
Allemaal even staan en een collectief applausje geven aan de gemeente Hilversum. Briljant oplossingsgericht denken in Broertjes City. Vast eentje van Pieter zelf. De mediastad heeft namelijk last van een aantal vechtende, ruziemakende, schreeuwende en alles onder pissende zwervers. Zo'n vijftien stuks, inclusief psychische problemen en diverse verslavingen. Het plan? Geef ze allemaal
een huis, dan houden ze hun bek wel en vallen ze geen brave burgers meer lastig. Dat zal ze leren, die schooi... WAT DE NEUQ, HILLIETOWN? Niet relaxt! Dus jij pist al tierend forenzen onder op het station? Alsjeblieft, een huis. En nu je leuter in de broek houden. Waarom, waarom, waarom blijven we in dit land de schoften belonen? Het grootste scum krijgt gewoon een huis in Hilversum. Wat Gooise reaguurder
Henk ook zegt, er zijn er zat die het meer verdienen. Hey, overheid, geef één goede reden om ons nog aan de regels te houden. Mishandelend hangtuig krijgt gratis karateles. Kansenjongeren krijgen excursies, jeugdhuizen en trapveldjes. Familie Terror & Zonen krijgt een monumentale villa. Zeikzwervers krijgen eveneens een compleet huis. Waarom hier stoppen? Geef notoire zwartrijders een auto. Geef inbrekers een luxe cinemaset. Bedelf juwelierovervallers onder de blingbling. Schenk fraudeurs een tonnetje of vijf per jaar, belastingvrij. Gun pedofielen een baan in de kinderopvang. Hef de maximumsnelheid op voor hardrijders. De mensen die zo stom zijn dat ze zich nog steeds aan de wet houden, die betalen wel. De sukkeltrutjes.
Reaguursels
InloggenIdeetje: alle onaangepasten oppakken (dus niet alleen zwervers). Zet ze op een afgebakend terrein (ergens op de maasvlakte of zo) waar ze niet aan drugs, bier of wat dan ook kunnen komen. In elke huisje zet je 6 man bijelkaar die wc, toilet, keuken moeten delen. Geef deze mensen overdag laagdrempelig werk te doen (zolang ze maar bezig zijn). Binnen twee weken heb je al door welke mensen nog nut kunnen hebben voor de maatschappij. Deze zet je vervolgens weer bijelkaar in een ander huisje op het terrein (maar dan met zijn 4-en)en geef je als beloning beter werk te doen en meer leefruimte. Zo probeer je stap voor stap de mensen te motiveren om uiteindelijk weer in de maatschappij terecht te komen.En na het hele stappenplan kan je een keer eens gaan denken aan een huurhuis schenken. De mensen die zich niet aanpassen zijn overduidelijk gek en plaats je in een gesticht. (of geef deze mensen ongelimiteerd bier en drugs, u mag zelf kiezen, lost vanzelf op dan) Lijkt enigzins op een PVV plannetje. Ben overigens geen PVV-er maar dat had je aan mijn nickname al kunnen zien.
Bedankt Johnny, net maandelijks rekeningen "de meeste" betaald.
Had ik net nodig dit.!
@ Mier75 | 31-08-11 | 16:40
OMG, wat beweer je nu toch?!
'Als je alleen de gevolgen aanpakt los je de oorzaak niet op en blijft men in dezelfde cirkel van overlast zitten'
Inderdaad ja. Daarom is het niet goed om zwaar verslaafde zwervers zomaar een huis aan te bieden zonder eerst verdomd serieus aan hun drankverslaving (en aan alle andere problemen die ze hebben) te werken. Als ze alles goed op orde hebben en WERK hebben om hun huur te kunnen betalen, kunnen ze eventueel ook geholpen worden met het vinden van een zelfstandige woning. Zijn ze te zwaar verslaafd om te kunnen werken? Dan zijn ze ook niet in staat om een eigen huurwoning goed te onderhouden en de huur structureel te betalen. Het is dan wachten op problemen en huisuitzettingen.
heu ik zeg, prefabhutjes op rottummerplaat, mogen ze onderkotzen schijten wat ze willen, af en toe een paar zeecontainers met voedsel en schultenbrau aan laten spoelen, om dit te financieren dient men de hulp voor de hoorn van afrika over te hevelen naar help de hoorn van holland
Erg kortzichtige recties allemaal, Geenstijl -1 voor sw zinloze opruiing.
Als je alleen de gevolgen aanpakt los je de oorzaak niet op en blijft men in dezelfde cirkel van overlast zitten. Wat de gemeente doet is mensen van straat halen en nieuw perspectief geven, hulde!
Zeker van Noorwegen afgegekeken?
In Rotterdam doen ze dat weer heel anders (let op: linksmenschen-link naar joop.nl): www.joop.nl/leven/detail/artikel/rotte...
Ik vind het wel een goed iets: collectief voor elkaar zorgen zodat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft en te eten en drinken en zorg. En dus niet hoeft te roven en stelen etc. Alles waar je je dan voor in hoeft te zetten is vooruitgang van de mens en de samenleving. De mensen die dat niet willen of weigeren flikker je in een soort van grote sporthal met stapelbedden en een groot terrein eromheen waar ze hun leven in minimale bescherming van de elementen uit kunnen leven. De rest van de mensen die wel wilt kan dan gebruik maken van de luxe in de rest van de wereld. Zo zijn we geen barbaren en toch heeft ieder wat wils.
Is het weer een plannetje van de partij van de ambeihouders?
Ach ja, Hilversum = PvdA stad.
Dus wie verbaasd zich nog over dit soort absoluut krankzinnige maar helaas zeer dure non-oplossingen?
PvdA de bakermat van geldverspillende incompetentie.
Ik neem regelmatig de trein vanuit Hilversum en weet maar al te goed om welke figuren het hier gaat. Zijn inderdaad de meest kansloze, smerige, afstotelijke mensen die je ooit hebt gezien. 'Zwerver' is nog een redelijk positieve benadering waarbij ik aan markante figuren als Swiebertje moet denken. Het gaat hier om totaal gestoorde (maar niet echt geweldadige voor zover ik gemerkt heb) drugsverslaafden die de godganse dag, elke dag, Best Bier staan te zuipen voor het station. En met hun geschreeuw en geruzie zichzelf zwaar voor paal zetten.
.
Deze mensen hebben geen eigen huis nodig; die wordt binnen de korste keren ondergescheten of gemolesteerd. Deze mensen moeten verplicht in een afkickkliniek gezet worden, desnoods voor jaren. Ze dragen werkelijk niets bij aan de maatschappij en ik kan me voorstellen dat hun zelfbeeld zo laag is dat ze er zelf nooit iets aan kunnen veranderen.
Geef de mensen die het minst hard werken een jaarloon van 200k+ ... Oh wacht...
Scenario 1: zwerver krijgt huis, nodigt al zijn vriendjes uit om te slapen, chinezen en te zuipen, na een jaar van overlast en klachten wordt ie uit huis gezet, duizenden euro's schade.
Scenario 2: zwerver krijgt een huis, leert leuke vrouw kennen, die trekt onmiddellijk bij hem in. Na drie weken blijken ze toch niet zo bij elkaar te passen. Vrouw blijft achter, zwerver weer op straat.
Scenario 3: zwerver krijgt een huis, betaalt geen gas, licht en water, winter zet in. Zwerver stookt vuurtje tegen de kou, huis fikt af.
Droomscenario: zwerver krijgt huis naast Broertjes, weet via arbeidsreïntegratie een baan te vinden, studeert in de avonduren (geholpen door die aardige buurman) en wordt over vier jaar de nieuwe burgervader van Hilversum.
maar je mag het tegen niemand zeggen dat je dat gek vind want dan ben je zelf gek. Overigens vind ik die hardrij bonnen wegdoenerij wel een goed punt *naar bon van 91,- staart*
Een goede reden: het is goedkoper dan ze op straat te houden:
"This first US controlled assessment of the effectiveness of Housing First specifically targeting chronically homeless alcoholics showed that the program saved tax-payers more than $4 million over the first year of operation."
in: en.wikipedia.org/wiki/Harm_reduction#A...
Reinaert | 31-08-11 | 11:11 | + 2 -
Helemaal gelijk. Het is echt te gek voor woorden. Productie machine is het geworden. En wij hier bij GS zijn allemaal prospects, klinische psychologisch zijn wij er klaar voor. Vraag mij af wie in de cliënten stoel moet zitten. Onzin cultuur is het.
Zolang ze niks doen aan de verkeerdrukte door de stad gedurende de ochtend- en avondspits vanaf de A1 en A27 krijgt de gemeente Hilversum GEEN applaus. Dus.
Het kan niet echt moeilijk zijn 50 miljard te besparen.
de onuitroeibare Llinksch-gedachte over geld: je kan de werkende middenklasse (vooral ondernemers) EINDELOOS uitknijpen en WTF: er BLIJFT gewoon geld uitkomen!
'
En dat geld kan je dan voor je eigen projectjes / achterzak / idiotie gebruiken!
'
Goed he?
bezemkast 1919 | 31-08-11 | 12:23
Het was een woonconsulent zelfs. Maar goed, ik verwacht teveel ja.
hfakker | 31-08-11 | 10:13 |
Frenk?
Inderdaad! Hef de maximumsnelheid op! En oja chaaaaange!!!!
Larry Cook | 31-08-11 | 12:22
Arme woningbouw-telefoniste, moest ze zomaar gaan nadenken.. je verwacht teveel, Larry.
bezemkast 1919 | 31-08-11 | 12:14
Als het aan mij lag was ie ook niet teruggejorist naar het stationsplein. Ik heb de woningstichting gevraagd of die vent niet beter op zijn plaats zou zijn in een woongroep, omdat ie gewoonweg niet zelfstandig kon wonen. Maar dat scheen allemaal nieuw voor ze te zijn.
Larry Cook | 31-08-11 | 11:55
Maar uitzetten is zielig!! Ik ben jaren geleden, na veel bezoekjes van de politie aan mijn overlastgevende buurvrouw en geen actie van wie dan ook, uiteindelijk maar verhuisd. Wat een genot, normale buren!
@Reinaert | 31-08-11 | 11:55
Tsja, ik weet niet wie dit bedacht heeft. Lijkt me in ieder geval geen deskundige op het gebied van geestelijke gezondheidszorg. Nederland is gewoon een halfbakken land. Zo gaat het nou met heel veel dingen. Bah. Als je iets doet, doe het dan goed! Geen visie, geen deskundigheid en logisch nadenken lijkt vaak al helemaal teveel gevraagd.
Pooperman | 31-08-11 | 12:05
Maastricht-West.
@Larry Cook
Oostereind in Hilversum toevallig?
Ze hebben in het verleden een dakloze junk met aanpassings- en psychische moeilijkheden de flatwoning beneden mij toegewezen. Experimentje van de Woningbouwvereniging en het CAD.
Hij nam dus al zijn kennissen van het stationsplein mee naar huis, de algemene ruimte werd al gauw openbaar toilet, buren werden bedreigd en petities hielpen niet.
Zelfs toen hij de boel in de fik wilde steken hielp mijn reclamatie niet; "we kunnen meneer toch niet ZOMAAR uitzetten?", aldus de betrokken medewerker van de woningstichting.
Drie weken later werd ie geliquideerd door een lotgenoot met nog veel meer psychische problemen. SBS6 erbij en alles. Dat dan weer wel.
@doenormaal! | 31-08-11 | 11:41
"De doelgroep krijgt een woning aangeboden, maar is in tegenstelling tot opvang bij een instellingen niet verplicht een behandeling te volgen. Dat heeft bij deze mensen weinig zin, ze zijn te ernstig drankverslaafd of in de war."
Dit zegt eigenlijk alles al: dit wordt niets. He-le-maal niets. Zonde van het geld, zonde van de tijd. Als je het doet dan moet je het goed doen maar men heeft kennelijk niet eens de intentie om het probleem echt aan te pakken. Puur cosmetisch enkel voor de korte termijn. En da's nou waar ik dus héél pissig van word!
Johnny Quid je bent mijn held !!!!!
@Reinaert | 31-08-11 | 11:34
Helemaal mee eens. Laten we hopen dat de gemeente Hilversum geen halve maatregelen neemt. Vanuit humaan aspect en om de overlast daadwerkelijk zo goed mogelijk op te lossen.
Geef alle drugscriminelen een volautomatisch wapen en regel een munitie-afhaal voor ze, in de geest van een voedselbank. Dan hoeven ze het spul niet meer illegaal te importeren. Dat scheelt een hoop overlast.
@doenormaal! | 31-08-11 | 11:28
Dat dan weer wel.
Maar als dat het enige is dan schieten ze er structureel ook niet mee op. Een zwerver zó maar even zelfstandig laten wonen en hem/haar niet verplichten tot enige vorm van begeleiding? Dat wordt niks. Ik heb zelf een blauwe maandag in de zorg gewerkt en ik ken dit soort makkers, daar begin je niets mee als ze echt niet willen of je geen echt dikke stok achter de deur hebt.
Er gaat veel geld om in de zorg en er zijn een groot aantal betrokkenen die dat vooral zo willen houden.
fuckje | 31-08-11 | 10:45
Mijn nederige excuses, maar ik kon het niet laten. Meester Joris strafte mij onmiddellijk.
@Reinaert | 31-08-11 | 11:20
Overlas lijkt hier de overweging inderdaad. Maar bijkomend voordeel is dat die zwervers dus s'nachts wel droog en warm en veilig liggen m,i.
@doenormaal! | 31-08-11 | 11:17
Maar da's de bedoeling niet: de gemeente wil ze gewoon van straat hebben, óók overdag. Horizonvervuiling. Slecht voor het aanzien van de gemeente, slecht voor de detailhandel, noem het maar op.
Het lijkt misschien heel nobel maar er zijn waarschijnlijk ook wel andere overwegingen die een rol spelen. Dat zou althans niet de eerste keer zijn.
Als ik zeg helpen dan bedoel ik daarmee ook psychische hulp. Een huis is een eerste levensbehoefte (dak boven je hoofd en eten). Dat ze de straat als hun thuis beschouwen so be it. Als ze s'nachts dan maar in een lekker warm en veilig bedje kunnen slapen. Dat wil iedereen.
Kijk eens op www.quotenet.nl... of
www.z24.nl...
lijn5 | 31-08-11 | 10:57 |
.
Mooi voorbeeld van links maffiabestuur onder het motto het moet eerlijker!
Zit je dan na jaren keihard werken in Rotterdam, plots naast junks en zwervers.
En dan ook nog de manier waarop...
Niks zeggen, besluiten in beslotenheid, en voor voldongen feiten plaatsen.
Daar kun je echt geweld mee triggeren.
Precies waar links op uit is, provoceren, saboteren, verarmen, wraak, misgunnen, en alle andere negatieve termen die je maar kan bedenken.
Ik word er ziek van, alleen al door het te lezen.
@Slipsnifter | 31-08-11 | 11:03
Er zijn gewoon té veel instanties, instellingen en andere geldmachines actief op de markt en ze willen allemaal hun graantje meepikken. Dát is de kern van het probleem.
Waar je twintig jaar het woord cliënt nog gebruikte wordt tegenwoordig in marketingtermen gesproken. Zorg is geen zorg meer maar een product. En een cliënt is een prospect. En als je 'm eenmaal binnen hebt een asset. Bah!
@Reinaert | 31-08-11 | 10:59
Toch ging dit tot een jaar of 20 terug allemaal een stuk makkelijker en beter.
Tegenwoordig lijkt niets meer goed te kunnen gaan in dit land, graaiers, prutsers en incompententie en desinteresse waar je maar kijkt.
Ik sta er vaak van te kijken hoe dingen die in het verleden gewoon soepel en zonder probelemen verliepen nu niet meer kunnen zonder bakken met geld, problemen en gezeur.
Dit land is "het" kwijt.
De tweede dubbelpost van de dag. Mijn oprechte excuses.
***Strafregels schrijven gaat***
@Slipsnifter | 31-08-11 | 10:56
Het is in dit land ook niet makkelijk om klantjes gedwongen op te nemen in het psychiatrische circus. Da's mede één van de oorzaken van het grote aantal overlastgevende zwervers.
En daar zou eens goed over nagedacht moeten worden. Zachte heelmeesters als we zijn maken we vele stinkende wonden op deze manier. Wonden die ons bovendien emmers met geld kosten. Voorkomen is beter dan genezen en veel goedkoper ook!
@Raad_maar_raak! | 31-08-11 | 10:54
.
Toch mee uit kijken dat soort grapjes..
Voor je het weet heb je tegenwoordig een linksdraaiend arrestatieteam in je woonkamer staan.
@Bergverzet | 31-08-11 | 10:56 |
En onze kansenjongeren.
Hoewel er dan wel weer een leuk vakantieland afvalt.
@Raad_maar_raak! | 31-08-11 | 10:37 Kijk eens op www.quotenet.nl/lifestyle/rotterdam-pa... of
www.z24.nl/economie/artikel_226348.z24...
@Reinaert | 31-08-11 | 10:51
Mee eens, oorzaken aanpakken is viesbah in nederland.
Dat zou veel te simpel zijn, je zou eens een probleem oplossen!
De overheid gruwt al bij de gedachte.
Kunnen we die zwervers niet als gebruken als onderpand van Griekenland? Zij nemen onze zwervers op zolang ze het geld niet terugbetalen.
@NO MORE TEA FOR ME! | 31-08-11 | 10:52
Was maar een grapje hoor ;) koffie?
@ asjemenou | 31-08-11 | 10:15
Verdiep jij je dan eens in het bericht.
Het gaat niet om daklozen die geen plekje kunnen vinden.
Omdat ze overlast veroorzaken, krijgen ze woning toegewezen.
"Familie Terror & Zonen krijgt een monumentale villa". Quid, is al jaren zo! Zag gisteren een film uit '86 en daarin gebeurde het ook al...
@Contento-Limbo | 31-08-11 | 10:47
Nee dat is een trieste waarheid. Drank, drugs, stank, overlast en vechtpartijen zullen de orde van de dag worden.
Toch heb ik medelijden met zulke mensen. Ik geef ze ook geen geld, want ik weet niet wat ze ermee doen. Soms heb ik een croissantje ham/kaas over en als de zwerver een dansje of een muziekje speelt krijgt hij er één.
@Raad_maar_raak! | 31-08-11 | 10:40
.
Ben niet gewelddadig van aard, jammer hé?
@Slipsnifter | 31-08-11 | 10:47
De gemiddelde zwerver is niet zo zeer asociaal als wel de weg kwijt en zou dan ook in een inrichting opgenomen moeten worden (de meesten hebben ook wel een dergelijk verleden trouwens). Maar aangezien dat niet gebeurt en ze gewoon losgelaten worden gaat het vaak van kwaad tot erger: drank, drugs, kleine criminaliteit, overlast, the works.
Vrijwel iedere zwerver die je op straat aantreft is slachtoffer van een falende overheid en een falende geestelijke gezondheidszorg. En dit soort plannen zijn dan ook niet meer dan symptoombestrijding.
Wederom. Want oorzaken aanpakken daar doen we niet aan.
En zoals gewoonlijk wordt asociaal gedrag beloont in hollandistan.
Dit land is beyond repair, trek de stekker er maar uit.
Hebben ze bij de PvdA hier een speciale denktank voor?
*project onzinnige oplossingen*
@Raad_maar_raak! | 31-08-11 | 10:35
Jouw theoretische benadering klopt natuurlijk als een bus. Maar ik vrees dat in de praktijk huurbetaling weinig prioriteit zal hebben.
@ Valentijn Schuinsmaa | 31-08-11 | 10:41
"poep"
HAHAHA!!1!
Die huizen zullen wel niet in de buurt staan waar de burgemeester en wethouders wonen, reken ik zo. Je zal maar zo'n zuipende aggresieve asociale buurman krijgen. Burgemeestertje begrijpt niet dat dit niet uit te leggen is aan hardwerkende eerlijke burgers die al 5 jaar staan ingeschreven voor een (sociale) huurwoning.
@Valentijn Schuinsmaaaa |10:41
Is het gezellig in groep 7?
Zou deze ijzersterke oplossing de burgemeester zijn ingefluisterd door Faaleid Wolfshond?
"Toekomstige buren:Heel veel sterkte."
@vraagstaart | 31-08-11 | 10:40
Kijk, en dan krijg je weer wel een woning.
Het is zo simpel.
En wat dacht je van een minigun voor de snelwegschietert?!
Echt, net als je denkt het kan niet gekker, verzint er ergens in het land een ambtenaar wel weer iets waardoor je complete beeld van Nederland weer op z'n kop gezet wordt.
Doen ze onderling wedstrijdjes gekste dingen bedenken of hoe zit het?
-weggejorist-
-weggejorist-
haha, ja t'is waar. my bad.
@NO MORE TEA FOR ME! | 31-08-11 | 10:37
Breivikje in de dop?
@Raad_maar_raak! | 31-08-11 | 10:35
Als een "echte" zwerver bij een woningcorporatie aanklopt heeft 'ie nog niet zó maar een woning hoor. Al was het maar omdat 'ie geen adres heeft en geen verhuurdersverklaring van z'n vorige huisbaas.
En meestal zijn zwervers al een keer uitgezet door een (andere) verhuurder, ook dan zijn corporaties niet happig aan deze mensen te verhuren. Met andere woorden: het klinkt simpel maar dat is het niet.
Toch blijft het zuur als je wel een zwerver bent, maar niet lastig.
Pis je mooi naast de pot. Ow, wacht....
@Johnny Quid | 31-08-11 | 10:00
.
Goed zo, laat mensen maar zien hoe deze linkse maffiastaat ruled, op kosten van de belastingbetaler.
We kunnen gerust stellen dat linksmensen compleet de weg kwijt zijn.
Vervelende alleen is dat ze momenteel alle sleutelposities bezet houden in dit land, overal burgemeesters, wethouders, rechters, hoofdcommissarissen en ander crapuul van links allooi dat de boel onder de ogen van de burger vernaggeld.
Linksmensen zijn de vijand van een normaal functionerende maatschappij.
@lijn5 | 31-08-11 | 10:34
Holy shit wat een faalproject. Toevallig een linkje naar info hierover?
@Contento-Limbo | 31-08-11 | 10:26
Goed punt!
Maar zwervers kunnen nu een zwerver-uitkering krijgen van het UWV(als ze dat weten en willen). Dat is zo'n 400,00 per maand. Hebben ze een adres, dan kunnen ze een uitkering aanvragen. Dat is zo'n 740,00 per maand. Daarmee vallen best wat huurhuizen te betalen
Het huis is toch wel een keurig rijksmonument? In R'dam willen de verslaafden nog alleen in een monumentaal gebouw op stand in het Scheepvaartkwartier. Verbouwinkje een paar miljoen plus huur van een ton per jaar, personeel een miljoen per jaar, maar dan zit je wel op stand met 15 (vijftien) drusverslaafden. Dealers voor de deur. Hilversum is dus kleuterwerk.
@doenormaal! | 31-08-11 | 10:28
Zwervers met een meervoudige problematiek help je NIET door ze uitsluitend van woonruimte te voorzien maar vervolgens niet te behandelen.
Het klinkt allemaal heel nobel en heel menselijk maar doe je verder niets dan slijten ze hun dagen toch gewoon op straat omdat ze zich daar thuis voelen. En zullen ze dat mooie huis alleen gebruiken om de nacht in door te brengen.
Ik zou sterk protest aantekenen als er zo'n verlepte zwerver naast mij ging wonen. Heb ook nog kinderen rondlopen hier.
Een donkere kerker moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen. Echt, PvdA maakt echt ALLES stuk...
Hulde Johnny Quid! Je hebt zojuist in een klein stukje tekst mijn frustratie perfect verwoord!
Die huur die betaald moet worden komt van dat geld dat ze de hele dag verdienen?
Geweldig plan!
Geef ze een thuis, maar geen huis. -biertje met nieuwe buur gaat drinken-
Ho ho, we hebben het hier niet over mensen die iets aan hun gedrag kunnen doen aangezien ze geestelijke problemen hebben. Deze mensen moet je inderdaad helpen (uitroepteken). Er is een groot verschil tussen criminelen en zwervers met geestelijke problemen. Criminelen moet je straffen. Zwervers met geestelijke problemen moet je helpen. Driewerf hulde voor de gemeente Hilversum!!
@codedelight | 31-08-11 | 10:23 Nou: waar gaan ze die huur van betalen?
1,2,3....... uitkering! Juist!
En wie betaalt die uitkering?
Ja! Jij!
Dus het huis is dan misschien niet gratis, maar het geld waarmee ze de huur (niet) gaan betalen wèl.
Lood om oud ijzer.
@Towildbornbe...
Zeker leuke teksten, humor hebben ze desondanks wel, zo ook in de USA.
Daar staan ze met borden zoals; Free for adoption.... of I don't cheat on you, I need $ for beer !!
@asjemenou | 31-08-11 | 10:15
Zijn idd wel beter begeleidbaar voor de hulpverlener, maar is de (dan niet meer) dakloze ook eerder bereid om hulp te aanvaarden? Ik denk het niet! ,die hebben dan zoiets van"laat me met rust, dit is mijn huis en mijn leven"
Kijk naar de verslavingszorg,(ook bekent onder de dakloze) die instellingen om ze te laten afkicken zeggen letterlijk"laat de verslaafde eerst in de goot liggen, anders is hij niet in staat om hulp te aanvaarden.
Wat jij zegt over psychische problemen is een goed punt,daar had nooit op bezuinigd mogen worden.
Ik ben klaar met al die opvang en vertroeteling. Ze lopen niet voor niks op straat. Er is genoeg hulp geboden afgelopen jaren, door inststellingen her en der.Gratis opvang, medische zorg, tandartsbezoeken.
Klaar nu, opsluiten en vol met medicijnen.Ik wil er geen last meer van hebben. Sorry dat ik zo kort door de bocht ben maar ik struikel over ze bij de ingang vd AH en in de duinen waar het mooi opvang huis vlakbij staat. Geen trek meer in.
Enige nuancering is hier natuurlijk wel op zijn plaats. De zwervers moeten onder andere aan de verplichting voldoen dat ze huur betalen; en dat gaat 'm toch zeker niet worden...
Lijkt me een voorwaarde die de symbool-waarde van dit voorstel perfect illustreert.
Hilverdorp, daar woont toch alleen maar asociaal tuig? John de Mol voorop?
@codedelight | 31-08-11 | 10:23
Zal wel meevallen. Je geeft ze een bijstandsuitkering en de sociale dienst houdt meteen de huur in, is heel gebruikelijk in dit soort situaties. Om een huurachterstand zullen ze dus niet uitgezet worden, al vermoed ik dat dat om andere redenen toch wel weer zal gebeuren.
Er leiden vele wegen naar Rome, of je gaat gewoon werken voor een dak boven je hoofd, of je wacht gewoon totdat iemand je er een geeft.
Die overheidsbezuinigingen zijn zo gek nog niet.
@Marcus Porcius Cato | 31-08-11 | 10:18
Als je huizen in willekeurig welke buurt voor dit doeleinde gaat gebruiken, dan denk ik dat het automatisch een Ella-wijk wordt.
De gemeente Hilversum heeft blijkbaar liever dat een handvol mensen in een straat het leven onmogelijk wordt gemaakt, dan dat elke dag duizenden mensen even kort een dronken zwerver op het station zien.
Kwestie van prioriteiten.
@asjemenou | 31-08-11 | 10:15 | + -2 -
Maar waarom moet indereen zelfstandig wonen? Waarschijnlijk is er dus een aantal mensen waar dat niet mee mogelijk is. Accepteer dat en prop ze niet in een woning in een normale wijk. Dan is niemand blij. Persoon wordt er niet beter van, wijk terecht of onterecht voorziet verpaupering.
lezen: zijn geen gratis huizen. Zijn huurwoningen waarvoor ze huur moeten betalen.
Niet dat dat ooit gaat gebeuren en je zo die mensen direct aan een huurschuld helpt, maar enfin... de huizen zijn niet gratis zoals sommigen hierboven denken.
@vetkleppert | 31-08-11 | 10:21
Welnee, ze bouwen wel de één of andere bindingseis in. Zwervers uit de rest van het land worden bij de stadsgrens opgepakt en gedeporteerd naar de goot van herkomst. Da's een kwestie van goed regelen. Toch?
"Voorwaarde voor een eigen woning is dat ze zich houden aan strikte regels, zoals het tijdig betalen van de huur en - uiteraard - géén overlast meer veroorzaken."
Gelukkig maar dat dit zaken zijn waarmee overlastgevende verslaafde zwervers nu juist geen moeite hebben.
Binnenkort kan je in Hilversum niet meer lopen zonder over de zwervers te struikelen. De PVDA lokt zijn eigen doelgroep weer, zoals gewoonlijk.
Mooi, ze worden dus ook niet behandeld, wat een feest!
"De doelgroep krijgt een woning aangeboden, maar is in tegenstelling tot opvang bij een instellingen niet verplicht een behandeling te volgen. Dat heeft bij deze mensen weinig zin, ze zijn te ernstig drankverslaafd of in de war"
Zeg die gratis huizen, kunnen die wel in een beetje goede buurt ? Liever niet in een aankomende Vogelaarwijk s.v.p.
@Kaas de Vies | 31-08-11 | 10:14
't Is inderdaad geen wedstrijd maar het staat toch wel een beetje knullig wanneer je iets plempt wat nét even eerder ook al geroepen is. Ook al is het onbewust.
Maar goed, het is en blijft een onbenullig plan. Struisvogelen in de praktijk: steek je kop maar in het zand en je ziet niets meer. Dat je vervolgens met je aarsch open en bloot hoog in de lucht staat wordt vaak vergeten.
Symboolpolitiek. Onhaalbaar. En ja, 't kost een paar centen!
Goede oplossing van de gemeente! We hebben hier in Hilversum al jaren een woningtekort, er staat een wachtlijst van gemiddeld 5 jaar op een sociale huurwoning. Stelletje debielen! *Gaat politieagenten uitschelden en tegen forensen aan pissen op het mediapark*
Goh een PvdA burgermeester.
Je verwacht het niet.
"Geef notoire zwartrijders een auto." Je zit ze toch niet op ideeen te brengen Johnny?
Ik wist niet dat er nog wat viel te verpesten aan Hilverdorp, maar Broetjes zal ons nog vaak weten te verrassen.
-weggejorist-
Een eigen huis.
Een plek onder de zon.
En altijd iemand in de buurt, die ik onderzijken kon.
@Reinaert | 31-08-11 | 10:08 | + -1 -
Harstikke eens, maar het is geen wedstrijd.
Ik vind het dan wel mooi dat ik dan een -1 heb en jij een +1.
Ik voel een hetze tegen kaas, en het voelt heerlijk.
Broertjes poept op burgers, Grote Tijd!
De Socialist voelt zich weggezet en zet zich af tegen het gebrek aan macht; niet linksom, dan maar linksom!
Good old 'Internationale' = hun strijdlied verhult niets:
"Ontwaakt, verworpenen der aarde! Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer! Reedlijk willen stroomt over de aarde En die stroom rijst al meer en meer. Sterft, gij oude vormen en gedachten! Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt! De wereld steunt op nieuwe krachten, Begeerte heeft ons aangeraakt! refrein: Makkers, ten laatste male, Tot den strijd ons geschaard, en D'Internationale Zal morgen heersen op aard. De staat verdrukt, de wet is logen, De rijkaard leeft zelfzuchtig voort..."
Van de pot gerukt wordt op de pot gedrukt.
Begin bij de basis zou ik zeggen: ontzeg die babypoepende vinexmoedertjes hun kinderbijslag en die andere 20 toeslagen en over 20 jaar zijn er een stuk minder subsidieputjes om in te doneren.
@Pa Cartwright | 31-08-11 | 10:08
Ben jij nou aan 't hengelen naar een aaipad?
Het komt nooooit meer goed met dit land.
En notoire internetoverlastgevers een iPad?
@Kaas de Vies | 31-08-11 | 10:04
Je was me voor. Ik mot sneller leren typen. Maar: eensch!
Geef een zwerver een euro en hij koopt een biertje, geef een zwerver een huis en hij is geen zwerver meer.
Er zijn zoveel leegstaande kantoorgebouwen, daar kun je best een hele groep zwervers onderdak mee geven.
Maar dat is pas de eerste stap, dan moet je ze proberen te resocialiseren en dat is pas een echte uitdaging.
Welja. Stop een zwerver in een huis en binnen no-time is de gansche straat waarin dat huis staat verpauperd. Zwervers mot je niet zelfstandig laten wonen, de meesten weten niet eens meer hoe dat moet!
Vang ze op in een sociaal pension, begeleid ze, léér ze weer om normaal te wonen (of dat ooit lukt is een ander verhaal) maar dit soort ideetjes is te zot voor woorden.
Onnozelaars die geloven in een maakbare samenleving. Maar zwervers zijn niet meer maakbaar, die zitten met een gigantische en vrijwel altijd meervoudige problematiek. Dat los je niet zó maar eventjes op.
"... ze zijn te ernstig drankverslaafd of in de war. Voorwaarde voor een eigen woning is dat ze zich houden aan strikte regels, zoals het tijdig betalen van de huur en - uiteraard - géén overlast meer veroorzaken."
En als ze zich niet aan de regels houden? Is toch veel te zielig om zo'n mensen weer op straat te zetten. Blijft dus geld kosten.
*loopt straat op om zwervers in Den Haag op de trein naar Hilversum te zetten*
*trekt zn ouwe kloffie aan, pist zichzelf onder en gaat richting gemeentehuis*
Zet een TV en een vuurkorf onder een brug en je hebt het probleem ook opgelost.
Doe dat maar op het mediapark dan.
Ondertussen sta ik al 4/5 jaar ingescheven bij woningnet!! en loop in de tussentijd particulier te huren !! denk dat ik ook maar is de boel ga onderpissen.
want na al de voorang trekkers die er al zijn op de huizenhuurmarkt krijgen die zwervers voorang natuurlijk om een hardwerkende veel belasting betalende starter!
Geef ze geen huis, meer aan thuis oftewel een tehuis. Het is niet erg om de randfiguren van de samenleving op te vangen en te helpen. Maar geef ze nooit iets zonder keiharde eisen te stellen.
Het hoeft toch niet zo moeilijk te zijn overheid.
Elk nieuw plan wat jullie bedenken is leuk en nieuw, maar meestal kansloos.
Probeer niet zelf dingen te verzinnen, maar hou je aan het ge-ijkte pad en probeer dat pad nou eens te optimaliseren. Onderwijs, daklozenopvang of wat dan ook.
haha. die zwerver op picca! Wat een origineel bord.
Een permanente woning met tralies mag ik hopen?
Ze hebben dus net weten te voorkomen dat de zwervers de stad onderschijten.
REAGEER OOK