Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DEBAT. Kamer gaat brabbelen over Eypo-crisis

invalfransweekers.jpgDe truuk voor het verorberen van gekookte tulpenbollen is appelmoes. Heel veel appelmoes. Die u het goedkoopst krijgt door uw spaargeld te investeren in appelbomen. Zomaar een tip die de komende tijd uitstekend van pas gaat komen. Anders zit u toch alleen maar te kijken hoe uw spaargeld sneller verdwijnt dan een BigMac-menu (supersized) in de maag van JK de Jager. De vette jaren zijn definitief voorbij. En de euro ook, bijna. Net als de Europese Unie. Dankzij een paar onverantwoordelijke hangmatgrieken. O ja, en banken die dankzij het nu nog grotere EFSF totaal geen risico meer lopen. Die plukken u kaal voor peperdure non-service, gaan er vervolgens met uw spaargeld vandoor en als ze vervolgens de hele boel opblazen krijgen ze uit een noodfonds van uw belastinggeld een reddingsboei aangeworpen. Banken zijn op dit moment lachend aan het schijten in uw woonkamer en u mag het zelf opruimen. Met de groeten van Jan Kees de Jager & friends. Jup, we zijn de lul. Tenzij u metamorft in een bank. Of een Griek. Verder wat goeroe en commentator van de dag Stranger de komende uren allemaal gaat twitteren. Staatsecretaris Frans Weekers mag als inval-JanKees de slachtpartij van de Tweede Kamer ondergaan. Feestje! Theetje, kaakjes en shag binnen handbereik, we gaan live op Doomsday24.

Reaguursels

Inloggen

@frnas | 30-09-11 | 09:11

Met de gulden waren we al vóór Griekenland failliet.

Beklaag je bij de banken. Maar dat doet niemand de hoofdschuldige ter verantwoording roepen.

Hölzenbein | 30-09-11 | 09:28

@tipo | 29-09-11 | 17:55
Dus de PVV zijn gewoon communisten?

Maar even iets anders, de PVV heeft een aantal SP-punten in haar verkiezingsprogramma staan zeg je. Wat doen ze daar mee met die fijne punten? Of wat hebben ze er ooit mee gedaan?

Hölzenbein | 30-09-11 | 09:26

-weggejorist-

frnas | 30-09-11 | 09:11

Griekenland moet de hele boel gewoon privatiseren, werkt hier ook prima met zorg, openbaar vervoer en onderwijs!

Flibbage | 30-09-11 | 07:44

@tipo | 29-09-11 | 17:55

PVV zijn nog steeds populistisch dus draaikonten dus gegarandeerd keirzers bedrog, partij naam alleen al..

En geen rente, is alleen nodig wanneer een groeiende populatie gewenst is, is nog een deel van mijn econ. conc. voord. plan. :)

Neut | 29-09-11 | 18:07

Hölzenbein 17:34
De verschillen zijn veel minder groot dan veronderstelt wordt.

De PVV heeft een aantal SP-punten in haar verkiezingsprogramma staan, maar stemt anders vanwege haar gedoogaccoord met VVD/CDA. Bij een SP-PVV-regering had de PVV hetzelfde over pensioenleeftijd gestemd als de SP en geen 'kiezersbedrog' getoond.

Ik vind het ook eng dat de PVV zo socialistisch is, maar we kunnen ook ons voordeel er mee doen als we echt een andere positie tov EU, referenda, megalomane projecten, hoge ambtenarensalarissen in de hoogste regionen en stopzetting van overheidsverspilling willen. De SP en PVV zijn voor sommige lobbies (Wientjes bijvoorbeeld) simpelweg niet gevoelig.

tipo | 29-09-11 | 17:55

@tipo | 29-09-11 | 17:30
Dus al die andere partijen in die tabel hebben ook veel gemeen met de PVV? Het wordt steeds leuker. :-)

Hölzenbein | 29-09-11 | 17:34

Misschien een leuk idee om de eurolitici wakker te maken. Persberichtje vanuit Min v. Fin:
.
De staat der Nederlanden is voornemens 300 Miljard Euro uit de markt te halen om nieuwe beleidsvoornemens te realiseren. Verhoging hypotheekrenteaftrek, verlaging van AOW- en pensioenleeftijd, in dienst nemen van 50% meer ambtenaren.
.
Staan we in termen van exploitatie en schuld weer op gelijke hoogte met onze Europese broeders. Op het terrein van het verzieken van onze toekomstige arbeidspopulatie, door verslechteren onderwijs(ligt overigens niet aan geldgebrek) en toestaan van 'recht op hebben, geen plichten hebben' -mentaliteit zijn we al bijna gelijkgeschakeld...

Parel van het Zuiden | 29-09-11 | 17:22

@Hölzenbein | 29-09-11 | 17:11 |
De verkiezingsprogramma's waren nagenoeg gelijk. Ideologisch nagenoeg gelijk (behalve Islam). Alsmede de fundamentele manier van denken over zorg, onderwijs, hervormen an sich enzovoorts.
Inderdaad in de huidige praktijk (i.e. stemgedrag) is er wel redelijk wat verschil.
Dus, in principe redelijk gelijk, maar nu even wat minder.

Bart_Bart | 29-09-11 | 17:18

paul1965 | 29-09-11 | 15:05
Haha, pauper.

scootah rijdert | 29-09-11 | 17:17

@tipo | 29-09-11 | 17:11
"De SP stemt in 52% van de gevallen mee met PVV moties."

Bewijzen or it did not happen!

Hölzenbein | 29-09-11 | 17:15

@Bart_Bart | 29-09-11 | 17:03
Het gedoogverhaal is altijd een leuk excusesverhaal natuurlijk. Zo kan ik ook een banaan zo recht praten dat ie niet meer in zijn kromme schil past. Uw verhaal was "de SP en PVV zijn nagenoeg gelijk". Nu komt u met een gedoogverhaal. Wat is het dan nu? Gelijk of niet gelijk?

Ik wil nergens mee vergeleken worden, ik stel alleen vast.
Maar als ik moet kiezen kies ik niet voor de PVV (en misschien, heel misschien voor de SP).

Hölzenbein | 29-09-11 | 17:11

De SP stemt in 52% van de gevallen mee met PVV moties. Wellicht is het voor de SP handig om zelf zinnigere moties in te dienen als het PVV/SP-kabinet er komt, als de PVV ook een beetje rekening met de gevoeligheden binnen de SP houdt? ;)

tipo | 29-09-11 | 17:11

@Hölzenbein | 29-09-11 | 16:56 |
Beetje wel ja. PVV is natuurlijk gedoogpartij. En moet veel concessies doen. Die het in de oppositie niet had hoeven doen.
Als ook de PVV in de oppositie had gezeten hadden ze veel vaker 'samen gestemd'.
Denk ik dan.
Trouwens, wilt u niet met de SP vergeleken worden ofzo? Of andersom.

Bart_Bart | 29-09-11 | 17:03

@Hölzenbein | 29-09-11 | 16:39 |
Het is overigens vanuit strategisch (ivm stemmen) oogpunt wel handig om als SP zijnde je af te zetten tegenover de PVV.

Bart_Bart | 29-09-11 | 16:48

@Hölzenbein | 29-09-11 | 16:14 |
Vergelijk gewoon het verkiezingsprogramma van de SP en PVV. Heel veel overlap.
Beide zijn enorm conservatief. Ze willen niets veranderen. En toevallig (omdat ze altijd zeggen 'NEE') hebben ze het bij het hoofdstuk EU juist.
De PVV is alleen wel progressief bij het hele immigratie hoofdstuk. Dat is het grote pluspunt.
Maar voor de rest is het dus gewoon SP. Een stelletje populisten waar je niets aan hebt.

Bart_Bart | 29-09-11 | 16:45

@tipo | 29-09-11 | 16:42
Op die vijf punten waarschijnlijk, maar bij de resterende punten staan ze volgens mij haaks tegenover elkaar. Dus dream on.

Hölzenbein | 29-09-11 | 16:43

@Hölzenbein 16:39
Er is geen partij waar de SP meer mee gemeen heeft dan de PVV.

tipo | 29-09-11 | 16:42

@tipo | 29-09-11 | 16:24
Ow... Dus het is denkbaar dat de SP zo dom is om voor nog geen handvol dingen die men gemeen heeft samen te gaan met de PVV? Ik denk het niet.

Hölzenbein | 29-09-11 | 16:39

" Later vandaag de toepassing van sharia-rechtspraak in Nederland (vanaf 20.30 uur)"
Nou wat een leuke dag, eerst de crisis en daarna de rechtspraak onder de loep.

Causa Sui | 29-09-11 | 16:25

@Hölzenbein 16:14
Wat de PVV en SP gemeen hebben, is dat ze tegen elitaire overheidsverspilling, tegen Europese integratie ten koste van nationale belangen en tegen al te ambitieuze megaprojecten zijn en voor referenda en de verzorgingsstaat.

Als ze de rest buiten een regeeraccoord laten, dan is daar wel iets van te maken als de bereidheid er is. Die is er nu helaas niet, maar dat kan nog komen, gezien de Eurocrisis.

tipo | 29-09-11 | 16:24

@Bart_Bart | 29-09-11 | 16:06
Onzinpraat en tegenstrijdig in één tegel. Kom eens met 'bewijzen'.

Hölzenbein | 29-09-11 | 16:14

@Hölzenbein | 29-09-11 | 15:59 |
Nou, de SP en PVV zijn nagenoeg gelijk.
Behalve mbt het hele islam hoofdstuk.
Echter, de achterban van de SP is het net als die van de PVV zat als het gaat om het gedrag van bepaalde minderheden.
Vooral mensen die leven in de islam-cultuur.

Bart_Bart | 29-09-11 | 16:06

@tipo | 29-09-11 | 15:54, Meulenbelt zit in Gaza, dus heeft niets te vertellen, maar inderdaad, SP en PVV hebben op dit moment de meest realistische visie op de ontstane eurochaos.

gentle giant | 29-09-11 | 16:00

@Toine Tussenbeen | 29-09-11 | 15:55 |
Precies TT. Gewoon lekker met de 'beste jongetjes uit de klas' samengaan.
Het is allemaal zo makkelijk. En nee, politici, er komt geen nucleaire holocaust als een paar landen failliet gaan.

Bart_Bart | 29-09-11 | 16:00

@Bart_Bart | 29-09-11 | 15:56
Waarom zou de SP (achterban voor mijn part) willen samenwerken met de PVV? Noem eens wat redenen?

Hölzenbein | 29-09-11 | 15:59

@tipo | 29-09-11 | 15:54 |
I see, andere moeilijkheid is nog dat Roemer pas nog gezegd heeft dat hij nooit met de PVV zou regeren.
Dommig, want de SP achterban zou daar geen problemen mee hebben.

Bart_Bart | 29-09-11 | 15:56

Het lijkt wel of ik weer bij het UWV zit te vergaderen met 30 man. Mensen, er komt niets uit of een gedrocht.
Men zit alleen elkaar vliegen af te vangen of zich te profileren.
Gelukkig hoef ik niet meer!
Overigens blijf ik van mening dat Griekenland gecontroleerd failliet dient te gaan.
De volgende stap is om met Duitsland en Scandinavië een nieuwe economische eenheid te beginnen.
Europa is financieel gezien hetzelfde als België: De Vlamingen werken zich rot om de Walen te betalen.
Die zeggen: er is een macro-economische onevenwichtigheid, dus die rijke Vlamingen moeten ons maar onderhouden.

Toine Tussenbeen | 29-09-11 | 15:55

@Bart_Bart 15:51
Het schijnt dat Meulenbelt en Wilders niet door 1 deur kunnen en ook niet willen, vanwege Israël. Dus als we een PVV/SP-kabinet hebben, is het midden-oostenconflict afwezig, denk ik dan. Dat zou een zegen zijn.

tipo | 29-09-11 | 15:54

@tipo | 29-09-11 | 15:50
Willen de Israëlisch vrede dan? Sinds wanneer?

Hölzenbein | 29-09-11 | 15:51

@tipo | 29-09-11 | 15:50 |
Die link snap iek dan weer niet. Leg uit.

Bart_Bart | 29-09-11 | 15:51

@Bart_Bart 15:48
Dat zou een zegen zijn. Dat zou namelijk betekenen dat het vrede in Israël is.

tipo | 29-09-11 | 15:50

@tipo | 29-09-11 | 15:46 |
En wij krijgen een regering SP/PVV uit boosheid van het volk.

Bart_Bart | 29-09-11 | 15:48

Alsof je geen geld kan verdienen aan landen die niet in de EU zitten. @china @india @VS

Bart_Bart | 29-09-11 | 15:46

Groen Links denkt vrede te krijgen door de PIIGS Versaille-achtige herstelbetalingen op te leggen en ziet het risico van nieuwe Franco's, Mussolini's en Griekse Junta niet.

tipo | 29-09-11 | 15:46

Onmiddellijk wegwezen uit de Euro en de EU.
Leypo's.

van Nazareth | 29-09-11 | 15:44

Over honderd jaar buigen historici zich over de vraag hoe de grootse blunder uit de 21e eeuw tot stand heeft kunnen komen.

Bart_Bart | 29-09-11 | 15:44

Griekenland mocht bij de euro omdat o.a Goldman Sachs met wat creatief boekhouden ervoor heeft gezorgd dat de Griekse staatsschuld lager leek dan 'ie was. Zo creatief zelfs dat o.a. Goldman Sachs ook echt dacht dat de Griekse staatsschuld lager was dan 'ie was, waardoor o.a. Goldman Sachs de grieken geld bleven lenen. Bankiers alle landen verenigt u om de rest van de wereld te naaien!

Captain America | 29-09-11 | 15:22

Plasterk is niet bang voor inflatie.
Daar zou hij juist wel bang voor moeten zijn.

tipo | 29-09-11 | 15:19

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 15:08

Wie is dat?

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 15:16

necrosis | 29-09-11 | 15:08

Precies! En waar zou het dan aan liggen...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 15:16

@paul1965 | 29-09-11 | 15:05
Een inkomen ongevoelig voor de crisis. U heet in werkelijkheid Willem-Alexander Claus George Ferdinand Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg?

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 15:08

@eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 15:00
Dat was in de tijd dat we nog betaalde met Florijnen ipv die ..... Eypo.

necrosis | 29-09-11 | 15:08

'Voorzitter, dat de heer Burosso heeft gesproken over het ontnemen van het veto-recht is mij even ontgaan'. Ik was met andere dingen bezig.' Euuhh.

HotPotato | 29-09-11 | 15:08

Haha heerlijk ! Spaargeld en aandelen heb ik niet. Mijn inkomen is gelukkig ongevoelig voor de crisis en een hypotheek heb ik ook niet, ik huur lekker voor een confortabel bedrag.

Laat de crisis maar eens extra hard over Nederland heenrollen. Dat ruimt lekker op. Al die beleggingsopscheppers en die gierigaards met hun gespaar ! En och, die mensen die zonodig dure tophypotheken moesten nemen hebben lang genoeg geprofiteerd van de schatkist met hun schandelijke hypotheekrente aftrek (jaja, en maar schelden op uitkeringstrekkers.... !).
Maar geen nood hoor : als straks hun veel te dure vinexhut onder hun kont vandaan verkocht wordt zijn de Polen allang naar huis en kunnen die vinextobbers de leegstaande portocabins betrekken. Tegen een redelijke huur uiteraard, dat dan weer wel.....

paul1965 | 29-09-11 | 15:05

Uit JQ's stukje blijkt dat de veiligste belegging is: bankaandelen. Want banken worden hoe dan ook gered, en zijn de plaatsen waar ons geld uiteindelijk terecht komt.
Wel effe een goed instapmoment afwachten.

Fijnstoffer | 29-09-11 | 15:05

@tipo | 29-09-11 | 14:58
Klopt, parfum is een uitstekende brandstof en ook La Coste T-shirt houden je warm.

@eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 15:00
Dat betekent bijna een verdrievoudiging van mijn kapitaal. Alleen maar positief.

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 15:04

De VVD ziet niet in dat het opheffen van het vetorecht alle stoere VVD-praat onderuit haalt. Wat naief.

tipo | 29-09-11 | 15:04

De VVD ziet niet in dat het opheffen van het vetorecht alle stoere VVD-praat onderuit haalt. Wat naief.

tipo | 29-09-11 | 15:04

Kapitaalfundamentalisme is het probleem. Breng alles weer terug naar een schaal waar je grip op kan houden.
NL democratie anno 2020: Wie belt met Blackstone om te vragen of wij hier met zijn 16 miljoenen een nieuwe snelweg mogen aanleggen?

SheriffSharif | 29-09-11 | 15:04

kapotte_stofzuiger dat grafiekje gaat op vrijdag rond 3 uur weer geweldig op ze bek ,dus zou er niet teveel waarde aan hangen !

feboburger | 29-09-11 | 15:00

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 14:50

Ooit stond de AEX op 703,18. Still a long way to go!

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 15:00

We zijn sowieso en überhaupt doomed. Met Rutte die er geen reedt van begrijpt, en ook standaard verkeerd wordt begrepen met zijn gebrekkige Engels-sprache, en met Jan-Kees de "we krijgen alles terug met rente"-leugenaar die de hele dag aan klabani denkt.

Fijnstoffer | 29-09-11 | 14:59

@kapotte_stofzuiger 14:53
Nee, Parfum en La Coste T-shirts behouden hun waarde langer dan het geld op uw bankrekening. Die Bijenkorfgangers zijn investeerders in commodities.

tipo | 29-09-11 | 14:58

Een andere economische indicator:
www.telegraaf.nl/binnenland/10643771/_...
Zolang men nog steeds bereid is 3 keer zoveel uit te geven voor dezelfde producten die in de HEMA-rekken staan, valt het mee.

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 14:53

*Pakt popcorn en alu hoedje*

nlthebob | 29-09-11 | 14:52

Alsof de politiek daar uberhaubt over gaat. It's the economy, stupid!
Die zit weer in een stijgende lijn:
www.telegraaf.nl/dft/koersen/koers_ams...
*achterover leunt en doomsday-scenario's voorbij laat gaan*

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 14:50

feboburger | 29-09-11 | 14:45
Graag zelfs, zonder dat het ons teveel kost.
Maar nu krijg ik toch echt trek in een 'speciaaltje'.

HotPotato | 29-09-11 | 14:49

feboburger | 29-09-11 | 14:45

Volgens zijn er nog een paar landen die er binnenkort nog bij zullen komen, maar ik denk dat je wat anders bedoelt...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:47

@feboburger | 29-09-11 | 14:45
I hope so.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:47

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:40

Volgens mij is niets harder dan die rotkop van Hans Boehm...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:46

we genieten van de zomerzon ,maar voor de volgende zomer hebben wij geen EU meer in deze situatie ,mark my woordjes!

feboburger | 29-09-11 | 14:45

@necrosis | 29-09-11 | 14:41
Had moeten gebeuren maar de fotograaf was weg gelopen.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:45

"Denk aan de kinderen!!!"
Mwoehahahaha...

kapotte_stofzuiger | 29-09-11 | 14:44

Haha, ik wou net zeggen 'Welke asociale mongool laat de hele tijd zijn telefoon afgaan bij de microfoon.' Maar dat is blijkbaar de stemmingsbel.

Cum_Fraude | 29-09-11 | 14:43

lol die bel

feboburger | 29-09-11 | 14:42

Bokito ergo sum | 29-09-11 | 14:35

Over een paar jaar heeft iedere illegaal gewoon RECHT op een uitkering, huisvesting, gratis eten, gratis zorgverzekering etc....

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:42

@Che_cuevara | 29-09-11 | 14:26
Pica's or it did not happen!

necrosis | 29-09-11 | 14:41

Zo dan.
"If you don't hand over your money" threaten bandits and highway men down the ages "the consequences will be terrible".
(..)these demands for "action" boil down to spending public money to save the banks from the consequences of their own stupidity in lending Greece and co all that money in the first place.

No one bailed out my constituents who bought shares in badly run companies that lost value. So why is public money being used to bail out bankers who bought bonds from badly run Euro governments? (..)
Too often the spokesmen of various banking interests have been interviewed as if they were disinterested experts in this crisis. There was another one on Newsnight recently talking of "civil war".
(..)
However dire things are, demands by bankers that we should throw good money after bad, should come with a health warning. Many of those pushing the more-government-action-with-your-money line are up to their eye balls in bad debt. They need the taxpayer to save them.

They are little different from the head of a nationalised industry demanding subsidy .... Or else.
City "experts" are often highly partial players in the Eurozone disaster, not disinterested experts.
Before being stampeded into another round of bailout-and-borrow economics, we should ask how does lending more reduce a problem caused by too much debt?
And if governments do need to act, why not act to breakup the Eurozone, rather than lend ever greater sums of money? www.talkcarswell.com/show.aspx?id=2104...

seven | 29-09-11 | 14:41

Klaboesterbeer | 29-09-11 | 14:29
Banken vallen = deposito gatantiestelsel = regering = belasting = burger betalen = rating downgrade = duurder lenen = ?.
Default van landen (banken) = verzekeringen = Amerika + China = weet ik nog wat meer = weer de burger + landen.
De enige oplossing is een collapse van het financiële stelsel. Maar dan ook wel in één keer en niet weer tig jaar aanklooien.

HotPotato | 29-09-11 | 14:41

@eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:39
Dan moet je vooral met de torens meppen, die zijn harder.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:40

Die Grieken zitten op een enorme gasvoorraad beste mensen. Dat schijnt maar niet door te dringen. Ze hebben dus enorm potentieel en kunnen alles terug betalen.
.
Dat dat niet doordringt duidt voor mij op een groot slinks komplot. We worden zand in de ogen gestrooid.

Greetje Duisenberg | 29-09-11 | 14:40

@Bokito ergo sum | 29-09-11 | 14:35
Vertel ze in Brussel maar namens Nederland dat ze de pot op kunnen.
Kijken hoe ze reageren als Nederland zijn steun aan Griekenland en de rest intrekt.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:39

necrosis | 29-09-11 | 14:35

Dank u, maar ik heb er al een stuk of tien naar de vliegenhemel gemept met een oude Telegraag met als slag-veld de schaakrubriek van Hans Boehm. Als ik die kop zie kan ik er weer lekker op los meppen...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:39

zal me een grote teringworst wezen ,ze doen wat ze willen ,maar vind het op zich opmerkelijk dat Duitsland toch onze baas gaat worden ,of het nu een man met een snor is ,of een vrouw met een snor ,het lukt ze !

feboburger | 29-09-11 | 14:38

De Nederlanders hoeven zich geen illusie te maken, dit is al uitgekauwd dat we bijna allemaal armoedzaaiers worden. Dankzij dictator Barroso van de Eu.

bosbaan | 29-09-11 | 14:38

@Hölzenbein | 29-09-11 | 14:27
Wouter Bos is ook een bankencrimineel, maar dat wil je waarschijnlijk niet horen.....
Wie kreeg er steun?
En waar zat Zalm inmiddels?

necrosis | 29-09-11 | 14:38

Zo weer klaar met luisteren...

www.guardian.co.uk/money/2006/dec/06/b...

1 % van de wereld heeft 40% van alle rijkdom. Deze club heeft ook alle bedrijven/macht etc in handen. Dit onzin gelul in de marge gaat nergens over.


De 1% dicteert hoe het verder gaat en 99% kijkt er een beetje dom na. Kapitalistische vrije markt LOL.

tembacostyle | 29-09-11 | 14:38

In GB hebben ze iig nog verstandige mp's

Beware of "experts" demanding our money: bit.ly/o7kdQx

seven | 29-09-11 | 14:35

@eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:13
*vliegenmepper doneren doet*

necrosis | 29-09-11 | 14:35

Dit gaat heel, heel fout aflopen.
Ik ga er voor het gemak al maar van uit dat de hele EU binnenkort in elkaar dondert, scheelt weer een schok.

Herr Knäckebröd | 29-09-11 | 14:34

Merkel, wees toch gewoon eens eerlijk, geef gewoon die 220 miljard rechtstreeks aan de Duitse banken. Dan zijn zij (wederom) verlost van hun totaal onbezonnen investeringen in landen waarvan elke boerenlul weet dat als je ze een dubbeltje leent ze je vervolgens je portemonee uit je handen rukken en achterlaten met alleen nog de veters uit je schoenen om je aan te verhangen.

De banken worden wederom beloond voor hun totale wanbeleid. Ze begrijpen ondertussen de les: 'to big to fail' is het doel en onbezonnen investeringen leveren ofwel dikke winsten en zo niet dan betaald jan met de pet je dikke bonus wel weer...

Maar kennelijk kunnen we niks beters bedenken dan de corrupte boevenbende die we banken noemen eindeloos met belastinggeld beschermen tegen zichzelf. Als dat zo is, waarom moeten we dan toch al dat geld eerst langs de griekse strijkstok halen voordat het zijn weg weer terugvind naar de Duitse en Franse banken? Iedereen doorziet dit foefje inmiddels toch wel? Sociale overwegingen zijn totaal niet meer aan de orde, mij interesseert het geen donder of mijn belastingcentjes verspild word aan corrupte luie Grieken of aan corrupte falende bankinstituten.

Als de Europese politici nu niet eerlijk gaan zijn terwijl ze ons geld met bakken tegelijk wegsmijten, kan dit niet goed gaan aflopen. Koop gewoon eenmalig de rommelobligaties bij de banken af, laat vervolgens die Grieken barsten en zet ze uit de Euro. Het is veel waarschijnlijker dat je het geld van de banken uiteindelijk wel weer terugkrijgt dan te hopen dat die grieken de komende 30 jaar een econmische groei realiseren van Chinese proporties. Die banken verzinnen tenslotte vast wel nieuwe methoden om de burgers uit te zuigen om hun schulden af te lossen, zijn ze goed in tenslotte!

Klaboesterbeer | 29-09-11 | 14:29

0.0 verstand

tembacostyle | 29-09-11 | 14:29

hahaha waarom zit die vrouw er? Bespottelijk dit. Ze vraagt even of wij Spanje en Italie gaan opvangen.

0,0 procent ervan. Treurig.

tembacostyle | 29-09-11 | 14:29

@Hölzenbein | 29-09-11 | 14:27
Wacht maar tot we die terug schoppen.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:28

Neg even en dan mag de SPV( Special Purpose Vehicle) waarbij 'vehicle' in mij taalbegrip 'wrak' betekend met een leveridge van 1:'op een hele boel' met ons geld gaan speculeren. Dat doet geen enkele belegger zonder garanties.

HotPotato | 29-09-11 | 14:27

En die bankencrimineel Zalm lacht zich weer de ballen uit de broek.

Hölzenbein | 29-09-11 | 14:27

@Pikkebaas | 29-09-11 | 14:21
"En natuurlijk doet elke reaguurder hier aan armworstelen met wilde grizzly's."

Ik doe tongzoenen met grizzly's.
Armworstelen is voor watjes.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:26

Nog een maand, daarna mag van mij alles klappen ( dan ben ik in een veilige haven ).

The Russian | 29-09-11 | 14:26

De enige opties zijn dat de toerist fors meer moet betalen en dat de belangrijkste exportproducten als: levensmiddelen (vers of verwerkt), ruwe katoen en tabak, textielproducten en kleding, chemische producten, halfverwerkte mineralen en grondstoffen, cement en geraffineerde olieproducten fors duurder worden.

Aangezien Griekenland niet het enige land( en zeker niet de belangrijkste) leverancier is van dit soort producten, kan Griekenland NOOIT haar schuld aflossen.

Stop maar met die sprookjes!

KeurMeester | 29-09-11 | 14:25

Ik mis de belangrijkste vraag:
Welke sukkels hebben destijds hun handtekening gezet onder de toetreding van Griekenland tot de Euro, en dat terwijl men destijds donders goed wist dat die Gyrosvreters hun zaakjes niet op orde hadden en nooit zouden krijgen volgens de spelregels van het stabiliteitspact.
Iets wat Duitsland en Frankrijk overigens ook niet voor elkaar kregen.
Behalve dat brave EU-jongetje, gelegen aan de Noordzee, die hoopte dat het allemaal wel mee zou vallen.....
*teiltje*

necrosis | 29-09-11 | 14:25

@Pikkebaas 14:21
Plassterk ziet nationale munten aan voor grizzly-beren. Zonder enige grond.

tipo | 29-09-11 | 14:25

Pikkebaas | 29-09-11 | 14:15 Vooral niet wegrennen maar je groot maken en schreeuwen

Bokito ergo sum | 29-09-11 | 14:24

von sokkenstopfen | 29-09-11 | 14:17 |

Dus u stopft het eigenlijk in stokken? Sorry, het is de hitte.

Een paard | 29-09-11 | 14:24

Goh die Zalm zit weer te schaterlachen dat ie ons belastingnoobs weer in de bek schijt.

sjipsknip | 29-09-11 | 14:24

Nu die bankiers gewoon ambtenaren zijn kunnen wij ze toch gewoon ontslaan/laten afvloeien? Hopen dat de VVD hun kameraadjes in de financiële sector durven aan te pakken.

Captain America | 29-09-11 | 14:22

Waarom zijn wij ook alweer verantwoordelijk voor Griekenland..

Bart_Bart | 29-09-11 | 14:22

@Che_cuevara @ @Tipo,
Maar het dogma van 'angst is een slechte raadgever' gaat niet altijd op. Zonder angst waren we nooit geevolueerd tot wat we nu waren. En natuurlijk doet elke reaguurder hier aan armworstelen met wilde grizzly's. Maar voor andere mensen is angst soms best handig.

Pikkebaas | 29-09-11 | 14:21

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:17

Grote kans van yes, ze hebben in ieder geval de juiste huidskleur daarvoor...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:19

@Pikkebaas | 29-09-11 | 14:15
Doen of je dood bent.
Beren eten geen kadavers.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:19

@Pikkebaas 14:15
Een beer moet je temmen en laten dansen. Kom op Pikkebaas, een beetje meer zelfvertrouwen.

tipo | 29-09-11 | 14:18

Ik heb nog nooit een cent geleent van een bank, en laat ik nooit meer dan een paar peanuts op m'n rekening staan, want die anderhalve grijpstuiver aan rente kan mij gestolen worden. Gewoon lekker thuis in een kluis, ver weg van de banken, overheid en belastingdienst. Weten ze ook niet wat je opmaakt en nog bezit, en hoe minder dat tuig van je weet hoe beter het voor je is.

von sokkenstopfen | 29-09-11 | 14:17

Braakhuis Idioot!

tembacostyle | 29-09-11 | 14:17

@eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:13
Hou ze in de gaten.
Voor je het weet vragen ze asiel aan.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:17

@tipo, nonsens, angst is de beste raadgever. Wat moet je dan doen als er een beer op je afkomt, denken dat deze er zo kwaad nog niet uitziet ?

Pikkebaas | 29-09-11 | 14:15

De Drachme is het licht aan het einde van de tunnel.

tipo | 29-09-11 | 14:15

rara | 29-09-11 | 14:02

Bij een en/of rekening kreeg je zelfs 2ton euri vergoed, jij moet wel erg rijk zijn geweest...

*inzameling voor rara wil organiseren*

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:15

Oh, daarom zitten er nu bij deze hitte 25 vliegen bij mij op kantoor...

eerstneukendanpraten | 29-09-11 | 14:13

Tip: Betaal je geld (deels) aan de fiscus, stort daar gewoon teveel op. Zij rekenen een prima wettelijke rente en keren meest betrouwbaar weer uit.
Beetje corresponderen over hoe/wat het nu zo heeft kunnen gebeuren. Rekening bijvoorbeeld sluiten die ze al hadden en dan wat ijsberen over hoe het nu op te lossen.
Klinkt als tegen de gekte aan, maar:
Uiteindelijk zit in Nederland veel/de meeste financiële betrouwbaarheid bij de fiscus. Use the system!

hfakker | 29-09-11 | 14:12

Zo Plasterk, steek die maar in je zak.
Maar hij draait toch wel wat bij.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:11

Hup Irrgang. Zeg het ze.

tipo | 29-09-11 | 14:11

Plassterk is bang. Angst is een slechte raadgever.

tipo | 29-09-11 | 14:10

Ach ja is het lot he. Wat doe je eraan he. tjonge tjonge het me allemaal zeg wat.

tembacostyle | 29-09-11 | 14:10

Quid is terug van vakantie op Kreta? Paulus trail gedaan?

hfakker | 29-09-11 | 14:09

Tien jaar geleden hadden we onze spaartegoeden in Krugerrands moeten steken.
Waren we nu allemaal Dagobert Duck.

Gootbalkoning | 29-09-11 | 14:08

Kan het kabinet niet worden standrechterlijk worden afgeschouten? Dat doen ze toch met hoogverraad?
Ennuh niet alleen Griekenland wegwezen uit die eurie, wij ook. Heel snel zelfs.

dragar | 29-09-11 | 14:08


Geen tijd om te kijken. Ik moet geld verdienen en belasting betalen.

Willianus Wortelus | 29-09-11 | 14:07

Zo, Irrgang zegt wel waar het op staat.

Che_cuevara | 29-09-11 | 14:07

Niet alleen de banken lachen zich dood, ook de communist Barosso en zijn kliek

Bokito ergo sum | 29-09-11 | 14:07

Mag je je niet scheren als je in ESPEE gelooft?

tisallemaalwatzeg | 29-09-11 | 14:06

Meer specifiek: je hypotheek in Euro's en je spaarcenten in Australische dollars.

ideaal.

vraagstaart | 29-09-11 | 14:04

Hoogverraad!

blinde kip | 29-09-11 | 14:03

Weg.We.Zen. uit die Euro.

vraagstaart | 29-09-11 | 14:02

Gelukkig was ik al mijn geld al kwijtgeraakt aan Icesave, anders had ik nu een probleem gehad.

rara | 29-09-11 | 14:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com