
Ja mensen, het is bal met die nieuwe "opiniesite" van de kongsi Brink, Storms & Groenhuijsen. Sinds wij
gisteren bekend maakten dat het vrijheid van meningsuiting hatende duo Duim Omhoog en Journalistieke Ethiek (bedankt
Max Pam!) vuistdiep in het op het eerste gezicht zo sympathieke online initiatief van Charles Groenhuijsen zitten, wil geen "opiniemaker" er nog wat mee te maken hebben. Check hilariteit
hiero,
daaro en
alom. De paniek is inmiddels zo groot dat Charles Groenhuijsen zelf maar wat opiniemakers aan het verzinnen is. Zo wist
@kustawbessems (bekend van het komische duo Teeuwen & Bessems) zelf nog niet eens dat hij in dienst was van de Storms-Brink fabriek. Het zou dus heel goed kunnen dat deze
lijst met "100 bevestigde deelnemers" vooral uit virtuele deelnemers bestaat. Ook leuk: in het
Mootz-stichtingsbestuur zit ene Dr. Mr. Robert Kamerling, die
NAUWELIJKS bevriend is met het echtpaar Storms. Samen met Nina en haar dochter maakte Dr. Mr. Kamerling nog een leuk soort van honeymoontripje (alle bezochte locaties grossieren in huwelijkssuites, maar wij willen uiteraard beslist niet suggereren dat dit een erotisch liefdesreisje was /huisbeslagleggingpreventie) door Afrika en
weigerden (
✳) ze vervolgens de complete reissom van nog geen ton (!) voor 15 dagen te voldoen. Lolquote: "
Om onderweg rondvluchten te maken, had de onderneemster twee privepiloten meegenomen, maar die moesten hun eigen vliegtickets betalen." Tevens in het stichtingsbestuur: Frank Kloppert. Net als Nina is hij een bekende op het gebied van
mensen voor de rechter slepen. Klein detail is alleen dat Kloppert nog een, pak hem beet, kleine 6,8 miljoen euro
schuldig is aan iemand. Geen fraude, wel "iets teveel
enthousiasme". Goed, tot zover. Wij zijn benieuwd welke
beslist anonieme Mootz.com-opiniemakers vandaag weer DM'en dat ze zich hebben teruggetrokken. Wij voorspellen vast wat nieuwe virtuele Mootz.com opiniemakers: Jort Kelder, Max Pam, Youp van 't Hek, Ivo Niehe en natuurlijk Eric Smit.
Reaguursels
InloggenDankzij (?) alle berichtgeving is er flink gerommeld met de kwootz op mootz: bit.ly/p4Xdsl bit.ly/pRGQUN bit.ly/nlBMAW
FemkeHalsemaFemke Halsema
Uit het voortijdig afbreken van mootz.com door GeenStijl e.a. spreekt vooral concurrentie-angst: bang voor verdere leegloop, denk ik. #ach
7 hours ago
Het is niet zo slim te liegen als de waarheid zo makkelijk te vinden is. Wat bezielt deze 2 rare mensen toch? En wat bezielt een onafhankelijke site om samen te werken met mensen die keer op keer peop hebben aan de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van nieuwsgaring. Jort, kom er maar in!
@vanhetgoor | 07-10-11 | 17:32,
'nog af gezien van het feit dat Brink & Storms er achter zitten.'
Hoezo 'erachter zitten'?
Charles wil wat opzetten, niet B&S (op het eerste gezicht dan), dat wil hij namelijk al een tijdje, hij probeert dus iets 'journalistieks' op poten te zetten als je meneer de laatste jaren wat gevolgd hebt.
Nu lijken grote 'investeerders' niet direct nodig, zoals je al schreef zijn er niet direct tonnen nodig om Mootz op te starten.
Maar wat lees ik: 'Op initiatief van onder anderen oud NOS coryfee Charles Groenhuijsen ..'
'Onder anderen.'
Dus wtf is going on?
In hoeverre hebben B&S wat te maken met Mootz, behalve dat ze er blijkbaar brood in zien er wat kluiten in te investeren, een initiatief dat op het eerste gezicht nou niet gelijk een beeld bij mij oproept dat er veel geld aan te verdienen is.
Puur kale cash genereren lijkt me dus geen aanleiding Mootz te willen ondersteunen.
Dus toch vanuit een of andere passie?
'Mootz brengt prominente Opinieleiders rechtstreeks met elkaar in contact'
Dat schijnt althans de opzet van Mootz te zijn,
lijkt me een aardig conceptje wat de moeite waard van uitproberen is.
Dus welk belang hebben B&S nu bij Mootz?
Behalve dat er nu een stortvloed van rancuneuze berichtgeving losbarst die inhoudelijk geen flikker met dhr. Groenhuijsen's initiatief te maken heeft is me hun inbreng totaal niet duidelijk.
En schijnt niemand te boeien, de namen van B&S doet het schuim op de lippen verschijnen bij het gansche volk en daar blijft het bij, schuim op het toetsenbord spetteren.
Ik ben opgegroeid in de jaren 70, toen er nog opzij-blaadjes op de salontafel lagen.
Belangrijk argument was dat als er meer vrouwen op topposities kwamen, er door hun 'moederlijke' gevoelens, een rechtvaardiger samenleving zou ontstaan.
Mwohahaha.
Dat die voormalige -ridder der rechtvaardigheid- journalist nu op de creditcard leeft van zo'n overduidelijke scam artist zij hem vergeven.
Ook bij nieuwe revue liepen zijn 'levensstijl' en declaraties totaal uit de hand.
Dat je niet in de luwte van je rijkdom gaat genieten (of in een hoekje gaat schuilen/schamen), getuigt wel van een enorme plaat voor je kop.
Sorry hoor, maar ik heb echt wel verstand hoe je een slechte website maakt en vervolgens alle lezers van je vervreemd en daarmee alle mogelijke adverteerder de boom in krijgt. Maar nu moet ik toch mijn meerdere erkennen in Charles Groenhuijsen. Dit is een fenomenale miskleun van hier tot gunder. Nog voor er ook maar één opinie op de website heeft gestaan, de lezers schofferen en alle mogelijke medewerkers wegjagen. Misschien nog zou het sneller kunnen met een jerrycan benzine en dreigen met een doosje lucifers, maar nooit eerder heb ik een initiatief op het internet krampachtiger zien leeglopen en meelijwekkender zien sterven. Opkomst èn ondergang binnen twee weken!
Welke imbeciel bedenkt er om 'vrijwilligers' te laten bijdragen? Die mensen heten gewoon medewerkers. En uit welk verwrongen brein komt de gedachte dat men slechts 25% van de winst uitkeert aan de opinist, de schrijver oftewel de persoon waar alles vandaan moet komen. Ik zou bijvoorbeeld nooit gaan schrijven als ik weet dat 75% van de winst (dus niet de omzet, nee WINST) naar de investeerders gaat. Een verstandig man zou dit hebben omgedraaid. Want de investeerder doet niets, een lullige website opzetten kost tegenwoordig een schijntje, alles kan off-the-shelve worden geïnstalleerd. Een grafisch ontwerper kost ook geen tonnen meer. En de server kost pas echt geld als er héééél erg veel bezoekers komen. Dus feitelijk heeft dit misbaksel een paar honderd euro gekost als investering. En als het schip met geld binnenkomt dan kunnen de medewerkers fluiten naar hun winst. Kortom, dit is allemaal nogal amateuristisch. Deerniswekkend treurig, ergens leeft bij mij de gedachte dat dit alles een hoax is, dit kan gewoon niet! Dit is te erg. En dat is nog af gezien van het feit dat Brink & Storms er achter zitten. Met dat in gedachten kan men zich afvragen of Charles Groenhuijsen de laatste tijd onder een steen heeft geleefd, of in een dorpje waar de wereld is dichtgeplakt met ouwe kranten.
Geen idee hoe dit allemaal zit,maar Kloppert is wel n soort held. Maakt mooie bladen en heeft peop aan de wereld.
Femke Halsema op twitter:
"Uit het voortijdig afbreken van mootz.com door GeenStijl e.a. spreekt vooral concurrentie-angst: bang voor verdere leegloop, denk ik. #ach"
wat? ಠ_ಠ
Lachen!!! Kijk naar de reactie van het oude fosiel Freek de Oude! op Twitter, meneer noemt Rit een Fascist! Ik neem aan dat het wel een spelfout is!
vander F +1
"Wel, publiciteit te over voor Mootz nu, gratizZ ende voor niks, "
Dankje, read my mind.
'There's no such thing as bad publicity' zegt men wel eens,
Wel, publiciteit te over voor Mootz nu, gratizZ ende voor niks, vraag is wel: komt Charles deze eerste klap die een zeker een daalder waard is te boven?
@ Zeefert
Plaag die Hölzenbein nu niet zo.
Kan hij er wat aan doen het verschil niet te zien tussen een pen en een joint?
------------------------------------------------------
[En in zijn (Wilders) hippietijd was het een joint (die foto is er ook) dus lul mij niet steeds aan de kop met belachelijke details. Zoek het eens een keer zelf uit.
Hölzenbein | 18-08-11 | 14:19 |
------------------------------------------------------
Over "mensen die zich anoniem en onzichtbaar hier op Geenstijl uitlaten over het uiterlijk van andere mensen vind ik enorm enge mensen (en lutsers, maar goed dat terzijde)" gesproken.
-weggejorist-
Gaap. Ga eens wat zinvols doen idioot.
Hölzenbein | 07-10-11 | 15:22 | + 0 -
Is dijksma je vriendin?
@zeefert | 07-10-11 | 14:48
Beter een voorspelbaar en eerlijk antwoord dan het gebakken lucht gezwets van jou. Heb je nou weer 10 euro gekregen?
Top 5 minst tedere BN'ers
Zakenvrouw Nina Brink wekt bij Nederlanders de minst tedere gevoelens op, meer dan 20% vindt haar de minst tedere BN'er. Saillant detail hierbij is dat haar man Pieter Storms (10%) de top 5 van minst tedere BN'ers afsluit.
www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/articl...
Lobo | 07-10-11 | 15:11
Het opiniemonopolie wat in de oude media bestond bestaat niet meer op internet, maar mootz gaat proberen om dat monopolie op internet opnieuw te introduceren. (En liegt daarbij door te doen alsof hij t afbreekt)
Welk opiniemonopolie hebben we 't hier over eigenlijk?
Mootz spreekt zichzelf volledig tegen, viel me bij de start direct al op. Toen maar even genegeerd, alle begin is lastig, maar het staat er na al die weken nog steeds.
Mootz schrijft bij de intropagina:
" Mootz doorbreekt opiniemonopolie
Het monopolie op opinie dat tot nu toe het exclusieve domein van de traditionele media was, lijkt te worden afgebroken. "
Maar verderop:
" Hierop krijgen honderden van naam en faam bekende Nederlanders de mogelijkheid van zich te doen spreken. (..)We selecteren onze Opinieleiders namelijk zorgvuldig. Het zijn bekende mensen die hun sporen verdiend hebben
(..)Gewone' volgers mogen op Mootz ook meepraten, maar hun meningen houden we gescheiden van de bekende Opinieleiders.'
Kortom mootz doorbreekt niks, maar handhaaft en versterkt juist het opiniemonopolie.
oeps verkeerde topic.
-weggejorist-
Voor de vrijheid van meningsuiting zou het goed zijn wanneer Max Pam eens een tijdje zou stoppen met zijn 267 verschillende columns. (Die altijd *zure ouwe boomer* op elkaar lijken.)
Hölzenbein | 07-10-11 | 14:36 | + 0 -
Dank! Uw reactie heeft mij zojuist 10 euro opgeleverd. Voorspelbaarheid is een mooi iets!
Waar haalt Nina Brink toch in godsnaam het geld vandaan om iedereen dood te proceduren? Zit ze Storms te peggen op webcam voor centjes ofzo?
Twipper lijkt wel de porno-variant van twitter.
@Che_cuevara | 07-10-11 | 14:40 Och, de bekende liflafjes. Maar dan opgediend in het St. Regis hotel in Nusa Dua. Waar het personeel dan iedere gast een half jaarsalaris ziet besteden aan één maaltijd.
Zie je het voor je? Met Nina en Pieter?
@vraagstaart | 07-10-11 | 14:40
Kijk, je onderhandeld al.
Ik wil echt niet tenzij......
Ja, ja....
@eerstneukendanpraten | 07-10-11 | 14:35
Stiekem zou je wel eens wat willen met Nina.
Niet dan?
@Che_cuevara | 07-10-11 | 14:34 En daarom hecht ik er nogmaals aan om dat te ontkennen.
Nee, ik zal niet, -ondanks de exorbitante vergoeding die mij beloofd is-, als opiniemaker meewerken aam Mootz -tenzij die beloofde Audi een BMW wordt natuurlijk-
@vraagstaart | 07-10-11 | 14:30
Als het minimumloon 5 tientjes per maand is wil ik wel eens weten waaruit een lunch van 400 dan uit bestaat.
@vip33 | 07-10-11 | 14:18
En waarom zou ze dat op "twipper" doen en niet op "twitter"
Beetje raar, toch?
@zeefert | 07-10-11 | 14:32
Mensen die zich anoniem en onzichtbaar hier op Geenstijl uitlaten over het uiterlijk van andere mensen vind ik enorm enge mensen (en lutsers, maar goed dat terzijde).
Nina Brink is erg slecht voor mijn libido!
@vraagstaart | 07-10-11 | 14:04
Er zijn wel eens meer ontkenningen geweest die achteraf toch iets anders bleken te zijn.
@je | 07-10-11 | 14:04
En een lol dat ze hebben.
Net zo'n eng mens als die dikke sharon dijksma!
Geef mij een fles bier en ik maak opinie. Hell! Daarvoor schijt ik zelfs in een envelop en adresseer'm aan Mark Rutte.
Wat waanzinnig 1.0 om zo'n weblog te gaan liggen financieren. En dan dat naampje, weet niet eens hoe je het moet uitspreken.
@R.B.Scott | 07-10-11 | 14:23 Mooi hé? In een land waar het minimum-loon ca. 5 tientjes per maand bedraagt, een lunch van 400 Euro wegwerken.
En dan nòg de kracht kunnen opbrengen om tevreden met jezelf te zijn, daar heb ik dan bewondering voor.
Ik vind de Nederlandse versie leuker! www.mootz.nl/
Kaas de Vies | 07-10-11 | 14:20
Noem het dan Tvipper, als een soort overteffende trap van narcisme.
Zelden zo`n irritant wijf met strak getrokken kop gezien als Brinks.
Verlept, zowel geestelijk als lichamelijk.
Hölzenbein | 07-10-11 | 14:20
Niet liegen Femke.
Sinds het fragment uit de schandalig decadente docu van Nina en Pieter in Indonesië,waar die nare bebaarde schandknaap Storms aan een in uniform gestoken en straatarm schoolmeisje de vraag stelt:"Goed je best doen hoor,want wil jij later óók geen miljonair worden...?" mij in alle hevigheid bereikte,heb ik een intense haat ontwikkeld tegen dat pygmee-wijf op haar kromme poten.
Wij, hier bij GS, doen het in 141 tekens. Omdat het kan.
@vip33 | 07-10-11 | 14:16
Ja maar ik ben Femke Halsema niet, en ja natuurlijk had ik die tweet al lang gelezen maar ik heb het toch niet over concurrentie.
@vip33 | 07-10-11 | 14:18 | + 0 -
WTF Twipper?
Twitter for VIPS.
Diep triest als dit echt is.
Kaas de Vies | 07-10-11 | 14:18
Draag het als een man en neem vanavond een extra stuk vlees.
Hier de tweet van Femke ter bevestiging: twipper.nl/index.php/2011/10/07/femkeh...
@Superior Bastard | 07-10-11 | 14:16 | + 0 -
Nee, ik heb straf. Geen lunch voor mij vandaag.
Kaas de Vies | 07-10-11 | 14:14
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen. Al geluncht btw?
Geenstijl is toch hopelijk niet jaloers op Mootz of wel?
Hölzenbein | 07-10-11 | 14:12 | + 0 -
Dat was ook de reactie van Femke Halsema. Beetje raar, Mootz is toch geen concurrent van GS, in de verste verte niet.
Is een paar honderd miljoen nou nog niet genoeg??? Ga naar het buitenland, geniet van je geld maar rot aub op uit de media!
Opinie maken? Dat doe ik iedere ochtend.
Gelukkig trek ik daarna door. Dat scheelt.
Heerlijk die conclusie bij Max Pam: "Met andere woorden: wordt er ooit winst meegemaakt, dan gaat die naar Nina en Pieter.
Je moet als opinieleider wel een ontzaglijke ezel zijn om aan Mootz mee te doen."
@Superior Bastard | 07-10-11 | 14:12 | + 0 -
Het ging mij om het "Superior", klootzak blijft uiteraard als een paal boven water staan.
@Superior Bastard | 07-10-11 | 14:09 *paf staat*
Ik voel me een beetje zielig met maar één titel.
Kaas de Vies | 07-10-11 | 14:10
Klopt. Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n kloodtzak.
Geenstijl is toch hopelijk niet jaloers op Mootz of wel?
Annemarie van Gaal staat er ook tussen. Ik word altijd een beetje geyl van haar. Topwijf.
@Superior Bastard | 07-10-11 | 14:09 | + 0 -
U bent uw naam niet waard.
vraagstaart | 07-10-11 | 14:05
Er zijn reaguurders die dat heel prettig vinden en die het áltijd met de redactioneeltjes eens zijn.
Zouden de Brinkjes nu inmiddels een beetje het gevoel krijgen, dat niemand ze meer moet?
Nah, zal wel niet. Bunker voor de taas...
@blikjegrolsch | 07-10-11 | 13:54
Plus een avondje in de touwen hangen bij La Brink. Het beklimmen van het pad der eer, roem en onsterfelijkheid gaat gepaard met de nodige zweepslagen.
Dat er gesproken wordt over "opiniemaker" is eigenlijk te gek voor woorden.
Alsof mensen hun eigen mening niet kunnen vormen maar die mening voorgekauwd en wel moet worden toegediend.
Graag neem ik hierbij de gelegenheid te baat om te melden dat ik NIET als opiniemaker zal meewerken aan Mootz. Geruchten daarover zijn volkomen uit de gebakken lucht gegrepen.
Ik er maar van uit dat Charles komende zondag bij Harrie Mens te gast is.
*daar driedubbele espresso met eens scheut cognac van maakt*
Een bukkake aan opiniemakers?
En doet Bastiaan van Schaik ook mee?
@Kaas de Vies | 07-10-11 | 13:54
ben nog niet helemaal wakker zie ik al
*dubbele espresso pakken doet*
Hoofdletsel | 07-10-11 | 13:49
Waarom schrijf je "voorliegd" met een d en "verzint" met een t?
Wees eens consequent kerel.
@ole guapa | 07-10-11 | 14:00 | + 0 -
U doet ook aan cumswappen?
Hier in de panelen worden pas opinies gemaakt (en reputaties gebroken)
Bastiaan van Toor ?
nogeentjedan | 07-10-11 | 13:56
Zie Biff Eagleburger | 07-10-11 | 13:50 en blikjegrolsch | 07-10-11 | 13:54
Fijn, dan kan Jack de Vries ook weer eens aan de slag!
Ik las ook over Nina Brink dat ze aan cumswappen doet?
Een "cumswap" linkje tussen deze linkjesbrij kon er niet vanaf?
@Kaas de Vies | 07-10-11 | 13:54
Jansen Steur, hoezo?
Wordt BertBrussen ook genoemd eigenlijk?
Opinielijders
@Hoofdletsel | 07-10-11 | 13:53 | + 0 -
Wat voor dokter is dit dan? Had hij geen toga aan?
@Biff Eagleburger: klopt, ik was transfervrij. Slechts 100 miljoen World Online-euro's kostte ik.
Bert, in het vervolg een Joop-alert graag. Ik mag daar niet naar kijken van de dokter, iets met moordneigingen.
@Kaas de Vies | 07-10-11 | 13:51 Doet Nina ook. En die lucht heet WorldOfLies.
O nee: Mootz. Mensen mochten eens achterdochtig worden.
@vraagstaart | 07-10-11 | 13:50 | + 0 -
Ik bak mijn lucht altijd met een kacheltje gestookt op aandelen worldonline.
Laatst las ik ook een onderzoek in de media.
Vrouwen vinden mannen die honden uitlaten toegangelijker.
Wat kan ik nog geloven heden ten dage?
Alhoewel, als ik mijn vriendin uitlaat, zie ik wel altijd heel veel honden op haar afkomen, maar ik woon dan ook in een Vogelaarwijk.
@Kaas de Vies | 07-10-11 | 13:48 Ghehe... ik neem aan dat Nina de zweep erover gaat leggen nu? Letterlijk?
Ik hoorde dat ze reaguurder blikjegrolsch hebben gestrikt.
Maar ondanks dat het hier op GS staat, gaan ze er wel invloed mee hebben uiteraard...
Nina Brink die mensen voorliegd? Je verzint het niet....
Doet me een beetje denken aan een andere verzonnen lijst met slechtste 100 nazi's laatst op GS.
@vraagstaart | 07-10-11 | 13:46 | + 0 -
Hij verzint het wel, of snap je het weer niet?
Gebakken lucht verkopen in combinatie met Nina Brink? je verzint het niet.
REAGEER OOK