Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joris doet HBO-sgolier terugmailen

vonloghausen.jpeg De sgolen zijn weer begonnen. En dat merken we bij GeenStijl. De redactiemail puilt namelijk uit van de verzoekjes, vraagjes, slijminterviews, invulenquêtes en bedelstages van HBO-sgolieren. Het gros is afkomstig van studenten Journalistiek en we liggen er doorgaans mee in een deuk. Komt door dat aartsluie toontje dat niet verder komt dan: hallo, vult u dit even in want ik kan niks en wil niks bedankt doei. Leuk om te trollen dus. Dergelijke mailtjes beantwoorden behoort tot de zeldzame hoogtepunten van onze werkdag. Maar als Joris von Loghausen er eentje op de deurmat van zijn schimmige techkelder vindt is het helemaal smullen geblazen. Dan schuiven we de MacBook even opzij. Gaan de voetjes op het bureau. Vliegt peuk in de brand. Druipt espresso in de GS-mok. Want dan hoeven we namelijk niet zelf een topic te tikken. En dat is ook wel eens prettig. Joris, ga je gang: Hoi Bob! Aangezien je deze mail naar de technische afdeling hebt gestuurd ipv de redactie, ga ik mijn best doen om je vragen te beantwoorden. On 21-09-11 11:05, Bob wrote: Goedemorgen GeenStijl. Voor mijn HBO opleiding journalistiek moeten wij een verslag maken over de macht van media. Zou ik over dit onderwerp u een aantal vragen mogen stellen? Alvast Bedankt, Bob. Interview-vragen over de uitgelekte miljoenennota: Zijn ambtenaren te gemakzuchtig terwijl zij moeten werken met gevoelige en persoonlijke informatie? Wat moet hieraan gedaan worden? SECURE ALL THE THINGS! Hoe komt het dat het zo vaak de media zijn, en dus niet de overheid zelf, die dit soort dingen ontdekken? Als de overheid zelf achter een lek komt, vermoed ik dat ze niet de neiging hebben om dit van de daken te schreeuwen. Is er, na het uitlekken van de miljoenennota, een trend ontstaan binnen de media om meer van dit soort fouten aan het licht te brengen? Of was dit al eerder het geval? Zo ja, hoe komt het dan dat we er eerder niet zo veel over hoorden als nu? Je hebt volkomen gelijk. Dit jaar was de allereerste keer dat een miljoenennota uitlekte. Vroeger was men veel fatsoenlijker en wachtte men gewoon braaf tot de Minister van Financiën met zijn koffertje aan kwam kakken. Is het lek wel een echt lek? Kan het zijn dat de overheid er juist belang bij heeft om stukken als de miljoennota expres uit te laten lekken? Ondenkbaar! Wat is voor u belangrijker, de inhoud of de scoop(het nieuwtje ontdekken)? De inhoud natuurlijk. Wij zijn hier een fatsoenlijk mediabedrijf en ik weet niet of ik uw insinuaties wel waardeer. Waarom is er zoveel aandacht voor bijv. het uitlekken van de miljoenennota? Slow news week. En waarom wordt het zo belangrijk gemaakt? Slow news week. Wat is de rol van de media hierin? Slow new... waitwhat? pedofielen Zal het feit dat pedofielen beschermd worden door hun privacy veranderen in de komende 10 jaar? (dus minder privacy) Ik gok: 42. Hoe hebben de nieuwsberichten over pedofilie invloed gehad op de bewoners in Nederland? Die worden natuurlijk steeds pedofieler. Als u zou willen dat de privacy wordt verbeterd. Heeft u hier dan invloed op? (door bijvoorbeeld minder nieuws over pedofilie te publiceren) Dat is natuurlijk wel heel hypothetisch. Hoe zouden de media de privacy van de pedofielen kunnen waarborgen? ZWARTE BALK ALL THE THINGS! Of andersom: Hoe zouden de media het moraal: tegen pedofilie zijn, kunnen versterken? Door twibbons te gebruiken. Hoe brengt u zedenzaken in het nieuws? Via de interwebs. Gaat nog heel groot worden, mark my words. Griekenland Wat is de macht van de media als het om de crisis gaat in Griekenland ? Volgens regel 36 Art. 7h. lid 9 van de Bilderbergconferentie mag ik daar niks over zeggen. Klopt de informatie over Griekenland die door de media gebracht wordt ? HA! Je moest eens weten. Wordt door de verschafte informatie de Nederlandse burger op het verkeerde been gezet? Wederom, hier mag ik niks over zeggen. Feitelijk nieuws kan iemand breken: Wat doen journalisten daarmee? Uiterst bekwaam mee omgaan, natuurlijk. Heeft de media die macht? Welnee. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor de stommiteiten die ze begaan, Kan 1 journalist daar verandering in brengen? KLIK! Hoort dat bij journalistiek? Geen idee, staat niks over in mijn MCSE certificaten. Naschrift: -------- Original Message -------- Subject: RE: de macht van media Date: Wed, 21 Sep 2011 11:39:35 +0200 From: bob To: joris Hartelijk bedankt! ik ga de redactie ook nog even om een aanvulling vragen, maar hier kan ik al wel wat mee! -------- Original Message -------- Subject: RE: de macht van media Date: Wed, 21 Sep 2011 11:46:23 +0200 From: joris To: bob idiot.

Reaguursels

Inloggen

Ik wist niet dat Assange zo goed kon lassen

Ampelman | 26-09-11 | 23:48

Deus Absurdia | 25-09-11 | 11:05 | + 0 -
Enkel op de uni? Das ook kortzichtig

Sodeju! | 25-09-11 | 14:07

nomannocry | 24-09-11 | 19:17 |
Verlaat mijn school nu het nog kan.

knuffedol | 25-09-11 | 13:48

Journalistiek hoort niet op het HBO thuis

Deus Absurdia | 25-09-11 | 11:05

dilic | 24-09-11 | 09:32 |
dilic | 24-09-11 | 10:31 |
Meer dan P.R.I.M.A!
Ave, Evocatus

Evocatus | 25-09-11 | 00:29

Oh interviewen gaat via de mail... Waarom heb ik dan laatst verdomme iemand 3 uur lang geinterviewd plus de reis heen en terug... Een dag kwijt voor een interviewtje, en ik had het kunnen mailen...

Nu doe ik ook geen HBO journalistiek... En ook geen flutonderwerpen enkel voor een studiepunt...

Joris kan ik via de mail ff wat vraagjes sturen? Graag sarcastisch beantwoorden.

Santac | 24-09-11 | 20:42

SURE!

Ten eerste, ga ik absoluut niet mijn tijd verdoen aan al deze trieste reacties.

Ik kan hier gewoon keihard om lachen. In Joris zijn plaats had ik hetzelfde gedaan.
Voor degenen die vinden dat zij betere journalistieke vragen kunnen stellen; RULE THE WORLD!!
Wij zijn net in opleiding, en de vragen die wij hebben gesteld gingen gepaard met de opdracht, dus hadden niet zomaar iets te maken met 'de macht van de media'.

Ik vind dat Bob een geweldige beginnersfout heeft gemaakt. Wij hebben er ook keihard om gelachen.

nomannocry | 24-09-11 | 19:17

Ik bemerk tegenwoordig wel veel invloeden van memebase.com, verder een erg leuk topic. Ik moet Bob wel becomplimenteren voor zijn lef om GS te e-mailen, 't risico is toch vrij groot om belachelijk te worden gemaakt. Nu ik erover denk; wat was hij denkende?

Renkum0317 | 24-09-11 | 17:37

@ henkiedenkiedenkie aka de moraalridder

Is het je misschien opgekomen dat dat hele verhaal nep is? En mocht t echt zijn, dan moet men toch concluderen dat het niveau van de eerstejaars hbo-ers bedroevend is? Persoonlijk vind ik dat heel nieuwswaardig.

dilic | 24-09-11 | 17:28

Wees er maar trots op jongens, een HBO-scholier onder de tafel lullen... Vind het eerder zielig.

henkiedenkiedenkie | 24-09-11 | 14:47

@ Troost J.E. | 24-09-11 | 13:00

Je hebt helemaal gelijk. Journalisten worden enkel opgeleid om braaf de feiten op te noemen, zelfs wanneer het duidelijk is dat deze "feiten" uitermate eenzijdig zijn, en soms zelfs de echte oorzaak verdraaien. Bekijk alleen de documentaire "the war you dont see"... en alles wordt je duidelijk.

dilic | 24-09-11 | 13:51

slimme jongen die joris ;)

Mr Moor | 24-09-11 | 13:45

aan te merken natuurlijk

Wezzal | 24-09-11 | 13:23

Wel grappig dat bashen van de 'HBOerts' hier. Ik snap best dat dit niet het niveau van interviewen is dat wordt verwacht van een toekomstig journalist.

Maar het lijkt mij ontzettend sterk dat 90% van de reaguurders hier allemaal academisch opgeleid zijn, aangezien iedereen hierboven wel wat op het HBO heeft op te merken...

Wezzal | 24-09-11 | 13:20

Alsof er een school is voor journalisten alwaar ze leren een onafhankelijk verhaal te schrijven...

Troost J.E. | 24-09-11 | 13:00

Volgende keer doet Joris een sappige studente??

ZSU-23-4 | 24-09-11 | 12:51

Foutje, werkgelegenheid.

strikdewepstroper01 | 24-09-11 | 11:39

@DirkZz | 24-09-11 | 02:04

(Hehe, oudjes die het niet kunnen hebben dat de jeugd ze op alle fronten keihard voorbij streeft.)

Ik denk dat jij iets te optimistisch bent over de toekomst voor de jeugd in Nederland (niveau van het onderwijs, slechte werkgelenheid en economie.) Ik ben overigens een jong iemand. Volgens mij vergis je je in mijn leeftijd.

strikdewepstroper01 | 24-09-11 | 11:38

'Secure all THE things', tssss.

Strenge meester | 24-09-11 | 11:06

42! The answer to life, the universe and everything.

#34 | 24-09-11 | 10:59

-weggejorist-

swassannuf | 24-09-11 | 10:58

@vraagstaart | 24-09-11 | 10:00
Heb ze al gebeld,
De DME is onderweg.

Che_cuevara | 24-09-11 | 10:54

Ik bedoelde natuurlijk TENZIJ ipv MITS, in de één na laatste zin! Ik heb nooit beweerd een taaldeskundige te zijn... dus give me a break :p

dilic | 24-09-11 | 10:37

@ vraagstaart | 24-09-11 | 10:08

Dat wat jij bestempelt als persoonlijke mening is eigenlijk gewoon een feit. De manier waarop ik het schreef lijkt het misschien een mening te zijn. Ik denk dat je vooral doelt op mijn vragen betreft te financiële crisis van 2008. Inmiddels is er al heel veel over geschreven, en het lijkt me nu wel algemeen bekend dat die crisis is veroorzaakt door de inhaligheid van de CEO's en de deregulering van het economische stelsel van midden jaren '70 tot eind jaren '90, waarin de jaren '80 het toppunt was onder Reagan. Deze periode wordt ook wel de grote neo-liberalisatie genoemd. (bron: "Hoodwinked" van John Perkins, "Capitalism" van Michael Moore en "Inside Job" een documentaire uit 2010. )

Deze deregulaties zijn doorgevoerd door lobbyisten van Wall Street en vele andere multinationals, simpelweg om hun winstbelang en imperium te vergroten ten koste van de werkende mensen, milieu en werkomstandigheden. Toen dit systeem dat gebaseerd is op "short term" profits instortte in de herfst van 2008, schoot de overheid te hulp met ONS belastinggeld! Oftewel, de banken en grote monopolistische multinationals hebben ons niet één keer genaaid, maar twee keer! En het ziet er naar uit dat het ze ook nog een derde keer gaat lukken, mits de fucking media eens eens keer echt zijn werk gaat doen! Thats all I was trying to say...

dilic | 24-09-11 | 10:31

@necrosis | 24-09-11 | 10:15 Nee hoor. Jij bent net zo vaudt als ik, want jij bent hier ook. Wij zijn allemaal Verkeerde Mensen, die in een broeierig sfeertje Haat Zaaien.

Wen er maar aan. Wij zijn de bontkraagjes van de internets, volgens deze schrijvurt.

*tissues erbij pakken doet en er eentje aan necrosis geeft*

vraagstaart | 24-09-11 | 10:18

@vraagstaart | 24-09-11 | 10:09
We?
Wil je mij er buiten laten, ik ben namelijk aardig.
Bovendien denk ik niet links of rechts, ik denk voornamelijk aan mezelf....

necrosis | 24-09-11 | 10:15

Yes, een Joris-topic! Vaker doen, enorm geinige schrijfstijl.

Nietvoordekat | 24-09-11 | 10:14

Oh noes! We hebben het weer gedaan jongens, en Pritt Stift al helemaal.

Weten jullie wel dat wij een stelletje rabiate rechtse haatzaaiers zijn die andersdenkenden zonder uitzondering persoonlijk aanvallen?

Echt waar, ander stond het niet op internet. Lees en huiver: Andersdenkenden worden zonder uitzondering persoonlijk aangevallen

vraagstaart | 24-09-11 | 10:09

Beste Bob,
voor mijn volgende vakantie zoek ik nog een onderkomen voor mijn hond. Kun je mij vertellen wat de toelatingseisen zijn van jouw opleiding?
Mvg,

Gavrilo | 24-09-11 | 10:09

@dilic | 24-09-11 | 10:03 Subtiel? In Amerika roepen ze "leading the witness, your honor".

je vragen zijn suggestief en sturend, komen pas nà een inleiding waarin je persoonlijke mening wordt geformuleerd als feitelijk kader. Als je de mening en standpunten van de geïnterviewde ècht wil weten, kom dan met open vragen, gerichte vragen etc. en bewaar je suggestieve voor het moment dat je weet waar de geïnterviewde 'staat'.

Lijkt mij dan, als onwetende leek. Om er maar eens een pleonasme in te keilen.

vraagstaart | 24-09-11 | 10:08

@ vraagstaart | 24-09-11 | 09:45

Ik geef gewoon een aanleiding en een korte motivatie voordat ik mijn vraag stel. Het is toch niet verkeerd om een vraag te stellen waarin je jouw eigen mening over de kwestie subtiel in laat doorschemeren? Maar ik geef toe, daar dien je over het algemeen wel voorzichtig mee te zijn. Want als je mening noch kant noch wal raakt, loop je de kans jezelf ernstig voor schut te zetten. Maar ik heb voldoende vertrouwen in mijn voorkennis over bepaalde zaken, waardoor ik dergelijke vragen wel durf te stellen.

dilic | 24-09-11 | 10:03

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:54 Ik niet. Iedere mobiele telefoon waarmee je kunt internetten, kent hoofdletters. Dit valt onder de categorie handleiding niet gelezen of flauwe smoesjes.

Sorry Che, we moeten streng zijn hier in de panelen. Het begint met het weglaten van hoofdletters en slechte interpunctie, het eindigt met brandende servers, doodsbedreigingen en espresso in mokken.

Op tijd ingrijpen, zeg ik. De Digitale Eenheid er op af.

vraagstaart | 24-09-11 | 10:00

@dilic | 24-09-11 | 09:52
Zet dat er dan even bij, daar heb ik dan zeker wel begrip voor.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:54

@ Che_cuevara | 24-09-11 | 09:37

En jij bent een mierenneuker... Dat stukje heb ik geschreven op mijn mobiele telefoon, dus give me a break please. Het woordenboek dat ingeprogrammeerd is, houdt helaas geen rekening met hoofdletters. Als je echt zo bijdehand bent, waarom reageer je dan niet inhoudelijk?

dilic | 24-09-11 | 09:52

@dilic | 24-09-11 | 09:32 En dat noemt u "vragen"?

Ik noem dat het ventileren van de eigen mening en (voor-)oordelen, vermomd in zinnen met een vraagteken aan het eind.

Bij Pauw en Witteman kunt u met een dergelijk "vraag"-stelling direct beginnen, dat dan weer wel.

vraagstaart | 24-09-11 | 09:45

@Einde van de Domheid | 24-09-11 | 09:39
Doe's normaal man.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:44

@vraagstaart | 24-09-11 | 09:39
Inderdaad, kop, spijker, raak.
Prima artikel.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:44

"... maar hier kan ik al wel wat mee!"

Het leek net echt, maar door deze zin komt het op mij toch wel over als een grote grap van "Bob". Ik bedoel, dit KAN je toch niet echt menen?

jimbrowski | 24-09-11 | 09:40

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:23
Over Cohen gesproken: Theodor Holman heeft een typisch gevalletje kop-spijker-raak hier, volgens mij: www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HO...

vraagstaart | 24-09-11 | 09:39

'espresso in een mok'.
Het lijkt hier de TK wel.

Einde van de Domheid | 24-09-11 | 09:39

@overdrijfnietzo | 24-09-11 | 09:34
Dus het criterium is dat de minst slechte een 9,5 krijgt.
Nu snap ik de belabberde opleidingen journalistiek.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:38

@dilic | 24-09-11 | 09:32
Goed dat je er bij zet "1e jaars".
Het hoofdstuk "hoofdletter gebruik" heb je nog niet gehad?

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:37

toevallig ben ik zijn docent en ik heb 'm een 9,5 gegeven voor deze eindscriptie. WIe dat cijfer aan de hoge kant vindt: jullie hebben de stukken van zijn klasgenoten niet gelezen.

overdrijfnietzo | 24-09-11 | 09:34

Deze vragen zijn ZÓ slecht, dat ik moeilijk kan geloven dat ze echt zijn. Ik bedoel, ik ben een pas afgestudeerde bèta... met de kennis die ik heb opgedaan puur door films te kijken en kranten en boeken te lezen in mijn vrije tijd, weet ik zeker dat ik een 9+ waardig werkstuk zou kunnen maken over de macht vd media. Als ik de eer had om vragen te stellen aan de redactie voor mijn werkstuk, zouden dit soort vragen denk ik wel de spijker op zn kop slaan:

Beste redactielid,

- Wat vindt u van de manier waarop er verslag is gemaakt van de irak-en afghanistan oorlog aan de begin vd invasie? En Watvoor rol denkt u dat "inbedded" journalisten (zoals de onlangs overleden connie mus) daarbij een rol spelen? Dragen dergelijke reportages bij aan een "eerlijk" verslag vd oorlog?

- Om verder te gaan op het onderwerp "inbedded" journalisten, denkt u dat connie mus er ook zo eentje was bij zijn palestina-israel reportages? En dan bedoel ik natuurlijk "inbedded" met de israëliers...

- Wat is de rol geweest van de media in het verkopen van de "oorlog tegen het terrorisme"? Hoewel de 9/11 aanslagen een verschrikkelijk iets was, denkt u niet dat ook de media zich na de aanslagen nog teveel door hun emoties lieten meeslepen, terwijl ze juist op dat moment zo objectief mogelijk dienden te blijven? Zoals Newton al heeft ontdekt in de 17e eeuw, "actie is reactie". U denkt toch niet dat die moslims, hoewel ze nogal extreem zijn, zomaar een stel vliegtuigen kapen om ze vervolgens het WTC in te laten vliegen? Om zo een extreem en uitgekookt plan uit te voeren, zullen er vast een hoop dingen vooraf gebeurt zijn die de Amerikanen op hun geweten hebben. Zou het niet eerlijk en objectiever geweest zijn als de media toentertijd deze kwesties ook uitvoerig onderzocht zou hebben? Zouden dan niet de fascistische wetten zoals The Patriot Act of de nederlandse variant ervan voorkomen kunnen worden?

- Denkt u dat de (mainstream)media bij voorbaat al een onbetrouwbare bron van informatie is betreft bijvoorbeeld de europese schuldencrisis? Want alle nieuwsomroepen zijn of van de staat of commerciële instellingen. De commerciële instellingen zijn erg afhankelijk van hun (advertentie)inkomsten, die voor een groot deel afkomstig zijn van de grote financiële instellingen en multinationals. Dit zal deze bedrijven ongetwijfeld indirect ook wat invloed geven betreft de kritische toon in de nieuwsbulletins over "bepaalde" onderwerpen, zoals wellicht de europese schuldencrisis... of bent u het niet hiermee eens? Hebben de nieuwsbulletins naar uw mening toch nog enige eigen inbreng? Als u dat vindt, waarom is er tijdens de crisis in 2008 dan zo laconiek gereageerd door de media op de massive bailouts van de banken met ons belastinggeld? Als de media de oorzaak van de crisis goed hadden onderzocht, wat ook hun plicht was, zouden ze moreel gezien nooit de bailout van "twee kanten mogen belichten", zoals wel is gebeurd.

Tot slot, wat is uw mening betreft het ANP? Wie beheert en filtert het nieuws wat daar binnen komt?

Ik hoop een eerlijk antwoord van u te mogen ontvangen.

Groeten,

1e jaars student journalistiek

dilic | 24-09-11 | 09:32

kleine kinderen pesten he...

musiqstore | 24-09-11 | 09:28

@vraagstaart | 24-09-11 | 09:21
Tot ze zelf bij hun haren "gegraaid" worden.
Al is dat bij Cohen een beetje moeilijk.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:23

Hey Bob!!
Nou klote huiswerk klaar voor je knip & plak-opdracht van de juf. Doe maar een mooie granny smith voor die Joris.

Belasten&Betuttelen | 24-09-11 | 09:23

@vraagstaart | 24-09-11 | 09:17
Het huidige belastingstelsel is niet progressief, de Roverheid wil IEDEREEN uitknijpen tot de laatste cent, behalve zichzelf.
*tijdelijk out wegens tekort aan tabak en alcohol*

necrosis | 24-09-11 | 09:23

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:20 Succes Sjeng. Latorz!

vraagstaart | 24-09-11 | 09:22

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:20
Kijk, zo doe je de stekker er uit.
See you en werk ze.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:22

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:18 Dit jaar nog, volgens Gerald Celente. Het moet eerst nog slechter worden; als de Euro implodeert, denk ik.

Zolang die revolutie er niet is, zullen de regenten blijven doen wat ze al decennia doen: onder de goedkeurende blik van het Ongekozen Staatshoofd graaien, graaien, graaien.

vraagstaart | 24-09-11 | 09:21

Luitjes tot laters ik mot weer eens, OUT!

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:20

@necrosis | 24-09-11 | 09:19
En daar voorin, is dat jouw grote gedoger?

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:20

@necrosis | 24-09-11 | 09:16
U kunt de boom in.
:)

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:19

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:15 Ghehehe.... ik heb dat filmpje over Cohen op Dumpert wel tien keer bekeken....:-))

vraagstaart | 24-09-11 | 09:19

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:16
LOL,
Dan kan je niets gebeuren.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:18

@vraagstaart | 24-09-11 | 09:02
Rest eigenlijk alleen nog de vraag.

Wanneer begint nu eindelijk de revolutie?

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:18

@necrosis | 24-09-11 | 09:13 "HRA was ooit bedoelt om te zorgen dat eenvoudige arbeiders een huisje konden kopen."

*stokpaardje van stal haalt en zadelt*

Nee hoor. De hypotheekrente was bedoeld als compensatiemaatregel toen de inkomstenbelasting werd ingevoerd. Omdat daarvóór alleen accijns werd geheven werden met name de rijkeren nu onevenredig hard "gepakt".

Om dat enigszins te compenseren, werden huiseigenaren in staat gesteld hun hypotheekrente van hun inkomen af te trekken. Het is dus absoluut niet bedoeld als subsidie, maar een vermindering op (hoge) belasting.

Door invoering van het progressieve belastingstelsel (een idee van Adolf H. en voortvarend door de nazi's omarmd) gingen de rijkeren er natuurlijk alsnog hard op achteruit, waardoor de HRA aan belang won.

vraagstaart | 24-09-11 | 09:17

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:09
Ik wil NU antwoord, anders ga ik moties indienen.
(die uiteraard weggeVerbeet worden)
*griffel*

necrosis | 24-09-11 | 09:16

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:03
Zit ik nog gebeiteld met mijn huis van € 499.999,99

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:16

necrosis | 24-09-11 | 09:13
Het is ook buiten proportioneel.
Het risico dat je loopt is dat je een kapitaalsvlucht gaat krijgen.
Dat hebben we al eens in de begin jaren 80 gehad, ongeveer fl. 200 miljard.
Bob moet daar maar vragen over gaan stellen.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:16

@vraagstaart | 24-09-11 | 09:11
Mogge,

Ben ff de bedrijfspoedel uitlaten.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:15

Heeft Joris MCSE certificaten? Ik dacht dat de man een self-made nerd was.

Zzzzooooffff | 24-09-11 | 09:14

@necrosis | 24-09-11 | 09:05
Heb ik voor jou,

*nick zoekt nickje*

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:14

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:03
Ik geef eerlijk toe dat HRA boven een bepaald bedrag bezopen is.
Mensen die 400K per jaar (of meer) binnenslepen hebben genoeg om zelf hun villa te kunnen bekostigen.
HRA was ooit bedoelt om te zorgen dat eenvoudige arbeiders een huisje konden kopen.
Het wordt al jaren op grove wijze misbruikt door mensen die hun kaviaar wegspoelen met Chateau-neuf-du-pape.
Ze maken echter gebruik van een systeem wat wettelijk is vastgelegd.
De politiek schiet hier ernstig tekort.

necrosis | 24-09-11 | 09:13

@Che_cuevara | 24-09-11 | 09:09 Doe normaal man!

*ook duit in politiek taalgebruik-zakje doet*

En mogge, ook. Laten wij de etiquette niet vergeten.

vraagstaart | 24-09-11 | 09:11

@necrosis | 24-09-11 | 08:32
Mogge,
Ik zal hier later eens op terug komen.

Che_cuevara | 24-09-11 | 09:09

necrosis | 24-09-11 | 09:06
LOL,
moet je zo'n ringkussen halen dat gat erin.
Spreek over ervaring de laatste paar jaren.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:08

vraagstaart | 24-09-11 | 09:02
Mogge,
"Yes we can"

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:06

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:05
Maar de pijn wordt er niet minder om...
*staande reaguurt*

necrosis | 24-09-11 | 09:06

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:58
Helaas werkt het niet, er heeft zich niemand gemeld.
*overweegt andere nick*

necrosis | 24-09-11 | 09:05

necrosis | 24-09-11 | 09:03
LOL,
Die aambeien krijgen geen tijd om te groeien.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:05

necrosis | 24-09-11 | 08:53
Alhoewel dat rentenieren kun je ook vergeten.
Vorige weel mocht ik het alternatieve begrotingdsplan lezen van de clubs ter linkerzijde van de kamervoorzitter.
62% tarief voor mensen met meer dan € 250.000,-, vermogensrendamentsheffing naar 3,5% geen hypotheekaftrek meer voor huizen boven de € 500.000,-
Dat benne pas berichten.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 09:03

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:56
Die besparingen zijn simpelweg te realiseren door 'ruifvreters' desnoods in een sociale werkplaats te laten werken.
Helaas bestaat de helft van dit land uit psychologen, PvdA'ers en mensen uit de zieligheidsindustrie, die elkaar de bal toespelen vanwege het behoud van hun baan.
Af en toe voelt het alsof je door drie Bubba's tegelijkertijd genomen wordt.
Je zou er zowat aambeien van krijgen......

necrosis | 24-09-11 | 09:03

necrosis | 24-09-11 | 08:53
LOL,
Dat is een goede optie.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:58

@t.e. stikel | 24-09-11 | 08:52
Obama kan natuurlijk de geldpers weer aanzetten en een nieuwe oorlog beginnen maar je hebt een punt (en +1).
Als Rusland geen gas meer levert aan NL en China staakt de export, dan zijn we écht het bokje.

necrosis | 24-09-11 | 08:57

necrosis | 24-09-11 | 08:49
Onvoorstelbaar, maar dit soort zaken gebeuren wel.
De afgelopen weken kreeg ik een beetje inzicht in dit soort uitwassen omdat ik me even met een andere tak van sport moest bezighouden.
Dan geef mij Bob maar in zijn "nakie" laat de rest maar links liggen, al dragen ze een zondag's kostuum.
Op die fraudes kunnen miljoenen bespaard worden.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:56

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:43
Was ik maar een bankier, dan kon ik nu leven van de rente van mijn geld.
Ik heb duidelijk iets verkeerd gedaan....
*zoekt steenrijke vrouwelijke reaguurder*

necrosis | 24-09-11 | 08:53

necrosis | 24-09-11 | 08:41

Klopt.
De enigen die nu nog kunnen authorisen zijn China, Rusland en Saoedi-Arabië.

t.e. stikel | 24-09-11 | 08:52

wat een faalhaas maar goed, wat wil je bij het HBO

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:37
Heb ik nog een ander voorbeeld voor je:
Ik had een 'dinnetje wier neef (mijn leeftijd) nooit een echte baan gehad heeft.
Hij heeft een IQ van ver boven de 120 maar heeft last van chronische onzinklachten.
Hij trekt een uitkering terwijl hij overdag pas wakker wordt om plm 14:00.
Dan gaat hij eten bij zijn ouders (terwijl zijn moeder zijn vuile was doet).
Vervolgens gaat hij kroeg en hashtent 'hoppen' tot 6 uur 's ochtends.
En zo gaat het maar door.
En daar betalen we belasting voor......

necrosis | 24-09-11 | 08:49

necrosis | 24-09-11 | 08:34
U lijkt wel een bankier, mooie "Pfennigfütser".

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:43

@MyCatIsDoingThis | 24-09-11 | 08:36
De VS is praktisch failliet, die hebben helemaal niets meer te "authorizen".
Mijn tikplank komt nullen tekort om hun staatsschuld te kunnen duiden.

necrosis | 24-09-11 | 08:41

necrosis | 24-09-11 | 08:32
Dat zal beslist gebeuren, "daar komen we later wel op terug".
Een mooi voorbeeld: Een jonge vent 23 jaar, nog nooit een fluit uitgevoerd, niet studeren en nog minder werken, krijgt een woning toegewezen krijgt een inrichtingsbudget, de huur wordt betaald rechtstreeks via de gemeente en de knul hoeft niet te solliciteren omdat hij overspannen is( volgens hemzelf).
Ons beleid is geweldig, kijk dat is nu de "Griekse" toekomst in Nederland.
Geef me dan maar liever Bob die stelt tenminst nog vragen.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:37

Als ik iets van een dergelijk vragenformulier krijg:

I am sorry, but I am not authorised by the Government of the United States of America to answer your questions.

Dat helpt meestal

MyCatIsDoingThis | 24-09-11 | 08:36

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:27
'kan' doneren doet.
Gratis, that is.
*this time it's love, next time $50, gnehehehehe*

necrosis | 24-09-11 | 08:34

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:27
Na de laatste politieke beschouwingen ben ik bang dat opmerkingen zoals "daar kom ik later op terug" de boventoon gaan voeren.
En niet alleen in de politiek.

necrosis | 24-09-11 | 08:32

@Woods | 24-09-11 | 08:00
Als ik kijk naar de huidige jeugd, vraag ik me wel eens af of ze überhaupt een toekomst hebben.
Gebrek aan opvoeding, gebrek aan opleiding, gebrek aan eigen inbreng.....
De nieuwe Einstein kon nog wel eens lang op zich laten wachten.

necrosis | 24-09-11 | 08:28

necrosis | 24-09-11 | 08:24
Mogge necro,
Dat is de toekomst necro, het altijd nog "Beter".

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:27

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:17
Dat ben ik niet met je eens, bij de NOS doen ze vaak aan selectieve nieuwgaring.
"Bob" stelt vragen die kant nog wal raken.
Die zou zelfs bij Pvda programma's zoals P&W niet aan de bak komen.
Maar dat is mijn mening.....

necrosis | 24-09-11 | 08:24

Die Bob is wel uitstekend geschikt voor de NOS.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 08:17

De jeugd heeft de toekomst...

Woods | 24-09-11 | 08:00

t.e. stikel | 24-09-11 | 07:46
LOL,
Een uit de context getrokken islamitische aap, dan wel.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:57

Che_cuevara | 24-09-11 | 07:51
Mogge Che,
je hebt beslist gelijk!
Mocht het debat volgen, dat op zich wel grappig was, maar toen het journaille het versloeg dacht ik toch werkelijk dat ik naar iets anders had zitten kijken.
Fenomenaal hoe die luitjes dat voor elkaar krijgen, het lijken net Politici.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:56

@Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:35
Mogge Sjeng,

Natuurlijk is dat een onderdeel van de opleiding.
Als je de boel niet kunt verdraaien ben je gezakt.

Che_cuevara | 24-09-11 | 07:51

Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:40

Idd.
En zeker als het een islamitische aap is.
;)

t.e. stikel | 24-09-11 | 07:46

t.e. stikel | 24-09-11 | 07:38
Mogge Té,
Hier zal de "Aap wel uit de mouw komen", vroeg of laat.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:40

Mogguh Sjeng.

Zou zomaar kunnen.

t.e. stikel | 24-09-11 | 07:38

Mogguh @ All,
Zouden bij zo'n opleiding ook een cursus onderdeel hebben:
"Hoe verdraai ik de boel"
Als ik s'avonds de journaille produkten de revue laat passeren zou ik dat wel aannemen. Vooral de laatste paar dagen is het weer eens goed raak.

Sjeng de helle | 24-09-11 | 07:35

@t.e. stikel | 24-09-11 | 07:10
Dat verklaard alles.
Verder niet druk om maken, komt nooit meer goed met Bob.

Che_cuevara | 24-09-11 | 07:30

Che_cuevara | 24-09-11 | 07:08

Natuurlijk niet!

Ja, InHolland he?
Wat wil je?

t.e. stikel | 24-09-11 | 07:10

@t.e. stikel | 24-09-11 | 06:58
Mogge Te,

beetje maar?
Snap niet dat hij die vragen stelt, leren die dan niks op sgool

Che_cuevara | 24-09-11 | 07:08

Zouden er bij deze opleiding ook docenten werken? Of ben ik weer hopeloos ouderwets en is het zo'n 'doe-het-zelf' instituut?

poepaanmijngaatsie | 24-09-11 | 07:03

Mochu Che & Dmitri,

un beetje dislekties istiewel hoor, die Bob.

t.e. stikel | 24-09-11 | 06:58

@Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-11 | 06:14
Mogge
Ik zeg niet dat het slecht is, maar er had meer in gezeten.
En die Bob is inderdaad niet helemaal bij de tijd.

Che_cuevara | 24-09-11 | 06:50

schreef ook
*weer slapen gaat*

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-11 | 06:20

Waar ik "dyslectisch" moet "analfabeet" staan; verder min twee keer "die."
*koffie*

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-11 | 06:19

Che_cuevara | 24-09-11 | 05:50 | + 0 -
Môgge Che.
Dat kan altijd, maar hier en daar moest ik toch lachen. Die Bob maakt een wat dyslectische indruk, of zouden die HBO'ers tegenwoordig allemaal zo schrijven?

Dmitri Dmitrievitsj | 24-09-11 | 06:14

Mogge @all,

Joris had hier toch wel wat meer uit kunnen halen.

Che_cuevara | 24-09-11 | 05:50

Het wachten is of Joris von Loghausen er eentje op de deurmat van zijn schimmige techkelder vind(t).

drs.Nee | 24-09-11 | 04:39

@ Oerkoendoe 4.10

Het is maar hoe je het bekijkt. Wie houdt wie voor de gek? Misschien heeft deze 'sgolier' dit bewust gedaan. Je WEET het niet. ;)

nicks nuttig | 24-09-11 | 04:19

Ik moest direct denken aan Mariko Peters. Erg dom, makkelijk voor de gek te houden en nog dank je wel zeggen ook

Oerkoendoe | 24-09-11 | 04:10

Vind heeft een T nodig...

An die ARBEIT | 24-09-11 | 04:05

Journalistiek is niet voor jonge mensen. Sterkte Bobbie. Vertel dat maar aan Kuifje.

techniks | 24-09-11 | 02:39

knuffedol | 24-09-11 | 02:13
Nog zo een

TheOne48 | 24-09-11 | 02:21

Ik doe HBO-Journalistiek. Minkudo's graag.
knuffedol | 23-09-11 | 21:20 | -79
Zo. Negenenzeventig in de min is wel straf genoeg voor mijn opleidingskeuze. Ik verdien het, verdomme. Al is het maar vanwege het feit dat ik mijn opleiding deel met dit soort gladiolen.

knuffedol | 24-09-11 | 02:13

Pasta-saus | 24-09-11 | 02:10
Snelle reactie of zit jij serieus het hele draadje door te spitten?

TheOne48 | 24-09-11 | 02:13

Ik vind het helemaal niet zo'n belabberde vragenlijst. Het geheel zegt meer over Joris dan over Bob. Dat Bob 'wel wat kan met de antwoorden' schaar ik onder het kopje 'humor'.

KimWok | 24-09-11 | 02:12

@Sanderj5 | 23-09-11 | 21:04
Ik dacht psies hetzelfde.

Pasta-saus | 24-09-11 | 02:10

@strikdewepstroper01

Hehe, oudjes die het niet kunnen hebben dat de jeugd ze op alle fronten keihard voorbij streeft.

DirkZz | 24-09-11 | 02:04

SvennusMax | 24-09-11 | 01:53
FF je laptoppie resetten, dan zal het wel weg zijn

TheOne48 | 24-09-11 | 02:03

*aus*

Rammstein | 24-09-11 | 01:57

-weggejorist-

SvennusMax | 24-09-11 | 01:53

Het is mooi geweest.
Hasta la vista en nog een goede nacht!

*out*

Kopvod | 24-09-11 | 01:33

zeg maar jansen | 24-09-11 | 01:18 | + 0 -
Soms wel. Maar wanneer je dan de volgende ochtend moet sch****n, dan laat je het weer enige tijd uit je kont .... eh ... hoofd.

necrosis | 24-09-11 | 01:18 | + 0 -
Ik baseer mijn mening over jou uitsluitend op wat je zelf plempt.

Rammstein | 24-09-11 | 01:32

@necrosis
Bij voorkeur in duim, el en roede.

Gier | 24-09-11 | 01:25

@Gier | 24-09-11 | 01:21
In cm of ft?

necrosis | 24-09-11 | 01:22

Hoe lang is een chinees ?

Gier | 24-09-11 | 01:21

@Rammstein | 24-09-11 | 01:12
Geloof toch niet alles wat ze over me schrijven....

necrosis | 24-09-11 | 01:18

Rammstein | 24-09-11 | 00:51 Wat? Beminnen ze je kont?

zeg maar jansen | 24-09-11 | 01:18

De HBO-poedel

Graftak | 24-09-11 | 01:14

necrosis | 24-09-11 | 01:09 | + 0 -
Andersom however ......

Rammstein | 24-09-11 | 01:12

@Graaf van Egmont
@Evocatus
Wanneer er zulke hartstochtelijke en vriendelijke plempsels op dit doorgaans tendentieuze, ongefundeerde en nodeloos kwetsende weblok aan mij worden gericht, dient mij niks anders dan aan Uw beiden plempsels een +'je uit te delen.
Dank voor de vriendelijke woorden en ik zou zeggen: spread the word. We kunnen nog wel wat mensen gebruiken in de koopvaardij. Zelfs in deze tijden!

Kopvod | 24-09-11 | 01:11

@Rammstein | 24-09-11 | 01:06
Ik kan je moeilijk beschuldigen dat je er een harde plasserT van krijgt.....
*realiteitszin*

necrosis | 24-09-11 | 01:09

necrosis | 24-09-11 | 01:05 | + 0 -
Hoeft echt niet hoor, krijg ook wel eens plussen. Is tevens totaal niet erg.

Rammstein | 24-09-11 | 01:06

@Rammstein | 24-09-11 | 00:51
Wegens goede bui krijg je van mij een plusje, zonder bijbedoelingen of rekeningen achteraf.
*extra hard meppen doet*

necrosis | 24-09-11 | 01:05

@Ik ben blij met de HBO Maritiem Officier die ik volg.
Kopvod | 23-09-11 | 23:47 |

Zo, da's niet gering! Daar moet je echt je best voor doen. Goed gekozen en een baan met grote verantwoordelijkheden. Hulde!
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-09-11 | 00:53

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:33 | + 0 -
Een bekend fenomeen hier. Best cute.

necrosis | 24-09-11 | 00:43 | + 0 -
Ik krijg genoeg minnen aan mijn kont. Is totaal niet erg.

Rammstein | 24-09-11 | 00:51

@strikdewepstroper01 00:39
Ik had al gerectificeerd.
Zie @Kopvod 00:30.

Kopvod | 24-09-11 | 00:49

Kopvod | 24-09-11 | 00:45
Dank je voor je vriendelijke woorden. En nu we het hier toch over HBO opleidingen hebben: je hebt een prachtopleiding gekozen en - als je nog even niet aan trouwen denkt - één van de mooiste beroepen.

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:47

@Graaf van Egmont 00:35
Dat zal dan mijn docent worden. Ik heb nog een aantal jaartjes te gaan eer ik onder een kapitein mag dienen. Maar ik zal uw advies ergens in mijn achterhoofd bewaren. Wachtende op de dag dat ik met trots de vlag zal strijken, denkende aan Uw plempsel op deze heldere vrijdagavond.

Kopvod | 24-09-11 | 00:45

@Evocatus | 24-09-11 | 00:26
Of punt 3 nu zo'n pré is, weet ik nog niet zo net.
Jackanders | 24-09-11 | 00:29 |

Ach, negatieve publiciteit is ook wellicht ook publiciteit. Trouwens al die schrijvers weten, of behoren te weten dat ze de kans lopen om creatief afgezeken of vakkundig gefileerd te worden.
Maar als je natuurlijk gaat janken, ja, dan heb je het aan jezelf te danken.
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-09-11 | 00:43

Linnn | 24-09-11 | 00:39
U volgt de serie "Topmanager gezocht" niet? Die gasten zijn ook werkelijk niet in staat om een opdracht tot een goed einde te brengen. Het is dat er formatwise natuurlijk één moet winnen, maar voor mij mogen ze allemaal in de haven lege zakken gaan rechtzetten.

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:43

@Linnn

Op welke school voor journalistiek?

strikdewepstroper01 | 24-09-11 | 00:43

@Rammstein | 24-09-11 | 00:14
Ik ben hier zeker niet om de populariteitscontest te winnen, daarvoor heb ik alle schijn tegen.
Maar stel dat we allebei op hetzelfde moment posten dat 'water nat' is.
Jij krijgt een plusje, ik een minnetje.
Ineens gaat het niet meer om de boodschap, maar om de boodschapper.
Hetzelfde zie ik in de politiek: als Wilders en Cohen eenzelfde voorstel doen, wordt de één verbaal afgemaakt, terwijl de ander gelauwerd wordt.
Mijn mening: een goed verhaal is een goed verhaal, ongeacht de boodschapper.

necrosis | 24-09-11 | 00:43

@necrosis | 24-09-11 | 00:32 ,
ah, op die manier, tja dat mag, toch laat ik het aan de joris van dienst over om zulks te beoordelen,
anders is het einde zoek, krijg je 'democratisch' gelul enz.
en dat kunnen we toch niet hebben met z'n allen op GS?

*echt f*cking bank nu*

Sollie, I'm 'out'.

vander F | 24-09-11 | 00:40

Goede achtergrond pica overigens...

da wizard | 24-09-11 | 00:40

pius | 24-09-11 | 00:36
Hooggeboren heer Pius. Wat heb ik verkeerd geplempt, dat u uw wrevel over mij uitstort?

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:40

Ik durf toch echt wel te stellen dat veel HBO-ers echt wel wat kunnen.. Ik denk dat veel mensen baat hebben bij o.a. mijn HBO-diploma. Toch blij dat ik met Journalistiek gestopt ben.. Mede door dit soort kansloze opdrachten en interviews met houden met Ernst-Daniel Smit en Joop van Tellingen :/

Linnn | 24-09-11 | 00:39

@Kopvod

Het is de marine die de koopvaardijschepen moet beschermen in tijden van crisis. Zoals de mariniers nu de schepen beschermen tegen piraten in Somalië.

strikdewepstroper01 | 24-09-11 | 00:39

Maar toch ff OT.
Ik vind het jammer dat iedereen hier nu álle HBO's belachelijk maakt. Er zitten een aantal erg mooie opleidingen tussen.
Alhoewel ik door zo even open kaart te spelen over mijn eigen opleiding niet geheel objectief ben in dezen.

Kopvod | 24-09-11 | 00:38

pius | 24-09-11 | 00:36

Twee keer vrees ik. Dat is niet zo best vrees ik.

pius | 24-09-11 | 00:37

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:33

Het niveau omhoog gegaan. Graaf toch. U leest te vaak zuidelijke talen vrees ik.

Want het is niet de kaas vrees ik.

pius | 24-09-11 | 00:36

Kopvod | 24-09-11 | 00:30
OK dan bij de eerstkomende ontmoeting met een skip van niks nie bang nie, als koopvaardijschip als eerste de vlag strijken. Uw kapitein zal het met welgevallen gadeslaan.

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:35

vander F | 24-09-11 | 00:30 | + 0 -

Het is al laat maar toch bedankt voor de verdere duiding.
En nu zzzzzzzzzzz

Halare | 24-09-11 | 00:34

Rammstein | 24-09-11 | 00:29
Ach ik volg zijn tegeltjes hier en moet constateren dat hij hier niet vaak (meer) komt. Zijn meningen worden met een air en aplomb gebracht van iemand die op hoog niveau wenst te discussiëren. Hij heeft nochthans moeten constateren dat het niveau hier iets is gestegen en verlaat met de staart tussen de benen het toneel.

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:33

@vander F | 24-09-11 | 00:19
Een voorbeeld van een moment dat ik meende op iemands [!] te moeten hameren:
Een vent die niet 'netjes handelde' gezien zijn politieke functie werd door een reaguurder uitgebreid onder de aandacht gebracht, waaronder het vermelden van het feit dat meneer vrouw en kinderen heeft.
Stel dat die vent wordt opgepakt en boze buurtbewoners de ramen gaan ingooien bij zijn vrouw en kinderen....
Lekker constructief!
In dat geval mag het informatieve comment wat mij betreft verwijderd worden en mep ik op [!].
En dat betekend niet automagisch een "W&O" maar ik doe slechts een (anonieme?) melding.
Mag dat?

necrosis | 24-09-11 | 00:32

Jackanders | 24-09-11 | 00:24 | + 0 -
Referentie naar debat eergister.

necrosis | 24-09-11 | 00:21 | + 0 -
Dan niet joh! Had net een mooi kraanvogeltje erop gevouwen!
Niburu houdt er geloof ik andere theorieën op na, die satelliet zal volgens hun wel weer door de aliens kapodtgeschoten zijn en gaat ons nu compleet naar de tyfus (in)slaan.
Truste en fijn weekend.

Halare | 24-09-11 | 00:31

De inhoud natuurlijk. Wij zijn hier een fatsoenlijk mediabedrijf en ik weet niet of ik uw insinuaties wel waardeer.
---
LOL
Stagiair eruit, Joris erin...

da wizard | 24-09-11 | 00:30

@Graaf van Egmont 00:22
Ik weet niet of U van geheimen houdt, maar ik zal er een verklappen aan U: ik heb eigenlijk best wel restepec voor de marine.

Dat is alleen een niet gedoogde gedachte bij de koopvaardij..

Kopvod | 24-09-11 | 00:30

Evocatus | 24-09-11 | 00:26 | + 0 -
Wijsheid. Zoals altijd.

Rammstein | 24-09-11 | 00:30

@Halare | 24-09-11 | 00:07 ,
een sofist is de natuurlijke vijand van de filosoof,
de sloper van de rede, de nihilist avant la lettre,
de vleesgeworden cultuur-relativist.
Zeg maar een huidig politicus, over het algemeen genomen dan.

Tijd voor de bank en nog een biertje, de tijpfauten slaan toe, de oogjes vallen dicht, slechts wat platvloers vermaak op de kwelbuis scheidt mij van de heerlijkheid van m'n bed.

vander F | 24-09-11 | 00:30

@Evocatus | 24-09-11 | 00:26
Of punt 3 nu zo'n pré is, weet ik nog niet zo net.

Jackanders | 24-09-11 | 00:29

Halare | 24-09-11 | 00:25 | + 0 -
Zwaktebod, dame. Jammer hoor.

Rammstein | 24-09-11 | 00:29

De studenten HBO Journalistiek moeten gewoon naar GeenStijl blijven schrijven. Helemaal niets mis mee.
1. De redactie lacht zich regelmatig een kriek. (U weet wel daar steken ze Hanssens Artisinaal mee) Dus goed voor hun humeur en bierconsumptie.
2. Levert soms een aardig topic op. OK, soms.
3. Student: Ik "smile" want ik sta op GeenStijl.
4. Komt misschien een talent bovendrijven en die wordt dan meteen geklist door GeenStijl voordat een andere blog/krant/etc. hem te pakken krijgt. Ik weet het. 't Lijkt een hypothetisch geval te zijn, maar het zou zomaar kunnen.
Dus studenten HBO Journalistiek: Gewoon blijven schrijven!
Ave, Evocatus

Evocatus | 24-09-11 | 00:26

vander F | 24-09-11 | 00:19 | + 0 -
Is ooit geloof ik toegevoegd in... 2009?
In navolging van Nujij.nl en wat andere social media sites. Als ik het mij goed herinner was het rond de tijd van het aankloppen van TMG bij GS om een zak geld aan te bieden. Maar eeh... ging jij niet de computer een half uur geleden verlaten?

Aangezien de discussies die nu lopen onzinnig beginnen te worden volg ik diezelfde richting ook maar.

Foetsie...

Halare | 24-09-11 | 00:25

@Halare | 24-09-11 | 00:15
Man?

Jackanders | 24-09-11 | 00:24

Kopvod | 24-09-11 | 00:09
Niet zo denigrerend over Hare Majesteits bodems van oorlog hè. Ik denk met veel plezier terug aan de tijd dat ik alles wat bewoog moest groeten en alles wat niet bewoog grijs schilderde

Graaf van Egmont | 24-09-11 | 00:22

@Halare | 24-09-11 | 00:12
Als oudgediende op GS (je hebt geen zwitsal) moet je toch weten dat NAW verboTen is, zelfs al is het je eigen NAW.
En die neerstortende sateliet is verzonnen door verzekeringsmaatschappijen.
Die willen graag innen maar keren niet uit bij een dergelijke natuurramp/ terroristische actie/ overigen.

necrosis | 24-09-11 | 00:21

Zelfs als dit echt is vind ik alles van Joris grappiger dan dit.

Antitheïst | 24-09-11 | 00:20

@necrosis | 24-09-11 | 00:12 ,
soof meent dat het blijkbaar zinvol is voor het bedrikjf GS, wie weet, zou zo maar kunnen al zie ik nog steeds niet in war dan wel
Je pikt er hoogstens reaguurders uit die stof doen opwaaien, leuk voor GU/joris maar of het ook koopwaar is lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik zelf raak die knopjes eigenlijk nooit aan, volgens mij nog geen 10 x gedaan waaronder een paar keer per ongeluk met de cursor wat te vlug over het scherm lopen rossen.

vander F | 24-09-11 | 00:19

"Wat is de macht van de media als het om de crisis gaat in Griekenland ?

Volgens regel 36 Art. 7h. lid 9 van de Bilderbergconferentie mag ik daar niks over zeggen."

en we doen ons alu hoedje op

Lognass | 24-09-11 | 00:19

Halare | 24-09-11 | 00:15 | + 0 -
You can ignore your arse off. It's not gonna go away.

Rammstein | 24-09-11 | 00:18

Rammstein | 24-09-11 | 00:10 | + 0 -
Nee, doe jij eens normaal man!
Achossie gaan we nog platvloerser doen?
Zonee, ga uw tijd eens verdien in iets zinnigere replieken. Zoja... ignore[x]

Halare | 24-09-11 | 00:15

@strikdewepstroper01 23:56
Daar heeft U gelijk in. Het is een uitgesproken technische opleiding. Ik weet niet of het te vergelijken is met de oude HTS, want die heb ik uiteraard nooit gevolgd. Het is jammer dat de maritieme sector zo ondergewaardeerd is in NL. Zeker daar we een aantal van de grootste (lees: best verdienende) rederijen op deze Aarde hebben. Dank overigens voor de aanmoedigingen, ze zijn alleen gelukkig niet nodig! ;)

Kopvod | 24-09-11 | 00:14

necrosis | 24-09-11 | 00:12 | + 0 -
En toch maak je er vaak drukte om. Hoe komt dat ?

Rammstein | 24-09-11 | 00:14

@vander F | 24-09-11 | 00:03
Ik begrijp dat +/- systeem evenmin.
Gelijke comments leveren vaak verschillende resultaten op.
Daaruit concludeer ik dat sommige reaguurders altijd een + of een - krijgen op basis van rancune of populariteit, ik zal er echter geen seconde minder om slapen.

necrosis | 24-09-11 | 00:12

necrosis | 24-09-11 | 00:04 | + 0 -
Spijker - kop met de bewering over beroepen in combinatie met diploma's.

Maar dit: quote uit je comment,

Vanwaar die indringende oproep tot 'aardig zijn'?
Heb jij daar persoonlijke belangen bij?
Ben je toevallig leraar HBO?
Is Bob stiekem toch een goede bekende van je?
Alles wat ik lees is een vragenlijst die nergens naartoe gaat, zeker niet als je GeenStijl benadert.

necrosis | 23-09-11 | 23:49 | + 0 -

Het aluhoedje heb ik bestelt bij Tata, maar nu moet het nog naar de wettige eigenaar. Uw adres, A.U.B. dan ligt het morgenochtend op de deurmat. Precies op tijd voor de neerstortende satelliet(mits die weer is uitgesteld).

Halare | 24-09-11 | 00:12

@KeurMeester | 24-09-11 | 00:04
Ik denk niet dat Bob uit Wittemanhout gesneden is. Witteman heeft Janmaat kapodt gemaakt, daarna Fortuyn, en nu probeert hij uit alle macht Wilders kapodt te maken. Witteman is één van de grootste naoorlogse media-schoften.

Lewis Lewinsky | 24-09-11 | 00:10

Halare | 24-09-11 | 00:07 | + 0 -
U could be arsed, because you are a giant arse.

Rammstein | 24-09-11 | 00:10

@Antisoof 23:51
Haha adelborst. Laat mij niet lachen.
U denkt toch werkelijk niet dat ik bij de 'dat-ene-onderdeel-van-onze-krijgsmacht' zit waarvan ik de naam liever niet uitspreek aangezien ik geen zin heb mijn vrijdagavond voor mijzelf te veruïneren?

Kopvod | 24-09-11 | 00:09

Een schrijnend voorbeeld van de de gevolgen van de onderwijsvernieuwing van de laatste vijfentwintig jaar.

QZNYWRLD | 24-09-11 | 00:07

Kopvod @ 23:47

Ja torpedeaux afschieten lijkt me ook heus geynig.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 24-09-11 | 00:07

@Rammstein | 23-09-11 | 23:57
*zingt*
Het is moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed ben als ik...

necrosis | 24-09-11 | 00:07

Rammstein | 23-09-11 | 23:59 | + 0 -
Couldn't be arsed.

AntiSoof | 24-09-11 | 00:00 | + 0 -
Verklarend, verhelderend en puzzelstukjes die in elkaar vallen. Sofist staat voor deskundige in de filosofie, maar de paradox is dan duidelijk. Het is bijna... een troll in het kwadraat. Chapeau en hulde.

Halare | 24-09-11 | 00:07

@vander F | 24-09-11 | 00:03
Men kan er wel degelijk iets mee.
Zo een site-beheerder kan wél informatie verkrijgen van de plus/mindrukker. Info is big bussines.

AntiSoof | 24-09-11 | 00:06

@Halare | 23-09-11 | 23:55
Stuur die aluhoedjes maar naar de Hoogovens (Tatasteel), die weten daar wel raad mee.
En ter info, de mensen die een opleiding volgen voor bepaalde beroepsgroepen hebben er geen zak van begrepen.
Sommige beroepen vereisen de kwalificatie: je hebt heb, of je hebt het niet.
Daar kan geen leraar iets aan veranderen.
Al zou ik Messi als persoonlijk voetbalcoach krijgen, ik word nooit een vedette.
*simpel*

necrosis | 24-09-11 | 00:04

Mocht Witteman een dezer jaren zijn hielen lichten, dan is Bob zeker een waardige opvolger!

KeurMeester | 24-09-11 | 00:04

@necrosis | 23-09-11 | 23:55,
wonderlijk gedoe hoor, dat met die plus/minnetjes,
ik heb erover nagedacht en na wat stevig doordenken begrijp ik er eigenlijk geen reedt van, je kunt er geen hol mee, behalve als je diegene bent die zo'n plus/min uitdeelt, vanuit een goede bui, joligheid, stomende woede, volstrekt onbegrip of milde ergernis.
Je weet het niet hè, als ontvangende partij.

vander F | 24-09-11 | 00:03

@Halare | 23-09-11 | 23:57
Nog een maal; Alles blijkt in wezen paradoxale eigenschappen te bezitten. Vandaar de naam als een paradox in een paradox. En nee, Soof staat voor Sofist.

AntiSoof | 24-09-11 | 00:00

Halare | 23-09-11 | 23:57 | + 0 -
Gigglin' men: a huge turn-off.

Rammstein | 23-09-11 | 23:59

@Wanneer zelfs een Rammstein aardig pleegt te doen dan zijn de sterren ons niet ongunstig gezind immers?

AntiSoof | 23-09-11 | 23:57

necrosis | 23-09-11 | 23:52 | + 0 -
LOL! Oh ja, en niet te vergeten: je opgeblazen ego.

Rammstein | 23-09-11 | 23:57

AntiSoof | 23-09-11 | 23:55 | + 0 -
Als antisoof voor anti filosoof staat dan bent u op dit moment in strijd met uw eigen naam. It made me giggle.

Halare | 23-09-11 | 23:57

En dat is HBO nivo ? Dat kan ik ook en beter en ik heb Lbo zwakstroom later aangevuld met MBO 2 ( dus niets zeg maar )

Herr-Flick 2.0 | 23-09-11 | 23:56

neemt deze fukking pruts journalist in spè die antwoorden nog serieus ook... Dat belooft meer machtsmisbruik.

stinklul | 23-09-11 | 23:56

@Kopvod | 23-09-11 | 23:47

(Ik ben blij met de HBO Maritiem Officier die ik volg.)

Dat lijkt denk ik heel veel op de HTS oude stijl met veel theorie zoals wiskunde en natuurkunde? En dat is theoretisch vele keren zwaarder dan veel HBO onzin opleidingen. Met HBO maritiem diploma heb je ook echt wat op zak, ga ervoor zou ik zeggen!

strikdewepstroper01 | 23-09-11 | 23:56

necrosis | 23-09-11 | 23:49 | + 0 -
Na aanleiding van de laatste drie comments ben ik begonnen met het vouwen van een aluhoedje. Heeft u een verblijfplaats waar ik deze naar toe zou kunnen sturen?

Maar alle gekheid op een stickie, jij denkt dat ik een HBO leraar ben terwijl ik juist een deel van de schuld bij de HBO docent van Bob leg...

eg maar jansen | 23-09-11 | 23:45 | + 0 -
Wahahahahahaa, lutser.

Halare | 23-09-11 | 23:55

@vander F | 23-09-11 | 23:51
Omdat ik een goede bui heb (weekend) krijg je van mij een extragratis plusje.
*vreescht minkudo-aanval*

necrosis | 23-09-11 | 23:55

@vander F | 23-09-11 | 23:51
Aardig doen doet aardig voelen. Logisch.

AntiSoof | 23-09-11 | 23:55

@Rammstein | 23-09-11 | 23:46
Dank voor de woorden "rijke en onnavolgbare fantasie", dat heb je namelijk nodig voor het werk wat ik doe.
Bepaalde dingen kun je gewoonweg niet leren op school, je hebt het, of je hebt het niet.

necrosis | 23-09-11 | 23:52

Eigenlijk voel ik me verdomde aardig vanavond,
mag ook wel eens gezegd worden.

vander F | 23-09-11 | 23:51

Rammstein | 23-09-11 | 23:42 | + 0 -
Alstublieft, lees de comment(s) nog eens in zijn geheel door. Ik leg de schuld bij meerdere factoren.

Halare | 23-09-11 | 23:51

@Kopvod | 23-09-11 | 23:47
Lol. Ben jij een adelborst? Want anders ben je gewoon nep.

AntiSoof | 23-09-11 | 23:51

2emeREP | 23-09-11 | 23:39 | + 0 -
Nivo?

Sodeju! | 23-09-11 | 23:50

vander F | 23-09-11 | 23:44 | + 0 -

Fijn weekend

Halare | 23-09-11 | 23:49

hahaha, er staat 'werkdag' in het stukje!

Chorizoworstje | 23-09-11 | 23:49

@Halare | 23-09-11 | 23:32
Vanwaar die indringende oproep tot 'aardig zijn'?
Heb jij daar persoonlijke belangen bij?
Ben je toevallig leraar HBO?
Is Bob stiekem toch een goede bekende van je?
Alles wat ik lees is een vragenlijst die nergens naartoe gaat, zeker niet als je GeenStijl benadert.

necrosis | 23-09-11 | 23:49

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:41 | + 0 -
Misschien komt dat zo over, maar mijn gehele oeuvre bestaat uit deze comments en die van een paar jaar geleden. En eigenlijk reageerde ik toen veel, veel,veeeeel meer op dumpert en op spitsnieuws. Dus niet echt relevant. Tip: zet eens John Mayer - Vultures op en lees mijn comments nog eens door. Tot wederschrijfs...

Halare | 23-09-11 | 23:48

Allemaal moreel en intellectueel verheven plempsels ineens op GS, het lijkt goeddomme de Jaap hier wel..

Ik ben blij met de HBO Maritiem Officier die ik volg.

Kopvod | 23-09-11 | 23:47

necrosis | 23-09-11 | 23:41 | + -1 -
Welnee, dat is je rijke en onnavolgbare fantasie weer. Ik heb geen zin om me in een zoek-tool te verdiepen, ik help het je gewoon onthouden.
En dat gaat vast een keer gebeuren.

Rammstein | 23-09-11 | 23:46

Halare | 23-09-11 | 23:44 Jij bent Bob hè?

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:45

2emeREP | 23-09-11 | 23:39 | + 0 -
Mag ik even vragen wanneer u uw opleiding heeft genoten? Even checken of uw persoonlijke ervaringen wel relevant zijn bij uw beweringen...

Halare | 23-09-11 | 23:44

@Halare | 23-09-11 | 23:20,
U hebt gelijk in de zin dat de leerling in kwestie hier volstrekt geen blaam treft.
Door de leerling kortweg met 'Bob' aan te duiden laat de 'redactieraad' volgens mij reeds merken niet zozeer de persoon 'Bob' in het zonnetje te willen zetten maar toch echt de huidige staat van het HBO onderwijs hier te lande.
Het zou mij niet eens verbazen dat zelfs de hele naam 'Bob' gefingeerd is wat dat betreft.

Persoonlijk vat ik dit topic op als een aanklacht tegen het systeem in het algemeen en dmv het afzeiken van 'Bob' vanuit het particuliere naar het algemene te bewegen, en niet geheel zonder toeval zo ongeveer de meest populaire topics van Geenstijl de laatste tijd nog even voor het voetlicht brengen en het dus eigenlijk een buitengewoon gemakzuchtig en zelfingenomen stukkie van onze redactieraad zou kunnen zijn.
T'is maar vanuit welke aannames je dit topic benaderd zullen we maar zeggen.

En nu ga ik mij toch echt losrukken van het beeldscherm.

vander F | 23-09-11 | 23:44

Ik ken Bob wel, dat is m'n buurjongen van zes jaren jong... den dat zegt iets over Joris van f.. Loghausenshitface. En dat zeg ik alleen maar omdat die laatstgenoemde niksnieter fake is, een hoax, en dat betekent... niet echt. Lutsers..

wel grappig, dit artiecle!
*f.. mode off*

Hempieman | 23-09-11 | 23:43

Halare | 23-09-11 | 23:32 | + 0 -
Mijn neefje van 14 weet wat GS is en hoe GS werkt. Waarom Bob dan niet ?
Aannames ...... cursus gehad ?

Rammstein | 23-09-11 | 23:42

-weggejorist-

3 hoog in Mexico | 23-09-11 | 23:42

Halare | 23-09-11 | 23:28 Ik heb even de moeite genomen je euvre van vanavond op te zoeken en te lezen.

Er zit veel boosheid in je.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:41

@Rammstein | 23-09-11 | 23:31
Je lijkt wel een politica tijdens de algemene beschouwingen: ik kom daar later op terug....
*gnehehehehe*

necrosis | 23-09-11 | 23:41

@Halare | 23-09-11 | 23:20
je hebt kennelijk zelf nooit hbo gedaan... Een docent die alles goedkeurt voor een student achter zn pc mailtjes gaat sturen?
Denk jij werkelijk dat daar tijd voor is???
moeha!
Neem van mij aan, zoals Joris lol heeft met die mails, hebben we hier lol met de compilaties van de antwoorden in als scriptie verpakte broddelwerkjes.
De docenten schuldig verklaren aan het gebrek aan nivo van de studenten.
Het gore lef!

2emeREP | 23-09-11 | 23:39

Volgens mij is Kaas momenteel boter aan het maken? Of bent u er nog, Kaas?

Sodeju! | 23-09-11 | 23:38

Rammstein | 23-09-11 | 23:25 | + 0 -
Ken jij Bob? Ik niet, dus aannames.
Ik ga dan maar uit van het midden, de student is fout en de opleiding is fout. Is Bob een 3e of 4e jaar student, epic fail. Maar voor nu, laten we alsjeblieft maar er even vanuit gaan dat hij eerstejaars is. Beetje positief zijn met zn allen nu het weekend is! Ik zit hier aan het bier en zit tegelijkertijd voetbal te kijken, need to say more?

Halare | 23-09-11 | 23:32

necrosis | 23-09-11 | 23:25 | + 0 -
Ik ben niet zo search-tool-geil als jij. Ik onthoud het wel, en wijs je er wel een keer op.

Rammstein | 23-09-11 | 23:31

@necrosis | 23-09-11 | 23:17
Ah, excuseer, selectief timmeren dus.

Ach, die ban, geen flauw idee waarom Joris zo slecht geluimd was. Zie het maar als een "glitch".

Mijn mailcontact bestond uit welgeteld 1 meeltje met daarin verwoordt dat het wel wat treurig was desbetreffende tegel te belonen met een schop onder de reedt.

Neen, m'n waarde, gewoon een ouderwets "kvint je lievv". Did the trick quite nicely. En voor de zekerheid twee man op een scooter met een raketwerper, maar die sukkels hebben, behalve veel te laat, ook nog eens het verkeerde gebouw geraakt.

#leermomentjes

Markies de Schade | 23-09-11 | 23:31

@De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 23:25
Dat had je moeten proberen bij mijn 'monsterkater'.
Als je mazzel had mepte hij die borstel uit je handen, als je pech had kon je je bloed van het laminaat dweilen.....

necrosis | 23-09-11 | 23:29

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:24 | + 0 -
Ik noem u maar Jansen vanwegen uw naam, hoi.
De context waarin uw comment is geplaatst is mij onduidelijk. Dit komt door:
A. Alcohol
B. Geen slaap in de laatste 20 uur, dus vermoeid
C. Geen context

Mocht het positief bedoeld zijn dan zou ik dat graag in een volgende comment van u kunnen zien.
Zoniet, WEEEKEND!!

Halare | 23-09-11 | 23:28

Halare | 23-09-11 | 23:20 | + 0 -
Come on ! Alsof hij niet weet wat GS is, en hoe GS werkt, Bob.

Rammstein | 23-09-11 | 23:25

@Rammstein | 23-09-11 | 23:20
Ik?
Op vrijdagavond?
*bewijs or it did not happen*

necrosis | 23-09-11 | 23:25

Halare | 23-09-11 | 23:20 Daar leert ie van.

Zachte heelmeesters en zo.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:24

Sumeron | 23-09-11 | 23:11

Lees the Hitchhikers Guide to the Galaxy er maar op na.

aux | 23-09-11 | 23:22

Iedereen al een aluhoedje op?

#sateliet

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:21

necrosis | 23-09-11 | 23:08 | + 0 -
Ironically U do usually.

Rammstein | 23-09-11 | 23:20

vander F | 23-09-11 | 23:11 | + 0 -
Het spijt mij helaas, maar dit is mijn eerste comment op GS sinds... ik denk een aantal jaar. En ik zal niet snel wederkeren denk ik. Mij was meer de strekking van mijn eerste post over te brengen. Dat de student bob hier misschien naïef(want misschien eerste jaars student) is, maar dat de grootste fout bij de opleiding(lees: docent) ligt. Die keurt dit idee goed. Jammer dat joris/GS redactie niet verder denkt en een net nieuwe student met een beetje ambitie meteen kapot probeert te bashen.

Halare | 23-09-11 | 23:20

@zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:11
Joris maakt er gewoon een digitale kopie van die vervolgens op zijn beeldscherm verschijnt.
Fluitje van een cent voor Joris-de-Almachtige.

necrosis | 23-09-11 | 23:20

@zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:16,
zit er dik in,
maar zelfs postkantoren zijn in dit land geheel verdwenen,
*plops*, weg, foetsie.

vander F | 23-09-11 | 23:19

@Markies de Schade | 23-09-11 | 23:11
Dat kan ik niet maken, zie een mep op [!] maar als een rode kaart.
Zeiken over d/t/dt fouten op vrijdagavond is nog niet eens een gele waard.
Overigens: hoe heb je de tijdelijke ban ervaren?
Leuk e-mail contact gehad met GU?
Whisky, sigaren of baar geld richting 020 gestuurd?

necrosis | 23-09-11 | 23:17

@Graaf van Egmont

Vroeger (Vroegah) ten tijden van de HBS, HTS, HEAO maar ook de MTS en MEAO was het onderwijs nog degelijk
en moest je zowel praktisch en zeker theoretisch toch stevig in je schoenen staan. Maar al deze kleinschalige, kwalitatief goede instituten zijn destijds kapot gemaakt en verwaterd in de onderwijsfabrieken van het MBO en HBO.

strikdewepstroper01 | 23-09-11 | 23:16

vander F | 23-09-11 | 23:15 Zul je zien dat de techkelder geeneens een brievenbus meer heeft.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:16

@zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:11,
oei!
Lettertjes uitpakken,
zou hij nog weten hoe dat gaat?

vander F | 23-09-11 | 23:15

Sumeron | 23-09-11 | 23:11 O gij verlichte geest.

Nee verder niemand.

Oh, wacht. Jij bent natuurlijk ook zo'n pubertje die denkt dat de jeugd van nu het wietroken heeft uitgevonden.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:13

Rammstein | 23-09-11 | 23:10 Als je Joris echt wil ontroeren dan stuur je hem een gewone brief per post.

Kijken of ie dat kan handelen.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:11

Is er dan niemand anders die de 42 joke van Joris begrijpt? Wel leuk gedaan Joris!

Sumeron | 23-09-11 | 23:11

@Halare | 23-09-11 | 22:56,
het lijkt me duidelijk dat we hier gezellig langs elkaar heen aan het polemieken zijn.
U beperkt zich hier sterk tot het onderwerp 'journalistiek' an sich, ik maak me druk over het huidige onderwijsniveau in brede zin.
Ik heb nu even geen zin om te proberen deze beide lijnen wat naar elkaar toe te doen bewegen.

Ik stel voor het voor vandaag hier even bij te laten wat dit betreft maar iets zegt mij dat we bij een ander topic de degens nog eens mogen kruisen, althans, laten we het hopen.
Een beetje niveau kan U in ieder geval niet ontzegd worden, en dat stemt mij dan weer gelukkig.

vander F | 23-09-11 | 23:11

@necrosis | 23-09-11 | 23:08
Doe eens op je NSB-knopje timmeren dan...

Markies de Schade | 23-09-11 | 23:11

of niet | 23-09-11 | 23:07 | + 0 -
Stuur 'm een mail.

Rammstein | 23-09-11 | 23:10

@meneer beer | 23-09-11 | 23:05
Het is vrijdagavond, who cares?
(behalve jij)

necrosis | 23-09-11 | 23:08

Het moge voor iedereen toch duidelijk zijn dat de leerstof die tegenwoordig in het onderwijs wordt aangeboden qua kwaliteit niet meer kan tippen aan dat van bv. uit de jaren 60 en 70. Keuzevakken, liefst zo weinig mogelijk, begrijpend lezen, weinig parate kennis. Kortom, als je weet waar iets staat, dan is het al voldoende. Vroegah was het gewoon bek houden in de klas en stampen, stampen. En dat moet ik het onderwijs nu nageven: de leerling is mondiger geworden en weet zijn tekortkomingen door oeverloos gelul om te zetten in een presentatie van zichzelf, waar iedere werkgever zijn vingers bij aflikt.

Graaf van Egmont | 23-09-11 | 23:08

meneer beer | 23-09-11 | 23:05 Jij bent te slim voor hier.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 23:08

Zoek eens een spannender doelwit Joris..

of niet | 23-09-11 | 23:07

Ik zou wel een interview willen doen met G-unite, ik heb zat relevante vragen.
*griffel*

necrosis | 23-09-11 | 23:07

"Maar als Joris von Loghausen er eentje op de deurmat van zijn schimmige techkelder vind is het helemaal smullen geblazen. Dan schuiven we de MacBook even opzij. Gaan de voetjes op het bureau."

Ik zit hier half te pitten achter m'n bureau maar is 'vind' hier niet met dt? Onderwerp = Joris von Loghausen => derde persoon enkelvoud => dt...

meneer beer | 23-09-11 | 23:05

De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 22:50 | + 0 -
Ach, it's the interwebs.
Het is vrijdagavond en een beetje verdwaald. Na een paar jaartjes de GS discussies gelezen te hebben, hier en daar ook wat gereaguurd, ben ik wel wat gewend.
Zometeen pak ik een pintje en ga ik rustig wat voetbal kijken en zacht slapen om morgenochtend heerlijke rugby te kijken. Ik denk dat hij misschien hier dan weer zit te reaguuren en te doen wat hij misschien normaal doet. Moet ie zelf weten, zijn leven. Maar voordat hij mij kan boeien moet er wel wat meer gebeuren dan een scheve discussie.
Maar het is altijd fijn om te lezen dat iemand hier op GS zich nog een beetje bekommert om andere mensen hier op de comments-sectie.

Halare | 23-09-11 | 23:04

@AntiSoof | 23-09-11 | 22:47,
'theoretische leerweg', ook zo'n leuke.
Ze doen het volgens mij inderdaad expres zodat ik als ouder het huidige onderwijsaanbod godsonmogelijk kan vergelijken met wat ik ooit aangeboden heb gekregen en zo mijn kritische kanttekeningen minzaam kunnen wegwuiven.

vander F | 23-09-11 | 23:00

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:52 | + 0 -
Nee, hij is op de fiets. Dat scheelt geld.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:53 | + 0 -
Jij wel, ik ook, maar er zijn ook wat .... eh ...... bescheiden mensen. Ze bestaan echt.

Rammstein | 23-09-11 | 22:58

vander F | 23-09-11 | 22:43 | + 0 -
Nogmaals, want een discussie op gelijk niveau houden is zo ontiegelijk moeilijk hier. U zei dat U vond dat het een kind op de basisschool de type vragen kan stellen zoals bob dat deed aan GS. Het enige referentiepunt dat U heeft is uw eigen basisschooltijd. En die vergelijking staat dus op uw eigen ervaring, niet die van uw zoon.
DUS NOGMAALS, want discussiëren is een uitstervend vak hier in Nederland(argumenteren en standpunten vasthouden is in opkomst), hoe kunt u in hemelsnaam zeggen dat een kind op de basisschool hetzelfde kan doen zonder daar maar ook enig vergelijkingsmateriaal te hebben van de andere kant(de HBO kant)?

Al aardig kunnen schrijven kan elk kind, want creativiteit en uitbundigheid wordt pas in de pubertijd er compleet uitgesloopt. Dus ja, dan is creatief schrijven nog kinderlijk leuk en op zijn eigen manier goed. Maar dat komt allerminst in de buurt van interviewen, gerichte actuele vragen kunnen stellen(alhoewel dat voor bob ook nog moeilijk is) en uberhaupt een vragenlijst opstellen aan een landelijk medium is, denk ik wel het laatste wat opkomt in een hersenpan van een kind van hooguit 12 jaar uit.

Kortom, ofwel u bent hypocriet(door misschien een eigen nooit uitgekomen droom om journalist te worden moedwillig via een reactie deze droom van een ander af te kraken), ofwel u kunt uw bewering niet waarmaken en begint daardoor met uw opleiding te strooien zonder dat ik daar naar vroeg.

Ik ben benieuwd naar uw uitleg... maar eigenlijk ook niet aangezien u het presteert compleet irrelevante argumenten aan te halen en zo mijn vragen niet beantwoord.

Halare | 23-09-11 | 22:56

Ge-wel-dig

vossejongk | 23-09-11 | 22:55

Rammstein | 23-09-11 | 22:51 P.S. Ik heb daarna gewoon vier bier in de handen. ;-)

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:53

Rammstein | 23-09-11 | 22:51 Hij brengt wel iedereen thuis, dat is ook wat waard.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:52

Hè Joris, ik hep oock mcse sertivikaten. Mach ik nu bij jullie komme werken?

Dhr. W. Anhoop | 23-09-11 | 22:52

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:46 | + 0 -
..... of aanbiedt een rondje te halen wanneer iedereen net drie bier in de handen heeft.

Rammstein | 23-09-11 | 22:51

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:48 | + 0 -
Begrepen. Kunt u mij nog wel helpen met de info, of ben ik lastig?

Sodeju! | 23-09-11 | 22:50

Halare | 23-09-11 | 22:32
Ik zou het niet wagen tegenover vander F.
Die slacht u voordat u wist dat er iets was.
*zich knorrend terugtrekt*

De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 22:50

Ik zeg: Joris als vaste poster op GS!!!

Kommmaarrrr uit die kelderrrr en sla je slag!!!!

d3f | 23-09-11 | 22:50

AntiSoof | 23-09-11 | 22:47 Zelfs staartdelingen doen ze anders.

Kunnen je kinderen jou voor dom verslijten op het moment dat je ze wil helpen met huiswerk.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:48

Sodeju! | 23-09-11 | 22:35 | + 0 -
Nee. We moeten het hier bij laten denk ik.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:48

@vander F | 23-09-11 | 22:43
2-e Klas heet tegenwoordig groep 2. Weet je? Ze geven alles steeds andere namen en nummers zodat 'wij' het niet meer kunnen volgen en ons vervolgens oud gaan voelen. Die klote politiek doet het vast expres.

AntiSoof | 23-09-11 | 22:47

Een Bob, dat is die lul die altijd Sprite besteld in plaats van mee te zuipen.

zeg maar jansen | 23-09-11 | 22:46

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:28 | + 0 -
Potato, tomato ...

Rammstein | 23-09-11 | 22:44

Ik snap de idiot niet.. waren de serieuze antwoorden dan geen serieuze antwoorden en de 'beeldspraak' geen 'beeldspraak'? :P

Alcoholic | 23-09-11 | 22:44

@Halare | 23-09-11 | 22:32,
hij is overigens 13, tweede klas hè, logisch nadenken is ook al niet aan u besteed merk ik, maar dat terzijde.
Tja, zelf in de brugklas gezeten, HBO gedaan daarna nog even de universiteit meepikken, ik vergelijk even wat onderwijs met toen en nu, empirisch gezien dan, toegegeven, ietwat beperkt qua onderzoeksmateriaal maar ik heb nog wat geschriften bewaard van al die opleidingen en zie wat er nu wordt aangeboden.
En dat stemt mij somber.
Ik kon overigens inderdaad al aardig schrijven in die tijd al schreef ik niet voor lokale sufferdjes nee.

vander F | 23-09-11 | 22:43

@Kaas de Vries

Ik kan u mijn Skype anders wel per GS geven..?

Sodeju! | 23-09-11 | 22:35

AntiSoof | 23-09-11 | 22:30 | + 0

Dat maakt het alleen mooi, de pijn is er niet minder om. *lalala euro liedje zingen doet*

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 22:33

Niice! :)

3*links=rechts | 23-09-11 | 22:32

Dat is net zoiets als aan GS vertrouwelijk vertellen dat je homo bent, en of zij weten wat je moet doen. (de site heeft de kleur immers mee).

aardt | 23-09-11 | 22:32

vander F | 23-09-11 | 22:25 | + 0 -
Aha uw zoon, u vergelijkte zojuist uw eigen niveau op 12 jarige leeftijd gelijk aan een eerste jaars studiegozertje. En nu dat niet lukt haalt u uw zoon erbij. Heel leuk dat de beste brugklassert op hoog niveau les krijgt. Maar u, kan nu al na 1,5 maanden(augustus begonnen de middelbare scholen weer), uw zoon zijn opleiding deskundig vergelijken met het niveau van een eerste jaars student HBO opleiding.
Knap...
Heel knap...
Maar graag om de discussie weer gelijk te trekken, u kon al op de basisschool al schrijven voor het lokale sufferdje... Dan vraag ik mij af, u is zelf journalist? Zoniet, why the fuck not?

Halare | 23-09-11 | 22:32

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 22:18
Almost Shakespearian, my dear.

AntiSoof | 23-09-11 | 22:30

Slow News Week... lol!

TM | 23-09-11 | 22:29

AntiSoof | 23-09-11 | 22:26 | + 0 -
Daarom kijk ik ook geen BNN. Ik ben echt geen standaard 'Carry Slee-puber'

Sodeju! | 23-09-11 | 22:29

@Rammstein | 23-09-11 | 22:27
Bijna goed! Het is Bob van de krantschool.

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:28

Journalistiek is een opleiding tot werkloosheid. Het merendeel van de afgestudeerden komt in een hele andere branche terecht of mag de kruimels bij elkaar rapen met opdrachtjes als freelancer.

strikdewepstroper01 | 23-09-11 | 22:27

Bob van de schoolkrant ?

Rammstein | 23-09-11 | 22:27

@Sodeju! | 23-09-11 | 22:08
Das waar. Ok. Maar wat ik nog in het algemeen wil zeggen. Het denkraam van een jongeling is altijd iewat krapjes. Laten we dat ook niet vergeten. De jeugd is nog zo heerlijk onwetend. Dat is naast hun weekheid ook wel meteen hun kracht. Zie B.N.N. De bijna ultime ignorantie is meteen hun kracht. Dat maakt het leuk!

AntiSoof | 23-09-11 | 22:26

@Halare | 23-09-11 | 22:14,
ter uwer informatie, Einstein was een matige sgolier op de middelbare school.
Maar dit terzijde.
Ik heb een zoon die op dit moment 2 havo/atheneum (onbegrijpelijke combinatie overigens) bezoekt.
Krijgt dit jaar voor het eerst Natuur- en scheikunde,
and guess what, dat leren ze nu uit 1 focking , vrij dun, boekwerkje, 1 boek, voor twee exacte vakken, nou heeft men het wel eens over efficiëntie enzo maar ik schrok gewoon van het niveau wat nu wordt aangeboden, echt absurd.

vander F | 23-09-11 | 22:25

Boeie, Bobbie heeft zijn p op deze manier mooi binnengeharkt, wetenschappelijke onderbouwingen zijn immers niet vereist. En hij kan dus de rest van het jaar besteden aan bier drinken. Op onze kosten. Proost jonguh!

ambsterdammetje | 23-09-11 | 22:24

@Sodeju! | 23-09-11 | 22:22
Graag gedaan, jongen!
*een glimlach van een kind neuriet*

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:24

"Sjonnielistiek", was die al gevallen?

Jackanders | 23-09-11 | 22:23

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:12 | + 1 -
Toch moet ik u wel bedanken voor het opzoeken ;)

Sodeju! | 23-09-11 | 22:22

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:15 | + 0 -
Uw talent duiden, sorry. Dan had ik wel een HBO vrijetijdsmanagement gedaan, ohnee toch niet.
Ik denk dat uw talent ligt in de sluitspier-sporten.
Iets met weight lifting ofzo, verder dan dat gaat mijn glazen bol niet. Zit godzijdank een filter op(op advies van joris).

Halare | 23-09-11 | 22:21

En de grootte booze Wolf? Vind u dat zijn privacy geschonden mag worden? Zo ja, hoe verklaard u dat dan ten opzichte van de positie van Roodkapje?
*iets over infantiele droplul mompelt*

Hijo del Sol | 23-09-11 | 22:20

@gentle giant | 23-09-11 | 21:51,
heb je met die one-issue kranten van tegenwoordig,
zo gezien heb je in dit land genoeg aan 1 krant,
de Geert Bode.
En 2 partijen, PVV en De-Oppositie

Politiek en journalistiek zijn dood en overleden in dit land.
Het volk is Geert allang te boven en weet hem naar, werkelijke, waarde te schatten, er zijn belangrijker zaken om je mee bezig te houden, dat weet tante Truus om de hoek zelfs.
Iets wat in Den Haag nog niet is doorgedrongen,
diep triest.

vander F | 23-09-11 | 22:18

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:15

LOL

pius | 23-09-11 | 22:18

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:14 | + 0

Sorry man, ik zweer je het op mijn ziel, je krijgt die 5,6 miljard echt van me terug jan kees, met extra veel rente!
*alvast winst in de cijfers gaat weg moffelen gaat*

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 22:18

Ligt het aan mij, of zijn die vragen van Bob over de pedofilie indringender gesteld dan de vragen over het lekken en Griekenland.
Zou Bob dit onbewust hebben gedaan ?

deraderendraaien | 23-09-11 | 22:16

Niveau 2e klas MAVO 1982.

mothersfinest | 23-09-11 | 22:16

Laat Joris eens wat vaker dingetjes tikken hier, fleurt de boel nog wat extra op LOL!

Reykjavik | 23-09-11 | 22:16

@Halare | 23-09-11 | 22:14 | + 0 -
Kunt u mijn talent duiden?

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:15

@pius | 23-09-11 | 22:13
Dat denk ik niet. Gewoon een 17-jarige. Toch? Ik wilde behulpzaam zijn. Dus heb ik maar niet gezegd dat je tussen 18 en 21 wel 6 keer van vriendin verandert.

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:15

Het HBO is op zich al fout, alle aandacht daarvoor impliciet dus ook!

Anus Anussen | 23-09-11 | 22:15

vander F | 23-09-11 | 22:07 | + 0 -

Aha, dus meneer van der F kon al op een leeftijd van 12 al het niveau halen van een lokale krant, chapeau. U moet vast een iq hebben, MINSTENS zo hoog als die van Einstein.
Maar dat geheel terzijde. Het ging mij, net zoals GS, om de kwaliteit van de opleiding. Interviewen kun je deels leren, schrijven ook. Maar je moet er ook talent voor hebben. Daar kom je achter TIJDENS een opleiding. Heb je dat niet, kom je niet verder dan het eerste jaar. Lukt je dat wel, *vul comment in over opleiding dat eindigt met zuigt*. Joe get the punt.

Maar dat een docent/begeleider en misschien een aantal klasgenoten dit een goed idee vond(om GS een vragenlijst te sturen), is wel ontzettend naïef en *vul hier zelf iets in*

Halare | 23-09-11 | 22:14

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 22:05 | + 0 -
Bent u die Baron die steeds zoveel geld van mij wil lenen?

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:14

Hahahahahahamuhahahehehehe mooi

Nixxor | 23-09-11 | 22:14

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:12

Ik geloof dat je met een adept van de nivellering van het onderwijs aan het argumenteren bent.

Of heb ik het mis?

pius | 23-09-11 | 22:13

@De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 22:10 | + 0 -|
Waarom linkt iederen mij met die Teun, ik heb geeneens een tuinpad, wel een oprijlaan uiteraard.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:12

@Sodeju! | 23-09-11 | 22:09
Dan duurt het nog een eeuwigheid voor je 21 bent, ja.

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:12

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:04
Maakt het wat uit, u bent al beschimmeld genoeg.
Heeft u Teun al in de reedt geneuqt, of hoe zit dat?
;)

Als je nog maar leeft morgen.

De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 22:10

@Ivoren Toren | 23-09-11 | 22:01, weer eens in een proefabonnement laten lullen, ik denk dat 70% van de artikelen over de APB over Geert gingen, diep triest.

gentle giant | 23-09-11 | 22:10

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:08 | + 0 -
Ik ben 18 zodra ik geslaagd ben.

Sodeju! | 23-09-11 | 22:09

Goed bezig bob

Vilounius | 23-09-11 | 22:09

Jij zegt dat als je een bachelor opleding minimaal wilt doen, dat je als Spanjaard een "bachillerato" moet hebben.

Maar als jij iets voor ogen hebt, het best is toch echt direct contact op te nemen met die instelling.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:09

Sodeju! | 23-09-11 | 21:55

Sodeju zeg.

pius | 23-09-11 | 22:09

AntiSoof | 23-09-11 | 22:01 | + 0 -
Ja. Maar maakt dat internet leuker?

Sodeju! | 23-09-11 | 22:08

@Sodeju! | 23-09-11 | 22:05
Vanaf 21 jaar kan je in NL met havo naar de universiteit. Doe es googlen op colloquium doctum.
www.google.nl/webhp?hl=nl&tab=nw#s...

Lewis Lewinsky | 23-09-11 | 22:08

wahahahaha............

Dit is gewoon een schoolkrant interview van basischool RKBS De Triangel, groep 8

MEUK!!!

Sjakkie van de Hoek | 23-09-11 | 22:08

@Halare | 23-09-11 | 21:44 ,
allejezus man, dit is schoolkrant niveautje brugklas of hoe heet dat tegenwoordig,
dit niveau hoor je al op de basisschool te hebben bereikt.

vander F | 23-09-11 | 22:07

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:02 | + 0

Soms dwingt de natuur je nu eenmaal om je aan te passen aan je nieuwe omgeving, een andere taal is onder druk snel geleerd! Een beetje boer praat zelfs abn tegenwoordig.

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 22:05

Het niveau van de vragen is even hoog als het humor gehalte van de antwoorden.

Sorry hoor, maar ik zie geen enkele reden om je hier als redactie/Joris superieur over te voelen.

Het is vooral heul errug s_a_a_i!

jump-to-it | 23-09-11 | 22:05

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:00 | + 0 -
Ik zal u niets persoonlijks vragen uiteraard. Ik zou graag enkel willen weten of ik direct na de Havo al de Spaanse uni op kan of dat ik, net als hier, eerst een propedeuse moet hebben. Mijn vriendin kent enkel nog het Spaanse scholingssysteem, uw vriendin woont in Nederland.

Sodeju! | 23-09-11 | 22:05

@ AssupFacedown | 23-09-11 | 22:02
Inderdaad. Zou een goeie zijn voor PowNed.

Ivoren Toren | 23-09-11 | 22:04

@Q-Cumber | 23-09-11 | 21:44 | + 0 -
Verklaar u nader.
Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:50 | + -2 -

Ik vind het zo mooi dat zoiets -2 kan opleveren. Gewoon een neutrale vraag.
Ik vind het zo mooi.

Mijn econometrist heb ik eens hard aan het werk gezet om het patroon te duiden.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:04

lekker tendentieus die vragen

AssupFacedown | 23-09-11 | 22:02

Spelfauts in een topic over sgolieren Journalistiek. Oeps.

"Maar als Joris von Loghausen er eentje op de deurmat van zijn schimmige techkelder vind"

Wut?

Parsons | 23-09-11 | 22:02

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:59 | + 0 -
Grappig, in mijn wilde jaren had ik veel seks, met condoom, in verschillende landen.

Opeens knapte de condooms, wat blijkt? Condoommaten zijn blijkbaar verschillend per land, small is niet overal small.

Ik kan nu wel in 25 talen de morningafterpil bestellen.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:02

@ gentle giant | 23-09-11 | 21:51
Ik heb mijn abonnement op die krant een jaar geleden opgezegd. Ik kon er niet meer tegen.

Ivoren Toren | 23-09-11 | 22:01

Ik zou zelfs tegen iemand zoals jij, die m.i. (schijnbaar) alles al denkt te weten, zeggen dat je misschien ongelijk zou kunnen hebben, wanneer ik dat eventueel zou denken te vinden.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:55
Klinkt bovenstaande niet beter?

AntiSoof | 23-09-11 | 22:01

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:58 | + 0 -
Het is niet dramtisch, maar ik ben niet zo bekend met het hoe en wat qua contact via internet

Mijn onschuldigheid komt voort uit onwetendheid.

Stel je vragen, directe persoonlijke vragen pareer ik.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 22:00

AntiSoof | 23-09-11 | 21:51 | + 0

Als iedereen een hbo papier krijgt verhoog je ook landelijke statistieken over het opleidings niveau van je beroeps bevolking, sta je al heel snel in de mondiale top 10 van lijst 'opleidingsniveau'. Hoog ogeleid = euroos = meer geld besteden voor groei economie. En da's hard nodig, iemand moet de onrendabels onderbouwen.

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:59

De media is een hele brede noemer, hij benoemd het alsof het één alwetend systeem is

troctolite | 23-09-11 | 21:59

@AntiSoof | 23-09-11 | 21:57 | + 0 -
Ha ja, maar wetende dat ook ik pilsch drink, vergeef het mij

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:58

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:54 | + 0 -
? Wat u nu zegt klinkt wel heel dramatisch, ik had gewoon een vraag of 2 aan u. Ik dacht ze te kunnen stellen, maar het hoeft niet.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:58

@Q-Cumber | 23-09-11 | 21:56 | + 0 -
30 seconden
voor elk miljard 1

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:58

Bilderberg-conferentie bracht toch wel een glimlach op mn lippen. Leuke. Jammer dat die sgolier geen flauw idee heeft wat het inhoudt, en ook niet gezegend is met de aandrang om het te gaan opzoeken.

En, oh ja, Bob? Ga. Eensch. Deaud.

Markies de Schade | 23-09-11 | 21:57

@Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:54
niet niet?

AntiSoof | 23-09-11 | 21:57

@ Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:50

Mag ik vragen hoe lang de daad heeft geduurd?

Q-Cumber | 23-09-11 | 21:56

@mezelf
*zelfs

Sodeju! | 23-09-11 | 21:56

pius | 23-09-11 | 21:35 | + 1 -
Ik zou zelf tegen iemand als jou, die schijbaar alles al weet, zelfs zeggen dat je ongelijk hebt.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:55

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:33 | + 0 -
Waarom wil je al langer contact met mij?

Ik denk uiteindelijk niet dat de redactie niet ons verder zal helpen. Graag een andere oplossing.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:54

afstuderen op een email aan een webplok ...
*zucht*

Korreltje Zout | 23-09-11 | 21:52

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:31
Ik geef je gelijk. De journalistiek is eerder een ambacht, naast een roeping. Een soort voorspeller, een druïde of een Profeet (ha ha)! En de besten belanden altijd onderin de put. (Is wel wat Bijbels, maar moet kunnen).
En ook waar. Het H.B.O. is geïnfiltreerd door geldmannetjes die de studenten dom en hun zakken gevuld houden.

AntiSoof | 23-09-11 | 21:51

Hedenmorgen Trouw gelezen op de pot, het ging alleen maar over Geert, de toon van het debat, excellentie, vroeger, onbeschoft, enz.
Als ik Sylvain was, zou ik daar wieberen.

gentle giant | 23-09-11 | 21:51

Bob moet ook gewoon verdomd blij zijn met een antwoord van serverhok-god en über-mod Joris. Wij simpele stervelingen krijgen normaliter een of ander lauw antwoord van die lamzak van een GU..

*wegduikt*

SODEP | 23-09-11 | 21:50

@Q-Cumber | 23-09-11 | 21:44 | + 0 -
Verklaar u nader.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:50

Symmachus | 23-09-11 | 21:36 | + 0 -
Danku! Ik kan echter pas kiezen wanneer ik weet waar mijn vriendin haar journalistiek (toch weer on topic) gaat doen. En qua bijbaan... tja, goed zoeken helpt ook heb ik gehoord van lotgenoten.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:46

@ Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:05
Ik ga nu op mijn vrouw liggen, salut.

& Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:26
Blabla..

Ze had niet zoveel zin?

Q-Cumber | 23-09-11 | 21:44

Confusing.

Geemp | 23-09-11 | 21:44

@seven | 23-09-11 | 21:37, onderzoekjournalistiek is 1 ding, een goed verhaal kunnen schrijven is weer een ander ding, wie dat kan combineren heeft goud in handen.
Dan zien we niet zo vaak.

gentle giant | 23-09-11 | 21:44

Tjah, want de GS-redactieleden konden allemaal meteen na vier weken(ik neem aan dat dit een eerstejaars student is vol naïviteit) volledig vautloos interviewen, schrijven en de journalist uithangen...

Waar ik meer van schrik is dat dit goedgekeurd is door één van de docenten van de opleiding. Als een nieuwe student doodleuk met GS contact op gaat nemen voor een interview, dan lijkt mij het gebruikelijk dat deze even contact opneemt met de desbetreffende begeleider. Die zal dit moeten hebben aangehoord en hebben gezegd: puik plan, ik zeg doen! Want GS is altijd zo vriendelijk voor HBO-studenten!
*facepalm*

Halare | 23-09-11 | 21:44

Symmachus | 23-09-11 | 21:39 | + 0

Met een beetje geluk hbo-salarissen genereren om hun dure studenten lening afbetalen. Een hbo 'kunst' zal ongetwijfeld meer opleveren dan een echte vakopleiding bijv. mbo 'oude' stijl.

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:43

O het schooltje voor de journalistiek aan de Professor Gimbrerelaan in Tilburg?

strikdewepstroper01 | 23-09-11 | 21:43

Mag ik even grinniken?

Jens Jeremies | 23-09-11 | 21:42

De onnozelheid van veel van deze vragen doet mij vermoeden dat we hier niet te maken hebben met de aankomende nederlandse Bernstein & Woodward. (En voor alle studenten aan de hogeschool voor de journalistiek, zoek die namen maar even op in wikipedia.)

Marcus Porcius Cato | 23-09-11 | 21:42

Ach ja, Joris was ook eens zo.. een leerproces noemen ze dit. Maar Geenstijl is slim en de rest is dom.

xzaz2 | 23-09-11 | 21:42

MCSE
Zooooooooo jaren 90.

Kilsdonk | 23-09-11 | 21:40

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:38
Ahh, zo bedoel je het. Ik vind dat het HBO sowieso aan herziening toe is. Hoe kun je in godesnaam HEAO of HTS Natuurkunde onder een noemer scharen met Indische taal en dans?

Symmachus | 23-09-11 | 21:39

AntiSoof | 23-09-11 | 21:33 | + 0 -
Ja godver, weet je toch nog aardig te zijn in je tegenreactie. Ik kan dan ook geen onaardige reacties meer tegen u geven. Bedankt

Sodeju! | 23-09-11 | 21:38

Symmachus | 23-09-11 | 21:24 | + 0

Je zou het haast denken, er zitten gelukkig wel pareltjes tussen hoor, dat mag gezegd worden. Maar velen zijn te licht geschoold om het hbo te mogen noemen.

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:38

Met al die vele studenten journalistiek op al die, in de jacht op onderwijssubsidies, uit grond getrokken hbo opleidingen begin ik mij wel af te vragen hoe ze ooit denken nog een broodwinning te kunnen verdienen. Zoveel media is er niet en met al die duizenden weblog hobbyisten online is het vechten om de kruimels.

seven | 23-09-11 | 21:37

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:35
Aanvaard. En succes met kiezen! Extragratis tips nog: het weer is beter, maar een bijbaantje kun je vergeten in Spanje.

Symmachus | 23-09-11 | 21:36

Sodeju! | 23-09-11 | 21:30

Antisoof heeft de Gs-taal mede ontwikkeld. Jij zou toch nog tegen Cruyff zeggen dat je voetbal met een bal moet spelen.

Is het niet Bob?

pius | 23-09-11 | 21:35

Symmachus | 23-09-11 | 21:31 | + 0 -
Nee 'van hen' excuseer mijn fouten in mijn groei.. lol

Sodeju! | 23-09-11 | 21:35

MCSE? Ga dan lekker lame-ass windows netwerkjes beheren.

De Atheïst | 23-09-11 | 21:34

Mooi die vragen over Griekenland ontweken Joris. Op de volgende conventie wacht er misschien toch die lang verwachte promotie tot groot-admiraal derde orde.

SODEP | 23-09-11 | 21:34

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:31
Een vak leren is juist waar het HBO voor is ("Beroepsonderwijs" enzo).


Symmachus | 23-09-11 | 21:34

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:29 | + 0 -
Ok, ik zal de redactie mijn e-mail adres door laten sturen. Ik hoopte eigenlijk al een tijdje op contact met u.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:33

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:30
Tuurlijk. En jij zult de weg hopelijk vinden. Maar weet, zelfs de langste weg begint met de eerste stap. Maar weet ook; vele zijwegen zijn er. Die misleiden de jonge geest.

AntiSoof | 23-09-11 | 21:33

Wat een rare vogel die Bob, het word nog wat!

MeltingPotOfAlcohol. | 23-09-11 | 21:32

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:29
"Van hun"? Seriously?

Maar om wat semi-objectieve info te verstrekken, deze lijst gebruiken de universiteiten zelf:
www.arwu.org/ARWU2010.jsp

Symmachus | 23-09-11 | 21:31

Symmachus | 23-09-11 | 21:24 | + 0

Journalistiek is een vak, zou geen hbo richting moeten zijn. En wat het onderwijs tegenwoordig er uit poep, met diploma en al, is van twijfelachtig niveau. Hetzelfde natuurlijk op technische richtingen.

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:31

gentle giant | 23-09-11 | 21:29
Jij ook, tussen de regels in dan.

seven | 23-09-11 | 21:30

AntiSoof | 23-09-11 | 21:27 | + 0 -
Mooi, ik ben nog jong dus dat komt zeker wel goed. U klinkt echter als een ouwe lul die mijn GS taal (halon etc.) absoluut niet kan waarderen.

Pssst: www.Joop.nl

Sodeju! | 23-09-11 | 21:30

Bob, vragen stellen aan GS over Journalistiek,Privacy,pedofielen en Griekenland.
Current affairs, daar houden de reaguurders niet van kom liever met het nieuws van morgen, we need brekend nieuws.

Steve1234 | 23-09-11 | 21:30

Is Bob een schuilnaam voor de meisjes van halal? Puike interviewtechniek heur.

stuyterkuycken | 23-09-11 | 21:30

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:29 | + 0 -
Hmm, vraag de redactie of je mij kan mailen, dan wil ik je best verder helpen.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:29

Hij krijgt tenminste nog antwoord.

gentle giant | 23-09-11 | 21:29

"If you want to do masters you need to have bachelor"

Voor dit antwoord ga ik haars flink anaal vernederen.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:29

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:26 | + 0 -
Velen malen dank, ik lig hier echt in strijd mee. In NL zegt men dat hun scholing beter is, en in Spanje zegt men dat die van hun uiteraard weer beter is... En ook ik zou graag bij mn vriendin willen zijn.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:29

@Joris
Klopt uiteraard. Maar als ik terugdenk aan mijn eerste stukjes voor mijn studie Geschiedenis krommen de tenen ook. Ben eigenlijk bijna blij dat die PC uit mn auto gejat is. Out of sight...

Symmachus | 23-09-11 | 21:27

Veel van de beste journalisten hebben nooit een dergelijke opleiding gevolgd. Je kan schrijven, of je kan het niet.

De Dansende Kater ® | 23-09-11 | 21:27

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:23
Nou, als jij mij nú al begrijpt, dan heb jij misschien helemaal geen verdere opleiding nodig, behalve een goede cursus Nederlands en lopend schrijven.

AntiSoof | 23-09-11 | 21:27

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:23 | + 0 -
Inhoudelijk ik vraag het even mijn vriendin, zij is Spaanse tegelzetster.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:26

Welke idioot vraagt er dan ook GS om antwoorden. Dat is vragen om problemen.

Muntstuk | 23-09-11 | 21:26

@Sodeju! | 23-09-11 | 21:23 | + 0 -
Ik zeg niet dat het erg is.

Maar ze moeten niet zo hoog van de toren blazen.
Ik ben een simpele boer zonder echte opleiding. Ik waardeer het hogerop komen zeer zeker, maar 99% van de WO-ers en vooral de HBO-ers kunnen gewoon NIETS.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:26

@baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:19
Het probleem is wat groter dan dat je het zou kunt oplossen door er geld heen te smijten. Iets met postmodernisme en onderwijs, vermoed ik. Het feit dat iemand als Roos Vonk jarenlang een leerstoel heeft mogen bevuilen spreekt boekdelen.

Symmachus | 23-09-11 | 21:24

Bob heeft nog veel te leren. Zoveel suggestieve vragen stelt Rutger zelfs niet achterelkaar.

Datzegiktoch | 23-09-11 | 21:24

-weggejorist-

Sodeju! | 23-09-11 | 21:24

@mezelf
En met tegelzetter bedoel ik natuurlijk de tegels op GS en dumpert.. voordat ik kogels moet vangen.

Sodeju! | 23-09-11 | 21:24

Hoe durf je over domme sgolieren te schrijven als je zelf nog -dt faudten maakt! Schobbejakken!

shoarmastoofvlees | 23-09-11 | 21:23

AntiSoof | 23-09-11 | 21:17 | + 0 -
Voor wat jij zegt heb ik geen opleiding nodig... Maar hoezo is het HBO is zo erg dan? Ik moet na mijn havo HBO doen voordat ik universiteit in mag, tenzij de universiteit in Spanje mij direct toelaat. OT, weet iemand eigenlijk of ik voor de uni in Spanje ook een propedeuse moet halon? Kaas de Vries, jij fanatieke tegelzetter weet dat vast wel

Sodeju! | 23-09-11 | 21:23

Bob vroeg geen eens wat de lievelingskleur en of naam van Joris was.. Slecht hoor.

ROGL | 23-09-11 | 21:21

Ik vind het toch een beetje lullig. Val dan de debiele docent aan die zijn schaapjes met zo'n stomme opdracht op pad stuurt.

-edit: daar hebben we de mail niet van-

Symmachus | 23-09-11 | 21:21

Ik doe HBO-Journalistiek. Minkudo's graag.

knuffedol | 23-09-11 | 21:20

Nederland, het voorbeeld land van hoe je een de kennis van de komende generaties weg kan
bezuinigen.
*wil copy van joris zijn mcse certificaat, geloof er niks van*

baron von 8zilinder | 23-09-11 | 21:19

Viva, Libelle en ANWB-nieuwsreclamekrantje is ook journalistiek en het niveau lijkt wel te kloppen.

Heb wel een beetje een aggos-gevoel bij zijn antwoord. Lievv.

ROF | 23-09-11 | 21:19

Bob doet HBO Hoernalistiek, met zulleke gewiekste vragen.
Kom je heel ver jonguh ga toch schrijfen voor de Televaag me dunkt.

Steve1234 | 23-09-11 | 21:18

"HBO" en "journalistiek" aan elkaar verbinden. Tssss...

Tobus | 23-09-11 | 21:18

Beste student. Er is een school in Frankrijk waar de echte journalisten worden opgeleid. Daar leert men aan de leiband te lopen van de machtigen der aarde. Daar leert men te doen wat de baas van hen vraagt. Gewoon een verhaaltje breien om een nieuwsfeitje. En heb je nooit van masseren van de geest gehoord? Men brengt 'iets' wat zeer ernstige gevolgen voor de gewone man heeft. Men overdrijft dan heerlijk en stelt het dan later bij. Dan valt het allemaal wel weer mee en de gewone man heeft ook meteen het idee dat hij het allemaal toch wel wist. En hij vind zichzelf slim. Zo kan men ook manipuleren met feitjes. Dat leert men weer van de psycho, sociologen en filosofen benevens van de filologen. Ja ja, journalistiek is een vak hè?

AntiSoof | 23-09-11 | 21:17

''HBO opleiding''
Seriously...?

De Heilige Fappert | 23-09-11 | 21:16

@coke eiland | 23-09-11 | 21:14 | + 1 -
*trots is op opleiding Civiele Techniek en IPMA-C*

-=PyP=- | 23-09-11 | 21:16

Als je een echte kerel bent ga je langs bij de Geenstijl compound en vraagt om een afspraak met de hoofdredacteur, om vervolgens te zeggen: Je website is driewerf kudt, ik heb een beter plan, luister naar mij of ga ten onder.

-=PyP=- | 23-09-11 | 21:15

Journalistiek in Nederland is ook de slechtste opleiding van de wereld.

Dat kan je beter in België doen.

soepmetballenjongen | 23-09-11 | 21:14

Mooi man! Nederland gaat de wereld helemaal kapot concurreren met al die hoogopgeleiden die studies als rechten, psychologie, vrijetijdsmanagement, geschiedenis, bestuurskunde, politicologie of journalistiek gedaan hebben.

coke eiland | 23-09-11 | 21:14

Wat hebben pedofilie, Griekenland en media integriteit met elkaar te maken?

verhaard | 23-09-11 | 21:13

ik wil ook MCSE certificaten! gelukkig heb ik al een zwemdiploma maar geen HBO sertifikaat

BozeKater | 23-09-11 | 21:13

Bob gaat een glorieuze toekomst bij de publieke omroep tegemoet. Toof hangt al aan de lijn.

harry pikkel | 23-09-11 | 21:13

Krijgen we ook te lezen welk cijfer hij ontvangt (en wat voor een juweeltje zijn werkstuk wordt)?

verhaard | 23-09-11 | 21:12

Haha, Joris heeft M$ certificaten.

draadomroep | 23-09-11 | 21:12

HBO, wat had je anders verwacht?

verhaard | 23-09-11 | 21:11

Hij kan altijd nog de Bob worden.

Haarkopje | 23-09-11 | 21:10

wat een ontzettend belachelijk laag niveau van interviewen zeg...

Anitaaa | 23-09-11 | 21:09

Hahaha.. "hier kan ik wel wat mee"

OpperGek | 23-09-11 | 21:09

Het niveau van die vragen is daadwerkelijk om te huilen. Heeft zo'n persoon dat zelf nou niet door?

Passant | 23-09-11 | 21:07

Jaja, druk leven daar.

Kingeef1975 | 23-09-11 | 21:05

Tja dat het HBO niet zoveel voorstelde wisten we allemaal wel, maar ik heb medelijden met de jongen.

Speciaal voor hem heb ik wat extra geld van "Cayman" gehaald opdat ik nog meer belastinggeld betaal, zodat deze jongen een gesubsudieerde baan krijgt.

Met andere woorden jullie kunnen niets en moet eens de rijken in Nederland leren waarderen. Zij creeeren waarde ne banen, zodat jullie allemaal voor de 3de keer dit jaar kunnen gaan skieen.

Ik ga nu op mijn vrouw liggen, salut.

Kaas de Vies | 23-09-11 | 21:05

Hier had je meer mee kunnen doen..

Sanderj5 | 23-09-11 | 21:04

Och, wat enig weer! HBOerts pesten, altijd leuk. Regel 36 Art. 7h. lid 9 van de Bilderbergconferentie...

Not bad.

Pisvlucht-Airlines | 23-09-11 | 21:04

Hey Bob,
Onder welke met stront besmeurde steen heb jij de afgelopen 150 jaar gezeten?

Boris Poepnagel | 23-09-11 | 21:04

liev van Joris

Matszs | 23-09-11 | 21:03

Su-per grappig.

Knäckebrödert | 23-09-11 | 21:02

Nou tof voor Bob, of stiekum ook toffe reclame voor GS?

Sodeju! | 23-09-11 | 21:02

Egghead.

Kletskop | 23-09-11 | 21:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken