Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rob Riemen: 'Martin Bosma is een echte fascist'

bosmafittie.jpg Oh joy: FITTIE! In de linker hoek hebben we Rob Riemen, bekend van Lowlands, authentiek linkse winst- succes- en PVV-hater, tevens professioneel "PVV is fascisme!!1!1!!" roeper. In de rechterhoek: Martin Bosma, PVV-spindoctor en een soort omgekeerde Rob Riemen als het op het schrijven van ideologische boekjes aankomt. Onlangs kwam Bosma vanuit het niets met een snoeiharde rechtse door te constateren dat Rob Riemen een wetenschappelijk prutser is (goh...) die niet weet wat "citeren" is. "Riemen is een vuile citaatzaaier", aldus Bosma. Dit laat Riemen dus niet op zich zitten en vanuit een linkse verdediging reageert Riemen nu als volgt (*) op de aanval uit de rechterhoek: "De citaten kloppen wel. In mijn boek vat ik inderdaad 20 pagina’s van Ter Braak samen om tot een adequaat essay te komen. Ik heb nooit geclaimd dat mijn boek wetenschappelijk is – het is een essay. Martin Bosma is een echte fascist, dit is pure rancune, dit zijn leugens. Bovendien is het projectie omdat Bosma zelf regelmatig beschuldigd is van fout citeren." Kadeng! Pats! Nét niet onder de gordel, Riemen gaat duidelijk voor de frontale Pyrrusoverwinning. Benieuwd hoe Bosma dit gaat pareren. Aanvallen als verdediging raden wij Bosma aan, en een knoepert van een Bep van Klaveren onder de kaak. Goed, iedereen klaar voor de derde ronde? Helpers weg? *Ding ding ding* FIGHT! U kunt nu inzetten.

Reaguursels

Inloggen

Wel een beetje een driftige reactie van die Rob. Komt amateuristisch en dom over.

willes | 15-09-11 | 16:58

Onderbuik | 15-09-11 | 14:15 |
De dreadlocks met driepotige honden noem ik nou niet echt een vertegenwoordiging voor de Socialisten en Sociaal-Democraten. Ze zeggen wel dat ze het zijn, maar hardwerkende roode fabriekscharbeiders zijn het zeker niet. Het grappigste is nog dat door geweld te plegen, Antifa zelf redelijk fascistisch bezig is (met geweld je mening opdringen aan anderen). Maar ga dan niet zeggen dat de PvdA ten tijde van Willem Drees een blowende bende krakerts was.

willes | 15-09-11 | 16:56

Vermoeiend hoor. Zouden Rob en Martin ook s'nachts dromen over de clash tussen rechts en links. Uiteindelijk zijn we allemaal naakte apen stelletje rukkers.

Datzegiktoch | 15-09-11 | 16:52

Ik snap al die opgewondenheid niet: de geschiedenis kent ideeen en systemen, daar hebben we een naam aan gegeven: Liberaal, Socialisme, Fascisme enzovoort. Dat zijn simpele criteria. Pas je die toe op de PVV en Bosma, ja dan is dat simpelweg de definitie van wat we vroeger ooit Fascisme hebben genoemd. Zoals een Christen een Christen is, gelovers van de Islam moslims worden genoemd zo zijn de opvattingen van Bosma en de PVV Fascistisch. Simpel objectief volgens definities te bepalen.
Ik zou me niet zo druk maken over dat label. Meer over het feit dat Fascisme blijkbaar weer in de Nederlandse politiek kan, dat lijkt me een groter probleem.

Wa Veghel | 15-09-11 | 15:59

@Inguz | 15-09-11 | 11:24
Je verhaal klopt op een aantal punten niet:
Geweld komt vaak uit de linkse koker: rara, afa(de zgn anti-fascisten LOL ) Volkert van de Graaf, krakresbeweging enz..
Ook het tekort aan arbeidskrachten klopt voor een groot deel niet, het was meer dat niemand van de werkloze nederlanders dit werk wilde doen, met dank aan de pvda die hier niet steviger tegen de werklozen wilde optreden.
Bovendien zijn het tegenwoordig dezelfde socialisten/sociaal democraten die de intolerante islam geen strobreed in de weg leggen waardoor we als maatschappij áchteruit gaan.

Onderbuik | 15-09-11 | 14:15

Wat had die Bosma ook weer geroepen ? "Onze manier van denken dient vernaderd te worden"

Qed

Charles Swietert | 15-09-11 | 13:22

@Ahasveros | 15-09-11 | 09:33
"Links" (lekker over 1 kam maar je bedoeld daar vast de Socialisten en de Sociaal-Democraten mee) zijn tegen elke vorm van extremisme zoals Communisten, Neo-Nazi's, de PVV, haat- Joden/Moslims/Christenen. Maar, en veel belangrijker, zijn Socialisten en Sociaal-Democraten voor een eerlijkere verdeling van welvaart, voor gelijke kansen voor kinderen ondanks welke afkomst dan ook en voor bescherming van de zwakkeren tegen armoe en uitbuiting. Dankzij de Socialisten en de Sociaal-Democraten beschikt Nederland ondermeer over een uitgebreide wetgeving wat betreft arbeidsrecht, gezondheidszorg, oudedag voorzieningen en sociale zekerheid. Dit geeft rust in alle lagen van de maatschappij. Wat er niet goed is gegaan is de integratie van vele niet-westerse alochtonen. Maar daarbij moet je in ieder geval niet vergeten dat Nederland sinds begin jaren '60 een chronisch tekort aan arbeidskrachten heeft gehad (met pieken en dalen) om de groei van onze economie mogenlijk te houden. (meer handen = meer productie/uitbreiding = poen) Daarom hoor je ondermeer de VVD hier zo weinig over zeggen in vergelijking met de PVV omdat hun achterban daar knap rijk van geworden is.... Wordt eens wakker...

Inguz | 15-09-11 | 11:24

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.. Laat ze allebei het schompes krijgen.

Coyote | 15-09-11 | 11:24

Jij-bakken. Dat is wat die linkse leipen goed kunnen.

mental K | 15-09-11 | 11:15

@Ahasveros | 15-09-11 | 10:29
Dat klopt, maar is er enig verschil met het ombrengen van Joden en het gelijktijdig roepen van Heil Hitler?

Hölzenbein | 15-09-11 | 10:56

sjaakdeslinksesul | 15-09-11 | 09:19 | + 0 -
Theo van Gogh? Pim Fortuyn?

zeefert | 15-09-11 | 10:43

@Hölzenbein | 15-09-11 | 09:45 |
Uiteraard hebben ook het Jodendom en het Christendom duistere kanten, zal dit als praktiserend Jood NIET ontkennen, echter:
-
Geen Jood of christen heeft zichzelf ooit opgeblazen in een openbare gelegenheid na het schreeuwen van 'God is groot!'

Ahasveros | 15-09-11 | 10:29

Riemen is in de war met Martin Bormann. Dat is een echte fascist.
Maaiveld | 15-09-11 | 09:58
Nee, dat was een nationaal-socialist. (appels en peren, allebei fruit)
Fascisme≠ racistisch, en bestond voor het volk, met één verkiesbare leider. nationaal-socialisme= wel racistisch, en het volk diende de staat en de leider.
Wel even wakker blijven, of is u na 1980 geboren en opgeleid door bayboomerts met geitenwollensokken wereldbeeld?

mothersfinest | 15-09-11 | 10:26

Martin Bosma is een echte fascist

is smaad wel of niet?

poli | 15-09-11 | 10:14

Riemen is in de war met Martin Bormann. Dat is een echte fascist.

Maaiveld | 15-09-11 | 09:58

@Ahasveros | 15-09-11 | 09:33
Volgens mij is het juist andersom. Want islamofoben zien nooit de kwalijke kanten van de joden en de christenen of van wie dan ook, en dát is pas enigszins fascistisch.

Hölzenbein | 15-09-11 | 09:45

@EUgenio | 15-09-11 | 07:57 |
Het rare van links is dat ze wel aandacht hebben voor de kwalijke kanten van het jodendom en christendom. maar niet van de islam.
Dit maakt links xenofobisch en daarmee enigszins fascistisch

Ahasveros | 15-09-11 | 09:33

Bosma wint van die linkse wetenschappelijke prutsers.Get them tiger.

bosbaan | 15-09-11 | 09:28

Bosma is Ali en Riemen bij (heel heel heel) lange na geen Frasier, dat is geen match, maar een inmaakpartij.

Hanz Ziezo | 15-09-11 | 09:27

En? Zijn we er al uit? Is Beavis Bosma (mooie pica) nou een bruinwerkende fascist of niet?

Hölzenbein | 15-09-11 | 09:22

Weet je wie ook altijd zo hysterisch reageerde als hij werd aangevallen?

sjaakdeslinksesul | 15-09-11 | 09:19

Zelden paste de platitude: 'wat je zegt ben je zelf' zo voortreffelijk op deze uitspraak.

dubbert | 15-09-11 | 09:04

Vraag me af of Riemen "Il manifesto dei fasci di combattimento" wel eens gelezen heeft.
De standpunten die daar in staan komen vaker overeen met zijn voorkeuren dan hij denkt.
bijv. een minimumloon, stemrecht (sic!) voor iedereen, uitkeringen voor invaliden, belasting naar inkomen, 8 urige werkdag, vakantierecht, en nog veel meer zeer progressieve zaken waar de ware tirannen, de z.g.n. centrumrechtse partijen, zoals de "recht van de sterkste/gemeenste partij VVD, en de technocratische CDA, of kryptofascistisch links nog wat van kan leren.
Vele leiders van grote natiën bewonderden deze destijds nieuwe eerlijk vorm van besturen.
In Italië wordt Mussolini nog steeds hoog geacht door velen, waaronder ikzelf, tot het moment dat hij verstrikt raakte in Hitlers netten, aan wie hij altijd een gruwelijke hekel had.
Citaat van Mussolini "stuur ze terug naar die clown in hun racistische gekkenhuis" over een bezoek van Duitse nsdap-ers in de late jaren 20.

mothersfinest | 15-09-11 | 08:40

@ EUgenio | 15-09-11 | 08:10
GOD heeft helegaar maar dan eauk helegaar niks met de islam te maken.
Je bedoelt het sinistere hersenspinsel allah.

Geheimrat Schultz | 15-09-11 | 08:35

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:24
Dat zal niet gebeuren. Om een bevolking in het gareel te houden moet je ze dom houden. Het is óf ideologische c.q. religieuze waanzin óf anarchie.

Bakito | 15-09-11 | 08:34

De citaten kloppen dus nog steeds niet. Riemen probeert daar mooi overheen te lullen - dat het niet wetenschappelijk is. Wel dat klopt - maar dan nog zijn de citaten niet van ter braak.

sk!llz | 15-09-11 | 08:33

Tot laters, Allen bedankt voor de leuke gedachten uitwisseling, nog een mooie dag, OUT!

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:33

Bakito | 15-09-11 | 08:21
Daar kan ik me voor een heel stuk in vinden.
We zouden eens met z'n allen de handen in eigen boezem moeten steken en er eens voor zorgen dat de eigen achterlijkheden achter wege blijven.
Ik zie die rommelpot als een foute ontwikkeling met foute doorontwikkelingen en foute gevolgen.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:24

@MasthaX | 15-09-11 | 08:17

Geloof zit ook op de één of andere manier wel in ons allen, net als ambitie of honger naar kennis. Alleen de één doet er iets mee en ontwikkelt het terwijl de ander er niet om maalt.

Niets menselijks is ons vreemd.

Reinaert | 15-09-11 | 08:24

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:07
Insgelijks...

Zolang we de middeleeuwse christelijke opvattingen op het gebied van anticonceptie, euthanasie en pedofilie niet expliciet bestrijden of het Palestijns-Israëlisch conflict oplossen, is het hypocriet om de pijlen op de islam te richten. Hoe verderfelijk die doctrine ook is....

Bakito | 15-09-11 | 08:21

MasthaX, ik zie in de islam vooral nadelen voor moslims maar niet voor westerlingen. De islam houdt de Arabische wereld achtergesteld. De problemen voor het Westen zijn eerder economische zaken (schulden) en klimaatverandering. Maar dat laatste geldt natuurlijk voor heel de wereld.

EUgenio | 15-09-11 | 08:19

Reinaert | 15-09-11 | 08:12
Dat is inderdaad jammer en volkomen zinloos.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:18

@Reinaert | 15-09-11 | 08:12

Zoals Dhr. Riemen ook zegt in zijn college; Fascisme zit in ons allen.

MasthaX | 15-09-11 | 08:17

EUgenio | 15-09-11 | 08:10
Daarom heb ik ook niets met dat gedachtengoed.
"Gij zult niet doden", maar wel als het uitkomt, dan mag je de opdracht geven om het anderen te laten doen.
Hoe kan iemand dat rechtvaardigen? De enige situatie waar dat in mijn optiek kan is als je dat gedwongen m doet om je eigen leven of andermans leven moet verdedigen en dan zie ik dat niet als een recht maar een plicht.
Maar denken een hoop lieden ( pascifisten) anders over en dat is prima.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:15

@EUgenio | 15-09-11 | 08:10 | + 0 -

Goedzo, je ziet toch wel het degelijke verschil. Ik keur zelf heel die onzin af, maar zie in de Islam eerder een gevaar dan in het Jodendom/Christendom.

MasthaX | 15-09-11 | 08:13

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:51

Ach ja, de jaren '70 hè. Toen de geytenwollen sokken nog van echte geytenwol gemaakt werden en de linksmenschen nog écht links in plaats van zakkenvullers.

Ik ken het ook wel ergens van, maar dan in de jaren '80: m'n hele faculteit ging demonstreren tegen neutronenbommen doch Reintje bleef thuis, dat heeft me een jaar lang vernietigende blikken opgeleverd. Plus een hoop zinloze discussie, ook dat nog.

Intolerantie is van alle tijden. En da's best jammer.

Reinaert | 15-09-11 | 08:12

Sjeng de helle, denk aan de christen George Bush die illegaal Irak aanviel (een paar honderdduizend doden, 4 miljoen vluchtelingen) en denk aan het agressieve Israel. Maar denk vooral aan de vele eeuwen dat Europa gebukt ging onder het christendom.

Natuurlijk zijn er verschillen: de islam is gericht op onderwerping aan God, terwijl het christendom zich meer richt op de verlichte Jezus. Maar in beide religies is homoseksualteit taboe en zijn ongelovigen fout.

EUgenio | 15-09-11 | 08:10

@Bakito | 15-09-11 | 07:43

Foxist and proud of it! *Kwispel!*

Reinaert | 15-09-11 | 08:09

EUgenio | 15-09-11 | 07:57 | + 0 -
Ja maar dat geldt ook voor linksch. Die doen al jaren niets anders dan het christen- en jodendom bashen. Ze zijn dus allebei een beetje fascistisch.

zeefert | 15-09-11 | 08:08

Bakito | 15-09-11 | 08:03
Mogge,
dat zult U niet van mij horen, omdat ik met het gedachtengoed van die mensen niets heb en me er ook niet associeer.
Ik ervaar dat NATO gedonder in Afhanistan en Lybië ook als hypocriet. Zeker gezien de recente stroom aan informatie die recentelijk naar buiten is gekomen.
Ik kan me echter niet eenzijdig blind opstellen.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:07

@EUgenio | 15-09-11 | 07:57 | + 0 -

Zoek eerst even de betekenis van xenofobie op voordat je met dure woorden gaat strooien. Tevens zijn het Christendom en het Jodendom niet uit op werelddominatie, dat is zo'n beetje het grootste verschil. Christenen en Joden terroriseren niet. Dus over xenofobie is zeker geen sprake.

MasthaX | 15-09-11 | 08:04

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:01
Kom Sjeng, je gaat ons toch niet vertellen dat de joden en christenen geen misdaden tegen de menselijkheid plegen hè....?

Bakito | 15-09-11 | 08:03

EUgenio | 15-09-11 | 07:57
Mogge,
hebben daar de fanatici dan ook het doel voor ogen om een wereldkalifaat te stichten?
Plegen die ook als fanatici aanslagen waar onschuldigen het leven bij laten?
Zijn onze inlichtingen diensten dan daarvan ook op de hoogte dat Nederlanders in het buitenland actief deelnemen aan aanslagen?

Sjeng de helle | 15-09-11 | 08:01

Het rare van de PVV is dat ze wel aandacht hebben voor de kwalijke kanten van de islam maar niet van het jodendom en christendom. Dit maakt de PVV xenofobisch en daarmee enigszins fascistisch. Dus Riemen heeft een punt.

EUgenio | 15-09-11 | 07:57

Reinaert | 15-09-11 | 07:41
Mogge Reinaert,
dat is er zo ingebracht.
Kan me nog een persoonlijke ervaring herinneren.
was destijds ,jaren 70, met een paar luitjes op weg naar de Koninklijke Bibliotheek om studiemateriaal uit te zoeken en had op het station de Telegraaf gekocht, een voor mij wild vreemde passant keek naar die krant en noemde mij Fascist.
Een van mijn studie genoten zei:"ja dat krijg je heh, je hebt de verkeerde krant bij je". Ik heb beide stomverbaasd aangekeken en gevraagd of ze nog goed spoorden, en hun verzocht om eens te proberen die krant bij me weg te halen. Ik zag dit als een absurditeit. Bovendien was het stom toeval dat ik deze krant had gekocht omdat ik toen de voorkeur gaf aan het destijdse NRC en die was uitverkocht, maar die opmerkingen ervoer als een flagrante inbreuk op mijn, of iemand anders, keuzevrijheid.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:51

Ik ben het in zijn Lowlands lezing wel grotendeels met hem eens, maar de manier waarop hij spreekt, en hoe hij doet is geheel fascistisch, sterker nog, hij legt het uit wat fascisme is, hoe het onstaat en wat de de kenmerken zijn. Hoe hij daar Wilders loopt te veroordelen is precies hetzelfde zoals Geert over Moslims spreekt.

MasthaX | 15-09-11 | 07:50

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:46
Wat betreft die beeldvorming, de angst van Henk en Ingrid voor de islam is net zo aanwezig als de angst van anderen dat het fascisme uit WOII weer terugkeert.

Bakito | 15-09-11 | 07:49

@Bakito | 15-09-11 | 07:43
Van die beeldvorming hebben we het gisteren al over gehad. Dit is een andere discussie.

En fascisme is inderdaad niet eenduidig te definiëren. Maar als je zo veel socialistische punten in je programma hebt als de PVV (gekopieerd of niet) ben je in ieder geval geen fascist.

En nu moet ik er even uit.

Tot laters.

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:46

@Reinaert | 15-09-11 | 07:41
Foxist!

Bakito | 15-09-11 | 07:43

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:38
Haha, nu vind je een heldere definitie wel belangrijker dan beeldvorming...?

Fascisme is bovendien niet eenduidig te definiëren.

Bakito | 15-09-11 | 07:43

Iemand een faxist noemen is gewoon een Godwin-Light.

Die bedekte taal daar moeten met z'n allen toch echt vanaf.

Reinaert | 15-09-11 | 07:41

@Bakito | 15-09-11 | 07:33
Je moet toch eens goed opzoeken wat fascisme precies is.

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:38

@nu even niet | 15-09-11 | 07:25
Die Riemen heeft wel een gevarieerde dialoog stijl :)

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:37

Opvallend hoezeer de PVV met trivia in de aandacht wil blijven.

Einde van de Domheid | 15-09-11 | 07:35

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:27
Zekers. Het is geen geheim dat ze het programma van de SP hebben gekopieerd. De PVV legt echter een groot accent op de belastingbetalende werkende burger die het slachtoffer zou zijn van een scala aan zondebokken: moslims, socialisten, Grieken enzovoorts.


De associatie met fascisme ligt dan op de loer bij politieke tegenstanders.

Bakito | 15-09-11 | 07:33

liever een fascist dan een socialist!

zeefert | 15-09-11 | 07:32

nu even niet | 15-09-11 | 07:25
ROFLOL, geweldig.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:28

@Bakito | 15-09-11 | 07:24
Heel diplomatiek antwoord, dat wel.
Maar als je het partij programma van de PVV bekijkt zitten daar aardig wat linkse trekjes in.
Afgezien van het islam bashen is de PVV vooral links.
Nou, dan kunnen ze dus nooit fascistisch zijn.

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:27

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:22
Het blijft grappig om te zien en hoe draaien aan zaken gegeven worden, alleen zijn de gevolgen voor de Burger vaak kleaute.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:26

Riemen: Wilders is een fascist

Bosma: kom eens met echte argumenten

Riemen: Bosma is een fascist

Churchill: The fascists of the future will be called anti-fascists.

Riemen: Churchill is een Fascist

Orwell: It will be seen that, as used, the word ‘Fascism’ is almost entirely meaningless. In conversation, of course, it is used even more wildly than in print. I have heard it applied to farmers, shopkeepers, Social Credit, corporal punishment, fox-hunting, bull-fighting, the 1922 Committee, the 1941 Committee, Kipling, Gandhi, Chiang Kai-Shek, homosexuality, Priestley's broadcasts, Youth Hostels, astrology, women, dogs and I do not know what else.

Riemen: Orwell is een fascist

De man in de straat: Ik stem PVV

Riemen: Iedereen is een fascist

nu even niet | 15-09-11 | 07:25

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:19
Fascisme neemt inderdaad een aparte plaats in binnen het politieke spectrum. Voor het volk, maar niet voor al het volk.

Bosma legt de grens voor solidariteit bij Baarle-Nassau, Vaals en 's Heerenberg. Geheel willekeurig.

Bakito | 15-09-11 | 07:24

@Sjeng &effrieboddie

Fijne dag nog.

*out*

t.e. stikel | 15-09-11 | 07:23

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:13
Dat gekonkel in de kamer is gewoon een toneel spelletje.
Of zij iets in te brengen hebben in wat Duitsland en Frankrijk beslissen.

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:22

t.e. stikel | 15-09-11 | 07:18
Dit is weer een rake goeie!

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:20

@Bakito | 15-09-11 | 07:13
Nou, PvdA is links, VVD is rechts, dat bedoel ik.

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:19

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:10

Pantzerkreuser Potemkin; da's een goeie film, cinematografisch dan.
Beroemd zijn de scenes waar onschuldige burgers worden neergemaaid op de trappen bij Odessa.

En MIR in het communisme betekende toen net zo veel als vrede bij de islamist nu.
Het is slechts tijdelijk en als hij de kans ziet, grijpt hij de macht.

t.e. stikel | 15-09-11 | 07:18

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:08
Mocht gisterenavond de interviews( in Griekenland) op de respectievelijke journaals zien.
Dan was dat gekronkel in het Kamerdebat pas echtlachwekkend.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:13

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:10
Wat versta jij onder rechts dan?

Bakito | 15-09-11 | 07:13

t.e. stikel | 15-09-11 | 07:04
Vond het ook zo grappig dat de Soviets zich socialistisch noemdem. UDSSR Unie der Socialistische Soviet republieken.
Hun begrip Mir( vrede) had een totaal andere inhoud. MIR had volgens hun visie inhoud als het communisme overheerste.
Soviet betekend, als ik me nog goed herinner, meerderheid, terwijl ze een brute minderheid vormden toen ze de macht naar zich toetrokken, vooral het overtrokken propaganda verhaal over de Potemkin( was een pantserkruiser). ook hier hadden onze Nederlandse vrinden een paar blinde vlekken in de benadering. Zal wel aan de Hollanditis gelegen hebben.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:10

@Bakito | 15-09-11 | 07:05
Zou jij Bosma "rechts" willen noemen?

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:10

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:02
Het is dat de Grieken er nog net niet bij vallen.
Die zijn meer van het "egoïsme"

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:08

@Che_cuevara | 15-09-11 | 07:01
Bosma is dus gematigd fascistisch. Ook goed.

Bakito | 15-09-11 | 07:05

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:02

Ja, idd,

Club Med.

t.e. stikel | 15-09-11 | 07:04

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:01
Verdomme, alweer die knoflook landen.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 07:02

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:46
Klopt, Facisme is Italiaans, Spaans en Portugees.
Nationaal socialisme had minder corporatisme maar meer racisme.
En facisme is extreem nationalistisch.

De meesten weten dus niet waar ze het oer hebben, maar het klinkt aardig hé

Che_cuevara | 15-09-11 | 07:01

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:54
Oprecht compliment, heulemaal juiste weergave.
We mogen er dus van uit gaan dat het huidige gebruik van dit begrip een ander doel dient.
Het zou zo maar kunnen zijn dat het gebruikt wordt om het woord Socialist, uit Nationaal Socialist, te vermijden ivm met de geladenheid van de historische context.
Wat een toeval maar weer, niet dus.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:58

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:52

Zie mijn conclusie 06:54

Thx anyway.

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:55

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:48

Inmiddels weet ik wat ik zocht: het logo betekent gewoon "eendracht maakt macht".

The word derives from fasces, the Roman symbol of collectivism and power: a tied bundle of rods with a protruding ax.

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:54

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:49
Merci Te,
Overigens, de Italiaanse fascisten verwezen naar die pijlenbundels om net als de Romeinen hun eenheid te symboliseren.
Een pijl is gemakkelijk te breken een bundel(eenheid) niet.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:52

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:48

Permission granted.

:)

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:49

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:45
LOL,

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:49

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:41
Mogge te,
Mag ik naar mijn vorige comment verwijzen?

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:48

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:42
Mogge Che,
Het begrip fascist wordt al 40 jaar verkeerd weergegeven, fascisme was terug te leiden tot Musolini en Co, die verwezen naar de Romeinse pijlenbundels. De misbruikers bedoelen Nationaal Socialist.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:46

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:43
Zou je denken,
Nee, dat geloof je toch niet. Ze hebben echt het beste met ons voor.
Maar nog meer met zichzelf natuurlijk.

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:45

Begrijp niet dat die gasten die ter Linkerzijde van de kamervoorzitter zitten, zo gebeten reageren als naar buiten komt dat ze uit hun nek hebben gekletst,
of een onjuiste weergave van zaken hebben gegeven.
Ik zou haast gaan denken dat ze de boel naar hun hand willen zetten.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:43

@Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:36
Mogge Sjeng,
Inderdaad, er staat al schimmel op.
Van die groene.

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:42

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:36

Mogguh Sjeng.

Hoe oud is het woord fascist eigenlijk?

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:41

DaveDH | 15-09-11 | 06:37

Je kunt ook zeggen: GS probeert ze aan de schandpaal te nagelen.
Dat verdienen ze namelijk wel.

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:40

Een paar weken geleden wist niemand wie deze linkse onbenul was, GS maakt mensen beroemder dan dat ze verdienen

DaveDH | 15-09-11 | 06:37

Mogguh @ All,
Het woord Fascist is al aardig over de datum.

Sjeng de helle | 15-09-11 | 06:36

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:26

OK.Ga het nakijken.
Thx.

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:30

@t.e. stikel | 15-09-11 | 06:25
Moet je in het tooltje eens kijken.
Geloof dat je het daar kunt instellen.

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:26

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:16
Bij mij niet.
Ik zie alleen underscoretjes pal voor en na "wetenschappelijk".

t.e. stikel | 15-09-11 | 06:25

@t.e. stikel | 15-09-11 | 05:28
Mogge Te,
Ik weet niet of jij het ziet maar door die underscore zou het onderlijnd moeten zijn. Bij mij is dat ook zo.

Che_cuevara | 15-09-11 | 06:16

Che_cuevara | 15-09-11 | 05:13

Ik denk dat -wetenschappelijk- moet zijn: wetenschappelijk.

(underscores kennen we niet in het Nederlandse taalgebruik).
;)

Mogge Che.

t.e. stikel | 15-09-11 | 05:28

-wetenschappelijk- moet zijn _wetenschappelijk_

Che_cuevara | 15-09-11 | 05:13

Riemen lult uit zijn nek.
Een essay is een beschouwende prozatekst of een artikel voor krant of tijdschrift, waarin de schrijver op een -wetenschappelijk- verantwoorde wijze zijn persoonlijke visie geeft op hedendaagse verschijnselen, problemen of ontwikkelingen
Dus is het wel wetenschappelijk.

Che_cuevara | 15-09-11 | 05:12

@DANNY3960 | 15-09-11 | 03:37
Dat is helaas voor mij geen werkelijkheid doch slechts een droom. Vandaar dat ik nu welterusten zeg...moet morgen nog wat geld gaan verdienen voor de Griek:-)

INH.30CL | 15-09-11 | 03:40

INH.30CL | 15-09-11 | 03:21


Stel je voor zeg..........je bent 50, je krijgt een vette Euro/handdruk envangt een vet pensioen.

Ik sta als eerste in de rij.

DANNY3960 | 15-09-11 | 03:37

@SvennusMax | 15-09-11 | 03:12
En toch mag ik die Grieken wel. Ze leven als God in Griekenland, staan op de barricades om hun luxe belastingloze leventjes te verdedigen en krijgen het voor elkaar om een hele Europese unie in verlegenheid te brengen met hun leningen waarvoor een gemiddelde Nederlander al in de sanering zou zitten voor een 3-tal jaren. Wie is er nu gek hier? Jij en ik plempsen wat tegeltjes.....boeien denkt Rutte en Co.

INH.30CL | 15-09-11 | 03:21

Ik snap alleen één ding niet. Een fascist is toch iemand die zijn eigen opvattingen boven de opvattingen van anderen stelt en bij het nastreven van die opvattingen geweld niet schuwt. Heeft Martin Bosma ooit geweld gebruikt of gepredikt? Nee. Is Martin Bosma dus een fascist? Nee!

Kopvod | 15-09-11 | 03:18

Maar goed; ik ga morgenvroeg mijn nieuwe auto ophalen, heb een marathonvergadering voor de boeg en moet ook nog de interne mensch van mijn maat die letterlijk van de andere kant van de wereld komt invliegen gaan verzorgen (ofwel de drankenhandel in en 2 uur staan koken), dus I bid you all farewell!

SvennusMax | 15-09-11 | 03:17

@SvennusMax | 15-09-11 | 03:07 |

Eerder lag het nog aan mijn gebrek om ergens de humoristische kant van te zien, en nu is het al apathie voor de realiteit geworden. Ik meen me te herinneren (en ik ga niet de hele lap tekst terugscrollen), dat ook andere reaguurders de vermeende correlatie tussen links en pedofilie te ver vonden gaan.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:14

@INH.30CL | 15-09-11 | 03:08
Gelul. Je vergeet de Bilderberg Groep. We hebben morgen weer een vergadering over het verhogen van de prijs van Griekse yoghurt, om zo onze sporen voor het econometrisch uitzuigen van de Griekse regering te verbergen. Bea is vóór, ik ben nog niet zeker.

SvennusMax | 15-09-11 | 03:12

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:07
Dat de Belgen nog steeds geen regering hebben

INH.30CL | 15-09-11 | 03:08

@INH.30CL | 15-09-11 |

En tot welke conclusie bent u gekomen, na logisch te hebben nagedacht?

Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:07

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:00
Waar lúl je nou over? Ik heb je al eerder in deze thread gezegd dat ik niet generaliseer, maar jij vindt het nodig om mij ter verantwoording te roepen voor wat er in de rest van de thread gezegd wordt door mensen die bedenkingen hebben bij de linkse integriteit en dat hard bewoorden. Dus feitelijk (!) doe jij exact hetzelfde als hetgeen je mij (zoals al eerder weerlegd) en de "rest van de reaguurders hier" van beschuldigt! Zie je je eigen hypocrisie nu niet?
En dát, mijn waarde, is de linkse apathie voor realiteit die ik en de mijnen al jaren zat zijn. Ik kan namelijk wél zelfkritisch zijn, ik weet wél waar het aan schort aan mij en de mijnen en kan daar ook over reflecteren; jouw default position is die van een elitair, betweterig, guttmenschlig en onfeilbaar ideologisch persoon. Als je dat nu eens los zou kunnen laten, praat dat veel makkelijker.

SvennusMax | 15-09-11 | 03:07

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:00
Logisch nadenken is genoeg

INH.30CL | 15-09-11 | 03:03

@Parsons | 15-09-11 | 02:59 |

Ook die link is eerder vanavond langsgekomen. Je moet toch echt met iets beters komen.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:02

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:54 |

Waar deze hele brei aan reacties om is begonnen, is dat ik het opmerkelijk vind dat men hier vaak de Joop aanhaalt, en schande spreekt van de walgelijke reacties t.a.v. rechts. Terwijl hier gekscherend de meest verschrikkelijke dingen over links wordt gebezigd (zoals vanavond). Kennelijk is een tweedeling van de maatschappij, naar Vlaams model, de enige oplossing.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 03:00

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:49
Alleen en enkel als je als rechterlijke macht in de trias politica de wetgevende macht moet beoordelen, en dan de uitvoerende macht overslaat in je bronnenonderzoek.
Nu wéét ik dat je hier geen antwoord op kunt geven , althans geen relevante, dus doe het dan ook maar niet. De flessen wijn hebben daar geen apenscrotum mee te maken.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:54

@Parsons | 15-09-11 | 02:45
Te makkelijk, dit soort artikelen. Te makkelijk. Als ik mijn kattenbak ververs, kom ik tal van dit soort artikelen tegen. En ik ververs hem om de 3 dagen.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:51

@Parsons | 15-09-11 | 02:45 |

Die ken ik al, heb je me pas twee keer eerder laten zien.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:51

@Parsons | 15-09-11 | 02:44
En zo is dat. In alle realiteit kan ik me ook zo één twee drie geen PVV-er voor de geest halen die afgestudeerd is in Rechten o.i.d. Ook in de partijlijst niet. Ik denk dat de PVV daar ook nog wat te jong voor is. Maar ik verheug me wel op de eerste PVV-rechter; een invalide Surinaamse vrouw met een dubbeldoctoraat in recht en staatsleer. Ik weet het zéker!

SvennusMax | 15-09-11 | 02:50

Oh, en Svennus, geluk bij een ongeluk is, dat ik door mijn ietwat aparte culinaire smaak, niemand zo gek krijg dat hij/zij wil aanschuiven bij mijn eetclubje. Hoef ik me gelukkig ook niet te herinneren hoeveel flessen wijn ik heb genuttigd. Schijnt een doodzonde te zijn in linkse kringen, als je dat niet meer weet te herinneren.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:49

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:42
Ja! Haha! En u de feiten op tafel liggen, pas dán kies je voor een scherts?!
Altijd leuk, dit soort openbaringen. Ach, en weet je wat minder leuk is? Dat erg geen veroordelingen zijn van PVV-ers voor racisme en haatzaaien, maar wel legio voor linkse politici voor pedofilie. You do the math.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:48

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:36
PVV 15-0. Nuff said.

Parsons | 15-09-11 | 02:44

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:36 |

Het is maar goed dat er geen evenredig aantal PVV rechters zijn. Veroordelingen zouden dan gebaseerd worden op huidskleur. (Bijna net zo goedkoop, als uw jolige pedofilie opmerkingen, nietwaar?)

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:42

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:32
Nou. Een rechter die een fout maakt. Eens even nadenken... hoeveel rechters hebben of hadden een VVD lidmaatschap en uit welke hoek worden de meeste rechters benoemd.... eeeeeeeehm....

www.dagelijksestandaard.nl/sites/defau...
En nu ssssht.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:36

SvennusMax | 15-09-11 | 02:29 |

Wilco Viets en Herman du Bois denken toch heel anders over uw "feiten zijn nu eenmaal feiten", om maar eens een zijweg te bewandelen.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:32

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:27
Blieft u daar een dressing van accuzuur bij, meneer? Uw mondhoeken staan namelijk op exact 180° t.o.v. elkaar, en dat kan best chagrijniger. Praten wordt wellicht wat lastiger, mits u een grachtengordelaccent niet ál te storend vindt natuurlijk.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:32

Bosma is my biggy winner boy. Riemen is half doodt. Getekend, stealty triemen.
GO bosma boy, Go!!

Hanxie | 15-09-11 | 02:30

@INH.30CL | 15-09-11 | 02:21
NIETES!
Nou ja, wel waar. Maar ik probeerde ook gewoon een reactie uit te lokken, ja!? Ik blijf er wel bij dat een veroordeling voor pedofilie nogal wat meer gewicht in de weegschaal legt dan wat lettertjes op een blog die schreeuwen "TEEVEN IS UN PEDOOO!". Feiten zijn nu eenmaal feiten.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:29

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:21 |

Mag graag dorre citroenen eten als ontbijt, en spoel deze lekkernij door met pure azijn. Humor is mij inderdaad vreemd. Fijn dat u meteen ook mijn linkse hobby daarin herkent. Praat toch een stuk makkelijker.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:27

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:11
Ho Ho, dont kill the messenger. Ik plaats alleen maar wat linkjes hier en daar om reacties te ontlokken. Feit is dat er van alles is te vinden en of we iets voor waar aan moeten nemen of niet.....toch?

INH.30CL | 15-09-11 | 02:21

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:18
Ach natuurlijk. Je bent op oorlogspad. Geen enkel probleem. Een overtrekking is per definitie een letterlijke weergave, sarcasme en humor zijn u vreemd (sowieso ook een links trekje) en dat zorgt er weer voor dat je leest wat je wil lezen. Verbazingwekkend altijd hoe de simpelste grap voorbijgaat aan de zuurste pruimen. Of begrijp je deze woordgrap ook weer niet? Ach, kan mij het schelen; koooommmaaaar kommaar kommaar...

SvennusMax | 15-09-11 | 02:21

De snelste manier om de Rob Riemens van Nederland buiten gevecht te stellen, is het halveren van de inkomstenbelasting.
Het maximale tarief van 52% naar 26% brengen.
Dan drogen de subsidiestromen die de voedingsbodem zijn voor de Rob Riemens heel snel op.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 02:20

Ik heb nog een hele dikke joint. Dat betekent dat ik de rust neem maar altijd, soms, terug kom.
Dus. Toedelzzzz ;

De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 02:19

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:14 |

"Ja natuurlijk! Rechts zijn zakkenvullers, links zakkenlegers. Zet dat in een seksuele context". Als u last heeft van Altzheimer, kan ik het nog enigszins snappen dat u deze uitspraak reeds bent vergeten.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:18

Ghe ghe, ik heb echt geen idee over wie het hier gaat.

DANNY3960 | 15-09-11 | 02:18

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:05
Wie zet wie weg als fascist? En wie zet wat weg als pedofiel? Als we dingen gaan verzinnen en mij meningen gaan toedichten, dan wordt het geloof ik tijd voor jou om je bedje op te zoeken. Als ik stel (!) dat pedofilie vaker voorkomt bij personen die in het politieke spectrum links georiënteerd zijn, en dat kan staven met veroordelingen, dan is jouw repliek dus dat ik IEDEREEN die links georiënteerd wegzet als pedofiel? Gutteguttegut... Wat een mentale armoede.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:14

Het moet een kleinigheid zijn voor GS om dat Nexus Instituut van de kaart te vegen.
Het wordt alleen maar gesteund door alle politieke partijen (behalve de PVV dan), alle groot- en kleinbanken, de gehele advocatuur en het complete klassieke-muziekgebeuren.
Hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn voor GS om dit kudtinstituutje zijn subsidie te ontnemen?

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 02:13

@INH.30CL | 15-09-11 | 02:05
Lees die site en dat artikel nu eens zelf door.... dit is een beetje genant in alle eerlijkheid...
Wat een gigantisch Jeroen de Kreek-gehalte zeg.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:11

*Deurtje hondenhok uitnodigend openzet voor Hölzie*

Ik ga pitten. Fris op morgen. "Gaat rustig slapen Nederland", klinkt wel geruststellend, zeg maar.

#out

Markies de Schade | 15-09-11 | 02:10

Van een wetenschapper zou je een subtielere reactie verwachten dan een jij-bak.

p3xxx | 15-09-11 | 02:10

@idopane | 15-09-11 | 02:04
En zuigen dat die krengen kunnen. Ik vraag mijn partner altijd om geen tanden te gebruiken (gaat nogal makkelijk met een kunstgebit, maar dat terzijde), echter is dat bij vampiers en pedofielen natuurlijk onmogelijk.
Maar zereneus; er is zeer zeker correlatie tussen gelijkslachtige pedofilie en homoseksualiteit van het slachtoffer. Maar niet dat een pedofiel een pedofiel maakt. De onderzoeken mag je zelf goochelen, alsook je gezond verstand gebruiken natuurlijk. Tot zover de les "Sociale Psychologie en andere kontverhalen" door Svennusmax.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:09

@pius | 15-09-11 | 02:04
rust

INH.30CL | 15-09-11 | 02:05

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:02 |

Kortom, het is verachtelijk als 1.500.000 mensen worden weggezet als fascist, maar het kan uw goedkeuring wegdragen als 7.000.000 mensen neergezet worden als pedofiel? Zit er volgens mij toch een stekkertje ergens los in uw hersenpan.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 02:05

@SvennusMax | 15-09-11 | 02:00
Hadden we het over veroordelingen dan? Sorry dat was me ontgaan, maar er zijn wel wat VVD gastjes die ook in de pedofilietiek zaten/zitten hoor:
www.dossierkalbfleisch.com/00043_Kerkh...

INH.30CL | 15-09-11 | 02:05

@pius | 15-09-11 | 02:04
Truston!

SvennusMax | 15-09-11 | 02:04

necrosis | 15-09-11 | 01:53

Het is niet 'uitsluitend' een linkse hobby maar zo brengt links het altijd. Geaardheid. En dat is het niet, het is een geestesstoornis zoals moord dat is. Vreemde is dat al dat wetenschappelijk bewijs laat zien dat pedos net als vampiers zijn. Als je eenmaal gebeten bent wordt je er zelf ook een.

idopane | 15-09-11 | 02:04

Ikke slapie doen. {out}

pius | 15-09-11 | 02:04

SvennusMax | 15-09-11 | 02:02

Deze kanp geconstrueerde boudheid gaat me iets te ver Sven. Maar de vorige was hilarisch;)

pius | 15-09-11 | 02:03

@pius | 15-09-11 | 02:00
Ja natuurlijk! Rechts zijn zakkenvullers, links zakkenlegers. Zet dat in een seksuele context, and you will shit bricks when you see it.

SvennusMax | 15-09-11 | 02:02

@INH.30CL | 15-09-11 | 01:58
Da's toch wat anders dan een veroordeling voor pedofilie? Of mis ik nu weer iets?
*plop*

SvennusMax | 15-09-11 | 02:00

SvennusMax | 15-09-11 | 01:58

ghe ghe. Hij is goed;)

pius | 15-09-11 | 02:00

@SvennusMax | 15-09-11 | 01:54
vvd er in opspraak.....ff koekelen en je vind wel e.e.a:-)

INH.30CL | 15-09-11 | 01:58

@pius | 15-09-11 | 01:55
Nee, het is niet uitsluitend een linkse hobby. Sommigen hebben er namelijk ook hun werk van gemaakt. ;)

SvennusMax | 15-09-11 | 01:58

necrosis | 15-09-11 | 01:53

Klasse!

*biertje naar keuze offreert*

pius | 15-09-11 | 01:56

idopane | 15-09-11 | 01:51

Dat is zwaar klote voor je. Maar toch betekent dat niet dat pedofilie een uitsluitend linkse hobby is.

Zo'n bewering is namelijk stierenstront.

pius | 15-09-11 | 01:55

@Borrelende Boris | 15-09-11 | 01:51
Geen enkele. Nul. Eentje op een obscure blog, zonder veroordeling of bewijs. En Demmink was lid van de VVD, geen gezagsdrager.
Dus laat maar eens zien hoe "eenvoudig" dat is.

SvennusMax | 15-09-11 | 01:54

INH.30CL | 15-09-11 | 01:50

;)

pius | 15-09-11 | 01:54

@pius | 15-09-11 | 01:50
Oké, jij wint!
*onder protest comment inslikken doet*

necrosis | 15-09-11 | 01:53

@harry pikkel | 15-09-11 | 01:46
Truste, Harry!

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:52

pius | 15-09-11 | 01:37
Klopt ben enorm verkouden en heb koorts en ben op mijn 5e bijna misbruikt door zo'n lutser. Kon schijnbaar op m'n 5e een indruk achter laten bij de kinderlokker want hij liep weg. Ik had een te grote bek.Maar toen ik in de jaren zeventig mensen daarover vertelde kwam ik dezelfde argumenten tegen. De beroemde docu van linkse smeerolie corryfee Koos Postema vond eigenlijk dat het toch heel gewoon was. En Koos was links net als die 1e kamer corryfee die gelukkig een eind aan z'n leven heeft gemaakt. In die tijd was ook al het gebruik bij de kerk allang bekend maar de clerus ging gewoon met de linkse lutsers onder de mantel der liefde en vergeving liggen. Het was namelijk toch maar een geaardheid.

idopane | 15-09-11 | 01:51

@SvennusMax | 15-09-11 | 01:42 |

Probeer eens een zelfde lijstje te maken, maar dan met VVD politici. Is net zo eenvoudig.

Borrelende Boris | 15-09-11 | 01:51

@pius | 15-09-11 | 01:47
Dit is Nederland, iedereen hoort in een hokje....

necrosis | 15-09-11 | 01:51

@pius | 15-09-11 | 01:47
Ja, waarom eigenlijk?
Dank voor deze verheldering in mijn verwarde gedachtegang.

INH.30CL | 15-09-11 | 01:50

necrosis | 15-09-11 | 01:47

Dat heeft er niets mee te maken. Want als dat al zo zou zijn is ze er slachtoffer van en geen dader.
Het voorbeeld beklijft niet zoals ik al zei. Voor de rest heb ik niets met Mariko.

En dat wil ik graag zo houden.

pius | 15-09-11 | 01:50

INH.30CL | 15-09-11 | 01:45

Waarom zou je?

pius | 15-09-11 | 01:47

@pius | 15-09-11 | 01:39
True.
Hij is echter het neukertje van een prominente GL'er, die fatsoen binnen de partij hoog *kuch* in het vaandel heeft staan.
Bovendien: wie zegt dat Mariko as we speak niet met twee blauwe ogen rondloopt (en een donkere zonnebril)?

necrosis | 15-09-11 | 01:47

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:28
Zullen we ook een instituut beginnen? Mottootje verzinnen, beetje lobbyen, sprekers als Bert Brussen uitnodigen over de kansen van social media, paar citaatjes bij elkaar harken en met obligate meninkjes verbinden, om die vervolgens in de polder te debiteren ten overstaan van een uitzinnige menigte. Die stomme middenklasse betaalt toch wel.

En nou ga ik naar bed om mezelf een paar uur over te geven aan de troosteloosheid van het niets. See ya!

harry pikkel | 15-09-11 | 01:46

@reade romke | 14-09-11 | 22:33
Geen zorgen ben al aan het plussen \(^_^)/

Lum-chan | 15-09-11 | 01:46

De linksche hoek is blij met mensen als Riemen en Pechtold die ons waarschuwen voor het gedachtegoed van de PVV. De rechtsche hoek is blij met mensen van de pvv die ons waarschuwen voor Sharia for Holland e.d. Ik moet nu toch echt eens een keuze gaan maken bij welke groep ik wil horen

INH.30CL | 15-09-11 | 01:45

Plaatje erbij. Rob Riemen en Jan Peter Balkenende.
'De troosteloosheid van het niets weten en het fanatisme van het enig weten'.
www.nexus-instituut.nl//n_instituut_ob...

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:44

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:22
Geen idee. Rechtse partijen bestaan niet in dit land namelijk.

Parsons | 15-09-11 | 01:42

@idopane | 15-09-11 | 01:34 |

In blinde woede zegt u vast weleens dingen die u niet meent. Toch vraag ik het even voor de zekerheid; is pedofilie volgens u een linkse hobby?

Borrelende Boris | 15-09-11 | 01:39

necrosis | 15-09-11 | 01:27

Is geen politicus. Drogreden. Jij maakt het Holzenbein wel erg makkelijk.

pius | 15-09-11 | 01:39

idopane | 15-09-11 | 01:34

Ik heb begrijpelijker comments van je gelezen. Zinniger ook.

pius | 15-09-11 | 01:37

Daar komen de linkse pedofiele lutsers weer aan met hun geaardheid. Wetenschappelijke nonsens Moordenaars is dus ook een geaardheid ongelooflijk maar past helemaal in de wetenschappelijk bedrog van Links

idopane | 15-09-11 | 01:34

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:22
God het stikt weer van de argumenten maar ja als je al je ballen al uit je broek heb gelachen kan ik dat heel goed begrijpen dat de logica even helemaal kwijt bent.

idopane | 15-09-11 | 01:29

@necrosis | 15-09-11 | 01:27
GL? Was dat niet de partij die samen met de PvdA en D66...http://www.eo.nl/programma/ditisdedag/2010-2011/page/PvdA__GL_en_D66_in__95___Beetje_kinderporno_toestaan__/articles/article.esp?article=12145658

SvennusMax | 15-09-11 | 01:29

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:25 |

Ik volg aleen GS aangaande politiek. Ga mijn tijd niet verdoen met die onzin. Betaal juist belasting om die lui van me af te houden.
Wel leuk om af en toe wat te roepen maar van de 150 tk leden en 75 ek leden zou ik er geen 5 herkennen als ze voor me staan.

zovoklets | 15-09-11 | 01:29

@harry pikkel | 15-09-11 | 01:23
Dat is trappen naar beneden, wat R. Riemen daar doet, samen met Bolkestein, Britta Böhler en Ruud Lubbers.
Met woorden, totnogtoe.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:28

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:19
Die heb ik ook. Bijna vergeten. Stijlvol voor de dag komen is ook belangrijk.


Geen idee eigenlijk, ik deel ze uit.

Markies de Schade | 15-09-11 | 01:26

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:23
Het feit dat die (verwachte) vraag stelt zegt mij voldoende over jou.

INH.30CL | 15-09-11 | 01:26

@zovoklets | 15-09-11 | 01:19
Daar hoef je alleen maar de media voor te volgen. Geen harddisk voor nodig.

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:25

@INH.30CL | 15-09-11 | 01:20
Zoals?

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:23

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:17
'De troosteloosheid van het niets weten en het fanatisme van het enig weten' (letterlijk citaat). Kuch.

harry pikkel | 15-09-11 | 01:23

@idopane | 15-09-11 | 01:10
"Dus bereidt je maar voor wordt nog heel wat om af te lachen."

Geen zorgen, met Wilders en zijn PVV lach ik mij al heel lang de ballen uit de broek. Hoe dom kan rechtsch volk zijn zeg...?

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:22

Riemen pretendeert plotseling zeer handig, kuch kuch, dat het slechts om een essay ging... Dat er voetnoten in zijn essay stonden en essay's over het algemeen voorzien worden van voetnoten en bronverwijzing, geeft wel aan dat Riemen beter zijn eeuwige drang tot nietszeggende kritieken voor zich had kunnen houden. Waarom voelt meneer zich trouwens zich zo geroepen om de taak van chef-demonisatie op zich te nemen? Ach natuurlijk, als chef van een instituut kan men deze hedendaagse roeping niet voorbij laten gaan. De cultureelfilosofen van vandaag de dag zijn de paljassen van het debat.

Davidson | 15-09-11 | 01:21

zovoklets | 15-09-11 | 01:19 |

politieke partij

zovoklets | 15-09-11 | 01:20

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:15
Nee dat ging niet over de PVV! Dat ging over mensen die net als meer dan 80% v/d Nedelandse bevolking ook wel eens iets uitgehaald hebben/hadden dat niet helemaal correct is/was. Leg daar nu eens de nadruk op en verdiep je eens wat meer en beter in dingen die er echt toe doen in het leven [email protected]

INH.30CL | 15-09-11 | 01:20

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:15 |

Heb jij special een externe harddisk gekocht om alle misstanden der clubleden van een politiek bij te houden?

zovoklets | 15-09-11 | 01:19

@Markies de Schade | 15-09-11 | 01:09
Ik had toch minstens bruine laarzen verwacht. Heeft de PVV flyers? Broehaahaa... wat staat daar dan op zeg?

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:19

@harry pikkel | 15-09-11 | 01:07
Inderdaad een krankzinnige alinea, die laat zien hoe fantastisch ze zichzelf wel niet vinden. Voeg meedogenloosheid en gewelddadigheid toe en je hebt fascisme.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 01:17

Nha, doe maar: "Lafcist" klopt beter in telling enzo

photto | 15-09-11 | 01:17

Parsons | 15-09-11 | 01:08

Mijn moeder was fasciste maar ik heb haar omgepraat en nu is ze alleen nog veganistisch dierenbevrijder.

Iedereen moet tenslotte een hobby hebben om het leven een beetje invulling te geven.

zovoklets | 15-09-11 | 01:16

Martin Bosma is geen fascist. Martin Bosma is gewoon dom.

Pon | 15-09-11 | 01:16

@necrosis | 15-09-11 | 01:08
Goed opgelet. Ik kan slecht liegen.

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:16

@necrosis | 15-09-11 | 01:00
Je hebt het toch niet toevallig over buurtterrorist Lucassen, vrouwenmepper Graus, alcoholist en bedreiger Brinkman, oplichter Brogt (die al opgerot is), van Hemert (hm... iets met kindjes), Markuszower verboden wapenbezit, Hernandez geweldpleging, van Bemmel faillissementsfraude, en nog een groot aantal 'frisse' figuren die allemaal in de media waren en lid zijn van die partij van die waterstofgeperoxideerde allochtoon die zich voor zijn eigen familie schaamt? Die bedoel je toch niet hè? Want dat ging allemaal over de PVV!

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:15

zovoklets | 15-09-11 | 01:03 |

Aan de minkudo-erts,

Atossa was geen hoer?

zovoklets | 15-09-11 | 01:12

@necrosis | 15-09-11 | 01:03

*geste waarderen doet*

Markies de Schade | 15-09-11 | 01:12

Bosma = Fascist? Is de tegenhanger dan:"Mafcist"?

photto | 15-09-11 | 01:12

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:51
Kom net van Newsnigyht BBC af houtepoot. Daar groeit het aantal gerenommeerde economen die exact hetzelfde beweert als Wilders 1,5 jaar geleden. O ja 2 onderwerp was de moord op een seculaire legerleider van een machtige stam die zeggen dat de islam extremisten hun leider heeft vermoord. Dus bereidt je maar voor wordt nog heel wat om af te lachen. O ja laatste nieuws linkse verslaggever van de The Independent geeft plagiaat toe.

idopane | 15-09-11 | 01:10

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:05
Ik? Ik poets mn zwarte laarzen voor als de dag aanbreekt. Daarnaast neemt het flyeren voor de PVV nogal wat tijd in beslag tussen de bedrijven door.

Markies de Schade | 15-09-11 | 01:09

@zovoklets | 15-09-11 | 01:03
Die van jou een vrouw!

Parsons | 15-09-11 | 01:08

@Hölzenbein | 15-09-11 | 01:05
De laatste keer was je nog een ZZP'er in de ICT.....

necrosis | 15-09-11 | 01:08

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:47
Hoe het tot stand komt boeit ook niet zo, punt is idd dat de burger geld afdraagt om van datzelfde geld met quasi-wetenschappelijke propaganda bestookt te worden. Dat is iemand dubbel naaien vanuit een bizar paternalistiche denkwijze. Over fascisme gesproken, die tweede alinea komt akelig dicht in de buurt: www.nexus-instituut.nl/organisatie_mot...

harry pikkel | 15-09-11 | 01:07

@Markies de Schade | 15-09-11 | 00:57
Nee hoor, je vergist je. Ik ben een collega van Andie en net als hij ook leeuwentemmert bij circus Rens. Leuke baan en schuift veel geld.

En wat doe jij zo de godganselijke dag? Helegaar niks?

Hölzenbein | 15-09-11 | 01:05

Ahasveros | 15-09-11 | 01:01 |

Je moeder is een hoer!

zovoklets | 15-09-11 | 01:03

@Markies de Schade | 15-09-11 | 00:57
*kolonie houtwormen in draadje gooien doet*

necrosis | 15-09-11 | 01:03

'Fascist, racist, xenofoob, islamofoob, nazi'
-
Ziehier de wanhopige kreten die de linksmens gebruikt zodra hij niet meer om de werkelijkheid heen kan, en zijn idealisme klinkklare bullshit blijkt...

Ahasveros | 15-09-11 | 01:01

@Hölzenbein | 15-09-11 | 00:56
Zelfverrijking, corruptie, overspel, kindermisbruik, etc. was inderdaad in de media.
Ging allemaal over GL!

necrosis | 15-09-11 | 01:00

@INH.30CL | 15-09-11 | 00:55
Ik pleegde te zeggen, zijnde, dat ik de PVV grappig vond, maar dat had je best wel al in de gaten.

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:57

Ik kan het (nog) niet bewijzen maar Hölzenbein is een rooie trol. En waarschijnlijk misbruikt 'ie het PGB voor z'n houten poot.

Moet kunnen toch zo?

Markies de Schade | 15-09-11 | 00:57

Waarom schieten ze die Wilders eigenlijk niet deaud? Nu kijk ik geen televee meer en heb dus totaal geen last van politici die mijn huiskamer binnenvallen maar blijkbaar zijn er toch mensen die zich aan hem ergeren. Knal hem dan af, zou ik denken.
Komt er wel weer een andere idioot, dat dan weer wel.

zovoklets | 15-09-11 | 00:57

Waar is Koerbagh trouwens, ik begin me zorgen te maken om Koerbagh.
Het is best als je op vakantie gaat, maar laat tenminste een beetje weten waar je leeft. Lul de behanger

De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:56

@necrosis | 15-09-11 | 00:53
Nee jonguh, je zou wel willen, t is toch echt de PVV. Geloof beinchen nou maar of lees gewoon de media. Ben je trouwens ook PVV-er want ik vind jou ook best grappig.

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:56

@Hölzenbein | 15-09-11 | 00:51
Heb je ff een min gegeven,wie om Joop kan lachen spoort niet.

INH.30CL | 15-09-11 | 00:55

Euhhh voor de goede orde, de Han Pekel van de popmuziek Riemen ( excuses aan Han) is nog niet een fractie qua schrijven van Bosma. Dat ten eerste. En wel om het ten tweede en allerlaatste, een linkse fascist KAN niet anders dan Godwins roepen en wel om het feit dat hij geen inhoud heeft. Het moet rechtse denkers altijd het voortouw laten nemen omdat het zelf een invalide parasiet is, revenge of the untermensch, zullen we het maar noemen, met een gemaakt arbeidersaccent om hun status als het hele multikulti elitaire circus van de vara, schrijvers ( v rooyen, zieker op tv dan in werkelijkheid enzo te benadrukken. Ergo, het kan slechts citeren, DAT zien zij als kennis...Populisten waren het en blijven het, hun stemvee heeft dat goed geleerd..

zoisut | 15-09-11 | 00:54

@Hölzenbein | 15-09-11 | 00:49
Elke dag een blunder?
Dat is GroenLinks!

necrosis | 15-09-11 | 00:53

Bleeker riep dat de Franse Revolutie mede aan de basis van de Europese beschaving stond. Mag ik dan dadelijk als we het Ancien regime ten val brengen het scheermes hanteren als we zijn nek gaan scheren. Vooral stilzitten Bleeker. Een duo guillotine lijkt me wel interessant Bleeker en Riemer voor de prijs van een. Kijk maar even naar de volgende link van Sociopaat Slavoj

idopane | 15-09-11 | 00:52

@necrosis | 15-09-11 | 00:49
Wat is er dan op Joop? Kom je daar net vandaan of zo? Heeft overigens niets met anti-PVV te maken hoor. Ik hou van die lui want ze zijn grappig.

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:51

@Hölzenbein | 15-09-11 | 00:45
Voor anti-PVV onderbouwingen verwijs ik je graag naar Joop.
Hoest trouwens met irma, beinchen.....

necrosis | 15-09-11 | 00:49

@zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:46
Is gewoon een kwestie van niet al te lange tijd, dan komen de ware gezichten van die lui van zelf te voorschijn. Met ongeveer elke dag een blunder moet het lukken dat de ware gezichten tevoorschijn komen.

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:49

@zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:45
Exact. En ze verhullen het niet eens. En ze laten het ons zelf betalen.
Deze elite schijt op het volk.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:48

Tegenwoordig tel je als linksgraaier niet meer mee als je niet regelmatig in de media je persoonlijke fittie met Wilders hebt. Wilders is een geschenk uit de hemel voor de linkse aandachtshoer.

Tiberius | 15-09-11 | 00:47

@harry pikkel | 15-09-11 | 00:42
Ik ken die wereld van bazen en bovenbazen heel goed. Het zal je misschien verbazen, maar bovenbazen zoals De Bolk lopen inderdaad gewoon het hokje binnen van knechtjes zoals Rob Roeiboot. Ze roeien met de Riemen die ze hebben.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:47

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:45 Wachten met dergelijke uitlatingen tot je het wel kunt onderbouwen.

Niet eerder.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:46

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:43 Rob als katvanger dus.

Rob roeptoetert in opdracht.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:45

Ik SCHIJT op Bosma. Ik kan het (nog) niet onderbouwen maar volgens mij is ie gewoon een kudtfascist!

Hölzenbein | 15-09-11 | 00:45

@Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:30
Rob Riemen werd op Joop bejubelt na zijn lezing op Lowlands.
Ik vind Joop waardeloos, iets wat ook geldt voor de mensen die ze bejubelen.

necrosis | 15-09-11 | 00:44

Als er echte journalisten waren in NL dan zouden die aan Bolkestein en Rinnooy Kan vragen stellen over hun knechtje Rob Roeiboot.
Maar ja.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:43

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:33
Eerlijk is eerlijk, ik begin te draaien, zeker nu me ineens de woorden van Guusje te binnen schieten. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik zie die Bolkestein nog niet het hokje van Riemen inlopen en dat ze dan een hele strategie ga bepalen. Het ligt iets subtieler, maar ach, dat zijn nuances. En dat is iets fascisten.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:42

@zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:38
Bolkestein, rinnooy Kan, Lubbers plus een hoop bobo's uit de wereld van de klassieke muziek.
Van die types die tegen de PVV zijn maar wel Eigen Componisten Eerst roepen.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:41

@harry pikkel | 15-09-11 | 00:26
Je ziet het toch voor je ogen gebeuren?
Kijk maar eens op die traag werkende website van het Nexus-instituut. Je hebt hem, als belastingbetaler, zelf betaald.
www.nexus-instituut.nl/organisatie_raa...

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:33

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:26
Dat is wel heel erg slecht samengevat. Waar lees jij dat ze een relatie hadden?

harry pikkel | 15-09-11 | 00:31

Rob Riemen is directeur van het Nexus-instituut.
Hoofdsponser: Universiteit van Tilburg.
Andere sponsoren: Ministerie van OCenW, de Provincie Noord-Brabant, de Gemeente Tilburg, en nog meer.

Wij hebben zelf meebetaald aan het fascisme-gebrul van de Nexus-waffen-SS-führer Graf Von Riemen.
www.nexus-instituut.nl/faq

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:30

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:27 Wijn, zou zomaar kunnen. Wijn in de man, wijsheid in de kan.

En dat brengt ons weer bij Rob Riemen. Die moet dronken geweest zijn. En gedacht hebben dat ie een aardbei was.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:29

@zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:27 | + 0 -
Was er wijn op tafel, want dan is het geen complot, maar een diner.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:27

harry pikkel | 15-09-11 | 00:26

Over het markermeer gesproken. Is ie al uitgezeild?

pius | 15-09-11 | 00:27

harry pikkel | 15-09-11 | 00:26 Heel toevallig samenkomen en dat fotografisch vast laten leggen. Ik denk dat ze zelfs met elkaar gepraat hebben.

En dan is het een complot.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:27

@harry pikkel | 15-09-11 | 00:23 | + 0 -
Dat jullie dit allenaal onthouden.

Samenvattend
Maar Mirck en E2 hadden dus een relatie en ik ben Teun ofzo?

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:26

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:22
I don't buy it. Jij overschat die gasten. Het is een toevallig samenkomen van een stel mensen met dezelfde kronkel. Helaas voor ons hebben ze ook nog wat in de melk te brokkelen in plaats van dat ze het Markermeer uitdiepen. Ik noem maar een dwarsstraat.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:26

@De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:21 | + 0 -
Ben jij een ex?
Of een vriendje van een ex?

Ik doe alvast mijn deur op slot.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:24

harry pikkel | 15-09-11 | 00:23 Nee, maar dan is het een stel. Doodwensen en zo dat is altijd binnen de relatie.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:24

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:18
Heb je dat toen niet meegekregen? Mirck had bijna aangifte gedaan omdat E2 haar deaud wenste naar aanleiding van het feit dat Mirck zijn katten zo makkelijk van de hand doet wegens sociale verplichtingen en gezeik met een ex of zo. Komische fittie was dat.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:23

Ik geef de voorkeur aan Martin Bosma.

frisenfruitig | 15-09-11 | 00:22

*de gnarft in de boekserd spluppen gaat*

*out*

Bakito | 15-09-11 | 00:22

@harry pikkel | 15-09-11 | 00:18
Toch gebeurt het. Bolkestein komt zelf in de media met het Wilders-doet-strapatsen-verhaal en tegelijkertijd laat hij sturmbannführer Riemen in diezelfde media het pvv-zijn-echte-fascisten-verhaal declameren.
Zo lijkt de Bolk heel beschaafd, gematigd en verstandig.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:22

necrosis | 15-09-11 | 00:21

Beter dan een beeldscherm in je gat. Dat is pas kut.

pius | 15-09-11 | 00:21

Ik heb nooit beweerd dat het wetenschappelijk was.
Zo kun je dus nooit een discussie winnen van religieuzen en linksen. Dat is ook waarom zij de waarheid hebben en wij, de onwetenden, niet.

Max Stirner | 15-09-11 | 00:21

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:07
Wij komen elkaar vast de komende tijd tegen, met of zonder Teun. Ach ik herken de schrijfstijl, en daar ben ik meestal goed in. Als ik het deze keer mis heb, sorry daarvoor. ;}

De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:21

@Bakito | 15-09-11 | 00:19
Ik heb nu dus een gat in mijn beeldscherm, je wordt bedankt....

necrosis | 15-09-11 | 00:21

@necrosis | 15-09-11 | 00:17
Hij is nog warm. Grijp je kans.

Bakito | 15-09-11 | 00:19

harry pikkel | 15-09-11 | 00:18 De domste maak je katvanger. Dat is altijd zo.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:19

@Bakito | 15-09-11 | 00:17
Precies.

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:19

@Parsons | 15-09-11 | 00:16
Erika Terpstra of Femke Halsema, wie zou je kiezen?

Bakito | 15-09-11 | 00:18

harry pikkel | 15-09-11 | 00:16 Zou het? Is dat een stel?

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:18

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:14
Ik kan me nog voorstellen dat zoiets gepusht wordt. Maar niet dat je dan Rob Riemen naar voren schuift.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:18

@Bakito | 15-09-11 | 00:13
*direct honger krijgt*

necrosis | 15-09-11 | 00:17

@Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:14
Precies! Riemen is slechts een marionet van het wereldomvattende islamitisch / socialistisch complot.

Bakito | 15-09-11 | 00:17

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:13
Samen met Jeroen Mirck.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:16

@Bakito | 15-09-11 | 00:10
Ik wel.

Parsons | 15-09-11 | 00:16

@necrosis | 15-09-11 | 00:15 | + 0 -
Ze zijn nooit weggegaan.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:16

@Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:11
Komen de zwarte busjes weer voor de deur?
LOL

necrosis | 15-09-11 | 00:15

Rob Riemen is niets anders dan een stroman van een kongsi van politiek correctelingen.

Hij wordt aangestuurd door (onder anderen): Alexander Rinnooy Kan (voorzitter SER, D666666), Rob Visser (directeur-generaal ministerie van Justitie), Frits Bolkestein (oud-Eurocommissaris, VVD), Britta Böhler (advocaat, lid van de Eerste Kamer, GroenLinks), Ruud Lubbers (CDA) en Tom de Swaan (voorzitter Raad van Commissarissen Van Lanschot).

Al dat fascisme-geroep doet Riemen in opdracht.

www.nexus-instituut.nl/organisatie_raa...

Lewis Lewinsky | 15-09-11 | 00:14

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:13

LOL.

pius | 15-09-11 | 00:14

@zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:13 | + 0 -
Waarom onthouden jullie al die dingen die anonieme mensen hier doen. Ik ben daar veels te lui en arrogant voor.
95% gaat ook langs mij heen hier, maar jullie pilschen volgens mij elke week ergens?

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:14

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:08

Nee joh. gewoon een jaartje wachten en dan zijn ze niet meer rijk.

Alles komt goed.

pius | 15-09-11 | 00:13

@Markies de Schade | 15-09-11 | 00:08
Ja, echt waar.

Parsons | 15-09-11 | 00:13

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:11 Nee, dat is Elisabeth2

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:13

AntiSoof | 15-09-11 | 00:07

Ik denk dat de pleuris uit gaat breken. U denkt van niet?

pius | 15-09-11 | 00:12

@vicecity | 15-09-11 | 00:10 | + 0 -
Misschien upload hij wel al die stompzinnige kattenfilmpjes op dumpert.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:11

@necrosis | 15-09-11 | 00:10 | + 0 -
Ik heb het MDI ingelicht, ik vind het echt niet kunnen.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:11

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:53 | + 0 -

De bijnaam in Italie van Marco Van Basten was namelijk de dansende kat ..Vandaar dat ik bijna zeker weet dat je een voetbal liefhebber bent ...

vicecity | 15-09-11 | 00:10

@AntiSoof | 15-09-11 | 00:09 | + 0 -
Het was een denkfout.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:10

@Parsons | 15-09-11 | 00:06
Beftechnisch heb ik nooit een onderscheid kunnen maken.

Bakito | 15-09-11 | 00:10

@Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:02
Wijs gesproken.

AntiSoof | 15-09-11 | 00:09

De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:06
Teun van het Tuinhokje?

harry pikkel | 15-09-11 | 00:09

@AntiSoof | 15-09-11 | 00:07 | + 0 -
Maar definieer zakkenvullers?
Zijn bijvoorbeeld alle rijke mensen zakkenvullers en moeten ze daarom in het gevang?

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:08

@Parsons | 14-09-11 | 23:39
Echt waar? Te gek! Ik wil al tijden met Hölzie samenhokken. Dat wil zeggen, dat Hölzie in een hok zit. In de tuin. En dat ik m af en toe wat kliekjes toesmijt.


#romantiek

Markies de Schade | 15-09-11 | 00:08

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:04 Betaal die alimentatie dan ook eens.

zeg maar jansen | 15-09-11 | 00:08

@De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:06 | + 0 -
Ik weet niet wat je daarmee bedoelt, maar ik ben wel nieuwsgierig. Omschrijf Teun en ik wil ook graag weten waar de overeenkomsten liggen.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:07

@pius | 14-09-11 | 23:57
Ik zie een verharding van de maatschappij. Hogere boetes, strengere straffen. Maar ja. Het gaat op en neer. De waan van de dag, zeg maar. Jammer. Maar dat moet schijnbaar gebeuren, want die zakkenvullers varen wel bij zo een regieme. Daarom pleit ik voor gelijkheid en rust. En weet je? Omdat ik weet dat ik gelijk heb gaat dat gewoon gebeuren. Alles is immer zo logisch en voorspelbaar als je het leven doorgrond.

AntiSoof | 15-09-11 | 00:07

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:04

Ok ok. ;)

pius | 15-09-11 | 00:07

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:03
Tot morgen Kaasje!

wakkere_nederlander | 15-09-11 | 00:07

@Bakito | 14-09-11 | 23:40
Ja dat vraag ik me dus ook altijd af.

Parsons | 15-09-11 | 00:06

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:58
Ja hè, je bent een beetje de nieuwe Teun. Ik weet niet of ik dat nu mooi of betreurenswaardig moet vinden.

Begin je al te beschimmelen?

De Dansende Kater ® | 15-09-11 | 00:06

@pius | 15-09-11 | 00:03 | + 0 -
Maar wat wil je horen dan? Waar ik elke dag te vinden ben? Ik ben al genoeg tijd kwijt met het ontlopen van al mijn ex-en.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:04

@necrosis | 15-09-11 | 00:01
Bemoei je met je eigen miserabele leventje.

Bakito | 15-09-11 | 00:03

lol
mede dankzij mij gaat het helemaal nergens meer over, ik dank u voor de humor. Tabee, ik moet hier even op een paar knoppen rammen.

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:03

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:52

Nu weet ik nog niets.

pius | 15-09-11 | 00:03

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:58
Gelukkig hebben we nu andere mensen om poep te scheppen. Vroeger moesten we dat inderdaad zelf doen.

Bakito | 15-09-11 | 00:02

@AntiSoof | 15-09-11 | 00:01 | + 0 -
Ik maak louter denkfouten

Kaas de Vies | 15-09-11 | 00:02

@Bakito | 14-09-11 | 23:53
Is dat een onderbuikse insinuatie?

necrosis | 15-09-11 | 00:01

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:55
Ik propageerde niets.
Ik maakte wel een typefout.
'En jij maakt MISSCHIEN een denkfout.', bedoelde ik. Sorry. Het spijt me.

AntiSoof | 15-09-11 | 00:01

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:56
Ik zag eigenlijk zo'n kantoor voor me waar ieder in zijn eigen hokje geplaatst is.

harry pikkel | 15-09-11 | 00:00

@Bakito | 14-09-11 | 23:57 | + 0 -
Poep scheppen, maar na het zien van zoveel bagger ben ik maar fulltime gaan richten op geenstijl.nl. Komt even veel poep bij kijken, alleen de geur blijft achterwege.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:58

AntiSoof | 14-09-11 | 23:54

Ik zal niet zeggen dat de het aanstaande lijden een Pvv-copyright zal dragen.

Maar ze zullen de zaak zeker niet beter maken om maar eens een understatement te maken.

Wat denkt u?

pius | 14-09-11 | 23:57

@Pasta-saus | 14-09-11 | 23:52
Mee eens.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:57

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:55
Apenkooien?

Bakito | 14-09-11 | 23:57

@harry pikkel | 14-09-11 | 23:54 | + 0 -
Wat dacht u van
"iemand in een pashokje plaatsen"

Prikkelt dat uw visualiteit, of pikkelt dit alleen uw harry?

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:56

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:55
Misschien is het wel een heel mooi hokje.

harry pikkel | 14-09-11 | 23:56

@Bakito | 14-09-11 | 23:53 | + 0 -
Ik ben 4 jaar geleden voor het laatst in blijdorp geweest, ik heb geen snor, dus je kan 12 van die mensen neerklappen (hoe heet dat spel ook alweer?)

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:55

@AntiSoof | 14-09-11 | 23:51 | + 0 -
Maar nu plaatst u mij dus in een hokje.
Sterker nog je propageert dat mensen die mij in een hokje plaatsen het bij het juiste einde hebben omdat ik zelf fout denk.
Ik vind u eng.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:55

Rare uitdrukking eigenlijk, in een hokje plaatsen. Tenminste voor iemand die visueel is ingesteld.

harry pikkel | 14-09-11 | 23:54

@pius | 14-09-11 | 23:48
Dat zou dus veel lijden kunnen inhouden. Nou ja. Jeetje.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:54

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:52
Dan zijn we elkaar vast wel eens tegengekomen. Heb je een snor?

Bakito | 14-09-11 | 23:53

vicecity | 14-09-11 | 23:34
Mijn nickname kost minstens 3.000. Die van bottehond doet in sommige kringen 10.000. Hij heeft besloten trouwens hem nooit te verkopen.

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:53

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:34
Nou, daar hoef je dan ook niet veel voor te doen. Heb je ooit een keer konten van bejaarden gewassen en thee ingeschonken voor demente mensen dan kun je gaan duiden over de sociale rotzooi in Nederland.

Pasta-saus | 14-09-11 | 23:52

@pius | 14-09-11 | 23:51 | + 0 -
Ik kom overal, en vaak heb ik verschillende petten op.

Maar ik hou van cultuur, cultuur is gekaapt door links, dus dat is altijd lachen als ik mijn bek weer eens laat zien.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:52

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:47
En jij maakt een denkfout. Jij denkt dat veel mensen jou niet begrijpen en je daarom in een hokje plaatsen. Misschien zie jij het fout en zij correct. Wel eens over gedacht? Ach werkelijk denken is wat lastig. Maar oefening baart kunst ;)

AntiSoof | 14-09-11 | 23:51

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:45

Waar kom jij dan zoal?

pius | 14-09-11 | 23:51

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:47
Mij ook.

Bakito | 14-09-11 | 23:50

AntiSoof | 14-09-11 | 23:37

Ik ken een intelligente enkeling die Pvv stemt. Voor de rest zijn het meestal kansloze idioten.

Rob Riemen stijl zeg maar.

pius | 14-09-11 | 23:48

@Bakito | 14-09-11 | 23:46 | + 0 -
Ik ben een realist, maar veel mensen snappen dat niet en plaatsen mij graag in een hokje.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:47

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:40
Wie weet komen er wel kleine guurdertjes van...

Parsons | 14-09-11 | 23:47

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:45
Jij bent net zo min rechts als ik, jonge...

Bakito | 14-09-11 | 23:46

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:40
Jij weet dingen. ;)

Parsons | 14-09-11 | 23:45

@Bakito | 14-09-11 | 23:43 | + 0 -
Nou als ik met mijn rechtse bek een links bolwerk binnenkom, loopt het ze altijd dun door de broek. Of komt het door die plantaardige olieen waar ze in bakken. De sluitspier weet hier zich geen raad mee.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:45

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:42 | + 1 -

haha.. Daar heb ik niet van terug ..

vicecity | 14-09-11 | 23:44

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:41 Je moet even kijken of eerder iemand dat al gezegd heeft. Dan kun je het een citaat noemen, dat staat geleerder.
zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:42 | + 0 -

En nu kan ik mij nog baseren op een eerdere analyse van een door mij goedgekeurde collega-onderzoeker.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:43

vicecity | 14-09-11 | 23:42 Groepsgesprek. Doe je mee?

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:43

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:41
Haha! Echt niet, vlees ligt permanent te rotten in de darmen. En je krijgt er eerder kanker van. #feit

Bakito | 14-09-11 | 23:43

Boomschade | 14-09-11 | 23:41
Mag C ook?

harry pikkel | 14-09-11 | 23:42

@vicecity | 14-09-11 | 23:42 | + 0 -
Wat heb je aan, en wanneer trek je het uit?

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:42

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:41 Je moet even kijken of eerder iemand dat al gezegd heeft. Dan kun je het een citaat noemen, dat staat geleerder.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:42

Lijkt wel MSN hier

vicecity | 14-09-11 | 23:42

@Boomschade | 14-09-11 | 23:41
Nou?

Bakito | 14-09-11 | 23:42

@Bakito | 14-09-11 | 23:40 | + 0 -
Omdat ze hun haren niet wassen, en van veganistische shit ga je vieze windjes laten.

Dit is wetenschappelijk onderbouwd, want ik zeg het, dus klopt het.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:41

En wie van de twee leeft van de subsidie ?

Boomschade | 14-09-11 | 23:41

@Parsons | 14-09-11 | 23:39 | + 0 -
Die zitten dus verveeld op de bank, allebei een Ipad en dan elkaar online op geenstijl te min of te plus kudo-en.

Tja als dat hun seksleven ten goede komt, why not.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:40

@Parsons | 14-09-11 | 23:39
Ik dacht dat we dat geheim zouden houden?

Mijn familie leest mee!

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:40

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:36
Lijkt me iets leuks voor Roos Vonk ja.

Parsons | 14-09-11 | 23:40

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:33
LOL, Aan jouw brein mankeert gelukkig (in vogelvlucht beschouwd) dus nix. Echt, jij geeft antwoord. En dat vind ik aardig.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:40

Hoezo stinken linkse mensen?

Bakito | 14-09-11 | 23:40

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:36
Er zijn er zelfs die een relatie met elkaar hebben...

Parsons | 14-09-11 | 23:39

@Kuus de Vaas | 14-09-11 | 23:38
Dank je!

Bakito | 14-09-11 | 23:39

Parsons | 14-09-11 | 23:34 Ja. En toch is het niet handig. De PVV-ers zitten in een glazen huisje waarvan de anderen de ramen elke dag komen lappen. En zodra ze iets zien zullen ze dat tegen de PVV gebruiken.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:38

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:38 | + 0 -
Hoe kan dat nou ik had nog zo gezegd, geen onderhuurders!

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:38

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:36
Parsons is mijn huisbaas.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:38

@Bakito | 14-09-11 | 23:37 | + 0 -
Leuke grap Kookito

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:38

@Bakito | 14-09-11 | 23:36
En dan *grinnik* erbij.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:37

@Bakito | 14-09-11 | 23:32 | + 1 -
Bosma zit niet in de regering, dus het land besturen is voor hem dus al iets lastiger.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:37

@pius | 14-09-11 | 23:32
Pragmatisch klinkt als 'rechts'. Alleen hoop ik wel dat die praktijkgerichte L.T.S.-ers van de P.V.V. een beetje wijsheid vergaard hebben. Want dat scheelt in het lijden. Hoe wijzer, hoe zachter zalk maar zeggen.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:37

Gaat Bospa trouwens nog mee wandelen?

Bakito | 14-09-11 | 23:37

@Parsons | 14-09-11 | 23:32 |

Mooie opzet voor een nieuw wetenschappelijk onderzoek. Persoonlijke hygiëne in kaart brengen op basis van stemgedrag.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:36

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:33 | + 0 -
@Parsons | 14-09-11 | 23:34 | + 0 -
Ik heb het idee dat sommige van de vaste reaguurders in hetzelfde studentenhuis wonen, klopt dit?

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:36

Als ze elkaar nou gewoon even copy-pasten.
Dan doe ik een select-all en delete.

ZDEV | 14-09-11 | 23:36

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:33
Klopt. Hij hoeft alleen maar op het NSB-knopje te duwen vanuit zijn gedoogzetel.

Bakito | 14-09-11 | 23:36

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:34
Fascist!

harry pikkel | 14-09-11 | 23:36

Pasta-saus | 14-09-11 | 23:33
Het is ook niet zo moeilijk met die pavlovers. Alsof je een hond trucjes leert.

harry pikkel | 14-09-11 | 23:35

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:25 | + 0 -

Zeg maar eerlijk ..Je nickname heb je gepikt van Marco Van Basten :)

vicecity | 14-09-11 | 23:34

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:24
De Roon heeft gelijk.

Parsons | 14-09-11 | 23:34

@Pasta-saus | 14-09-11 | 23:33
Ze zijn slimmer dan de rest, inderdaad.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:34

@AntiSoof | 14-09-11 | 23:33
Ja en ja.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:33

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:30
Zo is de PVV groot geworden, met die tactiek.

Pasta-saus | 14-09-11 | 23:33

Parsons | 14-09-11 | 23:32

LOL.

Das wel weer een mooie;)

pius | 14-09-11 | 23:33

@Bakito | 14-09-11 | 23:32
Nee, want hij zit niet in de uitvoerende macht.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:33

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:30
Dus je verdenkt Bosma ervan deze valstrik te hebben gelegd en jij herkent die? Ja ja.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:33

AntiSoof | 14-09-11 | 23:31

Wel effectief. Soms moet je pragmatisch zijn. Ik hou nu eenmaal niet van dansende katers.

De gewone zijn al erg genoeg.

pius | 14-09-11 | 23:32

@Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:30
Kan die Bosma niet gewoon het land besturen ipv prestigestrijdjes uitvechten met gediskwalificeerden?

Bakito | 14-09-11 | 23:32

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:22
Als ze zich zouden douchen en zouden werken voor de kost houdt dat vanzelf op.

Parsons | 14-09-11 | 23:32

@AntiSoof | 14-09-11 | 23:29
"Ick zeg wat ick wil."

Je hoeft alleen niet dubbel te zeggen ;)

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:32

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:30 Een valkuiltje van Riemen en hij donderde er zelf in. Klopt.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:32

@pius | 14-09-11 | 23:28
Vingers in ogen altijd -. Beetje te verwijfd.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:31

Mooi dat zo iemand zit laat verleiden tot zo'n reactie en zichzelf daarmee compleet en volledig diskwalificeert. Nu en in de toekomst.

Bosma wrijft in zijn handjes en lacht zich een breuk, zijn opzet is perfect geslaagd.

Art Vandelay Ultor | 14-09-11 | 23:30

@De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:25
Tsja. Die eeuwige domme spelvauten. Ick zeg wat ick wil. Snapt ge? Tael is en aannaeme, geen feyt. Maer als ge vindt dak uitweit, evenzo goet. Enderhalve geen mingevoelens jegens de verspreider drvan.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:29

@De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:25
Tsja. Die eeuwige domme spelvauten. Ick zeg wat ick wil. Snapt ge? Tael is en aannaeme, geen feyt. Maer als ge vindt dak uitweit, evenzo goet. Enderhalve geen mingevoelens jegens de verspreider drvan.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:29

Riemen hanteert anders maar al te graag NSDAP praktijken .. Een festival een politiek tintje geven ..NSDAP ers deden hetzelfde in de bioscopen in eind jaren 30 ..

vicecity | 14-09-11 | 23:29

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:25

*vinger in oog van dansende kater steekt*

pius | 14-09-11 | 23:28

@peeppeep | 14-09-11 | 23:26
Nou nou...

Bakito | 14-09-11 | 23:27

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:24 |

Zulke uitlatingen zijn gewoon stupide, maar fascistoïde kun je ze in de verste verte niet noemen.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:27

Sidi Tamentis | 14-09-11 | 23:23

Lijkt me ook een redelijk discutabel onderzoek wat jij aanhaalt. Net zo discutabel als je laten pijpen door een hamster met een zeewierallergie.

Dan weet je het wel.

pius | 14-09-11 | 23:26

Zijn scheldvocabulaire is niet erg groot. Zoals de meeste boze gefrustreerde linkserts met belangen.

peeppeep | 14-09-11 | 23:26

pius | 14-09-11 | 23:19
Als je dan pseudo-literair uit je nek lult (wat het het is, een soort van zielig probeersel), probeer dan geen spelfouten te maken. Dit alles met een vette en goedbedoelde knipeaug.

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:25

Bakito | 14-09-11 | 23:21

Het is wachten op de Jolocaust inderdaad.

pius | 14-09-11 | 23:24

Over het "Linkse Denken" heeft een onderzoek toch al eens aangetoond dat dit wordt veroorzaakt door een psychische stoornis.

De heer Rob Riemen bevestigt met zijn opmerkingen enkel je juistheid van voornoemd onderzoek.

Sidi Tamentis | 14-09-11 | 23:23

@AntiSoof | 14-09-11 | 23:01 | + 2 -
Vergeet ook niet hoe makkelijk en anoniem je een digitaal slot geautomatiseerd kan kraken.

Ik moet de eerste android nog tegen komen die in 2 seconden de hele straat met een setje sleutels kan uitproberen.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 23:23

Die boomerts zorgen voor een ware revolutie in de wetenschap. Dankzij Roos Vonk weten we dat het niet noodzakelijk is om eigen onderzoeken te checken, nu hebben we Riemen die ons uitlegt dat je gerust een beetje mag goochelen met citaten. En iedereen die er anders over denkt is een FASCIST.

harry pikkel | 14-09-11 | 23:22

@TeeJee | 14-09-11 | 23:17 |

Aan de andere kant, worden linkse mensen vaak stinkende uitvreters genoemd. Ook niet echt charmant uitgedrukt, zeg maar.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:22

Wat mij betreft is Bosma al de winnaar. Riemen is een links-ideologisch wangestalte.
Essay is dus een ander woord voor een niet onderbouwd prutsstukje? 20 Pagina's samenvatten in enkele zinnen, zodat je je drammerige ideologie kunt inprenten in zwakkere geesten.
Heet zoiets niet hersenspoelen?

GeileWillem | 14-09-11 | 23:21

@pius | 14-09-11 | 23:19
Je moet uitroeien met de Riemen die je hebt.

Bakito | 14-09-11 | 23:21

Nou ben ik niet bepaald een fan van Bosma. Maar Meneer Rob dingendiebroekenomhooghouden is wel een fascismespuiert pur sang.

Bij Rob ben je al een nazi als je een Bockworst besteld bij de keurslager. Die bockworst kan hij trouwens in zijn geenzonplek douwen wat mij aangaat.

Het is weleens goed als die flagrante neusindelucht ge-ernst-rohmt word. En misschien vind Rob dat zelf ook wel achteraf.

Het zal me niets verbazen.

pius | 14-09-11 | 23:19

Ach ja... de standaard linkse uithaal. Zodra je het oneens bent met een (s)linkserd ben je direct een fascist. Blijven ze toch moeilijk vinden, mensen met een andere mening.

TeeJee | 14-09-11 | 23:17

Waarom zo'n ophef als Rob Riemen geen gelijk heeft? Tegenstrijdig allemaal, zoals die hele hypocriete maffiakliek van de PVV.

Bakito | 14-09-11 | 23:17

@JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 23:12
Bravo! Slim!

AntiSoof | 14-09-11 | 23:15

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:13
Marti Bosman.

Bakito | 14-09-11 | 23:14

Laten we wel zijn. De reden waarom PVV fascistisch genoemd wordt is het standpunt tov allochtone raddraaiers en islam. Naast 'xenofboob', 'islamofoob' en 'racist' is nu ook het woord 'fascist' compleet onderhevig aan inflatie.

Daar wil ik o.a. meneer Riemen hartelijk voor bedanken.

Slivovic | 14-09-11 | 23:14

Eigenlijk een voortzetting van het vorige topic, een klein beetje.

De Dansende Kater ® | 14-09-11 | 23:13

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:09
Euh, wapens, die heb ik definitief als stompzinnig onbediscussiëerbaar kwaad weggezet, dus dat is wmb geen argument, maar dit terzijde.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:13

Bakito | 14-09-11 | 23:11 Who the fuck is Bosman?

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:13

Trouwens, ik blijf lachen om die extreem lompe quote: "Martin Bosma is een echte fascist". Als Riemen dat werkelijk gezegd heeft is dat hopelijk de laatste keer dat hij ooit geciteerd wordt. Als "reductio ad Hitlerum" niet in het PvdA partijboekje stond als discussietechniek maar als drogreden zou ook links Nederland geen aandacht meer aan deze meneer besteden. Een man mag dromen.
"Mammie, mammie! Martin Bosma is een echte fascist! Werkelijk waar! Geen neppe maar een echte! De Mussolini van de lage landen, een medogenloze bloeslustige moordenaar die minderheden wil uitroeien!". Dit soort quotes werken averechts. Ze ontnemen het woord fascisme haar angel. Als er een keer een echte fascist opstaat, aan de linker of rechterkant, hoe noemen we die persoon dan? Het uiterste is met Martin Bosma namelijk al bereikt, als we Rob Riemen mogen geloven. De volgende Hitler bedankt u, meneer Riemen!

JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 23:12

Die Riemen is dus net zo'n demagogische lul als Bosman. So what?

Bakito | 14-09-11 | 23:11

@RICK LIST9451 | 14-09-11 | 23:05
Als dat jouw mening is, dan kan ik niet anders dan die respecteren of verwerpen of er vraagtekens bij zetten of anderszins, want ik weet ook niet alles, zodoende, dus dat wordt een latertje.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:10

brutus68 | 14-09-11 | 23:02
Wel behoorlijk oud, maar nog niet zo. Maar je moet niet over Mein Kampf lullen, maar het gewoon lezen.

Graaf van Egmont | 14-09-11 | 23:09

@AntiSoof | 14-09-11 | 23:05 |

Denk dat ze handiger zijn met de computer, dan met het dienstwapen, om maar eens een zijstraat te noemen.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:09

Maar goed, 20 pagina's samenvatten kun je geen citaat noemen. Dat is een samenvatting. En een samenvatting heet zo omdat het een samenvatting is en geen citaat want een citaat is letterlijk en derhalve geen samenvatting.

Riemen, je bent een eikel. En als je dat nazegt is het een citaat.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 23:09

Pasta-saus | 14-09-11 | 23:02
De werkelijk communistische krant was toch een andere. Geschiedvervalser.

Graaf van Egmont | 14-09-11 | 23:08

iemand noemt je een fascist, zeg dan gewoon # Cultureel syncretisme wijs ik af, en irredentisme ook. Racisme gebaseerd op een ur cultuur van indo europeanen ook. De afwezigheid van zo´n cultuur blijkt duidelijk uit de verschillen in begrafenis rituelen bij de myceense, perzische en vedische culturen. Op gebied van integratie, uitgedrukt in de exogamie parameter, van Turken nu en Joden toen, moet ik zeggen dat de cijfers wijzen op een tegenstelling ipv een overeenkomst. Dat blijkt duidelijk uit onderzoek naar deze gemeenschap in Breslau en Thessaloniki van Mazower. Wat vindt u daar van #

RICK LIST9451 | 14-09-11 | 23:05

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:03
Ga toch heen! Ja, patience leren ze. En sexsites! Computerskils? Laat me niet lachen.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:05

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:59 |

Hero heeft toch bij de politie gewerkt? Die brengen de hele dag door achter de computer, zo bouw je wel computer skills op.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 23:03


@ In De eeuwige terugkeer van het fascisme schetst Robbie Rukker de cultuurgeschiedenis van het fascisme, en houdt de huidige Nederlandse samenleving daarmee een spiegel voor.


Eerst die spiegel even stukslaan op z´n konijnenkop, daarna praten we verder met welke nonsens het intellectuele zelfbevlekking proces voort wordt gezet.
Hail Rob.

Ratzing. | 14-09-11 | 23:02

@Graaf van Egmont | 14-09-11 | 23:01

Ben je al zo oud?

brutus68 | 14-09-11 | 23:02

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:59
Pretendeert hij dat te zijn dan?

Parsons | 14-09-11 | 23:02

@Graaf van Egmont | 14-09-11 | 23:01
Heeft NRC zich ooit een communistische krant genoemd? Kan het me niet herinneren.

Pasta-saus | 14-09-11 | 23:02

Met Rob Riemen als vriend/kennis/collega, heb je geen vijanden meer nodig.
Wat een loser.

funkyd | 14-09-11 | 23:01

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:52
Stel je doet op je huis twee sloten. Eentje is algemeen bekend, iedereen gebruikt dat zelfde slot. (dus dat slot, het wachtwoord (welkom) bestaat in wezen niet, of het speelt een minderwaardige rol. Dan is het huis in wezen dus eigenlijk beveiligd met één slot. En dat is niet zo vertrouwelijk als het wachtwoord. Dan is het enige slot niet zo veilig. Snap je? Je redenering klopt dus ergens niet.

AntiSoof | 14-09-11 | 23:01

Heeft Hitler bijvoorbeeld zich zelf ooit een fascist genoemd? Kan het me niet herinneren.

Graaf van Egmont | 14-09-11 | 23:01

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:55 | + 0 -
"Je moet er nog steeds een gebruikersnaam bij hebben.". Hoe moeilijk zullen die te raden zijn? Alle statenleden staan in openbare bronnen. HBrinkman, HeroBrinkman, zo'n gebruikersnaam heb je zo geraden.

"En ook al omdat het Hero zelf was die het ontdekte heb ik van de ontdekking eigenlijk niet zo'n hoge pet op."
Zulke redeneringen hoor je vaker. Maar dit zijn feitelijk drogredenen. Zoals GroenLinks dat jarenlang wil dat de politie meer aandacht besteedt aan dierenwelzijn, komt de PVV met animal cops krijgen die een schertsnaam caviapolitie opgeplakt omdat het een idee van de PVV is. Als een PvdA-er dit lek had ontdekt was het zeker geen "Ik héb iets, ik héb iets!".

JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 23:00

Parsons | 14-09-11 | 22:58 En Hero is ineens een IT-specialist?

zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:59

@horsteknots | 14-09-11 | 22:56 |

U heeft overduidelijk een anale fixatie.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:59

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:52
Jawel, dat is niet alleen raar, maar ook volkomen achterlijk.

Parsons | 14-09-11 | 22:58

"George Orwell was een van de eersten die de uitholling van het begrip ter sprake bracht. Datgene wat men niet wenselijk acht, wordt fascistisch genoemd."

Je loopt achter, Rob.

Slivovic | 14-09-11 | 22:58

Beste mijnheer Brussen,
Die Ra(mp)ndshit kan me aan mijn poepertje jeuken.
Ik heb mij energie nodig om 22 k per jaar te verdienen.
Derhalve kunne voorgenoemde figuren me reet roesten.

horsteknots | 14-09-11 | 22:56

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:53 Nou dan is het wel raar, boeien.

Je moet er nog steeds een gebruikersnaam bij hebben. En ook al omdat het Hero zelf was die het ontdekte heb ik van de ontdekking eigenlijk niet zo'n hoge pet op.

Meer geschreeuw van: "Ik héb iets, ik héb iets".

zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:55

@JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 22:47
Tsja, de overheid en IT dingen...

Parsons | 14-09-11 | 22:54

Maar ik wist niet dat Bosma zoveel faxte, jullie wel?

zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:54

@zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:52 | + 0 -
Wel heel raar!

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:53

JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 22:47 Het wachtwoord voor iedereen hetzelfde maar de gebruikersnamen waren niet bekend toch? Twee sleutels waarvan er ééntje algemeen is is niet zo heel raar.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:52

Rob Riemen wint altijd. lees eens een boek van die kerel.

Errujd | 14-09-11 | 22:51

LOL @ Alt tag.

geenstijlsteengeil | 14-09-11 | 22:51

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:49 |

Als hij nog in het bezit is van een goed stel werkende drumsticks, zou ik niet weten waarom hij niet zou kunnen werken.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:51

Wat een kleuter is die Riemen toch.

En z'n citaten kloppen nog steeds niet.

zeg maar jansen | 14-09-11 | 22:50

Heren, ga het samen in een weiland uitknokken en val ons er niet lastig met uw persoonlijkheidsstoornissen.

mokum4all | 14-09-11 | 22:50

@Morkovich | 14-09-11 | 22:30
Hehehe! Dat soort tegels doe je maar op DeJoop.

Pasta-saus | 14-09-11 | 22:49

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:47 | + 0 -
Maar een kale kip kan toch wel gewoon werken?

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:49

@Parsons | 14-09-11 | 22:36 | + 1 -
Ik zeg toch ook dat Brinkman goed bezig was. Hij had een beveiligingsprobleem bij de ICT van de provincie geconstateerd. (Het wachtwoord was letterlijk "welkom"). www.eenvandaag.nl/binnenland/38608/wed...

JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 22:47

@Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:43 |

Van een kale kip kun je niet plukken, dat weet je toch. Ben het wel eens als je bedoelt dat flink het mes gezet kan worden in al die onzinnige linkse subsidies.

Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:47

Alleen al de brutaliteit om je het werk van Ter Braak toe te eigenen geeft te denken. Niet alleen is het werk van Ter Braak niet in de context van deze tijd te plaatsen, hoe scherp en terecht het ook was, een stuk onbenul als Riemen dient er met zijn tengels af te blijven. Niet dat die Bosma volle zalen trekt met zijn gebral, maar van sommige dingen blijf je af. Punt.

brutus68 | 14-09-11 | 22:46

@Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:40 | + 0 -
De sterke (rechtse) schouders dragen toch al jaren lang de last, nu de linkse schouders weer eens een keer.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:43

Ik ga voor Bosma.
Die Riemen, da's een linkse haathuilert en krijgt dus altijd -10.

lekker wijf | 14-09-11 | 22:43

Ook weer leuk om te zien dat mijnheer Riemen en/of symphatisanten de moeite nemen om iedereen standaard -1 te geven.

Geef alle fascisten een -1, want hun mening telt niet en ze zijn minderwaardige mensen.

Proest.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:42

Zo onderhand word ik dat hele links/rechts gedoe ook zat. In al het moddergooien zijn we ondertussen vergeten dat we samen de schouders moeten zetten om Nederland weer op de rails te krijgen. Waar zijn de tijden gebleven dat er stevige debatten werden gevoerd, i.p.v. het goedkope vingertje wijzen?

Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:40

Pak een loep en zoek de verschillen.
bit.ly/p5Yzgz

drs.Nee | 14-09-11 | 22:35

Riemen, je gedraagt je als een adhd-kleuter

azijnsnuivert | 14-09-11 | 22:34

Wie geven die negatieve beoordelingen weer op pro pvv meningen? Joop achterban? Linkse rakkerts?

reade romke | 14-09-11 | 22:33

Oei, Riemen zakt nu toch wel erg door de mand, als een klein kind met modder smijten.

zum kotzen | 14-09-11 | 22:32

De PVV herrijst uit de as als een verlichtte fenix! Eerst hackt Hero Brinkman zonder materiële wederrechtelijkheid de computersystemen van het provinciebestuur, nu schrijft Bosma schrijftafelmoordenaars deaud. Bosma staat alvast 1-0 en die blinde haymaker van Riemen mist haar impact. Een volksvertegenwoordiger fascist noemen is al een cliché sinds de provo's het woord als wapen tegen de uitvoerende macht in Nederland gebruikten terwijl elders Russische tanks mensen daadwerkelijk doodreden.

JaNeeTochNietDan? | 14-09-11 | 22:31

Het is zo af en toe nèt een schoolplein hè, die grote boze mensenwereld?

Jackanders | 14-09-11 | 22:31

"adequaat essay"

Aanhanger van de zesjes-cultuur Rob Riemen, alleen maar adequaat?

Graag zie ik inhoudelijk onderbouwd waarom hij Bosma een fascist vindt. Het zeggen maakt hem dat nog niet.
Waarschijnlijk maakt het mij een fascist om dit te vragen.

Kaas de Vies | 14-09-11 | 22:30

Goed, ok, Bosma is een fascist. En wat zijn de mensen die dit jarenlang hebben toegelaten dan bit.ly/oFUhVe meneer Riemen?

Parsons | 14-09-11 | 22:30

@overVecht | 14-09-11 | 22:28
Daarom heb ik mijn schijthuis wegens obsoleet aan een student verhuurd.

Chiant | 14-09-11 | 22:30

Ik mis dan toch nog steeds de onderbouwing WAAROM Bosma een fascist zou zijn. Iets dat me van een 'wetenschapper' toch zwaar tegenvalt. Daar moet ik als jurylid dan toch een punt aftrek voor geven.

ZKH EénOog | 14-09-11 | 22:30

Riemen MAG wat mij betreft deaudkapodtvallen.

Morkovich | 14-09-11 | 22:30

Riemen schrijft een document met voetnoten en literatuurverwijzingen en claimt na kritiek van Bosma dat het nooit bedoeld was als wetenschappelijk stuk.
Yeah right.

Chiant | 14-09-11 | 22:28

Ik SCHIJT op zowel extreem links als extreem rechts gezanik.

overVecht | 14-09-11 | 22:28

Gevecht gaat over 12 ronden?

Borrelende Boris | 14-09-11 | 22:28

wat een kleuters

watsinneneem | 14-09-11 | 22:28

Zeg, wat heeft die Meneer Riemen an sich te maken met politiek? Als hij z'n politieke voorkeur nu een voor zich houd en zorgt dat er een fatsoenlijke line-up staat. Is alles opgelost. Dit overigens ook voor Meneer Smeets.

Pasta-saus | 14-09-11 | 22:24

REAGEER OOK