Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geldtransportwagen verliest lading op A2

pecuniasnelwega2.jpg Dat zie je meestal alleen in stripverhalen: een geldtransportwagen die zijn kostbare lading midden op straat verliest. Op de rijksweg A2 staat momenteel een dikke file omdat er overal bankbiljetten langs de vangrail liggen. FOTO! UPDATE: Via de NOS: "Mensen graaiden bankbiljetten van de grond en liepen met hun armen vol weer terug naar hun auto." UPDATE: Eerste beelden uit 12:00 journaal. GRAAIEN MAARRR!

Reaguursels

Inloggen

Gaarne al het geld dat is gevonden teruggeven aan mij. De genen die wat gevonden hebben kunnen contact met me opnemen...

Shammyme | 30-08-11 | 09:49

Waarom kom ik dat nou nooit eens tegen. Heb ook altijd pecht :(

sesje | 30-08-11 | 09:43

Hep tog een bruin vermoeden dat die geldkoffer niet op de juiste plek is "kuch" verloren.

Geheimrat Schultz | 30-08-11 | 08:20

Als ik daar was had ik alles gehouden. Wat een heerlijke droom..

Kunera | 29-08-11 | 22:14

Paupers. Allemaal.

Gier | 29-08-11 | 21:41

tr. Ook ik hoor bij de graaiers.. Heb in totaal 870 euro bij elkaar gejat gesprokkeld! ol.

fapz0r | 29-08-11 | 21:34

wazakzegguh | 29-08-11 | 17:02
zeik wijf!

nedertokkie | 29-08-11 | 20:17

Daar krijg ik een harde "L".

jootje79 | 29-08-11 | 19:20

Met alle camera's langs de weg en in auto's tegenwoordig worden de dieven echt nog wel gepakt hoor. en omdat niet aan te tonen valt hoeveel ze hebben meegenomen: 12 jaar cel.

dezeookalbezet | 29-08-11 | 18:31

Een of andere mafkees zal zichzelf wel weer via Twitter verlinken.

James St John Smythe | 29-08-11 | 18:13

Nederlanders zijn graaiende hufters. Allemaal!

Morzylka | 29-08-11 | 17:48

in Libie of in de VS na Katrina noemden ze dit plunderen.

ministerpronk | 29-08-11 | 17:47

nedertokkie | 29-08-11 | 15:08
Uw nick zegt al voldoende...

wazakzegguh | 29-08-11 | 17:02

En nog niemand een opmerking gemaakt met Helicopter Ben ?

Kom op jongens...

En die van seven | 29-08-11 | 11:00 |

Was raak +1

de gouden gulden | 29-08-11 | 16:46

Tjemig | 29-08-11 | 16:42 | + 0 -
Dustenzij je in een Batman-pak, met valse kentekens rijdt, en het geld in Duitsland uitgeeft, maak je kans ?

Rammstein | 29-08-11 | 16:45

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:23
U is jurist, zo te lezen, maar kennelijk van het InHolland soort. Geld is nooit, maar dan ook nooit res nullius. Ten eerste is het eigendom van Ned/Eu bank en ten tweede is iets pas res nullius als uit de feiten en omstandigheden blijkt dat iemand er willens en wetens afstand van heeft gedaan. In een vuilcontainer dus, maar ook dan is het eigenlijk van de vuilverwerker. Uw pleitnota, die is na de strafzaak die zult verliezen res nullius, dat dan weer wel.

Tjemig | 29-08-11 | 16:42

Ik had geen scrupules gehad.
Direct veel meenemen, wel even kijken of er geen camera in de buurt staat.
Dan moeten ze het maar niet verliezen, en dit is echt wel verzekerd.

jessy4 | 29-08-11 | 16:35

Bukt alleen voor briefjes van 50.

Nonik Neem | 29-08-11 | 16:31

Slimme aktie van de geldtransporteur. Zelf van te voren 50000 afgeven aan je vrouwtje en dan de rest op de snelweg gooien en de mensen het op laten rapen, SLIM xD

CaseyHulk | 29-08-11 | 16:29

Of de DNB wil in eenklap van een lading vals geld af.....
Normaal zit het geld in etui's in de geldkoffer waarom nu niet??
*Aluhoedje afzet*

Tzakje | 29-08-11 | 15:56

Alles is voor bassie..

Denboschbanned1 | 29-08-11 | 15:25

Het schijnt dat er nu ineens veel taakstraffers zijn die daar nu willen gaan prikstokken.

Hans Otjens | 29-08-11 | 15:22

Laatst in een kleine winkel gaf de verkoper mij 20 euro teveel terug. Ik heb het netjes gezegd, zoals het hoort.

Maar dit soort dingen zijn andere koek. Het is en blijft diefstal maar de verleiding zou groot zijn.

aardt | 29-08-11 | 15:16

Hier heb ik pas nog over gedroomd.
.
wazakzegguh | 29-08-11 | 14:18
ROT OP MAN!

nedertokkie | 29-08-11 | 15:08

@bijna iedereen:
Hypocrite zielepoten... jullie weten dondersgoed dat het hier gaat om ordinaire diefstal! Iedereen weet dat dit geld van de wagen is gevallen en dus niet toebehoort aan de vinder. Als je op straat loopt en je vindt een twintigje waarvan onmogelijk meer is te achterhalen van wie het geweest is, is het eerlijk gevonden; als het duidelijk is dat het geld uit een geldtransportkoffer komt die door de eigenaar is verloren (hij lag er nota bene naast) is het diefstal. Niets meer en niets minder. Ik word onpasselijk van sommige reacties hier. Dat zijn dus blijkbaar allemaal mensen die niets zeggen als een bejaarde voor hen een briefje laat vallen, maar onopvallend hun voet erop zetten. Willen al deze reaguurders a.u.b. nooit meer reageren op topics die gaan over tasjesdieven, overvallen (of anderszins gevallen waarbij genomen wordt wat een ander toebehoort), want jullie zijn exact hetzelfde als deze lagere soort.

wazakzegguh | 29-08-11 | 14:18

Waarom ben ik nou weer de pechvogel die zoiets mist...

Flarp | 29-08-11 | 13:50

@hfakker | 29-08-11 | 11:36
"oploeft isync hè" = "oplichters en"

hfakker | 29-08-11 | 13:46

@BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:12
Als ik na het pinnen 50 euro laat vallen en u raapt het op en rent ermee weg, dan krijgt u een buts tegen uw kop en een trap in de ballen. En nog eentje voor le zekerheid.

Valentijn Schuinsmaa | 29-08-11 | 13:41

Zou op zich geen probleem hebben met het "stelen" van de flappen, maar het staat zo zielig om daar als een klein kind te gaan lopen graaien naar de snoepjes uit de omgevallen snoeppot.

madakantognie?! | 29-08-11 | 13:36

von sokkenstopfen | 29-08-11 | 13:15
haha zo is dat! : - )

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 13:27

070 | 29-08-11 | 13:01
Wacht maar totdat de belastingdienst je weer eens laat bukken.

von sokkenstopfen | 29-08-11 | 13:16

De nieuwe manier van liqiuditeit toevoegen aan de economie.

Kets22 | 29-08-11 | 13:15

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:12
Definitie van diefstal gaat hier op.
"Hij/zij die enig goed dat geheel of deels toebehoort aan een ander wegneemt met het oogmerk het zich toe te eigenen"
( regering, politie en belastingdienst aangeven gaat)

von sokkenstopfen | 29-08-11 | 13:15

No fucking way dat dit een Res Nullius is. Als je het geld opraapt en niet teruggeeft is het gewoon diefstal. Er staan hierboven wel wat mooi geschreven theorien, maar het is duidelijk dat de schrijvers daarvan geen les rechten hebben gevolgd...

Shugar | 29-08-11 | 13:11

@Update Jammer voor die mensen dat er toevallig een cameraploeg in de buurt was. Iedereen die gefilmd is staat er mooi op nu...

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 13:10

Even kijken: dat zijn 17 x 20, 38 vijtigjes plus een pak met een wit bandje dat nat is en eerst moet drogen op de verwarming, 4 honderdjes en wat tientjes.
Niet slecht voor even bukken op de A2.

070 | 29-08-11 | 13:01

Hmmm, zou ik uitstappen als het geld uit de hemel kwam waaien... ? Moeilijke dit. :-p

Ben in elk geval blij dat ik niet in de schoenen van die jodocus sta die de deur heeft open laten staan. Neem toch aan dat zijn carriere binnen het betreffende bedrijf zojuist tot stilstand is gekomen. Om nog maar te zwijgen over wat een ongelooflijke lul je jezelf vind als je dit is overkomen. Er even van uitgaande dat het een ongelukje was dan.

John Locke | 29-08-11 | 12:59

Geld was op weg naar Somalie.

Kamervraag | 29-08-11 | 12:58

@ mezelf;
minder.

the wanderer | 29-08-11 | 12:56

@ koud flesje Alfa:
Misschien wat mider van dat vocht uit Thul drinken, gaat het je waarsschijnkijk veel beter!

the wanderer | 29-08-11 | 12:55

@Koud flesje Alfa
Ruitewissers

Patatter | 29-08-11 | 12:54

@ Bhagwan:
De HEMA had vroeger een anti-diefstal systeem waarbij in de tacks die op de kleding zaten inkt bevatte, werkte daar ook prima mee!

the wanderer | 29-08-11 | 12:52

Koud flesje Alfa | 29-08-11 | 12:20 |
Nee ik niet. Ik zou zoveel mogelijk bij elkaar graaien onder het motto: ik help wel met opruimen en breng het geld zelf wel naar de bank want die mannen in dat geldbusje kunnen er niets van.

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 12:46

-weggejorist-

de Bhagwan aanhang | 29-08-11 | 12:45

Gratis geld.

HetPhantom | 29-08-11 | 12:43

-weggejorist-

vvt349 | 29-08-11 | 12:41

Ach het is Nederland, dus terwijl de ene helft aan het graaien was gaf de andere helft waarschijnlijk hun nummerborden door aan de kliklijn

ZonderNaam | 29-08-11 | 12:37

Dat schiet niet echt op, die vijftigjes en die twintigjes.

Mac The Ripper | 29-08-11 | 12:29

En als je dat nou opgeraapt hebt, ben je dan een dief of wordt het dan beschouwd als 'gevonden'? In alle redelijkheid kun je aannemen dat e.e.a. moet toebehoren aan iemand anders dan de vinders, per saldo.

Hijo del Sol | 29-08-11 | 12:25

Ik ben normaal gesproken niet zo'n sensatie zoeker, maar hier had ik toch echt als eerste bij willen zijn, met mijn neus er diep in. En met deze zaak had ik mezelf alleen maar mee bemoeid. Ik zou er dan alles aan gedaan hebben om hulpdiensten goed en effectief in de weg te staan, onder motto van: finder is keeper.

Indo213 | 29-08-11 | 12:23

@wakkere_nederlander | 29-08-11 | 12:10
Helaas hoor ik tot die achterlijke minderheid die het geld terug zou geven, hoewel, ik denk eigenlijk dat ik of doorgereden was, of filmpjes had gemaakt.

Koud flesje Alfa | 29-08-11 | 12:20

Het zou leuk zijn om te zien hoe de meest nette burgers hun ware aard laten zien door als een randdebiel in de berm te kruipen met een handvol vijftigjes...

Jammer dat ik er niet bij was.

Ridocar | 29-08-11 | 12:19

the wanderer | 29-08-11 | 12:10 |
Leerzaam! LOL

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 12:15

Koud flesje Alfa | 29-08-11 | 12:07 | + 0 -
Ben benieuwd wat jij had gedaan als er 12932 briefjes van 50€ tegen je voorruit waaien! ☺

*voor de zekerheid een bivakmuts in dashboardkastje legt*

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 12:10

@ iedereen:
als je ooit een geldkoffer vind, niet openmaken,voorzichtig
gaten er in boren, vullen met water en een weekje in de diepvries, daarna pas openen en de poen uit het ijs halen
grote biljetten omwisselen kan in iedere speelhal!

the wanderer | 29-08-11 | 12:10

Gratis geld!!!

KingHotwing | 29-08-11 | 12:09

Nu gebeurt het een keer letterlijk maar onze overheid smijt dus in principe elke dag een een veelvoud van dit bedrag op straat.

wakkere_nederlander | 29-08-11 | 12:08

Ik lees net via de update dat Nieuwsuur beelden heeft gemaakt, ben wel benieuwd naar de blik van de mensen als ze zichzelf op tv met handenvol geld terug naar hun auto zien rennen. Muhahahahahahaha.

Koud flesje Alfa | 29-08-11 | 12:07

mooiisnietlelijk | 29-08-11 | 12:04
Exact, geen van de ikke-ikke-reaguurders mag ooit nog negatief reageren op dergelijke topics. Ze zijn zelf net zo laag...

wazakzegguh | 29-08-11 | 12:06

iedereen die het geld zou pakken moet niet zeiken op bankovervallers, phonediefjes, etcetera... Hypocriet?

mooiisnietlelijk | 29-08-11 | 12:04

Zielepoten.
Nederland op zijn smalst.
Ik ben niet gelovig maar vandaag maak ik een uitzondering:GOD straft,meteen en keihard!

swassannuf | 29-08-11 | 12:02

De gehele CDA-fraktie is vandaag niet in de kamer verschenen.. #graaien

uitgeslapen | 29-08-11 | 12:00

Die foto dan, zou ik dus geen tijd voor hebben... Maargoe...

Dhr. Z. Wijn | 29-08-11 | 12:00

GPS-encoded location: 50° 58' 00"N, 5° 47' 20"E
GPS Date Stamp 2011:08:29
GPS Time Stamp 08:10:09

JeanJaques | 29-08-11 | 11:59

Bouma zei geen tijd te hebben gehad zelf te graaien. "Wij waren veel te druk de chaos te filmen", lacht hij..
.? Waar is die film dan?

XaaD666 | 29-08-11 | 11:58

@ Bakito | 29-08-11 | 11:48
Tong ff een herdershond joh! Moet jij op die apenrots van je geen vrouwtjes in de gaten houden?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:57

Ik zei het toch dat we een graaicultuur hebben.

Hölzenbein | 29-08-11 | 11:57

Heb het plaatje van de tweet van de dag nog nooit zo toepasselijk gevonden...

spaceman236 | 29-08-11 | 11:56

De gehele CDA-fraktie is vandaag niet in de kamer verschenen..

uitgeslapen | 29-08-11 | 11:55

Ja ja , en dat is dan ook de enige foto? Ik geloof er niks van.

XaaD666 | 29-08-11 | 11:55

Groten graaien, kleinen graaien, maar groten graaien het meest!
Maar let op! Rudy Bouma heeft alles gefilmd.

Fonnzie6 | 29-08-11 | 11:54

Toch wel een epic fail dit.

deboerenlul | 29-08-11 | 11:54

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:36
Zo te lezen bent u advocaat? Dan zult u wel gelijk hebben. Echter blijf ik erbij dat dit misselijkmakend gedrag is (in mijn ogen pure diefstal)en van mij mogen ze erin stikken.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:53

weeten we nu ook weer hoe je een geld kofertje moet open maken zonder dat al geld onder de verf zit haah

robertjuh3 | 29-08-11 | 11:51

Het zouden toch geen griekse biljetten zijn anders is het niet de moeite om uit te stappen

likmegaties | 29-08-11 | 11:49

@BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:46
Beun, werk eens door.

Bakito | 29-08-11 | 11:48

@DikkeHond | 29-08-11 | 11:38
Omdat auto's niet op de stoep mogen rijden.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:48

@ zeg maar jansen | 29-08-11 | 11:40
En hoe zit het met Beek in Gelderland dan?!

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:46

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:34
Ik heb iets niet goed door gekregen blijkbaar.
Maandag ochtend hé.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:46

Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk opgehaald wordt.

Heb bovendien het idee dat het ziekteverzuim de komende dagen zal dalen met het vooruitzicht van al dat lekkers onderweg naar de werkplek.

Bakito | 29-08-11 | 11:43

En precies de juiste biljetten die je zonder rare vragen kan uitgeven. vanaf €100,- kan je er al niet in een winkel mee terecht.

Hanxie | 29-08-11 | 11:41

bestgeil | 29-08-11 | 11:20 Jij had wat van dat geld moeten pakken en gebruiken om er een Tomtom van te kopen.

Beek, Limburg. Niet bij Utrecht.

zeg maar jansen | 29-08-11 | 11:40

@Wajong | 29-08-11 | 11:37
*jaloers is* grmhbl

Raad_maar_raak! | 29-08-11 | 11:40

waarom gebeurt dat nooit bij mij op de stoep?

DikkeHond | 29-08-11 | 11:38

Haha ik reed daan net langs en heb wat in mijn zakken kunnen proppen.
Thank u.

Wajong | 29-08-11 | 11:37

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:20

Geene spake van: " onmiskenbaar door de rechthebbende afstand van was gedaan. "

En er is gesteld dat redelijk onderzoek dient te worden gedaan:
in verdachtes verklaring besloten liggende mogelijkheid dat de fiets van de heer [betrokkene] zou zijn geweest heeft verdachte bovendien -wat heel eenvoudig zou zijn geweest- niet onderzocht.

Ordinaire oploeft isync hè graaiers zijn het. Bereid beschaving te verkwantselen voor een 'platscherm' of een paar dozen 'ambrozijn'.
*spuug*

hfakker | 29-08-11 | 11:36

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:28
Dat geld kon alle kanten op waaien. Wat iemand ziet is subjectief. Als ik een dergelijke cliënt zou hebben die dat verklaart durf ik dit verhaal wel in mijn pleitnota te zetten. Onderschat niet hoe makkelijk (enkelvoudige kamer) rechters een zo'n uitleg slikken.

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:36

@seven | 29-08-11 | 11:24
Klopt mijn excuus, dacht dat de A2 alleen bij Utrecht wordt bewerkt!

bestgeil | 29-08-11 | 11:36

@Plattebats | 29-08-11 | 11:29
Ik zou er mijn rekening in de kroeg mee betalen. Dat soort werk. Alleen als je het bij de bank inlevert worden er dan vragen gesteld. Maar dan zou ik gewoon zeggen dat er klanten bij mij in de zaak ermee hebben betaalt. Dat zijn er zo'n 100 op een dag en ik heb er gewoon recht op als ik mijn spullen verkoop. Einde alarmbellen.

Raad_maar_raak! | 29-08-11 | 11:34

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:29
Waar leest u dat de wagen gekanteld was? Ik lees overal dat het achterportier opengegaan was en het kistje op het wegdek donderde.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:34

Dit is dus dè manier om een plofkoffer te openen.
Op de snelweg leggen en een paar auto's er met 130 overheen laten denderen.
Er is zo te zien namelijk niets geploft/besmeurd?

Repetitive Beats | 29-08-11 | 11:33

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:29
Je baas. Of heet dat bij ambtenaren anders?

Bakito | 29-08-11 | 11:33

Ik wil niet heel vervelend zijn maar deze foto riekt naar fotosoep?

vMuiden | 29-08-11 | 11:33

Je zal hier denk ik niet ver mee komen denk ik. Ik mag toch aannemen dat de serienummers van de verloren bankbiljetten bekend zijn en dat er, zodra je met dat biljet wil betalen, er toch wat figuurlijke alarmbellen zullen gaan rinkelen. Maar goed, euro's kun je ook in Duitsland of België uitgeven (voorlopig nog in ieder geval).

Plattebats | 29-08-11 | 11:29

@fietskettingslot | 29-08-11 | 11:23
Die geldwagen was gekanteld.
Lijkt mij sterk dat die in geen velden of wegen te bekennen is.
Dus jouw verhaaltje gaat echt niet op.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:29

Bakito | 29-08-11 | 11:26
Wie is 'm?

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:29

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:23
Ik geloof nooit dat die redenering stand houdt voor een rechter. Als er een geldkoffer naast ligt, is er duidelijkheid genoeg.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:28

Wat een drukte over een kist met wat kleurendrukwerk

if-then | 29-08-11 | 11:28

@seven | 29-08-11 | 11:24
Worden we weer bedonderd door de overheid c.q. de media?

Schande!

Bakito | 29-08-11 | 11:26

@seven | 29-08-11 | 11:24
Sorry, welk dwaalspoor?

Raad_maar_raak! | 29-08-11 | 11:26

Wat ik zou doen... geld oprapen en een (zeer klein) gedeelte teruggeven... kunnen ze niet vanaf de videobeelden ed. beweren dat je geld hebt gestolen... je hebt het toch teruggeven? (alleen niet alles...) ;-)

Nee, zou ik natuurlijk nooit doen... eh....

El Enano Saltarín | 29-08-11 | 11:26

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:22
Vraag dat maar aan 'm zelf.

Bakito | 29-08-11 | 11:26

bestgeil | 29-08-11 | 11:20
Zet nu.nl /anp de spontane geldzoekers op een dwaalsppor?
"Een geldtransportwagen heeft maandagochtend op de A2 bij Beek (Limburg) een kistje met geld verloren.
Foto: Thinkstock

Het kistje viel uit de auto toen door nog onbekende oorzaak een deur van de transportwagen open ging"
www.nu.nl/binnenland/2601237/geldtrans...

seven | 29-08-11 | 11:24

Hebbon!

MeneerJoost | 29-08-11 | 11:24

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:20
Een goed is in deze context prijsgegeven indien het voor een objectieve derde niet direct duidelijk is dat het goed aan een ander toebehoort. Indien de chauffeur van de aanhanger bezig is met het bijeenrapen van de lading dus niet. Indien er in geen velden of wegen een geldtransportwagen te zien is en er gewoon geld in de berm ligt (of op straat) is dit een "res nullius".

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:23

Bakito | 29-08-11 | 11:21
Dus?

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:22

@Treurig varken | 29-08-11 | 11:20
De fotomaker is journalist en mag waarschijnlijk in het afgesloten gebied rondlopen als hij braaf doet

Raad_maar_raak! | 29-08-11 | 11:22

Ankers uit en Graaaaaiuhhhh!

Beëlzebul | 29-08-11 | 11:21

Reaguren in de baas zijn tijd is ook diefstal.

Bakito | 29-08-11 | 11:21

en, is de knokpartij al begonnen?

Zyprexa20mg | 29-08-11 | 11:21

Gratis geld jonguh!

***RPW | 29-08-11 | 11:21

SickSense | 29-08-11 | 11:19
Dat u als uitvreter op een dergelijke manier denkt, verbaast mij niet.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:21

@wazakzegguh | 29-08-11 | 11:17
Hoezo? Ik betaal toch belasting?

Bakito | 29-08-11 | 11:21

Hoeveel geld heeft het maken van die foto gekost? I de tijd dat de fotograaf zijn plaatje stond te schieten had hij toch enige tientallen biljetten kunnen pakken. Ik zou nooit stelen, maar als het geld op straat ligt, en er zit geen briefje bij van wie het is, dan heb ik er niet zoveel moeite mee om een graai te doen. Dit is graaien wat wel is toegestaan. Hoe dan ook 10% zou voor mij zijn.

vanhetgoor | 29-08-11 | 11:21

En dan maak je een foto?! Graaien! Kan het een keer neem je er foto's van...

Treurig varken | 29-08-11 | 11:20

Dit is bij Utrecht, reed er gegodverredomd net langs!!

bestgeil | 29-08-11 | 11:20

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:16
Bovendien vraag ik me af of afgevallen lading valt onder 'prijsgegeven goed' zoals u beweert.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:20

Ja, ben soms wel jaloers op die motorrijders behalve als het regent of sneeuwt.

Claude Jacque | 29-08-11 | 11:09

Gelukkig hebben we dat in NL niet zo vaak ;-)

sensenzosimpelistnie | 29-08-11 | 11:19

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:14
ik werk niet hard en geldtransport is altijd verzekerd

SickSense | 29-08-11 | 11:19

A2 thv Beek (Limburg) nabij de grens, niet stiekem met opzet de koffer 'verloren'? Dat de koffer het zo makkelijk begaf hoorde vast niet bij het plan.
ps Meerdere (tientallen? radio1 ) automobilisten liepen met duizenden euro's weg, 1 gaf het aan de chauffeur.

seven | 29-08-11 | 11:19

Dit betekent dat er weer geld bijgedrukt moet worden en dat betekent inflatie.

Raad_maar_raak! | 29-08-11 | 11:19

-weggejorist-

de Bhagwan aanhang | 29-08-11 | 11:19

@niet voor de hond | 29-08-11 | 11:10 | + 0 -
Mee eens.

Masterbeer | 29-08-11 | 11:18

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:16
Dus als u met een aanhanger rijdt en de lading valt eraf, vindt u het prima dat medeweggebruikers het oprapen en meenemen?

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:18

Diefstal of niet, met een pakkans van 2,3% zou ik het risico wel nemen. Neem aan dat banken en vervoerders verzekerd zijn. Daarbij stelen de banken evengoed van ons. De chauffeur is gewoon een moderne Robin Hood!

babyolie | 29-08-11 | 11:18

@ Claude Jacque | 29-08-11 | 11:15
Vindersloon?! Is het stomweg oprapen van geld uit de berm al vindersloon waard?! Man, dan stuur de downies er maar heen. Die zullen het lastig vinden...

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:17

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:12
U heeft gelijk, had het net ook al opgezocht. Ik vind trouwens dat je ten alle tijden met je poten van andermans spullen/geld af moet blijven. Dus óók als het de straat op waait.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:17

@Claude Jacque | 29-08-11 | 11:15
Ik denk dat je verkeerd denkt.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:17

Haha. Levensgevaarlijk. Zijn er al dooien gevallen...?

Bakito | 29-08-11 | 11:17

@BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:12
Dit is geen diefstal. Op het moment dat een goed is prijsgegeven wordt het civielrechtelijk een "res nullius"; een goed dat niemand toebehoort. Eenieder kan prijsgegeven grofvuil zich toeeigenen dat langs de weg ligt, omdat het een zaak is waarvan door de prijsgeving niemand civielrechtelijk meer het eigendom heeft. Het rapen van dit geld is niet strafbaar.

fietskettingslot | 29-08-11 | 11:16

@de Bhagwan aanhang | 29-08-11 | 11:04
Jan Kees op weg naar Griekenland.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:15

Ik denk dat als je het eerlijk teruggeeft je nog een leuk bedrag aan vindersloon mag incasseren!

Claude Jacque | 29-08-11 | 11:15

@towildbornbe | 29-08-11 | 11:04
Nou, wagen kantelt, deur gaat open, ding op straat.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:14

File kost meer dan dat geld.

Surferdude | 29-08-11 | 11:14

-weggejorist-

de Bhagwan aanhang | 29-08-11 | 11:14

SickSense | 29-08-11 | 11:08
Dat geld dat vervoerd werd, was misschien wel van hardwerkende mensen als u.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:14

Euris met straatwaarde.

ecologiste | 29-08-11 | 11:14

Zijn er al beelden van mensen die elkaar uitmoorden voor die briefjes?

Koud flesje Alfa | 29-08-11 | 11:13

@doenormaal! | 29-08-11 | 11:01
Je moet er wel wat moeite voor doen.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:12

@ wazakzegguh | 29-08-11 | 11:06
Definitie van diefstal gaat hier op.
'Hij/zij die enig goed dat geheel of deels toebehoort aan een ander wegneemt met het oogmerk het zich toe te eigenen'

Zoiets was het, even uit mijn bolle kop.
Hij/zij = automobilist.
enig goed = het geld, en behoort aan winkel/bank/vulzelfin

Diefstal pur sang.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:12

@De Regeering | 29-08-11 | 10:56
Alle andere nummers zijn van mij.

Che_cuevara | 29-08-11 | 11:11

Masterbeer | 29-08-11 | 11:03 | + 2 -
Dan doen die camera's het op de snelweg opeens wel hoor !

geenstijlsteengeil | 29-08-11 | 11:10

Graaicultuur op de A2!

Bergamo | 29-08-11 | 11:10

@Masterbeer | 29-08-11 | 11:03
En terecht. Er staat nergens in het WvS dat diefstal is toegestaan als het heel erg makkelijk is.

niet voor de hond | 29-08-11 | 11:10

Chauffeur las een boek van Keynes?

seven | 29-08-11 | 11:00
Lijkt er op, maar een vliegtuig is dan effektiever, gewoon naar buiten scheppen.

hotnot | 29-08-11 | 11:09

Daarom ben ik nou altijd op de motor. :-)
Ivoren Toren | 29-08-11 | 11:03 | + 0 -

DITO!
Uyl1984 | 29-08-11 | 11:04

Ja, ben soms wel jaloers op die motorrijders behalve als het regent of sneeuwt.

Claude Jacque | 29-08-11 | 11:09

Hoe de fuck? Ik was daar heel snel en stoicijns gaan rapen en had desnoods m'n auto laten staan in die file lol, mag leien dat daar een aantal eerlijke, hardwerkende burgers hun kans gegrepen hebben om ook eens flink mee te graaien, WTF moment van de dag wel dit

SickSense | 29-08-11 | 11:08

... ik ben weg, latewlk

Slipsnifter | 29-08-11 | 11:08

Nou alle PVDAers graaaaaaien...

Braakbal | 29-08-11 | 11:07

Juist door de overheid die momenteel onze laatste centen zit weg te geven zou ik serieus overwegen uit te stappen en papier te rapen. Burgerlijke ongehoorzaamheid FTW!

blinde kip | 29-08-11 | 11:07

@ doenormaal! | 29-08-11 | 11:01
Godt is een naar mannetje wat dat betreft.

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:07

ik snap er helemaal niets meer van
dieven moeten een halve auto opblazen om bij de lading te komen, maar op een "zomerse" maandagmorgen in augustus kan zo'n koffer zo uit zo'n bunkerauto vallen
HOE????

tsjajaja | 29-08-11 | 11:07

Yummie!

Sheik Yerbouti | 29-08-11 | 11:07

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:00
Geen idee... ben trouwens benieuwd of het kan worden bestraft als diefstal. In mijn beleving is het dat wel en zou er dan ook met mijn (mogelijk té) brave hoofd vanaf blijven.

wazakzegguh | 29-08-11 | 11:06

Om met de woorden van Buster Fonteijn te spreken "ik wordt een beetje misselijk"

Creaguurder | 29-08-11 | 11:06

Net nu ik zo een bespreking heb. Aargh.

blinde kip | 29-08-11 | 11:04

@ Claude Jacque | 29-08-11 | 10:59
Daarom ben ik nou altijd op de motor. :-)
Ivoren Toren | 29-08-11 | 11:03 | + 0 -

DITO!

Uyl1984 | 29-08-11 | 11:04

-weggejorist-

de Bhagwan aanhang | 29-08-11 | 11:04

-weggejorist-

towildbornbe | 29-08-11 | 11:04

@ Claude Jacque | 29-08-11 | 10:59
Daarom ben ik nou altijd op de motor. :-)

Ivoren Toren | 29-08-11 | 11:03

Denk dat je er armer wegloopt als je inderdaad geld meejat. Wordt gezien als diefstal en denk dat er veel getuigen zijn. En onze cultuur kennende wordt je heus wel aangegeven.

Masterbeer | 29-08-11 | 11:03

1 man gaf het terug! Hoe principieel moet je zijn om dat terug te geven. Lastige zaak.

zodeknetters | 29-08-11 | 11:02

Het geld ligt op straat.

ecologiste | 29-08-11 | 11:02

Waarom gebeurt zoiets nou nooit bij mij voor de deur? *zuch*

doenormaal! | 29-08-11 | 11:01

Dat zal de CWI-balies de komende uren aardig ontlasten.

Generaal P. | 29-08-11 | 11:01

Die plofkoffers werken ook vrij goed zo te zien.

Kaas de Vies | 29-08-11 | 11:00

het verhaal dat het geld meteen waardeloos is door een inktpatroon kan dus ook naar het rijk der fabelen.

rooiebosduivel | 29-08-11 | 11:00

@ wazakzegguh | 29-08-11 | 10:59
Dat kan door de "vervuiling" komen.
Maar dan ben ik wel een beetje benieuwd hoe ze dat gaan oplossen, als er wat mensen goed aan het rapen zijn.
Bedrijfsrisico? Of gaan ze de nummers van de biljetten natrekken?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 11:00

Chauffeur las een boek van Keynes?

seven | 29-08-11 | 11:00

Dat kan er ook nog wel bij.

Is het de politiek niet, dan is het wel iemand anders die ons geld verkwanselt.

Kaas de Vies | 29-08-11 | 11:00

Ik sta meestal achteraan in de files :-(

Claude Jacque | 29-08-11 | 10:59

Ik verwachtte eigenlijk 4 besnorde boeven in een streepjespak met nummer, die fanatiek met bergen geld in hun armen over de weg renden. Of misschien ben ik nu te oud voor de Donald Duck.

Biff Eagleburger | 29-08-11 | 10:59

De val van de euro.

niet voor de hond | 29-08-11 | 10:59

BeunDeHaas | 29-08-11 | 10:56
Gok dat de file er niet voor niets staat...

wazakzegguh | 29-08-11 | 10:59

Pakken wat je pakken kan!

Pino143 | 29-08-11 | 10:58

Hamstereeeeeeeen

Acid_Nightmare | 29-08-11 | 10:58

Dit kan natuurlijk alleen op een maandagmorgen. Goedemorgen chauffeurs van het geldwagentransport!

FlesjeFanta | 29-08-11 | 10:58

"Gauw in auto stappen doet om mee te helpen met oprapen."

Gefundenes Fressen | 29-08-11 | 10:58

Fuck Mister X, op naar de A2!

Uyl1984 | 29-08-11 | 10:58

Nu maar hopen dat de wind hierheen staat :)

LORD SKULL | 29-08-11 | 10:58

Hebbon!

Reez | 29-08-11 | 10:57

Met recht een plofkoffer.

G-unite | 29-08-11 | 10:57

Ter hoogte van? *start auto alvast*

Nagemaakte Gek | 29-08-11 | 10:57

meenemen!!

Druipsteen | 29-08-11 | 10:57

nummer 504493928838 is van mij.

De Regeering | 29-08-11 | 10:56

Hm, en iedereen blijft er netjes vanaf?

BeunDeHaas | 29-08-11 | 10:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken