft het dus niet bij "een oproep".

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:45

Hufters zijn hufters.
Allemaal.

Kapitein Sjaak Mus | 19-10-11 | 20:45

@Nina Haanzuiger | 19-10-11 | 20:38 Maar wèl T-stroom hoor!

vraagstaart | 19-10-11 | 20:45

Aan mensen vragen om zich simpelweg normaal te gedragen heeft niets met betutteling te maken wel alles met respect door op een prettige en beleefde manier met elkaar om te gaan.

doenormaal! | 19-10-11 | 20:44

"... Wat deze stijve anussen graag willen, is een rubberentegelland..."

En dat is precies wat er in dit land gebeurt.

Het is immers al bewezen, dat rubberen tegels een schijnveiligheid opwekken, en als resultaat heeft, dat er juist MEER slachtoffers vallen, door overmoedigheid, of op zijn minst het indutten van de waakzaamheid.

Hufters, verenigt u!!!

Dit land heeft veel meer kasseien nodig.

ZKH EénOog | 19-10-11 | 20:44

Aangezien Europa in een moordend tempo (moordend voor vrije geesten, dat is) afstevent op een Orwelliaanse dictatuur waarin een paar honderd miljoen slaven denken dat ze vrij zijn, voorzie ik dat Huftopia bijzonder snel tot vijand gebombardeerd zal worden door degenen die Het Beter Weten.

Dat gaat met zich meebrengen dat er binnen zeer afzienbare tijd zwarte busjes, bevolkt met gezonnebrilde Mr. Smith klonen, de burelen van GS zullen omsingelen en de redactie elimineren.

Wij, de guurders, zullen daar niets van merken - want de Gedachtenpolitie vormt daarna de redactie en verandert geleidelijk de toonzetting van de berichten zodat wij via een flauwe U-bocht in het patroon van Gutmensch-denken worden geleid.

Blijft waakzaam, lezers!

vraagstaart | 19-10-11 | 20:43

Mensen horen tenslotte alleen wat ze zelf begrijpen, en dat is voor sommige onder ons bar weinig.

luckor | 19-10-11 | 20:41

Weet je wie ook van lijstjes hield?

blinde kip | 19-10-11 | 20:41

Huftopia: een land waar LTS zwakstroom rulezzzz

Nina Haanzuiger | 19-10-11 | 20:38

Zeg, John, leuk stukkie heur, maar heeft deze lap tekst wel een keurmerk van Huub Evers?

Als dat niet het geval is vind ik dat het van het internet moet worden afgehaald.

Art Vandelay Ultor | 19-10-11 | 20:38

Waar kan ik het staatsburgerschap aanvragen voor dat Huftopia? Klinkt als het paradijs voor vrijdenkers.

vraagstaart | 19-10-11 | 20:36

-weggejorist-

Penis_baard | 19-10-11 | 20:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland