
Homer Simpson alarm! Vergeet Fukushima. We hebben een mogelijke meltdown in Europa. Volgens AFP heeft zich in de kerncentrale
Marcoule in het zuiden van Frankrijk (
locatie) een explosie voorgedaan. Wellicht is hierbij straling vrij gekomen en lekt er radioactief materiaal. Le Figaro
meldt een dode en drie gewonden. De centrale - die volgens
Diederik Samsom een plutoniumfabriek is - staat in Bagnols-sur-Cèze in een streek waar veel 65+ Nederlanders hun buitenhuisje hebben. Windrichtingen staan
HIER.
UPDATE: Het schijnt allemaal mee te vallen. Kerncentrale staat uit. Er staat nog wel een opwerkingsfabriek en een reactor. Volgens het Franse Commissariaat Atoomenergie is er "op dit moment geen straling vrijgekomen". We wachten rustig op het
persbericht van Liesbeth van Tongeren.
Reaguursels
InloggenHölzenbein | 13-09-11 | 16:41
Waarom scheld je nou steeds, wat een onmacht, jammer, het had zo fijn kunnen zijn.
@boost | 13-09-11 | 16:22
Hou sop met bashen volidioot!
Jij stelt hier allerlei dingen daar krijg je respons op, dat zie je niet zitten, want je denkt dat je het weet, dan wil je ophouden omdat je het niet meer aankan.
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen.
Maar goed zoals ik zei IQ van 60 geeft niet.
Je wilt weer doorgaan.
Wat wil je weten wijfie zeg het maar.
@boost | 13-09-11 | 13:53
Geef eens antwoord op mijn vraag dan.
Hölzenbein | 13-09-11 | 12:15
Ga je nou toch door, dat was niet wat je wilde, wordt je gestuurd door het politburo ofzo
@boost | 13-09-11 | 11:53
Wat doe jij beroepsmatig? Pipo de clown spelen?
Hölzenbein | 13-09-11 | 09:58 |
goed zo, dat had je al veel eerder moeten doen, wij hebben elkaar inderdaad niets te zeggen, ben blij dat je uiteindelijk gedaan hebt wat ik wil, en dat is "ophouden".
@boost | 13-09-11 | 09:32
Je reageert op een tegel van mij waar het volgende in staat: "Er is geen oplossing voor het afvalprobleem. Men is al 50 jaar op zoek en heeft nog niets gevonden."
Je vraagt naar onderbouwing. Hoeveel onderbouwing wil je nog hebben met hetgeen ik hier boven zeg? Het is gewoon een #feit
Kan jij het tegendeel bewijzen? Nee. Dan houdt ook gewoon je spuigat en neem iets aan van mensen die daar (hoogstwaarschijnlijk) meer verstand van hebben dan jij ooit zal hebben.
En ja ik heb een aantal keren op de nsb knop gedrukt omdat ik vind dat je alleen maar aan het bashen bent. Je verwijt andere mensen dingen en je bent zelf maar wat uit je nek aan het lullen. Gaat absoluut nergens over.
En nou plemp nog maar iets neer hier onder, I don't care want met figuren als jij bent valt gewoon niet te discussieren, en dat doe ik dus ook niet meer. *zwaai zwaai*
PS. Bedoel je met uitschelden iemand "lul in de pot" noemen, of heb je het over iets anders.
Welgemeende raad: bezoek echt eens een psychiater. Troll.
Hölzenbein | 13-09-11 | 09:26
Kijk ik ben nog eens nagegaan hoe jij reageert op reaguurders in alle topics en inderdaad het enige wat je doet is hen verwijzen naar een "loog" of ze voor dom uitmaken en uit te schelden en dan het liefst in hele korte zinnnen zodat je gauw klaar bent,om de volgende aan te vallen.
Maar nog steeds jammer dat je de uitdaging niet aanneemt, je bent een echte "lul in de pot"
@boost | 13-09-11 | 09:13
Man man man, jij moet echt eens naar een psychiater. Troll.
Hölzenbein | 13-09-11 | 09:03 |
Tja dat is toch weer echt "links" snuiter, jammer dat je de uitdaging niet aanneemt, maar was wel te voorzien.
Schelden en tieren en proberen de ander het liefst met meerderen de mond te snoeren, ik heb wel eens een debat geprobeerd aan te gaan met linkse om mij heen.
Ze laten je niet eens uitpraten, en proberen je met z'n allen de grond in te boren.
Je hebt je kans gehad dus het wordt niks, maar dat wisten we al he, jij en jullie weten dat ik gelijk heb en zo velen met mij.
Je opmerkingen raken kant nog wal maar dat is wat de linkse (politiek) normaal vindt, gewoon doorwauwelen en angst aanjagen, en ondertussen zakken vullen, baantjes creeren en gehoorzaamheid eisen.
Hölzenbein | 13-09-11 | 09:03 |
Tja dat is toch weer echt "links" snuiter, jammer dat je de uitdaging niet aanneemt, maar was wel te voorzien.
Schelden en tieren en proberen de ander het liefst met meerderen de mond te snoeren, ik heb wel eens een debat geprobeerd aan te gaan met linkse om mij heen.
Ze laten je niet eens uitpraten, en proberen je met z'n allen de grond in te boren.
Je hebt je kans gehad dus het wordt niks, maar dat wisten we al he, jij en jullie weten dat ik gelijk heb en zo velen met mij.
Je opmerkingen raken kant nog wal maar dat is wat de linkse (politiek) normaal vindt, gewoon doorwauwelen en angst aanjagen, en ondertussen zakken vullen, baantjes creeren en gehoorzaamheid eisen.
@boost | 13-09-11 | 08:32
Als jij nou eerst eens leert mijn tegel te lezen, dan probeert te begrijpen, dan stopt met bashen over alles wat ik zeg, dan wil ik er misschien nog iets over zeggen. Maar je vertelt zo'n onzin in je tegel dat ik er geen waarde aan hecht überhaupt met jou in discussie te gaan. Op alles wat ik zeg kom jij met iets wat alles uit zijn verband trekt en wat nergens over gaat. Troll.
Hölzenbein | 13-09-11 | 00:40
Kom nou toch eens met een onderbouwd verhaal of zo je wilt argument mijn waarde, en niet met die ondoordachte kreten en het kleineren van de reaguurders hier, jullie hebben samen een linkspact gesloten om iedereen hier die anders dan links denkt te bashen. Daar schieten we niets mee op dat is stemming maken en angst aanjagen jullie gewezen voorbeeld in het verleden rusland heeft als een van de eerste kernenergie en heeft dat nog, kost weinig en dan heb je ook wat.
Jullie willen energie uit poep en daarom praten jullie poep en de leider is "al goor" die zijn zakken vult door jullie angst aan te praten.
Bekijk het gewoon rieel en kom dan terug met steekhoudende argumenten, stuk voor stuk, dan zal ik ze stuk voor stuk weerleggen.
Er is nooit wat aan de hand. In fuckshima was er ook niets aan de hand. In moerdijk ook niet. totdat er geen ontkennen meer aan is.
@Greetje Duisenberg | 12-09-11 | 18:01
Helemaal mee eens. Er is geen oplossing voor het afvalprobleem. Men is al 50 jaar op zoek en heeft nog niets gevonden. Allemaal voor onze kinderen, helemaal gratis van rechts idioten die heel veel geld verdienen aan en met de atoommaffia. En nou kom me alsjeblieft niet weer aan met kolencentrales, en wat weet ik voor ongein allemaal. Alsjeblieft zeg.
Overigens ben ik, voor zover ik zijn redenering vanaf ongeveer het midden begrijp, het wel met hem eensch. Het komt een beetje rot zijn strot uit, in tegenstelling tot het gemak waarmee het gouden, volgens het Deutsche Reinheitsgebot gebrouwen, vocht zijn strot in glijdt.
Piep van Poep | 12-09-11 | 19:55
Lieve poep van de piep,
Wat aardig zo'n ondersteuning bedankt ik sta bij je in het krijt zeggen we dan kan ik iets voor je doen fijne meid.
Kijk daar doe ik het nou voor bedankt schat.
Lieve Boost,
Gouden regel van de Interwebs: niet reaguren met een bakkie op. Beter is om je over te geven aan Halcyon. Morgen weer een dag, zonder schaamte.
Greetje Duisenberg | 12-09-11 | 18:01
kern energie, vooral de nieuwe centrales die daarmee werken zijn hardstikke veilig niks mis mee, alle ander energien hebben ook hun nadelen.
Alles wat door de mens wordt gemaakt heeft nadelen en wat de natuur ons biedt ook.
Neem de automobiel hoeveel doden eist dat ding per jaar.
100 procent veiligheid bestaat niet.
Wel eens gehoord van kolendampvergiftiging, hoeveel mensen zijn daar niet aan gestorven, gas en de koolmonoxcide idem dito, waterkrachtcentrales er zal maar een dam breken, ga zo maar door.
Kernenergie wordt als maar veiliger. gewoon rekenen hoeveel doden en gewonden zijn er gevallen door kernenergie en hoeveel door andere energieen.
Zelfs de zon is niks als je het gebruikt zonder nadenken, dan staat huidkanker klaar om je te vloeren.
Het gebruik van Kernenergie wordt aangevallen met uitleg in de zin van "äls en als en als"
Kernenergie wordt ook in een zin genoemd met kernbom en dat soort dingen dat is natuurlijk onzin.
Een kerncentrale is geen kernbom, en kan dat ook niet zijn.
Kijk hoe veilig kernenergie is en neem als voorbeeld de problemen in het recente Japan, hoe goed is het daar gegaan.
Daar wordt je blij van, en ook is er weer wat geleerd zonder al te veel schade.
Kernenergie eet de aardbol niet leeg en is schoon.
Wat wil de mens nou nog meer?
Alles maar dan ook alles kan op kernenergie draaien niet alleen energiecentrales maar ook auto's keukengerei, ziekenhuisinstrunmenten, maar dan moeten we deze vooruit gang niet stoppen.
Uiteindelijk moeten we toch die weg bewandelen want dan is de aarde leeggeroofd, maar dat is jammer want niet nodig.
Frankrijk gebruikt over het algemeen kernenergie en nederland voor 20% elke nederlander die op het elctriciteitnet is aangesloten heeft atoomenergie.
Ik weet het nu zeker, we gaan allemaal DOOD!
En natuurlijk onze salonsocialist Henk Westbroek. Want u bent allemaal gelijk, maar hij is natuurlijk wel ff wat gelijker dan het gemiddelde en schaft dus een vrijstaand villaatje aan van uw kijk- en luistergeld, of was het lijk- en kluistergeld.
Wie wil er nou wonen in een land met 80 kerncentrales?
Greetje Duisenberg | 12-09-11 | 18:01
Marijke Vos met een hele kolonie GLers bijvoorbeeld...
Duitsland is tenminste nuchter genoeg niet door te willen gaan met kernenergie. Zonneenergie is wel degelijk een alternatief, misschien nog wat duur, maar wat dacht je dat zo'n incident in Zuid Frankrijk gaat kosten?
.
Wie wil er nou wonen in een land met 80 kerncentrales?
.
En je hoeft niet links te zijn om niet in kernenergie te geloven. We moeten daar gewoon gauw vanaf.
Een Franse kerncentrale zegt: "le baoum". Maar wel heel zachtjes.
Om groen/linkse hobby's te betalen, moet er toch ergens iets mee verdiend worden. Als er opgehouden wordt met hobby projecten te betalen, wordt er veel minder verspild.
De grootste bron van milieu verontreiniging (milieu in beide betekenissen) zijn groen/links erts, als ze nou echt zo begaan zijn met het mileu, zijn er diverse mogelijkheden, een er van is het door hen stoppen met het gebruik van voedsel.
Zonne energie is niets te duur kan wat worden maar de zonnecellen zijn nog niet in staat om winst te behalen.
Wind energie nog erger, is niet goed betalen we met z'n allen via de subsidie wordt in ons strot gestampt omdat links dat zo bedacht heeft.
Waterkracht kunnen wij niet of nauwelijks iets mee.
Verder zijn er nog wat krachten die ik niet eens ga noemen want niet haalbaar om te exploteren.
Kernenergie is de oplossing maar wordt verguisd door alweer de linkse krachten die progressie in de weg staan.
De olie winsten moeten ten kosten van alles blijven bestaan.
De olie lobby financiert dan ook in ruime mate, de krachten die voor de onzin zijn zoals boven beschreven.
So what. 50 km naar het noorden ligt Ydes, en daar zit gewoon uranium in de grond. Dus die fransen die zijn wel wat gewend. En ja, de peugeots geven daar licht in het donker. Hier nooit.
@Hölzenbein | 12-09-11 | 16:02
In Fukushima was ook niets aan de hand. #doorlopen
altijd valt het wel weer mee
pius | 12-09-11 | 16:56
Net gekeken maar geen mond gezien in mijn nek dus hoezo.....
Maar als je bedoelt dat je mij niet begrijpt of als je het niet met mij eens bent .... vertel, wellicht sta ik tot je beschikking om je te helpen wat beter in het leven te staan
boost | 12-09-11 | 15:52
Nonsens. Jij bent het bewijs dat ook rechtse mensen uit hun nek kunnen lullen. Meningschaap.
He mijn desktop begint plots te gloeien!!!!
Nu word Frankrijk helemaal een kankerland.
Hölzenbein | 12-09-11 | 16:02
Volgens mij zit je zwaar aan de pretsigaret.
Hölzenbein | 12-09-11 | 16:02
wat lul je toch zwak hier is niets uit te halen
bah
Kernenergie is een rechtse hobby waarvoor rechts (zoals zo vaak) geen enkele verantwoording voor wil opnemen en op zal nemen. Zo rolt rechts wat de toekomst van onze kinderen aangaat. Bah wat een vies vuil volk is het af en toe.
Hoeveel sterren heeft deze in de michelin-gids ?
het zijn allemaal zigeuners die fransen - ik vertouw ze niet.
Ik vertrouw het toch niet, heb namelijk nog niet eerder een arm bij gekregen.
Downplayen mensen, downplayen...
Als de deur van een kerncentrale piept dan staat heel links op zijn kop.
De reden?
de olielanden, de moslims dus, hebben daar de hand in.
Die willen geen kernenergie all over the world, want dan is het gedaan met hen.
Ze kunnen verder niets, ze maken niets, en ze mogen niets.
Hölzenbein | 12-09-11 | 15:46
Bah bahsen niet goed.
Gewoon opletten dan zeg ik ook niks, de waarheid vertellen geen onzin praten dan komt alles goed.
De feiten inderdaad niets aan de hand nou ja wel een mens dood en een paar gewond maar niet wereld schokkend en geen angst opwekken voor kernstraling want kernenergie is het beste wat de mens heeft voort gebracht. Wordt alleen tegengehopuden zoals mensen als jij
@boost | 12-09-11 | 15:34
Hou sop mafketel. Bekijk gewoon de feiten voordat je mij de hele dag hier ligt te bashen. Als er brand is in een fabriek waar licht radioactief materiaal ligt dan komt er ook straling vrij hoe licht dan ook, en het maakt niet uit wat de pers daar van zegt. 1 en 1 is gewoon twee hoor.
Hölzenbein | 12-09-11 | 14:59 |
hahahahaha jij weet ook echt nooit waar je het over hebt, mens de laatste update is "geen straling vrijgekomen".
Maar we geloven toch die malle diederik hoor als die het zegt is het zo, hij heeft eigenlijk ook nog niets gezegd maar vast vooruitdenkend dan maar dat hij dat zal gaan zeggen
oh daarom is het hier zo lekker warm
@Ivoren Toren | 12-09-11 | 15:03
Samson is sjek.
@ Hölzenbein | 12-09-11 | 14:59
Samson is een wetenchappelije cherrypicker en een klimaathoaxer.
@_ranz | 12-09-11 | 14:56
Bij radioactive leaks zie je nooit wat dat klopt.
@ ecologiste | 12-09-11 | 14:58
Nooit geweten dat het Environmental Defense Fund een beursnotering heeft.
Een Française : Ouf l'accident est classé industriel et pas nucleaire ! On est sauvés.
( Oef, het ongeval is geclassificeerd als industrieel en niet nucleair. We zijn veilig. )
"It is important to note that the plant 1) is not a nuclear power plant; 2) has no nuclear reactors; and 3) it was not a nuclear explosion."
Nou ja, dat 3e klopt niet helemaal, ook al is het licht radioactief het is een nuclear explosion. En als zo vaak heeft Diederik Samsom gewoon gelijk, dus daar hoef je niet raar over te doen Brusselmans. Hij weet in ieder geval altijd waarover hij het heeft en dat voor een PvdA-er.
Tuurlijk is er niks aan de hand! Daarom is het ook internationaal nieuws, omdat er niks aan de hand is.
Net als in Fukushima, ook niks aan de hand!
Ow, ff mijn neus oprapen, wacht...
Hopelijk worden de Fransen nu wat transparanter met deze doorlichting.
Bagnols-sur-Cèze in een streek waar veel 65+ Nederlanders hun buitenhuisje hebben en die nu geen drol meer waard zijn. proest.
Off-topic boosmakertje: Het begrotingstekort van de Griekse centrale overheid is van januari tot en met augustus gestegen met 22 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het tekort steeg van 14,8 miljard naar 18,1 miljard. www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...
Gelukkig net op tijd mijn EDF aandelen verkocht.
Volgens BBC: "There were no radioactive leaks after the blast, caused by a fire near a furnace in a radioactive waste storage site, a French nuclear official said."
Vuurtje, gasttelletje ontploft. Niks te zien mensen, gewoon doorlopen...
Zeg, GS. Gaan jullie nog over SpitsNieuws? Volgens mij staat daar een serverTje te reauken: a.yfrog.com/img618/5195/e59.png .
@ overVecht | 12-09-11 | 14:50
Bij de Stones? Las het ja.
@Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:39 | |
LOL!
Check btw even mijn reactie op powned...
@ Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 14:47
Echter lijkt mij het aantal-doden-per-TWh potentieel van kernenergie weer beduidend groter.
@pius | 12-09-11 | 14:39
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat in elke industrie fouten gemaakt worden.
Echter zijn en blijven de voordelen van kernenergie groter dan de nadelen.
Ook als men kijkt naar het aantal doden per TWh blijft kernenergie ver achter op de Olie- en kolenindustrie.
Dancing with tears in my eyes - ultravox.
www.youtube.com/watch?v=AuB3uY5K7Kg
"humordeprivatie"
+1.
Misschien moet ik maar langs de deuren voor die arme Fransen.
Collectebussen zat.
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:33
Berham urbifliet pijkerp.
Plutonium hè`.
dlseth_ | 12-09-11 | 14:34
Naast het feit dat je dom bent lijd je ook nog eens aan een klassiek geval van humordeprivatie. En er dan met mijn wijf vandoor willen.
Narcist.
@Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:39 |
Vertaal die zin in het arabisch, koop een grote megafoon, en je kunt zo imam worden ;)
Anti Alles | 12-09-11 | 14:36
Een kernwapen is ook geen centrale
Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 14:32 |
[wakkere Nederlander modus aan] boeie, ik wil geen maandloon kwijt zijn aan de pomp als ik mijn Dodge Ram ga voltanken! [wakkere Nederlander modus uit]
@Anti Alles | 12-09-11 | 14:36 |
Chemie-pack was ook alleen maar een opslag.
Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 14:32
Tuurlijk is de olieindustrie schadelijk.
Japanse taferelen zie je echter niet vaak en de olieindustrie kan geen land volledig vernietigen in een korte tijd. kernenergie wel.
Dat daar fouten zijn gemaakt zoals je ter verdediging aanhaalt lijkt me nogal een drogreden.
Dat is namelijk vaker in dat soort gevallen. En ook de kern van het probleem dus.
Of denk jij van niet
Lalala plutoniumfabriek, lalala islam.
Anti Alles | 12-09-11 | 14:36
Goed van jou zeg. Echter staat dit al een miljoenmiljard keer vermeld in dit draadje alleen al.
Maar er is hier dus werkelijk NIEMAND die de grap al heeft gemaakt?
Doe ik het wel weer...
Do'h!!
dat bericht over de explosie in een kerncentrale in frankrijk is vals. het is een opslag geen centrale
Hoe moet dat nu met al die volkstuintjes en hun gekoesterde onbespoten Andijvie, Sla en Aubergine's ?
*beelden van wolk ziet*
@pius | 12-09-11 | 14:32
Ja dus. Geeft niks, de voorkant van de trein wil met liefde naar je gezeik luisteren.
@ Mastermattie | 12-09-11 | 14:32
Ze niet plempen is natuurlijk ook een optie.
@pius | 12-09-11 | 14:28 |
Wat vermoeiend allemaal. Als ik bij elke zucht en scheet mijn islam standpunt moet gaan vermelden, ben ik nog wel even bezig. Vandaar mijn keuze om dit alleen te doen in topics die relevant zijn. Zou je ook eens moeten doen, je knapt er zienderogen van op.
Breedveld al terug van vakantie trouwens?
@pius | 12-09-11 | 14:23
De olieindustrie verwoest complete natuurgebieden door daar te boren. Complete bossen worden neergehaald om een boortorentje weg te kunnen zetten.
Dat u daar geen problemen van ondervind wil niet zeggen dat de rest van de aarde daar ook zo over denkt.
Ook zonder kerncentrale waren er in Japan nu doden geweest.
Zoals ik eerder al aangaf zijn er ook in Japan fouten gemaakt met de bouw van deze centrales.
Men heeft niet nagedacht over de mogelijkheid dat de generatoren overspoeld konden worden. Dat is een van de fouten waar nu van geleerd is.
Hoe lang denkt u dat het geduurd heeft voordat BP of Shell zonder fouten een pijp de aarde in kon draaien? Sterker nog het lukt ze nu nog steeds niet altijd om het goed te doen.
Ik wordt toch zo verdomd ziek van translate links.... Bij deze een nieuwe poging:
translate.googleusercontent.com/transl... .
Een iets nieuwer artikel op basis van AFP.
Biff Eagleburger | 12-09-11 | 14:30
LOL
dlseth_ | 12-09-11 | 14:25
Dat zou je wel willen hè viespeuk. Maar mijn wijf valt op mannen met hersens.
Even verder zoeken dus.
@Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:14
Zit je weer met je splijtstaaf te spelen?
Grafserver
Om om nog maar even door te brommen: translate.google.com/translate?hl=nl&a... .
Ik zou ook het liefst een klaterende stinkende straal ochtendurine over Samsons vleespet laten lopen, maar in dit omgpaniekspektakel heeft de man wel de juiste informatie.
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:26
Hoezo.
Ik ben in topconditie. Niets aan de hand.
En aangezien ik Ad Fellatio's altijd met Ad Hominems beantwoord is er wat mij betreft niets aan de hand.
Noch aan de pols.
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:26
Hoezo.
Ik ben in topconditie. Niets aan de hand.
En aangezien ik Ad Fellatio's altijd met Ad Hominems beantwoord is er wat mij betreft niets aan de hand.
Noch aan de pols.
Rien á la main dus. *Gewoon doorloopt*
Bron moest dus zijn: translate.google.com/translate?hl=nl&a... .
B. Ter Ham | 12-09-11 | 14:12 | + 0 -
Dat heeft u al gezegd :)
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:21
Trouwens..
Als ik mijn standpunten volgens jou een aantal keren duidelijk verwoord heb is jouw reactie naar mij daarop een manifestatie van buitensporige onnozelheid.
Om maar eens een Bottehondisme te gebruiken.
Of vind jij van niet. Boris.
@pius | 12-09-11 | 14:24 |
Zullen we het maar weer over kernenergie hebben? Schijnt een stuk gezonder te zijn voor de bloeddruk.
Waarom lees ik overal 3 personen gewond, één dode?
An oven exploded Monday on the Marcoule nuclear site, in the Gard, said firefighters. According to the Atomic Energy Commission (CEA) interviewed by Europe 1, there would be four injured, one severely affected. A person is also missing.
The prefecture has reported a risk of radioactive leakage. But the CEA ensures did not measure the radioactivity outside the site for now.
(Bron: translate.google.com/translate?hl=nl&a...)
@Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:18
Het eerste wat ik van hem lees betreffende Frankrijk is 'een onbeschrijfelijke bult kernafval'; niet iets wat erg wetenschappelijk overkomt. Eerder het standaard gehype dat ik van hem zo ondertussen verwacht. De man giet, in mijn ogen, een semi-wetenschappelijk sausje over de irrationele angst voor kernenergie.
@pius | 12-09-11 | 14:19
Is je wijf er vandoor gegaan met een PVVer dit weekend?
Leuke wolkjes,is dat nou groene stroom?
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:21
Heet jij Joris of Boris? Zeikwijf.
En weet ik veel wat next is, ik ben toch zeker geen Jomanda of zo.
De arrogantie.
Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 14:20
De olieindustrie heeft niet de potentie om een land volledig te vernietigen.
Behalve dan milieutechnisch misschien. Kernenergie is potentieel armagedonistisch elke keer als er wat misgaat.
Ik hoef geen voorbeelden aan te dragen denk ik. Toch.
Als Diederik Samson het zegt dan geloof ik hem.
Ja. Ik geloof een PvdA'er.
'tis dan ook een goeie. Vandaar dat hij door de PvdA leiding in een verdomhoekje is gedrukt (samen met Mi Lei Vos).
Eens tellen, hoeveel lui hierboven dachten dat ze dood gingen voordat er ook maar 1 stukje informatie stond :)
@pius | 12-09-11 | 14:17 |
Volgens mij heb je je standpunt al meerdere keren duidelijk verwoord. What's next, dat je bij de snackbar de jongen achter de toonbank een lezing geeft over de gevaren van de islam, tijdens het bestellen van een frietje oorlog?
Binnenkort zijn huisjes aan de Zuid-Franse kust weer enigszins te betalen dus?
@pius | 12-09-11 | 14:11
Deepwater Horizon was ook maar een "incidentje".
Niemand beweert dat kernenergie volkomen veilig is maar als we allemaal willen blijven F5'en zal er toch energie opgewekt moeten worden.
Kernenergie is nog relatief nieuw, van elk ongeval wordt geleerd. De olieindustrie bestaat al langer en hier vallen ook nog jaarlijks doden.
dlseth_ | 12-09-11 | 14:15
Aan Japan is weinig te hypen. Zelfs als je Samson heet.
Ben jij ook zo vloerkleedachtig waar het de Islam betreft of volg je simpelweg de doctrine.
Jij mag het zeggen.
Jammer, ik hoopte nog zo dat die 65+ers vroegtijdig een einde zouden maken aan het pensioengat.
@ dlseth_ | 12-09-11 | 14:15
Ik hoorde Samson zojuist even op Radio1. En evenals in de periode ná de ramp in Japan vond ik 'm helder en rustig overkomen. Geen énkele politieke ondertoon.
Cappuccino | 12-09-11 | 14:10
Er wordt MOX gemaakt. Kortom oud plutonium uit kernwapens gemixt met Uranium om daarna in andere centrales als nucleaire brandstof te dienen. Heel pacifistisch oude nukes omsmelten voor el.power.
Borrelende Boris | 12-09-11 | 14:15
Mooi hè. Je moet je toch verbinden aan de geldende mores om je punt te kunnen maken denk ik.
En ik vrees dat ik daar uitstekend in geslaagd ben.
Wat jij Boris.
Vlakbij Chateauneuf du Pape, die wijn is volgend jaar dus ook niet aan te raden.
gelukkig weten de voorstanders van kernenergie wel wat ze de volgende honderdduizend jaar met het afval moeten doen: er een vuile bom van maken.
Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:14
Ja, die rookwolk is best geil he?
Groene stroom geeft groene rook.
Top picca !
Herr Knäckebröd | 12-09-11 | 14:14
Jij moet naar de Pvda gaan. Daar kunnen ze nog wel wat beheersers van het baggatel gebruiken.
"Marcoule is een opslagplaats voor kernafval, het bedrijf heeft geen actieve kernreactoren"
Voor zover de meltdown.
@pius | 12-09-11 | 14:11 |
Erg knap om dit topic te linken aan de islam. Ahmadinejad zal trots op je zijn.
@Pa Cartwright | 12-09-11 | 14:12
Kwam van de Twatter van Samson, die zichzelf de rode ingenieur noemt en zichzelf profileert als DE expert op het gebied van het ophypen van rampen rond kernenergie.
fap fap
@AmericanDad | 12-09-11 | 13:58
Inderdaad. Bij andere industrieën is zoiets de dagelijkse gang van zaken maar zodra het woord nucleair ergens in voorkomt schijt iedereen 7 lichtgevende kleuren.
En zo wordt de 'groene' stroom voor Duitsland weer een stukje duurder.
Krijg nou al weer neigingen om S.T.A.L.K.E.R. te gaan spelen...
@ dlseth_ | 12-09-11 | 14:11
"Rode wetenschap"
Hoe dat zo dan?
Wind staat voorlopg niet verkeerd voor ons.
france.meteofrance.com/france/meteo/?P...
Krijg nou al weer neigingen om S.T.A.L.K.E.R. te gaan spelen...
Een melt-down lijkt me sterk in dit geval.
Bagnol is trouwens wel een leuk stadje. Authentiek dorpsplein, waar je nog kogelgaten in de muren ziet van de tweede wereldoorlog.
Er staat een bergje afval in de fik, valt wel mee dus.
Dan gaat de hemel hier morgenavond weer zo spectaculair vonken als afgelopen zaterdag! wOOOt!!
Kom er maar in hoor..
En ik bedoel natuurlijk de Rechtse moskee en kernenergielobbyisten.
Want natuurlijk is kernenergie volstrekt veilig. Tsernobyl, Japan en mMrcoule zijn slechts incidenten.
Niet incidenteel is de structurele overlast van marrokanen trouwens, dat is het onomstotelijke bewijs van het masterplan der islamisering.
Zodat u weet dat ook rechts het nuanceren beheerst.
Geertje is niet gek natuurlijk.
"Marcoule bevat verder drie stilgelegde kleine centrales, een opwerkingsfabriekje, een kweekreactor en een onbeschrijfelijke bult kernafval"
Rode wetenschap... :')
Is geen kerncentrale. Is opslag en verwerking van nucleaire troep.
Gewoon een bedrijfsongeval. Wil in de olieindustrie ook nog wel eens gebeuren.
Niets aan de hand, doorlopen maar weer.
Sterker nog: het is niet eens een kerncentrale, het is een opslag plaats van nucleair afval. Geen actieve reactoren enzo.
Is geen centrale maar een opslag, stelletje druktemakers...
we gaan deaud, allemaal.
Dat commentaar bij de "A" op de Google Maps kaart vind ik dan weer grappig. Komt Gilles daar ook vandaan? nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Gil...
Stralend weer in Zuid Frankrijk.
ZKH EénOog | 12-09-11 | 14:04
In dat geval: 'de wolk kwam van rechts!'
Orange is nu White ?
Bouw site begon in 1952, koude oorlogmeuk, dat is dus de eerste generatie, en dat is slecht nieuws. (Want veel onveiliger dan latere generaties die veiligheid steeds meer in ontwerp meenemen.)
Dat ligt tegenover Orange, dat is de streek waar de Oranjes Nassau hun naam Oranje vandaan hebben.
De FAIL uit die landen kan ook niet groot genoeg zijn zo het lijkt.
@Cum_Fraude
De Google smaaktest:
Explosie kerncentrale - 430.000 hits, tegenover explosie kolencentrale - 23.800 hits.
Is het toeval, dat die wolk Groen is en naar Links trekt?
Are you SERIAAAL?????
Maak je geen zorgen, straling is gezond!
www.groenerekenkamer.nl/stralingshorme...
* hysterisch : "het is een hetze van links ! kernernergie is wel veilig" gilt *
Nou doordramkabinet, scherp de pen maar weer voor de verklaring: "Die kerncentrales komen er".
.
In Europa zijn geen Tsunami's. Wel Fransen.
De laatste berichten vermelden dat het gaat om een ongelukje in een afbakoven voor goedkoop Frans stokbrood.
En de telegraaf is weer eens op zoek naar mensen in de buurt... Hebben gasten geen eigen verslaggevers meer?
Maak me geen zorgen: wind staat op het zuiden, autoriteiten zeggen op journaal niks aan de hand, 2012 is volgend jaar pas.
Dusss...
Met de bekende franse slag een kerncentrale in bedrijf houden... het was een kwestie van tijd.
Le douze onze dans le trente. Wraak van de N-Afrikanen?
Niks aan de hand heur. Geweaun deurleaupen! Allez!
www.nifv.nl/upload/118339_668_11979699... (PDF-alert....)
Een woordvoerder van Groen-Links liet weten dat de kleur van de wolk inderdaad geen reden gaf tot paniek.
Wil je zeggen dat BertBrussen hier achter zit Brusselmans?
We weten allemaal wat hiervan de gevolgen gaan zijn:
www.youtube.com/watch?v=C8ATemDLVBM
@AmericanDad | 12-09-11 | 13:58
Zo rolt dat al jaren.
Nou ja, met een beetje geluk hebben we er een paar nieuwe mutanten bij die minder zuigen dan de huidige.
nos.nl/artikel/272048-explosie-in-kern...
Franse prutsers
Met die groene wolk lijkt het wel een Paturain-fabriek ofzo...
hè jammer... geen doodskopwolk
voor de rest, wind richting Zwitserland.. boeiend, kocht toch al geen koekoeksklokken.
Groene energie, wat ik je brom.
* naar wolk kijkt *
Chateauneuf-du-Pape 2011 -1
Fijn, hele imago van Kernenergie verneuqt door Japanners die zo'n ding niet aardbeving en tsunami proof maken, en Fransen die.... tja, gewoon Frans zijn.
Merde.
Dit is gewoon een klein incident, maar door de laatste ontwikkelingen in japan word elk incident behandeld alsof het een internationale ramp is.
Er zou een oven zijn geexplodeerd waarbij vier gewonden zijn gevallen en één persoon vermist is.
translate.google.com/translate?sl=auto...
en
translate.google.com/translate?hl=nl&a...
Brusselmans, die windmap vind ik dan weer sympathiek.
*zich nu helemaal geen zorgen meer maakt (net zoals de tientallen Franse collega's, waarvan de helft nog geeneens weet dat er een nucleair ongelukje is gebeurd)*
Mooi, de wind staat naar Noord-Afrika.
Tijd dat die kerncentrales eens aan een grondige inspectie worden onderworpen....
Ik zie in die wolk zeker 2 boze ogen
Ook Frankrijk moet bezuinigen. Mururoa in de achtertuin.
Nou ja dat scheelt de Nederlandse regering weer pensioenen uitbetalen. COMPLOT ???
@ Herr Erik | 12-09-11 | 13:53
Knap dat jij dat kan zien zeg. Grafisch vormgever zekers?
Pure promotie om kolencentrales er doorheen te rommelen.
@ Herr Erik | 13:53:
Aan het pixels??
het is geen kerncentrale maar een grote plutoniumfabriek en afwerkingsfabrieken
nietes, die foto is wel echt!
Fuck You Shima, de Fransen kunnen het beter.
En hoe moet dat nou met de groene stroom die wij uit Frankrijk importeren?
Het is Homer Simpson
Homer Simson? Van de Simsons?
It was an inside job!
2012 komt sneller dan gedacht.
De foto hierboven is die van morgen voor in de Telegraaf?
De pixels. Wat de *** was ik denkende? Geef mij een edit-knop!
Volgens mij is die foto gesoept. Ik kan het zien aan het pixels.
REAGEER OOK