Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland is te klein voor Mauro én Gerd

bassiehof100.jpegIntegratieminister Gerd Leers (CDA) onder vuur afgelopen maand. Het gaat om Mauro Manuel, een wat bedrukt ogende jongeman uit Angola. Kwam op zijn tiende naar Nederland, is nu achttien jaar oud en staat op het punt om teruggestuurd te worden naar de Afrikaanse dictatuur die hij ooit vaarwel zei. Shit happens, het Nederlandse uitzettingsbeleid is nu eenmaal stringent. Probleem is echter dat het niet goed wordt uitgevoerd. Sterker, er schort wat aan. Een daadkrachtig minister is noodzakelijk. Probleem: die hebben we dus niet en dat is zonde. Want asielzoekers zijn als dakkapellen. Het uitvoeren van asielwetgeving is a bitch. Neem nou Afghaanse oorlogsmisdadigers die zich in Nederland willen vestigen of Irakese oud-militairen die Koerden hebben bestookt met gifgas. Die lui komen met valse papieren naar Nederland en een prutsverhaal wat nauwelijks valt te checken. Probeer dan maar als IND’er de waarheid boven tafel te krijgen. Nederland heeft een naam hoog te houden binnen de internationale rechtsorde, het Internationaal Strafhof is hier tenslotte gevestigd. Om dan vervolgens oorlogsmisdadigers hier onder te brengen schiet niet op. Toch gebeurt dat. Twee Afghanen die terug moeten omdat ze worden verdacht van oorlogsmisdaden mogen toch blijven omdat ze zieke kinderen hebben, bleek vorige week. U ziet de dubbele standaard? Maar Mauro is geen oorlogsmisdadiger, als kereltje werd hij ergens in Nederland gedropt bij een politiebureau en sindsdien woont hij bij pleegouders. En nu moet hij weg. Wat doet Gerd Leers vervolgens? Op 19 september verordonneert hij dat Mauro het land moet verlaten, een week later zegt hij dat de zaak opnieuw bekeken moet worden. Conclusie: Gerd Leers staat wat onvast op de benen, hij zwabbert. Met consistent beleid heeft het in ieder geval niets van doen. Waar zou Leers voor bezweken zijn? Het feit dat een paar Kamerleden samen met de jonge Angolees op het Plein voor de Tweede Kamer een potje hebben gevoetbald? Omdat Mauro bij P&W zat? Durft Leers zijn eigen beleid niet uit te voeren omdat dat wellicht afbreuk doet aan zijn reeds afgebrokkelde imago als gematigd CDA’er? Eigenlijk doet die reden er niet toe, er schort wat aan het beleid. De enige reden waarom Mauro Manuel nog steeds in Nederland is, is omdat het Nederlands asielsysteem gefaald heeft. Zijn biologische moeder leeft nog, er is geen enkele reden denkbaar waarom hij niet allang een enkeltje Angola had kunnen hebben. Maar nu is het te laat. De jongen spreekt keurig Nederlands –nu ja, Limburgs- zit op voetbal en gaat naar school. En de Afghaanse oorlogsmisdadigers mogen blijven. Tja. Asielzoekers zijn als dakkapellen. Als de overheid vergunningaanvragen maar blijft verknallen door desinteresse, personeelstekort of dom beleid zal er altijd een slimme advocaat zijn die dankzij wazige wetgeving zorgt dat die asielzoeker hier kan blijven. Of dat die dakkapel er komt. Dat moet dus anders. Enter de PvdA. PvdA-Kamerlid Hans Spekman hoopt half oktober zijn initiatiefwetsvoorstel af te hebben dat ervoor zorgt dat de naar schatting 2000 Mauro’s die Nederland rijk is kunnen blijven én dat er geen nieuwe meer bijkomen. Spekman is rood tot op het bot maar een parlementariër die altijd bereid is tot samenwerking, he reaches across the aisle. Zijn wetsvoorstel is voor alle partijen interessant. Het komt er op neer dat asielkinderen die langer dan acht jaar in Nederland wonen een verblijfsvergunning moeten krijgen. De rechten van het kind wegen dan zwaarder dan de bepalingen in de Vreemdelingenwet: ze zijn hier dan geworteld. Eén van de voorwaarden is dat de overheid het lange verblijf deels zelf veroorzaakt heeft, door foute of trage besluiten. Lijkt mij een redelijke aansporing voor de IND het werk in het vervolg beter te doen. Misschien moet Spekman om een moratorium vragen op het uitzetten van de 2000 Mauro’s die ons land rijk is. Halverwege deze maand stuurt hij zijn initiatiefwet naar de Raad van State, wellicht dat die dan eind dit jaar nog ter tafel kan komen in de Tweede Kamer. Laten we de Mauro’s in ieder geval in Nederland houden tot er een wet ligt die op een Kamermeerderheid kan rekenen. Of tot er een minister zit met een ruggengraat die niet gemaakt is van pudding, dat kan ook. Het land is hoe dan ook te klein voor een Mauro én een Gerd.

Reaguursels

Inloggen

De mensen hier die het hebben over "linkse onderbuikgevoelens" baseren hun stellingen juist op "OB-gevoelens". Vaak richten die hun pijlen eerst op de asielzoeker als onwaardig schepsel,vooral als de asielzoeker iets kost. Dat die lui is, en alles gratis krijgt. Weet u wel dat asielzoekers niet MOGEN werken ? (omdat ze anders teveel wennen!)
Vervolgens gaat het tegen het beleid, of een minister, etc., de procedure is niet goed. Maar lieve mensen, als je dan een betere procedure wil, dan kost dat geld. Heel veel geld. Zeker als ie ook snel moet zijn.

Je wil aan de ene kant dat de wet strikt wordt toegepast, aan de andere kant vind je dat die Afghaanse oorlogsmisdadigers niet mogen blijven. Maar blijkbaar voldoen ze aan de wettelijke criteria. Dat is de prijs die je betaald voor gelijkheid onder de wet. Het gaat ook tegen mijn gevoel in, het liefst zou ik ze zonder parachute droppen boven A-stan. Net goed. maar het zou niet meer zijn dan het bevredigen van mijn onderbuikje, de slechten gestraft. Dat heeft ook niets met recht te maken. Maar ik ken de ins&outs niet van dat geval, dan is het geen steil om daar over te oordelen.
Ik zou willen zeggen, ga eens zelf iemand uitzetten. Wel zo dat je eerst op de hoogte bent van de achtergrond en consequenties voor degene. Ik vraag me NIET af hoeveel uitzonderingen je zult maken, het zullen er veel zijn.

Als je de buitenkant niet begrijpt zul je naar de binnenkant moeten kijken, en niet gelijk als een kind met je vinger wijzen.

Mans de Kler7773 | 04-10-11 | 07:30

Regels zijn regels, dus Mauro gaat gewoon netjes terug naar zijn vaderland.
Volgende week komt er weer eentje die niet terug wilt.

Angeltje | 03-10-11 | 08:47

Er wordt een heleboel huilie huilie snif snif gedaan met die Mauro.
Het jong is niet door zijn moeder op het vliegtuig naar Nederland maar op het vliegtuig naar voormalig kolonisator Portugal gezet.
Ze spreken daar ook nog eens dezelfde taal.
Later is het jong door de een of andere grristenorganisatie vanuit Portugal naar Nederland gesmokkeld.
Kan Leers die grristenorganisatie niet uitzetten naar Angola samen met al die zielige kindertjes die ze in de loop der jaren op kosten van de belastingbetaler Nederland hebben binnengesluist.
Maar ja, Leers zal wel dezelfde ruggegraat hebben als al die andere CDA rukkers met een padvindersverleden.

Geheimrat Schultz | 03-10-11 | 07:20

Alles wat hier de laatste tijd op de deur klopt is uitschot dat in andere landen niet gewenst is. Zij kunnen met een enkeltje zo in de WW en criminaliteit... want van een WW-tje of bijstandsuitkering kun je tenslotte je niet aanpassen aan de Nederlandse standaard. Diefstal is dan ook het nieuwe integreren.

Fopspeen | 02-10-11 | 21:56

@wiza | 02-10-11 | 20:27 : Ik Bas zijn betoog juist veel te links. Bas wil gewoon de grenzen open zetten voor zielige gevallen, zonder de gevolgen te beseffen.
Massa-immigratie is er nog steeds. Er komt nog steeds jaarlijks een kleine stad aan immigranten bij. Dat kan een land met 400 inwoner per km2 niet hebben.

lauwebal | 02-10-11 | 21:48

Jan Passant mk2 | 02-10-11 | 11:53 |
LOL
wiza | 02-10-11 | 20:27 |
Oh, het aantal binnenkomende zoekers is teruggelopen? Niks aan de hand dus, ruimte en vooral geld zat in Nederland.

lanexxx | 02-10-11 | 21:44

Dat voorstel is komt gewoon weer neer op een nieuw generaal pardon.
Het hele beleid em uitvoering faalt gewoon hard. Binnen 3-6 mnd moet een asielzoeker weten waar ie aan toe is.

vip33 | 02-10-11 | 21:27

Nederland is te klein voor velen... geweaun optieften dus! ;)

Hempieman | 02-10-11 | 20:52

Bassie wil vandaag lekker goedkoop scoren. Voor het geval dat zijn lezers denken dat hij niet meer genoeg hielen likt bij zijn god Geert Wilders.
Door twee voorbeelden naast elkaar te zetten Afghaanse Oorlogsmisdadigers en deze jongen bevredigt hij de onderbuikgevoelens van wakker nederland. Ook erg kies om mensen met dakkappelen te vergelijken.
Voor de duidelikehied het aantal nieuwe asielzoekers is de afgelopen jaren al flink teruggelopen, omdat iedere eweldenkende mens met een afwijkende mening of afwijkende huidskleur Wilders country wel wil ontwijken...

wiza | 02-10-11 | 20:27

@azoturie | 02-10-11 | 16:13 : Precies! Dat "geworteld" zijn is zijn eigen probleem, aangezien hij als jong kind al wist dat hij terug zou moeten. Het enige wat Nederland te verwijten valt, is dat hij niet is uitgezet. Van de andere kant: Als je weet dat je weg moet, is het je eigen verantwoordelijkheid om te vertrekken. Mauro heeft dus geen enkele reden om zielig te doen. Die pleegouders mogen wat mij betreft keihard gestraft worden, die hebben Mauro valse hoop gegeven.

lauwebal | 02-10-11 | 18:47

@Johanvb | 02-10-11 | 14:59 : Heb je nagedacht over de gevolgen? 2000 is al heel veel in een overvol land. Maar daarnaast zal het gevolg zijn dat vele Afrikaanse kinderen op het vliegtuig zullen worden gezet (en je weet dat de geboortecijfers in Afrika gigantisch zijn). Dat zullen er duizenden per jaar worden. Dan stuur ik liever Mauro terug, die in tegenstelling tot wat veel reaguurders beweren wel degelijk heeft gelogen tijdens de procedure.

lauwebal | 02-10-11 | 18:44

Mauro moet terug, maar criminele asielzoekers die hier na hun celstraf uitgezeten te hebben, kunnen niet terugkeren odmat ze geweigerd worden door het land waar ze vandaan kwamen.

Ach ja, die zijn tenslotte geen aanwinsten voor Nederland, in tegenstelling tot Mauro die de taal wel beheerst en ook nog eens een eerlijke jongen lijkt te zijn...

Beetje krom allemaal..

Richard1234 | 02-10-11 | 18:23

@me,myself and IK | 02-10-11 | 12:06
Als wij het in het westen dan NIET zoveel beter hebben, waarom komen er dan elk jaar weer duizenden mensen hierheen?
Zijn ze soms dol op onze misplaatste arrogantie?

Cor Rupteling | 02-10-11 | 18:23

@Melchior C Balthasar | 02-10-11 | 11:45
En dan gebeurt de gehele rechtsgang nog steeds op kosten van de belastingbetaler !

Cor Rupteling | 02-10-11 | 18:18

Rijkelijk laat van de PVDA om nu een motie in te dienen. Vier jaar hebben ze de scepter gezwaaid op het departement, waardoor de toestroom van asielzoekers enorm is vergroot en niets is er gedaan om de organisatie te verbeteren, procedures te verkorten etc.. Het voorstel is ook weer geen voorstel om de procedure voor kansloze asielzoekers te verkorten, maar een "dweilen met de kraan open" motie.

p3xxx | 02-10-11 | 17:48

@ De Veerboot | 02-10-11 | 15:31 |

Zoals iemand anders al aanstipte is er een verschil tussen het aanvragen van asiel en het verkrijgen ervan. Ik had het alleen over het tweede. Een asielprocedure is geen strafzaak dus ik zie de relevantie van jouw verhaal over bewijslast niet echt. Verder zijn asielzoekers aanvankelijk juist geen burgers van het land waar zij asiel aanvragen.

Er zijn verschillende manieren om de blijkbaar nog steeds te lange asielprocedures aan te pakken. Maar als je begint met stellen dat sommige mensen recht hebben op asiel dan worden met het niet verlenen van asiel de rechten van zo een persoon geschonden. Dat maakt het erg moeilijk om de complete asielprocedure in te korten of zoals het huidige kabinet wil mensen alvast uit te zetten na een eerste afwijzing.

Giskard Reventlov | 02-10-11 | 16:59

Waarom zou iemand die hier 'geworteld' is niet terug kunnen naar Angola? De terugkeer van vluchtelingen is -met o.a. Nederland geld- een 'speerpunt' van de huidige regering. Leert' íe toch gewoon Portugees? Dat jong is achttien - goed Nederlands geschoold - die heeft zó een baan en een bestaan. What is the problem?

azoturie | 02-10-11 | 16:13

Er worden hier minstens 1.000 Afrikaanse oorlogsmisdadigers, of liever gezegd middeleeuwse beesten, rond die minimaal een paar duizend kinderen hebben verkracht en nog eens een paar duizend mensen als kabeljouw met hakmessen in mootjes hebben gehakt, als koningen ontvangen en in de watten gelegd met een levenslange uitkering.
Of is er iemand die wil beweren dat die ooit een euro zullen bijdragen.
Ze hadden beter naar Janmaat kunnen luisteren in plaats van de man verguisen.

krankzinnig | 02-10-11 | 15:39

@Giskard Reventlov | 02-10-11 | 14:28 |
Asiel is een recht omdat het in het international recht zo gedefinieerd is. Op het moment dat je de grens overgaat en aangeeft dat je asiel zoekt, is het ontvangende land verplicht een procedure te starten. Die kan kort of lang zijn.
De bewijslast ligt aan de kant van de staat omdat dit de sterkste partij is: je hoedt je onschuld niet te bewijzen, de staat moet je schuld bewijzen. Gelukkig maar overigens, ik heb wel eens landen bezocht waar dat gold en dat was geen pretje. Ik zal hier niet onze jonge NL geschiedenis erbij halen vanwege Godwin gevaar.
voor een persoon in beperkende omstandigheden (geen vrije toegang tot het land bijvoorbeeld noch de contacten en mankracht die een staat omhanden heeft) is het bijzonder moeilijk iets te bewijzen en in het bijzonder iets te bewijzen wat niet direct in het belang van de staat is. Daarom kan de persoon iets stellen en moet de staat het tegendeel bewijzen.
Bescherming van de burgers tegen de staat.

De Veerboot | 02-10-11 | 15:31

Dat die Mauro en die 2000 anderen hier blijven vind ik geen probleem. Het is bezopen om een kind dat zijn imprinting in Nederland heeft gehad terug te sturen naar een land met totaal andere waarden en normen.
.
Echter, onder geen enkel beding komt mama Mauro of mama 2000 anderen hier naar Nederland onder het mom van familie vereniging.
Sterker nog, als ze hierheen komt en volgens haar visum een dag te lang in Nederland verblijft gaan ze allebei terug.
.
Want volgens mij is dat de reden dat Mauro nooit geadopteerd kon worden. Mama Mauro heeft hem hier achtergelaten in de hoop dat hij zou worden gelegaliseerd en zij daarna makkelijker een verblijfsvergunning kon krijgen. Daarvoor moest zij wel een sterke familiebnd met hem blijven behouden.
Als het haar alleen om het welzijn van het kind was gegaan had ze de Nederlandse ouders allang toegestaan om Mauro te adopteren.

Johanvb | 02-10-11 | 14:59

@drs.Nee | 02-10-11 | 14:36 : Probleem is dat je een AMA niet mag terugsturen. Echter Mauro heeft een moeder dus had teruggestuurd kunnen worden. Die lange asielprocedures komen niet doordat de betrokkenen rekken, liegen en bedriegen. Dat geldt ook voor Mauro. Die had al lang teruggestuurd moeten worden. Ik hoop dat er gauw wetgeving komt om het stapelen van procedures te stoppen. Daarnaast is nodig: Liegen=Wegwezen en de ama-campussen van toenmalig minister Nawijn.

lauwebal | 02-10-11 | 14:41

Ik zou die AMA's gelijk teruggestuurd hebben. Weet dat kind waar het aan toe is. En dan belonen we de mensensmokkelaars ook niet meer.
Het is misschien niet leuk om kind te zijn in Angola, maar dat geld ook voor alle kinderen die daar zijn gebleven. Gaan we hen allemaal adopteren?
Het enige wat we hen moeten leren, voordat we ze terugsturen, is om condooms te gebruiken. Het mag weer van de Paus.

Gavrilo | 02-10-11 | 14:38

Nederland is één van de 3 EU-landen waar het voor alleengaande minderjarige asielzoekers mogelijk is om na drie jaar een permanente verblijfsstatus te krijgen. Het is mogelijk dat dit gegeven, alsmede de langdurige asielprocedures hier (waardoor ama’s niet op korte termijn terugkeren) elders, zeker in de ogen van reisagenten, het beeld blijven bevestigen dat Nederland een effectieve keuze is.

drs.Nee | 02-10-11 | 14:36

Onzin Bas, Mauro is niet zielig, Mauro heeft samen met zijn pleegouders de zaak belazerd. Het moet niet gaan lonen om als Afrikaan je kind op het vliegtuig te zetten.
Terecht stelt Bas dat asielwetgeving "a bitch" is. Daarom hebben we juist op die post mensen á la Rita Verdonk nodig. Ook Sietse Fritsma is een goede. Iemand die zielige mensjes wil helpen, kan beter wat anders doen.
Wat betreft de lastig te achterhalen "vluchtverhalen": Kwestie van omgekeerde bewijslast hanteren. Dit betekent ook: Geen papieren = afwijzing.

lauwebal | 02-10-11 | 14:36

Waarom wordt asiel gezien als een recht, zou het niet een gunst moeten zijn die Nederland kan verlenen? Dan kunnen buitenlanders nog steeds een advocaat krijgen om een uitzettingsprocedure aan te vechten, maar niet voor een asielprocedure. Ik vind het bizar dat mensen in beroep kunnen gaan tegen een afwijzing van een asielverzoek. Als er iets mis gaat bij zo een procedure worden er geen rechten geschonden want niemand heeft wat mij betreft het *recht* om hier asiel te krijgen. Nederland kan toch niet alle problemen met mensenrechten in de rest van de wereld oplossen door iedereen maar hier naartoe te halen.

Giskard Reventlov | 02-10-11 | 14:28

In de leidraad voor asieladvocaten staat dat de meeste asielzoekers waar u mee te maken krijgt, met behulp van een of meer mensensmokkelaars hebben gereisd. Ongeveer tachtig procent van de asielzoekers verklaarden tijdens het eerste gehoor zo naar Nederland te zijn gekomen. Over asielzoekers die door

mensenhandelaren naar Nederland worden gehaald, zijn voor zover ons bekend geen gegevens beschikbaar. Regelmatig worden valse documenten aangetroffen of worden documenten vals bevonden.

Verschil van instroom alleenstaande minderjarige asielzoekers per jaar per land: Zwitserland 317, Zweden 325, Noorwegen 556, België 1000, GB 2500, Duitsland 900, Nederland aan top met 6705.

drs.Nee | 02-10-11 | 14:24

Waarom wordt er altijd net gedaan alsof deze mensen slachtoffers zijn? Er wordt soms net gedaan alsof hun mensenrechten worden geschonden. Het mensenrecht dat ze hebben is dat ze assiel mogen aanvragen, het recht van de staat is dat ze ze mogen uitzetten als ze niet aan de eissen voldoen. Het is net als met meedoen aan de staatloterij, als je wint mag je blij zijn maar als je niets wint wil dat nog niet zeggen dat je een slachtoffer bent.

down | 02-10-11 | 14:21

Roadblock | 02-10-11 | 13:55 | + 0 -
Lees jij nooit de kranten? Daklozenopvang zit vol met werklozen Polen. De eerste polen die hierheen kwamen waren, net zoals de eerste moslims, harde werkers. Daarna volgde degene die dachten dat men hier makkelijk geld kon verdienen. Daarna volgde de groep die alleen maar kwam voor onze sociale voorzieningen.
En hoe anti-westers is die Mauro? Je vergelijkt de verkeerde zaken.

Gavrilo | 02-10-11 | 14:06

Gavrilo | 02-10-11 | 13:26 Ik moet gavrilo gelijk geven: "Liever 10 werklozen in het land dan 1 vacature in de krant". Een one-liner die zo in een SP of PvdA foldertje zouden passen. Echter de gemiddelde Pool in nederland werkt, en hard ook.
Buiten dat komt hij niet uit een anti-westerse cultuur met een haat-godsdienst. Als alle niet-westerse allochtonen die op Nederland spuwen morgen vervangen zouden zijn door Polen zou bij mij de vlag uitgehangen worden.

Roadblock | 02-10-11 | 13:55

Che_cuevara | 02-10-11 | 13:42 | + 0 -
Dat is een wet ja. Maar geen natuurwet die niet aangepast kan worden.

Gavrilo | 02-10-11 | 13:50

@Gavrilo | 02-10-11 | 13:26
Het jammere is dat je die Oost-Europeanen nier kunt weigeren.
Mooi hé die EU.

Che_cuevara | 02-10-11 | 13:42

@Hölzenbein | 02-10-11 | 13:17
Maar jij weet het wel.
Maak ons deelgenoot van je wijsheid.

Che_cuevara | 02-10-11 | 13:41

zoisut | 02-10-11 | 13:27 | + 0 -
Leer eens schrijven. Dat gewauwel raakt kant noch wal. Misschien eerst even teruglezen voordat je je comment post.

Gavrilo | 02-10-11 | 13:37

Ik zie niet in waarom ieder hier wel in Nederland mag gelukszoeken, en die mauro niet.

Fatbirdsdontfly | 02-10-11 | 13:35

@ vetkleppert
Deze jongeman heeft geen inburgeringscursus nodig en zit niet in het criminele circuit. Ironisch genoeg heeft door falen van de overheid iemand zich kunnen ontwikkelen. Waar is je menselijkheid! Asielbeleid hoort streng maar rechtvaardig te zijn, dit is nu exact het tegenovergestelde.

Timnie | 02-10-11 | 13:31

Gavrilo | 02-10-11 | 13:15

Leuk geprobeerd, je populistische pvdarab reclame. Echter worden ALLE vluchtlingen en asielzoekers, waarvan er LETTELIJK NIET ÈÈN bestaat, alleen maar op transport naar Mederland gestelt vanwege het hier heerschende zieligheidspolitiek en dus hier gratis ALLES kunnen krijgen op basis van hun "zieligheid". De autochtonen worden dus automatisch slaaf gemaakt van uw VOC handel, dus u gaat uw straf kennen. Er komt niet een immigrant naar dit land om te werken, ze worden uitgezet om daarna hun familie over te halen en het geld naar hun eigen land over te maken

zoisut | 02-10-11 | 13:27

Altijd weer de schuld van de linkse kerk. Lekker makkelijk. Terwijl de liberalen de grenzen wagenwijd openzetten voor de goedkope Oost-Europese arbeidskrachten. Liever 10 werklozen in het land dan 1 vacature in de krant.

Gavrilo | 02-10-11 | 13:26

Dit is wel de kans om de andere 1999 het land uit te zetten, en dan maag Mauro blijven.

Bethor | 02-10-11 | 13:22

Paternotte zo lang je niet precies weet welke redenen en actergronden er zijn moet je gewoon rust bewaren en niet je domme mening blaten. Je bent maar journaille hoor. My 5 cents.

Hölzenbein | 02-10-11 | 13:17

Dakkapellen? Houtworm zul je bedoelen.

Conan de Rabarber | 02-10-11 | 13:15

Terugkeer van AMA's zou verboden moeten worden. Wij hebben al betaald voor zijn onderkomen, voeding, kleding, scholing etc. En nu hij klaar is om belastingcentjes te gaan verdienen sturen we hem weg.

Gavrilo | 02-10-11 | 13:15

Wat een ongeloofelijke naiviteit weer. Dat generaal pardon voorstel van onze excuussocialist Spekmans is precies de propaganda van de linkse fascisten die ze altijd voeren, ipv polen annexeren nu sudetenland, oftewel na Bosjes generaal pardon van 26.000 nu de Mauros van 2000+ (+hoeveel?). Het enige bestaansrecht van een socialist is tenslotte hoeveel minder gelijke aan hemzelf hij kan binnenhalen OPDAT hijzelf voorruit kan komen en de werkende betaler zn verdiende loon krijgt als minderwaardige. DAT wordt niet begrepen, het zal dus niks veranderen aan de vernietigingsstrijd van de linkse fascist tegen de autochtoon. Mauro eruit? Nee, alle socialisten interneren, DAT is de enige oplossing

zoisut | 02-10-11 | 13:11

sjaak9309 | 02-10-11 | 11:44
Kon je je even van Joop.nl losrukken om hier je pvda gewouwel te plempen: "Grote blonde leider en brievenbuspisser/wifebeater" tjonge tjonge wat orgineel.
En hoe de regels zijn, als je een kleurtje hebt, dat zien we regelmatig in de rechtspraak: Wat zouden de straffen geweest zijn, als de moordenaars van Rob Sitek en Floor van de Wal autochtoon waren?

Roadblock | 02-10-11 | 13:11

SheriffSharif | 02-10-11 | 11:15 | + -3 -
U presenteert het als een feit. Dan heeft u daar ook bewijs, of een link van.
Of heeft u het zelf verzonnen ?

Rammstein | 02-10-11 | 13:08

Waar zijn de VVD/CDA/PVV wetsvoorstellen om de asielzoekersprocedure terug te brengen tot normale proporties? Ze hebben samen een meerderheid, dus me dunkt dat ze dat al hadden kunnen realiseren...

Remy Martin Louis 13 | 02-10-11 | 13:08

in essentie,

een moderne samenleving: wet van Darwin meets model van Keynes.

'schrijnende gevallen' zijn in die context sowieso niet echt handig

of het nou gelukszoekers danwel stuurloze beleidsuitvoerders betreft

broek vol goesting | 02-10-11 | 13:02

@deraderendraaien | 02-10-11 | 12:48
Toevoeging @me,myself and IK : je bedoelde zeker de linkse arrogantie?
Dan heb je namelijk een punt, daar zit immers wel de houding van :wij weten het beter dan de rest.

deraderendraaien | 02-10-11 | 12:54

@me,myself and IK | 02-10-11 | 12:32
Sorry als ik het verkeerd begrepen heb, maar leg even uit hoe ik het dan moet lezen.
Ik voel geen arrogantie ten opzicht van de rest van de wereld ,ik zie slechts verschil n ontwikkeling.
Maar mag je daarin geen voorbeeldfunctie vervullen ?

deraderendraaien | 02-10-11 | 12:48

Mozeskriebels | 02-10-11 | 12:26

Voor de linkse kerk is het een zegen dat mensen, met name onder andere de kansarmen autochtonen, zich niet realiseren welk een prachtig land Nederland dan zou zijn geweest. Rijk, ruim en rustig. Zwitserland aan de kust, maar dan mooier.

Daarom kun je beter dagelijks het nieuws domineren met ellende, dan hebben we geen tijd om de zaken eens glashelder op een rijtje te zetten.

NoMinister | 02-10-11 | 12:47

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:10

Gelukkig kreeg Arafat hem later. Toch gerechtigheid. En een meester in het claimen van gebied voor vluchtelingen.

Kan hij er postuum niet nog eentje krijgen?

NoMinister | 02-10-11 | 12:42

Een heel land vol dakkapellen.

De horror.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:38

-weggejorist-

Mozeskriebels | 02-10-11 | 12:35

We snappen er hier ook geen reedt van. Het beste kunnen we er nog 50 miljoen toelaten en dan gaan wij in het collectief thuiszitten met uitkering en bontkragen dragen en aanverwant gedrag vertonen.

Iedereen blij.

netniet | 02-10-11 | 12:34

-weggejorist-

Mozeskriebels | 02-10-11 | 12:33

@ deraderendraaien | 02-10-11 | 12:18 | + 0 -
Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt....

me,myself and IK | 02-10-11 | 12:32

Leers is totaal ongeschikt voor zijn functie. Bij het aantreden van dit gedoogkabinet verbaasde het me al dat ze nou juist hem op deze post hadden gezet. Vermoedelijk om Wilders zijn eisen te ontkrachten. Hij is te soft, draait te veel en heeft geen verstand van zaken. Als we nu nog niet hebben geleerd dat asielbeleid streng maar rechtvaardig moet zijn en vooral snel dan weten we het nooit meer. Die zogenaamde tolerantie en gastvrijheid heeft niemand ooit iets goeds gebracht.

doskabouter | 02-10-11 | 12:30

@Muxje | 02-10-11 | 12:07
Dat bedoel ik , de proces voorzieningen zoals een toevoeging voor de advocatuur is te aantrekkelijk voor ook deze advocaten die hier een jarenlang basis inkomen uit putten.
Dus ook dit uit belastinggeld voorzieningen potje zou dicht moeten.

deraderendraaien | 02-10-11 | 12:26

-weggejorist-

Mozeskriebels | 02-10-11 | 12:26

Gewoon weer een generaal pardon, dus. De rooie rakker flikken het iedere keer weer opnieuw. En de collega's op tv doen de rest. Het meest belachelijke argument dat ik tot op heden gehoord heb is dat de gelukzoeker in kwestie 'te verwesterd' is geraakt. Want 'spreekt de taal'. Het is nooit een argument om hun vaderland niet te verlaten, uiteraard. Tot op het bot Afrikaans of Afhaans of Turks, whatever. Ze praten geen woord buiten het eigen dialect. Maar ze reizen de halve wereld over om zich aan de Nederlandse zieligheidsindustrietiet te laven. En dan kunnen ze nooit meer terug, hoor. Het zijn na vijf jaar of tien jaar echte Jannen geworden met de poten stevig in de klei. Wat een flauwekul. De enige reden waarom die rooien het wel prima vinden is omdat ze dan weer iets hebben om 'aksie' voor te kunnen voeren, zielige zwartjes voor de camera trekken heeft ze politiek geen windeieren gelegd. Dat het ons economisch uitput zal ze worst wezen. Sterker, nog meer armoede geeft ze alleen maar meer bestaansrecht. Zij werpen zich immers op de 'armen', niet? Lang leve het Socialisme! Iedereen arm!

Garret Weldon | 02-10-11 | 12:24

@vraagstaart | 02-10-11 | 12:11

Da's geen asielzoekster maar een golddigger. Per saldo maakt het niet zo veel uit maar voor alle duidelijkheid memoreer ik het nog maar een keertje.

En daarnaast is zij toch meer van de opvang boven open zee? Overigens ook buitengewoon effectief en hygiënisch ook nog eens, da's wel een voordeel boven opvang in stadions. Alleen vrees ik dat we gedonder krijgen met de milieubeweging en de Waddenvereniging.

Reinaert | 02-10-11 | 12:19

@me,myself and IK | 02-10-11 | 12:06
Tuurlijk joh! wij zijn net als het thuisland van Mauro.
Maar he.. waarom komen deze mensen dan hierheen? voor de frisse zeewind zeker!
Hou toch op idioot met je weg met ons mentaliteit !

deraderendraaien | 02-10-11 | 12:18

vol is zeker vol. Dit land is in ieder geval vol genoeg. We zitten bijna aan de 17 miloen.. dichtstbevolkte land van de wereld zijn we dan.. Nee we zijn niet vol dan!
@ Giulianova | 02-10-11 | 10:23 | retoriek? Feiten!

mental K | 02-10-11 | 12:16

"Waar zou Leers voor bezweken zijn?" antwoord op deze vraag is zeer simpel te geven, uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen op een uitzonderingslijst geplaatst worden. Nu Mauro op die lijst is geplaatst heeft de oppositie niet meer de mogelijkheid om hem te misbruiken voor hun eigen politieke agenda.
Maarja, er blijven bij elke oplossing mensen over wat te zeuren hebben, zo ook nu.

me,myself and IK | 02-10-11 | 12:16

Muxje | 02-10-11 | 12:11 Het onderliggende statement van Bas:

Je kunt het dak op!.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:15

Het wordt langzamerhand de hoogste tijd dat we de "white man's burden" van ons afgooien.

Ivoren Toren | 02-10-11 | 12:15

Als alle linksmensen die zo voor asielzoekers zijn nu een fonds oprichten, asieladvocaten, en iedereen die verdient aan het asiel daar een bijdrage instopt, omdat zij alle asielzoekers zo willen steunen, hun eerste, tweede en evt. derde huis openstellen voor de opvang, blijven meebetalen aan opleiding, woning, en ziektekosten, kan daar van rijkswege op bezuinigd worden.

Jeek | 02-10-11 | 12:15

Trouwens... dakkapellen? WTF, Bas?

Muxje | 02-10-11 | 12:11

@Reinaert | 02-10-11 | 12:03 Als ik me goed herinner hebben wij een asielzoekster uit die regio als aanstaande koningin. Mogelijk kan die adviseren?

vraagstaart | 02-10-11 | 12:11

vraagstaart | 02-10-11 | 12:09 Nee. En een door de overheid beschikbaar gesteld gratis openbaar vervoer ook niet.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:11

Reinaert | 02-10-11 | 12:06 Há!

Die ik bedoel, en die vaker het antwoord is op 'weet je wie' vragen was voorgedragen voor de Nobelprijs voor de vrede in 1939. Echt waar.
www.parool.nl/parool/nl/287/OPMERKELIJ...

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:10

[email protected] maar jansen | 02-10-11 | 12:03

Oh, dat BBQ is niet zo'n beste in deze context geloof ik.

vraagstaart | 02-10-11 | 12:09

@deraderendraaien 11:35: Inderdaad. Het voorstel van Spekman is niet slecht, maar moet gepaard gaan met een stroomlijning van de procedure. Om te beginnen moet het kabinet de motie-Wilders (aangenomen door de kamer in 2007 of zo) maar eens gaan uitvoeren, om procedurestapelen te voorkomen. Sinds 2010 zijn er al een aantal prikkels om telkens opnieuw een procedure te starten weggenomen, maar dit soort pardonregelingen vormen nog steeds de belangrijkste prikkel om maar te blijven rekken: wie maar lang genoeg blijft rekken mag blijven.

Muxje | 02-10-11 | 12:07

Of het nu gaat om andere landen binnenvallen om oorlog te voeren (Irak, Libië) of het denken dat Nederland zoveel beter is dan andere landen dat terugsturen van illigalen naar hun eigen land (in het geval van Mauro is dat land dus Angola) het komt allemaal voort vanuit dezelfde Westerse arrogantie dat wij beter zijn. Newsflash, dat is niet zo, het is alleen maar arrogantie en misplaatste superioriteitswaan voortkomend uit het idee dat die landen allemaal kutlanden zijn waar achterlijke mensen wonen die niet in staat zijn zonder ons voor zichzelf te zorgen.

me,myself and IK | 02-10-11 | 12:06

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:03

Wie? Wij! Echt waar hoor: geen Griek die hierheen komt, gewoon omdat wij de geldpijpleiding flink open hebben staan. Zo zie je maar: het is allemaal niet zo moeilijk.

Kan Máxima nog een puntje aan zuigen, met heur microkredieten.

Reinaert | 02-10-11 | 12:06

@Reinaert | 02-10-11 | 11:57
Nee, inderdaad dat snap ik nou ook helemaal niet.
Wat willen ze nu in een land als Nederland?
Niet te begrijpen dit.

Che_cuevara | 02-10-11 | 12:04

vraagstaart | 02-10-11 | 12:01 Weet je wie ook een heel volk in de eigen regio opving?

zeg maar jansen | 02-10-11 | 12:03

@vraagstaart | 02-10-11 | 12:01

Mwah, die manier van opvang had men in Zuid-Amerika al veel eerder.

Buitengewoon succesvol, dat dan weer wel. En weinig klachten.

Reinaert | 02-10-11 | 12:03

Jopie2009 | 02-10-11 | 11:27
Die hele Spekman met z´n PleevdA derbij is stierenstront.Probeert ´n beetje de ´socialist(?)`
uit te hangen tot dat je zijn salarisstrook bekijkt.
Vraag me af in welk land hij zijn 2de huis heeft.

Ratzing. | 02-10-11 | 12:03

@michello | 02-10-11 | 11:55 In Syrië doet men al aan het opvangen van asielzoekers in de eigen regio.

President Assad heeft er zelfs hele voetbalstadions voor ter beschikking gesteld.

Man met visie, die Assad. Nobelprijsmateriaal in mijn ogen.

vraagstaart | 02-10-11 | 12:01

@Dauntlessxl | 02-10-11 | 11:58
Klopt. Je kan het Mauro niet kwalijk nemen dat hij het probeert. De politiek wel als hij slaagt.
Weg met Mauro. En die duizenden anderen.

vetkleppert | 02-10-11 | 12:00

In tegenstelling tot wat sommige reaguurders beweren vind ik dat je geen mens kunt veroordelen dat hij iedere kans zal pakken om een beter leven te hebben. Zeker niet als het om kinderen gaat. Als je een systeem hebt waarbij mensen 8 jaar lang kunnen procederen dan doe je zelf iets fout. Snelle procedures en een snelle definitieve uitspraak, dat moet het doel zijn. Dan kun je pas een effectief en streng beleid voren. Voor nu, Mauro mag blijven!

Dauntlessxl | 02-10-11 | 11:58

@michello | 02-10-11 | 11:55

Veel asielzoekers willen helegaar niet 'in de regio' worden opgevangen doch hebben een voorkeur voor opvang in landen als Nederland. Waarom snapt niemand maar toch is het zo. Echt. Waar.

Reinaert | 02-10-11 | 11:57

Giulianova | 02-10-11 | 11:36

Mauro komt niet alleen...

NoMinister | 02-10-11 | 11:57

Wanneer wordt er door de VN nou eens asielopvang in de regio georganiseerd? Met geld is alles te regelen. En als ze in de regio zitten dan kunnen ze ook makkelijker weer terug als de boel weer veilig is.
Echt hopeloze gevallen kunnen dan eventueel door naar permanente asieldorpen in de regio, waar microeconomieën worden opgezet.

michello | 02-10-11 | 11:55

-weggejorist-

Wasdah? | 02-10-11 | 11:54

-weggejorist-

Wasdah? | 02-10-11 | 11:54

@Ashtrey | 02-10-11 | 11:40
Ook nog een steekhoudend argument te melden ipv iemand op een typefout aanspreken ? kommaneuker!

deraderendraaien | 02-10-11 | 11:54

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:49

Plaggenhutten zijn wat dat betreft ideaal. Maar ook barakken en boogtenten voldoen wel hoor. Autochtone dwangarbeiders hoeven toch alleen maar dag en nacht te werken teneinde hun belastingen te kunnen betalen dus veel voorzieningen hebben ze niet nodig, mede wegens gebrek aan vrije tijd.

En voor het toezicht op orde, rust en reinheid in dergelijke barakken- dan wel tentenkampen kun je dan weer mooi Somalische ex-piraten inzetten. Die zijn handig met een AK47 en meer. Win-win situatie.

Reinaert | 02-10-11 | 11:53

.. overigens klinkt het aantrekkelijk die 2000 Mauro's binnen te laten, zoals nu weer een pvda-Spekman roept (en dan niet 1 meer). De volgende duizenden gevallen van elk duizenden uitzonderingen heten natuurlijk niet meer "Mauro". Dat snapt een mens.

Het zou het meest menselijk zijn alle 7 miljard aardbewoners in Nederland te vestigen, omdat het hier zo goed en menselijk is voor iedereen. In tegenstelling tot de Hel die direct voorbij de NL grens begint.
Dan moeten er nog wel wat bomen en natuurmonumenten omgehakt worden om plaats te maken, maar dat snappen zelfs linkse weldoeners. Hoop ik maar, tegen beter weten in.

Jan Passant mk2 | 02-10-11 | 11:53

Als die Mauro hier al 8 jaar is, waarom is zijjn verblijfstatus dan niet al met het generaal pardon geregeld?

ZonderNaam | 02-10-11 | 11:53

Links heeft alle jaren dat ze geregeerd hebben niets opgelost in het asielbeleid, dus ik verwacht van spekman niets. Versnel de procedures eens en als je niet achter de ware identiteit van mensen kan komen zet ze dan gelijk binnen een maand uit.

Therapietje | 02-10-11 | 11:51

@knutsel | 02-10-11 | 11:40
Mij lijken een uitgeholde een leeggevreten sociaal stelsel en een zwaar belaste gemeente met kanswijken,voldoende bewijs dat dit land vol zit met onrendabelen om maar met Marcel van Dam te spreken.
Wie vol = vol in vierkante kilometers wil vatten heeft er niets van begrepen ,en zou eens wat meer de straat op moeten gaan in plaats van de bossen in en de hei op.

deraderendraaien | 02-10-11 | 11:50

We schaffen alle wetten af en laten de natuur het werk doen. Hard maar rechtvaardig en goed voor de balance of the force..

Neut | 02-10-11 | 11:49

Reinaert | 02-10-11 | 11:46 Plaggenhutten. Kort bij het werk en demontabel voor als het werk zich verplaatst naar elders.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:49

@Melchior C Balthasar | 02-10-11 | 11:45 Ik geloof u op uw woord en excuses aan u en deze idealistische advocaten voor mijn blijkbaar verkeerde voorbeeld.

En nee, dat bedoel ik niet sarcastisch ook al deel ik dat idealisme niet, dat laatste moge duidelijk zijn.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:48

@knutsel | 02-10-11 | 11:40

En welke wetenschappers zouden dat bewijs moeten gaan leveren? Nederlandse wetenschappers? We weten ondertussen hoe die werken, dat lijkt me dus geen fijn plan.

Brusselse wetenschappers dan maar? Lijkt me óók al geen prettige gedachte want ook zij dienen slechts één heer en dat is de grote bureaucratische moloch die EU heet.

VN-wetenschappers? Moeten we ook niet willen. De VN bestaat uit politieke afdankertjes en brekebenen als een Eveline Herfkens die uitsluitend op eigen gewin uit zijn.

Wie dan wel? Ik zou het niet weten - waarschijnlijk zal in alle gevallen de conclusie zijn dat Nederland nog lang niet vol is en we dus makkelijk nog een miljoen analfabeten en criminelen kunnen opvangen.

Als we de werkende Nederlanders nou eens in tentenkampen in de polder onderbrengen dan is er nog ruimte zát.

Reinaert | 02-10-11 | 11:46

Een kind van 10 kan niet kiezen, die wordt keuzes opgelegd. Mauro is door een corrupt systeem te lang aan het lijntje gehouden. Nu er geen weg terug is moet hij eigenlijk oprotten. Heel sneu voor deze jongen.

Eagle_Eye | 02-10-11 | 11:46

@knutsel | 02-10-11 | 11:40 Volgens koningin Wilhelmina was Nederland met 8 miljoen inwoners vol en moest er geëmigreerd worden.

Daarvoor zou ze nu voor de rechter gesleept worden, natuurlijk. Haatzaaister.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:45

Gerd Leers is eigenlijk te sociaal voor zijn portefeuille en dat neem ik hem absoluut niet kwalijk. Het is een post waarop je onmogelijk goed kan doen en iets dat niemand zou moeten willen hebben.

Zijn reputatie als doorpakker heeft hij vooral te danken aan zijn ambtsperiode in Maastricht; hij was met recht de eerste échte burgemeester die de stad ooit gekend heeft en werd zowel door vriend als vijand gerespecteerd.

Na zijn vertrek uit de stad hoopte ik al dat hij voor de politiek behouden zou blijven en niet verloren zou gaan aan het bedrijfsleven. Echter met deze portefeuille is hij in mijn ogen de goede man op de verkeerde plek.

Larry Cook | 02-10-11 | 11:45

@vraagstaart | 02-10-11 | 11:37: Als er een procedure niet lucratief is voor een advocaat is het wel een asielprocedure. Dat gebeurt bijna altijd op toevoeging, dat wil zeggen dat de overheid een beperkt bedrag beschikbaar stelt, waar je het de hele procedure mee moet doen. Advocaten die dit soort procedures voeren, zijn vaak de idealistische, en juist niet de commercieel ingestelden.

Melchior C Balthasar | 02-10-11 | 11:45

De reden dat Leers zwabbert is om dat hij de ene keer de arm van de Grote Blonde Leider in zijn achterste toelaat en de volgende keer 1/3 van de CDA achterban vecht om de arm tot in de elleboog in de daartoe bestemde opening te mogen steken om lappenpop Leers te kunnen bespelen. En Leers buigt netjes naar de ene dan wel naar de andere kant. Ondertussen is een 18 jarige jongen de lul. En de aanhang van brievenbuspisser/wifebeater cs blijkt het prachtig vinden want je kan niet flink genoeg zijn en regels zijn natuurlijk regels behalve als je een kleurtje hebt, want dan zijn regels ineens andere regels.

sjaak9309 | 02-10-11 | 11:44

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:35

Het was toch een Audi A8? Vrouwen rijden audi, daar weten ze bij GS alles van!

NoMinister | 02-10-11 | 11:44

@vetkleppert | 02-10-11 | 11:38 En wat dacht je van die mensen die netjes hun pensioenpremie hebben afgedragen in de verwachting dat ze dan ook een pensioen zouden krijgen?

En nu ontdekken dat ze het moeten doen met 30% van wat ze hadden verwacht?

En nòg komt er geen revolutie. Wie zei daar dat Nederlanders intolerant zijn?

vraagstaart | 02-10-11 | 11:44

LOL, ik vroeg me af hoe het eigenlijk met Taida gaat. Twee maanden vakantie gevierd en binnenkort in een rechtszaal bij u in de buurt:
nl.wikipedia.org/wiki/Taida_Pasi%C4%87...

sjaakdeslinksesul | 02-10-11 | 11:44

@ZKH EénOog | 02-10-11 | 11:37
Dat was ook de essentie van Free Willy

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:42

@vetkleppert | 02-10-11 | 11:38
Om de heel simpele reden dat als ze dat doen de pleuris echt uitbreekt.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:41

@deraderendraaien | 02-10-11 | 11:35
Ja, mensen die sowieso schrijven als soieso gaan binnenkort ook uitgezet worden. Dat je het weet.

Ashtrey | 02-10-11 | 11:40

Er zou eens sluitend (wetenschappelijk) bewijs moeten komen wat een land qua oppervlakte en financieën vol kan verklaren, wil je een bepaalde welvaartstaat handhaven en iets eigens van cultuur behouden.

knutsel | 02-10-11 | 11:40

@Che_cuevara | 02-10-11 | 11:33
Nee, het is juist tijd voor een ander soort emo-tv.
Mensen die huilend vertellen dat ze de eerste 15 dagen van de maand voor een ander werken, voordat ze aan btw en accijns mogen beginnen.
Schrijnende docu's over het erven van het huis van je ouders. Nadat zij hun hele leven de helft van hun inkomen hebben ingeleverd, mag jij over hun eigendom nog een keer belasting betalen.
Woedende Groningers die niet snappen dat men voor hun gasbel de multicul gekocht heeft.
Waarom wordt dat soort emo-tv niet gemaakt?

vetkleppert | 02-10-11 | 11:38

ZKH EénOog | 02-10-11 | 11:37 Free saladbar.

In de kantine van de gesubsidieerde omroep.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:38

Ik heb het nu al meerdere keren gelezen, zowel op GS als elders op internet:

Free Mauro...

Zeer denigrerende slogan, gezien het de connectie en vergelijkinging met een orka, een dier dus, oproept. Maar om dan in hun eigen termen te blijven:

Dat is best natuurlijk, zolang dat maar betekent, dat ie weer wordt vrijgelaten in de wildernis waar die vandaan komt...

ZKH EénOog | 02-10-11 | 11:37

@Giulianova | 02-10-11 | 11:31 O vast, en mogelijk de internationale wapenhandel nòg meer.

Maar dat laat onverlet dat in Nederland de deur voor illegalen zeer slecht sluit en dat het oneindig rekken van beroepsprocedures voor sommigen (bijvoorbeeld het advocatenkantoor van Britta Böhler, Eerste Kamerlid van GroenLinks) buitengewoon lucratief is en derhalve vooral in stand moet blijven.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:37

@NoMinister | 02-10-11 | 11:30:
Meerdere argumenten, maar ik blijf in je beeldspraak als ik beweer dat Mauro waarschijnlijk meer waarde achter die deur neerzet dan dan hij er weghaalt.

Giulianova | 02-10-11 | 11:36

@vraagstaart | 02-10-11 | 11:32
Dat was familie, maar nu even niet.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:36

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:31
En als de benzine op is, zijn er altijd nog 27K zoekers die dat ding kunnen douwen.
Ashtrey | 02-10-11 | 11:31
Jij mag niet meer raden.
vraagstaart | 02-10-11 | 11:32
De familie zit 'dik' in deze bissenis.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:36

vetkleppert | 02-10-11 | 11:32 Omdat die mevrouw van Turkse afkomst zei te zijn. En hoewel de oprganisatie Volvo rijdt wees ze de Volvo af en zei: "Turken rijden Mercedes, geen Volvo.".

En dat geeft het wel weer, dik Nederlands salaris, grote gratis dienstwagen, Nederlands paspoort maar wel vol blijven houden dat je een Turkse bent.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:35

McSnor | 02-10-11 | 11:24

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:25

I know, I knew.

Dat we ons even realiseren dat als de linkse meute ons verblijd met en asielpardon, dat we dan meer kwijt zijn dat met heel Griekenland.

Maar de vrijheid van meningsuiting beperkt niemand in het bashen van bankjes, dat is ook wel een verfrissend. Maar laten bepaalde zaken niet uit het oog proberen te verliezen. Geld weggeooien gebeurt niet alleen met de HSL, Betuwelijn, Noord-Zuid-lijn (OV) of de hulp aan banken.

En dat waren er 'maar' 27.000...

NoMinister | 02-10-11 | 11:35

Wat Spekman doet is dus eigenlijk een verhullend pardon vragen voor zo;n 2000 Mauro's.
Er zullen zeker fouten zitten in het beleid van de IND en die zouden bij wet eruit gehaald moeten worden om bv: het doorprocederen voor asiel aanvragers niet meer toe te staan.

Procederen tot aan de hoge raad moet afgeschaft worden voor Asielzoekers, en mensen of organisatie die zich zo nodig over hen willen ontfermen. Je kunt mij niet wijsmaken dat een kind van tien jaar oud niet het verlangen heeft naar zijn ouders/moeder terug wil, het zijn echter de instanties geweest die dit soort kinderen hier onderbrengen aktie's ontplooien voor procederen en rekken.Die houden zich bewust de eertse 8 á 10 jaar stil omdat ze weten dat de tijdsduur een wapen is.

Il hoop dat Leers z'n rug recht houd ,en het gegeven dat ik schets gaat aanpakken, want pardon voor een groep van 2000 Mauro's zal een volgende groep die reeds door instroom of zwangerschap in de maak zijn tot gevolg hebben.

deraderendraaien | 02-10-11 | 11:35

Gerd Leers heeft nog niet door dat Generaal Pardon al een tijdje geleden is afgezwaaid. De generaal geniet van z'n welverdiende pensioen en zij die zijn achtergebleven moeten het nu zonder hem opknappen.

En het is aan soldaat Leers te zien dat 'ie daar duidelijk niet voor geschikt is, alle goede bedoelingen en dubbele moraal ten spijt. Soldaat Leers is duidelijk geen frontsoldaat doch slechts een simpele hospik die het de slachtoffers van de Grote Oorlog tegen de Barbaarse Horden uit het Boze Buitenland nog niet eens naar behoren kan verplegen.

't Is dat je soldaat Leers niet kunt degraderen zie ik generaal Pardon denken. En ik hoor 'm ook iets mompelen over standrecht............

Reinaert | 02-10-11 | 11:35

@vraagstaart | 02-10-11 | 11:13
Ik weet het.
Daarom zouden er echt keiharde garanties moeten kemen. Helaas verwacht ik die niet.
En daarom, dan maar geen pardon.
Al vind ik in het geval van Mauro, maar dat zie ik dan echt als een individueel geval, een uitzondering zou mogen gemaakt worden.
Met daarbij meteen de kanttekening dat dit dan weer gaat leiden tot weer een "individueel" geval, en weer een en ....
Dus uiteindelijk zullen we toch hard moeten zijn en er nu gewoon een punt achter zetten. Hoe zielig dat dan ook is in sommige gevallen.

En er moet gestopt worden met al die zielige uitzendingen op TV. We hebben een rechtsspraak en daar heeft iedereen zich aan te houden.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:33

@Wilhelmina Kuttje | 02-10-11 | 11:15
Ik meen dat het Denemarken is die ooit een afspraak heeft gemaakt met Ghana. Alle afrikanen waarvan ze niet wisten waar ze precies vandaan kwamen werden naar Ghana uitgezet.

Asielzoeker: Ik kom uit Sierra Leone
Ghanese ambassade medewerker: Nee hoor, u bent een Ghanees.
Asielzoeker: maar ik kom écht uit Sierra Leone.
Ghanese ambassade medewerker: Maar nu bent u een Ghanees.

Ghanese ambassade medewerker tegen Deense IND: Kan ik effe vangen?

Moderne diplomatie :)

yamahihi | 02-10-11 | 11:33

Ashtrey | 02-10-11 | 11:30
Dat is alweer een tijd geleden en ik denk dat Sneeuwvlokje me nu niet meer wil.

*peuk pakt en opsteekt*
:)

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:33

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:31
Waarom geen dikke Audi?

vetkleppert | 02-10-11 | 11:32

@Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:30 Is dat toevallig familie van deze mevrouw, die probeerde te verbloemen dat de kosten aan uitkeringen van de "26.000 gezichten" meer dan 100 miljoen per jaar belopen?
www.telegraaf.nl/binnenland/5372281/__...

vraagstaart | 02-10-11 | 11:32

@Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:30
Begint met een A en eindigt op een K?

Ashtrey | 02-10-11 | 11:31

@vraagstaart | 02-10-11 | 11:23:
Dat was ook meer als vergelijking richting je zieligheids-industrie. Asiel en arbeidsimmigratie is moeilijk te vergelijken. Hebben ook andere argumenten. Maar ze hebben beide grote macht en ik vermoed dat de voorstanders van goedkope arbeiders meer macht hebben in de TK dan de zieligheids-industrie.

Giulianova | 02-10-11 | 11:31

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:30 Er staat nog een Mercedes te wachten op een opvolger.

De kleur zal hem/haar niet zo aanstaan maar het is nu eenmaal een dienstwagen.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:31

Giulianova | 02-10-11 | 11:19

Waarom mogen wij de deur voor Mauro dan niet dichtdoen?

NoMinister | 02-10-11 | 11:30

@Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:23
Ooit zou je hier in Rotterdam komen, samen met je maatje Hofs. Weet je dat nog? Jammer dat dat nooit door is gegaan. Had je graag hier aan het werk gezien. Peukie? * aansteker oplicht *

Ashtrey | 02-10-11 | 11:30

Ik ken een mevrouw die jarenlang haar zakken heeft gevuld in deze 'Industrie', want dat mogen we het wel noemen, en laatst op non-actief is gesteld.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:30

@vetkleppert | 02-10-11 | 11:06
Dat is inderdaad een risico.
Als ik dat zeg moet ik er eigenlijk bij zeggen dat er keiharde garantie's moeten zijn.
En nee, die zie ik ze nog niet zo gauw geven.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:29

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:25

Sterker nog, gelet op de zognoemde Dublin-richtlijn móeten we ze weer terugnemen.

yamahihi | 02-10-11 | 11:28

Dat verhaal over dat initiatief van Spekman is natuurlijk pure bullshit. 2000 en dan niet meer. Natuurlijk blijven er kansloze (minderjarige) asielzoekers hier naar toe komen die door de mazen van de wet proberen te glippen. Er zijn hier (tien)duizenden mensen die hun brood in deze asielindustrie verdienen (inclusief de juridische stand) en er loopt een rechtstreekse link vanuit de politiek naar deze industrie (stemvee).

Jopie2009 | 02-10-11 | 11:27

@NoMinister | 02-10-11 | 11:21:
De wind waait dan opvallend vaak in de richting van goedkope arbeidskrachten. En die wind ruikt meer dan eens verdacht. Maar nu genoeg over de flatulentie van Wientjes.

Giulianova | 02-10-11 | 11:25

McSnor | 02-10-11 | 11:24 En Griekenland is binnen het Schengenverdrag. Zijn ze zo weer terug.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:25

@minister
Aha. Dus wel al die mensen naar Griekenland deporteren maar geen hekje er omheen. Nee, dan ken ik uw grenzen. Wilde ik even weten.

McSnor | 02-10-11 | 11:24

Sinds wanneer heeft rechts sensibiliteit?

Tim Grimbek | 02-10-11 | 11:23

Ashtrey | 02-10-11 | 11:16
Ik ben daar totaal niet op mijn plaats, met Eriksen en Alderwereld hebben ze al 2 spelbepalende spelers.
Ik ben in het veld een station dat eigenlijk wordt overgeslagen.
Mijn vrije trappen, tsja, dat is eigenlijk mijn enige wapen dat -tot nu toe- niet uit de verf komt.

Nee, ik denk dat ik mijn geluk maar in Duitsland, net over de grens, ga zoeken.

Kan ik iedere avond bij mijn moeder thuis eten.
Nee, dat asielzoeken is een vak apart.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:23

Europees parlement Nederlandse regering .
Visvangst quota Asielzoekers quota.
Ambtelijke molens, tikkende tijdbommen.
Tis me allemaal wat.

Ratzing. | 02-10-11 | 11:23

@Giulianova | 02-10-11 | 11:17 Dat verhaal van die goedkope arbeidskrachten is helaas op niets gestoeld als mensen niet werken.

Mensen die hier komen als seizoens- of contractarbeider zijn niet te vergelijken met mensen die hier komen als (illegale) vluchteling; al was het maar omdat de laatste categorie niet MAG werken.

De uitzonderingen daargelaten: 26000 vluchtelingen die 270 miljoen aan uitkeringen opsouperen kan ik moeilijk als een aanwinst voor de maatschappij beschouwen maar hey, ik ben dan ook eng rechts, is me wel eens voorgehouden.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:23

@Rammstein | 02-10-11 | 10:57
Volgens vluchtelingenwerk in België (een organisatie die zich inzet voor de rechten van asielzoekers) ondersteunen zij het beleid in België dat uitgeprocedeerde asielzoekers terug moeten.
Dat gebeurt in België dan ook.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:23

McSnor | 02-10-11 | 11:19

Ik ken u niet maar... alleen een bepaald soort mensen vind hekken met prikkeldraad mooi...

NoMinister | 02-10-11 | 11:22

Giulianova | 02-10-11 | 11:17

Daar heb je een sterk punt. Ik zeg 'Tijdperk Lubbers' en zwijg verder.

Maar er was een tijd dat de keuze meer vrouwen aan het werk of meer buitenlanders aan de orde was, en volgens mij was de keuze niet voor vrouwen.

En ook ik verdenk ze er nog steeds van. Opportunistisch gedrag, maar dat kun je wel aan Wientjes overlaten. Diens vlag staat zoals de wind waait is mijn indruk.

NoMinister | 02-10-11 | 11:21

@NoMinister | 02-10-11 | 11:10: Wat een huilie-huilieverhaal over links. De PVV en de VVD houden dit systeem net zo goed in stand.

Melchior C Balthasar | 02-10-11 | 11:21

@nominister
En zou je dan meteen een mooi hek met prikkeldraad om Griekenland wille hebben ook?

McSnor | 02-10-11 | 11:19

@NoMinister | 02-10-11 | 11:16:
Goed, dan geef ik antwoord op je eerste vraag zonder de suggestie erin te lezen: Nee.

Giulianova | 02-10-11 | 11:19

@vetkleppert | 02-10-11 | 11:15 Naar ik begrijp zijn die 26.000 asielzoekers goed voor 270 miljoen euro aan uitkeringen.

Beantwoordt dat je vraag?

vraagstaart | 02-10-11 | 11:19

vetkleppert | 02-10-11 | 11:15

En hoeveel zijn er door gezinshereniging, huwelijk en krijgen van kinderen sindsdien bijgekomen?

27.000 x 15.000 kosten per jaar, 20 jaar lang, hoeveel is dat eigenlijk?

Kunnen we geen deal met Griekenland maken?

NoMinister | 02-10-11 | 11:18

yamahihi | 02-10-11 | 11:14
Ik ken het fragment niet maar ik kan er nu al om lachen !
vetkleppert | 02-10-11 | 11:15
Lichte muziek Jack, ik hoor Lichte muziek..

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:18

@vraagstaart | 02-10-11 | 11:13:
De zieligheids-industrie? Misschien, hoewel ik je woorden niet zou overnemen. Maar heb je ooit stil gestaan bij het belang dat werkgevers hebben bij goedkope arbeidskrachten? Waarom denk je dat Europa zo populair is bij VVD/CDA? Omdat VNO/NCW graag goedkope Polen en Roemenen wil. (en straks Turken, maar dat zeggen ze nog niet al te luidruchtig.)
.
Welke industrie met haar tentakels in de flanken van de Tweede Kamer is dan fouter?

Giulianova | 02-10-11 | 11:17

@Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:12
Het is ook een grote stap, verklaart je - tot nu toe - belabberde spel.

Ashtrey | 02-10-11 | 11:16

Giulianova | 02-10-11 | 11:13

Zeg ik dat dan? Jij zegt dat, ik niet. Live with it.

NoMinister | 02-10-11 | 11:16

Er is maar 1 oplossing, Geert Wilders minister van asielbeleid.

bosbaan | 02-10-11 | 11:15

Hoe veel van de 27.000 (zeven en twintig duizend, een dorp vol) pardonners verdienen inmiddels hun eigen vreten?

vetkleppert | 02-10-11 | 11:15

@zegmaarjansen
Maar wel de met subsidiegelden betaalde advocaat. Want weet jij hoeveel uitstel die heeft gevraagd door de jaren heen juist om maar aan een flinke tijdsduur te komen?

Nee.Jij wel?

@Rammstein: ga zelf eens op zoek naar landen die strenger zijn dan NL. Voorbeelden van waar het er veel soepeler aan toe gaat? Belgie, US.

SheriffSharif | 02-10-11 | 11:15

yamahihi | 02-10-11 | 11:04
Als het zo werkt, gaat dat voorstel van Spekman dus ook niet werken. Zullen we dan gewoon daar blussen waar de brand is en zorgen dat we afgewezen vluchtelingen wel kunnen uitzetten? Ik vermoed dat er een hoop dingen nog nooit zijn gebeurd:
1. Een afrikaans talenwonder dagelijks mee laten eten in een AZC, die kan mooi horen wie welke taal spreekt. Zo herkennen Afrikanen namelijk elkaars afkomst. Kan hij/zij gelijk horen waar het gesprek over gaat, b.v. over het eten hier versus het eten thuis.
2. Juridisch de mogelijkheid openen om een DNA databank aan te leggen, helpt je een eind op weg richting thuisland.
3. Alle diplomatieke betrekkingen verbreken met landen die weigeren hun eigen mensen terug te laten komen. Uiteraard never nooit ontwikkelingshulp naar die landen tot ze bijdraaien.
En zo is er vast nog een hoop te verzinnen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Wilhelmina Kuttje | 02-10-11 | 11:15

@NoMinister | 02-10-11 | 11:10 Vol-ko-men mee eens en als ik deze tegel op tijd had gelezen had ik mijn overbodige vorige plemp niet hoeven doen ;-).

vraagstaart | 02-10-11 | 11:15

@Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:57

Haha, dat doet me denken aan een aflevering van Jiskefet, waar er een afrikaans voetballertje uit de kofferbak wordt getrokken. Uiteindelijk kan niemand iets met hem en schopt (volgens mij) Oboema een voetbal op het strand weg, waar het voetballertje achteraan rent. En dan zijn ze van hem af. (Ik heb het fragment helaas niet kunnen terugvinden op youtube.)

yamahihi | 02-10-11 | 11:14

@NoMinister | 02-10-11 | 11:11:
Asielzoeken of immigratie is geen diefstal.

Giulianova | 02-10-11 | 11:13

@Che_cuevara | 02-10-11 | 11:05 Het lastige is dan wel dat we iedere keer een "laatste" generaal pardon hebben en dan echt, echt waar hoor, met een schone lei beginnen en er kont dan niemand meer in die niet aan de regels voldoet.

Nou ja: nog één "allerlaatste" pardon dan, een jaartje later.

En dan het "ècht allerlaatste". Het "aller-allerlaatste". Enzovoort.

De pest is dat er wel iedere keer weer een paar duizend worden gepardonneerd, maar dat de echte oorzaak: de mogelijkheid om jarenlang tegen uitwijzing on beroep te blijven gaan, niet wordt aangepakt.

En iets zegt mij, dat dat komt omdat de complete zieligheids-industrie die van subsidie afhankelijk is, haar tentakels ver in de linkerflank van de Tweede kamer heeft zitten.

Maar dat is natuurlijk maar een gevoel en waarschijnlijk onterecht, want die mensen zijn volgens Mariko Peters heel integer. En die kan het weten.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:13

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:37
Ik geloof dat hij een arrestatie bevel heeft.
Maar dat is in het Nederlands en niet in het Arabisch, dus kan hij er niet zo veel mee.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:12

Ashtrey | 02-10-11 | 11:00
Zeg maar Theo.
Theo Jansen.

Een Gelukszoeker uit het Oosten van het Land die zijn heil zoekt in de grote stad.
;

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 11:12

Mauro is een nette, goed opgeleide knul die binnenkort een stukje van mijn AOW gaat betalen. Daar kunnen we er niet genoeg van hebben in Nederland. Welkom Mauro. Welkom alle Mauri!

McSnor | 02-10-11 | 11:12

Giulianova | 02-10-11 | 11:10

Geluk zoeken mag. Laat jij je huisdeur ook open staan voor de geluk zoekende inbreker?

NoMinister | 02-10-11 | 11:11

vraagstaart | 02-10-11 | 10:46

De situatie met asielzoekers is een gevalletje dat de uitvoerders het voor het zeggen hebben en de wetgever geen heldere wetten durft te maken.

Ik weet eigenlijk niet hoe je dat moet omschrijven, maar anarchie en een zootje komen het dichtst in de buurt. Die procedures, wat stellen die nu voor. Een verhaal dat niet is te checken, advocaten die precies de weg weten en door ons betaald worden, steeds weer opnieuw mogen procederen en aan het eind van het verhaal de mogelijkheid een uitzondering te maken.

Het Nederlandse volk vertrouwt op correct bestuur, maar ons bestuur deugt niet en wordt inderdaad geleefd door angst, angst voor een demonisering door links. En dat wordt hard gespeeld. Had de publieke omroep geen actie met tig 'gezichten'? En nu wordt 'Mauro' weer opgevoerd? En als je je daar ongevoelig voor opstelt, ben je een onmens.

De idee dat we alles wel kunnen oplossen is onzin en daar schijnt de linkse kerk met haar asielzoekersindustrie en dito belangen maar niet aan te kunnen wennen. Inmiddels puur eigen belang en subcultuur, een subcultuur die heel veel tentakels in alle besturen en politiek heeft. Ondertussen hebben we heel veel kosten en onvrede. En onrecht. Want het ontgaat mij ten ene male wat iemand die uitgeprocedeerd is, in Nederland moet.

Dat zijn overigens dezelfden die roepen dat Greet een gevaar is voor de rechtstaat en Pim dito wegens zijn wens een deel van de grondwet aan te passen.

Als het bij de linkse kerk erop aankomt, dan wordt de wet genegeerd, omgebogen of zodanig geinterpreteerd dat wat niet de bedoeling is, toch doorgang vindt. Linkse rechters helpen daaraan mee, maar ook wetten kunnen dan opeens aangepast worden. Of gewoon echt botweg genegeerd, zoals hier.

Per saldo ervaar ik dit als een ongecontroleerde invasie van * zielige * vreemdelingen (die links allemaal ontvangt want we zijn 'sociaal', NOT) waarbij die Mauro, hoe lief aardig en goed hij wellicht ook kaan en wellicht zal zijn, echt een bagatel is, maar wel ook een breekijzer om deze ongewenste praktijken voort te zetten. Het leed van wereld verbloemen met onterechte toelating en verzieking van onze maatschappij met ongewenste vreemdelingen is voor tere zielen die rampen veroorzaken, en daarvan hebben we er heel erg veel in Nederland. Dat vind ik echt beangstigend en ik hoop dat we eens mensen aan het roer krijgen die rechtvaardig zijn en wat ruimer denken dan nu het geval is. Dan krijgen ze wellicht ook weer respect voor wat onze voorouders en de huidige populatie toenutoe voor elkaar heeft gekregen en dat plaats bieden aan allerlei oprecht trieste gevallen uit den verre de weg naar de afgrond betekent en asociaal is, ook voor de mensen die daar leefden en daar blijven proberen er wat van te maken.

NoMinister | 02-10-11 | 11:10

@vetkleppert | 02-10-11 | 10:59: Waarom zou een politiek vluchteling geen geld kunnen hebben voor een vliegticket?

Melchior C Balthasar | 02-10-11 | 11:10

@vetkleppert | 02-10-11 | 10:59:
Nee, dat is juist je probleem. Gebrek aan consistentie. Wel trots op Nederland en alles bij het oude willen laten, maar niet accepteren dat als we al een identiteit hebben, dan is die identiteit ook gekoppeld aan in jou ogen onwenselijke eigenschappen zoals emigratie. Live with it of verkas naar Noorwegen. Daar ben je meer thuis met je dogmatisch nationalisme.
.
Je jaagt een utopie na en gelijktijdig gun je anderen niet om hun utopie na te jagen.
.
Gelukszoekers noem je ze. Ik kan werkelijk geen argument bedenken waarom geluk zoeken fout zou zijn. Doen we dat niet allemaal?

Giulianova | 02-10-11 | 11:10

ik ken die Mauro niet, maar als ie hier netjes meedoet kan ie blijven, anders opzouten en heueueul snel!

dutch driver | 02-10-11 | 11:09

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:05 Zevenentwintig duizend.

Zoveel waren het er de vorige keer die een generaal pardon kregen. En de belofte was dat het daarna allemaal geregeld zou gaan worden en dat het nooit meer voor zou komen.

Sahar-regeling, Mauro-regeling, ik wil een regeling met m'n naam op het gebied van belasting en zo.

Krijg ik ook niet. Zelfs niet als ik dreig m'n adem in te houden tot ik m'n zin krijg.

Of op een verkeersbrug klim. Werkt niet.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 11:09

Er is niets mis met de asiel wetgeving maar met de uitvoering daarvan. Leers moet gewoon keihard zijn en zijn werk doen.

wakkere_nederlander | 02-10-11 | 11:08

@Ashtrey | 02-10-11 | 10:19
Helemaal eens.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:08

@vetkleppert | 02-10-11 | 10:59
Ik ben het deels met je eens.
Maar een tien jarige kun je moeilijk als gelukszoeker bestempelen.
Bovendie, hij gaat naar school, draait mee in de samenleving dus kan best nog wel een aanwinst worden.
Ik zeg niet dat het zo is maar de kans is er wel.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:07

@Che_cuevara | 02-10-11 | 11:05
Net als de vorige pardons, waarna het afgelopen zou zijn bedoel je?

vetkleppert | 02-10-11 | 11:06

@ mezelf

Een krachtiger optreden van Leers helpt dan overigens ook niet.

yamahihi | 02-10-11 | 11:06

Als er een wet komt om die 2000 een verblijfsvergunning te geven en asl het daarna echt stopt, dan mogen die 2000 wat mij betreft wel blijven.
Maar dat moeten dan ook de laatste zijn.
Want wachten tot er een minister zit met een ruggengraat die niet van pudding is, ids geen optie.
Dan wachten we met st-jutemis nog.

Che_cuevara | 02-10-11 | 11:05

@lanexxx | 02-10-11 | 10:32
Er wordt wel degelijk paal en perk gesteld aan de lengte van de procedure. Zo lang is die tegenwoordig niet meer.

Er staat een uitgeprocedeerde asielzoeker op dit moment evenwel niets in de weg om een nieuwe procedure op te starten. Dan moet die asielzoeker wel met nieuwe feiten komen, die hij echt niet eerder had kunnen aanvoeren. De kans dat een asielzoeker in de tweede procedure wél een vergunning krijgt, is daardoor nog kleiner dan in de eerste. En dan doet hij een derde poging of vraagt bijvoorbeeld verblijf aan op medische gronden. Start het circus weer helemaal opnieuw.

Probleem is meer dat de meeste asielzoeker na hun eerste procedure niet meteen worden uitgezet. Dat komt vaak omdat ze geen papieren hebben (of ze die nu zelf door het toilet hebben gespoeld of omdat ze nooit eigen papieren hebben gehad; dat kan ook nog). Bovendien zijn er tal van landen niet niet meewerken om (in)reisdocumenten te verstrekken. Dan heb je nog de mogelijkheid dat de desbetreffende asielzoeker niet wil zeggen waar hij echt vandaan komt. Waar moet je zoiemand dan heensturen? Als je zomaar een bestemming uitkiest, wordt de asielzoeker op het vliegveld waar hij aankomt tegengehouden en linea recta op de volgende vlucht terug naar Nederland gezet.

Kortom: hier zijn we de komende tijd niet uit. Ook niet met een nieuw wetje van Spekman.

yamahihi | 02-10-11 | 11:04

@2amazing | 02-10-11 | 11:02 Als hij in Venray woonde, woonde hij dus al die tijd niet in Nederland en is er geen probleem.

Venray bevindt zich in Limbabwe en zoals wij allen weten ligt dat vrijwel naast Angola.

vraagstaart | 02-10-11 | 11:04

Mauro is vanuit Venray naar Eindhoven verhuist en nu stuurt de gemeenteraad van Eindhoven een noodbrief.

www.pvda-eindhoven.nl/index.php?option...

Wat zielig dat Mauro van zijn vrienden uit Venray is gehaald.

2amazing | 02-10-11 | 11:02

Allochtone oorlogsmisdadigers zijn nu eenmaal eerst allochtoon en dan pas oorlogsmisdadiger. Bovendien telt in Nederland het recht van de grootste mond en de hardst zwaaiende vuist, zeker als die vuist bruin en behaard is.
Als Mauro een nette jongen is, dan is hij gewoon de lul. Nette autochtonen worden ook streng aangepakt, eerlijk is eerlijk. Natuurlijk worden die niet uitgezet, maar dat is alleen omdat zij dit feest moeten betalen.

Jan Passant mk2 | 02-10-11 | 11:02

"Als de overheid vergunningaanvragen maar blijft verknallen door desinteresse, personeelstekort of dom beleid"
Hier moet nog aan toegevoegd worden: "stuitend gebrek aan kennis"
Zo'n 15 jaar geleden had Elsevier een verslaggever undercover gestuurd naar het IND (of voorloper daarvan). Een van de uitspraken die deze verslaggever van zijn tijdelijke collega's mocht optekenen was: "wie is toch die Bagdad, die kerel waar ze het zowat allemaal over hebben?"
Moet je nagaan, in die tijd stelde het onderwijs nog wat voor. Weinig reden om te hopen dat het nu beter gaat.

Wilhelmina Kuttje | 02-10-11 | 11:01

@zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:58
Teun ben jij het? * achter kussens verstopt *

Ashtrey | 02-10-11 | 11:00

Chapeau Geenstijl.
Goed voorstel, geen dogmatiek maar practisch gezondverstand.

Leers kan na jullie standpunt uit onvervalste hoek niet anders dan gebruikmaken van zijn discretionaire bevoegdheid.

Laat ik alvast verklappen dat hij dit al lang van plan was, ijdeltuit en opportunist als hij is.

Leon Vogels32301012 | 02-10-11 | 11:00

@Giulianova | 02-10-11 | 10:52
Ik ben er totaal ongevoelig voor.
Er is niks joods-christelijk aan om niet-betalende gasten die je niet kent toe te laten tot je dure feestje.
Wat hier aankomt zijn gelukszoekers. Mensen die echt in de shit zitten hebben geen geld voor een vliegticket en geen paspoort om door de plee te spoelen.

vetkleppert | 02-10-11 | 10:59

@Parel van het Zuiden | 02-10-11 | 10:44
Is het heel erg gek als ik er geen touw aan vast kan knopen? Laat ik de schuld bij mijzelf leggen en vaststellen dat jouw aggregatieniveau mijn bevattingsvermogen te boven gaat.

Chiant | 02-10-11 | 10:58

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:53 Het feit dat jij je (een beetje tussen de regels) af vraagt of ik dezelfde ben als Teun v/h Tuinpad geeft wel aan wat voor achterdochtig mannetje jij bent.

De procesgang kan lang duren ja. En dat is zo'n knulletje niet aan te rekenen nee. Maar wel de met subsidiegelden betaalde advocaat. Want weet jij hoeveel uitstel die heeft gevraagd door de jaren heen juist om maar aan een flinke tijdsduur te komen?

Neem van mij aan dat dat gebeurt.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:58

@mokum4all | 02-10-11 | 10:52 Hier gaat ook niemand de barricaden op om Mauro eruit te krijgen hoor.

Maar dat de criminele illegalen een groter probleem zijn, maakt daarmee het acht jaar rekken van een verblijf en vervolgens OMDAT er acht jaar gerekt wordt het eisen van een permanente verblijfsvergunning, niet minder aanvechtbaar.

vraagstaart | 02-10-11 | 10:58

´U ziet de dubbele standaard?`
Mooie vraag, als een langzaam werkende vorm van ambtelijke verrottenis zie ik die dubbele standaard mijn leven lang al verdeel en heers zaaien .
Er wordt nu dan ook dubbele verottenis geoogst, dat dan wel weer.

Ratzing. | 02-10-11 | 10:58

Tip 1 voor Mauro:

Laat je terug sturen naar je zand van herkomst, ga voetballen bij een lokale voetbalclub, trek een geel shirtje aan, laat jezelf Ronaldo noemen... dan komt alles weer goed.

1 of andere lamloel uit Eindhoven zal je scouten en voor dik geld naar Nederland halen.

Daarna zal blijken dat je een uitzonderlijk talent hebt en mag je Nederlander worden om daarna uit te kunnen komen voor Bertje van Marwijk.

Succes en hopelijk tot niet meer terug ziens.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:57

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:53 | + -1 -
Gaarne bewijs voor dat laatste feit wat u daar presenteert.

Rammstein | 02-10-11 | 10:57

Generaal pardon......
Hoe is het eigenlijk met knuffelkleermaker Gümuz ?

Jimmy Mc Clure | 02-10-11 | 10:54

Iemand die 10 jaar in zijn moederland woont verleert de taal nooit. Dat hij zijn moeder nooit meer spreekt daar geloof ik geen snars van.
Zodra hij zijn verblijfstatus heeft gaat ie op vakantie naar Angola naar zijn moeder en die reist dan om reden van gezinshereniging mee naar NL.

Recht je rug Leers, geloof die praatjes van de asiel advocaten niet.

2amazing | 02-10-11 | 10:54

Wij zijn verworden tot een land van watjes en weekdieren. Met open grenzen en een overvloed aan "de wereld is van iedereen"-malloten. De wereld weet dat, en de misbruikende mens maakt er gretig gebruik van. Met Henk en Ingrid als de verliezende partij. Uit hun zakken vloeit het geld voor 'gratis' uitkeringen, huizen en onderwijs. We zijn zacht voor tuig en profiteurs, en houden de aanzuigende werking in stand met slap beleid en generale pardonnen.
En ook de overheden in de betrokken landen weten het; en ze zagen dat het goed was. Hun misdadig schuim weigeren ze terug te nemen (reportage bij Eenvandaag gisteren). Bij het minste of geringste krijst men 'discriminatie' of 'racisme'. Ingesnoerd door verdragen en voldongen feiten, worden de domme Nederlanders continu genaaid en de helft vind het nog lekker ook.
Ons grootste probleem zijn wijzelf als weekdierenmaatschappij die zich niet aan beleid, wetten, regels en afspraken houdt, en zich van alles laat gezeggen en welgevallen.

Fijnstoffer | 02-10-11 | 10:54

Daar ging even iets mis.

@zegmaarjansen (TvhTP?)
De duur van een rechtsgang in Nederland is niet iets dat we deze figuur aan kunnen rekenen.
Als die rechtsgang onaanvaardbaar lang is dan moet de rekening daarvan niet bij een individu moeten worden gelegd maar bij de maatschappij die daarvoor heeft gezorgd.
Ik zou trouwens wel eens wat data willen horen uit andere landen. Hoe gaan zij met dit probleem om. Zal je zien dat het er nergens zo streng aan toe gaat als in NL.

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:53

Free Mauro...

da wizard | 02-10-11 | 10:52

Wie van de heren hier gaat de barricades op om criminele illegalen het land uitgezet te krijgen? Juist. Het is veel makkelijker om bij iedere importburger "er uit" te roepen. Ik ben benieuwd hoe deze lieden zouden reageren als ze zo'n kind zelf zouden kennen.

mokum4all | 02-10-11 | 10:52

@vetkleppert | 02-10-11 | 10:27:
Je kunt volgens mij terecht in Noorwegen. Daar zoeken ze mensen die een ambacht beheersen. Kan financieel heel voordelig zijn en met je mentaliteit pas je er ook wel.
.
Daarnaast hebben we het hier niet over 'gooi de sluizen open, laat alle buitenlanders maar komen', maar over een beperkte groep asielzoekers die we hier al te lang hebben gehouden. Iemand die hier van zijn tiende tot achttiende woont en opgroeit en meedraait in de samenleving kun je niet ineens terugsturen naar de onzekerheid. Dat hoort bij onze joods-christelijke cultuur. Of willen we cultuur afbreken?

Giulianova | 02-10-11 | 10:52

Overigens zou een AK'67 Mauro echt niet misstaan.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:50

En dan kunnen we het allemaal wel over Mauro hebben, maar dat lijkt toch echt op een discussie over de plaats van één stoel op het dek van de Titanic: www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...

vraagstaart | 02-10-11 | 10:49

NoMinister | 02-10-11 | 10:40
Dan moeten ze gewoon bordjes bij de grenzen zetten met Nederland er op die wijzen naar de Opvangplekken aldaar.

Gefopt !

(net als dat wij zijn door al die Gelukzoekers in de afgelopen jaren)

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:49

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:43

Je kunt de linkschmensch toch ook niet onterecht gaan beschuldigen van logische gedachte en consistentie?

Zo hebben ze het altijd gedaan. En die emotie kent ook haat, agressie en demonisering.

Maar Mauro is zielug, heeeel zielug. Ja, ik heb nieuws, er zijn er veeeel meer die veeeel zieliger zijn.

Kunnen we nu weer aan ons eigen belang denken en onze beschaafde, veel te beschaafde, regels gewoon toepassen s.v.p.?!

NoMinister | 02-10-11 | 10:46

En zo komt ieder keer het volgende pardon over de rug van een zielig kind tot stand.

Het zigeunerjongetje-met-traan als emoterreur-instrument om de toch al niet harde regels te laten smelten tot een brij van uitzonderingen.

Wat is er nou zo moeilijk aan het weren van vreemdelingen? Een Indonesische die getrouwd is met een Nederlander komt nog niet eens het land in voor drie weken vakantie, maar voor een illegaal is het blijkbaar allemaal mogelijk.

Onbegrijpelijk.

vraagstaart | 02-10-11 | 10:46

Bas Paternotte +veel. Je beroepen op 'regels zijn regels' is de realiteit niet onder ogen willen zien. Het land zit vol met ongewensten. Een paar duizend kinderen is peanuts. Bijna al die kinderen zijn ambitieus, dus we gaan ze ook nog hard nodig hebben.

mokum4all | 02-10-11 | 10:44

@Chiant | 02-10-11 | 10:36 |

Een methode staat of valt met de kwaliteit van uitvoering. Een slechte uitvoering zegt niet altijd wat over methode. Wat jij doet is marktwerking afschieten met als argument de spoorwegen. Daar is het natuurlijk zo klaar als klontje dat dit niet aan het gegeven marktwerking ligt maar in het feit dat in de uitvoering, het creeren van de markt, veel fout is gegaan en de markt uit de facto een partij bestaat. Volgens mij is dat ook zo met wapenvergunningen en asielaanvragen.

Parel van het Zuiden | 02-10-11 | 10:44

ApexAlpha | 02-10-11 | 10:39 Als ik voor, om het even wat, naar een rechter moet en die rechter doet een uitspraak dan heb ik me daar aan te houden.

Goed, ik kan in beroep gaan. Als die rechter het eerdere vonnis bekrachtigd, dan wel bevestigd, heb ik me aan dat vonnis te houden.

Maar ik weet nou hoe het moet. Ik ga gewoon m'n gelijk halen met tranen over de wangen aan tafel bij P&W.

Fuck wetten en regels. We gaan op emotie werken.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:43

ze zijn al 20 jaar aan het beloven dat de asiel procedure maximaal 6 weken zou duren

het is zo je komt in nederland aan, je word 5 keer afgewezen je blijft procederen, totdat je mag blijven

als je dit wil stoppen moet je het asielverdrag opzeggen

arjan1912 | 02-10-11 | 10:43

Als die pleegouders niet zo egoïstisch waren geweest om hem als eigen kind te beschouwen en gewoon hadden gedaan wat ze van te voren zeiden dat ze zouden doen (voor hem zorgen en that's al), dan hadden we nu geen kind dat verwesterd is en niet meer terug kan keren.
Van mij mag Mauro hier blijven, hij is eerder een plus dan een min voor Nederland en ik heb nooit last van hem gehad. Maar laat de overheid nou eens echt actie ondernemen tegen iedereen die willens en wetens de procedures oprekken!! Ze zouden daar zelfs een gevangenisstraf op mogen zetten van mij...

Tommygunner | 02-10-11 | 10:42

@ApexAlpha | 02-10-11 | 10:39
Het antwoord is een volmondig ja.
En laten we er nou eindelijk eens voor zorgen dat die mensen in het vervolg geen 8 jaar op onze kosten neuspeuteren, doorprocederen en "verwesteren".

vetkleppert | 02-10-11 | 10:42

Iedereen is wereldburger, een paspoort is maar een vod, onze cultuur is niet beter dan die van een ander en welvaart is niet altijd zaligmakend.
Oh, ging het over asielzoekers?

sjaakdeslinksesul | 02-10-11 | 10:40

Teun van het Tuinpad | 02-10-11

Zo goedkoop dat telkens meer mensen worden binnengelaten, die zelfs op basis van de wet dat niet zou moeten mogen.

Telkens is er een laatste groep en GEEN nieuw beleid dat de instroom echt doet miniseren.

Je voorstel, in de regio opvangen, zal de instroom niet verhelpen, want van die mogelijkheid maken ze dan simpelweg geen gebruik.

Per saldo wordt hier telkens een pardon doorgevoerd. Vetkleppert heeft dus gelijk. Basta.

PS: Zou er wel een laatste pardon komen met daarna de deur op slot, dan wil ik dat laatste verlies ook nog wel nemen.

PS: Best rot voor die Mauro, maar ik zie geen ander oplossing en er zijn erger dingen (zijn landgenoten die hier niet 8 jaar veilig hebben gezeten bijvoorbeeld).

NoMinister | 02-10-11 | 10:40

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:39 Aan z'n nick te zien is het een Afghaanse politieman.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:39

Ik snap minister Leers best, iedereen die hier schreeuwt dat Leers geen goede minister is moet zichzelf eens afvragen of hij zelf een nederlands sprekend kind dat al 8 jaar ofzo hier is uit zou zetten puur omdat de pvv dit wil.

ApexAlpha | 02-10-11 | 10:39

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:37
Misschien moet tie terug naar zijn land van afkomst.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:39

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:36 Ik weet echt niet wat ie moet.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:37

Leers is niet verantwoordelijk voor de ellende van jarenlange zieligheidsindustrie. Miljarden zijn er in omgegaan en via Albayrak en consorten in zakken van projectontwikkelaars, advocaten, multikulti-agogen en wethouders terecht gekomen.

In Gorinchem moet bijvoorbeeld weer een AZC gebouwd worden na een smerig staaltje achterkamertjes politiek.
Niet omdat er niet genoeg AZC's zijn, er zijn er zelfs veel te veel, maar omdat er projectontwikkelaars, veel geld, steekpenningen, heel veel geld, PvdA-burgemeester en ontzettend veel geld, mee gemoeid is. En dat onder het mom van 'compassie en mededogen'.
Zolang we dit soort praktijken blijven gedogen wordt het niks met dit land.
Oh, ja, en alle Mauro's moeten blijven, dat betalen we dan nog één keer van alles wat we bezuinigen op de salarissen en smeergelden van alle medelijden-huichelaars.
En dan moet het maar eens afgelopen zijn met die onzin.

Cuyahoga | 02-10-11 | 10:36

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:32
Zeg het maar.
Jansen?

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:36

@Parel van het Zuiden | 02-10-11 | 10:33
"Wat mij betreft zou die iemand moeten aantonen dat het land hem WEL zou moeten toelaten"

Juist. Het lukt de wetgever immers ook om dat te verlangen van iemand die graag een wapenvergunning wil.

Chiant | 02-10-11 | 10:36

Spijker kop.
raak!

lidlbier | 02-10-11 | 10:36

lanexxx | 02-10-11 | 10:32 Spoedwetjes zijn er om de burger te laten betalen voor z'n middelen die door de roverheid verplicht zijn gesteld.

Je weet toch?

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:36

Open het Dorp !

Ratzing. | 02-10-11 | 10:35

@lanexxx | 02-10-11 | 10:32
Met terugwerkende kracht zelfs.
*woensdag een -gratis- dure ID-kaart ophalen gaat*

Chiant | 02-10-11 | 10:34

De grondslag van het systeem klopt niet. Een land moet nu aantonen dat het gerechtvaardigd is iemand NIET toe te laten. Omgekeerde wereld.. Wat mij betreft zou die iemand moeten aantonen dat het land hem WEL zou moeten toelaten.
.
Bovendien sturen asieladvocaten direct aan op het zo lang mogelijk te rekken van de procedure om uiteindelijk het argument 'hij is hier al zo lang' te kunnen gebruiken.
.
De politiek(vooral links) gebruikt deze asielzoekers vervolgens weer om flink op de onderbuik in te spelen. Ja het is vreemd.. Hier mag dat wel. En er volgt weer een populistische beslissing die precedent schept voor grote groepen 'gelijke' gevallen.
.
Een gebed zonder eind want ja.. ook hier moet Nederland het beste jongetje van de klas zijn. Oorlogsmisdadigers, zielepootjes, economische vluchtelingen en criminelen weten dit en haken er gretig op in.
.
Laten we ook niet vergeten dat hier mooie bestuursbaantjes zijn gecreeerd dus de asielzoelers moeten wel blijven binnenstromen. We moeten er toch niet aan denken dat er een Albayrakje minder uit de ruif kan vreten.
.
Een vicieuze cirkel van valse sentimenten, valse beloften, symboolpolitiek en belangen in de zieligheidsindustrie die niet lijkt te doorbreken.
.
Tot over drie maanden als de PO weer een niet te versmaden schrijnend geval de ether in werpt!

Parel van het Zuiden | 02-10-11 | 10:33

Ik mag hopen dat Spekman niet vergeet om ook een clausule in zijn initiatiefwet op te nemen: tenzij schuldig aan strafbare feiten. Maar gelet op de politieke kleur van Spekman zal dat wel niet zo zijn en dient de oplossing voor minderjarige kloodtzakjes zonder verblijfsvergunning gevonden te worden in het automatisch toelaten en in de watten leggen met subsidie.

Chiant | 02-10-11 | 10:32

-weggejorist-

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:32

-weggejorist-

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:32

@zeg maar jansen

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:32

-weggejorist-

SheriffSharif | 02-10-11 | 10:32

Het echte probleem is natuurlijk de advocatuur, en het idiote asiel procedure. Waarom wordt er geen paal en perk gesteld aan het procedure termijn, je zou toch denken dat dit het eerste is wat aangepakt moet worden en niet deze dossiers van de enkelingen die hier ingeburgerd zijn. Brussel ligt natuurlijk wel dwars maar het heeft meer te maken met zwak optreden van Leers.
We hebben nu ook gezien dat spoed wetjes zo gemaakt kunnen worden!

lanexxx | 02-10-11 | 10:32

Tsja, 6 miljard individuele gevallen zijn altijd schrijnend. Maar het Nederlandse immigratiebeleid is geen instrument de wereldproblematiek op te lossen.
Het gelijkheidsbeginsel geldt hier zo sterk (nog wel, wacht maar tot Donner zijn kroontje krijgt), dat je Mauro niet als enige mag laten blijven. Dan springen de asieladvocaten er bovenop een voor je het weet, zijn er 2000+ "vergelijkbare" zaken...

Bern. | 02-10-11 | 10:31

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:23
Maar beste Teun, je vergeet te melden dat dit dan echt de laatste PardonKinderen zijn en voortaan 'vluchtelingen' in de eigen regio moeten worden opgevangen, in tentenkampen zonder gas, licht en water.
Dan keren ze snel weer terug van waar ze weg kwamen om daar een toekomst op te bouwen.
Ja, ook de mensen die op de vlucht zijn voor oorlog en hongersnood.

Ze leren maar te vechten voor lijf en leden.
Vluchten is net zo laf als zelfmoord.
De makkelijkste weg kiezen..

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:30

@Giulianova | 02-10-11 | 10:23
Voordat je dit land overspoelt met barbarenballast wil ik graag even weten waar wij dan asiel kunnen aanvragen. En of er dan ook gratis woonruimte en gratis geld is daar.
Menselijkheid is iets heel anders dan je socialistische solidariteit willen delen met de hele wereld, hier in dit overbevolkte mierenhoopje.

vetkleppert | 02-10-11 | 10:27

Die Leers is zit gewoon met zichzelf in de knoop, eerst als burgemeester van Maastricht hele zielige brieven naar de minister sturen.
Maar nu komt hij zijn eigen epistels tegen en moet hij de wet volgen, als je daar niet hypocriet van wordt.

Het systeem is gewoon kapot en corrupt, heeft die gekke Bassie toch nog eens een punt op een mooie zondag morgen.

irriducibili79 | 02-10-11 | 10:26

Theodoros | 02-10-11 | 10:23

Moratorium: De term wordt gebruikt om aan te geven dat een land de uitvoering van een bepaalde wettelijke regeling heeft opgeschort.

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:25

Na een keer op keer mislukte procesgang ben je klaar met procederen en in beroep gaan. De uitspraak was telkenmale dat je diende te vertrekken.

Het allerlaatste hoger beroep is tegenwoordig aan tafel bij P&W.

Ga toch weg! (Letterlijk)

zeg maar jansen | 02-10-11 | 10:23

Gelukkig is dit voorstel van Spekman beter dan zijn kledingkeuze.

Teun van het Tuinpad | 02-10-11 | 10:23

@vetkleppert | 02-10-11 | 10:19:
Emoterreur? De wereld hoeft toch niet op te draaien voor jou schrijnende gebrek aan menselijkheid? Moet niet gekker worden.
.
En vol is vol? Die retoriek werkte in 2002 al niet meer. Eigenlijk is je reactie een pijnlijke bedoening.

Giulianova | 02-10-11 | 10:23

Wat is een moratorium?
Goed artikel. Consistente controle bij de ingang is nodig. Niet zo'n arme ziel weer terugsturen na 8 jaar. Free Mauro!!!

Theodoros | 02-10-11 | 10:23

Ik heb een beter voorstel:

Asielzoekers blijven voortaan in een AZC, ipv dat we ze binnen zes maanden een huis geven (terwijl onze eigen starters jarenlang zoeken), en we geven ze geen gezicht meer op tv. Dit om te voorkomen, dat al die zieligheidsindustriën op het onderbuikgevoel kunnen inspelen, waar ze hun tegenstanders van betichten.

En als de tijd komt, gewoon weer stilletjes terugsturen. Geen mediahetzes meer om zielige Mauro's heen, die zelf jaren hebben geprocedeerd, en daarmee zelf ook hebben bijgedragen aan het nodeloos rekken van de verblijftijd.

En als al die Mauro's weg zijn, de AZC's opdoeken, en vluchtelingen opvangen in hun eigen regio's. Waarom de halve wereld omreizen?

ZKH EénOog | 02-10-11 | 10:21

Bedank het pluche maar die ervoor gezorgd heeft dat je de procedure maar kan rekken en rekken en rekken !!
Vraag je asiel aan in een land dan moet er na 3 maanden een antwoord zijn , probeer je de boel te belazeren dan wordt de boel stop gezet en een enkele reis TERUG. Dat is eerlijk voor de aanvrager en de mensen die voor opvang zorgen en de maatschappij die daarvoor moet dokken .

klasos1967 | 02-10-11 | 10:20

Dit beleid moet nodig worden herzien. Snelle beslissingen in plaats van jarenlange procedures.
Heb met deze jongen te doen, zoveel onzekerheid in een land waarin er kansen zijn voor iedereen. Als je maar wilt en deze jongen wil ...

Ashtrey | 02-10-11 | 10:19

Uitzetten die Mauro.
Linksleuterend Nederland gaat iedere keer vol op het orgel met tranentrekkende emoterreur als de wet een keer gehandhaafd dreigt te worden.
Ze vertellen er voor het gemak niet bij dat die mensen al 8 of 10 jaar niksen, vreten en doorprocederen op onze kosten. En dat er voor ieder zogenaamd verwesterd meisje een kudde kansloze troglodieten met voorrang een woning, een uitkering, huursubsidie en fokpremie krijgt.
Vol is vol. De groeten.

vetkleppert | 02-10-11 | 10:19

fijn Paternotte!
Ik lees je altijd, ook op andere sites. En kan alleen maar hopen dat je invloed toeneemt.
Je bent een verademing in deze tijd van luie falende pers.
Enne GS reaguurders, zorg dat je niet onder dom rechts geschaard wordt. Dat maakt deze site alleen maar krachtiger.

2emeREP | 02-10-11 | 10:19

Leers is opgezadeld met een disfunctionerend systeem. Hij zou er goed aan doen het initiatief van Spekman te omarmen. En Mauro ook.

superjan | 02-10-11 | 10:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken